Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 14:20

Eagle Creek

Breathing security

NNF schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 08:52:
[...]

Er is een app 'Mappen' van Nokia in de Store die je kunt downloaden (ook zonder Black/GDR3, trouwens). Ik heb er even mee gespeeld maar zie nog niet echt in wat er nou zo handig aan is. :P
Nóg een Nokia-app? Nou... maar eens proberen dan.
Kunnen daar mooi alle Nokia-apps in :+ .

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads7/52d2bbd23d0df/52d2bbd237326-wp_ss_20140112_0013.png

[ Voor 6% gewijzigd door Eagle Creek op 12-01-2014 17:00 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Eagle Creek schreef op zondag 12 januari 2014 @ 16:59:
[...]

Nóg een Nokia-app? Nou... maar eens proberen dan.
Kunnen daar mooi alle Nokia-apps in :+ .

[afbeelding]
Nee, die heet gewoon Mappen (nl) of App Folders (en)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popcorn
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-11-2023
Eagle Creek schreef op zondag 05 januari 2014 @ 20:30:
Hierbij nog een screenshot van het battery drain fenomeen.
De eerste screenshot toont zeer laag verbruik (niet haalbaar in dagelijkse omstandigheden) maar je ziet op de tweede shot een enorm veel hogere daling. => ter indicatie, dit is over nacht gebeurt eveneens met wifi en 3g uit.

[afbeelding]

[afbeelding]

Na een reboot is het goed.
Welke app is dit? Ik heb nu twee dagen een L925, maar ik haal op het moment met moeite een dag, terwijl WhatsApp en Facebook de enige apps zijn die toegestaan zijn als achtergrondtaak. NFC staat uit, GPRS staat uit en ik heb de telefoon redelijk zuinig ingesteld. Ik moet toch eens het verbruik in de gaten houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:34

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

gprs uit zetten lijkt me wat lastig, bedoel je 3G? ;)

ik haal zelf ook krap een dag. Heb de telefoon nu een week in huis en het valt me toch nog wat tegen.
Mijn instellingen:
Aan: 3G, GPS, WiFi, Facebook Chat, Wordfeud + MixRadio livetile, 2 mailaccounts die 1x per 2 uur downloaden
Uit: NFC tags, double tap to wake, alle andere livetile apps

Ik heb zelf whatsapp niet geinstalleerd, scheelt batterij en iedereen heeft tegenwoordig toch facebook chat. Maar alsnog dus krap een dag, het is al beter dan op mijn lumia 800 maar het niveau van een iPhone haalt hij nog niet. Jammer...

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popcorn
DeNachtwacht schreef op zondag 12 januari 2014 @ 21:28:
gprs uit zetten lijkt me wat lastig, bedoel je 3G? ;)

ik haal zelf ook krap een dag. Heb de telefoon nu een week in huis en het valt me toch nog wat tegen.
Mijn instellingen:
Aan: 3G, GPS, WiFi, Facebook Chat, Wordfeud + MixRadio livetile, 2 mailaccounts die 1x per 2 uur downloaden
Uit: NFC tags, double tap to wake, alle andere livetile apps

Ik heb zelf whatsapp niet geinstalleerd, scheelt batterij en iedereen heeft tegenwoordig toch facebook chat. Maar alsnog dus krap een dag, het is al beter dan op mijn lumia 800 maar het niveau van een iPhone haalt hij nog niet. Jammer...
Ja, ik bedoel GPS :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popcorn
Ik kan geen sms'jes van DigiD ontvangen. Tan-codes van ING werken wel gewoon. Hebben meer mensen hier last van? Het kan natuurlijk best zo zijn dat het helemaal niet aan de telefoon ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik Nederlandstalige tekstvoorspelling probeer te downloaden, krijg ik nadat hij eerst een tijdje op "downloaden voorbereiden" is bijven hangen, de melding: "update mislukt, probeer het nog een keer". Iemand een vergelijkbaar probleem gehad (en het weten op te lossen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcoLyte!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-09 13:33

AcoLyte!

*evil grin*

Verwijderd schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 16:14:
Als ik Nederlandstalige tekstvoorspelling probeer te downloaden, krijg ik nadat hij eerst een tijdje op "downloaden voorbereiden" is bijven hangen, de melding: "update mislukt, probeer het nog een keer". Iemand een vergelijkbaar probleem gehad (en het weten op te lossen)?
Ik had precies hetzelfde... een reboot en vervolgens hopeloos geduld werkte. Reden is mij onduidelijk maar het duurde inderdaad ondoenlijk lang. Op m'n 8X had ik dit probleem nooit overigens.

don't mistake lack of talent for genius.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Sinds ik alle livetiles op mijn scherm (nokia mixradio, bing nieuws, nos, regenmeter) heb uitgezet, en ook alle toepassingen heb verboden op de achtergrond dingen te doen is mijn batterij er enorm op vooruit gegaan zeg.

Ik heb nu alleen wordfeud notificaties en facebook chat aan, en natuurlijk mijn mailboxen. Vanochtend 07:00u van de lader, nu nog 65% over... best netjes eigenlijk :)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popcorn
popcorn schreef op maandag 13 januari 2014 @ 22:43:
Ik kan geen sms'jes van DigiD ontvangen. Tan-codes van ING werken wel gewoon. Hebben meer mensen hier last van? Het kan natuurlijk best zo zijn dat het helemaal niet aan de telefoon ligt...
Het lag dus aan DigiD, ik kreeg er vanmorgen zes tegelijk :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AcoLyte! schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 16:30:
[...]

Ik had precies hetzelfde... een reboot en vervolgens hopeloos geduld werkte. Reden is mij onduidelijk maar het duurde inderdaad ondoenlijk lang. Op m'n 8X had ik dit probleem nooit overigens.
Net kwam er plots een update-melding tevoorschijn en het bleek de language pack te zijn. Apart dat het niet gewoon direct gedownload kon worden zoals de meeste andere apps/updates, maar goed, ik heb hem binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr. Dude
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-02 09:59
Iemand last van een leeg lopende batterij sinds de Lumia Black update?

Sinds een paar dagen kom ik niet eens de dag door. Op sommige momenten 20% consumption per hour (Battery Performance app). Dit terwijl mijn gebruik niet echt is veranderd. Beetje bellen, sms/whatsapp, e-mail en soms een serie van 20 minuten in de trein. Voor de update had ik aan het einde van de dag zeker 50% over (net zoals @DeNachtwacht).

Nu is het huilen... ook na een reset en een harde reset. Is er een app om verbruik per applicatie te zien zoals in Android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 08:50
Voor Windows Phone is er geen app die het batterij verbruik per app kan weergeven zoals in Android. In het ideale plaatje zou zo'n functionaliteit in het os moeten zijn ingebakken, maar dit is tot op heden nog een minpunt wat mij betreft voor Windows Phone. Bij een slechte accuduur heb he geen idee wat het is eb moet je zoeken naar een spelt in een hooiberg.

