Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
spoonman schreef op zondag 15 december 2013 @ 11:35:
Ik krijg regelmatig van die updates binnne die ofwel van microsoft zelf of nokia moeten komen. Zonet bijvoorbeeld weer een update : "network+".

Komen die van MS of Nokia, en kan je ergens zien wat die updates eigenlijk bevatten?
dat zijn Nokia updates, je kunt niet zien wat ze doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-09 14:04

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

sinds dit weekend mijn lumia 925 in gebruik, erg fijn toestel ,lekker soepel in de menu`s.
enigste nadeel, ik mis wat apps in de store. maar dat gaat in de toekomst hopelijk veranderen. :)

YO! fucknuts! It's Probing time!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:27

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

fijne pagina, kom terug op 14 december ;). Doet het dus nog steeds niet.
http://www.nokia.com/nl-nl/world-of-apps/

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:50

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Ik heb inmiddels de mail ontvangen! Blijkbaar was er toch een technische storing.
"Uw cadeauboncode is nu beschikbaar".

Zojuist geredeemed en dat ging als een zonnetje.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

FREAKJAM schreef op maandag 16 december 2013 @ 14:43:
Ik heb inmiddels de mail ontvangen! Blijkbaar was er toch een technische storing.
"Uw cadeauboncode is nu beschikbaar".

Zojuist geredeemed en dat ging als een zonnetje.
Maar hoe kan ik me dan registreren, de pagina doet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Ik heb me toen aangemeld via deze site. Zou moeten werken, zojuist nog getest.

[ Voor 47% gewijzigd door FREAKJAM op 16-12-2013 15:21 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
FREAKJAM schreef op maandag 16 december 2013 @ 15:14:
Ik heb me toen aangemeld via deze site. Zou moeten werken, zojuist nog getest.
Bedankt voor de link, ik heb het zojuist getest en het werkt inderdaad (kreeg de melding dat mijn aanvraag is goedgekeurd en ik de bon binnen twee werkdagen per e-mail krijg). Mijn telefoon is van begin november.

edit: cadeauboncode is binnen.

[ Voor 4% gewijzigd door Razr op 16-12-2013 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcoLyte!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-09 13:33

AcoLyte!

*evil grin*

Wat een helden bij Nokia. Kreeg mijn Lumia niet geverifieerd, bleek een Duitse variant te zijn. Even een berichtje via Facebook achtergelaten en binnen no-time een code ontvangen. TOP service!

don't mistake lack of talent for genius.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme

kromme

AcoLyte! schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 12:47:
Wat een helden bij Nokia. Kreeg mijn Lumia niet geverifieerd, bleek een Duitse variant te zijn. Even een berichtje via Facebook achtergelaten en binnen no-time een code ontvangen. TOP service!
Ow die van mij werkte ook niet, misschien ook even doen via facebook.Welke pagina?http://www.nokia.com/nl-nl/support/contact/

[ Voor 6% gewijzigd door kromme op 17-12-2013 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-09 08:58

EraZor

Don't mention the war

Gebruikte 925 overgenomen paar maanden terug. IMEI werkt alsnog. Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcoLyte!

AcoLyte!

*evil grin*

kromme schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 13:32:
[...]

Ow die van mij werkte ook niet, misschien ook even doen via facebook.Welke pagina?http://www.nokia.com/nl-nl/support/contact/
Zorg dat je een (privé) bericht stuurt naar Nokia Nederland via de Facebook pagina. Ik had binnen 24 uur uit coulance (Duits toestel) een code voor 20 euro te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Mijn 925 heb ik eind september gekocht, maar ook gewoon een code gekregen *O* De 925 is volgens mij eind augustus uitgekomen, dus dan lijkt mij dat het bij allemaal wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Gewoon code aanvragen via http://www.nokia.com/nl-nl/world-of-apps/redemption. Moet lukken.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog steeds een tevreden gebruiker! Ik vroeg me alleen het volgende af:

- wat is de handigste manier om de rotation lock uit te zetten? Of is dit in de volgende update?
- Als ik mijn telefoon uit mijn broekzak haal kan ik de tijd zien (handig) en of de telefoon op trillen staat. Waarom niet ook of ik een gemiste oproep/bericht heb?
- Als ik een uur in de trein zit en ik aan het browsen/whatsappen/nu.nl ben dan zie ik in de batterij app dat de ontlaadsnelheid rond de 28%!! per uur ligt. Is dit normaal?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
  • Laatst online: 15-09 10:26
Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2013 @ 17:14:

- wat is de handigste manier om de rotation lock uit te zetten? Of is dit in de volgende update?
- Als ik mijn telefoon uit mijn broekzak haal kan ik de tijd zien (handig) en of de telefoon op trillen staat. Waarom niet ook of ik een gemiste oproep/bericht heb?
- Als ik een uur in de trein zit en ik aan het browsen/whatsappen/nu.nl ben dan zie ik in de batterij app dat de ontlaadsnelheid rond de 28%!! per uur ligt. Is dit normaal?

Bedankt!
Rotation lock zit in GDR3/Black en wordt begin 2014 verwacht :)
Glance/Glimp (de tijd op je telefoon als je hem uit je zak haalt) ondersteunt op dit moment nog geen notificaties op dat scherm. Dit wordt ook bij GDR3/Black geïmplementeerd.

