[WP8] Ervaringen met de Nokia Lumia 920 - Deel 1 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 85 ... 111 Laatste
Acties:
  • 585.757 views

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-12 21:31
Hmmz, vanmiddag viel bij het uitstappen uit mijn auto mn 920 uit mn jaszak op straat. Hij viel op mn schoen en gleed zo 1-2 meter op z'n scherm over de klinkers. De schade valt echt enorm mee. Ik had al visioenen van een gebarsten scherm maar enkel wat kleinere krassen linksboven en rechtsonder op de body en 2 hele kleine krasjes op het scherm dicht bij het windowslogo. Valt me echt serieus enorm mee.
Ben alleen benieuwd, weet iemand het artikelnummer van de zwarte body van een lumia 920? Voor t geval ik 'm ooit wil vervangen :)

Verwijderd

Silv schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 19:15:
Hm. Wil eigenlijk een custom mp3 gebruiken als ik een whatsappbericht ontvang. Iemand enig idee of dit kan, en hoe?
Nope, helaas, kan niet.

• baszzz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-12 16:13
deBennie schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 20:07:
Hmmz, vanmiddag viel bij het uitstappen uit mijn auto mn 920 uit mn jaszak op straat. Hij viel op mn schoen en gleed zo 1-2 meter op z'n scherm over de klinkers. De schade valt echt enorm mee. Ik had al visioenen van een gebarsten scherm maar enkel wat kleinere krassen linksboven en rechtsonder op de body en 2 hele kleine krasjes op het scherm dicht bij het windowslogo. Valt me echt serieus enorm mee.
Ben alleen benieuwd, weet iemand het artikelnummer van de zwarte body van een lumia 920? Voor t geval ik 'm ooit wil vervangen :)
Durf niet met zekerheid te zeggen of dit iets is maar lijkt me het proberen waard als je hem wilt vervangen.
http://www.ebay.nl/itm/Ne...0618294037#ht_5415wt_1163

• ekoopman
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-11 15:28
En nog wat statistiek voor mensen die een reparatie overwegen, ik heb m'n 920 voor de tweede keer opgestuurd via de nokia support site (arvato). Support ticket aangemaakt op zondagavond, maandagochtend transportlabel ontvangen, maandagmiddag opgehaald door UPS en vrijdagmiddag weer terug. Deze keer helemaal in orde, weer een nieuw referbished exemplaar.
Je moet wel zelf vragen om een track and trace nummer voor de retourzending, maar dat krijg je vrij snel.

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-12 21:31
baszzz schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 00:34:
[...]

Durf niet met zekerheid te zeggen of dit iets is maar lijkt me het proberen waard als je hem wilt vervangen.
Thx! :)

Verwijderd

nils7 schreef op woensdag 05 september 2012 @ 20:38:
[...]

dat is niet hetzelfde plaatje hoor....
dat is wel hetzelfde plaatje, maar je ziet duidelijk dat de lumia 920 beter is dan de 4s

Verwijderd

deBennie schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 20:07:
zou je een foto willen uploaden van de schade?

Verwijderd

Grrr, ik heb krasjes op mijn scherm. Waarschijnlijk iets gezeten tussen mijn hoesje en het krasbestendige glas = krassen.

Kan je dat nog wegkrijgen?

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-12 08:06

defcon84

Multipass?

Ik heb ook een krasje, komt wss door zand, daar kan geen enkel glas tegen.. en nee ga je niet echt wegkrijgen.

• weid1374
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04-2024

weid1374

Levensgenieter

Terug in Nederland vanmorgen direct gebeld met Hi klantenservice.
Mijn Nokia 920 (waarvan de aan/uit- en camera-knop niet meer werken) wordt woensdag opgehaald ter reparatie. :/

Nu weer terug naar de Motorola. Mega langzaam ding, maar werkt altijd...

[ Voor 18% gewijzigd door weid1374 op 01-07-2013 10:31 ]

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-12 23:14
Ik heb via mijn werk zakelijk een lumia 920. Eerste keer had ik hem 1 dag en hield me touchscreen er mee op. Toen is die vervangen en heb ik hem inmiddels 3 maand. Nu is de flitser er mee opgehouden helaas, en krijg hem met geen mogelijkheid weer aan de praat helaas :(

[ Voor 13% gewijzigd door Senaxx op 01-07-2013 11:59 ]

Verwijderd

E2TK schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 10:27:
[...]

Heb je de retour via Nokia Care geregeld of via de shop waar je hem hebt besteld?
De shop waar ik 'm heb besteld. Note: Ik woon niet in Nederland, dus het gaat hier allemaal net iets anders ;)

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-11 18:37

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Hallo mede tweakers, ik heb vandaag van een mede "tweaker" een Lumia 920 overgenomen. Alles getest, behalve mijn simkaart. Nou krijg ik steeds wanneer ik de simkaart erin doe de melding

https://www.dropbox.com/s...PHOTO_20130701_143123.jpg

Ook wanneer ik de simkaart er niet in heb krijg ik dezelfde foutmelding. Gaat dit om een Simlock toestel of is er iets mis met de Simkaart lezer? Baal hier enorm van :( Meerdere simkaarten geprobeerd geen effect.

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

• shizoframia
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-08 13:59
baszzz schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 00:34:
[...]

Heb je zelf de covers aangekocht/geprobeerd? Ik merk dat het geen originele zijn maar ben zéér beniewd naar de bouwkwaliteit/kleurvastheid/krasgevoeligheid/... Mocht iemand een gebruikservaring hebben met deze, gooi het gerust in de groep...

Galaxy S23 ultra / Galaxy TAB S5e / Surface Pro (i7-512-16)

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:02
Mother_Goozz schreef op maandag 01 juli 2013 @ 14:36:
Hallo mede tweakers, ik heb vandaag van een mede "tweaker" een Lumia 920 overgenomen. Alles getest, behalve mijn simkaart. Nou krijg ik steeds wanneer ik de simkaart erin doe de melding

https://www.dropbox.com/s...PHOTO_20130701_143123.jpg

Ook wanneer ik de simkaart er niet in heb krijg ik dezelfde foutmelding. Gaat dit om een Simlock toestel of is er iets mis met de Simkaart lezer? Baal hier enorm van :( Meerdere simkaarten geprobeerd geen effect.
Hoi Mother_Goozz, de sim kaart werkt nog wel andere toestellen? Deze link zegt dat de code ##782# een status van je sim weergeeft, probeer dat eens. Anders kun je natuurlijk even naar een winkel gaan om te kijken of het daar met andere sim kaarten wel lukt.

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Reaper.JA2 schreef op maandag 01 juli 2013 @ 14:44:
[...]