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

dr. Dude schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 22:09:
Iemand last van een leeg lopende batterij sinds de Lumia Black update?
Mijn goede berichten zijn ná de Black update. Enige advies dat ik kan geven is gewoon álle systeeminstellingen en apps langslopen en zoveel mogelijk zaken die je niet of nauwelijks nodig hebt uitzetten. denk ook aan
+ feedback aan microsoft, nokia, bing etc.
+ gebruiksgegevens verzenden
+ waarom gesprekslogs opslaan in berichten?
+ waarom een livetile met nieuwsberichten? je opent de app sowieso wel als je wil

et cetera. Er staat stiekem gewoon heel veel spul aan in het OS dat je weinig of nooit echt gebruikt, maar wel de hele dag door stroom slurpt. Super Sensitive Touch? Nu nog wel fijn, maar over 2 maanden kan die ook uit, en dat scheelt flink.

Daarna was het bij mij over. Ik zit nu op 54% (07:00u van de lader vanochtend) heb er toch flink wat mee lopen browsen en muziek luisteren vandaag. Kortom, prima de dag mee door te komen.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 10:05
Ik heb juist het gevoel dat de accu langer mee gaat na de Black update. Ik sluit nu ook regelmatig apps echt af. Misschien helpt dat ook wel wat mee. Gisteren had ik aan het eind van de dag nog bijna 40% over.

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Ik heb ook het gevoel dat mijn accu langer mee gaat na de Black update. Tevens lijkt het battery drain issue ook minder / over waardoor ik elke dag direct 10-20% van mijn accu kwijt was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoonman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 15:12
Net ook geinstalleerd. Ben vooral te spreken over de nieuwe glance features! Dit is zoveel beter dan een notification led :)

https://free-sudoku-puzzle.net - http://chordoracle.com - https://resistorcolors.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr. Dude
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-02 09:59
Voor afgelopen nacht eventjes volledig opgeladen. Ochtend erna nog 83% net einde van de middag op ongeveer 20%.

Geen apps gebruikt op whatsapp na, nog even een paar belletjes en een website geopend. Drain begon ongeveer weer na openen van NEXTGEN READER. Lijkt verband te houden. Anderen ervaring?

Record is trouwens 2 dagen 9 uur en 11 minuten voor opnieuw aan de lader.

[ Voor 11% gewijzigd door dr. Dude op 15-01-2014 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Voor de liefhebber:
Mijn ultieme batterijbesparings tips voor Windows Phone 8.

Ik ben het hele OS eens doorgelopen en toch nog een hele hoop zinloze dingetjes tegengekomen die ik heb uitgezet. T zal voor iedereen anders zijn, maar er zijn vast mensen die iets aan dit lijstje hebben.

[ Voor 64% gewijzigd door DeNachtwacht op 15-01-2014 23:58 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
Ik ben benieuwd of het echt aanzienlijk scheelt of is het verschil minimaal? Ik ben de boel ook eens aan het door lopen. Veel dingen heb ik al zo ingesteld, maar kom toch nog een paar dingetjes tegen.

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Uiteindelijk zijn de echte killers natuurlijk live tiles, 3G verbinding en schermhelderheid, maar toch denk ik dat alle beetjes samen wel helpen. Dit soort instellingen goed langs lopen is volgens mij het verschil tussen mensen die roepen dat het toestel al met een halve dag leeg loopt, en mensen die er 3 dagen mee kunnen doen.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik heb er nu een paar dagen mee getest en het verschil lijkt toch behoorlijk te zijn. Met een 'normale' dag van wat browsen, chatten, skype-videogesprekje en wat muziek luisteren zit ik aan het eind van de dag op 70%. Is al drie dagen op rij dus lijkt me toch dat het echt verschil maakt. Mijn gebruikspatroon is in het weekend eerder groter dan kleiner

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

nwagenaar schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 15:12:
Dat is wel heel erg netjes. Ik mag al blij zijn als ik de 8 uur haal en de laatste paar dagen haal ik de 6 uur niet eens waarna ik eigenlijk verplicht wordt om de telefoon te rebooten :X
Nou, de acht uur halen is voor mij écht geen uitdaging. Zelfs met mijn Lumia 800 haalde ik met gemak de 24 (maar op het laatst ook niet meer dan dat).
nwagenaar schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 15:12:- Ik bel weinig (word ook weinig gebeld, misschien 2 telefoontjes van maximaal 10 minuten per gesprek)
Idem. Laat ik zeggen gemiddeld maximaal 30 min per dag.
- Ik heb een 2-tal Exchange accounts geconfigureerd (push mail)
Twee mailaccounts, Live-account fetch elk uur, ander account manual.
nwagenaar schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 15:12:- Ik maak weinig gebruik van games en applicaties zoals facebook, nu.nl, etc
Weinig is relatief maar ik kijk op een dag 10x naar - een - app, gemiddeld twee/drie minuten.
nwagenaar schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 15:12:- Ik maak geen foto's en/of filmpjes
Idem.
nwagenaar schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 15:12:- Ik ontvang en verstuur enkele WhatsApp-berichten
Laten we zeggen 20 berichtjes op een dag.
nwagenaar schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 15:12:- Glimp, WiFi, NFC en Bluetooth uitgeschakeld;
Glimp aan.
Wifi aan maar niet in stand-by.
NFC uit.
Bluetooth aan, 2 uur per dag verbonden.
nwagenaar schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 15:12:- GDR3-update is geïnstalleerd (via Preview for Developers)
Helemaal up-to-date.

Als ik het zo bekijk is jouw gebruik niet extreem. Met wat ik hierboven beschrijf haal ik met gemak twee dagen, de derde ook als ik niet te veel WhatsApp of bel.
nwagenaar schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 15:12:Oké, de signaalkwaliteit van mijn provider is hier wat beperkt (2G en 3G wisselen elkaar enorm veel af)
Dat is _niet_ bevorderlijk. Heeft overigens niets met Smartphones te maken: mijn Sony Ericsson 68i ging normaal 330 stand-by uren mee. Op een tripje naar België ben ik alleen al door roaming en matige ontvangst 80 stand-byuren verloren in één dag.
Maximale standby-tijd (3G): 440 uur
Dat is 18 dagen? Lijkt me niet...
StefanvanGelder schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 22:58:
Bij een slechte accuduur heb he geen idee wat het is eb moet je zoeken naar een spelt in een hooiberg.
Spelt?
Wikipedia: Spelt
Dit in een hooiberg zoeken is nog véél lastiger dan een speld in een hooiberg :+

Maar.. helemaal mee eens. Er is echt behoefte aan meer statistieken. Dat een app dit niet kan monitoren vanwege beveiliging is prima maar geef ons dan een fatsoenlijke diagnostics pagina.

[ Voor 10% gewijzigd door Eagle Creek op 19-01-2014 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal. Ik ben nieuw in dit forum. Sinds medio 2013 hebben mijn vrouw en ik allebei een Lumia 925. Een aantal waarschijnlijk ook bij jullie bekende problemen, zoals synchroniseren van Outlook en Favorieten, hadden we vrij snel opgelost. En daarna hadden we weinig problemen.
Maar dat veranderde voor mij sinds de recente Lumia Black update. Maar de timings overeenkomst kan natuurlijk ook toevallig zijn. Ik kan plotseling geen foto's meer versturen per mail. Ik kan ook geen foto meer aan een Contactpersoon linken. Terwijl bij mijn vrouw alles gewoon is blijven werken.
Heeft iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 09:49
Verwijderd schreef op zondag 19 januari 2014 @ 18:58:
Hallo allemaal. Ik ben nieuw in dit forum. Sinds medio 2013 hebben mijn vrouw en ik allebei een Lumia 925. Een aantal waarschijnlijk ook bij jullie bekende problemen, zoals synchroniseren van Outlook en Favorieten, hadden we vrij snel opgelost. En daarna hadden we weinig problemen.
Maar dat veranderde voor mij sinds de recente Lumia Black update. Maar de timings overeenkomst kan natuurlijk ook toevallig zijn. Ik kan plotseling geen foto's meer versturen per mail. Ik kan ook geen foto meer aan een Contactpersoon linken. Terwijl bij mijn vrouw alles gewoon is blijven werken.
Heeft iemand enig idee?
Kan je iets specifieker zijn betreft je mail platform? Maak je gebruik van outlook, gmail, exchange of iets totaal anders?

