Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:08
Hm... Een jaar geleden stond ik al voor de keus Lumia 920 of iPhone 5, dit is toen de 5 geworden. Maar ik moet zeggen dat het design van de Lumia me nog altijd erg aan staat.. Nu mag ik bijna weer een ander en dat wordt dezelfde keus, 5s of een Lumia. Maar nu ik die review lees op Tweakers kan de Lumia dan nog wel mee? Hij is even snel als de 5 maar de 5s is volgens mij weer sneller als de 5... En is de 920 aan te raden of de 925.. Baal dat de 925 niet in het rood is maar daar valt nog wel over heen te kijken.. Het amoled lijkt me wel een groot pluspunt tegenover de 920?

Apps.. Tsja wat doe ik nu eigenlijk op me iPhone, Facebook, Twitter, Youtube, Skype en Whatsapp.. Af en toe een spelletje Fun Run (leuk spel) maar voor de rest... Met andere woorden Windows Phone spreekt me nog steeds heel erg aan maar is het nu nog voor onzekekerheid kiezen ( dit was het voor mij iig toen ik de 5 nam.. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-07 14:57
dglavimans schreef op maandag 23 september 2013 @ 15:05: Maar nu ik die review lees op Tweakers kan de Lumia dan nog wel mee? Hij is even snel als de 5 maar de 5s is volgens mij weer sneller als de 5...
ja joh, de iphone 5s staat op hardware van 2011 dus zo'n Lumia is zeker nog goed te doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
dglavimans schreef op maandag 23 september 2013 @ 15:05:
Hm... Een jaar geleden stond ik al voor de keus Lumia 920 of iPhone 5, dit is toen de 5 geworden. Maar ik moet zeggen dat het design van de Lumia me nog altijd erg aan staat.. Nu mag ik bijna weer een ander en dat wordt dezelfde keus, 5s of een Lumia. Maar nu ik die review lees op Tweakers kan de Lumia dan nog wel mee? Hij is even snel als de 5 maar de 5s is volgens mij weer sneller als de 5... En is de 920 aan te raden of de 925.. Baal dat de 925 niet in het rood is maar daar valt nog wel over heen te kijken.. Het amoled lijkt me wel een groot pluspunt tegenover de 920?

Apps.. Tsja wat doe ik nu eigenlijk op me iPhone, Facebook, Twitter, Youtube, Skype en Whatsapp.. Af en toe een spelletje Fun Run (leuk spel) maar voor de rest... Met andere woorden Windows Phone spreekt me nog steeds heel erg aan maar is het nu nog voor onzekekerheid kiezen ( dit was het voor mij iig toen ik de 5 nam.. )
Dat is een keuze die je toch echt zelf moet maken. In dit topic zal ik (en andere) je natuurlijk de 925 aanraden, in het iPhone topic precies andersom.

Je moet naar een aantal dingen kijken, het OS is daarvan de belangrijkste. De beschikbaarheid van apps is voor mij al geen nadeel meer, alles wat ik nodig heb is beschikbaar. Daarbij is het een heel mooi OS en vind ik het fijner dan een iOS of Android (simplistischer) - dit is natuurlijk persoonlijk. Vergeet niet dat Nokia ook zeker intressante apps bijlevert, oa de navigatie en camera software is erg mooi meegenomen.

Voor het toestel zelf kun je beter even naar een Saturn oid gaan om hem in de hand te houden. Zelf vind ik body veel fijner dan een 920. Voornamelijk door het andere materiaal en het gewicht is ook mooi meegenomen.

Vergeet niet dat de Lumia 925 ook ongeveer de helft goedkoper is dan de 5S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
Razr schreef op maandag 23 september 2013 @ 15:20:
[...]

Dat is een keuze die je toch echt zelf moet maken. In dit topic zal ik (en andere) je natuurlijk de 925 aanraden, in het iPhone topic precies andersom.

Je moet naar een aantal dingen kijken, het OS is daarvan de belangrijkste. De beschikbaarheid van apps is voor mij al geen nadeel meer, alles wat ik nodig heb is beschikbaar. Daarbij is het een heel mooi OS en vind ik het fijner dan een iOS of Android (simplistischer) - dit is natuurlijk persoonlijk. Vergeet niet dat Nokia ook zeker intressante apps bijlevert, oa de navigatie en camera software is erg mooi meegenomen.

Voor het toestel zelf kun je beter even naar een Saturn oid gaan om hem in de hand te houden. Zelf vind ik body veel fijner dan een 920. Voornamelijk door het andere materiaal en het gewicht is ook mooi meegenomen.

Vergeet niet dat de Lumia 925 ook ongeveer de helft goedkoper is dan de 5S.
Fijn hier heb ik wat aan in plaats van het fanboy je moet dit kopen.. Er is tegenwoordig zoveel keus dat tsja je ziet het niet echt meer.. Tijdje een Android gehad, leuk om mee te knutselen maar ik betrapte me erop om de week een nieuwe rom te flashen.. Nu dan de iPhone 5, het werkt, doet het goed maar is zoals je zegt wel heel erg duur vergeleken met de concurrentie..

Denk dat ik toch is de sprong moet wagen.. Je ziet overal iPhones en Samsungs maar de Lumia's hoe mooi ze ook zijn kom je niet heel veel tegen, werkt waarschijnlijk ook wel leuk met Windows 8(.1) dus dat is altijd leuk meegenomen..

Moet nog wel een maandje voor het contract is afgelopen maar daarna is het toch echt weer een Lumia of een iPhone, waarschijnlijk nu is voor een Lumia omdat het niet zo 1 in een dozijn telefoon is.. En het lijkt goed te werken.
Dan maar een spelletje minder doen.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

Modbreak:Dit is het [WP8] Ervaringen met de Nokia Lumia 925 - Deel 1 , Om topic's overzichtelijk te houden wil ik jullie vragen om het topic te respecteren en niet in een off-topic discussie te vervallen met vergelijk tot totaal andere toestellen.

Dussssssss ;) Wat mag wel wel; Ervaringen met de Lumia 925, wat niet; vergelijkingsdiscussies omdat deze toch vroeg of laat een fanboy welles/nietes verhaal gaan worden.

Succes!

