[Algemeen] nVidia Nieuwsdiscussie Topic - Deel 55 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 30 Laatste
Acties:
  • 125.412 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
nero355 schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 03:15:
Lees maar eens wat CPU reviews daar zie je dat heel mooi : Des te meer je 1080p en 1200p voorbij gaat des te meer kans je hebt dat er amper 1 fps verschil is tussen de duurste en goedkoopste CPU !!
Koop Intel, meerrr FPS :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
nero355 schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 03:15:
Ik zat meer te denken aan lage resoluties die ervoor zorgen dat je CPU meer doet dan je videokaart dus een hogere resolutie zal ervoor zorgen dat je kaart meer doet dan je CPU :)

Lees maar eens wat CPU reviews daar zie je dat heel mooi : Des te meer je 1080p en 1200p voorbij gaat des te meer kans je hebt dat er amper 1 fps verschil is tussen de duurste en goedkoopste CPU !!
als je gewoon opschaalt dus 1920x1080 -> 2560x1440 dan gaat dit idd op, maar als je 3 schermen doet dan moeten er ook meer objecten richting de videokaart gestuurd worden, waardoor de cpu load ook weer stijgt.

ik zag trouwens bij manage 3d settings iets staan dat ik nog niet eerder had gezien: preferred refresh rate, is dat sinds die titan update? ik heb niet echt getest, ik gebruik nu CRU om fullscreen hoge Hz te forcen.

[ Voor 17% gewijzigd door haarbal op 27-04-2013 16:49 ]

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-02-2024

mukkel

Dus..... Zodoende

Je kan al aardig lang via nvidia configuratie scherm een eigen resolutie / frequentie ingeven.
Dit is niet specifiek iets voor de Titan, al wordt hij daar wel mee gepromoot.

Je hebt hiervoor geen proggie van derde voor nodig. Check maar eens in nvidia config
Resolutie wijzigen => aanpassen => aangepaste resolutie maken.
(Frequentie ligt uiteraard aan wat je monitor kan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Maar in de meeste spellen kan je die resolutie dan helemaal niet selecteren. Ik test ze eerst in nvidia control panel, dan zet ik ze met cru in de edid.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Wat ik mij afvraag overigens.. in Tom's hardware wordt de Titan als workstation card besproken ( http://www.tomshardware.c...uda-workstation,3474.html ). Hier lees je dat de Titan niet een goede videokaart is voor workstation class software. Nu was mijn intentie deze dus juist hiervoor aan te schaffen.

In Macrumors forums had ik gelezen dat EVGA een switch had om DP te boosten.. (kan ook andere, maar dat weet ik niet, geen ervaring).. de vraag is eigenlijk of TH dit ook getest had. Over algemeen ga ik naast gamen applicaties draaien als premiere, afterfx 3dmax en wat audiostoftware. Mits mogelijk dualboot hackintosh en dan Logic (maar geloof niet dat deze CUDA/GPU ondersteund terwijl Steinberg dit wel doet).

Iemand enig idee? :+

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

gitaarwerk schreef op zondag 28 april 2013 @ 10:48:
Wat ik mij afvraag overigens.. in Tom's hardware wordt de Titan als workstation card besproken ( http://www.tomshardware.c...uda-workstation,3474.html ). Hier lees je dat de Titan niet een goede videokaart is voor workstation class software. Nu was mijn intentie deze dus juist hiervoor aan te schaffen.

Iemand enig idee? :+
de consumenten versie heeft geen foutcorrectie geheugen.
De TeslaK20X heeft dat wel.

Het is niet alleen ff relabelen...

[ Voor 5% gewijzigd door A87 op 28-04-2013 22:45 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

A87 schreef op zondag 28 april 2013 @ 22:44:
[...]

de consumenten versie heeft geen foutcorrectie geheugen.
De TeslaK20X heeft dat wel.

Het is niet alleen ff relabelen...
Klopt, er zijn duidelijke verschillen. Ook al is de Titan minder verschillend dan eerdere generaties met de Tesla/Quadro. Wat mij opvalt is dat erin het artikel niets over DP64 switch is gemeld. Workstation software kan dit zeker vragen van de kaart. Er zit blijkbaar dus ene switch in de titan om de kaart te downspinnen en de DP64 een boost te geven (van 340 GF DP naar 1.3~ish TFDP). Ik vroeg me af of iemand hier dat al geprobeerd had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Wat zijn jullie verwachtingen voor de releasedate van de GTX7xx serie? Hoorde eerder al geruchten dat het eind deze maand zou kunnen zijn... maar het blijft nog wel stil.

Doe een gok :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-08 01:43
yinx84 schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 16:21:
Wat zijn jullie verwachtingen voor de releasedate van de GTX7xx serie? Hoorde eerder al geruchten dat het eind deze maand zou kunnen zijn... maar het blijft nog wel stil.

Doe een gok :D
Volgens geruchten inderdaad eind van deze maand, maar ik denk dat het nog wel 2 maandjes overheen gaan voordat de GTX7XX series worden gereleased.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even wat belangerijkers tussen al het onnozele gezever ..
Waar blijft evga's titan hydro copper ???
deze kaarten komen altijd TE laat uit , als je al inmiddels besloten hebt te wachten op de volgende generatie .. echter gaan die gewoon ff slechter presteren dan de titan , hoe fucked up is dat ..pffff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 23:28:
even wat belangerijkers tussen al het onnozele gezever ..
Waar blijft evga's titan hydro copper ???
deze kaarten komen altijd TE laat uit , als je al inmiddels besloten hebt te wachten op de volgende generatie .. echter gaan die gewoon ff slechter presteren dan de titan , hoe fucked up is dat ..pffff
Gisteren toevallig bij "langsgebrowst" : Ze staan gewoon tekoop op hun website dus ik zie het probleem niet :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ganz toll ja :Y)

Titans zijn inderdaad nou niet echt waanzinnig goed te bestellen, maarja..idd even via EVGA kan ook gewoon.

