[WP8] Ervaringen met de Nokia Lumia 920 - Deel 1 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 ... 111 Laatste
Acties:
  • 586.208 views

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:31

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ja het mooie is dat ik hem zover gekregen heb om een Lumia te kopen en hij was ook he-le-maal enthousiast. Hij kwam van een iPhone 4. Ik zei ook dat ie te weinig de tijd had gegeven om echt vertrouwd te raken. Maarja hij had maar een bepaalde termijn waarop hij die telefoon weer kon terug sturen. Ik echter, heb er nog steeds vertrouwen in. Ik heb nu een Samsung Galaxy S2 en die loopt echt als een trein! Hij doet precies alles wat ik wil zonder te haperen en blijft nooit hangen. Ik gebruik met name Facebook, Whatsapp, Flitsmeister en Wordfeud. Ik heb ooit een HTC HD7 gehad met WP7 en die vond ik echt perfect behalve dat er toen nog steeds geen Whatsapp voor WP7 was. Heb die telefoon toen ook maar verkocht vanwege gebrek aan Whatsapp maar WP7 vond ik helemaal te gek..

Forever raver!
Specs: Workstation Server

• Martinspire
  • Laatst online: 13:19
stimmits schreef op maandag 14 januari 2013 @ 11:20:
[...]

Naar mijn mening kan daar nog flink wat aan verbeterd worden. Kom zelf vanaf een iPhone dus weet niet hoe de wp7 app precies in elkaar zat. Erger me het meest aan het feit dat er geen notification zichtbaar is op t lockscreen en dat de emoji niet overeen komen met de wp8 smileys.
Je hebt met WP8 toch dat je andere appnotifications op je lockscreen kunt weergeven? Misschien moet je even bij instellingen->lockscreen kijken. Heb zelf nog geen WP8 (wel Windows 8 waar je dat bv wel kunt), maar ik dacht dat dat wel mogelijk was nu? Misschien nog niet fully-featured, maar dat was juist ook wel fijn aan een upgrade van WP7 naar 8.

Overigens hebben we voor Whatsapp een apart topic, dus misschien dat het daar beter past, maar lockscreen notificaties is wel een WP8 feature.

De grote WP8 versie moet volgens mij nog wel komen, want de huidige versie is meer een wp7 update. Ik was namelijk in de veronderstelling dat (door Nokia) er een echte WP8 versie gemaakt ging worden.

Maar Whatsapp is tot nu toe niet de enige waar nog een WP8 versie van moet komen. Het is alleen zo klote dat ze zo geheimzinnig hebben gedaan met de SDK (die vervolgens wel gewoon uitlekte), waardoor je nu merkt dat er nog even geen stijging in het aantal boeiende WP8 apps zit.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Verwijderd

Seikeau schreef op maandag 14 januari 2013 @ 09:59:
Heb hier al gelezen dat een aantal mensen last heeft van een goedkope ratel bij de trilmotor, mijn 920 heeft dat ook. Het is de enige issue die ik heb opgemerkt voorlopig. Geen last van reboots of iets dergelijks.

Wat adviseren jullie om te doen, er gewoon aan te "wennen" / trillen uitschakelen of hem om te ruilen voor een nieuwe? En zijn er al mensen die ervaring hebben met het omruilen?
Ik heb mijn toestel omgeruild, maar helaas heeft dit toestel hetzelfde geratel bij het trillen

• Beanie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-05-2023
[...]

Naar mijn mening kan daar nog flink wat aan verbeterd worden. Kom zelf vanaf een iPhone dus weet niet hoe de wp7 app precies in elkaar zat. Erger me het meest aan het feit dat er geen notification zichtbaar is op t lockscreen en dat de emoji niet overeen komen met de wp8 smileys.
WA op lockscreen krijgen is nog niet mogelijk, daar zal nog het een en ander aangepast moeten worden aan de app door WA zelf.
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2013 @ 13:04:
[...]

Ik heb mijn toestel omgeruild, maar helaas heeft dit toestel hetzelfde geratel bij het trillen
Er zijn er genoeg die hetzelfde hebben gedaan in de US, maar ook die kregen elke keer weer een terug met hetzelfde geluid. Een enkeling heeft het niet, maar het zijn er maar weinig. Het is dan ook een combinatie van dingen, een ietwat dunnere en lossere body in vergelijking met de 800/900 en de OIS lens die zeker wel wat mee ratelt. (Kijk maar eens naar de teardown van le55ons, daar schud ie de lens assembly even en het geluid is gelijk aan dat wat je hebt bij trillen)

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Als je WA zo belangrijk vind, vraag aan je vrienden of ze Kik willen installeren en stuur je berchtjes daarmee. Het werkt gewoon hetzelfde als WA, maar dan gewoon wel fatsoenlijk. Die prutsers bij WA krijgen het niet eens voor elkaar om zo'n basale app goed te laten draaien. Ook de Android versie zuigt. Ik gebruik WA alleen voor vrienden die geen Kik willen installeren. De icoontjes staan naast elkaar, dus of ik nou WA of Kik aantik om een berichtje te sturen maakt niet veel uit. Het enige is dat je even moet onthouden wie Kik en wie WA en wie nog gewoon SMS gebruikt. Kik is er voor iOS en Android, dus bijna iedere smartphone gebruiker kan overstappen.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Verwijderd

Weet iemand wat voor bestanden van video moeten zijn om op je lumia te kunnen bekijken.
of kan je er ook divx op afspelen.

Verwijderd

Meer een Windows Phone 8 vraag eigenlijk, maar goed... MSDN: Supported Media Codecs for Windows Phone

• Seikeau
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-09-2024
Niet per sé toch? Een OEM kan ook zelf licenties nemen op bepaalde codecs en deze er in stoppen. Gebeurd volgens mij vaak zat bij android toestellen.

