.
[ Voor 126% gewijzigd door HA5H op 28-03-2018 10:26 ]
[ Voor 126% gewijzigd door HA5H op 28-03-2018 10:26 ]
[ Voor 52% gewijzigd door HyperioN op 20-06-2012 20:44 ]
De huidige generatie WPs hebben een resolutie van 800x480, dus de eerste is geen nieuwe. En ik kan me geen toestel voor de geest halen die 640x480 hadDrie nieuwe schermresoluties: WVGA (800×480), WXGA (1280×768) en 720p (1280×720) waar dit
zich eerst alleen maar beperkte tot een resolutie van 640x480 (VGA) via oudere Windows Phone-versies.
The ramblings of an idiot
Relax, hij zal er vast nog wel een mooie TS van maken (tochHyperioN schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 20:43:
Leuk voor je dat je zowel de Surface-startpost hebt als deze, maar maak er dan ook iets moois van. Dit is niks.
En er is nog onmogelijk "ervaringen" uit te wisselen over WP8; want dat is er nog lang niet.
Topic kan dus beter "Windows Phone 8 - Informatie en verwachtingen" heten.
Ik vind het wel jammer dat we niet de volledige update krijgen naar WP8, maar geheel onverwacht is het ook niet. Ik ben in ieder geval blij dat we er wel wat van terugzien in de 7.8 update. Gelukkig zijn ze wel zo eerlijk om het 7.8 te noemen en niet vol trots zeggen dat het WP8 is, terwijl er functionaliteit ontbreektMartinspire schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 20:51:
Vind het jammer van de upgrades (zal voor een hoop 7.5 gebruikers aardig pijnlijk zijn dat ze dadelijk minder applicaties zullen krijgen),
Anoniem: 80466
http://www.theverge.com/2...-phone-8-existing-devicesImpaileR schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 20:51:
[...]
Ik lees het dat we de interface krijgen en heel misschien wat kleine dingetjes. Zeker niet alle mogelijk heden. Dat staat er niet.
Hoe zit het met Skype integratie en dergelijke? Komt dat wel naar 7.8?
Ik zou als nieuwe consument geen Windows 7.5 telefoon meer kopen op dit moment. Een collega van mij heeft amper een week zijn Lumia 900 binnen. Nog een update naar 7.8 en het toestel is klaar.
"When you pull that Lumia out of your pocket after you've received that 7.8 update, it will look and feel the same as a Windows Phone 8 device," claims Sullivan. "Because you don't have a multicore chip and don't have some of these other elements, it didn't make sense for us to make those investments for devices that couldn't really exploit them." We pressed Sullivan for details on which devices will be upgradeable to Windows Phone 7.8, but he wouldn’t reveal specifics. "I think it's safe to assume to latest generation of devices are a primary target," he said, pointing to the Lumia 900 as an example of a device that the company wants to "keep fresh."
Dat noem je dan ook iOS 6.0 voor iphone 3GSMcBoom schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 20:58:
[...]
Ik ben in ieder geval blij dat we er wel wat van terugzien in de 7.8 update. Gelukkig zijn ze wel zo eerlijk om het 7.8 te noemen en niet vol trots zeggen dat het WP8 is, terwijl er functionaliteit ontbreekt
[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 80466 op 20-06-2012 21:43 ]
[ Voor 6% gewijzigd door HyperioN op 20-06-2012 21:15 ]
Anoniem: 284985
Precies, vooral Whatsapp is toch wel een zeer belangrijke app voor de meeste gebruikers.[b][message=38452230,noline]
*knip*
Het ligt zeker deels aan de developers, maar die whatsapp spant echt de kroon. Dat ding hoort echt niet zo traag te zijn als dat het is. Vaak is het echt onnadenkendheid bij het opzetten van de applicatie. Zoals bijv. de isolated storage aanroepen tijdens het opstarten van de app. Dat is gewoon pokketraag en jammer genoeg doen behoorlijk veel applicaties het in de startup codeHyperioN schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 21:14:[..]
Ik ben ontzettend tevreden over WP7 zelf, maar laten we eerlijk zijn: 80% van de third-party apps is prut, slecht en bagger.
Whatsapp spant de kroon. Ik heb het gevoel dat ik 5 minuten per dag kwijt ben aan het wachten tot Whatsapp opgestart en/of geresumed is.
Facebook is íets beter, maar de performance van die app is ook treurig in vergelijking met zijn iOS en Android broertjes. Ik heb lang gedacht dat het lag en laksheid of luiheid van developers; maar als het na zoveel tijd nog steeds zo slecht is, zal het ook deels aan het platform liggen.
[...]
Prik eens door die marketingpraat heen a.u.b..
[ Voor 7% gewijzigd door haakjesluiten op 20-06-2012 21:35 ]
Een native code C++ app schrijven is tien keer meer werk dan een huidige standaard Windows Phone app ontwikkelen. Misschien voor bepaalde games en high performance app wel heel belangrijk omdat er een native code framework kan worden ontwikkeld maar voor ontwikkelen van de bulk van de normale apps is ontwikkelen in native code erg duur.HyperioN schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 21:30:
[...]
Maar al die C++-apps die vanaf nu geschreven gaan worden; gaan mooi niet werken op WP7.8.
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 80466 op 20-06-2012 21:43 ]
Huh? Half uurtje geleden op de FP dacht je er nog heel anders over:iceme schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 21:25:
Ik hoop dat het straks niet teveel ellende gaat opleveren met de backwards compatibilty van 8 naat 7.8. Dit vind ik echt kut van Microsoft. Vind dat ze het platform op deze manier wel erg snel laten vallen.
Door iceme, woensdag 20 juni 2012 20:49
Wat een gezeur over een versie. 8 of 7.8 op huidige toestellen. Je krijgt op je 7.5 een upgrade naar 7.8 met alle features behalve de ondersteuning voor hardware die je niet bezit. Je telefoon kan meer dan wat deze kon toen je hem kocht en toch zeur je erover.
