Verwijderd
Het is beter om Liithiom-Ion batterijen niet leeg te lagen lopen.eeNer schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 00:06:
Zo af toe helemaal leeg laten lopen is wel beter volgens mij. Maar dat hoeft echt niet elke keer toch?
Ik merk het ook met mijn Lumia 800. Als ik hem dan leeg laat lopen en hij komt bij 0% dan blijft ie zelfs nog ff aan. Soms loopt ie dan zelfs nog ff terug omhoog. Alsof ie zichzelf dan opnieuw calibreert ofzo? Niet super veel verstand van...
Af en toe kun je hem echter wel bijna leeg laten lopen tot het punt waarop je OS uitvalt. Dan kalibreert de batterij (sensor) zichzelf beter.
Doe dat echter niet meer dan bijvoorbeeld 1 keer per 50 keer opladen of als je al een aantal dagen het gevoel hebt dat de kalibratie van de batterij niet goed is.
Verwijderd
De batterij is stukken beter dan van de Lumia 800, die hield het bij mij nog geen dag uit, terwijl ik met de Lumia 920 gewoon 2 dagen zonder lader kan, en ik zit echt veel te spelen, heb bluetooth, wifi altijd open staan. Helemaal niks mis mee dusVerwijderd schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 11:48:
[...]
Het is beter om Liithiom-Ion batterijen niet leeg te lagen lopen.
Af en toe kun je hem echter wel helemaal leeg laten lopen. Dan kalibreert de batterij (sensor) zichzelf beter.
Doe dat echter niet meer dan bijvoorbeeld 1 ker per 50 keer opladen of als je al een aantal dagen het gevoel hebt dat de kalibratie van de batterij niet goed is.
Hebben jullie trouwens de app Nokia Cinemagraph al geprobeerd? Super coole app
zie hier mijn eerste creatie gemaakt in paar seconden: http://memories.nokia.com...29-4c7e-b88a-fc5eee56dcef
https://www.youtube.com/@droommotor
Heb de telefoon nu ruim 2 maanden. Nog geen krasje te zien op de zwarte. Geen hoesje en verder in mijn broekzak uiteraard dan verder niets erbij (sleutels, geld etcDenzis schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 12:26:
Hoe bevalt bij jullie de krasgevoeligheid bij de zwarte? Ik heb de zwarte besteld omdat ik de rest vrij cheap uit vind zien, maar ben benieuwd hoe gevoelig hij is.
Maar misschien is dat juist een drukpunt waardoor je de behuizing dichter op elkaar duwt en daardoor de beeldstabilisator ook te weinig ruimte geeft om nog te kunnen bewegen?alwinus schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 10:12:
Ik heb het ligt rammelend geluid ook. Voelt wat cheap aan. Maar als ik helemaal links bovenin de hoek van de behuizing knijp dan houd het ratelend geluidje op....en dan hoor je een mooie stevige trilzoemgeluid. Lijkt me sterk dat het dan de optische beeldstabilistaie is.
Maar kan iemand niet effe een testje doen door te kijken of het nog uitmaakt in welke houding het voorkomt?
Verwijderd
bij mij in alle standjesMartinspire schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 13:09:
[...]
Maar misschien is dat juist een drukpunt waardoor je de behuizing dichter op elkaar duwt en daardoor de beeldstabilisator ook te weinig ruimte geeft om nog te kunnen bewegen?
Maar kan iemand niet effe een testje doen door te kijken of het nog uitmaakt in welke houding het voorkomt?
Nee je hoort het ook als je hem in je hand houdt. Het enige moment dat je het niet hoort is als je in de bovenhoek knijpt.Martinspire schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 13:25:
Maakt de ondergrond ook nog uit?
Dat zou ik ook wel willen weten. Dan zouden we erachter kunnen komen of de versie die bij de KPN-toestellen is geflashed nog is aangepast sinds de laatste Portico release die van NaviFirm verwijderd was.Planet X schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 13:36:
Heeft al iemand gekeken welke versie firmware nu op de toestellen zitten die van Hi of KPN geleverd worden? Heeft de release dezelfde versienummer dan die van NaviFirm? Ik bedoel 1232.5951.1249.1002?
Ja, is exact die versie (net voor je gekeken).Planet X schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 13:36:
Heeft al iemand gekeken welke versie firmware nu op de toestellen zitten die van Hi of KPN geleverd worden? Heeft de release dezelfde versienummer dan die van NaviFirm? Ik bedoel 1232.5951.1249.1002?