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Jeah,ik heb deze phone ook. En wat een verademing,die soepelheid,dat scherm! Helemaal fijn! Overigens heb ik de 32gb Special Edition.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze telefoon nu ongeveer 3 weken in mijn bezit. Had eerst een iphone 4. Ben erg blij met mijn Lumia. Hij is mooi en werkt soepel. Alleen heb ik sinds vorige week te maken met spontane reboots van de telefoon. In eerste instantie had ik niets in de gaten maar zag ik op de tile van de telefoon staan dat ik mijn pincode moest intoetsen. Dit is 4 keer voor gekomen. Gisteren had ik mijn telefoon tijdens een bespreking voor mij op tafel liggen. Toen zag ik dat de telefoon op een gegeven moment ging rebooten waarna ik weer de pincode moest intoetsen.
Zijn er meer die hier last van hebben? Zou het aan een app kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 09:03:
Ik heb deze telefoon nu ongeveer 3 weken in mijn bezit. Had eerst een iphone 4. Ben erg blij met mijn Lumia. Hij is mooi en werkt soepel. Alleen heb ik sinds vorige week te maken met spontane reboots van de telefoon. In eerste instantie had ik niets in de gaten maar zag ik op de tile van de telefoon staan dat ik mijn pincode moest intoetsen. Dit is 4 keer voor gekomen. Gisteren had ik mijn telefoon tijdens een bespreking voor mij op tafel liggen. Toen zag ik dat de telefoon op een gegeven moment ging rebooten waarna ik weer de pincode moest intoetsen.
Zijn er meer die hier last van hebben? Zou het aan een app kunnen liggen?
De ervaringen die ik heb met mijn 920 is dat, als reboots later spontaan ontstaan, dit meestal wordt veroorzaakt door een app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Is het mogelijk om een netwerk share te benaderen? Zou graag files uitwisselen met m'n nas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
warhamstr schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 21:29:
Is het mogelijk om een netwerk share te benaderen? Zou graag files uitwisselen met m'n nas.
Sowieso niet native (vanuit het OS) en ik ben niet bekend met apps die dat kunnen doen. Ik weet wel dat Synology bijv. zelf erg goede apps uitgeeft waarmee je hun NAS'en kunt benaderen.

Echter denk ik dat dit meer iets is voor het Windows Phone 8 topic oid, niet specifiek voor de 925 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepert
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22:08
Verwijderd schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 13:12:
[...]

De ervaringen die ik heb met mijn 920 is dat, als reboots later spontaan ontstaan, dit meestal wordt veroorzaakt door een app
Ik had het ook idd (weliswaar op een 820) dat Mehdoh met Inline Images AAN het geheugen voldrukte waardoor mn tel rebootte. Mehdoh inline image naar uit gezet heeft dat verholpen meen ik (inmiddels overgestapt naar andere twitterclient)

Dus je zou idd stapsgewijs je apps bij langs kunnen gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Razr schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 21:48:
[...]

Sowieso niet native (vanuit het OS) en ik ben niet bekend met apps die dat kunnen doen. Ik weet wel dat Synology bijv. zelf erg goede apps uitgeeft waarmee je hun NAS'en kunt benaderen.

Echter denk ik dat dit meer iets is voor het Windows Phone 8 topic oid, niet specifiek voor de 925 :)
Bedankt deze werkt wel even afdoende. Er mag van mij wel een file explorer komen die dat kan. Met die laatste opmerking heb je gelijk, mijn excuses.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 13:12:
[...]

Koepert schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 22:19:
[...]

Ik had het ook idd (weliswaar op een 820) dat Mehdoh met Inline Images AAN het geheugen voldrukte waardoor mn tel rebootte. Mehdoh inline image naar uit gezet heeft dat verholpen meen ik (inmiddels overgestapt naar andere twitterclient)

Dus je zou idd stapsgewijs je apps bij langs kunnen gaan?
Bedankt voor de info. Heb al een aantal app verwijderd, maar helaas weer een spontane reboot. Nu nog een aantal apps verwijderen.
Wanneer ik google op dit probleem kom ik ook een aantal meldingen tegen waarbij het wordt aangegeven dat het met glimp te maken zou kunnen hebben. Nu heb ik laatst wel een update voorbij zie komen met betrekking tot glimp. Als het verwijderen van apps niets oplost deactiveer ik glimp als laatse poging.

• Flying Hawkic
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-07 16:22
Ik heb een Lumia 925, maar als ik externe speakers aansluit, krijg ik steeds maar geluid langs één kant. Ik heb geprobeerd met verschillende speakers, en met dezelfde speakers maar een HTC 8x, en het blijkt aan de Lumia te liggen. De HTC 8x geeft wel geluid door alle speakers, maar de Lumia niet. Kan de Lumia dit niet aan of moet ik dat ergens instellen? Ik heb al wat gezocht bij de instellingen, maar ik vind niets... Iemand een oplossing?

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:07
Flying Hawkic schreef op donderdag 26 september 2013 @ 10:54:
Ik heb een Lumia 925, maar als ik externe speakers aansluit, krijg ik steeds maar geluid langs één kant. Ik heb geprobeerd met verschillende speakers, en met dezelfde speakers maar een HTC 8x, en het blijkt aan de Lumia te liggen. De HTC 8x geeft wel geluid door alle speakers, maar de Lumia niet. Kan de Lumia dit niet aan of moet ik dat ergens instellen? Ik heb al wat gezocht bij de instellingen, maar ik vind niets... Iemand een oplossing?
En wat als je de stekkertjes er net niet helemaal in doet? Beetje er in en uit trekken totdat je het over beide hoort.

• Flying Hawkic
Bedankt voor je reactie, maar buiten plopgeluidjes werkt dat ook niet.

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:19

EraZor

Don't mention the war

Met de originele headset wel aan twee kanten geluid? Zo niet: tel. defect.

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Flying Hawkic schreef op donderdag 26 september 2013 @ 10:54:
De Lumia's maken gebruik van een iets afwijkende stekker indeling ten opzichte van normaal. Daardoor werken "normale" speakers vaak niet goed. Probeer inderdaad eens de originele headset. Als het daarbij wel goed is, dan komt het daardoor. Op het www is over dit onderwerp best wel wat te vinden. Even uit mijn hoofd heeft het te maken met 2 of 3 contactpunten in de aansluiting.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Flying Hawkic
Ik had hierover ook al wat google-zoekwerk gedaan, maar dan met de foute trefwoorden denk ik. Ik zal eens proberen met de originele headset. Bedankt alvast voor de respons!

• dr. Dude
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-02 09:59
Probeer een reboot van je telefoon.

