[WP8] Ervaringen met de Nokia Lumia 920 - Deel 1 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 111 Laatste
Acties:
  • 585.211 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:02
MrMute schreef op donderdag 13 december 2012 @ 19:26:

Nog een vraagje: weet iemand of er een matte screen protector bestaat voor de Lumia 920? Ik ken iemand met een matte screen protector op zijn iPhone en dat ziet er gewoon heel netjes uit en trekt geen vingerafdrukken of vuil aan :).
Heb een matte Brando op mijn omnia7, maar daar zie je net zo goed stof en vingerafdrukken op, alleen zie je ze minder snel omdat de protector geen licht weerspiegeld onder de meeste hoeken. Leg je hem plat op tafel onder verlichting, zie je ook gewoon alles.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• le dj
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-06 19:05
Was op zoek naar de cyan versie. Iemand een idee of deze ook in ons land komt? En zo wanneer?
Volgens ATT site (doorgelinkt van nokia.com/us) http://www.att.com/shop/w...yan.html#fbid=aTom9W3uuCv en de eigen nokia site zijn er ook nog heel veel accessores in die kleur. Grote kans van wel dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roboreaper
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-10 21:07

roboreaper

Collecting your robots

le dj schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 15:32:
Was op zoek naar de cyan versie. Iemand een idee of deze ook in ons land komt? En zo wanneer?
Volgens ATT site (doorgelinkt van nokia.com/us) http://www.att.com/shop/w...yan.html#fbid=aTom9W3uuCv en de eigen nokia site zijn er ook nog heel veel accessores in die kleur. Grote kans van wel dus
ik wacht zelf ook nog op de blauwe, als die in europa uitkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaurdian
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 23:44
Ik neig naar een grijze, maar ik weet het nog niet zeker. Eerst effe in het echt zien. Beetje jammer dat ik dat abbo wil met 10 gb bij vodafone, maar dat die actie de 6e ophoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag dan toch een gele 920 gekocht,zeer mooi toestel al zal WP8 hard wennen zijn,ringtones is al niet zo evident als verwacht.

btw...vroeger bestond er zoiets als club nokia waar je je toestel kon registreren,bestaat dat nog?Want ik vind er niets van terug.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2012 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-10 08:58
Whatsapp staat weer in de wp8 store :)
http://www.windowsphone.c...85-4c7e-a9ec-054cf4569a79

[ Voor 54% gewijzigd door SunnieNL op 15-12-2012 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
Weet iemand waar je kan instellen hoelang je telefoon overgaat voordat die doorgaat naar de Voicemail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:47
sundace schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 08:38:
Weet iemand waar je kan instellen hoelang je telefoon overgaat voordat die doorgaat naar de Voicemail?
kan je vaan instellen in het menu die je krijgt als je belt naar je voicemail. het is namelijk iets wat je operator voor je regelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
Bij mij draait die super snel...
Alleen:
- geen lockscreen info
- batterij vliegt omlaag nu. Normaal gaf telefoon aan dat die wel 1,5 dag vol houdt, maar nu is de verwachting nog maar 5 uur. Ff afwachten of dat blijft :(
Whatsapp staat ook niet bij de achtergrond taken, dus lijkt erop dat ze minder legale methode gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik draai de nieuwe versie sinds vannacht en merk totaal niets aan batterij verbruik op mijn HTC 8X. Nu draait de 8X wel al op de nieuwste OS versie, dus misschien ligt het daar aan. Maar nogmaals WA draait soepel, snel, geen issues gehad nog en qua batterij verbruik is er geen probleem te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
Caelorum schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 09:08:
[...]

kan je vaan instellen in het menu die je krijgt als je belt naar je voicemail. het is namelijk iets wat je operator voor je regelt.
Gezocht en gezocht, niet te vinden.
Heb het nu maar opgelost door een **61 code naar tmobile te sturen. Maar zal straks na overschakelen naar vodafone nog wel keer moeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil ook de grijze hebben. Zal in december even naar Duitsland rijden voor een exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
sundace schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 11:45:
[...] Gezocht en gezocht, niet te vinden.
Heb het nu maar opgelost door een **61 code naar tmobile te sturen. Maar zal straks na overschakelen naar vodafone nog wel keer moeten
ah ok, mja op het KPN netwerk moet je in ieder geval bellen naar je voicemail, in het menu dat je dan krijgt kan je instellen hoe lang het duurt voordat (of dat het überhaupt gebeurt) de beller wordt doorverbonden met de voicemail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-06-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 21:32:
Vandaag dan toch een gele 920 gekocht,zeer mooi toestel al zal WP8 hard wennen zijn,ringtones is al niet zo evident als verwacht.

btw...vroeger bestond er zoiets als club nokia waar je je toestel kon registreren,bestaat dat nog?Want ik vind er niets van terug.
Gefeliciteerd met de aankoop! Heb zelf ook de gele, erg blij met de keuze. Na een jaar de blauwe 800 is het wel prettig wat verandering.

Heb je last van het vreemde geluid bij het trillen? Download de app Vibrate, dan kan je het goed horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-10 14:52
Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 11:47:
Ik wil ook de grijze hebben. Zal in december even naar Duitsland rijden voor een exemplaar.
De grijze word voorals nog nergens verkocht.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Folkifoon schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 12:33:
[...]

Gefeliciteerd met de aankoop! Heb zelf ook de gele, erg blij met de keuze. Na een jaar de blauwe 800 is het wel prettig wat verandering.

Heb je last van het vreemde geluid bij het trillen? Download de app Vibrate, dan kan je het goed horen.
Tot nu geen rara geluiden bij het vibreren...gelukkig,het geel is indd lekker fel :p
Ik heb het toestel kunnen kopen van iemand die bij Nokia werkt (aldus de uitleg) met papieren bij en al want in de winkels is het hopeloos 8)7
Ik krijg het toestel wel niet gekoppeld aan mijn wifi netwerk :( ik geef het juiste wachtwoord in en toch krijg ik de melding dat het fout is. ;(
Maar verder een super toestel,ik hoop gauw de accesoires te kunnen kopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaurdian
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 23:44
http://www.nokia.com/nl-n...n/lumia920/specificaties/ Daar staat grijs wel bij als een van de opties. Ik heb nog hoop! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou da's mooi kut -O-

Ik dacht m'n 920 even terug naar fabrieksinstellingen te zetten, maar ben nou al de hele avond bezig. Na het bevestigen kwam ie oneindig lang in een scherm met twee draaiende tandwielen terecht. Dacht dat ik 'm gebricked had (en wilde al deze stappen uitvoeren), maar na rebooten kwam ik in de setup terecht. Vervolgens probeer ik me aan te melden met m'n Microsoft account, maar dat lukte niet want er kon geen verbinding gemaakt worden.