Kan je tevens nog mailen of kan je alleen niks meer met foto's met je mailclient.

[ Voor 4% gewijzigd door vali op 19-01-2014 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik Outlook, en daar kan ik verder gewoon alles mee. Ik ontdekte overigens zojuist dat het probleem beperkt is tot foto's van ca. een half jaar geleden. Zeer vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vandaag ben ik ook in het bezit met een Lumia 925. Voor als nog een erg fijn toestel, maar ik kwam in de reviews tegen dat er een cover bij zou zitten om de 925 wireless te kunnen opladen. Deze zit er bij mij niet bij.

Moet ik deze op een andere manier bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Laatst online: 22:34

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Sinds afgelopen zaterdag ben ik ook in het bezet van de Lumia 925. Ik kom van een Sony Xperia Ray Android 4 toestel, lekker klein en handzaam.

Nu dus een Lumia 925. Het formaat is wennen, toch wel een flinke slag groter. En wat me vooral heel erg opvalt is dat het toestel heel glad is. Hij lijkt snel uit mijn handen te glijden.
Ik vind het wel een erg mooi afgewerkt toestel en ook Windows Phone 8 bevalt me tot nu toe wel.

Ik moet nu nog mijn Gmail account in een push-modus zien te krijgen, dat werkt toch net wat fijner dan elk kwartier syncen.

Wat betreft batterijverbruik schrok ik gisteren wel, het toestel leek redelijk snel leeg te gaan, maar dit was natuurlijk wel met erg veel gespeel.
Vandaag met slechts in de avond wat intensiever gebruik, nu na 16 uur nog op 73%. Dat valt das alleszins heel erg mee tot nu toe.

Het toestel werd geleverd met de Black update reeds geinstalleerd.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcoLyte!

AcoLyte!

*evil grin*

Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2014 @ 21:40:
Sinds vandaag ben ik ook in het bezit met een Lumia 925. Voor als nog een erg fijn toestel, maar ik kwam in de reviews tegen dat er een cover bij zou zitten om de 925 wireless te kunnen opladen. Deze zit er bij mij niet bij.

Voor zover mij bekend wordt deze niet standaard geleverd, bij de mijn in ieder geval niet.

Dit is de officiele CC 3065 cover, gebruik ik al tijden en werkt perfect:
pricewatch: Nokia Wireless Charging Cover CC-3065 Lumia 925 Zwart
bartvl schreef op maandag 20 januari 2014 @ 22:43:
Ik moet nu nog mijn Gmail account in een push-modus zien te krijgen, dat werkt toch net wat fijner dan elk kwartier syncen.
Alstu! :)
http://www.neowin.net/images/uploaded/activesync213.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door AcoLyte! op 21-01-2014 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2014 @ 21:40:

Bij de 920 zit het ingebouwd, bij de 925 kun je een cover bijbestellen maar zit deze er standaard niet bij.
AFAIK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serefsiz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-09 22:54
Zijn er ook nog andere mensen die last hebben dat de batterij veel sneller leeg gaat sinds de black update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-09 10:26
sertan_deniz schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 10:46:
Zijn er ook nog andere mensen die last hebben dat de batterij veel sneller leeg gaat sinds de black update?
Dit had ik ook op m'n Lumia 920, tweemaal een soft reset heeft het probleem opgelost
Het volgende probleem is nu echter dat ik geen store updates meer ontvang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Mhh zojuist sinds de tweede keer kom mijn Lumia 925 geen verbinding krijgen met ons Wifi netwerk. Als ik handmatig verbinding probeer te maken zegt hij dat er geen verbinding tot stand kan komen. Na een reboot can de telefoon is het probleem weer over. Heeft iemand dit ook wel eens gehad? Ik kom in dit topic geen medestanders vinden als ik zocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Nee. Op het werk gebruiken ze 802.1x (met certificaat) en dat werkt 99% van de tijd prima.
Soms wel eens even dat ik niet kan verbinden maar dat heb ik met de iPhone ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Bedankt voor je reactie, helaas lijkt het erop dat Google de ActiveSync support voor nieuwe gebruikers definitief heeft geblokkeerd. Ik kan op geen manier mijn telefoon toevoegen binnen het Google Sync systeem.

Ook net lopen prutsen met een screenprotector voor het scherm, er kwamen toch wel snel kleinere krasjes op. Echter is het scherm wat mij betreft totaal niet geschikt voor screenprotectors. Door de bolling krijg je een vervelend en niet mooi randje, daarnaast is er geen enkele referentie om het velletje recht te leggen. Helaas zit nu dus al mijn tweede velletje (en voor de tweede keer schoongemaakt onder de kraan) erop. The Horror!
Zo snel mogelijk dus op zoek naar een mooi leren insteekhoesje denk ik.

Helaas lukt het me ook niet om me te registreren bij Nokia voor het App tegoed. Het systeem lijkt (al dagen) niet te werken: http://www.nokia.com/nl-nl/world-of-apps/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcoLyte!

AcoLyte!

*evil grin*

bartvl schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 22:04:
[...]
Helaas lukt het me ook niet om me te registreren bij Nokia voor het App tegoed. Het systeem lijkt (al dagen) niet te werken: http://www.nokia.com/nl-nl/world-of-apps/
Even via de Facebook pagina van Nokia Nederland een bericht versturen met daarin je IMEI nummer. Zij hebben voor diverse mensen (waaronder mijzelf) al vouchers toegezonden als de website niet wilt meewerken. Succes! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

AcoLyte! schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 07:44:
[...]

Even via de Facebook pagina van Nokia Nederland een bericht versturen met daarin je IMEI nummer. Zij hebben voor diverse mensen (waaronder mijzelf) al vouchers toegezonden als de website niet wilt meewerken. Succes! :)
Even met Nokia bellen werkt goed - ik kreeg na het opsturen van mijn aankoopbewijs een voucher toegestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Zojuist bij na het lezen van een mailtje wil ik mijn telefoon in mijn broekzak steken. In plaats daarvan glijdt hij op de grond (buiten). Valt neer en meteen mijn scherm in tweëen. Een telefoon van nog geen drie weken oud :S en het was ook helemaal geen harde klap ofzo (wel op de stoep helaas).

Iemand ervaring met hoe Nokia Repair dit afhandelt? Ik wilde hem meteen opsturen maar zie op de pakbon dat hij naar Duitsland wordt gestuurd; het lijkt me niet dat ze daar mijn Nederlandstalige opmerkingen gaan lezen. Zijn er hier mensen met ervaring hiermee, want ik zie veel mensen rommelen met toestellen maar als dat scherm al kapot gaat van een val van minder dan een meter kan je toch echt niet spreken van eigen schuld lijkt me.