Hoi Mother_Goozz, de sim kaart werkt nog wel andere toestellen? Deze link zegt dat de code ##782# een status van je sim weergeeft, probeer dat eens. Anders kun je natuurlijk even naar een winkel gaan om te kijken of het daar met andere sim kaarten wel lukt.
Ik ben bij de Phonehouse geweest, en een nieuwe sim geprobeerd. Dit had geen effect, zij zeggen dat het niet om een simlock gaat, maar waarschijnlijk om een hardware matige defect. Na wat leeswerk, zie ik meer topics op internet met dezelfde problemen. Ook heb ik met Tele 2 contact gehad, maar die n00bs (frustratie hier) konden niet eens noemen of er een simlock op zit 8)7

Volgens mij kan je niet vanaf je computer zelf de firmware overnieuw erop zetten...
2de keer in 2 jaar tijd dat via tweakers bedonderd wordt... Hopelijk dan via reparatie.....

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02-12 21:29
Mother_Goozz schreef op maandag 01 juli 2013 @ 14:56:
[...]

Volgens mij kan je niet vanaf je computer zelf de firmware overnieuw erop zetten...
2de keer in 2 jaar tijd dat via tweakers bedonderd wordt... Hopelijk dan via reparatie.....
Heb je al contact openomen met de verkoper. Kan natuurlijk zijn dat die in de veronderstelling was dat het toestel goed was..

• eeNer
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-11 19:51
Vandaag viel me ineens op dat mijn flits het niet meer doet. Ik heb al softresets en reboots geprobeerd maar dat heeft niet geholpen. Heeft iemand enig idee wat ik kan doen? Of moet dit een hard reset worden?

Edit/ Ik merk net dat als ik op een bepaalde plek naast de flits duw dat ie het dan wel doet. Zit er iets los dus? Is dit op te lossen of moet ik em opsturen?

[ Voor 28% gewijzigd door eeNer op 01-07-2013 15:44 ]

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

BigEagle schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 14:02:
Is de Lumia 920 eigenlijk nog steeds een aanrader om te kopen? Ik twijfel nog gezien alle reparaties... :X
Ik ken persoonlijk 8 mensen met een 920, waarvan ik #9 ben en ik als enige een probleem heb. Van een oud collega begrepen dat iedereen bij hem op de zaak een 920 heeft (meer dan 150) en er geen problemen zijn.

Maar ook hier geldt, alleen klagers laten zich horen.

Heeft iemand ervaring met de reparatietijd van een 920 met het defecte Microfoon syndroom?

[ Voor 8% gewijzigd door PaT op 01-07-2013 15:45 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Nokia weet vaak binnen een week een toestel terug te hebben bij de eigenaar. Persoonlijke ervaring is dat hij dan meestal nog niet daadwerkelijk gerepareerd is. Ze zijn dus wel snel, maar niet altijd even accuraat.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Atila
  • Laatst online: 21-07 14:25
Zaterdag mijn 920 weer meegegeven voor reparatie, op vrijdagavond nog even snel gebruikt gemaakt van Rich Recording en de camera op de Foute Party in de Brabanthallen:

http://youtu.be/gn9O73ihWvI (2 Brothers On The 4th Floor - Come Take My Hand)
http://youtu.be/85Ic-_Sthus (2 Brothers On The 4th Floor - Never Alone)

Ik stond ongeveer 6 meter bij de speakers vandaan :)

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-11 11:07
Bij mij in een week tijd, display vervangen, diverse kabels, de front camera stof fix uitgevoerd en nog iets. Dus wat ze doen heeft niet heel veel impact op de tijd denk ik. Het is hopen dat ze wat doen als ik het hier zo lees(wat bij mij dus direct eht geval was).

• eeNer
Ik zal er ook aan moeten geloven dat ik mijn Lumia 920 op moet gaan sturen. De flashlight doet het niet meer, alleen als ik op de achterkant duw. Als ik em dan toch opstuur kunnen ze dat stof bij de frontfacing ook maar meteen fixen.

Ik heb de software weleens zelf geflasht. Dat heeft toch geen invloed op hardware garantie? En moet je wat betalen als je em naar Nokia repair stuurt? Verzendkosten neem ik aan?
eeNer schreef op maandag 01 juli 2013 @ 17:05:
Ik zal er ook aan moeten geloven dat ik mijn Lumia 920 op moet gaan sturen. De flashlight doet het niet meer, alleen als ik op de achterkant duw. Als ik em dan toch opstuur kunnen ze dat stof bij de frontfacing ook maar meteen fixen.

Ik heb de software weleens zelf geflasht. Dat heeft toch geen invloed op hardware garantie? En moet je wat betalen als je em naar Nokia repair stuurt? Verzendkosten neem ik aan?
ophalen en verzenden is gratis, tevens hoef je geen zorgen te maken over zelf flashen. Je maakt gebruik van hun tool ;), custom rom is een ander verhaal op het wp7.8 platform.

• eeNer
Oke das mooi. Ik had net geregistreerd op Nokia repair. Maar daar zag ik een stap betalen als je reparatie wilt invoeren. Ik wacht nog ff een klein weekje. Moet ff een vervangend toestel regelen. Haha. Die N96 en N97 die ik nog heb zijn niet echt vervangenswaardig. Dan gebruik ik liever een htc one v. :/

[ Voor 3% gewijzigd door eeNer op 01-07-2013 17:43 ]

Verwijderd

MRELynx schreef op woensdag 05 september 2012 @ 17:44:
[...]

Volgens de spec site niet. 1GB intern geheugen en 32GB flash met 7GB skydrive

http://www.nokia.com/us-e.../lumia920/specifications/
dat is al wel genoeg om muziek, films, maps enz. op te zetten

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:02
Afgelopen zondag op Italia a Zandvoort leek het mij ook wel een geschikt moment om de video kwaliteiten van de 920 te testen. Volgende filmpje is van een Ferrari F1 auto, Je moet er bij bedenken dat dit in het echt gewoon pijn doet aan de oren. http://youtu.be/balz2jQIvd0

Flickr - Strava

• Tropicc
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-01-2024
GWBoes schreef op maandag 01 juli 2013 @ 22:48:
Afgelopen zondag op Italia a Zandvoort leek het mij ook wel een geschikt moment om de video kwaliteiten van de 920 te testen. Volgende filmpje is van een Ferrari F1 auto, Je moet er bij bedenken dat dit in het echt gewoon pijn doet aan de oren. http://youtu.be/balz2jQIvd0
Nog niet te vergelijken met meer dan 20 brullende 1000cc motoren die bij de hoofdtribune galmen. Dit is echt niet leuk om langer dan 10 minuten zonder oordoppen aan te horen (ook als ze gewoon langskomen). Maar de Lumia920 dempt het geluid echt heel goed, misschien wel iets te goed.

http://www.youtube.com/wa...=UUEP3BZ1giKgBJD_6NlpBXBg

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

coenox schreef op maandag 01 juli 2013 @ 15:34:
[...]

