Galaxy S23 ultra / Galaxy TAB S5e / Surface Pro (i7-512-16)
Dit begint er wat meer op te lijken! Qi charger op ebay voor 21 euro!
[ Voor 19% gewijzigd door Bart_GR op 21-05-2013 14:31 ]
Anoniem: 31014
Ik: Hoi Nokia, mijn Lumia 920 wacht met smart op de CR200, is er al een datum bekend?
Nokia: Dat is goed om te horen, maar gaat helaas nog even duren. Waarschijnlijk eind juli maar zou ook begin augustus kunnen worden. De verkoopadviesprijs bedraagt 99 euro incl. btw.
Hoop je zo voldoende te hebben geïnformeerd.
Dat is idd erg interessant! Die gaan we eens bestellen..Bart_GR schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 14:28:
http://www.ebay.com/itm/Q...y-Note-2-S3-/251272476374
Dit begint er wat meer op te lijken! Qi charger op ebay voor 21 euro!
Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.
Untappd | "Dogs fucked the pope, no fault of mine." -Hunter S. Thompson
Heb je ook gezien dat ie alleen met een USB-poort gevoed kan worden?Rowdy.nl schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 12:13:
[...]
Dat is idd erg interessant! Die gaan we eens bestellen..
Dat beperkt wel de toepassing.
Ik heb echt geen idee waar je dat dus vanaf haalt? Ik vind het overigens erg knap als jij een USB poort kunt vinden die 2A levert? Dat is namelijk de input volgens de specs..Fireshade schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 14:00:
[...]
Heb je ook gezien dat ie alleen met een USB-poort gevoed kan worden?
Dat beperkt wel de toepassing.
Ik zou er dus gewoon een telefoonlader oid aan knopen die voldoende levert. Dus ipv dat je je telefoonlader in je telefoon prikt prik je 'm nu in je pad en leg je daar gewoon je telefoon op.
Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.
Ja, apart he? Spec input is sowiezo altijd een opgave van de maximale input.Rowdy.nl schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:43:
[...]
Ik heb echt geen idee waar je dat dus vanaf haalt? Ik vind het overigens erg knap als jij een USB poort kunt vinden die 2A levert? Dat is namelijk de input volgens de specs..
Uit de gelinkte pagina - een USB connector:

[ Voor 24% gewijzigd door Fireshade op 24-05-2013 16:34 ]
Opzich is het tikken vrij normaal, om inductie op te wekken dient er een magneet in een spoel rond te draaien. Waarschijnlijk veroorzaakt dit het tikken, niets ernstigs lijkt mij.peerke63nl schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 17:21:
[...]
Done...
Maar of ik ben doof...óf hij tikt echt niet..
Heb m'n oortje er tegen aan gelegd gehad...
Ook indien ik toestel van de lader haal geeft ie nog een 10tal seconden aan dat ie geladen wordt.
Accu 's morgens overigens wél goed geladen
Heeft iemand anders voor je je lader van je telefoon in elkaar gezet? Anders was het je vast opgevallen dat dat 'ook' een USB kabel is. Met een adapter die je in je stopcontact kunt steken. Heerlijk, gewoon een micro USB aansluiting aan een device zodat je, zoals ik al eerder zei, gewoon het stekkertje wat je in je telefoon steekt in dat apparaat kan steken. Overigens een mooi plaatje wat je post, maar nogmaals, als je gelezen had zag je dat de leveringsomvang alleen de lader is. Het door jouw gepostte kabeltje wordt niet eens meegeleverd.Fireshade schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 16:31:
[...]
Ja, apart he? Spec input is sowiezo altijd een opgave van de maximale input.
Uit de gelinkte pagina - een USB connector:[afbeelding]
Maar als ik het goed begrijp had jij liever de jaren '90 terug, de tijd van guldens en propriëtaire aansluitingen voor allerhande elektronische apparaten. Sterkte.
Om stroom op te wekken via inductie, moet er een fluxverandering(verandering van magnetisch veld) zijn, dit kan ook door gewoon wisselspanning over een spoel te zetten. Aangezien de polen dus gewoon omdraaien. Er zit absoluut geen bewegend iets in de dt900.PvtMashkov schreef op zondag 26 mei 2013 @ 13:47:
[...]
Opzich is het tikken vrij normaal, om inductie op te wekken dient er een magneet in een spoel rond te draaien. Waarschijnlijk veroorzaakt dit het tikken, niets ernstigs lijkt mij.
nog een teardown:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2099344
( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)
Ach ja, sommige mensen zoals jij willen graag laten zien dat ze slimmer en beter zijn dan anderen, en doen dan zulke persoonlijke neerbuigende opmerkingen. Je kan het op zoveel andere -en vooral ook vriendelijkere- manieren zeggen. Blijkbaar kan je dat gewoon niet, maar daar kan je dan ook niets aan doen.Rowdy.nl schreef op maandag 27 mei 2013 @ 08:26:
Heeft iemand anders voor je je lader van je telefoon in elkaar gezet? Anders was het je vast opgevallen dat dat 'ook' een USB kabel is. Met een adapter die je in je stopcontact kunt steken. Heerlijk, gewoon een micro USB aansluiting aan een device zodat je, zoals ik al eerder zei, gewoon het stekkertje wat je in je telefoon steekt in dat apparaat kan steken. Overigens een mooi plaatje wat je post, maar nogmaals, als je gelezen had zag je dat de leveringsomvang alleen de lader is. Het door jouw gepostte kabeltje wordt niet eens meegeleverd.
Maar als ik het goed begrijp had jij liever de jaren '90 terug, de tijd van guldens en propriëtaire aansluitingen voor allerhande elektronische apparaten. Sterkte.
On topic: ondanks alles ben ook ik benieuwd naar je bevindingen met deze goedkope lader.
Stuur eens een mailtje naar helpdesk@nokiapromotion.nl met je vraag incl registratiecode , ze reageren vrij snel!Hacula schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 18:10:
Ik heb nooit reactie gehad op de draadloze oplader actie, dus heb ook nog geen draadloze oplader. Zijn er meer die dit meegemaakt hebben?
Mag ik u er op wijzen dat het slechts een reactie is op uw eigen eerste botte reactie 'aparte he, blah'. Iets met een bal en kaatsen... Blijkbaar had je het nodig om het te begrijpen.Fireshade schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 16:43:
[...]
Ach ja, sommige mensen zoals jij willen graag laten zien dat ze slimmer en beter zijn dan anderen, en doen dan zulke persoonlijke neerbuigende opmerkingen. Je kan het op zoveel andere -en vooral ook vriendelijkere- manieren zeggen. Blijkbaar kan je dat gewoon niet, maar daar kan je dan ook niets aan doen.
On topic: ondanks alles ben ook ik benieuwd naar je bevindingen met deze goedkope lader.