Verwijderd
Weet iemand of je ook de nederlandse updates krijgt als je een branded duits toestel geflasht hebt met de NL portico update? Of moet wanneer de update uit is weer het originele besturingsssysteem erop?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2013 14:36 ]
Verwijderd
was wel een goede gedachte van je, maar heb hem net laten trillen met het plaatje uitgeshoven en helaas is dat de veroorzaker niet. het is denk ik echt de OIS van de camera.Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 14:35:
Wellicht dat het kleine plaatje waar het imei nr op staat tegen je simkaart aan rammelt en zo het storende geluid wordt ontwikkeld? Mssn is iets ertussen plaatsen al genoeg..
Verwijderd
Dat denk ik ook. je kunt namelijk de camera kleine tikjes laten geven wanneer je hem snel schudt. Dan hoor je ook al het geluid. De simkaart tray is de andere mogelijkheid..Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 14:48:
[...]
was wel een goede gedachte van je, maar heb hem net laten trillen met het plaatje uitgeshoven en helaas is dat de veroorzaker niet. het is denk ik echt de OIS van de camera.
Verwijderd
Wordt het regio nr. niet aan de updates gekoppeld? Ik heb dit namelijk subtiel gevraagd aan een nokia fb medewerker en die vertelde mij dat dat dit niet mogelijk zou zijn omdat het een buitenlands toestel betreft waar een firmware van een ander land op staat. Wellicht dat die het ook niet weet. Ik iig niet:PPlanet X schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 14:53:
Terug flashen zal niet nodig zijn als KPN dezelfde versie uitleverd.
edit: 2x achter elkaar. excuus.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2013 15:06 ]
вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ
Heb hetzelfde probleem. Ik heb het opgelost door in de people app onder instellingen het filter in te stellen op alleen mijn Google account. (moet je wel je contacten op je google account hebben staan)Wimbjorno schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 16:23:
Kan iemand me uitleggen hoe ik mijn hotmail account los koppel. Ik heb nu allemaal oude contacten uit men hotmail account. Ik moet denk ik maar een nieuw hotmail account aanmaken
Wat ook erg akelig is, is het chatten in zogenaamde "kamers". De chatfunctie in deze kamers gaat over MSN. Zodra je wil gaan chatten wordt je aangemeld op MSN en beginnen mijn tienerjaren op MSN zich te wreken
[ Voor 5% gewijzigd door stimmits op 16-01-2013 16:27 ]
Verwijderd
Maar dat het niet ten koste gaat van de individuele berichtgevingen.
вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ
Je kan de meldingen van groepschat wel dempen voor een bepaalde tijdsperiode. Dat kan in de instellingen in de groepschat zelf.Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 16:26:
Is het mogelijk om de berichtgeving van de whatsapp groepschat uit te zetten?
Maar dat het niet ten koste gaat van de individuele berichtgevingen.
Er is ook een whatsapp topic in het Windows Phone 8 forum op GoT. Denk dat je daar sneller antwoord op je vraag krijgt en het hier niet off-topic houdt.
Whatsapp voor Windows Phone
Verwijderd
Dankjewel voor de snelle en bruikbare reactie.dreameater schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 16:27:
ja dat kan Knukiee, je kunt in het "info" scherm van een groupchat de notificaties dempen... helaas is de maximale duur een week. Ik had graag gezien dat je een groupchat permanent kon "muten".. maarja er kwam een grote update aan dus misschien zit het daar wel in.
Verwijderd
Je gaat gewoon naar je hotmail account op de pc, klik daar op personen, en verwijder contacten die je niet meer wilt. even syncen met je telefoon en klaar.dreameater schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 16:26:
dit zou ik ook wel eens willen weten..
Dat is een oplossing. Echter, als je dit doet om puur van je oude MSN contacten af te zijn heb je het mis. Op het moment dat jij ze verwijderd hebben die personen jou nog wel in hun lijst staan. Dit kan tot gevolg hebben dat mocht je je op messenger aanmelden, er opeens 10 jaar lang vergeten contacten (of lang vergeten bots) tegen je gaan praten, ookal heb je ze niet meer in je lijst. Erg storend.Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 16:30:
[...]
Je gaat gewoon naar je hotmail account op de pc, klik daar op personen, en verwijder contacten die je niet meer wilt. even syncen met je telefoon en klaar.
Nu bestaat een gemiddelde contact uit:
- Messenger (hotmail) incl. telefoonnummer
- Google (en eventuele nummers) van mijn android.
