Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:21

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Krijg je duidelijkheid, is het weer niet goed. Laten we het gewoon voor alle telefoons, oude en nieuwe iOS WP8 noemen. Makkelijk, toch? Alleen wat nieuwe features, wat Apps, Siri, NFC. Nee, dat werkt niet op de oudere modellekes.. Ja, het is wel hetzelfde als die nieuwe, maar het werkt niet. :/

Duidelijk onderscheid? Ja, dank je! Ik ben er blij mee. Zal het meevallen? Ik denk* van wel. Maak ik me er druk om? Nope. Ik koop net zo lief een volgend toestel. En iemand anders zal dolgelukkig zijn met mijn oude toestel. Want WP7 is gewoon een fijn OS. WP8 zal waarschijnlijk* nog beter zijn, maar dat wilt niet zeggen dat WP7 opeens ruk is of in november alle support verliest en er geen nieuwe Apps meer voor uit zullen komen.

* is nog geen zak over te zeggen, allemaal speculaties, dus maak je niet zo druk :+

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:15
Mijn Samsung heeft gewoon een rom erop gekregen om zsm Mango erop te krijgen (grotendeels vanwege de marketplace). Dus de community is er wel gewoon, maar het is gewoon wat lastiger. Waar de drivers van Android en het besturingssysteem gewoon open en bloot op internet staan, heb je dat bij WP7 gewoon niet. Apple heeft dat ook niet en het enige wat ze met de roms doen is nieuwere versies erop zetten. Dat het bij Android met de roms zo hard gaat komt omdat ze een redelijke medewerking krijgen van google en sommige hardwarebouwers, maar als je gaat kijken naar wat zo'n rom nou eigenlijk toevoegt dan is dat vooral dingen die eigenlijk al in het toestel hadden moeten zitten (features, patches en performanceupgrades). Niet iets wat je bij WP7 nou echt nodig hebt.
Dat bakken van roms is ontstaan op WM6 en is daarna naar Android gegaan vanwege de goede support, maar er is maar een klein percentage van de gebruikers die dat echt ook gebruiken. Of ze doen er wel aan mee maar hebben er eigenlijk weinig verstand van.
En wat uiteraard ook meetelt is dat er van de software (zoals Sense e.d.) ook vaker nieuwe versies uitkomen (veelal intern gelekt). Dus is het ook zinvoller om er roms van te bakken. Enige rom die ik me nu zou kunnen voorstellen voor mijn toestel is er 1 met WP7.5 Refresh erop, maar aangezien die toch al niet zo heel veel toevoegt laat ik die voorlopig lekker zitten (geen zin in een reset).

Door de fragmentatie van Android heeft de rom-community ook daadwerkelijk zin. Hier draait het vooral op unsigned code uitvoeren en wat registersleutels. De meeste software is toch wel te maken en anders wachten we de komende tijd wel op WP8. Dat toestellen zoals die van Nokia zich maar lastig om laten zetten naar custom roms helpt overigens niet mee, maar je mist er ook weinig aan omdat de software zelf gewoon al goed in elkaar zit.

Dus stellen dat de rom-community klein is of dat er weinig mee gebeurd is niet zozeer omdat het aan het platform ligt, maar omdat het niet nodig is en er niet zoveel verschillende versies in omloop zijn.

Omdat de drang om te upgraden naar WP8 wel groot is, ga ik er eigelijk wel vanuit dat het de community wel zal lukken om (een deel) van WP8 te laten draaien. Misschien niet alles en misschien is het een heel problematisch proces, maar het zal ze wel lukken. Het is een grote uitdaging en dat spreekt sommige bakkers wel aan denk ik.

[ Voor 7% gewijzigd door Martinspire op 26-06-2012 23:54 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Hoewel de introductie van WP8 nog maar een kleine 2 weken geleden is, heb ik wel een beetje het idee dat het wat stilletjes daaromheen is geworden. Microsoft is sowieso niet heel goed in 'momentum' vast houden wat mij betreft, maar ook nu weer krijg ik het idee dat het volgende serieuze nieuwsbericht over WP8 pas ergens in september zal zijn.

Maak er een hype van, bouw een verwachting op, dat lokt toch klanten?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:19
PaT schreef op zondag 01 juli 2012 @ 16:38:
Hoewel de introductie van WP8 nog maar een kleine 2 weken geleden is, heb ik wel een beetje het idee dat het wat stilletjes daaromheen is geworden. Microsoft is sowieso niet heel goed in 'momentum' vast houden wat mij betreft, maar ook nu weer krijg ik het idee dat het volgende serieuze nieuwsbericht over WP8 pas ergens in september zal zijn.

Maak er een hype van, bouw een verwachting op, dat lokt toch klanten?
Niet iedereen moet apple volgen hé :+

Maar ik denk dat het niet Microsoft z'n bedoeling was om er zo een kleine "hype" van te maken. Ik denk dat het vooral de media is die alles opblaast tot en met. Ik denk dat het gewoon de bedoeling was om te tonen wat WP8 in petto heeft én om duidelijk te maken dat de huidige toestellen worden geupdatet naar WP7.8.
Gewoon een voorsmaakje om misschien in de toekomst wat klanten te lokken/te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Ik heb in de presentatie nog eens nagekeken en ik denk dat het gedeelte met de nieuwe kernel én het verhaal over de Secure Boot en encryptie mbv bitlocker wel de 2 grootste redenen zijn waarom wp8 niet op een wp7.5 toestel gezet kan worden. Een kleine kans nog dat het zou kunnen door alle telefoniewinkels met een bepaalde tool uit te rusten omdat het niet via zune zou kunnen, maar dat is ook gekkenwerk.
Het is jammer dat WP7.5 niet verder gaat, maar ik vind ook niet dat WP8 zich daardoor moet limiteren. Anderzijds zou het misschien ook kunnen om enkele zaken nog te laten zitten voor WP9, maar MS wil heel graag de bedrijven weer achter zich scharen die met outlook en andere msdiensten al werken en op dit moment neigen om over te stappen naar Apple omdat ze niet verder kunnen. Naja, lastig lastig dus.

Ben benieuwd wanneer we meer te zien krijgen over de veranderingen in de gebruikservaring.

[ Voor 7% gewijzigd door Martinspire op 01-07-2012 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 16:06

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Is het niet tijd om eens heeeeel snel nieuwe toestellen aan te kondigen? Niemand koopt meer een 900/800 van Nokia, en mensen kijken nu naar andere alternatieven. Wellicht duurt het nog 3-4 maanden, maar beter weten waar je op wacht, dan 4 maanden later teleurgesteld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
PWM schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 21:14:
Is het niet tijd om eens heeeeel snel nieuwe toestellen aan te kondigen? Niemand koopt meer een 900/800 van Nokia, en mensen kijken nu naar andere alternatieven. Wellicht duurt het nog 3-4 maanden, maar beter weten waar je op wacht, dan 4 maanden later teleurgesteld worden.
Ze zullen nog wel in het certificeringsproces zitten en mogelijk willen ze ook nog wat productiemodellen hebben voordat ze daar echt mee beginnen, dus ik verwacht ze eigenlijk pas in september/oktober. Daarnaast zullen ze wel eerst moeten kijken hoe ze alles gaan leveren/produceren, dus dat kan nog effe duren. De iPhone 4S, HTC One of Samsung Galaxy 3 lagen ook relatief snel na de aankondiging in de winkel, dus zo raar is dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De eigenschappen van de 3 nieuwe HTC Windows Phone 8 modellen zijn grotendeels al bekend.
http://www.wpcentral.com/...s-leaked-three-new-phones
.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2012 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 11:37

defcon84

Multipass?

