[WP8] Ervaringen met de Nokia Lumia 920 - Deel 1 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 111 Laatste
Acties:
  • 585.211 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred-Erik
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-04 18:51
vali schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 14:36:
[...]

Dit is natuurlijk alsnog mogelijk binnen wp8, alleen moet je op "oke" drukken wil je connectie maken.
Ja oké, maar dan is het qua handelingen vergelijkbaar met het starten van een app via een live tile, zoals iemand eerder opmerkte. En daarmee heeft het effectief geen voordelen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:02
vali schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 14:36:
[...] Dit is natuurlijk alsnog mogelijk binnen wp8, alleen moet je op "oke" drukken wil je connectie maken.
Daarnaast zullen providers en andere niet third party developers (OEMs enz.) dit waarschijnlijk wel kunnen. MS kan hun er wel op vertrouwen dat er goed mee om wordt gegaan, omdat daar de risico's (kosten, boetes, etc) ongetwijfeld wel van een andere orde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet mee eens. Ja het is voor het maken van een persoonlijke beslissing alhier niet echt belangrijk hoeveel sterren het toestel krijgt, maar het probleem is dat die sterren wel overal op de site worden aangehaald bij elk bericht. Als een willekeurige bezoeker naar de site gaat om wat telefoons te bekijken, dan ziet ie 3 sterren bij de 920 staan, waardoor ie (zonder de review gelezen te hebben) toch al geneigd zal zijn het toestel te laten vallen. Want met 3 sterren moet er wel enorm veel mis zijn imo.

Overigens is de prijs bij de iPhone ook telkens erg laag beoordeeld (iPhone 5 krijgt er 1 ster voor), maar haalt desondanks wel gewoon telkens het predikaat zeer goed.

Daarom is de beoordeling gewoon lastig te verkopen. Tuurlijk er zitten bugs in, maar daarbij is al gemeld dat eraan gewerkt wordt en waarschijnlijk wel voor de Nederlandse release een update voor zal zijn. En ja enkele componenten presteren toch niet zo goed als was geadverteerd of zijn toch niet zo heel interessant, maar dat maakt het nog niet meteen slecht. Dat er in de reacties wordt gemeld dat men enkele punten zwaarder mee laat wegen omdat er in de reclame de nadruk op was gelegd, is gewoon niet representatief. Dan kijk je niet naar het toestel, maar naar de marketing en dat had ik gewoon niet van Tweakers verwacht. Plus het feit dat ze op een heleboel gebieden gewoon lopen te mierenneuken omdat het kan (niet omdat het moet).
Cyrus The Virus schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 10:32:
[...]

Dit wil ik dus ook gaan doen met bijvoorbeeld carkit en bluetooth. Alleen schijnt NFC nog wel wat stroom te verbruiken bij de Lumia weet niet of ze dat al opgelost hebben.

Je kunt programmeerbare stickers kopen op internet, en die kun je met een bepaalde app van WP8 of nokia programmeren. Heb er zelf nog geen ervaring mee aangezien ik nog geen Lumia heb :+
NFC lijkt me tot op heden nog niet echt zinvol op een Windows Phone. Volgens mij kun je helemaal geen bluetooth/wifi/3g of andere verbinding automatisch aan/uit zetten. Ook veranderen van ringtone, volume aanpassen of andere instellingen kun je volgens mij niet wijzigen, dus dan valt voor mij een grote reden om NFC uberhaupt te gebruiken, wel af.

Wat ze hadden moeten doen is dat je voor bepaalde acties toestemming moet geven (betalen van content, openen van privacygevoelige apps), maar dat je verder zonder problemen een app kunt opstarten e.d. Of dat je in het aanmaken van de NFC actie aangeeft dat ze niet meer om toestemming hoeven te vragen. Lijkt me niet meer dan logisch.

Voor een eerste implementatie is het fijn dat het erin zit, maar ik zie het nu meer als geinige extra, dan een zinvolle toevoeging.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:14
Cyrus The Virus schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 10:32:
[...]

Dit wil ik dus ook gaan doen met bijvoorbeeld carkit en bluetooth. Alleen schijnt NFC nog wel wat stroom te verbruiken bij de Lumia weet niet of ze dat al opgelost hebben.

Je kunt programmeerbare stickers kopen op internet, en die kun je met een bepaalde app van WP8 of nokia programmeren. Heb er zelf nog geen ervaring mee aangezien ik nog geen Lumia heb :+
je moet NDEF formatted stickers hebben. Je kunt dat gebruiken om bv automatisch een app op te laten staren (of een url in je browser)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-10 14:52
Martinspire schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 15:51:
[...]

Niet mee eens. Ja het is voor het maken van een persoonlijke beslissing alhier niet echt belangrijk hoeveel sterren het toestel krijgt, maar het probleem is dat die sterren wel overal op de site worden aangehaald bij elk bericht. Als een willekeurige bezoeker naar de site gaat om wat telefoons te bekijken, dan ziet ie 3 sterren bij de 920 staan, waardoor ie (zonder de review gelezen te hebben) toch al geneigd zal zijn het toestel te laten vallen. Want met 3 sterren moet er wel enorm veel mis zijn imo.

Overigens is de prijs bij de iPhone ook telkens erg laag beoordeeld (iPhone 5 krijgt er 1 ster voor), maar haalt desondanks wel gewoon telkens het predikaat zeer goed.

Daarom is de beoordeling gewoon lastig te verkopen. Tuurlijk er zitten bugs in, maar daarbij is al gemeld dat eraan gewerkt wordt en waarschijnlijk wel voor de Nederlandse release een update voor zal zijn. En ja enkele componenten presteren toch niet zo goed als was geadverteerd of zijn toch niet zo heel interessant, maar dat maakt het nog niet meteen slecht. Dat er in de reacties wordt gemeld dat men enkele punten zwaarder mee laat wegen omdat er in de reclame de nadruk op was gelegd, is gewoon niet representatief. Dan kijk je niet naar het toestel, maar naar de marketing en dat had ik gewoon niet van Tweakers verwacht. Plus het feit dat ze op een heleboel gebieden gewoon lopen te mierenneuken omdat het kan (niet omdat het moet).

[...]

NFC lijkt me tot op heden nog niet echt zinvol op een Windows Phone. Volgens mij kun je helemaal geen bluetooth/wifi/3g of andere verbinding automatisch aan/uit zetten. Ook veranderen van ringtone, volume aanpassen of andere instellingen kun je volgens mij niet wijzigen, dus dan valt voor mij een grote reden om NFC uberhaupt te gebruiken, wel af.

Wat ze hadden moeten doen is dat je voor bepaalde acties toestemming moet geven (betalen van content, openen van privacygevoelige apps), maar dat je verder zonder problemen een app kunt opstarten e.d. Of dat je in het aanmaken van de NFC actie aangeeft dat ze niet meer om toestemming hoeven te vragen. Lijkt me niet meer dan logisch.

Voor een eerste implementatie is het fijn dat het erin zit, maar ik zie het nu meer als geinige extra, dan een zinvolle toevoeging.
Als dat zo is heb je er inderdaad weinig aan :/

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de NFC bevattende Nokia toestellen met de muziek aan op een JBL speakerset legt begint die toch echt automatisch af te spelen zonder extra bevestiging.

Zie: YouTube: Nokia Music Demo With JBL PowerUp Wireless Charging Speaker - BWOne.com

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2012 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20
Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 18:27:
Als je de NFC bevattende Nokia toestellen met de muziek aan op een JBL speakerset legt begint die toch echt automatisch af te spelen zonder extra bevestiging.

Zie: YouTube: Nokia Music Demo With JBL PowerUp Wireless Charging Speaker - BWOne.com
Ja maar dat is natuurlijk vooraf aangevinkt in de settings om dat toe te laten. Niet denken dat er geen beveiligings instellingen bij NFC zitten.. natuurlijk zijn er die wel.
Misschien de beveiliging in jou voorbeeld gewoon uitgeschakeld of het unieke ID van die JBL speakers zijn specifiek toegelaten in jou NFC settings/firewall.

Mijn aanname dat er wel een soort juiste wijze van controle(beveiliging) in je NFC settings zitten is toch hopelijk wel correct? (ik heb zelf geen lumia)

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_dreey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
N.a.v de FP revieuw heb ik even Browsermark 2 op m'n 920 gedraaid.

