Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb maandag een Lumia 925 32GB gekocht voor 280 euro (nieuw), mijn Lumia 820 was helaas stuk gevallen. Ik ben erg benieuwd naar het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Ik dacht dat de 925 alleen in een 16Gb variant te krijgen is in NL, en de 32Gb alleen bij enkele selecte (buitenlandse) providers. Maar kan inmiddels anders zijn, in dat geval een goede deal voor 280 euro.

Je zal het bij aankoop vast goed gecheckt hebben allemaal, maar ik zou de interne opslag als ik jou was wel even controleren om uit te sluiten dat je genept bent, hou er wel rekening mee dat een deel van die opslag al wordt ingenomen door het OS.

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Verschillende shops importeren toestellen, die hebben dan ook soms de 32GB versie.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 18:56:
Ik heb maandag een Lumia 925 32GB gekocht voor 280 euro (nieuw), mijn Lumia 820 was helaas stuk gevallen. Ik ben erg benieuwd naar het toestel.
Waar heb je em gekocht?? :P

Verwijderd

Ik heb hem vandaag binnen gekregen en gecontrolleerd: 32GB en geen branding, er staat een generic Great Britain firmware op =D Ben er heeeel erg blij mee, 16gb was mij te weinig en dit is perfect!

Ik zal zo de Ebay shop even opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Irminsul schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 20:18:
Ik heb sinds gisteren een 925. Enkel als ik via whatsapp een foto maak en verstuur, kloppen de verhoudingen niet meer (wordt naar vierkante verhouding geperst). Op mijn Ativ S had ik dit niet. Mensen bekend hier mee?
Komt me zeker bekend voor, dat heb ik ook sinds een maand of 2. Als ik een foto maak in landscape-mode heb ik dit nooit, alleen in portrait-mode en dan ook alleen met de camera op de achterkant, niet met de front-camera.

In mijn lijst met apps staan blokjes met de letters om de apps zelf te sorteren op alfabetische volgorde, maar dit was nog niet zo toen ik de telefoon net kreeg. Na een avondje stappen was dit opeens zo ingesteld, maar nu kan ik nergens vinden hoe ik dit terug kan draaien (als dit überhaupt kan). Kan iemand hier meer over vertellen?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2014 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 10:33:
In mijn lijst met apps staan blokjes met de letters om de apps zelf te sorteren op alfabetische volgorde, maar dit was nog niet zo toen ik de telefoon net kreeg. Na een avondje stappen was dit opeens zo ingesteld, maar nu kan ik nergens vinden hoe ik dit terug kan draaien (als dit überhaupt kan). Kan iemand hier meer over vertellen?
Die blokjes verschijnen als je meer dan een x aantal applicaties geïnstalleerd hebt staan. Waarschijnlijk heb je tijdens dat avondje stappen een (of meerdere app's) geïnstalleerd waardoor je net over de grens bent gegaan waardoor nu die 'zoekmogelijkheid' getoond wordt ;).

Alhoewel niet iedereen op het internet hier positief over is (je kan het niet uitzetten), vind ik het superhandig als je er een beetje gewend aanraakt.

[ Voor 9% gewijzigd door Razr op 05-03-2014 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Je kan ook op de letters tikken, dan kun je direct naar een letter toe springen. Ik vind het best handig.

Ps. let ook op de animatie, zodra je naar beneden scrollt blijft de letter van de serie waar je doorheen scrollt boven in het scherm staan.

[ Voor 40% gewijzigd door bartvl op 05-03-2014 16:45 ]

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:32
Kan iemand mij vertellen hoe ik de schermbeveiliging van de klok uit zet,
kan het nergens vinden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:13

Boss

+1 Overgewaardeerd

Albert020 schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 17:11:
Kan iemand mij vertellen hoe ik de schermbeveiliging van de klok uit zet,
kan het nergens vinden ?
Instellingen -> Glimp -> Glimpscherm -> Uit

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Boss schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 17:40:
[...]

Instellingen -> Glimp -> Glimpscherm -> Uit
En bedankt ;)

** edit ***

Wat is nou de beste instelling van het scherm voor een lange accuduur.
Als ik automatisch op laag zet merk ik dat het scherm meer dimt dan de laag stand
Heeft dit enige invloed op de accuduur ?

[ Voor 37% gewijzigd door Albert020 op 06-03-2014 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-09 12:34
Ik heb nu een paar maanden mijn 925 en bevalt prima. Met actief gebruik (spelletje kan die snel warm worden en accu drain maar dat heeft elke telefoon).
Wat ik de afgelopen tijd zo nu en dan heb is dan mn telefoon spontaan uit valt en is met geen mogelijkheid aan te krijgen. Pas op het moment dat ik hem in de lader stop start de telefoon weer op.
Eerst dacht ik aan een accu drain. Maar op het moment dat ik hem in de lader stop en hij gaat aan zit de telefoon nog op het niveau waarop hij uitviel. In dit geval 40, 50, en 85%.
Zelf kan ik het niet repliceren.
Weet iemand wat de oorzaak hiervan is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Albert020 schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 17:55:
[...]

En bedankt ;)

** edit ***

Wat is nou de beste instelling van het scherm voor een lange accuduur.
Als ik automatisch op laag zet merk ik dat het scherm meer dimt dan de laag stand
Heeft dit enige invloed op de accuduur ?
Automatisch is automatisch, of dat ding nou op hoog midden of laag staat. Veel voorkomend misverstand, maar voor de helderheid maakt dat niks uit.

Je kan het scherm nog extra dimmen bij lage spanning (20%) dan wordt hij extra gedimd in donkere situaties als bijv. een kroeg of 's nachts op straat, maar wat vooral scheelt is double tap to wake, sunlight readability en super sensitive touch uit zetten.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
DeNachtwacht schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 23:28:
[...]

Automatisch is automatisch, of dat ding nou op hoog midden of laag staat. Veel voorkomend misverstand, maar voor de helderheid maakt dat niks uit.

Je kan het scherm nog extra dimmen bij lage spanning (20%) dan wordt hij extra gedimd in donkere situaties als bijv. een kroeg of 's nachts op straat, maar wat vooral scheelt is double tap to wake, sunlight readability en super sensitive touch uit zetten.
Dat heb ik allemaal uit staan, de batterij gaat momenteel 3 dagen mee, ben wel tevreden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Razr schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 18:44:
Helaas heb ik het probleem dat ik niemand of niets meer kan horen :(. Als ik hem op luidspreker zet werkt het wel prima, en de andere kant hoort mij ook zoals het hoort.

Een hard-reset biedt ook geen uitkomst, dus maar een garantie/reparatie procedure gestart. Hopelijk heb ik 'm snel terug (smartphoneshop.nl). 'K ga hem missen!
Hej, ik heb precies het zelfde probleem gehad. Op laten halen voor reparatie. Daar heeft men het 'voedingsgedeelte' vervangen. Nu doet ie t weer gelukkig. Lijkt dus wel een productiefout? Heb de 32gb VF versie trouwens.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Hebben meer mensen er last van dat als ze de phone hebben opgeladen,
het volume van de ringtone op 13% staat in plaats van het ingestelde 30%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdHoudt
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-09 23:01
Albert020 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 11:46:
Hebben meer mensen er last van dat als ze de phone hebben opgeladen,
het volume van de ringtone op 13% staat in plaats van het ingestelde 30%
Yup heb ik ook last van. Misschien heeft dit te maken met als het toestel over gaat op accu sparen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E2TK
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-09 11:09
Is dit geen "feature" wat is opgelegd door Europa?
Bij WP is het ringtone volume gelijk aan die van de media (muziek / video's).

