Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:08
Nu ook gelukkige gebruiker van de 925 :) ik had een 920 maar was kapot gegaan en opgestuurd naar de verzekering, vandaag kom ik thuis en zou de verzekering mijn toestel terug brengen. Haal ik toestel uit de doos is het de 925 32gb, mijn geluk kan niet op haha

stuk mooier en dunner

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19:29
Ik had nog twee kleine vraagjes waar ik niet helemaal uitkom of een echt antwoord op krijg. Ik heb het toestel gehaald bij Vodafone (32gb, black) alleen een vorige telefoon van mij (s2, via vodafone) was gebranded, moet ik ook deze foon unbranden om op de laatrste updates mee te gaan?

Nog 1 ding, ik lees op wpcentral.com enzovoort over app updates en Whatsapp beta's. Als ik de QR scan van de beta zegt deze dat hij niet combatible is, kan dit liggen dat ik hem in het Nederlands heb in plaats van Amerikaans? En zou ik dit kunnen veranderen?

Misschien hele stomme vragen, voor de rest super tevreden over de telefoon, dat het allemaal nog sneller kan als ios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-05-2023
1. Unbranden

Wil je de laatste updates snel hebben dan zou je hem inderdaad moeten unbranden, maar dat is minder makkelijk geworden met het dichtgooien van een aantal Nokia SW resources. Wil je altijd de laatste OS versie meteen hebben dan kun je beter je aanmelden voor het Developer Preview programma. Maak er zelf ook gebruik voor door alleen een simpele App Studio account aan gemaakt te hebben. Publiceer geen apps en zal dat ook niet snel doen waarschijnlijk, maar dus wel early-access tot OS updates.

Let er echter wel op dat het hier gaat om Preview versies van het OS, er zouden dus bugs in kunnen zitten al ben ik ze nog niet tegengekomen.

2. WA Beta
Lees WPCentral nog maar eens, die beta van WA was een fout en is inmiddels weer een closed beta geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
Beanie schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 23:59:
1. Unbranden

Wil je de laatste updates snel hebben dan zou je hem inderdaad moeten unbranden, maar dat is minder makkelijk geworden met het dichtgooien van een aantal Nokia SW resources. Wil je altijd de laatste OS versie meteen hebben dan kun je beter je aanmelden voor het Developer Preview programma. Maak er zelf ook gebruik voor door alleen een simpele App Studio account aan gemaakt te hebben. Publiceer geen apps en zal dat ook niet snel doen waarschijnlijk, maar dus wel early-access tot OS updates.

Let er echter wel op dat het hier gaat om Preview versies van het OS, er zouden dus bugs in kunnen zitten al ben ik ze nog niet tegengekomen.

2. WA Beta
Lees WPCentral nog maar eens, die beta van WA was een fout en is inmiddels weer een closed beta geworden.
Bedankt voor het antwoord, heb toen ik dit bericht had getypt eigenlijk al hetgeen gevonden over de Developer Preview Program, dit ging nog redelijk soepel dus dat kan ik tegenwoordig gebruiken, wacht zelf meestal altijd heel even een weekje mochten er toch bugs naar voren komen maar anders zie ik geen reden om te updaten naar de laatste steeds.

Over het tweede, heb het gelezen inderdaad |:( Maakt verder ook niet zoveel uit want het werkt gewoon goed, zat er meer over in dat ik dacht updates te moeten zien die er niet waren, maar dat is dus niet het geval.

Gister weer even de iPhone moeten vasthouden, wat een verschil eigenlijk, ios is nog steeds supersnel maar het haalt het niet wat voor compleet iets je nu in je handen hebt imo, gister ook even de camera's in het donker zonder flits getest.. Maakte me wel blij haha :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehaktstaaf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:34
Heb de 925 nu zo'n anderhalve maand. Accuduur valt me nog wel een beetje tegen. Met gemiddeld tot intensief gebruik haal ik hooguit 12u op een acculading. En dan heb ik de mailaccounts al op handmatig syncen staan.
En heb nu ook al een heel aantal keren gehad dat ik 's ochtends wakker wordt en de telefoon is gereboot ofzo, moet ik weer m'n pincode invoeren. Vanochtend ook weer. Werd vannacht even waker door een langs stormende ambu, Telefoon was volledig geladen, lader gaat dan een beetje piepend geluid maken. Dus die uit het stopcontact gehaald, telefoon was nog gewoon normaal. Ga ik 2 uurtjes later uit bed, moet ik de pincode invoeren. Dit soort dingen stellen me toch wel een beetje teleur.

Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
gehaktstaaf schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 11:33:
Heb de 925 nu zo'n anderhalve maand. Accuduur valt me nog wel een beetje tegen. Met gemiddeld tot intensief gebruik haal ik hooguit 12u op een acculading. En dan heb ik de mailaccounts al op handmatig syncen staan.
En heb nu ook al een heel aantal keren gehad dat ik 's ochtends wakker wordt en de telefoon is gereboot ofzo, moet ik weer m'n pincode invoeren. Vanochtend ook weer. Werd vannacht even waker door een langs stormende ambu, Telefoon was volledig geladen, lader gaat dan een beetje piepend geluid maken. Dus die uit het stopcontact gehaald, telefoon was nog gewoon normaal. Ga ik 2 uurtjes later uit bed, moet ik de pincode invoeren. Dit soort dingen stellen me toch wel een beetje teleur.
Dat snap ik, en wat jij beschrijft is natuurlijk ook alles behalve normaal gedrag. Ik kan me niet herinneren dat mijn telefoon ooit spontaan herstart is. Je batterijduur lijkt me ook erg kort. Ik meer dan het dubbele (wel minder intensief gebruik dan bij jou waarschijnlijk).

Check even welke applicaties je actief hebt op de achtergrond (instellingen menu) en of zoiets misschien een crash/herstart(?) kan veroorzaken (wat niet zou mogen). Heb je ook alle laatste updates?

Anders zou ik toch een (garantie) reparatieprocedure gaan starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehaktstaaf
Ding is volledig up to date. Enige wat als achtergrond taak draait is whatsapp. Heel intensief kan ik mijn gebruik ook niet noemen. Door de dag heen wel heel wat whatsapp, zo af en toe twitter/FB en denk ~5 minuten bellen per dag.
Denk dat ik maar een reparatieprocedure moet starten. Achterkant zit ook niet helemaal lekker. Als ik hard met een vinger langs de rand op de achterkant ga zit er een sneetje in m'n hand. Dat metaal is dus niet goed afgewerkt.
M'n iPhone 4S is inmiddels aan moeder's gegeven, en heb ook weinig zin om een week met m'n oude Nokia N97mini te werken..

Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
gehaktstaaf schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 11:33:
Heb je een redelijk oude SIM-kaart toevallig? Het schijnt voor te komen dat dat nogal nauw steekt bij de 925 (en andere Lumia's ook trouwens) en dat wanneer SIM contact weg is hij dus opnieuw opstart. Mocht je dus een oude SIM hebben dan zou je eventueel kunnen proberen een nieuwe aan te vragen, heb je een redelijk nieuwe haal dan de SIM tray er even uit, kaart eruit en erin.