Afbeeldingslocatie: http://i515.photobucket.com/albums/t356/drdreey/wp_ss_20121208_0001-1.png

Peacekeeper heb ik ook gedraaid, zelfde score als in FP review.
Noot:
Helft van de Peacekeeper test worden niet uitgevoerd i.v.m. ongeldige codec en unsupported browser melding.

[ Voor 36% gewijzigd door dr_dreey op 08-12-2012 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RawChild
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:38

RawChild

PSN: Rawchild

Ik heb echt een raar probleem, maar weet niet of dit wel het goede topic is.
Ik had een iPhone en heb dus sinds kort een 920. Whatsapp momenteel niet beschikbaar dus ik sms naar mijn vriendin. Zij ontvangt mijn berichten wel,maar ik die van haar niet. Vreemd genoeg komen haar berichten wel binnen op mijn iPhone terwijl daar mijn simkaart niet eens meer in zit. Tevens komen ze binnen op de iPad. We gebruiken wel op al die Apple apparaten hetzelfde Apple id.
Maar een sms gaat toch naar een nummer en niet naar een apparaat? Snap er niets van.

PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RawChild schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 21:58:
Ik had een iPhone en heb dus sinds kort een 920. Whatsapp momenteel niet beschikbaar dus ik sms naar mijn vriendin. Zij ontvangt mijn berichten wel,maar ik die van haar niet. Vreemd genoeg komen haar berichten wel binnen op mijn iPhone terwijl daar mijn simkaart niet eens meer in zit. Tevens komen ze binnen op de iPad. We gebruiken wel op al die Apple apparaten hetzelfde Apple id.
Maar een sms gaat toch naar een nummer en niet naar een apparaat? Snap er niets van.
Zijn jullie elkaar niet toevallig aan het Imessagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
RawChild schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 21:58:
Zoals hierboven al vermeld zijn jullie aan het imessagen, je moet je andere iMessage apparaten even instellen dat ze alleen op email adres ontvangen.

Dan bij je vriendin het gesprek verwijderen en een nieuwe aanmaken op jou nummer, dan duurt het eerste berichtjewaarschijnlijk lang maar gaat het daarna weer normaal

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Browsermark 2.0

Google Chrome op Lumia 920:
Afbeeldingslocatie: http://img12.imageshack.us/img12/4914/wpss201212080001.png

Bij de eerste test kreeg ik een score van rond de 830 met IE.
Toen ik de test vervolgens nog eens uitvoerde was de score een pak hoger (geen idee waarom)

IE10 op Lumia 920:
Afbeeldingslocatie: http://img687.imageshack.us/img687/4540/wpss201212080002.png

Zoals je kan zien is de score fenomenaal hoger met Google Chrome.

Peacemaker
IE : 337
Chrome : 335

Hier is het verschil zelfs niet merkbaar en scoort IE iets beter.

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2012 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glvn
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-04-2024
Is er dan al een officiële Google Chrome app voor WP8 uit? Waar heb je deze gehaald? Ik vind ze niet in de store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

glennvanhaeren schreef op zondag 09 december 2012 @ 00:56:
[...]

Is er dan al een officiële Google Chrome app voor WP8 uit? Waar heb je deze gehaald? Ik vind ze niet in de store.
Je kan proberen de region te veranderen van je phone.

Mijn huidige country / region staat ingesteld op België en als ik zoek naar 'google' dan is het eerste resultaat de google chrome browser.

Verder heb ik ook nog moeten veranderen van region (naar UK) om bv. Nokia apps te kunnen terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:02

NSG

Je weet niks!

Dat is geen Google Chrome maar Google Search.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glvn
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-04-2024
Google heeft maar 1 app in de store en dat is inderdaad Google Search

(http://www.windowsphone.c...s?publisherId=Google+Inc.)

De enige 'Chrome' app die ik vind is deze 'http://www.windowsphone.com/en-gb/store/app/chrome/e56e9fd5-7f2e-49a4-ad79-51615d455ad6', maar die krijgt superveel slechte reviews en heeft een chinese uitgever...

[ Voor 12% gewijzigd door glvn op 09-12-2012 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las net in het Lumia review topic de suggestie dat de Browsermark 2.0 score de helft is als je Internet Explorer instelt op een voorkeur voor mobiele versie van sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Net getest, 1759 in mobiele modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

My bad, maar het is toch een stuk sneller blijkbaar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quint3n
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-08-2024
Verwijderd schreef op zondag 09 december 2012 @ 13:38:
[...]

My bad, maar het is toch een stuk sneller blijkbaar :D
Vergeet zulke benchmarks nu eens! Wat voor prestaties geeft dat weer denk je?
Meet de tijd om 50 sites achtereenvolgens te openen ofzo, dat zijn real-time performance tests.
Dit heeft nu eens echt niets met de werkelijkheid te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-05-2023
glennvanhaeren schreef op zondag 09 december 2012 @ 12:54:
Google heeft maar 1 app in de store en dat is inderdaad Google Search

(http://www.windowsphone.c...s?publisherId=Google+Inc.)

De enige 'Chrome' app die ik vind is deze 'http://www.windowsphone.com/en-gb/store/app/chrome/e56e9fd5-7f2e-49a4-ad79-51615d455ad6', maar die krijgt superveel slechte reviews en heeft een chinese uitgever...
Is het zelfs niet zo dat een andere browser niet eens mogelijk is? Dus geen andere browsing engine toegestaan anders dan Trident van MS? Zo is het in W8 ook en voor zover ik weet in WP ook, dus Chrome is niet Chrome, om het maar zo te zeggen :P
Matthijs Hoekstra schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 17:16:
[...]

je moet NDEF formatted stickers hebben. Je kunt dat gebruiken om bv automatisch een app op te laten staren (of een url in je browser)
Je kunt dan alleen 3rd party apps op laten starten had ik begrepen? Zo werkt het ook met de charging stand van Nokia (die met NFC) Daar kun je geen native applicaties mee op laten starten werd mij verteld.

[ Voor 22% gewijzigd door Beanie op 09-12-2012 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quint3n schreef op zondag 09 december 2012 @ 13:39:
[...]

Vergeet zulke benchmarks nu eens! Wat voor prestaties geeft dat weer denk je?
Meet de tijd om 50 sites achtereenvolgens te openen ofzo, dat zijn real-time performance tests.
Dit heeft nu eens echt niets met de werkelijkheid te maken.
Ik toon gewoon aan dat de benchmarks een stuk hoger zijn dan wat de reviewer ons laat zien in de review van de Lumia 920 voor de mensen die daar wel om geven.

Vind je alle benchmarks onzin dan? Het is gewoon louter indicatief.

Verder maken benchmarks mij niks uit, alles gaat zeer snel op mijn Lumia 920 :D

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2012 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaurdian
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 23:44
Weet niet hoe accuraat het is, maar op de site van windows phone zelf (http://www.windowsphone.com/nl-nl/phones) staat dat de 920 geleverd wordt door Vodafone, Kpn en Tmobile. Ik geloof dat dat nog niet bekend was gemaakt, maar dat kan ik ook gemist hebben. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het zelfs niet zo dat een andere browser niet eens mogelijk is? Dus geen andere browsing engine toegestaan anders dan Trident van MS? Zo is het in W8 ook en voor zover ik weet in WP ook, dus Chrome is niet Chrome, om het maar zo te zeggen
Er is wel nog de Xpress Browser van Nokia, dat is iets ala Opera. Werkt tot nu toe zeer bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik heb besloten dat ik met alle zekerheid ga overstappen op de Lumia 920 (ik heb nu zelf een witte Lumia 800). Vooral omdat Windows Phone 8 de toekomst is en ik niet vast wil blijven zitten op 7.8. }:|