Ik heb hetzelfde gehad. Even een serie kijken. Toen plopte een geluidje ertussen vanwege een sms, daarna geluid over het linker kanaal. Alles proberen andere koptelefoon, andere apps, etc. Simpelweg een reboot bleek bij mij voldoende. Blijkbaar een audiodriver waarbij iets niet goed ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-09 18:32

Isniedood

nee, echt niet!

Ik ben een android gebruiken en overweeg ook de overstap. Stiekem zou ik eigenlijk de 1020 willen maar die kan ik budgetair niet verantwoorden.

Als android gebruiker vraag ik me alleen af hoe de integratie is met gmail (mail en kalender). Zijn er ex-android gebruikers met ervaring hiermee? Kan je bijvoorbeeld meerdere gmail accounts toevoegen.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perceptor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 18:01
Je kan sowieso meerdere mailaccounts toevoegen (ongeacht provider). Mail, kalender en adressenboek van gmail worden prima geïntegreerd met de rest. Je kant evt een eigen live tile voor je gmail aanhouden en bepaalde agenda's aan of uit zetten in de centrale agenda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurges
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-09 10:48
Eindelijk een hoesje voor de 925. Ik heb de andere kleur in de V&A gezet.

Het is een prima toestel maar met hoesje toch net wat fijner om vast te pakken.

[ Voor 74% gewijzigd door Deurges op 30-09-2013 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-05-2023
janvanduschoten schreef op maandag 23 september 2013 @ 11:27:
De oudere 920 presteert toch overal beter in die batterij test? De 925 zit steeds in de 2/3 minst presterende toestellen in de 3 testen.
In welk opzicht is hij de € 100+ meer waard ten opzichte van de 920?
Ik zeg niet dat het een slecht toestel is maar begrijp wel de conclusie in de review van Arnoud.
Niet om iemand te bestempelen als fout of fanboy, maar tests zijn juist dat; tests.

Ik heb de 920 zo'n 5 maanden in gebruik gehad en nu net een maandje de 925 en de batterijduur is of gelijk of beter. Heb maar zelden gehad dat het slechter was, maar dat was altijd te verklaren door excessief browsen, gamen of WhatsApp.

Kleine kanttekening is echter wel op z'n plaats; op de 920 heb ik nog lang gebruik gemaakt van de oude WA versie wat een behoorlijke batterijslurper was. Echter toch zeker een maand de nieuwe versie gebruikt en ook in die tijd was de batterijduur van de 920 nu niet bepaald beter dan de 925.

Bij normaal real-life gebruik denk ik dan ook niet dat de 925 onderdoet voor de 920 in batterijduur. Beide zijn nagenoeg gelijk met soms een uitschieter in het voordeel van de 925 is mijn ervaring. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devrim
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-09 03:28
Ik heb vandaag mijn Lumia 925 binnengekregen en nu heb ik 2 vraagjes

Op het moment dat ik mijn telefoon op standby zet verschijnt er toch een klokje onder in. Heeft dit geen gigantisch effect op de batterij duur?

Verder zijn de data in het zweeds(?) op mijn telefoon is dit normaal?
Er staat nu onsdag ipv wednesday :P

[ Voor 21% gewijzigd door Devrim op 02-10-2013 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 10:05
Heb je hem bij het eerste keer opstarten wel op Nederlands gezet? I s alles in het zweeds of alleen de dagen van de week? Ander misschien iets met de tijdzone?
Dat klokje verbruikt minimaal accu je kunt hem eventueel uitzetten of instellen dat die niet continue brand (instellingen - glimp)

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Devrim schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 19:15:
Op het moment dat ik mijn telefoon op standby zet verschijnt er toch een klokje onder in. Heeft dit geen gigantisch effect op de batterij duur?
Dit valt wel mee, alleen de pixels die nodig zijn worden opgelicht. Voor de Nokia N9 was het aangegeven dat dit ongeveer 1% extra batterij kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Telfordia schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 20:03:
Heb je hem bij het eerste keer opstarten wel op Nederlands gezet? I s alles in het zweeds of alleen de dagen van de week? Ander misschien iets met de tijdzone?
[...]
ff checken bij Settings -> language+region of regional format op Nederlands staat. Ik vermoed namelijk van niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devrim
Telfordia schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 20:03:
Dat klokje verbruikt minimaal accu je kunt hem eventueel uitzetten of instellen dat die niet continue brand (instellingen - glimp)
Caelorum schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 20:47:
[...]

ff checken bij Settings -> language+region of regional format op Nederlands staat. Ik vermoed namelijk van niet :P
Ah ik zie het ja. Phone Language + Region stond op US + NL maar Regional Format etc. stond op Sweden.
Ff aangepast :) Dank!

Goed om te lezen dat die klok ongeveer 1% gebruikt, op zich grappige gimmick. Ben nu wat uurtjes verder met mijn telefoon en het valt me op dat bepaalde relatief grote bedrijven geen officiele app hebben op Windows Phone wat toch een beetje jammer is. Verder is het best een fijne telefoon, lekker snel en heel erg scherp scherm :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Devrim schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 22:05:
[...] Goed om te lezen dat die klok ongeveer 1% gebruikt, op zich grappige gimmick. [...]
Zelfs op de L920 valt het wel mee en die heeft niet eens een amoled scherm (al heb ik wel ingesteld als peek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Iemand hier wel eens iets van storing gemerkt tijdens het bellen? Iedereen kent wel dat geluid dat je hoort wanneer je een mobiele telefoon bij een luidspreker houdt. Precies dat geluid hoor ik af en toe tijdens het bellen :P De ene keer is het er duidelijk, de andere keer niet of nauwelijks.

Via Google vind ik meer mensen met dit probleem, maar een oplossing lijkt er niet echt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de Lumia 925 ondertussen 1 maand in bezit - top en fijn toestel - maar enige minpunt blijft de batterijduur. Op 7uur tijd is batterij van 100 naar 20% teruggelopen en resterende tijd bedraagt slechts 1 uur. Alle achtergrondtaken staan af (uitgezonderd Whatsapp), Nokia Music verwijderd, geen glimp, locatie uitgeschakeld, tikken & verzenden uitgeschakeld. Wifi en BT staat continu aan, alsook 3 e-mails accounts synchroniseren per 15 minuten.
Vandaag niet gebeld, enkel uurtje internet en FB alsook audio streaming via BT gedurende max 1,5u.