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:20

FutureCow

(C) FutureCow

Ze zijn natuurlijk bezig met de VLC port voor WP8. Deze gaat wel een heel scala aan codecs ondersteunen (ook bijvoorbeeld de mkv container)

[ Voor 3% gewijzigd door FutureCow op 14-01-2013 14:17 ]

• Martinspire
FutureCow schreef op maandag 14 januari 2013 @ 14:17:
Ze zijn natuurlijk bezig met de VLC port voor WP8. Deze gaat wel een heel scala aan codecs ondersteunen (ook bijvoorbeeld de mkv container)
Ho ho, voorlopig staat alleen de Windows 8 versie op het programma. Dit kan een WP8 versie wel mogelijk maken, maar dat gaat dan nog wel een lange tijd duren.

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:20

FutureCow

(C) FutureCow

Martinspire schreef op maandag 14 januari 2013 @ 14:42:
[...]

Ho ho, voorlopig staat alleen de Windows 8 versie op het programma. Dit kan een WP8 versie wel mogelijk maken, maar dat gaat dan nog wel een lange tijd duren.
Gelukkig hebben ze WP8 wat meer prio gegeven dan in eerste instantie. Ze maken idd nog steeds eerst de Metro versie maar de WP8 versie zal niet veel later komen (als ik de berichten zo lees)

http://www.kickstarter.co...tro/posts/376587#comments

En op die site kun je veel meer lezen wat ze van plan zijn. Met een maand of 3-4 zal er dus een WP8 versie zijn

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Meerdere mensen die zo een wisselende ervaring hebben met de camera?
Sommige dagen krijg ik er alleen maar bewogen onscherpe foto's uit en soms val ik bijna van mijn stoel van de kwaliteit (positief).
[...]

Geen Notificaties is idd een vervelende beperking. Snap echt niet dat ze in 2012 nog steeds een os maken zonder. Sommige apps kunnen dan wel op het Lockscreen maar veel meet als een nummertje zie je dan niet (afhankelijk van de notificatie's in een app).

Ook is het een groot gemis dat er geen notificatie centrum in het os zit. Soms hoor ik de GSM gaan (pingelen) maar door de brakke apps zie ik dan nergens een nieuwe notificatie. Dan moet je dus al de apps af (Ping, Whatsapp, Facebook, enz) om te kijken waar die notificatie nou in binnen is gekomen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-12 12:54
Donstil schreef op maandag 14 januari 2013 @ 16:01:

Geen Notificaties is idd een vervelende beperking. Snap echt niet dat ze in 2012 nog steeds een os maken zonder. Sommige apps kunnen dan wel op het Lockscreen maar veel meet als een nummertje zie je dan niet (afhankelijk van de notificatie's in een app).
Omdat ze met WP8 (bijna) helemaal van scratch moesten beginnen zie je duidelijk dat de meeste focus gegaan is naar het houden van bestaande functionaliteit. Dat verklaart denk ik het gebrek aan notificatie center (wat ik zelf nauwelijks mis, maar dat doet er niet toe).
Vanaf komende release zullen we gaan merken hoe snel MS daadwerkelijk dit soort standaardfunctionaliteit in kan bouwen. Er zijn nu zo'n grofweg10 irritatiepunten die je steeds weer terug ziet komen bij iedere overstapper van Android/iOS. Notificatie center is er één van, en blijkbaar wordt er ook aan gewerkt heb ik begrepen.

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Whatsapp zal binnenkort met een grote update komen voor WP8.

Hoop persoonlijk dat ze een andere api kunnen gebruiken ipv die voor muziek, dat is zo onhandig als ik een gepauzeerd liedje wil afspelen gaat Whatsapp aan. Qua snelheid ben ik tevreden.

Multiple pc builds in progress

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 17:29:
Via FB (de Belgische in mijn geval) reageert men inderdaad sneller. Intussen vernomen dat het toestel reeds een derde keer richting het repaircenter is vertrokken...
Eventjes dit verhaal vervolgen...
Nadat men na 1 berichtje ook totaal niet meer op FB reageerde, ben ik maar in de wagen gestapt en naar het kantoor van Nokia België gereden. Daar uiteindelijk iemand te pakken gekregen om mijn beklag over heel deze kwestie te doen. Hij ging het toestel zelf opvolgen en er het nodige aan doen, en enkele dagen later zou ik het thuisgestuurd krijgen.

Vandaag het toestel ontvangen. Het probleem waarvoor ik hem binnenbracht is er nog steeds, er is een probleem bijgekomen (kan het toestel niet meer normaal ontgrendelen, het reageert niet meer na een eenvoudige druk op de power-knop. Moet die knop ingedrukt houden tot ik de optie krijg om het toestel uit te schakelen, en van daar uit moet ik terugnavigeren naar het vergrendelscherm) en een beschadiging aan de linkeronderzijde van de behuizing (lijkt alsof er met iets scherp ingestoken is. Zit een groefje met een scherp randje aan).

The saga continues... 8)7 8)7

• Martinspire
@hierboven dat is dan goed klote zeg.
mafiatounes schreef op maandag 14 januari 2013 @ 18:13:
Whatsapp zal binnenkort met een grote update komen voor WP8.

Hoop persoonlijk dat ze een andere api kunnen gebruiken ipv die voor muziek, dat is zo onhandig als ik een gepauzeerd liedje wil afspelen gaat Whatsapp aan. Qua snelheid ben ik tevreden.
Ik gok (nu de update met de permanente wifi uitegerold gaat worden) dat ze daar nu wel vanaf gaan stappen. Mogelijk zullen ze nog wel een hack gaan gebruiken (dat ie zich gedraagd als voip app), maar eigenlijk zou dat nu niet nodig moeten zijn.

In ieder geval fijn om te horen dat ze er nog wel mee bezig zijn.

Dat van die notificaties hangt helemaal van de app af. Ik geloof dat je toch 1 app kunt instellen waar je meer details van wilt zien (standaard is dat de kalender toch?), dus dat zou Whatsapp kunnen zijn. En idem voor een grote versie van de live-tile waar je berichten zou moeten kunnen gaan zien in toekomstige versies.
Dat ze bij MS er wel mee bezig zijn, is inmiddels bekend, dus ik gok dat ook de overstappers dadelijk minder problemen hebben, al heb je natuurlijk altijd nog wel wat dingen die je gaat missen. Dat heb je met het overstappen naar een nieuwe auto ook dus dat gezeur zal wel blijven :+

• Donstil
  • Niet online
SeamusXanthus schreef op maandag 14 januari 2013 @ 17:37:
[...]