Ik zit echt nog te wachten totdat meer workstation software het gaat ondersteuen.. die drivers blijven altijd een beetje uit. Overigens ook even de kat uit de boom kijken met een titan ultra... aangezien ik toch niet sli wil gaan. (zonde geld, en ook niet echt ondersteund voor mijn shizzle :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Ik vraag me altijd af wie die van de fabriek uit komende kaarten met blokken kopen.
Kaartje kost dan 200,- meer terwijl je voor 100,- zelf een blok kan kopen en monteren.

Aardig veel fabrikanten laten het gewoon toe at er een koeler van derde gemonteerd wordt.
Zolang je fysiek niets beschadigd / aanpast en de kaart met originele koeler eventueel RMA stuurt dan is er niets aan de hand.

Dat is in mijn ogen gewoon 100,- weggooien.
Anders weet ik nog wel een bankrekening waar vrijwillig geld op gestort kan worden. /3

[ Voor 14% gewijzigd door mukkel op 03-05-2013 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
mmm, de 770 en 760ti zijn voor mijn budget wel interessant. Kan niet wachten op de release. Neem aan dat deze pas in de zomer ergens breed verkrijgbaar zijn. Gezien de paper-launches de laatste tijd :(

Even iets compleet anders en ik plaats het hier omdat ik geen speciaal topic wilde openen:
Wie regelt de complete software-matige aansturing (drivers/firmware/bios e.d.) van videokaarten. Zijn dat enkel AMD en Nvidia of hebben de sub-vendors als Asus, MSI etc een flinke vinger in de pap bij de prestaties van hun kaart. Ik heb het dus niet over 3rd party software als Afterburner en Trixx of enkel de kloksnelheden/voltages maar of deze subvendors zich echt kunnen onderscheiden (buiten de hardwarekant) met bios-en firmware enzo.

Zo staan bijvoorbeeld samsung en crucial goed aangeschreven voor firmware support, geld voor GPU's iets soortgelijks maar dan in een ander jasje? Dat bijvoorbeeld een Asus over 3 jaar beter presteerd dan een identieke V3rtx (ofzoiets)
mukkel schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 13:26:
Ik vraag me altijd af wie die van de fabriek uit komende kaarten met blokken kopen.
Kaartje kost dan 200,- meer terwijl je voor 100,- zelf een blok kan kopen en monteren.

Aardig veel fabrikanten laten het gewoon toe at er een koeler van derde gemonteerd wordt.
Zolang je fysiek niets beschadigd / aanpast en de kaart met originele koeler eventueel RMA stuurt dan is er niets aan de hand.

Dat is in mijn ogen gewoon 100,- weggooien.
Anders weet ik nog wel een bankrekening waar vrijwillig geld op gestort kan worden. /3
Volgens mij alleen XFX en Evga.

[ Voor 37% gewijzigd door eL_Jay op 03-05-2013 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

MSI en powercolor laten het ook toe. Zo zullen er wel meerdere zijn.
Een must is het retourneren van een onbeschadigde originele kaart.

Dus rustig op je gemak monteren en demonteren, niets beschadigen, aanpassen en geen stickers / sn's verwijderen en dan is er niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
eL_Jay schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 14:14:
mmm, de 770 en 760ti zijn voor mijn budget wel interessant. Kan niet wachten op de release. Neem aan dat deze pas in de zomer ergens breed verkrijgbaar zijn. Gezien de paper-launches de laatste tijd :(

Even iets compleet anders en ik plaats het hier omdat ik geen speciaal topic wilde openen:
Wie regelt de complete software-matige aansturing (drivers/firmware/bios e.d.) van videokaarten. Zijn dat enkel AMD en Nvidia of hebben de sub-vendors als Asus, MSI etc een flinke vinger in de pap bij de prestaties van hun kaart. Ik heb het dus niet over 3rd party software als Afterburner en Trixx of enkel de kloksnelheden/voltages maar of deze subvendors zich echt kunnen onderscheiden (buiten de hardwarekant) met bios-en firmware enzo.

Zo staan bijvoorbeeld samsung en crucial goed aangeschreven voor firmware support, geld voor GPU's iets soortgelijks maar dan in een ander jasje? Dat bijvoorbeeld een Asus over 3 jaar beter presteerd dan een identieke V3rtx (ofzoiets)

[...]

Volgens mij alleen XFX en Evga.
De GTX780 en GTX770 zijn eind deze maand al verkrijgbaar.

http://www.fudzilla.com/h...tx-780-coming-on-may-23rd

http://videocardz.com/412...o-be-released-on-may-23rd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Ben erg benieuwd.. die gtx 780 lijkt ineens een stuk interessanter dan een Titan.. te groot prijsverschil. Maar goed, je weet nooit wat ze met de prijzen gaan doen wanneer deze uitkomt. Voglens mij blijven ze vrij vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben erg benieuwd naar de eerste de beste kaart die beter presteerd dan mij GTX 690
Ik ben bang dat we daar nog ff op moeten wachten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gray|IA
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-06-2021

Gray|IA

geen ondertitel

Hmm stond op het punt van de Asus GeForce GTX 660 TI-DC2T-2GD5 te bestellen, lijkt me dat ik beter nog even wacht op de volgende GTX 7-serie? Of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:33

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Weet je, als die GTX770 de performance van een GTX680 + %5 heeft, en ongeveer even veel als de GTX670 kost, dan zit de kaart EINDELIJK in de goede prijsklasse.

