Hij pakt de contatcen van je complete outlook contactenlijst, maar je kunt in je personenhub desgewenst contactenlijsten filterenCyrus The Virus schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 09:49:
Zojuist mijn lumia ontvangen en ge synced met outlook.com, maar daar pakt hij de contacten niet van alleen de emails kan dat kloppen ?
Ja dat is het probleem, van outlook.com kan ik alleen maar emails aanvinken contacten staat er niet bij. Als ik mijn live WP7.5 account toevoeg wel.Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 09:52:
[...]
Hij pakt de contatcen van je complete outlook contactenlijst, maar je kunt in je personenhub desgewenst contactenlijsten filteren
Tevens is de mijne geleverd met RM-821 dat is toch portico update ?
[ Voor 8% gewijzigd door Cyrus The Virus op 17-01-2013 09:59 ]
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Verwijderd
als je naar outlook.com surft, zie je linksboven het outlooklogo met daarnaast een pijltje, als je daarop klikt krijg je de optie om naar je contactenlijst te gaanCyrus The Virus schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 09:57:
[...]
Ja dat is het probleem, van outlook.com kan ik alleen maar emails aanvinken contacten staat er niet bij. Als ik mijn live WP7.5 account toevoeg wel.
Volgens mij is dat het typenummer van het toestel. 820 = USA en 821 = GlobalTevens is de mijne geleverd met RM-821 dat is toch portico update ?
Andere mensen die ook problemen hebben met de verversingsfrequentie van het scherm? Mijn scherm gaat af en toe op een heel lage frequentie flikkeren/trillen (alsof de door Nokia beweerde frequentie van 60hz opeens een dip heeft naar 20hz oid). Een beetje het stroboscoop effect. Heb geen portico update geinstalleerd dus het is niet de bekende brightness bug. Ga vanavond terug naar de Phonehouse, mede omdat ik last heb van de lelijke rattle bij het trillen.
Gisteren trouwens 3 nieuwe Lumia 920's in mijn handen gehad die de rattle niet hadden, alle drie van Coolblue.
Gisteren trouwens 3 nieuwe Lumia 920's in mijn handen gehad die de rattle niet hadden, alle drie van Coolblue.
[ Voor 8% gewijzigd door stimmits op 17-01-2013 10:38 ]
Verwijderd
Dat klinkt interdaad als een betere screenprotector.eltinio schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 17:57:
[...]
Ik heb deze erop zitten:
http://www.skinomi.com/sk...920-screen-protector.html
Hij is aan de onder en bovenkant ongeveer 1mm korter dan het scherm en aan de zijkanten 0,5mm. Vind het zelf niet hinderlijk, maar heb bij het aanbrengen een paar putjes in de screenprotector gekregen en moet nog zien of dit er verder uittrekt.
Heb je deze toevallig ergens in NL gehaald/besteld? Zo ja, waar?
Verwijderd
Ik was vandaag bij KPN ivm de rattle, ze willen hem wel opsturen maar niet omruilen. Dan ben ik hem dus 2 a 3 weken kwijtstimmits schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 10:36:
Andere mensen die ook problemen hebben met de verversingsfrequentie van het scherm? Mijn scherm gaat af en toe op een heel lage frequentie flikkeren/trillen (alsof de door Nokia beweerde frequentie van 60hz opeens een dip heeft naar 20hz oid). Een beetje het stroboscoop effect. Heb geen portico update geinstalleerd dus het is niet de bekende brightness bug. Ga vanavond terug naar de Phonehouse, mede omdat ik last heb van de lelijke rattle bij het trillen.
Zojuist gechat met een Phonehouse medewerker. Hij zei dat het toetsel omgeruild kan worden als ik de aankoopnota laat zien. Heb het gesprek maar uitgeprint zodat ik het kan laten zien vanavond in de winkel.Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 10:41:
[...]
Ik was vandaag bij KPN ivm de rattle, ze willen hem wel opsturen maar niet omruilen. Dan ben ik hem dus 2 a 3 weken kwijt
Wanneer heb je de telefoon aangeschaft? Denk dat ze alleen omruilen als je de telefoon binnen een week na aafschaf terug brengt oid?
Verwijderd
afgelopen zaterdagstimmits schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 10:44:
[...]
Zojuist gechat met een Phonehouse medewerker. Hij zei dat het toetsel omgeruild kan worden als ik de aankoopnota laat zien. Heb het gesprek maar uitgeprint zodat ik het kan laten zien vanavond in de winkel.
Wanneer heb je de telefoon aangeschaft? Denk dat ze alleen omruilen als je de telefoon binnen een week na aafschaf terug brengt oid?
Misschien verschil tussen losse aanschaf en abo/lease? De medewerker op de chat vroeg wel specifiek of ik het toestel los had aangeschaft.
Verwijderd
Dan ga ik nu maar eens met KPN chattenstimmits schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 10:46:
[...]
Misschien verschil tussen losse aanschaf en abo/lease? De medewerker op de chat vroeg wel specifiek of ik het toestel los had aangeschaft.
Niet waar, als je voor het king-abbonement met goedkoper toestel kiest, betaal je €20 ipv €15 per maand, ook al ben je telenet-klant!Quint3n schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 22:37:
[...]
Ik betaal ook maar 15 euro hoor, aangezien ik al een telent-klant ben gaat er 5 euro af.
En 3G dekking, goh, in België zal dat er op de meeste plaatsen wel zijn hoor
Verwijderd
Zojuist met KPN gechat:stimmits schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 10:44:
[...]
Zojuist gechat met een Phonehouse medewerker. Hij zei dat het toetsel omgeruild kan worden als ik de aankoopnota laat zien. Heb het gesprek maar uitgeprint zodat ik het kan laten zien vanavond in de winkel.
U: ik heb afgelopen zaterdag mijn mobiele contract verlengt in de KPN winkel. Ik heb daarbij een nieuwe Lumia 920 geleased. Echter is er iets mis met de trilmotor. hij maakt een raar geluid. Maar ik wil mijn toestel niet 3 weken missen, want ben er juist erg blij mee
Henri: U kunt teruggaan naar de winkel. Dan krijgt u een andere, U heeft nl altijd een produkt 8 dagen op zicht als dit niet gioed functioneerd mag u het teruggeven. Dus binne acht dagen wordt het toestel gewoon omgeruild als het ter plaatse niet gerepareerd kan worden.
Uitgeprint en nog maar een keer naar de winkel
Ah! Kijk, dat is netjesVerwijderd schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 10:59:
[...]
Zojuist met KPN gechat:
U: ik heb afgelopen zaterdag mijn mobiele contract verlengt in de KPN winkel. Ik heb daarbij een nieuwe Lumia 920 geleased. Echter is er iets mis met de trilmotor. hij maakt een raar geluid. Maar ik wil mijn toestel niet 3 weken missen, want ben er juist erg blij mee
Henri: U kunt teruggaan naar de winkel. Dan krijgt u een andere, U heeft nl altijd een produkt 8 dagen op zicht als dit niet gioed functioneerd mag u het teruggeven. Dus binne acht dagen wordt het toestel gewoon omgeruild als het ter plaatse niet gerepareerd kan worden.