Zo heb ik een heel compleet gevoel bij elk contact
Gedaan via het Personen scherm in hotmail zoals DZ hierboven al zegt,
Well worth the effort!
Ik meen me te herinneren dat je bij het verwijderen ervoor kunt kiezen om deze contacten meteen ook (permanent) te blokkeren. Permanent totdat je ze weer opnieuw toevoegt natuurlijk.stimmits schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 16:33:
[...]
Dat is een oplossing. Echter, als je dit doet om puur van je oude MSN contacten af te zijn heb je het mis. Op het moment dat jij ze verwijderd hebben die personen jou nog wel in hun lijst staan. Dit kan tot gevolg hebben dat mocht je je op messenger aanmelden, er opeens 10 jaar lang vergeten contacten (of lang vergeten bots) tegen je gaan praten, ookal heb je ze niet meer in je lijst. Erg storend.
Verwijderd
Zodra je deze contacten verwijderd blijf jij inderdaad nog in hun lijst staan, echter zullen ze jou nooit meer online zien, en dus ook niet tegen je praten lijkt mestimmits schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 16:33:
[...]
Dat is een oplossing. Echter, als je dit doet om puur van je oude MSN contacten af te zijn heb je het mis. Op het moment dat jij ze verwijderd hebben die personen jou nog wel in hun lijst staan. Dit kan tot gevolg hebben dat mocht je je op messenger aanmelden, er opeens 10 jaar lang vergeten contacten (of lang vergeten bots) tegen je gaan praten, ookal heb je ze niet meer in je lijst. Erg storend.
zo heb ik het gedaan!
Neem aan dat je die contacten uit je lijst van contacten wilt hebben in de Personen hub? Even naar de personen hub > Instellingen > Contactenlijst FilterenWimbjorno schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 16:23:
Kan iemand me uitleggen hoe ik mijn hotmail account los koppel. Ik heb nu allemaal oude contacten uit men hotmail account. Ik moet denk ik maar een nieuw hotmail account aanmaken
Daar kun je alle accounts aanvinken of uitvinken die in de Personen hub moeten worden laten zien. Had daar namelijk ook allemaal oude personen tussen staan die ik er helemaal niet tussen wilde hebben.
dat heen ik al gedaan, ze blijven gewoon staanBeanie schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 16:40:
[...]
Neem aan dat je die contacten uit je lijst van contacten wilt hebben in de Personen hub? Even naar de personen hub > Instellingen > Contactenlijst Filteren
Daar kun je alle accounts aanvinken of uitvinken die in de Personen hub moeten worden laten zien. Had daar namelijk ook allemaal oude personen tussen staan die ik er helemaal niet tussen wilde hebben.
Ik hoop dat dat waar is. In dat geval ga ik vanavond even aan het werk om mijn contacten netjes in hotmail te krijgen. Voelt nu zo tegenstrijdig om Google te gebruiken op m'n Windows Phone.Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 16:40:
[...]
Zodra je deze contacten verwijderd blijf jij inderdaad nog in hun lijst staan, echter zullen ze jou nooit meer online zien, en dus ook niet tegen je praten lijkt me
zo heb ik het gedaan!
Ander onderwerp:
Wat me opvalt bij de Lumia 920 is dat settings apart als een soort app-update binnenkomen op de telefoon. Ik heb zojuist een update gekregen voor het settings onderdeel "Audio" via de Windows Store. Zie dat er een optie voor audio nivellering toe is gevoegd. Grappige manier om kleine updates door te voeren
Ik zit bij proximus (BE), maar bij beschikbare verbindingssnelheden staan elke 2G en 3G, en geen LTE (4G)... wat moet ik doen??
Heb je een 4G abonnement? Ondersteunt je provider 4G? Is er 4G dekking in jou omgeving? (Is er uberhaupt al 4G in Belgie?)glennvanhaeren schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 16:55:
Heb vandaag dus de witte ontvangen zonder portico.
Ik zit bij proximus (BE), maar bij beschikbare verbindingssnelheden staan elke 2G en 3G, en geen LTE (4G)... wat moet ik doen??
Kortom: Een 4G-verbinding is niet iets wat je standaard bij je Lumia 920 krijgt.
Ja er is 4G dekking en ja dat zit in mijn kaart (proximus generation-connect). Maar de keuze is er gewoon niet, wss firmwarematig uitgeschakeld. Wie zou ik contacteren?stimmits schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 16:57:
[...]
Heb je een 4G abonnement? Ondersteunt je provider 4G? Is er 4G dekking in jou omgeving? (Is er uberhaupt al 4G in Belgie?)