Verder ging de setup goed, maar ik wilde graag een backup terug laten zetten (accounts, sms-jes, apps enzo) maar dat kan dus blijkbaar alleen tijdens de setup. Maar dat ging bij mij dus niet, want ik kon me toen niet aanmelden bij m'n Microsoft account. Nog een keer een harde reset naar fabrieksinstellingen gedaan, wéér de 'cogwheels of death' (die term copyright ik bij deze) en wéér kon ik me niet aanmelden tijdens de setup, en dus geen backup restore kunnen doen. Na de setup doorlopen te hebben probeerde ik of ik uberhaupt wel dataverbinding had, en dat had ik dus niet. Ik kreeg een pagina van T-Mobile dat mogelijk m'n toestel niet goed geconfigureerd was voor mobiel internet. Toen heb ik de SIM kaart eruit gehaald en in m'n oude iPhone gedaan en daar had ik gewoon mobiel internet.

Uiteindelijk heb ik mobiel internet aan kunnen zetten door in het providerscherm 'apn voor mobiel internet toevoegen' te doen (gegevens zijn; apn naam: 'internet', username en wachtwoord allebei 'tmobile'). Toch maar weer een reset naar fabrieksinstellingen gedaan om te kijken of het nu wel zou werken (misschien dat het op de SIM kaart wordt opgeslagen...) maar nee, helaas. Je kan tijdens de setup ook geen Wifi instellen, anders was er geen probleem geweest. Maar je moet een mobiele dataverbinding hebben, anders kan je de backup niet terugzetten. Maar ik heb blijkbaar geen mobiele dataverbinding na een hard reset, dus ik heb niks aan backups.

De eerste keer twee weken geleden dat ik de SIM kaart erin deed had ik gelijk gewoon 3G internet.. geen idee wat er nu anders is, maar wel verontrustend (ik heb verder geen idee of die APN instellingen de 'goeie' manier zijn). Ik kan ook lekker weer al m'n accounts gaan configureren en alle apps installeren..

Waarom Microsoft je geen wifi laat instellen tijdens setup is mij een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-10 11:49
Die apn is wel vreemd, meestal verzint de telefoon die gegevens zelf wel (of haalt ze van de simkaart af ofzo?). Al heb ik en anderen wel een paar keer gehad dat de apn gegevens opeens waren verdwenen we handmatig weer zo'n apn moesten toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:40
Ik zou nog een keer een factory reset doen.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:19
Nou, even een case omwisselen is er in ieder geval niet bij:
http://wmpoweruser.com/gu...mbling-a-nokia-lumia-920/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-01-2023
Heel erg bedankt voor het posten van deze video! Het vervangen van de case ziet er juist wel relatief makkelijk uit in vergelijking met wat er in de service manual staat. Openschroeven, connector losmaken, connector vast maken aan de nieuwe case, vastschroeven :) Ik dacht dat je vervangende stickers moest hebben enzo, maar dit ziet er doable uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Echt? :D Nou, ben benieuwd of t je lukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quint3n
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-08-2024
Ik zou er nog een jaartje of twee mee wachten jongens ;)

"Disassembling your phone will of course void the warranty on your $650 device."

Zeker met al die random problemen die zo vaak de kop opsteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iVibes
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-04 18:14

iVibes

We Were Meant to Fly

De MS update "Portico" voor WP8 zit er ook voor de Nokia nog dit jaar aan te komen..

http://www.wpcentral.com/...o-update-still-this-month

* Building a portfolio around shitcoins is just a shitfolio *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Thnx die had ik nog niet gezien.
Super simpel zeg. Ik ga nu wel heel hard aan die grijze cover denken.

Vind het alleen altijd zo jammer dat die webshops het aanprijzen als OEM maar dat het meestal Chinese covers zijn.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ll roel j schreef op woensdag 05 september 2012 @ 22:31:
[...]

Ik vraag me af, is het afgekapt op 7Gb of krijg je gewoon de hoeveelheid die je hebt in Skydrive? Ik heb namelijk op dit moment 25Gb Skydrive (gratis). Zou het wel vreemd vinden dat ik via de PC en hotmail/outlook.com 25Gb heb en via mijn tel dan 7Gb.

M.i. kunnen ze dat niet afkappen omdat ze niet kunnen bepalen wat je wel en niet kunt tonen aan klanten. Even afwachten hoe dit zich ontwikkelt.

Overigens gaat dit mijn volgende telefoon worden. Hij ziet er super uit! O+
Het is aan de hand hoe groot je skydrive account is. Die van mij is ook 25 gb groot en dit wordt ook weergegeven op mijn telefoon (omnia 7):).

Hopelijk komt de 920 iets eerder naar nederland! Kan niet wachten om deze kopen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:55
Aan de disassembling video te zien heb je weinig moeite met het openmaken van de telefoon. Maar echt de buitenkant vervangen kan nog aardig wat werk zijn met alle antennes, usbpoort, charging coil en meer. Een karwei waar je zo een halve dag aan kwijt kunt zijn, zeker als je ergens effe net niet goed mee uitkomt. Om te laten doen kan het een optie zijn, maar ik ga dat zelf niet proberen. Alleen de nieuwe case al met die dingen komt, maar dat zal dan ook wel een prijzige zaak zijn.

Valt me overigens wel op hoe weinig schroefjes er worden gebruikt, hoeveel dingen er gewoon zitten vastgeklemd zonder iets en hoeveel dingen er gelijmd zijn. Knap in elkaar gezet in ieder geval.

[ Voor 16% gewijzigd door Martinspire op 17-12-2012 00:36 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Nee joh dit is absoluut geen halve dag werk.