Omdat ze met WP8 (bijna) helemaal van scratch moesten beginnen zie je duidelijk dat de meeste focus gegaan is naar het houden van bestaande functionaliteit. Dat verklaart denk ik het gebrek aan notificatie center (wat ik zelf nauwelijks mis, maar dat doet er niet toe).
Vanaf komende release zullen we gaan merken hoe snel MS daadwerkelijk dit soort standaardfunctionaliteit in kan bouwen. Er zijn nu zo'n grofweg10 irritatiepunten die je steeds weer terug ziet komen bij iedere overstapper van Android/iOS. Notificatie center is er één van, en blijkbaar wordt er ook aan gewerkt heb ik begrepen.
Juist als ze van Scratch zijn begonnen (wat ik betwijfel maar oké) had het er eigenlijk in moeten zitten want wp7.x gebruikers klaagten er ook al over.

Ik krijg persoonlijk te veel notificaties om er nog wijs uit te kunnen zonder, een sterretje (Kik) of een cijfertje (Mail/whatsapp/Facebook/sms/enz) is gewoon niet voldoende.

Verwijderd

Donstil schreef op maandag 14 januari 2013 @ 18:35:
[...]

Juist als ze van Scratch zijn begonnen (wat ik betwijfel maar oké) had het er eigenlijk in moeten zitten want wp7.x gebruikers klaagten er ook al over.

Ik krijg persoonlijk te veel notificaties om er nog wijs uit te kunnen zonder, een sterretje (Kik) of een cijfertje (Mail/whatsapp/Facebook/sms/enz) is gewoon niet voldoende.
Normaal gezien zou het later moeten komen?
Anders weet ik niet waar ze nog mee bezig zijn tbh.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:25
Donstil schreef op maandag 14 januari 2013 @ 18:35:
[...] Juist als ze van Scratch zijn begonnen (wat ik betwijfel maar oké) had het er eigenlijk in moeten zitten want wp7.x gebruikers klaagten er ook al over.
[...]
Het is niet zo simpel te implementeren als je het in dezelfde stijl en gedachte als de rest van WP wilt houden en toch alle problemen rondom patenten op notification centers moet ontwijken.

• Synthesis
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-07 21:52
Omdat ik de komende 4 maanden in de VS ben en een nieuwe telefoon nodig had, heb ik maar de witte lumia 920 aangeschaft voor +-500$ (384E). Tot nu toe bevalt hij zeer goed: Supersnel en ook supermooi (zowel de telefoon zelf als WP8). Het gewicht valt voor mij ruim mee en vind ik niet een minpunt zoals al die reviews aangeven.
Voor mijn HTC Desire gebruikte ik nooit heel veel apps en tot nu toe mis ik er nog geen een. Enige wat ik mis is het speed dialen van android (naam intypen van contact via de cijfers) maar is niet heel veel meer moeite om het zelf op te zoeken, misschien bij een volgende update.

Ik weet niet of Nokia Transit goed werkt in Nederland maar hier in Chicago is het vrij ideaal. Typ eindbestemming in en de app laat precies weten waarheen en hoe ik moet reizen, ook goed geintegreerd met Nokia maps.

Ook ideaal is het bedienen met handschoenen. Op het moment is het hier ongeveer -10 graden en is het wel erg fijn om die handjes lekker warm te houden.

Nu maar hopen dat ik rond mei ergens een unlock kan vinden om van AT&T af te komen en anders maar weer doorverkopen

[ Voor 5% gewijzigd door Synthesis op 14-01-2013 20:53 ]

• Boomlaars
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-07-2024
Ik heb vanmiddag de ghost armor carbon fibre cover erop geplaatst. Camera niet helemaal in het midden kunnen krijgen maar ben er toch wel tevreden over. Grip is een stuk verbeterd.

Afbeeldingslocatie: http://i1324.photobucket.com/albums/u615/Rphlievens/image_zps4ea666aa.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1324.photobucket.com/albums/u615/Rphlievens/image_zpsd684d152.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1324.photobucket.com/albums/u615/Rphlievens/image_zps4970bf33.jpg

• Beanie
Synthesis schreef op maandag 14 januari 2013 @ 20:53:
Nu maar hopen dat ik rond mei ergens een unlock kan vinden om van AT&T af te komen en anders maar weer doorverkopen
Heb gehoord dat het 6 maanden na release zou worden alvorens AT&T unlock codes ging vrij geven. Als het dan al gebeurt. :X
Boomlaars schreef op maandag 14 januari 2013 @ 21:26:
Ik heb vanmiddag de ghost armor carbon fibre cover erop geplaatst. Camera niet helemaal in het midden kunnen krijgen maar ben er toch wel tevreden over. Grip is een stuk verbeterd.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Slechte pasvorm zeg. Speelde al met de gedachte om m'n eigen (transparante) folie te maken voor de achterkant (beetje klooien in Illustrator en je komt een heel eind) en als ik zo zie wat de 'echte' bedrijven produceren dan ga ik lekker zelf even hobbyen. Misschien maar een productje van maken ook >:)

[ Voor 16% gewijzigd door Beanie op 14-01-2013 22:10 ]

• Donstil
  • Niet online

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Vind het eerlijk gezegd spuug lelijk. Zonde om fraai design achter een stukje folie wat op carbon moet lijken weg te stoppen.

Geeft me een beetje het "Ik koop een mooie design iPhone en stop hem dan weg in een hoesje" idee.