Heb je al contact openomen met de verkoper. Kan natuurlijk zijn dat die in de veronderstelling was dat het toestel goed was..
Hij heeft zelf een week lang het toestel gebruikt. Ben bij de Geek Squad langs geweest, maar nu blijkt dat er gewoon 2 pinnetjes in de simkaart lezer missen, zal dus nooit werken.

Ik weet niet goed wat ik moet doen, naar Nokia toesturen kijken of het onder de garantie valt, of dat ik probeer het toestel weer terug te brengen, en me geld proberen terug te krijgen... Weet iemand of er bij Tele 2 Simlock op een abonnement toestel zit (niet prepaid)? Anders heb ik hier nog niets aan :S

Diepe zucht hier... Ik had geen werkende Sim bij me dit was het enige wat ik niet kon testen |:( |:( |:( |:( |:(

• René H
  • Laatst online: 10:30
Heb iets vergelijkbaars gehad door een volvo te kopen via een volvoclub. Bleek de man in kwestie alleen maar op het forum te zijn om die auto te slijten. (is niet altijd even duidelijk)
Vraag op een nette manier je geld terug en geef hem een redelijk termijn om het op te lossen of nagel hem hier aan de schandpaal, dit lijkt mij geen tweaker :(

• Atila
  • Laatst online: 21-07 14:25
@ Mother_Goozz

Lijkt wel of hij/zij een oude sim heeft bijgeknipt (of laten bijknippen) en die erin heeft gestopt, die passen wel maar geven nogal eens problemen als de sim eruit moet. Dan kun je wellicht dit soort dingen krijgen ?

• AutisticPinguin
  • Laatst online: 30-11 12:24
Helaas vandaag een semi overleden zwarte 920 bij de hand gehad. Ik en mijn werkgever hebben een 920 en uiteraard is die van mijn werkgever nou juist stuk gegaan.

De telefoon blijft in een opstart loop steken. Urenlang aan de lader gehad, soft reset, hard reset en terug naar fabrieksinstellingen werken niet. De telefoon reageert wel op de toetsen maar start dan altijd weer opnieuw op. Ook met verwijderde simkaart.

Het gebeurde gisteren tijdens internet gebruik. De browser liep vast, handmatig de telefoon opnieuw gestart maar daarna kwam hij in de loop terecht.

Net bij Nokia Repair een case aangemaakt, Shipping labels gekregen, UPS al gebeld en die zouden vandaag nog langs komen. Met een beetje mazzel heb ik volgende week al weer een pakketje van Arvato.

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Atila schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 14:36:
@ Mother_Goozz

Lijkt wel of hij/zij een oude sim heeft bijgeknipt (of laten bijknippen) en die erin heeft gestopt, die passen wel maar geven nogal eens problemen als de sim eruit moet. Dan kun je wellicht dit soort dingen krijgen ?
Ik heb geen idee, maar ben er totaal niet blij mee. Ik lees op internet dat hier meer mensen last van hebben dat de Lumia dezelfde foutmelding geeft. Als ik hem naar Nokia stuur ter reparatie ben ik benieuwd of dit wat gaat kosten.. En als het werkt of ik dan niet met een tele2 simlock zit..

btw ben verliefd op mijn kanarie gele Lumia, pracht telefoon!

Edit: En geen hulp van de tweaker waar ik hem van overgenomen heb.
Blijft volhouden dat die "werkte" toen die hem verkocht aan mij....
Maar ondertussen de telefoon niet op durven nemen en vage smsjes sturen..
Ik hoop dat dit onder de garantie kan vallen... Voor mij laatste keer dat ik via MP of Tweakers iets aanschaf.
Voor mij voortaan gewoon nieuwe toestellen, dan maar minder vaak switchen van telefoon :P

Nu weer ontopic :P sorry.

[ Voor 24% gewijzigd door NinjaKiwiNL op 02-07-2013 23:05 ]

• ob3lix
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-11 19:00
Nadat ik de vorige keer geen goed woord over had voor Nokia Care, is dit nu anders.
De eerste keer dat ik mijn telefoon opstuurde was ik hem een week kwijt en kreeg ik hem in defecte status terug. :'(

Ik na enige tijd wachten de telefoon toch maar weer opgestuurd met als aantekening dat ik het fijn zou vinden als Nokia gelijk mijn scherm zou vervangen, omdat hier al wat krasjes opzaten. En wat denk je? krijg ik gister me telefoon terug, zit er een gloednieuw display in!

Er mogen misschien dan soms wat sukkels rondlopen bij Nokia Care, maar ik ben nu wel weer een tevreden mens. ;)

• Piekartz87
  • Laatst online: 12-11 10:45
Sinds gisteren ook mijn lumia 920 binnen. 2de hands gekocht. Paar kleine krasjes op het scherm en op de achterkant. Dat is wel jammer maar daar was de prijs dan ook naar uiteindelijk.
Heb hem in een hoesje met een voorflapje van muvit. Er zat ook een screenprotector bij waardoor je die krasjes ook niet eens meer ziet.

Er tevreden over tot dusver, je hebt wel een aantal apps nodig om er handig mee om te kunnen gaan. De maps zijn wel erg fijn vind ik +navigatie.
Een enorme verbetering met mijn oude htc desire s op alle fronten.

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Mystikal

It never hurts to help!

Ik zit te twijfelen over deze telefoon. Ik kan van mijn werk een nieuwe telefoon uitzoeken. Heb momenteel de Lumia 900 van mijn werk, maar ben daar niet heel tevreden over. Slechte whatsapp, slechte facebook, slechte accuduur. Geen swipe.
Ik kan kiezen tussen de 920, Galaxy S3, Iphone 5. Ik twijfel tussen de Lumia en de S3.

Basement Bios ---- Exo-S

• CR35
Whatsap wordt aan gewerkt, al wel beter dan op wp7, facebook vind ik goed/voldoende(geen ervaring met andere), maar daar wordt ook aan gewerkt en is een beta van aan de gang. Accuduur icm huidige whatsapp niet het heel goed, swipe niet.

Wat je daarvoor terug krijgt, optisch gestabiliseerde camera, een erg prettig scherm die goed leesbaar is in zonlicht en met handschoenen kan bedienen, draadloos opladen geintregreerd(krijgt geen draadloze oplader meer bij, maar die kosten niet verschikkelijk veel meer), rich recording waardoor je fatsoenlijk geluid hebt bij je optisch gestabiliseerde filmpjes, uitstekende wereldwijde offline navigatie en een degelijk behuizing met keramische knopjes/accenten.