Uitgeprint en nog maar een keer naar de winkel
Wat betreft het trilmotor probleem: Ik heb het idee dat toestellen die voor 10 januari aan de partners zijn geleverd nog uit een oude (europese?) batch komen om de levering richting Nederland te versnellen (soort van rest-producten). Misschien dat de modellen van na 10 januari het trilmotor probleem niet hebben?
Ja dat weet ik en daar heb ik ook een hoop contacten instaan. Maar ik heb mijn lumia gesynced met die outlook.com account, maar daarvan importeerd hij niet de agenda/contacten/taken alleen e-mail.Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 10:00:
[...]
als je naar outlook.com surft, zie je linksboven het outlooklogo met daarnaast een pijltje, als je daarop klikt krijg je de optie om naar je contactenlijst te gaan
Dat doet hij wel met de live en hotmail accounts.
Whatsapp is rete snel vergeleken met LG optimus 7
Ik leg vaak met telefoon op tafel en dan typen, maar dan beweegt hij continu.
[ Voor 14% gewijzigd door Cyrus The Virus op 17-01-2013 11:28 ]
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Verwijderd
dat is heel vreemd! doet hij het ook niet als je op je telefoon maar de account instellingen gaat, je outlook.com ingedrukt houdt, en dan synchronisren kiest?Cyrus The Virus schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 11:20:
[...]
Ja dat weet ik en daar heb ik ook een hoop contacten instaan. Maar ik heb mijn lumia gesynced met die outlook.com account, maar daarvan importeerd hij niet de agenda/contacten/taken alleen e-mail.
Dat doet hij wel met de live en hotmail accounts.
Whatsapp is rete snel vergeleken met LG optimus 7ik vind alleen de ronde achterkant vervelend
![]()
Ik leg vaak met telefoon op tafel en dan typen, maar dan beweegt hij continu.
Meer mensen last van een falende wekker sinds dinsdag?
Ik heb al sinds begin november de wekker ingesteld dat hij Dinsdag/woensdag/donderdag/vrijdag afgaat. Ging altijd prima maar sinds Dinsdag niet meer, het lockscreen stond toen helemaal vast en moest de telefoon resetten.
Nu sinds die dag heeft hij het woensdag en vandaag niet gedaan (ik was al wakker dus ben er niet doorheen geslapen).
Misschien iets van een bug oid?
Ik heb al sinds begin november de wekker ingesteld dat hij Dinsdag/woensdag/donderdag/vrijdag afgaat. Ging altijd prima maar sinds Dinsdag niet meer, het lockscreen stond toen helemaal vast en moest de telefoon resetten.
Nu sinds die dag heeft hij het woensdag en vandaag niet gedaan (ik was al wakker dus ben er niet doorheen geslapen).
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Heb dit deze morgen met de wekker van de 710 voor gehad. Kan me niet inbeelden dat ik die in mijn slaap zou hebben afgeduwd.Donstil schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 11:37:
Jup, nacht en nachtportret. Maar misschien was er gewoon té weinig licht... had zonder flash gedaan, enkel met de assistdeBennie schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 07:30:
@gelnvanhaeren: je had de camera op nachtstand staan?
En mijn wekker ging gewoon af daarnet, maar heb hem ook nog maar een dag..
[ Voor 11% gewijzigd door glvn op 17-01-2013 11:53 ]
Via 4Launch? Tegen mij zeiden ze gisteren nog dat het nog wel 3 weken zou KUNNEN duren.Cyrus The Virus schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 09:49:
Zojuist mijn lumia ontvangen en ge synced met outlook.com, maar daar pakt hij de contacten niet van alleen de emails kan dat kloppen ?
PSN: cssfir3 | NERF - Never Ending Rifle Fire
Als ik dat doe sync hij alleen de email, ik kan contacten en agenda ook niet aanvinken zal eens eens een screen maken.Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 11:35:
[...]
dat is heel vreemd! doet hij het ook niet als je op je telefoon maar de account instellingen gaat, je outlook.com ingedrukt houdt, en dan synchronisren kiest?
Bol.comjimmeh22 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 11:57:
[...]
Via 4Launch? Tegen mij zeiden ze gisteren nog dat het nog wel 3 weken zou KUNNEN duren.
[ Voor 21% gewijzigd door Cyrus The Virus op 17-01-2013 12:31 ]
Ik ben gisteren en vandaag gewoon wakker geworden van de wekker op mijn L920.Donstil schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 11:37:
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Sinds gister ook in bezit van een zwarte 920. Erg mooi toestel en ben er uiteraard erg blij mee
Wel al 1 dingetje tegengekomen waarmee jullie misschien kunnen helpen. als ik op m'n pc met iemand chat via facebook, en dan daarna de conversaties op m'n 920 bekijk, dan zie ik alleen de ontvangen berichten van die persoon, en niet mijn verstuurde berichten in die conversatie. Staat er ergens iets verkeerd in mijn instellingen? ik kan het niet vinden helaas....
Heb ook sinds gister een zwarte 920. Erg leuk toestelBucephalus schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 13:21:
Sinds gister ook in bezit van een zwarte 920. Erg mooi toestel en ben er uiteraard erg blij meeWel al 1 dingetje tegengekomen waarmee jullie misschien kunnen helpen. als ik op m'n pc met iemand chat via facebook, en dan daarna de conversaties op m'n 920 bekijk, dan zie ik alleen de ontvangen berichten van die persoon, en niet mijn verstuurde berichten in die conversatie. Staat er ergens iets verkeerd in mijn instellingen? ik kan het niet vinden helaas....
Ik heb als facebook chat app een of andere willekeurige app gedownload. Fim heet dat, deze werkt voor mij prima. Welke app gebruik jij voor je facebook berichten?
Ik gebruik gewoon de ingebouwde berichten/sms app. die synchroniseert wel met facebook, en kan ook kiezen om te schakelen naar sms, maar als ik dus conversaties later bekijk op m'n tel dan staan mijn verzonden berichten er niet tussen. als ik via facebook chat vanaf m'n 920 uiteraard wel.
Ik heb de Lumia 900 (vanaf het begin dat die uit was in NL) en dit is volgens mij een bekend probleem wat nog niet is opgelost. Helaas komen in je chatoverzicht op je telefoon alleen de berichten van de andere persoon binnen als je niet via je telefoon chat, met als gevolg een erg incompleet verhaal als je dat later op je telefoon nog eens wil teruglezen.Bucephalus schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 13:21:
Sinds gister ook in bezit van een zwarte 920. Erg mooi toestel en ben er uiteraard erg blij meeWel al 1 dingetje tegengekomen waarmee jullie misschien kunnen helpen. als ik op m'n pc met iemand chat via facebook, en dan daarna de conversaties op m'n 920 bekijk, dan zie ik alleen de ontvangen berichten van die persoon, en niet mijn verstuurde berichten in die conversatie. Staat er ergens iets verkeerd in mijn instellingen? ik kan het niet vinden helaas....