Whatsapp en multitasken kunnen wel redelijke batterij-slurpers zijn inderdaad.. Soms kan de batterij app zelf ook de boosdoener zijn trouwens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 09:49
Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2013 @ 17:14:

Bedankt!
Grootste deel heeft Sonny7 uitgelegd, het laatste kan ik nog wel info over geven. Dit is namelijk altijd als je in een trein gaat zitten met een smarthphone (maakt niet uit welk toestel). Je toestel is namelijk constant aan het roamen en dat kost veel accu via 3g. Beste is om gebruik te maken van het wifi, al is die in de spits niet al te snel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:10

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

vali schreef op woensdag 18 december 2013 @ 21:17:
Je toestel is namelijk constant aan het roamen en dat kost veel accu via 3g.
Je bedoelt natuurlijk niet roamen, dat is internetten in het buitenland. Het probleem van de 3G verbinding is dat hoe sneller je gaat (in km/h ja :9 ) hoe lastiger het wordt het signaal op te pikken. Dat betekent dus lagere verbindingssnelheid en hoger batterijverbruik in de trein of op de snelweg in de auto, dan thuis op de bank.

youtube.com/@hisrep

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-09 12:34
Ik heb twee vragen.

Ik ben erover aan het nadenken om over te stappen naar windows phone en dan de lumia 925. Kan ik mijn contacten die op android staan snel overzetten naar WP? Ik ben aan het zoeken geweest maar daar lijkt het er meer op dat je een google account kan overzetten maar meer voor mail en niet zozeer voor de contacten.

Ik ben door dit topic aan het bladeren geweest en de geluiden zijn toch wel erg positief over het toestel. Echter de reacties over de accu zijn wisselend. Hoe bevalt de batterij gemiddeld ten opzichte van bijvoorbeeld samsung ATIV?

• AcoLyte!

AcoLyte!

*evil grin*

Nixo schreef op donderdag 19 december 2013 @ 09:06:
Ik heb twee vragen.

Ik ben erover aan het nadenken om over te stappen naar windows phone en dan de lumia 925. Kan ik mijn contacten die op android staan snel overzetten naar WP? Ik ben aan het zoeken geweest maar daar lijkt het er meer op dat je een google account kan overzetten maar meer voor mail en niet zozeer voor de contacten.

Ik ben door dit topic aan het bladeren geweest en de geluiden zijn toch wel erg positief over het toestel. Echter de reacties over de accu zijn wisselend. Hoe bevalt de batterij gemiddeld ten opzichte van bijvoorbeeld samsung ATIV?
- Je kunt gewoon je Google account 'meenemen' richting je 925. Hierbij kun je aangeven wat er gesynct dient te worden, waaronder dus mail, taken, agenda maar ook contacten. Deze komen dan keurig in je People Hub en je contactpersonenlijst te staan. No problem.

- Ikzelf heb een HTC 8X en een Lumia 925. De laatste wint het met groot gemak qua batterijduur. Mijn schoonvader heeft een Samsung ATIV en is ook tevreden over de batterij. Echter gebruik ik m'n telefoon hoofdzakelijk zakelijk en bel/sms/www/whatsapp/etc. regelmatig. Ik hou het makkelijk een dag uit (ik game overgens niet op mijn telefoon), dat is voor mij voldoende, 's avonds gaat hij aan de lader terwijl ik m'n ogen sluit ;)

• Nixo
AcoLyte! schreef op donderdag 19 december 2013 @ 09:19:
[...]

- Je kunt gewoon je Google account 'meenemen' richting je 925. Hierbij kun je aangeven wat er gesynct dient te worden, waaronder dus mail, taken, agenda maar ook contacten. Deze komen dan keurig in je People Hub en je contactpersonenlijst te staan. No problem.

- Ikzelf heb een HTC 8X en een Lumia 925. De laatste wint het met groot gemak qua batterijduur. Mijn schoonvader heeft een Samsung ATIV en is ook tevreden over de batterij. Echter gebruik ik m'n telefoon hoofdzakelijk zakelijk en bel/sms/www/whatsapp/etc. regelmatig. Ik hou het makkelijk een dag uit (ik game overgens niet op mijn telefoon), dat is voor mij voldoende, 's avonds gaat hij aan de lader terwijl ik m'n ogen sluit ;)
d:)b top en die contacten worden sync met windows zodat ik daarna van google af ben?

• kromme

kromme

Via facebook een code gekregen, top service!!

• AcoLyte!

AcoLyte!

*evil grin*

Nixo schreef op donderdag 19 december 2013 @ 09:57:
[...]

d:)b top en die contacten worden sync met windows zodat ik daarna van google af ben?
Neen. Je contacten blijven 'Google' contacten. Deze zou je dan over moeten zetten richting je Windows account. Alhoewel ik niet precies weet wat je bedoelt. Als je van Google af wilt, zou je kunnen switchen richting bijv. een Outlook.com account. Handige tools zijn online gewoon te vinden, zie bijvoorbeeld: http://www.wpcentral.com/...sier-switch-outlook-gmail

Wat is de uiteindelijke situatie die je wilt bereiken? 1 account met alle contactpersonen?

• Nixo
Mijn situatie is momenteel dat ik een gmail account heb en daar staan al mijn contacten op opgeslagen (Android) en voor mijn mail gebruik ik hotmail. Als ik dan toch naar WP overstap wil ik graag ook al mijn contactpersonen (alleen nummers) overzetten naar hotmail zodat ik nog maar gebruik maar van een account ipv dat dit gescheiden is tussen google en hotmail.
Zoals ik nu zie neemt de tool die jij beschrijft je gmail contacten, mail en mail instellingen over. Maar het is niet duidelijk of ook je aangemaakte telefooncontacten overgezet worden?