Nu twijfel ik alleen nog enorm over de kleur. :'(
  • Geel doet me denken aan een prachtige Lamborghini, maar misschien te opzichtig, want het is wel een gewaagde kleur. Wel mijn lievelingskleur trouwens. :P
  • Hetzelfde verhaal bij rood, maar hierbij denk ik dan weer aan een Ferrari. :+
  • Zwart is klassiek en mat, en dat laatste vind ik echt een voordeel, want het krast minder snel, is minder gevoelig voor vingerafdrukken en het matte ziet er véél luxer uit dan glossy. Maar het is ook weer zo standaard en saai, en door de kleur komt het design minder mooi uit.
  • Wit, tja, ik heb al een witte Lumia 800, dus waarom niet? :')
  • Grijs zou de perfecte kleur zijn: mat, klassiek, neutraal, maar tóch een weinig voorkomende kleur onder smartphones. :) Het is alleen een hele zeldzame uitvoering heb ik begrepen. -O-
  • Blauw... Meh, niet echt iets voor mij. :P
Wat ik overigens wel jammer vind aan de Lumia 920 ten opzichte van de Lumia 800, is dat de uiteinden aan de achterkant niet taps omhoog buigen. -O- Op deze manier lijkt de Lumia 800 dan ook veel slanker dan die eigenlijk is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Als je een grijze kunt vinden absoluut daarvoor gaan,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op zondag 09 december 2012 @ 18:05:
Vind jij 'm ook zo mooi dan? :) Maar de kans is klein dat ik 'm ga vinden, dus wat staat op nummer 2? :P

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2012 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat 95% van iedereen die de Lumia 920 aangeschaft heeft of aan gaat schaffen de grijze wil... Ik ben hem nog nergens tegengekomen. Als iemand hem vindt in het grijs hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 december 2012 @ 18:19:
Ik denk dat 95% van iedereen die de Lumia 920 aangeschaft heeft of aan gaat schaffen de grijze wil... Ik ben hem nog nergens tegengekomen. Als iemand hem vindt in het grijs hoor ik het graag!
Ik wou de grijze ook zeer graag maar helaas, dan maar voor de zwarte gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:56
Beanie schreef op zondag 09 december 2012 @ 14:18:
[...]

Is het zelfs niet zo dat een andere browser niet eens mogelijk is? Dus geen andere browsing engine toegestaan anders dan Trident van MS? Zo is het in W8 ook en voor zover ik weet in WP ook, dus Chrome is niet Chrome, om het maar zo te zeggen :P
Klopt voor WP7, maar WP8 kan native code draaien, dus in theorie zou een webkit of gecko browser moeten kunnen, moet alleen iemand het maken. Weet eigenlijk niet hoe het store-regel-technisch in elkaar zit (Apple blokkeert andere browsers in zijn regels, volgens mij doet MS dit niet).

Voor Windows 8 geldt dit niet hoor. MS houdt het niet tegen als jij een eigen browser wil bouwen, het is gewoon een irritante klus die voorlopig nog niet zoveel oplevert door het lage marktaandeel.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-10 15:56

Sebazzz

3dp

Ramon schreef op zondag 09 december 2012 @ 18:25:
[...]
In theorie zou een webkit of gecko browser moeten kunnen, moet alleen iemand het maken. Weet eigenlijk niet hoe het store-regel-technisch in elkaar zit (Apple blokkeert andere browsers in zijn regels, volgens mij doet MS dit niet).

Voor Windows 8 geldt dit niet hoor. MS houdt het niet tegen als jij een eigen browser wil bouwen, het is gewoon een irritante klus die voorlopig nog niet zoveel oplevert door het lage marktaandeel.
Ja, beide statements zijn helemaal waar, in acht nemend het volgende: Functies waarmee je dynamisch code kan genereren en draaien in het geheugen mag je niet gebruiken op de platformen Windows 8 (Windows Store apps) en Windows Phone 8. Dit heeft tot gevolg dat Javascript slechts via een interpreter kan lopen en niet geJIT kan worden en direct via de processor loopt. Hierdoor hoeven we geen alternatieve browsers te verwachten. Als Microsoft deze functies namelijk toestaat, zou je door de sandbox van een app kunnen dringen.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 09 december 2012 @ 18:09:
[...]

Vind jij 'm ook zo mooi dan? :) Maar de kans is klein dat ik 'm ga vinden, dus wat staat op nummer 2? :P
Ja iedereen vind die mooi :)

Ik heb nu een witte en dat stond voor op op 2. Geel en rood vond ik ook erg gaaf maar daar vloeken de meeste WP8 kleuren bij dus dat wilde ik niet. Daarom een witte genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quint3n
Donstil schreef op zondag 09 december 2012 @ 19:17:
[...]

Ik heb nu een witte en dat stond voor op op 2. Geel en rood vond ik ook erg gaaf maar daar vloeken de meeste WP8 kleuren bij dus dat wilde ik niet. Daarom een witte genomen.
Ik had er nog nooit van gehoord, maar ik hou hem ook in de gaten vanaf nu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
Donstil schreef op zondag 09 december 2012 @ 18:05:
Seconded, vanaf dag 1 al vol van de grijze versie. Helaas blijkt die dus amper leverbaar en staat nu wit op de eerste plaats. Vind zwart net even te saai en de andere kleuren passen weer nergens bij. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quint3n
Beanie schreef op zondag 09 december 2012 @ 21:07:
[...]

Seconded, vanaf dag 1 al vol van de grijze versie. Helaas blijkt die dus amper leverbaar en staat nu wit op de eerste plaats. Vind zwart net even te saai en de andere kleuren passen weer nergens bij. :X
Dat hij in combinatie met elk thema kan, maakt hem alleen maar mooier :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Rood is mijn favoriete kleur, maar enige waar ik een beetje huiverig voor ben is dat glossy. Krast dat niet als een gek?
Dan zou voor mij ook grijs op de eerste plaats staan. Doet me weer een beetje terugdenken aan de iPhone 3gs die ik had, ook al zo'n krasmagneet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-10 08:58
Hele dag gezocht hoe je sms delivery reports aan zet, maar Nokia heeft die blijkbaar verwijderd. De Htc's hebben het wel, getuige deze site http://virgin.tmtx.co.uk/...y_reports_on_or_off_on_my dus moet nokia het ofwel verwijderd hebben of htc heeft het als extra functie ingebouwd.

In windows phone 8 zit de functie wel, want als je een ! Aan het begin van het bericht zet, krijg je netjes een notificatie binnen.

[ Voor 16% gewijzigd door SunnieNL op 09-12-2012 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op zondag 09 december 2012 @ 19:17:
[...]

Ja, ik weet het écht niet. :') Ik koop 'm wel los en betaal alles uit eigen zak, dus ik wil wel een weloverwogen keuze maken. :P
Beanie schreef op zondag 09 december 2012 @ 21:07:
[...]

Precies! Bij rood en geel passen alleen hun eigen themakleuren. :{ Zwart, wit en grijs zijn lekker neutraal.
duncanvdlinden schreef op zondag 09 december 2012 @ 23:04:
Rood is mijn favoriete kleur, maar enige waar ik een beetje huiverig voor ben is dat glossy. Krast dat niet als een gek?
Dan zou voor mij ook grijs op de eerste plaats staan. Doet me weer een beetje terugdenken aan de iPhone 3gs die ik had, ook al zo'n krasmagneet :p
Valt wel mee die krassen. Heb nu een witte Lumia 800 en die kraste niet zo snel en je zag het sowieso bijna niet. Wel enorm gevoelig voor vingerafdrukken, dat wel.

Ik denk dat zwart nu op de tweede plaats staat bij mij. Dat matte vind ik toch belangrijker, dan dat het design er beter uitkomt (bij wit). :{

En nu vraag ik me af of dat matte wel zo makkelijk krast? 8)7 Want volgens mij is dat ook sneller te zien dan op een glossy oppervlak waar het licht er vanaf schijnt en je het dus moeilijk kunt zien. :P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2012 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Verwijderd schreef op zondag 09 december 2012 @ 23:49:
Valt wel mee die krassen. Heb nu een witte Lumia 800 en die kraste niet zo snel en je zag het sowieso bijna niet. Wel enorm gevoelig voor vingerafdrukken, dat wel.

Ik denk dat zwart nu op de tweede plaats staat bij mij. Dat matte vind ik toch belangrijker, dan dat het design er beter uitkomt (bij wit). :{

En nu vraag ik me af of dat matte wel zo makkelijk krast? 8)7 Want volgens mij is dat ook sneller te zien dan op een glossy oppervlak waar het licht er vanaf schijnt en je het dus moeilijk kunt zien. :P
Hmm dat klinkt goed. Vingerafdrukken zijn niet zo'n probleem. Als ik dan toch me scherm moet poetsen, dan de rest ook maar :P

Nou je hebt van dat speciale matte spul, mijn HTC touch (een hele oude) was daar bijvoorbeeld van gemaakt. Dat was echt waanzinnig bestand tegen krassen. Soort rubberachtig gevoel gaf het ook. Weet niet of die 920 dat dan ook geeft, maar dat was echt ideaal (ook kwa grip). Dat kon je nog zowat over een blok beton schrapen en je zag geen krassen. IBM (lenovo) en bepaalde HP laptops (onderkant Folio 13) zijn er nog wel eens van gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

duncanvdlinden schreef op zondag 09 december 2012 @ 23:57:
[...]

