[Algemeen] nVidia Nieuwsdiscussie Topic - Deel 55 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 30 Laatste
Acties:
  • 125.469 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Werelds schreef op zondag 30 juni 2013 @ 17:52:
[...]
Wat wel zo is, is dat ze die enkele rail -enkele transformator- splitten in meerdere 12v rails waar vaak wel gewoon OCP op zit. Échte multi-rail voedingen (meerdere transformators) zijn zeldzaam, simpelweg omdat dat erg duur is. Dus wellicht dat we hier zitten te kijken naar een verschil in terminologie; als ik aan multi-rail denk, denk ik aan meerdere fysieke rails, niet een gesplitte rail :P
Met multirail bedoeld men idd een voeding met één transformator en meerdere OCP's. Jij doelt op de zoiets als het oude CWT PUC design, twee voedingen in één behuizing, waarvan de inmiddels al weer 5 jaar oude Corsair HX1000W er één van was. Maar dat is natuurlijk wel wat anders. ;)

http://www.jonnyguru.com/...Reviews&op=Story3&reid=89

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06-10 11:52
TecTo schreef op zondag 30 juni 2013 @ 17:07:
[...]

Speel je ook BF3 en welk merk kaart heb je? Hier een asus gtx 780.

Goed om te lezen dat er ook tevreden gebruikers zijn die nooit problemen hebben met wat voor kaart of merk dan ook. ;)

Ben wel nieuwsgierig naar je fps in bf3 op een 64 server in noshahr canals TDM. Bij mij dipt het soms onder de 60fps, alles op ultra
Ik speel geen BF3 en heb een Gigabyte reference[standaard koeler] model
Ik heb geen behoefte om overal en in elke game 60fps te moeten draaien,ik merk tijdens het gamen gewoon dat het lekker loopt en ben dan happy ;)
Gpu loopt op 1150Mhz en het geheugen op 3150 doormiddel van EVGA's precision X 4.2 en met driver versie 320.49.

[ Voor 7% gewijzigd door MaXeRs op 30-06-2013 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:27
-The_Mask- schreef op zondag 30 juni 2013 @ 18:31:
[...]

Met multirail bedoeld men idd een voeding met één transformator en meerdere OCP's. Jij doelt op de zoiets als het oude CWT PUC design, twee voedingen in één behuizing, waarvan de inmiddels al weer 5 jaar oude Corsair HX1000W er één van was. Maar dat is natuurlijk wel wat anders. ;)

http://www.jonnyguru.com/...Reviews&op=Story3&reid=89
Mja dat bedoel ik; Seasonic deed dat vroeger ook. Nu doet vrijwel niemand het meer, puur omdat de kosten anders te veel op lopen. In plaats daarvan krijg je virtuele rails met hun eigen OCP, het komt echter wel allemaal nog steeds uit een enkele +12v rail :P

Het zijn dan ook geen echte rails; het is eigenlijk slechts gesplitste bekabeling. Volgens mij noemt Jonny ze zelf ook virtuele rails; er is ergens een post die specifiek op het single/multi verhaal in gaat.

Punt voor videokaarten in elk geval is dat het merendeel van degelijke voedingen gewoon virtuele rails heeft, maar staan ze wel als single-rail te boek (je ziet het ook vrijwel niet meer in de marketing praatjes; wordt nog maar zelden over single/multi gepraat). En dus hebben ze ook gewoon OCP :)

Edit: deze post bedoelde ik: http://www.jonnyguru.com/forums/showthread.php?t=3990 :)

[ Voor 16% gewijzigd door Werelds op 30-06-2013 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
De nieuwe Mirror's Edge maakt geen gebruik van PhysX :) Frosbite 3 ftw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Nvidia GeForce 320.49 WHQL drivers released

Nu van Beta-versie naar WHQL certified.
http://www.nvidia.com/object/win8-win7-winvista-64bit-320.49-whql-driver-all.html
http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=Other

Version: 320.49 WHQL
Release Date: 2013.07.01

Release Summary
This is the launch driver for the newly released GeForce GTX 760.

GeForce 320.49 drivers includes several fixes for issues reported with 320.18 drivers.
Refer to the release notes for a full list of fixed issues.