Die Rio & Zenith hebben geen NFC support?? is dat niet 1 van de keyfeatures van WP8? :)

Als ik een nieuwe koop, wordt het wss toch weer een Nokia.. de extra software erop vind ik best prettig (vooral Nokia Drive)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-09 08:04
elke wp8 phone heeft toch Drive er opzitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

klopt ja.. zal over een jaartje wel kijken welke ik haal, voorlopig blijf ik nog even bij men Lumia 800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Martinspire schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 01:39:
[...]
De iPhone 4S, HTC One of Samsung Galaxy 3 lagen ook relatief snel na de aankondiging in de winkel, dus zo raar is dat niet.
Het verschil met die toestellen, is dat hun voorlopers updates krijgen naar dezelfde versie als de nieuwste toestellen, waar alleen nuance verschillen zitten (Siri) tussen de versies. Iemand die een S2 heeft gekocht 3 maanden geleden, loopt eigenlijk niets mis.

Nu weet je dat de huidige WP toestellen, nooit meer geupdate worden na 7.8, dat is nogal een verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
PWM schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 11:06:
[...]

Het verschil met die toestellen, is dat hun voorlopers updates krijgen naar dezelfde versie als de nieuwste toestellen, waar alleen nuance verschillen zitten (Siri) tussen de versies. Iemand die een S2 heeft gekocht 3 maanden geleden, loopt eigenlijk niets mis.

Nu weet je dat de huidige WM toestellen, nooit meer geupdate worden na 7.8, dat is nogal een verschil.
Maar wat wil je dan nog precies weten? Er komt een multi-core processor in, nfc en de resolutie zal in het begin vooral 720p zijn. Ook komt er een MicroSD slot in te zitten. Wil je weten hoe ze eruit zien? Of van wat voor materiaal ze zijn gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

PWM schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 11:06:
[...]
Nu weet je dat de huidige WM toestellen, nooit meer geupdate worden na 7.8, dat is nogal een verschil.
Wat bedoel je hier nu precies mee? Met uitzondering van de HD2 was het voor ieder WM toestel wel duidelijk dat er geen upgrade naar WP in zou zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

PaT schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 11:51:
[...]

Wat bedoel je hier nu precies mee? Met uitzondering van de HD2 was het voor ieder WM toestel wel duidelijk dat er geen upgrade naar WP in zou zitten
Excuus, ik bedoelde de huidige WP toestellen :)
Martinspire schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 11:23:
[...]

Maar wat wil je dan nog precies weten? Er komt een multi-core processor in, nfc en de resolutie zal in het begin vooral 720p zijn. Ook komt er een MicroSD slot in te zitten. Wil je weten hoe ze eruit zien? Of van wat voor materiaal ze zijn gemaakt?
Ik wil inderdaad weten hoe het scherm eruit ziet (los van resolutie), en hoe het toestel eruit ziet. Wat mij betreft is de Lumia 900 mijn favoriete toestel qua design en materiaal. Veel beter dan die bak plastic die Samsung je geeft met hun S3. Dus ja, ik wil wel weten of er bijvoorbeeld een Lumia 910 komt met WM8, of dat ik me de moeite kan sparen.

We hoeven ook niet te doen alsof het allemaal een ramp is voor mij als gebruiker, maar als je toch aan het kiezen bent... Ik wilde als workaround de Lumia 900 bij Vodafone nemen, en dan voor 1 jaar (dat poets ik zakelijk wel weg), maar Vodafone heeft n.a.v. WP8 besloten geen nieuwe Lumia's meer te bestellen.

[ Voor 62% gewijzigd door PWM op 04-07-2012 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
PWM schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 12:16:
[...]

Excuus, ik bedoelde de huidige WP toestellen :)

[...]

Ik wil inderdaad weten hoe het scherm eruit ziet (los van resolutie), en hoe het toestel eruit ziet. Wat mij betreft is de Lumia 900 mijn favoriete toestel qua design en materiaal. Veel beter dan die bak plastic die Samsung je geeft met hun S3. Dus ja, ik wil wel weten of er bijvoorbeeld een Lumia 910 komt met WM8, of dat ik me de moeite kan sparen.

We hoeven ook niet te doen alsof het allemaal een ramp is voor mij als gebruiker, maar als je toch aan het kiezen bent... Ik wilde als workaround de Lumia 900 bij Vodafone nemen, en dan voor 1 jaar (dat poets ik zakelijk wel weg), maar Vodafone heeft n.a.v. WP8 besloten geen nieuwe Lumia's meer te bestellen.
Ik snap niet precies wat je nou eigenlijk bedoelt. Je kunt er toch wel vanuit gaan dat er een paar toptoestellen bijzitten van Nokia? Design zit bij Nokia eigenlijk altijd wel goed en qua hardware wordt er nu gewoon meer ondersteund, dus dat kan ook niet mis gaan. Dat er nog geen plaatje is maakt dan imo weinig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 14:11
Hoezo zullen mensen niet meer de 900 of 800 kopen? Zolang ik nog genoeg mensen nog android toestellen zie kopen waarop ICS instabiel op draait (gs2 is naar een voorbeeld van) en de 4.1 update nooit gaan krijgen, snap ik niet waarom er zo'n drama om gemaakt wordt. Vooral bij de review van de lumia 900 is hier teveel overdreven over geschreven.

Wat ik wel waarschijnlijk zie gebeuren dat de gemiddelde verkoper bij een telefoonwinkel het gaat afraden omdat hij ergens heeft gelezen dat er geen support meer is, terwijl er amper nog bekent is wat 7.8 gaat bieden.

[ Voor 15% gewijzigd door vali op 04-07-2012 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3NSE
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-11-2020
Afbeeldingslocatie: http://wmpoweruser.com/wp-content/uploads/2012/07/curvedy-keyboard.jpg?e83a2c

Gerucht

Van mij hoeft dit niet zo, maar toch leuk bedacht.

Greetings from Earth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverAqua
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-10-2022
Prachtig WP8 concept, als MS deed eens zou doen haha.

Afbeeldingslocatie: http://behance.vo.llnwd.net/profiles16/1082385/projects/4390471/d1ee4881fb14d6005cc538ec3ab37646.png
Afbeeldingslocatie: http://behance.vo.llnwd.net/profiles16/1082385/projects/4390471/195d444fba97a2ce03b3b400fc977229.png
Afbeeldingslocatie: http://behance.vo.llnwd.net/profiles16/1082385/projects/4390471/4ac33378163655e359b04a35270c6171.png
Afbeeldingslocatie: http://behance.vo.llnwd.net/profiles16/1082385/projects/4390471/2451627619a3a486396bb559f7efdf35.png
Afbeeldingslocatie: http://behance.vo.llnwd.net/profiles16/1082385/projects/4390471/71f4b95b4016ef4d1d0b657a9d191950.png
Afbeeldingslocatie: http://behance.vo.llnwd.net/profiles16/1082385/projects/4390471/0b2113fc289f5cbafe52132db8e8a563.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Leuk, maarehhhh... Hoe hou je dat vast zonder het touch-screen te activeren?
Ook mis ik de knoppen aan de zijkant (en 2 van de 3 onderop), en geloof ik niet zo dat die "bumper" genoeg bescherming biedt. Het ronde glas aan de zijkanten lijkt me erg kwetsbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
En swipen over die hoek gaat ook een beetje lastig lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:26

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Ik vind deze W8 Phone gebaseerd op MS Surface een stuk mooier:

Afbeeldingslocatie: http://fc01.deviantart.net/fs71/f/2012/176/8/f/microsoft_surface_phone_collage_by_yronimus-d54ueyo.jpg

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik hoop stiekem op een toestel met fysiek keyboard zoals de Dell Venue Pro bijvoorbeeld. Of iets Blackberry-Bold-achtigs. Kan mij niet voorstellen dat daar helemaal geen vraag naar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:21

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Die op de tablet gebaseerde variant is idd erg nice. Die eerste doet mij denken aan een verpakking van het eea met die rare 'bumpers'... ;)

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

MRELynx schreef op zondag 08 juli 2012 @ 21:31:
Ik vind deze W8 Phone gebaseerd op MS Surface een stuk mooier:

[afbeelding]
Heel erg mooi, maar mocht deze ooit uitkomen, weet ik al wat de eerste reactie is :/

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:17

BM

Moderator Spielerij
Rense2002 schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 16:35:
[afbeelding]

Gerucht

Van mij hoeft dit niet zo, maar toch leuk bedacht.
Misschien wel praktisch, maar het zou wel volledig breken met de strakke rechte lijnen van Windows Phone :) Geen idee of ze dat aandurven.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
SinergyX schreef op maandag 09 juli 2012 @ 09:44:
[...]

Heel erg mooi, maar mocht deze ooit uitkomen, weet ik al wat de eerste reactie is :/
Die reactie komt toch wel, hoe het er ook uit komt te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

ik vind die op op MS Surface gebaseerd telefoon maar lelijk.. en dat concept met 2 schermen lijkt me onhandig :p en is volgens mij nog niet te maken, zo een 'gebroken' scherm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Misschien dat er bij de WPC (Microsoft Worldwide Partner Conference) nog wat naar voren komt. Hier live kijken:
https://www.facebook.com/wpc/app_120408591434739

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die gebaseert op de Surface is geniaal.
Ik zou slechts 1 ding wijzigen: aan/uit schakelaar net als bij de Lumia 800 aan de rechterkant ipv aan de bovenkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Deels OT,
Zit het net te kijken, maar klopte dat nu echt dat Siri antwoorde dat het de Lumia 900 was? :P
(op de vraag welke phone op dit moment het beste was).

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:55
SinergyX schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 23:16:
Deels OT,
Zit het net te kijken, maar klopte dat nu echt dat Siri antwoorde dat het de Lumia 900 was? :P
(op de vraag welke phone op dit moment het beste was).
Ja, inmiddels heeft Apple dit aangepast.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ben helemaal nieuw hier. Heb al járen iPhones, maar afgaande op de geruchten gaat Apple wéér voor redelijk hetzelfde design als de voorgangers iPhone 4 en iPhone 4S, alleen wat langer en iOS 6, waarvan deze laatste wéér hetzelfde uiterlijk heeft als zijn voorgangers.

Niets mis met Apple's design en bedieningsgemak in mijn ogen, maar ben het zat dat alles al járen vrijwel hetzelfde is. Prima voor MacBooks of iMacs, maar met smartphones blijft het toch een ander verhaal. Mijn voorkeur gaat uit naar een Windows Phone. Maar mijn voorkeur ging ook uit naar een HTC One S. Helaas heeft dit toestel een beperkte opslag (heb nu 64GB, waarvan de helft gevuld).

Mocht HTC met een One S komen waarin 32GB opslag zit, een 8 Megapixel-camera én Windows Phone 8, dan ben ik om. Zonder enige twijfel.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
Je wensen worden vervuld: WindowsPhone 8 gaat MicroSD ondersteunen, dus kun je er zoveel geheugen in hebben als je op MicroSD kunt kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Zijn mooie geruchte gaande en hoop persoonlijk dat ze er ook gaan komen oa:

-Native screenshot support
-usb mass storage support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:51
THE_BASE schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 10:43:
Ben helemaal nieuw hier. Heb al járen iPhones, maar afgaande op de geruchten gaat Apple wéér voor redelijk hetzelfde design als de voorgangers iPhone 4 en iPhone 4S, alleen wat langer en iOS 6, waarvan deze laatste wéér hetzelfde uiterlijk heeft als zijn voorgangers.

Niets mis met Apple's design en bedieningsgemak in mijn ogen, maar ben het zat dat alles al járen vrijwel hetzelfde is. Prima voor MacBooks of iMacs, maar met smartphones blijft het toch een ander verhaal. Mijn voorkeur gaat uit naar een Windows Phone. Maar mijn voorkeur ging ook uit naar een HTC One S. Helaas heeft dit toestel een beperkte opslag (heb nu 64GB, waarvan de helft gevuld).

Mocht HTC met een One S komen waarin 32GB opslag zit, een 8 Megapixel-camera én Windows Phone 8, dan ben ik om. Zonder enige twijfel.
Ik ben precies andersom bezig eigenlijk. Had al jaren een HTC HD2, waar crappy Windows Mobile 6.5 op zat. Gelukkig kon er al snel Windows Phone 7 op wat echt fantastisch werkte. Enig nadeel is dat mijn telefoon (met zoveel anderen) de digitizer kapot ging. Beetje jammer.

Vervolgens koop je in januari 2012 een HTC Titan die net een paar maanden oud is voor bijna 500 euro. Licht dat kreng nog geen 5 maanden later bij ibood, later de iboodhunt en nog iets later ook in de webshops voor minder dan 300 euro in de winkel. Vervolgens werkt de netwerk connectivity zwaar beroerd welke later pas opgelost wordt met een zelf geforceerde software update (anders had ik nog langer mogen wachten). Vervolgens krijg je ook nog eens te horen dat je enkel een update naar 7.8 krijgt en geen update naar 8.0.

Dan kun je wel zeggen dat je in ieder geval de 7.8 update nog krijgt, maar dat zal vermoedelijk wel het laatste zijn voor de HTC Titan met misschien nog een paar security updates. Een toestel van 500 euro die na 3/4 jaar geen support meer krijgt. Woepiedoe. Maar ik voel me behoorlijk genept door Microsoft/HTC.

Ik ga vlak na de zomervakantie de ontwikkelingen een beetje in de gaten houden. Apple komt dan met een nieuwe iPhone, de Windows Phone 8 telefoons worden onthuld en mogelijk komen er ook nog wat semi-high-end toestellen ala HTC One S op de markt voor Android. Microsoft moet in ieder geval verschrikkelijk zijn best doen om mij nogmaals te overtuigen van een nieuw toestel met Windows Phone 8. En dat door iemand die nota bene een Windows Mobile 6.5 toestel heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

dreester schreef op zondag 08 juli 2012 @ 22:06:
Ik hoop stiekem op een toestel met fysiek keyboard zoals de Dell Venue Pro bijvoorbeeld. Of iets Blackberry-Bold-achtigs. Kan mij niet voorstellen dat daar helemaal geen vraag naar is.
Ik geef je weinig kans. Tegenwoordig zijn alle smartphones touch-only, crackberry's en een enkele weird-ass chatphone daargelaten.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:47

StrongArmLance

Endless flow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Robkazoe schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 19:23:
[...]
Vervolgens krijg je ook nog eens te horen dat je enkel een update naar 7.8 krijgt en geen update naar 8.0.
Dat is een upgrade meer dan je bij je HD2 kreeg waar je zo tevreden over was.
Het is een upgrade meer dan wat het merendeel van de android gebruikers krijgen.
en verder is de HTC Titan nu nog steeds het snelste Windows Phone toestel dus zo vreselijk is het niet om die te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:18:
[...]
[...]

