Zit ingebouwd in de instellingen. 'Gedeeld internet' heet dat.kruila schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 17:02:
Op mijn N8 gebruikte ik Joikuspot primium om mijn telefoon als wifi toegangspunt te gebruiken voor mijn tablet, is er ook zoiets voor WP8 op mijn Lumia 920?
Verwijderd
De mijne heeft nog een lagere firmware versie.Hyraclyon schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 16:15:
[...]
Je moet naar de regel onder besturingssysteem kijken bij revisienummer firmware. Wanneer daar staat: 1232.5951.1249.1### heb je Portico. Wanneer blijkt dat je Portico al hebt kun je bij Wifi, geavanceerd instellen dat de Wifi verbinding altijd aan blijft.
Wat is de officiele manier om de firmware te updaten?
Las op de frontpage iets over navifirm & nokia care suite, maar dat lijken mij geen officiele nokia apps of wel?
Ook wel grappig;
Nokia heeft samen met XYO een mini-site gemaakt om snel vergelijkbare Apps te zoeken voor WP als je van een ander OS komt en die ook nog eens beschikbaar zijn voor jou regio.
http://xyo.net/lumia/
Ook kan je gewoon door alle WP Apps browsen/zoeken:
http://xyo.net/windows-phone/
Nokia heeft samen met XYO een mini-site gemaakt om snel vergelijkbare Apps te zoeken voor WP als je van een ander OS komt en die ook nog eens beschikbaar zijn voor jou regio.
* Building a portfolio around shitcoins is just a shitfolio *
Ik heb al een tijdje een draadloze lader bij mijn 920. Gebruik de zoekfunctie even. Ik heb eens gemeten hoe snel hij dan laad namelijk.sinasappel schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 15:53:
Zijn er al mensen die de Lumia 920 incl. draadloze lader in het bezit hebben. Ik ben erg benieuwd naar deze combinatie. Wat is bijvoorbeeld de laadsnelheid t.o.v. de betraden variant (via diagnostics...?). Of de telefoon ook opgeladen wordt, als hij op de lader ligt, als deze bijvoorbeeld audio afspeelt.
Handig idd! Hoewelivibes schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 17:20:
Ook wel grappig;
[afbeelding]
Me wel echt Bullshit lijkt.Windows Phone already has 46 of the top 50 most popular apps from both iOS and Android.
[ Voor 37% gewijzigd door Donstil op 12-01-2013 17:59 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Of toch geen bullshit ;-)Donstil schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 17:55:
[...]
Handig idd! Hoewel
[...]
Me wel echt Bullshit lijkt.
http://www.wired.com/gadg...ut-of-50-of-the-top-apps/
Verwijderd
Ik denk dat het meer gaat om de Amerikaanse APP markt. Voor een Nederlander is het nu nog ruk.ivibes schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 18:08:
[...]
Of toch geen bullshit ;-)
http://www.wired.com/gadg...ut-of-50-of-the-top-apps/
Het is een beetje uit de lucht gegrepen, als ik op een iPhone de store bekijk heb je daar. top gratis, top betaald en top opgebracht.
Dit veranderd natuurlijk continu maar als ik die 3 categorieën nu vergelijk met wp8 is er gewoon een hoop niet beschikbaar.
Dit veranderd natuurlijk continu maar als ik die 3 categorieën nu vergelijk met wp8 is er gewoon een hoop niet beschikbaar.
Super, bedankt voor je hulp!eeNer schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 17:06:
[...]
Zit ingebouwd in de instellingen. 'Gedeeld internet' heet dat.
Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!
Dat is inderdaad geen officiële manier. De OTA (over the air) update zal in februari uitgegeven worden in Europa. Het enige wat je dan moet doen is bij instellingen naar telefoonupdates gaan en de update selecteren. Tot die tijd heb je de keus om te wachten op de officiële update of je kan een poging wagen met navifirm en nokia care suite.Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 17:20:
[...]
De mijne heeft nog een lagere firmware versie.
Wat is de officiele manier om de firmware te updaten?
Las op de frontpage iets over navifirm & nokia care suite, maar dat lijken mij geen officiele nokia apps of wel?
Tuurlijk lopen Nederlandse apps achter. Heb jij ooit een platform gezien waar wel meteen allerlei Nederlandse apps beschikbaar waren?Donstil schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 18:38:
Het is een beetje uit de lucht gegrepen, als ik op een iPhone de store bekijk heb je daar. top gratis, top betaald en top opgebracht.
Overigens vind ik het een beetje nutteloos om naar te kijken. De helft van de top 50 bij iPhone vind ik totaal niet interessant en zijn allemaal dubbele appfunctionaliteiten.
Sure, je zult niet alles hebben, maar nu.nl , facebook, twitter, weer-apps, file-apps e.d. zijn er wel gewoon allemaal in het Nederlands. De meeste banken zijn er ook ondertussen en afgelopen week was Thuisbezorgd ook alweer toegevoegd.
Je zult best wat dingen missen van andere platformen, maar er zijn nu al wel aardig wat alternatieven beschikbaar (waar die site je dus ook op wijst). Dat je daarvoor mogelijk wat zoekwerk nodig hebt, is misschien even onhandig, maar de store afdoen als iets waar je alleen oninteressante of alleen Amerikaanse apps tegenkomt is echt niet terecht.
[ Voor 20% gewijzigd door Martinspire op 12-01-2013 20:22 ]
De keuze is gewoon nog erg beperkt, veel gebruikers en sites hadden verwacht dat het een vlucht zou nemen na de release van WP8 maar dat lijkt niet te echt te gebeuren.
aangezien ik een Nederlandse gebruiker ben is alleen,de NL store interessant voo me en die is nog best leeg.
Er wordt door WP gebruikers een hoop goed gepraat maar dat een hoop van de nu "Top50" apps op Android en iOS niet beschikbaar zijn is gewoon een kwalijke zaak, of ze dan voor een bepaalde gebruiker relevant zijn (zoals de post hierboven) is gewoon niet zo belangrijk. Er is vast een gebruiker die ze wel mist.
maar goed dat is niet de schuld van Nokia natuurlijk, met een marktaandeel van nog geen paar procent trek je nou een maal geen bergen developers. WP8 leek voor release erg interessant te worden maar na wat maandjes gebruik zie ik dat helaas nog niet echt terug.
aangezien ik een Nederlandse gebruiker ben is alleen,de NL store interessant voo me en die is nog best leeg.
Er wordt door WP gebruikers een hoop goed gepraat maar dat een hoop van de nu "Top50" apps op Android en iOS niet beschikbaar zijn is gewoon een kwalijke zaak, of ze dan voor een bepaalde gebruiker relevant zijn (zoals de post hierboven) is gewoon niet zo belangrijk. Er is vast een gebruiker die ze wel mist.
maar goed dat is niet de schuld van Nokia natuurlijk, met een marktaandeel van nog geen paar procent trek je nou een maal geen bergen developers. WP8 leek voor release erg interessant te worden maar na wat maandjes gebruik zie ik dat helaas nog niet echt terug.
Zijn er zoveel apps dan waar je niet zonder kan? Persoonlijk mis ik nog geen enkele app op mijn omnia 7. Enige wat ik mis is een groter toestel, maar dat wordt volgende week opgelost als mijn witte 920 binnen komt.Donstil schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 20:41:
De keuze is gewoon nog erg beperkt, veel gebruikers en sites hadden verwacht dat het een vlucht zou nemen na de release van WP8 maar dat lijkt niet te echt te gebeuren.
Verwijderd
Vandaag mij KPN Lumia binnen gekregen. Mooi toestel, super mooi scherm maar de trilfunctie klinkt wel erg goedkoop. je hoort van alles meerammelen in het toestel. Zijn er meer met dit probleem?
Is al vaker gemeld in dit topic.Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 20:58:
Vandaag mij KPN Lumia binnen gekregen. Mooi toestel, super mooi scherm maar de trilfunctie klinkt wel erg goedkoop. je hoort van alles meerammelen in het toestel. Zijn er meer met dit probleem?
Hoop niet dat ik dit ook heb straks als ik mijn lumia 920 ook heb.
Vind het zeer spijtig dat de lumia 920 zo stil gelancheerd is in Nederland. Als ik het toevallig niet van kennisen had gehoord wist ik het wss atm niet. Kunnen ze beter net als de lanchering van de lumia 800 aanpakken, zonde.
Hoe zijn de ervaringen overigens bij de meeste?
Zit er sterk over te denken een te halen, eerst zelf is vast houden en testen.
Trouwens de zwarte uitvoering is hoogglans zeker?
Hoe zijn de ervaringen overigens bij de meeste?
Zit er sterk over te denken een te halen, eerst zelf is vast houden en testen.
[ Voor 13% gewijzigd door PvtMashkov op 12-01-2013 21:20 ]
Available colors are glossy yellow, glossy red, glossy white, matte cyan, matte gray and matte black.PvtMashkov schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 21:17:
Zwart is mat, gelukkig. Rood, Geel en Wit zijn hoogglans, maar zijn daardoor gladder in de hand, en lelijker (laatste is natuurlijk persoonlijke smaak).
Jouw reactie is dus precies wat ik bedoel met dat er zoveel gezeurd wordt op de store. Misschien hebben we geen 2000 weerapps, maar het zijn er zeker meer dan 100, waarvan een stuk of 10 in het Nederlands. Misschien is de app van Buienradar niet zo goed als op Android, maar er zijn weer andere apps prima te gebruiken. Misschien kun je een app niet vinden onder naam X, maar is eenzelfde functionaliteit met app Y te verkrijgen.vali schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 20:45:
[...]
Zijn er zoveel apps dan waar je niet zonder kan? Persoonlijk mis ik nog geen enkele app op mijn omnia 7. Enige wat ik mis is een groter toestel, maar dat wordt volgende week opgelost als mijn witte 920 binnen komt.
Dat het intypen van een app nog geen resultaat geeft of dat de top-apps niet overeen komen met die van andere platformen doet nog niet af aan het feit dat de meeste apps (of appfunctionaliteiten) inmiddels wel op het platform zitten.
De echt belangrijke apps zul je op mogelijk 2 of 3 na wel vinden. Van de minder belangrijke apps heb je ook zeker wel 75%. Dan zijn er nog lokale apps en dat gaat nog wel effe duren, maar dat begint ook al wel te komen. Omdat de WP8 SDK nog niet zo gek lang uit is (pas sinds eind oktober), is het aantal WP8 apps nog erg laag, maar dat komt ook nog wel. Vanaf nu zullen meer ontwikkelaars het platform ook wel meenemen in de ontwikkeling, hierdoor heb je welliswaar niet altijd de Metro stijl, maar in ieder geval wel de functionaliteit.
[ Voor 21% gewijzigd door Martinspire op 12-01-2013 21:45 ]
Dat vind ik nou altijd een echt BullShit argument, natuurlijk kan ik wel zonder die Apps, ik kan ook zonder gsm in het algemeen. Het gaat om het feit dat ik zelf wil bepalen of ik zonder die Apps kan, niet dat je zonder die AppS moet kunnen omdat ze er simpelweg niet zijn.vali schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 20:45:
[...]
Zijn er zoveel apps dan waar je niet zonder kan? Persoonlijk mis ik nog geen enkele app op mijn omnia 7. Enige wat ik mis is een groter toestel, maar dat wordt volgende week opgelost als mijn witte 920 binnen komt.
Vergelijk het met de Albert Heijn, daar sta ik ook graag tussen de soepen te neuzen of er nog een lekkere nieuwe smaak bij zit terwijl ik ook naar de Lidl zou kunnen gaan en voor groente soep kan kiezen omdat er simpelweg geen (of weinig) keuze is.
Verwijderd
Weet iemand waar de optie zit om 's nachts notificaties uit te schakelen? In mijn android phone kon ik daarvoor tijdstippen opgeven. Heb alle menu's geloof ik nu gehad in de 920, maar niets gevonden wat er op lijkt.
In WP7 zit dat niet, volgens mij in 8 ook niet. Maar je kan wel de geluiden van notifications uitzetten, moet je wel handmatig doen. Evt. zijn er apps - dat weet ik niet - maar zit iig niet ingebakken om dat dus automatisch op bepaalde tijdstippen te doen. Ikzelf zet 's nachts altijd gewoon geluid & vibrate uit, doet dat niet wat jij ook wilt?
Verwijderd
Ben gewend geraakt dat het automatisch gaat, een app zou ik prima vinden. Maar eens zoeken in de store of er zoiets is. Mocht iemand een suggestie hebben, hoor ik het graag.
Die optie is er helaas niet in Windows Phone 8. Dat is ook wat ik het meeste mis. Ik zet hem 's nachts nu altijd in Vliegtuigstand. Op zich kan ik daar ook mee leven.[message=39579801,noline]Derice schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 22:09[message]:
Weet iemand waar de optie zit om 's nachts notificaties uit te schakelen? In mijn android phone kon ik daarvoor tijdstippen opgeven. Heb alle menu's geloof ik nu gehad in de 920, maar niets gevonden wat er op lijkt.
Er is geen API om de systeemopties aan te passen vanuit een app (dus ook het geluid niet).Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 22:17:
Ben gewend geraakt dat het automatisch gaat, een app zou ik prima vinden. Maar eens zoeken in de store of er zoiets is. Mocht iemand een suggestie hebben, hoor ik het graag.
Er zullen dus geen apps komen die dit kunnen. Android is veel opener naar ontwikkelaars toe (wat zo zijn voor- en nadelen heeft).
Je hebt helemaal gelijk. Ik heb de Portico update dus van Hi al direct meegekregen. Hoop dat de batterijduur nog wel verbeterd, vandaag doe ik er nog geen 12 uur mee zonder al te intensief gebruik.Hyraclyon schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 16:15:
[...]
Je moet naar de regel onder besturingssysteem kijken bij revisienummer firmware. Wanneer daar staat: 1232.5951.1249.1### heb je Portico. Wanneer blijkt dat je Portico al hebt kun je bij Wifi, geavanceerd instellen dat de Wifi verbinding altijd aan blijft.
De lumia accu heeft ongeveer 5 dagen nodig om helemaal in vorm te zijn.dubbeldekkert schreef op zondag 13 januari 2013 @ 00:45:
[...]
Je hebt helemaal gelijk. Ik heb de Portico update dus van Hi al direct meegekregen. Hoop dat de batterijduur nog wel verbeterd, vandaag doe ik er nog geen 12 uur mee zonder al te intensief gebruik.
Ik doe er ongeveer 1,5 dag mee zonder op te laden en met normaal gebruik.
Tja dat is fake, heb ik al vaak op Facebook zien langskomen van de anti-W(P) meneertjes.
Deze niet volgens mij wat ik las, hier is erbij iemand iets fout gegaan bij het flashen...Sheik schreef op zondag 13 januari 2013 @ 11:55:
Tja dat is fake, heb ik al vaak op Facebook zien langskomen van de anti-W(P) meneertjes.
Ok, ben dan wel benieuwd of het een legale OTA flash was. Het is inderdaad een andere melding, heb nog even gekeken op mijn Facebook historie.
Verwijderd
Thanks, dat verklaard het e.a.glennvanhaeren schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 23:33:
[...]
Er is geen API om de systeemopties aan te passen vanuit een app (dus ook het geluid niet).
Er zullen dus geen apps komen die dit kunnen. Android is veel opener naar ontwikkelaars toe (wat zo zijn voor- en nadelen heeft).
Dan maar wennen om 't handmatig weer te doen.
Er zal om deze reden dan vast ook geen Wifi analyzer zijn voor WP8?
Verwijderd
Nokia focust dit jaar op cameratelefoons.Vraag me dan toch af waarom er op de 920 dan geen goede camera staat tegen over de galaxy en de htc.Zijn jullie ook teleurgesteld over de camera?
Vreemd, de camera krijgt (na de Portico update iig) juist de beste reviews tov van alle andere telefoons.Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2013 @ 13:15:
Nokia focust dit jaar op cameratelefoons.Vraag me dan toch af waarom er op de 920 dan geen goede camera staat tegen over de galaxy en de htc.Zijn jullie ook teleurgesteld over de camera?
Feit blijft dat er apps zijn die je zou kunnen missen. Zo is er geen UPC horizon app voor WP, geen GoPro app, om er maar 2 te noemen die ik mis. Mocht je dat willen gebruiken ben je toch echt overgeleverd aan de fabrikanten zelf aangezien ik niet zie dat GoPro of UPC hun api's gaan vrijgeven. Maar we zien over een jaar wel, als WP een marktaandeel van >10% heeft. Dan wordt het ook interessant voor andere partijen om ook WP apps te maken.
Ik vraag me wel af of er app zijn op WP die niet voor iOS of Android zijn, afgezien van de Nokia apps dan (en mijn eigen app, maar dat is niet zo'n cruciale app
)
Ik vraag me wel af of er app zijn op WP die niet voor iOS of Android zijn, afgezien van de Nokia apps dan (en mijn eigen app, maar dat is niet zo'n cruciale app
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
GoPro app komt er binnenkort aan:
http://www.wpcentral.com/...ndows-phone-8-development
Apps zijn uiteraard belangrijk, maar als je het nu al gek vind dat er niet heel veel NL apps gemaakt worden ben je ook een beetje naïef.
De Lumia 920 is dan al een maand of 2 uit, in Nederland pas 2 dagen! Wacht op zijn minst komende de maand af hoe goed deze telefoon verkoopt en populariteit wint. Mocht dit gebeuren, worden app makers vanzelf wakker maar ben je zeker een maand of 2/3 verder.
Verwacht dus niet dat als jij de telefoon in Duitsland koopt er 2 maanden later heel veel NL apps bij gekomen zijn.
Apps zijn uiteraard belangrijk, maar als je het nu al gek vind dat er niet heel veel NL apps gemaakt worden ben je ook een beetje naïef.
De Lumia 920 is dan al een maand of 2 uit, in Nederland pas 2 dagen! Wacht op zijn minst komende de maand af hoe goed deze telefoon verkoopt en populariteit wint. Mocht dit gebeuren, worden app makers vanzelf wakker maar ben je zeker een maand of 2/3 verder.
Verwacht dus niet dat als jij de telefoon in Duitsland koopt er 2 maanden later heel veel NL apps bij gekomen zijn.
[ Voor 70% gewijzigd door FutureCow op 13-01-2013 14:37 ]
Weet iemand hier toevallig wat precies het verschil is tussen de EU versie en de Nederlandse versie van de Lumia? Heb volgens mij per ongeluk de EU versie besteld..
Niets.Figaflor schreef op zondag 13 januari 2013 @ 15:03:
Weet iemand hier toevallig wat precies het verschil is tussen de EU versie en de Nederlandse versie van de Lumia? Heb volgens mij per ongeluk de EU versie besteld..
Waarom ben je dan naïef? Goeie Nederlandse wp 7.5 Apps zijn er ook helemaal zo veel niet en WP8 zelf gaat ook in Nederland zijn 3de maand al in met de HTC 8x welke al sinds begin November te krijgen is.FutureCow schreef op zondag 13 januari 2013 @ 14:25:
GoPro app komt er binnenkort aan:
Het is gewoon irritant hoe Wp8 gebruikers (hier en op andere fora) het gebrek aan Apps maar gewoon goed willen blijven praten. Mensen hebben voor een paar honderd euro een GSM gekocht en zien er dan geen nadelen meer in helaas.
[ Voor 15% gewijzigd door Donstil op 13-01-2013 15:29 ]
De EU versie is waarschijnlijk grijze import en komt niet in aanmerking voor de gratis lader. De NL versie wel. Veder is er geen verschil.Figaflor schreef op zondag 13 januari 2013 @ 15:03:
WP8 apps maken heeft niets met het beschikbaar zijn van toestellen te maken. Al sinds september is de SDK te downloaden (voor een select groepje) en sinds november vrij voor iedereen. Dus sinds die tijd kunnen developers aan de gang met het maken van WP8 apps. Bovendien draaien alle WP7 apps ook op WP8, daar konden developers al veel langer mee aan de slag.
[ Voor 32% gewijzigd door zonoskar op 13-01-2013 15:11 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Weet niet precies wat je met een legale OTA flash bedoeld, maar dit was een flash via NaviFirm+ en Nokia Care Suite.Sheik schreef op zondag 13 januari 2013 @ 12:49:
Ok, ben dan wel benieuwd of het een legale OTA flash was. Het is inderdaad een andere melding, heb nog even gekeken op mijn Facebook historie.
Haha geinig maar fake helaas.shadowman12 schreef op zondag 13 januari 2013 @ 11:49:
Knap als je dit voor elkaar krijgt:
[afbeelding]
Foutmeldingen binnen WP8 (ook boot foutmeldingen) worden bovenin het scherm weer gegeven, niet halverwege.
Dit is dus een plaatje van een Vista/7/8 boot foutmelding met aangepaste text.
Verwijderd
Hopelijk kan iemand mij helpen met het volgende.
Als ik op een webpagina zit en ik vergroot de tekst dan pas ie het scherm niet aan zoals met me vorige tst. Ik kan ook nergens vinden om zoiets in te stellen. Zit het hier niet op of wel. Alvast bedankt.
Als ik op een webpagina zit en ik vergroot de tekst dan pas ie het scherm niet aan zoals met me vorige tst. Ik kan ook nergens vinden om zoiets in te stellen. Zit het hier niet op of wel. Alvast bedankt.
Laat ik het anders verwoorden. Toen ik net mijn omnia 7 had 2 jaar geleden baalde ik onwijs dat het zolang duurde met whatsapp. Ik had meerdere mailtjes opgezet en op de forums poste (en polls) gemaakt dat we graag een app zien (voor ing idem dito ).Donstil schreef op zondag 13 januari 2013 @ 15:06:
[...]
Niets.
[...]
Waarom ben je dan naïef? Goeie Nederlandse wp 7.5 Apps zijn er ook helemaal zo veel niet en WP8 zelf gaat ook in Nederland zijn 3de maand al in met de HTC 8x welke al sinds begin November te krijgen is.
Het is gewoon irritant hoe Wp8 gebruikers (hier en op andere fora) het gebrek aan Apps maar gewoon goed willen blijven praten. Mensen hebben voor een paar honderd euro een GSM gekocht en zien er dan geen nadelen meer in helaas.
Ik kon het gratis smsen oplossen door gchat of facebook chat te gebruiken . Enige reden waarom ik voet bij stuk hield, kwam doordat ik ios erg saai vind en android dramatisch in elkaar vind zitten. Windows Phone is echt het eerste OS voor smartphones wat snel, zeer mooie interface en super stabiel is. Ik heb mijn omnia 7 een jaar aan laten staan en merkte geen verschil in snelheid. Zolang andere OSen dit nog niet hebben stap ik niet over. Dan maar paar apps minder hebben en dat ik gebruik moet maken van internet explorer (wat zeker geen straf is).
Nu is het whatsapp gelukkig opgelost en wacht ik alleen nog op ING. Ik kan niet voor andere spreken, maar dit is mijn reden dat ik een paar apps minder maar voor lief neem.
[ Voor 4% gewijzigd door vali op 13-01-2013 15:46 ]
Overigens heb ik dus bij mijn Hi XL abonnement gratis Spotify Premium, laat ik er nu achterkomen dat er nog geen Spotify app beschikbaar is..
Had even wat betere research moeten doen van te voren. Verder begrijp ik het commentaar op het gebrek van bepaalde apps best wel, hoop alleen dat de ontwikkelaars niet liggen te slapen en zien dat ze door de groeiende populariteit van WP8 het besturingssysteem niet langer kunnen negeren.
Dat probleem wordt snel opgelostdubbeldekkert schreef op zondag 13 januari 2013 @ 15:46:
Overigens heb ik dus bij mijn Hi XL abonnement gratis Spotify Premium, laat ik er nu achterkomen dat er nog geen Spotify app beschikbaar is..Had even wat betere research moeten doen van te voren. Verder begrijp ik het commentaar op het gebrek van bepaalde apps best wel, hoop alleen dat de ontwikkelaars niet liggen te slapen en zien dat ze door de groeiende populariteit van WP8 het besturingssysteem niet langer kunnen negeren.
Voor zover ik de browser een beetje door heb moet je dubbeltappen op de te vergroten tekst, dan past die de tekst wel aan je scherm aan. Merk ook dat als je dubbel tapt op een leeg stuk in de pagina hij helemaal niet inzoomt. Werkt allemaal net even wat anders dan browsers op Android en IOS, maar is puur even wennen. Verder vind ik hem retesnel!Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2013 @ 15:43:
Hopelijk kan iemand mij helpen met het volgende.
Ik heb sinds gisteren m'n 920 gekocht en ben zo blij als een kind.
Wat een heerlijk toestel en WP8 voelt beter aan voornamelijk door het startscherm. Ik mis nog apps die goed gebruik maken van WP8 features. Ook zijn veel apps nog in de 7.5 versie en blijft de whatsapp app achter ten opzichte van andere platformen. Zo kan ik nog geen grote tegel met Whatsapp maken zodat ik daarwerkelijk conversaties op de tegel kan volgen.
920 verkoopt hopelijk bergen zodat we serieuze apps gaan zien, vooral op het gebied van kwaliteit is er veel te winnen. nu.nl, nos, etc, die kunnen echt veel beter. Wallpaper integratie, grote tegels, betere notificaties, en ga zo maar door.
Verder helemaal tevreden met wat de L920 biedt qua camera. Die OIS is werkelijk bijzonder. Ook die nokia lenzen zijn erg leuk. Cinemagraph in het bijzonder.
920 verkoopt hopelijk bergen zodat we serieuze apps gaan zien, vooral op het gebied van kwaliteit is er veel te winnen. nu.nl, nos, etc, die kunnen echt veel beter. Wallpaper integratie, grote tegels, betere notificaties, en ga zo maar door.
Verder helemaal tevreden met wat de L920 biedt qua camera. Die OIS is werkelijk bijzonder. Ook die nokia lenzen zijn erg leuk. Cinemagraph in het bijzonder.
-- Altijd blijven prutsen --
Verwijderd
Ik heb iets vreemds met m'n phone.
Wanneer ik bel dan dan gaat het scherm vanzelf uit en de telefoon reageerd nergens meer op.
Het gesprek komt wel tot stand.
Als ik de power button indruk komt er heel even iets in beeld, als ik snel genoeg ben kan ik dan iets indrukken, maar echt handig is dat niet, zeker niet als je bijv. een keuze in een telefonisch menu moet maken.
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?
Wanneer ik bel dan dan gaat het scherm vanzelf uit en de telefoon reageerd nergens meer op.
Als ik de power button indruk komt er heel even iets in beeld, als ik snel genoeg ben kan ik dan iets indrukken, maar echt handig is dat niet, zeker niet als je bijv. een keuze in een telefonisch menu moet maken.
Normaliter als je belt, gaat het scherm idd uit. Er zit een sensor die hiervoor zorgt, zorgt er bv ook voor dat je scherm uitgaat als de telefoon in je zak zit.Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2013 @ 16:12:
Ik heb iets vreemds met m'n phone.
Hou je per ongeluk je telefoon 'verkeerd' vast, zodat je die sensor blokkeert? Wanneer die blokkeert gaat je scherm dus uit. Als je hier kijkt:
http://www.legitreviews.com/article/2086/2/
Zit die sensor links van het Nokia logo.
Verwijderd
Hmm... blijkbaar vind die sensor mijn screenprotector niet zo gezellig. 
Maar eens kijken of ik heel voorzichtig op dat punt dan een gaatje kan maken in m'n protector ter grootte van die sensor.
Sensor zit overigens boven de N van 't Nokia logo.
Wat er links van zit is de front camera.
Maar eens kijken of ik heel voorzichtig op dat punt dan een gaatje kan maken in m'n protector ter grootte van die sensor.
Sensor zit overigens boven de N van 't Nokia logo.
Wat er links van zit is de front camera.
Ook bij mij iets vreemds wat bij mijn Lumia 800 niet was. Als ik door iemand wordt gebeld verschijnt netjes de afbeelding die bij die persoon hoort, maar als ik diegene zelf bel mist de foto en is er een grijs vlak..
De trilfunctie is overigens inderdaad brak, voelt gammel en maakt een gaar geluid.
De trilfunctie is overigens inderdaad brak, voelt gammel en maakt een gaar geluid.
:9
Leuke aanbieding: draadloze Qi oplader van Philips 
http://www.computerland.n...loos_opladen/details.aspx
Wow, bedankt, ik heb hem meteen besteld! Ik krijg mijn Lumia waarschijnlijk pas eind januari, maar 2 charging pad's is geen overbodige luxe, helemaal niet voor zo'n prijs!RoccoS schreef op zondag 13 januari 2013 @ 17:06:
Heb de trilfuntie eens beter getest de afgelopen week, het is toch voor een groot deel de OIS lens die je hoort meetrillen. De trilmotor zelf gaat echter niet helemaal vrijuit.Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 20:58:
Dit wil ik toch even ontkrachten, de glans versies kunnen iets gladder zijn maar heb hier het vergelijk tussen een mat zwarte 800 en glossy gele 920 gemaakt en de glossy gele is echt niet significant gladder dan de matte versie. Of je moet verschrikkelijke zweet handen hebben dan zou het kunnen maar dan wordt ook de matte versie meteen gladder.Seven_PRX schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 21:27:
Zwart is mat, gelukkig. Rood, Geel en Wit zijn hoogglans, maar zijn daardoor gladder in de hand, en lelijker (laatste is natuurlijk persoonlijke smaak).
Ik heb uit andere bronnen juist gehoord dat het andersom is, dat de glanzende meer grip hebben, het profiel op je hand (vingerafdruk) is toch gemaakt voor extra grip op gladde oppervlakken
Verwijderd
Ik mocht vandaag mijn toestel omruilen bij KPN (1 dag in bezit) ivm het rare tril(bij)geluid. Helaas heeft dit nieuwe toestel precies hetzelfde. De 920 voelt oerdegelijk aan maar de trilfunctie klinkt als een goekoop speelgoed telefoontje. Beetje jammer! Voor de rest erg mooi toestel!
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2013 19:28 ]
Heb ik ook met de HTC 8XToms_88 schreef op zondag 13 januari 2013 @ 16:23:
Ook bij mij iets vreemds wat bij mijn Lumia 800 niet was. Als ik door iemand wordt gebeld verschijnt netjes de afbeelding die bij die persoon hoort, maar als ik diegene zelf bel mist de foto en is er een grijs vlak..
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Dank je wel voor de hint. Ik heb hem maar meteen besteld.RoccoS schreef op zondag 13 januari 2013 @ 17:06:
Verwijderd
Datatellers werken die op Windows Phone 8? Heb er nog geen app voor kunnen vinden voor op mijn Lumia 920.
Dat komt omdat je volgens mij geen app kan maken die dat kan. Bovendien heeft Microsoft Datasense, maar dat wordt nog niet ondersteund door de NL providers. Ik heb eigenlijk nog nergens iets gelezen over hoe het werkt. Beetje vreemd is het wel.
Die draadloze lader heb ik ook besteld, alleen is ie even niet leverbaar. We wachten gewoon
Die draadloze lader heb ik ook besteld, alleen is ie even niet leverbaar. We wachten gewoon
Heb gisteren ook mijn lumia920 gehad, en het werkt super, moet zeggen dat het wel wennen is met android waar ik vanaf kwam.
Maar heb 1 vraagje, ik las dat bij diverse nederlandse providers de portico update al gepreinstalled was, en bij mijn 920 van pdashop prepaid gekocht zit het er nog niet op. Zijn er mensen die bij pdashop gekocht hebben die wel al de portico update hebben?
Maar heb 1 vraagje, ik las dat bij diverse nederlandse providers de portico update al gepreinstalled was, en bij mijn 920 van pdashop prepaid gekocht zit het er nog niet op. Zijn er mensen die bij pdashop gekocht hebben die wel al de portico update hebben?
Verwijderd
Kleine bug ontdekt. Als je "mijn telefoon zoeken" inschakeld, en je gaat terug naar het instellingen menu, dan staat er dat het is uitgeschakeld. Maar het werkt wel gewoon via de telefoon zoeken op windowsphone.com.
Verwijderd
Ik heb hem sinds vandaag van KPN, en de Portico update stond er al op!reneover schreef op zondag 13 januari 2013 @ 22:02:
Heb gisteren ook mijn lumia920 gehad, en het werkt super, moet zeggen dat het wel wennen is met android waar ik vanaf kwam.
Verwijderd
Voor de Lumia 800 was daar een mooie app voor, ik mis hem nu ook voor de 920, maar ik neem aan dat die er ook nog wel komen gaatVerwijderd schreef op zondag 13 januari 2013 @ 20:41:
Datatellers werken die op Windows Phone 8? Heb er nog geen app voor kunnen vinden voor op mijn Lumia 920.
Zou iemand mij kunnen vertellen wat er eigenlijk zo fijn is aan dat 'wireless' chargen?? In plaats van een simpel kabeltje naar je telefoon, waardoor je je telefoon nog vrij rond kan bewegen terwijl hij aan het opladen is, moet je nu een laadplaat in je kamer hebben liggen waarop je telefoon MOET liggen wil je hem opladen. Het klinkt voor mij eerlijk gezegd wel als een leuke gadget, maar echt totaal niet van toegevoegde waarde. Misschien als je verschillende compatible apparaten heb dat het wel handig is, maar voor zover ik weet bezit ik verder niets. Ik heb er overigens helemaal niets tegen hoor
ik ben vooral benieuwd
Verwijderd
precies wat je zegt, je hoeft er geen draadje meer in te stekenFigaflor schreef op zondag 13 januari 2013 @ 22:20:
Zou iemand mij kunnen vertellen wat er eigenlijk zo fijn is aan dat 'wireless' chargen?? In plaats van een simpel kabeltje naar je telefoon, waardoor je je telefoon nog vrij rond kan bewegen terwijl hij aan het opladen is, moet je nu een laadplaat in je kamer hebben liggen waarop je telefoon MOET liggen wil je hem opladen. Het klinkt voor mij eerlijk gezegd wel als een leuke gadget, maar echt totaal niet van toegevoegde waarde. Misschien als je verschillende compatible apparaten heb dat het wel handig is, maar voor zover ik weet bezit ik verder niets. Ik heb er overigens helemaal niets tegen hoorik ben vooral benieuwd
Geen snoertje dat kapot kan gaan van het velen keren gebruiken, In het donker zitten prutsen met een snoertje en het is lekker makkelijk als je hem ondertussen even wilt opladen (bijv. als je gaat douche) gaat het toch weer 2 uur langer mee.Figaflor schreef op zondag 13 januari 2013 @ 22:20:
Zou iemand mij kunnen vertellen wat er eigenlijk zo fijn is aan dat 'wireless' chargen?? In plaats van een simpel kabeltje naar je telefoon, waardoor je je telefoon nog vrij rond kan bewegen terwijl hij aan het opladen is, moet je nu een laadplaat in je kamer hebben liggen waarop je telefoon MOET liggen wil je hem opladen. Het klinkt voor mij eerlijk gezegd wel als een leuke gadget, maar echt totaal niet van toegevoegde waarde. Misschien als je verschillende compatible apparaten heb dat het wel handig is, maar voor zover ik weet bezit ik verder niets. Ik heb er overigens helemaal niets tegen hoorik ben vooral benieuwd
Overigens ben ik ook best benieuwd wanneer Data sense van Microsoft voor de 920 komt
Soms zit het tegen, soms zit het mee
http://allaboutwindowspho...-900_Wireless_Charger.phpFigaflor schreef op zondag 13 januari 2013 @ 22:20:
Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!
DarkHunterNL schreef op zondag 13 januari 2013 @ 22:23:
[...]
Geen snoertje dat kapot kan gaan van het velen keren gebruiken, In het donker zitten prutsen met een snoertje en het is lekker makkelijk als je hem ondertussen even wilt opladen (bijv. als je gaat douche) gaat het toch weer 2 uur langer mee.
Overigens ben ik ook best benieuwd wanneer Data sense van Microsoft voor de 920 komt
haha oke, toen ik voor het eerst hoorde van wireless charging had ik stiekeme hoop op een of ander wonderapparaat dat op aanzienlijke afstand kon chargen. Heb verder nog nooit last gehad van kapotte kabeltjes, maar kan me voorstellen dat als je dit wel hebt gehad zo''n draadloze charger erg fijn isVerwijderd schreef op zondag 13 januari 2013 @ 22:23:
[...]
precies wat je zegt, je hoeft er geen draadje meer in te stekenvolgens mij is dat het enige voordeel
Ik gebruik nu anderhalve maand mijn wireless Charger en bevalt me erg goed.Figaflor schreef op zondag 13 januari 2013 @ 22:20:
Wij hebben een grote "leef tafel" in de woonkamer waar de laadmat opligt, als ik even achter mijn Mac ga zitten oid leg ik hem er op.
Lijkt een stomme luxe maar werkt erg goed.
Zo kan de normale lader gewoon in mijn nachtkastje blijven zitten.
Bedankt voor het posten! Ik zie inderdaad zeker het voordeel van mobiele 'charging spots', ben wel benieuwd of dit in de nabije toekomst al zou kunnen gebeuren. Al ben ik van nature wel vrij lui ingesteld, het een of twee keer per dag in en uitpluggen van het charger kabeltje vind ik nog niet irritant worden
Verwijderd
Ik heb de mijne inmiddels (via Phonehouse winkel gekocht) handmatig voorzien van die update.reneover schreef op zondag 13 januari 2013 @ 22:02:
Download staat ergens in dit topic een paar pagina's terug.
Instructies voor wat je met die download moet hier: http://www.wpcentral.com/how-fix-bricked-920-after-reset
(Navifirm stap 1 t/m 7 kun je overslaan, die files heb je al middels de download)
Let wel, ding krijgt een factory reset dus je kunt overnieuw beginnen met de inrichting.
(Of je doet handmatig eerst een backup naar de cloud via je instellingen menu).
Ik heb de nokia oplaadpad op mn werk, ideaal, vooral omdat je steeds wanneer je weggaat je de telefoon makkelijk kunt pakken en je geen stekkertjes hoeft in te pluggen. Zelfde bij terugkomen natuurlijk 
Voor thuis zie ik iets minder nut, als ik m daar oplaad is dat voor langere duur, meestal snachts..
Voor thuis zie ik iets minder nut, als ik m daar oplaad is dat voor langere duur, meestal snachts..
Verwijderd
Gaat de conditie van de batterij niet enorm achteruit als je dat ding om de haverklap op een lader legt/aansluit?
Van wat ik hierboven in de link lees gaat de batterij dan juist langer meeVerwijderd schreef op zondag 13 januari 2013 @ 22:43:
Gaat de conditie van de batterij niet enorm achteruit als je dat ding om de haverklap op een lader legt/aansluit?
Zolang de techniek van een accu niet veterberd wordt, gaat elke accu na zoveel gebruik en opladen kapot. Bij laptops kan je dit gemakkelijk zien met een wear lvl applicatie. Op wp7.8 ben ik deze nog niet tegenkomen. Kan zijn dat hij tegenwoordig op wp8 store er wel is.Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2013 @ 22:43:
Verwijderd
Ik kijk voornamelijk even naar mijn Galaxy S, die hield het na 2 jaar niet zo heel lang meer uit zonder lader. Dat hoop ik met de Lumia 920 toch wel wat langer vol te houden, zeker omdat je bij deze de batterij niet kunt vervangen. Althans niet eenvoudig, zal vast wel kunnen... maar toch...
Linkje ga ik even lezen.
Linkje ga ik even lezen.
Mijn iphone4 werd elke dag in de auto (2x per dag) en in de avond naar 100% geladen en daar merk ik nog niets van verminderde accu na 2,5 jaar.Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2013 @ 22:54:
Ik kijk voornamelijk even naar mijn Galaxy S, die hield het na 2 jaar niet zo heel lang meer uit zonder lader. Dat hoop ik met de Lumia 920 toch wel wat langer vol te houden, zeker omdat je bij deze de batterij niet kunt vervangen. Althans niet eenvoudig, zal vast wel kunnen... maar toch...
Linkje ga ik even lezen.
Ga er vanuit dat nokia ook wel goede accu gebruikt, gezien mijn 6 jaar oude 3320 het nog steeds bijna week volhoud na een laadbeurt
Nee joh dat is al jaren niet meer, elke dag leeg laten lopen tot minder dan 20% en dan opladen naar 100% is juist slecht met de huidige accu techniek.Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2013 @ 22:43:
Verwijderd
Mijn oudere Nokia's hebben het qua accu ook langer uitgehouden dat die galaxy S, maar ja... meer dan snake, bellen en SMS-en deed je daar niet mee. 
Aan het sap it is met die 920!
Opzich trouwens wel een geinige functie voor de batterij op 20%, dan kun je instellen dat er veel achtergrond processen automatisch worden uitgeschakeld (dat kan weer wel, maar 's avonds automatisch in een stille mode springen weer niet), zodat je nog kunt bellen of gebeld worden.
Aan het sap it is met die 920!
Opzich trouwens wel een geinige functie voor de batterij op 20%, dan kun je instellen dat er veel achtergrond processen automatisch worden uitgeschakeld (dat kan weer wel, maar 's avonds automatisch in een stille mode springen weer niet), zodat je nog kunt bellen of gebeld worden.
Sinds een aantal dagen ben ik ook een gelukkige Lumia 920 eigenaar
Een aantal jaar geleden had ik een Android toen ging ik over naar een WP7 / 7.5 telefoon dat vond ik al geweldig werken. Daarna kreeg ik van mijn werk een Galaxy S2, maar nu ik weer over ben WP en dan versie 8 blijf ik het toch een veel beter OS vinden dan Android (ook al ik die meer tweakwaardig).
En de kwaliteit van de Nokia vind ik ook super vergeleken met Samsung.
Een aantal jaar geleden had ik een Android toen ging ik over naar een WP7 / 7.5 telefoon dat vond ik al geweldig werken. Daarna kreeg ik van mijn werk een Galaxy S2, maar nu ik weer over ben WP en dan versie 8 blijf ik het toch een veel beter OS vinden dan Android (ook al ik die meer tweakwaardig).
En de kwaliteit van de Nokia vind ik ook super vergeleken met Samsung.
Verwijderd
Vrijdagmiddag mijn zwarte Lumia 920 telefoon mogen ontvangen via Coolblue. Een prachtig toestel om te zien en vast te houden. Ik vind hem persoonlijk echt niet te zwaar en/of te dik.
Ik heb een aantal 'issues' ondervonden.
-Bij het luisteren van muziek en wanneer je, je oordoppen plug eruit trekt hoor je nog een seconde geluid.
-Soms reageert de volumeregelaar niet helemaal goed. Dan wil je een nummer harder of zachter zetten en je ziet dat hij reageert met de cijfers 0/30 maar het geluid zelf veranderd niet van volume.
-Wanneer je muziek afspeelt op luidspreker en je regelt de volume met de hardware knoppen dan hoor je een soort gekraak door je muziek heen op het moment wanneer je die knoppen indrukt.
-3 keer heel kort vastgelopen en 1 keer een langere tijd wat behoorlijk irritant was.
-Ik heb het toestel gekregen zonder(!) de Portico update, wat ik toch wel erg jammer vind.
Ik hoop dat aantal goeie fixes en verbeteringen komen met een update maar tot nu toe ben ik er nog zeer tevreden mee. Hij heeft ook zeker zijn vele voordelen.
Ik heb een aantal 'issues' ondervonden.
-Bij het luisteren van muziek en wanneer je, je oordoppen plug eruit trekt hoor je nog een seconde geluid.
-Soms reageert de volumeregelaar niet helemaal goed. Dan wil je een nummer harder of zachter zetten en je ziet dat hij reageert met de cijfers 0/30 maar het geluid zelf veranderd niet van volume.
-Wanneer je muziek afspeelt op luidspreker en je regelt de volume met de hardware knoppen dan hoor je een soort gekraak door je muziek heen op het moment wanneer je die knoppen indrukt.
-3 keer heel kort vastgelopen en 1 keer een langere tijd wat behoorlijk irritant was.
-Ik heb het toestel gekregen zonder(!) de Portico update, wat ik toch wel erg jammer vind.
Ik hoop dat aantal goeie fixes en verbeteringen komen met een update maar tot nu toe ben ik er nog zeer tevreden mee. Hij heeft ook zeker zijn vele voordelen.
Die heb ik ff geprobeerd met xbox en nokia music player maar bij mij geen gekraak of 'lag' in de volume regeling.Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2013 @ 00:03:
Portico update kun je er zelf op flashen, howto en download link staat paar pag's terug in dit topic. Update is aanrader mbt batterij en foto performance.
Problemen die ik gehad heb kwamen van onstabiele programma's (skype beta) zorgde voor freezes, trage interface en warm toestel. Huidige Skype werkt echter perfect maar brakke software kan voor problemen zorgen.
En veel plezier met je Lumia!
[ Voor 7% gewijzigd door dr_dreey op 14-01-2013 03:15 ]
Verwijderd
hebben jullie ook een antivirus op je tel? dacht dat Avast iets gratis heeft voor telefoons, zal niet voor niks zijn?zie net alleen voor android
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2013 09:56 ]
Heb hier al gelezen dat een aantal mensen last heeft van een goedkope ratel bij de trilmotor, mijn 920 heeft dat ook. Het is de enige issue die ik heb opgemerkt voorlopig. Geen last van reboots of iets dergelijks.
Wat adviseren jullie om te doen, er gewoon aan te "wennen" / trillen uitschakelen of hem om te ruilen voor een nieuwe? En zijn er al mensen die ervaring hebben met het omruilen?
Wat adviseren jullie om te doen, er gewoon aan te "wennen" / trillen uitschakelen of hem om te ruilen voor een nieuwe? En zijn er al mensen die ervaring hebben met het omruilen?
[ Voor 8% gewijzigd door Seikeau op 14-01-2013 10:11 ]
Die had laatst toch een update/fix gekregen die de sync uitschakelde en daardoor de batterij niet meer leegtrok (omdat de sync constant door bleef lopen) ? Er moet dus nog wel een nieuwe versie aankomen, maar dat duurt ondertussen ook al aardig lang.Sheik schreef op maandag 14 januari 2013 @ 08:21:
Geen battery drain meer met Skype?
Het lijkt er wel op dat KPN de portico versie levert en de rest niet. Dat was volgens mij ook al wel in die flash-tool te zien (dat kpn een rom had), maar van de rest dus niet. Misschien heeft het te maken met de 4g reclame van ze? Wel jammer, maar zo lang duurt die update nu ook niet meer. Al kun je het nu ook al zelf doen.
Dat heb ik ook gedaan, krijg net een mail dat ze niet meer leverbaar zijnPlanet X schreef op zondag 13 januari 2013 @ 20:18:
[...]
Dank je wel voor de hint. Ik heb hem maar meteen besteld.
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Antivirus is onzinnig op een Windows Phone aangezien alles in een sandbox draait en dus ook de antivirus app niet buiten de sandbox kan werken om andere apps te scannen.Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2013 @ 09:54:
hebben jullie ook een antivirus op je tel? dacht dat Avast iets gratis heeft voor telefoons, zal niet voor niks zijn?zie net alleen voor android
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
En daar is mijn eerste post vanaf mijn (zwarte) Lumia 920. Allemachtig wat een schitterende telefoon. Kan er maar niet over uitkomen hoe geweldig mooi het scherm is! Sta telkens weer verbaasd als ik de telefoon uit mijn zak haal.
Vorige week had ik de rode lumia nog in bestelling staan bij CB maar ben dit weekend bij de Phonehouse in de Makro Nieuwegein helemaal omgeslagen. Heb de dummy modellen naast elkaar gelegd en ben tot de conclusie gekomen dat zwart toch echt meer mijn ding is. Wil niet zeggen dat rood niet mooi is, in tegendeel.. Maar het matte zwart sprak me toch meer aan. Ik denk dat t komt door het geweldige mooie scherm. De kleuren springen er toch wat meer uit bij de zwarte variant. Ik zal vanaf nu waarschijnlijk wat minder hier gaan posten en overschakelen naar het ervaringen topic. Voor degene die nog wachten: Geduld is een schone zaak, want zon mooie telefoon als de 920 is het meeeeeeer dan waard!
edit: trouwens niet voorzien van de Portico update. Weet iemand wanneer deze officieel in NL voor OTA geplanned staat? Ben niet zo fan van het navifirm flashen. Heb dan altijd het gevoel alsof je niet de officiële versie hebt.
edit2: ik zie dat ik vanuit het levertijden topic hierheen ben gemod. Post kan daarom wat offtopic overkomen.
Vorige week had ik de rode lumia nog in bestelling staan bij CB maar ben dit weekend bij de Phonehouse in de Makro Nieuwegein helemaal omgeslagen. Heb de dummy modellen naast elkaar gelegd en ben tot de conclusie gekomen dat zwart toch echt meer mijn ding is. Wil niet zeggen dat rood niet mooi is, in tegendeel.. Maar het matte zwart sprak me toch meer aan. Ik denk dat t komt door het geweldige mooie scherm. De kleuren springen er toch wat meer uit bij de zwarte variant. Ik zal vanaf nu waarschijnlijk wat minder hier gaan posten en overschakelen naar het ervaringen topic. Voor degene die nog wachten: Geduld is een schone zaak, want zon mooie telefoon als de 920 is het meeeeeeer dan waard!
edit: trouwens niet voorzien van de Portico update. Weet iemand wanneer deze officieel in NL voor OTA geplanned staat? Ben niet zo fan van het navifirm flashen. Heb dan altijd het gevoel alsof je niet de officiële versie hebt.
edit2: ik zie dat ik vanuit het levertijden topic hierheen ben gemod. Post kan daarom wat offtopic overkomen.
[ Voor 15% gewijzigd door stimmits op 14-01-2013 11:16 ]
Hoe zit het nu met de Whatsapp App op WP8? Is die nog steeds zo brak of werkt ie nu net als op iOS of Android?
Forever raver!
Specs: Workstation Server
Naar mijn mening kan daar nog flink wat aan verbeterd worden. Kom zelf vanaf een iPhone dus weet niet hoe de wp7 app precies in elkaar zat. Erger me het meest aan het feit dat er geen notification zichtbaar is op t lockscreen en dat de emoji niet overeen komen met de wp8 smileys.Techno Overlord schreef op maandag 14 januari 2013 @ 11:16:
Hoe zit het nu met de Whatsapp App op WP8? Is die nog steeds zo brak of werkt ie nu net als op iOS of Android?
http://www.windowsphone.c...d5-4c1a-8873-160c1635bbfaVerwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 15:27:
Goedemiddag!
Ik heb sinds kort een Windows Phone en wat een toptoestel!!
Ik zat net reacties te lezen en ik zag de volgende weer livetile: http://mytil.es/tile/50dc7a55d560b5ea16000007
Heeft er misschien iemand een idee hoe deze app heet?
Alvast bedankt
maran
Ik zou echt graag een Lumia 920 willen hebben maar als Whatsapp niet fatsoenlijk werkt, blijft het voor mij helaasch nog een no go... En met niet fatsoenlijk bedoel ik langzaam, geen contactpersoon/locatie/foto's/filmpjes kunnen doorsturen of ontvangen, onoverzichtelijk, geen kleuren bij namen tijdens groepsgesprek enzovoorts..
Forever raver!
Alles wat je beschrijft kan allemaal prima met de app. Wat ik graag zie is meer WP8 specifieke ondersteuning (live tegels, etc.)Techno Overlord schreef op maandag 14 januari 2013 @ 11:33:
Ik zou echt graag een Lumia 920 willen hebben maar als Whatsapp niet fatsoenlijk werkt, blijft het voor mij helaasch nog een no go... En met niet fatsoenlijk bedoel ik langzaam, geen contactpersoon/locatie/foto's/filmpjes kunnen doorsturen of ontvangen, onoverzichtelijk, geen kleuren bij namen tijdens groepsgesprek enzovoorts..
-- Altijd blijven prutsen --
Langzaam vind ik de whatsapp op wp8 niet (kom van een iphone 4). Ik heb geen problemen met het sturen van filmpjes en foto's, nieuwe chat met een contactpersoon beginnen kan ook zonder problemen.Techno Overlord schreef op maandag 14 januari 2013 @ 11:33:
Ik vind de look&feel van de wp8 versie van whatsapp mooier dan die van de iphone. Ik vind 'm strakker.
Wel heb ik zo nu en dan problemen met het ontvangen van berichten, alsin dat er opeens gewoon een aantal berichten in mn whatsapp staan zonder dat ie het geluidje heeft gegeven.
Overall werkt ie prima
Goede vriend van mij heeft half december na 3 dagen gebruik gemaakt te hebben van de Lumia 920 het apparaat terug gestuurd met als main reason dat Whatsapp niet zo smooth werkt en volgens mij ook de Facebook app die niet echt soepel liep of bepaalde features niet had. Ik weet natuurlijk niet of in de loop van de tijd er updates voor deze apps verschenen zijn.
Forever raver!
'niet zo smooth werkt'. Als je doelt op de snelheid, whatsapp start bij mij snel op, reageert ook lekker vlot. Ik heb niet het idee/gevoel dat de performance van whatsapp op mijn toestel een issue is...Techno Overlord schreef op maandag 14 januari 2013 @ 12:12:
Goede vriend van mij heeft half december na 3 dagen gebruik gemaakt te hebben van de Lumia 920 het apparaat terug gestuurd met als main reason dat Whatsapp niet zo smooth werkt en volgens mij ook de Facebook app die niet echt soepel liep of bepaalde features niet had. Ik weet natuurlijk niet of in de loop van de tijd er updates voor deze apps verschenen zijn.
Facebook werkt bij mij echt veel sneller en soepeler dan op de onze HTC One S en X.
Ja in December. Die apps zijn allemaal al geupdate en werken nu gewoon naar behoren.Techno Overlord schreef op maandag 14 januari 2013 @ 12:12:
Stom dat die vriend van je niet even wat meer geduld had. Nu zit tie zeker weer met een iphone op de bank.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Prijzen en leverdata horen niet in dit topic thuis. Daarvoor hebben we nu het prijzen en levertijden topic;
Alles over accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Nokia Lumia 920;
Prijzen en leverdata horen niet in dit topic thuis. Daarvoor hebben we nu het prijzen en levertijden topic;
Alles over accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Nokia Lumia 920;