Het ding is iig besteld, dus ben benieuwd. Wel een heerlijk steenkolenengels bericht gehad van die verkoper, vooral het stukje over de rating is hilarisch. Beslist géén vier sterren geven, alleen 5 sterren..
Dear Rowdy.nl,
Your item have shipped via China Post International Air Mail without tacking number. As it is international shipment,usually it will take 20-30 days to arrival you,hope you can understand that.
If you haven’t received your item and this situation lasts to the 30th day, please do contact us. A FULL REFUND or RESHIP will be issued to you with NO EXCUSE. We do not want to give you a bad buying experience even when the shipping is out of our control.
But if you receive it, we sincerely hope you can leave us a positive comment and four 5-star Detailed Seller Ratings if you like it and appreciate our customer services.which are of vital importance to the growth of our small company.
We BEG that PLEASE DO NOT leave us 1, 2, 3 or 4-star Detailed Seller Ratings because they mean "you are NOT satisfied", equaling negative feedback. Like what we said before, if you are not satisfied in any regard, please contact us for solution.
Thank once more for your purchase.
Yours Sincerely,
digital_store072010
Mag ik u er ook op wijzen, dat ik het gewoon apart vind.Rowdy.nl schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 10:27:
Mag ik u er op wijzen dat het slechts een reactie is op uw eigen eerste botte reactie 'aparte he, blah'. Iets met een bal en kaatsen... Blijkbaar had je het nodig om het te begrijpen.
Blijkbaar schiet dat je begrip ook te boven. Botte reactie? In het geheel niet. Je voelt je wel heel snel aangevallen. Denk daar eens maar over na.
Wat die vraag over de rating betreft: dat is bijna standaard bij die aanbieders, ook van buiten China.
Op zich logisch. Het is wel zo eerlijk om ze eerst de kans geven een eventueel probleem op te lossen, voordat je ze op voorhand afbrandt.
Agree, als er iets mis is moet je een verkoper eerst een kans geven om dat te herstellen. Het gaat mij er om dat het bullshit is dat <5 sterren per definitie slecht is. Dan hadden ze een Goed/Slecht rating moeten nemen. Als ze hun zending standaard slecht verpakken waardoor ie beschadigd kunnen ze prima een nieuwe opsturen; maar als ze standaard hun product goed verpakken zou dat niet nodig zijn. Zou voor mij een reden zijn om 4 sterren te geven. Maar dan krijgen ze d'r wel 5 voor aftersales...Fireshade schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 15:10:
[...]
Mag ik u er ook op wijzen, dat ik het gewoon apart vind.
Blijkbaar schiet dat je begrip ook te boven. Botte reactie? In het geheel niet. Je voelt je wel heel snel aangevallen. Denk daar eens maar over na.
Wat die vraag over de rating betreft: dat is bijna standaard bij die aanbieders, ook van buiten China.
Op zich logisch. Het is wel zo eerlijk om ze eerst de kans geven een eventueel probleem op te lossen, voordat je ze op voorhand afbrandt.
Over het andere, could we agree to disagree? Jij vind mij lullig reageren, ik vind jou lullig reageren, ik vind een universele stekker voor al mijn apparatuur handig, jij wilt graag allemaal andere stekkers; hier komen we gewoon niet uit.
[ Voor 11% gewijzigd door Rowdy.nl op 29-05-2013 16:11 ]
Lekker telefoon bij broek matchen hehe (no homo hoor)
Die opmerking icm je nickname....Worsteneter schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 23:12:
[..]
Lekker telefoon bij broek matchen hehe (no homo hoor)
Maar wel goede service iig..
Anoniem: 520393
Anoniem: 520393
Ben je toevallig tegelijkertijd aan het navigeren? Dan vreet die zoveel stroom dat het kabeltje eigenlijk alleen maar zorgt dat hij 'minder snel' leeg loopt ipv laden.Anoniem: 520393 schreef op zondag 02 juni 2013 @ 21:51:
1 amp is toch genoeg? Snoertje werkt in huis aan het stopcontact wel. Andere telefoons laden wel in de auto.
Anoniem: 614
Niet alle USB aansluitingen leveren (genoeg) power. Vooral niet die aan een parrot of autonavigatie gekoppeld zijn. En is er nog verschil in de hoeveelheid geleverde stroom.Anoniem: 520393 schreef op zondag 02 juni 2013 @ 20:22:
Ik heb sinds een paar maanden een lumia 920. Heb een paar keer geprobeerd op te laden in de auto aan het usb-kabeltje van de parrot, maar dan laadt de Lumia niet op. Zijn er meer mensen met dezelfde ervaring en wat doe je er aan??
Voor het beste resultaat een sigarette aansteker aansluiting gebruiken. Die geven de meeste stroom.
Dan laadt je telefoon zeker op. Ook tijdens het gebruik van navigatie.
Anoniem: 520192
Anoniem: 614 schreef op zondag 09 juni 2013 @ 16:50:
[...]
Niet alle USB aansluitingen leveren (genoeg) power. Vooral niet die aan een parrot of autonavigatie gekoppeld zijn. En is er nog verschil in de hoeveelheid geleverde stroom.
Voor het beste resultaat een sigarette aansteker aansluiting gebruiken. Die geven de meeste stroom.
Dan laadt je telefoon zeker op. Ook tijdens het gebruik van navigatie.
Voor degenen die interesse hebben hier een korte evaluatie daarvan.
Aftrap: een hardcover case van Rock.
Er zijn vele aanbieders van dit soort hard covers, maar bij deze de "Rock NEW Naked Shell", een van de betere (en duurdere).
Materiaal is polycarbonaat. Zeer dun uitgevoerd zodat het zo min mogelijk dikte aan de telefoon toevoegt. Erg slagvast, maar omdat het zo dun is geeft het klappen/tikken dus wel gewoon door aan je telefoon.
De verpakking, blijkbaar voor de "NOK Lumia 920"