New in GeForce R320 Drivers
•Performance Boost – Increases performance by up to 20% for GeForce 400/500/600 series GPUs in several PC games vs. GeForce 320.49 WHQL-certified drivers. Results will vary depending on your GPU and system configuration. Here is one example of measured gains:
GeForce GTX 660:
◦Up to 20% in Dirt: Showdown
◦Up to 18% in Tomb Raider
◦Up to 10% in Metro: Last Light
◦Up to 10% in Sleeping Dogs
◦Up to 8% in StarCraft II
◦Up to 6% in Sniper Elite V2
◦Up to 6% in Metro 2033
◦Up to 6% in Far Cry 3
◦Up to 6% in Deus Ex: Human Revolution
◦Up to 5% in F1 2012

GeForce GTX 660 SLI:
◦Up to 17% in Dirt: Showdown
◦Up to 18% in Tomb Raider
◦Up to 9% in Metro: Last Light
◦Up to 9% in Assassin's Creed III
◦Up to 7% in StarCraft II
◦Up to 6% in Far Cry 3
◦Up to 6% in Deus Ex: Human Revolution
◦Up to 6% in Battlefield 3
◦Up to 5% in BioShock: Infinite
◦Up to 5% in F1 2012

•SLI Technology
◦Added SLI profile for Alien Fear
◦Added SLI profile for Call of Juarez: Gunslinger
◦Added SLI profile for Dead Island: Riptide
◦Added SLI profile for Dragon Sword
◦Added SLI profile for Neverwinter
◦Added SLI profile for Far Cry 3: Blood Dragon
◦Added SLI profile for GRID 2
◦Added SLI profile for Human Head 2
◦Added SLI profile for Remember Me
◦Added SLI profile for The Walking Dead: Survival Instinct
◦Updated SLI profile for Natural Selection 2
◦Updated SLI profile for Resident Evil 6
◦Updated SLI profile for Trackmania 2: Canyon

Additional Details
•Installs PhysX System Software 9.13.0604.
•Installs HD Audio v1.3.24.2
•Includes support for applications built using CUDA 5.5 or earlier version of the CUDA Toolkit. More information at http://developer.nvidia.com/cuda-toolkit
•Supports OpenGL 4.3 for GeForce 400-series and later GPUs.
•Supports DisplayPort 1.2 for GeForce GTX 600 series GPUs.
•Supports multiple languages and APIs for GPU computing: CUDA C, CUDA C++, CUDA Fortran, OpenCL, DirectCompute, and Microsoft C++ AMP.
•Supports single GPU and NVIDIA SLI technology on DirectX 9, DirectX 10, DirectX 11, and OpenGL, including 3-way SLI, Quad SLI, and SLI support on SLI-certified Intel and AMD motherboards.
Hij is al aangemeld in de Meuktracker. ;)

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hydrargyrum
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09-2024
Ik heb vandaag mijn 770 afgehaald, alleen jammer genoeg nog niet kunnen testen doordat sommige andere componenten er nog niet zijn. Wat ik me wel afvroeg: heeft nVidia niet ongelofelijk veel geluk gehad met de gk104? Ik heb gelezen dat deze gpu eigenlijk bedoeld was als een concurrent voor de 7850, en beter bleek dan de 7970. Zou nVidia de kleine voorsprong die ze nu hebben dan niet gehad hebben zonder dat gelukje met die gk104?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
hydrargyrum schreef op maandag 01 juli 2013 @ 22:32:
Ik heb vandaag mijn 770 afgehaald, alleen jammer genoeg nog niet kunnen testen doordat sommige andere componenten er nog niet zijn. Wat ik me wel afvroeg: heeft nVidia niet ongelofelijk veel geluk gehad met de gk104? Ik heb gelezen dat deze gpu eigenlijk bedoeld was als een concurrent voor de 7850, en beter bleek dan de 7970. Zou nVidia de kleine voorsprong die ze nu hebben dan niet gehad hebben zonder dat gelukje met die gk104?
Was helemaal niet bedoeld als concurrent voor de 7850, waar heb je dat gelezen? Wel is het zo dat Nvidia nu beter met de kleine chips kan concurreren. De afgelopen 5-6 jaar hebben ze telkens gigantische chips gebouwd voor de high-end kaarten en deed AMD grotendeels hetzelfde met zo'n 30-50% minder chip. Kijk maar naar R700 (4870) tegenover GT200-100 (GTX 260); iets meer prestaties van die kleine 256mm2 chip dan die gigantische én gecastreerde 576mm2 chip. Zelfde met Cypress vs Fermi (334 vs 529) en zelfs nog met GF110 (389 vs 520). En in die laatste twee gevallen zat de top chip aan AMD's kant tussen de twee top chips van Nvidia in; alleen met veel minder compute kracht (of althans, makkelijk benutbaar, want Cypress was weldegelijk een krachtpatsertje).