Uurtje schroeven als je het nog nooit gedaan hebt en je volgt een Youtube video.
Halfuurtje als je vaker gsm's open maakt.

Ik doe het voor vrienden en collega's nog wel eens (schermen vervangen, nieuwe accu erin enz enz) en de 920 ziet er erg simpel uit. Valt mij erg tegen trouwens de binnenkant van een 920, veel zit idd geklikt ipv geschroefd, ziet er niet echt high end uit op de video.

(Komt bij Nokia wel vaker voor trouwens, laatst het scherm van een E72 vervangen, 2 schroefjes en de rest geklikt 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Maar dr zit ook aardig wat gelijmd en met sommige dingen ben je toch wel met breekbaar spul bezig. Het ontkoppelen van het 1 en ander moet in ieder geval secuur en dat ben ik totaal niet :+ Bovendien hangt het er maar net vanaf wat er in je 2e case hebt zitten aan features. Als je alles over moet zetten ben je wel wat langer bezig, ook al doe je dat vaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Ik vraag me af, het lijkt me leuk om van die nfc stickers te kopen en dan zelf toepassingen te schrijven (zoals hier eerder werd besproken), maar heb nu nfc standaard uitstaan.
Verbruikt het nfc veel stroom?

Edit:
Ah, hier wat meer info gevonden:
http://conversations.noki...ploring-the-world-of-nfc/
Will NFC drain your battery if it’s always on? And how closely do you have to hold your phone to connect via NFC?

NFC’s energy consumption is miniscule. It literally has no effect on day-to-day use.

[ Voor 45% gewijzigd door deBennie op 17-12-2012 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
En hier een filmpje van het vervangen van de digitizer en het scherm:
http://www.symbiantweet.c...s-lcd-display-replacement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-10 14:52
deBennie schreef op maandag 17 december 2012 @ 11:25:
Ik vraag me af, het lijkt me leuk om van die nfc stickers te kopen en dan zelf toepassingen te schrijven (zoals hier eerder werd besproken), maar heb nu nfc standaard uitstaan.
Verbruikt het nfc veel stroom?

Edit:
Ah, hier wat meer info gevonden:
http://conversations.noki...ploring-the-world-of-nfc/

[...]
In het begin zijn er wat berichten naar buiten gekomen dat NFC uitzetten nut zou hebben voor batterij duur. Misschien is het al opgelost, dus ik zou zeggen probeer het.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Zo leuk nieuws op Engadget, de 920 krijgt dus zoals bekend deze maand een OS update van MS om de reboot problemen en wat functies toe te voegen, nu heeft Nokia contact opgenomen met Engadget en bekend gemaakt dat er een PR1.1 update aankomt met een camera fix! Hit the link http://www.engadget.com/2012/12/17/lumia-920-camera-fix/

The new software also includes many stability, LTE and web browsing improvements, plus Microsoft's own tweaks (such as declining calls via SMS)

[ Voor 18% gewijzigd door mafiatounes op 17-12-2012 17:08 ]

Multiple pc builds in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Idd wel goed nieuws, Tussen kerst en oud/nieuw doen bedrijven niet zoveel dus je hebt best kans dat deze update deze week nog komt.

Ben benieuwd, de HTC X8 heeft hem al en Nokia kan natuurlijk niet bij de eerste WP8 update al gelijk weken achterblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xylon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-10 15:20
Donstil schreef op maandag 17 december 2012 @ 22:44:
Ben benieuwd, de HTC X8 heeft hem al en Nokia kan natuurlijk niet bij de eerste WP8 update al gelijk weken achterblijven.
Precies. Ik meende juist dat WP niet dezelfde kant op zou gaan als Android wat updates betreft. Dit belooft voor mijn gevoel namelijk niet veel goeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
Nokia had ook kunnen kiezen om 2 updates te doen, maar om een of andere reden hebben ze voor een gecombineerde release gekozen. Waarschijnlijk omdat het toch maar 1 of 2 weken later zou zijn.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xylon schreef op maandag 17 december 2012 @ 23:50:
[...]

Precies. Ik meende juist dat WP niet dezelfde kant op zou gaan als Android wat updates betreft. Dit belooft voor mijn gevoel namelijk niet veel goeds.
Het valt wel mee, lees op forums dat het meer te maken heeft met de camera update. Een vergelijking met android gaat ook wel beetje ver, daar zie je dat het dood normaal is dat je altijd 1 grote update achterloopt. Dat is hier niet het geval, hoogstens paar weken (met en kleine update).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Voordeel is dat de updates cumulatief zijn. Als Nokia ooit nog een update voor de 920 uitbrengt (waar ook MS wel voor zorgt) dan moeten ze ook alle voorgaande updates aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
De camera update lijkt me een update voor de camera app, gecombineerd uitrollen is dus niet nodig.
Ik had het in het WP8 topic ook al gezegd maar ik dacht dat WP de iOS kant op zou gaan, alle telefoons universeel updaten,

Moet makkelijk want kunnen door de restricties die WP oplegt verschillen de gsm's niet zoveel als dat ze op Android doen en de verschillen die er wel zijn zijn vaak AppS van fabrikanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 00:05:
De camera update lijkt me een update voor de camera app, gecombineerd uitrollen is dus niet nodig.
Ik had het in het WP8 topic ook al gezegd maar ik dacht dat WP de iOS kant op zou gaan, alle telefoons universeel updaten,

Moet makkelijk want kunnen door de restricties die WP oplegt verschillen de gsm's niet zoveel als dat ze op Android doen en de verschillen die er wel zijn zijn vaak AppS van fabrikanten.
Normaal was dit ook niet in wp7 zo, daar werden namelijk aparte firmware updates verspreid naast de updates van Microsoft. Misschien komt het wel omdat dit de eerste ota is en Nokia alles goed getest wilt hebben voordat ze hem vrijgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
vali schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 00:15:
[...] Normaal was dit ook niet in wp7 zo, daar werden namelijk aparte firmware updates verspreid naast de updates van Microsoft. Misschien komt het wel omdat dit de eerste ota is en Nokia alles goed getest wilt hebben voordat ze hem vrijgeven.
Het kan ook zijn dat sommige van die features van MS aanpassingen in de firmware nodig hebben. Dacht dat dat bij WP7 ook al eens is gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op maandag 17 december 2012 @ 22:44:
Dat kan makkelijk.
Afgezien van een paar gefrustreeerde tweakers :9
die op de update wachten maakt een paar weken weinig uit.

