[WP8] Ervaringen met de Nokia Lumia 920 - Deel 1 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 82 ... 111 Laatste
Acties:
  • 585.757 views

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:02
Martinspire schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 11:22:
Blue is toch niet hetzelfde als WP 8.1? Ik dacht dat Blue 8.5 was? Al is Blue eerder de codenaam voor een update van Windows 8 en niet Windows Phone 8.
Windows 'Blue' en Windows Phone 'blue' (ergo de 'blue' update) is een update over de gehele linie van Microsoft. Eerst komen inderdaad de GDR2 en 3 nog waarna óók voor Windows Phone de Blue update gaat komen.

De Windows Blue komt deze zomer (preview) met in het najaar de officiele en de Windows Phone blue is aangekondigd als 'holidays 2013' maar kans is groot dat het inderdaad januari/februari wordt. En dat is dan inderdaad Windows Phone 8.1

• ob3lix
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-11 19:00
Cyrus The Virus schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 15:32:
[...]

Was die storing er nog steeds ? Mijne is maandag ook opgehaald door UPS, maar zie nog niks op de avrato site. Waarvoor had je hem opgestuurd ?
Volgens mij was de storing nu verholpen, maar wanneer je tijdens de storing een order heb aangemaakt, zul je geen status krijgen. Dus wil je meer informatie, dan moet je even bellen.

Ik had mijn telefoon opgestuurd omdat de telefoon doordat ik problemen met mijn speakers had. De telefoon dacht dat er nog oordopjes in de jack zaten, terwijl dit niet het geval was.

• Ladykiller007
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-11 19:56
Tweakers...

Mijn toestel herstart steeds na een bepaalde tijd...
En dan geeft ie aan dat er een sim kaart fout is.

Komt iemand dit bekend voor?

Ik heb een nieuwe sim kaart besteld (de huidige is ong 3 maanden oud).

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-12 20:36
Ladykiller007 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 16:18:
Tweakers...

Mijn toestel herstart steeds na een bepaalde tijd...
En dan geeft ie aan dat er een sim kaart fout is.

Komt iemand dit bekend voor?

Ik heb een nieuwe sim kaart besteld (de huidige is ong 3 maanden oud).
Bedoel je met herstarten dat hij helemaal vastslaat en dat je hem moet soft-resetten?

En zijn er wel momenten waarop je simkaart geen fout heeft?

• Sonny7
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-12 11:24
Volgende generatie Lumia Pureview lijkt onderweg:

http://mynokiablog.com/2013/06/05/nokia-eos-leaked/

Ziet er behoorlijk realistisch uit naar mijn idee!

• Pyramiden
Hmmm... Naar mijn mening waren er mooiere manieren geweest voor die hump...
Het is natuurlijk nog niet duidelijk wat er allemaal op komt, maar zo'n groot rond ding achterin mijn telefoon vind ik niet echt aantrekkelijk... Op de 808 en de N8 zit het mooier...

Edit:
Nu ik er langer naar kijk verander ik toch van gedachte, het ziet er eigenlijk best aardig uit)

[ Voor 16% gewijzigd door Pyramiden op 05-06-2013 16:58 ]

• Sonny7
Inderdaad, waarschijnlijk zitten zowel de xenon als de LED flits en de lens erin verwerkt, ik geef toe dat het wel even wennen is!

Verwijderd

Worsteneter schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 15:43:
[...]

Windows 'Blue' en Windows Phone 'blue' (ergo de 'blue' update) is een update over de gehele linie van Microsoft. Eerst komen inderdaad de GDR2 en 3 nog waarna óók voor Windows Phone de Blue update gaat komen.

De Windows Blue komt deze zomer (preview) met in het najaar de officiele en de Windows Phone blue is aangekondigd als 'holidays 2013' maar kans is groot dat het inderdaad januari/februari wordt. En dat is dan inderdaad Windows Phone 8.1
Waarschijnlijk jammer genoeg...

Had me toch iets beters verwacht toen ik mij een WP aanschafte qua updates content etc...

Zie amper een verschil na een jaar ver, nog altijd een groot gebrek aan apps en customisation.

• Worsteneter
Verwijderd schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 19:28:
[...]

Waarschijnlijk jammer genoeg...

Had me toch iets beters verwacht toen ik mij een WP aanschafte qua updates content etc...

Zie amper een verschil na een jaar ver, nog altijd een groot gebrek aan apps en customisation.
Serieus?! Haha jongen toch! Microsoft die update er op los hoor?

Windows Phone:
- uitgekomen eind oktober
- januari gdr1
- zomer gdr2
- najaar gdr 3
- winter windows phone 8.1

Daarbij komt Nokia ook bij vrijwel elke update met firmware updates voor Nokia toestellen.. volgens mij zijn dat 4 grote updates in 1 jaar! Customisation zit niet in het OS, dat had je van te voren kunnen weten. Enige aanpasbaarheid komt straks blue (meerdere kleuren etc). Maar updates bestaan veelal uit extra features en performance updates.
Apps ligt niet volledig, zelfs ook al ligt het er een beetje bij microsoft.

Ik denk dat je dan een verkeerde keuze hebt gemaakt als je apps en customisation wilt. Als updates je tegenvallen is dat voor mij onbegrijpelijk. iOS krijgt 1x per jaar een kleine update en android krijgt vaak géén update en komt veelal verouderd uit. Wat wil je nog meer dan zo'n geweldige support van Microsoft?

Verwijderd

Ik zal eerlijk zijn dat ik redelijk impulsief de 920 gekocht heb. Dus zonder het wikken en wegen over de OS. Belangrijkste voor mij was dat de Synology Apps beschikbaar en dat waren ze. Maar wat vind ik het een ontzettende fijne OS. Ik kom van een N8 af en dan is de echt een grote voorsprong. Zo soepeltjes, heel veel apps. Ik snap niet dat mensen klagen over te weinig apps.....

• Worsteneter
Verwijderd schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 20:35:
Ik zal eerlijk zijn dat ik redelijk impulsief de 920 gekocht heb. Dus zonder het wikken en wegen over de OS. Belangrijkste voor mij was dat de Synology Apps beschikbaar en dat waren ze. Maar wat vind ik het een ontzettende fijne OS. Ik kom van een N8 af en dan is de echt een grote voorsprong. Zo soepeltjes, heel veel apps. Ik snap niet dat mensen klagen over te weinig apps.....
Fijn dat je blij bent met je keuze :)

Ik heb zelf ook genoeg aan de apps in de market, enige app die ik mis is de ING mobiel bankieren app maar die is onderweg.
Vanaf symbian is het ook een andere belevenis dan een overstap van android/iOS naar Windows Phone. Al die appjes zoals bijenkorf 'dolle dwaze dagen' van app voor lokale autodealers worden gemaakt voor iOS en Android, die apps mis je gewoon. De vraag is; maak je daar gebruik van en mis je het?

Alle grote apps zijn er, dus wat dat betreft is het ook dikke prima. Het OS zelf, buiten de apps om, vind ik ruim beter en dat weegt voor mij zwaarder dan apps. Oh en de lumia 920 is zo'n prachtig ding he :D die camera, draadloos laden, dat scherm? wauwie

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-11 20:01
ob3lix schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 15:49:
[...]

Volgens mij was de storing nu verholpen, maar wanneer je tijdens de storing een order heb aangemaakt, zul je geen status krijgen. Dus wil je meer informatie, dan moet je even bellen.