Met de 460 en vooral ook 560 heeft Nvidia vervolgens gemerkt dat de balans verschuiving die ze daar uitvoerden richting rendering performance goed uitpakte, want GF1(0/1)4 was hun populairste reeks en ook de reeks met de beste performance/$ in games (aan hun zijde in elk geval). En dat is wat ze met GK104 hebben gedaan, die verschuiving nog eens wat sterker doorgevoerd. Dat is geen geluk, dat is gewoon goed bedacht; ze zitten nu eindelijk op AMD's niveau en dat is ook een hele bewuste keuze geweest. Daarnaast hebben ze nog steeds de grote chip (GK110) om de kroon te mee vast te houden; ze weten dat AMD toch geen grote chip gaat bouwen.

Het heeft ze alleen wel erg veel compute kracht gekost. Doet er voor gamers toch niet toe, maar AMD lijkt hier de perfecte belans gevonden te hebben. Ze zitten nog steeds op grofweg dezelfde chip grootte als de afgelopen paar generaties, maar met veel meer compute kracht zónder daarbij aan rendering kracht in te hebben geleverd.

Hadden ze niet zo veel ingeleverd aan compute kracht en hadden ze Tahiti bijgebeend, dan was het "geluk" geweest. Maar dit is gewoon een uitgekookt product :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SerealKiller
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-10 18:57

SerealKiller

Fas est et ab hoste doceri

Afbeeldingslocatie: http://img812.imageshack.us/img812/90/6bb3.png

wie is Henk? :)

War is the only proper school of the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thamell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-10 18:31
Henk? Hij heeft zijn werk niet goed gedaan.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/BPlBrmY.png

[ Voor 16% gewijzigd door Thamell op 02-07-2013 13:49 ]

Speelt graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Thamell schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 13:45:
Henk? Hij heeft zijn werk niet goed gedaan.

[afbeelding]
Omg das komisch :D

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Dit is de Henk van Saving Private Henk.
YouTube: saving private henk mastermovies
En het geld hebben we lekker toch gehad :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SerealKiller
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-10 18:57

SerealKiller

Fas est et ab hoste doceri

Hmm, Henk heeft wel een kleine bug veroorzaakt. Op een of andere manier gaan youtube videos nu niet meer compleet fullscreen, hele scherm gaat wel zwart, maar de video speelt zich maar op een deel van het scherm af. Iemand ideeën?

War is the only proper school of the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
Yes!

Na twee uur intensief spelen met de nieuwe driver gaat de gtx 780 (op standaard settings) als een speer in bf3. In noshahr canal met een gemiddelde van 70 fps en in bf3 metro gemiddeld rond de 100 fps. Alles op ultra en 64 spelers per server. Geen gestutter of grote framedrops.

Goed nieuws want de start was alles behalve probleemloos met driver 320.18. Gelukkig vergeet je snel en nu genieten van de gtx 780.

Als deze kaart zich staande weet te houden dan straks SLI in mijn nieuw te bouwen systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyyyyy
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:43
Ik heb nu ook de nieuwe drivers, heb alleen nog hetzelfde probleem als met de vorige drivers.
In BF3 heb ik last van een soort tearing, dus strepen door het beeld.
Ik heb VSYNC geprobeerd nVidia control panel en direct in BF3, dit lost het niet op, wel gewoon stabiele FPS van 60 op high (50% load) en ultra (tot 100% load).
Heeft iemand hier nogmeer last van?