Om gehoorbeschadiging tegen te gaan moet in ieder geval na een herstart van het mediaconsumptieapparaat het geluidsniveau naar een bepaald maximaal decibel gaan om niet ineens je oren zwaar te belasten.

Bij de Lumia 925 is dit 13/30.
Ik had de indruk dat dit alleen na een herstart gebeurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ha allen!

Een korte vraag: is het mogelijk om te zien of je telefoon gebruik maakt van de wifi verbinding of 3G? Indien het wifi icoontje bovenin staat (geactiveerd), betekent dit dan automatisch dat hij wifi gebruikt?

Afgelopen weekend werkte mijn wifi niet (icoontje stond wel aan maar wifi deed het niet) en heb ik een uurtje zitten skypen waarna ik een sms kreeg van mijn provider dat ik door mijn MB's heen was. Kan ik dus controleren welke verbinding actief is?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
E2TK schreef op maandag 31 maart 2014 @ 15:42:
Is dit geen "feature" wat is opgelegd door Europa?
Bij WP is het ringtone volume gelijk aan die van de media (muziek / video's).

Om gehoorbeschadiging tegen te gaan moet in ieder geval na een herstart van het mediaconsumptieapparaat het geluidsniveau naar een bepaald maximaal decibel gaan om niet ineens je oren zwaar te belasten.

Bij de Lumia 925 is dit 13/30.
Ik had de indruk dat dit alleen na een herstart gebeurde.
Het gebeurt ook als je hem alleen even aan de lader ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2014 @ 16:27:
Ha allen!

Een korte vraag: is het mogelijk om te zien of je telefoon gebruik maakt van de wifi verbinding of 3G? Indien het wifi icoontje bovenin staat (geactiveerd), betekent dit dan automatisch dat hij wifi gebruikt?

Afgelopen weekend werkte mijn wifi niet (icoontje stond wel aan maar wifi deed het niet) en heb ik een uurtje zitten skypen waarna ik een sms kreeg van mijn provider dat ik door mijn MB's heen was. Kan ik dus controleren welke verbinding actief is?

Bedankt!
Dat kan op 2 manieren:
1. Data Sense toont je altijd wat je verbruik is over Wifi en 3G. Even de app aanzetten bij twijfel is altijd handig. Ik gebruik het bij offline mixen van MixRadio, dat wil ook nog weleens fout gaan.
2. Op het moment dat je rechts boven kijkt naast je batterij indicator; hier gaat een dubbel rond icoontje staan zodra je 3G gaat gebruiken terwijl je op WiFi zit.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

DeNachtwacht schreef op maandag 31 maart 2014 @ 20:41:

2. Op het moment dat je rechts boven kijkt naast je batterij indicator; hier gaat een dubbel rond icoontje staan zodra je 3G gaat gebruiken terwijl je op WiFi zit.
Dit klopt niet, dit icoontje betekend dat een App op dat moment gebruik maakt van de GPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippengaas
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 19:22
Verwijderd schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 19:03:
[...]

Ik heb hem vandaag binnen gekregen en gecontrolleerd: 32GB en geen branding, er staat een generic Great Britain firmware op =D Ben er heeeel erg blij mee, 16gb was mij te weinig en dit is perfect!

Ik zal zo de Ebay shop even opzoeken.
Heb je toevallig nog een linkje? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr360
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-09 16:13
kippengaas schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 21:21:
[...]

Heb je toevallig nog een linkje? :)
Idd, ben ook erg benieuwd O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Laatst online: 17-09 16:07
Zit ondertussen een tijdje te kijken naar een nieuwe telefoon en wil totaal iets anders. Ik kom dan bij de Lumia's uit van Nokia.

Ik twijfel erg tussen de 925 en 1020. Ik vind foto's maken leuk, maar ben geen hobby fotograaf ofzo. De camera moet gewoon goede acceptabele foto's maken.

Overal lees ik dat de camera eigenlijk het enige echte verschil is. Wel een groot verschil, maar daarbuiten is de telefoon nagenoeg gelijk.

Hoe ervaren jullie dit? De 925 is toch gewoon een toptelefoon denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:23
StealthyPeanut schreef op woensdag 02 april 2014 @ 15:42:
Zit ondertussen een tijdje te kijken naar een nieuwe telefoon en wil totaal iets anders. Ik kom dan bij de Lumia's uit van Nokia.

Ik twijfel erg tussen de 925 en 1020. Ik vind foto's maken leuk, maar ben geen hobby fotograaf ofzo. De camera moet gewoon goede acceptabele foto's maken.

Overal lees ik dat de camera eigenlijk het enige echte verschil is. Wel een groot verschil, maar daarbuiten is de telefoon nagenoeg gelijk.

Hoe ervaren jullie dit? De 925 is toch gewoon een toptelefoon denk ik?
Je zegt het zelf al. Van binnen zijn ze exact hetzelfde, op de camera na.

Van buiten is de 1020 wat dikker en van polycarbonaat, en de 925 is wat dunner en gedeeltelijk van aluminium.

Komt helemaal op jezelf aan welke je liever wil.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2014 @ 16:27:
Ha allen!

Bedankt!
Van links naar rechts de signaalsterkte, type verbinding (in tegenstelling tot wat DeNachtWacht aangeeft kan je hier ook aan zien of de telefoon via het telefoonnetwerk data ophaalt omdat dan de 3G/4G aanduiding wordt vervangen door een H of H+), wifi verbinding (als dit icoon niet meer animeert betekent dat dat er een verbinding is), GPS actief (het ronde bolletje), accu en tot slot tijd.

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5571/13578433183_e57de81d78.jpg

Je kan dus controleren welke verbinding actief is door te checken of het wifi icoontje statisch is (dan heb je dus wifi), danwel of je 3G/4G aanduiding verspringt naar H, H+, of een andere aanduiding al naar gelang het dataprotocol dat ie op dat moment gebruikt (dan heb je dus een dataverbinding via het telefoonnetwerk).

[ Voor 12% gewijzigd door Weemism op 02-04-2014 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Devian schreef op woensdag 02 april 2014 @ 15:48:
[...]

Je zegt het zelf al. Van binnen zijn ze exact hetzelfde, op de camera na.

Van buiten is de 1020 wat dikker en van polycarbonaat, en de 925 is wat dunner en gedeeltelijk van aluminium.

Komt helemaal op jezelf aan welke je liever wil.
Dat dacht ik al wel :). Dank je.

Ik zal eens naar de phonestore gaan om ze vast te houden en wat te proberen :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowiesjie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-03 12:06
kunnen jullie aangeven hoe de batterij van de 925 het in het algemeen doet? en dan ook met betrekking tot de meerdere updates die er het afgelopen jaar zijn geweest (GDR en de Nokia updates). is er hierdoor verbetering geweest? ik gebruik nu 2 jaar een 800 en het grootste minpunt is toch wel de accu, constant op 2G om een volle dag te kunnen uithouden. in de diverse reviews en test krijg ik toch wel zeer uitlopende meningen. de tweakers test geeft op dit punt slechts 2 sterren en de gebruikers geven gemiddeld 3,5...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ik haal met gemak een dag op 1 volle batterij. Gebruik voornamelijk mail en whatsapp en incidenteel wat browsen. Continu wifi/data/gps aan.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
Hier ook geen problemen. Ik heb zelfs bluetooth nog aan staan (in totaal dan 4G, WiFi, GPS, Bluetooth). Af en toe bellen, wat app'en en soms even mail / wat browsen.