Kortom: Een 4G-verbinding is niet iets wat je standaard bij je Lumia 920 krijgt.
Verwijderd
Heb je helemaal onderaan in je instellingen menu het juiste toegangspunt ingesteld?glennvanhaeren schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 17:00:
[...]
Ja er is 4G dekking en ja dat zit in mijn kaart (proximus generation-connect). Maar de keuze is er gewoon niet, wss firmwarematig uitgeschakeld. Wie zou ik contacteren?
Access Point staat standaard actief op Proximus, ik heb dus niets speciaals meer moeten doen...Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 17:03:
[...]
Heb je helemaal onderaan in je instellingen menu het juiste toegangspunt ingesteld?
Ik heb ook perfect 3G ontvangst, alleen is er geen optie om 'hoogste verbindingssnelheid' op 4G te zetten.
[ Voor 15% gewijzigd door glvn op 16-01-2013 17:07 ]
Verwijderd
Dat is dan bij jullie anders in Belgie, ik kan kiezen KPN/HI of KPN LTE 4Gglennvanhaeren schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 17:06:
[...]
Access Point staat standaard actief op Proximus, ik heb dus niets speciaals meer moeten doen...
Ik heb ook perfect 3G ontvangst, alleen is er geen optie om 'hoogste verbindingssnelheid' op 4G te zetten.
Verwijderd
Dat is vreemd, ik heb geen 4G abbo, maar de optie is er wel, en hij staat zelfs geselecteerd op 4Gglennvanhaeren schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 17:06:
[...]
Access Point staat standaard actief op Proximus, ik heb dus niets speciaals meer moeten doen...
Hmm mss dat KPN/Hi enzo wel ondersteund worden in de NL versie van het toestel. Misschien is die niet up-to-date met de Belgische providers en hun capaciteiten. Zal nog eens bellen naar Proximus, mss weten zij het.Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 17:09:
[...]
Dat is vreemd, ik heb geen 4G abbo, maar de optie is er wel, en hij staat zelfs geselecteerd op 4G
EDIT: toch firmware afhankelijk. zie de posts van mafiatounes een hele poos geleden in dit topic:
met de nieuwste firmware lukte het hem wel. 'k zal er dus portico mogen opgooien...mafiatounes schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 15:55:
[...]
Ik krijg LTE nog niet aan de praat, heeft iemand hier al ervaring mee bij Proximus? In Antwerpen zou LTE al actief zijn, ik heb bij Instellingen>INSTELLINGEN een nieuwe apn aangemaakt met LTE als maximale snelheid maar bij instellingen> mobiel netwerk>hoogste verbindingsnelheid: staat er enkel 2G en 3G als keuze.
[ Voor 41% gewijzigd door glvn op 16-01-2013 17:19 ]
Verwijderd
Heb sinds vandaag deze: http://mobilesupplies.nl/...a-anti-glare-p-14578.html maar daar ben ik niet helemaal tevreden over. Rondom de randen (behalve aan de onderkant) sluit de protector niet aan op het glas.
Zoek dus een andere waarbij dat niet is.
Tevens een TPU case aangeschaft: http://mobilesupplies.nl/...-lumia-zwart-p-14576.html prima case, 2 puntjes: onderaan is ie wat slapjes, komt met name doordat ie wat dun is daar i.v.m. de uitsparing voor de oplader. Is mee te leven.
Echter boven aan zit naast de koptelefoon nog een klein roostertje, weet iemand waar dat voor is? Want dat wordt nu geheel afgedekt door de case.
Nee.bhorvers schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 17:22:
Mensen met de Bol.com 'versie' ... hebben jullie wel de Portico update op de Lumia ?
Ik heb trouwens géén last van de vibration rattle *blij*!
EDIT: na de camera te gebruiken (en dus ook de OIS), heb ik ook de vibration rattle. ligt dus aan die OIS
@Derice ik heb ongeveer dezelfde en heb hetzelfde probleem... de randen paktie niet
[ Voor 28% gewijzigd door glvn op 16-01-2013 18:13 ]
EDIT: nvm, eerst taal kiezen bij toetsenbord
[ Voor 25% gewijzigd door glvn op 16-01-2013 17:41 ]
Verwijderd
Als je normaal met de telefoon omgaat, dus nooit kleingeld of sleutels in de zelfde zak, dan is een screenprotector overbodig. Mijn Lumia 800 zit ook nog geen krasje op. Een hoesje erom komt het design van deze prachtige telefoon ook niet ten goede is mijn meningVerwijderd schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 17:22:
Wie heeft er een screenportector op z'n 920 geplakt?