Ik bedoel, de GTX670 en HD7970 Ghz zijn even duur, en de HD7970 is gemiddeld NET sneller dan een stock GTX680. Dus, met ene beetje geluk kan de GTX770 zich NET meten met de HD7970 of hem voorbij streven. Alleen, de GTX770 gaat een 256bit bus hebben en alsnog maar 2GB VRAM. Dit kan hem de kop nog kosten..

en @ hierboven, ja je kunt kijken wat de GTX760 Ti gaat doen maar in dat mid-range segment waar de GTX660 Ti zit komt eerst nog niks. Vergis je niet dat de GTX760 Ti, ten minste qua specs, iets rapper dan een GTX670 gaat zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door Imprezzion op 06-05-2013 13:57 ]

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
De huidige 7970 is ook al geen stock kaart. DIe GHZ editions zijn al eigenlijk overclocked varianten. De overclocked 670's en 680's presteren ook fors beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion

Imprezzion

E92 320i & 307CC

De 1.05Ghz geclockte Ghz Edition is gewoon een door AMD vrijgegeven standaard reference kaart hoor. Dus geen stock kaart is onzin. Het is dan ook een andere revisie van de chip.

En ik vergelijk inderdaad alleen een stock kaart met een stock kaart. Daarom vermelde ik ook duidelijk Ghz Edition.

Neem een voorbeeld aan een HD7970 Lightning Boost of PowerColor HD7970 PCS+ Vortex II. Die kunnen op hun beurt een GTX680 FTW ook wel aan hoor ;)

Ik kan overigens uit ervaring spreken, heb een Golden GTX670 gehad, een GTX680 Lightning met 1.212v BIOS mod, en 3 HD7970's. De Lightning heb ik helaas niet onder Valley gehad, maar iemand anders @ overclock.net gelukkig wel :)

Nou, even vanuit Valley benchmark @ Extreme HD preset gesproken:
Gigabyte GTX670 WF3 @ 1382Mhz core en 1750Mhz VRAM: 53.3 FPS.
MSI GTX680 Lightning @ 1332Mhz core en 1700Mhz VRAM: 57.0 FPS.
Club3D HD7970 @ 1340Mhz core en 1800Mhz VRAM: 57.3 FPS.

Dus, even slim rekenen, de GTX770 + 5% zou dus in dit geval uitkomen op 59.85 FPS wat inderdaad de HD7970 afmaakt, MITS de GTX770 minstens zo hoog wil clocken als de GTX680 met een 1.212v BIOS :)

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
De FTW kaarten zou ik eerder als een stock GHz edition beschouwen. Gewoon een hoger geclocked referentie ontwerp. De Windforce overigens ook. Gewoon een referentie bord met een betere koeler erop.

Dat is overigens wel jammer dat eigenlijk relatief weinig echt high end modellen van de Geforce 680 en 670 zijn gemaakt.

Naar 1 benchmark kijken vertekend sowieso wel heel erg het beeld. Het is echt over en weer met de meestte benchmarks, Beide kaarten varieren zo vaak van positie. Dat je oprecht kan zeggen dat de 680 en 7970 heel dicht bij elkaar liggen. Met iets meer voordeel voor de AMD op hogere resoluties en bij Nvidia meer snelheid op de lagere.

[ Voor 10% gewijzigd door Sn0wblind op 06-05-2013 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Dat een benchmark vertekend ben ik volledig met je eens, maar dat doen games ook. Alles heeft een bepaalde voorkeur en ik vind dan ook dat je moet kijken, welke games speel ik nu, welke games wil ik spelen, welke voorkeur hebben die games / engines, en daar je beslissing deels op baseren.

Ik had graag m'n GTX670 gehouden ware het niet dat ik momenteel alleen BF3 speel en BF4 competitief ga spelen (ESL) en bij de BF engine AMD nu eenmaal de sterkere kaart is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

De GHZ edition kaarten komen uit de fabriek rollen met betere yields door gevorderd proces
Zo had je soms nog een 7970 die de 940mhz niet voorbij ging.

Overclock potentie zal ook hoger stuk zijn dan de oude 7970's

[ Voor 130% gewijzigd door A87 op 06-05-2013 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Ehm, het is andersom...

De nieuwe chips hebben lagere ASIC en een stock VDDC van 1.256v voor 1050Mhz.

Over het algemeen clocken deze chips veel slechter dan de oude originele 1.175v 925Mhz kaarten.

Ik ben erg actief op overclock.net en elke kaart in de HD79xx Owners Thread die een Ghz edition chip heeft clocked voor geen meter.. Uitzonderingen daar gelaten.. Heb het zelf ook ondervonden met meerdere Ghz kaarten en heb nu weer een oude Club3D welke wel lekker overclocked.

Maar, dit is het nVidia topic, dus verdere discussie maar in het AMD topc of via DM ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
Nieuwe GTX770 en GTX780 hebben dezelfde referentie-koeler als de Titan.

http://videocardz.com/41297/nvidia-geforce-gtx-770-pictured

[ Voor 25% gewijzigd door calsonic op 07-05-2013 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Mogen ze die Titan koeler wel van goud maken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Als de geruchten kloppen is het wel zonde. De x70 was deze generatie erg mooi gepositioneerd. Maar misschien in het nadeel van Nvidia. Lag toch wel voor een lange tijd erg dichtbij hun vlaggenschip totdat de 690 en Titan erbij kwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
calsonic schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 15:55:
Nieuwe GTX770 en GTX780 hebben dezelfde referentie-koeler als de Titan.

http://videocardz.com/41297/nvidia-geforce-gtx-770-pictured
Wat is het algemene oordeel over deze vapor chamber? Ik ben erg groot fan (harharr) van de Twin Frozr oplossing van MSI. Daar was ik van plan op te wachten... maar als de standaardoplossing in dezelfde klasse zit wil ik het wel overwegen om gelijk een 780 aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

Sn0wblind schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 00:44:
Als de geruchten kloppen is het wel zonde. De x70 was deze generatie erg mooi gepositioneerd. Maar misschien in het nadeel van Nvidia. Lag toch wel voor een lange tijd erg dichtbij hun vlaggenschip totdat de 690 en Titan erbij kwamen.
Ik probeer te volgen wat je zegt, maar het lukt niet. Voor $400/€350 heb je dus een GTX770 die 5% sneller is dan de GTX680 en dus iets van 25-30% dan de huidige GTX670. Het is jammer dat er geen andere vernieuwingen in, maar gezien de GK104 een compleet re-designed GPU is, mag je maar een jaar later niet veel verwachten.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
yinx84 schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 09:14:
[...]