Ze gebruiken iig niet de ios oplossing. wel de nieuwste versie software maar er ontbreken dingen... wat is het verschil? Microsoft is eerlijk over de versie.
Huilies dat vind ik! En hoeveel android telefoons krijgen altijd de laatste update?
Een telefoon is een wegwerp apparaat geworden, over 2 jaar weer een nieuwe....
Dat klopt niet helemaal wat je zegt. Dit ging meer over de discussie dat je wel of geen upgrade moet krijgen naar versie 8. Dit vind ik gezeur als je geen hardware hebt die geschikt is voor het apparaat wat je hebt, wat moet je dan met de nieuwste versie van de software. bv ICS op een Galaxy S.HyperioN schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 21:40:
[...]
Huh? Half uurtje geleden op de FP dacht je er nog heel anders over:
[...]
[ Voor 14% gewijzigd door iceme op 20-06-2012 21:57 . Reden: Toevoeging ]
Ze willen duidelijk meer dingen geheim houden dan voorheen omdat na de aankondiging van WP7 andere telefoons allerlei zaken hadden overgenomen tegen de tijd dat de telefoon uitkwam.Martinspire schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 21:56:
Wanneer gaan we eigenlijk meer zien over de gebruikersveranderingen? Ik snapte dat deze presentatie voornamelijk ging over de grote veranderingen en vooral op technisch vlak veel informatie gaf, maar dat ze nog wel de dingen van de GUI en de programma's wilden laten zien. Welk evenement is dat dan?
En wat ik ook nog niet gezien heb is wat ze met de programmalijst hebben gedaan en of er nog veranderingen zitten in de notificaties (of ze nog ergens gegroepeerd worden)
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 80466 op 20-06-2012 22:11 ]
Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.
Waar heb je dan upgrade voor nodig?Minkie schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 22:11:
Jammer dat de huidige telefoons met WP7.5 geen upgrade krijgen naar WP8.
Snap ook wel dat alles niet mogelijk is, maar heb ook niks te klagen over WP7.5.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
https://wren.co/join/Devian
OFFTOPIC: Er wordt naast dit topic tegelijkertijd ook gewerkt aan de OP van het Surface-topic, doel is dat mensen zsm ervaringen kunnen uitwisselen en discussieren over Windows Phone 8 en de Surface tablet, hier heb ik voor hen een mogelijkheid toe gegeven..HyperioN schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 20:43:
Leuk voor je dat je zowel de Surface-startpost hebt als deze, maar maak er dan ook iets moois van. Dit is niks.
En er is nog onmogelijk "ervaringen" uit te wisselen over WP8; want dat is er nog lang niet.
Topic kan dus beter "Windows Phone 8 - Informatie en verwachtingen" heten.
[ Voor 26% gewijzigd door HA5H op 20-06-2012 22:18 ]
Dankuwel, was zelf ook op zoek gegaan maar dit is de eerste in goeie kwaliteit, ga 'm meteen toevoegen aan de OP!
[ Voor 23% gewijzigd door HA5H op 20-06-2012 22:24 ]
Omdat ik van de gedachte ben: "als ik het doe, dan doe ik het goed". En ik had zo snel geen tijd om een goede topicstart te maken. Maar geen probleem, hoor, succesHaakontje schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 22:16:
[...]
OFFTOPIC: Er wordt naast dit topic tegelijkertijd ook gewerkt aan de OP van het Surface-topic, doel is dat mensen zsm ervaringen kunnen uitwisselen en discussieren over Windows Phone 8 en de Surface tablet, hier heb ik voor hen een mogelijkheid toe gegeven..
..daarbij, als jij het beter weet, waarom heb jij zelf deze 2 topics dan niet aangemaakt?
Ik zal eens een kijkje nemenHyperioN schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 22:26:
[...]
Omdat ik van de gedachte ben: "als ik het doe, dan doe ik het goed". En ik had zo snel geen tijd om een goede topicstart te maken. Maar geen probleem, hoor, succesHoop dat je er wat moois van maakt, je kan altijd inspiratie opdoen in mijn WP7-startpost
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Ik hoop het ook. Ik ga er niet vanuit, maar ik hoop het ook. Zou eigenlijk wel G*********me tijd wordenCAP-Team schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 22:36:
Waar ik erg benieuwd naar ben is of ze de diensten die ze via Bing leveren, locations, e.d. en zaken als Zune (Xbox Music) nu ook eindelijk beschikbaar gaan maken in Nederland.
[ Voor 48% gewijzigd door Relief2009 op 20-06-2012 23:23 ]
Daarom vroeg ik ook wanneer die volgende presentatie nou eigenlijk is. Voor zover ik kon googlen staat er niets groots geplanned de komende weken/maanden?Relief2009 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 23:18:
Ik heb het gevoel dat sommigen hier en op andere websites zo graag het nummertje 8.0 op hun telefoon willen hebben dat het hun weinig boeit als deze versie zoveel zaken niet heeft.
7.8 zal je telefoon updaten zodat het qua gebruikerservaring vergelijkbaar is als WP8. Features als NFC, Multi-Core, etc heb je niets aan omdat je huidige telefoon het toch niet ondersteund.
Verder was het een developer summit en geen consumenten demo. Ik denk dat we wel ergens in augustus of september een conferentie hebben waarbij alle features uit de doeken worden gedaan van zowel 8 als 7.8. TOt dan is het puur speculeren.
Verder 7.8 op een Lumia 900.