Vrienden van mij hebben veelal de iphone of een s3 en ik ben blij dat ik een lumia heb. Het is afhankelijk van je eigen prioriteiten. Een iphone hoef ik niet echt meer, teveel geld voor geen innovatie op dit moment, en degene die ik ken met een S3 hebben ook redelijke batterij issues(schakelt wifi e.d. overdag uit om door de dag te komen, belt redelijk wat).

• Mystikal
  • Nu online

Mystikal

It never hurts to help!

Bedankt voor je uitgebreide opsomming en eigen ervaring. Je hebt me over de streep gehaald en heb dus ook maar een 920 laten bestellen. Feit blijft dat ze aan WP8 meer ontwikkelen dan aan WP7.8.

Nog even zien te overleven met de Lumia 900....

Basement Bios ---- Exo-S

• triskele10
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-10 16:43
Ik ben ook al een weekje probleemloos over op een 920, ik had eerst een Omnia 7.
De Omnia hield het een dag uit met de accu en de 920 2 dagen met het zelfde gebruik.

• Piekartz87
Ik vind de accuduur ook wel een beetje tegenvallen, maar het was gisteren mijn eerste dag dan knooi je er nog heel veel mee. Ook kan ik hem nu in de auto opladen en ik zit elke dag zo'n 3 uur in de auto. Probleem opgelost :p

Enige andere probleem is inderdaad whatsapp. Die notificaties werken voor geen meter, krijg ze een half uur later te zien.

Voor de rest: dik tevreden!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-12 14:37

CAP-Team

XBL: CAPTeam

CR35 schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 18:05:
Whatsap wordt aan gewerkt, al wel beter dan op wp7, facebook vind ik goed/voldoende(geen ervaring met andere), maar daar wordt ook aan gewerkt en is een beta van aan de gang. Accuduur icm huidige whatsapp niet het heel goed, swipe niet.
De Facebook beta is inmiddels uit beta. Naar men zegt is dit de beste facebook app van de platformen WP, Android en IOS. Ben er zelf in ieder geval erg tevreden mee. Ook met de Lumia920 zelf.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:28
Piekartz87 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 08:56:
Ik vind de accuduur ook wel een beetje tegenvallen, maar het was gisteren mijn eerste dag dan knooi je er nog heel veel mee. Ook kan ik hem nu in de auto opladen en ik zit elke dag zo'n 3 uur in de auto. Probleem opgelost :p

Enige andere probleem is inderdaad whatsapp. Die notificaties werken voor geen meter, krijg ze een half uur later te zien.

Voor de rest: dik tevreden!
Whatsapp is ook de reden dat je accuduur tegenvalt denk ik zo. Als je die niet helemaal afsluit met Stop The Music oid, dan zal ie gewoon op de achtergrond doorgaan. Handiger is het om gewoon te wachten op de notificaties en dan pas de app te openen.

Maar goed, die update komt er dus ook nog aan.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Mystikal
  • Nu online

Mystikal

It never hurts to help!

Het probleem is dat het wel HEEL lang duurt voordat Whatsapp beschikbaar komt. Ik begreep eerst medio juni, inmiddels zitten we eerste week juli.

Basement Bios ---- Exo-S

• CR35
Graag gedaan :). Zie nu dat facebook geupdate is(had nog niet eens ingelogd sinds dat ik mijn telefoon terug heb, gebruik voornamelijk de geintregeerde facebook functionaliteit...

Verwijderd

Ik heb mijn Lumia 920 een week, maar ik heb het idee dat de GPS functie niet goed werkt. Hij wijkt ongeveer 400 meter af met mijn werkelijke positie. Kan ik dit zelf fixen met instellingen of moet hij terug naar de fabriek?

• Martinspire
Verwijderd schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 12:05:
Ik heb mijn Lumia 920 een week, maar ik heb het idee dat de GPS functie niet goed werkt. Hij wijkt ongeveer 400 meter af met mijn werkelijke positie. Kan ik dit zelf fixen met instellingen of moet hij terug naar de fabriek?
Het zal je eerste locatie met behulp van de telecom-masten zijn geweest. Dan heeft ie nog geen echt GPS signaal, maar via GSM weet ie dan al wel grofweg waar je zit.

Gewoon even aan laten staan, precieze positie komt vanzelf. Ook is het geen slecht idee om hem langer aan te laten staan, dan heeft ie in de toekomst ook sneller een fix en kan ie hem beter vasthouden. In het begin had ik zelf ook dat ie hem vrij snel kwijt raakte, maar nu is dat al wat minder (nog niet optimaal, mn Omnia 7 kon hem makkelijker vasthouden)

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Mystikal schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 11:35:
Het probleem is dat het wel HEEL lang duurt voordat Whatsapp beschikbaar komt. Ik begreep eerst medio juni, inmiddels zitten we eerste week juli.
Huh? Whatsapp is er al een hele tijd voor WP8. Best wel stabiel ook. Zo af en toe komen berichten later binnen, maar verreweg toch wel realtime.
Het vreet alleen relatief veel accu. Ik denk zelf dat het vooral het display is dat accu vreet, want elke keer als er een bericht binnen komt, gaat het display 5 seconden of zo aan ter notificatie (Microsoft, laat toch het Windows logo ledje knipperen als notificatie!)

Met per dag 80-100 whatsapp berichten, ~10 minuten bellen, ~15 minuten mailen, ~15 minuten surfen, Wifi en 3G data aan, BT uit en helderheid op auto ben ik na 15 uur door ongeveer 80% van mijn accu. Ik kom met dit gebruiksprofiel dus geen 24 uur door.

[ Voor 4% gewijzigd door Fireshade op 04-07-2013 12:21 ]

• kippengaas
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10 21:29
CAP-Team schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 10:55:
[...]
De Facebook beta is inmiddels uit beta. Naar men zegt is dit de beste facebook app van de platformen WP, Android en IOS.
Dat vind ik toch wel bijzonder. Aangezien ik (en volgens mij niet de enige ben) notificaties bijna nooit binnen krijg van Facebook. Nog het meest vervelende zijn berichten die vaak niet binnenkomen. Ik heb een tijdje de S2 geprobeerd, en daar werkte notifcaties en FB berichten wel als een tiet.

• Piekartz87
Facebook check ik toch altijd al wanneer ik er aan toe ben. Maar het zou allemaal wel iets beter kunnen werken qua notificaties inderdaad.

