[WP8] Ervaringen met de Nokia Lumia 920 - Deel 1 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 81 ... 111 Laatste
Acties:
  • 585.757 views

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-12 14:37

CAP-Team

XBL: CAPTeam

offtopic:
Crap! Uitverkocht :( :P

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Tropicc
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-01-2024
Ik vandaag naar de Saturn voor zo'n draadloze lader, vallen accessoires niet onder de 21% btw korting. Mooi laten hangen voor 70 euro. Dan maar op de ouderwetse manier :+

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-11 08:57

ye-roon

knaak

Ik ben sinds pak en beet 4 uur eigenaar van een 920. Ik wilde eerste voor de 720 gaan, maar door die insane aanbieding bij de Saturn kon ik deze niet laten liggen.

Alles is inmiddels overgezet en ik heb nu een hoop dubbele contacten. Ik hoopte dat WP zo slim was om ze automatisch te koppelen, maar dat is die niet, dus daar ben ik zelf maar ff mee bezig. Inmiddels bij de B.... Echter ik stoor me een beetje aan dat hij standaard de "hotmail" naam pakt en niet de "facebook" naam. Bij mijn 2 jaar oude android kon ik kiezen welke display naam ik wilde, maar hier kan ik dat niet veranderen. Of althans, ik heb die manier om het te veranderen nog niet gevonden. Iemand een idee?

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:28
ye-roon schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 20:28:
Ik ben sinds pak en beet 4 uur eigenaar van een 920. Ik wilde eerste voor de 720 gaan, maar door die insane aanbieding bij de Saturn kon ik deze niet laten liggen.

Alles is inmiddels overgezet en ik heb nu een hoop dubbele contacten. Ik hoopte dat WP zo slim was om ze automatisch te koppelen, maar dat is die niet, dus daar ben ik zelf maar ff mee bezig. Inmiddels bij de B.... Echter ik stoor me een beetje aan dat hij standaard de "hotmail" naam pakt en niet de "facebook" naam. Bij mijn 2 jaar oude android kon ik kiezen welke display naam ik wilde, maar hier kan ik dat niet veranderen. Of althans, ik heb die manier om het te veranderen nog niet gevonden. Iemand een idee?
Je kunt via de webversie van de peoplehub (people.live.com) gebruik maken van de "Clean up contacts" optie onder "Manage". Dan gaat het koppelen al sneller. Dat is ook meteen de reden dat ie hotmail pakt als hoofdnaam: dat is de basis van je contacten geworden. Kun je wel wijzigen (misschien dat het ook via de webversie wat sneller gaat). Overigens is koppelen ook niet zo'n probleem, maar dat hoef je ook maar de eerste keer met een Windows Phone te doen en daarna ook nooit meer.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Verwijderd

Omniferious schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 16:34:
Ik kan niet geloven dat ik 700 euro voor mijn lumia 920 had neergeteld in november =p
Ik ook, maar nog steeds top. Zelfs met de huidige one en s4 concurrentie

Verwijderd

Ik had eind november bij een Duitse aanbieder (Cyberport) al een Lumia besteld, helemaal in m'n nopjes...maar zoals bij velen ging dat feest niet door. Mijn good old N97 begon af te takelen, maarja Lumia niet leverbaar. Dus een paar weken geleden eindelijk de N97 met pensioen gestuurd (na 3 jaar en 9 maanden :P ) en via hier een grijze Lumia bemachtigd. Cover en NFC lader erbij besteld. Helemaal klaar dus. Mijn orginele cover kras overigens niet....Naast het positieve van WP8, de snelheid (niet heel moeilijk tov de N97) de filmkwalitieit en vooral het gemak waarmee het te bedienen is een paar minpunten. Camera krijgt de close-ups prachtig scherp maar zodra het een 'landschap' of iets op meer dan 2 meter afstand is krijgt ie het beeld niet scherp, al wat verhalen over gelezen met instellingen veranderen maar dat maakt allemaal niks uit. Front camera met stof en ik vind de logica van sommige menu's niet even logisch.
Whatsapp vind ik eigenlijk wel goed werken maar misschien ligt dat meer aan de vooruitgang tov de N97. Ik was wachten inmiddels wel gewend.

Alleen...dat mooie scherm icm met grindtegels...

Afbeeldingslocatie: http://nordicturbo.nl/gallery/albums/userpics/10002/280520132506_28Medium29.jpg

Heerlijk te genieten van de middagzon...ik let ff niet op en Lumia glijd zo van m'n schoot, met scherm plat op de tegels. Alles functioneert nog. Het is alleen even opletten dat je bij de 'terug' toets geen splinters in je vinger krijgt. 8)7 . Niet verzekerd natuurlijk. :9

• ye-roon

ye-roon

knaak

Martinspire schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 21:00:
[...]

Je kunt via de webversie van de peoplehub (people.live.com) gebruik maken van de "Clean up contacts" optie onder "Manage". Dan gaat het koppelen al sneller. Dat is ook meteen de reden dat ie hotmail pakt als hoofdnaam: dat is de basis van je contacten geworden. Kun je wel wijzigen (misschien dat het ook via de webversie wat sneller gaat). Overigens is koppelen ook niet zo'n probleem, maar dat hoef je ook maar de eerste keer met een Windows Phone te doen en daarna ook nooit meer.
Ah die clean up is idd handig thanks. Maar ik kan niets vinden om automatisch de facebook naam als display naam te gebruiken. misschien ff verder zoeken :)

En @hierboven, ah man zonde man :s

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
TheNightbringer schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 09:44:
Ik zie dat de 920 inmiddels in de aanbieding is bij de Saturn en begin wat te twijfelen.

Zelf bezit ik enige tijd de HTC Titan met daarop 7.8. Nu heb ik even onderzoek gedaan en schijnt WP8 een stuk soepeler te draaien & skype zit geïntegreerd in de phone.

Is dit nu echt dé WP8 die je moet hebben, zeker voor die prijs? (is het de switch waard)
Beetje off-topic, maareh.... Hoe kom je aan 7.8 op de Titan?
TC / Microsoft hebben die update toch nog helemaal niet beschikbaar gesteld voor de Titan?

• Yackall
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-01-2024
Sinds vanochtend in het bezit van mijn Lumia 920. Mijn sim wordt pas morgen (of eigenlijk vandaag) ;-) geactiveerd. Maar heb al een beetje zitten spelen op de wifi (nu op mijn werk in de nachtdienst).
Goeiesmorgens wat loopt dat ding soepel! Zowel mijn Xperia Arc als mijn Transformer Prime hebben nooit zo'n soepel 'gevoel' gegeven. En die Prime is echt een fijne tablet. Ik denk dat ik hier heel blij mee ga zijn. :-)

Ik kom nog wel terug voor opmerkingen en vragen als ik hem wat langer heb. Laterzzzz! :-)

• Yackall
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-01-2024
Oh, ik heb toch al een vraag: ik heb wel op mijn Xperia een goeie amp (Poweramp). Met equalizer (wil ik erg graag). Is er al zoiets uitgevonden voor W8? Ik heb hem nog niet kunnen vinden in de Store.

