ArcticWolf schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 16:32:
[...]
Geen enkele bank in NL hoeft het te ondersteunen, de enige die het moet ondersteunen is Interpay (deze regelt al het betalingsverkeer in NL) en er moet een mobiele service komen die op de achtergrond draait als "OV chipkaart".
Maar... gezien de recente ontwikkelingen zal dit idd wel even duren.
Mja, ik denk dat het inderdaad wel lang zal duren, want volgens mij is WP8 dan ook de eerste die het breed aanpakt, maar het zal niet lastig zijn om te implementeren, dus mogelijk zal het al wel met toekomstige apparaten worden meegeleverd.
Wat wel weer meteen kan werken is een uitwisseling tussen NFC apparaten. Dat je hem dus langs elkaar houd en zo contactinfo shared. Of een filmpje, of iets dergelijks. Denk dat je daar al wel snel dingen voor zult zien. Mogelijk spelletjes die je zo alles laten verzamelen (zoals je volgens mij ook met de DS had).
Betalen zal mogelijk effe duren, maar misschien maken ze ook nog een optie voor de wallet om de streepjescode te weergeven zodat je bv wel je AH bonuskaart zo kan laten scannen. In principe kan dat nu ook al, maar met zo'n wallet is het mogelijk wat makkelijker te vinden.
Van wat ik van de vele functionaliteiten uit de API heb gezien is dat het er prima uitziet en aardig wat functionaliteiten bied. Denk daarom dat dit echt het OS kan zijn wat als geduchte concurrent van Android en iOS beschouwd zal worden. De fanboys kunnen er nu gewoon niet meer omheen. Vrijwel al hun features zitten er ook in, naast de boel unieke features, en qua hardware moet het nu ook gewoon mee kunnen kopen.
Zetten ze de apparaten dan ook nog eens competatief in de markt, dan zie ik een rooskleurige toekomst tegemoet. Echter qua prijzen hebben WP telefoons eigenlijk altijd nog wel een hoge prijs gehad. Als je de hardware vergelijkt is dat eigenlijk ook wel raar, maar we zullen zien.
Ik hoop vooral dat het porten van applicaties naar WP8 nu wat sneller zal gaan, want omdat ze waarschijnlijk de hele code overnieuw moeten doen omdat het native is of in c++, kan dat nu niet snel, maar anders zou een game als Rumble of Draw Something best snel overgezet worden, waardoor het OS dan ook mee kan gaan met de laatste rages. Iets wat je nu gigantisch mist imo, omdat iedereen het er over heeft en je al snel nare reacties krijgt als jij het uberhaupt niet kunt gebruiken (dat je het niet wilt is je eigen recht, maar dat het nu niet KAN is gewoon erg jammer).
Ik kijk er in ieder geval naar uit en hoop binnenkort toch nog wat nieuwe dingen te zien. Dat die SDK nog een paar maanden/weken oud is en er toch nog wat dingen zijn toegevoegd.
Zoals eerder aangehaald lijkt me een nieuwe filtering in de applicatielijst wel fijn. Zoals je bv in de peoplehub groepen aan kunt maken, dat dat dan ook voor de applicaties kan (eventueel met live-tile).
Ik zou bijvoorbeeld aan de bovenkant (boven de A) bijvoorbeeld een aantal blokjes op 1 rij willen zien waar je applicaties op kunt filteren (die je dan automatisch laat filteren op marketplace categorie of eigen categorieën. Een hoop applicaties vind ik wel handig, maar zijn nu niet snel te benaderen. Vooral als je wel weet wat voor applicatie je ongeveer moet hebben, maar niet weet of het nou de naam was, of dat er iets voor staat (zoals bij Het Weer, Het Verkeer, MijnTvgids, 2012 Fia Formula 1, etc). Ook heb ik bv veel applicaties beginnend met een M of een W, waardoor ik dan nog aan het scrollen ben.
Maar we zullen zien. Ik denk dat met die nieuwe mogelijkheden misschien ook wel een 3rd party app zou komen die dat beter kan regelen, maar zeker weten doe je dat nooit. Volgens mij is er geen mogelijkheid om alle applicaties op te vragen bij het systeem, dus blijf je nog altijd zitten met een "welke applicaties heb je geïnstalleerd" tussenoplossing. Nah goed, nog geen ramp.