Ik kan me voorstellen dat ze niet willen dat er wel een update komt en daarin geen verbetering van de camera zit. Dat zou teleurstellen als ze allen updates combineren die er in de pijplijn zitten is dat voor de gebruiker eenvoudiger en heb je tenminste in 1 keer alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 11:40:
[...]

Dat kan makkelijk.
Afgezien van een paar gefrustreeerde tweakers :9
die op de update wachten maakt een paar weken weinig uit.

Ik kan me voorstellen dat ze niet willen dat er wel een update komt en daarin geen verbetering van de camera zit. Dat zou teleurstellen als ze allen updates combineren die er in de pijplijn zitten is dat voor de gebruiker eenvoudiger en heb je tenminste in 1 keer alles.
Ja dat is zo idd, voor een consument is het makkelijker als het in 1 update komt.
Ze moeten alleen wel oppassen dat het dan geen Android wordt, daar lijkt het dood normaal als je telefoon een aantal grote releases achterloopt (Zo krijgen Nederlandse Htc's nu pas de Android 4.1.1 update terwijl die al uit is sinds Q2 en er zelfs al even 4.2 is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHealthy
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-07 11:07
Bright.nl heeft het nu over een update met verbeteringen van de camera, zie:
http://www.bright.nl/fix-...-fotos-lumia-920-op-komst

n.a.v. artikel op engadget.com
http://www.engadget.com/2012/12/17/lumia-920-camera-fix/

Edit, geloof dat ik achterloop. excuses ;-)

[ Voor 9% gewijzigd door MarcHealthy op 18-12-2012 12:54 ]

www.marchealthy.nl / https://www.instagram.com/marc_healthy/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
GokuSsj schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 12:52:
Bright.nl heeft het nu over een update met verbeteringen van de camera, zie:
http://www.bright.nl/fix-...-fotos-lumia-920-op-komst

n.a.v. artikel op engadget.com
http://www.engadget.com/2012/12/17/lumia-920-camera-fix/
Pssttt
mafiatounes schreef op maandag 17 december 2012 @ 17:06:
Zo leuk nieuws op Engadget, de 920 krijgt dus zoals bekend deze maand een OS update van MS om de reboot problemen en wat functies toe te voegen, nu heeft Nokia contact opgenomen met Engadget en bekend gemaakt dat er een PR1.1 update aankomt met een camera fix! Hit the link http://www.engadget.com/2012/12/17/lumia-920-camera-fix/

The new software also includes many stability, LTE and web browsing improvements, plus Microsoft's own tweaks (such as declining calls via SMS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

Nog een leuk testje van de optische beeldstabilisatie van de Lumia 920 die ik nog niet eerder was tegengekomen..

“We hooked up the Lumia 920 to the front of a Land Rover recording 1080p full HD video. The phone was secured using three plastic cable ties and was attached to the bottom rung of the grill at the front of a Land Rover. We then took the Land Rover (and with it the Lumia 920) dune bashing as part of the desert safari experience provided by North Tours”

(Source)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
ivibes schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 12:59:
Nog een leuk testje van de optische beeldstabilisatie van de Lumia 920 die ik nog niet eerder was tegengekomen..

“We hooked up the Lumia 920 to the front of a Land Rover recording 1080p full HD video. The phone was secured using three plastic cable ties and was attached to the bottom rung of the grill at the front of a Land Rover. We then took the Land Rover (and with it the Lumia 920) dune bashing as part of the desert safari experience provided by North Tours”

[video]

(Source)
T zou leuk geweest zijn als ze ter vergelijk een iPhone of Android telefoon naast de lumia hadden vastgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

deBennie schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 13:01:
[...]
T zou leuk geweest zijn als ze ter vergelijk een iPhone of Android telefoon naast de lumia hadden vastgemaakt.
Die waren waarschijnlijk gewoon uit elkaar getrild.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-10 21:43

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Beetje lastige test zo. Juist in zand heb je niet echt met trillingen te maken maar meer met klappen als je van de duinen af duikt en zo. Voor de rest is zand relatief zacht eigenlijk.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Foto vergelijk oude (huidige) en nieuwe camerasoftware Lumia 920:
http://www.wpcentral.com/...mia-920-camera-comparison

Ik zie verbeteringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:39
Ha, daar is hij dan! *slingert Navifirm aan en doet downloaden*

Nokia heeft de tweede nog niet teruggevraagd, morgen ga ik dus vergelijking doen van 1244 en 1249 (als het je main phone is, wil je wellicht niet de AT&T-versie flashen; waarschijnlijk zit er simlock in). Update van de review asap :)

Instant update: Navifirm is traag als dikke stront door een trechter, download gaat nog minstens 5 uur duren op dit tempo :s

[ Voor 19% gewijzigd door arnoudwokke op 18-12-2012 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:01
deBennie schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 21:30:
Foto vergelijk oude (huidige) en nieuwe camerasoftware Lumia 920:
http://www.wpcentral.com/...mia-920-camera-comparison

Ik zie verbeteringen!
Ik zie ook meer ruis (logisch, die verscherping moet ergens vandaan komen). Bij de meeste foto's maakt dat niet zoveel uit, maar bij de foto van het gras tegen de blauwe lucht vind ik het minder. Kwestie van smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben aan het twijfelen tussen de Nokia 920 en de HTC 8x.. Heb al flink rondgekeken en vele vergelijkingen gevonden, maar ben er nog niet uit.

Nokia 920 heeft mijn voorkeur, maar is wel wat zwaarder..

De HTC 8x al wel in het echt gezien en weegt niet veel en matte afwerking ziet er wel goed uit.

Ben benieuwd naar jullie argumenten om voor de Nokia te kiezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
  • Laatst online: 24-01-2022
arnoudwokke schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 21:53:

Nokia heeft de tweede nog niet teruggevraagd, morgen ga ik dus vergelijking doen van 1244 en 1249 (als het je main phone is, wil je wellicht niet de AT&T-versie flashen; waarschijnlijk zit er simlock in). Update van de review asap :)

Instant update: Navifirm is traag als dikke stront door een trechter, download gaat nog minstens 5 uur duren op dit tempo :s
Ben benieuwd naar je bevindingen! :) Moet zelf nog wachten tot volgende week op mijn 920, update zal dan wel al officieel beschikbaar zijn.