[ Voor 5% gewijzigd door DeNachtwacht op 22-01-2014 18:24 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
DeNachtwacht schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 18:23:
Zojuist bij na het lezen van een mailtje wil ik mijn telefoon in mijn broekzak steken. In plaats daarvan glijdt hij op de grond (buiten). Valt neer en meteen mijn scherm in tweëen. Een telefoon van nog geen drie weken oud :S en het was ook helemaal geen harde klap ofzo (wel op de stoep helaas).

Iemand ervaring met hoe Nokia Repair dit afhandelt? Ik wilde hem meteen opsturen maar zie op de pakbon dat hij naar Duitsland wordt gestuurd; het lijkt me niet dat ze daar mijn Nederlandstalige opmerkingen gaan lezen. Zijn er hier mensen met ervaring hiermee, want ik zie veel mensen rommelen met toestellen maar als dat scherm al kapot gaat van een val van minder dan een meter kan je toch echt niet spreken van eigen schuld lijkt me.
Tja daar is weinig aan te doen helaas, domme pech.. Die van mij (L920) is al een keer of 4/5 gevallen en er zit nog geen krasje op het scherm.. Was dan ook niet op een groffe stoeptegel, maar wel een keer op glad natuursteen (wat ook aardig hard is)
Die van m'n ma (L720) viel ook op een stoeptegel en het scherm zat ook vol barsten..
Volgens mij moet je er gewoon een beetje geluk mee hebben..
Volgens mij (maar dat weet ik niet geheel zeker) kun je opmerkingen gewoon in het Nederlands plaatsen. Anders zou ik het in het Engels doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Probleem is dat ik het reparatieformulier al gemaakt heb en achteraf kan je niks meer wijzigen daarin (dat wordt namelijk digitaal opgestuurd ipv via de post).

Ik vind het nogal vreemd, mijn Lumia 800 is een keer of wat gevallen en heeft nooit een barstje gehad. Ik heb nog nooit een toestel zo zacht laten vallen en nu is het scherm meteen in tweeën. Kortom ben heel benieuwd hoe Nokia gaat reageren.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
DeNachtwacht schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 19:00:
Probleem is dat ik het reparatieformulier al gemaakt heb en achteraf kan je niks meer wijzigen daarin (dat wordt namelijk digitaal opgestuurd ipv via de post).

Ik vind het nogal vreemd, mijn Lumia 800 is een keer of wat gevallen en heeft nooit een barstje gehad. Ik heb nog nooit een toestel zo zacht laten vallen en nu is het scherm meteen in tweeën. Kortom ben heel benieuwd hoe Nokia gaat reageren.
Die melden dat dat scherm kapot is gegaan door verkeerd gebruik, simpel genoeg. Hebben ze ook gelijk in.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

warhamstr schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 19:49:
[...]

Die melden dat dat scherm kapot is gegaan door verkeerd gebruik, simpel genoeg. Hebben ze ook gelijk in.
Mee oneens. Kijk eens naar de uitzending van Tros Radar. Telefoonfabrikanten schermen nogal graag met dit smoesje, maar ze maken wél een gebruiksproduct dat mensen dagelijks veel gebruiken. Dan moet je zo'n product ook stevig genoeg maken om dagelijks gebruik te doorstaan. Hoe groot is de kans dat je een smartphone in de twee jaar dat je hem gebruikt níet een keer van de tafel of uit je broek laat vallen? Dat overkomt iedereen weleens en daar hoort zo'n toestel gewoon bestand tegen te zijn als gebruiksproduct. Maargoed, ik ben benieuwd wat Nokia erop gaat zeggen.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Ik vind dat echt een vreemde redenering. Een auto gaat ook stuk als je hem tegen een vangrail ramt. Dat gebeurt ook alleen tijdens gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Wat een onzinvergelijking en ook juridische flauwekul. Een broek moet bestand zijn tegen een beetje duwen en trekken, een fietsband moet een beetje glas kunnen doorstaan en een televisie moet niet meteen doorbranden als de stroom een keer uitvalt. Dat zijn normale gebruikssporen, net als een telefoon die een keer van een tafel valt of uit je handen glipt. Die normale 'gebruiksschade' staat ook gewoon goed beschermd in het consumentenrecht.

Dat heeft niks te maken met zware auto-ongelukken, dat is vergelijkbaar met een toestel dat per ongeluk van drie hoog uit de vensterbank valt. Dán is het logisch dat het toestel kapot is.

[ Voor 7% gewijzigd door DeNachtwacht op 22-01-2014 21:05 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 10:55
Je hebt denk ik niet helemaal reëel beeld van de huidige telefoons. Men verwacht steeds grotere schermen in kleinere telefoons (geen kreukelzone) daarnaast moet het scherm ook nog is zo min mogelijk krasbevattelijk te zijn (harder dus geeft weinig mee). Ik heb maar een klein deel van de tros radar gezien (hekel aan dat programma), daar werd naar mijn idee gesteld dat het scherm soms spontaan brak bijvoorbeeld in je zak door bepaalde druk op de telefoon. Daar moet een telefoon op berekend zijn inderdaad.

Harder dan buiten kan een telefoon niet vallen, tegels geven niks mee. Daarnaast zijn stenen ook nog is ongelijk waardoor de inslag puntiger is. Kortom geen enkele telefoon van de huidige genratie zou dat ten alle tijden overleven.

[ Voor 7% gewijzigd door trabbit op 22-01-2014 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
trabbit schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 21:25:
Je hebt denk ik niet helemaal reëel beeld van de huidige telefoons. Men verwacht steeds grotere schermen in kleinere telefoons (geen kreukelzone) daarnaast moet het scherm ook nog is zo min mogelijk krasbevattelijk te zijn (harder dus geeft weinig mee). Ik heb maar een klein deel van de tros radar gezien (hekel aan dat programma), daar werd naar mijn idee gesteld dat het scherm soms spontaan brak bijvoorbeeld in je zak door bepaalde druk op de telefoon. Daar moet een telefoon op berekend zijn inderdaad.

Harder dan buiten kan een telefoon niet vallen, tegels geven niks mee. Daarnaast zijn stenen ook nog is ongelijk waardoor de inslag puntiger is. Kortom geen enkele telefoon van de huidige genratie zou dat ten alle tijden overleven.
volledig mee eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Laatst online: 17:03
Is het jullie ook opgevallen dat de batterij langer meegaat? Ik haal er nu makkelijk een dag uit waar ik ervoor steeds op het nippertje zat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Mee eens.
We moeten m.i. wel reëel blijven. Iets laten vallen is in mijn ogen nooit normaal gebruik. Stuiterballen zijn gemaakt om te laten vallen, rugged (bouwvakker) telefoons zijn gemaakt om te laten vallen. Maar smartphones niet.

Een (relatief) grote kans van optreden is in mijn ogen anders. Ik vind de auto-vangrail vergelijking dan ook wel aardig moet ik zeggen: we hebben het hier niet over zware ongelukken. We hebben het over met 5 KM/H een amsterdammertje omver duwen. Dan kun je ook niet naar de dealer gaan en zeggen "ja maar daar moet ' ie tegen kunnen dus die bumper en dat plaatwerk betaal ik niet!".