Ik had mijn telefoon opgestuurd omdat de telefoon doordat ik problemen met mijn speakers had. De telefoon dacht dat er nog oordopjes in de jack zaten, terwijl dit niet het geval was.
Nog steeds niks, morgen maar ff bellen dan.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

• Ladykiller007
hahahi20 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 16:49:
[...]

Bedoel je met herstarten dat hij helemaal vastslaat en dat je hem moet soft-resetten?

En zijn er wel momenten waarop je simkaart geen fout heeft?
Nee, hij herstart en dan doet het weer gewoon....
Ze hebben pas mn sim kaart lezertje in de tel vervangen...
Heb zelf een hard reset uitgevoerd.
Maar het probleem doet zich nog steeds voor..
Heb een nieuw sim kaartje besteld....dus nu hopen dat dat het probleem is.

Hij geeft alleen een melding wanneer het toestel zich herstart.

• Cyrus The Virus
Net even gebeld, ze hadden inderdaad een storing met het status systeem, hij zou vandaag verzonden worden een nieuw toestel :) dan komt hij misschien morgen of anders maandag binnen.

Dat noem ik nog eens snelle service.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

pff dit heb ik weer.. Ik had mijn toestel opgestuurd omdat deCC-1043 Cover erge krassen op mijn achterkant had veroorzaakt en er stof bij mijn frontcamera zat.

Het toestel was vorige week opgehaald en kreeg gisteren een gloednieuw toestel binnen. Bij aanzetten verliep alles goed, maar bij de reboot blijft hij steeds in een loop zitten naar het Nokia logo. Hardreset heeft niet geholpen....

Baal hier beetje van, denk persoonlijk dat het moederbord een beetje gaar is want er zat wel de laatste firmware op.

Poging twee dan maar weer en ga er dit keer vanuit dat ze het beter testen..

[ Voor 11% gewijzigd door vali op 06-06-2013 12:45 ]

• Pyramiden
Ladykiller007 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 08:49:
[...]

Nee, hij herstart en dan doet het weer gewoon....
Ze hebben pas mn sim kaart lezertje in de tel vervangen...
Heb zelf een hard reset uitgevoerd.
Maar het probleem doet zich nog steeds voor..
Heb een nieuw sim kaartje besteld....dus nu hopen dat dat het probleem is.

Hij geeft alleen een melding wanneer het toestel zich herstart.
Ik vroeg het me af.
Ik heb namelijk 2 toestellen terug gestuurd.
Een had een gaar moederboard ofzo, die liep niet langer dan 1 minuut zonder te crashen (alleen hard-reset hielp).
En de andere had een kapotte sim-slot. (miste een contact pinnetje)

Ik dacht dat je misschien hetzelfde had.

• Ladykiller007
hahahi20 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 15:23:
[...]

Ik vroeg het me af.
Ik heb namelijk 2 toestellen terug gestuurd.
Een had een gaar moederboard ofzo, die liep niet langer dan 1 minuut zonder te crashen (alleen hard-reset hielp).
En de andere had een kapotte sim-slot. (miste een contact pinnetje)

Ik dacht dat je misschien hetzelfde had.
Bij mij heeft een hard reset niet geholpen helaas....
Heb 2 verschillende sims geprobeerd...ook niet geholpen.

Zojuist Nokia gebeld en krijg een vervangende opgestuurd...dan pas stuur ik de mijne terug...kan ik in ieder geval nog wat...
Maar wordt hier wel ongelofelijk moe van.....
Als ik de vervangende terug krijg is dat al mijn 3e(!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)

Maar het is en blijft een toptoestel... mits het werkt natuurlijk....

• AlphaWierie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-11 12:20
Wat ik me al een tijdje afvraag is het volgende:
Mijn lumia maakt er mooie fotos, maar hoe kan ik ze op volwaardige grootte krijgen? als ik ze dus mail, of via whatsapp stuur of via skydrive open zijn ze maar 200-300 kb? ik neem aan dat een 8mp foto toch groter moet zijn?

Bij de instellingen in het camera menu kan ik niks vinden.

• Worsteneter
Ladykiller007 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 15:26:
[...]

Bij mij heeft een hard reset niet geholpen helaas....
Heb 2 verschillende sims geprobeerd...ook niet geholpen.

Zojuist Nokia gebeld en krijg een vervangende opgestuurd...dan pas stuur ik de mijne terug...kan ik in ieder geval nog wat...
Maar wordt hier wel ongelofelijk moe van.....
Als ik de vervangende terug krijg is dat al mijn 3e(!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)

Maar het is en blijft een toptoestel... mits het werkt natuurlijk....
Jammer dit te horen! Dit is natuurlijk wel echt domme domme pech :P

Maar inderdaad, een toptoestel! ;)

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
AlphaWierie schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 16:15:
Wat ik me al een tijdje afvraag is het volgende:
Mijn lumia maakt er mooie fotos, maar hoe kan ik ze op volwaardige grootte krijgen? als ik ze dus mail, of via whatsapp stuur of via skydrive open zijn ze maar 200-300 kb? ik neem aan dat een 8mp foto toch groter moet zijn?

Bij de instellingen in het camera menu kan ik niks vinden.
Klopt. Je kunt ze alleen naar sky-drive syncen op het originele formaat (en alleen via Wifi).

• kippetje01
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09 14:30
Sanction schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 16:35:
[...]

Klopt. Je kunt ze alleen naar sky-drive syncen op het originele formaat (en alleen via Wifi).
En natuurlijk via usb naar je pc.

Wordt het via bluetooth eigenlijk ook gecomprimeerd?

• AlphaWierie
Sanction schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 16:35:
[...]

Zou je mij kunnen vertellen hoe ik dat moet doen?
Omdat als ik mijn skydrive open op mijn laptop zijn de fotos ook maar 200-300kbs.

Verwijderd

AlphaWierie schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 17:44:
[...]

Omdat als ik mijn skydrive open op mijn laptop zijn de fotos ook maar 200-300kbs.
Bij de instellingen van skydrive op je lumia kun je de uploadgrootte aangeven. Kies origineel en je krijgt in je skydrive foto's van 2Mb, 8Mpixel

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
[...]

Dat zit ergens bij de camera-instellingen, zal het zo opzoeken. Ik zie de foto's op ca. 2Mb op sky-drive.

Verwijderd

ik krijg de nokia lumia 920 van mijn ouders, maar ik wil eigenlijk wel weten of je er goede games op kan spelen, want dat vind ik wel gaaf.
Verwijderd schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 20:12:
ik krijg de nokia lumia 920 van mijn ouders, maar ik wil eigenlijk wel weten of je er goede games op kan spelen, want dat vind ik wel gaaf.
Voor dat soort zaken zou je echt bij deze topic moeten zijn. Over de hardware, daar hoef je geen zorgen over te maken, de zwaardere games uit de store draaide perfect op de l920. (asphalt 7 heat, rayman jungle run bv.)

Verwijderd

[...]

Dit is het menu wat je zoekt..

Afbeeldingslocatie: http://s14.postimg.org/4ecfq61td/001.png

[ Voor 14% gewijzigd door PaT op 06-06-2013 22:31 ]

• AlphaWierie
Top bedankt! Hij stond idd niet op best.

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-12 19:22

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Pfff. Gister is mijn Lumia 920 gevallen. Lag op de 3e tree van de trap naar zolder. Komt de poes eraan en die tikt het ding gewoon even weg, valt zo op de trap die naar beneden gaat. Op het eerste gezicht niks te zien aan de 920.