Best toestel terug inleveren lijkt mij of is deze battery drain normaal??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek0416
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Stap binnenkort over van mijn htc sensation op de lumia 925. Heb hier veel gelezen en ben benieuwd! Ik verwacht er veel van :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
@cgoe lijkt me niet goed. Ik haal ruim de dag met de gemiddelde verbruik van 4% volgens batterypro app

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

@cgoe. Hoe is de sterkte van het 2G/3G signaal? Probeer eens een dag om alleen 2G/edge te gebruiken en kijk of het scheelt.

Slecht ontvangst vreet batterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devrim
Weet iemand wat het voordeel is van het hebben van een Nokia account op je Lumia 925? Je kan inloggen maar ik kan nergens informatie vinden over de voordelen hiervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sta op 2G sinds deze ochtend en na 3 uur staat batterij op 75% ...enkel 5 whatsapp berichten verstuurd en enkele mails ontvangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devrim
Verwijderd schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 10:13:
sta op 2G sinds deze ochtend en na 3 uur staat batterij op 75% ...enkel 5 whatsapp berichten verstuurd en enkele mails ontvangen...
Heb je push mail of controleer je elke 15 minuten op mails?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-09 09:16

amaterasu

In memory of Cj

Verwijderd schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 20:03:
Heb de Lumia 925 ondertussen 1 maand in bezit - top en fijn toestel - maar enige minpunt blijft de batterijduur. Op 7uur tijd is batterij van 100 naar 20% teruggelopen en resterende tijd bedraagt slechts 1 uur. Alle achtergrondtaken staan af (uitgezonderd Whatsapp), Nokia Music verwijderd, geen glimp, locatie uitgeschakeld, tikken & verzenden uitgeschakeld. Wifi en BT staat continu aan, alsook 3 e-mails accounts synchroniseren per 15 minuten.
Vandaag niet gebeld, enkel uurtje internet en FB alsook audio streaming via BT gedurende max 1,5u.

Best toestel terug inleveren lijkt mij of is deze battery drain normaal??
raar die battery drain..Mijn 925 gaat een dag mee ooit bijna 2 dagen. Heb 4mail accs waarvan 3 automatische synchroniseren om de 15min.

Heb het volgende allemaal uitstaan:

Bluetooth
Wifi
tikken en verzenden

Ik whatsapp de hele dag door. +/- 20min Facebook en ruim 2uur internet. In de trein (40min per dag) luister ik muziek via de muziek & video app.. Batterij verbruik van jou Lumia kan haast niet normaal zijn.

Mijn signaal schommelt de dag door tussen 3g/h+/4g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Verwijderd schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 10:13:
En hoe snel gaat je scherm uit? Als die nog lang blijft branden (of helemaal niet uit gaat) dan kan het natuurlijk ook hard gaan met de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

time-out scherm staat op 1 min en push e-mail (dus automatische sync om de 15 min)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
Probeer BT eens uit te zetten? Dat kan ook een aardige slurper zijn. Anders misschien even een (harde) reset. Als dat niet helpt terug naar de winkel, maar meestal wordt een drain veroorzaakt door een app die niet lekker loopt. Je zou dus ook nog kunnen proberen bij trail & error apps te verwijderen en zo te zoeken welke de drain veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devrim
Verwijderd schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 10:28:
time-out scherm staat op 1 min en push e-mail (dus automatische sync om de 15 min)
Bij push email krijg je direct je mail binnen. Als je om de 15 minuten synct heb je dat dus niet :)

Dingen die je nog kan doen:

Donker thema instellen
BT uit
Wifi uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Devrim: hoe kan ik push email uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devrim
Verwijderd schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 12:00:
@ Devrim: hoe kan ik push email uitschakelen?
Via people -> settings kan je de opties van je email account aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perceptor
Verwijderd schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 10:28:
Als ik hier kijk: http://windowsphone.stack...s-less-power-push-or-poll
lijkt het er op dat het in sommige gevallen beter is dat je push e-mail gebruikt i.p.v. het pollen om de x minuten van je e-mail. Afhankelijk van hoeveel mail je krijgt en je netwerk kan het uitschakelen van push e-mail dus wel of niet zuiniger zijn (als je mail provider het tenminste ondersteunt, bij gmail kan ik iig geen push mail instellen).

[ Voor 3% gewijzigd door Perceptor op 08-10-2013 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:14

Eagle Creek

Breathing security

Deurges schreef op maandag 30 september 2013 @ 13:59:
Eindelijk een hoesje voor de 925. Ik heb de andere kleur in de V&A gezet.

Het is een prima toestel maar met hoesje toch net wat fijner om vast te pakken.
Dat is toch juist zonde van het design van de 925 :9

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devrim
Perceptor schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 09:31:
[...]

Als ik hier kijk: http://windowsphone.stack...s-less-power-push-or-poll
lijkt het er op dat het in sommige gevallen beter is dat je push e-mail gebruikt i.p.v. het pollen om de x minuten van je e-mail. Afhankelijk van hoeveel mail je krijgt en je netwerk kan het uitschakelen van push e-mail dus wel of niet zuiniger zijn (als je mail provider het tenminste ondersteunt, bij gmail kan ik iig geen push mail instellen).
Bij Gmail kan je wél push mail instellen. Er staan genoeg tutorials online hoe je het kan doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om de datum die in het opstart/achtergrond scherm staat, in het Nederlands weer te geven?
Dit zal wel te maken hebben met de agenda? Die geeft de dagen van de week ook weer in het Engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 09:49
Verwijderd schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 08:32:
Is het mogelijk om de datum die in het opstart/achtergrond scherm staat, in het Nederlands weer te geven?
Dit zal wel te maken hebben met de agenda? Die geeft de dagen van de week ook weer in het Engels.
Nee je moet locatie taal en regio bij je instellingen je regionale instellingen naar Nederlands veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vali schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 10:05:
[...]