Wat is het algemene oordeel over deze vapor chamber? Ik ben erg groot fan (harharr) van de Twin Frozr oplossing van MSI. Daar was ik van plan op te wachten... maar als de standaardoplossing in dezelfde klasse zit wil ik het wel overwegen om gelijk een 780 aan te schaffen.
Mijn broer heeft de Titan in SLI en die koelers houden de gpu koel en zijn vrij stil - zeker als je zit te gamen hoor je ze eigenlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Dus achteraf klopt het dus toch dat de MSI 780 Lightning aka Titan LE komt.
Eerst dacht men nog aan een Titan Lightning.

[ Voor 25% gewijzigd door A87 op 08-05-2013 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
XanderDrake schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 09:36:
[...]

Ik probeer te volgen wat je zegt, maar het lukt niet. Voor $400/€350 heb je dus een GTX770 die 5% sneller is dan de GTX680 en dus iets van 25-30% dan de huidige GTX670. Het is jammer dat er geen andere vernieuwingen in, maar gezien de GK104 een compleet re-designed GPU is, mag je maar een jaar later niet veel verwachten.
De Geforce 670gtx was tot 25% sneller dan de 580. Het verschil tussen de 670 en de 680 was relatief klein. Oftewel veel bang voor de buck.

Verwacht ligt nu de 770 dichter bij de 760 dan de 780 naast dat het weinig verbetering bied tegenover een 670 en een 680.

[ Voor 4% gewijzigd door Sn0wblind op 09-05-2013 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Zijn de prijzen overigens al officieel bekend? Of blijft het nog steeds een leak? Wel erg benieuwd...Wil wel een gk110 chip, maar vind de titan nog net -effetjes- te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 11:54
hier de stoute schoenen aangetrokken en een titan gehaald

echter zit ik met t volgende :

mn 580 gaat eruit, titan erin
een 560ti blijft zitten of kan eruit. (gebruik ik nu voor physx en gpgpu).

Had ik alles AC, was t geen probleem, echter alles is LC en t kost gewoon teveel tijd en moeite om "even de loop te drainen" om een kaartje te testen. + pc kast staat ingebouwd, waardoor ik de halve kamer mag gaan verzetten.... :X

zoektocht levert ook weinig op helaas....
wil er eigenlijk ook geen eigen topic van maken, maar doe ik wel als er niet een makkelijk antwoord te vinden is ;)

is de 560ti snel genoeg om de titan te helpen bij physx of gaan daarmee de prestaties achteruit?

(voor gpgpu kan ik m ook altijd wel gebruiken, maar ik wil wat minder hitte in mn systeem hebben,dus als die niks toevoegt, mag ie er uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deraco96
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-04 22:30

deraco96

Altijd.

Voor zover ik het gesnapt heb heeft het werkelijk helemaal NUL effect om een losse PhysX kaart te gebruiken. De prestaties gaan eerder achteruit. Als ik jou was zou ik hem eruithalen,

01101000 01100001 01100100 00100000 01101010 01100101 00100000 01101110 01101001 01101011 01110011 00100000 01100010 01100101 01110100 01100101 01110010 01110011 00100000 01110100 01100101 00100000 01100100 01101111 01100101 01101110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaWaReZ
  • Laatst online: 10-09 11:54
Met de 580 had het wel zeker effect....

maargoed, ik heb meer nodig dan alleen een mening helaas :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-08 15:00
Het schijnt dat je je GTX680 kun flashen naar een GTX770: http://www.reddit.com/r/h...80_to_the_unreleased_gtx/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

LOL? Dusseuh de 770 is niet van ander silicon? Geen respin? Of gebruikt de GTX 680 -> 770 gewoon meer energie en wordt warmer?

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop82
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, aangezien ik ervan uitging dat de GTX770 een evolutie van de GTX670 ging zijn met vergelijkbaar verbruik en vereiste koeling. Als het gewoon een GTX680 is met wat tweaks, dan valt het wel tegen, gezien ik liever iets als de Asus GTX670 Mini had gewild voor mijn toekomstige SFF (Small Form Factor) PC.

Misschien toch maar een GTX670 Mini halen na de release van de 700-reeks, dan zullen de prijzen iets lager liggen. Of een GTX 760, maar dat valt nog af te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

marcop82 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 11:02:
Misschien toch maar een GTX670 Mini halen na de release van de 700-reeks, dan zullen de prijzen iets lager liggen. Of een GTX 760, maar dat valt nog af te wachten.
Toch maar de GTX670 mini halen als je het mij vraagt. Het is niet uitgesloten dat Asus e.d een mini versie van de GTX 770 of 760 maakt, maar nVidia heeft nu iig niet veel aan de zeeeer kleine SFF High-end Gaming markt. Dus ik zou er niet op wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Wat ik overigens veel zie op ook andere fora / reacties.. dat men puur kijkt naar gaming resultaten. Op sich heel begrijpelijk wel. Voor de worksationmarkt (cuda) zijn die nieuwe GPU's wel HEEL interessant, omdat ze qua DP performance echt heel sterk zijn, waar bijvoorbeeld een 6XX serie het wat laat afweten. Zeker prijstechnisch gezien, is zo'n titan erg interessant. Maar die 780 ook.