Ook schijnen geknipte kaarten soms kuren op te kunnen leveren.

EDIT: Als je inderdaad een slechte afwerking hebt aan de achterkant zou ik hem sowieso terug sturen. Dat hoort natuurlijk niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Beanie op 01-11-2013 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehaktstaaf
Lijkt me inderdaad het beste om terug te sturen. Simkaart is +/- 2 jaar oud, niet geknipt. Dus die ook maar even wisselen.
Ik wacht eerst nog even op de iPhone 3GS die in m'n vriendengroep als leentelefoon rond gaat. Heb ik tenminste een beetje functionerend toestel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
  • Laatst online: 15-09 10:26
gehaktstaaf schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 12:07:
Lijkt me inderdaad het beste om terug te sturen. Simkaart is +/- 2 jaar oud, niet geknipt. Dus die ook maar even wisselen.
Ik wacht eerst nog even op de iPhone 3GS die in m'n vriendengroep als leentelefoon rond gaat. Heb ik tenminste een beetje functionerend toestel :)
Inderdaad gewoon terugsturen, die accuduur is onacceptabel..
Wel via Nokia zelf terugsturen, dan heb je meestal je toestel met een week terug. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan er me iemand vertellen hoe het met de netwerkontvangst gesteld is van de Lumia 925? Heeft iemand daar mindere ervaringen mee? Sta op het punt me een L 925 aan te schaffen maar soms lees ik hier en daar dat de netwerkontvangst niet zo goed is.....Wil mijn L 800 vervangen omdat als ik bel mijn correspondent aan de andere kant me slecht of helemaal niet hoort.... Ligt aan het toestel want met andere toestellen geen probleem.....Wil natuurlijk geen zelfde problemen met een nieuw toestel....vandaar mijn bezorgdheid over de netwerkontvangst en/of de verbindingskwaliteit.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
Heb nu al twee dagen met redelijk (twitter, spotify, skype, whatsapp etc) gebruik dat die op moment van schrijven nog 25 procent is. Al vanaf half 7 uit de lader, ben niet ontevreden laten we maar zeggen :) Maar denk dat je hem inderdaad beter kan terugsturen aangezien je er veel meer uit zou moeten kunnen halen denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 10:05
Verwijderd schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 20:37:
Kan er me iemand vertellen hoe het met de netwerkontvangst gesteld is van de Lumia 925? Heeft iemand daar mindere ervaringen mee? Sta op het punt me een L 925 aan te schaffen maar soms lees ik hier en daar dat de netwerkontvangst niet zo goed is.....Wil mijn L 800 vervangen omdat als ik bel mijn correspondent aan de andere kant me slecht of helemaal niet hoort.... Ligt aan het toestel want met andere toestellen geen probleem.....Wil natuurlijk geen zelfde problemen met een nieuw toestel....vandaar mijn bezorgdheid over de netwerkontvangst en/of de verbindingskwaliteit.....
.

Ik heb het idee dat de Lumia 800 bij alleen 2G/E bereik iets beter is (in mijn straat, binnenshuis). Bij 3G/ H+ scoort de 925 iets beter.

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoonman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 15:12
Ben zonet thuis gekomen met een 2dehands lumia 925 + rubberen case, van een maandje oud voor 250 eurotjes. Inclusief factuur :)

Eerste indruk: knap design en scherm, en de eerste testfotos zijn de beste die ik al uit een smartphone heb zien rollen!

Maar eh ... waar is die nokia music app?

https://free-sudoku-puzzle.net - http://chordoracle.com - https://resistorcolors.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

spoonman schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 13:58:
Ben zonet thuis gekomen met een 2dehands lumia 925 + rubberen case, van een maandje oud voor 250 eurotjes. Inclusief factuur :)

Eerste indruk: knap design en scherm, en de eerste testfotos zijn de beste die ik al uit een smartphone heb zien rollen!

Maar eh ... waar is die nokia music app?
Via de Xbox music app kan je daar komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na wat opzoekwerk voor ik de L925 aankoop, ben ik op het volgende terecht gekomen:
-Nokia Lumia 925 Call Audio Quality Problem

http://forum.vodafone.co....oblem/td-p/1571304/page/6

- Nokia Lumia 925 serieus bereik probleem

http://www.wp7.nl/forum/f...ieus-bereik-probleem.html

Heeft hier al iemand ervaring mee gehad of problemen mee gehad.
Vraag me af of dat een algemeen probleem is of minstens een zwak punt is van de L925.
'k probeer me zo goed mogelijk te informeren en alle negatieve en positieve punten te weten voor ik al of niet overga tot aankoop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoonman
Heb de telefoon nog maar 2 dagen, maar dit vind ik sterk. Op de plaatsen waar ik met mijn vorige LG optimus (WP7.5) en mijn Samsung advance (android) edge of 3G had, heb ik met de 925 H of H+. In mijn geval is dit dus (nog?) niet van toepassing.

Mijn indruk van de 925 na 2 dagen:
  • echt een heel mooi toestel met een knap scherm! :9 Valt zeker en vast in de high-end categorie.
  • de nokia apps zijn geen flauwe gimmicks maar zeer degelijke en bruikbare apps. "App highlights" bijvoorbeeld is zeker de moeite waard. Transit is gewoon indrukwekkend. De kwaliteit van deze apps staat op een niveau dat je niet dikwijls gaat tegen komen in de WP appstore.
  • ik gebruik gsm's liefst zonder cases etc ... maar voor deze telefoon gebruik ik het hoesje toch (was 2dehands met hoesje bij). Door de gladde aluminium kanten heb ik schrik dat ik het ding ga laten vallen, en dan zullen het die aluminium kanten zijn die eerst sneuvelen. Een pluspunt van de 925 was het lagere gewicht en geringere afmetingen, maar als je sowieso een hoesje gaat gebruiken kom je natuurlijk alweer in de buurt van de afmetingen en gewicht van de 920 :| Misschien moet ik dat hoesje maar wegsmijten en gewoon voorzichtig zijn!
  • Fotos zijn best mooi voor een smartphone, maar lyrisch word ik er ook niet van. Ben misschien een beetje verwend: mijn point-and-shoot camera is een Sony rx100. Enkele fotos die ik de voorbije dagen genomen heb:
    http://sdrv.ms/1aA9s4H
  • komende van een lg optimus en een samsung advance is dit best een groot toestel. Het is moeilijker om dit toestel in een hand te bedienen, maar het lijkt me tot nu toe wel de moeite waard. Zo een joekel van een scherm is best leuk :)
  • batterij: Ik wist vooraf dat de batterijduur van de 925 niet fenomenaal ging zijn, maar had deze toch gekocht: als het echt zou tegenvallen zou ik hem verkopen en inruilen voor een ATIV. Mijn allereerste indruk was dat ik met de 925 nooit een volledige dag zou doorkomen. Door dan volgende dingen af te zetten kwam ik tot een enigzins redelijk verbruik:
    • nfc en bluetooth
    • glance
    • wake on double tap
    • high sensitivity (touchscreen)
    • sun readability
    • alle background processen af, behalve weather flow (geen live tile, enkel status op lockscreen, update om de 3u)
    Data connectie en wifi staan gewoon aan (wil ik ook niet anders instellen, het is een smartphone!) Met deze instellingen had ik daarnet om 18u nog een 28% over, had de gsm om 8u smorgens van de lader gehaald. Heb geen enkel telefoongesprek gedaan, geen muziek geluisterd, enkel een smsje of 10 gestuurd en enkele keren met appjes zitten klooien. Ik vrees als ik nu nog wat live tiles toevoeg met news update etc (wat uiteindelijk toch de bedoeling is op een smartphone) dat hij de avond echt niet gaat halen.
Het zou dus kunnen dat ik dit toestel dus uiteindelijk toch nog wegdoe voor eentje met een beter batterijduur ... al gaat het moeilijk zijn om zo een toestel te vinden dat even sexy is als de 925 (de ATIV is niet bepaald sexy ...)