Nee je moet locatie taal en regio bij je instellingen je regionale instellingen naar Nederlands veranderen.
Gelukt, alles was goed ingesteld alleen daarna niet opnieuw opgestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
Ik heb de Lumia 925 (nog) niet, maar kwam laatst dit tegen:
YouTube: Nokia Lumia 925 - Terrapin Hybrid 925 Rubberised Case review

Als/wanneer ik hem koop, koop ik zeker weten dit hoesje erbij. Hoesje is erg dun en minimaal, maar geeft toch net even dat beetje extra bescherming die je toch wel nodig hebt vind ik.
Misschien is het ook wat voor één van jullie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:52

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Ziet er praktisch uit! Wél verstandig om te doen, mijn 925 is slechts een keer gevallen vanaf knie hoogte tijdens een bbq.. helaas op een ruwe vloer.. schade is redelijk beperkt gebleven maar toch wel een paar van die braampjes.. gelijk het mooie ervan af :(

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Ik hoop zelf dat OtterBox nog met een bumper komt. Vind zo'n vette hoes wel leuk. En het bespaart telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 08:58
Iemand een idee welke app die calendar app is die in dat filmpje wordt getoond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurges
Gisteren mijn eerst echte BUG gehad. Batterij status leek leeg, aan de lader, 's morgens vroeg, same states maar charging. Na reboot weer vol. Beetje vreemd dus.

Verder is de FB mobiele site dikke *********** maarja, kunt niet alles hebben zeggen we dan maar.

6tag is een hele fijn app voor Instagram :)
Audiocloud werkt ook geweldig voor Soundcloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Deurges schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 11:43:
Gisteren mijn eerst echte BUG gehad. Batterij status leek leeg, aan de lader, 's morgens vroeg, same states maar charging. Na reboot weer vol. Beetje vreemd dus.
Heb ik op de 800 ook vaak gehad. Soms geeft 'ie 4% en een kwartier later 15%. Soms valt de telefoon uit met 0% en na een reboot is er weer 10%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Stravincy schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 13:39:
Ik heb de Lumia 925 (nog) niet, maar kwam laatst dit tegen:
YouTube: Nokia Lumia 925 - Terrapin Hybrid 925 Rubberised Case review

Als/wanneer ik hem koop, koop ik zeker weten dit hoesje erbij. Hoesje is erg dun en minimaal, maar geeft toch net even dat beetje extra bescherming die je toch wel nodig hebt vind ik.
Misschien is het ook wat voor één van jullie. :)
In allerlei kleuren zelfs:
http://www.amazon.com/s/r...ybrid%20Rubberised%20Back

Toch zoek ik meer een transparant hoesje - ik vind de 925 mooi en wil dat ook zien haha.

[ Voor 5% gewijzigd door Eagle Creek op 10-10-2013 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
Ik heb zelf ook een handvol hoesjes besteld bij DX en ergens op Ebay.

Uiteindelijk heb ik deze er maar omgehouden:
http://www.dx.com/p/218443

Zit mooi strak, is niet te dik en heb het idee dat deze iets beter het scherm zelf beschermt.

Heb hem nu twee weken in gebruik en is nog niet uitgelubberd. Anders gaat alsnog deze erom:
http://www.dx.com/p/222804

Ik heb gisteren even een filmpje gemaakt van een gas-meter (dont ask), in het donker, met de verlichting aan, automatisch continue scherpstellen -> perfect resultaat! Echt geweldig hoe deze telefoon uitspringt in macro/close-up opnamen.

[ Voor 24% gewijzigd door wmeester op 10-10-2013 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
wmeester schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 18:53:

Uiteindelijk heb ik deze er maar omgehouden:
http://www.dx.com/p/218443

Zit mooi strak, is niet te dik en heb het idee dat deze iets beter het scherm zelf beschermt.
Dit is precies dezelfde stijl als het hoesje dat ik om mijn Lumia 620 heb zitten op dit moment. Vind hem erg fijn, dus als/wanneer ik de 925 koop, word dit hem misschien wel ipv het hoesje dat ik eerder gelinked had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:19

EraZor

Don't mention the war

WaSteiL schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 09:09:
Iemand een idee welke app die calendar app is die in dat filmpje wordt getoond?
Simple Calendar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Stravincy schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 23:00:
[...]

Dit is precies dezelfde stijl als het hoesje dat ik om mijn Lumia 620 heb zitten op dit moment. Vind hem erg fijn, dus als/wanneer ik de 925 koop, word dit hem misschien wel ipv het hoesje dat ik eerder gelinked had.
Zo'n hoesje heb ik om mijn iPhone zitten. Het is beetje een flubberding maar ben er wel tevreden mee want it does it's job. Wel vind ik dat je vuiltjes, stofjes, etc. erg ziet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:11

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik heb even een vraag, ik ben sterk aan het twijfelen om na mijn Lumia 800 voor de Lumia 925 te gaan als deze nog wat gunstiger geprijsd is. Het enige waar ik een beetje over twijfel is de batterijduur. Nu lees ik in reviews wat wisselende reacties die over het algemeen niet heel positief zijn.

Met mijn Lumia 800 kan ik krap een dag doen met zwaar gebruik, en ik vraag me dus vooral af hoe de lumia 925 is tov de 800. Dus de vraag; kan ik er met zwaar gebruik vanuit gaan dat de 925 een betere batterijduur heeft dan de 800? Ik versta hieronder Facebook Chat aan, wifi aan, 3g aan, bluetooth uit, en dan dagelijks wat browsen en filmpjes kijken, whatsappen en soms een telefoongesprek.

[ Voor 4% gewijzigd door DeNachtwacht op 13-10-2013 14:50 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
Ik kom ook van een 800 en vind de accu van de 925 een stuk beter. Ik had vaak 2g aan op mijn 800 omdat ik met 3g de dag niet haalde. Met de 925 haal ik de dag met zo'n 30% over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Dat lijkt me niet echt "zwaar gebruik". Ik doe hetzelfde, minus FB chat en filmpjes kijken weliswaar, en een dag haal ik met gemak. Zelfs ook wel twee dagen als het moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
Ik ben wel benieuwd naar het gemiddelde accu verbruik van de 925. Via de app Battery pro+ zie ik dat mijn lumia 925 ~4% per uur verbruikt. Met de nieuwe Glance Background app aan ~5%. Waar zitten jullie zoal op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
Telfordia schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 16:03:
Ik ben wel benieuwd naar het gemiddelde accu verbruik van de 925. Via de app Battery pro+ zie ik dat mijn lumia 925 ~4% per uur verbruikt. Met de nieuwe Glance Background app aan ~5%. Waar zitten jullie zoal op?
Het gemiddelde over een paar maanden is ~4,4% per uur. De huidige waarde is 2,59% per uur :). Ik heb de Glance-app niet actief staan (sowieso niet echt veel apps actief die op de achtergrond actief zijn). Ook heb ik de telefoon vandaag nog niet echt gebruikt, dus dat heeft er ongetwijfeld ook mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Laatst online: 20:27

kaanmijo

Picobello B.V.