Hmm dat klinkt goed. Vingerafdrukken zijn niet zo'n probleem. Als ik dan toch me scherm moet poetsen, dan de rest ook maar :P

Nou je hebt van dat speciale matte spul, mijn HTC touch (een hele oude) was daar bijvoorbeeld van gemaakt. Dat was echt waanzinnig bestand tegen krassen. Soort rubberachtig gevoel gaf het ook. Weet niet of die 920 dat dan ook geeft, maar dat was echt ideaal (ook kwa grip). Dat kon je nog zowat over een blok beton schrapen en je zag geen krassen. IBM (lenovo) en bepaalde HP laptops (onderkant Folio 13) zijn er nog wel eens van gemaakt.
Ok, hou er wel rekening mee dat het toestel wel heel glad is. :D Maar ik ben heel voorzichtig met de mijne geweest, dus vandaar dat er ook niet zo veel krassen erop zitten. Je moet 'm echt schuin tegen het licht houden, wil je wat zien. ;)

Ik snap wat je bedoelt, maar daar is de Lumia 920 niet van gemaakt. :P De glossy en matte toestellen zijn van hetzelfde materiaal (polycarbonaat), ze zijn alleen op een andere manier geschuurd/gepolijst. :) Als je nu naar de winkel gaat en een zwarte Lumia 800 pakt, voelt die ook totaal niet rubberachtig aan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:56
Ik heb een Lumia 800 gehad en de gladde feel van dat materiaal heeft mij tegengehouden om nog een andere Lumia zoals die te kopen. Ik vind het een vreselijk materiaal wat heel erg glad is en absoluut niet lekker in de hand ligt, niet in het minst omdat je een heel stevige grip moet hebben om te zorgen dat hij niet uit je hand glijdt. Nu heb ik een HTC 8x die een soort zachte, warme feel heeft die je met veel meer vertrouwen vast kan pakken zonder bang te zijn dat die zo tussen je vingers door op een stoeptegel glijdt.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm, dat heb ik met die Lumia 900 van mn vader helemaal niet. Bovendien is de kans groter dat de stoeptegel dan stuk is als de telefoon als ik sommige torture-tests mag geloven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Martinspire schreef op maandag 10 december 2012 @ 02:21:
Bovendien is de kans groter dat de stoeptegel dan stuk is als de telefoon als ik sommige torture-tests mag geloven :P
_O-

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhorvers
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-06-2023
Momenteel stream ik via bluetooth mijn locale Spotify muziek op mijn iPhone 4 naar mijn autoradio. Kan iemand mij vertellen of dit met de Lumia 920 ook kan ... uiteraard nadat Spotify voor WP8 beschikbaar is gekomen ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
bhorvers schreef op maandag 10 december 2012 @ 07:52:
Momenteel stream ik via bluetooth mijn locale Spotify muziek op mijn iPhone 4 naar mijn autoradio. Kan iemand mij vertellen of dit met de Lumia 920 ook kan ... uiteraard nadat Spotify voor WP8 beschikbaar is gekomen ?!
Ja, doe ik nu ook met mijn wp7 toestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhorvers
Misschien heb ik niet goed opgelet, maar ik ben het nog nergens tegengekomen ... kan iemand eens wat schermpjes van de telefoonfunctie's (contacten, bellen, nummeriek toetsenbord, voicemail, wachtstand, handsfree, etc.) posten ? Ben wel heel benieuwd hoe dat er op WP8 (en op de Lumia 920) uitziet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
bhorvers schreef op maandag 10 december 2012 @ 10:27:
Misschien heb ik niet goed opgelet, maar ik ben het nog nergens tegengekomen ... kan iemand eens wat schermpjes van de telefoonfunctie's (contacten, bellen, nummeriek toetsenbord, voicemail, wachtstand, handsfree, etc.) posten ? Ben wel heel benieuwd hoe dat er op WP8 (en op de Lumia 920) uitziet ...
http://www.windowsphone.com/nl-nl/how-to/wp8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xylon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-10 15:20
bhorvers schreef op maandag 10 december 2012 @ 07:52:
Spotify wordt op dit moment sowieso nog niet ondersteunt op WP8. Waarschijnlijk zal deze versie pas in Q1 van 2013 uit komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:39
Voor iedereen die erop zat te wachten: Nokia heeft een tweede Lumia 920 naar me opgestuurd om te kijken of die anders presteert. Browsermark doet nu veel hoger (al denk ik dat het komt door Desktopweergave/Mobiele Weergave) en ik ga de camera vanmiddag hertesten. Accu testen duurt langer uiteraard :)

De sofwareversie is op beide telefoons exact hetzelfde. Desondanks zie ik met een snelle test van de camera op het oog al wat verschillen. Als ik klaar ben, ga ik de review van een update voorzien.

Hoe goed de camera het nu ook doet, het blijft natuurlijk zorgelijk dat er een kans is dat je een toestel in handen krijgt wat niet goed werkt: dat hoort niet bij zo'n duur toestel - al vind ik het wel netjes dat ze gelijk een nieuwe opsturen en hoop dat ze dat ook bij reguliere kopers gaan doen.

Het is natuurlijk onmogelijk vast te stellen hoeveel toestellen een accu- of camerabug hebben. Het bestaan van de camerabug is in elk geval binnen Nokia erkend en de update moet binnen afzienbare tijd uitkomen (hoe lang dat duurt, kon niemand me zeggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quint3n
arnoudwokke schreef op maandag 10 december 2012 @ 13:12:
Voor iedereen die erop zat te wachten: Nokia heeft een tweede Lumia 920 naar me opgestuurd om te kijken of die anders presteert. Browsermark doet nu veel hoger (al denk ik dat het komt door Desktopweergave/Mobiele Weergave) en ik ga de camera vanmiddag hertesten. Accu testen duurt langer uiteraard :)

De sofwareversie is op beide telefoons exact hetzelfde. Desondanks zie ik met een snelle test van de camera op het oog al wat verschillen. Als ik klaar ben, ga ik de review van een update voorzien.

Hoe goed de camera het nu ook doet, het blijft natuurlijk zorgelijk dat er een kans is dat je een toestel in handen krijgt wat niet goed werkt: dat hoort niet bij zo'n duur toestel - al vind ik het wel netjes dat ze gelijk een nieuwe opsturen en hoop dat ze dat ook bij reguliere kopers gaan doen.

Het is natuurlijk onmogelijk vast te stellen hoeveel toestellen een accu- of camerabug hebben. Het bestaan van de camerabug is in elk geval binnen Nokia erkend en de update moet binnen afzienbare tijd uitkomen (hoe lang dat duurt, kon niemand me zeggen).
Ik ben blij dat onze kritiek serieus genomen wordt en ben dan ook benieuwd naar de resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En de eerste L920 wordt weggegeven aan de eerste die op je bericht reageert? :*)

Crap ik zie dat ik al niet meer de eerste was op het moment van posten ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2012 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mqrk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-10 12:32

Kijk, dat is goed nieuws! Moet wel zeggen dat het slecht van Nokia blijft dat er toch slecht presterende toestellen in omloop zijn. Ik heb zelf het idee dat er bijvoorbeeld op het cameravlak 2 problemen spelen, het bekende software probleem, dat al erkend is, en dat sommige apparaten gewoon slecht werkende cameramodules (hardwareprobleem) hebben. Ben benieuwd naar de update! Ik verwacht zelf bijvoorbeeld niet dat de accu al daadwerkelijk beter presteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mqrk schreef op maandag 10 december 2012 @ 13:27:
[...]

