[WP8] Ervaringen met de Nokia Lumia 920 - Deel 1 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 111 Laatste
Acties:
  • 585.210 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Jammer dat de audio output zo jammerlijk slecht is voor een flagship model.
Zonde Nokia, zonde: http://www.gsmarena.com/nokia_lumia_920-review-858p6.php

Luister veel muziek op mijn oordopjes, dus daar wint de S3 en iPhone 5 het dik van de Nokia. Dikke zonde zeg!

[ Voor 26% gewijzigd door alwaysleft op 06-12-2012 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iVibes
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-04 18:14

iVibes

We Were Meant to Fly

No joy.. Zowel helemaal op UK als helemaal op NL krijg ik geen Nokia collection..
Ik heb alles gewoon op NL staan en krijg gewoon wel de Nokia Collection te zien..

* Building a portfolio around shitcoins is just a shitfolio *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:34
Bij wp7 gebeurt dat ook soms. Die OEM specifieke secties komen vanzelf weer terug. Al kan het soms wel een paar dagen tot weken duren. Zviw is er echter niets dat het proces versneld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-01-2024
Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2012 @ 22:59:
Weet iemand een paar interessante news streams voor de Nokia Read app?
ik ben nog op zoek naar een goede rss reader, vooral om een paar tweakers forumpjes in de gaten te houden. Ik ken Nokia read niet, waar kan ik die vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:17
Donstil schreef op woensdag 05 december 2012 @ 17:34:
[...]

waarschijnlijk is het makkelijker 3 lumias te vinden dan 3 Franse die fatsoenlijk Engels spreken en begrijpen.
lekker off-topic: als we allemaal hetzelfde hadden moeten praten, was WO II wel anders afgelopen.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-10 11:49
ozzynator schreef op donderdag 06 december 2012 @ 10:17:
[...]
lekker off-topic: als we allemaal hetzelfde hadden moeten praten, was WO II wel anders afgelopen.
:? que?
Ik vind het best relaxed als mensen meerdere talen spreken. Ik vind het best treurig dat sommige landen bijzonder weinig doen om meertaligheid in hun land te stimuleren. De eerste taal hoeft niet hetzelfde te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHealthy
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-07 11:07
Hierbij een Review van de site WP7 :-)
http://www.wp7.nl/23348/r...umia-920-windows-phone-8/

www.marchealthy.nl / https://www.instagram.com/marc_healthy/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joi-c
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Yilar schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 14:00:
[...]
No joy.. Zowel helemaal op UK als helemaal op NL krijg ik geen Nokia collection..
Geen idee of je nog steeds tegen dit probleem aanloopt, maar op Twitter was er ook iemand die de collectie niet zag en hij meldde het volgende:
Richard Dorman ‏@Sheridan01
@nokiahelps hi guys, this Nokia app issue seems to be due to system language, region and region format. They all have to be the same
https://twitter.com/Sheridan01/status/275988966371647488

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Wat een slechte fotos zeg. De rode is in het echt veel mooier.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quint3n
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-08-2024
Zit er hier een audioliefhebber die de L920 al aan de test onderworpen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Quint3n schreef op donderdag 06 december 2012 @ 16:24:
Zit er hier een audioliefhebber die de L920 al aan de test onderworpen heeft?
is denk ik meer een kwestie van smaak en welke soort muziek je luistert, of je iets mooi vind klinken of niet.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-05-2023
http://twitpic.com/bjlekq

Nou, dat wordt weer een geweldige review van Tweakers. Het zegt nog niks, maar een algemene beoordeling van 3 sterren, ik trek mijn conclusie alvast. 'Mooi degelijk toestel met een uitgebreide featureset, maar het aantal apps is niet wat het moet zijn, prijs te hoog, te zwaar, daarom 3 sterren.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:09
Ik kan het zeker met de eerste 2 punten anders goed eens zijn. Prijs mag wel wat lager voor wat het biedt. En die prijs is wat mij betreft direct gerelateerd aan het app aanbod. Met name whatsapp is gewoon RUK op WP en dat is toch wel een applicatie die voor veel mensen noodzakelijk is. Tel dingen als Skype er bij op (spontane reboots anyone?) en je komt al een eind.

Daarnaast is de camera ook niet zo super overdag vanwege ruis. Nu is dat misschien softwarematig op te lossen maar tot die tijd vind ik de score wel terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
dus als er voor een telefoon/ systeem geen Whatsapp verkrijgbaar is, moet hij goedkoper zijn? En een review is een mening, meer niet, te zwaar is ook een beetje relatief volgens mij.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:36
Roet schreef op donderdag 06 december 2012 @ 16:51:
Ik kan het zeker met de eerste 2 punten anders goed eens zijn. Prijs mag wel wat lager voor wat het biedt. En die prijs is wat mij betreft direct gerelateerd aan het app aanbod. Met name whatsapp is gewoon RUK op WP en dat is toch wel een applicatie die voor veel mensen noodzakelijk is. Tel dingen als Skype er bij op (spontane reboots anyone?) en je komt al een eind.
De officiële prijs is toch nog niet bekend? De adviesprijs in de buurlanden wel, maar die is niet altijd gelijk aan de verkoopprijs (las ik). En daarnaast ook nog geen definitieve abonnementsprijzen.

Voor anderen scheelt het: voor mij is de prijs gerelateerd aan bouwkwaliteit en functies. Ligt persoonlijk :)

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-01-2023
Ik zie nog steeds geen Nokia Collection, maar als ik in de Store zoek op Nokia dan vind ik wel weer alle apps. Het probleem lijkt mij daarmee weer opgelost :) Meteen even Photobeamer gedownload.... wat een te coole app van Nokia (download Photobeamer app, ga met je computer, tablet of tv naar www.photobeamer.com, start de app op je Nokia, scan de QR code en de computer, tablet of tv toont je foto's precies zoals op je scherm van je telefoon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

deuxani schreef op donderdag 06 december 2012 @ 16:57:
Ik zie nog steeds geen Nokia Collection, maar als ik in de Store zoek op Nokia dan vind ik wel weer alle apps.recies zoals op je scherm van je telefoon)
Bij de instellingen van de Populaire Apps App ) kan je zien welke Regio/Language wordt toegepast voor de Store. Als je echt alle instellingen op NL zet (dus ook OS en browsertaal), vervolgens reboot, daarna de language updates accepteert/download zou de Collection wel zichtbaar moeten zijn. Had zelf ook eerst OS en browser op Engels staan en de rest op NL, toen was de collection niet zichtbaar..

.. zag trouwens vandaag pas m'n gele L920 voor het eerst in vol daglicht. Wat een vette kleur geel zeg, echt Lamborghini geil! uhh geel...
:)

[ Voor 9% gewijzigd door iVibes op 06-12-2012 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
Reaper.JA2 schreef op donderdag 06 december 2012 @ 16:56:
[...]

De officiële prijs is toch nog niet bekend? De adviesprijs in de buurlanden wel, maar die is niet altijd gelijk aan de verkoopprijs (las ik). En daarnaast ook nog geen definitieve abonnementsprijzen.

Voor anderen scheelt het: voor mij is de prijs gerelateerd aan bouwkwaliteit en functies. Ligt persoonlijk :)
Als het goed is wel, 599 zou de prijs moeten worden. Maar dan zit er wel een wireless charge pad bij twv 70. Moet je dan wel apart aanvragen, maar je krijgt hem wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-10 09:08
Beanie schreef op donderdag 06 december 2012 @ 16:39:

Nou, dat wordt weer een geweldige review van Tweakers. Het zegt nog niks, maar een algemene beoordeling van 3 sterren, ik trek mijn conclusie alvast. 'Mooi degelijk toestel met een uitgebreide featureset, maar het aantal apps is niet wat het moet zijn, prijs te hoog, te zwaar, daarom 3 sterren.'
:')
Zal inderdaad wel weer een geweldig gefundeerd stukje tekst zijn. Verge 2.0 in de bocht.

Grote kans dat Whatsapp en Skype aangehaald zullen worden. Beiden hebben nog geen definitieve WP8 app gekregen en een hoop apps moeten nog een WP8 variant krijgen. Ook is de telefoon hier nu nog niet uit, waardoor je bij de Nederlandse release ook al minder problemen zult hebben.

Verder zullen ze wel weer zwaar vallen over het gewicht en de prijs. Waarvan die laatste momenteel nog gewoon hoog is omdat de vraag groter is dan het aanbod. En gewicht, tja, moeten we daar nog wat over zeggen dan?