Ik zal het eens proberen om watssapp niet de hele tijd te draaien. Kijken of dat gaat schelen qua accuverbruik.

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Martinspire schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 11:33:
[...]
Whatsapp is ook de reden dat je accuduur tegenvalt denk ik zo. Als je die niet helemaal afsluit met Stop The Music oid, dan zal ie gewoon op de achtergrond doorgaan. Handiger is het om gewoon te wachten op de notificaties en dan pas de app te openen.

Maar goed, die update komt er dus ook nog aan.
Iedereen zegt dit altijd, maar ik gebruik ook (sporadisch) WhatsApp, en ik ben er inmiddels achter dat daarna Stop The Music gebruiken niet nodig is om overmatig batterijgebruik tegen te gaan. Ik gebruik Stop The Music dan ook eigenlijk alleen nog maar als ik daadwerkelijk muziek wil gaan spelen.

Ik vraag me af of mensen niet gewoon hun batterij leeg zien lopen omdat ze een minuut of 10 achter elkaar zitten te WhatsApp-en, waarbij dus ook je scherm aanstaat. Eigenlijk zou ik eens een test moeten doen waarbij ik 10 minuten niks doe, maar ook mijn scherm niet automatisch uit laat gaan. Ik verwacht eerlijk gezegd dat dat ook dramatisch is voor de batterij.

• picardo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-11 07:03
Ik heb inmiddels mijn 2e nieuwe toestel gekregen . De eerste kreeg ik 2 weken geleden, maar die bleek gelijk al een defecte nabijheidssensor te hebben .Nu dus weer een nieuwe ontvangen . Maar heb de oude ook nog steeds , ik had gebeld en wilde niet weer zonder telefoon zitten en dat was geen probleem ze stuurde direct een nieuwe op en mag de mijn pas terug sturen wanneer ik de nieuwe helemaal getest heb . Top service van nokia ..

• the Runningman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-11 08:51
Sinds gisteren ben ik (eindelijk) in bezit van de Lumia 920. Ik wou hem eigenlijk al sinds november, maar het verstand (de bankrekening eigenlijk :) ) heeft me tot deze week kunnen tegenhouden.

En nu ben ik er heel blij mee!!

Ik heb wel 2 vraagjes die ik niet helemaal terug kan vinden in deze topic.

- Is het mogelijk om het scherm roteren uit te schakelen? Ik vind het in bed nog wel eens lekker om even nu.nl te lezen ofzo, maar het scherm dat dan roteert zou ik graag willen tegenhouden.
- Ik ben een android-gebruiker tot gisteren. Daarin had ik de mogelijkheid om ook dmv een aantal snelkoppelingen bijv. 3G uit te schakelen, of GPS of Bluetouth. Dit is mij tot op heden nog niet gelukt met WP. Is dit mogelijk?

Verder is het toestel <3

• Martinspire
the Runningman schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 15:15:
Sinds gisteren ben ik (eindelijk) in bezit van de Lumia 920. Ik wou hem eigenlijk al sinds november, maar het verstand (de bankrekening eigenlijk :) ) heeft me tot deze week kunnen tegenhouden.

En nu ben ik er heel blij mee!!

Ik heb wel 2 vraagjes die ik niet helemaal terug kan vinden in deze topic.

- Is het mogelijk om het scherm roteren uit te schakelen? Ik vind het in bed nog wel eens lekker om even nu.nl te lezen ofzo, maar het scherm dat dan roteert zou ik graag willen tegenhouden.
- Ik ben een android-gebruiker tot gisteren. Daarin had ik de mogelijkheid om ook dmv een aantal snelkoppelingen bijv. 3G uit te schakelen, of GPS of Bluetouth. Dit is mij tot op heden nog niet gelukt met WP. Is dit mogelijk?

Verder is het toestel <3
De rotatie gaat over 270 graden. Als je het toestel op zijn kop houdt, houd ie de huidige rotatie aan. Maar helemaal uitzetten kun je niet. Sommige (3rd party) apps hebben wel die functie, dus dat zou je kunnen doen (al zijn het er niet veel).
En snel schakelen kan deels. Je kunt wel een soort shortcut naar de instellingenpagina doen (bv van wifi of bluetooth) maar geen directe switch. Applicaties als Network Dashboard of Quick Settings kunnen dit voor je doen (en er zijn er meer). Die pin je met een tile aan je startscherm waarna je met 2 tikken je wifi bv aan kunt zetten.

De verwachting is wel dat dit in de volgende versie anders is door een notificatiecentrum, maar dat moeten we nog even afwachten. In ieder geval is het geen probleem om je wifi aan te laten en je kunt daarbij ook instellen of ie op de achtergrond aan moet blijven of niet.
Ik zou bluetooth alleen aanzetten als je het nodig hebt en verder wifi gewoon aanlaten. Batterij kan dat prima hebben.
Wel is het misschien handig om je even te verdiepen in Whatsapp met diens wifi-hack en de app "Stop the Music" om deze definitief te killen. Mocht je een fervent Whatsapp gebruiker zijn, maar het batterijgebruik tegen vinden vallen als je die app gebruikt.

Veel plezier ermee ;)

Verwijderd

Hallo,

Heb een vraagje.....
Ik ben een gelukkige gebruiker van een Lumia 920, nu wil ik graag een ander geluidje gebruiken als sms toon.... Dus niet degene die er reeds inzitten....
Weet iemand hoe je dit snel en eenvoudig kan klaarspelen ?
Dit lukt me wel voor de ringtones..... Maar dus niet voor een sms tone.

alvast bedankt,
Jurgen920 ;-)

• Martinspire
Kan helaas (nog) niet. Voorlopig moet je het dus met de standaard SMS tonen doen die je ook voor de notificaties en mail moet instellen. Vind ze zelf overigens prima, maar het maakt het geheel wel wat beperkter.

Verwijderd

Bedankt voor de uitleg......
Best wel jammer !
Martinspire schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 16:38:
Kan helaas (nog) niet. Voorlopig moet je het dus met de standaard SMS tonen doen die je ook voor de notificaties en mail moet instellen. Vind ze zelf overigens prima, maar het maakt het geheel wel wat beperkter.

• the Runningman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-11 08:51
Martinspire schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 15:21:
[...]

De rotatie gaat over 270 graden. Als je het toestel op zijn kop houdt, houd ie de huidige rotatie aan. Maar helemaal uitzetten kun je niet. Sommige (3rd party) apps hebben wel die functie, dus dat zou je kunnen doen (al zijn het er niet veel).
En snel schakelen kan deels. Je kunt wel een soort shortcut naar de instellingenpagina doen (bv van wifi of bluetooth) maar geen directe switch. Applicaties als Network Dashboard of Quick Settings kunnen dit voor je doen (en er zijn er meer). Die pin je met een tile aan je startscherm waarna je met 2 tikken je wifi bv aan kunt zetten.