Specs:
ASUS GTX 770 2GB DirectCUIIOC
Core i7 950 @ 3,8 GHz
24GB ram
Oja, speel op 1920*1080 op een 60Hz 22" monitor

[ Voor 5% gewijzigd door Jordyyyyy op 02-07-2013 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 16:10
Ik heb hier ook last van henk! Ik dacht al is ie terug op got!

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-06 05:21
Edit, nevermind

[ Voor 98% gewijzigd door Hadespuiter op 03-07-2013 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat vind iedereen van de nieuwe Nvidia tool, Geforce Experience? Hier werkt ie stabiel, zeurt niet te veel en hij weet nog net ff wat meer uit mijn GTX560ti te trekken mbt optimaliseren voor mijn games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-10 13:17
Verwijderd schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 08:45:
Wat vind iedereen van de nieuwe Nvidia tool, Geforce Experience? Hier werkt ie stabiel, zeurt niet te veel en hij weet nog net ff wat meer uit mijn GTX560ti te trekken mbt optimaliseren voor mijn games.
Leuk voor mensen die niet weten wat ze doen, de meerderheid van de tweakers zal die meuk niet installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:47
Waardeloos, kan niet eens rekening houden met meer dan 1 monitor. Enige waar ik hem voor gebruik, en zelfs al zat die ondersteuning er wel in ook alleen maar voor zal blijven gebruiken, is het snel installeren van updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoffy
  • Laatst online: 00:21
de Geforce ecperience is best wel nutteloos drivers zie ik hier op tweakers langs komen en hij herkent bijna geen game die ik speel.

en mijn GTX770 heeft het wel 2 weken gedaan, nu allemaal strepen en blokken... 2e kaart die al stuk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Sowieso, iemand met een heel klein beetje verstand Tweaked zijn eigen game. Dit doe je gewoon door zelf te kijken wat je wel mooi en/of nuttig vindt in games en wat je totaal niet boeit. Daarnaast kun je zelf kijken welke FPS je minimaal wilt hebben of wellicht ben je een gamer die gewoon voor de beste IQ/FPS verhouding gaat (iets wat per individue verschilt).

Ik zet bijvoorbeeld standaard schaduwen op low of uit als dat kan. Daarnaast zet ik ook altijd blur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

knoffy schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 10:55:
en mijn GTX770 heeft het wel 2 weken gedaan, nu allemaal strepen en blokken... 2e kaart die al stuk gaat.
offtopic:
Intel Core i7 4770 Boxed 84W
Gigabyte GeForce GTX 770 2GB 230W
+ nog andere onderdelen
Seasonic S12II-Bronze 430W (12v max = 360W)

Krapjes, gebruik deze voeding juist voor echte budgetsystemen die wat jaartjes mee moeten, niet voor Gamesystemen met een forse GPU. En ik zeg niet dat dat de oorzaak is, maar het is wel opvallend.

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-07 17:44
Ik game al een paar dagen op de 326.01 WHQL driver en die werkt perfect icm een GTX690. (geen enkel probleem in BF3 bv)
Het is de windows 8.1 driver maar werkt ook gewoon voor 7/vista/xp.
http://www.guru3d.com/fil..._8_1_driver_download.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-10 13:26

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

madmaxnl schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 11:13:
Sowieso, iemand met een heel klein beetje verstand Tweaked zijn eigen game. Dit doe je gewoon door zelf te kijken wat je wel mooi en/of nuttig vindt in games en wat je totaal niet boeit. Daarnaast kun je zelf kijken welke FPS je minimaal wilt hebben of wellicht ben je een gamer die gewoon voor de beste IQ/FPS verhouding gaat (iets wat per individue verschilt).

Ik zet bijvoorbeeld standaard schaduwen op low of uit als dat kan. Daarnaast zet ik ook altijd blur uit.
Inderdaad en als je het nog niet kan dan kan je het tweaken altijd leren:
http://www.tweakguides.com/Games.html

Hier staan guides voor een reeks populaire spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoffy
  • Laatst online: 00:21
bitshape schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 11:44:
[...]
offtopic:
Intel Core i7 4770 Boxed 84W
Gigabyte GeForce GTX 770 2GB 230W
+ nog andere onderdelen
Seasonic S12II-Bronze 430W (12v max = 360W)