• iVibes
  • Laatst online: 29-04 18:14

iVibes

We Were Meant to Fly

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Is dat nou die nieuwe Wolfgang van de Aldi? apart.. :P

* Building a portfolio around shitcoins is just a shitfolio *

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:53
Ik heb deze er over zitten... http://www.amazon.com/Cim...p/B00A53BCN6/ref=pd_ybh_5
Bevalt tot nu toe goed, stukje mat waar het gele een iets andere kleur aan neemt. Rest van telefoon komt er goed in uit en hij is gelijk wat minder glad

(Btw het hoesje is dus doorzichtig! )

[ Voor 7% gewijzigd door SunnieNL op 15-01-2013 07:45 ]

• Beanie
Zonet even een testje gedaan met een stukje transparante automotive wrap folie wat hier nog lag. Toch eens even proberen om een op maat stuk te maken voor de achterkant. Maakt het net iets stroever en voorkomt de kleine krasjes die je onvermijdelijk krijgt in de glossy kleuren.

Verwijderd

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
OMG het lelijkste hoesje wat ik ooit heb gezien!!

• Fireblade75
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-12 10:09
Misschien ook iets leuks om te proberen als je zelf een hoesje wil maken, er een laten 3D printen bij Shapeways. Dan kun je helemaal zelf het ontwerp maken. Let wel op dat je een hoesje maakt dat nog om je Lumia te plaatsen valt, dus kies een flexibel materiaal of maak een of andere handige constructie.

Zelf heb ik gewoon een hoesje gekocht zodat hij geen krasjes krijgt. Maar ik heb niet voor niets een rode gekocht, daar gaat géén cover over heen, ik vind het niet echt mooi als je nog wat van de kleur rood kan zien onder een cover uit. De verleiding om een cyaan cover te kopen was anders best groot :p.

Als app mis ik Spotify wel, gelukkig is hij bevestigd voor Q1.
Nog even wachten, hopelijk komt hij morgen :)

• Martinspire
Als er dan toch een hoesje omheen moet, dan ben ik wel gecharmeerd van de Barely There lijn van Case Mate. Bij pdashop.nl kun je deze verkrijgen: http://www.pdashop.nl/pro...okia-lumia-920-black.html

Heb op dit moment de versie voor mijn omnia 7. Deze had op de achterkant een lipje voor de deksel waardoor deze niet stabiel op tafel kon liggen. Hij is verder heel erg licht en stevig. Wel ben ik ondertussen (na een jaar) 2 kleine delen uit de hoeken kwijt, maar er zit nog genoeg op om hem te beschermen bij een val. Aan de zijkant steekt ie iets meer uit boven het scherm, waardoor die ook 0 krassen heeft opgelopen (is overigens ook gorilla glass). Ander voordeel is dat de knoppen iets dieper liggen, waardoor deze niet meer per ongeluk ingedrukt worden als je hem bijvoorbeeld in je generieke carkit zet.

Ik wil wel eerst even kijken of de behuizing van de 920 voldoende is om zonder een case te moeten (want hij lijkt me toch wel stevig), maar anders gooi ik die er lekker om. Misschien dat ik hem daar een jaartje in doe om vervolgens eraf te halen (zodat mn telefoon in ieder geval een jaar mooi is). Wil mn abo namelijk 2 jaar laten lopen, dus dan moet ie wel een langere tijd mooi blijven.

Als iemand ervaringen met de 920 versie heeft, dan hoor ik het graag. Ben in ieder geval zeer te spreken over het materiaal (zowel qua stevigheid als qua gewicht) en de looks (voor zover een telefoon met case mooi kan zijn).

Ik ben overigens niet 100% zeker of dat de 920 versie is, op de case-mate.com website zie ik namelijk alleen de lumia 900 staan

[ Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 15-01-2013 00:34 ]

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:47

defcon84

Multipass?

Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2013 @ 18:27:
[...]

Eventjes dit verhaal vervolgen...
Nadat men na 1 berichtje ook totaal niet meer op FB reageerde, ben ik maar in de wagen gestapt en naar het kantoor van Nokia België gereden. Daar uiteindelijk iemand te pakken gekregen om mijn beklag over heel deze kwestie te doen. Hij ging het toestel zelf opvolgen en er het nodige aan doen, en enkele dagen later zou ik het thuisgestuurd krijgen.

Vandaag het toestel ontvangen. Het probleem waarvoor ik hem binnenbracht is er nog steeds, er is een probleem bijgekomen (kan het toestel niet meer normaal ontgrendelen, het reageert niet meer na een eenvoudige druk op de power-knop. Moet die knop ingedrukt houden tot ik de optie krijg om het toestel uit te schakelen, en van daar uit moet ik terugnavigeren naar het vergrendelscherm) en een beschadiging aan de linkeronderzijde van de behuizing (lijkt alsof er met iets scherp ingestoken is. Zit een groefje met een scherp randje aan).

The saga continues... 8)7 8)7
zomg.. 8)7 hou ons up-te-date..

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:28
Is de glanzende 920 te glad dan?
Ik vind het een mooi toestel, maar stickers of een case maakt 'm meteen lelijk.

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:08
Wat zal voor mij als Iphone 4 gebruiker de grote misser zijn qua gebruiks gemak, vergeleken iOS en Windows 8 mobile?

Qua appstore denk ik dat het wel mee zal vallen, de belangrijkste apps zijn er ook op Windows mobile.
Qua toestel, denk ik dat ik moet wennen aan de groote.

Zijn er nog dingen die veel betere zijn tegeover iOS of qua toestel (naast snelheid ect)?

Ik wil als de levertijden het toelaten een Nokia 920 aanschaffen.

Verwijderd

MuVo schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 10:52:
Wat zal voor mij als Iphone 4 gebruiker de grote misser zijn qua gebruiks gemak, vergeleken iOS en Windows 8 mobile?

Qua appstore denk ik dat het wel mee zal vallen, de belangrijkste apps zijn er ook op Windows mobile.
Qua toestel, denk ik dat ik moet wennen aan de groote.

Zijn er nog dingen die veel betere zijn tegeover iOS of qua toestel (naast snelheid ect)?

Ik wil als de levertijden het toelaten een Nokia 920 aanschaffen.
handig vergelijkings lijstje http://versusio.com/nl/ap...5-64gb-vs-nokia-lumia-920

• MuVo
Die vergelijking ken ik, qua hardware & software ect. Ben meer opzoek naar ervaringen en meningen van anderen :)

• Martinspire
MuVo schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 11:00:
[...]