Later even spelletje gespeeld waarbij je moet vliegen en gebruik wordt gemaakt van kantelen etc om te kunnen sturen. Dat werkte ineens voor geen meter. Spel verwijderd en opnieuw geinstalleerd en toen werkte het wel weer.

Daarna telefoon dus bijna leeg, leg hem op de wireless lader en tegen 1 uur ga ik naar bed. Telefoon reageert niet. Dus uitgezet en weer aan en nu zit hij dus in een boot loop. Hele tijd uit, Nokia logo, paar seconden wachten, zwart scherm, boot opnieuw, Nokia Logo etc etc. Maar laten lopen totdat de accu eindelijk leeg was en nu weer aan de lader.

Soft en hard reset krijg ik met geen mogelijkheid voor elkaar. (volume down + power button, wachten op de tril en dan los laten en volume down + camera + power butten). Nog even afwachten anders een belletje naar Nokia :(

Nu weer mijn oude iPhone 3G. Man wat is dat een sloom en lelijk ding dan zeg....

EDIT: Nou dmv onderstaand krijg ik 2 tandwieltjes, maar daarna gewoon weer telkens het Nokia logo :(

1. Turn off the phone by holding the power then slide the screen down, then wait until the screen is off.
2. Turn on by pressing the power button once, then hold volume down until you see "!" mark, then release the volume down.
3. Press volume up button once.
4. Press volume down button once.
5. Press the power button once.
6. Press the volume down button once

[ Voor 17% gewijzigd door MRE-Inc op 07-06-2013 06:55 ]

XBL: MRE Inc

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-12 08:06

defcon84

Multipass?

ah vervelende katten ook.. lijkt toch iets mis mee te zijn.. hoe lang laat je hem op het nokia logo wachten?

offtopic:
er is iets mis met de "Let op:", ik zie html.

• levi1700
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-11 15:36
Ladykiller007 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 15:14:
[...]

Normaal staat er wel een status.
De site heeft misschien een storing...

Anders ff contact opnemen met dit nummer optie 3 (voor nederlands) : arvato-support Netherlands | E-mail: Nokia.Intellifix.NL@Bertelsmann.de | Hotline: +31 (0) 202621099

Houd de ordernummer bij de hand
Iemand toevallig weet van een belgisch telnummmer, want mijn status is al meer dan een week blanco?

• Ladykiller007
levi1700 schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 09:30:
[...]

Iemand toevallig weet van een belgisch telnummmer, want mijn status is al meer dan een week blanco?
arvato-support Belgium | E-mail: Nokia.Intellifix.BE@Bertelsmann.de | Hotline: +32 (0) 28807643

• MRE-Inc

MRE-Inc

defcon84 schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 09:29:
ah vervelende katten ook.. lijkt toch iets mis mee te zijn.. hoe lang laat je hem op het nokia logo wachten?

offtopic:
er is iets mis met de "Let op:", ik zie html.
Nou heb hem net zo lang laten lopen totdat de accu leeg was. In middels een hardreset gedaan zonder simtray en dan gaat het goed en inmiddels ook met simtray. Momenteel is allees weer aan het restoren. De backup die ooit gemaakt was, is ook mooi de mist in gegaan met restoren. Nu alles beetje bij beetje weer op mn startscherm aan het zetten, maar de originele oplader trekt het momenteel niet met al die app downloads en configuratie instellingen die ik maak.

Iig weer een schone lumia 920. Hopenlijk blijft hij het nu goed doen....

Overigens had ik 2way authenticatie aan staan. Dat werkt dus niet als je bij het eerste opstarten je ms account ingeeft.

Ik merk trouwens dat de 3 knoppen (Back, Windows Home en Zoeken) niet oplichten ? Is dat altijd zo bij zonlicht ?

[ Voor 11% gewijzigd door MRE-Inc op 07-06-2013 10:09 ]

• levi1700
Ladykiller007 schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 09:32:
[...]

arvato-support Belgium | E-mail: Nokia.Intellifix.BE@Bertelsmann.de | Hotline: +32 (0) 28807643
Thanx, wordt vandaag verwacht :) (wel een 620)

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-12 08:06

defcon84

Multipass?

MRELynx schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 09:56:
[...]

Nou heb hem net zo lang laten lopen totdat de accu leeg was. In middels een hardreset gedaan zonder simtray en dan gaat het goed en inmiddels ook met simtray. Momenteel is allees weer aan het restoren. De backup die ooit gemaakt was, is ook mooi de mist in gegaan met restoren. Nu alles beetje bij beetje weer op mn startscherm aan het zetten, maar de originele oplader trekt het momenteel niet met al die app downloads en configuratie instellingen die ik maak.

Iig weer een schone lumia 920. Hopenlijk blijft hij het nu goed doen....

Overigens had ik 2way authenticatie aan staan. Dat werkt dus niet als je bij het eerste opstarten je ms account ingeeft.

Ik merk trouwens dat de 3 knoppen (Back, Windows Home en Zoeken) niet oplichten ? Is dat altijd zo bij zonlicht ?
Hmm ja fingers crossed..

En ja de lichtjes gaan uit in zonlicht :)

• ZtaaB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:33
Sinds een aantal dagen in het bezit van de lumia 920.
Fijn apparaat, helemaal in vergelijking met mijn vorige telefoon.

Toch is er wat vaags aan de hand. In het begin kon ik met Nokia Music in de Mix Radio vanalles selecteren om af te spelen. Dit werkte prima en gebruikte ik ook veel.

Tot gisteravond, in mix radio stonden ineens duitse en dubbele 'stations'. Bij het selecteren van een willekeurig station kreeg i ke melding dat er iets mis gegaan was en dat ik het later nog eens moest proberen.
Je raad het al: niets natuurlijk ;)

Daarna een nieuw nokia account aangemaakt, de telefoon gerestored naar fabrieksinstellingen en de hele handel opnieuw ingesteld.

Nu is het scherm Mix Radio helemaal leeg...
Best wel irritant, ik wil dat ie t gewoon weer doet :P

iemand tips om dit weer aan de gang te krijgen?

@Sonny7
thnx, even getest maar helaas. Nog steeds leeg.
Zelf een mix maken werkt wel. Blijft vreemd :P

[ Voor 6% gewijzigd door ZtaaB op 07-06-2013 12:00 ]

Haal NOOIT een spookrijder in !

• Sonny7
Nokia Music verwijderen en opnieuw installeren uit de Store? (is maar een suggestie)

@ ZtaaB: Wellicht helpt dit je:

http://www.reddit.com/r/windowsphone/comments/17qy68/

(heb helaas zelf geen tijd om het door te lezen)

[ Voor 46% gewijzigd door Sonny7 op 07-06-2013 12:27 ]

• MRE-Inc

MRE-Inc

defcon84 schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 11:17:
[...]

Hmm ja fingers crossed..

En ja de lichtjes gaan uit in zonlicht :)
Thanx, zo ver ik nu kan zien, werkt alles weer. Ben je wel een halve dag verder zeg..... Komende dagen kijken hoe de telefoon zich houdt.

• ZtaaB
Sonny7 schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 11:50:
Nokia Music verwijderen en opnieuw installeren uit de Store? (is maar een suggestie)

@ ZtaaB: Wellicht helpt dit je:

http://www.reddit.com/r/windowsphone/comments/17qy68/

(heb helaas zelf geen tijd om het door te lezen)
thnx, een en ander getest met de taal en regio instellingen. Maar nog steeds een leeg mix radio venster.
Werkt ie bij jullie wel eigenlijk :?