Jammer dat het zo weinig word besproken =) maar goed, het blijven consumentenkaartjen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
  • Laatst online: 21-05-2022
wat ik zag qua reviews viel de DP performance wel mee met de titans...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

tomcatha schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 11:40:
To Titan or not to Titan... thats the question....
Ik wacht nog ff op de 780... ik ga nu geen Titan kopen als hij over 4 weken 700 euro kost ofso. :z.

[ Voor 30% gewijzigd door A87 op 14-05-2013 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

KaWaReZ schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 19:32:

Had ik alles AC, was t geen probleem, echter alles is LC en t kost gewoon teveel tijd en moeite om "even de loop te drainen" om een kaartje te testen. + pc kast staat ingebouwd, waardoor ik de halve kamer mag gaan verzetten.... :X

wil er eigenlijk ook geen eigen topic van maken, maar doe ik wel als er niet een makkelijk antwoord te vinden is ;)

is de 560ti snel genoeg om de titan te helpen bij physx of gaan daarmee de prestaties achteruit?

(voor gpgpu kan ik m ook altijd wel gebruiken, maar ik wil wat minder hitte in mn systeem hebben,dus als die niks toevoegt, mag ie er uit :)
Sommige games draaien er niet beter op met dedicated physx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

tomcatha schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 11:40:
Exact, de vraag is of de boost aanstond. Er schijnt namelijk een aparte knop voor te zijn die je echt actief moet aanzetten. Je leest nergens of deze dus inderdaad gebruikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 12:58
gitaarwerk schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 15:38:
[...]

Exact, de vraag is of de boost aanstond. Er schijnt namelijk een aparte knop voor te zijn die je echt actief moet aanzetten. Je leest nergens of deze dus inderdaad gebruikt is.
Er is een optie in NVCP waar je inderdaad DP aan moet zetten. Frappant detail is dat je dan weer geen PCI-E 3.0 x16 mag draaien, hij schakelt dan automatisch terug voor wat voor reden dan ook (er zijn gebruikers die dat geforceerd hadden en het dus uit moesten schakelen).

Maar dan nog valt de DP performance voor die prijs gewoon vies tegen - niet vergeleken met GK104, maar wel vergeleken met de concurrent:
- http://www.computerbase.d...dia-geforce-gtx-titan/13/
- http://www.anandtech.com/...ns-performance-unveiled/3

Beide gevallen zijn de tests uitgevoerd met de goede instellingen voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:28
KaWaReZ schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 19:32:

Moet je even googlen, er zijn hier meerdere artikelen over te vinden, en grote kans dat een 560Ti niet snel genoeg is om nut te hebben voor een titan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-08 15:00
Ik neem aan dat nVidia de DP performance van Titan een beetje heeft beperkt, zodat ze niet in het vaarwater komen van de professionele kaarten.

In het verleden hebben AMD en nVidia wel vaker gedaan, dan had je na een bios flash ineens meer DP performance, ik zie niet in waarom dat nu niet zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityG35
  • Laatst online: 09-09 20:07
Ik vraag me af of de geruchten van 1.30 vcore kloppen. Deze zijn veel hoger dan de 1.175V voor de GTX680/670 kaarten. Goed nieuws? Slecht nieuws?

Mijn GTx 670 draait 1006mhz slechts op 1.00V en 1215mhz op 1.175v.

Ik mag hopen dat de kloksnelheid van de GTX 770 heel stuk hoger ligt dan, zo rond de 1400-1500mhz? Anders klinkt dat hoge voltage niet echt positief. Meer hitte, hoger verbruik... Anyways we zullen zien.

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Werelds schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 15:57:
[...]

Er is een optie in NVCP waar je inderdaad DP aan moet zetten. Frappant detail is dat je dan weer geen PCI-E 3.0 x16 mag draaien, hij schakelt dan automatisch terug voor wat voor reden dan ook (er zijn gebruikers die dat geforceerd hadden en het dus uit moesten schakelen).

Maar dan nog valt de DP performance voor die prijs gewoon vies tegen - niet vergeleken met GK104, maar wel vergeleken met de concurrent:
- http://www.computerbase.d...dia-geforce-gtx-titan/13/
- http://www.anandtech.com/...ns-performance-unveiled/3

Beide gevallen zijn de tests uitgevoerd met de goede instellingen voor zover ik weet.
Ik kan niet direct de DP performance uitlezen van deze artikelen helaas. Ik weet dat programmeren op OpenCL minder gewenst is dan Cuda.. maar goed, daar ga ik nog even niet aan beginnen :+
Toettoetdaan schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 10:36:
Ik neem aan dat nVidia de DP performance van Titan een beetje heeft beperkt, zodat ze niet in het vaarwater komen van de professionele kaarten.

In het verleden hebben AMD en nVidia wel vaker gedaan, dan had je na een bios flash ineens meer DP performance, ik zie niet in waarom dat nu niet zo is.
Klopt, maar het zou toch zo ongeveer 1TF DP moeten zijn. Nu zegt dat niet alles (blijkt maar weer ;))

Terugklokken is wel bekend ja. Bij de Tesla's is PCI 2.0 x16 ook al meer dan zat. Wat ik denk dat het grootste verschil tussen Titan & Tesla is (buiten de aansluitngen) is gewoon de drivers en ondersteuning. Wellicht word de Titan ook verplicht niet goed ondersteund.. of iets erop gevonden. Uiteindelijk is het natuurlijk dezelfde kaart als de Tesla (waarschijnlijk yields). Vraag me dan af wanneer iemand komt die de software heeft veranderd :). Toch jammer,.. je verwacht van 1000 euro toch wel net ietjes meer.