Die vergelijking ken ik, qua hardware & software ect. Ben meer opzoek naar ervaringen en meningen van anderen :)
Tjah, het hangt helemaal af van wat voor apps je gebruikt. Ik denk dat (als je ze gebruikt) je Spotify en Instagram wel zult missen, al zijn daar nu wel alternatieven voor. Gebruik je veel Apple services (zoals de cloud of mail) dan is het misschien verstandig om die naar MS te verhuizen (Skydrive en outlook.com). Contacten en muziek e.d. zijn prima over te zetten, dus het hangt meer af van jou dan simpelweg een random iPhone gebruiker te zijn. Wat voor apps heb je zoal of waar gebruik je je telefoon vaak voor?

Ben zelf overigens geen Applegebruiker, maar ik denk dat je op gebruiksvriendelijkheid niet achteruit zult gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door Martinspire op 15-01-2013 11:03 ]

• MuVo
Martinspire schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 11:02:
[...]

Tjah, het hangt helemaal af van wat voor apps je gebruikt. Ik denk dat (als je ze gebruikt) je Spotify en Instagram wel zult missen, al zijn daar nu wel alternatieven voor. Gebruik je veel Apple services (zoals de cloud of mail) dan is het misschien verstandig om die naar MS te verhuizen (Skydrive en outlook.com). Contacten en muziek e.d. zijn prima over te zetten, dus het hangt meer af van jou dan simpelweg een random iPhone gebruiker te zijn. Wat voor apps heb je zoal of waar gebruik je je telefoon vaak voor?

Ben zelf overigens geen Applegebruiker, maar ik denk dat je op gebruiksvriendelijkheid niet achteruit zult gaan.
Dacht dat Spotify er al was voor Windows phone.. dat is wel een gemis... muziek streamen via bluetooth in auto..

Ik gebruik verder een gmail en hotmail op mijn iphone. Camera+ app maar de camera van de 920 is toch veel beter. Gebruik facebook en Flitsmeister, nu.nl en de tweakers app.

Heb wel veel apps geinstalleerd maar ik gebruik er lang niet zo veel.

Verwijderd

MuVo schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 11:08:
[...]

Dacht dat Spotify er al was voor Windows phone.. dat is wel een gemis... muziek streamen via blutooth in auto..

Ik gebruik verder een gmail en hotmail op mijn iphone. Camera+ app maar de camera van de 920 is toch veel beter. Gebruik facebook en Flitsmeister, nu.nl en de tweakers app.

Spotify is in de maak, had hem wel op mijn lumia 800, maar een redelijk leuk alternatief is Nokia Music. De tweakers app voor windows phone is beetje uitgekleed helaas

Verwijderd

defcon84 schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 09:17:
[...]

zomg.. 8)7 hou ons up-te-date..
Onmiddelijk gemaild gisterenavond (en nu ook gelukkig wat contactinfo gekregen die iets vlotter werkt dan de gebruikelijke communicatiemogelijkheden), net per mail toch eindelijk te horen gekregen dat het toestel omgeruild mag worden.
Ik durf niet meer euforisch te worden, want heb intussen al enkele keren gedacht dat het eindelijk opgelost was, maar goed. Hopelijk nu geen nieuwe complicaties en heb ik binnen enkele dagen eindelijk een toestel dat deftig werkt. Mag wel stilaan als je 'm al 2,5 maand geleden gekocht hebt... :X

Ik hoop van harte dat hier niemand anders problemen krijgt met z'n toestel :+

• RawChild
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-12 21:44

RawChild

PSN: Rawchild

Hoe zit dat nou met die camera update, lees dat er vandaag een update beschikbaar is.

Ik heb dus niks, mijn lumia komt uit duitsland, wanneer kan ik dan een update verwachten?
Want een ongelooflijk vaag gedoe met die updates, update gewoon de hele zooi in 1 keer.

PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:13
RawChild schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 12:21:
Hoe zit dat nou met die camera update, lees dat er vandaag een update beschikbaar is.

Ik heb dus niks, mijn lumia komt uit duitsland, wanneer kan ik dan een update verwachten?
Want een ongelooflijk vaag gedoe met die updates, update gewoon de hele zooi in 1 keer.
Waar lees je dat?

• zonoskar
  • Nu online
Ook al zou die camera update er vandaag zijn, grote kans dat je hem niet meteen ziet. Niet elke telefoon is meteen aan de beurt. Het nieuws vandaag is dat de zojuist uitgeleverde Lumia920's de update standaard al hebben, maar in de reakties lees ik ook veel mensen die de update er nog niet op hebben. Als je even in dit topic zoekt zie je hoe je zelf de update erop kan zetten.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Donstil
  • Niet online
RawChild schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 12:21:

Het gaat hier gewoon om de Portico-update toch?
(Zie het artikel op de FrontPage)

• Boomlaars
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2013 @ 23:41:
[...]

OMG het lelijkste hoesje wat ik ooit heb gezien!!
:D

• Boomlaars
[...]

Dacht dat Spotify er al was voor Windows phone.. dat is wel een gemis... muziek streamen via bluetooth in auto..

Ik gebruik de FlitsNav app; werkt net zo goed als de Flitsmeister app. Ik mis alleen nog de Spotify app, maar daar wordt aan gewerkt. Alleen jammer dat Whatsapp het zo slecht doet, deze app gebruik ik het meest en ik erger me mateloos aan de gebrekkige push van berichten en de niet overeenkomstige smileys.

• RawChild
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-12 21:44

RawChild

PSN: Rawchild

Donstil schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 12:59:
[...]

Het gaat hier gewoon om de Portico-update toch?
(Zie het artikel op de FrontPage)
Ja, maar ik vraag me dus af wanneer die update beschikbaar komt voor mijn telefoon.

@ Zonoskar, ik wilde eigenlijk gewoon via de normale weg de update binnenhalen.