[video]
[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 20-06-2012 23:42 ]
[ Voor 20% gewijzigd door dreester op 21-06-2012 09:06 ]
Anoniem: 186367
Een iphone backup overzetten op een windows phone lijkt me nogal vreemd. Ik kan me daar niks bij voorstellen.Anoniem: 186367 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 09:06:
Als Microsoft Apple gebruikers wilt trekken moeten ze iets verzinnen voor het gemakkelijk overzetten van iPhone backup naar Windows Phone, syncen met Outlook en iTunes mogelijk maken en wellicht investeren in nieuwe overstappers door bijv. aantal apps gratis te geven (je wilt toch niet meer alles opnieuw aanschaffen). Ben wel erg onder de indruk van versie 8 maar als je nu alles van Apple thuis hebt wordt overstappen niet makkelijk.
[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 80466 op 21-06-2012 09:39 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Anoniem: 414003
Waarom zou je geen apps schrijven voor WP7.8? deze zullen zonder aanpassingen op WP8 draaien.. Apps hoeven niet compatible gemaakt te worden voor WP8.zonoskar schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 10:01:
Voor de mensen die tevreden zijn met WP7.8 in plaats van WP8 op hun huidige telefoon: Denk eens verder dan morgen! Microsoft heeft gezegt dat de huidige apps op WP8 draaien, maar dat apps die voor WP8 geschreven zijn niet op WP7.5 en WP7.8 zullen draaien. Dat lijkt mij logisch gezien de wijziging in de kernel. Wat je dus krijgt is dat vanaf dat WP8 uit is niemand meer apps schrijft voor WP7.8 en er alleen nog maar updates komen om apps WP8 compatible te maken zodat men meer kan halen uit de nieuwe features van die nieuwe kernel. Van de WP7.8 apps zullen dus heel veel geupgrade gaan worden naar WP8 varianten die niet meer draaien op WP7.8.
Zonder apps? er zijn nu toch ook apps? die verdwijnen niet zomaar..Dus als WP7.8 het eindstation is voor de huidige toestellen zit je dus over een jaar zonder apps. Wat is een smartphone zonder apps: een overpriced dumb-phone. Dit is geen doom scenario, ik heb dit al aan den lijve meegemaakt met mijn iPhone 1. Die heeft als eindstation iOS 3.1.3 en 90% van alle apps hebben iOS4 of hoger nodig. Alle apps die meegeleverd werden werken nog, maar nieuwe dingen installeren gaat niet, of je moet heel goed zoeken (en dan nog starten de apps soms niet op)
De echte reden zal denk ik altijd gissen blijven..Daarbij vraag ik me serieus af wat het probleem nou eigenlijk is. Ik ben software engineer, dus ik weet een beetje hoe dingen werken qua software ontwikkeling. Een meeste van de huidige WP7 telefoons heeft een Snapdragon SoC, die bestaat uit een ARM v8 core en een Ardeno 205 GPU. Ik kan me niet voorstellen dat deze SoC niet ondersteund gaat worden in WP8, want dan wordt het bijna onmogelijk om cheap-ass WP8 telefoons te maken. Bovendien, alle dual core SoCs die op de markt zijn hebben een ARM (v8 of v15) core en een of andere GPU. Dus het is een kwestie van drivers voor de GPU en dan ben je klaar. En drivers voor een Ardeno 205 moeten het probleem niet zijn, dat is 1 van de meest gebruikte GPUs in mobiele SoCs.
Wat kan dan nog een reden zijn? CPU kracht? 1.4GHz lijkt me niet echt weinig. De nieuwe ARM v15 cores zijn ook niet echt veel sneller per clock tick. Geheugen dan? De meeste toestellen hebben 512 MB RAM. Als ik even kijk naar de concurrentie is dat een aardige hoeveelheid. Niet echt veel, maar ik denk genoeg. Er zijn wel telefoons met maar 256MB geheugen, dat zou een probleem kunnen worden. Voor de rest kan ik echt niks bedenken. Hardware features die niet aanwezig zijn (NFC?) kunnen gewoon in software afgevangen worden, de devver moet alleen even checken of een feature ondersteund wordt. Big deal!
Ik denk dat het om de 256MB devices gaat en dat Microsoft de makkelijke keuze gemaakt heeft. Gewoon alle oude toestellen niet ondersteunen in WP8, of gewoon geen update geven, want ik denk dat er best wel nieuwe WP8 toestellen met een Snapdragon SoC uit gaan komen in het lage segment. En als je toch WP7.8 gaat ontwikkelen alleen voor de 256MB devices, dan creeer je een hele kleine userbase want volgens mij zijn er daar niet zo heel veel van verkocht. Het enige toestel dat ik ken is de Nokia 610. Ik vind het een domme zet van Microsoft, maar goed. Ik neem de beslissingen niet bij MS.
Ik snap je probleem niet... Er is amper nog wat naar buiten gebracht van de mogelijkheden van 7.8. Daarnaast is wp8 (en eigenlijk 7.8) nog een half jaar van ons vandaan. Over het android verhaal, alle huidge 2011 modellen hebbben moeite om android 4.0 stabiel te draaien. Ken meerdere mensen met een gs2 en de nexus en die overwegen bijna weer terug te gaan naar 2.3 wegens vele bugs... Ze kunnen nog steeds niet hun topmodellen uit 2011 stabiel laten draaien, wie zegt dat ze dat straks ook nog kunnen met hun 2012 modellen als android 5.0 eraan gaat komen...PWM schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 10:22:
Wat ik persoonlijk wel erg irritant vind, is dat we nu nog zeker 4 maanden weg zijn tot de eerste telefoons. Ik moet nu echt een nieuwe telefoon hebben, en wetende dat de Lumia 900 geen upgrade krijgt, zou het een beetje gek zijn die nu te bestellen. Sowieso zou ik 1 tikje hogere resolutie willen hebben dan WP7 nu gebruikt.
Dat betekent dat ik wellicht toch een Android ga bestellen nu, wat eigenlijk zonde is.
Microsoft moet echt leren sneller te schakelen, inclusief zijn partners. Op dit moment lopen ze er steeds net achteraan.
