An1mA schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 18:17:
[...]
Ik heb rekening gehouden met me mijn attackspeed, bij mij mag het niet onder de 67 komen. Als ik dat wel doe mis ik de 2.73 breakpoint.
En 3.01 aps is niet een must de 2.73 breakbpoint is een must. Bare minimum is 2.51 met verrekte hoge chc. Als je voor 3.01 aps gaat met een os Chantodo's Will ipv een met +attackspeed, komt het niet ten goede van je ehp. Komt, omdat je op 10 pieces attackspeed moet hebben. Dus ook op je chest en pants, de pieces die je veel ehp geven. Want zeg nou zelf, een innas temp pants en tal rasha chest zijn niet bepaald ehp knallers.
Bij een +attackspeed setup, is het juist moeilijk om veel dps te krijgen. Je moet namelijk 100 chc compenseren, dadelijk zelfs 110

Maar dat doe je meestal door tri/quad stats jewelry en dat kost een fortuin. Al met al is een cm wiz het best uit met een 2.73 setup naar mijn mening.
@Vidra schade valt enigszins mee als ik naar andere vergelijkbare ringen kijk, 222m.
Voor de 2,74 B/P, met een 1,79 wand heb je alleen 6 IAS stukken nodig terwijl je bij een OS wand (max 1,65 aps) 8 IAS stukken nodig hebt. Je kunt juist vol voor CC/CD gaan met een AS wand terwijl je bij OS wand tri(quad)-stat moet hebben
Je kunt 3,01 B/P bereiken met een 1,79 wand, of 2,74 B/P met een 1,65 OS wand, beide met AS in 8 slots.
Met een hogere B/P heb je een veel hogere proc rate, je hebt EN meer twisters EN meer ticks per twister. Bij 50% CC heeft die dude Shandler uitgerekend dat je bij 3,01 APS 4,88 CM procs en bij 2,74 APS 4,07 procs hebt. Dat alleen is 25% verschil in damage, laten staan dat SA vaker proct. Je krijgt daarnaast 25% meer LOH en AP, wat je de mogelijkheid geeft om b.v. meteor te spammen
Als je 150% CD hebt met de 1,79 wand, heb je daar de DPS factor 1+CC*CD= 1,75, met OS Wand dus 2.25. Daar zit een verschil van ~28%. Dus al met al is de effectieve DPS vrijwel gelijk.
Of zie ik hier wat over het hoofd ?
Wou net kijken wat voor multiplier ik heb met de CM build dus Ghom op MP8 geprobeerd. Begon dus met een 1,79 Chants en kreeg hem dood in gem. 111 sec. in 3 pogingen, wat zich vertaalt in een 7x multiplier. Daarna eens geprobeerd met een 1.65 APS dagger en ik overleefde daar de gifwolk niet eens, vermoedelijk doordat LOH niet genoeg getriggerd wordt.