[ Voor 12% gewijzigd door RawChild op 15-01-2013 13:18 ]

PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL

• zonoskar
  • Nu online
Spotify was er ook, maar werkte alleen op WP7 telefoons. Ze zijn bezig met een WP8 app.

Verwijderd

Volgens een medewerker van de KPN winkel worden in NL alleen HI/KPN toetstellen geleverd met de portico update

Verwijderd

Zijn er ook mensen met een Lumia 920 waarbij de trilfuntie wel fantsoenlijk trilt zonder intern gerammel? Zoja, dan ga ik hem nog maar een keer omruilen namelijk.....

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 13:34:
Zijn er ook mensen met een Lumia 920 waarbij de trilfuntie wel fantsoenlijk trilt zonder intern gerammel? Zoja, dan ga ik hem nog maar een keer omruilen namelijk.....
Nope, is een "probleem" wat er al sinds het begin in zit. Komt omdat er een aantal componenten geklikt zitten ivm geschroefd, niet echt High-end Smartphone waardig ik weet het maar ja wat doen we eraan.

Ik heb de Tril functie maar uitgezet.
RawChild schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 13:15:
[...]

Ja, maar ik vraag me dus af wanneer die update beschikbaar komt voor mijn telefoon.

@ Zonoskar, ik wilde eigenlijk gewoon via de normale weg de update binnenhalen.
Is er al, downloaden via NaviFirm (als dat nog kan) anders heb ik hem wel voor je.

[ Voor 41% gewijzigd door Donstil op 15-01-2013 13:39 ]

• deBennie
Ja, mijn lumia 920 trilt zonder intern gerammel. :)

• Sepica
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-07 12:03
Ook nergens last van, mijn collega echter wel.

<PMNX> Patho#21683

Verwijderd

De mijne trilt wel normaal. Ik heb een zwarte, gisteren binnengekregen van cool blue.

• Rubs
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12 17:23
Op m'n (geroote) Android device is het mogelijk om een adblocker te installeren die ads en popups blokt bij het browsen. Bij m'n iPad kan dit niet en krijg ik vaak vervelende ads. Hoe zit dat bij WP8? Zijn er mogelijkheden om deze tegen te gaan?

Verwijderd

Rubs schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 13:52:
Op m'n (geroote) Android device is het mogelijk om een adblocker te installeren die ads en popups blokt bij het browsen. Bij m'n iPad kan dit niet en krijg ik vaak vervelende ads. Hoe zit dat bij WP8? Zijn er mogelijkheden om deze tegen te gaan?
nog nooit een pop-up gehad

• stimmits
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-12 12:22
Sepica schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 13:43:
[...]

Ook nergens last van, mijn collega echter wel.
Hier spreekt collega -_-" .. Inderdaad last van gerammel. Stoor me er echter niet aan (tenzij collega het erin wrijft }:O ). Hoorde van veel mensen dat als je hem in gaat wisselen oid je echt maar een kleine kans hebt dat je er een terug krijgt zonder gerammel.

[ Voor 4% gewijzigd door stimmits op 15-01-2013 13:56 ]

• deBennie
Donstil schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 13:38:
Komt omdat er een aantal componenten geklikt zitten ivm geschroefd, niet echt High-end Smartphone waardig ik weet het maar ja wat doen we eraan.
Nu heb ik je dit eerder zien posten en we hebben inderdaad dat screen-replace filmpje gezien, maar waarop baseer je je uitspraak dat dit niet echt high-end smartphone waardig is?

• stimmits
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-12 12:22
deBennie schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 13:59:
[...]

Nu heb ik je dit eerder zien posten en we hebben inderdaad dat screen-replace filmpje gezien, maar waarop baseer je je uitspraak dat dit niet echt high-end smartphone waardig is?
Deze high-end vriend heeft zeker te vaak bij de Ikea gewinkeld en is het zat geworden..

Waarom zou een telefoon inderdaad niet high-end zijn om die reden? Is een Galaxy SIII dan ook niet high end omdat er een battery cover op 'geklikt' zit?

• Folkifoon
  • Laatst online: 24-06-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 13:47:
[...]

De mijne trilt wel normaal. Ik heb een zwarte, gisteren binnengekregen van cool blue.
Misschien is het te verhelpen door een servicepoint. Omdat niet iedereen er last van heeft moet er toch een verschil in het toestel zitten. Zal wel te verhelpen zijn.

Een andere oplossing is het toestel wat minder hard te laten trillen. Vergeleken met mijn 800 en de 900 van een collega staat die van de 920. Er zijn aps waarmee je verschillende soorten tril kan produceren. (Dus ook andere ritmes). Bij sommige maakt het toestel geen raar geluid....

• zonoskar
  • Nu online
Geen idee of de mijne 'goed' trilt. Hij trilt en het is irritant dus het laat me sneller de telefoon opnemen. Boeie!

• Folkifoon
  • Laatst online: 24-06-2024
Wel boeien want je zet je toestel op stil/trillen om hem niet te horen. DIt hoort iedereen die bij je in 1 kamer zit (vergadering) en dat is niet de bedoeling. Het klinkt alsof er iets kapot is...

Verwijderd

Folkifoon schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 14:53:
Wel boeien want je zet je toestel op stil/trillen om hem niet te horen. DIt hoort iedereen die bij je in 1 kamer zit (vergadering) en dat is niet de bedoeling. Het klinkt alsof er iets kapot is...
precies, ik heb de beltoon continue uitstaan omdat het trillen voldoende lawaai produceert.

• zonoskar
  • Nu online
Ok, dan doet mijn toestel het dus goed, dan als ie trilt horen alleen ik en mijn directe buurman het in een vergadering.

Verwijderd

Op mijn Lumia 800 kreeg ik de letter è door de e ingedrukt te houden. Op mijn 920 is dat niet het geval. Iemand een idee?

• DenHond
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-12 23:59
Folkifoon schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 14:53:
Ligt aan de camera, er zit iets redelijk los in:
http://youtu.be/cKd8tCAH-eY?t=19m12s

Is het echt zo erg?
Ben van plan om hem ook aan te schaffen eens hij goed leverbaar is...