[ Voor 7% gewijzigd door vali op 21-06-2012 10:41 ]
[ Voor 9% gewijzigd door PWM op 21-06-2012 11:32 ]
Dat is een kul verhaal. ALLE huidige apps en ALLE huidige developers hebben altijd geschreven in het Silverlight of XNA framework.zonoskar schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 10:01:
Voor de mensen die tevreden zijn met WP7.8 in plaats van WP8 op hun huidige telefoon: Denk eens verder dan morgen! Microsoft heeft gezegt dat de huidige apps op WP8 draaien, maar dat apps die voor WP8 geschreven zijn niet op WP7.5 en WP7.8 zullen draaien. Dat lijkt mij logisch gezien de wijziging in de kernel. Wat je dus krijgt is dat vanaf dat WP8 uit is niemand meer apps schrijft voor WP7.8 en er alleen nog maar updates komen om apps WP8 compatible te maken zodat men meer kan halen uit de nieuwe features van die nieuwe kernel. Van de WP7.8 apps zullen dus heel veel geupgrade gaan worden naar WP8 varianten die niet meer draaien op WP7.8.
https://wren.co/join/Devian
Kom je dan niet in het vaarwater van enorme performance problemen? Neem een 5 jaar oude android en probeer er games op te draaien die voor de vorige generatie Adroids zijn gemaakt, denk niet dat MS zoiets zou willen binnen hun WP7 en WP8 segment (neem aan dat ze dus aparte marketplaces gaan gebruiken).Devian schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 11:36:
ik denk dat zeker 75% van de WP8 apps dus ook gewoon zullen werken op WP7.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Het verschil is dat zelfs het oudste WP7-toestel (bijv. Samsung Omnia 7) bij het uitkomen van WP8 nog maar 2 jaar oud is. En die eerste generatie heeft volgens mij niet veel mensen.SinergyX schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 12:30:
[...]
Kom je dan niet in het vaarwater van enorme performance problemen? Neem een 5 jaar oude android en probeer er games op te draaien die voor de vorige generatie Adroids zijn gemaakt, denk niet dat MS zoiets zou willen binnen hun WP7 en WP8 segment (neem aan dat ze dus aparte marketplaces gaan gebruiken).
[ Voor 3% gewijzigd door HyperioN op 21-06-2012 12:39 ]
Dat klopt. Maar dat XNA of silverlight framework heeft ook een versie nummer (7.1 voor WP7.5). Als die versie nummers niet overeenkomen kun je het runnen van apps wel vergeten.Devian schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 11:36:
[...]
Dat is een kul verhaal. ALLE huidige apps en ALLE huidige developers hebben altijd geschreven in het Silverlight of XNA framework.
Tenzij MS een SDK uitbrengt die voor WP7.8 en WP8 hetzelfde is, maar dat je op WP8 de extra mogelijkheid hebt om native C apps te maken, blijft het feit dat je geen apps kunt draaien op een oude WP versie die geschreven zijn voor een nieuwere SDK. Dus totdat MS aankondigd dat apps voor WP7.8 en WP8 dezelfde API en SDK gebruiken blijft mijn verhaal valide.Hier komt nu een nieuwe mogelijkheid bij met WP8 en dat is programmeren in C. WP8 kan ook gewoon in Silverligt en XNA. Huidige developers gaan echt niet in 1x allemaal overstappen op C, voor velen zal dit zelfs te ingewikkeld zijn of geen toegevoegde waarde hebben.
En ik denk dat 0% van die WP8 apps zullen werken. Ik hoop dat jij gelijk hebt, maar ik vrees het ergste.ik denk dat zeker 75% van de WP8 apps dus ook gewoon zullen werken op WP7.
Waarom apps schrijven voor een dood systeem?Anoniem: 414003 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 10:19:
Waarom zou je geen apps schrijven voor WP7.8? deze zullen zonder aanpassingen op WP8 draaien.. Apps hoeven niet compatible gemaakt te worden voor WP8.
Die verdwijnen wel zomaar. Stel de buienradar app heeft een update nodig en in die update gaan ze ook meteen de nieuwe versie SDK gebruiken. Vergeet maar dat de oude app nog beschikbaar is in de market. Dus tenzij jij die oude app nog op je toestel hebt staan is de oude gewoon verdwenen voor de oude toestellen. Je kan immers maar 1 versie van je app in de market hebben staan en die is net geupdate naar de nieuwe SDK en daarmee alleen geschikt voor WP8. Tenzij mij verhaal hierboven werkelijkheid wordt, dan zou het nog evt kunnen.Zonder apps? er zijn nu toch ook apps? die verdwijnen niet zomaar..
Dat kan natuurlijk ook. WP8 voor de high-end, WP7.8 voor de low-end. Maar daarover hoor je niets. Du sik ga er vanuit dat WP7.8 het eindstation is voor de huidige toestellen en dat de nieuwe toestellen met WP8 komen.Wat ik me eigenlijk af vraag is of de 'low-budget' phones blijven ontwikkeld worden.. deze zullen dan 'neem ik aan' geen WP8 krijgen.. maar WP7.8. Ze (Microsoft & Nokia) hebben er zelf op gehamerd dat goedkope Windows Phones belangrijk zijn voor opkomende markten.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
De WP8 API zal een superset zijn van WP7 omdat je anders moeilijk apps met bijvoorbeeld NFC of de anderen ieuwe features kunt ontwikkelen.zonoskar schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 12:41:
Dus totdat MS aankondigd dat apps voor WP7.8 en WP8 dezelfde API en SDK gebruiken blijft mijn verhaal valide.
Ik vraag me ook al af hoe ze dat met die applicaties gaan doen. Zag het in de presentatie ook al nergens.fruitbakje schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 12:11:
Oh, het pijltje naar rechts om naar de applijst te gaan is weg! Zullen we die missen...