Heb sinds vandaag deze: http://mobilesupplies.nl/...a-anti-glare-p-14578.html maar daar ben ik niet helemaal tevreden over. Rondom de randen (behalve aan de onderkant) sluit de protector niet aan op het glas.
Tevens een TPU case aangeschaft: http://mobilesupplies.nl/...-lumia-zwart-p-14576.html prima case, 2 puntjes: onderaan is ie wat slapjes, komt met name doordat ie wat dun is daar i.v.m. de uitsparing voor de oplader. Is mee te leven.
Echter boven aan zit naast de koptelefoon nog een klein roostertje, weet iemand waar dat voor is? Want dat wordt nu geheel afgedekt door de case.
Ik heb deze erop zitten:Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 17:22:
Wie heeft er een screenportector op z'n 920 geplakt?
http://www.skinomi.com/sk...920-screen-protector.html
Hij is aan de onder en bovenkant ongeveer 1mm korter dan het scherm en aan de zijkanten 0,5mm. Vind het zelf niet hinderlijk, maar heb bij het aanbrengen een paar putjes in de screenprotector gekregen en moet nog zien of dit er verder uittrekt.
Nokia Nederland heeft op 10 januari ook bevestigd dat de toestellen die ze vanaf dat moment gingen uitleveren aan hun 'partners' de Portico update hadden. Dat geldt dus niet voor losse toestellen en/of CB bijvoorbeeld..bhorvers schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 17:31:
Dat lijkt dan toch weer vreemd ... KPN en Hi toestellen zijn voorzien van de laatste firmware en de 'losse' toestellen niet ... en de mensen die een los toestel bij CB hebben aangeschaft, hebben jullie Portico ?
* Building a portfolio around shitcoins is just a shitfolio *
idd. correctie; CB is volgens mij ook officieel partner...autje schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 18:11:
Ik dacht dat CB ook een partner was?
Echter vanmiddag wordt het toestel plots erg warm net boven de lens en het toestel trekt de batterij van 80 naar 20% leeg in luttele minuten!!!!. Ik heb hem snel uit en weer aangezet en alles lijkt weer normaal alhoewel ik toch het idee heb zodra het scherm actief is dat de achterkant toch warmer wordt als voorheen.
Is dit een bekend issue van de Lumia 920 ????
Dat is dan gelogen aangezien ook Phone House toestellen geen Portico hebben.ivibes schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 18:05:
[...]
Nokia Nederland heeft op 10 januari ook bevestigd dat de toestellen die ze vanaf dat moment gingen uitleveren aan hun 'partners' de Portico update hadden. Dat geldt dus niet voor losse toestellen en/of CB bijvoorbeeld..
Ik heb dezelfde kaart als u, maar mijn telefoon heeft wel de optie om 4G te kiezen.glennvanhaeren schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 17:00:
[...]
Ja er is 4G dekking en ja dat zit in mijn kaart (proximus generation-connect). Maar de keuze is er gewoon niet, wss firmwarematig uitgeschakeld. Wie zou ik contacteren?
Ik heb Proximus gebeld en zei zeiden dat aan hun kant alles goed was en ik op 4G zou moeten kunnen.
Maar ik zit op dit moment in Leuven en heb geen 4G, ook niet als ik in Hasselt ben. Het ligt niet aan Proximus alvast, en van Nokia kreeg ik dit antwoord:
Dus nu weet ik niet wat te doen, ik hoop dat het opgelost is met portico update. Ik moet die toch ook gewoon ontvangen van Proximus, niet?Hoi Robrecht, Via instellingen, mobiel netwerk, Hoogste verbindingssnelheid zou je deze op 4G moeten kunnen zetten. Indien dit nog niet mogelijk is zal je moeten wachten op een update voor jouw variant. Daar het een Duitse is kan ik helaas niet aangeven wanneer deze update beschikbaar zal komen en of 4G hier ook aangezet zal zijn. mvg. Mike
Misschien was dat een zending van voor 10 januari?stimmits schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 18:40:
[...]
Dat is dan gelogen aangezien ook Phone House toestellen geen Portico hebben.
Proximus heeft wel LTE voor mij nog eens speciaal geactiveerd. Ze zeiden dat het nie echt nodig was, maar heeft mij niks uitgemaakt. Misschien daar eens naar vragen?X-Fighter schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 18:41:
[...]
Ik heb dezelfde kaart als u, maar mijn telefoon heeft wel de optie om 4G te kiezen.