[ Voor 10% gewijzigd door DenHond op 15-01-2013 16:04 ]

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11 20:22

FoggyFreek

I'm a llama again!

[...]

Ik ben direct overgestapt op XBOX music. Fantastisch en werkt in de auto met bluetooth beter als Spotify. Track info, schakelen tussen nummers op m'n stuur. Helemaal het einde. Bovendien integreert dit in Windows 8 en m'n xbox dus ik ben echt een happy puppy.

Ik zou zeggen; geef het een poging!

-- Altijd blijven prutsen --

Verwijderd

DenHond schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 16:03:
[...]

Ligt aan de camera, er zit iets redelijk los in:
http://youtu.be/cKd8tCAH-eY?t=19m12s

Is het echt zo erg?
Ben van plan om hem ook aan te schaffen eens hij goed leverbaar is...
Dat is inderdaad het geluid zoals ik het hoor meetrillen, het is dus de OIS van de camera, nouja daar zal ik dan maar aan moeten wennen, want daar lijkt me dan weinig aan te doen verder!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:21
FoggyFreek schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 16:06:
[...]

Ik ben direct overgestapt op XBOX music. Fantastisch en werkt in de auto met bluetooth beter als Spotify. Track info, schakelen tussen nummers op m'n stuur. Helemaal het einde. Bovendien integreert dit in Windows 8 en m'n xbox dus ik ben echt een happy puppy.

Ik zou zeggen; geef het een poging!
Wat kost dat per maand (na de trial periode), en wordt er nog gefilterd op content o.b.v. locatie (dus: krijgt NL alle content)?

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
Nou, ik heb mijn witte Lumia eindelijk binnen hoor! Wat een prachtig toestel! O+

Alleen ik snap iets niet, ik heb bepaalde personen toegevoegd (althans 06 aan hun 'hotmail' profiel gehangen en deze zit gekoppeld aan het Facebook profiel i.v.m. foto), maar als zij mij whatsappen, staan ze in de lijst alleen als 06 nummer, dus alsof het nummer nog niet aanwezig is in mijn contacten. Wat doe ik fout? :+

Inventaris - Koop mijn meuk!

Verwijderd

chaoscontrol schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 16:36:
Nou, ik heb mijn witte Lumia eindelijk binnen hoor! Wat een prachtig toestel! O+

Alleen ik snap iets niet, ik heb bepaalde personen toegevoegd (althans 06 aan hun 'hotmail' profiel gehangen en deze zit gekoppeld aan het Facebook profiel i.v.m. foto), maar als zij mij whatsappen, staan ze in de lijst alleen als 06 nummer, dus alsof het nummer nog niet aanwezig is in mijn contacten. Wat doe ik fout? :+
dat lijkt me meer een whatsappvraag, maar misschien moet je je favorieten even refreshen in whatsapp

• eeNer
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-12 20:34
chaoscontrol schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 16:36:

Heb je em in de winkel gehaald? Waar? Of besteld?

Ik zag op phonehouse.nl nu ook de status "In bestelling" (twee oranje vierkantjes) staan. Hoop dat ze mij morgen gaan bellen dat ie klaar ligt voor me :D

• sinasappel
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12:26
Probeer er is +316.... van te maken, misschien dat het helpt. En vervolgens binnen whatsapp de contacten te verversen

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 15:33:
Op mijn Lumia 800 kreeg ik de letter è door de e ingedrukt te houden. Op mijn 920 is dat niet het geval. Iemand een idee?
Dat is een probleem met het Nederlandse toetsenbord in WP8. Bij bijvoorbeeld het Engelse toetsenbord is wel alles aanwezig....

• Martinspire
Maakt het bij die ergenis van de trilfunctie eigenlijk nog uit hoe de telefoon ligt op dat moment? Dus op de achterkant, op het scherm, staand, op iets rubbers, in de hand?

Verwijderd

Martinspire schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 17:56:
Maakt het bij die ergenis van de trilfunctie eigenlijk nog uit hoe de telefoon ligt op dat moment? Dus op de achterkant, op het scherm, staand, op iets rubbers, in de hand?
dat maakt bij mij niks uit. hier filmpje van mijn vergelijkbare tril geluid

YouTube: Two Lumia 920's with vibrate rattle problems.

• chaoscontrol
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 16:38:
[...]

dat lijkt me meer een whatsappvraag, maar misschien moet je je favorieten even refreshen in whatsapp
Kwam er 1 bij! :+ Ik heb maar even via Personen alles gekoppeld en opgeschoond via de browser, dat zal als het goed is naar de Lumia syncen ga ik vanuit.
eeNer schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 16:39:
[...]

Heb je em in de winkel gehaald? Waar? Of besteld?
Verlenging van Hi, zat te wachten sinds 12-12-12 :+
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 18:31:
[...]

dat maakt bij mij niks uit. hier filmpje van mijn vergelijkbare tril geluid

YouTube: Two Lumia 920's with vibrate rattle problems.
Wow, ik hoorde wel verhalen maar dat klinkt echt niet goed inderdaad! :o Gelukkig geen last van...

[ Voor 25% gewijzigd door chaoscontrol op 15-01-2013 18:36 ]

• adriknetsch
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-10 11:06
He allemaal, ik heb jullie mening nodig:
ik kan met iemand van telefoon ruilen, hij heeft een 2 mnd oude lumia 920 en ik een 1,5 jr oude iphone 4S, wat zouden jullie doen?

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:18
Doen.

• eeNer
Doen.

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Ehm...volgens mij wordt die ander flink genaaid :D Wat een ruil zeg!

• Donstil
  • Niet online
adriknetsch schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 19:58:
ik kan met iemand van telefoon ruilen, hij heeft een 2 mnd oude lumia 920 en ik een 1,5 jr oude iphone 4S, wat zouden jullie doen?
Haha gelijk doen, desnoods de 920 verlopen als het niet bevalt en voor een 5 gaan.

• oxigan
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
adriknetsch schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 19:58:
Vraag het anders eens in het iPhone 4S topic. Dit is natuurlijk vragen naar de bekende weg.