Als ik 'm in de ochtend van de lader haal dan is hij 's avonds nog ongeveer voor 30/40% vol. Daarbij gebruik ik ook een ritregistratie-tool (2x30min per dag) met GPS enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowiesjie
bedankt, best positief dus als ik dat zo lees. ik zit nu nog alleen te wachten of er nog een kleine pricedrop komt in aanloop naar de 930, dat zou dan helemaal mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit te twijfelen voor de aanschaf van een witte of zwarte. Welke aluminium randen zijn krasgevoeliger ie minder krasgevoelig. Het zwarte of grijze aluminium? ((Wil 'm in een brodit auto houder doen.))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Ik heb zelf de witte, en na gisteren in een telecomwinkel de zwarte variant te hebben gezien ben ik wel blij met m'n keuze, zeker omdat de voorkant en de forse lens aan de achterkant van de witte variant wel gewoon zwart zijn, en dat daarmee een mooi contrast vormen.

Van krassen aan het aluminium heb tot dusver geen last, het is te verwachten dat het zwarte geanodiseerde aluminium (de grijze is gewoon aluminiumkleur) iets krasgevoeliger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Weemism schreef op woensdag 02 april 2014 @ 17:08:
[...]

Van links naar rechts de signaalsterkte, type verbinding (in tegenstelling tot wat DeNachtWacht aangeeft kan je hier ook aan zien of de telefoon via het telefoonnetwerk data ophaalt omdat dan de 3G/4G aanduiding wordt vervangen door een H of H+), wifi verbinding (als dit icoon niet meer animeert betekent dat dat er een verbinding is), GPS actief (het ronde bolletje), accu en tot slot tijd.

[afbeelding]

Je kan dus controleren welke verbinding actief is door te checken of het wifi icoontje statisch is (dan heb je dus wifi), danwel of je 3G/4G aanduiding verspringt naar H, H+, of een andere aanduiding al naar gelang het dataprotocol dat ie op dat moment gebruikt (dan heb je dus een dataverbinding via het telefoonnetwerk).
Je hebt idd gelijk met het GPS symbool, maar H en H+ is alleen maar verbinding en heeft niets te maken met datatransfer. Dit icoon Afbeeldingslocatie: http://cmsresources.windowsphone.com/windowsphone/en-us/How-to/wp8/inline/system-icon-cell-data-used.png is het enige dat dataverbruik laat zien, hoewel ik deze zelf nog nooit ben tegen gekomen.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Dat is dan wat anders dan wat ik altijd heb begrepen en gezien. In 'idle', als je telefoon geen data ophaalt, zal er altijd 3G of 4G staan, afhankelijk van het beschikbare datanetwerk. Op het moment dat een app data gaat ophalen, bijvoorbeeld bij het opstarten ervan, of bij downloaden van gegevens, zie je dat het 3/4G symbool gedurende die tijd verandert in een H of H+.

Het is jammer dat WP de statusbalk zo snel verbergt (weliswaar, maar niet altijd, weer op te roepen door de bovenkant van je scherm aan te raken), omdat dat het moeilijker maakt in de gaten te houden hoe je telefoon z'n data binnenhaalt. Op het moment dat je bijvoorbeeld je wifi verbinding verliest schakelt het toestel weer over op het datanetwerk, als je dat niet doorhebt kan het ineens hard gaan met je datalimiet als je net lekker aan het streamen/skypen was.

Het veranderen van het 3G/4G symbool duidt er niettemin op dat de telefoon op het beschikbare 3G of 4G netwerk overschakelt op het HSDPA of het HSUPA protocol om de data te 'transferren', ergo, dat er datatranfer via het mobiele netwerk plaatsvindt.
Overigens ben ik niet zeker of dat op een 4G netwerk ook een H of H+ zijn, bij 4G wordt volgens mij weer een ander transferprotocol gebruikt, maar aangezien in mijn regio is nog geen 4G beschikbaar heb ik daar verder geen ervaring mee.

Zolang je op wifi zit zal ie de switch van het 3G/4G icoontje naar de dataprotocolaanduiding (H, H+, etc.) hoe dan ook niet maken.

[ Voor 52% gewijzigd door Weemism op 07-04-2014 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Weemism schreef op zondag 06 april 2014 @ 23:49:
Dat is dan wat anders dan wat ik altijd heb begrepen en gezien. In 'idle', als je telefoon geen data ophaalt, zal er altijd 3G of 4G staan, afhankelijk van het beschikbare datanetwerk. Op het moment dat een app data gaat ophalen, bijvoorbeeld bij het opstarten ervan, of bij downloaden van gegevens, zie je dat het 3/4G symbool gedurende die tijd verandert in een H of H+.

Het is jammer dat WP de statusbalk zo snel verbergt (weliswaar, maar niet altijd, weer op te roepen door de bovenkant van je scherm aan te raken), omdat dat het moeilijker maakt in de gaten te houden hoe je telefoon z'n data binnenhaalt. Op het moment dat je bijvoorbeeld je wifi verbinding verliest schakelt het toestel weer over op het datanetwerk, als je dat niet doorhebt kan het ineens hard gaan met je datalimiet als je net lekker aan het streamen/skypen was.

Het veranderen van het 3G/4G symbool duidt er niettemin op dat de telefoon op het beschikbare 3G of 4G netwerk overschakelt op het HSDPA of het HSUPA protocol om de data te 'transferren', ergo, dat er datatranfer via het mobiele netwerk plaatsvindt.
Overigens ben ik niet zeker of dat op een 4G netwerk ook een H of H+ zijn, bij 4G wordt volgens mij weer een ander transferprotocol gebruikt, maar aangezien in mijn regio is nog geen 4G beschikbaar heb ik daar verder geen ervaring mee.
Ik weet niet hoe je hierbij komt, het zijn gewoon allemaal varianten van 3G protocollen en heeft niets met gebruik van de dataverbinding te maken. Check deze bron even. In combinatie met wikipedia:

G: GPRS
E: Edge
3G: UMTS ofwel 'standaard' 3G
H: HSDPA (doorontwikkeling van 3G. 3.5G)
H+: HSUPA (weer sneller, 3.75G)
LTE: 3.9G netwerk, nog weer iets sneller, en wordt in NL en veel andere landen commercieel uitgerold als '4G'
4G: 'echte' 4G snelheid (ofwel LTE Advanced). Komt rond 2020 in NL, hoewel LTE ook wordt verkocht onder de de titel 4G.

Het is dus gewoon de snelheid van het netwerk waar je op zit. Btw ik heb hier gewoon wifi en H+ samen.

[ Voor 3% gewijzigd door DeNachtwacht op 07-04-2014 17:43 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
De Lumia geeft trouwens ook gewoon 4G aan terwijl het officieel / via de standaard 3.9G moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 16:13
Ik zie een 'L' als ik een lte verbinding heb, zien anderen dit anders? Zou niet meer zonder kunnen overigens, wat n snelheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
Hier zie ik gewoon '4G' staan:

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/288z0gi.png

Ik heb een Vodafone RED abonnement. Hier o.a. een topic waar ze het ook over de verschillen hebben. Volgens mij is het een beetje provider afhankelijk.

[ Voor 46% gewijzigd door Razr op 07-04-2014 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Klopt. het is een beetje provider afhankelijk, zoals ook in de bron die ik hierboven laat zien, geldt:
The 4G icon may be used for a variety of cellular data connections—including LTE and HSPA+.
For an LTE connection, you might see an LTE icon instead of an LTE icon or 4G icon icon.