Ik verwacht dat ze ook wel weer zullen doorzagen op de foto's waarbij ze natuurlijk weer allerlei settings debiel hebben staan en niet inlezen dat er al wat kleine fixes zijn en er al een update aankomt.

Maar goed, aangezien er weinig getweaked kan worden, geen roms zullen verschijnen, er het MS logo op staat en het gewoon dikke android fanboys zijn, had ik ook niet anders verwacht. Kom op zeg, de (ogenschijnlijk) beste WP featurephone met 3 sterren beoordelen is natuurlijk te gek voor woorden.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:15
Nu ga je wel weer helemaal kort door de bocht Martinspire. Arnoud had bv de Lumia 800 ook gewoon 4 sterren gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
Martinspire schreef op donderdag 06 december 2012 @ 17:20:
[...]

:')
Zal inderdaad wel weer een geweldig gefundeerd stukje tekst zijn. Verge 2.0 in de bocht.

Grote kans dat Whatsapp en Skype aangehaald zullen worden. Beiden hebben nog geen definitieve WP8 app gekregen en een hoop apps moeten nog een WP8 variant krijgen. Ook is de telefoon hier nu nog niet uit, waardoor je bij de Nederlandse release ook al minder problemen zult hebben.

Verder zullen ze wel weer zwaar vallen over het gewicht en de prijs. Waarvan die laatste momenteel nog gewoon hoog is omdat de vraag groter is dan het aanbod. En gewicht, tja, moeten we daar nog wat over zeggen dan?

Ik verwacht dat ze ook wel weer zullen doorzagen op de foto's waarbij ze natuurlijk weer allerlei settings debiel hebben staan en niet inlezen dat er al wat kleine fixes zijn en er al een update aankomt.

Maar goed, aangezien er weinig getweaked kan worden, geen roms zullen verschijnen, er het MS logo op staat en het gewoon dikke android fanboys zijn, had ik ook niet anders verwacht. Kom op zeg, de (ogenschijnlijk) beste WP featurephone met 3 sterren beoordelen is natuurlijk te gek voor woorden.
Verwacht niet het beste van de review, hoeft ook niet heb immers een eigen mening, maar zeker met de Nexus 4 review die er nu op staat in het achterhoofd ben ik benieuwd naar wat ze over de 920 gaan zeggen. Zag jou ook al actief in de reacties van de N4 review met wat kritiek geloof ik?

Hoe dan ook, of een review slecht is of niet kan mij heel erg weinig schelen. Het is de consistentie tussen reviews en de consistente afweging van punten die de laatste tijd ontbreekt. En dat is niet alleen op Tweakers, maar ook op andere websites schijnt er vaak, onbedoeld of niet, een stuk partijdigheid naar een of meerdere kampen door.

Edit: Fixes horen niet meegerekend te worden in welke review dan ook. Een revisit na publicatie van fixes in een review is prima, maar ten tijde van de review zouden fixes niet meegenomen mogen worden.

[ Voor 5% gewijzigd door Beanie op 06-12-2012 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Voor de liefhebbers de TuneIn app is geüpdatet voor WP8.

Multiple pc builds in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

Wat is precies de functie van "Apps naar mijn telefoon verzenden d.m.v. push-berichen"? En is het verstandig deze te activeren of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
ivibes schreef op donderdag 06 december 2012 @ 17:50:
Wat is precies de functie van "Apps naar mijn telefoon verzenden d.m.v. push-berichen"? En is het verstandig deze te activeren of niet?
Dan kan je op de online Store via de install knop een app direct laten installeren op je telefoon ipv dat je op de telefoon de app nog op moet zoeken.

[ Voor 6% gewijzigd door Caelorum op 06-12-2012 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

Caelorum schreef op donderdag 06 december 2012 @ 18:05:
[...]

Dan kan je op de online Store via de install knop een app direct laten installeren op je telefoon ipv dat je op de telefoon de app nog op moet zoeken.
Oke, bedankt. Maar die heb ik dus niet aanstaan en gisteren via de online store wel gewoon wat Apps geinstalleerd die ook daarna netjes op m'n telefoon stonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Robkazoe schreef op donderdag 06 december 2012 @ 17:28:
Nu ga je wel weer helemaal kort door de bocht Martinspire. Arnoud had bv de Lumia 800 ook gewoon 4 sterren gegeven.
Ik ga niet kort door de bocht. Ongeacht welke uitleg is 3 sterren gewoon niet terecht. Maarja dat vond ik bij de 800 ook dat die wat laag was.
Beanie schreef op donderdag 06 december 2012 @ 17:35:
[...]

Verwacht niet het beste van de review, hoeft ook niet heb immers een eigen mening, maar zeker met de Nexus 4 review die er nu op staat in het achterhoofd ben ik benieuwd naar wat ze over de 920 gaan zeggen. Zag jou ook al actief in de reacties van de N4 review met wat kritiek geloof ik?

Hoe dan ook, of een review slecht is of niet kan mij heel erg weinig schelen. Het is de consistentie tussen reviews en de consistente afweging van punten die de laatste tijd ontbreekt. En dat is niet alleen op Tweakers, maar ook op andere websites schijnt er vaak, onbedoeld of niet, een stuk partijdigheid naar een of meerdere kampen door.

Edit: Fixes horen niet meegerekend te worden in welke review dan ook. Een revisit na publicatie van fixes in een review is prima, maar ten tijde van de review zouden fixes niet meegenomen mogen worden.
Dat men het toestel nu reviewed terwijl de telefoon nog 1,5 maand op zich laat wachten voor de officiële release geeft dit toestel gewoon een oneerlijke vergelijking. Als ie namelijk pas wordt gedaan als ie wel uit is, dan zijn die fixes er wel en is het dus in feite een betere telefoon. Daarnaast is het op dit moment gewoon niet eerlijk om het OS of toestel meteen af te schrijven omdat 2 applicaties niet goed functioneren (al moet dat nog blijken, maar ik vrees het ergste).

In ieder geval neem ik zo'n review niet serieus als ze weer met van die lul-argumenten komen.

En ik had inderdaad wat kritiek, maar dat was niet zozeer op het toestel (al overdrijven ze wel een beetje met de sterren), maar meer op de manier van reviewen en het huidige sterrensysteem. Als de reviewer zelf al aangeeft dat ie toch niet helemaal goed uitkwam met de beoordeling, dan is het systeem gewoon kut en moet het anders. Zo kunnen ze nu geen halve sterren geven (wat ik persoonlijk er dom vind), wat anders had geresulteerd in een 4,5 sterren waardering voor de Nexus 4. Grote kans dat die 920 er eigenlijk wel weer 3,5 verdient, maar ze het daarbij natuurlijk weer naar beneden moeten afronden omdat het weer een Windows Phone is.

En iets wat ik me zojuist nog bedacht waarom het gewoon bullshit is. Tweakers is toch een site voor mensen met interesse voor gadgets en nieuwe techniek? Dan is zo'n 920 met allerlei nieuwe of moderne technieken toch alleen maar gaver? Draadloos laden, optische beeldstabilisatie, supersensitive touch, puremotion hd+ e.d. zijn toch gewoon al gaaf? En van wat ik heb gelezen is het allemaal niet verkeerd verwerkt.

Naja we zullen zien wat voor misbaksel er morgen online komt.

[ Voor 8% gewijzigd door Martinspire op 06-12-2012 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net de review van de N4 gelezen, de video bekeken en de sterrenwaardering bekeken.
Daarmee is de waarde, van de "Algemene beoordeling" in sterren uitgedrukt, naar nul gedaald.
En laat juist die overal op de site naar voren komen. Grappenmaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie577
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-09-2024
Martinspire schreef op donderdag 06 december 2012 @ 19:12:
[...]

Ik ga niet kort door de bocht. Ongeacht welke uitleg is 3 sterren gewoon niet terecht. Maarja dat vond ik bij de 800 ook dat die wat laag was.

[...]

Dat men het toestel nu reviewed terwijl de telefoon nog 1,5 maand op zich laat wachten voor de officiële release geeft dit toestel gewoon een oneerlijke vergelijking. Als ie namelijk pas wordt gedaan als ie wel uit is, dan zijn die fixes er wel en is het dus in feite een betere telefoon. Daarnaast is het op dit moment gewoon niet eerlijk om het OS of toestel meteen af te schrijven omdat 2 applicaties niet goed functioneren (al moet dat nog blijken, maar ik vrees het ergste).