Dat is een upgrade meer dan je bij je HD2 kreeg waar je zo tevreden over was.
Het is een upgrade meer dan wat het merendeel van de android gebruikers krijgen.
en verder is de HTC Titan nu nog steeds het snelste Windows Phone toestel dus zo vreselijk is het niet om die te hebben.
Dat niet alleen, maar veel updates voor toestellen komen ook echt retetraag uit. Zo kan android 4.0 wel al uit zijn, maar kan jouw hardwarefabrikant of provider nog eens wat langer doen over het invoeren van de update. Dat lijkt met WP toch al wel minder te zijn, hoogstens een paar weken.

Overigens kan ik mij nog herinneren in het pre-smartphone tijdperk, dat er zoiezo weinig ondersteuning meer was en al helemaal geen nieuwe features meer. Het is dat ik het OS van Sony Ericsson zo fijn vond werken, maar anders was ik ook al overgestapt vanwege de manier waarop ze met updates omgingen. Vrijwel alleen bugfixes en geen nieuwe features (die wel in nieuwe toestellen kwamen).

[ Voor 19% gewijzigd door Martinspire op 19-07-2012 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 09:26
Release date van windows phone 8 is bekend dat wordt 26 October.

http://www.knowyourmobile...phone_8_release_date.html

das wel jammer want ik vind net even te ver weg om erop te wachten (want voordat je uberhaupt een tel kunt halen is dat half november oid). Wel jammer, want het was wel de telefoon die ik graag zou willen hebben. Had ook bijna een windows phone 7.5 gehaald, uitgaande van de upgrade mogelijkheden. Gelukkig heb ik dat niet gedaan.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Voor mij komt het prima uit, aangezien ik in November over moet stappen, maar ga er eigenlijk niet vanuit dat ze dan al wat telefoons beschikbaar hebben hier in NL (zeker niet bij de webshop van T-Mobile). Dus nog maar eens uit gaan zoeken hoe ik dat ga doen, mocht het zover komen. Al zou het natuurlijk fijn zijn als ze er eens wel klaar voor zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

justice strike schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 19:58:
Release date van windows phone 8 is bekend dat wordt 26 October.

http://www.knowyourmobile...phone_8_release_date.html

das wel jammer want ik vind net even te ver weg om erop te wachten (want voordat je uberhaupt een tel kunt halen is dat half november oid). Wel jammer, want het was wel de telefoon die ik graag zou willen hebben. Had ook bijna een windows phone 7.5 gehaald, uitgaande van de upgrade mogelijkheden. Gelukkig heb ik dat niet gedaan.
Dit is slechts speculatie. Alleen Win 8 is bevestigd op die dag. Over WP8 is nog niets bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:27

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik hoop toch dat WP8 iets eerder uitkomt. Of in ieder geval dat MS eerder een aankondiging doet voor WP8. Als de nieuwe iPhone uitkomt kan het WP platform wel eens een hele hoop users gaan verliezen, dat moet MS voor zijn met ten minste een aankondiging.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
PaT schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 21:32:
[...]

Dit is slechts speculatie. Alleen Win 8 is bevestigd op die dag. Over WP8 is nog niets bekend.
Iemand van Microsoft heeft dat gezegd. Er is geen persbericht van uitgebracht, maar het is wel gemeld. WPCentral geeft nu ook aan dat WP8 in september RTM gaat om in Oktober uitgebracht te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Die berichten komen van Mary Jo Foley. Geen officiële Microsoft bron dus, maar wel eentje die het vaak bij het juiste eind heeft.

Nou ja, laten we het hopen, ik ben wel benieuwd wat voor toestellen er aangeboden gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
wow.. die Surface telefoon ziet er mooi uit ;D beetje zoals m'n Xperia S.
Mijn volgende telefoon wordt waarschijnlijk een WP8 of Jelly Bean moet veel goedmaken, maar GB en ICS komen echt te kort in een goede user experience...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekess
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-06 16:05
Collectie screenshots van Windows Phone 8..
http://filebeam.com/874e5e22dda9440d415450e788afa9c4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Thanks!! zitten echt mooie nieuwe opties tussen, vooral backups van apps is een uitkomst. Reinstaller werkt niet echt automatisch...

[ Voor 6% gewijzigd door vali op 27-07-2012 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Op WPCentral hadden ze het ook al over de nieuwe features:
Windows Phone 8 SDK preview release leaks online [Updated]
Windows Phone 8 bringing Lenses feature to expand camera functionality
Windows Phone 8 allows Lock-screen notifications and wallpaper for 3rd party apps
Windows Phone 8 - Photo Apps now able to auto upload in background
Windows Phone 8 SDK Preview: Application platform overview and Windows 8 APIs
Windows Phone 8 to feature expanded Bluetooth functionality, access to stack and transfer
Windows Phone 8 to feature developer access to Voice Command features
Auto Launching Apps now possible using file associations for Windows Phone 8
New Map Features in Windows Phone 8

Afbeeldingslocatie: http://cdn.wpcentral.com/sites/wpcentral.com/files/imagecache/large/postimages/4213/sdk1.png

Afbeeldingslocatie: http://cdn.wpcentral.com/sites/wpcentral.com/files/imagecache/large/postimages/4213/sdk3.png

Afbeeldingslocatie: http://cdn.wpcentral.com/sites/wpcentral.com/files/imagecache/large/postimages/4213/sdk4.png

Afbeeldingslocatie: http://cdn.wpcentral.com/sites/wpcentral.com/files/imagecache/large/postimages/4213/sdk5.png

Afbeeldingslocatie: http://cdn.wpcentral.com/sites/wpcentral.com/files/imagecache/large/postimages/4213/sdk2_0.png

Veel zinnige info en het lijkt erop dat er weer veel functies bijkomen.

Al heb ik nog niets gezien over notificaties of de programmalijst. Lijkt erop dat die laatste nog gewoon beschikbaar is met swipen, maar toch vind ik het raar dat ze dan die pijl + zwarte rand hebben weggehaald. Wat moet de klanten dan aansporen om te swipen?

Edit: En nog wat meer:
More Windows Phone 8 dev features revealed - background location, video codecs and more

So what are some of these new options for devs?
  • Background location-tracking for apps
  • More refined search for apps in the Marketplace
  • Custom contact store with cloud sync
  • Media library access for devs
  • Networking enhancements
  • Right to Left (RTL) language support
  • Media codec support and stats
Helaas bij die laatste nog geen MKV support, maar volgens mij wel wat meer formaten/codecs:
Afbeeldingslocatie: http://www.wpcentral.com/sites/wpcentral.com/files/postimages/4213/wp8%20codecs.png

[ Voor 20% gewijzigd door Martinspire op 27-07-2012 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Ik vind de vooruitgang van wp7 naar wp8 echt een hele verbetering (wat ik van de screenshots en tekst kan afzien). Vele opties waar meerdere mensen om zeuren op de forums zijn geïmplementeerd. Ben blij dat Microsoft luistert naar de community(als voorbeeld, het terug zetten van de search in de browser).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekess
Heb ook een link naar de gehele SDK zodat je zelf de OS kan bekijken in een emulator maar ik weet niet zeker of ik dit hier ook mag posten op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-07 14:57
Ik heb wat fotos van wp8 gezien op verschillende websites en een ding vraag ik me af. of ze iets hebben gedaan met de appslijst, of je die in groepen kunt delen of dat je het zoals de iphone en android over het hele scherm verspreid ziet ipv een lange onoverzichtelijke lijst. Dit is een grote frustratie in wp7.5 vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-09 16:53

FoggyFreek

I'm a llama again!

badluckboy schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 11:33:
Ik heb wat fotos van wp8 gezien op verschillende websites en een ding vraag ik me af. of ze iets hebben gedaan met de appslijst, of je die in groepen kunt delen of dat je het zoals de iphone en android over het hele scherm verspreid ziet ipv een lange onoverzichtelijke lijst. Dit is een grote frustratie in wp7.5 vind ik.
Je kunt toch gewoon op de letter drukken en op beginletter zoeken of bovenin algemeen zoeken? Hoe wil je het dan gebruiken?