Kwestie van in Gmail contacten exportern en in WP contacten importeren ben ik nu achter. Vroeger zag je deze lijst met personen namelijk niet in gmail maar nu wel. Easy :D

[ Voor 14% gewijzigd door Nixo op 19-12-2013 11:40 ]

• spoonman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 15:12
Van mij ga je in dit topic ook enkele berichten tegenkomen over batterijduur. Om te beginnen is het belangrijk dat je de configuratie even onder de loep neemt, als je het toestel op de fabrieksinstellingen laat staan is het redelijk gulzig ... en dat verklaart misschien al veel negatieve reviews.

Ik heb het toestel nu al even in gebruik, en ik ben er tevreden over. Ik kom gerust de dag door. Telefoontjes plegen lijkt niet veel batterij te verbruiken.

Momentopname: ik heb mijn toestel van de lader gehaald om 8u deze morgen en het is nu 12:15. Ik heb deze morgen 3 telefoontjes gedaan en wat zitten sms'en, en heb effe mijn trollen en heksen gemanaged in "hugo troll wars" :) en heb nu nog 84% batterij. Geschatte restduur is 16u.

Waar je wel moet op letten: sommige mensen klagen soms over battery drain, waarbij het toestel dus warm blijft worden en het battery percentage in vrije val gaat. Ik kan dit op mijn toestel reproduceren door uit het spel "hugo troll wars" te gaan door op de home knop te drukken ipv de back toets te gebruiken. Het zou niet mogen, maar voor sommige apps lijkt dit dus een verschil te maken. Om dit te fixen is het dan voldoende om terug in het spel te gaan, en het met de back toets af te sluiten.

Ook al is dit een eigenschap van het troll wars spel, WP8 zou dit volgens mij niet mogen toelaten.

Voor de rest ben ik toch ook zeer enthousiast over het toestel. Enig ander nadeel dat ik kan bedenken is dat het scherm, ondanks dat het gorilla glass is, toch niet zo heel krasbestendig lijkt te zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door spoonman op 19-12-2013 12:21 ]

https://free-sudoku-puzzle.net - http://chordoracle.com - https://resistorcolors.com

• ImpaileR
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ImpaileR

The Obsidian Order

Nixo schreef op donderdag 19 december 2013 @ 09:06:
Echter de reacties over de accu zijn wisselend. Hoe bevalt de batterij gemiddeld ten opzichte van bijvoorbeeld samsung ATIV?
Accuduur is van meerdere zaken afhankelijk. Mijn vrouw en ik hebben beiden een Lumia 925.
Ik ben een redelijke gebruiker, mijn scherm staat vaak aan. Zij gebruikt hem matig. Toch ging mijn batterij veel langer mee (bij haar amper een dag). Beide toestellen hebben de zelfde instellingen, alleen een andere provider.
Toen ik haar toestel van 2G naar 4G (T-Mobile) omzette, ging hij opeens twee dagen mee. :9~

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

hoe kan dat nou, 2G gebruikt veel minder stroom dan 4G

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

AcoLyte! schreef op donderdag 19 december 2013 @ 11:02:
[...]

Neen. Je contacten blijven 'Google' contacten. Deze zou je dan over moeten zetten richting je Windows account. Alhoewel ik niet precies weet wat je bedoelt. Als je van Google af wilt, zou je kunnen switchen richting bijv. een Outlook.com account. Handige tools zijn online gewoon te vinden, zie bijvoorbeeld: http://www.wpcentral.com/...sier-switch-outlook-gmail

Wat is de uiteindelijke situatie die je wilt bereiken? 1 account met alle contactpersonen?
De standaard app "Mijn gegevens overbrengen" kun je ook gebruiken. Zo heb ik mijn iCloud contacten van mijn iPhone overgezet naar mijn Lumia 925. Werkt perfect en snel via bluetooth. Beide toestellen koppelen aan elkaar dmv on-screen instructies en daar gaan je contacten. Dan zijn het vanzelf ook Outlook-account contacten.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 10:05
Recent heb ik wat apps verwijderd en dat heeft echt enorm geholpen in standby tijd o.a. Tileme en FB beta. Misschien dat het niet aan deze apps lag, maar het heeft wel iets met mijn toestel gedaan.

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Smurf
  • Registratie: December 2002
Hebben jullie ook het kerstcadeau van Microsoft ontvangen? Vanmorgen vond ik een mailtje in mijn inbox met de mededeling dat ik als Windows Phone gebruiker voor 1 jaar lang 20GB extra Skydrive opslag heb gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Jup, same here!
Om onze waardering voor Windows Phone-klanten te tonen, geven we u één jaar lang gratis 20 GB extra SkyDrive-opslagcapaciteit. Dit geldt in aanvulling op de 7 GB aan gratis SkyDrive-opslagruimte die alle klanten momenteel al hebben.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:53
Same here :)

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Jep, ik heb hem ook binnen. Best handig ook, want met deze extra ruimte kan ik mijn fotocollectie ook in de cloud opslaan. Toch wel veilig gevoel.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popcorn
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-11-2023
Ik heb het mailtje ook gekregen terwijl ik helemaal geen WP heb :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
ik kon vanuit mijn Surface de link in de mail nogmaals open en nu zelfs 47gb gekregen. Stond er van te kijken aangezien ik de link vanuit mijn 925 ook al geactiveerd had.

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Helaas, op mijn windows 8 pc werkt die truc niet ;)

Denk dat het gewoon per device gaat, op zich wel logisch, je hebt immers 2 verschillende apparaten van ze. Is wel mooi, want mijn lumia 800 ga ik binnenkort vervangen voor een 925 dus wellicht heb ik toch ook mazzel :)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
:'(
.ER IS HELAAS IETS FOUT GEGAAN.