Een wat duffe reclamekreet als opdruk ("Unique designed by Rock. Assembled in China"):

Binnenzijde is goed glad afgewerkt. Weinig tot geen kans op krassen op je Lumia, misschien behalve als er zandkorrels tussen komen.

Er zat ook een screenprotector bij. Die heb ik aangebracht om te kijken hoe dat eruitzag met het afgeronde glas van de Lumia 920. Nou, het zit dus niet goed: deze screenprotector is net iets te groot en/of het materiaal is net iets te stijf, waardoor de randen niet hechten aan de afronding. Dit is een bekend probleem bij afgeronde schermen, en dat blijkt maar weer eens.

De screenprotector is goed te verwijderen en opnieuw aan te brengen. De hechtlaag lijkt echter van bedenkelijke kwaliteit.
Eenmaal in de cover geklikt, is er praktisch geen beweging mogelijk tussen Lumia en cover. De knoppen zijn erg goed bereikbaar:

Aan de kopse kanten is een opstaand beschermings- en fixeerrandje met uitsparingen voor aansluitingen:

Er zijn meerdere van dit soort hard covers te koop, en praktisch alle hebben deze beschermrandjes. Mocht je interesse hebben, let er op. Sommige (vooral spotgoedkope) hebben geen uitsparingen in de rand voor bijv. je hoofdtelefoonaansluiting, zodat die niet goed in de telefoon steekt.

Door de opstaande randjes zitten in de hoeken van die uitstekende afgeronde hoekjes. Dit wist ik voordat ik het kocht, maar ik verwachtte dat ik het niet zo duidelijk zou aanvoelen. Persoonlijk vind ik dat nogal onprettig, helaas.
Een werkelijk perfecte maatvoering heeft deze hoes. Zondermeer netjes afgewerkt, en nauwelijks deelnaden van de matrijs te zien. Je kan praktisch niet zien wat de kleur is van de telefoon. Alleen de uitsparingen voor connectors en speakers en microfoon verraden dat.