• TheNightbringer
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-11 11:13
EgMaf schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 00:30:
[...]

Beetje off-topic, maareh.... Hoe kom je aan 7.8 op de Titan?
TC / Microsoft hebben die update toch nog helemaal niet beschikbaar gesteld voor de Titan?
Ik heb hem gewoon kunnen downloaden, al heb ik destijds wel die ''hack'' gebruikt zodat ik de update eerder op m'n telefoon had. (dat disconnecten van het internet voordat je de update krijgt)

Wat is metro? | Webdesign met een grid

• richards81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-11 11:32
Vreemd probleem hier, spontaan zijn mijn tekst suggesties weg.
In zowel de sms en mail.
Tekst suggesties al uitgezet en weer aan bij toetsenbord instellingen maar geen succes.

Iemand nog een idee?

• danieljohannes
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:06
Beste tweakers,

Ik heb een vraag welke van jullie een goede screen protector hebben of een full body screen protector.
Momenteel heb ik een screen protector die niet heel het scherm beschermd.

Hebben jullie suggesties

• kippetje01
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09 14:30
picardo schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 17:35:
[...]

Heb jij je 920 al terug die vastliep ?
En sinds gisteravond weer een nieuwe terug. Werkt weer als een zonnetje 8). Ik hoop wel dat deze geen last krijgt van stof achter de front camera, dat zou irritant zijn.

• ye-roon

ye-roon

knaak

Hmmz. Weet iemand hoe je de snooze timer van de wekker app kan aanpassen? Ik gebruik me telefoon namelijk als wekker en had daarom gister avond de wekker een aantal keer getest om te zien hoe ik die in snooze kon zetten (kan alleen via het touch screen, niet via een fysieke knop, best jammer).

Echter die test wekker had een snooze van 10 min, maar me wakker word wekker een snooze van 5min. Ik stond daardoor gewoon 15min eerder op (gewent aan 3 keer snoozen). En das natuurlijk niet de bedoeling :p

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:53
Gisteren mijn 920 gekeregen, gekocht bij Saturn.

De installatie liep goed snel in een half uur was alles gepiept.
heeft er iemand nog goede tips betreft apps en baterij besparing ?

Mijn andere vraag is, is er een app waar ik mijn google agende goed kan zien ipv naar de webbrowser te moeten gaan ? Want ik begrijp dat deze op dit moment nog niet gesynced kan worden met de standaard agenda app.

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11 22:42
Ik heb deze maar besteld:
http://owlpad.net/owl-carpadnk-for-nokia-lumia-920/

Ben het wachten op de officiele Nokia auto lader een beetje beu. Ondertussen zit ik al een maand te kloten met 2 telefoons in mijn auto.

Deze is ook draadloos, maar minder mooi afgewerkt (je hebt een spacer nodig die de toestel net wat hoger houd zodat hij voldoende stroom kan leveren voor laden tijdens heftig verbruik) dan de orginele Nokia draadloze lader.

Maarja deze heb ik dan voor 25 euro minder dan dat de orginele Nokia 920 lader moet gaan kosten en deze heeft meer bevestigingsmogelijkheden gezien ik geen zuignap wil gebruiken maar hem op mijn Brodit Proclip wil schroeven.

Laat mijn bevindingen wel even weten.

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11 20:22

FoggyFreek

I'm a llama again!

ErwinJ schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 14:01:
Gisteren mijn 920 gekeregen, gekocht bij Saturn.

De installatie liep goed snel in een half uur was alles gepiept.
heeft er iemand nog goede tips betreft apps en baterij besparing ?

Mijn andere vraag is, is er een app waar ik mijn google agende goed kan zien ipv naar de webbrowser te moeten gaan ? Want ik begrijp dat deze op dit moment nog niet gesynced kan worden met de standaard agenda app.
Cronos Calendar synced prima heen en weer, maar is niet echt in WP8 style. De native agenda laat overigens de afspraken wel zien, je kunt er alleen niks aan toevoegen.

-- Altijd blijven prutsen --

• Twinkie89
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-12 16:36
ErwinJ schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 14:01:
Even deze guide volgen, dan werkt alles prima:
http://gigaom.com/2012/11...ndars-on-windows-phone-8/

Let wel even op dat de 'link' van stap 4 niet meer werkt en je onderstaande link daarvoor in de plaats moet gebruiken:
https://m.google.com/sync...urce=mobileproducts&hl=en
(deze link komt ook uit de comments van dat artikel)

Verwijderd

FoggyFreek schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 16:42:
[...]

Cronos Calendar synced prima heen en weer, maar is niet echt in WP8 style. De native agenda laat overigens de afspraken wel zien, je kunt er alleen niks aan toevoegen.
Wacht.. is dit vanwege het opheffen van Exchange ondersteuning van Google.. (ik meende dat dit uitgesteld was zodat MS webdav enzo kon inbouwen)

Op mijn Lumia 800 doet Google agenda het namelijk prima, zonder problemen en ook alle gekoppelde agenda..

Het enige wat anders moest is dat er niet voor een Google account gekozen moet worden bij het instellen van je gmail maar voor een Outlook (exchange) account..

--
hmm de handleiding van Twinkie89 geeft aan dat je juist een Google account moet nemen..

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2013 16:56 ]

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:48
FoggyFreek schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 16:42:
[...]

Ik gebruik zelf VsysCalendar WP8... Doet het ook prima (looks moet je van houden, ben er niet weg van maar ziet er op zich prima uit).

Verwijderd

ob3lix schreef op maandag 27 mei 2013 @ 22:35:
Hmm, mijn lumia 920 heeft voor het eerst serieuze kuren! :(

De telefoon blijft de headphones zien terwijl ik deze niet meer heb aangesloten.
Ik heb op alle mogelijke manieren de 3,5 jack proberen schoon te maken maar niets helpt.

Ik kan nu alleen nog maar bellen met de telefoon op speaker (of ik moet mijn oordopjes gebruiken), erg vervelend dit!
Iemand hier al vaker last van gehad?

Wat kan ik nu het beste doen?
Contact opnemen met nokia via: http://www.nokia.com/nl-nl/support/contact/ ?

Het ziet er na uit dat ik de telefoon moet opsturen o.i.d. , zelf kan ik het probleem niet oplossen :-(
Yep hier hetzelfde probleem gehad. Telefoon opgestuurd naar Arvato in Duitsland en 4 werkdagen terug gekregen. Alles werkte weer perfect, er zat zelfs een nieuw scherm in.
Alleen van de 3 onderste knopjes werkte de verlichting niet meer, toestel weer terug gestuurd en 5 dagen later een nieuw toestel ontvangen.