.
Probeer het later opnieuw. Opgelet: nadat u uw nieuwe toestel voor de eerste keer opgestart hebt, kan het ongeveer 3 dagen duren vooraleer u uw claim kunt indienen op deze pagina. U kunt het nu opnieuw proberen, maar mogelijk moet u nog een dag wachten en kunt u het dan opnieuw proberen.

Als je na een nieuwe poging nog steeds geen aanvraag kunt indienen, neem dan contact op met Nokia Care.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-07-2024
Echt heel raar dat je eerst met 'u' wordt aangesproken en later in het bericht met 'je'. Dat schept weinig vertrouwen. Als zo'n bericht echt op de site van Nokia getoond wordt, dan zegt het wel iets over de klantgerichtheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:52

Eagle Creek

Breathing security

Zo, vanaf vandaag mijn 925 in gebruik.

Ben benieuwd! Ben in de afgelopen speelweken (toen mijn nieuwe abo nog niet in was gegaan) al aardig onder de indruk geraakt.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Edddd schreef op maandag 23 december 2013 @ 09:42:
[...]

Echt heel raar dat je eerst met 'u' wordt aangesproken en later in het bericht met 'je'. Dat schept weinig vertrouwen. Als zo'n bericht echt op de site van Nokia getoond wordt, dan zegt het wel iets over de klantgerichtheid.
Ohja joh? Ik heb via Facebook een berichtje gestuurd naar Nokia NL en adv het IMEI gewoon alsnog een code gekregen :) Weet wat je dat zegt over de klantgerichtheid? Enne dat geU mogen ze lekker mee ophouden van mij.

Ik denk trouwens dat het activeren niet lukte omdat ik een 32gb uitvoering heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
Eagle Creek schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 09:48:
Zo, vanaf vandaag mijn 925 in gebruik.

Ben benieuwd! Ben in de afgelopen speelweken (toen mijn nieuwe abo nog niet in was gegaan) al aardig onder de indruk geraakt.
Ik kan die van mij volgende week ophalen. Ik ben benieuwd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
Ik heb het idee dat de email soms voor een drain zorgt. Wanneer s nachts een mail binnen komt dan stopt de lading. Ook al wanneer de telefoon vol is en aan de stroom ligt dan is loopt deze toch leeg. Soms wel 10% in een uur. Vanochtend kreeg ik ook een melding van mijn batterij status app dat er en drain was van 10% in een half uur. Dit gebeurde ook weer toen er een mail binnen gekomen was. Weet iemand hoe dit kan en of dit op te lossen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Telfordia schreef op maandag 30 december 2013 @ 15:34:
Ik heb het idee dat de email soms voor een drain zorgt. Wanneer s nachts een mail binnen komt dan stopt de lading. Ook al wanneer de telefoon vol is en aan de stroom ligt dan is loopt deze toch leeg. Soms wel 10% in een uur. Vanochtend kreeg ik ook een melding van mijn batterij status app dat er en drain was van 10% in een half uur. Dit gebeurde ook weer toen er een mail binnen gekomen was. Weet iemand hoe dit kan en of dit op te lossen is?
Ik blijf bij het idee dat het WhatsApp is.

Sowieso merk ik dat het verbruik van 3% per uur stand-by (0.50% per uur vliegtuigstand) stijgt naar rond de 20% per uur (!) als ik actief gaat WhatsAppen. Bij mijn oude telefoon (Lumia 800) weet ik dat als ik WhatsApp deïnstalleer er nooit een drain voorkomt en met WhatsApp geïnstalleerd deze "soms" (onvoorspelbaar) voorkomt. Een reboot verhelpt het probleem altijd.

Ik weet helaas nog steeds niet 100% dat het zo is want je kunt (voor zover ik weet) niet per applicatie het gebruik monitoren. Dat vind ik wel een groot gemis :(.

Na de laatste reboot (en sporadisch WA-gebruik) doe ik inmiddels 3 dagen en 1 uur met mijn batterijladig en is er nog 19% over. Overigens is nu de batterijbesparing ook ingeschakeld, wat er direct voor zorgt dat zelfs als ik van de "drain bug" last heb het verbruik onmiddelijk genormaliseerd wordt (nu op 3% per uur).

http://www.imgdumper.nl/u...b-wp_ss_20131231_0002.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serefsiz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07:59
Eagle Creek schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 13:40:
[...]

Ik blijf bij het idee dat het WhatsApp is.

Sowieso merk ik dat het verbruik van 3% per uur stand-by (0.50% per uur vliegtuigstand) stijgt naar rond de 20% per uur (!) als ik actief gaat WhatsAppen. Bij mijn oude telefoon (Lumia 800) weet ik dat als ik WhatsApp deïnstalleer er nooit een drain voorkomt en met WhatsApp geïnstalleerd deze "soms" (onvoorspelbaar) voorkomt. Een reboot verhelpt het probleem altijd.

Ik weet helaas nog steeds niet 100% dat het zo is want je kunt (voor zover ik weet) niet per applicatie het gebruik monitoren. Dat vind ik wel een groot gemis :(.