Kijk, dat is goed nieuws! Moet wel zeggen dat het slecht van Nokia blijft dat er toch slecht presterende toestellen in omloop zijn. Ik heb zelf het idee dat er bijvoorbeeld op het cameravlak 2 problemen spelen, het bekende software probleem, dat al erkend is, en dat sommige apparaten gewoon slecht werkende cameramodules (hardwareprobleem) hebben. Ben benieuwd naar de update! Ik verwacht zelf bijvoorbeeld niet dat de accu al daadwerkelijk beter presteert.
Tjah, het kan ook zijn dat de hele eerste batch gewoon niet goed is geweest mbt camera, maar dat blijft gewoon gissen. Het feit dat ze nu bij nieuwe toestellen geen problemen meer hebben, doet mij in ieder geval deugd. Ik denk dat de kans dat we hier in Nederland nog slechte toestellen tegenkomen wel erg klein is en als ze de support gewoon toestellen om laten wisselen, verwacht ik er ook geen problemen van.

@arnoud:
Wat ik me wel afvraag: gaat ie nu van 2 sterren ineens omhoog naar bv 4? Of krijgen we wederom dat de marketingpraat voor een groot deel het cijfer bepaald?

Zoals in een heleboel reacties ook is aangehaald, heeft de accu sowieso een tijdje nodig voordat ie optimaal werkt. Ik denk dus dat ook deze niet veel zal verschillen, maar doe je de test over pak em beet, een week, dan zal het al een stuk positiever zijn.

Ook zou ik graag nog willen weten waarom design eigenlijk 3 sterren heeft gekregen. Want als ie inderdaad zwaar aanvoelt, lijkt me dat meer iets voor gebruiksgemak dan design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quint3n
Verwijderd schreef op maandag 10 december 2012 @ 13:18:
[...]

En de eerste L920 wordt weggegeven aan de eerste die op je bericht reageert? :*)

Crap ik zie dat ik al niet meer de eerste was op het moment van posten ;)
I agree :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De browsermark score lijkt niet te liggen aan de mobiele / desktop setting van IE.
Net eerst getest met desktop versie (mijn vaste stand). Score 1689

Overgeschakeld op mobile versie, tabbladen dicht, nieuwe tabblad. Score 1760

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het mooi dat er toch onderzocht wordt of er geen fout in het testexemplaar zat. Ik vond de verschillen tussen de Tweakers-recensie en die ene gebruikerservaring die al zo vaak gequote is wel heel erg groot. Ik zal de herbeoordeling in ieder geval met belangstelling volgen. Bedankt!

Daarnaast heeft Nokia er ook niets aan als ze door een fout exemplaar negatieve recensies krijgen, want een negatieve recensie door Tweakers wordt door veel potentieel geïnteresseerden gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:37
Verwijderd schreef op maandag 10 december 2012 @ 14:14:
[...]
Daarnaast heeft Nokia er ook niets aan als ze door een fout exemplaar negatieve recensies krijgen, want een negatieve recensie door Tweakers wordt door veel potentieel geïnteresseerden gelezen.
Eens, was willekeurig op zoek naar recensies van het toestel en kwam daarbij 'toevallig' weer op tweakers uit en een eerste blik deed mij toch wel even twijfelen. Maar goed, dit topic geeft weer een hoop achtergrondinformatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:48
Verwijderd schreef op maandag 10 december 2012 @ 13:49:
De browsermark score lijkt niet te liggen aan de mobiele / desktop setting van IE.
Net eerst getest met desktop versie (mijn vaste stand). Score 1689

Overgeschakeld op mobile versie, tabbladen dicht, nieuwe tabblad. Score 1760
Bij mij ook, al liggen mijn scores wat lager (1590).

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhorvers
Voor diegene die een grijze Lumia 920 willen ...

http://www.mobielbereikba...KXl64mCkLQCFUbKtAodv00Arg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:30
EDIT: goede filmpje wel erbij zoeken... moment

Uit dit filmpje blijkt hoe relatief makkelijk dit zelf te doen is! :) Ik zie mijzelf tzt nog wel eens wisselen van kleur op maandelijkste basis :Y)

[ Voor 12% gewijzigd door chaoscontrol op 10-12-2012 15:19 ]

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quint3n
Het is toch een unibody? Hoe werkt dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
Inmiddels de eerste hersten gedaan met de camera en de resultaten zijn - helaas - niet anders: dat hij op het oog in eerste instantie een betere foto maakte, leek toch aan de hand van de fotograaf te liggen. Op een vaste ondergrond bleken de resultaten hetzelfde: geen focus, oververzadigde kleuren. Hier een kleine vergelijking op 100% met beide Lumia's en ter referentie een op hetzelfde moment gemaakte foto met de iPhone 5
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1355146259.jpeg

Uiteraard heb ik ook even de originele foto's van beide Lumia's online gezet:
Foto in low-light (studio), met nieuwe Lumia
Foto in low-light (studio), met oorspronkelijke Lumia
Foto van de gekleurde studentenwoningen met de nieuwe Lumia
Foto van de gekleurde studentenwoningen met de oorspronkelijke Lumia
Foto van een sticker in close-up met Tweakers HQ op achtergrond met de nieuwe Lumia
Foto van een sticker in close-up met Tweakers HQ op achtergrond met de oorspronkelijke Lumia

Ik ben nog niet klaar met hertesten, maar het is nu nog geen nacht geweest, waarin hij echt zijn kwaliteiten kan laten zien, maar zo te zien heb ik een tweede gekregen met dezelfde eigenschappen op het gebied van camerakwaliteit.

In de tussentijd gooi ik de oorspronkelijke Lumia nog een paar keer door de accutest (standbytest) heen, om op verzoek te kijken of het na twee weken gebruik al beter is. De accutesten zijn gedaan in het eerste weekend - dus na ongeveer 5 dagen gebruik en dus ongeveer 6 a 7 cycles. Bij de nieuwe doe ik dat ook, maar die heeft nog geen cycles ondergaan.

Bij BrowserMark heb ik een nieuw resultaat en nieuwe verklarende tekst toegevoegd: de scores verschillen zo erg onderling zonder enige aanwijsbare reden (de Mobile/Desktop-setting was het inderdaad niet HaL, maar ik haal zo nu en rond 830, dan weer rond 1500 (van de 11 keer tot nu toe haal ik 6x laag en 5x hoog). Ik heb geen idee waarom en tot ik dat heb uitgeplozen zal ik BrowserMark gaan weren uit reviews; ik kan hem nu niet op waarde schatten; ik laat hem staan om niet aan geschiedvervalsing te doen).

Al met al zie ik dus nog niet veel verschil tussen de 'oude' en de nieuwe Lumia 920, maar ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de gebruikte locatie van de foto ook niet fantastisch is. Tuurlijk, je kunt weinig aan het weer doen, maar het zijn nou niet bepaald foto's die uberhaupt mooi kunnen worden. Dit grijze weer helpt niet mee, maar toch denk ik dat de camera niet voor zulke plaatjes zal worden gebruikt. Heb je niet wat indoor foto's of foto's van objecten die dichterbij zijn? Als het mogelijk is dat scherpstellen op grote afstand niet goed gaat, dan is dat natuurlijk jammer, maar vind de plaatjes die worden geschoten ook niet echt toepasbaar voor dit soort vergelijkingen.
Iets wat me overigens opvalt bij meerdere reviews. Is er geen winkelcentrum waar je even wat mooie plaatjes kunt schieten?

Als ik overigens de foto's vergelijk met toestellen die iets ouder zijn, dan vind ik het zeker nog geen bar slechte foto's. Misschien minder dan verwacht, maar het is niet zo blurry of out-of-focus als zeg 2 jaar geleden.

[ Voor 13% gewijzigd door Martinspire op 10-12-2012 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:57

defcon84

Multipass?

(jarig!)
ziet er opt eerste zicht idd naar uit alsof er niet echt iets mis was met de originele L920.

@Martinspire: De locatie maakt niets uit, de foto moet gewoon zo dicht mogelijk bij de realiteit staat, hoe grijs het weer ook is.. in perfect omstandigheden maakt iedereen een perfecte foto, maar die situatie komt irl toch bijna nooit voor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het issue met de foto van de studentenwoningen is dat het een plek is waar de camera geen punt van focus lijkt te hebben met een soort braakliggend veldje in het midden en daarboven de gekleurde studentenwoningen. Daardoor is het niet heel duidelijk waar de verschillende camera's met verschillende focussystemen opscherp stellen.