[ Voor 3% gewijzigd door DeNachtwacht op 07-04-2014 19:58 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Zou er binnenkort (tussen nu en eind mei) een flinke prijsdrop komen voor deze telefoon ? Midden mei wil ik een nieuwe telefoon en zou mooi zijn als deze onder de 300 of misschien wel 250 komt, hij is al te koop voor 324 €

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Hij ligt al vrij lang rond deze prijs, ik heb hem in december voor 350 gekocht. Ik denk dat die pricedrop inderdaad komt zodra de Lumia 930 op de markt is (eind juni). Maar verwacht er niet teveel van, want die start natuurlijk de eerste maanden ook voor de adviesprijs van €599 dus ze concurreren ook niet direct met elkaar.

[ Voor 7% gewijzigd door DeNachtwacht op 07-04-2014 21:00 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

DeNachtwacht schreef op maandag 07 april 2014 @ 17:38:
[...]

Ik weet niet hoe je hierbij komt, het zijn gewoon allemaal varianten van 3G protocollen en heeft niets met gebruik van de dataverbinding te maken.

Het is dus gewoon de snelheid van het netwerk waar je op zit. Btw ik heb hier gewoon wifi en H+ samen.
Nogmaals, pas op het moment dat de telefoon daadwerkelijk data gaat binnenhalen via het telefoonnetwerk verschiet de 3G aanduiding naar de aanduiding voor het overdrachtsprotocol H of H+ (bij 4G verschiet ie naar L voor LTE blijkbaar). Kijk naar maar eens goed, als je telefoon niets aan het doen is (bijvoorbeeld bij het startscherm) staat er 3G/4G, pas als ie via het telefoonnetwerk data binnenhaalt (al dan niet op de achtergrond of door het opstarten van een app) gaat ie naar H, H+ of L.

H, H+ zijn dataoverdrachtsprotocollen binnen het 3G netwerk, L is een dataoverdrachtsprotocol binnen het 4G netwerk. Check m'n links naar Wikipedia in m'n bovenstaande postje anders maar. De OP vroeg hoe ie kon zien of er data wordt binnengehaald via het telefoonnetwerk, door het wijzigen van de aanduiding van 3G/4G naar H, H+ en L dus.

Dat ie bij jou op H+ kan staan terwijl je telefoon stabiel wifi connected is begrijp ik niet, dat heb ik zelf namelijk nooit gezien, en lijkt dus ook niet logisch. En anders ben ik benieuwd hoe je anders kan vaststellen dat de telefoon data via het mobiele netwerk binnen haalt, het icoon dat je in een eerder postje liet zien was mij onbekend (misschien nog van een oude WP build).

Maar goed, ik verval in herhaling, en deze discussie hoort niet eens thuis in dit specifiek Lumia 925 topic, dus wat mij betreft laten we het hierbij, en mag iedereen er zijn eigen interpretatie aan geven.

[ Voor 4% gewijzigd door Weemism op 07-04-2014 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
Ik ervaar je verhaal ook anders, bij mij staat er vrijwel altijd een L, ondanks dat ik op de wifi zit. Ik zie vrijwel nooit meer het 3G symbool, of ik nou op wifi zit of niet. Denk dat lte de voorkeur heeft over umts, wat ook erg logisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 10:05
Heeft het soms te maken met waar het toestel vandaan komt? Ik heb een toestel uit Engeland en heb nog nooit een L symboom gezien, alleen 4g.
DeNachtwacht schreef op maandag 07 april 2014 @ 20:59:
Hij ligt al vrij lang rond deze prijs, ik heb hem in december voor 350 gekocht. Ik denk dat die pricedrop inderdaad komt zodra de Lumia 930 op de markt is (eind juni). Maar verwacht er niet teveel van, want die start natuurlijk de eerste maanden ook voor de adviesprijs van €599 dus ze concurreren ook niet direct met elkaar.
Er is van de 620 ook geen grote prijsdrop geweest na de lansering van de 625. De voorraden worden gewoon langzaam verkocht of verdwijnen uit de winkels. Een Lumia 800 staat hier en daar ook nog rond de 250 / 300 euro te koop. Denk niet dat die nog hard over de toonbank gaat.

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07:17
Weemism schreef op maandag 07 april 2014 @ 21:46:
[...]
Nogmaals, pas op het moment dat de telefoon daadwerkelijk data gaat binnenhalen via het telefoonnetwerk verschiet de 3G aanduiding naar de aanduiding voor het overdrachtsprotocol H of H+ (bij 4G verschiet ie naar L voor LTE blijkbaar).
Nope, er kan ook 3G blijven staan.
De OP vroeg hoe ie kon zien of er data wordt binnengehaald via het telefoonnetwerk, door het wijzigen van de aanduiding van 3G/4G naar H, H+ en L dus.
Nope, die H(+) verschijnt als er o.a. meer bandbreedte beschikbaar is op de gebruikte cel, de telefoon denkt dat dit nodig is en de telefoon niet in zuinige modus probeert te blijven op de 3G cel.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

The Lord schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 10:18:
[...]
Nope, die H(+) verschijnt als er o.a. meer bandbreedte beschikbaar is op de gebruikte cel, de telefoon denkt dat dit nodig is en de telefoon niet in zuinige modus probeert te blijven op de 3G cel.
Ok, fair enough, die noodzaak voor meer bandbreedte wijst er niettemin op dat dit blijkbaar nodig is om data binnen te halen, in 'idle' is die noodzaak er niet en blijft het symbool op 3G staan, ook al kan er dan blijkbaar ook nog steeds data worden binnengehaald (met blijkbaar een kleine noodzaak voor een hogere bandbreedte of gewoon niet beschikbaar).

Dan is het nog steeds merkwaardig dat er hierboven mensen posten dat ze ook H of L symbolen zien als ze op wifi zitten (waarom zou de telefoon dan moeten schakelen vanaf 3/4G voor meer bandbreedte, of is dit een vorm van mimo?).

Conclusie is dus in ieder geval dat het niet mogelijk is om te zien of je Lumia z'n gegevens binnenhaalt via het mobiele netwerk of via wifi (ook al is er een stabiele wifiverbinding) zoals de OP vraagt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Lord
Weemism schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 11:18:
[...]
Ok, fair enough, die noodzaak voor meer bandbreedte wijst er niettemin op dat dit blijkbaar nodig is om data binnen te halen, in 'idle' is die noodzaak er niet en blijft het symbool op 3G staan, ook al kan er dan blijkbaar ook nog steeds data worden binnengehaald (met blijkbaar een kleine noodzaak voor een hogere bandbreedte of gewoon niet beschikbaar).
Dit is niet nodig om data binnen te halen.

Bij achtergrond taken blijft de telefoon zoveel mogelijk UMTS gebruiken (3G symbool), omdat het over af en toe data of beperkte bandbreedte gaat. En dat is zuiniger dan continu de hoogste snelheid aanhouden.

