Ruud2001 schreef op woensdag 19 december 2012 @ 22:59:
Ben inmiddels al een aantal maanden aan het twijfelen over de vervanger van m'n huidige HTC Desire en de Lumia 920 (zwart) is een zeer goede kanshebber. Heb 'm helaas nog niet in het echt kunnen bewonderen, maar wellicht dat iemand hier me kan vertellen of de look-and-feel vergelijkbaar is met de 900? Heb vandaag namelijk een zwarte 900 vastgehad om te voelen hoe het formaat bevalt en met name ook even goed gelet op het materiaal van de backcover. Is dit hetzelfde materiaal? Vond het namelijk erg glad aanvoelen. Hop eigenlijk dat de 920 meer aanvoelt als het stroeve van de Xperia T of 8X.
Daarnaast meer een OS/app vraag. Mijn favoriete widgets op de Desire zijn misschien wel die dingen waarmee je met een druk op de knop Wifi/BT/3G kunt aan- en uitzetten. Zit zoiets ook in WP8? Misschien met een live tile?
Ik heb hem zelf ook niet, maar volgens mij was het materiaal wel hetzelfde. Alleen heb je bij wit, geel en rood een gladde behuizing en bij grijs en zwart een matte. Blauw ook, maar die is voorlopig nog niet beschikbaar (voorlopig US only)
Over de apps. Er zijn helaas geen sneltoetsen die direct wifi aanpassen, maar met enkele applicaties kun je wel live-tiles neerzetten waarmee je meteen naar de juiste settings pagina gaat. Het werkt dus niet zo fijn als op je HTC. Al moet ik zelf bekennen dat ik wifi en 3g gewoon altijd aan heb staan en bluetooth alleen even aanzet als ik in de auto ga. Ik red het eigenlijk ook prima met mijn Omnia bluetooth aan laat staan, maar dan moet ie wel elke avond aan het infuus. Ik geloof echter wel dat de batterij van de 920 wel iets langer mee gaat dan mijn huidige omnia 7.
Gebruik je echter veel whatsapp, dan zal deze met de welbekende wifi-hack de batterij veel sneller leegtrekken. Waarschijnlijk is het dan handiger om als je met een druk gesprek bezig bent lekker whatsapp aan te laten staan en als je er even mee klaar bent het programma Stop The Music te gebruiken om whatsapp echt te killen. Dat zullen ze overigens met een toekomstige release wel weer uit whatsapp halen omdat je dan via het OS (met Portico Update) aan kunt geven of je wifi aan wilt laten in standby.
Gezien het feit dat whatsapp nog de grote WP8 update moet krijgen (wat waarschijnlijk niet zoals nu een voorborduring is op de WP7 app, maar een echte native WP8 app), zal dat probleem op den duur ook wel opgelost zijn, waardoor je eigenlijk geen gebruik meer hoeft te maken van het aan en uitzetten van diverse verbindingen. Of je moet echt een halve week met je accu moeten doen.