Na de laatste reboot (en sporadisch WA-gebruik) doe ik inmiddels 3 dagen en 1 uur met mijn batterijladig en is er nog 19% over. Overigens is nu de batterijbesparing ook ingeschakeld, wat er direct voor zorgt dat zelfs als ik van de "drain bug" last heb het verbruik onmiddelijk genormaliseerd wordt (nu op 3% per uur).

http://www.imgdumper.nl/u...b-wp_ss_20131231_0002.png
Mag ik vragen wat jij dagelijks met je mobiel doet? Ik haal met moeite 1 dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
Bij mij heeft het echt met de mail te maken. Ik krijg s nachts geen appjes binnen en op de Battery status app kan ik zien dat de drain begint rond dezelfde tijd als de email binnen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik heb vanmiddag een Lumia 925 gehaald, mooi toestel en de batterij lijkt het ook beter uit te houden dan mijn oude lumia 800. Wel een vraag: ik heb op dit moment maar 12 gigabyte geheugen beschikbaar, en er staat eigenlijk nog helemaal niks op. 2gb is systeem, maar waar is de overige 2gb gebleven? Ik weet dat er wat 'verlies' optreedt, maar dan zou ik toch ergens rond de 15,5 gig moeten uit komen ipv 14?

nog een andere vraag, het valt mij op dat bij de helderheid stand automatisch alles wel heel donker wordt 's avonds. Als ik het scherm handmatig op laag zet is het beeld zelfs veel lichter. Meer mensen die hier last van hebben?

[ Voor 23% gewijzigd door DeNachtwacht op 02-01-2014 22:06 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Kijk in je instellingen menu eens naar de opslagdetails; daar staat per applicatie aangegeven wat het vebruik is.
. Als ik het scherm handmatig op laag zet is het beeld zelfs veel lichter. Meer mensen die hier last van hebben?
It's nog a bug, it's a feature.

Automatische helderheid kijkt nog steeds naar de helderheidsinstelling.
Zet automatisch uit, zet de instelling op gemiddeld en zet automatisch aan. Je scherm is nu helderder.

Als je kiest voor "laag" en daarna automatisch, zal hij automatisch heel laag gaan. Als je daarbij nog inschakelt dat de batterijbesparing de helderheid nog verder mag dimmen is hij alleen 's nachts nog bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Laatst online: 19:29
Hey Tweakers :)

Nu al een tijdje deze telefoon, houdt echt van de snelheid, iedereen die hem in ze handen heeft, zelfs degene die niks met Windows hebben hebben allemaal zoiets van wat loopt die soepel en lagg-vrij, echt heel leuk om te horen allemaal.

Ik heb alleen 1 ding, en ik heb ook al gezocht op het internet maar kwam er niet echt uit. Als ik me stekker in het stopcontact doe van de oplader komt er na een tijdje een hele hoge irritante piep uit het uiteinde van de stekker. Ik heb geprobeerd het geluid op te nemen

https://www.dropbox.com/s...23_16-56_200010000_vc.wav

Ik hoop dat het een beetje te horen is. Iets dat ik eraan kan doen, heb nog wel een andere oplader ergens maar zou toch mooi zijn als ik gewoon deze kan blijven gebruiken omdat die ook met usb is enzo.. En bovenal zou het schade kunnen brengen aan me foon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Eagle Creek schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 08:54:Kijk in je instellingen menu eens naar de opslagdetails; daar staat per applicatie aangegeven wat het verbruik is.
Het vreemde is dat bij instellingen -> opslag staat dat er in mijn telefoon maar 14,56gb geheugen zit, en bij instellingen -> opslag controleren staat zelfs 14gb. Vind dat nogal raar, is dit bij anderen ook zo? Sowieso is 16gb krap maar nu gaat het wel heel snel.
Eagle Creek schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 08:54:It's nog a bug, it's a feature.

Automatische helderheid kijkt nog steeds naar de helderheidsinstelling.
Zet automatisch uit, zet de instelling op gemiddeld en zet automatisch aan. Je scherm is nu helderder.

Als je kiest voor "laag" en daarna automatisch, zal hij automatisch heel laag gaan. Als je daarbij nog inschakelt dat de batterijbesparing de helderheid nog verder mag dimmen is hij alleen 's nachts nog bruikbaar.
Thx, heb het gevonden inderdaad.

[ Voor 21% gewijzigd door DeNachtwacht op 03-01-2014 21:03 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Ik zal zo even voor je kijken en een ss'tje maken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

DeNachtwacht schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 18:21:
[...]

Het vreemde is dat bij instellingen -> opslag staat dat er in mijn telefoon maar 14,56gb geheugen zit, en bij instellingen -> opslag controleren staat zelfs 14gb. Vind dat nogal raar, is dit bij anderen ook zo? Sowieso is 16gb krap maar nu gaat het wel heel snel.
En waar denk jij dat het Windows Phone OS en alle Nokia apps op staan? Het is toch logisch dat je niet de volle 16Gb beschikbaar heb?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik bedoel dus dat hij gaat tellen na de 14 of 14,56 gigabyte. Dus daar gaat dan 2gb system files vanaf, nog wat standaard apps en dan zit je zonder iets geïnstalleerd te hebben nog maar op 11,4gb ruimte over.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
Als de fabrikant aangeeft dat de beschikbare ruimte 16 GB is (1 MB = 1000 KB), rapporteert het OS effectief ~14,9 GB beschikbaar (1 MB = 1024 KB).

Aangezien de telefoon zegt dat er een capaciteit is van 14,56 GB betekend dit dat er ~340 MB 'mist'. Dit zou heel goed te maken kunnen hebben met het MFT (als NTFS gebruikt wordt), of andere low-level OS / bestandssysteem zaken. In ieder geval is het goed verklaarbaar en ik zou ik niet in paniek raken om die 340 MB ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
Zo mn lumia 925 is binnen. De eerste ervaring, soepel en snel, mooi scherm. Ten opzichte van android wat ik inmiddels redelijk kan dromen is dit wel weer even wennen. Alles opnieuw instellen ect. Nu nog even wachten op een microsim zodat ik hem ook daadwerkelijk kan gaan gebruiken :D

Thx voor deze tip oop :D
[http://www.nokia.com/nl-nl/world-of-apps/
Lekker €20 tegoed onderweg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Ten opzichte van android wat ik inmiddels redelijk kan dromen is dit wel weer even wennen.
Ik help je graag! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Razr schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 16:14:
Als de fabrikant aangeeft dat de beschikbare ruimte 16 GB is (1 MB = 1000 KB), rapporteert het OS effectief ~14,9 GB beschikbaar (1 MB = 1024 KB).