In ieder geval neem ik zo'n review niet serieus als ze weer met van die lul-argumenten komen.

En ik had inderdaad wat kritiek, maar dat was niet zozeer op het toestel (al overdrijven ze wel een beetje met de sterren), maar meer op de manier van reviewen en het huidige sterrensysteem. Als de reviewer zelf al aangeeft dat ie toch niet helemaal goed uitkwam met de beoordeling, dan is het systeem gewoon kut en moet het anders. Zo kunnen ze nu geen halve sterren geven (wat ik persoonlijk er dom vind), wat anders had geresulteerd in een 4,5 sterren waardering voor de Nexus 4. Grote kans dat die 920 er eigenlijk wel weer 3,5 verdient, maar ze het daarbij natuurlijk weer naar beneden moeten afronden omdat het weer een Windows Phone is.

En iets wat ik me zojuist nog bedacht waarom het gewoon bullshit is. Tweakers is toch een site voor mensen met interesse voor gadgets en nieuwe techniek? Dan is zo'n 920 met allerlei nieuwe of moderne technieken toch alleen maar gaver? Draadloos laden, optische beeldstabilisatie, supersensitive touch, puremotion hd+ e.d. zijn toch gewoon al gaaf? En van wat ik heb gelezen is het allemaal niet verkeerd verwerkt.

Naja we zullen zien wat voor misbaksel er morgen online komt.
Ik ben het ergens wel met je eens! maar meer in de manier van reviewen waarbij blijkbaar de hoeveelheid apps ontzettende belangrijk worden gezien in het eco systeem gelul (theverge?) De fantastische integratie met de verschillende kanten van Microsoft moet juist erg veel meetellen met het eco systeem vind ik maar goed we zullen morgen wel zien op wat voor punten de telefoon word gepakt.

p.s. Ik hoop echt niet dat ze de telefoon gaan pakken op gewicht. Lichter is zeker niet altijd beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ze hebben bij AT&T in twee maanden tijd 6.5 miljoen 920's en 820's verkocht. Als dat niet aangeeft dat windows Phone weer helemaal hip is, weet ik het ook niet meer.

Tevens staan ze daar ook al sinds dag 1 in de top 10 lijst van smartphones. Voordelen hiervan zijn dat de developers nog meer gaan in zien dat er meer in de wereld is dat ios en android.

edit:

Viel mij ook op dat ze in de nexus 4 review zeiden dat de camera beter is dan de lumia 920. Ik weet niet waar ze de test hebben uitgevoerd, maar met een simpel filmpje bij een concert komt er een hele andere score uit. Het beeld is niet alleen beter, het is ook gelijk ook prettiger naar de luisteren :+

[ Voor 85% gewijzigd door vali op 06-12-2012 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
vali schreef op donderdag 06 december 2012 @ 22:54:
Ze hebben bij AT&T in twee maanden tijd 6.5 miljoen 920's en 820's verkocht. Als dat niet aangeeft dat windows Phone weer helemaal hip is, weet ik het ook niet meer.

Tevens staan ze daar ook al sinds dag 1 in de top 10 lijst van smartphones. Voordelen hiervan zijn dat de developers nog meer gaan in zien dat er meer in de wereld is dat ios en android.
Dat lees je niet helemaal goed, 6.5 miljoen smartphones. Bij AT&T is in voorgaande maanden gebleken dat ongeveer 80% daarvan iPhones zijn. Er is nog geen oordeel te vellen over hoeveel Lumia's ze verkocht hebben.

[ Voor 19% gewijzigd door Beanie op 06-12-2012 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beanie schreef op donderdag 06 december 2012 @ 23:24:
[...]

Dat lees je niet helemaal goed, 6.5 miljoen smartphones. Bij AT&T is in voorgaande maanden gebleken dat ongeveer 80% daarvan iPhones zijn. Er is nog geen oordeel te vellen over hoeveel Lumia's ze verkocht hebben.
Ik had een betere website gevonden waar wel naar voren kwam hoeveel lumia's er waren gekocht.. Jammer genoeg kon ik die link niet meer vinden en heb ik die er geplaatst. At&t was ook zeer verrast hoe goede lumia het deed. Gek vind ik het ook niet, hij is alleen voor 6 maanden lang bij AT&T te koop.

[ Voor 6% gewijzigd door vali op 06-12-2012 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
De recensie staat op de frontpage van Tweakers. Ik heb er een aantal hoofdstukken doorgelezen, maar hij is niet positief en ook niet best. Arnoud heeft wel eens beter werkt afgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een trieste review van Android Wokke. Niet echt objectief vind ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalley
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-06 22:39
Er wordt wel gehakt op de review op de FP :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
vali schreef op donderdag 06 december 2012 @ 23:44:
[...]

Ik had een betere website gevonden waar wel naar voren kwam hoeveel lumia's er waren gekocht.. Jammer genoeg kon ik die link niet meer vinden en heb ik die er geplaatst. At&t was ook zeer verrast hoe goede lumia het deed. Gek vind ik het ook niet, hij is alleen voor 6 maanden lang bij AT&T te koop.
Mja, denk ook wel dat AT&T het aardig doet met de Lumia's, maar persoonlijk maakt het mij altijd erg weinig uit of iets goed verkoopt of niet. Zolang het voldoet aan de verwachting die ik heb bij een product is het prima. Neemt niet weg dat het wel helpt om een goed verkopend product te hebben, iets met apps of iets dergelijks? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Mja de review op de frontpage slaat gewoon nergens op. De beoordeling van vooral design en accu zijn schromelijk overdreven en ook wat ze met de camera hebben gedaan is totaal niet representatief. Waar zijn de foto's van planten en kleine objecten? Nee, alleen wat foto's van vage gebouwen of een haven in het donker met bewolking. Wat kun je daar nou eigenlijk voor fatsoenlijke foto's van maken? Ik kan begrijpen dat het lastig is als je geen mooi weer hebt, maar dit slaat nergens op. En wie de neuk heeft die video gemaakt? Juist iets waar de telefoon goed op scoort en dan is het een zin of 2 met een pruts-video erbij.

Maar goed, ze hadden me bij de preview van de eindscore al verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Een hele vreemde review op de frontpage. Ik heb zelf een 8X, maar krijg hier toch wel een "anti WP" smaakje van in mijn mond. Zoals bijvoorbeeld:
De meningen lopen uiteen, maar in elk geval veel van de mannen die hem zagen vonden hem er goedkoop uitzien. In plaats van de associatie met een sportauto waar Nokia op hoopte, zagen velen hem als een goedkoop stuk speelgoed.
Dat klinkt een beetje alsof de reviewer zijn mening wilt laten overkomen door het te laten lijken alsof 'de mannen' het zeggen. Heb dit namelijk echt nog niet gehoord van mensen om mij heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik heb de review ook even gelezen zojuist en kan me in net zoveel dingen vinden als dat ik dat niet kan.

Vooral bij de camera hebben ze naar mijn mening wel gelijk, als je 10 plaatjes schiet zijn er 7 bewogen, 2 flets en 1 heel mooi. Dat is voor een telefoon die zich duidelijk als high-end Camera Phone wil positioneren gewoon niet goed genoeg.

Ook is het probleem van de Apps gewoon ronduit vervelend, dit ligt dan wel aan WP8 ipv de Lumia 920 maar mensen kiezen hier tegenwoordig een platform voor dus mag het wel als negatief punt aangehaald worden als je het mij vraagt.

Met de klachten over de vorm, gewicht en dikte ben ik het dan weer niet eens. Dit lijkt alleen een probleem te zijn wat reviewers tegen komen, deze reviewers testen dat toestel een weekje intensief (misschien wel korter) en komen dan tot die conclusie.

Ik heb het toestel nu net geen maand en dan valt het helemaal niet meer op.

Edit:

De "hoofdstukken" zijn ook een stuk negatiever dan normaal zo lijkt het.
Inleiding: de reus wordt wakker
2. Scherm: trek je handschoenen aan
3. Scherm getest: echt zo goed?
4. Camera: een tweede PureView
5. Accu: prima bij gebruik, slecht in stand-by
6. Uiterlijk: zwaargewicht van polycarbonaat
7. Software: Nokia op WP8
8. Alternatieven
9. Specs
10. Conclusie: en nu bughunten
Razr schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 11:42:
Dat klinkt een beetje alsof de reviewer zijn mening wilt laten overkomen door het te laten lijken alsof 'de mannen' het zeggen. Heb dit namelijk echt nog niet gehoord van mensen om mij heen.
Had ik ook idd, als ik het toestel laat zien aan vrienden/collega's vinden ze hem juist erg mooi en degelijk.