"The result is that Windows Phone is even more personal than ever before." Klinkt prachtig, maar als je er 3 seconden over nadenkt kan je mevrouw niet zo heel serieus nemen. Je eigen ringtone mogen kiezen zou die statement al waar maken...
Verder vind ik het er allemaal ook wel mooi uitzien!
Daarom geven we al het alternatief. Doe voorlopig een goedkope sim-only waarmee je met je huidige toestel nog een maand of 5 langer doet, om dan over te stappen op een WP8 toestel, waarbij je wel alles gewoon hebt. Meestal lukt het ook wel om zoiets te regelen via de helpdesk van je provider. Ze kunnen uiteraard nog geen telefoons bestellen, maar als je je situatie uitlegt zou elke normale provider wel iets kunnen doen (of je moet overstappen naar een goede provider).PWM schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 11:30:
Het probleem is op zich redelijk simpel. Als ik nu een One X/Galaxy 3 neem, heb ik een goede resolutie (ik lees veel tekst, dan is dat fijn) en de zekerheid dat ik straks de nodige nieuwe versies krijg. Ik heb nu een Desire HD, 2 jaar oud, en zelfs die krijgt straks nog een nieuwe versie.
Als ik nu de Lumia 900 neem, heb ik een beperkte resolutie, en blijf ik na 7.8 hoogst waarschijnlijk echte updates, en dat terwijl het ding nog 2 jaar mee moet. En ja, de software voldoet prima, maar we weten natuurlijk niet wat er nog op de rol staat de komende 2 jaar.
Waarom ik dan niet gewoon die Android neem, is simpel: Ik wil eigenlijk de overstap naar Windows Phone maken. Mijn Android voelt als Windows 3.1 vergeleken met het prachtige Windows Phone 7.5. Een iPhone vind ik helemaal niets.
De gebruiker in mij wil de Lumia 900, de techneut in mij wil wachten op echte Windows Phone 8 devices, met mooie resoluties, regelmatige updates en nieuwe processoren (hoewel ik dat het minst belangrijk vind, de 900 is snel zat).
EDIT: Maar goed, het is hier geen persoonlijk advies topicMijn stelling is evenwel dat Microsoft de leiding zou kunnen nemen, maar in plaats daarvan alles net minder doet. Terwijl het OS zelf een enorme potentie heeft.
Een superset ja. Maar dat wil ook meteen zeggen dat je apps gemaakt met de API van WP8 je die niet kunt draaien op WP7.8 omdat je dus die extra API calls mist. MS heeft duidelijk gezegd dat WP8 apps niet op WP7.8 zullen draaien. Ze hebben niet gezegd, sommige WP8 apps kunnen niet draaien, maar de meeste wel. Daar wringt de schoen.Anoniem: 80466 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 13:00:
[...]
De WP8 API zal een superset zijn van WP7 omdat je anders moeilijk apps met bijvoorbeeld NFC of de anderen ieuwe features kunt ontwikkelen.
Een rom is 1, activeren en werkend krijgen is 2. De HD2 was via 'wat liegwerk' alsnog als HD7 te activeren, maar bij updates ging dit al snel weer fout. Android en WM zijn waarin veel opener, daarom kon de HD2 die wel allemaal probleemloos draaien.Martinspire schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 13:39:
Het kan nog van de tweak-community afhangen of ze er een andere rom op kunnen draaien. Gezien het feit wat ze met de HTC HD2 kunnen, lijkt me het toch nog wel een kans.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
[ Voor 7% gewijzigd door Relief2009 op 21-06-2012 14:04 ]
Cool dan komt er dus een PureView Nokia met WP8!In Windows Phone 8, Microsoft has partnered with Nokia to offer a dramatically better Camera, one that offers a “world class” experience that’s “mind-blowing.”
Ik denk meer dat ze bedoelen dat ze de software beter gaan optimaliseren voor camera's in het algemeen. Een Nokia WP met Pureview-technologie zal wel in de toekomstplannen staan, maar dat is beperkt tot een bepaald toestel en maakt op zich geen deel uit van WP8.L-VIS schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 15:58:
Uit de bron van hierboven:
[...]
Cool dan komt er dus een PureView Nokia met WP8!
[ Voor 7% gewijzigd door c-mattic op 21-06-2012 17:28 ]
Ik denk dat het ook grotendeels ook te maken heeft met deze overnameL-VIS schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 15:58:
Uit de bron van hierboven:
[...]
Cool dan komt er dus een PureView Nokia met WP8!
Greetings from Earth
MS heeft de maps en database van Bing vervangen door die van NOkia inclusief lokale resultaten. Hierdoor zou local scout eigenlijk overal goed moeten werken. MS neemt van Nokia veel over waardoor Bing straks over de hele wereld al hele goede resultaten zal laten zien. We hebben in Nederland sinds kort al traffic reportc-mattic schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 17:26:
[...]
Daarbij mag Microsoft dringend eens werken maken van een Bing-update voor de rest van de wereld.Want wat is het nut van nieuwe functionaliteit als het toch alleen in de VS wordt ondersteund... Local scout zou bij ons dan eindelijk volledig werken en de zoekresultaten zouden veel beter worden. Resultaat is dat minder mensen zullen klagen dat ze perse Google willen op hun smartphone en de meesten het als een welgekomen update zullen zien
En Bing updaten kunnen ze moeilijk niet doen voor WP7.5 gebruikers onder het argument van hardware-incompatibiliteit
Je bedoelt WP8 op Surface-achtige hardware (maar dan met belfuncties en handzaam formaat)?
Ja dat zou hellemaal gaaf zijn, vooral dat mini-formaat screenprotector / toetsenbord op een zeg maar 4.7 inch beeldscherm.EgMaf schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 18:05:
[...]
Je bedoelt WP8 op Surface-achtige hardware (maar dan met belfuncties en handzaam formaat)?