Aangezien de telefoon zegt dat er een capaciteit is van 14,56 GB betekend dit dat er ~340 MB 'mist'. Dit zou heel goed te maken kunnen hebben met het MFT (als NTFS gebruikt wordt), of andere low-level OS / bestandssysteem zaken. In ieder geval is het goed verklaarbaar en ik zou ik niet in paniek raken om die 340 MB ;).
Met 16GB = 16.000MB = 16.000.0000 KB / 1024 / 1024 = kom je op 15,2 GB uit. Dat was juist mijn vraag, waarom zie ik maar 14 en niet +/- 15,2. Op een device met maar 16gb is 1 "verloren" gig namelijk best flink.

Ik was dus benieuwd wat er bij andere Lumia 925 bezitters onder instellingen -> opslag te zien was.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
DeNachtwacht schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 21:12:
[...]

Met 16GB = 16.000MB = 16.000.0000 KB / 1024 / 1024 = kom je op 15,2 GB uit. Dat was juist mijn vraag, waarom zie ik maar 14 en niet +/- 15,2. Op een device met maar 16gb is 1 "verloren" gig namelijk best flink.

Ik was dus benieuwd wat er bij andere Lumia 925 bezitters onder instellingen -> opslag te zien was.
Je berekening klopt niet, je moet rekenen met bytes. Dus dan deel je drie keer door 1024, niet twee keer. 16 GB = 16.000.000.000 bytes. Deel dat drie keer door 1024 en je komt uit op ~14,901 GB.

En op mijn 925 is er op/volgens het opslagscherm een capaciteit van 14,56 GB.

[ Voor 5% gewijzigd door Razr op 04-01-2014 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ah bij jou dus ook. Nja dan zal het idd wel kloppen. Jammer maar helaas, iig bedankt voor de snelle reacties.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Bij dezen.

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads7/52c9329c30408/52c9329c2aa3b-wp_ss_20140105_0001.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Eagle Creek op 05-01-2014 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

zie je, bij mij zegt die app dus Totaal 14 gb. toch vreemd

[ Voor 12% gewijzigd door DeNachtwacht op 05-01-2014 16:35 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
14,68 gb bij mij in totaal. Typisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Hierbij nog een screenshot van het battery drain fenomeen.
De eerste screenshot toont zeer laag verbruik (niet haalbaar in dagelijkse omstandigheden) maar je ziet op de tweede shot een enorm veel hogere daling. => ter indicatie, dit is over nacht gebeurt eveneens met wifi en 3g uit.

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads7/52c9b2c64daa3/52c9b2c59d477-wp_ss_20131020_0001.png

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads7/52c9b2cc2bacf/52c9b2cc1110c-wp_ss_20131228_0002.png

Na een reboot is het goed.

[ Voor 16% gewijzigd door Eagle Creek op 05-01-2014 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Battery drain?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/UmO62YNLGJeAqMiAFtbTJqme/full.jpg

Dit was gelukkig eenmalig. Tegenwoordig gaat het veel beter.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OQpwi8eKZrkOO8MOOrm47fXm/full.png

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehaktstaaf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:34
Hier hebben we V&A voor

[ Voor 93% gewijzigd door PaT op 06-01-2014 12:48 ]

Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:08
Uh dat is minder,had ook zo'n last van bij mijn lumia 800 werd gek van de batterij.Zo te zien hebben ze het nog steeds ni verbeterd in de nieuwe lumia,erg jammer.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Amaze86 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 10:54:
Uh dat is minder,had ook zo'n last van bij mijn lumia 800 werd gek van de batterij.Zo te zien hebben ze het nog steeds ni verbeterd in de nieuwe lumia,erg jammer.
Klopt niet helemaal,
ik ben ook van de lumia 800 naar de 925 gegaan en heb nu na 4 dagen toch wel het gevoel dat de lumia het beter doet. Ik zit nu met een dag matig gebruik op 60% accu (3g aan, wifi aan, bt uit, nfc uit, double tab to wake uit, glance aan, locatie aan en paar apps die op de achtergrond de livetile blijven updaten).

Op mijn 800 hoefde ik dat echt niet te proberen, daar lukte dit alleen met 3g uit, en alle livetiles uitgeschakeld en dan had ik vaak maar 30% over. Dus tot nu toe zie ik wel een fikse verbetering, maar moet natuurlijk nog zien hoe dat stand houdt.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

sertan_deniz schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 14:31:
[...]

Mag ik vragen wat jij dagelijks met je mobiel doet? Ik haal met moeite 1 dag.
Uhm.. normaal gebruik. Belletje, onderweg via BT op de carkit, sms'je, whatsappje, soms wat fun apps. En als wekker. Maar ik zit er niet de hele dag als een bezetene op te whappen of elke vrije minuut m'n mail mee te checken ;).

Zit momenteel op 2 dagen en 10 uur sinds laatste keer opladen en heb 44% over. Het kan zijn dat ik hem vanavond aan de later moet leggen het kan ook zijn dat ik er morgen ook nog mee doe. Ligt een beetje aan wat er "op m'n pad komt".

