Met alle respect er is in heel de recente AMD R9 serie maar een kaart die een beetje interessant is wat betreft performance per watt, en dat is een rebrand (270x). Performance per watt graphhttp://www.techpowerup.co...SUS/GTX_750_Ti_OC/26.html.Werelds schreef op zondag 23 februari 2014 @ 13:33:
Leuk hoe zo'n conclusie nu al getrokken wordt m.b.t. de grote Maxwell, alsof AMD niet ook naar 20nm gaat en ongetwijfeld ook wat vernieuwingen klaar heeft staan
Ik heb dan ook niet echt de illusie dat AMD dit jaar nog komt met een ook maar enigzins interessante kaart op dat gebied (lees; die Nvidia op dat gebied het vuur aan de schenen legt i.p.v. de elektirsche minikacheltjes die de high-end van AMD op dit moment helaas is). Voor mijn ITX game-rig is performance per watt nu eenmaal belangrijk en hoewel de 750ti onvoldoende upgrade is vanaf een 6850 ( en in de toekomst upgrade naar 1440p) beloofd het wel een serieuze innovatie op het voor mij belangrijkste aspect.
Mantle en trueaudio etc is allemaal leuk en aardig maar nog echte niche en zolang AMD kaarten gaan throttelen in mijn systeem is het gewoon een no go.
Ik zit dan ook echt te wachten op een 870 met een 3xx brede geheugenbus en >=3gb VRAM zodat ook een deftig gemodde skyrim op 1440p soepel loopt. (een 770 heeft voor mij genoeg power maar te gebrekkige geheugen bandbreedte/hoeveelheid en het TDP zit tegen de max die mijn node 304 soepel aankan; lees onder de 80'C blijft)t.
[ Voor 31% gewijzigd door eL_Jay op 24-02-2014 12:22 ]