Lijkt me inderdaad gaaf, en ik zou niet weten waarom OEMs dat niet zouden kunnen bouwen. De WP8 specs staan het toe (multi-core, 720p scherm, mSD storage)
En dan natuurlijk ook een bijpassend, mini-formaat screenprotector / toetsenbord he
Leuk, maar totaal onpraktisch. Een Surface op telefoonformaat met touch cover gaat niet lekker werken. Veel te slap om in 2 handen te houden en te typen en veel te klein om op een tafel te leggen en met tien vingers te tikken.CokeZero schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 20:28:
[...]
Ja dat zou hellemaal gaaf zijn, vooral dat mini-formaat screenprotector / toetsenbord op een zeg maar 4.7 inch beeldscherm.
Had hem trouwens gevonden op DeviantART van Metroui
Valt wel mee denk ik: Ten eerste hoeft de cover zelf helemaal niet slap te zijn. Hooguit dat de scharnier niet in 1 stand blijft staan. Maar daarvoor hebben de ook op de WP Surface natuurlijk de kickstandMcBoom schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 21:25:
[...]
Leuk, maar totaal onpraktisch. Een Surface op telefoonformaat met touch cover gaat niet lekker werken. Veel te slap om in 2 handen te houden en te typen en veel te klein om op een tafel te leggen en met tien vingers te tikken.
Gaaf, waar heb je dat gelezen? Misschien eens een keer de Windows 8 DP/CP/RP installeren en rondspieken in de Market... Daar staat bij Apps; compatible met ARM, x86... Samen, bij één App. Knap als jij één App kunt maken die beide architecturen ondersteund; die zal echt specifiek voor beide kernels apart gecompileerd moeten zijn. Dus slechts één App in de Market, dat klopt al niet.zonoskar schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 12:41:[..]
En ik denk dat 0% van die WP8 apps zullen werken. Ik hoop dat jij gelijk hebt, maar ik vrees het ergste.
[...]
Waarom apps schrijven voor een dood systeem?
[...]
Die verdwijnen wel zomaar. Stel de buienradar app heeft een update nodig en in die update gaan ze ook meteen de nieuwe versie SDK gebruiken. Vergeet maar dat de oude app nog beschikbaar is in de market. Dus tenzij jij die oude app nog op je toestel hebt staan is de oude gewoon verdwenen voor de oude toestellen. Je kan immers maar 1 versie van je app in de market hebben staan en die is net geupdate naar de nieuwe SDK en daarmee alleen geschikt voor WP8. Tenzij mij verhaal hierboven werkelijkheid wordt, dan zou het nog evt kunnen.
[...]
[ Voor 5% gewijzigd door Rowdy.nl op 25-06-2012 09:22 ]
Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.
Microsoft heft tijdens de WP8 presentatie zelf aangegeven dat ze het compileren zelf (in de cloud) zullen doen. Dus als de funties die de app nodig heeft, op verschillende platformen beschikbaar is, zou ik niet weten waarom één App niet één keer op de Market terecht zou komen. MS zorgt ervoor dat de verschillende binaries klaar staan en stuurt de geschikte versie naar je device. Maar voor de developer en de klant is het nog steeds één App die op verschillende WP versies beschikbaar is.Rowdy.nl schreef op maandag 25 juni 2012 @ 09:20:
[...]
Gaaf, waar heb je dat gelezen? Misschien eens een keer de Windows 8 DP/CP/RP installeren en rondspieken in de Market... Daar staat bij Apps; compatible met ARM, x86... Samen, bij één App. Knap als jij één App kunt maken die beide architecturen ondersteund; die zal echt specifiek voor beide kernels apart gecompileerd moeten zijn. Dus slechts één App in de Market, dat klopt al niet.
Anoniem: 163444
Daarom voel ik me dubbel zo dom, enerzijds blind te verwachten dat er een WP8 update zou komen, andere kant dat ik dus 2 jaar heb genomen. (goed, moment van verlenging was er verder ook niet veel interessants). Ach ja, was achteraf met de HD2 precies hetzelfde verhaal.Anoniem: 163444 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 17:16:
Ik ben zó blij dat ik vorige week een 1-jarig contract heb afgesloten en geen 2-jarig
[ Voor 6% gewijzigd door SinergyX op 25-06-2012 17:29 ]
Nee dat is het niet, het 'precompilen' versnelt het opstarten op de telefoon. Als je nu .net apps opstart wordt de IL code omgezet naar machine code. dat process wordt in de cloud gedaan.EgMaf schreef op maandag 25 juni 2012 @ 17:08:
[...]
Microsoft heft tijdens de WP8 presentatie zelf aangegeven dat ze het compileren zelf (in de cloud) zullen doen. Dus als de funties die de app nodig heeft, op verschillende platformen beschikbaar is, zou ik niet weten waarom één App niet één keer op de Market terecht zou komen. MS zorgt ervoor dat de verschillende binaries klaar staan en stuurt de geschikte versie naar je device. Maar voor de developer en de klant is het nog steeds één App die op verschillende WP versies beschikbaar is.
Tenzij je WP8 specifieke functies gebruikt natuurlijk...
dat was ik volgens mij/\/\|) schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 17:48:
Er worden heel veel aannames gemaakt over WP7.8 en WP8 en over hoe makkelijk/moeilijk het is om voor developers om beide platformen te ondersteunen.
Gisteren was ik "toevallig" bij Microsoft NL en ik maakte ook een paar van die aannames (zoals "nou, dat wordt k*t om zowel een WP7.x als een WP8 versie van mijn apps te onderhouden"). Daar werd ik "streng" op terechtgewezen en mij verteld dat dit een aanname van mij is en dat MS zich terdege bewust is van het belang van apps voor WP7. En dat het parallel in ontwikkeling houden van WP7 en WP8 apps weleens 100% zou kunnen meevallen.