• kippetje01
ZtaaB schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 12:54:
[...]

thnx, een en ander getest met de taal en regio instellingen. Maar nog steeds een leeg mix radio venster.
Werkt ie bij jullie wel eigenlijk :?
Nope, mix radio scherm is leeg.

• ZtaaB
vaag toch? :?
Ik weet zeker dat ie gevuld was en er genres geselecteerd konden worden.

• kippetje01
ZtaaB schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 13:32:
vaag toch? :?
Ik weet zeker dat ie gevuld was en er genres geselecteerd konden worden.
zal wel een storing @nokia zijn dan

• Sonny7
kippetje01 schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 13:39:
[...]

zal wel een storing @nokia zijn dan
Hier hetzelfde probleem, had nog niet eens gekeken :)
Zal door Nokia wel opgelost worden dan!

Verwijderd

Hier ook geen Mix radio op dit moment!

Verwijderd

Aaaaah! Gisteren m'n Lumia laten vallen van zo'n 30 cm hoogte. Krak. Klein scheurtje net onder Windows logo. Verder geen last van maar oh zo zonde! Ook nu hij niet meer door te verkopen is. Nieuwe unit scherm en touch is €250. Wel een aankoopverzekering van abn credit card maar daar zitten ook 1000 adders onder het gras dus waardeloos!
net 4 maanden oud dus toch een naar gevoel iedere keer als ik hem in m'n handen heb!!

• Worsteneter
Verwijderd schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 18:27:
Aaaaah! Gisteren m'n Lumia laten vallen van zo'n 30 cm hoogte. Krak. Klein scheurtje net onder Windows logo. Verder geen last van maar oh zo zonde! Ook nu hij niet meer door te verkopen is. Nieuwe unit scherm en touch is €250. Wel een aankoopverzekering van abn credit card maar daar zitten ook 1000 adders onder het gras dus waardeloos!
net 4 maanden oud dus toch een naar gevoel iedere keer als ik hem in m'n handen heb!!
Als je nou eens de ABN belt en vraag hoe het zit? Niet geschoten is altijd mis he!

Verwijderd

Weet iemand hoe je kan zien welke app een dataverbinding gebruikt? Want die blijft maar mijn batterij leegslurpen. Wifi geen enkel probleem, maar mobiel is een drama... De autolader kan het zelfs niet bijhouden... Vanochtend ingestapt met 100% en nu is hij compleet leeg. Geen druppel energie meer. Zet je de mobiele verbinding uit, dan is het acceptabel.

Skype weg gedaan, What's app weg, feedback uitgeschakeld, email op iedere 15 minuten... En toch blijft een er een continue verbinding openstaan. Kan je nergens instellen: verbinding maken indien nodig.

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:45
Verwijderd schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 20:58:
Weet iemand hoe je kan zien welke app een dataverbinding gebruikt? Want die blijft maar mijn batterij leegslurpen. Wifi geen enkel probleem, maar mobiel is een drama... De autolader kan het zelfs niet bijhouden... Vanochtend ingestapt met 100% en nu is hij compleet leeg. Geen druppel energie meer. Zet je de mobiele verbinding uit, dan is het acceptabel.

Skype weg gedaan, What's app weg, feedback uitgeschakeld, email op iedere 15 minuten... En toch blijft een er een continue verbinding openstaan. Kan je nergens instellen: verbinding maken indien nodig.
Al eens je mobieltje uitgezet, ff wachten en weer aan?

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:56
Verwijderd schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 18:27:
Bij onze lokale telefoon turk was het vervangen van het scherm+touchscreen van een 820 maar 135 euro. Ook nog veel geld, maar beter te doen dan 250 euro.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Worsteneter schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 18:44:
[...]

Als je nou eens de ABN belt en vraag hoe het zit? Niet geschoten is altijd mis he!
Ja inderdaad.
Ik heb ooit de kosten voor reparatie van een gevallen iPhone vergoed gekregen via de aankoopverzekering van Visa (ICS). In de Apple Store kon ik de iPhone voor 200 euro laten vervangen door een refurbished model met een compleet nieuwe behuizing. Dat bedrag werd uitgekeerd na het opsturen van de bon. De maximumvergoeding voor mobiele telefoons was 250 euro. Ik hoop voor je dat het bij de aankoopverzekering van ABN Amro hetzelfde werkt.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Atila
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-07 14:25
Sinds vorige week ben ik in het bezit van een zwarte Lumia 920 en komende van een E7 (met hardware keyboard), was het even wennen, maar het gaat allemaal soepeltjes inmiddels. Ben al een paar dagen bezig om de juiste instellingen te vinden, wat betreft nightshot pics en dergelijke en ook daar zit progressie in.

Alleen ben ik (nog) niet tevreden over de accuduur, op 2G haal ik rustig de hele dag, maar op 3G ben ik met 6 uur wel klaar. Dan MOET ik een stopcontact vinden ergens. Ook wordt de GSM erg warm naast en boven de camera, je kan er bijna een ei op koken, zeg maar. Dit overigens alleen met 3G, op 2G is er niets aan de hand (op de zaak heb ik overigens gewoon WIFI erbij aanstaan).

Whatsapp is even wennen, als je WA op de E7 gewend bent. Viber en Skype doen het wel goed. Het scherm is fantastisch en de normale foto's zijn ook erg goed. Wel merk ik dat ik niet alle apps kan vinden in de store, die bijvoorbeeld op WPCentral staan, zoals Facebook Beta. Die krijg ik gewoon niet gevonden vanuit de Store app. Weet iemand wat ik precies fout doe of is dat locatie-gebonden ?

• levi1700
Atila schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 14:38:
Sinds vorige week ben ik in het bezit van een zwarte Lumia 920 en komende van een E7 (met hardware keyboard), was het even wennen, maar het gaat allemaal soepeltjes inmiddels. Ben al een paar dagen bezig om de juiste instellingen te vinden, wat betreft nightshot pics en dergelijke en ook daar zit progressie in.

Alleen ben ik (nog) niet tevreden over de accuduur, op 2G haal ik rustig de hele dag, maar op 3G ben ik met 6 uur wel klaar. Dan MOET ik een stopcontact vinden ergens. Ook wordt de GSM erg warm naast en boven de camera, je kan er bijna een ei op koken, zeg maar. Dit overigens alleen met 3G, op 2G is er niets aan de hand (op de zaak heb ik overigens gewoon WIFI erbij aanstaan).

Whatsapp is even wennen, als je WA op de E7 gewend bent. Viber en Skype doen het wel goed. Het scherm is fantastisch en de normale foto's zijn ook erg goed. Wel merk ik dat ik niet alle apps kan vinden in de store, die bijvoorbeeld op WPCentral staan, zoals Facebook Beta. Die krijg ik gewoon niet gevonden vanuit de Store app. Weet iemand wat ik precies fout doe of is dat locatie-gebonden ?
Omdat ze nog niet officieel in de store staan, je moet even de qr-code scannen, of op de link klikken in het artikel met je lumia.

• Atila
levi1700 schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 14:48:
[...]