• ob3lix
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-11 19:00
Verwijderd schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 18:07:
[...]

Yep hier hetzelfde probleem gehad. Telefoon opgestuurd naar Arvato in Duitsland en 4 werkdagen terug gekregen. Alles werkte weer perfect, er zat zelfs een nieuw scherm in.
Alleen van de 3 onderste knopjes werkte de verlichting niet meer, toestel weer terug gestuurd en 5 dagen later een nieuw toestel ontvangen.
Hmm. dan klinkt als een heftige operatie voor een relatief 'simpel' probleem.
Ik heb mijn telefoon bij Clove besteld, hoop niet dat ik hem daar heen hoef te sturen, dan ben ik hem een poos kwijt.

Ik ga nu even Nokia Care mailen en hopen dat zij mij verder kunnen helpen.
Eventueel bel ik ze morgen even, erg jammer dat het alleen in het engels kan.
Niet echt gebruiksvriendelijk :X

Hebben er meer mensen ervaring met Nokia Care? Of hoe hebben andere het snelst hun telefoon laten repareren? :)

Verwijderd

ob3lix schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 21:12:
[...]

Hmm. dan klinkt als een heftige operatie voor een relatief 'simpel' probleem.
Ik heb mijn telefoon bij Clove besteld, hoop niet dat ik hem daar heen hoef te sturen, dan ben ik hem een poos kwijt.

Ik ga nu even Nokia Care mailen en hopen dat zij mij verder kunnen helpen.
Eventueel bel ik ze morgen even, erg jammer dat het alleen in het engels kan.
Niet echt gebruiksvriendelijk :X

Hebben er meer mensen ervaring met Nokia Care? Of hoe hebben andere het snelst hun telefoon laten repareren? :)
ik heb het via deze weg gedaan: http://www.nokia.com/nl-nl/support/online-repair/
volgens mij maakt het niet uit waar je je toestel gekocht hebt.
ik was iig erg tevreden over de service

• ob3lix
Verwijderd schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 21:23:
[...]

ik heb het via deze weg gedaan: http://www.nokia.com/nl-nl/support/online-repair/
volgens mij maakt het niet uit waar je je toestel gekocht hebt.
ik was iig erg tevreden over de service
Dankje :) , in het nederlands werkt wel zo prettig, ook met het oog op de verdere afhandeling.
Ik heb nu een reparatieorder geboekt, ben benieuwd hoe snel de opvolging volgt!

• sonna
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-12 20:43
ob3lix schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 21:42:
[...]

Dankje :) , in het nederlands werkt wel zo prettig, ook met het oog op de verdere afhandeling.
Ik heb nu een reparatieorder geboekt, ben benieuwd hoe snel de opvolging volgt!
Heb je de stofzuiger er al een keer opgezet? Aangezien dit ook werkt voor de proximity sensor. Who knows. :9

• ErwinJ
Twinkie89 schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 16:52:
[...]

Even deze guide volgen, dan werkt alles prima:
http://gigaom.com/2012/11...ndars-on-windows-phone-8/

Let wel even op dat de 'link' van stap 4 niet meer werkt en je onderstaande link daarvoor in de plaats moet gebruiken:
https://m.google.com/sync...urce=mobileproducts&hl=en
(deze link komt ook uit de comments van dat artikel)
Top !! dit werkte perfect.

Nou heb ik ook de google agenda toegevoegt op mijn PC met Win8 en nou staan de afspraken dubbel op mijn telefoon, maar zo kan het dus ook. En gelukkig kun je die uitzetten op de telefoon

[ Voor 14% gewijzigd door ErwinJ op 31-05-2013 13:27 ]

• ob3lix
sonna schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 22:06:
[...]

Heb je de stofzuiger er al een keer opgezet? Aangezien dit ook werkt voor de proximity sensor. Who knows. :9
Goede tip! Heb nu alles goed stofvrij kunnen krijgen, echter is het probleem nog niet verholpen :'(
Maar ik weet wel dat ik in de toekomst vaker mijn telefoon ga stofzuigen, wordt 'ie weer lekker schoon van :*) !

• richards81
richards81 schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 08:36:
Vreemd probleem hier, spontaan zijn mijn tekst suggesties weg.
In zowel de sms en mail.
Tekst suggesties al uitgezet en weer aan bij toetsenbord instellingen maar geen succes.

Iemand nog een idee?
Niemand? :-(

• kippetje01
al geprobeerd via toetsenbord->geavanceerd->suggesties opnieuw instellen?

• AFCA078
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-11-2022
Hoi Allemaal,

Ik heb nu bijna 2 weken mijn witte Nokia Lumia 920. Hiervoor had ik overigens een HTC One S.
Ik heb al sinds de release Windows 8 op mijn HP laptop en ben hier echt superblij mee.
Na 2 Androidtelefoons (HTC Desire & HTC One S) wilde ik weer eens echt iets anders. Apple-producten hebben mij nooit echt aangetrokken op het design na dan en blackberry vind ik ook niet echt wat.
Ik dacht dus, laat ik mij inlezen in het nieuwe WP8 en daarna eventueel een goed toestel zoeken met dat besturingssysteem. Al snel trok WP8 mij aan, omdat het echt iets heel anders was dan de andere besturingssystemen heden ten dagen en het zag er erg leuk, clean en minimalistisch uit.

Na flink wat research op dit forum heb ik bewust voor de Nokia Lumia 920 gekozen.
De reden hiervan was dat het op dit moment het beste WP8 toestel is wat je kunt krijgen.
Ik ben gegaan van 16GB naar 32GB, van 8 megapixel camera naar een 8,7 megapixel pureview camera met Carl Zeiss lens, van 4,3 naar 4,5 inch en van saai grijs naar aansprekend glossy white.

Tot nu toe is het echt een en al genieten, wat een top telefoon. Alles aan de telefoon zelf klopt gewoon.
Ik heb heel veel horen voorbij komen over het gewicht van deze telefoon, maar ik vind het echt prima. Natuurlijk is ie een stuk zwaarder dan mijn HTC One S, maar daar is voor de rest niks mis mee.

De enige 3 minpunten, die overigens liggen aan WP8 vindt ik :
1 | De appstore, die de meest belangrijke apps wel heeft, maar veel apps ook (nog) niet heeft.
2 | De Whatsapp aplicatie, is op zijn zachtst gezegd voor verbetering vatbaar.
3 | In de Twitter applicatie kan ik de profielfoto's van vrienden niet vergroten.

Wanneer komt de update voor Whatsapp uit ?