Ik vind dat een grid niet voldoet als je 50+ apps hebt. Search is dan een must.

[ Voor 9% gewijzigd door FoggyFreek op 27-07-2012 11:40 ]

-- Altijd blijven prutsen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
FoggyFreek schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 11:39:
[...]

Je kunt toch gewoon op de letter drukken en op beginletter zoeken of bovenin algemeen zoeken? Hoe wil je het dan gebruiken?

Ik vind dat een grid niet voldoet als je 50+ apps hebt. Search is dan een must.
stel je hebt 200 apps, en je weet even de naam niet. Dan ben je wel even zoek, het zoeken en gaan naar een app duurt lang. Een geblokte applijst(meer apps op 1 pagina) zoals apple en of een manier om ze in groepen in te delen zou een hoop frustratie schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:48
badluckboy schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 11:42:
[...] stel je hebt 200 apps, en je weet even de naam niet. Dan ben je wel even zoek, het zoeken en gaan naar een app duurt lang. Een geblokte applijst(meer apps op 1 pagina) zoals apple en of een manier om ze in groepen in te delen zou een hoop frustratie schelen.
Automatische categorieën werkt dan ook wel. Dus dat je applicaties kan filteren op alleen muziek apps of alleen IM apps. Het is voor MS ook nog eens makkelijk te doen aangezien ze al precies weten van elke app inw elke categorie het hoort. Daarnaast is het ook nog eenvoudig te gebruiken door de gebruiker want deze hoeft niets in te stellen, maar het gewoon gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
badluckboy schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 11:42:
[...]

stel je hebt 200 apps, en je weet even de naam niet. Dan ben je wel even zoek, het zoeken en gaan naar een app duurt lang. Een geblokte applijst(meer apps op 1 pagina) zoals apple en of een manier om ze in groepen in te delen zou een hoop frustratie schelen.
De manier hoe apple zijn app list toont is in mijn ogen totaal niet te vergelijken zoals Microsoft het heeft gedaan. Eigenlijk vind ik die van Apple wel zijn tijd heeft gehad en saai worden (is sinds de iphone 1 niks veranderd).

Zelf heb ik rond de 100 apps op mijn telefoon en ik kan ze ieder gemakkelijk terug vinden met de search knop. Als je de naam niet meer weet van de geinstalleerde app wordt het denk ik tijd om wat te deinstalleren :/

[ Voor 8% gewijzigd door vali op 27-07-2012 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Misschien een oude koe uit de sloot halen, maar:
THE_BASE schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 10:43:

Alsof dat met Metro niet veel anders zal zijn? Apple is nogal fan van skeuomorphic interfaces blijkbaar, maar aan Metro valt qua uiterlijk al helemaal niet te sleutelen. Gekleurde vlakken, focus op content, that's it.

Kortom: ik snap je argumentatie niet helemaal. Kiezen voor een Metro based interface omdat dáár niet alles hetzelfde is en blijft? 8)7

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
mindcrash schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 13:19:
Misschien een oude koe uit de sloot halen, maar:

[...]

Alsof dat met Metro niet veel anders zal zijn? Apple is nogal fan van skeuomorphic interfaces blijkbaar, maar aan Metro valt qua uiterlijk al helemaal niet te sleutelen. Gekleurde vlakken, focus op content, that's it.

Kortom: ik snap je argumentatie niet helemaal. Kiezen voor een Metro based interface omdat dáár niet alles hetzelfde is en blijft? 8)7
Dat klopt niet helemaal, ik vind juist wel dat er grote veranderingen zijn gemaakt in de metro interface. Developers hebben nu meer vrijheid met hun apps en het is nu veel gemakkelijker om je apps te ordernen. Enige wat bij IOS is gebeurd is het maken van groepen, thats it. Kan mij heel goed voorstellen dat na enkele jaren IOS gebruikt te hebben het gaat vervelen en over wilt stappen naar iets totaal verfrissend. Dit heb ik namelijk na 2 jaar het gebruik maken van een itouch (misschien geen smartphone maar interface is hetzelfde).

Heb het idee dat Apple graag de interface hetzelfde wilt houden, dit zie je ook terug bij hun mac omgeving.

[ Voor 10% gewijzigd door vali op 27-07-2012 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
vali schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 13:11:
[...]

De manier hoe apple zijn app list toont is in mijn ogen totaal niet te vergelijken zoals Microsoft het heeft gedaan. Eigenlijk vind ik die van Apple wel zijn tijd heeft gehad en saai worden (is sinds de iphone 1 niks veranderd).

Zelf heb ik rond de 100 apps op mijn telefoon en ik kan ze ieder gemakkelijk terug vinden met de search knop. Als je de naam niet meer weet van de geinstalleerde app wordt het denk ik tijd om wat te deinstalleren :/
je vindt een app veel sneller met de iphone methode. Het vergt minder handelingen wat de bruikbaarheid omhoog brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
badluckboy schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 13:42:
[...]

je vindt een app veel sneller met de iphone methode. Het vergt minder handelingen wat de bruikbaarheid omhoog brengt.
Minder handlingen? Is het mogelijk dan om met 1 knop van letter a naar z te gaan bij een app zonder constant te swipen naar rechts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
we hebben het over het niet in een keer vinden van een app waarbij je moet zoeken in de hoop dat je de naam nog weet. 2 of 3 keer swipen en je bent er terwijl je met de wp7/8 op search moet drukken en dan de naam intikt. wat meer handelingen vergt. Daarnaast kan je alles netjes in groepen groeperen bij de iphone wat het nog sneller en makkelijker maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

alle WP8 screens even in een albummetje gezet:
http://imgur.com/a/DL2Ox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
stomme vraag maar, wat houdt dat ms wallet in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
badluckboy schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 14:48:
stomme vraag maar, wat houdt dat ms wallet in?
http://www.wpcentral.com/...es-wallet-windows-phone-8 :)
Soort van portemonnee voor betaalpassen, kortingsbonnen, lidmaatschapskaarten maar dan digitaal. Daarnaast kan je met de wallet en NFC betalen met je telefoon.

[ Voor 20% gewijzigd door Caelorum op 27-07-2012 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
Caelorum schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 15:10:
[...]
http://www.wpcentral.com/...es-wallet-windows-phone-8 :)
Soort van portemonnee voor betaalpassen, kortingsbonnen, lidmaatschapskaarten maar dan digitaal. Daarnaast kan je met de wallet en NFC zou je eventueel, mogelijkerwijs, in theorie in de verre toekomst, als de banken, DUO (voor je OV-kaart), de VVV (en vele anderen voor alle kadobonnen), al je sportclubs enz enz deze specifieke MS Wallet ondersteunen (en tegelijkertijd die van alle andere digitale wallet aanbieders ook), betalen met je telefoon.
Ik heb een lichte nuance aangebracht.
Of is die toekomst al een stuk dichterbij dan ik dacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dichterbij in die zin, ze kunnen bijvoorbeeld al je bankpas gegevens via NFC laten werken, dat je ipv je bankpas in een apparaat steekt, je telefoon even langs een apparaat laat gaan en kan betalen. Zelfde principe in een bus, telefoon via NFC ipv zo'n OV-kaart.