[ Voor 82% gewijzigd door spoonman op 04-11-2013 20:15 ]

https://free-sudoku-puzzle.net - http://chordoracle.com - https://resistorcolors.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
Hier ook helemaal geen last van, ik vind dat hij het juist erg goed doet qua bereik. Hiervoor heb ik een 8X en een HD7 gehad en hij doet het net zo goed of zelfs beter.

Ik kom wel eens in wat kleinere/afgelegen dorpen en dan heb ik net zoveel bereik (vaak niet/slecht) als vrienden, soms zelfs bovengemiddeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
Verwijderd schreef op maandag 04 november 2013 @ 18:00:
Na wat opzoekwerk voor ik de L925 aankoop, ben ik op het volgende terecht gekomen:
-Nokia Lumia 925 Call Audio Quality Problem

http://forum.vodafone.co....oblem/td-p/1571304/page/6

Heeft hier al iemand ervaring mee gehad of problemen mee gehad.
Vraag me af of dat een algemeen probleem is of minstens een zwak punt is van de L925.
'k probeer me zo goed mogelijk te informeren en alle negatieve en positieve punten te weten voor ik al of niet overga tot aankoop....
Call Audio Quality is gewoon prima en zelfs beter dan de 920 die ik hiervoor had die op zijn beurt weer beter was dan de Lumia 800. Dus nee, geen problemen mee en meer dan tevreden mee zelfs.

Bereik is een lastig punt om te beoordelen omdat daar een heel belangrijke variabele bij komt kijken: hoever zit je van de mast af en welke telco heb je. Desondanks, als ik het bereik van de 925 vergelijk met telefoons die ik hiervoor had dan is het misschien ietsjes minder goed bij de 925, maar absoluut niet zo dat het storend is. In elk geval ben ik altijd bereikbaar en heb ik heel soms geen bereik in liften of in achter in de kroeg waar vrijwel niemand met een moderne telefoon bereik heeft.

Beide punten herken ik dus niet en heb er ook niet eerder klachten over gehoord. Laat die twee forumposts je dus echt niet weerhouden van een aankoop. Voor het geld wat ie nu kost doe je er mijns inziens geen miskoop aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de reacties....Heb nu al wat meer vertrouwen in de L925 :) ...
Ga de 2 forumposts die ik gevonden had maar laten zijn voor wat ze zijn....Lees op dit forum toch ook niks wat in die richting kan wijzen.....Denk dat de L925 mijn volgende smartphone gaat worden
Aan allen dank voor mij over de streep te trekken :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoonman
Vandaag om 23u reeds 15u van de lader, en heb nog 28% over. Heb ganse dag het "H" symbool gezien, heb data connectie wel expliciet op 3G gezet. Dit is nog steeds wel met alle background services af ...

Dat begint al goed aanvaardbaar te worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Planet X
  • Laatst online: 10:07
Ik heb gisteren tweede hands een Lumia 925 gekocht met 32 GB. De GDR3 update was al geinstallerd door de vorige eigenaar. Nu heeft het toestel wel last van spontane reboots heb ik moeten constateren. Heb ik nog garantie bij Vodafone of ben ik de garantie kwijt na de GDR3 update?
Overigens een tijd terug op mijn Lumia 920 kon ik nog met een Nokia flashtool de laatste officiële versie flashen, Ik weet dat de channels dicht gezet zijn in februari maar is er nog een manier om de laatste officiële versie te flashen?

Edit: Op het Nokia forum heb ik gevonden dat 4G misschien de oorzaak kan zijn. Ik heb mijn netwerkinstellingen nu aangepast naar 3G en sindsdien geen reboot meer gehad. Gmail synct via Outlook met m.google.com en dat werkt ook fantastisch. Ik hoop alleen dat het zo blijft werken ook na 31 december. Al in al een zeer fijn toestel. Nu maar wachten op de officiële Nokia update.

[ Voor 27% gewijzigd door Planet X op 08-11-2013 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CS90
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-07 14:40
Even een vraag die niet helemaal over de Lumia 925 zelf gaat. Welke case is het beste om er omheen te doen? De CP-620 van Nokia zelf ziet er ook goed uit, maar zijn de zijkant dan wel goed bescherm (daarmee bedoel ik de boven en onderkant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImpaileR
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ImpaileR

The Obsidian Order

Ik ben overgestapt van een Lumia 820 naar een 925. Ik kon een leuke prijs voor de 820 krijgen.
Qua vormgeving is het een fantastisch toestel met een geweldig scherm.

Ik ben niet erg te spreken over de bouwkwaliteit. Bij mijn eerste toestel liet binnen 1,5 week een deel van de achterkant los. (kon hem induwen en hij maakte een 'klik' geluid) Het toestel die ik kreeg als vervanging snee ik bijna in mijn vingers, zo scherp was de rand aan de bovenkant. Bij het derde toestel, zit deze rand er ook, maar in veel mindere mate. Dit gaat een blijvertje worden.

Batterijduur verschilde per toestel, maar bij allemaal wel meer dan een dag was geen probleem. Maar goed, de accu moest bij alle drie nog leren, misschien gaat het bij het laatste toestel nog verbeteren.

Foto's die er uitkomen zijn bij goed licht zeer goed. Bij minder licht zijn ze aardig.Maar dat kan ook onkunde van mij zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehaktstaaf
In verband met tentamenweek er niet aan toe gekomen om een reparatieaanvraag te doen. Maar zit nu in het proces. Dus geregistreerd, maar nu moet ik betaalmiddel selecteren? Lijkt me niet de bedoeling.
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?