Als er 'voorgrond' taken zijn die data verkeer genereren dan kan er net zo goed 3G blijven staan als er niet een hogere bandbreedte beschikbaar is dan UMTS of als er langere tijd weinig bandbreedte nodig is.
Dan is het nog steeds merkwaardig dat er hierboven mensen posten dat ze ook H of L symbolen zien als ze op wifi zitten (waarom zou de telefoon dan moeten schakelen vanaf 3/4G voor meer bandbreedte, of is dit een vorm van mimo?).
De telefoon schakelt zo snel mogelijk op de grootst mogelijk beschikbare bandbreedte/lage latency netwerk over als dat nodig lijkt. Zodra je het scherm bijvoorbeeld aanzet en WiFi inactief was zal dit via het mobiele netwerk het geval zijn aangezien het activeren van de WiFi verbinding dan langer duurt. Als WiFi actief is geworden en er geen dataverkeer (meer) via mobiel netwerk verloopt schakelt de telefoon terug en is het 3G symbool weer te zien.
Conclusie is dus in ieder geval dat het niet mogelijk is om te zien of je Lumia z'n gegevens binnenhaalt via het mobiele netwerk of via wifi (ook al is er een stabiele wifiverbinding) zoals de OP vraagt?
Of er data via het mobiele netwerk wordt uitgewisseld is in sommige gevallen te zien. Zie Wat betekenen de pictogrammen op mijn telefoon?. Ik zou wel graag de persoon willen spreken die heeft bedacht dit per telefoon (aanbieder/provider) kan verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

The Lord schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 11:50:
Ik zou wel graag de persoon willen spreken die heeft bedacht dit per telefoon (aanbieder/provider) kan verschillen.
Het probleem zit er vooral in dat er veel soorten verbindingen zijn, de ene provider werkt weer veel met H, de andere alleen met LTE en H+ etc. En dan is er nog het probleem dat LTE vroeger géén, maar nu wel 4G genoemd mag worden en dus ook zo wordt verkocht. Gevolg: providers gaan hun LTE lijn als 4G aanduiden. Niet fout, maar wel onduidelijk als straks LTE-Advanced uitgerold wordt (wat 'ooit' 4G was).

Bottom line, niet te veel over nadenken zolang het goed werkt ;)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Lord
DeNachtwacht schreef op woensdag 09 april 2014 @ 22:56:
[...]
Bottom line, niet te veel over nadenken zolang het goed werkt ;)
Ik heb het niet zo duidelijk geschreven, maar bedoelde dit:

Als uw mobiele dataverbinding wordt gebruikt voor de overdracht van gegevens, wordt afhankelijk van uw mobiele provider mogelijk het pictogram 'Pictogram Gebruikte mobiele gegevens' weergegeven.

en:

Wi-Fi-verbinding wordt gebruikt voor gegevensoverdracht. Afhankelijk van uw mobiele provider ziet u dit pictogram mogelijk niet als er een Wi-Fi-verbinding wordt gebruikt voor de overdracht van gegevens.

Waarom zou er voor gekozen zijn dit van de provider af te laten hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Japster-
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-03-2024
Ben zelf al een aantal dagen aan het kijken voor een windowsphone. Tot nu toe lijkt de 925 de top kandidaat. Echter nog een paar vragen:

Hardware: Is de 1,5 GHz processor en de 1GB RAM geheugen voldoende om toch 2jaar mee te gaan?
Software: Is er iets bekend over de support van nieuwe windowsversie's na 8.1?

Met andere woorden, is die nog een beetje futureproof. Heb een budget van 300 euro en wil een lumia. Als je betere opties hebt hoor ik het graag.

Net de prijzen nog eens gecheckt. Heb een budget van ongeveer 300euro. Gisteren was de 925 pas te verkrijgen voor 320euro. Nu staat die bij Belsimpel voor 230 euro. Typfoutje of aankomende pricedrop? Iemand ervaringen met deze winkel?

mvg,
Jasper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen typefouten... Belsimpel heeft de prijs voor de 925 goed omlaag gebracht. Top!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Heel erg top zelfs!
Ik wilde hem in augustus eigenlijk al kopen toen hij nog ongeveer 440 euro was.
Een tijd geleden had ik op de pricewatch een price-alert ingesteld voor als ie ooit onder de 300 komt en tot mijn verbazing kreeg ik vandaag dus een email dat hij nu voor 230 te koop is!

Heb dan ook niet lang nagedacht en heb hem besteld. :)
Ondertussen is de bestelling al verzonden en dus onderweg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Ik heb hem ook besteld voor die zeer goede prijs.

Wou eigenlijk de 625 voor 200 euro maar voor 30 euro meer de 925 kon ik hem niet laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandeman82
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik had de price-alart ook op 300 staan. Na bericht gelijk besteld en de 620 te koop gezet om het nog goedkoper te maken. Mijne heeft ondertussen ook de status verzonden. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
Sandeman82 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 21:33:
Ik had de price-alart ook op 300 staan. Na bericht gelijk besteld en de 620 te koop gezet om het nog goedkoper te maken. Mijne heeft ondertussen ook de status verzonden. :-)
Hier ook de stap van L620 naar L925. Vooral het kleine scherm en de gemiddelde camera van de 620 begon ik me aan te irriteren. Dit word straks een leuke verbetering op alle vlakken. Ben erg benieuwd! :)

Overigens denk ik dat ik dit hoesje erbij ga kopen: YouTube: Nokia Lumia 925 - Terrapin Hybrid 925 Rubberised Case review

Ik zag die case ook ergens in het donker-rood staan, maar die was uitverkocht helaas. Als iemand hem toevallig wel ergens ziet in het donker-rood, let me know please!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowiesjie
Wachten is beloond, deze daling is toch best wel groot zeg. Grijze variant besteld, upgrade vanaf een OerLumia 800 voor mij! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Mooie prijs zeg! Ook meteen besteld.

Weet iemand waar ik die wireless hoesjes kan bestellen in het grijs? Ik kom zwart, rood en wit tegen maar geen grijs helaas :(.

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
Ze zijn snel zeg, heb hem al binnen!

@ Loondijke: heb hem zelf ook nergens in het grijs gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Sakker! Was een prijsfout op de site van Belsimpel. Net te laat met bestellen omdat ik twijfelde tussen grijs en zwart.

Jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ben heel stiekem blij voor mezelf dat het een prijsfout was, heb het toestel een tijdje geleden gekocht voor bijna het dubbele... Wel mooi voor de mensen die hem voor de lage prijs hebben gekregen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Buitenkansjes zijn leuk om even te melden, maar nu graag weer verder over het toestel zelf. Prijzen enz horen in een levertijden en prijzen topic.

Ik heb van de week even een "soc-challenge" gedaan tussen die van de Lumia 925 en een G2. De Lumia had geen sim er in (en dus geen netwerk) terwijl de LG G2 gewoon fully operational was. Lumia 925 opgeladen tot 100%. G2 was op dat moment nog voor 90% vol. Die dag op de Lumia eigenlijk alleen 10 minuten FIFA 14 gespeeld (tof spel overigens) en meer niet. Wifi uit, Bluetooth uit, oftwel minimaal stroomverbruik. Met de G2 gewoon dagelijks gebruik gedaan, WhatsApp, Facebook, bellen, mail synchroniseren enz.

Aan het eind van de dag, Lumia op 58% accu, LG G2 op 78%...
Wat dat betreft kan ik echt niet wachten op een 930 hoor. Die Snapdragon 800 soc is echt zo onvoorstelbaar veel zuiniger.

[ Voor 68% gewijzigd door PaT op 11-04-2014 11:19 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
Ik en een paar anderen hebben dus veel geluk gehad. Mag ook wel een keertje toch? :)
Maar wat een verademing om deze smartphone te gebruiken nadat ik een jaar lang de Lumia 620 heb gebruikt.