[ Voor 33% gewijzigd door Eagle Creek op 23-01-2014 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

trabbit schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 21:25:

Kijk, eens en oneens. Die fabrikanten zijn ook degenen die die dingen maken, en het is ook hun verantwoordelijkheid een degelijk gebruiksproduct af te leveren. Leuk dat ze ons als consumenten verleiden met al die megahertzen en megapixels, maar ze vertellen er niet bij dat zo'n ding kennelijk zelfs van de bank rollen al niet meer overleeft als je pech hebt. Niet realistisch meer voor een product waar mensen de hele dag mee in de weer zijn. Een nokia 3310 overleefde zelfs een val van de trap of een wasbeurt in de wasmachine.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Sinds ergens begin dit jaar is er ook een 925 aan mijn vingers blijven plakken ergens. :P
Unbranded dus ook maar meteen de Black update erop gezet.

Ben een beetje aan het pielen met dat Nokia Beamer gedoe. Ik kom zover dat ik een QR code moet scannen op het andere scherm, maar daar houdt het op. Het toestel scant vanuit Nokia Beamer de code niet. Scan ik hem met de standaard QR scanner (Bing zoeken > oogje) dan wordt er wel iets gescand, maar gebeurd er verder niks mee.

Zit nu een beetje op het punt dat ik het gewoon werkend wil hebben, omdat het niet werkt. Niet omdat ik het zo vaak ga gebruiken.

:/

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

DeNachtwacht schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 21:04:
Wat een onzinvergelijking en ook juridische flauwekul. Een broek moet bestand zijn tegen een beetje duwen en trekken, een fietsband moet een beetje glas kunnen doorstaan en een televisie moet niet meteen doorbranden als de stroom een keer uitvalt. Dat zijn normale gebruikssporen, net als een telefoon die een keer van een tafel valt of uit je handen glipt. Die normale 'gebruiksschade' staat ook gewoon goed beschermd in het consumentenrecht.

Dat heeft niks te maken met zware auto-ongelukken, dat is vergelijkbaar met een toestel dat per ongeluk van drie hoog uit de vensterbank valt. Dán is het logisch dat het toestel kapot is.
Tja, je kunt natuurlijk uren discussieren over waar jij vindt dat een telefoon allemaal tegen zou moeten kunnen. Je redeneert nu natuurlijk vooral vanuit jouw eigen situatie: jij hebt je telefoon laten vallen, baalt dat-ie kapot is en legt de schuld dan maar bij de fabrikant neer omdat die de telefoon zo had moeten maken dat hij tegen vallen kan. Natuurlijk is het enorm zuur als je je telefoon van 400 euro uit je handen laat vallen en hem daarmee in één klap onbruikbaar maakt, maar ik denk niet dat het realistisch is om te verwachten dat telefoons én dun zijn én mooie grote schermen hebben én ook nog bestand zijn tegen vallen. Het is feitelijk een soort duivelsdriehoek, waarbij beweging naar het één toe automatisch betekent dat je van het andere af beweegt :P

Overigens is het volgens mij ook echt niet zo dat elke moderne telefoon direct in stukken uiteen spat als je 'm per ongeluk laat vallen. Hoe vaak de Lumia 710 van mijn vriendin wel niet gevallen is... en nog geen krasje te zien. Haar vorige telefoon gleed vanaf haar schoot op de stoep en daar zat direct een gigantische barst in het scherm. Het is ook wel een beetje pech, danwel geluk hebben.

[ Voor 24% gewijzigd door NNF op 23-01-2014 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
max schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 22:29:
Sinds ergens begin dit jaar is er ook een 925 aan mijn vingers blijven plakken ergens. :P
Unbranded dus ook maar meteen de Black update erop gezet.

Ben een beetje aan het pielen met dat Nokia Beamer gedoe. Ik kom zover dat ik een QR code moet scannen op het andere scherm, maar daar houdt het op. Het toestel scant vanuit Nokia Beamer de code niet. Scan ik hem met de standaard QR scanner (Bing zoeken > oogje) dan wordt er wel iets gescand, maar gebeurd er verder niks mee.

Zit nu een beetje op het punt dat ik het gewoon werkend wil hebben, omdat het niet werkt. Niet omdat ik het zo vaak ga gebruiken.

:/
Dat is wel vreemd. Bij mij scant de beamerapp de qr direct. En krijg ik beeld. Een herinstallatie geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Gevonden; als je heel netjes die QR code fullscreen wil scannen doet de app niks. Hou je de telefoon schots en scheef voor de code en pak je een hoop andere tekst extra erbij dan werkt het wel.

Ik moet niet zo OCD-ish zijn denk ik. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

max schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 09:37:
Gevonden; als je heel netjes die QR code fullscreen wil scannen doet de app niks. Hou je de telefoon schots en scheef voor de code en pak je een hoop andere tekst extra erbij dan werkt het wel.

Ik moet niet zo OCD-ish zijn denk ik. :P
Met QR's is het altijd even vogelen. Beetje afstand nemen en zodra hij de code pakt gaat het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
DeNachtwacht schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 19:55:
[...]

Kijk, eens en oneens. Die fabrikanten zijn ook degenen die die dingen maken, en het is ook hun verantwoordelijkheid een degelijk gebruiksproduct af te leveren. Leuk dat ze ons als consumenten verleiden met al die megahertzen en megapixels, maar ze vertellen er niet bij dat zo'n ding kennelijk zelfs van de bank rollen al niet meer overleeft als je pech hebt. Niet realistisch meer voor een product waar mensen de hele dag mee in de weer zijn. Een nokia 3310 overleefde zelfs een val van de trap of een wasbeurt in de wasmachine.
Ieder zijn mening, maar ik denk dat je beter geen smartphone kan kopen als volgende telefoon. Liefst een telefoon die zo dik mogelijk is, van plastic en een zo klein mogelijk scherm dat van niet al te hard plastic is gemaakt.

Overigens ben ik het ook niet eens met jouw definitie van een gebruiksproduct. Mensen met een bril moeten er ook op kunnen gaan zitten en hem gerust op straat kunnen laten vallen? Een glas waaruit je drinkt moet ook buiten kunnen vallen zonder schade omdat glas glad door de condens? Allemaal producten die je veel in het dagelijksleven gebruikt.

Voor al deze producten zijn vervangers beschikbaar zoals een sportbril en plastic bekertjes. Zo ook bij mobieltjes zoals een bouwvakkersmobiel.

[ Voor 5% gewijzigd door trabbit op 24-01-2014 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Tja als Otterbox nauw eens een vette case voor de 925 uit bracht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

NNF schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 23:47:
Overigens is het volgens mij ook echt niet zo dat elke moderne telefoon direct in stukken uiteen spat als je 'm per ongeluk laat vallen. Hoe vaak de Lumia 710 van mijn vriendin wel niet gevallen is... en nog geen krasje te zien. Haar vorige telefoon gleed vanaf haar schoot op de stoep en daar zat direct een gigantische barst in het scherm. Het is ook wel een beetje pech, danwel geluk hebben.
mijn hele punt is nu juist dat mijn lumia 800 nog een keer van de trap is gegleden, paar keer van tafel gedonderd en nog geen krasje. Je kan dat geluk of pech noemen, maar smartphonefabrikanten lijken die dingen ook gewoon steeds minder degelijk te maken. Kijk eens naar de uitzending van tros radar van afgelopen maandag over de xperia z.