Btw, voor vandaag het een en ander gewijzigd aan instellingen. Dus weer automatisch bijwerken, mail, etc. Na een paar whatsapp berichtjes en 5u standby was hij leeg. Dramatisch..
Viel me ook op dat er over het hele scherm op verschillende plekken lichte krasjes zitten. Valt mij vies tegen, ben er behoorlijk voorzichtig mee. Mijn iPhone had na ruim 2 jaar nog geen enkel klein krasje op het scherm. Al met al dus wel wat teleurgesteld over de kwaliteit. Maar wellicht komt er verbetering na reparatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
gehaktstaaf schreef op zondag 10 november 2013 @ 19:11:
Btw, voor vandaag het een en ander gewijzigd aan instellingen. Dus weer automatisch bijwerken, mail, etc. Na een paar whatsapp berichtjes en 5u standby was hij leeg. Dramatisch..
Viel me ook op dat er over het hele scherm op verschillende plekken lichte krasjes zitten. Valt mij vies tegen, ben er behoorlijk voorzichtig mee. Mijn iPhone had na ruim 2 jaar nog geen enkel klein krasje op het scherm. Al met al dus wel wat teleurgesteld over de kwaliteit. Maar wellicht komt er verbetering na reparatie?
Dan is er inderdaad zeker iets mis met je batterij, ik heb een aardig lijstje achtergrondtaken + drie mailaccounts en met een volle lading haal ik meer dan een dag.

Mijn scherm is nog helemaal gaaf, de achterkant ook trouwens. Ik probeer er wel rekening mee te houden, bijv. niet de telefoon in dezelfde broekzak als mijn sleutels oid. Maar toch schuift hij ook wel eens over mijn bureau of watt dan ook. Ik ben er eigenlijk wel tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem nu 2,5 maand in bezit, helemaal tevreden over. Alleen uurtje geleden was ik aan het appen, loop naar een computer ruimte wil weer op mijn telefoon kijken en hij staat uit, reageerd nergens meer op. Lijkt wel ineens dood. Heb hem nu al half uurtje aan lader gelegd kijken of dat helpt maar doet nog steeds niks. Batterij was vanmorgen nog 100% dus dat kan het niet zijn..Iemand dit eerder gehad? Wordt vanmiddag naar de store ben ik bang.

Edit: Hij is inmiddels weer aangesprongen, batterij staat op 85% geen idee waarom die dit truckje vandaag uithaalde, misschien heeft ie ook last van de maandag morgen.... :|

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2013 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehaktstaaf
Aangezien ik er online niet echt uit kwam met het reparatieverzoek maar ingeleverd bij Coolblue. Ben hem waarschijnlijk wel 2 tot 3 weken kwijt..
Hopen dat hij dan aan m'n verwachtingen voldoet. Anders gaat ie de verkoop in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteren een dramatische battery drain. Op enkele uren helemaal leeg! Deze nacht om 4u van de lader en tot 7 u op vliegtuigstand (toen slechts 58% over dus zonder gebruik). Op dit ogenblik staat ie nog op 28% met geschatte resterende tijd van 1 u. Heb amper half uurtje zitten surfen. Deze gaat morgen dus terug naar coolblue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
Heb je gisteren een update geinstalleerd of een bepaalde app? Kan hierdoor komen. Probeer er eens wat af te gooien en kijk of het helpt.

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 november 2013 @ 08:39:
Sinds gisteren een dramatische battery drain.....
Heel af en toe kan een bepaalde app moeilijk doen.
Herstart je Lumia 925 en die app zal geforceerd afgesloten worden.

Mocht dat niet helpen, dan kan je altijd nog naar de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neen, geen enkele update...er staan ook maar 5 apps op (Facebook, WhatsApp, LinkedIn, Bing weer en YouTube)...alle achtergrondtaken staan af...dus breng het toestel morgen terug naar de winkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoonman
Bij mij doet hij het tegenwoordig goed op de batterij.

Nu reeds 8u van de lader en zit op 73%. Geen telefoontjes, maar redelijk wat smsjes en emails, heb na de pauze een half uur zitten surfen en heb een uurtje of 2 naar muziek zitten luisteren (heb natuurlijk wel een rist settings zoals sun readability en high sensitivity etc af staan) Zit vandaag wel weer op EDGE, maar op H doet hij het ook nog best goed.

Is wel raar, hier op het werk ligt hij een ganse dag op exact dezelfde plaats, en soms heb ik een ganse dag E, andere dagen weer een ganse dag H of zelfs H+.

[thinking out loud]
Voor de mensen met battery drain: zou het kunnen dat dit iets te maken heeft met de proximity sensor? Bepaalde features houden de proximity sensor actief in standby. Bvb Glance op peek, en er zijn er nog. Ik vraag me af of dat proximity ding niet gek wordt als de telefoon los in de binnenzak van je vest zit ofzo. Hetzelfde met de touch-laag van het scherm bij wake-on-tap. Ik heb al die dingen dus allesinds af staan.

Een andere mogelijkheid: misschien heeft het iets met je bereik te maken. In dat geval zou je dus met een andere provider een ander gedrag van je batterij kunnen zien.
[/thinking out loud]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
  • Laatst online: 15-09 10:26
spoonman schreef op woensdag 13 november 2013 @ 15:52:

Nu reeds 8u van de lader en zit op 73%. Geen telefoontjes, maar redelijk wat smsjes en emails, heb na de pauze een half uur zitten surfen en heb een uurtje of 2 naar muziek zitten luisteren (heb natuurlijk wel een rist settings zoals sun readability en high sensitivity etc af staan) Zit vandaag wel weer op EDGE, maar op H doet hij het ook nog best goed.

Is wel raar, hier op het werk ligt hij een ganse dag op exact dezelfde plaats, en soms heb ik een ganse dag E, andere dagen weer een ganse dag H of zelfs H+.

[thinking out loud]
Voor de mensen met battery drain: zou het kunnen dat dit iets te maken heeft met de proximity sensor? Bepaalde features houden de proximity sensor actief in standby. Bvb Glance op peek, en er zijn er nog. Ik vraag me af of dat proximity ding niet gek wordt als de telefoon los in de binnenzak van je vest zit ofzo. Hetzelfde met de touch-laag van het scherm bij wake-on-tap. Ik heb al die dingen dus allesinds af staan.

Een andere mogelijkheid: misschien heeft het iets met je bereik te maken. In dat geval zou je dus met een andere provider een ander gedrag van je batterij kunnen zien.
\[/thinking out loud]
Dat lijkt me stug, hier zullen ze bij Nokia natuurlijk ook overna hebben gedacht. Ik heb dan wel geen 920, maar heb al deze zaken aanstaan (3G, Bluetooth, double tap, Glance peek, Wifi, sun readability, en super sensitive touch) en kan gemakkelijk een dag door met m'n Lumia 920 (~24-28 uur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allen,

Ik ben erg aan het twijfelen over de aanschaf van deze telefoon als opvolger van mijn nokia e7. Vandaar nog even de korte volgende vraag, ik hoop dat iemand hier antwoord op kan geven.

Op mijn e7 gaat er een led lampje branden als ik een sms, whatsapp, of gemiste oproep heb. Na unlocken kan ik mijn whatsapp bericht lezen. Hoe is dit op de 925? Ik heb een aantal verhalen gelezen dat op windows phone het niet mogelijk is centraal binnengekomen berichten te zien en dat de telefoon hier geen melding van maakt door bijvoorbeeld en icoontje op het scherm. Wie kan mij hier iets over zeggen?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoonman
Volgens mij is er inderdaad nog geen enkele telefoon met een notificatie LED. Is één van de pijnlijke ontbrekende features van WP :)

Als je op de unlocktoets drukt (of double tapt) ga je wel zien op de lockscreen dat er een sms is toegekomen. In de settings kan je configureren welke apps notificaties mogen tonen op dat lockscherm, dus whatsapps kan je daar waarschijnlijk ook wel tonen (ik gebruik whatsapp niet, dus kan het niet checken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdHoudt
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-09 20:31
Op het vergrendelingsscherm heb je plaats voor 5 notificatie iconen. Hier kun je whatsapp het aantal binnengekomen berichten laten zien.