Wat stroomverbruik betreft kan het bijna niet slechter als de Lumia 620, dus dat maakt mij niet zo veel uit.
Ja, ik zou liever hebben dat ie langer mee gaat, maar goed, voor de prijs waar ik hem voor gekocht heb mag ik niet klagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Lumia 925 nu een dik half jaar en wat me blijft verbazen is dat ik best vaak heb overwogen om weer terug te gaan naar Android ivm apps, maar dat ik het hem telkens weer 'vergeef' om de vloeide interface van WP8, de goede camera, de kwaliteit van het scherm, glimp, geluidskwaliteit (ook bij video opnemen), batterijduur, afmetingen van het toestel, etc etc.

Dat betekent gewoon dat dit een toestel is dat dik in orde is, en het gemis van sommige apps (waar overigens steeds meer WP8 alternatieven voor uitkomen) en kleine ergernissen als het toetsenbord (ik,blijf,nu,steeds,op,de,komma,hameren,ipv,spatie,omdat,ik,NLD,en,ENG,gebruik) goedmaakt

Met de komst van WP8.1 zal het alleen nog maar beter worden; notification bar is op het moment het grootste gemis maar ook BTLE support (fitbit!) en een verbeterd toetsenbord komen eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik blijf het ook een heel mooi toestel vinden, heb hem sinds januari en het blijft me opvallen hoe mooi dun hij is en vooral ook hoeveel overzichtelijker het startscherm is ten opzichte van iOS en vooral Android. Wel moet ik zeggen dat nieuwe app releases me blijven tegenvallen, vooral als je kijk bij de new releases in de app store valt op dat het er echt maar een paar per week zijn, en die zijn vaak ook nauwelijks de moeite.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
Ik heb nu wat foto vergelijkingen gedaan tussen mijn Lumia 620 en mijn gloednieuwe Lumia 925. Voor close-ups en foto's met weinig licht wint de Lumia 925 het makkelijk, maar toen ik een paar foto's van onder andere bomen nam, viel het me op dat de Lumia 620 scherpere foto's neemt (een goedkope 5MP camera :?).

Voor de testen had ik alle foto's via de Lumia's naar OneDrive geüpload om vervolgens op mijn desktop te vergelijken. Ik zal nog wat meer testjes doen, maar dit vind ik wel vreemd.

Zowel met de standaard camera app als met de Nokia Camera app getest.
M'n Lumia 925 is ondertussen helemaal up-to-date met de nieuwste firmware en app versies, dus daar kan het niet aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het door de belsimpel typfout komt :)

Zo kort voor de WP8.1 (met camera aanpassingen) heeft vergelijken IMHO niet zoveel zin (meer).
Hopelijk komt ie morgen.
.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2014 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 13 april 2014 @ 19:04:
[...]

Ik denk dat het door de typfout aanbieding komt :)

Zo kort voor de WP8.1 (met camera aanpassingen) heeft vergelijken IMHO niet zoveel zin (meer).
Hopelijk komt ie morgen.
.
Haha.

Maar ja, foto's uiteraard op precies dezelfde manier gemaakt. Zelfde focus, zelfde positie, etc.
En dat het nu geen zin heeft om dit te doen is onzin natuurlijk.
Ik ga sowieso op de officiële non-beta release van WP 8.1 wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stravincy schreef op zondag 13 april 2014 @ 19:10:
[...]
...
Ik ga sowieso op de officiële non-beta release van WP 8.1 wachten.
Is geen beta. Is final. Alleen de Nokia Cyan update zit er nog niet in.
Gezien de eerdere ervaringen met de 'zogenaamde' dev update, gaan alle 3 Lumia's hier direct over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 13 april 2014 @ 19:30:
[...]

Is geen beta. Is final. Alleen de Nokia Cyan update zit er nog niet in.
Gezien de eerdere ervaringen met de 'zogenaamde' dev update, gaan alle 3 Lumia's hier direct over.
Blijven de bestaande Nokia Black update features (o.a. Glimp), wel behouden of ga je bij de dev update terug naar stock windows phone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazzle schreef op zondag 13 april 2014 @ 19:51:
[...]
Blijven de bestaande Nokia Black update features (o.a. Glimp), wel behouden of ga je bij de dev update terug naar stock windows phone?
Blijven de bestaande Nokia Black update features (o.a. Glimp), wel behouden?

Als het net als de vorige keer gaat, dan: ja, alles van Nokia apps e.a. blijft.

En tzt met de Nokia Cyan update worden Nokia specifieke zaken bijgewerkt, zodat je dan precies hetzelfde hebt als op het moment van de officiële WP8.1 update.
.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2014 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowiesjie
Ik heb even een vraag over de back up van data op de 925. Ik heb gekozen om dit aan te zetten en nu verschijnt er bij de albums naast het album van de camerafotorol ook een album van de fotorol op Onedrive. Ik heb het idee dat deze twee albums niet synchroniseren. Als ik een gemaakte foto delete van mijn camerarol, blijft hij wel op het Onedrive album staan. Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
Dat valt mij ook op. Je moet een foto op Onedrive ook nog deleten. Vind het ook omslachtig.

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Telfordia schreef op maandag 14 april 2014 @ 10:39:
Dat valt mij ook op. Je moet een foto op Onedrive ook nog deleten. Vind het ook omslachtig.
Is niet onlogisch, als je telefoongeheugen vol zit kan je deze wissen zonder dat je dan je Onedrive backups ook gelijk kwijt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:39
Jazzle schreef op maandag 14 april 2014 @ 10:45:
[...]

Is niet onlogisch, als je telefoongeheugen vol zit kan je deze wissen zonder dat je dan je Onedrive backups ook gelijk kwijt bent.
Precies. Heb eens de iCloud op mijn iPhone (toen ik die nog had) uitgezet. En wat schetst mijn verbzazing? Was al mijn foto's in de iCloud kwijt. Dat is toch onlogisch. Dit is veel logischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
Op die manier wel weer logisch ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowiesjie
Helemaal duidelijk zo ja! Soms is het zo simpel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds zondagochtend een continue battery drain.. De hele zondag met ruim 40% per uur en vandaag gereduceerd naar 'maar' 18% per uur. Ik heb geen apps gedownload of geupdate en het lijkt spontaan te zijn begonnen.

Volgens mij hebben al vaker mensen dit probleem gehad, is er een oplossing? De telefoon lijkt ook redelijk warm te worden, in ieder geval warmer dan normaal.

GPS etc heb ik maar even uitgezet, dit lijkt niet veel te helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
Stravincy schreef op zondag 13 april 2014 @ 18:39:
Ik heb nu wat foto vergelijkingen gedaan tussen mijn Lumia 620 en mijn gloednieuwe Lumia 925. Voor close-ups en foto's met weinig licht wint de Lumia 925 het makkelijk, maar toen ik een paar foto's van onder andere bomen nam, viel het me op dat de Lumia 620 scherpere foto's neemt (een goedkope 5MP camera :?).

Voor de testen had ik alle foto's via de Lumia's naar OneDrive geüpload om vervolgens op mijn desktop te vergelijken. Ik zal nog wat meer testjes doen, maar dit vind ik wel vreemd.

Zowel met de standaard camera app als met de Nokia Camera app getest.
M'n Lumia 925 is ondertussen helemaal up-to-date met de nieuwste firmware en app versies, dus daar kan het niet aan liggen.
Iemand?
Vandaag nog wat foto's genomen met beide Lumia's en bijna alle foto's van de 620 zijn scherper.