De hoes maakt de telefoon voelbaar dikker in de breedte, maar het ziet er bijna net zo groot uit. Rondom is zeker 1,5 mm aan siliconenrubber, wat de telefoon vrij goed beschermt tegen stoten. Het materiaal is ook non-slip. Eigenlijk allemaal best prettig bij een telefoon van dit gewicht.
Door de materiaaldikte aan de zijkant liggen de knoppen wel verzonken, waardoor ze moeilijker in te drukken zijn. Bij de hardcover van Rock waren de knoppen een stuk makkelijker te bedienen.
Foto's om een indruk te geven van de aansluiting van hoes op telefoon:

(screenprotector van de Rock zit er nog op
Edit: foto's toegevoegd
[ Voor 19% gewijzigd door Fireshade op 14-06-2013 21:50 ]
De cover van Rock heeft daar natuurlijk geen last van..
maar ik vraag me af of die ook iets beschermt als ie valt.. en die uitstekende hoekjes ga ik ook zeer irritant vinden denk ik..
Dus vroeger pastte de 3,5mm jack wel goed in?defcon84 schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 15:01:
Ik heb nu ook de CC-1043 van Nokia, maar heb een probleem met de audio uit, dat de 3.5mm jack er niet meer goed inpast, en daardoor een slechte verbinding heeft..
Die cover is vooral tegen krassen. Als hij valt, beschermt hij het telefoonmateriaaloppervlak meestal wel denk ik (kracht wordt verdeeld, maar hangt af van de val), maar de versnellingsschok zal niet of nauwelijks gedempt worden.De cover van Rock heeft daar natuurlijk geen last van..
maar ik vraag me af of die ook iets beschermt als ie valt..
Ja, ik denk ook dat zo een soft-cover net een fractietje meer dempt dan zo een hard cover..
Deze zou ik niet bestellen, tenzij je graag de achterkant van je telefoon ziet als deze in het dock zit.gauchov6 schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 12:55:
Voor mensen die de DT-910 (staande) draadloze NFC oplader te duur vinden (v.a. €66) is dit een aardig alternatief: de KiDiGi USB cradle voor €24 incl verzending.
[afbeelding]
http://www.telecomtelecom...umia-920/cradles-en-docks
De pin staat nl andersom.
Ik denk dat de plaatjes niet kloppen; in de omschrijving staat dat ie geschikt is voor de diverse Lumia's (en dus de connector anders moet hebben als op het plaatje te zien is) Op de officiële site van Kidigi vind je ook meerdere cradles, en bij die voor de Lumia 920 staan dezelfde (foute) plaatjes...DelinQ schreef op zondag 16 juni 2013 @ 22:50:
[...]
Deze zou ik niet bestellen, tenzij je graag de achterkant van je telefoon ziet als deze in het dock zit.
Dat klopte inderdaad, ik had deze besteld voor mijn vaders Lumia 620, en die dock had de stekker verkeerd om zitten.DelinQ schreef op zondag 16 juni 2013 @ 22:50:
[...]
Deze zou ik niet bestellen, tenzij je graag de achterkant van je telefoon ziet als deze in het dock zit.
Daarna hebben ze alsnog de juiste gestuurd en het op hun website aangepast, nu sturen ze dus hopelijk in één keer de goede uitvoering.
Gezien de vaak slechtzittende screenprotectors mbt het afgeronde glas kan zo'n klaphoes een aardig alternatief zijn als screenprotector. Het maakt de telefoon wel echt flink dikker, dus niet echt fijn voor de broekzak. Wel geschikt als je de telefoon normaal in een jaszak of tas/attaché vervoert.
Ik ben hier voor een van de goedkoopste gegaan: nog geen 5 euro inclusief verzendkosten. Kijken hoe de kwaliteit daarvan is
No-name bulkverpakking

Het materiaal is PU (polyurethaan) kunstleder, goed en erg netjes gestikt. Voor- en achterzijde:

Daarbinnen zit een kunststof houder waarin de telefoon in wordt geklikt:

De kunststof houder is helaas vrij goedkoop in afwerking. De matrijsschuiven zijn duidelijk te zien en erger: ze steken uit en zijn voelbaar. Dat betekent dat ze mogelijk krassen kunnen introduceren in het telefoonoppervlak. Nou is het polycarbonaat van de 920 erg sterk, maar toch - het geeft geen fijn gevoel bij een hoogglans model van de 920 zoals ik dat heb.

Ik ga deze oneffenheden met schuurpapier verwijderen - zekere voor het onzekere.
De telefoon erin geklikt. Dat ging vrij gemakkelijk.
(Mijn ranzige screenprotector zit nog steeds op het scherm)

De telefoon zit er klemvast in. Nul komma nul speling. Eruit halen vergt aardig wat kracht van de vingertoppen.
Sluiten van de flap is met een magnetisch flapje. Niet al te sterke magneet, precies goed eigenlijk.