• SjorsC
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-12 08:01
als het goed is komt whatsapp binnen 2 weken uit, (zie whatsapp topic) _/-\o_

• Martinspire
AFCA078 schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 17:40:
1 | De appstore, die de meest belangrijke apps wel heeft, maar veel apps ook (nog) niet heeft.
Wat voor applicaties mis je dan nog precies? Ik kan begrijpen dat je vooral wat lokale apps of Nederlandse dingen mist, maar moet zeggen dat het me nu wel meevalt. Dus als je wat dingen zoekt, misschien hebben we wat alternatieven...

Verwijderd

Martinspire schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 20:06:
[...]
maar moet zeggen dat het me nu wel meevalt.
Met Martinspire eens, voor "veel" Android apps zijn prima (zo niet betere) Wp alternatieven.

Mis zelf alleen nog SongPop, was het enige spelletje dat ik online speelde op mijn android LG p990, verder heb ik alles terug op mijn L920.

• AFCA078
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-11-2022
Hmm, ja ik mis o.a.
RTL XL
Firefox browser, WP8 en Internet Explorer lijkt een soort van IOS en Safari, taai dus
Marktplaats app
MC Donalds app was wel handig met die digitale voordeelbonnen haha
Tele2 app om mijn verbruikte MB's / minuten te checken
Voetbal International

Het zijn zeker niet de allerbelangrijkste apps, zoals nos teletekst, abn bankieren, wapp, twitter, facebook, shazam en 9292 enzo die ik al wel heb maargoed WP8 is ook nieuw nieuw.

• bacardifrans
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-11 19:46
die marktplaats app kan ik me ook in vinden
al div keren gemaild naar ze maar nooit een reactie gehad .....

• Ladykiller007
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-11 19:56
AFCA078 schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 23:16:
Hmm, ja ik mis o.a.
RTL XL
Firefox browser, WP8 en Internet Explorer lijkt een soort van IOS en Safari, taai dus
Marktplaats app
MC Donalds app was wel handig met die digitale voordeelbonnen haha
Tele2 app om mijn verbruikte MB's / minuten te checken
Voetbal International

Het zijn zeker niet de allerbelangrijkste apps, zoals nos teletekst, abn bankieren, wapp, twitter, facebook, shazam en 9292 enzo die ik al wel heb maargoed WP8 is ook nieuw nieuw.
VI mis ik ook echt:(

• weid1374
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04-2024

weid1374

Levensgenieter

Niemand? :-(
Staat je taal bij het toetsenbord nog wel op Nederlands?
Knop naast de spatiebalk

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-12 14:37

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik mis eigenlijk met name een RTL XL app en de Ziggo app.
Zojuist overigens een gele Lumia 920 besteld bij Saturn :)

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Chevalley
  • Laatst online: 08-11 15:26
AFCA078 schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 23:16:

Browser herken ik mij in, alhoewel dat in mijn geval dan Opera was.

En ik mis Wuala persoonlijk heel erg, maar helaas zullen zowel Opera als Wuala never nooit niet naar WP komen zoals ik het nu zie.

• ErwinJ
CAP-Team schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 09:40:
Ik mis eigenlijk met name een RTL XL app en de Ziggo app.
Zojuist overigens een gele Lumia 920 besteld bij Saturn :)
Deze mis ik

- ziggo app
- ing app ( maar die komt )
- rtl xl app
- Yatse ( voor mijn raspi )
- data counter
- IS file explorer

Maar toch wil ik niet terug naar android met mijn telefoon ( en ik heb hem pas 4 dagen :P ).
Nou sparen dat ik mijn Asus transformer TF101 kan weg doen voor een Win8 tablet.

Het valt mij op dat de achterkant nog al warm word als je met de 920 bezig bent met bv lang te whatsappen.
Niet storend warm maar wel voelbaarder warmer, is dit normaal ?

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Welke apps jullie missem of graag zouden zien hoort niet echt thuis in het L920 topic. Daar hebben we een apps en Store topic voor.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• ErwinJ
PaT schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 13:18:
[mbr]Welke apps jullie missem of graag zouden zien hoort niet echt thuis in het L920 topic. Daar hebben we een apps en Store topic voor.[/mbr]
Excuses,

Echter het missen van apps speelt wel mee in de ervaring die je beleefd of mist met een WP8 telefoon O-)

Verwijderd

ErwinJ schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 13:29:
[...]
Echter het missen van apps speelt wel mee in de ervaring die je beleefd of mist met een WP8 telefoon O-)
De topics de Windows Phone store en apps zijn dan ook bedoeld voor Windows Phones en daar kun je het dus ook best hebben over de ervaringen met de store of apps op je WP8 telefoon

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-12 14:44

mrsar

waar een sar is,is een wodka

ErwinJ schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 13:16:
[...]

Het valt mij op dat de achterkant nog al warm word als je met de 920 bezig bent met bv lang te whatsappen.
Niet storend warm maar wel voelbaarder warmer, is dit normaal ?
klopt,heatsink zit links boven ergens,die voel je warm worden :) whatsapp is nogal...euhm power heavy

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-12 19:22

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Vreemd probleempje met mn Lumia 920. Of ik zie iets over het hoofd of het is gewoon erg slecht.

Links op de foto het toetsenbord van de 920 en rechts van de 800. Waarom kan ik op de 920 het woord hè niet fatsoenlijk schrijven en op de 800 wel ?

Afbeeldingslocatie: http://s13.postimg.org/r75iixb8n/WP_000413_edited.jpg

XBL: MRE Inc

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
MRELynx schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 12:50:
Vreemd probleempje met mn Lumia 920. Of ik zie iets over het hoofd of het is gewoon erg slecht.

Links op de foto het toetsenbord van de 920 en rechts van de 800. Waarom kan ik op de 920 het woord hè niet fatsoenlijk schrijven en op de 800 wel ?

[afbeelding]
è bestaat niet op het Nederlandse toetsenbord maar wel op het Engelse 8)7

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-12 14:44

mrsar

waar een sar is,is een wodka

yup net even gechecked voor je,als ik NL kies krijg ik links en als ik ENG neem krijg ik rechts :P dusssss :+

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-12 19:22

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Haha, wat slecht. Hoop dat MS dit gaat fixen. Zelfde voor de letter A. Geen opties in het NL, maar we alle opties op het ENG toetsenbord. Maar iig bedankt voor het testen. Kun je dit ergens melden bij Microsoft ? Misschien een rechtstreekse tweet naar Joe Belfiori ofzo ?