Maar natuurlijk, jullie hebben ook gelijk dat het een eigen schuld en pech ding is. Het is een frustratie van mijn kant, maar denk toch ook dat smartphonefabrikanten moeten inzien dat ze niet op deze lijn door moeten gaan want dan is straks te hard swipen al voldoende om het scherm te breken.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-09 09:39
Mijn meest degelijke smartphone was de Nokia 5800XM. Je kon er mee Whatsappen, internetten, mailen (mail voor exchange) en het plasti, resistive, scherm was nagenoeg onbreekbaar. Geluid via de luidsprekers onnavolgbaar hard. Een miskende klassieker. Daarna een aantal iPhones gehad die als barstten als ze van 15 centimeter hoogte vielen. Mijn dochter liet ze om de haverklap vallen zonder schade. Kwestie van pech of geluk dus. Mijn Lumia 800 en mijn Lumia 620 zijn redelijk stevig, maar ook die schermen kunnen stuk (zie de exemplaren met gebarsten scherm op marktplaats).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Dat is mijn hele punt. Mijn Nokia E71 was ook onverwoestbaar, maar de laatste jaren is dus zelfs kwaliteitsbouwer Nokia langzamerhand afgegleden naar fragiele smartphones. En als er dan wat breekt hebben ze de consument zo gehersenspoeld dat we allemaal denken dat het aan onze eigen onzorgvuldigheid ligt.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popcorn
DeNachtwacht schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 22:15:
Dat is mijn hele punt. Mijn Nokia E71 was ook onverwoestbaar, maar de laatste jaren is dus zelfs kwaliteitsbouwer Nokia langzamerhand afgegleden naar fragiele smartphones. En als het dan wat breekt hebben ze de consument zo gehersenspoeld dat we allemaal denken dat het aan onze eigen onzorgvuldigheid ligt.
Mwa, met de 920 kun je doen wat je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Die heeft ook dezelfde bouw als mijn Lumia 800. Maar op zijn zachtst gezegd adverteert Nokia er niet mee dat de 925 dus een stuk sneller uit elkaar ligt.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
Mijn punt is dat buiten op steen de hardste manier van vallen is. Trap is hout of vloerbedekking doorgaans en als beton is volledig valk (geen steentjes).

Daarnaast is de 925 een design mobiel: dun, smallere randen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Om mijn ervaring met de Lumia 925 na een week wat verder toe te lichten:
-Batterijduur kent twee kanten: Standby doet ie het erg goed, wanneer ik mijn telefoon niet erg intensief gebruik kan ik hem tot nu toe 1x in de twee dagen opladen. Echter bij intensief gebruik (surfen, prutsen e.d.) gaat de batterij voor mijn gevoel erg hard leeg.

-Gebruik: Windows Phone werkt erg soepel. Behoorlijk intuitief en erg makkelijk. Ondanks het gebrek aan swype ben ik toch te spreken over het toetsenbord, zowel portret als landschap typt het erg makkelijk en de suggesties bij mistypen en nog niet voltooide woorden zijn erg goed.
Als dialer gebruik ik niet de standaard dailer maar RapDialer, die maakt het zoeken naar contacten en nummers veel gemakkelijk. (Type je bijvoorbeeld 2278 in, dan krijg je alle contacten met de naam Bart te zien, maar ook alle telefoonnummers waar 2278 in voorkomt)

-Bellen: Mijn eerste ervaring viel tegen, de verbinding klonk érg slecht. Dit lijkt te hebben gelegen aan de andere persoon, want mijn telefoongesprekken daaropvolgend (zowel naar mobiel als naar vaste lijn) waren werkelijk subliem! Geweldig goed (luid) verstaanbare stemmen, met een mooi vol geluid. Hoe de andere kant van de lijn mij hoort, geen idee. Hoe mijn omgeving de gesprekken zou kunnen volgen vanwege de luidheid, ook nog geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

bartvl schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 20:28:
-Batterijduur kent twee kanten: Standby doet ie het erg goed, wanneer ik mijn telefoon niet erg intensief gebruik kan ik hem tot nu toe 1x in de twee dagen opladen. Echter bij intensief gebruik (surfen, prutsen e.d.) gaat de batterij voor mijn gevoel erg hard leeg.
Dit is denk ik een van de meest accurate beschrijvingen en daarnaast ook de ervaring die ik deel.
Dagen dat ik het toestel weinig gebruik zorgen voor een uptime van tot 3 dagen.

Op dagen dat ik wel veel zit te pielen gaat het erg hard, naar mijn idee zelfs harder dan op mijn Lumia 800 en zeker harder dan op mijn iPhone (= niet gemeten, gevoel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoonman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 15:12
scherm: sunlight readability afzetten, high sensitity afzetten, en eventueel ook brightness eens lager proberen instellen. 4g zuipt ook veel ...

https://free-sudoku-puzzle.net - http://chordoracle.com - https://resistorcolors.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

spoonman schreef op maandag 27 januari 2014 @ 19:33:
[...]

scherm: sunlight readability afzetten, high sensitity afzetten, en eventueel ook brightness eens lager proberen instellen. 4g zuipt ook veel ...
Ik heb al die dingen al uit staan en ervaar nog steeds hetzelfde eerlijk gezegd.
(Brightness staat op Auto - Low, omdat dit lager kan zijn dan Low)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
-Bellen: Mijn eerste ervaring viel tegen, de verbinding klonk érg slecht. Dit lijkt te hebben gelegen aan de andere persoon, want mijn telefoongesprekken daaropvolgend (zowel naar mobiel als naar vaste lijn) waren werkelijk subliem! Geweldig goed (luid) verstaanbare stemmen, met een mooi vol geluid. Hoe de andere kant van de lijn mij hoort, geen idee. Hoe mijn omgeving de gesprekken zou kunnen volgen vanwege de luidheid, ook nog geen idee.
Die ervaring deel ik. Ik heb verschillende telefoons gehad, maar nu met de Lumia heb ik weer het oude 'Nokia' gevoel. Ik kan me herinneren dat toen ik jaren geleden van zo'n klassieke nokia naar een smartphone ging, ik het geluid altijd erg blikkerig vond. Ik ben daar in de loop der jaren aan gewend geraakt.
Nu klinkt het weer top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Balen, net mijn 925 laten schuiven, direct 2 diepe krassen :(
Net een maand oud...

Vind wel dat dat snel gaat voor Gorilla glass... Niet buiten, gewoon binnen, hij viel op mijn voet en schoof daarna een klein stukje op de grond....

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
Er hoeft maar een zandkorreltje te liggen en je hebt een kras. Zand krast zelfs op de hard natuurstenen vloer die ik heb liggen. Erg balen voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Telfordia schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 11:43:
Er hoeft maar een zandkorreltje te liggen en je hebt een kras. Zand krast zelfs op de hard natuurstenen vloer die ik heb liggen. Erg balen voor je.
Verzekering betaalt enkel uit bij een kapot scherm, dus hij is net niet hard genoeg gevallen..
Idd balen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

dfrenner schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 10:58:
Balen, net mijn 925 laten schuiven, direct 2 diepe krassen :(
Net een maand oud...