Zo hadden ze in Singapore nog een test met QR-codes, een programma las de QR-code, je kreeg een betaalscherm (paypal, CC, andere vorm van digitale wallets) en gaf het ok, verkoper kreeg bijna direct zijn geld.

Zelfde heb je nu toch al bij de AH met die AH-app? Of dat is nog puur boodschappen doen, maar nog niet betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
SinergyX schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 15:53:
Dichterbij in die zin, ze kunnen bijvoorbeeld al je bankpas gegevens via NFC laten werken, dat je ipv je bankpas in een apparaat steekt, je telefoon even langs een apparaat laat gaan en kan betalen. Zelfde principe in een bus, telefoon via NFC ipv zo'n OV-kaart.
Ja, maar dat is de theorie toch? Geen enkele bank in Nederland ondersteunt dat toch? En dit lezend, zit dat er in de nabije toekomst ook niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
fruitbakje schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 15:46:
[...]
Ik heb een lichte nuance aangebracht.
Of is die toekomst al een stuk dichterbij dan ik dacht?
Nuance of niet, maar dat was precies wat ik zei. Als je de kaart in de wallet hebt zitten dan kan je er gewoon mee betalen. Dat er nog geen kaarten voor komen is een tweede.

Ik vermoed dat bedrijven als Pathé er vrij snel bij zullen zijn. Die barcode dingen die ze gebruiken zijn handig, maar nog makkelijker is natuurlijk gewoon je telefoon er langs halen. Het is ook goed mogelijk en geheel niet ondenkbaar dat een bedrijf als de AH, die behoorlijk investeert in efficiëntie en minder personeel, dit als extra optie bij de zelfscan en bepaalde kassa's gaat geven. Wellicht gekoppeld aan hun eigen AH-bonuskaartnummer en de mogelijkheid om per maand te betalen (zoals ook voor zakelijke klanten van de NS mogelijk is).

Ohja, en apps kunnen kortingsbonnen toevoegen aan de wallet. Dat betekent dat je bijvoorbeeld gebruikers van je app kortingsbonnen kan geven als ze bijv. een week lang elke dag even een kijkje nemen. Voor bedrijven als marktplaats en ebay die het toch moeten hebben van de aankopen van gebruikers wellicht handig.

[ Voor 14% gewijzigd door Caelorum op 27-07-2012 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
fruitbakje schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 15:59:
[...]

Ja, maar dat is de theorie toch? Geen enkele bank in Nederland ondersteunt dat toch? En dit lezend, zit dat er in de nabije toekomst ook niet in.
Geen enkele bank in NL hoeft het te ondersteunen, de enige die het moet ondersteunen is Interpay (deze regelt al het betalingsverkeer in NL) en er moet een mobiele service komen die op de achtergrond draait als "OV chipkaart".
Maar... gezien de recente ontwikkelingen zal dit idd wel even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
ArcticWolf schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 16:32:
[...]

Geen enkele bank in NL hoeft het te ondersteunen, de enige die het moet ondersteunen is Interpay (deze regelt al het betalingsverkeer in NL) en er moet een mobiele service komen die op de achtergrond draait als "OV chipkaart".
Maar... gezien de recente ontwikkelingen zal dit idd wel even duren.
Mja, ik denk dat het inderdaad wel lang zal duren, want volgens mij is WP8 dan ook de eerste die het breed aanpakt, maar het zal niet lastig zijn om te implementeren, dus mogelijk zal het al wel met toekomstige apparaten worden meegeleverd.

Wat wel weer meteen kan werken is een uitwisseling tussen NFC apparaten. Dat je hem dus langs elkaar houd en zo contactinfo shared. Of een filmpje, of iets dergelijks. Denk dat je daar al wel snel dingen voor zult zien. Mogelijk spelletjes die je zo alles laten verzamelen (zoals je volgens mij ook met de DS had).
Betalen zal mogelijk effe duren, maar misschien maken ze ook nog een optie voor de wallet om de streepjescode te weergeven zodat je bv wel je AH bonuskaart zo kan laten scannen. In principe kan dat nu ook al, maar met zo'n wallet is het mogelijk wat makkelijker te vinden.

Van wat ik van de vele functionaliteiten uit de API heb gezien is dat het er prima uitziet en aardig wat functionaliteiten bied. Denk daarom dat dit echt het OS kan zijn wat als geduchte concurrent van Android en iOS beschouwd zal worden. De fanboys kunnen er nu gewoon niet meer omheen. Vrijwel al hun features zitten er ook in, naast de boel unieke features, en qua hardware moet het nu ook gewoon mee kunnen kopen.

Zetten ze de apparaten dan ook nog eens competatief in de markt, dan zie ik een rooskleurige toekomst tegemoet. Echter qua prijzen hebben WP telefoons eigenlijk altijd nog wel een hoge prijs gehad. Als je de hardware vergelijkt is dat eigenlijk ook wel raar, maar we zullen zien.

Ik hoop vooral dat het porten van applicaties naar WP8 nu wat sneller zal gaan, want omdat ze waarschijnlijk de hele code overnieuw moeten doen omdat het native is of in c++, kan dat nu niet snel, maar anders zou een game als Rumble of Draw Something best snel overgezet worden, waardoor het OS dan ook mee kan gaan met de laatste rages. Iets wat je nu gigantisch mist imo, omdat iedereen het er over heeft en je al snel nare reacties krijgt als jij het uberhaupt niet kunt gebruiken (dat je het niet wilt is je eigen recht, maar dat het nu niet KAN is gewoon erg jammer).

Ik kijk er in ieder geval naar uit en hoop binnenkort toch nog wat nieuwe dingen te zien. Dat die SDK nog een paar maanden/weken oud is en er toch nog wat dingen zijn toegevoegd.
Zoals eerder aangehaald lijkt me een nieuwe filtering in de applicatielijst wel fijn. Zoals je bv in de peoplehub groepen aan kunt maken, dat dat dan ook voor de applicaties kan (eventueel met live-tile).
Ik zou bijvoorbeeld aan de bovenkant (boven de A) bijvoorbeeld een aantal blokjes op 1 rij willen zien waar je applicaties op kunt filteren (die je dan automatisch laat filteren op marketplace categorie of eigen categorieën. Een hoop applicaties vind ik wel handig, maar zijn nu niet snel te benaderen. Vooral als je wel weet wat voor applicatie je ongeveer moet hebben, maar niet weet of het nou de naam was, of dat er iets voor staat (zoals bij Het Weer, Het Verkeer, MijnTvgids, 2012 Fia Formula 1, etc). Ook heb ik bv veel applicaties beginnend met een M of een W, waardoor ik dan nog aan het scrollen ben.

Maar we zullen zien. Ik denk dat met die nieuwe mogelijkheden misschien ook wel een 3rd party app zou komen die dat beter kan regelen, maar zeker weten doe je dat nooit. Volgens mij is er geen mogelijkheid om alle applicaties op te vragen bij het systeem, dus blijf je nog altijd zitten met een "welke applicaties heb je geïnstalleerd" tussenoplossing. Nah goed, nog geen ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekess
defcon84 schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 14:04:
alle WP8 screens even in een albummetje gezet:
http://imgur.com/a/DL2Ox
Handiger ja, had ze zelf allemaal in een rar gedaan omdat ik het eerst uploade naar een groep in Facebook die gaat over de nieuwe producten van Microsoft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Laatst online: 24-05 15:42
't ziet er wel weer gruwelijk saai uit zeg. Van de 81 screenshots zijn er 75 zwart/wit. Ik begrijp dat Microsoft haar Metro-gedachte doorzet, waarin de content centraal staat en niet de interface. Maar iets vrolijker mag wel imo.