Ik heb Proximus gebeld en zei zeiden dat aan hun kant alles goed was en ik op 4G zou moeten kunnen.
Maar ik zit op dit moment in Leuven en heb geen 4G, ook niet als ik in Hasselt ben. Het ligt niet aan Proximus alvast, en van Nokia kreeg ik dit antwoord:
[...]
Dus nu weet ik niet wat te doen, ik hoop dat het opgelost is met portico update. Ik moet die toch ook gewoon ontvangen van Proximus, niet?
Nu, ik kan nog altijd geen 4G kiezen, zal moeten wachten op portico en dan hopen dat hij daarbij zit.
Ik heb de sim op maat geknipt en hij past prima. Echter de telefoon geeft steeds aan simkaart fout....
Dan heb je waarschijnlijk niet perfect juist geknipt, dat moet echt super precies zijn voor het werkt. Ik zou gewoon een nieuwe aanvragen. Mijn provider wou vandaag niet bijknippen om die reden dat het te vaak misluktnilisvw schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 19:10:
Kan het ook zijn dat je sim te oud is voor de telefoon ?
Ik heb de sim op maat geknipt en hij past prima. Echter de telefoon geeft steeds aan simkaart fout....
Nee, dat hebben ze vrijdag gedaan al gedaan. Toen ik generation Connect werd, moest dat automatisch gebeurt zijn, maar gebeurde blijkbaar niet dus hebben ze het handmatig nog eens gedaan. Vandaag nog eens gebeld en ze zeiden dat langs hun kant alles goed was, dus kan het enkel aan men telefoon liggen...glennvanhaeren schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 18:46:
[...]
Proximus heeft wel LTE voor mij nog eens speciaal geactiveerd. Ze zeiden dat het nie echt nodig was, maar heeft mij niks uitgemaakt. Misschien daar eens naar vragen?
Nu, ik kan nog altijd geen 4G kiezen, zal moeten wachten op portico en dan hopen dat hij daarbij zit.
Ik haal via speedtest wel 7.7mbps maar 4G van Proximus zou rond de 20 moeten zitten dusja...
Serieus? Ik had voor de Lumia 800 toen al op goed geluk geknipt, simkaart werkt in de 920 nu nog prima. Had ik gewoon geluk danglennvanhaeren schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 19:14:
[...]
Dan heb je waarschijnlijk niet perfect juist geknipt, dat moet echt super precies zijn voor het werkt. Ik zou gewoon een nieuwe aanvragen. Mijn provider wou vandaag niet bijknippen om die reden dat het te vaak misluktheb een nieuwe gekregen en was een uurtje later al actief.
:9
Wel zuur dan kan ik hem vanavond en morgen overdag maar half gebruiken
Het rare is alleen wel dat ik mijn simkaart eigenlijk niet kapot heb geknipt ofzo. Ik heb alleen in het plastic deel geknipt. Ik zal maar eens dat ding helemaal kaal maken wie weet heb ik dan nog geluk.
Verwijderd
Een andere vraag is of je garantie ook vervalt? volgens deze site namelijk wel; http://forums.wpcentral.com/nokia-lumia-920/210026-4-new-pcodes-how-get-portico-update-global-lumia-920-clean-install.html
Verwijderd
Je hebt een 1249 versie nodig, en RM-821 is de jouwe (staat achter je simklepje).
Dat denk ik niet. Ik had nergens last van de eerste paar uur, tot ik de camera opzette en er een beetje mee speelde. Dan begon het gerammel. Denk dus door het bewegen van de camera (het interne werk), dat er iets kleins los komt te zitten.Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 19:45:
Als ik de telefoon aanzet gaat de telefoon ook even kort trillen, maar dan wel zonder de interne rammel! Dus eigenlijk zou Nokia deze klacht met een firmware update moeten kunnen verhelpen
Maar helemaal geen probleem voor mij.
Als je je systeem applicaties wil updaten is dit een goede forumpost:
http://forums.wpcentral.c...pdates-qr-code-links.html
Zal eens Access Points updaten en zien of bij mij proximus dan wel LTE toelaat.
Verwijderd
maar het blijft een feit dat hij wel degelijk mooi kan trillen zonder gerammel, namelijk als ik hem aan zet. dus als ze de freqentie aan kunnen passen zou fijn zijn!glennvanhaeren schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 19:47:
[...]
Dat denk ik niet. Ik had nergens last van de eerste paar uur, tot ik de camera opzette en er een beetje mee speelde. Dan begon het gerammel. Denk dus door het bewegen van de camera (het interne werk), dat er iets kleins los komt te zitten.