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 22:23:
Ben aan het twijfelen tussen de Nokia 920 en de HTC 8x.. Heb al flink rondgekeken en vele vergelijkingen gevonden, maar ben er nog niet uit.

De HTC 8x al wel in het echt gezien en weegt niet veel en matte afwerking ziet er wel goed uit.

Ik had de Lumia 800, zeer tevreden over maar scherm begon echt wel te klein te worden. Ik ben dan overgestapt naar de Titan en heb nu meteen de 920 besteld. Kan uiteraard niet specifiek over de 8X spreken maar het verschil in bouwkwaliteit tussen Nokia en HTC vind ik enorm. Dan heb ik het vooral over de manier waarop het toestel in je hand ligt.
De Titan doet met zijn dunne randen gewoon pijn aan de hand als ik hem hevig gebruik, de 8X heeft ook dunne randen dus daar zal je dat misschien ook hebben. Verder heb je uiteraard de betere camera, beter scherm, nokia apps, heel wat apps die eerst enkele maanden exclusief zijn voor Nokia etc. Voor mij is het een no-brainer!

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:01
Renegade! schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 22:30:
[...]

Ik had de Lumia 800, zeer tevreden over maar scherm begon echt wel te klein te worden. Ik ben dan overgestapt naar de Titan en heb nu meteen de 920 besteld. Kan uiteraard niet specifiek over de 8X spreken maar het verschil in bouwkwaliteit tussen Nokia en HTC vind ik enorm. Dan heb ik het vooral over de manier waarop het toestel in je hand ligt.
De Titan doet met zijn dunne randen gewoon pijn aan de hand als ik hem hevig gebruik, de 8X heeft ook dunne randen dus daar zal je dat misschien ook hebben. Verder heb je uiteraard de betere camera, beter scherm, nokia apps, heel wat apps die eerst enkele maanden exclusief zijn voor Nokia etc. Voor mij is het een no-brainer!
De 920 moet je echter door zijn gladde oppervlak heel strak vasthouden, wil je voorkomen dat hij uit je hand glijdt, dit probleem heb je met de 8x niet door de softe coating. En de 8x doet geen pijn aan mijn handen hoor? Scherm beter hangt van je criteria af, ik vind de hogere ppi van de 8x beter :) en het lagere gewicht en het kleinere formaat en de mooiere build hebben mij toch doen bewegen om voor de 8x te gaan. Als ik met mijn 800 een foto wilde maken moest ik hem door de gladde materialen altijd met twee handen vast houden om dat ik het anders niet vertrouwde dat ik hem met één hand kon vast houden tijdens het maken van een foto.

[ Voor 14% gewijzigd door Ramon op 18-12-2012 22:58 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
arnoudwokke schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 21:53:

Cool! Goed om te zien ook dat je er nog moeite in wilt steken _/-\o_

Ik ga zelf maar niet met de ATT versie klooien en wacht even op de officiele OTA update (ivm gegevens op telefoon ook enz) maar ben zeer benieuwd naar je bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ramon schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 22:54:
[...]

De 920 moet je echter door zijn gladde oppervlak heel strak vasthouden, wil je voorkomen dat hij uit je hand glijdt, dit probleem heb je met de 8x niet door de softe coating. En de 8x doet geen pijn aan mijn handen hoor? Scherm beter hangt van je criteria af, ik vind de hogere ppi van de 8x beter :) en het lagere gewicht en het kleinere formaat en de mooiere build hebben mij toch doen bewegen om voor de 8x te gaan. Als ik met mijn 800 een foto wilde maken moest ik hem door de gladde materialen altijd met twee handen vast houden om dat ik het anders niet vertrouwde dat ik hem met één hand kon vast houden tijdens het maken van een foto.
Ik had begrepen dat het per kleur (glanzend, mat) verscheelt. Mijn zwarte Lumia 920 is in ieder geval helemaal niet glad en hoef ik niet strak vast te houden. Nu ik mijn oude iPhone 4 met glazen achterkant er even bij heb gepakt, kan ik tevens beweren dat die in vergelijking met de Lumia een bak gladder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Busy times for Nokia as they update Maps, Cinemagraph and Music apps

[ Voor 117% gewijzigd door PaT op 19-12-2012 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Als je puur kijkt naar de scherm kwaliteit van de 8x moet de Lumia toch zijn meerdere erkennen. Niet alleen de hogere ppi maar de zwartwaardes zijn zichtbaar. Een scherm bij wp8 hoort in mijn optiek echt zwart te zijn om het nieuwe homescreen tot zijn recht te laten komen. Mijn scherm is bijv even zwart als de casing, is 1 geheel, bij de Lumia is zwart minder donker en ziet het er voor mij persoonlijk minder mooi uit in WP8. Verder ligt hij voortreffelijk in de hand, veel minder log en een betere grip. Door de breedte van het lumia scherm heb ik de HTC One X ook al eens laten vallen. Hoogte is minder tricky dan de breedte van een scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Sheik schreef op woensdag 19 december 2012 @ 07:46:
Als je puur kijkt naar de scherm kwaliteit van de 8x moet de Lumia toch zijn meerdere erkennen. Niet alleen de hogere ppi maar de zwartwaardes zijn zichtbaar. Een scherm bij wp8 hoort in mijn optiek echt zwart te zijn om het nieuwe homescreen tot zijn recht te laten komen. Mijn scherm is bijv even zwart als de casing, is 1 geheel, bij de Lumia is zwart minder donker en ziet het er voor mij persoonlijk minder mooi uit in WP8. Verder ligt hij voortreffelijk in de hand, veel minder log en een betere grip. Door de breedte van het lumia scherm heb ik de HTC One X ook al eens laten vallen. Hoogte is minder tricky dan de breedte van een scherm.
Ik vind de Lumia 920 gewoon een mooier model dan de HTC. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
Is er al een vergelijk van de 920 en de 8X in zonlicht? De 920 schijnt het daar heel goed te doen, over de 8X hoor ik daar niets speciaals over. Zwart waarden kunnen mijn reet roesten, als je niks ziet in de zon heb je daar niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
Na een week gebruik heb ik het toestel even goed onder het licht (letterlijk) gehouden. Het valt mij op dat er toch wel veel hele kleine krasjes zichtbaar zijn op de behuizing (geel). Je ziet het alleen als je het toestel schuin houdt in de spiegeling.
Ook op het scherm zitten wat plekjes, zoals een op het oog vetplekje wat ik niet weg krijg. Het toestel gaat alleen in de broekzak (dus geen sleutels muntjes etc).