[ Voor 34% gewijzigd door Donstil op 07-12-2012 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
De review en vooral de comments zojuist even doorgebladerd. Kan niet anders zeggen dan dat de kristallen bol zijn werk goed heeft gedaan. :P
Beanie schreef op donderdag 06 december 2012 @ 16:39:

Donstil schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 11:43:
Ik heb de review ook even gelezen zojuist en kan me in net zoveel dingen vinden als dat ik dat niet kan.

Vooral bij de camera hebben ze naar mijn mening wel gelijk, als je 10 plaatjes schiet zijn er 7 bewogen, 2 flets en 1 heel mooi. Dat is voor een telefoon die zich duidelijk als high-end Camera Phone wil positioneren gewoon niet goed genoeg.

Ook is het probleem van de Apps gewoon ronduit vervelend, dit ligt dan wel aan WP8 ipv de Lumia 920 maar mensen kiezen hier tegenwoordig een platform voor dus mag het wel als negatief punt aangehaald worden als je het mij vraagt.

Met de klachten over de vorm, gewicht en dikte ben ik het dan weer niet eens. Dit lijkt alleen een probleem te zijn wat reviewers tegen komen, deze reviewers testen dat toestel een weekje intensief (misschien wel korter) en komen dan tot die conclusie.

Ik heb het toestel nu net geen maand en dan valt het helemaal niet meer op.

Edit:

De "hoofdstukken" zijn ook een stuk negatiever dan normaal zo lijkt het.

[...]

[...]

Had ik ook idd, als ik het toestel laat zien aan vrienden/collega's vinden ze hem juist erg mooi en degelijk.
Even de hoofdstukken van de Nexus erop nageslagen. Iets positiever, maar geen wereldschokkend verschil. Vind het echter wel jammer dat er meer reviews zijn die met de titel of koptitels al een negatief beeld schetsen.

[ Voor 55% gewijzigd door Beanie op 07-12-2012 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHealthy
Haha, ook nu.nl doet mee met de slechte beoordeling review. Titel is al: Review: Lumia 920 laat steken vallen

Zie:
http://www.nu.nl/gadgets/...0-laat-steken-vallen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
GokuSsj schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 11:53:
Haha, ook nu.nl doet mee met de slechte beoordeling review. Titel is al: Review: Lumia 920 laat steken vallen

Zie:
http://www.nu.nl/gadgets/...0-laat-steken-vallen.html
Door: NU.nl/Colin van Hoek
Sorry, maar dan hoef je hem bij voorbaat al niet te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-10 14:52
Robkazoe schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 11:57:
[...]

[...]

Sorry, maar dan hoef je hem bij voorbaat al niet te lezen.
Die colin kraamt alleen maar onzin uit en is echt een apple fanboy

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoonman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-10 17:51
paste uit het artikel:
Eerder probeerden we Windows Phone 8 (review) al uit en concludeerden onder meer dat het systeem bijzonder snel is en wat dat betreft prima kan meekomen met Android en iOS.
Ja hoor, WP kan nu -eindelijk- qua snelheid met Android mee :F

https://free-sudoku-puzzle.net - http://chordoracle.com - https://resistorcolors.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Chevalley schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 10:14:
Er wordt wel gehakt op de review op de FP :D.
En terecht, zelfs ik (die niet eens de Lumia 920 heb) kon er al zo een flink aantal fouten uithalen. Om er maar eens even eentje te pakken:
Het is onacceptabel dat Nokia, dat juist van zowel de accu als de camera een verkoopargument heeft gemaakt...
Wat betreft de accu is dat gewoon helemaal niet waar. Het is toch wel schande dat deze twee invloedrijke sites zo'n matige recensie neer kan zetten. Enig voordeel is dat het toestel pas in januari komt en hopelijk is het grootste gedeelte van de consument deze twee belabberde artikelen alweer vergeten. Arnoud had ik hoog zitten, maar hij heeft nu toch wel flink moeten inleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Cyrus The Virus schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 12:00:
[...]

Schijn dat hij zijn naam wil laten veranderen in i-Collin, maar dat mag niet van appel.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Cyrus The Virus schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 12:00:
[...]

Is dat die knul die ze wel eens bij RTL4 laten komen?
Die dan in 20 seconden 3 iPhone apps op zijn iPad laat zien 8)7

Dat vind ik toch altijd zo een droplul zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-10 19:55

Gé Brander

MS SQL Server

Robkazoe schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 12:02:
[...]. Arnoud had ik hoog zitten, maar hij heeft nu toch wel flink moeten inleveren.
Erg ongeloofwaardig geworden... Jammer.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
Donstil schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 12:09:
[...]

yep, die is dat, met zijn kut-column in de Veronica gids.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
[...]

Geen idee kijk zelfden TV, en al helemaal niet van die zever programma's :P

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ozzynator schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 12:03:
[...]

Schijn dat hij zijn naam wil laten veranderen in i-Collin, maar dat mag niet van appel.
Snap sowieso niet dat Collin zich bezig houdt met IT zaken. Krijg altijd het idee dat hij net om de hoek komt kijken en probeert grote mensen zaken te bespreken. Al zijn artikels slaan kant nog wal en zijn grotendeels copy pasted van andere websites (zonder controle of het klopt of niet)

Om weer ontopic te komen, ik vind de review van de 920 erg slecht. Vooral het punt over de camera moest ik een klein beetje lachen... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik heb dan weliswaar een HTC 8X, maar vind het echt zo enorm jammer dat zo'n subjectieve review op de frontpage van Tweakers staat, op vele fronten worden onjuiste waarheiden verteld. Die reviewer heeft bij mij wel alle credits verloren. Tweakers, ik ben al van 1999 lid maar dit is manipulatief handelen waar andere belangen meespelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

M.b.t Colin. Rtl heeft dat blijkbaar ook door en heeft mijn maatje, van Gadgetzone.nl benadert om Colin zijn plek in te nemen. Hij twijfelt alleen nog of hij wel met zijn kop op tv wil.

Maar goed, we gaan aardig offtopic. Back to Lumia 920!

[ Voor 13% gewijzigd door PaT op 07-12-2012 12:59 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie577
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-09-2024
De review heeft naar mijn inzicht (en ik heb nog geen Lumia) wel een paar steken laten vallen.
Scherm is niet goed?
Camera is niet goed? (wat een belachelijke lelijke foto's waren dat zeg!)
Opname is niet goed? (Ik heb gister een video gezien van een lumia en een nexus 4 bij een concert)
Geen woord over draadloos opladen (jawel trouwens: Het is al een keer gedaan?)
en dan die belachelijke browser testen?

Ik vind dat reviewers ook meer aandacht moeten besteden aan real-world scenarios voor verschillende doelgroepen (Klinkt een beetje bevooroordeeld, maar kijk eens naar smoked by windows phone video's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Voordeel is dat we met colin zijn review, dat we 2 cores gratis erbij krijgen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
Zie ik nu dat de review van Nu.nl is aangepast? Andere titel en eindbeoordeling is 3.5 sterren in plaats van 3. Ow, en die quadcore SoC is ook leuk meegenomen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:11
Sluit me bij de meeste aan wat betreft de review van Tweakers.net.

Ik snap dat er vergelijkingen worden gemaakt tussen apple en android, maar tegenwoordig moet alles vergeleken worden en is alles wat nieuw en anders is meteen slecht. Neem bijvorobeeld het gewicht van de telefoon. Omdat de Lumnia zwaarder is dan bijv. Apple of Android is het ook meteen een minpunt? Voor de reviewer misschien wel maar laat dat lekker aan de gebruiker zelf over, want er is toch nergens voorgeschreven hoe zwaar een telefoon moet zijn. Focus lekker op de nieuwe dingen/features zonder dat je daar meteen een vergelijk mee moet maken. Ja er zijn altijd voor en nadelen te noemen, maar dat is zo makkelijk. Een voordeel voor de reviewer hoeft geen voordeel voor bijvoorbeeld mij te zijn.

Volgens mij moet je het tegenwoordig gewoon anders zien. Je hebt 3 mogelijkheden (apple, android en wp8) en die hebben zo hun voor en nadelen en op basis van jou gebruik moet je daarin een keuze maken.

