[WP8] Ervaringen met de Nokia Lumia 920 - Deel 1 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 111 Laatste
Acties:
  • 585.211 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:39
Da's een denkfout. De HTC heeft geen mogelijkheid om draadloos op te laden en heeft ook geen optische stabilisatie in de camera.

De iPhone 5 kan zo dun en licht gemaakt worden omdat die telefoon die functies ook niet heeft.

Kijk naar de iPad 3 en 4 en het gewicht van die tablet tov het gewicht van de iPad 2. De 3 en 4 waren zwaarder. Waarom? Apple koos voor (oa) een retina scherm en daar was een zwaardere batterij voor nodig, Zelfde als wat Nokia met haar Lumia 920 doet, bepaalde features hebben gevolgen voor zwaarte/dikte.
In plaats dat je Nokia 'prijst' voor het toepassen van de extra features doe je ze zelfs notabene af alszijnde al reeds breed in gebruik (draadloos opladen, welke andere toestellen dan?). Het lijkt daardoor alsof je met 2 maten meet in je review, en dat is op z'n zachtst gezegd opmerkelijk.
De HTC 8X voor Verizon heeft wel draadloos laden en weet je wat het verschil is gewicht is? Twee (2) gram. Dat kan het dus niet verklaren. De camera kan zwaarder zijn, maar cameramodules zijn over het algemeen niet zwaar (paar tientallen grammetjes). Bovendien wordt het opgehangen in veren, die ook niet bekend staan om hun gewicht.

De accu is 2000mAh; kleiner dan die van de One X+, Galaxy S III, Optimus 4x HD, Nexus 4 en ga zo maar door. De iPad werd zwaarder door de grote accu, maar de Lumia 920 heeft geen grote accu ten opzichte van lichtere concurrenten. Het scherm is ook niet zwaarder: door Clear Sensing (Super Sensitive Touch) is het scherm zelfs lichter dan dat van gewone lcd's.

Over het meten met twee maten: draadloos laden is ontzettend gangbaar: denk maar aan elektrische tandenborstels etc. Het kwam voor het eerst in een 'high profile' telefoon met de Palm Pre in 2009. Daarna is het toegepast in onder meer toestellen voor Verizon in de VS, NTT Docomo in Japan en voor diverse providers in Zuid-Korea. Die toestellen zijn gemaakt door onder meer LG en HTC - niet de minste namen. Meer recent zijn er - slecht verkrijgbare - backcovers voor de Galaxy S III, en het zit in de Nexus 4.

Wat Nokia nu probeert te doen, is in Europa en de VS een ecosysteem maken rondom draadloos laden: dat er in horecagelegenheden matten liggen om telefoons op te laden bijvoorbeeld. Dat vind ik een goed initiatief en zo staat dat ook in de review: maar draadloos laden voor telefoons is er echter al jaren en de standaard die ze gebruiken - Qi - is grotendeels een vinding van Philips (voor alle producten die Qi ondersteunen, klik). Ik kan ze credits geven voor het proberen te laten doorbreken van draadloos laden, maar niet voor de uitvinding ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:47
arnoudwokke schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 09:29:
[...]
Een van de onderdelen die ik zwaar meeweeg is de 'engineering effort': de reden dat fabrikanten als Apple en Samsung zoveel moeite doen om hun telefoons zo licht mogelijk te houden is dat veel gebruikers dat waarderen.
[...]
Veel gebruikers hebben daar geen moeite mee - en het is een bewuste keuze die je maakt als je deze telefoon koopt. Maar het is niet iets waar ik een review omheen kan.
Veel gebruikers kunnen de lichte telefoon waarderen, veel gebruikers hebben geen moeite met de zware Nokia? Ik zie dan weinig verschil om eerlijk te zijn. De telefoon is misschien groter dan gemiddeld, eens. Maar de telefoon ziet er wel goed uit, iets wat denk ik het belangrijkste is voor het uiterlijk?
Ik heb trouwens niets tegen de kleur rood (ik draag nu weer rood, net als tijdens de videoreview), maar het gladde materiaal (en die moest ik beoordelen) heeft naar mijn smaak niet de luxe feel van de matte afwerking: het is qua achterkant net een S III. Ik heb hem ook bij tientallen mensen in de handen gedrukt (waaronder veel van de HQ-crew van T.net) om de mening te horen, en tot mijn verbazing viel hij vaak niet in de smaak - iets dat te maken had met de combinatie van materiaal en de tint rood; rode kunststof heeft kennelijk voor veel mensen een associatie met goedkoop Intertoys-speelgoed en niet met high-end telefoons.
De beoordeling van het design van de telefoon wordt, bij dit model, dus bepaald door de kleur?
Als je een matte grijze telefoon had gehad, had de score anders geweest? Dat vind ik wel vreemd dat daar dan één cijfer voor wordt gegeven. De One X vind ik er in het wit ook veel mooier uitzien dan de grijze. Wat krijgt de One X nu voor het uiterlijk?
[...]
Een van de onderdelen die ik zwaar meeweeg is de 'engineering effort'
Ik citeer dit even apart omdat ik denk dat hier de shitstorm richting jou ontstaat. Ik ben het met je eens met wat je al vaker hebt gezegd: de scorekaart zoals hij nu is zuigt. Maar eigenlijk vind ik dat je helemaal geen scorekaart moet maken. Mijn bovestaande twee quotes en de reactie daarop, zijn een goed voorbeeld waarom het niet goed werkt.

Voortaan moeten gewoon de belangrijkste plus- en minpunten aan worden gestipt en dat hele gebeuren met aantal sterren moet gewoon de prullenbak in worden gesmeten. Iedereen mag lekker zelf bepalen hoe zwaar hij de plus- en minpunten weegt. Vind ik persoonlijk erg fijn werken, zoals het op Engadget nu ook gebeurt. Nu krijg je gezeur over sterretjes hier en sterretjes daar, opmerkingen als Android Wokke, etc, een discussie die nooit zal eindigen. Weg met de scorekaart zeg ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:19
arnoudwokke schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 10:01:
[...]

De HTC 8X voor Verizon heeft wel draadloos laden en weet je wat het verschil is gewicht is? Twee (2) gram. Dat kan het dus niet verklaren. De camera kan zwaarder zijn, maar cameramodules zijn over het algemeen niet zwaar (paar tientallen grammetjes). Bovendien wordt het opgehangen in veren, die ook niet bekend staan om hun gewicht.

De accu is 2000mAh; kleiner dan die van de One X+, Galaxy S III, Optimus 4x HD, Nexus 4 en ga zo maar door. De iPad werd zwaarder door de grote accu, maar de Lumia 920 heeft geen grote accu ten opzichte van lichtere concurrenten. Het scherm is ook niet zwaarder: door Clear Sensing (Super Sensitive Touch) is het scherm zelfs lichter dan dat van gewone lcd's.

Over het meten met twee maten: draadloos laden is ontzettend gangbaar: denk maar aan elektrische tandenborstels etc. Het kwam voor het eerst in een 'high profile' telefoon met de Palm Pre in 2009. Daarna is het toegepast in onder meer toestellen voor Verizon in de VS, NTT Docomo in Japan en voor diverse providers in Zuid-Korea. Die toestellen zijn gemaakt door onder meer LG en HTC - niet de minste namen. Meer recent zijn er - slecht verkrijgbare - backcovers voor de Galaxy S III, en het zit in de Nexus 4.

Wat Nokia nu probeert te doen, is in Europa en de VS een ecosysteem maken rondom draadloos laden: dat er in horecagelegenheden matten liggen om telefoons op te laden bijvoorbeeld. Dat vind ik een goed initiatief en zo staat dat ook in de review: maar draadloos laden voor telefoons is er echter al jaren en de standaard die ze gebruiken - Qi - is grotendeels een vinding van Philips (voor alle producten die Qi ondersteunen, klik). Ik kan ze credits geven voor het proberen te laten doorbreken van draadloos laden, maar niet voor de uitvinding ervan.
HTC heeft aangekondigt dat de Verizon versie draadloos kan worden opgeladen, maar het gaat toch enkel nog om een aankondiging/bevestiging. Ik zie geen specs, waar heb jij die gevonden?

Wat betreft het draadloos laden, ik snap dat het draadloos laden gangbaar is bij items als tandenborstels etc. Maar we hebben het hier toch over mobiele telefoons? Geef ze dan die punten voor het doorlaten breken van het draadloos laden! Daar gaat het toch om? Een iPhone is ook licht, maar een tandenborstel is ook licht! En toch geef je die iPhone punten omdat ie zo licht is!Of, je gaat de camera van een iPhone 5 toch ook niet 'waardeloos' noemen omdat een digitale spiegel reflex camera veel mooiere foto's kan maken?
Het is meten met 2 maten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-10 00:05
[...]

Ik heb trouwens niets tegen de kleur rood (ik draag nu weer rood, net als tijdens de videoreview), maar het gladde materiaal (en die moest ik beoordelen) heeft naar mijn smaak niet de luxe feel van de matte afwerking: het is qua achterkant net een S III. Ik heb hem ook bij tientallen mensen in de handen gedrukt (waaronder veel van de HQ-crew van T.net) om de mening te horen, en tot mijn verbazing viel hij vaak niet in de smaak - iets dat te maken had met de combinatie van materiaal en de tint rood; rode kunststof heeft kennelijk voor veel mensen een associatie met goedkoop Intertoys-speelgoed en niet met high-end telefoons.
Dank voor de uitleg. Dus een zwarte matte krijgt wellicht 4 sterren voor design? Dat zou ik vreemd vinden. Keuze is dan ineens een nadeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Misschien krijgen we een review voor elke kleur, waarbij de score afhankelijk is van de gekozen kleur?
(sarcastisch ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
Dank voor de uitleg. Dus een zwarte matte krijgt wellicht 4 sterren voor design? Dat zou ik vreemd vinden. Keuze is dan ineens een nadeel?
Keuze is geen nadeel, maar ik krijg maar 1 reviewexemplaar; meestal de versie die ze het liefste op foto's en in video's willen terugzien. Een andere kan ik niet beoordelen, maar als het materiaal hetzelfde is en voelt als van de Lumia 800, kan ik me voorstellen dat hij er een ster bij kan krijgen; dat materiaal voelt veel meer luxe, mooi afgewerkt en goed aan. Maar ik heb hem slechts kort vastgehad bij een presentatie, niet getest - ik kan hem dus niet beoordelen. Ik beoordeel slechts degene die ik heb getest.
Maar eigenlijk vind ik dat je helemaal geen scorekaart moet maken. Gewoon de belangrijkste plus- en minpunten aanstippen en dat hele gebeuren met aantal sterren gewoon de prullenbak insmijten. Iedereen mag lekker zelf bepalen hoe zwaar hij de plus- en minpunten weegt. Vind ik persoonlijk erg fijn werken, zoals het op Engadget nu ook gebeurt. Nu krijg je gezeur over sterretjes hier en sterretjes daar
Helemaal mee eens. Een betere scorekaart zou trouwens ook al helpen, maar het blijft een kaart met sterretjes waarop je niet alles uit kunt leggen wat erachter zit. Maar ik ben niet de baas bij Tweakers. Geloof me, ik heb echt geprobeerd die scorekaart eruit te krijgen, want ik merk dat veel mensen zich er blind op staren en hem - terecht - niet of niet helemaal begrijpen: het is een onding dat ik het liefst vorig jaar zag verdwijnen.
HTC heeft aangekondigt dat de Verizon versie draadloos kan worden opgeladen, maar het gaat toch enkel nog om een aankondiging/bevestiging. Ik zie geen specs, waar heb jij die gevonden?
Link staat erbij in mijn post - en ironisch genoeg quote je die, waardoor je de link ook zelf hebt gepost :P Ik bedenk me nu pas: de Verizon-versie heeft extra antennes voor ontvangst van cdma, waardoor het verschil in gewicht ook kan worden verklaard.

[ Voor 12% gewijzigd door arnoudwokke op 11-12-2012 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:40
Arnoud kan de score in onze ogen het toch niet goed praten. Net als mensen mijn Audi A1 lelijk vinden, ik vind het een leuk uitziend autotje. Idem met de Lumia 920. Ik heb ook geen probleem met het gladde uiterlijk, dat vond ik nou juist mooier en luxer dan de matte. En anders is er altijd nog een schuursponsje.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
arnoudwokke schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 10:18:
[...]
Link staat erbij in mijn post - en ironisch genoeg quote je die, waardoor je de link ook zelf hebt gepost :P Ik bedenk me nu pas: de Verizon-versie heeft extra antennes voor ontvangst van cdma, waardoor het verschil in gewicht ook kan worden verklaard.
Ja klopt, alleen zal het draadloos opladen het gewicht van de HTC 8X laten toenemen. De 132 gram die daar wordt weergegeven is ex draadloos laden:
Zie ook:
http://www.wpcentral.com/...pared-other-windows-phone

Dus een vergelijk tussen het gewicht van de 8X en de Lumia 920 loopt wat dit onderwerp betreft scheef.

Zie ook deze specs, de 130 gram van de HTC 8X is ex draadloos opladen:
Afbeeldingslocatie: http://cdn.wpcentral.com/sites/wpcentral.com/files/postimages/35454/Comparison%20HTC%208X%20Samsung%20ATIV%20S%20and%20Nokia%20Lumia%20920_e1s.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door deBennie op 11-12-2012 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
@DeBennie de versie voor Verizon is 132 gram :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:40
For the record:
Afbeeldingslocatie: http://nokiagadgets.com/wp-content/uploads/2012/10/coil.png

Ik zie dit ding echt geen 2 gram wegen, eerder 20 gram. Wellicht wordt de HTC 8X met draadloos oplader wel net zo zwaar als de Lumia?

Hier zo'n draadloos oplaadhoesje voor de iPhone, weegt zo'n 40 gram. Dat is dan wel inclusief hoesje,

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
arnoudwokke schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 10:57:
@DeBennie de versie voor Verizon is 132 gram :)
Ok, dus of de wireless charging coil van de HTC 8X is stukken kleiner dan die van de Lumia 920 en dus zal de laadtijd van draadloos opladen stukken langzamer gaan dan dat van de Lumia 920, of de 132 gram tov de 130 gram ex draadloos laden klopt niet.
2 gram voor zo'n coil alleen?

Punt is uiteindelijk dat je een vergelijking trekt met iets wat je in de hand hebt (Lumia 920 met draadloos laden, 1 van de 1e zo niet de 1e telefoon die je in de hand hebt gehad die draadloos kan opladen) en iets waarvan je een vooraankondiging hebt gezien en aanneemt dat de specs die je ziet kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:26
zonoskar schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 10:29:
Arnoud kan de score in onze ogen het toch niet goed praten. Net als mensen mijn Audi A1 lelijk vinden, ik vind het een leuk uitziend autotje. Idem met de Lumia 920. Ik heb ook geen probleem met het gladde uiterlijk, dat vond ik nou juist mooier en luxer dan de matte. En anders is er altijd nog een schuursponsje.
Tuurlijk is het hier met alle 920 liefhebbers gewoon lastig. Ik heb er geen problemen mee dat er legitieme redenen worden gegeven waardoor dit toestel niet uitblinkt, maar ik vind de beredenering gewoon beneden maat. Dat een gladde variant minder sterren krijgt dan een matte variant is gewoon niet goed te praten. De klant heeft de keuze op meerdere kleuren, laat hem dan beslissen welke hij wil hebben. De rode bevalt duidelijk niet bij de reviewer, maar anderen zijn er weer lyrisch over.

Ook het gedoe met de accu die een bug bevalt, maar nog steeds beter presteert dan de Nexus die toch veel hoger wordt gewaardeerd, is gewoon niet goed te praten.

Imo kan een review nooit ineens 1 of meerdere sterren omhoog gaan vanwege wat bugs of (veranderde) persoonlijke voorkeuren. Iets is goed of niet goed en dat kan niet alleen de schuld zijn van het huidige review-systeem.
Een Audi A1 gaat niet ineens van lelijk naar heel mooi door het aanpassen van de trekhaak of zijspiegels. Dan is er teveel in detail gegaan op het uiterlijk en dat hoort bij het geven van dit soort reviewcijfers gewoon niet. Dan is er verkeerd gewogen en dat moet gewoon worden voorkomen.

[ Voor 9% gewijzigd door Martinspire op 11-12-2012 11:19 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 11:17:
[...]

Tuurlijk is het hier met alle 920 liefhebbers gewoon lastig. Ik heb er geen problemen mee dat er legitieme redenen worden gegeven waardoor dit toestel niet uitblinkt, maar ik vind de beredenering gewoon beneden maat. Dat een gladde variant minder sterren krijgt dan een matte variant is gewoon niet goed te praten. De klant heeft de keuze op meerdere kleuren, laat hem dan beslissen welke hij wil hebben. De rode bevalt duidelijk niet bij de reviewer, maar anderen zijn er weer lyrisch over.

Ook het gedoe met de accu die een bug bevalt, maar nog steeds beter presteert dan de Nexus die toch veel hoger wordt gewaardeerd, is gewoon niet goed te praten.

Imo kan een review nooit ineens 1 of meerdere sterren omhoog gaan vanwege wat bugs of (veranderde) persoonlijke voorkeuren. Iets is goed of niet goed en dat kan niet alleen de schuld zijn van het huidige review-systeem.
Een Audi A1 gaat niet ineens van lelijk naar heel mooi door het aanpassen van de trekhaak of zijspiegels. Dan is er teveel in detail gegaan op het uiterlijk en dat hoort bij het geven van dit soort reviewcijfers gewoon niet. Dan is er verkeerd gewogen en dat moet gewoon worden voorkomen.
Ik ben ook niet eens hoe de review uiteindelijk is geworden, maar in mijn ogen heeft Nokia wel bereikt wat ze wilde toen ze begonnen met het uitbrengen van Windows Phone.

Ik merk sinds de release van de 820 en 920 dat mensen echt weer geïnteresseerd zijn Microsoft. Zie zelfs familieleden aan mij vragen of de nieuwe Nokia wat is. Nu ze weten dat ik hem ook ga kopen zijn ze zeer enthousiast over het toestel. Wat wilt Nokia nog meer?? Drie mensen die overstappen van de iphone en android naar wp8.

Om terug te kopen op de review, de normale consument gaat die echt niet hier op tweakers.net kijken, die stappen de winkel binnen en bekijken daar de telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

vali schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 11:33:
[...]

Om terug te kopen op de review, de normale consument gaat die echt niet hier op tweakers.net kijken, die stappen de winkel binnen en bekijken daar de telefoons.
Onderschat "de gewone consument" niet. collega's van mij, die ik geheel onder die noemen vind vallen, kijken ZEER regelmatig naar reviews van Tweakers.

Arnoud, complimenten dat je hier e.e.a. komt toelichten. Sommige zaken doen mijn wenkbrauwen wel fronsen. Zaken die voor jou legitiem lijken, komen op mij anders over.

Ik kan stellig ontkennen dat ik een liefhebber van WP ben, maar dat is natuurlijk onzin. Ondanks dat ben ik het met je eens dat Nokia het deels lijkt te verkloten bij de introductie van de 920. Vermeende bewuste beperkte beschikbaarheid in de UK, een camera die VEEL te veel geyped is en nu de beloften niet na kan komen. Tel dat op bij mogelijke fouten van Microsoft (hangende toestellen enz.) en ik ben het eens dat dit toestel niet de 5 sterren krijgt die sommigen hier zouden willen zien. 3 is echter echt te karig en volgens mij vind jij dat zelf ook. Hopelijk zorgt het 2e exemplaar dat je krijgt (heb gekregen?) in ieder geval voor betere prestaties met de camera. Met een beetje geluk sturen ze je een zwarte, blauwe of grijze zodat je ook een tweede oordeel kan vellen over de mate van luxe uitstraling van het toestel.

ALs die twee punten beter uitpakken, dan lijken mij die 4 sterretjes geen probleem meer :P

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mqrk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-10 12:32
arnoudwokke schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 10:18:
[...]

Helemaal mee eens. Een betere scorekaart zou trouwens ook al helpen, maar het blijft een kaart met sterretjes waarop je niet alles uit kunt leggen wat erachter zit. Maar ik ben niet de baas bij Tweakers. Geloof me, ik heb echt geprobeerd die scorekaart eruit te krijgen, want ik merk dat veel mensen zich er blind op staren en hem - terecht - niet of niet helemaal begrijpen: het is een onding dat ik het liefst vorig jaar zag verdwijnen.
Even een opmerking los van de kritiek op je review van de L920, denk ik dat jij/jullie/Tweakers, je wel moet realiseren dat niet iedereen de hele review leest. Veel mensen skippen naar de conclusie, en zien dan 3 sterren staan, combineren dat met het feit dat ze zelf ook hoge verwachten hadden en zijn hierdoor teleurgesteld. Die mensen krijgen niet mee dat deze score vertekend is door bijvoorbeeld het feit dat het hier alleen de rode gladde versie betreft. Dus ik denk dat je hier toch je (terechte) onvrede met het sterrensysteem moet onderdrukken en duidelijker aangeven dat dit puur op basis van de rode, gladde testversie is, met bugs en slechte camera, op de conclusies pagina. (Ja, ik weet dat er al veel goed staat in de conclusie, maar bijvoorbeeld design niet)

Verder nog 1 klein puntje van kritiek, naar aanleiding van je eerdere opmerking in dit topic dat je de foto's maakt via de tap-to-screen functie. Een van de redenen dat het toestel mij aanstaat is juist de aanwezigheid van een fysieke camerabutton, dit zal niet zo zijn voor iedereen, maar deze knop komt amper terug in de review. Het staat alleen vermeld bij uiterlijk, maar lijkt me toch wel de moeite waard om ook bij het camera hoofdstuk te vermelden. Verder mijn complimenten voor de toelichting in dit topic, aangezien hier toch vooral de mensen zitten die zich zowat persoonlijk aangetast voelen in hun keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-05-2023
[...]

Nokia heeft een andere aanpak gekozen: de Lumia 920 is veel groter dan nodig is om het scherm te huisvesten, veel dikker dan nodig is om de componenten te huisvesten (tenzij de camera ongelofelijk veel groter is dan iedereen denkt, maar dan hadden ze dat best mogen tonen) ..
Wat betreft de camera, bekijk dit eens http://mynokiablog.com/wp-content/uploads/2012/09/MNB15.jpg en de bijbehorende post met meer afbeeldingen http://mynokiablog.com/20...ed-on-nokia-808-pureview/

Je kunt dan redelijk goed zien dat de camera al behoorlijk groot is, koppel dit samen met de dikte van het scherm de shell en een aantal EMI shields en je hebt de dikte van 10,7mm. Snap je punt wel dat ie dik is, vind zelf ook wel dat er een mm of 2 af had gemogen, maar had toch wel v erwacht dat je dikte beter kon verklaren. M.a.w. dat je als tech journalist de bovengenoemde afbeeldingen al wel eens had gezien. :)
zonoskar schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 10:58:
For the record:
[afbeelding]

Ik zie dit ding echt geen 2 gram wegen, eerder 20 gram. Wellicht wordt de HTC 8X met draadloos oplader wel net zo zwaar als de Lumia?

Hier zo'n draadloos oplaadhoesje voor de iPhone, weegt zo'n 40 gram. Dat is dan wel inclusief hoesje,
De coil die je daar aanhaalt lijkt in de opladers te zitten en niet in telefoons zelf. Zoek maar eens op TDK wireless charging coil dan kom je uit op een gewicht van 4 tot 5 gram en een dikte van een halve millimeter. Dan praat je wel over het allernieuwste spul, dus stel dat de 920 dat niet gebruikt dan zou je over een mm dikte praten en misschien 7 gram.

[ Voor 29% gewijzigd door Beanie op 11-12-2012 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PaT schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 11:46:
[...]

Onderschat "de gewone consument" niet. collega's van mij, die ik geheel onder die noemen vind vallen, kijken ZEER regelmatig naar reviews van Tweakers.
Er zijn inderdaad uitzonderingen, maar wat ik merk als verkoper is dat grotendeels van de consument hun conclusie trekt uit het verkoopgesprek van de desbetreffende verkoper.

Daarom hoop ik dat ze eindelijk de verkopers in de telefoonzaken eens opleiden. Laatste smartphonewinkel waar ik was (Hi), wist niet eens wat de lumia 920 was en hierdoor ook niet eens wanneer hij uitkomt.

[ Voor 18% gewijzigd door vali op 11-12-2012 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
vali schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 12:05:
[...]

Er zijn inderdaad uitzonderingen, maar wat ik merk als verkoper is dat grotendeels van de consument hun conclusie trekt uit het verkoopgesprek van de desbetreffende verkoper.

aarom hoop ik dat ze eindelijk de verkopers in de telefoonzaken eens opleiden. Laatste smartphonewinkel waar ik was (Hi), wist niet eens wat de lumia 920 was en hierdoor ook niet eens wanneer hij uitkomt.
Verkopers van telefoonzaken zijn in de meeste gevallen gewoonweg clueless, heb al meermalen ergens gestaan dat ik een verkoper moest vertellen wat voor telefoon het was en wat de specs/besturingssysteem waren. Dat zijn toch wel de basics die je behoort te weten als je in zo'n zaak staat, ging overigens ook nog eens over een mainstream apparaat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Beanie schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 12:02:

De coil die je daar aanhaalt lijkt in de opladers te zitten en niet in telefoons zelf. Zoek maar eens op TDK wireless charging coil dan kom je uit op een gewicht van 4 tot 5 gram en een dikte van een halve millimeter. Dan praat je wel over het allernieuwste spul, dus stel dat de 920 dat niet gebruikt dan zou je over een mm dikte praten en misschien 7 gram.
Dit is de coil uit de DT900, de charging pad:
Afbeeldingslocatie: http://mynokiablog.com/wp-content/uploads/2012/12/DT900-600x450.jpg
Zie: http://hotmobileupdates.b.../12/my-nokia-blog_11.html

De coil die wordt aangehaald is wel degelijk de coil die in de Lumia 920 zit:
Hier komt de afbeelding vandaan:
http://www.repairpartstock.com/news-xx.asp?id=191

Er staat:
From teardown map, we can see that the main components of the Nokia Lumia 920,especially the wireless charging coil.Using the wireles charging will aggravate the whole weight and can not make it thinner.
In this era of pursuiting of thinner and lighter,Nokia sacrifice thickness while adding cool wireless charging function,whether such a move will gain market recognition? and how you look at the wireless charging significance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
Ik baseer me op de specslijsten van HTC: ik weet dat je wilt dat hij veel zwaarder is, maar HTC geeft 130 gram op voor de 8X zonder draadloos laden, 132 gram voor de versie met. Gewoon officiele specs, cijfers die meestal maximaal 3-4 gram afwijken. Nokia heeft ook een cover voor de Lumia 820 met draadloos laden; ik kan het verschil in gewicht niet zo snel vinden trouwens, maar wie dat vindt, weet hoe zwaar het is.
Wat bugs? In zijn meest extreme vorm - dus met apps geinstalleerd - leg je het toestel 's avonds zonder te laden met 80 procent volle accu weg, om hem de volgende ochtend leeg te pakken. Mij is dat niet gebeurd, bij andere media wel. In de minder extreme vorm - dus na hard reset - loopt de accu nog altijd te onvoorspelbaar snel leeg.
En een camera die als verkoopargument dient maar ook volgens Nokia onder de maat presteert is ook geen kleine bug; veel mensen zullen dat meenmenen in hun keuze voor dit toestel. Natuurlijk kan dit de score beinvloeden.
Met een beetje geluk sturen ze je een zwarte, blauwe of grijze zodat je ook een tweede oordeel kan vellen over de mate van luxe uitstraling van het toestel.
Nope, het is opnieuw een rode. En tja, een toestel vier sterren geven op basis van de potentie die het heeft kan niet. Als de bugs zijn opgelost, is dat voor mij - zoals ook in de review staat - genoeg reden om de vierde ster toe te kennen.

Nog even een woord van Nokia: ik heb net uitgebreid met ze gesproken over de issues. Aan de update voor de camera wordt gewerkt, maar er is geen garantie dat de toestellen die in Nederland in januari uitkomen inderdaad die update al bevatten.

Volgens Nokia doen de bugs zich voor op in elk geval meer toestellen dan de mijne, maar hoeveel het er zijn is onduidelijk. De hoop is dat het gaat om incidenten en dat alle toestellen die in Nederland worden verkocht deze bugs niet bevatten.

Degene die ik heb gesproken, klonk vooral teleurgesteld dat een toestel dat elders al uit is nog zulke bugs kan bevatten. Gelukkig zijn ze zich ervan bewust en nemen ze het serieus: dat is de eerste stap naar een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Tjah, tegenwoordig worden telefoonverkopers (die telefoons verkopen, niet via telefoon verkopen haha) ook niet echt meer uitgezocht op kennis of correctheid daarvan. Een vlotte babbel met hoge marges is het enige waar ze naar kijken. Dus wat dat betreft is het niet raar. Ik had alleen verwacht dat de maatschappijen en leveranciers wel wat meer druk zouden leggen om ze van fatsoenlijke info te voorzien die ze ook daadwerkelijk kunnen vertellen aan de klant. Volgens mij kijkt het merendeel nu niet verder dan de verpakking, logo en look&feel om vervolgens alleen daarop te baseren wat een goede telefoon is. Het gaat ze er niet meer om dat ze de klant een kwalitatief en goed passend product verkopen, maar dat ze uberhaupt iets verkopen en het liefst iets waar winst op te behalen valt.

Maar zoals ik al eerder aanhaalde: de review en het cijfer worden imo teveel betrokken bij de nieuwsberichten, met daarbij enorme druk op de nadelen en niet op wat voor positieve elementen er te belichten zijn.

En @hierboven wederom:
De camera presteert inderdaad minder dan verwacht, maar schiet desalniettemin nog steeds prima plaatjes en zijn nog steeds een bak beter dan camera's van pak em beet een jaar of 2 jaar geleden.

Overigens zit ik zelf nog steeds op nieuws te wachten over een blauwe 920, maar heb het idee dat die nog wel een aantal maanden op zich laat wachten. Is daar inmiddels bij Nokia al wat meer over bekend?

[ Voor 16% gewijzigd door Martinspire op 11-12-2012 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
arnoudwokke schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 12:16:
ik kan het verschil in gewicht niet zo snel vinden trouwens, maar wie dat vindt, weet hoe zwaar het is.
Euhh, is dat niet net waar het om draait, JIJ zou dat toch moeten uitzoeken? Jij bent per slot van rekening degene die een aantal zaken in de review beweerd? :)

Nogmaals, je hebt 1 van de eerste zoniet de 1e telefoon die draadloos kan opladen in je hand en je vergelijkt (het gewicht) hem met een telefoon die je nog niet in de hand hebt gehad en waarvan de specs niet duidelijk als een klontje zijn. En nog zeg je dat het draadloos opladen breed wordt toegpast. Klopt, bij tandenborstels, maar niet bij telefoons. Nogmaals, je vergelijkt de camera van een iPhone 5 toch ook niet met een dure digitale spiegel reflex camera en doet de camera van die iPhone 5 dan af als een matig dingetje?
Dat is wat ik bedoel met meten met 2 maten.

[ Voor 0% gewijzigd door deBennie op 11-12-2012 12:25 . Reden: niet moest zijn net :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online
gezeik over gewicht, het lijkt wel een stel wijven zeg! ;)

Net of je je pols verzwikt met een telefoon van 180 gram. Met een van 120 gram moet je uitkijken dat hij niet wegwaait als de wind er onder slaat. Gaat toch helemaal nergens over.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Omdat de 920 nog niet in Nederland verkrijgbaar is, vind ik het gepaster om het artikel meer preview dan review te noemen.
Deze discussie gaat nu over enkele grammetjes, ik ben metname teleurgesteld in de subjectiviteit die ik tussen de regels door kan lezen. Maargoed, volgens mij heeft verder discussieren over dit artikel weinig zin. Laten we hopen dat dit mensen de overstap naar WP8 niet gaan tegenhouden. Dit verdient een innovatief platform met originele telefoons niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:32
Sheik schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 12:51:
Omdat de 920 nog niet in Nederland verkrijgbaar is, vind ik het gepaster om het artikel meer preview dan review te noemen.
Deze discussie gaat nu over enkele grammetjes, ik ben metname teleurgesteld in de subjectiviteit die ik tussen de regels door kan lezen. Maargoed, volgens mij heeft verder discussieren over dit artikel weinig zin. Laten we hopen dat dit mensen de overstap naar WP8 niet gaan tegenhouden. Dit verdient een innovatief platform met originele telefoons niet.
Nee want hij is elders al uit en zal in ongewijzigde vorm ook op de Nederlandse markt komen, daar doen de huidige bugs en toekomstige oplossingen ervan niks aan af.

Verder snap ik het gebash niet zo goed. Ik vond de review prima, zowel positieve kanten als negatieve kanten worden goed belicht. En inderdaad, de 920 is ook een flinke telefoon, en ja dat had waarschijnlijk ook wel wat kleiner gekund. Dat hij als enige draadloos opgeladen kan worden wil niet zeggen dat je hem niet kan vergelijken met andere telefoons. Nokia kiest ervoor om dat in een telefoon te implementeren, dat is een bewuste keuze en dan weten ze dat ze met andere telefoons vergeleken worden. Als Volkswagen een koelkast van 400kg in hun Golf stopt wordt ie qua gewicht ook nog steeds vergeleken met een Opel astra zonder koelkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
T7D_Sneezy schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 13:12:
[...]
Als Volkswagen een koelkast van 400kg in hun Golf stopt wordt ie qua gewicht ook nog steeds vergeleken met een Opel astra zonder koelkast.
Nou, een voorbeeld wat iets waarschijnlijker is: benzine- en dieselmotoren. Een volkswagen diesel zie je niet snel in een vergelijkende test met enkel benzine motoren.

Diesels zijn zwaarder maar hebben voordelen (zuiniger, meer koppel, goedkopere brandstof)
Lumia is zwaarder, maar heeft voordelen (draadloos laden, optische beeldstabilisatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
arnoudwokke schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 12:16:
[...]

Wat bugs? In zijn meest extreme vorm - dus met apps geinstalleerd - leg je het toestel 's avonds zonder te laden met 80 procent volle accu weg, om hem de volgende ochtend leeg te pakken. Mij is dat niet gebeurd, bij andere media wel.

[...]
Als je het design puur beoordeelt op basis van een glad rood exemplaar omdat dat de enige is die ter beschikking is gesteld, mag je ook alleen bugs meenemen die je zelf hebt ondervonden. De batterij is in jouw exemplaar beter dan 2 sterren lijkt me dan (want even goed of beter dan de Nexus 4 uit je eigen tests).

En nu hou ik er over op, moet ook geen kruisverhoor worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Het is nog helemaal niet zeker dat ie met dezelfde OS versie en dezelfde hardware in de Nederlandse schappen komt te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Martinspire schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 13:23:
Het is nog helemaal niet zeker dat ie met dezelfde OS versie en dezelfde hardware in de Nederlandse schappen komt te liggen.
Kan me eigenlijk niet voorstellen dat er binnen nu en de release echt iets noemenswaardigs gaat veranderen.

Nokia kennende zal het toestel wel gewoon uitgeleverd worden met de Software die de huidige eigenaren nu ook draaien en mochten er dan update's zijn wil de telefoon deze gelijk installeren zodra hij voor het eerst internet krijgt.

Was bij mijn duitse model niet anders namelijk.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
T7D_Sneezy schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 13:12:
[...]
Nee want hij is elders al uit en zal in ongewijzigde vorm ook op de Nederlandse markt komen, daar doen de huidige bugs en toekomstige oplossingen ervan niks aan af.
Ja, voor de Nederlandse markt is dit artikel een preview, dit product is nog officieel niet gelanceerd op de Nederlandse markt. Daar doen lanceringen in andere markten niets aan af. Jij weet niet wat er nog verbeterd/veranderd wordt als deze telefoon in januari in de schappen ligt. Niemand weet dit hier. Het blijft speculeren, het blijft bij vermoedens en niets is nog feitelijk bewezen dat gebruikers in Nederland problemen door bestaande bugs krijgen.

Ik wil hierover ook niet discussieren, dit is gewoonweg de situatie. Ik heb een HTC 8X overigens voor het geval ik een Lumia 920 lover wordt genoemd hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
  • Laatst online: 24-06-2024
Ik ben eigenlijk wel blij dat niet iedereen met "mijn" telefoon loopt. Ik was onlangs op een borrel, daar stond ik met een vriend met dezelfde Lumia 800 (blauw). Riep een vrouw: "Hey kijk ze hebben dezelfde telefoon". Ik vroeg willekeurig haar en drie mensen om haar heen, laat jullie telefoon eens zien. Hadden allemaal een iPhone...tja originaliteit is ook wat waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-10 21:43

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Folkifoon schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 13:52:
Ik ben eigenlijk wel blij dat niet iedereen met "mijn" telefoon loopt. Ik was onlangs op een borrel, daar stond ik met een vriend met dezelfde Lumia 800 (blauw). Riep een vrouw: "Hey kijk ze hebben dezelfde telefoon". Ik vroeg willekeurig haar en drie mensen om haar heen, laat jullie telefoon eens zien. Hadden allemaal een iPhone...tja originaliteit is ook wat waard!
Dat zou mij dan weer helemaal NIETS interesseren. Hebben we het nog steeds over hoe een review gewogen moet worden eigenlijk?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 15:20:
[...]

Dat zou mij dan weer helemaal NIETS interesseren. Hebben we het nog steeds over hoe een review gewogen moet worden eigenlijk?
Blijkbaar in grammen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-10 21:43

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik probeer ook eens een woordgrapje... :p

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 15:53:
Ik probeer ook eens een woordgrapje... :p
Vind ik leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
Ik heb hem net binnen met helaas het tril-probleem. Als vibrate aan staat dan komt er een raar geluid uit
de telefoon. Ik lees op internet dat hier veel mensen last van hebben:
http://discussions.nokia....attle/td-p/1604928/page/2

Ik heb het hier volgens mij nog niet voorbij zien komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Folkifoon schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 16:04:
Ik heb hem net binnen met helaas het tril-probleem. Als vibrate aan staat dan komt er een raar geluid uit
de telefoon. Ik lees op internet dat hier veel mensen last van hebben:
http://discussions.nokia....attle/td-p/1604928/page/2

Ik heb het hier volgens mij nog niet voorbij zien komen...
ik heb dat ook wel hoor, zet de tril functie altijd als eerste uit dus nooit echt last van gehad maar zit er zeker in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
Heel veel hebben er last van, ik twijfel het toestel meteen weer terug te sturen, andere optie is over een tijdje ermee naar Nokia gaan en omwisselen of repareren.

Voor alle duidelijkheid, dit doet de mijne ook:
YouTube: Nokia Lumia 920 vibration rattling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:39
Kan iemand bevestigen dat de Lumia een tril feedback geeft tijdens het typen? :) Mensen vinden dit niet fijn maar ik typ als een gehandicapte zonder :Y)

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
chaoscontrol schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 17:03:
Kan iemand bevestigen dat de Lumia een tril feedback geeft tijdens het typen? :) Mensen vinden dit niet fijn maar ik typ als een gehandicapte zonder :Y)
Volgens mij niet nee, al kun je wel een geluid afspelen.

Ik zou overigens wel eens willen zien hoe het vergroten van het lettertype er eigenlijk uitziet. Schaalt alles mooi mee? Mijn moeder wil namelijk binnenkort ook wel aan een WP8 toestel, maar heeft helaas toch nog wel altijd haar leesbril nodig om smsjes te lezen en dat zou ze dus graag liever niet willen. Ik vraag me alleen af of de hele interface daar een beetje goed mee werkt, of dat er maar een deel wordt vergroot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iVibes
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-04 18:14

iVibes

We Were Meant to Fly

chaoscontrol schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 17:03:
Geen trillen tijdens het typen maar wel geluid idd. Geluid 'toetsen indrukken' kan aan of uit gezet worden bij beltonen en geluiden..

* Building a portfolio around shitcoins is just a shitfolio *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik zie op WP7 dat de HTC 8X een WP8 update heeft gekregen, van 9903 naar 10211.
Ik had eigenlijk begrepen dat het updaten van WP zelf buiten Nokia/HTC/Samsung om zou gaan?
(Alle toestellen krijgen de update vanaf het zelfde moment.) Nu zie ik op mijn Nokia alleen helaas nog geen update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Mijn HTC 8X heeft minder features 'aan boord' dan de Lumia 920. Er is dus naast de WP8 update nog altijd wat extra werk te verzetten voor de Nokia's, HTC's en Samsungs in deze markt. Differentiatie maakt het nog geen uniforme OS update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimmits
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-10 16:57
Folkifoon schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 16:53:
Heel veel hebben er last van, ik twijfel het toestel meteen weer terug te sturen, andere optie is over een tijdje ermee naar Nokia gaan en omwisselen of repareren.

Voor alle duidelijkheid, dit doet de mijne ook:
YouTube: Nokia Lumia 920 vibration rattling
Als ik degene was die het filmpje had gemaakt zou ik me meer zorgen maken om het geluid wat de autofocus van de camera maakt. Dacht eerst dat dat geluid uit de telefoon kwam :|

Lees inderdaad dat meer mensen er last van hebben. Vreemd dat je er vrij weinig over leest in de reviews.

@arnoudwokke - Ben jij deze vreemde feature (laten we het maar positief houden ;) ) ook tegen gekomen bij jou review model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

Mijn trilfunctie werkt zonder problemen, vele malen getest... heb je hier ook last van als je de back, home en/of search knoppen gebruikt Folkifoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09-2023
Ik las hier eerder een site waar alles van WP8 werd uitgelegd enz. Maar ik kan deze nu nergens meer vinden. Heeft iemand die link.

gevonden |:(

http://www.windowsphone.com/nl-nl/phones

[ Voor 19% gewijzigd door stansfield op 11-12-2012 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
ivibes schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 22:42:
Mijn trilfunctie werkt zonder problemen, vele malen getest... heb je hier ook last van als je de back, home en/of search knoppen gebruikt Folkifoon?
Nee dan niet maar die trillen maar heel kort. Heb het idee dat de back/home/search knoppen iets minder hard trillen dan op mijn 800.

Het is wachten tot er duidelijkheid over komt waar het probleem zit. Niet iedereen heeft het probleem, dus kan een bepaalde batch geweest zijn. Ik weet nog niet wat ik er mee ga doen, misschien twee weken houden en als er dan geen oplossing is terug sturen (kan tot 30 dagen, moet hij wel netjes blijven). Verder zit mijn simkaart nog in de 800, want zonder Whatsapp is er weinig aan helaas. De W8 versie zou snel beschikbaar komen, maar wanneer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is dat trillen gewoon de camera die vrij hangt in z'n behuizing vanwege de OIS.

Ik had vandaag iets vreemds met de accu. Wel eens eerder gehad volgens mij, maar nu heb ik het mooi in grafiek vorm :)

http://i.imgur.com/zanko.png

Zie de erg plotselinge daling om ~12:45. Ik was op dat moment niks op de telefoon aan het doen, toch liep ie erg snel leeg. Alle achtergrondtaken stonden uit, op de Battery Level for WP8 app na. Nou ja, alle achtergrond taken: als je naar geavanceerd gaat in dat scherm staat er dat je sommige apps niet uit kunt zetten en in dat lijstje staan inderdaad apps die niet in het lijstje ervoor staan (waar je ze kunt blokkeren) en ze zijn allemaal uitgegrijst. Iemand enig idee wat dit betekent? Zo staat bijvoorbeeld de WPCentral app in dat lijstje en de NOS app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2012 @ 00:09:
Volgens mij is dat trillen gewoon de camera die vrij hangt in z'n behuizing vanwege de OIS.
Nee dat is het niet, het lijkt uit de hoek bij de simkaart te komen maar als ik deze+houder eruit haal is het nog steeds. En zoals gezegd zijn er zowel 920's die het wel als niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

Inderdaad een vreemd fenomeen, er wordt zelfs gesproken dat bepaalde kleuren L920's dit zouden hebben of idd de loshangende camera, maar geloof hier zelf niet zo in. Heb zelf een gele waar dit vaker het geval zou zijn, hier niet dus.

Qua accu gebruik zag ik de eerste dagen ook wat aparte pieken en dalen, nadat ik 5 dagen geleden een hard-reset heb gedaan lijkt het stukken beter. Draai nu al 38 uur met vrij intensief gebruik (youtube, mixradio, camera, internet, apps, etc..) en nog steeds 29% beschikbaar. Laat hem nu helemaal leeglopen voordat ik hem weer ga opladen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-10 10:59

alwinus

Tweaked

Zo de mijne gaat naar Nokia Care. Issues:
- Vibrate rattle. Als ik de linkeR bovenhoek indruk dan is de rattle weg. Alleen nog maar een mooie vibrate ;) Als ik de hoek weer loslaat gaat weer iets mee resoneren. Dat hoort niet.
- Dode pixel. Moeilijk te zien maar die is er wel.
- Batterij blijft tamelijk slecht (kan inderdaad nog door firmware worden opgelost maar er zijn ook mensen die er geen last van hebben)
- Bij de back toets komt er aan de zijkant licht door de behuizing (er zit wat teveel ruimte tussen het randje en het schermje. Meer ruimte dan aan de rechterkant van het toestel. Komt ook makkelijk stof in
- Er zit al redelijk wat stof in de front facing camera.

Ik heb al contact gehad met de customer service. Zij hebben daarop de Lumia 920 toegevoegd om aan te kunnen melden voor repair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoenix_555
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:45
alwinus schreef op woensdag 12 december 2012 @ 09:50:
Zo de mijne gaat naar Nokia Care. Issues:
- Vibrate rattle. Als ik de linkeR bovenhoek indruk dan is de rattle weg. Alleen nog maar een mooie vibrate ;) Als ik de hoek weer loslaat gaat weer iets mee resoneren. Dat hoort niet.
- Dode pixel. Moeilijk te zien maar die is er wel.
- Batterij blijft tamelijk slecht (kan inderdaad nog door firmware worden opgelost maar er zijn ook mensen die er geen last van hebben)
- Bij de back toets komt er aan de zijkant licht door de behuizing (er zit wat teveel ruimte tussen het randje en het schermje. Meer ruimte dan aan de rechterkant van het toestel. Komt ook makkelijk stof in

Ik heb al contact gehad met de customer service. Zij hebben daarop de Lumia 920 toegevoegd om aan te kunnen melden voor repair.
Kan je later melden hoe het gegaan is en hoe lang het duurt?
Ben wel benieuwd als ik dit later ook met mijn toestel moet, dan weet ik tenminste hoe lang het duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie reclame voor de Lumia 920 voor het gemiddelde publiek. Het is verder geen diepgaande recensie, maar geeft wel een aardig beeld van de mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-10 10:59

alwinus

Tweaked

phoenix_555 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 10:37:
[...]

Kan je later melden hoe het gegaan is en hoe lang het duurt?
Ben wel benieuwd als ik dit later ook met mijn toestel moet dan, dan weet ik tenminste hoe lang het duurt.
Zal ik doen. Vanavond moet ik nog wat wat foto's maken van mijn toestel en een filmpje van de rattle. Dan vul ik meteen even de volledige aanvraag in. Wel ellende dat mijn toestel dan weer weg is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
alwinus schreef op woensdag 12 december 2012 @ 11:20:
[...]

Zal ik doen. Vanavond moet ik nog wat wat foto's maken van mijn toestel en een filmpje van de rattle. Dan vul ik meteen even de volledige aanvraag in. Wel ellende dat mijn toestel dan weer weg is :(
Ik heb ook even contact gehad met Care, ik vroeg of het niet algemeen bekend is inmiddels bij Nokia maar dat wist hij niet.

Alleen als hard knijp linksboven hoor ik t geluid niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-10 14:30

Ryceck

Constants and Variables

Hm ding lijkt hier ook wat herrie te maken. In ieder geval wel wat minder als ik linksbovenin druk, maar moet zeggen dat ik me er nog niet heel erg aan stoor.

Wellicht als dit wel het geval wordt dat ik de Care afdeling eens ga bellen, maar tot op dit moment wil ik niet zonder mijn Nokia zijn dus ik doe het er wel ff mee :P

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoonman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-10 17:51
Klinkt heel erg als een "review" waarbij de reviewer gewoon de marketing sheet heeft gelezen

https://free-sudoku-puzzle.net - http://chordoracle.com - https://resistorcolors.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhorvers
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-06-2023
Kan iemand mij vertellen of de Lumia ook voor het geluid zo'n mooie 'mute' knop heeft ... of kun je hem omdraaien (op z'n kop), zodat ie 'stil' wordt, of moet je in je homescreen een (stil) profiel kiezen ?

En hoe zit het eigenlijk met de 'geluidjes' ... stel je die wel of niet in per toepassing ? Kun jij ook 'eigen' geluidjes gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
bhorvers schreef op woensdag 12 december 2012 @ 13:35:
Kan iemand mij vertellen of de Lumia ook voor het geluid zo'n mooie 'mute' knop heeft ... of kun je hem omdraaien (op z'n kop), zodat ie 'stil' wordt, of moet je in je homescreen een (stil) profiel kiezen ?

En hoe zit het eigenlijk met de 'geluidjes' ... stel je die wel of niet in per toepassing ? Kun jij ook 'eigen' geluidjes gebruiken ?
-Wanneer je aan je volume regelaar zit, kun je rechtsboven een icoontje aanraken om het op stil te zetten. Dit kan ook via de lockscreen. Omdraaien heb ik niet geprobeerd.
-Geen geluidjes/volume per toepassing, grootste Windows Phone 8 nadeel imo. Erg irritant dat volume altijd even hoog staat. Mijn ringtone staat bijv. best hard, als ik dan een spelletje wil spelen, dan is dat dus ook erg luid.
-Je kunt alleen een eigen ringtone instellen. Geen eigen geluidjes voor notificaties enzo.

[ Voor 10% gewijzigd door Chester op 12-12-2012 13:44 ]

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Het zou trouwens best goed kunnen dat het trillende object in de Lumias de accu is.
als ik mijn 920 voorzichtig schud voel ok een behoorlijk object bewegen binnenin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Donstil schreef op woensdag 12 december 2012 @ 14:19:
Het zou trouwens best goed kunnen dat het trillende object in de Lumias de accu is.
als ik mijn 920 voorzichtig schud voel ok een behoorlijk object bewegen binnenin.
Is dat niet de camera die je voelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
De camera is niet groot. Hij is relatief misschien groter dan andere camera modules maar nog steeds is het een module van niets. Ergens hier stond een link naar de technische handleiding, daarin kun je zien dat de camera module niet heel groot is. Ik denk dan ook niet dat Donstil dat bedoeld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Eerder werd al aan de camera module gedacht maar het voelt veel zwaarder en groter.

Beetje lastig uitleggen maar als ik de telefoon naar Links schud (dus niet heen en weer), voel ik een fractie later een redelijk zwaar "iets" botsen tegen de linker kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bhorvers schreef op woensdag 12 december 2012 @ 13:35:
of kun je hem omdraaien (op z'n kop),
Flip to silence zit wel op de Lumia 900 (na een update).
Komt misschien op de Lumia 920 dan ook wel met een update?!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2012 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WWJD
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-10 17:44

WWJD

*pluh*

Heb vandaag mijn lumia ontvangen, helaas wel een dode pixel..
Verder lukt het mij niet om mijn microsoft account toe te voegen, hij zegt dat hij geen verbinding kan maken. Heeft iemand anders dit probleem ook (gehad) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

Live opname van Muse in Helsinki op een Lumia 920:

(wel ff switchen naar 720p HD)

En de L920 beschikt dus wel over een FM tuner, alleen ondersteunt WP8 dit (nog) niet:

http://mynokiablog.com/20...fm-tuner-its-just-not-on/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

WWJD schreef op woensdag 12 december 2012 @ 18:54:
Heb vandaag mijn lumia ontvangen, helaas wel een dode pixel..
Verder lukt het mij niet om mijn microsoft account toe te voegen, hij zegt dat hij geen verbinding kan maken. Heeft iemand anders dit probleem ook (gehad) ?
Ja 1 keer, later nog een keer geprobeerd toen lukte het wel, maar kan wel ff duren.
Als je met dezelfde gegevens wel in kan loggen op http://www.windowsphone.com/ zou het moeten lukken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
  • Laatst online: 12-01-2024
Microsoft outlook account werkend krijgen duurde bij mij ook even, na een dagje wachten werkt alles prima. Overigens heb ik nu gmail en outlook draaien en het valt me op dat google veel sneller de mails naar je telefoon pushed.
ik stap dus niet over naar outlook, Gmail werkt prima op de Lumia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WWJD
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-10 17:44

WWJD

*pluh*

Hij doet het nu inderdaad wel, kwestie van even geduld hebben :) Ben ondertussen helemaal over op outlook.com, krijg m'n gmail mailtjes daar ook binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-10 14:52
ivibes schreef op woensdag 12 december 2012 @ 19:26:

[video]

En de L920 beschikt dus wel over een FM tuner, alleen ondersteunt WP8 dit (nog) niet:

Ziet er goed uit, en klinkt goed

Komend weekend ook feestje, helaas nog geen L920 om mee te testen :+

[ Voor 3% gewijzigd door Cyrus The Virus op 13-12-2012 11:21 ]

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:06
teddebraak schreef op woensdag 12 december 2012 @ 19:33:
Microsoft outlook account werkend krijgen duurde bij mij ook even, na een dagje wachten werkt alles prima. Overigens heb ik nu gmail en outlook draaien en het valt me op dat google veel sneller de mails naar je telefoon pushed.
ik stap dus niet over naar outlook, Gmail werkt prima op de Lumia.
Klopt. Is een algemeen "probleem".

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

Iedereen hier gisteren ook de Extra & Info systeem update voor hun Nokia ontvangen?

Zo niet, hier een kleine uitleg + linkje om handmatig te updaten:
http://www.wpcentral.com/...ystem-update-lumia-phones

• jojoba007
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-10 20:44
Een vraag, ik kan een 920 overnemen die iemand gekocht heeft in Dubai. Zou dit op één of andere manier
problemen geven bijv. met het Nederlandse netwerk of iets dergelijks?

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

jojoba007 schreef op donderdag 13 december 2012 @ 11:42:
Een vraag, ik kan een 920 overnemen die iemand gekocht heeft in Dubai. Zou dit op één of andere manier
problemen geven bijv. met het Nederlandse netwerk of iets dergelijks?
Volgens mij geen standaard 2 jaar fabrieksgarantie in ieder geval omdat het geen EU lidstaat is..

• jojoba007
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-10 20:44
ivibes schreef op donderdag 13 december 2012 @ 11:55:
[...]

Volgens mij geen standaard 2 jaar fabrieksgarantie in ieder geval omdat het geen EU lidstaat is..
Ok, goed, daar kan ik nog mee leven. Ik kan hem voor veel goedkoper overnemen. Iemand had de telefoon gekocht voor haar dochter (meegenomen uit dubai) maar die wil hem niet. Ondankbaar kreng :*) :P

[ Voor 3% gewijzigd door jojoba007 op 13-12-2012 12:13 ]

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20
Een aantal paginas terug is al eens voorbij gekomen een voorbeeld van een duitse L920 (vodafone)
In die post werden de talen weergegeven waarin je de telefoon kan instellen.
In het duitse model staat ook de nederlandse taal als optie in.

Dan zou je even moeten kijken of in die post ook de taal staat die ze in Dubai spreken (arabisch) Want als er die in staat dan heeft het arabische model waar jij over praat veel kans wel nederlandse taal (en duits) als optie.
Staat daar geen arabische taal bij het duitse model dan kan je hoogstwaarschijnlijk ook geen nederlandse taal instellen.

- Mijn PC -

• deBennie
Leuke app die een random beeld op je lockscreen toont: locksider
http://www.windowsphone.c...ba-425d-821f-1f83aa35417b

Is nu nog gratis (nog een dag oid).

(is er overigens een topic waarin windows phone 8 apps gepost kunnen worden?)

• phoenix_555
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:45
Weet iemand of er een app is voor StumbleUpon?

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:47
deBennie schreef op donderdag 13 december 2012 @ 13:05:
[...] (is er overigens een topic waarin windows phone 8 apps gepost kunnen worden?)
Nee, er is wel Windows Phone 7 Marketplace en applicaties, maar voor WP8 nog niet. Wellicht dat je die kan aanmaken en wat vrijwilligers kan vinden voor de startpost.

• Gers72
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 29-06-2021
Ik heb net 2 updates handmatig moeten bijwerken (Nokia drive Beta en Rowi). Ik vond wel vreemd dat Windows Store (via live tiles bijv.) zelf niet had aangegeven dat er updates waren (las het via wpcentral).
Overigens, oa update van gisteren (Nokia Extra's en informatie) kreeg ik wel via live tile van windows store te zien ... Vreemd ..

• RawChild
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:35

RawChild

PSN: Rawchild

vreemd, bij mij stond een 3 bij mijn store, toen ik er op klikte zag ik meteen dat er 3 updates waren.

PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL

• Gers72
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 29-06-2021
RawChild schreef op donderdag 13 december 2012 @ 13:42:
vreemd, bij mij stond een 3 bij mijn store, toen ik er op klikte zag ik meteen dat er 3 updates waren.
Foutje denk ik dan maar of ik was iets te snel ;) Nu weer 3 updates ... Metrotube, Creative studio en Battery Monitor. Lumia920 up2date ! ;)

• Beanie
Gers72 schreef op donderdag 13 december 2012 @ 13:32:
Ik heb net 2 updates handmatig moeten bijwerken (Nokia drive Beta en Rowi). Ik vond wel vreemd dat Windows Store (via live tiles bijv.) zelf niet had aangegeven dat er updates waren (las het via wpcentral).
Overigens, oa update van gisteren (Nokia Extra's en informatie) kreeg ik wel via live tile van windows store te zien ... Vreemd ..
Het duurt soms even voordat je store tile laat zien dat er updates zijn. Zal te maken hebben met de interval waarmee de store naar updates zoekt.

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

Ziet er idd netjes uit! :Y

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
jojoba007 schreef op donderdag 13 december 2012 @ 12:12:
[...]

Ok, goed, daar kan ik nog mee leven. Ik kan hem voor veel goedkoper overnemen. Iemand had de telefoon gekocht voor haar dochter (meegenomen uit dubai) maar die wil hem niet. Ondankbaar kreng :*) :P
Neen, voor veel goedkoper zou me dat ook niet boeien :), toestel zal waarschijnlijk geen Nederlandse taal hebben, maar dat moet geen probleem zijn, wanneer je een beetje met Engels uit de voeten kunt.

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online
Zal wel een i-ding willen, met een hoesje...

Maar volgens mij kan iedere telefoon (behalve de 1e generatie) in het NL.

zeker, zeker

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

Caelorum schreef op donderdag 13 december 2012 @ 13:09:
[...]

Nee, er is wel Windows Phone 7 Marketplace en applicaties, maar voor WP8 nog niet. Wellicht dat je die kan aanmaken en wat vrijwilligers kan vinden voor de startpost.
Zou wel leuk zijn als dit opgepakt wordt, is wel een draadje met potentie denk ik..

• chaoscontrol
ivibes schreef op woensdag 12 december 2012 @ 19:26:

[video]

Offtopic: Zin in!!!!!!! Ziggodome de 17e :7

Helaas de Lumia nog niet binnen om te testen tegen die tijd :)

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

chaoscontrol schreef op donderdag 13 december 2012 @ 18:35:
[...]

Offtopic: Zin in!!!!!!! Ziggodome de 17e :7

Helaas de Lumia nog niet binnen om te testen tegen die tijd :)
Nou dan ga ik toch ipv jou die kant op de 17e? Beloof dat ik de beelden van m'n 920 hier zal plaatsen :+

• MrMute
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-09-2024
Ik ben er zeer hard over aan het denken om een witte Lumia 920 te kopen (vind deze mooier dan de zwarte), het enige dat me tegenhoud is dat de witte variant glossy is en ik een hekel heb aan vingerafdrukken. Verder hoor ik ook dat de glossy varianten net wat meer grip hebben als de matte varianten. Wat zijn jullie gedachten hierover? Hoe zit het met vingerafdrukken op glossy Lumia 920 modellen?

Nog een vraagje: weet iemand of er een matte screen protector bestaat voor de Lumia 920? Ik ken iemand met een matte screen protector op zijn iPhone en dat ziet er gewoon heel netjes uit en trekt geen vingerafdrukken of vuil aan :).

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:10

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

MrMute schreef op donderdag 13 december 2012 @ 19:26:Nog een vraagje: weet iemand of er een matte screen protector bestaat voor de Lumia 920? Ik ken iemand met een matte screen protector op zijn iPhone en dat ziet er gewoon heel netjes uit en trekt geen vingerafdrukken of vuil aan :).
Ik heb al een jaar een Lumia 800, zonder screenprotector, gewoon in mijn broekzak, tas, jas etc. Niet met een sleutelbos erop, natuurlijk... Er is werkelijk geen krasje op te bekennen. Als nieuw. Dus ik zou gewoon geen screenprotector nemen, nergens voor nodig.

• MrMute
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-09-2024
beschuit schreef op donderdag 13 december 2012 @ 19:34:
[...]

Ik heb al een jaar een Lumia 800, zonder screenprotector, gewoon in mijn broekzak, tas, jas etc. Niet met een sleutelbos erop, natuurlijk... Er is werkelijk geen krasje op te bekennen. Als nieuw. Dus ik zou gewoon geen screenprotector nemen, nergens voor nodig.
Ik zou de screenprotector dan ook voornamelijk gebruiken voor vingerafdrukken en vuil tegen te gaan. En langs de andere kant toch ook een deel voor protectie, heb namelijk een gebarsten scherm op mijn Nexus en dat wil ik niet nog is.

• MTBreak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-09 10:52
MrMute schreef op donderdag 13 december 2012 @ 19:36:
[...]

Ik zou de screenprotector dan ook voornamelijk gebruiken voor vingerafdrukken en vuil tegen te gaan. En langs de andere kant toch ook een deel voor protectie, heb namelijk een gebarsten scherm op mijn Nexus en dat wil ik niet nog is.
Gebarsten scherm hou je niet tegen met screenprotector hoor. Of je moet een Polycarbonaat plaat ervoor plakken die groter is dan de telefoon:P

Verwijderd

Zijn er plannen voor tapatalk voor windows phone 8?
De express tapatalk is maar buggy...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:30
Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2012 @ 22:53:
Kun je dat niet beter aan Tapatalk vragen?

Overigens, als het betreffende forum v4 van vBulletin gebruitk, dan kan in de settings het default mobile template aangezet worden, en dan is het forum op een mobiel uitstekend in de browser bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
ivibes schreef op donderdag 13 december 2012 @ 18:40:
[...]

Nou dan ga ik toch ipv jou die kant op de 17e? Beloof dat ik de beelden van m'n 920 hier zal plaatsen :+
Ik zal er nog eens een nachtje over slapen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

MrMute schreef op donderdag 13 december 2012 @ 19:26:
Ik ben er zeer hard over aan het denken om een witte Lumia 920 te kopen (vind deze mooier dan de zwarte), het enige dat me tegenhoud is dat de witte variant glossy is en ik een hekel heb aan vingerafdrukken. Verder hoor ik ook dat de glossy varianten net wat meer grip hebben als de matte varianten. Wat zijn jullie gedachten hierover? Hoe zit het met vingerafdrukken op glossy Lumia 920 modellen?

Nog een vraagje: weet iemand of er een matte screen protector bestaat voor de Lumia 920? Ik ken iemand met een matte screen protector op zijn iPhone en dat ziet er gewoon heel netjes uit en trekt geen vingerafdrukken of vuil aan :).
De matte varianten hebben juist wat meer grip dan de glanzende varianten.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2012 @ 22:53:
Je kunt volgens mij gewoon Board Express for Tapatalk gebruiken? Die werkt voor mijn eigen forum prima. Al hebben de meeste forums wel een mobiel thema erbij, waardoor ik eigenlijk net zo lief gewoon de browser gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
alwinus schreef op woensdag 12 december 2012 @ 09:50:
Ik heb dat ook, erg slordig ziet dat eruit. Gebruik de frontcam nooit dus laat het even zo.

Als het goed is zou dit bij het scherm niet moeten kunnen, die schermen worden vaak zo geplaatst dat er geen stof bij kan komen. Althans dat is zo bij de Galaxy Sx lijn, htc en Apple iPhone.

Pagina: 1 ... 24 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Prijzen en leverdata horen niet in dit topic thuis. Daarvoor hebben we nu het prijzen en levertijden topic;

Alles over accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Nokia Lumia 920;