Daarnaast heb je ruimte om 1 kort bericht te laten zien op het vergrendelingsscherm. Bijvoorbeeld het aankomend agendapunt of het laatst ontvangen bericht van whatsapp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game_overrr
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-09 19:44
Nou, nu eindelijk ook een Lumia 925 (kado van mijn vriendin:))

Erg mooi toestel, ben onder de indruk. licht, stevig en bloedje snel!!

Had meteen tijdens een etentje foto's gemaakt maar die foto's waren erg mooi geworden!

• spoonman
spoonman schreef op woensdag 13 november 2013 @ 15:52:
Te vroeg victorie gekraaid ...

Heb niks veranderd aan settings, en heb geen enkele background service draaien. Heb telefoon om 14u afgezet om te voorkomen dat hij uitvalt. Een drain van meer dan 10% per uur. Gsm voelde tijdens de dag warmer aan dan normaal.

Een process van het OS dat onder bepaalde omstandigheden blijft hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Dat zal wel idd, ik heb hetzelfde aan de hand gehad. Toen heb ik alle applicaties verboden in de achtergrond te blijven werken. Dat loste het op. De applicaties die je mist moet je dan weer een voor een aan zetten, en dan kijken of het probleem wegblijft.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
spoonman schreef op woensdag 13 november 2013 @ 21:43:
Volgens mij is er inderdaad nog geen enkele telefoon met een notificatie LED. Is één van de pijnlijke ontbrekende features van WP :)
straks krijg je notificaties op het Glancescherm. Dat is veel hipper dan zo'n analoog ledje :)

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 08:58
Ik heb hetzelfde af en toe. Soms zelfs met drains van 20% of meer (zelfs 33% per uur gezien). Dat compleet niet past in mijn normaal batterij gebruik waar ik soms aan het einde van de dag nog 70% over heb. Enige schuldige die ik voorlopig heb zijn whatsapp of de 9gag applicatie. Zoveel applicaties gebruik ik verder niet.
Grootste boosdoener is denk ik whatsapp. Ik heb tijdens zo'n drain namelijk wel eens whatsapp verwijderd en opnieuw geinstalleerd en vaak waren toen de problemen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René H
  • Laatst online: 06-09 19:43
WaSteiL schreef op woensdag 20 november 2013 @ 07:32:
Ik heb hetzelfde af en toe. Soms zelfs met drains van 20% of meer (zelfs 33% per uur gezien). Dat compleet niet past in mijn normaal batterij gebruik waar ik soms aan het einde van de dag nog 70% over heb. Enige schuldige die ik voorlopig heb zijn whatsapp of de 9gag applicatie. Zoveel applicaties gebruik ik verder niet.
Grootste boosdoener is denk ik whatsapp. Ik heb tijdens zo'n drain namelijk wel eens whatsapp verwijderd en opnieuw geinstalleerd en vaak waren toen de problemen over.
Het internet staat vol van plotselinge drains, naar mijn mening nog steeds een onvolkomendheid in het OS.
Mijn toestel heeft er gemiddeld 1a2 per maand waarbij ik netjes gewaarschuwd wordt door Battery Sense.
Een keer rebooten lost het op.
Jammer dat Whatsapp genoemd wordt, zeker twee drains gehad terwijl ik whatsapp nog niet eens gebruikt had die dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Laatst online: 19-09 08:58
Ik noem WhatsApp omdat na het verwijderen en opnieuw installeren de problemen vaak over waren voor mijn gevoel. Zolang er geen inzicht is in het batterij verbruik per applicatie en systeem moeten we beide aannames doen.

Daarnaast zeg jij dat je whatsapp die dag nog niet eens gebruikt had. Dat het geinstalleerd staat en als achtergrond app draait kan al genoeg zijn om je batterij te drainen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

warhamstr schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 17:40:
[...]

straks krijg je notificaties op het Glancescherm. Dat is veel hipper dan zo'n analoog ledje :)
Het is veel hipper als enkel de windows toets zou pulseren in combinatie met het Glance Scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Ik heb sinds gisteren de Lumia 925. Tot nu toe tevreden, ik krijg alleen een ding niet voor elkaar;

Zodra ik het scherm uitschakel, of wanneer deze zelf na de time-out op zwart gaat, verschijnt de klok in beeld.
Is er een manier om dit niet te laten gebeuren? Ik heb in diverse settings gekeken maar kan het niet vinden. Na ongeveer 15 a 20 minuten verdwijnt de klok wel, maar ik wil hem meteen weghebben. Kan dit??

2e vraag is of het mogelijk is het batterijpercentage te zien?

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illewoare
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-08 22:02
Op je eerste vraag: Helemaal onderaan bij instellingen de voorlaatste 'Glimp' uitzetten. Dit is het zgn Glance screen, zoals het meestal genoemd wordt online.

Verder voor het batterijpercentage, ofwel naar je instellingen gaan bij 'batterijbesparing', ofwel kijken naar verschillende battery-apps, er zullen er ongetwijfeld tussen zitten die dit via een live tile op je startscherm kunnen zetten. Ik kan je geen tips geven daarover, aangezien ik er geen nood aan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
brilsmurfffje schreef op woensdag 20 november 2013 @ 09:54:
[...]

Het is veel hipper als enkel de windows toets zou pulseren in combinatie met het Glance Scherm :)
in het instellingen menu staat dit al op mijn Lumia 920 met GDR3 maar als ik de menuoptie open niet meer, dus nog even geduld (weet niet of de LED onder de Windows key hardwarematig aan en uit kan op de Lumia 92x)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

illewoare schreef op zondag 24 november 2013 @ 15:24:
Op je eerste vraag: Helemaal onderaan bij instellingen de voorlaatste 'Glimp' uitzetten. Dit is het zgn Glance screen, zoals het meestal genoemd wordt online.

Verder voor het batterijpercentage, ofwel naar je instellingen gaan bij 'batterijbesparing', ofwel kijken naar verschillende battery-apps, er zullen er ongetwijfeld tussen zitten die dit via een live tile op je startscherm kunnen zetten. Ik kan je geen tips geven daarover, aangezien ik er geen nood aan heb.
Ja, bedankt. Alles gelukt. Wel even wennen na een paar jaar iPhone. Maar komt goed.