Hier is bijvoorbeeld de vergelijkbare foto van de Nexus 4.
http://ic.tweakimg.net/ext/i/1354288957.jpeg
De nexus heeft gefotografeerd met een 2,5 langere sluitertijd dan de Lumia waardoor de woningen er toch lichter uitzien

Daarbij lijken de woningen bij de Nexus visueel wel iets lichter en tonen meer details dan de Lumia 920 maar bijvoorbeeld de auto's aan de rechterkant zijn juist heel onscherp vergelijken met de foto van de 920.

Camera besturings software zal dus wel uit maken voor dat soort foto's

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2012 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de gebruikte locatie van de foto ook niet fantastisch is. Tuurlijk, je kunt weinig aan het weer doen, maar het zijn nou niet bepaald foto's die uberhaupt mooi kunnen worden. Dit grijze weer helpt niet mee, maar toch denk ik dat de camera niet voor zulke plaatjes zal worden gebruikt. Heb je niet wat indoor foto's of foto's van objecten die dichterbij zijn? Als het mogelijk is dat scherpstellen op grote afstand niet goed gaat, dan is dat natuurlijk jammer, maar vind de plaatjes die worden geschoten ook niet echt toepasbaar voor dit soort vergelijkingen.
Het liefst heb ik reproduceerbare omstandigheden, maar in de buitenlucht kan dat niet. De studentenwoningen zijn niet alleen op redelijke afstand, maar zeggen ook veel over de weergave van kleuren; de trappen en ramen geven details weer en zo meer.

Ik focus altijd met tap to focus op het gedeelte dat je hierboven in beeld ziet. Alle instellingen staan verder op automatisch: de camerasoftware kiest zelf sluitertijd en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

Net de tweede Lumia 920 foto in Photoshop gezet, standaard onscherp masker en klaar is Kees, net zo goed als die van de IPhone. Lijkt me dus met software makkelijk op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iVibes
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-04 18:14

iVibes

We Were Meant to Fly

Net ook even 2 zeer 'grauwe' plaatjes geschoten met alle settings op default.

16:9
http://www.xs4all.nl/~ivibes/camtest/default169.jpg

4:3
http://www.xs4all.nl/~ivibes/camtest/default43.jpg

* Building a portfolio around shitcoins is just a shitfolio *

Acties:
  • 0 Henk 'm!
defcon84 schreef op maandag 10 december 2012 @ 15:38:
ziet er opt eerste zicht idd naar uit alsof er niet echt iets mis was met de originele L920.

@Martinspire: De locatie maakt niets uit, de foto moet gewoon zo dicht mogelijk bij de realiteit staat, hoe grijs het weer ook is.. in perfect omstandigheden maakt iedereen een perfecte foto, maar die situatie komt irl toch bijna nooit voor..
Locatie maakt wel veel uit voor wat een (smartphone) camera erop kan krijgen. Grote afstand + kleine lens = kut met peren

Ik denk dat als je al dichterbij gaat staan (een meter of 50) dat je dan al een betere foto uit de Lumia krijgt.

De foto's van hierboven vind ik al een betere indruk geven omdat de camera daar ook echt kan scherpstellen op objecten die toch wat meer oppervlak hebben. Niet dat het hele geweldige foto's zijn, maar toch echt veel beter dan mijn huidige smartphone

Niet dat ik de algemene kwaliteit van de foto's nou zo super vind, maar ik krijg het idee dat het scherpstellen op vooral grote afstand gewoon een patch mag hebben, maar het op kortere afstand al een stuk minder is. Dan is er voor de review wel een korte afstand gebruikt voor de studio, maar dat was meteen een low-light test.

Als ik bv ga kijken naar de reviews van andere sites, dan vind ik daar toch wat meer afwisseling, waardoor ik al een beter idee krijg van de camera. Afgezien van het feit dat de camera imo geen 2 maar 3 of 4 sterren verdient.

Andere vraag/test: hoe is de video in vergelijking met het vorige toestel?

[ Voor 24% gewijzigd door Martinspire op 10-12-2012 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasplank1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-10 09:59
Lijkt erop of dat groen ook oververzadigd is, of heb jij echt zoon groen gras in december? :P

( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Quint3n schreef op maandag 10 december 2012 @ 15:20:
[...]

Het is toch een unibody? Hoe werkt dat dan?
het moet er ook in toch, dan kan het er ook uit.

schroefjes los en dan scherm eruit tillen. Rest zet je dan over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:02
Hier een vergelijk tussen de lumia920, htc 8x en een Olympus OM-D digitale spiegelreflex camera:
http://www.wpcentral.com/...dows-phone-camera-measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

kaasplank1 schreef op maandag 10 december 2012 @ 16:29:
[...]

Lijkt erop of dat groen ook oververzadigd is, of heb jij echt zoon groen gras in december? :P
Bij iemand anders is het gras altijd groener... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
Het is mij wel duidelijk, Nokia heeft een grove fout gemaakt in de camera software waardoor er een overmatige hoeveelheid fuzziness optreedt. Zie ook de foto's uit het artikel van WPCentral.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

Met alle taal/regio settings op Engels (UK) kreeg ik net trouwens 5 updates die ik met de settings op NL niet kreeg.. display/touch, feedback, extras/info, network+ en access point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-01-2023
Owwww dat is wel erg aantrekkelijk om aan te schaffen :) Bedankt voor de link.... dat geeft wat om over na te denken!!
chaoscontrol schreef op maandag 10 december 2012 @ 15:19:
[...]

EDIT: goede filmpje wel erbij zoeken... moment

Uit dit filmpje blijkt hoe relatief makkelijk dit zelf te doen is! :) Ik zie mijzelf tzt nog wel eens wisselen van kleur op maandelijkste basis :Y)
Ik kan helemaal nergens een filmpje vinden van hoe je de 920 uit elkaar kan halen (alleen maar 900 videos en die is echt compleet anders opgebouwd van binnen). Ik kan enkel de Nokia service handleiding vinden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1981723 En in die handleiding ziet het er helaas naar uit dat de meesten van ons het niet zelf kunnen doen :( Het disconnecten van de USB connector kan je dus niet doen zonder vervangende materialen tot je beschikking te hebben. Zo lijkt het tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Browser mark genereert inderdaad verschillende resultaten (laag en hoog).
Toen ik browser mark probeerde met Google Search app had ik een paar keer rond de 2200, geen idee als het aan IE 10 ligt.

Hopelijk brengen ze snel de camera fixes uit. Maar ik blijf het aan de andere kant ook niet representatief vinden dat jullie de Lumia 920 al reviewen zonder dat hij uit is in Nederland & België.

Akkoord het toestel is al uit en kan gereviewed worden, maar er is een kans wanneer hij uitkomt in Nederland & Belgie dat issues al gepatched zijn. Maar dan zal de review score waarschijnlijk niet aangepast worden want de eerste indruk zegt toch zoveel ;)

De problemen lijken software matig dus dat is alleszins goed nieuws voor toekomstige updates.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2012 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
arnoudwokke schreef op maandag 10 december 2012 @ 16:03:
[...]

Het liefst heb ik reproduceerbare omstandigheden, maar in de buitenlucht kan dat niet. De studentenwoningen zijn niet alleen op redelijke afstand, maar zeggen ook veel over de weergave van kleuren; de trappen en ramen geven details weer en zo meer.

Ik focus altijd met tap to focus op het gedeelte dat je hierboven in beeld ziet. Alle instellingen staan verder op automatisch: de camerasoftware kiest zelf sluitertijd en dergelijke.
Met de tap-to-focus functie gaat de lumia vaker de mist in. Ben er al achter dat het beter is om het object wat je wil fotograferen auto scherp te stellen met de cameratoets en dan door te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
ivibes schreef op maandag 10 december 2012 @ 16:56:
Met alle taal/regio settings op Engels (UK) kreeg ik net trouwens 5 updates die ik met de settings op NL niet kreeg.. display/touch, feedback, extras/info, network+ en access point...
Die heb ik vorige week ook al in het Nederlands binnen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 december 2012 @ 17:36:
Ok, ik heb besloten dat ik met alle zekerheid ga overstappen op de Lumia 920 (ik heb nu zelf een witte Lumia 800). Vooral omdat Windows Phone 8 de toekomst is en ik niet vast wil blijven zitten op 7.8. }:|

Nu twijfel ik alleen nog enorm over de kleur. :'(
First world problems ? :) Kleur....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
sundace schreef op maandag 10 december 2012 @ 19:56:
[...]