Omdat ze nog niet officieel in de store staan, je moet even de qr-code scannen, of op de link klikken in het artikel met je lumia.
Dank je, dat werkt inderdaad. Nu even wat meer apps binnen halen :)

• bacardifrans
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-11 19:46
gisteren naar een concert geweest ff stukje video opgenomen
wat is het beeld en het geluid goed die rich recording werkt dus prima
zal ff kijken of ik het filmpje online krijg (iemand tip voor een app?)

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
bacardifrans schreef op zondag 09 juni 2013 @ 01:24:
gisteren naar een concert geweest ff stukje video opgenomen
wat is het beeld en het geluid goed die rich recording werkt dus prima
via skydrive delen?

• kernie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:12
Atila schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 14:38:

Heb de mijne ondertussen opgestuurd i.v.m. slechte accuduur. Ben de hele dag onderweg voor mijn werk en haal het einde van de dag niet (meestal om 14 uur de batterij besparing aan) met matig gebruik! :(
Met mijn twee jaar oude iPhone 4 was dit geen enkel probleem.

Ook al geprobeerd zonder Whatsapp, Skype en Battery app maar dat mag ook niet helpen. Ook bij bijv. browsen gaat de accu als een malle omlaag. Heb het overigens ook met Wifi.

Kijken wat Nokia gaat doen!

PS5

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
BastiaanN schreef op maandag 03 juni 2013 @ 07:49:
[...]

Ja, na de harde reset nog steeds het zelfde. Eerst een half uur naar wat draaiende tandwieltjes gekeken, daarna heel vaak gezien dat de telefoon herstarte nadat "Nokia" in beeld kwam en uiteindlijk na 1,5 uur ofzo was hij dan weer opgestart. En nog steeds kom ik het instellingen menu niet in :'(
Uiteindelijk starte het toestel na een dag ofzo weer op. Helaas begon gister het gedonder weer. De telefoon liep vast en na uitzetten was deze met geen mogelijkheid meer op te starten. Ik heb zelfs geprobeerd om het toestel m.b.v. NaviFirm en Nokia PTS(?) opnieuw te flashen. Het flashen ging prima alleen het toestel start nog steeds niet op. Dus toch maar aangemeld voor reparatie nu.

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

• Atila
kernie schreef op zondag 09 juni 2013 @ 10:20:
[...]

Heb de mijne ondertussen opgestuurd i.v.m. slechte accuduur. Ben de hele dag onderweg voor mijn werk en haal het einde van de dag niet (meestal om 14 uur de batterij besparing aan) met matig gebruik! :(
Met mijn twee jaar oude iPhone 4 was dit geen enkel probleem.

Ook al geprobeerd zonder Whatsapp, Skype en Battery app maar dat mag ook niet helpen. Ook bij bijv. browsen gaat de accu als een malle omlaag. Heb het overigens ook met Wifi.

Kijken wat Nokia gaat doen!
Ik merk dat ie met een originele Nokia autolader eigenlijk niet wordt bijgeladen, terwijl die lader echt alles kan opladen! Met mijn E7 kon ik navigeren en radio luisteren via de speaker en toch werd mijn GSM rap bijgeladen, met de 920 is dit bijkans onmogelijk. Het batterij-niveau daalt gewoon, wel heel langzaam, maar het daalt. Van bijladen is geen sprake meer TENZIJ ik van 3G naar 2G schakel. Dus wat is er aan de hand ?

Verwijderd

Dit klinkt, helaas, mij enorm bekend in de oren..... Jammer, ontzettend jammer. Dit is voor mij ook de reden dat ik twijfel om de 520 voor mijn vrouw te kopen.. Terwijl hij op standby en met wifi amper iets verbruikt. Het is die verdomde dataverbinding. Ik heb hem van armoede maar op 2G gezet, maar eigenlijk is dit absurd.

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:19

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

bacardifrans schreef op zondag 09 juni 2013 @ 01:24:
Youtube?

• MRE-Inc

MRE-Inc

BastiaanN schreef op zondag 09 juni 2013 @ 12:37:
[...]

Uiteindelijk starte het toestel na een dag ofzo weer op. Helaas begon gister het gedonder weer. De telefoon liep vast en na uitzetten was deze met geen mogelijkheid meer op te starten. Ik heb zelfs geprobeerd om het toestel m.b.v. NaviFirm en Nokia PTS(?) opnieuw te flashen. Het flashen ging prima alleen het toestel start nog steeds niet op. Dus toch maar aangemeld voor reparatie nu.
Ik hen hetzelfde gehad. Vanmiddag weer. Het begint met een uiterst trage os, bij het aanklikken van een app zie je de 4 puntjes en dan klapt de app eruit. Als je dan je Lumia uitzet, dan blijft hij hangen in een Nokia scherm, sluit af en dan weer het Nokia scherm. Heb gemerkt dat wanneer ik dat heb en de simtray eruit haal, dat hij dan na een paar minuten wel door start als ik een softreset doe. Dan staat alleen de tijd compleet verkeerd nadat ik weer op het home scherm zit.

Ik kijk het nog even een week aan anders stuur ik hem op ter reparatie. De problemen begonnen overigens nadat ik ProShot had gekocht en geïnstalleerd. Heb die app nu verwijderd en kijken hoe het gaat.

Laten we hopen dat dit nooit gaat gebeuren!!!

• hendrilankamp
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-11 15:15
Atila schreef op zondag 09 juni 2013 @ 15:45:
[...]

Ik merk dat ie met een originele Nokia autolader eigenlijk niet wordt bijgeladen, terwijl die lader echt alles kan opladen! Met mijn E7 kon ik navigeren en radio luisteren via de speaker en toch werd mijn GSM rap bijgeladen, met de 920 is dit bijkans onmogelijk. Het batterij-niveau daalt gewoon, wel heel langzaam, maar het daalt. Van bijladen is geen sprake meer TENZIJ ik van 3G naar 2G schakel. Dus wat is er aan de hand ?
ook hier komt dat probleem voor.
Heledag met wifi en 2g is geen probleem, 3g is maximaal 8 uurtje's waarvan hij maar 1 uur daadwerkelijk gebruikt wordt.

• Worsteneter
Verwijderd schreef op zondag 09 juni 2013 @ 19:28:
Dit klinkt, helaas, mij enorm bekend in de oren..... Jammer, ontzettend jammer. Dit is voor mij ook de reden dat ik twijfel om de 520 voor mijn vrouw te kopen.. Terwijl hij op standby en met wifi amper iets verbruikt. Het is die verdomde dataverbinding. Ik heb hem van armoede maar op 2G gezet, maar eigenlijk is dit absurd.
Ik gebruik constant data, ik tether met mijn laptop en ik houd het altijd een dag uit met mijn lumia 920. Tenzij ik écht constant op mijn telefoon zit te pielen en te gamen, maar dan houd geen enkele telefoon het een hele dag uit.

• MRE-Inc

MRE-Inc

En weer klappen mijn applicaties zoals Email, IE10, Camera, Calculator etc eruit. Dit nadat ik net SophieLenses voor Nokia en #2InstaWithLove camera filters heb geinstalleerd. Ik heb sterk het idee dat het gros van deze filters problemen veroozaken op de 920. Als ik nu mn telefoon ga rebooten, dan zal hij ongetwijfeld in een boot loop van Nokia blijven hangen.

Anderen ervaringen met lensen en slechte performance/uitklappende apps op de 920 ?

Verwijderd

Worsteneter schreef op maandag 10 juni 2013 @ 00:18:
[...]

