Recent een aantal covers besteld.
Voor degenen die interesse hebben hier een korte evaluatie daarvan.
Aftrap: een hardcover case van Rock.
Er zijn vele aanbieders van dit soort hard covers, maar bij deze de "Rock NEW Naked Shell", een van de betere (en duurdere).
Materiaal is polycarbonaat. Zeer dun uitgevoerd zodat het zo min mogelijk dikte aan de telefoon toevoegt. Erg slagvast, maar omdat het zo dun is geeft het klappen/tikken dus wel gewoon door aan je telefoon.
De verpakking, blijkbaar voor de "NOK Lumia 920"
Een wat duffe reclamekreet als opdruk ("Unique designed by Rock. Assembled in China"):
Binnenzijde is goed glad afgewerkt. Weinig tot geen kans op krassen op je Lumia, misschien behalve als er zandkorrels tussen komen.
Er zat ook een screenprotector bij. Die heb ik aangebracht om te kijken hoe dat eruitzag met het afgeronde glas van de Lumia 920. Nou, het zit dus niet goed: deze screenprotector is net iets te groot en/of het materiaal is net iets te stijf, waardoor de randen niet hechten aan de afronding. Dit is een bekend probleem bij afgeronde schermen, en dat blijkt maar weer eens.

De screenprotector is goed te verwijderen en opnieuw aan te brengen. De hechtlaag lijkt echter van bedenkelijke kwaliteit.
Eenmaal in de cover geklikt, is er praktisch geen beweging mogelijk tussen Lumia en cover. De knoppen zijn erg goed bereikbaar:
Aan de kopse kanten is een opstaand beschermings- en fixeerrandje met uitsparingen voor aansluitingen:

Er zijn meerdere van dit soort hard covers te koop, en praktisch alle hebben deze beschermrandjes. Mocht je interesse hebben, let er op. Sommige (vooral spotgoedkope) hebben geen uitsparingen in de rand voor bijv. je hoofdtelefoonaansluiting, zodat die niet goed in de telefoon steekt.
Door de opstaande randjes zitten in de hoeken van die uitstekende afgeronde hoekjes. Dit wist ik voordat ik het kocht, maar ik verwachtte dat ik het niet zo duidelijk zou aanvoelen. Persoonlijk vind ik dat nogal onprettig, helaas.