Met de tap-to-focus functie gaat de lumia vaker de mist in. Ben er al achter dat het beter is om het object wat je wil fotograferen auto scherp te stellen met de cameratoets en dan door te drukken.
Vermoed ook dat tap to focus een aandeel kan leveren in de mindere prestaties van de 920. Gebruik het zelf nooit, het voelt al niet echt lekker en daarbij zijn de resultaten ook vaak minder.

Neemt niet weg dat de foto's van Arnoud wel heel maf zijn. Dat hek(?) in het midden onderste deel van de foto heeft een heel rare rafelige rand eromheen zitten wat ik zelfs bij een Luia 710 nog niet gezien heb zo raar. Tap to focus of niet, softwarematig zit er gewoon iets fout in de 920.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RawChild
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:38

RawChild

PSN: Rawchild

Als ik mijn 920 aan de pc hang (windows 7) dan herkent ie hem meteen en kan ik er muziek op zetten. Op mijn macbook zie ik niks, probleem is dat ik daar veel meer op heb staan qua muziek en dergelijke. Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?

PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
RawChild schreef op maandag 10 december 2012 @ 22:12:
Als ik mijn 920 aan de pc hang (windows 7) dan herkent ie hem meteen en kan ik er muziek op zetten. Op mijn macbook zie ik niks, probleem is dat ik daar veel meer op heb staan qua muziek en dergelijke. Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?
Moet je even die WindowsPhone connector uit de AppStore halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-10 00:05
Eén ding zit me nog het meeste dwars uit die hele review.

Afbeeldingslocatie: http://images.smh.com.au/2012/11/23/3821906/1_Composite-3-620x349.jpg

Eén hiervan scoort 5 sterren bij design (hint: niet die met het mooie design)
Eén hiervan scoort 4 sterren bij design (hint: niet die met het mooie design)
Eén hiervan scoort 3 sterren bij design (hint: gebruik deductie)

Conclusie: De achterkanten van iPhone5 en Nexus 4 zijn oogverblindend mooi :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
Vast en wel dat de breedte tov de schermgrootte ook bij het design hoort. Of het gewicht, want dat is zooo hoog, niet te tillen.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zonoskar schreef op maandag 10 december 2012 @ 22:44:
Vast en wel dat de breedte tov de schermgrootte ook bij het design hoort. Of het gewicht, want dat is zooo hoog, niet te tillen.
Yup, ben bezig met een speciale work out om de Lumia 920 meester te kunnen :9
Want degelijke sterke toestellen zijn we niet meer gewoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimbjorno
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-09 21:05
Had even een vraag over wat betreft branded Lumia's. Ik ga hem morgen bij de Saturn bestellen... maar mijn vorige telefoon had ik via studentmobiel, maar kreeg ik vervolgens een hele andere telefoon (look-a-like) met een merk naam er op. Is dit niet het geval als ik hem bij de Saturn bestel ?

Alvast bedankt voor du_reply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gers72
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 29-06-2021
Donstil schreef op maandag 10 december 2012 @ 22:29:
[...]

Moet je even die WindowsPhone connector uit de AppStore halen
WindowsPhone connector crashed sinds update van iTunes 11? Meerdere mensen last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
Gers72 schreef op maandag 10 december 2012 @ 23:14:
[...]

WindowsPhone connector crashed sinds update van iTunes 11? Meerdere mensen last van ?
Bij mij werkt het gewoon. Ik had echter wel de WindowsPhone app al geïnstalleerd voordat ik iTunes naar versie 11 geupgrade heb. Misschien ligt het daar aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Gers72 schreef op maandag 10 december 2012 @ 23:14:
[...]

Nee ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gers72
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 29-06-2021
zonoskar schreef op maandag 10 december 2012 @ 23:41:
[...]

Bij mij werkt het gewoon. Ik had echter wel de WindowsPhone app al geïnstalleerd voordat ik iTunes naar versie 11 geupgrade heb. Misschien ligt het daar aan?
WindowsPhone app had ik ook al geïnstalleerd en geen problemen mee met iTunes 10.7. Programma start op maar zodra ik mijn telefoon aansluit crashed WP app ... Re-install heeft ook niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

RawChild schreef op maandag 10 december 2012 @ 22:12:
http://www.theverge.com/2...phone-8-mac-app-available

Nieuw en speciaal voor WP8 als ik het goed begrijp
SeamusXanthus schreef op maandag 10 december 2012 @ 22:30:
Eén ding zit me nog het meeste dwars uit die hele review.

[afbeelding]

Conclusie: De achterkanten van iPhone5 en Nexus 4 zijn oogverblindend mooi :+
_/-\o_ _O-

Arnoud houdt denk ik niet zo van rode telefoons... ;)

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:53
Wat is meer waard, al die reviews en testen, of de tevredenheid van de gebruikers? :P

http://mynokiablog.com/20...review-in-gizmodo-awards/

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke

Conclusie: De achterkanten van iPhone5 en Nexus 4 zijn oogverblindend mooi
Als dat alles is, dan kan ik je geruststellen: het onderdeel design draait grotendeels niet om persoonlijke smaak (dus of ik iets mooi vind of niet), maar heeft met veel meer te maken.
Een van de onderdelen die ik zwaar meeweeg is de 'engineering effort': de reden dat fabrikanten als Apple en Samsung zoveel moeite doen om hun telefoons zo licht mogelijk te houden is dat veel gebruikers dat waarderen. Dat is echter lastig in design: over elke gram moet worden nagedacht. Over de plaatsing van onderdelen moet goed worden nagedacht, eindeloos worden gepuzzeld. De iPhone 5 combineert een grote die size met veel chips en een goede camera in een 7,6mm dikke, egale behuizing. Hoe? Onder meer omdat door optimalisaties in de software de accu kleiner kan worden gehouden. Door de 30-pins connector de deur uit te doen voor de kleinere Lightning.

Nokia heeft een andere aanpak gekozen: de Lumia 920 is veel groter dan nodig is om het scherm te huisvesten, veel dikker dan nodig is om de componenten te huisvesten (tenzij de camera ongelofelijk veel groter is dan iedereen denkt, maar dan hadden ze dat best mogen tonen) en veel zwaarder dan nodig is: de HTC 8X, gemaakt met grotendeels dezelfde materialen en voorzien van vrijwel dezelfde componenten, is niet alleen kleiner, maar ook dunner en eenderde lichter. Daar komt bij dat HTC de werkelijke dikte van de telefoon beter verbergt door spits toelopende zijkanten en boven- en onderkant - iets wat Nokia zelf deed bij de Lumia 800 maar hier niet heeft gedaan.

Veel gebruikers hebben daar geen moeite mee - en het is een bewuste keuze die je maakt als je deze telefoon koopt. Maar het is niet iets waar ik een review omheen kan.

Niet dat het geen mooie telefoon is: ik vind de Fabula 'design language' van Nokia aantrekkelijk, maar met de Lumia 900 en ook met deze 920 hebben ze naar mijn idee nog niet de ideale manier gevonden om dat te vertalen naar een grotere telefoon.

Ik heb trouwens niets tegen de kleur rood (ik draag nu weer rood, net als tijdens de videoreview), maar het gladde materiaal (en die moest ik beoordelen) heeft naar mijn smaak niet de luxe feel van de matte afwerking: het is qua achterkant net een S III. Ik heb hem ook bij tientallen mensen in de handen gedrukt (waaronder veel van de HQ-crew van T.net) om de mening te horen, en tot mijn verbazing viel hij vaak niet in de smaak - iets dat te maken had met de combinatie van materiaal en de tint rood; rode kunststof heeft kennelijk voor veel mensen een associatie met goedkoop Intertoys-speelgoed en niet met high-end telefoons.

Ik hoop dat ik een beetje heb kunnen uitleggen hoe de score tot stand is gekomen. Je kunt het er mee eens zijn of niet, maar er is in elk geval wel een deugdelijke argumentatie voor (en ik kreeg trouwens ook bericht van Nokia dat ze zich in de hele review prima kunnen vinden, al was ik volgens hen 'ook internationaal een van de meer kritische').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
HTC 8X, gemaakt met grotendeels dezelfde materialen en voorzien van vrijwel dezelfde componenten
Da's een denkfout. De HTC heeft geen mogelijkheid om draadloos op te laden en heeft ook geen optische stabilisatie in de camera.