Hoe is jullie ervaring?

Verder was er iemand al mee naar een Care Point gegaan voor het vreemde geluid bij het trillen. Is daar al wat meer duidelijkheid over.

Zeker is dat ik die van mij ook ga opsturen in het nieuwe jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
Ramon schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 22:54:
[...]

Ja, smaken verschillen natuurlijk op het vlak van design enzo ;) Ik was ook aangenaam verrast toen ik de 8X voor het eerst zag. Maar bij de Lumia heb ik toch nog meer dat 'premium' gevoel die ik bij de 8X minder heb.

Over het scherm kan ik niet veel zeggen maar zoals je zegt hangt het waarschijnlijk af van wat je zelf belangrijk vindt. Als ik het scherm van de Lumia 800 vergelijk met dat van de Titan dan is dat van de Titan voor mij een ramp. Qua kleuren enzo erg mooi maar een ongelooflijk irritante blur bij het scrollen. Bij de 800 viel dat al veel beter mee en de Lumia 920 is op dat vlak nog verbeterd (puremotion +).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 22:23:

Ik heb gister bij The PhoneHouse even de HTC 8x vastgehouden, maar die telefoon is naar mijn mening echt te dun. Het scheelt misschien maar 0,6 mm, maar de L920 voelt, mede door zijn hogere gewicht, een stuk steviger aan.

Verder heb ik nu twee jaar intensief een Nokia N8 gebruikt. Hier heb ik, afgezien van wat blikschade (door mijn eigen fout), nog nooit een probleem mee gehad. Hierdoor heb ik echt veel vertrouwen in de 'telefoonbouwcapaciteiten' van Nokia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Het scherm van mijn HTC One X was geweldig en die mis ik soms nog wel. De 8x komt daar bij in de buurt (kleur is wat minder) en dat lijkt me daarom erg mooi. Jammer dat het een klein schermpje is, voor iemand met grote handen (zoals ik) werkt dat gewoon niet fijn.

Dat het Zwart een geheel is met de Case is naar mijn mening een beetje overgewaardeerd, dat roepen ze bij Amoled schermen ook vaak maar wat het nut daarvan is mis ik een beetje. Mijn Lumia is Wit dus een met de behuizing gaat hij toch nooit worden :) (Net zoals bij de Blauwe X8)

Een toestel laten vallen omdat hij een aantal mm breder is lijkt me een beetje overdreven eerlijk gezegd,
Verder vind ik persoonlijk het design van de Lumia 920 mooier.
zonoskar schreef op woensdag 19 december 2012 @ 09:05:
De 920 schijnt het daar heel goed te doen, over de 8X hoor ik daar niets speciaals over. Zwart waarden kunnen mijn reet roesten, als je niks ziet in de zon heb je daar niks aan.
Dit weekend pakte ik mijn Gsm (overdag) en zag toen voor het eerst die "ultra brightness" mode, behalve dat de kleuren er lelijk uit zagen (wat logisch is) was het wel super goed leesbaar in het zonlicht. Minstens net zo goed als in de avond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Donstil schreef op woensdag 19 december 2012 @ 11:03:
[...]

Een toestel laten vallen omdat hij een aantal mm breder is lijkt me een beetje overdreven eerlijk gezegd,
Verder vind ik persoonlijk het design van de Lumia 920 mooier.
Klinkt raar maar met de HTC One X moest ik soms mijn vingers zodanig strekken dat het ding van m'n hand gleed. Nu is dat bij Android toch anders (bij app drawer) dan bij WP8, waar je nergens echt met je duim hoeft te stretchen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Door de breedte van het lumia scherm heb ik de HTC One X ook al eens laten vallen.
Dat kan toch niet....

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Ik zit ook zwaar te twijfelen. Heb een Titan en wil sowieso eerst de 7.8 update afwachten. Maar heb al even mogen spelen met de 8X bij een telefoonboer en dat oogt toch echt een heel stuk sneller en beter. En ik gok niet dat de 7.8 update dat voor elkaar krijgt bij de Titan.

Dus ik zit stiekem alweer te kijken naar een nieuwe high end toestel. Als je kijkt naar de Nokia Lumia 920, dan is het toestel 1mm korter in de lengte en slechts 1mm dikker tov de Titan. Dus dat viel mij erg mee. Had veel meer verwacht. Wat echter raar is, is dat de HTC 8X weer 1mm groter is dan de Titan. Enkel de breedte en dikte is dus veel smaller bij de HTC 8X. Dus qua formaat vind ik de Nokia 920 positief verrassen en de 8X negatief verrassen.

Maar dan nog vind ik het allemaal erg lastig. Mijn voorkeur neigt naar de Nokia, maar vind een dunner en goedkoper toestel voor de verandering ook niet erg. Keuzes keuzes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Voor mij is het niet alleen het toestel zelf (al helpen de extra's die de Nokia heeft natuurlijk we), maar ook de OS extra's en exclusives die Nokia binnen heeft gehaald. Ik heb dan al wel Navigon aangeschaft (dus heb geen Drive nodig), maar als je kijkt wat Nokia aan het ontwikkelen is, dan is dat gewoon een stuk beter dan wat HTC op dit moment met het platform doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
Kleine update: de AT&T-versie bleek niet te flashen - Nokia Care Suite stopte halverwege met flashen, telefoon bleef op bootscreen hangen. Gelukkig is er vannacht een tweede versie bijgekomen, ook voor de RM-820 (de Nederlandse L920 heeft typenummer RM-821): die voor providers Rogers in Canada. Deze blijkt bootable, hij is nu bezig met de setup. De foto's komen wat later, maar ik herhaal het: don't try this at home :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-05-2023
Folkifoon schreef op woensdag 19 december 2012 @ 10:12:
Na een week gebruik heb ik het toestel even goed onder het licht (letterlijk) gehouden. Het valt mij op dat er toch wel veel hele kleine krasjes zichtbaar zijn op de behuizing (geel). Je ziet het alleen als je het toestel schuin houdt in de spiegeling.
Ook op het scherm zitten wat plekjes, zoals een op het oog vetplekje wat ik niet weg krijg. Het toestel gaat alleen in de broekzak (dus geen sleutels muntjes etc).