Verwijderd
De enige 1249 versie die ik kan vinden is de bovengenoemde. Maar dat maakt niks uit dus. Bijvoorbeeld dat het voor een ander land is ofzo en daardoor geen bereik hebt ofzo?glennvanhaeren schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 19:45:
Hmm ik denk dat je garantie wel kan vervallen ja.
Je hebt een 1249 versie nodig, en RM-821 is de jouwe (staat achter je simklepje).
Ik zou er absoluut geen RM-822 op flashen, dat is de Chinese versie dacht ik. Ik heb gelezen van iemand die er de Chinese op flashte en die kon niet eens installerenVerwijderd schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 19:51:
[...]
De enige 1249 versie die ik kan vinden is de bovengenoemde. Maar dat maakt niks uit dus. Bijvoorbeeld dat het voor een ander land is ofzo en daardoor geen bereik hebt ofzo?
De portico updates zijn van Navifirm gehaald omdat er waarschijnlijk nog enkele bugs in zaten (helderheid die te snel veranderde etc.)
Meer info:
RM820 is the North American variant. Has pentaband UMTS (850/900/1700/1900/2100) and North American LTE bands.
RM821 is rest-of-world (except China). Has quadband UMTS (850/900/1900/2100) and European LTE bands.
RM822 is a China-specific variant.
Het verschil zijn de ondersteunde frequentiebanden enzo, dus ik zou mooi bij RM-821 blijven. Ik dacht dat er in dit topic links te vinden zijn naar de NL portico navifirm files van RM-821.
Als je even een paar pagina's terug leest vind je alle info en download-links naar de RM-821 versies... (staan niet meer op de Nokia Servers)Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 19:51:
[...]
De enige 1249 versie die ik kan vinden is de bovengenoemde. Maar dat maakt niks uit dus. Bijvoorbeeld dat het voor een ander land is ofzo en daardoor geen bereik hebt ofzo?
Verwijderd
Heb een zwarte, dat deze voor de rode is maakt niet uit?ivibes schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 19:57:
[...]
Als je even een paar pagina's terug leest vind je alle info en download-links naar de RM-821 versies... (staan niet meer op de Nokia Servers)
Zwart staat er ook...Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 20:04:
[...]
Heb een zwarte, dat deze voor de rode is maakt niet uit?
http://no.nl/portico-black-NL
Dat vind ik ook! Link?ivibes schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 18:41:
Vind deze draadloze laadplaat ook wel stijlvol
[afbeelding]
Alleen nog pre-orders helaas:
http://shop.tylt.com/
via;
http://wmpoweruser.com/ty...ou-have-been-waiting-for/
Ziet er wel erg vet uit!, duurt alleen nog even:ivibes schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 20:52:
[...]
Alleen nog pre-orders helaas:
http://shop.tylt.com/
via;
http://wmpoweruser.com/ty...ou-have-been-waiting-for/
Available to ship 4/1/2013 voor $69.99
[ Voor 31% gewijzigd door MarcHealthy op 16-01-2013 21:09 ]
www.marchealthy.nl / https://www.instagram.com/marc_healthy/
Naast mijn surface is dit mijn beste aankoop van 2012
Verwijderd
Op mijn tril rammel probleem zeggen ze het volgende:
Normally the additional sound of the vibrator is not a fault. It is designed that way. If you want, you can have the phone be checked by our technician at Nokia Care Point. ^EP
Ik heb geen idee waar een nokia care point zit in nederland? enig idee waar dat staat kan het nergens vinden...Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 21:54:
Nokia Care antwoord binnen een minuut op Twitter, goede zaak!!
Op mijn tril rammel probleem zeggen ze het volgende:
Normally the additional sound of the vibrator is not a fault. It is designed that way. If you want, you can have the phone be checked by our technician at Nokia Care Point. ^EP
Soms zit het tegen, soms zit het mee
Verwijderd
Benelux heeft sinds 1 september 2012 geen carepoints meer. Hun twitter account komt vanuit Finland.DarkHunterNL schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 22:04:
[...]
Ik heb geen idee waar een nokia care point zit in nederland? enig idee waar dat staat kan het nergens vinden...
Ik heb mijn Lumia 920 besteld op gsmwijzer.be met een Proximus Smart 20 @ €15/maand met 1GB data, 120 belminuten en 10000 sms. Je betaalt dan €483, maar dan heb je wel veel beter 3G dekking en maandelijkse kosten zijn maar €15/maand ipv €20/maand bij telenet.Quint3n schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 20:39:
http://www.smartphoneshop...elector_template=Overview
Geen idee of ik het hier mag posten, maar lijkt jullie dit ook een mooie deal?