Krapjes, gebruik deze voeding juist voor echte budgetsystemen die wat jaartjes mee moeten, niet voor Gamesystemen met een forse GPU. En ik zeg niet dat dat de oorzaak is, maar het is wel opvallend.
offtopic:
het is niet dezelfde kaart die weer stuk gaat andere was een 680 maar was ook deels mijn eigenschuld.
en die voeding moet het gewoon trekken ik weet dat ik geen sli hoef te gaan proberen, kaart is ook maar een week of 2 gebruikt met veel driver crashes dus denk dat hij vanuit de fabriek al niet goed was. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
knoffy schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 13:46:
[...]

offtopic:
het is niet dezelfde kaart die weer stuk gaat andere was een 680 maar was ook deels mijn eigenschuld.
en die voeding moet het gewoon trekken ik weet dat ik geen sli hoef te gaan proberen, kaart is ook maar een week of 2 gebruikt met veel driver crashes dus denk dat hij vanuit de fabriek al niet goed was. :-(
Ik denk juist niet dat de voeding voldoende is. Is echt veelste krap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knoffy schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 10:55:
Wie vervangt hier eigenlijk zijn hardware met een polsbandje om, verbonden met het stopcontact? Als ik zie hoe men in sommige reviews en winkels kaarten behandelt, wil ik me niet voorstellen hoe het er bij sommigen thuis aan toe gaat. Ik werk in een bedrijf waar men printkaarten maakt, en de procedures in de productie zijn heel streng (geleidende vloer, geaarde tafels, katoenen overall, geleidende schoenen, elke dag je geleiding meten,...)

Niets gaat 'zomaar' stuk, door beschadigingen ten gevolge van statische ontladingen kan hardware na dagen, weken of maanden stukgaan. Ik zeg niet dat het in dit geval daaraan ligt, maar ik vermeld het toch even.
Een beschadiging als gevolg van een ESD is niet in alle gevallen direct vast te stellen.
Het is mogelijk dat het component in eerste instantie goed functioneert, maar pas weken later op onverklaarbare wijze defect raakt. Hieronder een foto van een beschadigde chip.

Afbeeldingslocatie: http://hoogenwl.home.xs4all.nl/ESD/damage.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2013 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Verwijderd schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 15:41:
[...]
Wie vervangt hier eigenlijk zijn hardware met een polsbandje om, verbonden met het stopcontact?
:w Yep, maar dat komt omdat ik thuis een elektronica-werkplek heb met een full-size profi ESD-mat, meerdere polsbandjes en een extra krokodillenbekje voor een Behuizing te aarden op het 1MegOhm-aansluitblokje. Daar ik hobbyist ben heb ik geen esd-schoenen/vloer, maar ik hou er qua kleding zeker wel rekening mee.

Voor zelfbouwers is het echt aan te raden om (naast een tube koelpasta) een simpel polsbandje aan te schaffen als je die nog niet hebt, qua kosten peanuts in vergelijking met bijvoorbeeld een GPU. ;)
Daarnaast heb je ook de discipline nodig om deze dan ook altijd te gebruiken, dus niet eventjes vlug-vlug.

[ Voor 7% gewijzigd door bitshape op 04-07-2013 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
[...]
Wie vervangt hier eigenlijk zijn hardware met een polsbandje om, verbonden met het stopcontact?
Nog nooit gebruikt en ook nog nooit wat stuk gemaakt (nou ja twee USB stickjes van 8GB) en toch wel meer dan 100.000 euro aan hardware door mijn handen gehad denk ik. Zolang je weet wat je doet is het ook nergens voor nodig. Als je statisch geladen bent gewoon behuizing aanraken en klaar, behuizing hoeft niet eens geaarden te zijn.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
Ook nooit gebruikt, en ook nog nooit iets hoeven te RMA'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 19:32:
[...]