Geheel ziet er goed en chique uit. Camera-opening ook erg netjes :

De knoppen zijn redelijk bereikbaar, ongeveer even goed als bij de CC-1043.
Je kan in dichtgeklapte toestand niet bij de mini-USB connector komen. Draadloos laden dan maar
Al met al niet slecht voor zo'n prijsje
Anoniem: 520192
dat is handig, want dan gaat hij minder snel kapot als je hem laat vallensonna schreef op woensdag 07 november 2012 @ 14:50:
Waarom zou je nog een cover willen om een L920?
De tweede hit op Google zegt dattie op bestelling leverbaar is. Ja dus.RoccoS schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 20:52:
Weet iemand of de Nokia CR-200 auto-houder (met wireless charging) al ergens in Nederland te koop is?
Anoniem: 31014
Anoniem: 31014 schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 16:15:
Voor de geinteresseerden:
Ik: Hoi Nokia, mijn Lumia 920 wacht met smart op de CR200, is er al een datum bekend?
Nokia: Dat is goed om te horen, maar gaat helaas nog even duren. Waarschijnlijk eind juli maar zou ook begin augustus kunnen worden. De verkoopadviesprijs bedraagt 99 euro incl. btw.
Hoop je zo voldoende te hebben geïnformeerd.
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
http://www.bol.com/nl/p/h...v-2-1-a/9005000010898284/Phyxion schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 18:08:
Iemand ervaringen met autoladers? Ik las dat er minimaal 2.1A autoladers nodig waren om GPS te kunnen gebruiken tijdens het opladen (en dat de accu dan niet leegloopt tijdens gebruik), maar ik kan nergens zulke autoladers vinden behalve met een Lighting connector (en dus nutteloos)?
http://www.miniinthebox.c...ad-5v-2100ma_p263044.html
Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)
Heb je met beide ervaring? Ik las dat heel veel autoladers beide nooit het beloofde ampere leveren en dus alsnog niet goed werken. Daarnaast wil ik het gewoon in NL kopen ipv verweggistan en het liefst ook met een vast kabeltje
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Ik heb die Hama van bol.com en die werkt bij mij perfect.Phyxion schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 19:14:
[...]
Heb je met beide ervaring? Ik las dat heel veel autoladers beide nooit het beloofde ampere leveren en dus alsnog niet goed werken. Daarnaast wil ik het gewoon in NL kopen ipv verweggistan en het liefst ook met een vast kabeltje
Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)
Momenteel heb ik een 920 en mijn vriendin nog een 800. Voor beide heb ik nu zo'n houder. Wanneer ik in de auto zit, klik ik de houder van de 920 erin en wanneer mijn vriendin de auto mee heeft, klikt zij de houder van de 800 erin. Werkt prima. Zowel Nokia Drive als Flitsnav beide tegelijk draaien en nog met een volle accu op bestemming aankomen.
http://www.carcomm.nl/producten/Multi-Basys/
http://www.pdaplus.nl/nl/...1-multi-basys-cradle.html
http://www.pdaplus.nl/nl/...rcomm-holder-charger.html
XBL: MRE Inc
http://owlpad.net/owl-carpadnk-for-nokia-lumia-920/
of
YouTube: MOD: Qi Wireless charger for auto/car (Droid DNA) also Lumia and others.
veel leuker toch voor in de auto
Werkt perfect. Ik vraag me alleen af of hij er nog in past met een hoesje eromheen.
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Powerbot QI PB1000
80 $ lijkt me een mooie prijs, hopelijk komt ie snel terug beschikbaar
Zeker een aanrader!
http://www.smartphonehoes...hoes-nokia-lumia-920.html
Zo ja, werkt dit fijn en wordt de telefoon niet te groot voor in de broekzak?
Ik heb ook naar invisible shields zitten kijken. Zijn de kopse kanten van de telefoon ook bedekt bij deze folie?vali schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 18:02:
Sinds kort een invisible shield om mijn mijn lumia 920 zitten en ik moet zeggen dat het perfect zit. Toestel voelt prettig aan en deze screen+ back protection kunnen tenminste gebogen worden. Merkte dat andere vlak methodes niet goed bleven zitten door het gebogen scherm.
Ben blij dat ik ervoor gekozen heb om een wat simpeler en kleiner hoesje te nemenrobkrekel schreef op maandag 01 juli 2013 @ 13:00:
Wordt wel groot, maar ik heb ook mijn pasjes en geld er in, en neem geen portemonnee meer mee tegenwoordig
Perfect hoesje. Sluit goed aan en ziet er gewoon strak uit. Er staat dat het kunststof is, maar het voelt aan als glad leer.
Anoniem: 511474
Wie kan mij helpen? Ik ben op zoek naar een draadloze speler (speaker) voor muziek op mijn Lumia 920. Liefst ook eentje met een radio-tuner functie.
Of andere vraag : kan ik de radio speler op mijn Lumia (Tunein) laten afspelen op zo'n bluetooth of nfc-speler (speaker)?
Zijn de JBL PlayUp Portable Wireless Speakers of JBL PowerUp Wireless Charging Speakers een goed idee hiervoor?
Alvast bedankt !
Ikzelf heb de JBL PowerUp Wireless Charging Speaker icm de l920 en ben er zéér tevreden over. Een fm-tuner zit er wel niet in. Dit toestel is eigenlijk een wireless speaker met BT, NFC en wireless charging. Je hebt 'fysieke' aanraakknoppen om o.a. het volume te regelen maar uiteraard kan dit ook vanop de smartphone. Ik gebruik meestal TuneIn om radio te streamen. Je kan ook een externe bron (bvb fm-radio) fysiek aan het toestel koppelen.Anoniem: 511474 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 01:24:
Hello iedereen,
Wie kan mij helpen? Ik ben op zoek naar een draadloze speler (speaker) voor muziek op mijn Lumia 920. Liefst ook eentje met een radio-tuner functie.
Of andere vraag : kan ik de radio speler op mijn Lumia (Tunein) laten afspelen op zo'n bluetooth of nfc-speler (speaker)?
Zijn de JBL PlayUp Portable Wireless Speakers of JBL PowerUp Wireless Charging Speakers een goed idee hiervoor?
Alvast bedankt !
Het geluid klink goed voor een dergelijke kleine speaker. Bij ons wordt deze gebruikt om op het terras (bvb. bij een bbqtje) muziek te streamen (mp3 of radio) zonder constant te hoeven switchen.
Anoniem: 511474
Nog even over denken...
Als ik de draadloze oplader functie niet echt nodig heb, is dit dan geen goed alternatief : http://www.kijkshop.nl/pr...-portable-radio-zsbty52c/ ?
Heeft NFC, Bluetooth en een tuner.
Ik vind het wireless charging net handig daar je toestel niet leeg geraakt terwijl je muziek afspeelt. Enige nadeel is dat je de speaker en de L920 niet langdurig in de zon mag laten staan (ik doe dat toch niet). Wat voor mij overbodig lijkt is NFC, want eens gekoppeld heb je dit nooit meer nodig.Anoniem: 511474 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 15:58:
Thanks "shizoframia" !
Nog even over denken...
Als ik de draadloze oplader functie niet echt nodig heb, is dit dan geen goed alternatief : http://www.kijkshop.nl/pr...-portable-radio-zsbty52c/ ?
Heeft NFC, Bluetooth en een tuner.
In jouw situatie (geen nood aan wireless charging, bij voorkeur een gewone fm-radio) heb je in principe met een goede Bluetooth speaker/miniketen dus voldoende. Dan hoef je enkel nog maar de geluidskwaliteit, de looks en de gebruiksvriendelijkheid te evalueren.
en ondertussen kunnen testen? Tevreden van de armband? Ikzelf heb getwijfeld tussen diegene bovenvermeld en deze http://www.amazon.de/NOKI...RTS-ARMBAND/dp/B00A70YZNQ. Het is uiteindelijk de laatste geworden...robkrekel schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 13:19:
Net besteld. Kijken of het wat is: http://www.sportsarmband....-armband-nokia-lumia-920/
[afbeelding]
Normaliter gebruik ik op de fiets een hr-richter mount om hem op het stuur te monteren, de houder is hetzelfde als de windscreen houder in mijn auto maar dan geklikt op een accessoire speciaal voor op een fietsstuur. Als ik echter ga mtb'en dan gebruik ik de armband zodoende dat er geen modder e.d. op/in het toestel terecht komt.robkrekel schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 11:49:
Ja, op zich wel. Alleen zit ie er wel heel strak in. En als de zon schijnt zie je het scherm niet door de spiegelingen van het plastic. Maar ja, kijk toch niet al als ik op de fiets zit. Als mijn radio op 3g het tenminste blijft doen, haha.
Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen met de CR-200.Hacula schreef op zondag 21 juli 2013 @ 11:28:
Heb de CR-200 besteld, hij is eindelijk weer leverbaar. Zal mijn ervaringen hier plaatsen als hij binnen is.