De verwachting is wel dat dit in de volgende versie anders is door een notificatiecentrum, maar dat moeten we nog even afwachten. In ieder geval is het geen probleem om je wifi aan te laten en je kunt daarbij ook instellen of ie op de achtergrond aan moet blijven of niet.
Ik zou bluetooth alleen aanzetten als je het nodig hebt en verder wifi gewoon aanlaten. Batterij kan dat prima hebben.
Wel is het misschien handig om je even te verdiepen in Whatsapp met diens wifi-hack en de app "Stop the Music" om deze definitief te killen. Mocht je een fervent Whatsapp gebruiker zijn, maar het batterijgebruik tegen vinden vallen als je die app gebruikt.

Veel plezier ermee ;)
Thanks voor de info. Ik ga op 'onderzoek' uit!

Verwijderd

the Runningman schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 22:54:
[...]
Thanks voor de info. Ik ga op 'onderzoek' uit!
Er zijn een bijvoorbeeld aantal alternatieve browser en ook ereaders in de app store die rotation lock ondersteunen.

• Mylotec
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-11 20:01
Beste mede tweakers !

Ik heb sinds kort ook een lumia 920, mijn eerste indruk is dat dit een geweldig mooi toestel is.
Kom van een HTC sensation XE.

Echter zit ik toch wel sterk verveelt met de batterij !

Ik heb volgende instellingen,
1 active exchange account
1 Gmail account
facebook account
MS account
Wifi (sporadisch)
BT staat altijd aan voor mijn car-kit
NFC uit
Mobiel internet - 2G -> trekt in 3G/4G zeer snel plat !
GPS uit
batterijbesparing uit
helderheid automatisch (lage stand)
mijn telefoon zoeken aan
sensitive touch uit

Zo gaat de batterij gemiddeld 15 h mee. maar ik moet steeds op letten dat de batterij niet te rap leeg trekt.
Ligt dit nu aan mijn instellingen dat deze maar zo lang meegaat of is dit normaal ?
En kan Nokia deze waarden nog verbeteren met een toekomstige firmware update (en zit deze er dan al aan te komen ?) ?

Wat ik me tevens afvraag ... zou ik energie kunnen winnen door bluetooth uit te zetten en deze dmv NFC tags in de wagen te schakelen ? maar hiervoor moet NFC natuurlijk wel aanstaan ... .

Mijn excuses voor deze lastige vragen :).

Hopend dat jullie mij hierbij kunnen helpen !

[ Voor 9% gewijzigd door Mylotec op 05-07-2013 20:14 ]

• Martinspire
Heb je toevallig veel achtergrondtaken en/of Whatsapp veel aan? Dat scheelt meestal meer dan of je wifi aan hebt staan. Gezien je met 3g snel je batterij leeg trekt, denk ik dat je inderdaad iets hebt wat veel dataverkeer veroorzaakt of in ieder geval ervoor zorgt dat je sneller dan normaal je batterij leeg trekt.

• Mylotec
Neen ik heb whatsapp zelf niet. Facebook zelf gebruik ik ook niet. Deze is louter ingestelt om foto's op mijn contactpersonen te hebben :).

Achtergrond taken zijn geblokkeerd, enkele die draait is Battery sense.

• Sonny7
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-12 11:24
Probeer battery sense eens uit te schakelen. Ik kwam erachter dat de battery app op m'n 920 de accu wat sneller leeg trok!

• Mylotec
Sonny7 schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 06:56:
Probeer battery sense eens uit te schakelen. Ik kwam erachter dat de battery app op m'n 920 de accu wat sneller leeg trok!
Heb dit nu gedaan deze voormiddag maar ook dit biedt geen soelaas.
Die exchange account die ik ingesteld heb is gehost via een server die ik hier staan heb.
Tevens staat deze ingesteld als "push mail". Wat is nu het interessants push mail of gewoon elke 2 uur of minder de server controleren ? Ik gebruik mijn mail voor zakelijke doeleinden dus het is wel belangrijk dat ik mijn mails zo rap mogelijk binnen krijg.

• Martinspire
Moet als het goed is niet zoveel schelen.

Maar probeer het uitzetten van die battery app wat langer dan alleen een ochtend ;)

• Mylotec
:) oké zal ik doen.
Heb de app deze morgen verwijderd.

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:45
Mylotec schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 11:30:
:) oké zal ik doen.
Heb de app deze morgen verwijderd.
Zet dan ook je 920 eens uit, ff wachten en dan weer aanzetten.

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-12 19:22

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Exchange push mail vreet nauwelijks accu. Ik heb 3 Exchange accounts op push staan en een outlook.com wat ook op push staat. Mijn accu gaat bij normaal gebruik dik 15 uur mee. Ik heb alleen het geluk dat ik een uur reistijd heb en dan wordt de accu weer opgeladen. Thuis leg ik hem op de draadloze oplader.

Whatsapp is de laatste tijd nogal brak. Kan daar dus aan liggen.

XBL: MRE Inc

• Martinspire
Hier met Gmail-push (toen je dat nog in mocht stellen) gaat het ook prima. Ik doe vaak nog wel langer met mn batterij (heb laatst al een keer "1 dag en 8 uur voor het laatst opgeladen" gezien). Puur door weinig IM te doen. Was overigens wel een paar dagen terug nu ik geen internet heb via provider (we zijn aan het overstappen en dat duurt nu al 6 dagen zonder internet/tv/telefoon). Dus wel 3g aan, maar geen Wifi. Wifi aan maakt het wel een paar dagen korter, maar ook dan red ik het prima een volledige dag.

Mijn moeder kan met Whatsapp soms wel eens maar een halve dag doen met haar batterij, puur omdat het gewoon erg brak werkt.

[ Voor 11% gewijzigd door Martinspire op 07-07-2013 00:33 ]

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
Martinspire schreef op zondag 07 juli 2013 @ 00:32:
Hier met Gmail-push (toen je dat nog in mocht stellen) gaat het ook prima.
........
Die "push-" instelling is dat... "bij ontvangst" in tegenstelling tot "om de 30 minuten..." ?

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-12 14:27

Swerfer

Hmm...

Martinspire schreef op zondag 07 juli 2013 @ 00:32: Wifi aan maakt het wel een paar dagen korter, maar ook dan red ik het prima een volledige dag.
Dagen of uren?

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• Martinspire
Ja sorry, uren.

Het langste wat mijn telefoon het overigens uitgehouden heeft is 1 dag en 18 uur. Weet alleen niet meer wat ik toen wel en niet aan had staan.