Nog nooit gebruikt en ook nog nooit wat stuk gemaakt (nou ja twee USB stickjes van 8GB) en toch wel meer dan 100.000 euro aan hardware door mijn handen gehad denk ik. Zolang je weet wat je doet is het ook nergens voor nodig. Als je statisch geladen bent gewoon behuizing aanraken en klaar, behuizing hoeft niet eens geaarden te zijn.
Als je spreekt over 100000 euro vermoed ik dat je in een winkel of reparatiedienst werkt? Hoe kan je zeker weten dat de hardware die door je handen gaat niet na enkele weken of maanden stuk gaat in de PC van de klant? (door jouw lading die circuits beschadigd heeft). Een niet-geaarde behuizing is trouwens veel te klein om je te ontladen, en hoe weet je of je statisch geladen bent? Als er op 100000 euro niets stuk gaat, zijn de ingenieurs in ons bedrijf dan helemaal gek met al hun ESD-maatregelen? Maar goed, we gaan offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-02-2024

mukkel

Dus..... Zodoende

Eergisteren heb ik een 2de GTX670 in m'n systeem gegooid.
Beide kaarten zijn idem N670GTX-PM2D2GD5/OC

Alleen boost de eerste kaart stock hoger dan de 2de
De eerste schiet boven de 1100MHz terwijl hij stock niet boven de 1045MHz moet boosten.
De 2de kaart doet precies wat hij moet doen qua specs.

Beide kaarten heb ik daarna geflashed met de zelfde originele bios => zelfde " probleem"
Beide kaarten geflashed met een aangepaste bios (iets hoger voltage) => kaart 1 blijft hoger boosten.
Natuurlijk kan ik gewoon in AB de kaarten het zelfde krijgen, maar vind het toch vaag dat het kan.

Nu heb ik beide kaarten geflashed met de 1202Mhz (core) bios en blijven wel mooi hetzelfde.

Toch vaag dat zoiets kan toch? Fab af horen ze gelijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hidde212
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-10 18:21

hidde212

Free your mind...

...and your ass will follow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:17
Verwijderd schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 09:03:
[...]
Als je spreekt over 100000 euro vermoed ik dat je in een winkel of reparatiedienst werkt? Hoe kan je zeker weten dat de hardware die door je handen gaat niet na enkele weken of maanden stuk gaat in de PC van de klant? (door jouw lading die circuits beschadigd heeft). Een niet-geaarde behuizing is trouwens veel te klein om je te ontladen, en hoe weet je of je statisch geladen bent? Als er op 100000 euro niets stuk gaat, zijn de ingenieurs in ons bedrijf dan helemaal gek met al hun ESD-maatregelen? Maar goed, we gaan offtopic.
Niet gek gewoon veilig, maarja wel redelijk overdone. Heb behoorlijk wat pc's in elkaar gezet nog nooit statisch probleem meegemaakt. Ontaarden aan de PC is gewoon prima. Ik heb het gevoel dat zo'n polsbandje meer een gimmick is dan echt iets nuttigs. Achja als het niet duur is zal ik als elektronica store inderdaad die dingen aanschaffen. Als consuments die 1 x per 2 jaar misschien zijn pc opnieuw bouwt. Zie ik het nut er niet van in. Worst case scenario is een RMA.
zie reactie in het juiste topic

[ Voor 6% gewijzigd door Jasper 99 op 05-07-2013 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Heb polsbandje maar gebruik het niet. Voor ontladen pak ik even de verwarming beet en verder houd ik er rekening mee door componenten zoveel mogelijk aan de "rand" beet te pakken. :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help!!!! schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 15:30:
Heb polsbandje maar gebruik het niet. Voor ontladen pak ik even de verwarming beet en verder houd ik er rekening mee door componenten zoveel mogelijk aan de "rand" beet te pakken. :)
Wel best aan de koperen buis die in de radiator komt, want de verf van een radiator is een isolator. Erna ook voor zorgen dat je met je schoenen/trui/shirt niet te veel wrijving veroorzaakt (indien rubber, synthetisch of wol).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:16

XanderDrake

Build the future!

-The_Mask- schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 19:32:
Als je statisch geladen bent gewoon behuizing aanraken en klaar, behuizing hoeft niet eens geaarden te zijn.
Dit dus. Naar mijn mening heb ik ook nog nooit iets gesloopt via statische schokken.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 09:03:
[...]
Als je spreekt over 100000 euro vermoed ik dat je in een winkel of reparatiedienst werkt? Hoe kan je zeker weten dat de hardware die door je handen gaat niet na enkele weken of maanden stuk gaat in de PC van de klant?
klopt, omdat ze dan terug komen. ;)
Een niet-geaarde behuizing is trouwens veel te klein om je te ontladen, en hoe weet je of je statisch geladen bent?
Je voelt het wel als je de behuizing aan raakt. :p
Help!!!! schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 15:30:
En dit natuurlijk, raak bij voorkeur niet de onderkant van het PCB aan.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 08:52:[...]