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...
Mag ik vragen, waar heb je deze besteld?Hacula schreef op zondag 21 juli 2013 @ 11:28:
Heb de CR-200 besteld, hij is eindelijk weer leverbaar. Zal mijn ervaringen hier plaatsen als hij binnen is.
Ik hoop dat iemand me kan helpen.
http://www.hoesjescases.n...okia-Lumia-920-Zwart.html
Deze flipcovers maken de telefoon behoorlijk dik en blokkiger. Reken zeker op een extra 5mm.Timoth schreef op zondag 28 juli 2013 @ 18:18:
Ik ben sinds vrijdag ook in het bezit van een L920. Ik ben nu nog op zoek naar een (zo dun mogelijke) flipcover. Ik twijfel op dit moment tussen onderstaande covers. Heeft iemand positieve of negatieve ervaringen met deze covers? En past het dan nog een beetje fatsoenlijk in je broekzak? Of zijn er nog veel betere opties?
Ik hoop dat iemand me kan helpen.![]()
Zie ook een eerdere post van mij over een vergelijkbare flipcover:
Fireshade in "Accessoires voor de Nokia Lumia 920"
Als dat in je broekzak past, prima. Maar mij lijkt het meer geschikt voor in een tas/attaché.
Als het flapje over het scherm de belangrijkste reden is waarom je een flipcover wil, maar je wil zo dun mogelijk, dan moet je flipcovers nemen die geen 'leer' aan de achterzijde hebben. Dat 'leer' aan de achterzijde ziet en voelt misschien luxuezer, maar maakt het geheel ook dikker.
Er bestaan ook flipcovers met een harde kunststof achterzijde - die zijn wat dunner. Voorbeeld:
http://www.ebay.com/itm/N...ia-920-Film-/290935681257
Wat gaat niet krassen? De cover of de telefoon?Martinspire schreef op maandag 29 juli 2013 @ 12:14:
Leer zorgt er echter voor dat het niet gaat krassen. Dat heb ik met die kunstof-varianten wel gezien.
Ook bij de covers die Timoth aandraagt zit de telefoon namelijk in een harde kunststoffen houder. Over deze houder heen zit dan het leer (wat de houder-zijde dus extra dik maakt).
Ja, dat kan inderdaad als de harde cover niet glad is en/of als er zand o.i.d. ertussen komt en/of de telefoon wat kan rondschuiven in de cover (speling).Martinspire schreef op maandag 29 juli 2013 @ 18:07:
Een collega heeft er 1 met harde achterkant en de achterkant van zn 920 is gewoon bekrast. Die van mij overigens ook wel wat, maar het is niet echt zichtbaar ofzo.
Maar goed, al die flipcovers hebben dus hetzelfde euvel, want de telefoon wordt bijna altijd in zo'n harde achterkant vastgeklikt.
Zelfs de achterkant is nog krasvrij. Dit in tegenstelling tot mijn vorige Lumia 800, welke vanaf dag 1 in zijn officiële hoes zat, en binnen een week al krasjes had achterop vanwege tussenkomend zand/stof. O.i.d.
Don't rely on their truth alone
Don't rely on their truth alone
Ik heb reeds geruime tijd een L920. Tevens ben ik in het bezit van een audi A4.
in de middenconsole zit er een stuk waarbij dmv een adaptor de telefoon kan worden opgeladen (en wss nog extra functies ...).
Weet er iemand als een dergelijke adaptor ook voor de lumia bestaat ?
onderstaande link toont een voorbeeld.
http://images.apple.com/b...one_charging_20080513.jpg
Ik zoek alleen nog een case, waarbij ik niet de rode kleur 'verlies' van mijn toestel. Ik kan echter niet echt iets vinden...
Basement Bios ---- Exo-S
V&A aangeboden: Nokia Lumia 920 originele grijze behuizing 02500T8
Voor dat probleem zou je een transparante TPU gel cover kunnen overwegen.Mystikal schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 11:33:
Ik heb zojuist ook maar de CR200 besteld voor mijn Lumia 920.
Ik zoek alleen nog een case, waarbij ik niet de rode kleur 'verlies' van mijn toestel. Ik kan echter niet echt iets vinden...
Hier eentje voor EUR 1,74 incl. verzendkosten (duurt wel 2 weken).
http://www.ebay.com/itm/N...ories&hash=item2325f696b3
Ik heb er ook zo eentje gekocht, en het bevalt best goed. Geeft meer grip dan de originele Nokia CC-1043, maar de telefoon ziet er wel wat drukker uit. Het rubber voegt ongeveer 1,5 mm aan dikte rondom toe en geeft goede stootbescherming.
Tip bij deze TPU gel cover:
Snij het stukje plastic tussen lens en flitser weg, want dat veroorzaakt flares in je geflitste foto's. Dat stukje plastic geleidt namelijk direct wat flitslicht richting lens.
Bedankt!
Basement Bios ---- Exo-S
Ik zoek eigenlijk zo iets als de CC-1043, maar dan in wit...
Ik heb nu maar de zwarte erom zitten...
Mijn gele en blauwe CC-1043 zijn helemaal vunzig en zwartig geworden... Geen gezicht... Ik hoopte eigenlijk dat er een witte ergens te vinden was die niet al dat vuil aantrekt...
Liefst eentje waarbij het zirkonium stukje waar Nokia en Carl Zeiss op staat ook nog zichtbaar is
Ik heb al rondgekeken, maar niet echt iets gevonden...
Edit:
En wel eentje die ook een beetje om de voorkant valt, zoals de CC-1043,dus niet alleen snap-on.
[ Voor 9% gewijzigd door Pyramiden op 11-08-2013 13:14 ]
:9
Basement Bios ---- Exo-S
Wit zal nog sneller vuil worden, hoe je het ook wendt of keert.hahahi20 schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 13:13:
Heeft iemand trouwens een wit hoesje om zijn telefoon zitten?
Ik zoek eigenlijk zo iets als de CC-1043, maar dan in wit...
Ik heb nu maar de zwarte erom zitten...