Met m'n iPhone doe ik gemiddeld ook zo'n 5 werkdagen en die gebruik ik nog vaker - zowel qua bellen als mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001

nwagenaar

God, root. What's the differen

Dat is wel heel erg netjes. Ik mag al blij zijn als ik de 8 uur haal en de laatste paar dagen haal ik de 6 uur niet eens waarna ik eigenlijk verplicht wordt om de telefoon te rebooten :X

- Ik bel weinig (word ook weinig gebeld, misschien 2 telefoontjes van maximaal 10 minuten per gesprek)
- Ik heb een 2-tal Exchange accounts geconfigureerd (push mail)
- Ik maak weinig gebruik van games en applicaties zoals facebook, nu.nl, etc
- Ik maak geen foto's en/of filmpjes
- Ik ontvang en verstuur enkele WhatsApp-berichten
- Glimp, WiFi, NFC en Bluetooth uitgeschakeld;
- GDR3-update is geïnstalleerd (via Preview for Developers)

En toch haal ik met moeite het einde van mijn werkdag. De Lumia 625 en mijn Ativ S (mijn voorgaande telefoons; beide helaas overleden) hielden het met dezelfde applicaties toch minimaal 2 dagen uit.

Oké, de signaalkwaliteit van mijn provider is hier wat beperkt (2G en 3G wisselen elkaar enorm veel af) maar ik begin de laatste tijd mij hier toch zeker aan te irriteren. Ik hoop dat het een bug is, want de tijdsduur waarmee ze adverteren komt niet eens in de buurt van wat ik en vele anderen met de 925 ervaar:

code:
1
2
3
4
5
6
Energiebeheer

Maximale 2G-spreektijd: 18,3 uur
Maximale 3G-spreektijd: 12,8 uur
Maximale standby-tijd (3G): 440 uur
Maximale muziekafspeeltijd: 55 uur

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
Ik ben van Hi naar Vodafone overgestapt en merk ook dat thuis mijn telefoon harder leeg loopt dan bij Hi. Provider kan er zeker mee te maken hebben. Of heb je al weleens geprobeerd via trail & error apps te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Probeer eens je telefoon op alleen 2g in te stellen, dan hoeft hij niet steeds te wisselen en weet je of dat de drain door slechte dekking komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomverhoeff
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 00:27
Oké, de signaalkwaliteit van mijn provider is hier wat beperkt (2G en 3G wisselen elkaar enorm veel af) maar ik begin de laatste tijd mij hier toch zeker aan te irriteren. Ik hoop dat het een bug is, want de tijdsduur waarmee ze adverteren komt niet eens in de buurt van wat ik en vele anderen met de 925 ervaar:
Het wisselen tussen 2G en 3G, vooral als dat constant gebeurd, is absoluut een zware belasting voor de accu. Wisselen van netwerk kost veel meer energe dan constant verbinding houden met hetzelfde netwerk. Je zou hem inderdaad eens een tijdje op 2G kunnen zetten om te kijken hoeveel verschil dat maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Ik zal dit eens proberen, dat neemt niet weg dat ik thuis dus wel goed 3G ontvangst heb; maar ook daar heb ik behoorlijk veel last van absurde battery drains.

Ik houd het in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Iemand een idee wanneer GDR3 nu eindelijk gaat uitrollen, las dat 8.1 ook al dichtbij begint te komen dus t zou eens tijd worden...

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Apart. Ik heb onder Mobiele network de maximale snelheid ingesteld op 2G en toch geeft mijn Lumia 3G en HSDPA weer als snelheid (uiteraard heb ik al herstart) :? Mijn provider is dus Tele2 en (ik moet) daarom Roaming aanzetten.

Zou dit misschien het probleem kunnen zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door nwagenaar op 09-01-2014 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfield
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 21:15
DeNachtwacht schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 23:47:
Iemand een idee wanneer GDR3 nu eindelijk gaat uitrollen, las dat 8.1 ook al dichtbij begint te komen dus t zou eens tijd worden...
Nog geen GDR3 maar de Lumia Black update is nu wel beschikbaar:
http://www.nokia.com/glob...e/availability-in-europe/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
Black loopt nu bij mij binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Hier ook :) De black update is volgens het nieuws artikel op de front page gebaseerd op GDR3, dus we hebben dan toch ook direct de GDR3 update te pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Jah als het goed is wel. Hier iemand die de preview al geïnstalleerd had?

Previeuw ook hier, en hij is aan het updaten.

[ Voor 25% gewijzigd door warhamstr op 09-01-2014 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
Mijn telefoon had de preview geïnstalleerd, veel zaken in de release notes van de Black update klinken dan ook bekend - maar er zijn ook nieuwe dingen. Installeren die hap in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
Ik zie de app folder niet. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
Ook mis ik wat in Glance / glimp. Ik zie even niet waar je nou applicaties kunt instellen voor notificaties. Hij neemt in ieder geval niet de instellingen over van je lock screen.