Als ik op dit moment een nieuwe telefoon moet uitkiezen heb ik twee opties, want een android komt er niet meer in. WP8 heeft op dit moment de voorkeur, want het voor mij nieuw, integratie office, synergy tussen platformen (phone, tablet, pc).Mocht dit niet uitpakken zoals ik hoop dan val ik terug op een iphone, omdat deze dingen gewoon doen wat ze moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-10 07:21
Ik kom van iPhone en heb al jaren een iPad. Ik wil daarmee zeggen dat ik sinds de iPhone en iPad heb ik dagelijks nieuwtjes/sites volg over iPhones en iPad.
Ik merk daarbij dat men bij iPhones en iPads meer vergevingsgezinder zijn. Bij tekortkomingen is er altijd wel een verhaal van Apple (of een medewerker) dat het om een bewuste keuze gaat.
Kritiek lijkt bijna niet te bestaan bij Apple. Tenzij je er niet onderuit komt (atenna-gate, nieuwe maps).
Maar kijk naar het gewicht en de dikte van de iPad 3. Andere merken komen niet zo snel weg met dergelijke 'tekortkomingen'.

Maar veelzeggend vind ik altijd de reactie(s) van Steve Wozniak.
Dit heeft mij bv over de streep gehaald bij de keuze tussen aanschaf van een iPhone 5 of een andere telefoon:
http://www.nu.nl/gadgets/...prijst-windows-phone.html

Bij de iPhone 5 heb ik zoiets van, ik koop iets nieuws wat niet echt nieuw is. Is dat mijn 600 euro waard?
Bij WP8 heb ik hele andere gevoelens. Vind het vernieuwend, het doet wat met me.

Anyway, mijn punt is dat wat ik zei, andere merken komen niet zo snel weg met 'tekortkomingen'.
Ik ben in ieder geval happy met mijn lumia 920.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-01-2023
Als ik mijn Lumia pet afzet, moet ik zeggen dat ik de reviews (zelfs die van NU.nl) wel kan begrijpen. De Lumia is veel groter, dikker en zwaarder dan hij zou moeten zijn voor een telefoon met 4.5" scherm. Het is bijna 2013 hè, Nokia zou echt een veel kleiner toestel moeten kunnen maken met deze specs. De camera valt op dit moment helaas wat tegen overdag, terwijl dit een van de belangrijkste selling points is en misschien wel de belangrijkste reden is dat hij zo dik is. In mijn ogen is dat onbegrijpelijk, aangezien ik het gevoel had dat bijna al hun aandacht naar de camera toe ging.
Windows Phone 8 is vaak geweldig, maar af en toe nog steeds buggy (ik heb in de afgelopen drie weken 3 battery drains gehad, 2 lock ups door Bluetooth, 2 reboots en 3 app crashes waardoor het scherm zwart wordt en pas na een minuut ongeveer weer levend werd). Er zijn veel apps (met name typisch Nederlandse apps zoals Autoblog, Flitsmeister, ING bankieren, etc maar ook Flipboard, Spotify, etc) gewoon nog niet beschikbaar en de kwaliteit van veel 3rd party apps zijn gewoon niet op het niveau van iOS. Ook zijn er apps onstabiel doordat ze ontwikkeld zijn voor WP7. Daarnaast merk je dat er toch wat sites zijn welke niet goed werken in IE, terwijl deze op Android en iOS het perfect doen.

Als je een review schrijft vind ik niet dat je 4 of 5 sterren kan geven voor de mogelijke potentie die het toestel heeft. Ik voel mij op dit moment echt een beta tester nog steeds. Vind ik niet erg, want ik heb dit toestel juist gekocht om te testen, om WP te leren kennen, om apps te developen en omdat ik weet dat Nokia er vol voor gaat dus de updates en fixes gaan komen. Maar dit is absoluut geen toestel wat ik op dit moment zou aanraden aan mensen om mij heen (hooguit IT'ers welke veel met Microsoft producten werken). Over een maandje of 2 daarentegen..... maar goed, dat is niet te voorspellen. Ik ben overigens heel happy ermee hoor, maar dat komt omdat ik een zwak heb voor design en daardoor functionele issues kan "vergeven".

[ Voor 9% gewijzigd door deuxani op 07-12-2012 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een rare bug tijdens het smsen.
Verstuurde berichten zijn niet zichtbaar en ontvangen berichten ook niet. Ik krijg wel een melding bij binnenkomst maar zodra ik het berichten menu open is het nieuwe bericht niet zichtbaar.

Heb de telefoon al verschillende keren een reboot gegeven maar dat lost niks op. Strange en vervelend.
Nokia Belgie kan me niet helpen omdat de telefoon nog niet uit is. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
deuxani schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 14:33:

Als je een review schrijft vind ik niet dat je 4 of 5 sterren kan geven voor de mogelijke potentie die het toestel heeft. Ik voel mij op dit moment echt een beta tester nog steeds. Vind ik niet erg, want ik heb dit toestel juist gekocht om te testen, om WP te leren kennen, om apps te developen en omdat ik weet dat Nokia er vol voor gaat dus de updates en fixes gaan komen. Maar dit is absoluut geen toestel wat ik op dit moment zou aanraden aan mensen om mij heen (hooguit IT'ers welke veel met Microsoft producten werken). Over een maandje of 2 daarentegen..... maar goed, dat is niet te voorspellen. Ik ben overigens heel happy ermee hoor, maar dat komt omdat ik een zwak heb voor design en daardoor functionele issues kan "vergeven".
Is dat niet met elk nieuwe Phone ?? Bedoel als je ziet hoeveel bugs de nexus 4 heeft ( logisch want het is van lg ) en ios 6 heeft bij de release, zie ik eigenlijk geen verschil.

wp8 ga ik pas draaien als de lumia 920 uitkomt in Nederland, maar mijn ervaring met wp7 is juist erg goed. Het is nog steeds het enige platform dat ik een jaar kan laten draaien zonder reboots. Menige medestudenten moeten hun iphone en/of android Phone een reboot geven willen ze geen trage Phone hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RawChild
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:15

RawChild

PSN: Rawchild

Net een dag in bezit, ben er erg blij mee.
Trilfunctie is wel matig, te kort en voel hem amper.

PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
vali schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 14:50:
[...]
Bedoel als je ziet hoeveel bugs de nexus 4 heeft ( logisch want het is van lg )
en met Android 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred-Erik
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-04 18:51
Tjonge, wat een haat richting Arnoud Wokke hier. Ik snap dat we hier allemaal graag willen dat de Nokia Lumia 920 een perfect toestel is, maar dat is het niet. Zoals Arnoud zelf zegt is het aan de lezer of ze het er mee eens zijn hoe zwaar de plus- en minpunten tellen, en de recensie wordt geupdate als er fixes voor de bugs uitkomen. Ik kan me zelf voorstellen dat ik me ook niet erger aan het gewicht en de grootte, en als de bugs weg zijn als het toestel hier uitkomt, dan zou het dus een prima toestel zijn. Dat kun je nog steeds goed uit de review halen, die verder geen negatieve toon in zich heeft maar gewoon objectief leest. De schermkwaliteit wordt objectief gemeten, en komt er minder uit dan een aantal andere toestellen. Nergens wordt gezegd dat het scherm daarmee heel slecht is, maar het is gewoon niet de beste.

En ja, dat scorekaartje. Als je alleen daar op afgaat voor een aankoop van 600 euro ben je ook niet verstandig bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:19
Ik denk sowieso dat je niet verstandig bezig bent als je afgaat op slechts één review.

Wat ik wel opvallend vind is dat ik sommige minpunten (zwakke camera, slechte accu) in vrijwel geen enkele review ben tegengekomen, en dat deze in de reacties van gebruikers in deze thread ook grotendeels ontkracht worden. Voor de kwaliteit van de foto's kijk ik alleen maar naar de posts van zonoskar, en die vind ik allemaal uitstekend. Verder doen de meesten het hier op z'n minst een dag op de batterij. Ik vind deze thread dan ook nuttiger bij het maken van mijn beslissing (nou ja, die is inmiddels wel gemaakt ;)) dan één review.