XBL: MRE Inc

• Martinspire
MRELynx schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 13:10:
Haha, wat slecht. Hoop dat MS dit gaat fixen. Zelfde voor de letter A. Geen opties in het NL, maar we alle opties op het ENG toetsenbord. Maar iig bedankt voor het testen. Kun je dit ergens melden bij Microsoft ? Misschien een rechtstreekse tweet naar Joe Belfiori ofzo ?
Aangezien het een Nederlandse "bug" is (ik denk eerder dat het zo bedoeld is), denk ik eerder dat je dit bij Microsoft Nederland moet melden, maar je kunt het proberen

• LessRam
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-12 13:33
Toch een overkoomlijke "bug"? Zet hem op ENG en kies de è en dan weer terug naar NL. Kost maar 1 extra klikje. (Al is het inderdaad onzorgvuldig)

[ Voor 13% gewijzigd door LessRam op 01-06-2013 21:41 ]

Don't rely on their truth alone

• Toms_88
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-11 23:31
LessRam schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 21:40:
Toch een overkoomlijke "bug"? Zet hem op ENG en kies de è en dan weer terug naar NL. Kost maar 1 extra klikje. (Al is het inderdaad onzorgvuldig)
Wanneer je ENG geïnstalleerd hebt zit de komma aan de andere kant van het toetsenbord, waardoor je vaak een komma typt ipv een spatie. Vandaar dat sommigen Engels toetsenbord hebben verwijderd.

:9

• ye-roon

ye-roon

knaak

Hmmm, ik heb sinds dinsdag deze telefoon. Maar klopt het dat met NIETS aan, geen push mail etc. Standby met het scherm uit de battarij van 50% naar 0% in een uurtje kan?

Sowieso vind ik het batterij gebruik erg onstabiel. Ik heb geen idee waar die dat aan besteed, maar niet aan me telefoon :s

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:02
ye-roon schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 23:25:
Hmmm, ik heb sinds dinsdag deze telefoon. Maar klopt het dat met NIETS aan, geen push mail etc. Standby met het scherm uit de battarij van 50% naar 0% in een uurtje kan?

Sowieso vind ik het batterij gebruik erg onstabiel. Ik heb geen idee waar die dat aan besteed, maar niet aan me telefoon :s
Nieuwe telefoon, nieuwe accu. Gewoon eerst een week of 2 gebruiken, als het goed is verbeterd de accu als die een beetje ingewerkt is. Zo niet? Retour naar Nokia, krijg je een nieuwe. Zo simpel gaat het :)

• Martinspire
Mja het heeft er dan eerder mee te maken dat de weergave van 50% niet helemaal overeen komt, maar langzaamaan wordt dat wel beter. Heb je er echt last van, dan is het mogelijk een achtergrond-taak die de mist in gaat of een (internet)verbinding die niet stabiel is.

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Na een maandje in bezit liep mijn Lumia 920 een uurtje geleden helemaal vast. Ik heb hem geprobeerd te resetten maar daarna is het enigste wat ik zie in beeld "Nokia" waarna dit na een tijdje weg gaat en vervolgens weer terug komt. Als je lang genoeg wacht start hij uiteindelijk wel door maar na een paar minuten loopt hij weer compleet vast. Het instellingen menu kom ik helemaal niet meer in, dan herstart hij gelijk. :(

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Verwijderd

BastiaanN schreef op zondag 02 juni 2013 @ 15:35:
Na een maandje in bezit liep mijn Lumia 920 een uurtje geleden helemaal vast. Ik heb hem geprobeerd te resetten maar daarna is het enigste wat ik zie in beeld "Nokia" waarna dit na een tijdje weg gaat en vervolgens weer terug komt. Als je lang genoeg wacht start hij uiteindelijk wel door maar na een paar minuten loopt hij weer compleet vast. Het instellingen menu kom ik helemaal niet meer in, dan herstart hij gelijk. :(
Hard reset, terug naar fabrieksinstellingen geprobeerd?

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-11 20:01
Ben mijn telefoon naar fabriekinstellingen aan het zetten zodat ik hem morgen kan opsturen. Maar het duurt wel heel lang tandwielen draaien nog. Hoe lang duurt dat normaal gezien ?

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Verwijderd

Cyrus The Virus schreef op zondag 02 juni 2013 @ 18:50:
Ben mijn telefoon naar fabriekinstellingen aan het zetten zodat ik hem morgen kan opsturen. Maar het duurt wel heel lang tandwielen draaien nog. Hoe lang duurt dat normaal gezien ?
Dat kan wel 3 kwartier duren

• Cyrus The Virus
na twee uur was er nog niks, heb hem net hard reset gedaan (volumdown+power+camera)

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

• kippetje01
Cyrus The Virus schreef op zondag 02 juni 2013 @ 19:21:
na twee uur was er nog niks, heb hem net hard reset gedaan (volumdown+power+camera)
da's een soft reset, de camera toets doet niets.

• Cyrus The Virus
Kan ik verder nog wat anders proberen ?

• michaelscott
  • Laatst online: 01-11 12:35
http://www.hard-reset.com/nokia-lumia-920-hard-reset.html
Dus camera + volumeknop onder + powerknop, na vibratie powerknop loslaten en volumeknop+ camera voor zo'n 5 seconden ingedrukt houden!

• Cyrus The Virus
michaelscott schreef op zondag 02 juni 2013 @ 20:09:
http://www.hard-reset.com/nokia-lumia-920-hard-reset.html
Dus camera + volumeknop onder + powerknop, na vibratie powerknop loslaten en volumeknop+ camera voor zo'n 5 seconden ingedrukt houden!
Dat had ik dus gedaan, nu weer maar als ik dat nu doe krijg ik batterij te zien. Dus ik laat het nu zo en stuur hem op kunnen ze dat ook fixen

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 02 juni 2013 @ 17:47:
[...]

Hard reset, terug naar fabrieksinstellingen geprobeerd?
Ja, na de harde reset nog steeds het zelfde. Eerst een half uur naar wat draaiende tandwieltjes gekeken, daarna heel vaak gezien dat de telefoon herstarte nadat "Nokia" in beeld kwam en uiteindlijk na 1,5 uur ofzo was hij dan weer opgestart. En nog steeds kom ik het instellingen menu niet in :'(

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

• ye-roon

ye-roon

knaak

BastiaanN schreef op maandag 03 juni 2013 @ 07:49:
[...]

Ja, na de harde reset nog steeds het zelfde. Eerst een half uur naar wat draaiende tandwieltjes gekeken, daarna heel vaak gezien dat de telefoon herstarte nadat "Nokia" in beeld kwam en uiteindlijk na 1,5 uur ofzo was hij dan weer opgestart. En nog steeds kom ik het instellingen menu niet in :'(
Zoiets had een gebruiker op me werk ook met zijn werk 820. Hij ging updaten, 5 uur lang die spinning cogs in beeld. Daarna viel die uit. opnieuw gestart, weer spinning cogs. Gevolgd door een : - ( (dat stond letterlijk in beeld). Ik kwam dus niet eens meer in de telefoon. Bij deze was de enige oplossing nieuwe software er op laten zetten door Nokia. Ik zou als ik jou was dus even naar een telefoonshop/repaircenter gaan. Ze moeten em waarschijnlijk opsturen dan. Bij het KPN business center hadden ze de software niet en moest Nokia het zelf doen.