King abonnement voor 15 euro per maand in combinatie met de Lumia 920 voor 400 euro.
Het datavolume, belvolume en smsvolume volstaan ruimschoots voor mij.
Ik betaal ook maar 15 euro hoor, aangezien ik al een telent-klant ben gaat er 5 euro af.levi1700 schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 22:29:
[...]
Ik heb mijn Lumia 920 besteld op gsmwijzer.be met een Proximus Smart 20 @ €15/maand met 1GB data, 120 belminuten en 10000 sms. Je betaalt dan €483, maar dan heb je wel veel beter 3G dekking en maandelijkse kosten zijn maar €15/maand ipv €20/maand bij telenet.
En 3G dekking, goh, in België zal dat er op de meeste plaatsen wel zijn hoor
Yup hier vanmiddag ook gedaan, ik kan hem nu nog gebruiken in mijn optimus. Hij zit nog in de standaard simkaart. Dus ook verloopje, goed geregeld bij VFivibes schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 19:18:
Ben gewoon de Vodafone winkel ingelopen en had binnen 5 minuten een nieuwe, gratis en werkende micro-sim. Hij heeft hem zelfs nog even voor me getest..
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Precies, altijd handig zo'n verloopje.. heb hem ook m'n oude N8 gegeven terwijl de 920 in m'n zak zat... altijd makkelijk als je even wil switchen...Cyrus The Virus schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 22:37:
[...]
Yup hier vanmiddag ook gedaan, ik kan hem nu nog gebruiken in mijn optimus. Hij zit nog in de standaard simkaart. Dus ook verloopje, goed geregeld bij VF
Een n8? Daar heb ik Allaboutsymbian zoveel gruwelverhalen over gelezen... gebruik je een truucje daarvoor ofzo? Ik ga namelijk ook van n8 naar 920 en zal dus ook mijn kaart bij moeten knippen.ivibes schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 22:46:
[...]
Precies, altijd handig zo'n verloopje.. heb hem ook m'n oude N8 gegeven terwijl de 920 in m'n zak zat... altijd makkelijk als je even wil switchen...
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=J3oUkgk6vSY]
Ben = T-Mobilehahahi20 schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 23:09:
Ah jammer, ik zit bij Ben, dat is geloof ik van KPN, maar ze hebben zelf geen winkels. Ze vragen 15 euro voor een nieuwe sim. Ik dacht, ik probeer hem eerst wel bij te knippen. Ik kan later altijd nog de KPN winkel proberen maar dat geef ik een kleine kans van slagen.
- Qua bouwkwaliteit zeer deftig toestel: voelt meer als een aluminium toestel aan dan plastic :-) het gewicht doet het net steviger aanvoelen, mooi scherm ook.
- Goede ontvangst (3G, GPS binnen de 10s een fix), belkwaliteit superieur
- Enkele hot pixels in de nachtmodus. Hopelijk is dit enkel 's nachts. (een hot pixel is een verkleurde pixel omdat de lens lang openstaat). Als ik een foto neem in het donker is er dus altijd een felrode pixel op dezelfde plek. Jammer maar ik kan er mee leven.
- Vibration rattle valt goed mee bij normaal gebruik. Als je natuurlijk die vibeMassage gaat opzetten op de hardste stand dan hoor je het wel, maar het stoort niet zo hard als ik gedacht had
- Geen portico... dan maar zelf updaten binnenkort (zal ook mijn ontbrekende 4G issue oplossen)
- Nog geen 1 keer lag gehad of vastgezeten, telefoon wordt ook niet warm en vreet geen batterij.
- Camera maar eventjes mee gespeeld: in het donker vind ik het niet echt een 'wauw' waard, is gewoon een deftige camera. Zelfs met die assist flits kreeg ik in very low light niet echt iets op mijn foto's. Ik wacht tot ik ermee kan filmen op een feestje om de opnamekwaliteit te zien.
- Nokia Music Mix radio en geluidskwaliteit (Dolby & equalizer) zijn subliem!!!
Het is het wachten meer dan waard!
[ Voor 92% gewijzigd door richards81 op 17-01-2013 09:10 ]
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Dit topic is gesloten.
![]()
Prijzen en leverdata horen niet in dit topic thuis. Daarvoor hebben we nu het prijzen en levertijden topic;
Alles over accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Nokia Lumia 920;