Eén van de voorbeelden: L620: http://i.imgur.com/Z9HxKdO.jpg en L925: http://i.imgur.com/T7nrc3R.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
Inderdaad een verschil. Heb je al geprobeerd of de foto wel scherp wordt met een handmatige scherpstelling op de 925?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben erachter wat mijn drain veroorzaakt. Google account blijft proberen mail te synchroniseren, maar geen succes. Helaas, doordat hij continu probeert te synchroniseren kan ik de account niet verwijderen..

iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Verwijderd schreef op maandag 14 april 2014 @ 17:47:
Ben erachter wat mijn drain veroorzaakt. Google account blijft proberen mail te synchroniseren, maar geen succes. Helaas, doordat hij continu probeert te synchroniseren kan ik de account niet verwijderen..

iemand een idee?
Toen ik 8.1 vanmiddag installeerde kreeg ik gelijk de foutmelding dat Google aandacht nodig had. In het scherm wat daarop volgde moest ik op 'toestaan' ofzo tikken, maar ging het scherm vervolgens terug naar de synchronisatiescherm van alle accounts.

Zojuist opnieuw geprobeerd, en nu gaat ie wel door naar de Google specifieke instellingen waar je de autorisaties kan aangeven. Synchronisatie gaat nu goed. Mogelijk dat er ivm de update een tijdelijke overload was van de service? De Store werkt nu bijvoorbeeld ook niet meer.

[edit: ik lees nu pas je originele post, deed zich dus al voor vóór de preview for developers update van vandaag, vlieger gaat dus niet op]

[ Voor 7% gewijzigd door Weemism op 14-04-2014 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
Telfordia schreef op maandag 14 april 2014 @ 15:08:
Inderdaad een verschil. Heb je al geprobeerd of de foto wel scherp wordt met een handmatige scherpstelling op de 925?
Nee ik heb het niet op de handmatige manier geprobeerd. Zal morgen eens kijken of dat helpt. Sowieso zou de auto stand gewoon goed moeten werken natuurlijk, maar ik ga het even testen morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
Zojuist nog meer testen gedaan en zowel handmatige scherpstelling als touch-to-focus zorgen niet voor betere resultaten. Maakt niet uit wat voor soort foto ik neem, mijn Lumia 620 is altijd scherper.

Denken jullie dat een hard-reset misschien kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou idd even een hard resetten proberen, als het euvel dan nog niet voorbij is, dan is de camera helaas niet goed.. Een 925 maakt toch echt veel betere foto's als een 620.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Is het aan te raden om op een dagelijkse gebruikte 925 de WP8.1 developer versie erop te zetten ? Het is een simlockvrije

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
Hard reset geprobeerd, maar dat heeft helaas niets uitgehaald.
Contact opgenomen met Nokia en die waren het er helemaal mee eens dat er iets niet klopt aan de camera. Ondertussen heb ik hem al aangeboden aan de online reparatie service van Nokia en morgen word ie opgehaald. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grootma
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-08-2024
Rockvee2 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 18:04:
Is het aan te raden om op een dagelijkse gebruikte 925 de WP8.1 developer versie erop te zetten ? Het is een simlockvrije
Ik heb 8.1 sinds gisteren draaien om mijn simlockvrije 925, en heb er geen enkel probleem mee.
Alles werkt zoals tevoren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

grootma schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 18:26:
[...]

Ik heb 8.1 sinds gisteren draaien om mijn simlockvrije 925, en heb er geen enkel probleem mee.
Alles werkt zoals tevoren!
Zelfde ervaring hier, alle Nokia only zaken zoals Glimp blijven ook gewoon werken. Wel kreeg ik tijdens de installatie (tussen het afsluiten van de download en de automatische herstart bij de laatste update) een blauw scherm met een foutmelding met iets van initialization failed.
Na een hard reset ging ie echter gewoon door met de installatie.

Top update, dus wel echt aan te raden, notification center en aanpasbare achtergrond van het homescreen zijn mijn favoriete wijzigingen. Ook lijkt de reactiesnelheid van de 925 een stukje vloeiender, accuduur lijkt er ook op vooruit te zijn gegaan.

Het is trouwens geen developer versie, maar een developer preview. Het is dus dezelfde software die straks formeel zal worden uitgerold (hoewel dat nog weken/maanden kan duren). Voor Nokia's zal er bij de officiële uitrol tegelijkertijd ook nog een firmwareupdate bij komen voor het upgraden van de Nokia specifieke functionaliteit zoals o.a. de camera.

[ Voor 17% gewijzigd door Weemism op 15-04-2014 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-12-2024
Goedenavond!

Zou ik jullie wat mogen vragen?

Ik ben me aan het oriënteren op de Lumia 925. Heb nu een 800. Ondanks dat ik 'm eigenlijk aan de grote kant vind staat die wel echt op 1. (helaas vind ik alle lumia's voor mij eigenlijk te groot, maar ja, wil toch een lumia, dus dan moet ik maar inschikken)

Met een nieuwe telefoon wil ik er eigenlijk altijd op vooruit gaan qua camera en geloof dat dat wel goed zit bij deze. (ik weet dat er kleinere lumia's zijn, maar dan weer met mindere camera en dat wil ik niet)

Jammer vind ik dat er geen uitbreidbaar geheugen bij zit.

Heeft iemand hier het geheugen, of het gebrek aan sd mogelijkheid als nadelig ervaren?
Op mijn telefoon zullen vooral foto's komen, natuurlijk wel eea aan apps, maar niet megaveel. Ook wel wat aan muziek, maar dat vind ik niet erg om binnen de perken te houden.

Er zit FM radio op, is dit alleen met oortelefoon te gebruiken?
Ik kan even niet meer terugvinden of er een ingebouwde antenne inzit...

Ook zie ik dat die in wit, zwart en grijs te krijgen is, maar bij alle providers zie ik alleen wit en zwart? Is grijs niet in NL te krijgen?

Heeft iemand toevallig enkele foto's van de grijze?

Bedankt voor jullie antwoorden.

Groet Michelle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
Ik heb redelijk wat apps, foto's en een beetje muziek p de telefoon staan en er is nog 3gb vrij. Ik stream viel alles via Spotify. Het is voldoende, maar ik ben me er meer van bewust dan met m'n ativ s met 16 gb + 32 gb micro sd.
Voor de fm-radio heb je een headset nodig inderdaad.

Ik ken de grijze alleen van foto's op t net, nooit gezien! Ik vind de witte het mooist persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

michellep77 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 21:40:
Ondanks dat ik 'm eigenlijk aan de grote kant vind staat die wel echt op 1. (helaas vind ik alle lumia's voor mij eigenlijk te groot, maar ja, wil toch een lumia, dus dan moet ik maar inschikken)
[...]
Heeft iemand hier het geheugen, of het gebrek aan sd mogelijkheid als nadelig ervaren?
[...]
Heeft iemand toevallig enkele foto's van de grijze?
[...]
De 925 heeft een 4,5" scherm, in deze tijden behoort dat al zo'n beetje tot de kleinere telefoons. Ik snap je punt wel over de grootte, had ik zelf ook altijd, maar ten opzichte van de Lumia 800 is het verschil, mede door het lage gewicht, niet bijzonder groot. Uiteindelijk zal je waarschijnlijk snel wennen aan het grotere scherm. En als je het eenmaal gewend bent zal je je afvragen hoe je ooit met een kleiner scherm hebt kunnen werken, het is echt een stuk relaxter.

Ten opzichte van z'n directe voorganger de Lumia 920 is ie een stuk platter en lichter, en daardoor veel beter hanteerbaar (ik heb ze alle drie gehad, 800, 920 en 925, en technisch zijn de 920 en 925 dezelfde telefoons, maar wat een verschil!)