Ik zou in ieder geval graag zien dat je op je homescreen de tiles verschillende kleuren kan geven; zoals bij Windows 8. Dat ziet er niet alleen frisser uit, maar helpt ook bij het snel in één oogopslag herkennen van een tile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekess
De screens met grijze achtergrond is waarschijnlijk een bug. Ik denk dat Microsoft daarin de achtergrond van Bing wil hebben maar nog niet werkend heeft met swipe.

Verder is alles net zoals Windows Phone 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
HyperioN schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 21:37:
[...]
Ik zou in ieder geval graag zien dat je op je homescreen de tiles verschillende kleuren kan geven; zoals bij Windows 8. Dat ziet er niet alleen frisser uit, maar helpt ook bij het snel in één oogopslag herkennen van een tile.
In windows 8 kan je ook niet zelf de kleuren bepalen. MS heeft alleen wat van hun apps standaard iets andere kleuren gegeven (niet allemaal dezelfde tint accentkleur bijv.). Verder is het nog steeds aan de app ontwikkelaars om niet saaie tiles te maken.
Ik hoop wel dat MS hetzelfde gaat doen bij WP8. Dat de standaard apps allemaal een andere tint accentkleur gebruiken. Dat maakt het een stuk speelser :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Bij de screens is helemaal nog geen internetverbinding en kan geen microsoft account worden gekoppeld, dus zal er inderdaad een aantal schermen saai zijn omdat er waarschijnlijk ook geen tijdelijke plaatjes in zijn verwerkt.

Overigens zijn de meeste screenshots van instellingsschermen, en daarom dus vooral zwartwit. Veel applicaties zien er mooier uit, maar die zijn verder weinig interessant omdat die vooral hetzelfde zijn gebleven (zoals de people hub, xbox en zune.

Maar ik denk dan ook dat hier nog niet alle applicaties en functies in zitten die men mogelijk nog aan gaat kondigen, waardoor het nogal kaal lijkt. Voor een SDK is het in ieder geval meer dan zat, want daar focus je toch op wat je zelf maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekess
Martinspire schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 02:05:
Bij de screens is helemaal nog geen internetverbinding en kan geen microsoft account worden gekoppeld, dus zal er inderdaad een aantal schermen saai zijn omdat er waarschijnlijk ook geen tijdelijke plaatjes in zijn verwerkt.

Overigens zijn de meeste screenshots van instellingsschermen, en daarom dus vooral zwartwit. Veel applicaties zien er mooier uit, maar die zijn verder weinig interessant omdat die vooral hetzelfde zijn gebleven (zoals de people hub, xbox en zune.

Maar ik denk dan ook dat hier nog niet alle applicaties en functies in zitten die men mogelijk nog aan gaat kondigen, waardoor het nogal kaal lijkt. Voor een SDK is het in ieder geval meer dan zat, want daar focus je toch op wat je zelf maakt.
Er is wel internetverbinding, anders kon die ook geen maps tonen en downloaden.
Het enige problem was het koppelen van de Microsoft account die heel veel functies blokkeren.

En inderdaad, dit is ook eigenlijk de "Developer Preview" zoals ik zag bij installatie en dus niet 100% complete en bevat bugs. Meeste werk zat in de start scherm en deels het zoek scherm die dus een achtergrond bug heeft, de rest zijn wat kleine aanpassingen die nog veranderen. Vandaar dat Microsoft zelf ook alleen het start scherm heeft laten zien.

[ Voor 14% gewijzigd door Niekess op 28-07-2012 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-09 16:53

FoggyFreek

I'm a llama again!

HyperioN schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 21:37:
't ziet er wel weer gruwelijk saai uit zeg. Van de 81 screenshots zijn er 75 zwart/wit. Ik begrijp dat Microsoft haar Metro-gedachte doorzet, waarin de content centraal staat en niet de interface. Maar iets vrolijker mag wel imo.

Dat komt omdat het hoofdzakelijk screenshots zijn van het settings menu en submenu's van de settings. Kortom, puur de instellingen, die kunnen prima kaal zijn.

-- Altijd blijven prutsen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

Niekess schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 11:10:
[...]

Er is wel internetverbinding, anders kon die ook geen maps tonen en downloaden.
En ook geen 'Dark knight rises' info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De emulator die in de sdk zit is beperkt. Het is niet mogelijk om een live (of Microsoft account) te koppelen. Wel zag ik dat ipv6 nu gewoon ondersteund word. Ook is het wellicht leuk voor mensen die werken met Exchange servers waar een self signed of niet vertrouwd ceertificaat aan hangt om te weten dat MS, net als bij Ios, ervoor gekozen heeft om in dat geval een waarschuwing weer te geven, en de gebruiker de mogelijkheid te geven toch door te gaan.

Wel opletten vanwege de "remote wipe man in the middle attack" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverAqua
Misschien wel interessant voor hier.

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2md5cw3.png

Bron : WMPoweruser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Als ze de specs van de Odyssey nu eens in het formaat van de Marco proppen, DAN hebben ze wat mij betreft een fijn toestel. 4.8 inch is echt serieus groot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Ik had nog wel een quadcore verwacht eigenlijk? Niet dat ik dat heel erg ga vinden, maar het zijn wel interessante specs. Al zijn ze nog redelijk conservatief imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinspire schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 16:36:
Ik had nog wel een quadcore verwacht eigenlijk? Niet dat ik dat heel erg ga vinden, maar het zijn wel interessante specs. Al zijn ze nog redelijk conservatief imo.
Volgens de geruchten geldt hetzelfde voor de nieuwe Nokia toestellen, waarschijnlijk werkt het systeem al heel goed op alleen een dualcore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
NT kernel werkt in praktijk sneller dan de CE kernel. Heb het filmpje al meerdere keren op de FP geposted. Microsoft was al met de NT kernel aan het testen in 2009.

Ik denk dat ze er duelcores in stoppen wegens de betere gpus die tegenwoordig erin worden gebakken. Lijkt wel alsof ARM fabrikanten 1cores gebruiken voor de budget market

[ Voor 7% gewijzigd door vali op 20-08-2012 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:42
Door eerst met dualcores te komen, kunnen ze later nog nieuwe toestellen met quadcores uitbrengen. Niet conservatief, maar een strategische keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Robino schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 23:18:
[...]

Door eerst met dualcores te komen, kunnen ze later nog nieuwe toestellen met quadcores uitbrengen. Niet conservatief, maar een strategische keuze!
Dat is zo, maar ik vraag me af of het dan nog veel uit gaat maken dat ze nu met dualcores aan gaan komen, want de concurrentie zit juist al op quadcores en daar geilen blijkbaar veel mensen op. Dan loop je eigenlijk nog steeds achter de feiten aan.
Nou vraag ik me verder nog af of je dadelijk dan niet een enorm nadeel hebt als applicaties en games daarop worden geoptimaliseerd, want het zou wel wat sneller moeten zijn ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Martinspire schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 23:58:
[...]
Nou vraag ik me verder nog af of je dadelijk dan niet een enorm nadeel hebt als applicaties en games daarop worden geoptimaliseerd, want het zou wel wat sneller moeten zijn ook.
Ja, want gamedevelopers gaan nu al games optimaliseren voor een set telefoons die nog geen 5% (gok ik) van de markt bezetten. We hebben al weet ik veel hoe lang quadcores op de PC en nog worden spellen niet geoptimaliseerd daarvoor. Het is al een wonder als een gamedev überhaupt rekening heeft genomen met meer dan twee cores. Wat betreft applicaties is de meeste snelheidswinst te behalen in snelle storage. Dat is op de telefoon niet anders dan op de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De geruchten voor het HTC top model spereekt van quadcore.
http://www.wpcentral.com/...s-leaked-three-new-phones
Zenith: The Zenith will be the upper end model featuring a 4.7" 720p Super LCD 2 screen, 8mp camera with 1080p video capture, 42Mbps HSPA+, and a quad-core Qualcomm processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Hmm, dat klinkt interessant. Ik hoop dat er tenminste 1 fabrikant is die wel gewoon met quadcores gaat gooien, zodat we in ieder geval de meeste android fanboys wat tegengas kunnen geven qua hardware specs. Niet dat WP8 dat echt nodig heeft, maar je ziet het bij die WP7 nieuwsberichten zo vaak "er zit maar een singlecore in" e.d.