De iPhone 5 kan zo dun en licht gemaakt worden omdat die telefoon die features ook niet heeft.

Kijk naar de iPad 3 en 4 en het gewicht van die tablets tov het gewicht van de iPad 2. De 3 en 4 waren zwaarder. Waarom? Apple koos voor (oa) een retina scherm en daar was een zwaardere batterij voor nodig.

Zelfde als wat Nokia met haar Lumia 920 doet, bepaalde features hebben gevolgen voor zwaarte/dikte.

In plaats dat je Nokia 'prijst' voor het toepassen van de extra features doe je ze zelfs notabene af alszijnde al reeds breed in gebruik (draadloos opladen, welke andere toestellen dan?). Het lijkt daardoor alsof je met 2 maten meet in je review, en dat is op z'n zachtst gezegd opmerkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar is het gebruikte materiaal dan niet voor het grootste deel verantwoordelijk voor het gewicht? Het Polycarbonaat dus? Want de 800 en 900 waren ook niet bepaald lichte toestellen, maar hadden dus niet een joekel van een camera (vooral door de stabilisatie is ie gewoon groot), waardoor hij nu dus gewoon veel zwaarder is?

Daarnaast denk ik dat het niet alleen een kwestie was van "geen zin om hem lichter te maken" zoals jij lijkt te suggereren, maar dat het ook meespeelde dat veel mensen (waaronder ikzelf) de meeste telefoons te licht vinden worden. Ik heb de S3 van mn zus wel eens vastgehouden, maar kan me niet aan de indruk onttrekken dat ik hem gewoon te licht vind en daardoor wat breekbaar aanvoelt (ook al hoeft ie niet snel stuk te gaan, het gevoel is er wel gewoon).

Dat de rode niet in de smaak valt (wat blijkbaar voor een groot deel de reden lijkt te zijn dat men hem niet mooi vind), is jammer, maar vind ik niet meteen een reden om het zo zwaar te beoordelen. Ik zou zelf al voor de gele gaan, maar vind het opvallend dat sommige zaken zwaarder lijken te wegen voor de 920 dan voor de S3 of de iPhone.

Maar goed, gezien het feit dat de gebruikerservaringen en -reviews van de 920 tot nog toe veel positiever zijn dan de reviews van tech-sites, plus de waardeering van de vorige Nokia/WP toestellen, hecht ik zelf al weinig waarde meer aan de reviews hier op tweakers. Alleen jammer dat die eindscore wel weer overal te vinden is en zo een onredelijk beeld geeft van de kwaliteit van deze telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z_Jr
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-04-2022
Hoe verdedigt u dan het feit dat de iPhone 5 abnormaal gevoelig is voor krassen? Als een telefoonmaker bewust kiest voor een materiaal/finish dat heel gevoelig is voor krassen, vind ik dat zeer verwonderlijk.

Wie brengt er nou in godsnaam iets uit dat door het geringste al bekrast wordt. |:(

Hoe krijgt een super-krasbare-telefoon nou 5 sterren voor design met het engineering effort in gedachte?

[ Voor 93% gewijzigd door Z_Jr op 11-12-2012 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Sorry Arnoud, maar deze reactie is nog verwarrender dan de review :)

Je begint met :
arnoudwokke schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 09:29:
[...]

Als dat alles is, dan kan ik je geruststellen: het onderdeel design draait grotendeels niet om persoonlijke smaak (dus of ik iets mooi vind of niet), maar heeft met veel meer te maken.
En dan komt een heel verhaal over "engineering effort":
Een van de onderdelen die ik zwaar meeweeg is de 'engineering effort': de reden dat fabrikanten als Apple en Samsung zoveel moeite doen om hun telefoons zo licht mogelijk te houden is dat veel gebruikers dat waarderen. Dat is echter lastig in design: over elke gram moet worden nagedacht. Over de plaatsing van onderdelen moet goed worden nagedacht, eindeloos worden gepuzzeld. De iPhone 5 combineert een grote die size met veel chips en een goede camera in een 7,6mm dikke, egale behuizing. Hoe? Onder meer omdat door optimalisaties in de software de accu kleiner kan worden gehouden. Door de 30-pins connector de deur uit te doen voor de kleinere Lightning.
Hieruit blijkt dat je "engineering effort" (mag ik het "nerdyness" noemen?) ziet als onderdeel van design, terwijl dat helemaal niets met elkaar te maken heeft. Anders zou een begrip als "Minimalistisch design" helemaal niet kunnen bestaan.

Nokia heeft zijn design gebaseerd op andere principes dan het gangbare "licht en dun", waardoor het design al meer opvalt dan de anderen.
Nokia heeft een andere aanpak gekozen: de Lumia 920 is veel groter dan nodig is om het scherm te huisvesten, veel dikker dan nodig is om de componenten te huisvesten (tenzij de camera ongelofelijk veel groter is dan iedereen denkt, maar dan hadden ze dat best mogen tonen) en veel zwaarder dan nodig is: de HTC 8X, gemaakt met grotendeels dezelfde materialen en voorzien van vrijwel dezelfde componenten, is niet alleen kleiner, maar ook dunner en eenderde lichter. Daar komt bij dat HTC de werkelijke dikte van de telefoon beter verbergt door spits toelopende zijkanten en boven- en onderkant - iets wat Nokia zelf deed bij de Lumia 800 maar hier niet heeft gedaan.
En dat is blijkbaar nog nieteens zo fout, want je schrijft:
Veel gebruikers hebben daar geen moeite mee - en het is een bewuste keuze die je maakt als je deze telefoon koopt. Maar het is niet iets waar ik een review omheen kan.

Niet dat het geen mooie telefoon is: ik vind de Fabula 'design language' van Nokia aantrekkelijk, maar met de Lumia 900 en ook met deze 920 hebben ze naar mijn idee nog niet de ideale manier gevonden om dat te vertalen naar een grotere telefoon.
Dus lijkt je conclusie eigenlijk te zijn: Bijzonder design, anders dan de anderen, aantrekkelijk, maar wees je bewust van de consequenties van dat design. En dan toch 2 sterren?
Ik heb trouwens niets tegen de kleur rood (ik draag nu weer rood, net als tijdens de videoreview), maar het gladde materiaal (en die moest ik beoordelen) heeft naar mijn smaak niet de luxe feel van de matte afwerking: het is qua achterkant net een S III. Ik heb hem ook bij tientallen mensen in de handen gedrukt (waaronder veel van de HQ-crew van T.net) om de mening te horen, en tot mijn verbazing viel hij vaak niet in de smaak - iets dat te maken had met de combinatie van materiaal en de tint rood; rode kunststof heeft kennelijk voor veel mensen een associatie met goedkoop Intertoys-speelgoed en niet met high-end telefoons.
Gelukkig is de Nokia in zowel mat als glanzend te krijgen, dus zou hij hier geen aftrek voor mogen krijgen. Eerder bonus omdat het de keuze bidet die je bij anderen niet hebt.
Ik hoop dat ik een beetje heb kunnen uitleggen hoe de score tot stand is gekomen. Je kunt het er mee eens zijn of niet, maar er is in elk geval wel een deugdelijke argumentatie voor (en ik kreeg trouwens ook bericht van Nokia dat ze zich in de hele review prima kunnen vinden, al was ik volgens hen 'ook internationaal een van de meer kritische').
Kijk, en dit waardeer ik nou enorm! Leuk dat er een review geplaats wordt, maar je bent pas echt een vent als je er ook achter durft te staan. Hulde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Z_Jr schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 09:54:
Hoe verdedigt u dan het feit dat de iPhone 5 abnormaal gevoelig is voor krassen? Als een telefoonmaker bewust kiest voor een materiaal/finish dat heel gevoelig is voor krassen, vind ik dat zeer verwonderlijk.

Wie brengt er nou in godsnaam iets uit dat door het geringste al bekrast wordt. |:(
Los van de voorvallen waarbij iPhone 5's krom zijn getrokken:
https://www.google.nl/sea...&sourceid=chrome&ie=UTF-8
Pagina: 1 ... 23 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Prijzen en leverdata horen niet in dit topic thuis. Daarvoor hebben we nu het prijzen en levertijden topic;

Alles over accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Nokia Lumia 920;