Ik gebruik constant data, ik tether met mijn laptop en ik houd het altijd een dag uit met mijn lumia 920. Tenzij ik écht constant op mijn telefoon zit te pielen en te gamen, maar dan houd geen enkele telefoon het een hele dag uit.
Hier staan nu al drie personen met drie exact hetzelfde probleem, behalve bij jou dus. Is een dag bij jou een echte dag of een werkdag?

Anders ga ik die van mij ook terugbrengen als reparatie.

• picardo
  • Laatst online: 09-11 07:03
MRELynx schreef op maandag 10 juni 2013 @ 06:58:
En weer klappen mijn applicaties zoals Email, IE10, Camera, Calculator etc eruit. Dit nadat ik net SophieLenses voor Nokia en #2InstaWithLove camera filters heb geinstalleerd. Ik heb sterk het idee dat het gros van deze filters problemen veroozaken op de 920. Als ik nu mn telefoon ga rebooten, dan zal hij ongetwijfeld in een boot loop van Nokia blijven hangen.

Anderen ervaringen met lensen en slechte performance/uitklappende apps op de 920 ?
Ja ik .. Langzaam uit standby .. apps die niet starten . Wel allemaal eigen apps van wm8. Apps uit de store werken gewoon, zoals nu en nos .

Ineens had ik er last van

Krijg vandaag of morgen een nieuwe 920 als het goed is ...

• MRE-Inc

MRE-Inc

picardo schreef op maandag 10 juni 2013 @ 07:59:
[...]

Ja ik .. Langzaam uit standby .. apps die niet starten . Wel allemaal eigen apps van wm8. Apps uit de store werken gewoon, zoals nu en nos .

Ineens had ik er last van

Krijg vandaag of morgen een nieuwe 920 als het goed is ...
Ja exact het zelfde. 3rd party apps uit de store doen het wel gewoon goed, alleen de ingebouwde WP8 apps crashen na een paar seconden een wit/zwart scherm, met de tekst Laden of Hervatten. Ook als het scherm uit staat en je drukt op de powerknop, dan duurt het gewoon 10 seconden voordat je lockscreen te voorschijn komt.

Hoe heb je het geregeld dat je een nieuwe krijgt ? Ga ik dat proces ook in gang zetten. Nu moet ik elke keer mijn simkaart en tray eruit halen en maar hopen dat hij dan wil rebooten.

• BastiaanN
  • Niet online
MRELynx schreef op maandag 10 juni 2013 @ 08:09:
[...]

Ja exact het zelfde. 3rd party apps uit de store doen het wel gewoon goed, alleen de ingebouwde WP8 apps crashen na een paar seconden een wit/zwart scherm, met de tekst Laden of Hervatten. Ook als het scherm uit staat en je drukt op de powerknop, dan duurt het gewoon 10 seconden voordat je lockscreen te voorschijn komt.
Dit is exact het probleem wat mijn toestel ook heeft. Alleen komt daarbij dat het toestel niet meer opstart als ik hem uitzet. Die van mij wordt vandaag opgehaald door UPS. Ik ben benieuwd. :)

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:28
Ik heb hier aardig wat lens-apps op staan, maar ik herken het probleem niet. Misschien omdat ik ze eigenlijk nooit gebruik of omdat ik die 2 applicaties er niet op heb staan, maar hier draait alles nog probleemloos.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• kippetje01
BastiaanN schreef op maandag 10 juni 2013 @ 08:15:
[...]

Dit is exact het probleem wat mijn toestel ook heeft. Alleen komt daarbij dat het toestel niet meer opstart als ik hem uitzet. Die van mij wordt vandaag opgehaald door UPS. Ik ben benieuwd. :)
Had ik ook, als je terug zoekt in het topic kan je de uitgebreide symptomenlijst vinden. Overigens klapten ook (sommige) 3rd party apps er uit of werkten niet goed.

Ik had overigens geen andere lenses geïnstalleerd.

[ Voor 5% gewijzigd door kippetje01 op 10-06-2013 12:32 ]

• ZtaaB
ZtaaB schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 11:36:
Sinds een aantal dagen in het bezit van de lumia 920.
Fijn apparaat, helemaal in vergelijking met mijn vorige telefoon.

Toch is er wat vaags aan de hand. In het begin kon ik met Nokia Music in de Mix Radio vanalles selecteren om af te spelen. Dit werkte prima en gebruikte ik ook veel.

Tot gisteravond, in mix radio stonden ineens duitse en dubbele 'stations'. Bij het selecteren van een willekeurig station kreeg i ke melding dat er iets mis gegaan was en dat ik het later nog eens moest proberen.
Je raad het al: niets natuurlijk ;)

Daarna een nieuw nokia account aangemaakt, de telefoon gerestored naar fabrieksinstellingen en de hele handel opnieuw ingesteld.

Nu is het scherm Mix Radio helemaal leeg...
Best wel irritant, ik wil dat ie t gewoon weer doet :P

iemand tips om dit weer aan de gang te krijgen?

@Sonny7
thnx, even getest maar helaas. Nog steeds leeg.
Zelf een mix maken werkt wel. Blijft vreemd :P
Mix Radio werkt inmiddels weer. Geen id wat er aan de hand was maar het schermpje is weer gevuld met genres e.d.

Hopen dat ie t blijft doen want ik vind het wel mooi werken :)

• ob3lix
Ladykiller007 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 15:14:
[...]

Normaal staat er wel een status.
De site heeft misschien een storing...

Anders ff contact opnemen met dit nummer optie 3 (voor nederlands) : arvato-support Netherlands | E-mail: Nokia.Intellifix.NL@Bertelsmann.de | Hotline: +31 (0) 202621099

Houd de ordernummer bij de hand
Ik heb na een week mijn telefoon teruggekregen van nokia-care.
Het eerste wat ik deed was testen of het probleem was verholpen, wat denk je? Nog precies hetzelfde :( |:(

Bel ik naar arvato/nokia-care, zegt die man “Ooh, dan hebben ze waarschijnlijk het verkeerde vervangen, dat kan nou eenmaal gebeuren”. Grrr, totaal geen begrip voor mijn frustratie. Voordat je een telefoon terug stuur test je toch of dat het probleem is verholpen? Ik zet de muziek aan op de telefoon en hoorde gelijk niets uit de speakers komen, een normaal denkend mens moet zoiets toch gewoon testen. :?

Ik heb het helemaal gehad met nokia-care :( . Ben mijn telefoon dus weer ruim een week kwijt als het tegenzit.

Zijn er nog meer mogelijkheden om je lumia te laten maken, buiten arvato om :) ?

• BastiaanN
  • Niet online
ob3lix schreef op maandag 10 juni 2013 @ 14:56:
[...]

Het eerste wat ik deed was testen of het probleem was verholpen, wat denk je? Nog precies hetzelfde :( |:(

Bel ik naar arvato/nokia-care, zegt die man “Ooh, dan hebben ze waarschijnlijk het verkeerde vervangen, dat kan nou eenmaal gebeuren”. Grrr, totaal geen begrip voor mijn frustratie. Voordat je een telefoon terug stuur test je toch of dat het probleem is verholpen? Ik zet de muziek aan op de telefoon en hoorde gelijk niets uit de speakers komen, een normaal denkend mens moet zoiets toch gewoon testen. :?
Volgens mij wordt de klacht die jij ingeeft vertaald naar het Duits. wellicht heeft iemand daar een foutje gemaakt en hebben ze alleen de koptelefoon getest o.i.d.