Hoi,

Ik zit te twijfelen om vanaf een iPhone 5 naar de Nokia Lumia 925 over te stappen. Doe ik hier goed aan? Of adviseren jullie mij juist een andere Lumia telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:11

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

NNF schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 08:41:
Dat lijkt me niet echt "zwaar gebruik". Ik doe hetzelfde, minus FB chat en filmpjes kijken weliswaar, en een dag haal ik met gemak. Zelfs ook wel twee dagen als het moet.
Vergis je niet FB Chat gebruikt best veel energie. En dat vind ik wel echt handig omdat de mensen op FB chat altijd direct beschikbaar zijn.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
Razr schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 16:13:
[...]

Het gemiddelde over een paar maanden is ~4,4% per uur. De huidige waarde is 2,59% per uur :). Ik heb de Glance-app niet actief staan (sowieso niet echt veel apps actief die op de achtergrond actief zijn). Ook heb ik de telefoon vandaag nog niet echt gebruikt, dus dat heeft er ongetwijfeld ook mee te maken.
Gemiddelde over 1,5 maand is zo'n 6% per uur, met een vrij stevig gebruik. Glance app aan, 4 mailaccounts, veelvuldig Twitter/WhatsApp/Facebook gebruik en ook regelmatig een spelletje gedurende de dag.
kaanmijo schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 19:15:
Hoi,

Ik zit te twijfelen om vanaf een iPhone 5 naar de Nokia Lumia 925 over te stappen. Doe ik hier goed aan? Of adviseren jullie mij juist een andere Lumia telefoon?
Hangt heel erg van je gebruikspatroon af. Welke apps gebruik je? Heb je er bezwaar tegen om voor bepaalde apps 3rd party apps te gebruiken. Hoeveel gebruik maak je van Google services?

Gebruik je veel apps, en met name localized apps, dan zou je met WP wel het een en ander kunnen missen. Ben je niet zo'n zware app gebruiker en hoef je niet de nieuwste games te spelen dan kan WP best wat voor je zijn.

Maak je veel gebruik van Google services zoals bijvoorbeeld Gmail om contacten en agenda's te beheren dan kan dat ietwat lastig uitpakken. Al ben ik daar niet de juiste persoon voor om dat te beoordelen gezien ik weinig Google spul gebruik.

Hardware matig gezien, de 925 is een prima telefoon. Solide gebouwd voelt goed aan in de hand en is precies het juiste formaat (voor mij) Accuduur is goed met ruim een dag bij normaal gebruik. Scherm is prima en beter dan vele LCD schermen al moet je wel houden van AMOLED aangezien sommigen het als te kleurrijk ervaren. Al is het wel bij te stellen met Nokia's beeldscherm kleuren app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo

kaanmijo

Picobello B.V.

Beanie schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 23:03:

[...]

Hangt heel erg van je gebruikspatroon af. Welke apps gebruik je? Heb je er bezwaar tegen om voor bepaalde apps 3rd party apps te gebruiken. Hoeveel gebruik maak je van Google services?

Gebruik je veel apps, en met name localized apps, dan zou je met WP wel het een en ander kunnen missen. Ben je niet zo'n zware app gebruiker en hoef je niet de nieuwste games te spelen dan kan WP best wat voor je zijn.

Maak je veel gebruik van Google services zoals bijvoorbeeld Gmail om contacten en agenda's te beheren dan kan dat ietwat lastig uitpakken. Al ben ik daar niet de juiste persoon voor om dat te beoordelen gezien ik weinig Google spul gebruik.

Hardware matig gezien, de 925 is een prima telefoon. Solide gebouwd voelt goed aan in de hand en is precies het juiste formaat (voor mij) Accuduur is goed met ruim een dag bij normaal gebruik. Scherm is prima en beter dan vele LCD schermen al moet je wel houden van AMOLED aangezien sommigen het als te kleurrijk ervaren. Al is het wel bij te stellen met Nokia's beeldscherm kleuren app.
Ik heb op dit moment eigenlijk geen een game op m'n telefoon staan, en het enige wat ik gebruik van Google is Gmail en YouTube. Voor de rest gebruik ik Whatsapp, Spotify, Twitter, Facebook, NU, de app van de ING en 9292. Lijkt me dat al deze apps ook wel op WP te vinden zijn?

Nu zit ik alleen meer met het probleem dat ik de laatste tijd zoveel geruchten voorbij zie komen dat Nokia met nieuwe telefoons gaat komen in weet ik veel hoeveel nieuwe formaten, dat ik niet meer weet of ik er goed aan doe een 3 maanden oud toestel te kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
Nieuwe toestellen zullen er altijd blijven komen. Wat dat betreft is je toestel wat je vandaag koopt snel achterhaald. Dit is bij Samsung oid niet anders. Ik denk dat je met de lumia 925 een hele goede telefoon hebt. Zeker prijs/kwaliteit gezien. Alle apps die je noemt zijn er. Behalve een officiele Youtube app. Daar is nog wat strijd over tussen Microsoft en Google. Maar hier is een hele goede vervangende app voor van Metrotube. Ik zou het wel weten als ik jou was, maar ik ben niet helemaal objectief aangezien ik er 1 heb :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
kaanmijo schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 23:46:
[...]

Ik heb op dit moment eigenlijk geen een game op m'n telefoon staan, en het enige wat ik gebruik van Google is Gmail en YouTube. Voor de rest gebruik ik Whatsapp, Spotify, Twitter, Facebook, NU, de app van de ING en 9292. Lijkt me dat al deze apps ook wel op WP te vinden zijn?

Nu zit ik alleen meer met het probleem dat ik de laatste tijd zoveel geruchten voorbij zie komen dat Nokia met nieuwe telefoons gaat komen in weet ik veel hoeveel nieuwe formaten, dat ik niet meer weet of ik er goed aan doe een 3 maanden oud toestel te kopen
Ja, meeste apps zijn wel te vinden op WP. YouTube is alleen wat problematisch, er was een app, Google vond die echter niet goed en nu is er dus geen app meer. Maar wel (in mijn ogen prima) access tot de mobiele website of 3rd party app zoals hierboven genoemd; MetroTube. Gmail als mail client is prima te gebruiken, er zijn alleen wat issues zodra je dat ook als contact en agenda tool gebruikt, maar heb daar zelf geen ervaring mee.