• ob3lix
Cyrus The Virus schreef op zondag 02 juni 2013 @ 18:50:
Moet de telefoon verplicht terug na fabrieksinstellingen wanneer je hem opstuur?
Ze komen vanmiddag mijn telefoon halen, maar heb deze niet terug gezet ;).

• Cyrus The Virus
ob3lix schreef op maandag 03 juni 2013 @ 09:14:
[...]

Moet de telefoon verplicht terug na fabrieksinstellingen wanneer je hem opstuur?
Ze komen vanmiddag mijn telefoon halen, maar heb deze niet terug gezet ;).
nja hoeft niet, maar ik heb dat wel gedaan. Want ze hoeven mijn gegevens niet te zien.
En nu ging het ook fout, dus kunnen ze dat ook fixen. Dus stof voor de camera, slechte batterij, en nu bricked. Hopelijk krijg ik nieuwe ben ik ook meteen van de krassen/deukjes af.

• shizoframia
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-08 13:59
Verwijderd schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 21:30:
Ik had eind november bij een Duitse aanbieder (Cyberport) al een Lumia besteld, helemaal in m'n nopjes...maar zoals bij velen ging dat feest niet door. Mijn good old N97 begon af te takelen, maarja Lumia niet leverbaar. Dus een paar weken geleden eindelijk de N97 met pensioen gestuurd (na 3 jaar en 9 maanden :P ) en via hier een grijze Lumia bemachtigd. Cover en NFC lader erbij besteld. Helemaal klaar dus. Mijn orginele cover kras overigens niet....Naast het positieve van WP8, de snelheid (niet heel moeilijk tov de N97) de filmkwalitieit en vooral het gemak waarmee het te bedienen is een paar minpunten. Camera krijgt de close-ups prachtig scherp maar zodra het een 'landschap' of iets op meer dan 2 meter afstand is krijgt ie het beeld niet scherp, al wat verhalen over gelezen met instellingen veranderen maar dat maakt allemaal niks uit. Front camera met stof en ik vind de logica van sommige menu's niet even logisch.
Whatsapp vind ik eigenlijk wel goed werken maar misschien ligt dat meer aan de vooruitgang tov de N97. Ik was wachten inmiddels wel gewend.

Alleen...dat mooie scherm icm met grindtegels...

[afbeelding]

Heerlijk te genieten van de middagzon...ik let ff niet op en Lumia glijd zo van m'n schoot, met scherm plat op de tegels. Alles functioneert nog. Het is alleen even opletten dat je bij de 'terug' toets geen splinters in je vinger krijgt. 8)7 . Niet verzekerd natuurlijk. :9
Idem als bij mij, als ik jouw foto zag was het net alsof je mijn 920 gefotografeerd had. Hopelijk heb ik de mijne vandaag terug... deze is sinds vorige maandag binnen voor herstelling. Uit ervaring met een defecte lumia 800 duurt zo'n herstelling elke keer bijna exact een week.

Galaxy S23 ultra / Galaxy TAB S5e / Surface Pro (i7-512-16)

• Cyrus The Virus
Zo de lumia is opgehaald, heb ook maar ff een softcase besteld. Enig nadeel is dat ik die er elke keer af moeten halen voor de carkit. De witte cover is wel kras gevoelig

• richards81
Damn, ik dacht laat ik mijn telefoon terug zetten naar fabrieks instellingen
omdat ik dus die text suggesties niet meer kreeg. Nu doet die het helemaal niet meer
Ik blijf die tandwieltjes houden. Heb dit laten doorgaan totdat de batterij op was maar helaas
als ik hem weer aanzet na het opladen gaat die vrolijk weer verder.

Iemand een idee hoe ik mijn 920 weer in normale staat kan krijgen? :(

• kippetje01
richards81 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 15:19:
Damn, ik dacht laat ik mijn telefoon terug zetten naar fabrieks instellingen
omdat ik dus die text suggesties niet meer kreeg. Nu doet die het helemaal niet meer
Ik blijf die tandwieltjes houden. Heb dit laten doorgaan totdat de batterij op was maar helaas
als ik hem weer aanzet na het opladen gaat die vrolijk weer verder.

Iemand een idee hoe ik mijn 920 weer in normale staat kan krijgen? :(
je kan hem zelf flashen, instructies kan je vinden op wp central forum. Daar staat ook ergens weer een link naar hoe je de firmware nog kunt downloaden. Als je dat niet aandurft kan je proberen een soft reset te doen tijdens de tandwielen, dat schijnt wel eens te helpen. Als dat ook niet werkt kan je hem opsturen.

Welke versie van de firmware draaide je trouwens? Want sinds de 1308 update gaat het terugzetten naar fabrieksinstellingen gewoon goed.

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 29-10 10:08

Dexter

d((o_o))b

Cyrus The Virus schreef op maandag 03 juni 2013 @ 15:16:
Zo de lumia is opgehaald, heb ook maar ff een softcase besteld. Enig nadeel is dat ik die er elke keer af moeten halen voor de carkit. De witte cover is wel kras gevoelig
Daar was ik dus wel benieuwd naar, ik wil vandaag of morgen een 920 halen bij de MM, maar ik twijfel heel erg tussen een witte en een zwarte. Aanvankelijk wilde ik voor een witte gaan, maar hoe krasgevoelig is dat glossy witte kunststof? En aan de andere kant, het matzwart lijkt me ook helemaal niet ongevoelig voor beschadiging.

Zijn er mensen die hun ervaringen over de krasgevoeligheid/verkleuring van de behuizing hier willen delen? Thanx alvast!

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Verwijderd

Dexter schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 00:36:
[...]

Daar was ik dus wel benieuwd naar, ik wil vandaag of morgen een 920 halen bij de MM, maar ik twijfel heel erg tussen een witte en een zwarte. Aanvankelijk wilde ik voor een witte gaan, maar hoe krasgevoelig is dat glossy witte kunststof? En aan de andere kant, het matzwart lijkt me ook helemaal niet ongevoelig voor beschadiging.

Zijn er mensen die hun ervaringen over de krasgevoeligheid/verkleuring van de behuizing hier willen delen? Thanx alvast!
geen krassen, beschadigen of iets dergelijks, heb m'n telefoon dagelijks in m'n broekzak zonder hoesje. Al betreft het wel een gele en geen zwart of witte :)

• Worsteneter
Verwijderd schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 00:55:
[...]

geen krassen, beschadigen of iets dergelijks, heb m'n telefoon dagelijks in m'n broekzak zonder hoesje. Al betreft het wel een gele en geen zwart of witte :)
behuizing is krasvast bij mij! mat/zwart it is. Al draag ik er wel vaak een hoesje om; rood en blauw, gewoon voor de variatie. Maar ook best wel vaak los in de broekzak en nog geen krasjes gezien.

• Cyrus The Virus
[...]