Wel vervelend, maar goed kan gebeuren :) Verder hoor ik eigenlijk veelal alleen maar positieve verhalen.

• ob3lix
BastiaanN schreef op maandag 10 juni 2013 @ 15:18:
[...]

Volgens mij wordt de klacht die jij ingeeft vertaald naar het Duits. wellicht heeft iemand daar een foutje gemaakt en hebben ze alleen de koptelefoon getest o.i.d.

Wel vervelend, maar goed kan gebeuren :) Verder hoor ik eigenlijk veelal alleen maar positieve verhalen.
Fouten kunnen gebeuren, maar zulke grote fouten :X ? Als het aan het vertalen ligt, vind ik het helemaal te achterlijk voor woorden. Ik heb 4 jaar lang een iphone gehad en heb nog nooit zulke onnozele support & service meegemaakt.

Het begint al met bellen dat je eerst een duitser aan de telefoon krijg terwijl je Nederlands heb gekozen, vervolgens wordt je wel doorverbonden maar moest ik 20 minuten wachten. Nee, dit valt me erg tegen van Nokia ;( (terwijl ik juist ambassadeur van de lumia 920 was).

• picardo
MRELynx schreef op maandag 10 juni 2013 @ 08:09:
[...]

Hoe heb je het geregeld dat je een nieuwe krijgt ? Ga ik dat proces ook in gang zetten. Nu moet ik elke keer mijn simkaart en tray eruit halen en maar hopen dat hij dan wil rebooten.
Gewoon naar nokia care opsturen ... En zeggen wat je probleem is ...

• Ladykiller007
ob3lix schreef op maandag 10 juni 2013 @ 14:56:
[...]

Ik heb het helemaal gehad met nokia-care :( . Ben mijn telefoon dus weer ruim een week kwijt als het tegenzit.

Zijn er nog meer mogelijkheden om je lumia te laten maken, buiten arvato om :) ?
Zijn volgens mij een stelletje randebielen daar bij arvato...
Ik krijg een dezer dagen mijn 3e toestel opgestuurd..
Die gasten die je aan de tel krijgt zijn wel goed maar Arvato is volgen mij bagger...

Ik denk het niet... Vroeger had je nog van die care points...

• Cyrus The Virus
Zo net nieuwe nokia binnen gehad van nokia care, herstellen ging goed. Wel jammer dat hij homescreen layout niet onthoud en instellingen van apps.

Heeft iemand het nummer van nokia van een nederlandse helpdesk ? Ik heb vorige week een ticket aangemaakt, maar heb nog steeds geen pickup label gekregen...

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 29-10 10:08

Dexter

d((o_o))b

Sinds vorige week donderdag in het bezit van mijn witte exemplaar en er heel erg blij mee (ik kwam van een HTC HD2 met WP7.8 Rom), vooral de snelheid is erg fijn.

Ik was even nieuwsgierig of er mensen zijn die een pouche/sleeve gebruiken en zo ja welke? Ik heb er wel een paar van Krusell gevonden, maar was even benieuwd of er mensen waren die ervaring hebben. Bij mijn HD2 had ik ook een HTC pouch en dat vond ik toch wel erg makkelijk in gebruik (en zo'n flip-cover vind ik dramatisch :))

Thanx!

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

• kippetje01
vali schreef op maandag 10 juni 2013 @ 22:34:
Heeft iemand het nummer van nokia van een nederlandse helpdesk ? Ik heb vorige week een ticket aangemaakt, maar heb nog steeds geen pickup label gekregen...
Staat hier een paar posts boven nog genoemd, maar wellicht kan je sneller een nieuw ticket maken. Die mails krijg je binnen een half uur (eerder 10 minuten).

• bacardifrans
  • Laatst online: 30-11 19:46
hierbij de opname van het concert

https://skydrive.live.com...&authkey=!AAehd4MrziKMmqA

• MRE-Inc

MRE-Inc

Cyrus The Virus schreef op maandag 10 juni 2013 @ 19:33:
Zo net nieuwe nokia binnen gehad van nokia care, herstellen ging goed. Wel jammer dat hij homescreen layout niet onthoud en instellingen van apps.
Ik vind de backup functie sowieso ronduit flut. Gister ook maar weer een hard reset gedaan en daarna mn backup terug gezet. 4x mn wachtwoord invullen voor mn mail accounts, mn cyaan/wit thema was terug en de applijst werd gevuld.

Van alle apps, kreeg ik bij 16!!!! stuks een Attentie: Tik Hier melding waarna er een foutmelding verscheen. Ik heb dus 16 apps niet kunnen installeren en handmatig moeten doen.

Echt waardeloos dus. Mjah, vandaag eens aankijken hoe de 920 zich houdt. Gister weer traag en eruitklappende stock apps. Wordt er niet blij van.... :(

• Cyrus The Virus
MRELynx schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 07:27:
[...]

Ik vind de backup functie sowieso ronduit flut. Gister ook maar weer een hard reset gedaan en daarna mn backup terug gezet. 4x mn wachtwoord invullen voor mn mail accounts, mn cyaan/wit thema was terug en de applijst werd gevuld.

Van alle apps, kreeg ik bij 16!!!! stuks een Attentie: Tik Hier melding waarna er een foutmelding verscheen. Ik heb dus 16 apps niet kunnen installeren en handmatig moeten doen.

Echt waardeloos dus. Mjah, vandaag eens aankijken hoe de 920 zich houdt. Gister weer traag en eruitklappende stock apps. Wordt er niet blij van.... :(
Dat had ik dus ook met die apps, ik had alleen het idee dat ik geen apps miste (maar ben de tel week kwijt geweest) alle belangerijke apps stonden er gewoon op.

• BastiaanN
  • Niet online
MRELynx schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 07:27:
[...]
Dat zijn de Nokia Apps volgens mij. Als het goed is staat alles gewoon op je telefoon.

• MRE-Inc

MRE-Inc

BastiaanN schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 07:49:
[...]

Dat zijn de Nokia Apps volgens mij. Als het goed is staat alles gewoon op je telefoon.
Heb idd even gekeken, en niet het gevoel dat ik iets mis. Toch blijf ik het vreemd vinden dat de telefoon out of the blue vorige week donderdag ineens kuren begon te krijgen. Voordat ik na een hardreset alles weer up and running heb, ben je ruim 2 uur verder. Alle settings van diverse programma's, diverse keren weer authorisatie geven om gebruik te mogen maken van Skydrive etc etc. Ik wil gewoon een telefoon die werkt.

Hoe gaat het trouwens als je contact opneemt met Nokia ? Ik heb mijn 920 via marktplaats gekocht en heb verder geen aankoop bon ofzo. Wel het orginele doosje met imei, serienummer etc etc. Als ik op de site van Nokia ook mn serienummer invoer, dan krijg ik ook netjes te zien dat de telefoon nog onder garantie valt.

• picardo
MRELynx schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 08:08:
[...]

Heb idd even gekeken, en niet het gevoel dat ik iets mis. Toch blijf ik het vreemd vinden dat de telefoon out of the blue vorige week donderdag ineens kuren begon te krijgen. Voordat ik na een hardreset alles weer up and running heb, ben je ruim 2 uur verder. Alle settings van diverse programma's, diverse keren weer authorisatie geven om gebruik te mogen maken van Skydrive etc etc. Ik wil gewoon een telefoon die werkt.