Het gewicht boeit me niet zo. Ik heb nu een Desire Z, dus....
Het probleem met de 'lege' App store komt wel goed. Van wat ik regelmatig op mijn huidige telefoon gebruik mis ik alleen Spotify (wordt aan gewerkt) en WhatsApp (wordt aan geprutst). Maar het is dan ook nog geen half januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
autje schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 15:54:
Ik denk sowieso dat je niet verstandig bezig bent als je afgaat op slechts één review.
autje schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 15:54:
Voor de kwaliteit van de foto's kijk ik alleen maar naar de posts van zonoskar, en die vind ik allemaal uitstekend.
Spreekt elkaar wel een beetje tegen vind je ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prOnorama2
  • Laatst online: 12-10 01:33
deuxani schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 14:33:
De camera valt op dit moment helaas wat tegen overdag, terwijl dit een van de belangrijkste selling points is en misschien wel de belangrijkste reden is dat hij zo dik is. In mijn ogen is dat onbegrijpelijk, aangezien ik het gevoel had dat bijna al hun aandacht naar de camera toe ging. (...) Als je een review schrijft vind ik niet dat je 4 of 5 sterren kan geven voor de mogelijke potentie die het toestel heeft. Ik voel mij op dit moment echt een beta tester nog steeds.
Ik heb voornamelijk interesse in dit toestel vanwege de camera dus is het te hopen dat Nokia problemen via software kan oplossen. Zelf heb ik totaal geen interesse om beta-tester te zijn: voor 600 euro verwacht ik gewoon een toestel dat op en top werkt. Voorlopig hou ik mijn hand op de knip en kijk ik wel weer als de prijs zakt en een aantal bugs/problemen verholpen. Ik denk dat Nokia dit toestel beter wat later op de markt had kunnen zetten maar goed het zullen wel economische redenen zijn geweest dat men dit toestel koste wat kost voor Kerstmis 2012 in de verkoop wilde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHealthy
prOnorama2 schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 16:12:
[...]

Ik heb voornamelijk interesse in dit toestel vanwege de camera dus is het te hopen dat Nokia problemen via software kan oplossen. Zelf heb ik totaal geen interesse om beta-tester te zijn: voor 600 euro verwacht ik gewoon een toestel dat op en top werkt. Voorlopig hou ik mijn hand op de knip en kijk ik wel weer als de prijs zakt en een aantal bugs/problemen verholpen. Ik denk dat Nokia dit toestel beter wat later op de markt had kunnen zetten maar goed het zullen wel economische redenen zijn geweest dat men dit toestel koste wat kost voor Kerstmis 2012 in de verkoop wilde hebben.
Fotos al gezien in de review van zonoskar ?
productreview: Nokia Lumia 920 Rood review door zonoskar

Vind er persoonlijk erg mooie foto's bijzitten, ik kan in elk geval nog steeds niet wachten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:19
Donstil schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 16:00:
[...]

[...]

Spreekt elkaar wel een beetje tegen vind je ook niet?
Ik bedoel: ik hoef alleen maar naar de foto's van zonoskar te kijken om het verhaal van de review te ontkrachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Wat er gewoon aan ontbreekt is dat er enkele zaken in de review zitten die niet kloppen, die aan dat specifieke exemplaar liggen of wat gewoon niet overeen komt met de voorgelegde argumenten.

De accu bevat inderdaad een bug, maar scoort daarmee nog steeds niet echt onaardig. Tuurlijk, het kan beter, maar hij doet het in vele gevallen net zo goed als de Nexus 4 en die krijgt daarmee een hogere score.

Design krijgt 3 sterren zonder echte onderbouwing (zwaarte valt niet onder design maar onder bouwkwaliteit of gebruikservaring) en bij gebruikservaring is verder ook niets vermeld over waarom die maar 3 sterren krijgt. Het lijkt me dat met de sloot aan Nokia applicaties de ervaring alleen maar beter kan zijn.

Dat er bugs in zitten, is inderdaad jammer maar men doet nu alsof je er helemaal niet mee kunt werken en dat is natuurlijk niet onterecht.

Oja en hierboven zag ik Flitsmeister staan. Pak dan in plaats van die app de Het Verkeer app of (als het je echt alleen om flitsinfo gaat) de Flitsservice FlitsNav app. En zo zijn er nog veel meer apps waar een prima alternatief voor te verzinnen is, maar waar je met 1 op 1 zoeken misschien geen resultaat krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:32
De kans bestaat natuurlijk dat de review exemplaren voor Nederland allemaal slecht zijn :) Verder ben ik het zeer eens met @deuxani. Het is een mooi toestel met gebreken (zeg ik ook in mijn review) en nog niet genoeg kwaliteit apps. Maar dat komt nog wel. Ik raad overigens wel iedereen aan om op WP over te stappen, maar de meesten hebben zoiets van meh! Ze weten niet wat ze missen :)

Wel grappig dat mijn foto's steeds aangehaald worden. Zo zie je maar dat 90% van de foto bepaald wordt door het beschikbare licht. Een fletse druilerige dag geeft geen mooie foto's. Ik denk dat dat gebeurd is bij de review. Ook zijn foto's van telefooncamera's nooit scherp op oneindig (dus landschappen met in de verte wat detail) als je ze op 100% op je PC scherm bekijkt. En als je dan ook nog eens slecht licht hebt (en dus weinig contrast) dan worden je foto's daar niet mooier van.

De camera van de 920 is niet perfect, ook niet als telefooncamera, maar zo slecht als in de review is ie ook niet. Ook al komt er nog een software update waar ik overigens mijn hart voor vasthoud, ben bang dat er veel te hard gesharpend gaat worden en dat foto's helemaal lelijk gaan worden. We zullen zien.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-10 00:05
Ik heb bij deze review het idee dat de reviewer elke categorie naar beneden heeft afgerond, en vervolgens het eindoordeel ook nog eens naar beneden heeft afgerond.

Bij wijze van spreken scoort de Lumia vandaag:
3,5 = 3
4,5 = 4
3,5 = 3
4,5 = 4
totaal = 14 / 4 = 3,5 = 3 sterren!

Waar het gisteren zo ging met de Nexus:
3,5 = 4
4,5 = 5
3,5 = 4
4,5 = 5
totaal = 18 / 4 = 4,5 = 5 sterren!

PS ik weet dat het geen gewogen gemiddelde is bij tweakers, maar zo voelen de reviews aan als je de Nexus en de Lumia reviews naast elkaar zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mij ook geërgerd aan deze Tweakers review en heb er ook een postje bij het redactie forum tegenaan gegooid: Review Nokia Lumia 920

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-10 14:19

TMC

deBennie schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 14:24:
Ik kom van iPhone en heb al jaren een iPad. Ik wil daarmee zeggen dat ik sinds de iPhone en iPad heb ik dagelijks nieuwtjes/sites volg over iPhones en iPad.
Ik merk daarbij dat men bij iPhones en iPads meer vergevingsgezinder zijn. Bij tekortkomingen is er altijd wel een verhaal van Apple (of een medewerker) dat het om een bewuste keuze gaat.
Kritiek lijkt bijna niet te bestaan bij Apple. Tenzij je er niet onderuit komt (atenna-gate, nieuwe maps).
Maar kijk naar het gewicht en de dikte van de iPad 3. Andere merken komen niet zo snel weg met dergelijke 'tekortkomingen'.

Maar veelzeggend vind ik altijd de reactie(s) van Steve Wozniak.
Dit heeft mij bv over de streep gehaald bij de keuze tussen aanschaf van een iPhone 5 of een andere telefoon:
http://www.nu.nl/gadgets/...prijst-windows-phone.html

Bij de iPhone 5 heb ik zoiets van, ik koop iets nieuws wat niet echt nieuw is. Is dat mijn 600 euro waard?
Bij WP8 heb ik hele andere gevoelens. Vind het vernieuwend, het doet wat met me.

Anyway, mijn punt is dat wat ik zei, andere merken komen niet zo snel weg met 'tekortkomingen'.
Ik ben in ieder geval happy met mijn lumia 920.
Heb je de review van de 920 gelezen? Zie je hoe de iPhone 5 in bijna alle testjes als beste uit de bus komt of als één van de beste? De iPhone 5 excelleert qua accu, qua scherm, qua snelheid, qua camera en qua browser snelheid. Dat is een feit, bekijk de benchmarks maar. Daarnaast is iOS een OS wat verder ontwikkeld is dan WP. Jij wil iets fris, prima. WP8 is fris. Maar de iPhone is pure kwaliteit. Dat toont elke review aan, zeker die van GoT. Het is aan jou om te beslissen hoeveel geld je die kwaliteit waard vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

SeamusXanthus schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 17:16:
Ik heb bij deze review het idee dat de reviewer elke categorie naar beneden heeft afgerond, en vervolgens het eindoordeel ook nog eens naar beneden heeft afgerond.