• eeNer
oxigan schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 20:34:
[...]

Vraag het anders eens in het iPhone 4S topic. Dit is natuurlijk vragen naar de bekende weg.
Dat zul je daar ook hebben.. Misschien zelfs erger.

En hier zijn al een aantal mensen die dezelfde overstap gedaan hebben.

• Quint3n
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-08-2024
http://www.smartphoneshop...elector_template=Overview

Geen idee of ik het hier mag posten, maar lijkt jullie dit ook een mooie deal?
King abonnement voor 15 euro per maand in combinatie met de Lumia 920 voor 400 euro.
Het datavolume, belvolume en smsvolume volstaan ruimschoots voor mij.

• Wimbjorno
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-12 19:49
Ik heb sinds vandaag men Lumia, maar heb op men abbo nog geen 3G (dit geeft hij overigens wel aan) moet ik ook iets uitzetten toevallig? Anders krijg ik eind van de maand een leuke rekening :D

• eeNer
bij 'mobiel netwerk' je dataverbinding uitzetten.

• Wimbjorno
eeNer schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 20:58:
bij 'mobiel netwerk' je dataverbinding uitzetten.
Thanks, dat dacht ik dus zelf ook al :D

Verwijderd

Over die ratel bij het trillen, ik kom alleen maar filmpjes tegen van hoe het klinkt als ie ratelt. Maar hoe klinkt het nou als het 'goed' is? Daar ben ik wel benieuwd naar.
Mijn trilt, maar of het nou goed/slecht is? Geen idee...
Wil ik wel graag weten, heb em nu pas dus kan nog terug er mee mocht het niet goed zijn.

• eeNer
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 22:40:
Over die ratel bij het trillen, ik kom alleen maar filmpjes tegen van hoe het klinkt als ie ratelt. Maar hoe klinkt het nou als het 'goed' is? Daar ben ik wel benieuwd naar.
Wil ik wel graag weten, heb em nu pas dus kan nog terug er mee mocht het niet goed zijn.
Zolang je het niet raar vind klinken naar jou mening is het toch geen probleem?

Neem aan dat als het verkeerd is (en dus ratelt) dat het meteen duidelijk is.

• Wimbjorno
Even kort advies gevraagd nog. Ik heb men toestel nu helemaal leeg gebruikt en normaal gesproken laad ik hem altijd volledig op tot ik hem weer ga gebruiken. Ik heb ooit vernomen dat dit beter voor de accu is. Kan iemand dit misschien toelichten? Anders moet ik voor morgen vroeg even een andere wekker fixen haha.

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:17
Wimbjorno schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 23:12:
Even kort advies gevraagd nog. Ik heb men toestel nu helemaal leeg gebruikt en normaal gesproken laad ik hem altijd volledig op tot ik hem weer ga gebruiken. Ik heb ooit vernomen dat dit beter voor de accu is. Kan iemand dit misschien toelichten? Anders moet ik voor morgen vroeg even een andere wekker fixen haha.
Lees je hier maar eens in: http://batteryuniversity.com/

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

• eeNer
Zo af toe helemaal leeg laten lopen is wel beter volgens mij. Maar dat hoeft echt niet elke keer toch?

Ik merk het ook met mijn Lumia 800. Als ik hem dan leeg laat lopen en hij komt bij 0% dan blijft ie zelfs nog ff aan. Soms loopt ie dan zelfs nog ff terug omhoog. Alsof ie zichzelf dan opnieuw calibreert ofzo? Niet super veel verstand van...

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 22:40:
als de jouwe niet ratelt zoals in filmpje dan is het prima, maar post anders een filmpje van hoe de jouwe trilt, dan weten we hier meteen het verschil ;) en weten we ook of het een defect is, of dat het zo hoort (want dat zegt Nokia care service)

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:28
Volgens dit filmpje komt het rammelen door de ois in de camera die naast de trilmodule zit.

Flickr - Strava

Verwijderd

GWBoes schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 00:33:
Volgens dit filmpje komt het rammelen door de ois in de camera die naast de trilmodule zit.
Dat zegt Nokia ook, maar er zijn mensen die het bijgeluid niet hebben (zeggen ze), en als ik daar bewijs van kan krijgen dan laat ik het rusten, maar anders wil ik een ander toestel want persoonlijk vind ik het best irritant.

• Martinspire
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 00:39:
[...]

Dat zegt Nokia ook, maar er zijn mensen die het bijgeluid niet hebben (zeggen ze), en als ik daar bewijs van kan krijgen dan laat ik het rusten, maar anders wil ik een ander toestel want persoonlijk vind ik het best irritant.
Misschien werkt bij die mensen de optische beeldstabilisatie niet helemaal goed?

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-12 13:31

alwinus

Tweaked

Ik heb het ligt rammelend geluid ook. Voelt wat cheap aan. Maar als ik helemaal links bovenin de hoek van de behuizing knijp dan houd het ratelend geluidje op....en dan hoor je een mooie stevige trilzoemgeluid :p. Lijkt me sterk dat het dan de optische beeldstabilistaie is.

• chaoscontrol
Hoe testen jullie het trillen? Kun je ergens trillen aanzetten zodat het ding blijft trillen? (Kan het neit vinden :+)

• deBennie
chaoscontrol schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 10:17:
Hoe testen jullie het trillen? Kun je ergens trillen aanzetten zodat het ding blijft trillen? (Kan het neit vinden :+)
De ringtone uitzetten en jezelf bellen. :)

Verwijderd

chaoscontrol schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 10:17:
het makkelijkst is om even "massenger" te downloaden, daarmee kun je de trilfunctie goed testen

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-12 13:31

alwinus

Tweaked

daar is een appje voor. vibeMassage Free :)

Kan je voor allerlei doeleinden gebruiken >:)

[ Voor 36% gewijzigd door alwinus op 16-01-2013 10:43 ]

Pagina: 1 ... 33 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Prijzen en leverdata horen niet in dit topic thuis. Daarvoor hebben we nu het prijzen en levertijden topic;

Alles over accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Nokia Lumia 920;