Vind wel dat dat snel gaat voor Gorilla glass... Niet buiten, gewoon binnen, hij viel op mijn voet en schoof daarna een klein stukje op de grond....
Goh waar ken ik dat van (zie mijn posts een pagina terug). De Lumia 925 is gewoon geen degelijk toestel, die harde les heb ik ook geleerd helaas.

Weet iemand trouwens een mooi dun zachtrubber hoesje? de achterkant hoeft namelijk niet zo dik te zijn, zolang de randen maar een beetje goed beschermd worden. Mooist zou zijn dat het rubber precies zo dik is als de verhoging van de camera op de achterkant.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
DeNachtwacht schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 16:30:
Goh waar ken ik dat van (zie mijn posts een pagina terug). De Lumia 925 is gewoon geen degelijk toestel, die harde les heb ik ook geleerd helaas.

Weet iemand trouwens een mooi dun zachtrubber hoesje? de achterkant hoeft namelijk niet zo dik te zijn, zolang de randen maar een beetje goed beschermd worden. Mooist zou zijn dat het rubber precies zo dik is als de verhoging van de camera op de achterkant.
Nou ja, er wordt hier slecht schoongemaakt op werk...
Dus met een paar zandkorrels heb een probleem.

Verder ben ik uitermate tevreden met de 925!
Mooi toestel, goede camera (voor een telefoon)

Ik wil mijn iPhone en S3 absoluut niet meer terug!

WP8 reageert gewoon sneller/vloeiender dan bovengenoemde...
Ik hekel alleen de leveranciers die niet in drieeen ontwikkelen! En ik reken ze daar als consument op af!

Nefit bijvoorbeeld, komt er bij mijn niet meer in, voordat ze een app voor WP ontwikkelen voor de wifi thermostaat.
Philips hetzelfde... Ik wilde een Philips Fidelio kopen, maar door het ontbreken van een WP app, laat ik hem links liggen.

Het is gewoon zo kortzichtig van dat soort leveranciers... Wat is er gebeurt met "Regeren is vooruit zien"??

Nefit reageert nog uitermate bot op de vraag per mail ook en tonen niet eens de intentie iets eraan te gaan doen... Philips daarentegen wel...

Ze moeten ook wel met 24 landen wereldwijd waar WP beter dan ios verkoopt...
Alleen NL blijft daarin achter...

[ Voor 33% gewijzigd door BlakHawk op 30-01-2014 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Werkt die Nefit niet op basis van Z-wave? Daar zijn namelijk wel wat apps voor dacht ik. Kan je toch je 925 daarvoor gebruiken.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
PaT schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 08:42:
Werkt die Nefit niet op basis van Z-wave? Daar zijn namelijk wel wat apps voor dacht ik. Kan je toch je 925 daarvoor gebruiken.
Geen idee, ik gaf bij Nefit aan dat ik graag hun thermostaat zou bestellen, maar of dat met WP zou gaan lukken.

Antwoord was dat ik of maar een ipad moest kopen, of met internet explorer. Dank je de koekoek, ik betaal evenveel voor het apparaat, dus wens dezelfde voordelen te genieten...
Zo niet ben je mij kwijt als klant. Dat heeft ze, buiten de termostaat van mij, 2 HR ketels gekost. (mijn ouders en schoonouders vroegen advies en hebben op mijn aanraden Nefit links laten liggen)

Ik had voorheen echt een hoge pet op van Nefit, maar door de botte reactie hebben ze gewoon alles vergooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand van jullie waarom mijn Lumia 925 geen geluid opneemt als ik een filmpje maak. Ook het opnemen van geluid bij whatsapp lukt niet. Ik word er gek van dat ik het niet kan vinden. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Dan ist stuk ws, hier doet ie dat altijd gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelleeddie
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-05 15:16
DeNachtwacht schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 16:30:
[...]

Hier is er 1tje
http://be.mobilefun.com/3...kia-lumia-925---zwart.htm
Als je iets steviger zoekt.
Ik heb juist een 21Tech Lumia 925 cover besteld. Deze cover lijkt me echt iets dat tegen een stootje kan.
Het Design is vrij simpels je hebt hem in Smoke, Clear, Blue.
http://be.mobilefun.com/4...ia-lumia-925---smokey.htm
http://be.mobilefun.com/4...mia-925---transparant.htm
http://be.mobilefun.com/4...kia-lumia-925---blauw.htm

Met flip cover maar deze bedenkt de onderkant niet.
http://be.mobilefun.com/4...nokia-lumia-925---wit.htm

Hier een kort filmpje waar ze het in testen.
YouTube: Tech21 iBand: Serious impact protection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

snelleeddie schreef op zondag 02 februari 2014 @ 17:09:
[...]

Hier is er 1tje
http://be.mobilefun.com/3...kia-lumia-925---zwart.htm
Als je iets steviger zoekt.
Ik heb juist een 21Tech Lumia 925 cover besteld. Deze cover lijkt me echt iets dat tegen een stootje kan.
Het Design is vrij simpels je hebt hem in Smoke, Clear, Blue.
http://be.mobilefun.com/4...ia-lumia-925---smokey.htm
http://be.mobilefun.com/4...mia-925---transparant.htm
http://be.mobilefun.com/4...kia-lumia-925---blauw.htm

Met flip cover maar deze bedenkt de onderkant niet.
http://be.mobilefun.com/4...nokia-lumia-925---wit.htm

Hier een kort filmpje waar ze het in testen.
YouTube: Tech21 iBand: Serious impact protection
Fijn dat je helpt, maar dit soort zaken horen in een eigen accessoires topic thuis. Die moet voor de 925 nog aangemaakt worden. Wie zich geroepen voelt mag er mee aan de slag

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Hebben jullie trouwens een goede app waarmee je dropbox kunt gebruiken om automatisch foto's te uploaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Echt automatisch uploaden werkt denk ik niet, er zijn wel diverse apps waarmee je toegang hebt tot dropbox. Ik ben zelf overgestapt naar skydrive sinds die 20gb extra gratis ruimte actie voor WP bezitters.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

dfrenner schreef op maandag 03 februari 2014 @ 12:29:
Hebben jullie trouwens een goede app waarmee je dropbox kunt gebruiken om automatisch foto's te uploaden?
Automatisch naar Dropbox uploaden gaat tot dusver niet voor zover ik weet, het wordt tijd dat Dropbox eindelijk eens een eigen WP8 app gaat uitbrengen.

Wat je trouwens ook kan doen is je inderdaad aanmelden voor Skydrive, en de Skydrivemap op je pc in je Dropboxfolder te plaatsen. Voor Skydrive kan je namelijk wel automatisch je met je toestel gemaakte foto's laten uploaden (of wel bestand dan ook), en die worden dan dus ook automatisch in je Dropboxmap gezet, ergo, je hebt Dropbox op je WP niet eens meer nodig :P .

[ Voor 29% gewijzigd door Weemism op 08-02-2014 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:40
Ik gebruikt sinds 1,5 week deze telefoon als mijn dagelijkse telefoon. Ik heb dit toestel tweedehands overgenomen, dus helaas zonder oordopjes. Nu ben ik opzoek naar een setje niet te dure dopjes, met remote en mic. Het probleem is echter dat alle dopjes die ik vind met zachte plug zijn. Dit vind ik niet handig omdat dit te veel afsluit van de buitenwereld en dus niet veilig is in het verkeer. Nu kom ik van de iPhone af en de apple earPods hebben harde doppen zodat er nog voldoende geluid langs kan. Waar kan ik vergelijkbare dopjes vinden, ook qua prijs.