Ook moet ik erg wennen aan de camera knop.
Deze druk je in en dan stelt de camera scherp, waarna je hem helemaal moet indrukken voor het maken van de foto. Dit helemaal indrukken vergt wat oefening haha. Ik moet de telefoon in landscape houden zodat ik goede grip heb op de knop.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

RomaniusDranius schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 17:11:
Ik heb mijn lumia sinds vrijdag en het eerste ''issue'' dat ik tegen kwam was het met de camera en camera knop. Ik weet niet of het bij alle 925's is maar bij mij moet je die knop goed doordrukken wil je dat cam opstart. En ik kan flash niet uitzetten.. op een of andere manier zelfs wanneer ik camera op 'Flash off' zet dan nog blijft ie het doen.. any ideas??
Ik heb dus ook dit 'probleem'. Mijn vrouw heeft ook een 925 en hierbij hoef ik minder hard te drukken. Blijkbaar zit er dus iets verschil in de toestellen. Bij mijn exemplaar moet ik gewoon ietsje harder/beter drukken.

Bij meer eigenaren hier ook het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Mijn 925 doet het wat dat betreft meer dan prima. Geen issues met de cameraknop.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:51

Boss

+1 Overgewaardeerd

freddyathlon schreef op maandag 25 november 2013 @ 08:08:
[...]

Ik heb dus ook dit 'probleem'. Mijn vrouw heeft ook een 925 en hierbij hoef ik minder hard te drukken. Blijkbaar zit er dus iets verschil in de toestellen. Bij mijn exemplaar moet ik gewoon ietsje harder/beter drukken.

Bij meer eigenaren hier ook het geval?
Het gedrag lijkt meer op dat van een camera± zachtjes drukken voor scherpstellen en hard drukken voor de foto. Maar hard drukken lijkt soms wel erg hard ja.

Als de flash aan blijft: dan is het niet de flash maar 'hulplampje voor scherpstellen'. Die moet apart uitgezet worden.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Boss schreef op maandag 25 november 2013 @ 08:17:
[...]

Maar hard drukken lijkt soms wel erg hard ja.

Als de flash aan blijft: dan is het niet de flash maar 'hulplampje voor scherpstellen'. Die moet apart uitgezet worden.
Van het lampje heb ik geen last. Maar jouw knopje moet dus ook vrij hard worden ingedrukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game_overrr
Ik moet de knop ook wel lekker indrukken voordat de camera app start.maar als ik de camera knop indruk dan kan ik twee standen voelen. Ik voel als ik hem indruk twee keer een kleine tik en bij die tweede tik heb ik de knop helemaal ingedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehaktstaaf
Vandaag mail ontvangen dat mijn 925 weer klaar was, dus direct opgehaald. Nu maar afwachten of het accuprobleem opgelost is. Op de bon stond niet veel meer dan nieuwe software installeren. Had zelf al meerdere malen volledige resets uitgevoerd, maar dat hielp niet. Maar tot nog toe lijkt het goed te gaan, afkloppen!
En tot mijn grote verbazing ontvang ik thuis (Groningen) ineens 4G (Vodafone). Dit terwijl het ook nog helemaal niet op de dekkingskaart staat. Leuke bijkomstigheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Weet iemand of het mogelijk is de manier van gesprekken beantwoorden te veranderen?

Via google lees ik overal wat ik nu ook moet doen: Lockscreen omhoog vegen en daarna op Beantwoorden drukken. Beetje omslachtig. Is dit aan te passen inmiddels en zo ja, waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Game_overrr schreef op maandag 25 november 2013 @ 23:42:
Ik moet de knop ook wel lekker indrukken voordat de camera app start.maar als ik de camera knop indruk dan kan ik twee standen voelen. Ik voel als ik hem indruk twee keer een kleine tik en bij die tweede tik heb ik de knop helemaal ingedrukt.
Ja, dat voel ik ook hoor. Echter, het knopje op mijn Lumia 925 moet gewoon wat dieper/verder worden ingedrukt, waardoor je soms net de foto niet maakt omdat je niet ver genoeg drukt. Bij de Lumia 925 van mijn vrouw voelt dit net wat anders. Daar ligt de knop gewoon wat hoger lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehaktstaaf
Mijn cameraknop werkt best goed volgens mij. Alleen de 2e stap van het indrukken zou iets lichter mogen. Nu soms door de kracht van het indrukken de telefoon scheef waardoor de foto mislukt.

Nog even terugkomend op mijn batterijduur. Nu 14u van de lader, behoorlijk intensief gebruikt, nu nog 19% over. Gmail + agenda synct om de 15 min, batterij als achtergrondtaak, weer ververst vaak (+lockscreen achtergrond). Dit lijkt meer op mijn verwachtingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Ik vraag me af; waarom zou je de hardwareknop gebruiken voor het maken van een foto?
kan toch ook door het scherm aan te raken? Dan kun je nog kiezen waarop je scherpstelt ook...

of is er een voordeel van de hardwareknop die de foto maakt in vergelijk met aanraken van scherm?

omdat ik de fotoknop aan de zijkant veel te zwaar vind, op mijn 925, gebruik ik het scherm.
volgens mij ook sneller.

[ Voor 17% gewijzigd door freddyathlon op 29-11-2013 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

freddyathlon schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 21:52:
Ik vraag me af; waarom zou je de hardwareknop gebruiken ...
Omdat je daarmee snel een foto kan maken zonder je Lumia te hoeven unlocken. Verder is het ook de meest natuurlijke manier; vasthouden met 2 handen+foto maken. Het is ook hetzelfde als met een fototoestel dus iedereen weet hoe hij/zij een foto kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoonman
Ik gebruik de camera knop om de app snel te starten, maar gebruik het sherm om de foto te nemen. Van mij mogen ze die knop niet wegnemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illewoare
spoonman schreef op zondag 01 december 2013 @ 11:31:
Ik gebruik de camera knop om de app snel te starten, maar gebruik het sherm om de foto te nemen. Van mij mogen ze die knop niet wegnemen :)
Exact mijn manier van foto's nemen. Scherpstellen en de foto zelf gaan toch het snelst met een tikje op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik heb ook sinds zaterdag de 925, ik moet zeggen dat de snelheid echt geweldig is. Het was meteen de mooiste telefoon die ze in de winkel hadden liggen. Nu kom ik van een N900 af dus je gaat sowieso vooruit. Helaas zag ik nergens de 920, maar de 925 was genoeg in prijs gezakt om na twee keer denken toch maar te kopen. Maar kreeg net wel even een hartverzakking, ik had ook te kampen met de opladerbug. Ik kreeg hem niet meer opgestart, nu na 2 uur proberen zit ik er weer in. Ik weet niet of dit ergens in het WP8 topic beschreven is, maar is dit een aanhoudend probleem en moet ik voortijdig mijn telefoon uitzetten als die leeg dreigt te raken? Of hoef ik er nu niet meer op te letten, wat me sterk lijkt?
Vind het wel erg vervelend eigenlijk.
En wat is dat Glance toch handig _/-\o_ M'n eigen klok, altijd zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:50

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Sinds vandaag deze telefoon mogen ontvangen als mijn nieuwe werktelefoon.
Erg mooi, slank toestel met een mooi scherm.

Nu nog op zoek naar een beschermcover en screenprotector.
Iemand nog tips? Ik zie de Terrapin cover nog steeds alleen maar op Amazon. Ze leveren helaas niet in NL.