Helaas, dan maar hopen dat het met een update een keer wordt opgelost. tot die tijd misschien dan maar een aparte facebook-chat app gebruiken. Is het in de portico update ook nog op deze manier?
Verwijderd
In de standaard Music+Videos app van Windows Phone 8 werkt versneld vooruit spoelen en versneld achteruit spoelen door tap&hold van de skip en previous buttons. Dit werkt echter niet in de Nokia Music app, of mis ik iets?
Zelfde probleem hier op WP 7.5. Soms worden mijn berichten niet eens verstuurd als ik via "berichten" een berichtje stuur naar iemand op Facebook. Hoop inderdaad dat er een oplossing komt, maar dit probleem heb ik al sinds dat ik het toestel aangeschaft had....Terpstars schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 13:29:
[...]
Ik heb de Lumia 900 (vanaf het begin dat die uit was in NL) en dit is volgens mij een bekend probleem wat nog niet is opgelost. Helaas komen in je chatoverzicht op je telefoon alleen de berichten van de andere persoon binnen als je niet via je telefoon chat, met als gevolg een erg incompleet verhaal als je dat later op je telefoon nog eens wil teruglezen.
Verwijderd
Ze gaan hem omruilen zodra hij weer op voorraad is, en dat is morgen dachten ze.stimmits schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 11:03:
[...]
Ah! Kijk, dat is netjesLaat even weten hoe het is gegaan.
Wat betreft het trilmotor probleem: Ik heb het idee dat toestellen die voor 10 januari aan de partners zijn geleverd nog uit een oude (europese?) batch komen om de levering richting Nederland te versnellen (soort van rest-producten). Misschien dat de modellen van na 10 januari het trilmotor probleem niet hebben?
Goed nieuws dusVerwijderd schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 14:07:
[...]
Ze gaan hem omruilen zodra hij weer op voorraad is, en dat is morgen dachten ze.
Verwijderd
de lader en oordoppen kon ik houden, die krijg ik dus niet opnieuw bij de ruilingstimmits schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 14:09:
[...]
Goed nieuws dusIk ga vanavond langs de winkel. Heb alleen de bijbehorende oordoppen niet erbij.. (Iets met een vriendin die ze wou gebruiken). Hoop dat ze daar niet moeilijk over gaan doen.
Ah beterVerwijderd schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 14:15:
[...]
de lader en oordoppen kon ik houden, die krijg ik dus niet opnieuw bij de ruiling
Ben echt benieuwd of de volgende de rattle ook heeft. Bang dat het dan echt een eeuwige inruil-strijd wordt
Heb je trouwens voor het inleveren factory reset gedaan?
[ Voor 7% gewijzigd door stimmits op 17-01-2013 14:18 ]
Verwijderd
Ik heb daar in de winkel een witte laten trillen, en die deed gewoon normaal, dus ik heb goede hoop!stimmits schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 14:17:
[...]
Ah beterDus je hoeft echt alleen het toestel om te switchen?
Ben echt benieuwd of de volgende de rattle ook heeft. Bang dat het dan echt een eeuwige inruil-strijd wordt
Heb je trouwens voor het inleveren factory reset gedaan?
wauw, ik hield al van mijn htc HD7,maar dit is gewoon nog zoveel beter
nu alleen nog even een micro sim regelen bij vodafone,dan kan ik de telefoon ook buiten wifi om gebruiken
heb em nu ongeveer al helemaal ingesteld 
*verder speel
nu alleen nog even een micro sim regelen bij vodafone,dan kan ik de telefoon ook buiten wifi om gebruiken
*verder speel
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Heb je ook eerst met de camera gespeeld (foto + video + schudden met toestel om OIS te laten werken) en dan opnieuw laten trillen met vibeMassage? Pas dan hoorde ik het.Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 14:18:
[...]
Ik heb daar in de winkel een witte laten trillen, en die deed gewoon normaal, dus ik heb goede hoop!
Nog een vraagje: als ik op UC browser inlog op facebook en 'inloggen' duw, dan vernieuwt de pagina gewoon ipv mij in te loggen. Krijg geen enkele melding van verkeerde gegevens ofzo... Iemand met hetzelfde probleem?
[ Voor 21% gewijzigd door glvn op 17-01-2013 14:28 ]
Hmm nu lijkt hij wel te sync met outlook. Bij mij trilt hij ook, ik ben bang dat het niet anders is.
ik wil graag voor mijn inkomende mail active sync gebruiken via de servers van outlook.com maar mijn uitgaande mail versturen vanuit mn eigen domein. Bij mijn vorige telefoon kon ik dit vrij eenvoudig instellen. ben het op wp8 nog neit tegengekomen. Iemand dit wel al voor elkaar gekregen?
Misschien niet helemaal Nokia Lumia specifiek, maar wat gebruiken mijn mede-gebruikers als app voor het bijhouden van TV series (en wanneer er nieuwe eps komen e.d.)? 
Heb er hier een paar voorbij zien komen maar kan het zo niet vinden.
Ik heb TV Show, mooi met livetile en lockscreen functie. Prime schijnt ook wel een goeie te zijn, maar ik ga niet voor twee betalen. Prime heeft wel goeie connectie met trakt.tv als je dat gebruikt.chaoscontrol schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 15:47:
Misschien niet helemaal Nokia Lumia specifiek, maar wat gebruiken mijn mede-gebruikers als app voor het bijhouden van TV series (en wanneer er nieuwe eps komen e.d.)?
:9
Verwijderd
Nu 2 dagen in bezit van L920. Prachtig toestel. Ik zou wel graag files van en naar mijn PC willen kopieren. Via Nokia Suite gaat dat niet. Nokia Suite kent de 920 niet. Heeft iemand een oplossing?
Verder kan ik Excel niet gebruiken. Files op SkyDrive kan ik alleen lezen, niet bewerken!
Excel is trouwens, indien bewerken is toegestaan, slecht bruikbaar, valt mij ontzettend tegen. Cellen geen copy/Past functie (niet gevonden), geen insert/delete rows/colums etc.
Doe ik iets verkeerds, moet ik andere SW gebruiken, geen idee. Wie weet wat.
Verder kan ik Excel niet gebruiken. Files op SkyDrive kan ik alleen lezen, niet bewerken!
Excel is trouwens, indien bewerken is toegestaan, slecht bruikbaar, valt mij ontzettend tegen. Cellen geen copy/Past functie (niet gevonden), geen insert/delete rows/colums etc.
Verwijderd
Ik koppel mijn 920 gewoon aan via USB.
En dan ziet Windows 8 vanzelf de telefoon met een folder structuur.
Kan zijn als het scherm uit is je em even 1x aan moet zeten en een eventuele unlock pincode moet intoetsen.
En dan ziet Windows 8 vanzelf de telefoon met een folder structuur.
Kan zijn als het scherm uit is je em even 1x aan moet zeten en een eventuele unlock pincode moet intoetsen.