Overigens vermoed ik zelf, dat pas tegen kerst er echt WP8 toestellen in de winkel liggen. En ik zou niet achterover slaan van verbazing is als dat eerst alleen in de VS en evt. select groepje andere landen is.
En ik sluit me aan bij c-mattic: ik hoop dat MS er voor zorgt dat features in verschillende landen zoveel mogelijk gelijk trekt. Ik wil ook de goodies die nu alleen in de VS werken.
Het verhaal is niet anders dan nu met 7.0 en mango. Toen kon je ook 2 versies in de marketplace hebben en veel ontwikkelaars hebben een redelijke tijd zowel 7.0 als 7.5 versie onderhouden en aangeboden.zonoskar schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 10:01:
Kan ik nu concluderen dat Microsoft een gesloten systeem als Apple hanteert, maar wel met de verschrikkelijke fragmentatie zoals Android die heeft.Matthijs Hoekstra schreef op maandag 25 juni 2012 @ 19:43:
[...]
Het verhaal is niet anders dan nu met 7.0 en mango. Toen kon je ook 2 versies in de marketplace hebben en veel ontwikkelaars hebben een redelijke tijd zowel 7.0 als 7.5 versie onderhouden en aangeboden.
Ik verwacht dat dit met het uitkomen van 8.0 (en in de toekomst de versies daarna ook) ook zal gebeuren.
Op dag 1 dat wp8 uitkomt heb je nog 0 gebruikers. Tuurlijk ga je je app upgraden als je geode mogelijkheden ziet om een betere ervaring op 8.0 aan te bieden, maar dat betekend niet dat men de huidige userbase meteen in de steek zal laten, je lijkt wel gek als devvers als je dat doet.
Dit is volgens mij niet veel anders op andere platformen, altijd de afweging maken voor elke versies van welk platform je je apps blijft aanbieden en onderhouden.
[ Voor 18% gewijzigd door Wietsee. op 25-06-2012 20:19 ]
Reageer je nu op mijn verhaal of op iets anders? ik reageer op het verhaal van het onderhouden van 2 versies als ontwikkelaar.Wietsee. schreef op maandag 25 juni 2012 @ 20:11:
[...]
Kan ik nu concluderen dat Microsoft een gesloten systeem als Apple hanteert, maar wel met de verschrikkelijke fragmentatie zoals Android die heeft.
Ik dacht dat met een gesloten systeem o.a. als voordeel had dat fragmentatie binnen de perken kon worden gehouden...
Het besturingssysteem Windows Phone 7 is pas officieel medio 2011 op de markt gebracht in de Benelux, en straks met de komst van Windows Phone 8 eigenlijk alweer verleden tijd.
Dit vind ik record snel en absoluut onacceptabel.
Zie ook de petitie die binnen 5 dagen al 20.000 stemmen heeft bereikt. Duidelijk dus dat de huidige Windows Phone community diep teleurgesteld is.
Nee, ik heb geen apps ontwikkeld. Wil het wel graag, helaas als 17-jarige scholier nog niet echt de mogelijkheid om me er in te verdiepen, eerst school afmaken enz.Matthijs Hoekstra schreef op maandag 25 juni 2012 @ 20:25:
[...]
Reageer je nu op mijn verhaal of op iets anders? ik reageer op het verhaal van het onderhouden van 2 versies als ontwikkelaar.
Heb jij apps ontwikkeld? Ook Android en Apple brengen nieuwe versies van hun OS uit met nieuwe API's die alleen beschikbaar zijn voor die versie. Dus wel/geen onderhoud van apps die voor oude versies van het OS worden geschreven is niets nieuws. MS heeft hier ook gewoon ondersteuning voor voor de developer zodat je een 7.0 versie en een 7.5 versie kunt hebben in de marketplace.
Dit staat los van de discussie over wel/geen update naar 8.0 voor huidige 7.5 toestellen.
[ Voor 14% gewijzigd door Wietsee. op 25-06-2012 20:44 ]
Nee, ze reageren zo fel, omdat niemand de moeite neemt het rustig af te wachten. Echt het merendeel van die felle reacties is gebaseerd op aannames. Niemand buiten het WP8 en het marketplace team weet geloof ik echt wat er wel en niet mogelijk wordt. Zelfs voor Matthijs zal het meeste giswerk zijn.Wietsee. schreef op maandag 25 juni 2012 @ 20:31:
[...] Volgens mij een van de hoofdoorzaken waarom de community nu zo fel reageert en dus reden voor mij om de discussie van wel/geen update naar 8.0 voor huidige 7.5 toestellen erbij te betrekken.
[...]
Volgens mijn krijgt de 3GS niet eens alle features van iOS 5 waaronder de belangrijke nieuwe features zoals Siri. En met API's voor Siri kun je dus ook niet op een 3GS terecht.Wietsee. schreef op maandag 25 juni 2012 @ 20:31:
[...]
Maar je hebt het over Apple, het bedrijf dat wel een nieuwe versie iOS 6 naar oudere toestellen (o.a. iPhone 3GS, 8 juni 2009 geïntroduceerd) brengt. Dan zijn die nieuwe API's toch ook beschikbaar voor die versie op oudere toestellen.
En volgens mij is dat dus de enige fout die Microsoft heeft gemaakt. Ze hadden WP7.8 gewoon WP8 moeten noemen en er vervolgens bij zeggen dat oudere toestellen niet alle features ondersteunen.Anoniem: 80466 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 08:09:
[...]
Volgens mijn krijgt de 3GS niet eens alle features van iOS 5 waaronder de belangrijke nieuwe features zoals Siri. En met API's voor Siri kun je dus ook niet op een 3GS terecht.
Eerder zit de 3GS dus op een soort 4.8 versie
Alle niet-tweakers zullen waarschijnlijk zelfs niet eens weten hoe of wat. Als ze al weten dat ze hun telefoon kunnen updaten met zune.coenox schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 08:44:
[...]