Hoe gaat het trouwens als je contact opneemt met Nokia ? Ik heb mijn 920 via marktplaats gekocht en heb verder geen aankoop bon ofzo. Wel het orginele doosje met imei, serienummer etc etc. Als ik op de site van Nokia ook mn serienummer invoer, dan krijg ik ook netjes te zien dat de telefoon nog onder garantie valt.
Volgens de nokia care voorwaarden moet je ook de kopie aankoopbon toevoegen.

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:45
MRELynx schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 08:08:
[...]

Precies, dat kunnen ze aan het imeinummer zien, en bij (onverhoopte) reparatie wordt volgens mij niet naar een bon gevraagd, bij was dat in ieder geval niet zo.

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

• MRE-Inc

MRE-Inc

kruila schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 09:56:
[...]

Precies, dat kunnen ze aan het imeinummer zien, en bij (onverhoopte) reparatie wordt volgens mij niet naar een bon gevraagd, bij was dat in ieder geval niet zo.
Hmm okee, tegenstrijdige ervaringen hier dus. Iig bedankt. Zolang de 920 het goed blijft doen, laat ik het zo.

• BastiaanN
  • Niet online
MRELynx schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 10:14:
[...]

Hmm okee, tegenstrijdige ervaringen hier dus. Iig bedankt. Zolang de 920 het goed blijft doen, laat ik het zo.
Als je via Nokia Online Care je reparatie invoert wordt er op een gegeven moment gevraagd om een aankoopbewijs. Je bent niet verplicht om deze bij te voegen. Maar het zou zo kunnen zijn dat jij een toestel koopt dat al een half jaar in de winkel ligt, dan geldt de datum die op de aankoopfactuur staat natuurlijk als startdatum van je garantie. In het andere geval waarschijnlijk de productiedatum, maar als de site van Nokia aangeeft dat je nog in de garantie zit is er waarschijnlijk niets aan de hand.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-12 14:37

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Dexter schreef op maandag 10 juni 2013 @ 23:40:
Sinds vorige week donderdag in het bezit van mijn witte exemplaar en er heel erg blij mee (ik kwam van een HTC HD2 met WP7.8 Rom), vooral de snelheid is erg fijn.

Ik was even nieuwsgierig of er mensen zijn die een pouche/sleeve gebruiken en zo ja welke? Ik heb er wel een paar van Krusell gevonden, maar was even benieuwd of er mensen waren die ervaring hebben. Bij mijn HD2 had ik ook een HTC pouch en dat vond ik toch wel erg makkelijk in gebruik (en zo'n flip-cover vind ik dramatisch :))

Thanx!
Ik gebruik nog de pouch van mijn HTC Titan. Daar past ie op zich goed in behalve dat de hoeken aan de bovenkant er een beetje uitsteken en dus kwetsbaar zijn.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Net eventjes nokia gebeld en uitgelegd dat ik geen ups label opgestuurd kreeg. Krijg als het goed is binnen 10 minuten 1tje binnen. Raad het dus af om er nog 1 aan te maken (wat ik dus deed) als je de label bij niet snel krijgt. Het systeem raakt volgens hem in de war.

Hopelijk krijg ik mijn l920 binnen een week weer terug, merk dat de huawei w1 wel stukken minder snel is in gebruik (mag ook wel voor het prijs verschil).

Verwijderd

kruila schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 09:56:
[...]

Ik heb ook geen bon nodig gehad

Verwijderd

Laat het een tip zijn; bij aankoop via Marktplaats of zelfs via de verkoopsectie hier. Vraag altijd om de imei code. Ik had die niet, kocht een 920 en had dus geen garantie, import van buiten Europa.

Die 920 heb ik toe per ongeluk vakkundig laten stuiteren. Heb nu een orginele Nederlandse.

Vannacht mijn eerst battery drain gehad btw. Vol van de lader gehaald om 0.00, om half 8 's ochtends leeg. Alleen verbinding met Wifi/3G, verder geen open toepassingen. Even aankijken hoe ie zich gaat gedragen de komenden dagen.

• LessRam
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-12 13:33
Verwijderd schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 10:09:
Laat het een tip zijn; bij aankoop via Marktplaats of zelfs via de verkoopsectie hier. Vraag altijd om de imei code.
iMei code is gewoon opvraagbaar via *#06#
Daarnaast staat ie op de SIM-kaart houder

Of bedoel je; controleer altijd het iMei nummer op afkomst?
zo ja; waar en hoe kun je dat controleren?

[ Voor 66% gewijzigd door LessRam op 12-06-2013 12:36 ]

Don't rely on their truth alone

• BastiaanN
  • Niet online
Nou, maandag mijn Lumia opgestuurd naar Nokia Care en inmiddels staat er "UW PRODUCT IS HERSTELD". Ik vraag me af of ik nu een nieuwe krijg (zoals zovelen) of dat dit daadwerkelijk betekend dat ze mijn eigen toestel hebben gerepareerd (en dus grote kans dat ik hem binnenkort weer op kan sturen)

[ Voor 11% gewijzigd door BastiaanN op 12-06-2013 13:33 ]

Verwijderd

LessRam schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 12:31:
[...]

iMei code is gewoon opvraagbaar via *#06#
Daarnaast staat ie op de SIM-kaart houder

Of bedoel je; controleer altijd het iMei nummer op afkomst?
zo ja; waar en hoe kun je dat controleren?
Dat laatste ;) Altijd eerst code vragen en checken voor aankoop. Zuur, beetje stof onder je lens, of een hardware probleem en je kan niks bij garantie terwijl iemand anders een nieuw toestel krijgt. :)
Staat op de doos of idd je simtray.vervolgens op de Nokia support pagina controleren.

Deze code werkt bv. niet.

• picardo
Ik heb inmiddels een nieuw toestel mogen ontvangen ... Deze werk wel . Tot nu toe .

• Jos_M
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:36

Jos_M

aka jos_jalla aka josti

Zijn er hier mensen die gebruik maken van de Lumia 920 in combinatie met een 4G-abonnement? Zo ja: is er een verschil in accuduur merkbaar met internetten via 3G en via 4G?

Ik ervaar namelijk dat bij internetten via 3G de accu een stuk sneller leeg raakt, dan bijvoorbeeld via wifi. Dit kan natuurlijk komen door de stabielere verbinding van een wifi-netwerk en het wisselende bereik van het 3G netwerk, waardoor het toestel steeds naar verbinding aan het zoeken is. Ik merk ook dat het toestel bij browsen/filmpjes kijken over 3G veel warmer wordt aan de bovenkant, en bij wifi merk ik dit nauwelijks.

Nu vraag ik mij af hoe het toestel zich gedraagt bij 4G gebruik. Ik mag namelijk binnenkort een nieuw abonnement afsluiten, en ik zit toch wel te kijken naar een abo met 4G. Ik ben daarom erg benieuwd naar jullie ervaringen hierbij.

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:36
Gisteren Lumia 920 ontvangen, vandaag alweer retour. Wordt helemaal gek van die lawaaierige trilmoter.
Daarnaast ook nog eens toestel bestemd voor Denemarken 8)7 .

[ Voor 20% gewijzigd door Wietsee. op 13-06-2013 10:55 ]

Web Enrichment

Pagina: 1 ... 82 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Prijzen en leverdata horen niet in dit topic thuis. Daarvoor hebben we nu het prijzen en levertijden topic;

Alles over accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Nokia Lumia 920;