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-12 22:27
Ik lees hier veel negatieve berichten over de batterijduur van de 920.
Ik ben zelf een lichte gebruiker. Ik moet gewoon 9,5 uur werken per dag en is er voor de telefoon geen tijd. Laten we zeggen dat 90% per etmaal het scherm gewoon uit is. Die overige 10% worden voornamelijk gebruikt voor e-mail en internet gebruik. Whatsapp is maar een paar berichtjes per dag.

Met dit gebruik, wat is dan een verwachte batterijduur?

Ik twijfel best wel tussen de 920 en 720. Voor het prijsverschil (los toestel ongeveer 80 euro), vind ik de 920 wel het extra geld duidelijk waard (hogere resolutie, meer intern, meer opslag en betere camera). De accuduur geeft me nog twijfels. Deze zou voor de 720 gewoon goed zijn.

• autje
  • Nu online
@Athome: met ongeveer hetzelfde gebruik haal ik met gemak twee dagen. Als ik hem op dag 1 's ochtends van de lader haal, heb ik aan het eind van dag 2 meestal nog zo'n 30% over.

• Athome
Mijn Desire Z haalt op dit moment amper 24 uur (2 jaar oud). Dus de Lumia 920 is dan al heel goed.

• bacardifrans
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-11 19:46
Wie kan me vertellen welke data onder overig valt?
ik heb er nauwelijks extra data opstaan athans niet zelf opgezet.

http://img841.imageshack.us/img841/1940/kdem.png

[ Voor 17% gewijzigd door bacardifrans op 07-07-2013 23:05 ]

• Mylotec
Ik heb mijn telefoon nog eens op factory settings gezet.
Heb nu enkel DS photo, DS audio en quick settings geïnstalleerd en ingesteld.
Het valt mij wel direct op dat als ik via WIFI verbinding maak dat er geschat wordt dat ik 4 dagen en 12 uur kan werken ....
Als ik daarentegen gewoon via het mobiele netwerk werk kan ik geschat 22 u doen volledig opgeladen
is dit ook zo bij jullie Lumia's ?

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

bacardifrans schreef op zondag 07 juli 2013 @ 22:59:
Wie kan me vertellen welke data onder overig valt?
ik heb er nauwelijks extra data opstaan athans niet zelf opgezet.

http://img841.imageshack.us/img841/1940/kdem.png
Zoek eens op "other storage". Er zal een wereld voor je open gaan!

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• PvtMashkov
  • Laatst online: 19-09 11:28
Iemand enig idee wanneer we de "grote" update voor whatsapp kunnen verwachten. En Amber? Zou dat niet deze maand zijn ergens?

• Athome
Nog even een vraag.
Heeft de lumia 920 wel volledige Europa dekking met de Here Maps of is dit net als de Lumia 720 beperkt tot de Benelux

• Piekartz87
Ik kan kaarten van over de hele wereld downloaden.

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-12 14:44

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Athome schreef op maandag 08 juli 2013 @ 09:39:
Nog even een vraag.
Heeft de lumia 920 wel volledige Europa dekking met de Here Maps of is dit net als de Lumia 720 beperkt tot de Benelux
wereldwijd,ik heb in ieder geval kaarten erin staan waar ik veel ben (NL ;) , DE en een aantal staten in de VS ) , dit is hetzelfde tussen maps en drive :)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• Athome
Ik woon in het oosten des lands, dus DE ben ik zo. Hierdoor vind ik DE best belangrijk

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-12 08:06

defcon84

Multipass?

PvtMashkov schreef op maandag 08 juli 2013 @ 09:32:
Iemand enig idee wanneer we de "grote" update voor whatsapp kunnen verwachten. En Amber? Zou dat niet deze maand zijn ergens?
Amber is voor augustus normaal.

De "grote" Whatsapp update, bedoel je daar 3.0 mee? die is nog maanden weg.
2.10 is een paar weken geleden voor de andere platforms wel gereleased, dus hopelijk ook voor ons binnenkort.

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:36
Lumia 920 enkele dagen nu in gebruik. Aan de linkerkant van het scherm bevind zich echter een kleine opening van <1 mm. Hier hoopt zich wat stof in op, alleen zichtbaar in fel zonlicht.
Ik bedoel dus vanaf de unibody, dan heb je zo'n randje en dan tussen dat randje en het display zit deze minuscule opening, gelukkig alleen aan de linkerkant van het display.

Ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel, bij de Lumia 800 had je dit 'randje' (heb er geen andere naam voor) niet. Hier ging het direct van de unibody over tot in het glas van het display. Voor de Lumia 920 is deze methode eigenlijk toch een achteruitgang.

Op WP Central las ik dat veel gebruikers dit rondom het hele toestel hebben en ook na 'reparatie' of een nieuw toestel dit niet opgelost kan worden. Het lijkt mij dus verstandig om het toestel hierom niet te retourneren, hoe zit dit bij jullie?

Foto van mijn Lumia 920:
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2hebsax.jpg

Een van de verscheidene foto's op WP Central:
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/s5cz6s.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Wietsee. op 08-07-2013 11:25 ]

Web Enrichment

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Tsja, nu je het zegt.. Stoort mij niet, moet wel heel goed kijken wil ik dat stof/vuil zien zitten.. Ik heb echter een glossy-rode, dus misschien valt het bij een rode minder op..?

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Wietsee. schreef op maandag 08 juli 2013 @ 10:29:
Lumia 920 [...] Aan de linkerkant van het scherm bevind zich echter een kleine opening van <1 mm. Hier hoopt zich wat stof in op, alleen zichtbaar in fel zonlicht.
[...]
Op WP Central las ik dat veel gebruikers dit rondom het hele toestel hebben en ook na 'reparatie' of een nieuw toestel dit niet opgelost kan worden. Het lijkt mij dus verstandig om het toestel hierom niet te retourneren, hoe zit dit bij jullie?
Ja, hier ook aanwezig (rondom het scherm).

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:45
Fireshade schreef op maandag 08 juli 2013 @ 12:42:
[...]

Ja, hier ook aanwezig (rondom het scherm).
Misschien mijn kop in het zand steken:

Ik heb er nooit naar gekeken of ik dat ook heb, dus ik weet het niet, maar dan hoef ik me ook niet er aan te ergeren.

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Athome schreef op zondag 07 juli 2013 @ 17:17:
Ik ben zelf een lichte gebruiker. Ik moet gewoon 9,5 uur werken per dag en is er voor de telefoon geen tijd. Laten we zeggen dat 90% per etmaal het scherm gewoon uit is. Die overige 10% worden voornamelijk gebruikt voor e-mail en internet gebruik. Whatsapp is maar een paar berichtjes per dag.