Ik heb dus de witte, en zeker de achterkant had redelijk wat krassen, ik leg mijn telefoon vaak neer op tafel om te appen of te internetten. En ik had ook wel wat krassen op het scherm heb nooit een hoesje gebruikt.
Mijn optimus 7 zag er na 2 jaar beter uit (maar dat gebruikte ik ook een sleeve voor).

Daarom heb ik nu ook maar een softcover gekocht met de hoop dat ik een nieuwe behuizing krijg.

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:57
Screenshots van na update: http://www.symbiantweet.c...update-screenshots-leaked

[ Voor 17% gewijzigd door robkrekel op 04-06-2013 11:18 ]

7x 410 pw op zuid met enphase IQ8M -- kijkend naar Marstek A, D of E, al dan niet met pv er aan op O en W -- 2x MHI SRK20ZS-WF -- Zonneplan -- Homey -- Houtkachel tbv hoofdverwarming

Verwijderd

Zo, ook een 920 gekocht. Wel even wennen na een N8. Een stuk rommeliger. Daarnaast mis ik ook wel een paar dingetjes, zoals namen uitspreken.

Maar de eerste indruk is goed. Lekker soepeltjes

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 12:40:
Zo, ook een 920 gekocht. Wel even wennen na een N8. Een stuk rommeliger. Daarnaast mis ik ook wel een paar dingetjes, zoals namen uitspreken.

Maar de eerste indruk is goed. Lekker soepeltjes
Rommeliger, ik vind juist de structuur van Windows phone heel rustig en gestructureerd. Zeker in vergelijking met android. Maar dat is mijn mening.

• Toms_88
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-11 23:31
[...]

Half jaar met de zwarte, zonder hoesje en geen krassen of strepen. Ben er wel voorzichtig mee als ik 'm op een tafel neerleg ofzo.

:9

• kippetje01
Verwijderd schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 13:19:
[...]

Rommeliger, ik vind juist de structuur van Windows phone heel rustig en gestructureerd. Zeker in vergelijking met android. Maar dat is mijn mening.
Dat gaat voor het meeste wel op, tot je in het instellingen menu komt. Ik zoek me altijd mottig in dat scherm. Als ze dat nou zouden sorteren en categoriseren dan zou dat heel wat praktischer zijn.

Verwijderd

kippetje01 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 13:44:
[...]

Dat gaat voor het meeste wel op, tot je in het instellingen menu komt. Ik zoek me altijd mottig in dat scherm. Als ze dat nou zouden sorteren en categoriseren dan zou dat heel wat praktischer zijn.
Daar heb je een punt, maar bij Android hebben ze de verschillende menu-onderdelen zo ver in onderliggende mapjes gestopt, dat het weer bijna niet vindbaar is. Ook bij de cameramodule: als je instellingen kiest krijg je 13 keuzes!

• Worsteneter
Verwijderd schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 15:22:
[...]

Daar heb je een punt, maar bij Android hebben ze de verschillende menu-onderdelen zo ver in onderliggende mapjes gestopt, dat het weer bijna niet vindbaar is. Ook bij de cameramodule: als je instellingen kiest krijg je 13 keuzes!
Nah instellingen in Windows Phone vind ik niet ingewikkeld hoor? En als ze dat praktischer in zouden willen delen is dat nog altijd een van de dingen onderaan het lijstje ;)

Het wachten is op Windows Phone 8.1. Hoop meer op features als:
- samentrekken van win8/rt en de winphone store
- 1080p of hogere resolutie ondersteuning
- fm radio
- camera app met meer mogelijkheden
- mapjes op homescreen
- grotere aanpasbaarheid scherm (qua kleuren maar ook met afbeelding over blokken)
- whatsapp en skype integratie in het os (dus in berichten en personen hub)
- data sense
- Agenda mag wel iets makkelijker navigeerbaar

Desalniettemin ben ik van mening dat windows phone hét platform is op dit moment. iOS ziet er lelijk en simpel uit en werkt gewoon ronduit slecht (geen communicatie tussen apps, instellingen zijn raar, knop indeling in apps is niet natuurlijk) en android is té gefragmenteerd en rommelig.

En ik wacht nog met smart op de ING app en dan betalen met NFC ;)

• Martinspire
Laten we de discussie over WP8 updates in het WP8 topic houden?

Gister per ongeluk mijn telefoon op de grond gesmeten nadat ik met mn bureaustoel over de kabel reed. Kwam hard neer, maar nergens krasje te zien. Ik schrok me in ieder geval een ongeluk.

• Worsteneter
Martinspire schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 16:21:
Laten we de discussie over WP8 updates in het WP8 topic houden?

Gister per ongeluk mijn telefoon op de grond gesmeten nadat ik met mn bureaustoel over de kabel reed. Kwam hard neer, maar nergens krasje te zien. Ik schrok me in ieder geval een ongeluk.
Niet verzekerd?

Over updates gesproken, maar dan lumia 920 gerelateerd; wanneer komt amber naar onze mooie lieve toestelletjes? :)

• Martinspire
Amber? Bedoel je die alert? Die is niet compatible met WP. Ik verwacht eerder een app die dergelijke berichten verstuurt, maar zolang de Nederlandse Overheid geen vast protocol hiervoor gebruikt, zie ik het niet gebeuren. Of Microsoft moet hem in GDR2 doen. En die komt in juni/juli

[ Voor 12% gewijzigd door Martinspire op 04-06-2013 18:10 ]

• Reaper.JA2
  • Laatst online: 11:55
Martinspire schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 18:10:
Amber? Bedoel je die alert? Die is niet compatible met WP. Ik verwacht eerder een app die dergelijke berichten verstuurt, maar zolang de Nederlandse Overheid geen vast protocol hiervoor gebruikt, zie ik het niet gebeuren. Of Microsoft moet hem in GDR2 doen. En die komt in juni/juli
De Amber-update. Ze verwachten dat het in de zomer komt, nog geen precieze datum.

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

• SjorsC
  • Laatst online: 02-12 08:01
Worsteneter schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 15:57:
[...]

Nah instellingen in Windows Phone vind ik niet ingewikkeld hoor? En als ze dat praktischer in zouden willen delen is dat nog altijd een van de dingen onderaan het lijstje ;)
ze moeten de instellingen gewoon sorteren op naam ipv op laatst geupdated, dan zou ik al niet meer zo aan het zoeken zijn :)

verder hoop ik dat ALS whatsapp in de berichtenhub geintegreerd word, er ook een mogelijkheid dan komt voor de groepsgesprek. maar vrees het ergste aangezien die functie van facebook ook niet ondersteunt wordt....