En volgens mij is dat dus de enige fout die Microsoft heeft gemaakt. Ze hadden WP7.8 gewoon WP8 moeten noemen en er vervolgens bij zeggen dat oudere toestellen niet alle features ondersteunen.
dat vind ik minder eerlijk.coenox schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 08:44:
[...]
En volgens mij is dat dus de enige fout die Microsoft heeft gemaakt. Ze hadden WP7.8 gewoon WP8 moeten noemen en er vervolgens bij zeggen dat oudere toestellen niet alle features ondersteunen.
Untappd | "Dogs fucked the pope, no fault of mine." -Hunter S. Thompson
Kan, maar dat is gewoon echt niet zo. Het is niet zo dat het wat features niet ondersteund, maar gewoon een heel nieuw OS. Als je het beiden WP8 gaat noemen is er geen onderscheid meer, waardoor je (als WP8 dadelijk beschikbaar is) zult zien dat men toch liever voor WP8 zal kiezen.coenox schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 08:44:
[...]
Hoe leg je een leek uit dat het een 'nieuw OS' is, als enkel versienummer omhoog gaat? Zeker de iphone mensen die van 3 naar uiteindelijk 5 gingen, maar ook gewoon desktop gebruikers zullen niet zomaar begrijpen dat 7->8 (of eigelijk elke voorgaande OS van CE en PPC) upgrade niet mogelijk is. Je PC kan je toch ook gewoon van XP naar Vista naar 7, straks naar 8?Martinspire schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 10:41:
Kan, maar dat is gewoon echt niet zo. Het is niet zo dat het wat features niet ondersteund, maar gewoon een heel nieuw OS. Als je het beiden WP8 gaat noemen is er geen onderscheid meer, waardoor je (als WP8 dadelijk beschikbaar is) zult zien dat men toch liever voor WP8 zal kiezen.
[ Voor 10% gewijzigd door SinergyX op 26-06-2012 10:51 ]
Maar hoe leg je het dan uit dat specifieke WP8 apps niet gaan werken op.. WP8?coenox schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 08:44:
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Een leek kiest een telefoon om de huidige functionaliteit en niet om een onzeker toekomstige update verwachting.SinergyX schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 10:49:
[...]
Hoe leg je een leek uit dat het een 'nieuw OS' is, als enkel versienummer omhoog gaat?
Daar zit een verschil, officiele update of geen update. Android heeft een enorm actieve dev-omgeving, die voor bijna elke telefoon wel een nieuwe rom bakt. Komt een update niet via de fabrikant/provider (probleem 2), is er altijd wel iemand die een rom bakt voor de telefoon (zie bv de HD2). Verschil is dat Google het totaal niet boeit welke telefoon je met welke OS draait, waar bij WP dit al bij de HD2 meteen problemen gaf, je moest hem neppen als een HD7 en 'liegen' met de support om dat ding uberhaubt te activeren.Anoniem: 80466 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 11:07:
Een leek kiest een telefoon om de huidige functionaliteit en niet om een toekosmtige update verwachting.
De meest verkochte smarttelefoons zijn goedkope Android telefoons die helemaal geen update krijgen.
Een huidige verkrijgbare Windows Phone als de Nokia Lumia 710/800/900 staakt daarbij al goed af want die krijgt vaak nog wel 2 of meer updates.
Net zoals desktops? Een DX11 game draait niet op een DX9 kaart, een MMO draait niet zonder internet, of specifieker; roccat software draait niet zonder roccat muis, Creative audio niet zonder Creative geluidskaart. Heeft een app NFC nodig, melding en geen installatie. Immers moet je via de WP store al aangeven voor welke telefoon (mocht je er meerdere hebben), daar kan meteen de filter worden toegepast of iets wel of niet compatible is met je telefoon.CAP-Team schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 11:04:
Maar hoe leg je het dan uit dat specifieke WP8 apps niet gaan werken op.. WP8?
Behalve dan dat de app niet compatible is met oude hardware.
[ Voor 4% gewijzigd door SinergyX op 26-06-2012 11:19 ]
Leuk maar 98% van de gebruiker zit gewoon op een stock ROM en voor personen die 'leek' genoemd kunnen worden zal dat eerder bijna 100% zijn.SinergyX schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 11:18:
[...]
Daar zit een verschil, officiele update of geen update. Android heeft een enorm actieve dev-omgeving, die voor bijna elke telefoon wel een nieuwe rom bakt.
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 80466 op 26-06-2012 16:47 ]
Dat willen ze helemaal niet lijkt me. Ik heb het iig nog nooit gehoord van iemand van MS. De enige die dat zeggen zijn mensen die koste wat kost MS willen bashen over de manier waarop zij met hun OS ontwikkeling, marketing en de rest om gaan.SinergyX schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 10:49:
[...] Best dat ze Apple-methode willen toepassen, maar doe het dan consequent, en niet zoals het nu gaat.. wanneer het ze makkelijk uitkomt.
Dit is allang achterhaald wat je hierzo tikt. Het is al een hele lang tijd mogelijk om bijna op iedere wp7 toestel een custom roms te flashen en de verschillende aantal ROMS(build versie) zijn er ook genoeg te vinden. Tango update is al maanden geleden te vinden bij verschillende cooks en de 7.8 update zal ook 1 deze maanden vast wel uitlekken.SinergyX schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 11:18:
[...]
Daar zit een verschil, officiele update of geen update. Android heeft een enorm actieve dev-omgeving, die voor bijna elke telefoon wel een nieuwe rom bakt. Komt een update niet via de fabrikant/provider (probleem 2), is er altijd wel iemand die een rom bakt voor de telefoon (zie bv de HD2). Verschil is dat Google het totaal niet boeit welke telefoon je met welke OS draait, waar bij WP dit al bij de HD2 meteen problemen gaf, je moest hem neppen als een HD7 en 'liegen' met de support om dat ding uberhaubt te activeren.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq