Nou da's mooi kut
Ik dacht m'n 920 even terug naar fabrieksinstellingen te zetten, maar ben nou al de hele avond bezig. Na het bevestigen kwam ie oneindig lang in een scherm met twee draaiende tandwielen terecht. Dacht dat ik 'm gebricked had (en wilde al
deze stappen uitvoeren), maar na rebooten kwam ik in de setup terecht. Vervolgens probeer ik me aan te melden met m'n Microsoft account, maar dat lukte niet want er kon geen verbinding gemaakt worden.
Verder ging de setup goed, maar ik wilde graag een backup terug laten zetten (accounts, sms-jes, apps enzo) maar dat kan dus blijkbaar alleen tijdens de setup. Maar dat ging bij mij dus niet, want ik kon me toen niet aanmelden bij m'n Microsoft account. Nog een keer een harde reset naar fabrieksinstellingen gedaan, wéér de 'cogwheels of death' (die term copyright ik bij deze) en wéér kon ik me niet aanmelden tijdens de setup, en dus geen backup restore kunnen doen. Na de setup doorlopen te hebben probeerde ik of ik uberhaupt wel dataverbinding had, en dat had ik dus niet. Ik kreeg een pagina van T-Mobile dat mogelijk m'n toestel niet goed geconfigureerd was voor mobiel internet. Toen heb ik de SIM kaart eruit gehaald en in m'n oude iPhone gedaan en daar had ik gewoon mobiel internet.
Uiteindelijk heb ik mobiel internet aan kunnen zetten door in het providerscherm 'apn voor mobiel internet toevoegen' te doen (gegevens zijn; apn naam: 'internet', username en wachtwoord allebei 'tmobile'). Toch maar weer een reset naar fabrieksinstellingen gedaan om te kijken of het nu wel zou werken (misschien dat het op de SIM kaart wordt opgeslagen...) maar nee, helaas. Je kan tijdens de setup ook geen Wifi instellen, anders was er geen probleem geweest. Maar je
moet een mobiele dataverbinding hebben, anders kan je de backup niet terugzetten. Maar ik heb blijkbaar geen mobiele dataverbinding na een hard reset, dus ik heb niks aan backups.
De eerste keer twee weken geleden dat ik de SIM kaart erin deed had ik gelijk gewoon 3G internet.. geen idee wat er nu anders is, maar wel verontrustend (ik heb verder geen idee of die APN instellingen de 'goeie' manier zijn). Ik kan ook lekker weer al m'n accounts gaan configureren en alle apps installeren..
Waarom Microsoft je geen wifi laat instellen tijdens setup is mij een raadsel.