Bij wijze van spreken scoort de Lumia vandaag:
3,5 = 3
4,5 = 4
3,5 = 3
4,5 = 4
totaal = 14 / 4 = 3,5 = 3 sterren!

Waar het gisteren zo ging met de Nexus:
3,5 = 4
4,5 = 5
3,5 = 4
4,5 = 5
totaal = 18 / 4 = 4,5 = 5 sterren!

PS ik weet dat het geen gewogen gemiddelde is bij tweakers, maar zo voelen de reviews aan als je de Nexus en de Lumia reviews naast elkaar zet.
Ben het met je eens dat de Nexus erg hoog scoort, terwijl deze een relatief matige camera heeft en een matige accuduur en dan toch het predikaat 'zeer goed'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 20:39:
Ik heb mij ook geërgerd aan deze Tweakers review en heb er ook een postje bij het redactie forum tegenaan gegooid: Review Nokia Lumia 920
Zonet Browsermark 2.0 eens laten lopen op een Lumia 800 over WiFi. Score; 1515. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-10 08:58
Beanie schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 22:37:
[...]

Zonet Browsermark 2.0 eens laten lopen op een Lumia 800 over WiFi. Score; 1515. 8)7
Net 1x op mijn lumia920 laten draaien (waarbij die in zijn lock schoot), 981 punten. Review kwam uit op 834, das nog een redelijk verschil. Benieuwd waar dat van komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
TMC schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 22:28:
[...]
Heb je de review van de 920 gelezen? Zie je hoe de iPhone 5 in bijna alle testjes als beste uit de bus komt of als één van de beste? De iPhone 5 excelleert qua accu, qua scherm, qua snelheid, qua camera en qua browser snelheid. Dat is een feit, bekijk de benchmarks maar. Daarnaast is iOS een OS wat verder ontwikkeld is dan WP. Jij wil iets fris, prima. WP8 is fris. Maar de iPhone is pure kwaliteit. Dat toont elke review aan, zeker die van GoT. Het is aan jou om te beslissen hoeveel geld je die kwaliteit waard vindt.
Ach kom, pure kwaliteit?
krom getrokken iPhones
Schiller: Krassen op iPhone 5 zijn normaal

Ook de iPhone 5 is niet perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik dacht doe ook ff Browsermark om te kijken wat een retail lumia 920 doet.

1. 1561 via 3G (Vodafone)
2. 1771 via 3G (Vodafone)
3. 1767 via 3G (Vodafone)
(Autolock staat uit)

Bij de laatste 2 tests was de accu leger en is hij op besparing gesprongen.

Hoe tweakers dus aan een score in de 800 komt is me een raadsel.
Testen ze het dan 1x, of 3x / 5x / 10x (en gaat het om een gemiddelde score)

edit: even ter vergelijking, een iPad Mini doet (via Wifi) 1676 en een iPhone5 (via t-Mobile) haalt 2456 (Aanzienlijk beter wat ik al verwachte, de browser voelt veel sneller op een iPhone5)

[ Voor 23% gewijzigd door Donstil op 07-12-2012 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
sundace schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 22:51:
[...]

Net 1x op mijn lumia920 laten draaien (waarbij die in zijn lock schoot), 981 punten. Review kwam uit op 834, das nog een redelijk verschil. Benieuwd waar dat van komt
Lijkt me niet door de lock te komen, deed de mijne ook tot 3 keer toe. Twee keer direct weer unlocked, maar 1 keer 30-40 sec laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

Je kan voor elke telefoon wel een dingetje vinden. Dat iets niet perfect is wil niet zeggen dat het geen kwaliteit is. Geen enkel toestel is perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quint3n
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-08-2024
TMC schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 23:29:
[...]
Je kan voor elke telefoon wel een dingetje vinden. Dat iets niet perfect is wil niet zeggen dat het geen kwaliteit is. Geen enkel toestel is perfect.
Het gaat er eigenlijk zelfs niet om of hij perfect is.
Waarom wordt in de eindbeslissing van de nexus en de L920, de prijs wel opgenomen?
Wat de nexus dus ten goede, en de L920 ten slechte uitkomt.
En waarom wordt hier bij een apple product allerminst rekening mee gehouden?
Wat mij betreft mag hier absoluut rekening mee gehouden worden, geen probleem, maar men moet consequent zijn. Alsook is het een feit dat de iPhone 5 in alle benchmarks hoge ogen scoort, maar iedereen weet dat zo'n platformen al lang achterhaald hebben hoe ze zich voor een stuk kunnen optimaliseren bij de meest bekende benchmarks.
Lijkt een iPhone 5 sneller dan een L920 in dagelijks gebruik? Nee. Waarom niet? Omdat die extreme spec-race er toe geleid heeft dat een flagship-telefoon zich de dag van vandaag op andere vlakken moet onderscheiden. Maakt het uit of je telefoon een halfuur vroeger leeg is, als je hem toch elke avond aan de lader hangt? Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
Donstil schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 23:09:
edit: even ter vergelijking, een iPad Mini doet (via Wifi) 1676 en een iPhone5 (via t-Mobile) haalt 2456 (Aanzienlijk beter wat ik al verwachte, de browser voelt veel sneller op een iPhone5)
Pff, die benchmark is een lachertje. Mijn iPad 1 (ja, die trage!) haalt 1140 punten in Browsermark 2.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
TMC schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 23:29:
[...]
Jij roept dat de iPhone 5 pure kwaliteit is? Korm trekken en makkelijk beschadigen (en zelfs scuffs bij totaal nieuwe modellen) is geen pure kwaliteit.

Overigens, niet álles van de iPhone 5 is beter. Het scherm van de Lumia is bv beter dan die van de iPhone 5:
Lumia 920: 768 x 1280 pixels, 332 ppi pixel density, 600 nits
iphone 5: 640 x 1136 pixels, 326 ppi pixel density, 569 nits

Wat camera betreft, las laatst een online review tussen de iPhone 5, htc 8x en lumia 920 waarbij de iPhone 5 niet altijd als winnaar uit de bus kwam. Qua foto's werden in bepaalde gevallen de lumia en htc als winnaar gekozen (bij afznderlijke foto vergelijk).

[ Voor 37% gewijzigd door deBennie op 08-12-2012 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaann1985
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Fred-Erik schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 15:30:
Tjonge, wat een haat richting Arnoud Wokke hier. Ik snap dat we hier allemaal graag willen dat de Nokia Lumia 920 een perfect toestel is, maar dat is het niet.
En ja, dat scorekaartje. Als je alleen daar op afgaat voor een aankoop van 600 euro ben je ook niet verstandig bezig.
Mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddebraak
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-01-2024
ik wil wat NFC stickers gaan kopen zodat mijn telefoon bijvoorbeeld automatisch het geluid uitzet op mn nachtkastje. technisch gezien moet dit mogelijk izjn, iemand hier ervaring mee? welke apps werken hier het beste voor? welke stickers werken het beste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
teddebraak schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 10:06:
ik wil wat NFC stickers gaan kopen zodat mijn telefoon bijvoorbeeld automatisch het geluid uitzet op mn nachtkastje. technisch gezien moet dit mogelijk izjn, iemand hier ervaring mee? welke apps werken hier het beste voor? welke stickers werken het beste?
Dit wil ik dus ook gaan doen met bijvoorbeeld carkit en bluetooth. Alleen schijnt NFC nog wel wat stroom te verbruiken bij de Lumia weet niet of ze dat al opgelost hebben.

Je kunt programmeerbare stickers kopen op internet, en die kun je met een bepaalde app van WP8 of nokia programmeren. Heb er zelf nog geen ervaring mee aangezien ik nog geen Lumia heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

teddebraak schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 10:06:
Werkt perfect op mijn Nexus 7. Je kan gewoon de NFC sticker als het ware programmeren naar wat je zelf wilt. Je kan er ook je eigen contact informatie over kwijt zodat iemand die van de sticker kan overnemen.

Het limiet aan het gebruik ligt aan je eigen fantasie en de beperking van het OS. Voor Android zijn er vele NFC apps waarmee je op vele manieren je OS via een NFC tag kan instellen. Er zijn ook genoeg apps waarmee je van alles op een NFC tag (sticker) kan schrijven.

Ik had bijvoorbeeld een sticker geprogrammeerd om bijvoorbeeld bepaalde playlist te starten op mijn Nexus 7.