Bij bijvoorbeeld adobe programma's worden de drivers echt apart ondersteund per kaartserie. De titan zou dan toch ook nog wel komen? MMmmm... tis nog allemaal maar even aankijken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Zoals verwacht dus een mooie overbrugging tussen de 680 en de Titan :) Ben benieuwd wanneer de eerste kaarten in Pricewatch opduiken.

-edit: nu ik het beter lees valt het eigenlijk een beetje tegen. Geen 5GB maar 3GB... en eigenlijk een relatief weinige performance boost t.o.v. de 680 voor dat geld.

[ Voor 30% gewijzigd door yinx84 op 16-05-2013 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

yinx84 schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 09:09:
[...]

Zoals verwacht dus een mooie overbrugging tussen de 680 en de Titan :) Ben benieuwd wanneer de eerste kaarten in Pricewatch opduiken.

-edit: nu ik het beter lees valt het eigenlijk een beetje tegen. Geen 5GB maar 3GB... en eigenlijk een relatief weinige performance boost t.o.v. de 680 voor dat geld.
Zeker nadeel.. ik denk dat het ook nog 'waard' moet zijn om voor de titan te kiezen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
gitaarwerk schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 09:55:
[...]

Zeker nadeel.. ik denk dat het ook nog 'waard' moet zijn om voor de titan te kiezen denk ik.
Als je puur kijkt naar de prestatie per dollar, dan is dit een vaak voorkomend plaatje:
http://tpucdn.com/reviews...mages/perfdollar_1920.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

yinx84 schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 09:58:
[...]

Als je puur kijkt naar de prestatie per dollar, dan is dit een vaak voorkomend plaatje:
http://tpucdn.com/reviews...mages/perfdollar_1920.gif
Leuk tabelletje :)

Toch blijf ik altijd wel mijn vraagtekens zetten. Zoals eerder geschreven eigenlijk vooral omdat ik videokaarten gebruik voor workstation software. Dus moet altijd goed lezen betreft performance buiten games om :) .. maar maakt het niet minder interessant door!

Offtopic grapje.. misschien moeten we geen gpu's hebben met kepler chips :+ ( http://vr-zone.com/articl...e-for-the-best/20207.html )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

gitaarwerk schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 12:05:
Offtopic grapje.. misschien moeten we geen gpu's hebben met kepler chips :+ ( http://vr-zone.com/articl...e-for-the-best/20207.html )
Was ook het eerste waaraan ik dacht toen ik het las :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kloppen deze geruchten?

Volgens de wikipedia site Wikipedia: GeForce 700 Series

Komt de gtx 770 op 30 mei 2013 uit en de gtx 780 op 23 mei 2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

Ja dat heb ik vaker gelezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

3gb .. gelukkig geen 2.... ben benieuwd hoe de 780 zich tov de titan verhoudt.
Las ergens een keer dat het slechts 7% scheelt op 1080p.

Als dat zo is kan je mooi 300 euro besparen.

Wellicht het verhaal van de 7950 vs 7970... de 7970 heeft duidelijk meer cores, maar daar zit de bottleneck hem niet in dus is het verschil tussen de 7970 en 7950 in de meeste games minimaal.
Ff de 7970ghz buiten beschouwing gelaten ;).

Ik ga toch echt de 780 afwachten tot het in de winkels ligt.. week of 6 denk ik zo

[ Voor 92% gewijzigd door A87 op 17-05-2013 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Hoe kun je dat nou zeggen als de website waar je naar linkt Videocardz.com is? :? De specificaties zijn volgens hun elke dag anders....

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Laatst online: 15-09 17:23

Grudgie

PSN: Grudgie7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firedre
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Dat heb je heel goed gelezen. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dat is precies hetzelfde als op Videocardz, maar iedereen die zelf kan nadenken weet natuurlijk wel dat die videokaart nooit 499 dollar zal gaan kosten als de Titan het dubbele kost en amper sneller is.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

-The_Mask- schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 23:27:
Dat is precies hetzelfde als op Videocardz, maar iedereen die zelf kan nadenken weet natuurlijk wel dat die videokaart nooit 499 dollar zal gaan kosten als de Titan het dubbele kost en amper sneller is.
True! We komen er maar op 1 manier achter. En dat is als de kaarten daadwerkelijk worden gelanceerd en te koop zijn! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Grudgie schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 23:28:
[...]

True! We komen er maar op 1 manier achter. En dat is als de kaarten daadwerkelijk worden gelanceerd en te koop zijn! :+
ik vind die specs wel kloppen want 2300 cudas zeker niet onhaalbaar op een defecte titan chip die als 780 wordt verkocht.
Nu kijken per hoeveel cuda het nog potentie heeft. Ik hoop dat die titan niet veel sneller is.

Hopelijk geen paper launch dat je pas na 3 maanden 780's hebt :(

[ Voor 39% gewijzigd door A87 op 18-05-2013 02:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 19:00
-The_Mask- schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 23:27:
499 kan de advies prijs van Nvidia zijn en de eerste maanden zullen de meeste winkels daar wel boven zitten.
En daarnaast zou het niets nieuws zijn dat iets dat amper sneller is een flink stuk meer kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Deadsy schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 04:10:
[...]

499 kan de advies prijs van Nvidia zijn en de eerste maanden zullen de meeste winkels daar wel boven zitten.
En daarnaast zou het niets nieuws zijn dat iets dat amper sneller is een flink stuk meer kost.
Je moet wel als je 6 gb nodig hebt voor 6 schermen. Of een 5 sets opstelling.
Die Titan is meer het ''trademark'' en wordt niet verkocht om er de complete omzet mee te behalen.
Daar heb je mid range voor.. dat loopt storm.