[ Voor 12% gewijzigd door FREAKJAM op 04-12-2013 20:40 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:43

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

als ik een advies mag geven ik zou die screenprotector lekker laten zitten, ik heb nu een lumia 800 met gewoon gorilla glass en heb er na 2 jaar nog geen krasje op zitten. op de lumia 925 zit zelfs gorilla glass 2.

als hoesje zou ik zelf gaan voor de wireless charging cover

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehaktstaaf
In het scherm van mijn 925 zitten al wel een heel aantal kleine krasjes. Had in het begin zo'n bookcase, waar ook bankpas ed in kunnen. Heb het vermoeden dat het door de pasjes komt. M'n iPhone 4S heb ik 2 jaar zonder case en protector gebruikt, geen enkele kras in het scherm!

Btw, beetje een puntje van WP 8 in het algemeen, maar die themakleuren. Ik vindt Cobalt blauw (de standaard kleur) ook de enige kleur die en goed uit ziet. Alle andere kleuren vindt ik niet om aan te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
Ik heb mijn toestel altijd los in de broekzak en nog geen enkel krasje. Mijn vorige Lumia 800 had ook nog een scherm zonder krasjes. Gewoon zorgen dat je er heel bewust mee om gaat (geen sleutels oid er bij doen). Vervelend als je krasjes hebt door een verkeerd hoesje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game_overrr
FREAKJAM schreef op woensdag 04 december 2013 @ 20:37:
Sinds vandaag deze telefoon mogen ontvangen als mijn nieuwe werktelefoon.
Erg mooi, slank toestel met een mooi scherm.

Nu nog op zoek naar een beschermcover en screenprotector.
Iemand nog tips? Ik zie de Terrapin cover nog steeds alleen maar op Amazon. Ze leveren helaas niet in NL.
Ik zou eens kijken naar de Nokia CP-620 als hoesje. Met een beetje zoeken heb je die voor een euro of 30. Screen protector heb ik zelf niet, ik had hem erop geplakt maar aan de randen plakte hij niet goed. En wanneer je hem in een Nokia CP-620 hoesje stopt krast het scherm echt niet meer. Daarnaast kan ik je de Purity HD oordopjes aanraden, met werkende volume buttons en pauze, next en previous knop (ff zoeken voor de goedkope)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:50

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Ik heb de Krusell colorcover inmiddels al besteld en hij zit inmiddels ook al strak om mijn Lumia. Ben niet van plan om wireless te gaan chargen, dus vandaar de keuze voor deze cover.

Screenprotector laat ik inderdaad maar achterwege. Ik heb zelf prive een HTC One X en daar heb ik het in in bijna 1,5 jaar ook al niet voor elkaar gekregen om daar een krasje op te krijgen (die heeft tevens Gorilla Glas 2).

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game_overrr
Ik heb ook de Krusell Colorcover. Prachtig ding moet ik zeggen voor weinig geld. Maar ik vind hem toch te weinig bescherming bieden als ik de telefoon samen met mijn sleutels in mijn zak heb. Verder zit de colorcover echt heel erg goed om me lumia heen zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehaktstaaf
Telefoon en sleutels samen in een zak.. Serieus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
Je hebt ze er bij, ook op tweakers, omdat er Gorilla glas op zit of omdat het een gebruiksvoorwerp is.

[ Voor 100% gewijzigd door Paul01 op 05-12-2013 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:51

Boss

+1 Overgewaardeerd

Met sleutels erbij in één zak krijg ik helemaal zo'n 'are you happy to see me'-verhaal. Dus altijd strikt gescheiden: sleutels links, telefoon rechts :-)

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoonman
Ik heb niet de indruk dat ht glas van de 925 heel krasbestendig is. Mijn LG 900 heb ik altijd zonder screenprotector gebruikt en die had geen enkele kras. Mijn vriendin heeft deze nu ik gebruik en nu heeft hij wel krassen, maar hij zit dan ook samen met haar sleutels in haar tas.

De lumia 925 steekt altijd in mijn zak zonder sleutels erbij en ik ben er voorzichtig mee, maar ik heb toch al enkele kleine krassen. Ik voel me nu een beetje verplicht om er toch zo een mottige screenprotector op te plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jayblue
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:13
Is het al bekend wanneer de Lumia Black update (incl. GDR3) gereleased gaat worden voor de L925? Was het in eerste instantie niet de bedoeling om deze eind november te releasen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Laatst online: 04-07 14:57
Jayblue schreef op zondag 08 december 2013 @ 12:44:
Is het al bekend wanneer de Lumia Black update (incl. GDR3) gereleased gaat worden voor de L925? Was het in eerste instantie niet de bedoeling om deze eind november te releasen?
In Australie is de verwachting eind december of januari dat het uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:53
Ik heb sinds eind vorige week een Lumia 925. Ik ben er super tevreden over, een stuk lichter en handzamer dan de 920. Ik heb alleen een probleem met de batterij kalibratie. In de eerste 20 minuten verlies ik elke dag 13% van mij batterij, terwijl ik dan nog werkelijk niks heb gedaan, behalve dat ik hem van de later af heb gehaald. Daarna is het batterij gebruik wel normaal. Ik heb hem er om 6 uur vanmorgen van de lading gehaald en hem nu nog 59% over. Dus ik klaag niet over een hoog batterij verbruik, maar ik heb het idee dat mijn batterij niet helemaal goed is. Verkeerd gekalibreerde batterijen komen toch eigenlijk niet meer voor?

Als ik hem na de eerste dertien % verlies weer aan de lader doe laad die weer normaal op, maar als ik hem er opnieuw afhaal bij de 100% krijg ik weer precies hetzelfde... Iemand die zich in dit verhaal herkend of wordt dit een rma...?

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Planet X
Gefeliciteerd met je aanwinst en vast veel plezier met de Lumia 925. Bij mij duurt het echt vrij lang voordat de batterij van Full naar 99% gaat. Waar lees jij je batterij status af? Gebruik je daar een app voor of kijk je in het instellingen menu? Ik gebruik een app met de naam Battery en die doet het goed. Helaas wordt de Live Tiel maar elk half uur bijgewerkt. Maar dat is eigenlijk ook geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImpaileR
  • Niet online

ImpaileR

The Obsidian Order

Leuke aanbieding van Nokia: http://www.nokia.com/nl-nl/world-of-apps/
Nu gratis apps t.w.v. 20 euro, bij de Lumia 1020 en Lumia 925..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:53
Planet X schreef op maandag 09 december 2013 @ 22:10:
Gefeliciteerd met je aanwinst en vast veel plezier met de Lumia 925. Bij mij duurt het echt vrij lang voordat de batterij van Full naar 99% gaat. Waar lees jij je batterij status af? Gebruik je daar een app voor of kijk je in het instellingen menu? Ik gebruik een app met de naam Battery en die doet het goed. Helaas wordt de Live Tiel maar elk half uur bijgewerkt. Maar dat is eigenlijk ook geen probleem.
Vandaag lijkt die het voor het eerst beter te doen. Heb nu na anderhalf uur nog gewoon 98% over. Ik gebruikte overigens een batterij app (niet alleen live tile dus), en het percentage is hetzelfde als in het instellingen menu. Laten we nog maar eens een paar dagen afwachten dus :)