In Amerika kan je al gewoon met je Nexus 7 betalen bij de Macdonalds met NFC:

NFC heeft wel de toekomst.. echter is het een beetje kip ei verhaal. Net zoals Bluetooth vroeger. Je had Bluetooth op je telefoon maar je kon het nergens mee gebruiken omdat niemand het had. Nu heeft iedereen het.

Ik weet niet wat voor Apps er op Windows Phone zijn om NFC tags ermee te programmeren en hoe Windows Phone het toelaat bepaalde taken aan NFC tags te koppelen. Bij Android kun je zowat alles met NFC in Android. Hoop dat dit voor Windows Phone ook het geval is, anders heb je er bijna niks aan.

De stickers kun je kopen op Ebay, en kosten ongeveer een dollar per stuk wat ik nogal aardig duur vind. Maar in de toekomst zullen ze goedkoper worden.

Daarom is NFC een goede toegevoegde waarde aan de Lumia 920. En het zit straks op elk mobieltje behalve de iPhone. Echt vaag dat Apple NFC niet geïmplementeerd heeft.. Gelukkig WP wel en dat helpt mee aan het succes van NFC om het geaccepteerd te krijgen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2012 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 10:36:
[...]en hoe Windows Phone het toelaat bepaalde taken aan NFC tags te koppelen.[...]
Niet automatisch. De gebruiker zal *altijd* toestemming moeten geven. Dat is één van de onderliggende principes van WP: Er gebeurt niets zonder expliciete toestemming.
Wat je kan doen is bepaalde tasks en launchers aanroepen waarmee de gebruiker dit kan doen. Een overzicht kan je hier vinden: MSDN: Microsoft.Phone.Tasks Namespace ()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dat toestemming geven is jammer, voor betalen begrijpelijk maar verder niet echt zinvol.

Als ik mijn telefoon op het nachtkastje leg wil ik dat hij automatisch een app opend, niet dat hij komt met de vraag of ik die app wil openen, had ik het net zo goed via een LiveTile kunnen doen.

@texamicz betalen met NFC is daar al best ingeburgerd, ik kom nog wel eens in de VS en zie die dingen tegenwoordig steeds vaker, fastfood ketens, 7/11, Starbucks enz waren al een tijdje uitgerust met nfc terminals maar nu zie je het ook als uitbreiding op de normale creditcard terminal bij normale winkels.

Een beetje zoals we hier geupdate zijn van magneetstrip naar betaal chip, is een optie die elke winkelier moest nemen.

Neemt niet weg trouwens dat je CreditCard swipen nog steeds sneller is in de VS, vaak zit er geen handtekening controle op en dan vergt het nog geen seconden. Sneller als nfc maar natuurlijk wel minder cool ;)

[ Voor 52% gewijzigd door Donstil op 08-12-2012 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vond de Lumia 920 nogal een teleurstellende review. Wanneer ze fixes uitbrengen dan kan de Lumia 920 van 3 sterren naar 4 gaan (hallo, hij is niet eens uit in Nederland /België en hiervoor trekken ze al een ster af voor fixes die er toch gaan aankomen? 8)7 .

En verder nog een ster minder voor de prijs... Apple kan dit maar Nokia niet (waar Apple nog een stuk duurder is)? Imo vind ik de Lumia 920 toch een stuk stijl voller en sterker gebouwd. Qua design zijn beide top.
Donstil schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 11:37:
Dat toestemming geven is jammer, voor betalen begrijpelijk maar verder niet echt zinvol.

Als ik mijn telefoon op het nachtkastje leg wil ik dat hij automatisch een app opend, niet dat hij komt met de vraag of ik die app wil openen, had ik het net zo goed via een LiveTile kunnen doen.

@texamicz betalen met NFC is daar al best ingeburgerd, ik kom nog wel eens in de VS en zie die dingen tegenwoordig steeds vaker, fastfood ketens, 7/11, Starbucks enz waren al een tijdje uitgerust met nfc terminals maar nu zie je het ook als uitbreiding op de normale creditcard terminal bij normale winkels.

Een beetje zoals we hier geupdate zijn van magneetstrip naar betaal chip, is een optie die elke winkelier moest nemen.

Neemt niet weg trouwens dat je CreditCard swipen nog steeds sneller is in de VS, vaak zit er geen handtekening controle op en dan vergt het nog geen seconden. Sneller als nfc maar natuurlijk wel minder cool ;)
Precies, het doet het praktische eraan gewoon helemaal ongedaan.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2012 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Donstil schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 11:37:

[...]
Als developer vind ik het jammer, maar als eindgebruiker ben ik er best blij mee. Ik weet gewoon dat de telefoon niets zal doen tenzij ik het wil. Het enigste waar ik mij nog druk om moet maken is of die app die ik toestemming heb gegeven bepaalde data te gebruiken die data niet ook stiekem via het internet wegsluist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
Het zorgt wel voor 1 app minder op je homescreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
zonoskar schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 12:17:
Het zorgt wel voor 1 app minder op je homescreen.
met het gebrek aan apps is er nog ruimte zat >:)

Edit: Ik heb hem zo trouwens,
Je blijft wisselen met die tiles :)

Afbeeldingslocatie: http://img96.imageshack.us/img96/5236/screenshottir.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Donstil op 08-12-2012 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:31
Donstil schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 12:58:
[...]

met het gebrek aan apps is er nog ruimte zat >:)
Made me laugh :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sorry hoor, maar het laatste wat ik wil is dat mijn toekomstige 920 automatisch reageerd op een nfc sticker zonder toestemming (in standby bv.)

Laatst had ik nog een artikel gelezen dat er serieus een lek zit in android m.b.t nfc. Ze konden zeer gemakkelijk met een andere phone binnen dringen.

Kort filmpje hoe nfc werkt, niks minder dan op oke drukken.

[ Voor 19% gewijzigd door vali op 08-12-2012 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
vali schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 13:16:
Sorry hoor, maar het laatste wat ik wil is dat mijn toekomstige 920 automatisch reageerd op een nfc sticker zonder toestemming (in standby bv.)

Laatst had ik nog een artikel gelezen dat er serieus een lek zit in android m.b.t nfc. Ze konden zeer gemakkelijk met een andere phone binnen dringen.

Kort filmpje hoe nfc werkt, niks minder dan op oke drukken.
Je telefoon reageerd alleen op NFC als deze echt direct contact maakt, en dan ook nog voor een halve seconde oid

Het is dus niet zo dat je langs een billboard loopt en je telefoon gelijk reclame laat zien (als je niet op oke zou moeten drukken). Of dat je langs een kroeg loopt en je gsm wordt gekloond.

Edit: Dat filmpje laat precies zien hoe niet direct het werkt, hij houd zijn telefoon bijna 2 seconden op die plek voor hij " oke " mag drukken.

[ Voor 8% gewijzigd door Donstil op 08-12-2012 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 13:32:
[...]

Je telefoon reageerd alleen op NFC als deze echt direct contact maakt, en dan ook nog voor een halve seconde oid

Het is dus niet zo dat je langs een billboard loopt en je telefoon gelijk reclame laat zien (als je niet op oke zou moeten drukken). Of dat je langs een kroeg loopt en je gsm wordt gekloond.
Dan kan iemand anders alsnog je phone gebruiken en nfc activeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
vali schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 13:33:
[...]

Dan kan iemand anders alsnog je phone gebruiken en nfc activeren
Als ze hem fysiek in handen hebben bedoel je ? Dat is namelijk altijd een risico, tenzij je een beveiligings code op je telefoon hebt oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred-Erik
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-04 18:51
Dus kort samengevat: al die leuke context-afhankelijke dingen die je met NFC met Android kunt doen zijn in Windows Phone niet mogelijk. Nu ja, dusdanig omslachtig dat het zinloos is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fred-Erik schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 14:19:
Dus kort samengevat: al die leuke context-afhankelijke dingen die je met NFC met Android kunt doen zijn in Windows Phone niet mogelijk. Nu ja, dusdanig omslachtig dat het zinloos is.
Dit is natuurlijk alsnog mogelijk binnen wp8, alleen moet je op "oke" drukken wil je connectie maken.
Pagina: 1 ... 22 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Prijzen en leverdata horen niet in dit topic thuis. Daarvoor hebben we nu het prijzen en levertijden topic;

Alles over accessoires hoort thuis in Accessoires voor de Nokia Lumia 920;