Hoe is jullie ervaring?

Verder was er iemand al mee naar een Care Point gegaan voor het vreemde geluid bij het trillen. Is daar al wat meer duidelijkheid over.

Zeker is dat ik die van mij ook ga opsturen in het nieuwe jaar.
Dat vreemde geluid bij trillen is misschien toch te pin-pointen naar de floating lens.

Check:
YouTube: Nokia Lumia 920 Disassembly & Assembly - Screen & Case Replacement

Bij 19:16 klinkt de ratel behoorlijk identiek aan dat wat ik tot nog toe gehoord heb in de filmpjes met de 'vibrate rattle'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

Naast de updates voor Maps, Cinemagraph en Nokia Music had ik ook nog een Nokia Care update en kan de Audio update, waarover gesproken wordt, nergens vinden.

Edit: Audio update ook gevonden

Afbeeldingslocatie: http://ivibes.home.xs4all.nl/lumia920/Audio.png

[ Voor 10% gewijzigd door iVibes op 19-12-2012 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
Beanie schreef op woensdag 19 december 2012 @ 13:34:
[...]

Dat vreemde geluid bij trillen is misschien toch te pin-pointen naar de floating lens.

Check:
YouTube: Nokia Lumia 920 Disassembly & Assembly - Screen & Case Replacement

Bij 19:16 klinkt de ratel behoorlijk identiek aan dat wat ik tot nog toe gehoord heb in de filmpjes met de 'vibrate rattle'
Ja daar lijkt het inderdaad wel op. Maar dan is het toch wel vreemd dat niet iedereen hier last van heeft...
Dan zit er toch een verschil in het monteren tussen de toestellen.

Ik zou graag zien dat in een update dat het trillen wat minder hard wordt gezet, dan zal het geluid ook afnemen.

Er is een aantal aps waar je verschillende soorten tril kan nabootsen (massage app). Bij sommige trillingen is het vreemde geluid helemaal niet te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Folkifoon schreef op woensdag 19 december 2012 @ 14:47:
[...]

Ja daar lijkt het inderdaad wel op. Maar dan is het toch wel vreemd dat niet iedereen hier last van heeft...
Ik heb t ook. het gevoel lijkt op het gevoel wat zo'n metalen bal waar zo'n zwaardere bal in zit geeft, ik weet niet of je die kent.
Volgens mij is t ook gewoon de camera. Als ik de demontage filmpjes bekijk kan ik me niet voorstellen dat het de accu is. Die zit goed vast. Moet wel dus die camera zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
accu kan ook eigenlijk haast niet, dan zou je toestel uit moeten vallen door verschuivende contactjes.

[ Voor 3% gewijzigd door ozzynator op 19-12-2012 16:41 ]

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
Zoals iedereen wellicht had verwacht: de Portico-update voor de Lumia 920 (nu alleen nog via Navifirm te downloaden) bevat een behoorlijke fix voor de camera en dat scheelt een stuk.

De scores in de review zijn aangepast: de camera, accu en daarop volgend Algemene Beoordeling zijn met een ster opgehoogd, waardoor de Lumia 920 nu het predikaat 'goed' verdient. De review met update vind je hier, het verhaal met nieuwe fotovergelijking is hier te vinden.

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagenormal/1355926677.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-05-2023
Folkifoon schreef op woensdag 19 december 2012 @ 14:47:
[...]

Ik zou graag zien dat in een update dat het trillen wat minder hard wordt gezet, dan zal het geluid ook afnemen.

Er is een aantal aps waar je verschillende soorten tril kan nabootsen (massage app). Bij sommige trillingen is het vreemde geluid helemaal niet te horen.
Dat is inderdaad wat ik ook vreemd vind, de een heeft het wel en de andere niet. De enige verklaring die ik daar op los kan laten is dat de ene lens de andere niet is. Als je die hele disassembly video bekijkt is er weinig anders dat dat geluid zo kan maken.
ozzynator schreef op woensdag 19 december 2012 @ 15:55:
accu kan ook eigenlijk haast niet, dan zou je toestel uit moeten vallen door verschuivende contactjes.
Nope, als je de video bekijkt of andere inwendige foto's van de 920 dan zie je dat de accue door middel van een flinke ribbon cable vast zit en dus niet snel last zal krijgen van verschuivende contacten. (3:30)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
arnoudwokke schreef op woensdag 19 december 2012 @ 16:52:
Zoals iedereen wellicht had verwacht: de Portico-update voor de Lumia 920 (nu alleen nog via Navifirm te downloaden) bevat een behoorlijke fix voor de camera en dat scheelt een stuk.

De scores in de review zijn aangepast: de camera, accu en daarop volgend Algemene Beoordeling zijn met een ster opgehoogd, waardoor de Lumia 920 nu het predikaat 'goed' verdient. De review met update vind je hier, het verhaal met nieuwe fotovergelijking is hier te vinden.

[afbeelding]
Mooi dat jullie de beoordeling hebben aangepast! Foto's zien er inderdaad een stuk beter uit. Wat ik me wel nog afvraag, was dit een probleem bij alle Lumia 920's? Want in sommige reviews werd nooit iets vermeld over wazige foto's en werd het toestel enkel geprezen voor zijn camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
Nog steeds minder sterren voor de camera van de Lumia 920 dan voor die van de Galaxy S3 terwijl de camera van de 920 toch echt wel beter overkomt op mij, zeker in die plaatjes hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
zonoskar schreef op woensdag 19 december 2012 @ 18:13:
Nog steeds minder sterren voor de camera van de Lumia 920 dan voor die van de Galaxy S3 terwijl de camera van de 920 toch echt wel beter overkomt op mij, zeker in die plaatjes hierboven.
Daar ben ik het mee eens de score is te laag voor de camera zeker na de update is in de voorbeeldjes van Arnoud makelijk te zien dat de 920 beter presteert dan de S3 en iPhone 5 zeker als je het geluid bij opnames, optische stabilisatie en de nachtfoto's erbij neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Nokia begins Windows Phone 8 OS update for AT&T and Rogers

Euuhhh:
Availability for International Lumia 920 and other carriers

Now for some not-so great news. For those who are not on AT&T or Rogers, the Portico OS update and firmware enhancements are not expected to go live until early February 2013.