Ik denk dat als ze 2000 Titans verkopen met 700 dollar winst ze nog niet opschieten op het gebied van nodige omzet. Ze pakken grofweg 800 miljoen dollar winst per jaar, lijkt me stug dat die titan een groot aandeel gaat vertegenwoordigen. Voor Nvidia dus geen interessante kaart, behalve als marketing tool.

[ Voor 36% gewijzigd door A87 op 18-05-2013 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 17:45
A87 schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 13:39:
[...] Ze pakken grofweg 800 miljoen dollar winst per jaar
They really don't.

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Roberto
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-09 23:28
Eerste benchmarks zijn inmiddels ook uitgelekt. De GTX780 is ongeveer 20% sneller dan de GTX 680.

3DMark 11 (Extreme Preset):

NVIDIA GeForce Titan - X4981
NVIDIA GeForce GTX 780 - X4307
NVIDIA GeForce GTX 680 - X3472

3DMark 11 (Performance Preset):

NVIDIA GeForce Titan - P12608
NVIDIA GeForce GTX 780 - P11492
NVIDIA GeForce GTX 680 - P10578

3DMark (Fire Strike):

NVIDIA GeForce Titan – 8581
NVIDIA GeForce GTX 780 - 7568
NVIDIA GeForce GTX 680 - 6029

3DMark (Fire Strike Extreme):

NVIDIA GeForce Titan - 4408
NVIDIA GeForce GTX 780 - 3786
NVIDIA GeForce GTX 680 – 3062

Valley Benchmark Unigine:

NVIDIA GeForce Titan - 2393
NVIDIA GeForce GTX 780 - 2043
NVIDIA GeForce GTX 680 - 1824

Bronnen:
- http://www.chiphell.com/thread-750609-1-1.html
- http://wccftech.com/nvidi...rovement-geforce-gtx-680/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
De prestaties zijn al weken bekend, want toen waren de specs bekend. Prestaties zijn ~87% van Titan.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Roberto
-The_Mask- schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 21:17:
De prestaties zijn al weken bekend, want toen waren de specs bekend. Prestaties zijn ~87% van Titan.
Had het even gemist, maar verschillende sites berichtte er weer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Don Roberto schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 23:50:
[...]

Had het even gemist, maar verschillende sites berichtte er weer over.
En nu een interessante vraag...... hoe zit het met de overclock potentie tov de titan :)
Minder cuda dus meer potentie.. lijkt mij.

[ Voor 7% gewijzigd door A87 op 19-05-2013 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Laatst online: 14-09 12:58
Noem ze asjeblieft gewoon SP, shaders of op z'n minst de correcte marketing term (CUDA cores), maar niet gewoon "cuda" of "cuda's" - CUDA is een platform en programmeer model, die dingen in Nvidia GPUs zijn geschikt voor meer dan alleen CUDA en worden door ons ook niet voor CUDA gebruikt in eerste instantie ;)

En het aantal SPs (:P) heeft weinig te maken met de overklokbaarheid. Door die extra uitschakelde clusters zullen ze niet verder over kunnen klokken; ze zullen eerder hetzelfde kunnen halen. Uiteraard zal een goede tier 2 chip een slechte tier 1 chip verslaan, maar zet een goede chip uit beide tiers en tier 1 gaat gewoon even ver (zoniet verder) hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Don Roberto schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 20:16:
Eerste benchmarks zijn inmiddels ook uitgelekt. De GTX780 is ongeveer 20% sneller dan de GTX 680.

3DMark 11 (Extreme Preset):

NVIDIA GeForce Titan - X4981
NVIDIA GeForce GTX 780 - X4307
NVIDIA GeForce GTX 680 - X3472

3DMark 11 (Performance Preset):

NVIDIA GeForce Titan - P12608
NVIDIA GeForce GTX 780 - P11492
NVIDIA GeForce GTX 680 - P10578

3DMark (Fire Strike):

NVIDIA GeForce Titan – 8581
NVIDIA GeForce GTX 780 - 7568
NVIDIA GeForce GTX 680 - 6029

3DMark (Fire Strike Extreme):

NVIDIA GeForce Titan - 4408
NVIDIA GeForce GTX 780 - 3786
NVIDIA GeForce GTX 680 – 3062

Bronnen:
Er zit praktisch echt een keurig consistent verschil in de scores. Da's best opvallen :)

Vraag me af of ze dit express hebben gedaan, of gewoon een reeks yields zonder marges :o
Zat te denken een titan aan te schaffen, maar zo'n 780 lijkt me toch interessanter!

[ Voor 7% gewijzigd door gitaarwerk op 20-05-2013 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 21:17:
Dus daarom mag het niet gepost worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Roberto
Afbeeldingslocatie: http://www.techpowerup.com/img/13-05-20/126c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.techpowerup.com/img/13-05-20/126b.jpg

Eerste goede foto's van GTX 780 PCB zijn inmiddels ook opgedoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

edit

[ Voor 172% gewijzigd door A87 op 20-05-2013 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Ik las ergens dat de Titan 7% minder snel is dan een 780. Zal wel ongeveer.
ben benieuwd wat het doet met de prijs van de Titan.

En vraag me af hoeveel cuda nog zin heeft tot welke hoogte

[ Voor 242% gewijzigd door A87 op 20-05-2013 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Roberto
A87 schreef op maandag 20 mei 2013 @ 14:55:
Ik las ergens dat de Titan 7% minder snel is dan een 780. Zal wel ongeveer.
ben benieuwd wat het doet met de prijs van de Titan.

En vraag me af hoeveel cuda nog zin heeft tot welke hoogte
Sorry hoor, maar je hebt nog steeds niks geleerd. Kraam aub geen onzin uit, want een paar post hierboven schrijf ik dat de titan 20% sneller is dan de GTX780.