Verder;
Whatsapp, is er en nu met een normaal werkende versie
Spotify, is er ook, geen ervaring mee verder.
Twitter, ook en een prima app.
Facebook, is er ook, mist een paar kleine dingen nog, maar is ook ingebouwd in de people hub.
NU, aanwezig
ING, aanwezig
9292, aanwezig

Heb niet met alle apps ervaring, maar dacht wel dat ze volledig en stabiel genoeg waren.

Er zijn inderdaad erg veel geruchten rondom nieuwe toestellen van Nokia, maar volgende week (22e) is er een event in Abu Dhabi waar naar verluidt 6 nieuwe apparaten (telefoons en tablet) worden aangekondigd. In jouw positie zou ik dat nog even afwachten om te kijken of er iets interessants uitkomt. Tot nog toe is alleen de 1520 (5,7"-6" toestel) 'zeker'. Wat er verder aangekondigd wordt is nog niet veel van bekend.

EDIT: Kijk net even in de Pricewatch en zie dat de 925 al te koop is voor €375. Dan had ik er niet aan getwijfeld en em gewoon gekocht, eventueel wacht je even tot na de 22e en aankondiging van nieuwe toestellen i.v.m. de te verwachten pricedrop van bestaande toestellen.

[ Voor 7% gewijzigd door Beanie op 15-10-2013 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devrim
GDR3 Preview voor developers is uit

http://www.wpcentral.com/...rs-and-get-gdr3-right-now

Werkt prima hier. Geen grote veranderingen tho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo

kaanmijo

Picobello B.V.

@Telfordia, @Beanie,

Bedankt voor jullie uitleg! Ik wacht dan het event van de 22e even af voor dat ik een beslissing neem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurges
Ik gebruik nu Youtube HD en net als Metrotube, kun je tenminste gelijk video's downloaden en ALLE video's bekijken. Werkt imho beter dan de normale site van Youtube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perceptor
Devrim schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 16:56:
GDR3 Preview voor developers is uit

http://www.wpcentral.com/...rs-and-get-gdr3-right-now

Werkt prima hier. Geen grote veranderingen tho.
Levert dat geen merkbare beperkingen/mindere prestaties op doordat je door deze update geen OEM drivers/aanpassingen van Nokia hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
Perceptor schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 12:05:
[...]

Levert dat geen merkbare beperkingen/mindere prestaties op doordat je door deze update geen OEM drivers/aanpassingen van Nokia hebt?
Nee zelf merk ik daar niets van. Alle Nokia-apps lijken nog prima te werken (ook de camera app die wellicht wat 'tweaks' gebruikt). Maar ik ben geen heavy user van de camera though - misschien dat specifieke functies weer niet werken? Zelf merk ik er in ieder geval helemaal niets (nadelig) van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DtenBrink
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 13:25
Hallo, ik zit eraan te denken om een lumia 925 te kopen, maar ik vraag me af of het "ghosting probleem" waar de tweakers review het over heeft, verholpen is. Zou iemand me hier misschien iets meer over kunnen uitleggen? Ik heb op het moment een lumia 720 maar vind het leuk om zo wat lumia's uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
DtenBrink schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 12:10:
Hallo, ik zit eraan te denken om een lumia 925 te kopen, maar ik vraag me af of het "ghosting probleem" waar de tweakers review het over heeft, verholpen is. Zou iemand me hier misschien iets meer over kunnen uitleggen? Ik heb op het moment een lumia 720 maar vind het leuk om zo wat lumia's uit te proberen.
heb net een 925 en heb niets kunnen vinden van dat ghosting probleem, zul je wel een speciale opleiding voor moeten hebben gevolgd om dat te kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
Ik heb ook helemaal geen last van ghosting, hier is ook een reden waarom je er geen last van zou moeten hebben:
OLED screens can suffer from image ghosting when displaying fast-moving images, and Nokia has tried to remedy this by increasing response times by ‘overdriving’ the screen by upping the voltage. And it seems to work – flicking through Windows Phone 8’s ultra-fast apps menu leaves no noticeable ‘trails’.
Read more at http://www.trustedreviews...eview#UCEQHPeVzmAjSI5Q.99
bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Mijn 925 word nogal eens gruwelijk heet, terwijl hij een beetje ligt op te laden. Is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
DtenBrink schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 12:10:
Het is pas een probleem als je op zoek bent naar minpunten. Heb de 925 naast de 920 gehad en er is wel iets meer een soort 'ghosting' effect zichtbaar op de 925 dan je kan zien op 920, maar het is absoluut niets storend en al helemaal niet zichtbaar als je geen vergelijkingsmateriaal er direct naast hebt.

Daarbij, de 925 heeft een helderder display, of althans de kleuren zijn feller waardoor het ook vaak lijkt alsof er 'ghosting' optreedt. Al met al vind ik het niet waarneembaar voor de normale consument. Het is een beetje hetzelfde met de beeldscherm fanatici die je wel eens tegenkomt en het hebben over backlight bleeding bijvoorbeeld. De meesten zien het niet, maar als je er op gaat focussen gaat het opvallen en op termijn irriteren. Wat overigens bij de 925 echt niet het geval is aangaande mogelijke ghosting
warhamstr schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 14:51:
Mijn 925 word nogal eens gruwelijk heet, terwijl hij een beetje ligt op te laden. Is dat normaal?
Altijd of heel af en toe? Heb het ook wel eens gehad namelijk, eveneens met een 920, maar dat was altijd sporadisch. Beide telefoons hebben overigens altijd normaal gefunctioneerd ondanks de hitte.

[ Voor 14% gewijzigd door Beanie op 20-10-2013 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Hij is nu continue warm eigenlijk, staat okalweer op 57% en dan istie al een uur van de lader _O- -O-

Iemand een id hoe ik downgrade vanaf de DGR3 preview? :/

[ Voor 23% gewijzigd door warhamstr op 21-10-2013 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
warhamstr schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 12:14:
Dat is niet mogelijk, is ook een aantal keer duidelijk aangegeven. Volgens mij moest je er ook meer akkoord gaan (maar wie leest de voorwaarden tegenwoordig nog :P).