• Worsteneter
Martinspire schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 18:10:
Amber-update inderdaad! Ik heb geen interesse in alerts over vermiste kinders, amberupdate is van nokia met verbeterde camera software etc ;)

Verwijderd

Ik heb sinds een paar dagen een 920. Geweldig ding, alleen gaat volgens mij bij iedere Nokia de batterij minder lang mee. Ik vond het bij de N8 al dramatisch, de 920 is nog een slagje erger. Nu valt mij echter op de dataverbinding ontzettend veel energie verbruikt. Hij moest zojuist 14 updates in de Store doorvoeren en hij was 8% kwijt in 15 minuten.... Terwijl hij vannacht met de data-verbinding uit en alleen Wifi aan, amper iets verloor.

Is er een goede app die de dataverbinding makkelijk kan beheren?

• PvtMashkov
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-09 11:28
Excuses voor deze vraag, hoort eigenlijk in het OS topic maar de Amber update, brengt die nou WP8.1 met zich mee of komt deze later nog?

Verder vroeg ik mij af of iemand het probleem herkend bij de lumia 920 dat de officiele twitter app, foto's niet lekker upload, zeker niet via 3g. Had een foto naar skydrive geupload vanaf mijn telefoon en zag dat die een resolutie had van 3552x2000. Nu lijkt het me vrij logisch dat dit te groot is om via 3g te versturen, en dat zelfs de twitter app het niet kan handle, maar is er iets van een oplossing voor.

Foto: http://sdrv.ms/1b3kjzm

Persoonlijk vind ik het een zeer mooie foto. Jullie gedachten erover.

• Martinspire
Bij je instellingen kun je bepalen of ie de grote of de kleine versie moet uploaden. Grote versie doet ie alleen als ie Wifi heeft, kleine versie gaat ook via 3g. Volgens mij (weet het effe niet zeker) wordt de grote versie ook overgezet als je hem via de Windows Phone app aansluit op je computer.

Verder is die Amber update waar jij het over hebt volgens mij de GDR2 update van Nokia. Of ze daarbij meteen het OS gaan updaten is niet bekend, maar lijkt me eigenlijk wel.

En over dat batterijverbruik: de batterij heeft even nodig om in te komen. Na verloop van tijd wordt de weergave van je batterij percentage en de duur ervan beter. Duurde bij mij een week of 2 voordat ie alles prima liet zien.

[ Voor 19% gewijzigd door Martinspire op 05-06-2013 10:51 ]

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Amber = GDR2 (+ Nokia eigen verbeteringen geloof ik). In het najaar krijgen we nog GDR3 en dan zeer waarschijnlijk begin volgend jaar pas Windows Phone 8.1 "Blue".

Althans, dat zijn de geruchten.

[ Voor 11% gewijzigd door PaT op 05-06-2013 11:14 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Martinspire
Blue is toch niet hetzelfde als WP 8.1? Ik dacht dat Blue 8.5 was? Al is Blue eerder de codenaam voor een update van Windows 8 en niet Windows Phone 8.

• ob3lix
Weet wat de gemiddelde doorlooptijd van een nokia-reparatie is?
Ik snap dat dit per geval kan verschillen, echter vind ik het vervelend dat je van Nokia geen terugkoppeling krijg van de status.

Ik kan alleen via UPS zien dat de tel. op bestemming in duitsland is afgeleverd, meer wordt er niet vermeld.
De telefoon is maandagmiddag opgehaald, denken jullie dat ik hem voor dit weekend al weer terug kan verwachten?

Het is totaal niet praktisch zonder telefoon en een vervangende telefoon die microsim ondersteunt heb ik ook niet liggen :P

• kippetje01
ob3lix schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 14:23:
Weet wat de gemiddelde doorlooptijd van een nokia-reparatie is?
Ik snap dat dit per geval kan verschillen, echter vind ik het vervelend dat je van Nokia geen terugkoppeling krijg van de status.

Ik kan alleen via UPS zien dat de tel. op bestemming in duitsland is afgeleverd, meer wordt er niet vermeld.
De telefoon is maandagmiddag opgehaald, denken jullie dat ik hem voor dit weekend al weer terug kan verwachten?

Het is totaal niet praktisch zonder telefoon en een vervangende telefoon die microsim ondersteunt heb ik ook niet liggen :P
Heb je als eens op de arvato site gekeken? (via nokia site naar support) Daar kan je zien wat de status is.
Het terugsturen duurt vaak het langst.
Ik denk dat je je telefoon maandag of dinsdag weer terug hebt op basis van mijn ervaring.

[ Voor 5% gewijzigd door kippetje01 op 05-06-2013 14:26 ]

• ob3lix
kippetje01 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 14:25:
[...]

Heb je als eens op de arvato site gekeken? (via nokia site naar support) Daar kan je zien wat de status is.
Het terugsturen duurt vaak het langst.
Ik denk dat je je telefoon maandag of dinsdag weer terug hebt op basis van mijn ervaring.
Ja, daar heb ik gekeken, maar er staat niets achter de status.
Gewoon afwachten dus.

Op zich is het wel goed om een week mobielloos te zijn :9 , maar liever niet te langer :*) .

• Ladykiller007
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-11 19:56
ob3lix schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 15:07:
[...]

Ja, daar heb ik gekeken, maar er staat niets achter de status.
Gewoon afwachten dus.

Op zich is het wel goed om een week mobielloos te zijn :9 , maar liever niet te langer :*) .
Normaal staat er wel een status.
De site heeft misschien een storing...

Anders ff contact opnemen met dit nummer optie 3 (voor nederlands) : arvato-support Netherlands | E-mail: Nokia.Intellifix.NL@Bertelsmann.de | Hotline: +31 (0) 202621099

Houd de ordernummer bij de hand

• ob3lix
Ladykiller007 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 15:14:
[...]

Normaal staat er wel een status.
De site heeft misschien een storing...

Anders ff contact opnemen met dit nummer optie 3 (voor nederlands) : arvato-support Netherlands | E-mail: Nokia.Intellifix.NL@Bertelsmann.de | Hotline: +31 (0) 202621099

Houd de ordernummer bij de hand
Super, bedankt voor de informatie. Heb ze zojuist gebeld en er bleek inderdaad een storing te zijn.
Mijn telefoon zat nu nog in de final-check o.i.d. en ik krijg hem zaterdag of maandag terug :*)

• Cyrus The Virus
ob3lix schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 15:26:
[...]

Super, bedankt voor de informatie. Heb ze zojuist gebeld en er bleek inderdaad een storing te zijn.
Mijn telefoon zat nu nog in de final-check o.i.d. en ik krijg hem zaterdag of maandag terug :*)
Was die storing er nog steeds ? Mijne is maandag ook opgehaald door UPS, maar zie nog niks op de avrato site. Waarvoor had je hem opgestuurd ?

Pagina: 1 ... 81 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Prijzen en leverdata horen niet in dit topic thuis. Daarvoor hebben we nu het prijzen en levertijden topic;

Alles over accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Nokia Lumia 920;