Wordt altijd moe van jouw posts, want de meeste posts slaan totaal nergens op. Lever een keer je normale bijdrage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxize
  • Registratie: December 2000

Oxize

Social Engineering Specialist

Weet iemand of de huidige generatie nvidia kaarten, bijvoorbeeld de 6xx-serie en 7xx-serie, last hebben van de p-state bug (powerstates), waardoor bepaalde powerprofielen tijdens gamen spontaan changen?

Ik heb namelijk een Asus ENG460GTX DirectCU Top hier met die p-state problemen. Ben benieuwd of jullie nog ergens problemen ondervinden met de huidige generatie?

Intel I7 970 CPU | Asus Rampage III Extreme | Asus ROG Strix GTX 1060 OC | Lian Li V1200 Case | Ocz Revodrive 3 X2 240GB | 12 GB Corsair Dominator | Creative Recon 3D | Corsair AX750 PSU | | Oxize Photography: www.Oxize.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het al bevestigd dat de nieuwe kaarten daadwerkelijk 23 mei en 30 mei uitkomen? Ben toe aan een nieuwe videokaart.

Voorheen had ik een Xfx Amd Radeon 5970 Black Edition 2gb en wil zoiets weer of nog sneller in prestaties. En zoek zowiezo een kaart met koeling in het midden en niet aan het eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Dan zul je waarschijnlijk langer moeten wachten.

In het algemeen komen nieuwe kaarten altijd met een reverence koeler uit. (koeler aan het eind).
Dan na een maand of 2-3 komen de "speciale versies" Andere koeler + ietsje hogere kloksnelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-07 17:44
Voor what it's worth;
Afbeeldingslocatie: http://img.cnbeta.com/newsimg/130520/1831261144854348.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

helaas gebroken link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
Nee, even op de link klikken, vervolgens weer op de die pagina klikken, hotlinking forbidden staat er gok ik ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Ik vraag me af wat de double precision zou zijn. Ik gok dat deze ook op de 1TF DP ligt..waar de Ttian op ~1.3TF DP ligt.

Ook qua gaming performance benieuwd wat de uiteindelijke benchmarks gaan doen. Hele interessante kaart. Denk dat een SP performance natuurlijk voor gaming meer uit gaat maken,.. maar toch erg benieuwd. Ik vind qua specs nog redelijk summier. Zou ook nog eens bijvoorbeeld ATI vs Nvidia willen zien met hun top range kaarten..niet snelheid, maar precisie qua kleur en rendering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Omdat ik nog steeds loop te klooien met een GTX570, stap ik ook over naar GTX780.
Maar dan wel eentje van EVGA.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eens kijken wat die beestjes gaan kosten, mijn gtx460 1gb heeft niet meer de punch voor nieuwe games. Wil echter wel weer een flinke tijd vooruit kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Mooi dit... ik had m'n favoriete zaak een mailtje gestuud vanaf wanneer de GTX780 ongeveer te bestellen is... krijg ik het volgende antwoord:

'Beste,

Helaas mogen wij hieromtrent niets zeggen tot morgen (23-05) 14:00.'

Lijkt me duidelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

yinx84 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 14:24:
Mooi dit... ik had m'n favoriete zaak een mailtje gestuud vanaf wanneer de GTX780 ongeveer te bestellen is... krijg ik het volgende antwoord:

'Beste,

Helaas mogen wij hieromtrent niets zeggen tot morgen (23-05) 14:00.'

Lijkt me duidelijk ;)
Morgen maar is informeren bij favoriete webshop, en bestellen.
Anyway, ik hoop dat er een Phantom 780GTX komt, want die vind ik echt heel erg graag :)

[ Voor 9% gewijzigd door J.S. Bach op 22-05-2013 14:52 ]

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Don Roberto schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 20:16:

Bronnen:
Klopt dit wel?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/AEtzFXf.png
GTX 780 -- 2043, terwijl mijn overgeklokte GTX 680s zonder SLI al 2170 weten te halen? Dit is overigens op 1240/1732 (met boost uiteraard). SLI gaat dan ook over het dubbele van een GTX 780 volgens die leak, maar kan dit wel kloppen? Nu begrijp ik dat je de nieuwe kaarten ook wel weer kunt overkokken, maar toch...

Edit:
Misschien toch wel, als je hier kijkt zie je dat een Titan ook wel een aardige sprint maakt als ie wordt overgeklokt:
Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/graphics/nvidia-geforce-gtx-titan/04_uni-v.png
www.xbitlabs.com/articles...ce-gtx-titan_7.html#sect4

[ Voor 21% gewijzigd door Paprika op 22-05-2013 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Nivida_intel schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 14:50:
[...]

Morgen maar is informeren bij favoriete webshop, en bestellen.
Anyway, ik hoop dat er een Phantom 780GTX komt, want die vind ik echt heel erg graag :)
Uit nieuwschierigheid; wat is er bijzonder aan een phantom?:)

Zelf denk ik voor een evga te gaan gezien de goede verhalen over garantie. Phantom is een editie van Gainward als ik het goed heb?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

gitaarwerk schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 14:57:
[...]

Uit nieuwschierigheid; wat is er bijzonder aan een phantom?:)

Zelf denk ik voor een evga te gaan gezien de goede verhalen over garantie. Phantom is een editie van Gainward als ik het goed heb?:)
Gewoon super mooi, maar EVGA is ook goed, snel met garantie.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Nivida_intel schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 14:58:
[...]

Gewoon super mooi, maar EVGA is ook goed, snel met garantie.
Supermooi is natuurlijk subjectief.. geef me eens een voorbeeld ? :P ik ben erg benieuwd namelijk!

Pagina: 1 ... 9 ... 30 Laatste

Dit topic is gesloten.