Wat ophelderend nieuws voor de klanten van Proximus die maar geen 4G hebben waar mogelijk.
Ik was vandaag in zo een Belgacom Center geweest want er waren ook nog problemen met mijn factuur, maar nu blijkt dat er maar 2 toestellen zijn die daadwerkelijk op 4G kunnen. Dus ook al is uw toestel 4G capabel, zij blokkeren dat. Waarschijnlijk omdat hij nog niet uit was in België. Op dit moment kan enkel Galaxy S3 en ik dacht dat ze ook de iPhone 5 zei.
Het "goede" nieuws is wel dat ze hier aan bezig zijn, dus ik verwacht dat het met de portico update opgelost gaat zijn, en anders misschien zelfs zonder die update.
Ik was vandaag in zo een Belgacom Center geweest want er waren ook nog problemen met mijn factuur, maar nu blijkt dat er maar 2 toestellen zijn die daadwerkelijk op 4G kunnen. Dus ook al is uw toestel 4G capabel, zij blokkeren dat. Waarschijnlijk omdat hij nog niet uit was in België. Op dit moment kan enkel Galaxy S3 en ik dacht dat ze ook de iPhone 5 zei.
Het "goede" nieuws is wel dat ze hier aan bezig zijn, dus ik verwacht dat het met de portico update opgelost gaat zijn, en anders misschien zelfs zonder die update.
Klopt. Jaaarenlang mijn iphones zonder hoesjes of wat dan ook in mijn broekzak gehad zonder krassen, en met de Lumia zal dat niet anders zijn. Die toestellen zijn imho ook te mooi om te ontsieren met hoesjes en andere toestanden...Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 17:56:
[...]
Als je normaal met de telefoon omgaat, dus nooit kleingeld of sleutels in de zelfde zak, dan is een screenprotector overbodig.
The revenge of the mutant signature of doom is upon us!
Die hoesjes worden bovendien ook snel vuil/bekrast...fredman159 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 16:36:
[...]
Klopt. Jaaarenlang mijn iphones zonder hoesjes of wat dan ook in mijn broekzak gehad zonder krassen, en met de Lumia zal dat niet anders zijn. Die toestellen zijn imho ook te mooi om te ontsieren met hoesjes en andere toestanden...
Hoe vaak zie je niet mensen met zo'n doodversleten hoesje? Ziet er toch ook niet uit? Gelukkig kunnen ze dan later een perfect uitziende gsm weggooien als hij kapot is (of als ze gewoon een andere willen).
[ Voor 3% gewijzigd door DenHond op 17-01-2013 16:44 ]
Dankjewel! TVShow is een erg mooie app! Werkt goed en heeft zelfs alle anime die ik kijk.Toms_88 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 15:52:
[...]
Ik heb TV Show, mooi met livetile en lockscreen functie. Prime schijnt ook wel een goeie te zijn, maar ik ga niet voor twee betalen. Prime heeft wel goeie connectie met trakt.tv als je dat gebruikt.
Verwijderd
Een goede Android Office app kan dat allemaal wel.. Dacht dat Office op de Windows Phone zo'n selling point was. En kan je dat er niet eens mee? Serieus? Microsoft????Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 16:09:
Nu 2 dagen in bezit van L920. Prachtig toestel. Ik zou wel graag files van en naar mijn PC willen kopieren. Via Nokia Suite gaat dat niet. Nokia Suite kent de 920 niet. Heeft iemand een oplossing?
Google Play: Kingsoft Office 5.3.1 (Free)#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNuLndwcy5tb2ZmaWNlX2VuZyJd
of,
Google Play: OfficeSuite Viewer 6 + PDF & H#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5tb2Jpc3lzdGVtcy5vZmZpY2UiXQ..
of
Google Play: Quickoffice Pro HD#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5xby5hbmRyb2lkLnRhYmxldC5hbSJd
Wat als je je vinger langer op de cel houdt ? Komt er dan een Copy/cut/Paste menu zoals bij Android?
Android toestel kan je gewoon als Mass Storage mounten aan welke computer dan ook. (Zelfs bij sommige android telefoons gewoon direct aan elkaar
Of zelfs met een app kan je een map als directory op je netwerk laten verschijnen en via Wifi/Lan in je telefoon komen. En ga zo maar door.. oneindig mogelijkheden.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2013 17:48 ]
Misschien offtopic maar ik was op m'n 920 met m'n xbox avatar aan het pimpen en kwam erachter dat als je op je avatar drukt dat die allerlei moves gaat maken, ook als je met de foon schudt gaat die omvalllen, wankelen ed. Nu heb ik op inet zitten zoeken welke moves met welke acties gedaan kunnen worden maar kan alleen commando's voor Xbox gamepad vinden... Iemand enig idee...
Yessss, de OTA van Portico is een feit:
http://www.symbiantweet.com/portico-update-for-lumia-920
Direct bij Skinomi vandaan, wanneer je bij de promotiecode nog get25 invult krijg je 25 procent korting en kwam omgerekend op 12 euro thuisbezortgd uit dus niet gek.Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 10:39:
[...]
Dat klinkt interdaad als een betere screenprotector.
Heb je deze toevallig ergens in NL gehaald/besteld? Zo ja, waar?
Zelf nog wel last van de tril rammel en daarvoor gaat hij ook terug. Het toestel ligt meestal naast me op het bureau en wanneer er dan 4 of 5 whatsapp berichten binnen komen is het geen gehoor.
Weet niet wat de policy van CB is maar moest het toestel in de volledige verkoopverpakking terugsturen.
Aangezien er zoveel versies waren van de update, bepaalt Nokia aan de hand van uw locatie welke update te versturen of iets anders?deBennie schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 18:15:
Yessss, de OTA van Portico is een feit:
Want ik wil liefst de proximus versie, maar mss krijg ik een duitse versie...
http://www.symbiantweet.com/portico-update-for-lumia-920Nokia has started global rollout of portico update for lumia. 920 and 820
Following-up US and Canada, Nokia has now officially announced the global release of PR1.1 Portico update for Lumia 920 & Lumia 820 users. The update begins to rollout from today and will continue in a phased manner over the coming weeks and is expected to be complete by mid-March. The latest firmware brings performance enhancements, imaging capabilities and battery management to the devices, check out the full changelog after break.
Today’s update brings the following enhancements to the Lumia 920 and Lumia 820:
Enhancements in Messaging
Select all (for mass deletion)
Text replies to incoming calls
Internet Explorer improvements
More efficient and reliable Bluetooth connectivity
More efficient and reliable start-up sequence
Enhancements in imaging performance and battery management
Additional platform updates and enhancements
More Here: http://goo.gl/uOLle
Here is how you can update your device:
Make sure your battery is fully charged when you begin the update process
You will have to be connected to Wi-Fi for the update to initiate
The entire update process can take up to 30 minutes to complete
If Wi-Fi is not on prior to checking for updates, select dismiss and turn on Wi-Fi. (If Wi-F is on, this notice will not appear and the phone will begin downloading the update.)
Phone will download updates and prepare to install.
Update is ready to install. Select Install.
Wait as the update installs.
Update is all done. Select Done.
Restart your phone.
En
Nice, best irritant dat als je je lumia van de charging pad afpakt en je pas 5 seconden later het geluidje van 'gestopt met opladen' hoort...
http://www.wpcentral.com/...-extras-info-charge-chimeNokia updates Extras + Info, removes charging chime but adds things too
Last night, Nokia began rolling out the ‘extras + info’ Settings update for their Windows Phone 8 Lumia line.
This app allows Nokia to control and modify certain aspects of the phone without having to do a complete OS or firmware upgrade and indeed there are some minor changes with version 1.7.0.173.
As far as we can tell, there are three things this update does, which are at least visible:
Removes the “No longer charging” beep
Adds SmsVCardReceive
Adds SIM Unlock
The first one is a good thing, bad thing. Nokia had previously added a neat little chime when you removed your Lumia from charging (either wireless or plugged in, if we recall). It was unique but the experience was a bit odd due to the method by which Windows Phone detects when it is unplugged. In short, there’s a delay of around 5 seconds, causing an odd "wait, what was that?" effect.
Perhaps if it was an instant notification it would be better, but we give Nokia credit for trying. Of course the “begin charge chime” that’s part of the OS is still present.
The two new additions we’re not too sure about. SmsVCardReceive and SIM Unlock sound self-explanatory but we’re not too sure how it is exactly used here. Our bet is this lays down some software function that will allow Nokia to update other System apps, perhaps adding new features.
Didn't get the update yet? Just follow this link, or scan the QR code and you're good to go.
If anyone notices any other changes in behavior or function, do let us know in comments or join our forum discussion! Thanks, everyone, who tipped us
Nice, best irritant dat als je je lumia van de charging pad afpakt en je pas 5 seconden later het geluidje van 'gestopt met opladen' hoort...
Om even terug te komen op dit verhaal:stimmits schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 14:09:
[...]
Goed nieuws dusIk ga vanavond langs de winkel. Heb alleen de bijbehorende oordoppen niet erbij.. (Iets met een vriendin die ze wou gebruiken). Hoop dat ze daar niet moeilijk over gaan doen.
Naar de Phonehouse winkel in Oldenzaal geweest en na veel moeite (!!!) te doen toch een nieuw toestel gekregen. Maar goed dat ik de chat met de Phonehouse medewerker had uitgeprint als bewijs. Maar goed, nieuwe telefoon! Dit keer... zonder rattle! Het kan dus wel!
Helemaal blij dus. Nu weer alles opnieuw instellen
*Geen Portico update erop btw
Viel mij vandaag idd al op toen ik m'n lumia van lader loshaalde, zat al te wachten op het geluidje maar die kwam niet... nu weet ik waarom ;-)deBennie schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 19:04:
En
[...]
http://www.wpcentral.com/...-extras-info-charge-chime
* Building a portfolio around shitcoins is just a shitfolio *
Kan iemand even snel een Appje bouwen die elke 15 minuten checkt of er telefoonupdates zijn??
Scheelt me een hoop geflick en getap om te checken of Portico er is... ;-)
Scheelt me een hoop geflick en getap om te checken of Portico er is... ;-)
2 disney games die vandaag gratis zijn: where's my water en where's my perry:
http://mynokiablog.com/20...y-games-free-to-download/
http://mynokiablog.com/20...y-games-free-to-download/
Zo blijkt maar weer dat je met WP7.x veel beter zit! Op mijn Omnia W heeft ie dat direct door!deBennie schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 19:04:
Hoezo? t is nu dus gefixed op wp8?fruitbakje schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 19:42:
[...]
Zo blijkt maar weer dat je met WP7.x veel beter zit! Op mijn Omnia W heeft ie dat direct door!
Ow..
Nog niet dus....
http://www.wpcentral.com/...-begun-portico-update-920Nokia has not begun a global rollout of the Lumia 920 and 820 updates. (But they are coming.)
Some sites today are erroneously spreading word that Nokia has begun a “global rollout” of the Portico Windows Phone OS update for the Lumia 920 and 820. Presumably this includes unlocked phones and even ones on various carriers.
Unfortunately, these sites didn’t verify the information or took liberties with the source.
The foundation of the story is semi-official as it comes from Nokia’s own forum pages where a Community Manager posted almost verbatim our quote from Nokia yesterday. A site called Symbian Tweet lead the way with an article touting Nokia’s “global rollout” of the 820 and 920 rollout. WMPoweruser followed suit with the same headline, even though up to this point no one has been able to get an actual update outside of AT&T, Rogers or T-Mobile.
Truth be told, the original source post doesn’t even mention “global” anywhere.
We contacted Nokia and Microsoft on the matter for clarification, as we had heard nothing about a global rollout kicking off (and be sure, we would have heard about it). As it turns out, Nokia has not started such a system-wide update of Portico, which means you can stop checking your phone today. Certainly, Nokia never even said they were doing a global rollout today, so the info was just wrong from the beginning.
Nokia’s Communications Manager of North America, Chris Hollis did tell us the following:
“A Nokia Lumia Windows Phone 8 software update providing performance enhancements for the Nokia Lumia 820 and Nokia Lumia 920, has started rolling out over the air to operators. This currently includes Lumia 920 owners on AT&T and Rogers, Lumia 820 users on AT&T, and Lumia 810 users on T-Mobile. Delivery will continue in a phased manner over the coming weeks and is expected to be complete by the end of February. People will receive a notification on their phone when the update is available for them to download.”
Regarding other, international carriers (and those with unlocked phones or ones from BUILD), your update is still being tested and approved for quality. Once Nokia is satisfied with their stringent internal testing, it will be passed on to Microsoft for distribution. But that process is still happening and is not being executed at the moment.
As to the process of who gets the update when, all we can say is we’ll continue to pass along updates from Nokia as we receive them. At this point though, it won’t be a global anything as Nokia and Microsoft will release the update through carriers as the update comes online.
Due to the vastness of Nokia’s global coverage, we’ll do our best to let you folks know when that ensues. Just be assured Nokia and Microsoft are working promptly and this process should be relatively quick.
Nog niet dus....
Dat is jammer maar ik zie wel dat de Portico updates wel weer op de Nokia Servers staan...deBennie schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 20:18:
Ow..
[...]
http://www.wpcentral.com/...-begun-portico-update-920
Nog niet dus....
En het zijn er ook een stuk meer!
[ Voor 4% gewijzigd door iVibes op 17-01-2013 21:38 ]
Verwijderd
Ik zie ze niet staan in Navifirm.. Maf.ivibes schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 21:32:
[...]
Dat is jammer maar ik zie wel dat de Portico updates wel weer op de Nokia Servers staan...
[afbeelding]
Even de button "Clear local cache" aanklikken..Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 21:42:
[...]
Ik zie ze niet staan in Navifirm.. Maf.
Verwijderd
Ik was er al achter, bedankt.ivibes schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 21:44:
[...]
Even de button "Clear local cache" aanklikken..
Nou dan maar weer de originele firmware erop zetten. Klopt alles weer:)
De 'originele' firmware is nooit uit de lucht geweest, alleen de Portico updates...Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 21:47:
[...]
Ik was er al achter, bedankt.
Nou dan maar weer de originele firmware erop zetten. Klopt alles weer:)
Leuk al die android meukVerwijderd schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 17:44:
[...]
Een goede Android Office app kan dat allemaal wel.. Dacht dat Office op de Windows Phone zo'n selling point was. En kan je dat er niet eens mee? Serieus? Microsoft????
Google Play: Kingsoft Office 5.3.1 (Free)#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNuLndwcy5tb2ZmaWNlX2VuZyJd
of,
Google Play: OfficeSuite Viewer 6 + PDF & H#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5tb2Jpc3lzdGVtcy5vZmZpY2UiXQ..
of
Google Play: Quickoffice Pro HD#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5xby5hbmRyb2lkLnRhYmxldC5hbSJd
Wat als je je vinger langer op de cel houdt ? Komt er dan een Copy/cut/Paste menu zoals bij Android?
Android toestel kan je gewoon als Mass Storage mounten aan welke computer dan ook. (Zelfs bij sommige android telefoons gewoon direct aan elkaar)
Of zelfs met een app kan je een map als directory op je netwerk laten verschijnen en via Wifi/Lan in je telefoon komen. En ga zo maar door.. oneindig mogelijkheden.
Verwijderd
Bedoel Portico update met bijpassende toestel/land code (059Q8M3). Voelt toch iets beter.ivibes schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 21:49:
[...]
De 'originele' firmware is nooit uit de lucht geweest, alleen de Portico updates...
Oke, ik ga even een check doen of er iets is veranderd aan de eerder gepubliceerde PR1.1 update...Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 21:53:
[...]
Bedoel Portico update met bijpassende toestel/land code (059Q8M3). Voelt toch iets beter.
Ik ga enkele Portico roms inslaan voor ze weer offline gaan, aangezien ik een Frans toestel naar Proximus BE heb geflasht, zou het beter zijn om de Franse achter de hand te hebben in geval van reparatie/inwissel + nog drie andere Roms 1 DE; 1 BE en 1 NL unbranded. Dit om bij de volgende update toch wat zekerheid te hebben om hem zo snel mogelijk te draaien op mijn toestel, heb gewoon geen zin om 3 maanden te wachten (zoals nu het geval is bij de officiële Portico update).
Multiple pc builds in progress
Wat staat er bij jullie in het menu 'mijn telefoon zoeken'? Als ik via windowsphone.com een App kies en 'installeren' doe, staat er dat het via mail gestuurd wordt omdat mijn toestel niet goed is ingesteld.
Echter, ik heb maar één mogelijke optie in dat menu en ik heb die ingeschakeld.
Op de help-pages lees ik echter dit (http://www.windowsphone.c...-a-lost-phone?signin=true)
Hier is er ook een thread over (http://forums.wpcentral.c...ngs-menu-but-appears.html).
Hoe zit dat bij jullie?
Op de help-pages lees ik echter dit (http://www.windowsphone.c...-a-lost-phone?signin=true)
Bij mij heb ik die 2 mogelijkheden dus niet...1. Tik in de lijst met apps op Instellingen en vervolgens op Mijn telefoon zoeken.
2. Selecteer een of elk van de volgende opties:
"Apps naar mijn telefoon verzenden door middel van push-berichten (geen sms-berichten)". De service Mijn telefoon zoeken en de Windows Phone Store op internet maken gebruik van sms-berichten om opdrachten en apps naar uw telefoon te verzenden. Schakel deze optie in om in plaats daarvan push-berichten te gebruiken. Waarom? Push-berichten zijn sneller dan sms-berichten en als uw mobiele provider kosten in rekening brengt voor inkomende sms-berichten, zijn push-berichten mogelijk ook goedkoper. Bovendien kunnen vanuit Mijn telefoon slechts 15 sms-berichten per drie dagen worden verzonden naar uw telefoon. Voor push-berichten bestaat geen limiet.
"De locatie van mijn telefoon regelmatig opslaan en voordat de batterij leegraakt". Microsoft kan de locatiegegevens van uw telefoon elke paar uur opslaan zodat altijd uw laatst bekende locatie op een kaart kan worden weergegeven als de telefoon zich buiten het bereik bevindt of de batterij leeg is.
Hier is er ook een thread over (http://forums.wpcentral.c...ngs-menu-but-appears.html).
Hoe zit dat bij jullie?
Verwijderd
waarschijnlijk moet je alleen nog even de telefoon zoek functie activeren op http://www.windowsphone.com/nl-nlglennvanhaeren schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 23:02:
Wat staat er bij jullie in het menu 'mijn telefoon zoeken'? Als ik via windowsphone.com een App kies en 'installeren' doe, staat er dat het via mail gestuurd wordt omdat mijn toestel niet goed is ingesteld.
[...]
Bij mij heb ik die 2 mogelijkheden dus niet...
Hoe zit dat bij jullie?
EDIT: als je de funtie ook op je telefoon hebt ingeschakeld, geeft hij in het hoofd instellingen menu nog steeds "uitgeschakeld" aan. Dit is een bug! Het werkt dan wel gewoon, en is weldegelijk ingeschakeld!!
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2013 23:49 ]
Dat bedoelde ik nietVerwijderd schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 23:37:
[...]
waarschijnlijk moet je alleen nog even de telefoon zoek functie activeren op http://www.windowsphone.com/nl-nl
EDIT: als je de funtie ook op je telefoon hebt ingeschakeld, geeft hij in het hoofd instellingen menu nog steeds "uitgeschakeld" aan. Dit is een bug! Het werkt dan wel gewoon, en is weldegelijk ingeschakeld!!
Als ik naar de help ga hiervoor zeggen ze dat ik "Apps naar mijn telefoon verzenden door middel van push-berichten (geen sms-berichten)" moet aanzetten onder "mijn telefoon zoeken" bij instellingen op men telefoon, en laat nu net die instelling ontbreken. Ik heb enkel één knop om "mijn telefoon zoeken" aan of uit te zetten.
Maar dit zou met portico moeten opgelost worden...
Wellicht bij de 920 anders, maar de HTC 8X heeft die optie ook al voor de portico update...
Verwijderd
Ook bij de 920 is de optie er gewoon.Sheik schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 07:37:
Wellicht bij de 920 anders, maar de HTC 8X heeft die optie ook al voor de portico update...
Zonder update.
Instellingen => systeem => mijn telefoon zoeken => Apps naar mijn telefoon verzenden dmv push berichten
Vraagje, ik gebruik bluetooth in de auto om te bellen. Op het moment dat ik mijn telefoon connect worden alle geluiden die door Lumia worden gemaakt door gespeeld naar de radio. Maar die laat niks horen omdat hij op radio stand staat.
Wat ik dus wil is alleen bellen en muziek via de radio, de rest zoals beltonen/email/sms/whatsapp navigatie via de speaker van de telefoon. Kan dat ?
Is er hier iemand die geen last van van die tril motor ? Het klinkt echt cheap
Wat ik dus wil is alleen bellen en muziek via de radio, de rest zoals beltonen/email/sms/whatsapp navigatie via de speaker van de telefoon. Kan dat ?
Ik zie NL white unbranded er niet bij staan, hoe weet ik welke code ik moet hebben ?ivibes schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 21:32:
[...]
Dat is jammer maar ik zie wel dat de Portico updates wel weer op de Nokia Servers staan...
[afbeelding]
Gisteren mijn toestel omgeruild bij de Phonehouse. Had ook last van tril probleem (rattle) maar nieuwe toestel niet meerCyrus The Virus schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 08:25:
Vraagje, ik gebruik bluetooth in de auto om te bellen. Op het moment dat ik mijn telefoon connect worden alle geluiden die door Lumia worden gemaakt door gespeeld naar de radio. Maar die laat niks horen omdat hij op radio stand staat.
[...]
Ik zie NL white unbranded er niet bij staan, hoe weet ik welke code ik moet hebben ?
De mijne trilt wel wat harder als ik net met de camera heb gespeeld, ik moet nog even kijken of bij een reboot de camera misschien reset en weer op zijn plek staat? Een vriend van mij heeft het nog erger dan ik, weet niet wat vergelijkbaar is met jullie situatie..
hmm, die van mij heeft het ook vrij erg volgens mij. Maar ik kan niet zo maar ff naar Bol.com lopenstimmits schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 08:50:
[...]
Gisteren mijn toestel omgeruild bij de Phonehouse. Had ook last van tril probleem (rattle) maar nieuwe toestel niet meer
Bel ze op. Misschien valt er wat te regelen?Cyrus The Virus schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 09:23:
[...]
hmm, die van mij heeft het ook vrij erg volgens mij. Maar ik kan niet zo maar ff naar Bol.com lopenen kan hem niet missen.
Verwijderd
Ik ga hem vanmiddag ruilen bij KPN. Ben benieuwd of ik dan van die tril af ben. Aan de andere kant vind ik de camera echt subliem, dus als de lens het bijgeluid veroorzaakt dan kan ik daar opzich wel mee leven.
Verwijderd
Ik heb die functie ook niet op mijn telefoon, maar kan wel apps via de site installeren. Ik krijg geen push bericht, maar als ik een app aanklik op de site en ik klik op installeren, dan staat ff later die app gewoon op mijn telefoon!glennvanhaeren schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 00:48:
[...]
Dat bedoelde ik niethet zoeken/laten bellen/locken... zelf werkt perfect, het installeren van apps via push-berichten (dus een app kiezen via de website en 'Installeren' duwen). werkt niet.
Als ik naar de help ga hiervoor zeggen ze dat ik "Apps naar mijn telefoon verzenden door middel van push-berichten (geen sms-berichten)" moet aanzetten onder "mijn telefoon zoeken" bij instellingen op men telefoon, en laat nu net die instelling ontbreken. Ik heb enkel één knop om "mijn telefoon zoeken" aan of uit te zetten.
glennvanhaeren schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 00:48:
[...]
Toevallig nog een tweede (oude) telefoon in je account van http://www.windowsphone.com staan?Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 12:18:
[...]
Ik heb die functie ook niet op mijn telefoon, maar kan wel apps via de site installeren. Ik krijg geen push bericht, maar als ik een app aanklik op de site en ik klik op installeren, dan staat ff later die app gewoon op mijn telefoon!
Regio- en taalinstellingen allemaal gelijk staan? Batterijbesparing uit staan?
Heeft met Portico niets te maken..
[ Voor 40% gewijzigd door iVibes op 18-01-2013 13:01 ]
Staat op Nederlands (België) hier, CV NL firmware. Maar ik probeerde net opnieuw een app te downloaden en nu werkt het wel. Die opties zullen dan regio-afhankelijk zijn wss?ivibes schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 12:55:
[...]
[...]
Toevallig nog een tweede (oude) telefoon in je account van http://www.windowsphone.com staan?
Regio- en taalinstellingen allemaal gelijk staan? Batterijbesparing uit staan?
Heeft met Portico niets te maken..
Als je hier alles op Nederlands/Nederland zet, vervolgens je telefoon een soft-reset laat doen krijg je dan wel de optie "Apps naar mijn telefoon verzenden door middel van push-berichten"??glennvanhaeren schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 13:05:
[...]
Staat op Nederlands (België) hier, CV NL firmware. Maar ik probeerde net opnieuw een app te downloaden en nu werkt het wel. Die opties zullen dan regio-afhankelijk zijn wss?
Heeft niks veranderd. Maja, het werkt nu dus ik zal er niet teveel meer achter zoeken.ivibes schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 13:09:
[...]
Als je hier alles op Nederlands/Nederland zet, vervolgens je telefoon een soft-reset laat doen krijg je dan wel de optie "Apps naar mijn telefoon verzenden door middel van push-berichten"??
Crap. Gisteren mijn NFC tags binnenkregen, zijn ze niet NDEF formatted. Ik opzoeken hoe dat moet, blijkt het gewoon een flaw in Windows Phone 8 te zijn. Met bijvoorbeeld Android kun je ze prima schrijven zonder dat ze geformatteerd zijn, sterker nog, als je dat een keer gedaan hebt kun je ze ook met WP8 beschrijven.
Dat formatteren houdt alleen in dat de NDEF structuur op de chip staat, hetzij leeg, hetzij gevuld. De WP8 NFC-library kan er in ieder geval niet mee omgaan. Nou weer iemand zien te vinden met een SGSIII die ze voor mij even kan beschrijven.
Dat formatteren houdt alleen in dat de NDEF structuur op de chip staat, hetzij leeg, hetzij gevuld. De WP8 NFC-library kan er in ieder geval niet mee omgaan. Nou weer iemand zien te vinden met een SGSIII die ze voor mij even kan beschrijven.
Zou je iets meer kunnen vertellen (link?) over de bron waaruit je hebt dat het een WP8 flaw is? Het is wel interessant om te weten of er kans in zit dat dit opgelost gaat worden in een firmware update of dat het hardwarematig al een probleem is.Dat formatteren houdt alleen in dat de NDEF structuur op de chip staat, hetzij leeg, hetzij gevuld. De WP8 NFC-library kan er in ieder geval niet mee omgaan. Nou weer iemand zien te vinden met een SGSIII die ze voor mij even kan beschrijven.
NB. voor het formatteren van de NFC tags kan je ook andere toestellen proberen mits het in het toestemenu ook op "aan" is gezet. Een Sonyericsson of een van de velen hier met een Samsung Galaxy Nexus, die kan dat ook...
WP8 kan inderdaad alleen overweg met NDEF-geformatteerde tags, en heeft ook geen mogelijkheid in de API om tags definitief te locken. Dus iedereen kan zijn/haar data over jouw tags gaan schrijven...
Plus je kan enkel applicaties opstarten met NFC, wat niet zo heel handig is vind ik. Ik had liever gehad dat je er bepaalde instellingen onmiddellijk kon mee aanpassen, zoals een tag aan de voordeur om wifi uit en 3G aan te zetten, en telefoon op luid te zetten. Het nut van die tags daalt zonder dergelijke functionaliteit denk ik dan.
Plus je kan enkel applicaties opstarten met NFC, wat niet zo heel handig is vind ik. Ik had liever gehad dat je er bepaalde instellingen onmiddellijk kon mee aanpassen, zoals een tag aan de voordeur om wifi uit en 3G aan te zetten, en telefoon op luid te zetten. Het nut van die tags daalt zonder dergelijke functionaliteit denk ik dan.
Alleen maar applicaties opstarten??? Das jammer. Wilde ook wel tags bestellen maar wilde die dan gaan gebruiken om instellingen aan te passen. Dan laat ik het maar ff bij zitten.
Hier wat meer info over NFC en NDEF: http://stackoverflow.com/...using-windows-phone-8-nfc
Heb even een compare-tooltje (WinMerge) losgelaten op de PR1.1 FW die begin deze maand te downloaden was op de Nokia servers en de FW die momenteel weer ontsloten wordt.
Conclusie: Ze zijn geheel identiek..
Interessant om te weten. Vraag me af waarom we hem (los toestel) nog niet hebben ontvangen danivibes schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 14:42:
Heb even een compare-tooltje (WinMerge) losgelaten op de PR1.1 FW die begin deze maand te downloaden was op de Nokia servers en de FW die momenteel weer ontsloten wordt.
Verwijderd
Vanmiddag toestel geruild bij KPN, en heb nu een normaal trilgeluid, zonder intern gerammel 
Toch blij dat ik ben gaan ruilen.
Tot mijn verbazing zet ik nieuwe toestel aan, en vraagt of ik back-up van de cloud terug wil zetten. Dus al mijn apps en instellingen, acounts etc. terug met 1 druk op de knop! Ik nog blijer
Tot mijn verbazing zet ik nieuwe toestel aan, en vraagt of ik back-up van de cloud terug wil zetten. Dus al mijn apps en instellingen, acounts etc. terug met 1 druk op de knop! Ik nog blijer
Netjes! Ik was er eerst ook niet zeker of ik wel zou ruilen. Bang dat het teveel gedoe met zich mee zou brengen, maar inderdaad toch ook blij dat ik het gedaan heb.Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 15:32:
Vanmiddag toestel geruild bij KPN, en heb nu een normaal trilgeluid, zonder intern gerammel
Op het moment dat ik dit bericht typ ging mijn telefoon over en hoorde ik toch wel een lichte ratel (minder dan eerst, dat wel). Ben benieuwd of dit weer vol gaat houden. De telefoon gaat in ieder geval niet weer geruild worden, neem er genoegen mee wat dat betreft.
Heb je al een draadloze oplader aangevraagd bij je vorig toestel? Aangezien het op imei nummer gaat..... just saying
Gebruik de camera eens en test dan het trilgeluid nog eens? 
Ik had trouwens ook al gedacht hoe dat zat met die oplader actie en omruilen. Krijg je een volledig nieuwe doos en aankoopbewijs dan? Als dat zo is kan je er gemakkelijk 2 of meer aanvragen..
Ik had trouwens ook al gedacht hoe dat zat met die oplader actie en omruilen. Krijg je een volledig nieuwe doos en aankoopbewijs dan? Als dat zo is kan je er gemakkelijk 2 of meer aanvragen..
Verwijderd
ja die had ik al aangevraagd. ga dat nu nog een keer doen, en kijken wat er gebeurtstimmits schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 15:38:
[...]
Netjes! Ik was er eerst ook niet zeker of ik wel zou ruilen. Bang dat het teveel gedoe met zich mee zou brengen, maar inderdaad toch ook blij dat ik het gedaan heb.
Op het moment dat ik dit bericht typ ging mijn telefoon over en hoorde ik toch wel een lichte ratel (minder dan eerst, dat wel). Ben benieuwd of dit weer vol gaat houden. De telefoon gaat in ieder geval niet weer geruild worden, neem er genoegen mee wat dat betreft.
Heb je al een draadloze oplader aangevraagd bij je vorig toestel? Aangezien het op imei nummer gaat..... just saying
Verwijderd
Camera had ik al geprobeerd, tot nu toe nog geen rammels. Ja ik heb alles nieuw, de doos en ook nieuwe kassabon, dus ik ga gewoon opnieuw een lader aanvragen.glennvanhaeren schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 15:41:
Ja nieuwe doos, nieuw aankoopbewijs. Echter..... Er staat wel op de bon vermeld dat het om een omruil toestel gaat, zo van:glennvanhaeren schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 15:41:
NOKIA 920
imei: 123456789123456789
- E599,-
NOKIA 920
imei: 987654321987654321
E599,-
Totaal: E 0,-
Hmm hou ons op te hoogte of het terug komt, ik ga morgen op vakantie en zal na komende week eens gaan bellen met bol.com (mits ze andere op voorraad hebben).stimmits schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 15:38:
[...]
Netjes! Ik was er eerst ook niet zeker of ik wel zou ruilen. Bang dat het teveel gedoe met zich mee zou brengen, maar inderdaad toch ook blij dat ik het gedaan heb.
Hoe kan ik zien welke ik percies moet downloaden ? (ik heb witte). Want mijn batterij is vrij snel leeg.ivibes schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 14:42:
Volgens mij kan hij wel settings veranderen, althans dat stond wel bij NFC Launchit app.glennvanhaeren schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 14:01:
WP8 kan inderdaad alleen overweg met NDEF-geformatteerde tags, en heeft ook geen mogelijkheid in de API om tags definitief te locken. Dus iedereen kan zijn/haar data over jouw tags gaan schrijven...
Net mijn philips lader opgehaald, deze werkt perfect met Lumia hij is wel best groot vergeleken met de nokia versie. De verkoper meteen maar deze is alleen voor iphone die connector best niet in je lumia, nee maar mijn lumia kan dat standaard. Ow
Nog ff een keer mijn vraag, ik gebruik bluetooth in de auto om te bellen. Op het moment dat ik mijn telefoon connect worden alle geluiden die door Lumia worden gemaakt door gespeeld naar de radio. Maar die laat niks horen omdat hij op radio stand staat.
[ Voor 8% gewijzigd door Cyrus The Virus op 18-01-2013 16:19 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Prijzen en leverdata horen niet in dit topic thuis. Daarvoor hebben we nu het prijzen en levertijden topic;
Alles over accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Nokia Lumia 920;
Prijzen en leverdata horen niet in dit topic thuis. Daarvoor hebben we nu het prijzen en levertijden topic;
Alles over accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Nokia Lumia 920;