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Laatst online: 14-08 14:22
ImpaileR schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 00:29:
Leuke aanbieding van Nokia: http://www.nokia.com/nl-nl/world-of-apps/
Nu gratis apps t.w.v. 20 euro, bij de Lumia 1020 en Lumia 925..
Ah, leuk! Meteen maar eens registreren dan!
JE REGISTRATIE IS HELAAS NIET GELDIG.
Het lijkt erop dat het door jou opgegeven IMEI-nummer niet in aanmerking komt voor de aanbieding of dat je de waardebon reeds gebruikte. Als je nog vragen hebt, lees dan de algemene voorwaarden op de landingspagina van de actie of neem contact op met Nokia Care.
Nja, misschien is het omdat ik hem al enkele maanden geleden gekocht heb. Ik heb toch echt een "NL CV" model, dus niks vaags uit het buitenland ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
Bij mij werkt het ook niet. Zal misschien alleen werken op toestellen die recent verkocht zijn of nu verkocht worden. Ergens ook wel logisch bij een aanbieding die nu geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdevogt
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-09 22:37
net getest en mijn 925 is netjes toegevoegd, 2 dagen wachten op de bon

'Iedereen is gelijk, maar sommigen zijn meer gelijk dan anderen',. -George Orwell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk ook in het bezit van de 925 en er na een paar dagen echt heel tevreden over. Vooral de integratie van skype/linkedin/facebook in de people hub vind ik indrukwekkend.

Even twee korte vragen:

- voor mijn idee start whatsapp erg langzaam op. Ik gebruik dit relatief veel en moet af en toe even een paar seconden wachten voordat het nieuwe gesprek is geopend. Is dit normaal? Op mijn E7 ging dit veel sneller

- ik maak wel eens gebruik van de uber, hier is op 1 of andere manier nog geen officele app voor. Hoe kan ik deze toch als link op het startscherm toevoegen (m.uber.com)

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Linken op je startscherm kan door een tile aan te maken van de website m.uber.com. Surf in IE naar die site en druk op de 3 puntjes. Website toevoegen aan startscherm kiezen et voila! De tile kan naar voorkeur aangepast worden qua formaat.

En WhatsApp... tsja, dat is feitelijk nog steeds een beetje en beta geval in vergelijking met andere versies op de concurrerende platformen.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor je snelle reactie, ik had idd met mijn neus gekeken.

Laten we whatsapp met zijn allen even stalken.. dan schiet het vast lekker op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
ik heb een paar belangrijke whatsapp contact personen op het start scherm gepind. Dan kom je direct in de chat van die persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serefsiz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07:59
Voor de mensen die de melding krijgen dat hun registratie niet geldig is.
Via Facebook kan je een bericht sturen naar Nokia Nederland. Zij kunnen het voor je oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Planet X
Als je net als ik de GDR3 Developer Preview draait kun je vanaf nu een update binnenhalen via instellingen telefoonudates. Net geïnstalleerd en het lijkt dat de telefoon nog soepeler draait dan voorheen. Verder kan ik helaas geen nieuwigheden vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
Aangezien ik een telefoon uit Finland heb (heb deze gewonnen via Nokia) had ik geen recht op de €20,- app tegoedbon. Krijg ik net een facebookberichtje met een code dat ik toch mee kan doen. Super service van Nokia!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Planet X
Hier wordt je blij van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13:29
Telfordia schreef op woensdag 11 december 2013 @ 12:19:
Aangezien ik een telefoon uit Finland heb (heb deze gewonnen via Nokia) had ik geen recht op de €20,- app tegoedbon. Krijg ik net een facebookberichtje met een code dat ik toch mee kan doen. Super service van Nokia!
En dit soort flexibiliteit maakt dat ik Nokia als smartphone merk ga missen. Overigens zal de after sales/service ook onder de Microsoft vlag door dezelfde mensen worden gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:43

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

coenox schreef op woensdag 11 december 2013 @ 14:28:
[...]

En dit soort flexibiliteit maakt dat ik Nokia als smartphone merk ga missen. Overigens zal de after sales/service ook onder de Microsoft vlag door dezelfde mensen worden gedaan.
Herken ik helemaal... ik was er zelf niet zo blij mee toen ik hoorde dat Nokia werd overgekocht. En eigenlijk begint WP nu langzamerhand juist steeds meer te lopen. In NL nog niet maar in veel Europese landen en VS groeit marktaandeel flink. Kortom, zonde dat er zo'n overhaaste beslissing genomen is.

Microsoft is toch van huis uit weinig meer dan een licentieboer, met service verlenen en hardware verkopen hebben ze nooit veel gehad, dus ik vrees voor de toekomst...

youtube.com/@hisrep

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Ik wil me een flipcover aanschaffen, heeft er iemand ervaring met krassen op het scherm door zo een cover. Dit zie ik namelijk veel bij ipads hier op het werk. Tevens ben ik opzoek naar een goede universele autohouder voor aan de ruit. Mijn SGS2 moet er ook in kunnen. Iemand al ervaringen met diverse houders?

Keep it calm...en lek mig de zuk

• E2TK
  • Laatst online: 21:35
kromme schreef op donderdag 12 december 2013 @ 12:44:
Ik wil me een flipcover aanschaffen, heeft er iemand ervaring met krassen op het scherm door zo een cover. Dit zie ik namelijk veel bij ipads hier op het werk. Tevens ben ik opzoek naar een goede universele autohouder voor aan de ruit. Mijn SGS2 moet er ook in kunnen. Iemand al ervaringen met diverse houders?
Misschien is de CR-123 van Nokia wat voor je? pricewatch: Nokia CR-123 Universele houder

• ImpaileR
  • Niet online

ImpaileR

The Obsidian Order

DeNachtwacht schreef op woensdag 11 december 2013 @ 22:25:
[...]
Microsoft is toch van huis uit weinig meer dan een licentieboer, met service verlenen en hardware verkopen hebben ze nooit veel gehad, dus ik vrees voor de toekomst...
Dan heb je blijkbaar nog nooit van de services van Microsoft gebruik gemaakt.
Ik ben erg te spreken of de service op mijn Microsoft hardware en heb dit als particulier nog nergens anders zo mee gemaakt.

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Volgens de nokia site is deze niet geschikt?

Keep it calm...en lek mig de zuk

• illewoare
Ik gebruik de CR-123 met mijn 925. Enige nadeel is dat de oplader er bovenaan ingaat. Ik zet hem daardoor altijd in landscape, werkt prima.
Als de 925 erin kan, zal de s2 zeker geen probleem zijn lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoonman
Ik krijg regelmatig van die updates binnne die ofwel van microsoft zelf of nokia moeten komen. Zonet bijvoorbeeld weer een update : "network+".

Komen die van MS of Nokia, en kan je ergens zien wat die updates eigenlijk bevatten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcoLyte!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-09 13:33

AcoLyte!

*evil grin*

Persoonlijk bekijk ik de change logs via WPcentral, zo ook die van Network+
Zie: http://www.wpcentral.com/...ndows-phones-call-counter

don't mistake lack of talent for genius.

Pagina: 1 ... 5 ... 17 Laatste