Op dit plaatje is het verschil in dikte tussen de 920 en 925 goed zichtbaar:
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7444/13892568781_51650fb451.jpg

Ik was zelf ook wat bevreesd dat de 16gb van de 925 mogelijk niet genoeg zouden zijn, maar hoewel ik toch echt behoorlijk wat apps heb geïnstalleerd, er flink wat foto's op heb staan, en nog een paar Gb aan muziek heb ik nog steeds 4Gb vrij. Dat is vrij arbitrair natuurlijk, maar je moet denk ik wel behoorlijk je best doen wil je die 16Gb snel vol krijgen.

Fotootje van alle kleurvarianten incl. grijs:
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7124/13915597174_4a00e2b0fd_z.jpg

En nog eentje van alleen de grijze:
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3724/13916163064_709cbd1639.jpg

Eens met de bovenstaande poster dat de beter verkrijgbare witte variant ook wel echt een mooi toestel is, diepzwart aan de voorkant (mede door het superzwarte amoled scherm), en strak wit met grote zwarte lens aan de achterkant, wat mij betreft een mooi contrast qua kleurstelling.

Maar ook eens dat de grijze wel echt speciaal en stijlvol is ook, je ziet die kleur in NL nauwelijks, bij geen enkel merk/toestel.

[ Voor 22% gewijzigd door Weemism op 18-04-2014 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grijs is eventueel te bestellen via Coolbleu, (smartphoneshop of PDAshop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 02:21:
Grijs is eventueel te bestellen via Coolbleu, (smartphoneshop of PDAshop)
Belsimpel lijkt de grijze het goedkoopst te hebben op het moment voor € 321, en is direct leverbaar, bij Coolblue kost ie met € 379,99 een stuk meer.

De witte variant is het goedkoopst en al vanaf € 309 verkrijgbaar.

[ Voor 17% gewijzigd door Weemism op 18-04-2014 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
@irminsul, bedankt voor je info

@weemism, op zich maakt het me niet heel veel uit met gebruik als zo'n telefoon groter is (heb gelukkig redelijk grote handen voor een vrouw haha) maar met uitgaan om zo'n groot ding mee te nemen, kan die dus niet in de zak van mijn jasje/broek en is mijn mini tasje bijna al vol.
Ook train ik dagelijks te paard en heb mn telefoon dan in de zomer aan een band om mijn arm en in de winter in mijn jaszak, dat moet wel prettig kunnen. Vandaar eigenlijk mijn "eisen" over de grootte. (ik ben altijd alleen aan het trainen, geen andere mensen in de buurt. Dus mocht er iets gebeuren wil ik mijn telefoon bij de hand hebben, dus op de rand van de baan leggen is geen optie)

Fijn te horen wb het geheugen. Ik heb mijn lumia nu 2 jaar en niets is vol. Voordeel vind ik wel dat je je facebook albums altijd bij de hand hebt, dus je hoeft niet mega veel foto's erop te hebben. Muziek hoef ik alleen voor het trainen bij de hand te hebben, dus dat is ook geen mega hoeveelheid.

Bedankt voor de foto van de kleuren! Hier zie je het iig redelijk, al zou ik 'm zeker irl willen zien voordat ik 'm bestel. De keuze voor grijs tov wit/zwart, ik vind grijs aluminium altijd erg mooi en je ziet het niet veel. Is het tenminste iets anders. Vroeger had je daar veel meer keuze in, leuke ladyphones etc :D

Ik ga eens kijken bij de opgegeven shops.

Heb een abbo gevonden voor 25 per maand met mijn hoeveelheid mb/sms/minuten. Bij hollandsnieuwe, via netwerk vodafone.

Blijf liefst bij telfort/kpn netwerk, maar die abonnementen zijn echt aan de dure kant. Bij telfort is dat irritante toestellease waar ik niet aan wil.

Net even alles zitten vergelijken, bij Telfort zakelijk is het toestellease niet van toepassing en heb ik voor 25 1000 mb. Klinkt goed.

Eens kijken of dit wat gaat worden.

Bedankt voor de tips!

[ Voor 9% gewijzigd door michellep77 op 18-04-2014 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grootma
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-08-2024
@michellep77: Ik heb zelf ook twee jaar een L800 gehad, en nu een L925. Net als Weemism vroeg ik me af of de 925 niet te groot zou zijn, maar nu zou ik niet meer terug willen. De 925 is een grote stap vooruit in alle opzichten. En nu met WP8.1 erop voelt het helemaal als een ander toestel.

Ik weet niet of het nog steeds geldt, maar ik heb ook ooit Telfort gehad en daar moest je roaming toestaan om überhaupt internet te kunnen hebben op je mobiel. Ook mijn vader heeft dezelfde ervaring met Telfort.
Als je in de grensstreken woont kan dat een nadeel zijn, hierdoor kan je soms met hoge kosten opgezadeld worden als je toestel roamt bij buitenlandse providers.
Weet iemand of dat nog steeds het geval is bij Telfort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
Mijn internet doet het ook gewoon als roaming uitstaat, maar niet altijd even goed. Hij wil dan weleens erg traag zijn. Als ik dan ga kijken bij mobiel internet, staat roaming uit. (als ik bijna mijn bundel op heb zet ik weleens alles uit, vergeet het dan weer aan te zetten haha)

Nog even en dan is mobiel internet in het buitenland even duur als in Nederland/gaat het uit je bundel. Dus dan zou het niet meer uit moeten maken.

Thanks voor je reactie. Ik ben er in principe uit. Ga straks even kijken naar het toestel bij een winkel hier in de buurt. Zullen 'm vast niet in het grijs hebben, maar dan heb ik iig een idee en dan kan ik daar nog even over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-09 05:12
De mic van mijn Lumia 925 lijkt het begeven te hebben.. Geen geluid bij Voice Commands (=Cortana), speaker phone of bij het opnemen van videos. Al met Nokia contact gehad en zelfs een verse OS herinstall werkte niet (met de Nokia Support Software tool).

Nu vroeg ik me af.. Ik hoop binnenkort via DVLUP een 625 binnen te krijgen. Met 8.1 worden ook je startscreen en app settings meegekopieerd dus dat is handig. Maar is het mogelijk om een 925 back-up op een 625 te laden?

Trein & Regenmeter voor Windows Phone 7.x & 8!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
Niels9001 schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 11:15:
De mic van mijn Lumia 925 lijkt het begeven te hebben.. Geen geluid bij Voice Commands (=Cortana), speaker phone of bij het opnemen van videos. Al met Nokia contact gehad en zelfs een verse OS herinstall werkte niet (met de Nokia Support Software tool).

Nu vroeg ik me af.. Ik hoop binnenkort via DVLUP een 625 binnen te krijgen. Met 8.1 worden ook je startscreen en app settings meegekopieerd dus dat is handig. Maar is het mogelijk om een 925 back-up op een 625 te laden?
Mijn interne speaker leek een tijd terug niet meer te werken - ook een hard reset etc. hielp allemaal niets. Toen las ik ergens een tip dat het mechaniek dat detecteerd of een headphone jack is ingeplugd niet altijd goed 'ontkoppeld'. Het kan dus voorkomen dat de telefoon denkt dat er nog een koptelefoon / headset is ingeplugd en daardoor bijv. je interne speaker niet meer werkt (of mic.?).

Toen heb ik dus een paar keer goed de orginele Nokia headset in en uit het toestel gedaan (sowieso kun je kijken of het met het headset wel functioneert?) en toen werkte opeens alles weer prima! Wellicht even het proberen waard?
Pagina: 1 ... 8 ... 17 Laatste