Al verwacht ik eigenlijk ook wel dat er naast de 2 samsung modellen die laatst in het nieuws kwamen nog wel een topmodel bij gaat komen met quadcore. Misschien niet van samsung zelf omdat die toch nog wat android-focussed zijn en daar een voorsprong willen behouden, maar bij HTC en Nokia denk ik wel.

Ik zie nu op de frontpage trouwens een bericht over een update voor de HTC One S (een telefoon uit begin dit jaar), die nu blijkbaar al niet meer gelijkloopt met de updates van Android. Daar komt nu 4.0.4 op te staan terwijl 4.1 al een tijdje uit is.
Dan kunnen ze wel zeuren dat WP7 geen update krijgt naar WP8, maar de rest van de updates zijn wel vrijwel gelijk verkrijgbaar. Misschien een week of maand uitloop, maar de meeste telefoons waren toch wel snel vernieuwd. Dat is 1 van de voordelen als je niet hebt dat elke hardware-bouwer ook nog zijn eigen OS aanpassingen gaat maken.

[ Voor 31% gewijzigd door Martinspire op 22-08-2012 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:42
Martinspire schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 12:15:
Hmm, dat klinkt interessant. Ik hoop dat er tenminste 1 fabrikant is die wel gewoon met quadcores gaat gooien, zodat we in ieder geval de meeste android fanboys wat tegengas kunnen geven qua hardware specs. Niet dat WP8 dat echt nodig heeft, maar je ziet het bij die WP7 nieuwsberichten zo vaak "er zit maar een singlecore in" e.d.

Al verwacht ik eigenlijk ook wel dat er naast de 2 samsung modellen die laatst in het nieuws kwamen nog wel een topmodel bij gaat komen met quadcore. Misschien niet van samsung zelf omdat die toch nog wat android-focussed zijn en daar een voorsprong willen behouden, maar bij HTC en Nokia denk ik wel.

Ik zie nu op de frontpage trouwens een bericht over een update voor de HTC One S (een telefoon uit begin dit jaar), die nu blijkbaar al niet meer gelijkloopt met de updates van Android. Daar komt nu 4.0.4 op te staan terwijl 4.1 al een tijdje uit is.
Dan kunnen ze wel zeuren dat WP7 geen update krijgt naar WP8, maar de rest van de updates zijn wel vrijwel gelijk verkrijgbaar. Misschien een week of maand uitloop, maar de meeste telefoons waren toch wel snel vernieuwd. Dat is 1 van de voordelen als je niet hebt dat elke hardware-bouwer ook nog zijn eigen OS aanpassingen gaat maken.
Ik heb liever een geoptimaliseerde combinatie van een singlecore en WP8, dan domme brute quadcore kracht waardoor je batterij alleen maar sneller opgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Martinspire schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 12:15:

Is al aangekondigd door MS dat men in het begin met dualcore uitkomt maar dat het platform geschikt is tot 64 cores.

• Martinspire
Matthijs Hoekstra schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 23:12:
[...]

Is al aangekondigd door MS dat men in het begin met dualcore uitkomt maar dat het platform geschikt is tot 64 cores.
Maar dat was WP7 ook, al lijkt nu de draagkracht voor quadcores wel beter te zijn. Ik hoop alleen wel dat het al bij launch zo ver is, omdat je anders gewoon veel mensen onterecht met een Android of Iphone de winkel uit ziet lopen omdat ze denken dat singlecore/dualcore gewoon te langzaam is (wat ze ook aangepraat gaat worden)

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:47

StrongArmLance

Endless flow

Meerdere cores kunnen ook een langere batterij duur betekenen :)
Martinspire schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 01:03:
[...]

Maar dat was WP7 ook, al lijkt nu de draagkracht voor quadcores wel beter te zijn. Ik hoop alleen wel dat het al bij launch zo ver is, omdat je anders gewoon veel mensen onterecht met een Android of Iphone de winkel uit ziet lopen omdat ze denken dat singlecore/dualcore gewoon te langzaam is (wat ze ook aangepraat gaat worden)
Zo gaat dat nou eenmaal, en zo zal dat altijd blijven gaan. Net als een paar jaar geleden met een telefoon die meer dan 2MP had is high-end.

• Matthijs Hoekstra
Martinspire schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 01:03:
[...]

Nogmaals, bij launch alleen dualcores.

• SilverAqua
Afbeeldingslocatie: http://wmpoweruser.com/wp-content/uploads/2012/08/Nokia-Phi-Design-Patent.jpg
Design patent van de Nokia Phi is uitgelekt, oftewel we kunnen er bijna zeker van zijn dat onderstaande telefoon binnenkort in de winkel zal liggen.

Afbeeldingslocatie: http://liveside.net/wp-content/images/2012/08/Nokia-Phi.jpg

• HyperioN
  • Laatst online: 24-05 15:42
Jammer dat het weer "hetzelfde" is.
Vanaf de N9 (of in mindere mate zelfs al vanaf de N8) hebben ze alleen maar varianten gemaakt op hun design bij hun mid-high en high-end toesteleln (N9, Lumia 800, Lumia 900 en bovenstaande).
Op zich een leuk ontwerp, maar ben nu wel toe aan iets nieuws.

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:27

HollovVpo1nt

I like gadgets

HyperioN schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 19:33:
Jammer dat het weer "hetzelfde" is.
Vanaf de N9 (of in mindere mate zelfs al vanaf de N8) hebben ze alleen maar varianten gemaakt op hun design bij hun mid-high en high-end toesteleln (N9, Lumia 800, Lumia 900 en bovenstaande).
Op zich een leuk ontwerp, maar ben nu wel toe aan iets nieuws.
Voor de 8 man, waaronder jij, die het design al kennen is het niets bijzonders. Ik vond het al sonde dat een mooi N9 design voor WP7 uit kwam, het is gewoon verspilling van design. Ik vind het nu juist goed dat ze een dergelijk design aan begeerde specs hangen.

Verwijderd

HollovVpo1nt schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 20:02:
[...]
Voor de 8 man, waaronder jij, die het design al kennen is het niets bijzonders. Ik vond het al sonde dat een mooi N9 design voor WP7 uit kwam, het is gewoon verspilling van design. Ik vind het nu juist goed dat ze een dergelijk design aan begeerde specs hangen.
Eens en het design geeft ook herkenbaarheid. Velen vinden dat erg fijn.
Met de USB aansluiting aan de onderkant en de betere specificaties, ziet het er wat mij betreft helemaal top uit. Alleen 4.7" is me wat aan de grote kant. Ik ben dan ook zeer benieuwd naar de kleinere modellen.
Pagina: 1 2 ... 46 Laatste