Het is volgens mij ook geen preview, alleen mist hij nog het laagje van de telefoonfabrikanten.

Edit: hier staat het ook vermeld.
You CANNOT REVERT to a prior OS version once you have taken an update via this program

[ Voor 23% gewijzigd door Razr op 21-10-2013 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Die voorwaarden heb ik natuurlijk helemaal doorgelezen, NOT. :)

Maar dan zou het een app of instelling kunnen zijn die dwars ligt? Iemand ervaring met een goede batterymonitor?

[ Voor 14% gewijzigd door warhamstr op 21-10-2013 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
warhamstr schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 12:14:
Hij is nu continue warm eigenlijk, staat okalweer op 57% en dan istie al een uur van de lader _O- -O-

Heb dit ook wel eens gehad, maar het ging meestal vanzelf weer weg. Al een reboot geprobeerd? Of eventueel een soft reset (Power+Volume Down)?
warhamstr schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 12:40:
Die voorwaarden heb ik natuurlijk helemaal doorgelezen, NOT. :)

Maar dan zou het een app of instelling kunnen zijn die dwars ligt? Iemand ervaring met een goede batterymonitor?
Gebruik zelf 'Battery' zitten ook meteen shortcuts in voor WiFi, BT, etc. Heb de laatste dagen ook het energie verbruik in de gaten gehouden, maar zie juist een verminderde consumptie in stand-by. Nu gemiddeld zo'n 15-20% langere accuduur.

Bekijk trouwens ook even Data Sense of er niet een app is die belachelijk veel data verbruikt, er zijn namelijk gevallen bekend waarbij de People hub enorme hoeveelheden data verbruikt wat dus ook kan leiden tot verhoogd energie verbuik. Verder zou je nog alle apps uit kunnen schakelen van achtergrond taken. Instellingen > Toepassingen > Achtergrondtaken

[ Voor 15% gewijzigd door Beanie op 21-10-2013 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Dat laatste heb ik nu gedaan, en dat fixed het idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
warhamstr schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 22:43:
Dat laatste heb ik nu gedaan, en dat fixed het idd.
Kijk aan. Heb je nu alle apps uitgeschakeld voor achtergrondtaken? Dan zou je ze eens een voor een weer in kunnen schakelen en kijken welke app het probleem geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:11
Zal er een opvolger binnenkort komen van 925 met een full hd scherm...straks koop ik het toestel en dan is er alweer een nieuwe binnen maand of 2.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-07 14:57
Amaze86 schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 01:03:
Zal er een opvolger binnenkort komen van 925 met een full hd scherm...straks koop ik het toestel en dan is er alweer een nieuwe binnen maand of 2.
vanmiddag weet je meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devrim
Wat zijn die 3 pinnen op de achterkant van de lumia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
  • Laatst online: 15-09 10:26
Devrim schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 09:25:
Wat zijn die 3 pinnen op de achterkant van de lumia?
De aansluiting voor de draadloos laden cover van Nokia. De cover maakt via die contactpunten, contact met de accu, zodat er draadloos kan worden opgeladen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devrim
Sonny7 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 09:35:
[...]

De aansluiting voor de draadloos laden cover van Nokia. De cover maakt via die contactpunten, contact met de accu, zodat er draadloos kan worden opgeladen :)
Hmm ok. Ik had gehoopt dat die draadloos laden cover de echte cover moest vervangen...Ik heb al een cover om m'n Lumia heen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
  • Laatst online: 15-09 10:26
Devrim schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 16:35:
[...]

Hmm ok. Ik had gehoopt dat die draadloos laden cover de echte cover moest vervangen...Ik heb al een cover om m'n Lumia heen :(
Als je toch al een cover gebruikt kun je toch ook de originele van Nokia zelf gebruiken, daarmee kun je dan ook draadloos laden + bescherming van je mobiel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdHoudt
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-09 20:31
Als er nou een flipcover uit zou komen met draadloze laden zou voor mij de oplossing zijn.

Ik wil graag gebruik maken van draadloos laden, maar wil ook mijn toestel beschermen. Met de originele cover van Nokia is dit niet het geval. Deze beschermt alleen de absolute achterkant. Valt je toestel op de zijkant of het scherm ben je niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
JvdHoudt schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 16:55:
Als er nou een flipcover uit zou komen met draadloze laden zou voor mij de oplossing zijn.

Ik wil graag gebruik maken van draadloos laden, maar wil ook mijn toestel beschermen. Met de originele cover van Nokia is dit niet het geval. Deze beschermt alleen de absolute achterkant. Valt je toestel op de zijkant of het scherm ben je niet geholpen.
Volgens mij is dat niet helemaal correct, kijk maar eens op deze afbeelding bijvoorbeeld. De hoeken zijn ook beschermt (die beschadigen bij mij vaak als eerst) en als je telefoon (recht) op de zijkant valt vangt de cover ook de eerste klap op. Ik kan moeilijk zien of de cover iets boven het display uitsteekt, in dat geval zou hij ook wat bescherming bieden als je tel. bijvoorbeeld ondersteboven op een tafel ligt.

Het is geen vergelijkbare bescherming met een volledige cover idd, maar hij beschermt wel wat meer dan alleen de achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
Nou toch de knoop doorgehakt en de trotse eigenaar van een Lumia 925 :) Wel wennen dat Windows Phone maar wat draait het allemaal soepel. Vraag me alleen af of de store updates wel helemaal werken maar denk het wel... Whatsapp doet ook een beetje raar met ontvangen van berichten als het lockscreen aanstaat lijkt het, skype heeft hier geen last van verder..

Al met al zeker tevreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
dglavimans schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 21:28:
Nou toch de knoop doorgehakt en de trotse eigenaar van een Lumia 925 :) Wel wennen dat Windows Phone maar wat draait het allemaal soepel. Vraag me alleen af of de store updates wel helemaal werken maar denk het wel... Whatsapp doet ook een beetje raar met ontvangen van berichten als het lockscreen aanstaat lijkt het, skype heeft hier geen last van verder..

Al met al zeker tevreden
Wat betreft WhatsApp, dat kan kloppen. Er is (was?) ook een wereldwijde storing vanaf 19u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
Dan zou het daar,mee te malen hebben gehad gok ik dan maar inderdaad, voor de rest leek ook alles door te komen dus vond het al vreem
Pagina: 1 ... 4 ... 17 Laatste