Nokia is working with carrier partners to make sure the experience is top notch and that there are no issues when installing the update, resulting in damaged or sub-optimal performance. Of course schedules can change and unbranded devices may get it earlier than carrier-supported ones.
Eind februari??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Ik vind in het voorbeeld hierboven de iPhone en S3 wel beter, moet ik zeggen. Als ik de foto's van de update erbij pak zou ik nog steeds de iPhone boven de Lumia verkiezen (ware het niet dat het een Apple is ;)), op basis van die foto's. Overigens vind ik de Lumia dan wel beter dan de S3. Ik vind de kleurverzadiging inderdaad aan de hoge kant, en de foto's over het algemeen wat donker. Maar voor een telefooncamera nog altijd uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
autje schreef op woensdag 19 december 2012 @ 19:12:
Ik vind in het voorbeeld hierboven de iPhone en S3 wel beter, moet ik zeggen. Als ik de foto's van de update erbij pak zou ik nog steeds de iPhone boven de Lumia verkiezen (ware het niet dat het een Apple is ;)), op basis van die foto's. Overigens vind ik de Lumia dan wel beter dan de S3. Ik vind de kleurverzadiging inderdaad aan de hoge kant, en de foto's over het algemeen wat donker. Maar voor een telefooncamera nog altijd uitstekend.
Zoals waarschijnlijk al meer is aangegeven in deze topic, probeer de smartphones maar eens in het donker te vergelijken. Dan kom je al heel snel tot de conclusie dat de 920 de winner is. Ook 1 van de redenen dat ik voor de 920 ga en niet voor de 8x. Ik ga best vaak naar een concert en dan ben ik blij dat ik tenminste wat zie op de foto :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Kolere ik hoop niet dat dit waar is! Dan heb ik mijn laatste Nokia ooit gekocht waarschijnlijk.
Availability for International Lumia 920 and other carriers

Now for some not-so great news. For those who are not on AT&T or Rogers, the Portico OS update and firmware enhancements are not expected to go live until early February 2013.

Nokia is working with carrier partners to make sure the experience is top notch and that there are no issues when installing the update, resulting in damaged or sub-optimal performance. Of course schedules can change and unbranded devices may get it earlier than carrier-supported ones.
Staat op WPCentral

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

Hoop dat dit niet gaat gelden voor 'unbranded devices'..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
ivibes schreef op woensdag 19 december 2012 @ 19:47:
Hoop dat dit niet gaat gelden voor 'unbranded devices'..
Volgens mij wordt er bedoelt, Rogers en ATT nu. Rest (dus ook de losse toestellen) in 2013 .

Lijkt me niet nodig maar oké.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Donstil schreef op woensdag 19 december 2012 @ 19:44:
Kolere ik hoop niet dat dit waar is! Dan heb ik mijn laatste Nokia ooit gekocht waarschijnlijk.

[...]

Staat op WPCentral
Zie ook 2 posts boven je... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
deBennie schreef op woensdag 19 december 2012 @ 20:01:
[...]

Zie ook 2 posts boven je... :/
Oké had ik even niet gezien. Best rot zeg.
Wordt een Androidje als ik het zo lees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Ik vind t een tegenvaller maar kan er prima mee leven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

autje schreef op woensdag 19 december 2012 @ 19:12:
Alleen zeggen die foto's dan weer niet zo veel over een belangrijke feature van de Lumia 920 camera omdat de foto's zijn genomen op een vaste ondergrond. Dan heb je dus geen voordeel van de optische gestabiliseerde camera omdat bij fotograferen vanaf een vaste ondergrond de iPhone en SIII camera ook gestabiliseerd zijn. In real life neem je met een telefoon echter bijna alleen maar foto's uit de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

deBennie schreef op woensdag 19 december 2012 @ 20:29:
Ik vind t een tegenvaller maar kan er prima mee leven :)
Ik heb even de feedback functie op m'n foon gebruikt om m'n ongenoegen te uiten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
Hoop niet dat ik tot Feb 2013 moet wachten, er is misschien wel hoop de 820 Euro update is op Navifirm verschenen http://mynokiablog.com/20...date-appears-on-navifirm/

[ Voor 13% gewijzigd door mafiatounes op 19-12-2012 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
vali schreef op woensdag 19 december 2012 @ 19:38:
[...]

Zoals waarschijnlijk al meer is aangegeven in deze topic, probeer de smartphones maar eens in het donker te vergelijken. Dan kom je al heel snel tot de conclusie dat de 920 de winner is. Ook 1 van de redenen dat ik voor de 920 ga en niet voor de 8x. Ik ga best vaak naar een concert en dan ben ik blij dat ik tenminste wat zie op de foto :D
Dat is dan ook absoluut voor mij de reden om een 920 aan te schaffen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Ja, ik moet zeggen dat foto's 's avonds thuis, bij gewoon lampverlichting zoals we allemaal thuis hebben de foto's erg helder zijn. Alsof je een aantal bakken met TL lampen in je woonkamer hebt hangen, zo licht. Met m'n iPad 4 of iPhone 4 haal ik zulke heldere foto's nevernooitniet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
mafiatounes schreef op woensdag 19 december 2012 @ 20:52:
Hoop niet dat ik tot Feb 2013 moet wachten, er is misschien wel hoop de 820 Euro update is op Navifirm verschenen http://mynokiablog.com/20...date-appears-on-navifirm/
Nu de 920 nog, dan ram ik die er wel op zonder OTA. Dan maar wat gegevens kwijt.

Pagina: 1 ... 25 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Prijzen en leverdata horen niet in dit topic thuis. Daarvoor hebben we nu het prijzen en levertijden topic;

Alles over accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Nokia Lumia 920;