Met dit gebruik, wat is dan een verwachte batterijduur?
Ik heb de volgende test gedaan met de 920, puur om te kijken wat "data aan" doet.
In de avond de 920 volledig opgeladen, kabel eruit om 23:00u. Instellingen:
- wifi aan,
- 3G data aan,
- BT uit,
- synchronisatie van 2 mailadressen aan (elke 15 minuten),
- Whatsapp (aan),
- automatisch verbinden bij wifi-hotspots = aan,
- Skydrive upload voor foto's = aan (weet helaas niet meer of er wat te uploaden viel die nacht).
- Eigen wifi-netwerk uitgeschakeld.

Om 8:00u (dus na 9 uur) had hij nog ongeveer 70% (!) accu over. In die nachts slecht een handvol mails en drie whatsapp berichtjes ontvangen. Ik heb de telefoon die nacht niet bediend (dus geheel niet aangeraakt)

Volgende test: zelfde accu condities, 2G netwerk, alle data uit, BT uit. Om 8:00u had de accu nog ~98% lading. Die dataconnecties (antennes) vreten dus aardig wat accu.

Overigens, de 720 (ook in bezit) doet gemakkelijk 2x zo lang over een acculading met continu wifi en 3G data aan, inclusief Whatsapp, vergeleken met de 920. Dus als echt lang op een acculading draaien topprioriteit is, dan ontkom je niet aan de 720.

[ Voor 6% gewijzigd door Fireshade op 08-07-2013 13:56 ]

• Martinspire
Doe de test nog eens maar dan zonder Whatsapp aan en de rest wel gewoon.

Verwijderd

Waar is mijn post naartoe met de vraag naar een goede speaker - player voor de Lumia 920??

• autje
  • Nu online
Heb bijna dezelfde instellingen als Fireshade hierboven (1 emailadres i.v.p. 2), maar dan zonder dat WhatsApp draaide. Vanochtend van de lader gehaald (8 uur geleden), vrijwel de hele tijd buiten bereik van een mij bekend wifinetwerk geweest. Nu nog 98% over. Eén mail gehad.

• TMPJ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 19:04
Verwijderd schreef op maandag 08 juli 2013 @ 15:10:
Waar is mijn post naartoe met de vraag naar een goede speaker - player voor de Lumia 920??
Hier ;)

Verwijderd

Thanks TMPJ ! ;)
PvtMashkov schreef op maandag 08 juli 2013 @ 09:32:
Ik had niet wachten tot we amber update hebben

[quote]So what can we expect? FM Radio, up to 3200 ISO support, less noise, enhanced color profile, image quality improvements and more. One of those new features is of course the Smart Camera app that you see demoed here in our video. Indeed, we’re quite excited for this feature to come.[/quote

Merk met de lumia 920 dat de foto's er stukken mooier uitzien met hd photo viewer (en op je pc natuurlijk ook), iets wat de amber update oplost.

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:48
vali schreef op maandag 08 juli 2013 @ 16:22:
[...]

Ik had niet wachten tot we amber update hebben

[quote]So what can we expect? FM Radio, up to 3200 ISO support, less noise, enhanced color profile, image quality improvements and more. One of those new features is of course the Smart Camera app that you see demoed here in our video. Indeed, we’re quite excited for this feature to come.[/quote

Merk met de lumia 920 dat de foto's er stukken mooier uitzien met hd photo viewer (en op je pc natuurlijk ook), iets wat de amber update oplost.
Eh, hoop niet dat dat het enige is wat de Amber update doet. HD photo viewer toont de genomen fotos simpelweg in de originele kwaliteit (iets wat de originele gallery niet doet), hopelijk verbetert de Amber update de gebruikte algoritmes en daarmee de daadwerkelijke kwaliteit zelf...

• PvtMashkov
m0ridin schreef op maandag 08 juli 2013 @ 16:54:
[...]

Eh, hoop niet dat dat het enige is wat de Amber update doet. HD photo viewer toont de genomen fotos simpelweg in de originele kwaliteit (iets wat de originele gallery niet doet), hopelijk verbetert de Amber update de gebruikte algoritmes en daarmee de daadwerkelijke kwaliteit zelf...
Ben benieuwd. Hoop dat de notifications flink aangepakt worden en dat er een notification center komt. Verder battery life en stabiliteit verbeteringen zouden welkom zijn. We zullen maar wachten zeker.
m0ridin schreef op maandag 08 juli 2013 @ 16:54:
[...]

Natuurlijk is het niet het enige wat amber update doet... Ik typte in de quote dat de kwaliteit beter wordt van de camera en dat Microsoft eindelijk de gallery app bug heeft opgelost. Dit wordt ook meegenomen in de amber update.

• PvtMashkov
vali schreef op maandag 08 juli 2013 @ 17:09:
[...]

Natuurlijk is het niet het enige wat amber update doet... Ik typte in de quote dat de kwaliteit beter wordt van de camera en dat Microsoft eindelijk de gallery app bug heeft opgelost. Dit wordt ook meegenomen in de amber update.
Gallery app bug? Waarom kan ik trouwens niet zelf bepalen welke albums ik heb. Die van facebook hoef ik niet perse op mijn telefoon zegmaar, leuk hoor die integratie maar toch
PvtMashkov schreef op maandag 08 juli 2013 @ 17:13:
[...]

Gallery app bug? Waarom kan ik trouwens niet zelf bepalen welke albums ik heb. Die van facebook hoef ik niet perse op mijn telefoon zegmaar, leuk hoor die integratie maar toch
Najah het is niet helemaal een bug, het wordt gewoon niet ondersteund. Wel beetje jammer want Microsoft wist wat voor kwaliteit foto's de lumia 920 maakt. Iets waar ze rekening mee konden houden met de ingebouwde gallery app. Gelukkig wordt het straks opgelost.

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
Ik had op zich wel een "bugje"Mbt foto's. Ik had "Man of steel" geinstalleerd (spelletje) en dat bracht plaatjes mee....
Ergens is er toen iets misgegaan waardoor een plaatje van dit spelletje, geplakt is op een foto die al in een ander album stond op mijn L920. Op zich een grappig effect wel... maar niet zoals het hoort natuurlijk ;)

Mmm... wilde een link naar het plaatje dat op skydrive staat delen maar dat lukt me ff niet :(

[ Voor 40% gewijzigd door peerke63 op 09-07-2013 20:27 ]

Pagina: 1 ... 85 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Prijzen en leverdata horen niet in dit topic thuis. Daarvoor hebben we nu het prijzen en levertijden topic;

Alles over accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Nokia Lumia 920;