Ik ga niet kort door de bocht. Ongeacht welke uitleg is 3 sterren gewoon niet terecht. Maarja dat vond ik bij de 800 ook dat die wat laag was.
Beanie schreef op donderdag 06 december 2012 @ 17:35:
[...]
Verwacht niet het beste van de review, hoeft ook niet heb immers een eigen mening, maar zeker met de Nexus 4 review die er nu op staat in het achterhoofd ben ik benieuwd naar wat ze over de 920 gaan zeggen. Zag jou ook al actief in de reacties van de N4 review met wat kritiek geloof ik?
Hoe dan ook, of een review slecht is of niet kan mij heel erg weinig schelen. Het is de consistentie tussen reviews en de consistente afweging van punten die de laatste tijd ontbreekt. En dat is niet alleen op Tweakers, maar ook op andere websites schijnt er vaak, onbedoeld of niet, een stuk partijdigheid naar een of meerdere kampen door.
Edit: Fixes horen niet meegerekend te worden in welke review dan ook. Een revisit na publicatie van fixes in een review is prima, maar ten tijde van de review zouden fixes niet meegenomen mogen worden.
Dat men het toestel nu reviewed terwijl de telefoon nog 1,5 maand op zich laat wachten voor de officiële release geeft dit toestel gewoon een oneerlijke vergelijking. Als ie namelijk pas wordt gedaan als ie wel uit is, dan zijn die fixes er wel en is het dus in feite een betere telefoon. Daarnaast is het op dit moment gewoon niet eerlijk om het OS of toestel meteen af te schrijven omdat 2 applicaties niet goed functioneren (al moet dat nog blijken, maar ik vrees het ergste).
In ieder geval neem ik zo'n review niet serieus als ze weer met van die lul-argumenten komen.
En ik had inderdaad wat kritiek, maar dat was niet zozeer op het toestel (al overdrijven ze wel een beetje met de sterren), maar meer op de manier van reviewen en het huidige sterrensysteem. Als de reviewer zelf al aangeeft dat ie toch niet helemaal goed uitkwam met de beoordeling, dan is het systeem gewoon kut en moet het anders. Zo kunnen ze nu geen halve sterren geven (wat ik persoonlijk er dom vind), wat anders had geresulteerd in een 4,5 sterren waardering voor de Nexus 4. Grote kans dat die 920 er eigenlijk wel weer 3,5 verdient, maar ze het daarbij natuurlijk weer naar beneden moeten afronden omdat het weer een Windows Phone is.
En iets wat ik me zojuist nog bedacht waarom het gewoon bullshit is. Tweakers is toch een site voor mensen met interesse voor gadgets en nieuwe techniek? Dan is zo'n 920 met allerlei nieuwe of moderne technieken toch alleen maar gaver? Draadloos laden, optische beeldstabilisatie, supersensitive touch, puremotion hd+ e.d. zijn toch gewoon al gaaf? En van wat ik heb gelezen is het allemaal niet verkeerd verwerkt.
Naja we zullen zien wat voor misbaksel er morgen online komt.
[
Voor 8% gewijzigd door
Martinspire op 06-12-2012 19:54
]