Je lock screen instellingen worden wel overgenomen, alleen niet de app waarvan je gedetailleerde informatie wilt zien. Dat was nou juist hetgeen wat ik interessant vond :P

Over de app folder, ik lees op veel fora dat daar niets voor aanwezig is na de update. ;(

[ Voor 45% gewijzigd door Razr op 09-01-2014 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
De glance werkt bij mij vanzelf. Zie tenminste een alarmklokje en een mail notificatie verschijnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Bij mij lijkt de glimp wel de instellingen van het lockscreen over te nemen zoals het lijkt. De black update beschikt ook over de GDR3 update. Ik kan namelijk mijn rotatie uitzetten terwijl ik de preview versie had geïnstalleerd:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Whohoo na vrij lang "zoeken naar update" begint hij nu ook te downloaden hier. Wel mooi trouwens, als je op de nokia site kijkt zie je dat Nederland één van de eerste landen is waar de update begint uit te rollen, voor heel veel landen staat hij nog op waiting approval of coming soon.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
DeNachtwacht schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 22:00:
Whohoo na vrij lang "zoeken naar update" begint hij nu ook te downloaden hier. Wel mooi trouwens, als je op de nokia site kijkt zie je dat Nederland één van de eerste landen is waar de update begint uit te rollen, voor heel veel landen staat hij nog op waiting approval of coming soon.
Wij zijn dus eigenlijk gewoon een soort test. Als alles hier goed gaat wordt hij ook in de andere landen uitgerold :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Hehe dit is toch wel een goed gevoel. Ik kom van een Lumia 800, die was eigenlijk een maand of 3 nadat hij uitgekomen was al achterhaald door de aankondiging van WP8.

Vorige week een Lumia 925 gehaald, en een week later al zo'n stevige update binnen, en in de lente de veelbelovende WP8.1... Voelt toch wel een stuk beter ;)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Een vraagje, ik lees over de bluetooth 4.0 update. Is dit nu een softwarematige update die elke telefoon krijgt (dus ook de 925) of moet je device dit ook ondersteunen?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
DeNachtwacht schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 22:11:
Een vraagje, ik lees over de bluetooth 4.0 update. Is dit nu een softwarematige update die elke telefoon krijgt (dus ook de 925) of moet je device dit ook ondersteunen?
With Lumia Black software update, Bluetooth LE will be enabled across the full WP8 Lumia range.
bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Compatible hardware was er al voor aanwezig, maar de software nog niet. (Net als de Fm-radio in GDR2)

[ Voor 6% gewijzigd door Whatson op 09-01-2014 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Goed om te horen :)
Vooral het glance screen is leuk, en ik zat ook al tijdje te wachten op lock screen rotation en natuurlijk de app switcher (GDR3 features). Nog paar minuutjes geduld en ik kan ermee spelen ;-)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Razr schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 21:42:
Ook mis ik wat in Glance / glimp. Ik zie even niet waar je nou applicaties kunt instellen voor notificaties. Hij neemt in ieder geval niet de instellingen over van je lock screen.

Je lock screen instellingen worden wel overgenomen, alleen niet de app waarvan je gedetailleerde informatie wilt zien. Dat was nou juist hetgeen wat ik interessant vond :P

Over de app folder, ik lees op veel fora dat daar niets voor aanwezig is na de update. ;(
Er is een app 'Mappen' van Nokia in de Store die je kunt downloaden (ook zonder Black/GDR3, trouwens). Ik heb er even mee gespeeld maar zie nog niet echt in wat er nou zo handig aan is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
Ach, het geeft wat extra ruimte op je startscreen door sommige apps te clusteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Maar notificaties zie je niet in die mapjes. Zo schiet het natuurlijk niet echt op :(

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-09 16:53

FoggyFreek

I'm a llama again!

De mapjes app is wat mij betreft niet op z'n plek in het startmenu/ homescreen. Hij zou in de app-tray moeten zitten.
Ik gebruik de app HeaderTiles om apps te groeperen op het startscherm en het liefst zie ik dat dit een OS functie wordt waar je, net als in win 8, kunt uitzoomen om alle verschillende groepen te zien.

Als ze dan vervolgens binnen de app-tray nog een hierarchie optie gaan aanbrengen (en kan blijven zoeken door alles) ben ik helemaal blij. :)

-- Altijd blijven prutsen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik vind het opzich al een handig idee. Ik heb nu een mapje 'verbindingen' gemaakt met daarin bluetooth, nfc, wifi en gps erin gezet.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Wie stemt mee om het Instellingen (Settings) menu wat overzichtelijker te krijgen!

http://windowsphone.userv...ay-categories-to-settings

[ Voor 23% gewijzigd door DeNachtwacht op 10-01-2014 20:38 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Yea! Ik kom er net achter dat ik sinds de Black update ook de Nokia Camera kan starten via de hardwarematige camera knop terwijl mijn toestel nog gelocked is. Nu staat mij niets meer in de weg om Nokia Camera niet meer te gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
DeNachtwacht schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 22:21:
Goed om te horen :)
Vooral het glance screen is leuk, en ik zat ook al tijdje te wachten op lock screen rotation en natuurlijk de app switcher (GDR3 features). Nog paar minuutjes geduld en ik kan ermee spelen ;-)
Shameless plug:
Afbeeldingslocatie: http://cdn.marketplaceimages.windowsphone.com/v8/images/2ec5218c-2a64-4832-a977-e1f5c218a7cf?imageType=ws_icon_large
Screen Rotation door Whatson
An fast and easy shortcut to the screen rotation setting on your WP8 Phone. It allows you to disable the Auto-rotation of your screen and thus locking the screen in its current position.

erg handige snelkoppeling :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

StefanvanGelder schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 16:50:
Yea! Ik kom er net achter dat ik sinds de Black update ook de Nokia Camera kan starten via de hardwarematige camera knop terwijl mijn toestel nog gelocked is. Nu staat mij niets meer in de weg om Nokia Camera niet meer te gebruiken :)
In Nokia Camera kan ik trouwens de resolutie van de foto's niet aanpassen lijkt het wel, klopt dit?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Volgens mij kun je die inderdaad niet aanpassen. Maar dat kan in de standaard app van Microsoft ook niet toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Zojuist de Black Update binnengehaald! :).

Pagina: 1 ... 6 ... 17 Laatste