Mijn gele en blauwe CC-1043 zijn helemaal vunzig en zwartig geworden... Geen gezicht... Ik hoopte eigenlijk dat er een witte ergens te vinden was die niet al dat vuil aantrekt...
Liefst eentje waarbij het zirkonium stukje waar Nokia en Carl Zeiss op staat ook nog zichtbaar is![]()
Ik heb al rondgekeken, maar niet echt iets gevonden...
Edit:
En wel eentje die ook een beetje om de voorkant valt, zoals de CC-1043,dus niet alleen snap-on.
Maar je kan deze proberen:
http://www.ebay.com/itm/S...61057&hash=item19d7909a62
Heb je de CR200 al binnen en getest?Mystikal schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 11:33:
Ik heb zojuist ook maar de CR200 besteld voor mijn Lumia 920.
[ Voor 18% gewijzigd door BigEagle op 18-08-2013 10:14 . Reden: typo ]
Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...
MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C
Overigens is de kabel niet de verwachtte 1800cm (18m) maar 180cm lang.
(kon me al bijna niet voorstellen dat die kabel echt zo lang zou zijn maar goed)
http://www.nokia.com/nl-n...ire/dt-900/specificaties/
Je steekt de stekker in het stopcontact, steekt het andere uiteinde in de charging pad en legt de telefoon erop, simpeler kan het niet, kost minder tijd, dan ik nodig had, om dit te typen
De DT-900 ondersteunt geen NFC, die kun je dus ook niet toevoegen. De DT-920 en CR-200 voor in de auto wel.Devin19 schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 15:24:
Ik heb zojuist de draadloze oplader DT-900 ontvangen, alleen krijg ik hem niet toegevoegd als accesoire? Ondersteund deze oplader dit niet of is er iets anders aan de hand?
Ik vind het klemsysteem niet heel fijn werken. Je moet de telefoon erin leggen, en dan de klemmen links en rechts tegen de telefoon aan klemmen. Achterop zit er een knop die je in kunt drukken waardoor de klemmen weer los komen en je de telefoon weer los kunt pakken.
Ik vond het slide-in systeem die mijn brodit had destijds bij mijn N95 en N96 een stuk fijner.
De kabels zijn lekker flexibel en dun, en je krijgt er spulletjes bij om te verlengen en vast te zetten.
Het NFC gebeuren vind ik dan weer totaal waar-de-loos.
Je moet ten eerste met je telefoon fysiek tegen de NFC tag aan tikken. Dan krijg je een melding op je telefoon dat er iets met NFC is dat iets met je telefoon wil doen. Deze zie je echter alleen als hij van het lockscreen af is. Daarna druk je op OK en wordt de App naar keuze opgestart.
Veel te veel gedoe, waardoor ik merk dat ik het na 2x proberen al niet meer gebruik.
Ik had gehoopt op meer mogelijkheden, zoals dat je kunt instellen dat bijv. bluetooth wordt geactiveerd terwijl een bepaalde app wordt geopend etc.
Dus zolang er geen app komt die dat soort specifieke functies kan gebruiken, heb je er in mijn ogen geen kloot aan. Teveel handelingen om in een app te komen die apps kan starten die gewoon in mijn homescreen staan.. Vooral dat de NFC tag aan de voorkant zit ipv gewoon IN de houder. Had tenminste 1 handeling gescheeld.
Anoniem: 111246
Niet zo'n ding voor aan de ventilatie.
Heb de 920 in een TPU case zitten dat moet wel passen.
Kom je dan al uit op een universele houder of zijn er model specifieke units waar de 920 + tpu case prima inpast?
Sinds kort ook de bureaulader van Nokia. De DT-910. Die bevalt wel prima. Hij wordt ook niet warm van het opladen (in tegenstelling tot de platte lader die je er gratis bij kreeg bij de eerste batch). Daar ben ik wel helemaal tevreden over.
[ Voor 28% gewijzigd door Martinspire op 26-08-2013 11:53 ]
http://www.ebay.co.uk/itm...ndles&hash=item5af1a9a695
Zou het wat zijn voor dat geld? Mooi vind ik die houder niet, maar wel goedkoop '-'
Zelfs zonder die houder is al het ander spul (ook handig) lastig te krijgen voor zo'n prijs.BeyondThunder schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 21:36:
Volgens mij is deze ook nog niet voorbij gekomen:
http://www.ebay.co.uk/itm...ndles&hash=item5af1a9a695
Zou het wat zijn voor dat geld? Mooi vind ik die houder niet, maar wel goedkoop '-'
Die verzendkosten zijn wel fors.
[ Voor 95% gewijzigd door Mystikal op 30-08-2013 12:14 ]
Basement Bios ---- Exo-S
http://www.samsung.com/nl...TD?subsubtype=car-charger
Vandaag kreeg ik ook een book flip cover binnen. Kwaliteit / Prijs is heel erg goed! Ik had hiervoor een flip cover waarbij een hard cover aan de binnenkant van de leren cover was gelijmd wat het geheel behoorlijk dik maakte. Dat is bij deze een heel stuk minder.
http://www.ebay.nl/sch/i....+Nokia+Lumia+920&_sacat=0
Aantal pics. Ik heb geen andere camera om inclusief de 920 te fotograferen

http://imgur.com/a/CXUC4
[ Voor 4% gewijzigd door reinier.sr op 30-08-2013 13:41 ]
Hoe is het materiaal aan de binnenzijde van de houder? Glad? Zacht?reinier.sr schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 13:40:
Vandaag kreeg ik ook een book flip cover binnen. Kwaliteit / Prijs is heel erg goed! Ik had hiervoor een flip cover waarbij een hard cover aan de binnenkant van de leren cover was gelijmd wat het geheel behoorlijk dik maakte. Dat is bij deze een heel stuk minder.
http://www.ebay.nl/sch/i....+Nokia+Lumia+920&_sacat=0
Aantal pics. Ik heb geen andere camera om inclusief de 920 te fotograferen![]()
http://imgur.com/a/CXUC4
Hoe is de bereikbaarheid van de knoppen?