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
kolere, sinds een paar dagen hoort degene die ik bel of waardoor ik gebeld word mij niet meer. Mijn mic lijkt dus kapot. Echter als ik de telefoon op speaker zet dan komt mijn geluid wel door... Dit kan geen instelling zijn lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valt me nu op dat er na een maand al meerdere krassen op mijn scherm zitten. Bij mijn 800, die het twee jaar heeft volgehouden, was amper een krasje te bekennen en dat terwijl die juist aardig vaak is gevallen. Heeft de 925 goedkoper gorillaglass of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
http://www.nokia.com/glob.../lumia925/specifications/

Corning® Gorilla® Glass 2

De Lumia 800 had nog type 1:

http://www.nokia.com/glob.../lumia800/specifications/

Corning® Gorilla® Glass

[ Voor 234% gewijzigd door BlakHawk op 11-02-2014 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 11:28

Wailing_Banshee

You're Next

Weemism schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 20:49:
[...]

Automatisch naar Dropbox uploaden gaat tot dusver niet voor zover ik weet, het wordt tijd dat Dropbox eindelijk eens een eigen WP8 app gaat uitbrengen.

Wat je trouwens ook kan doen is je inderdaad aanmelden voor Skydrive, en de Skydrivemap op je pc in je Dropboxfolder te plaatsen. Voor Skydrive kan je namelijk wel automatisch je met je toestel gemaakte foto's laten uploaden (of wel bestand dan ook), en die worden dan dus ook automatisch in je Dropboxmap gezet, ergo, je hebt Dropbox op je WP niet eens meer nodig :P .
Hmmm, dat is een idee... Alleen jammer dat mijn Skydrive vele malen groter is dan mijn Dropbox! Maar ik zou ze eens kunnen gaan mergen, kies ik 1 als main en de rest is dan voor het gemak...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 16:13
Ik heb sinds gisteren een 925. Enkel als ik via whatsapp een foto maak en verstuur, kloppen de verhoudingen niet meer (wordt naar vierkante verhouding geperst). Op mijn Ativ S had ik dit niet. Mensen bekend hier mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 09:49
Irminsul schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 20:18:
Ik heb sinds gisteren een 925. Enkel als ik via whatsapp een foto maak en verstuur, kloppen de verhoudingen niet meer (wordt naar vierkante verhouding geperst). Op mijn Ativ S had ik dit niet. Mensen bekend hier mee?
Jammer genoeg een bekend probleem van Whatsapp.. Je kunt beter via nokia camera een foto maken en vanuit daar naar iemand op whatsapp versturen. Zo heb je het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:40
Ja dat probleem heb ik ook. Wel handig dat er een workaround is.

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Ja soms wel en soms niet...
Ligt aan whatsapp.

Zodra je de fotovanuit whatsapp maakt en direct daarna nog een keer toevoegt vanuit het album, gaat het wel goed...

Dus de daadwerkelijk genomen foto (ook als deze vanuit whatsapp genomen is) is gewoon goed.

Maar omdat twee foto zenden niet zo handig is, neem ik hem nu ook maar gewoon met de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 10:29
warhamstr schreef op maandag 10 februari 2014 @ 20:57:
kolere, sinds een paar dagen hoort degene die ik bel of waardoor ik gebeld word mij niet meer. Mijn mic lijkt dus kapot. Echter als ik de telefoon op speaker zet dan komt mijn geluid wel door... Dit kan geen instelling zijn lijkt me?
Balen, maar Is met mijn 720 ook gebeurd en deze heb ik nu opgestuurd... heb een hard reset gedaan maar dat loste het probleem ook niet op. Ik verwacht mijn 720 volgende week

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Verwijderd schreef op maandag 10 februari 2014 @ 21:14:
Valt me nu op dat er na een maand al meerdere krassen op mijn scherm zitten. Bij mijn 800, die het twee jaar heeft volgehouden, was amper een krasje te bekennen en dat terwijl die juist aardig vaak is gevallen. Heeft de 925 goedkoper gorillaglass of zo?
Ik merk hetzelfde inderdaad. Ik had op dag 2 al meerdere microkrassen over de hele breedte van het scherm zonder dat ik er iets geks mee had gedaan.

Gelukkig zie je ze alleen onder volle verlichting in een specifieke hoek, maar toch storend. M'n HTC One X die ik hiervoor had had na een jaar alleen de typische gebruikskrasjes.

Het is Gorillaglass 2 inderdaad, dus zou toch goed moeten zijn, maar het valt wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leffunk
  • Laatst online: 06-09 15:43
@snelleeddie: hoe bevalt. je de 21tech hoes? Hoeveel groter en dikker maakt die de 925?

@ mod: gezien er nog geen accessoires topic geopend werd, reageer ik hier even op de post van snelleeddie. Mijn excuses indien dit ongepast zou blijken, maar zou het toch geweldig vinden een antwoord te mogen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Gebeurd overigens alleen in Portrait. Landscape werkt wel gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stel je wilt een mid-range WP kopen met een goed scherm. Zou je dan de 925 nog steeds aanbevelen of een ander toestel? of wachten op een ander toestel?

Ik zat ook te denken aan de 625 maar daarvan is het scherm minder en ik heb nu al een telefoon met amoled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik zou nu, na 1 maand gebruik, echt voor de lumia 925 gaan. De echt belangrijke dingen (hd scherm, 1gb geheugen, acceptabele camera) zijn stukken beter dan die van instapmodellen. Eventueel zou je nog een maandje kunnen wachten tot de 930 wordt uitgebracht, dat zal sowieso de prijs van de 925 laten dalen.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist in de winkel gekeken en als je de 625 naast de 925 houdt is het echt een wereld van verschil mbt het beeldscherm! Natuurlijk hadden ze de zwarte versie niet op voorraad...

Dus zojuist maar online besteld :)

De 925 voor de duidelijkheid.

Ik las dat de 930 naar 5" gaat en dat is voor mij net te groot. Bedankt voor het advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 16:13
Heeft iemand ervaring met de charging cover? Ik gebruik hem in combinatie met een merkloze qi-lader van ebay. Hij laadt alleen niet altijd direct op, het groene lampje van het matje gaat branden maar de telefoon gaat niet laden. Als ik de telefoon uit de cover haal en weer terug stop en weer op de mat leg pakt ie m wel. Alleen gaat t gemak zo wel weg. Iemand anders andere ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Lijkt erop alsof de cover geen goed contact maakt met de 3 contactpunten achterop het toestel. Ik zou even terug gaan met die cover, als het echt niet aan de lader ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Helaas heb ik het probleem dat ik niemand of niets meer kan horen :(. Als ik hem op luidspreker zet werkt het wel prima, en de andere kant hoort mij ook zoals het hoort.

Een hard-reset biedt ook geen uitkomst, dus maar een garantie/reparatie procedure gestart. Hopelijk heb ik 'm snel terug (smartphoneshop.nl). 'K ga hem missen!
Pagina: 1 ... 7 ... 17 Laatste