Je voelt het wel als je de behuizing aan raakt. :p
Niet elke ontlading is voelbaar. Maar goed, zo lang je niet aan mijn hardware komt is het goed ;) Ik koop alleen nieuw en onderhoud mijn pc zelf.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2013 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
[...]
Wie vervangt hier eigenlijk zijn hardware met een polsbandje om, verbonden met het stopcontact? Als ik zie hoe men in sommige reviews en winkels kaarten behandelt, wil ik me niet voorstellen hoe het er bij sommigen thuis aan toe gaat. Ik werk in een bedrijf waar men printkaarten maakt, en de procedures in de productie zijn heel streng (geleidende vloer, geaarde tafels, katoenen overall, geleidende schoenen, elke dag je geleiding meten,...)

Niets gaat 'zomaar' stuk, door beschadigingen ten gevolge van statische ontladingen kan hardware na dagen, weken of maanden stukgaan. Ik zeg niet dat het in dit geval daaraan ligt, maar ik vermeld het toch even.

[...]
Ben voordat ik HBO deed er voor ogpeleid tijdens mij MBO studie. Maar ik heb dit neit thuis met PC's bouwen overgenomen. Ook nooit iets verloren zien gaan qua hardware. Geen statische kleding dragen. Even de computer kast aanraken is voor mij voldoende.

Maar ik raak verder geen contactjes aan, heb schone handen (zuren van je handen op printplaten is ook niet zo geweldig) etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 12:05:
[...]
Niet elke ontlading is voelbaar. Maar goed, zo lang je niet aan mijn hardware komt is het goed ;) Ik koop alleen nieuw en onderhoud mijn pc zelf.
Van hetzelfde dan maar. Iemand die een OCZ ModXStream 600W als voeding heeft gekozen vertrouw ik namelijk niet. :p

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-07 17:44
Haha touche!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Klopt het dat de 770 +/ 1/3 meer energie verstookt dan een 680? (andere reviews spreken van 1/5)
Gezien het een nieuwe generatie is verwacht je juist meer performance per watt, maar daar lijkt het niet op.

Slightly off-topic vroeger vond ik af en toe zo'n chart waarop courante gpu's stonden gerangschikt naar performance per watt bij een stuk of vijf reso's (iedere reso een apart staafdiagram met horizontale staven), ik kan deze helaas nergens meer vinden, iemand een linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-10 20:59
Zelfde chip. Maar een hogere core frequentie en hogere memory frequentie. Mogelijk ook core voltage en hogere mem voltage. Maar dat vind ik niet zo snel terug.

Paar % sneller voor dat beetje extra stroom. Dan ligt de prestatie/watt verhouding ongeveer gelijk voor 680 en 770.

Voornaamste voordeel van de 770 is de prijs.
-The_Mask- schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 15:46:
Van hetzelfde dan maar. Iemand die een OCZ ModXStream 600W als voeding heeft gekozen vertrouw ik namelijk niet. :p
phunnie :D

[ Voor 27% gewijzigd door Noel op 06-07-2013 21:06 ]

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
eL_Jay schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 20:42:
Klopt het dat de 770 +/ 1/3 meer energie verstookt dan een 680?
Nee er zijn overigens ook maar heel weinig site's die het verbruik van de videokaart kunnen meten. TechPowerUp kan dat bijvoorbeeld als één van de weinigen.

http://www.techpowerup.co...GTX_770_Lightning/24.html
http://www.techpowerup.co...GTX_770_Lightning/27.html

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 15:46:
[...]

Hehe, dat is zo'n voeding die in de pricewatch 4,5 op 5 scoort (38 beoordelingen) en hier al 4 jaar perfecte dienst levert. Maar ik begrijp je frustratie, door gebrek aan kennis en argumenten moet je maar op de man kunnen spelen. En dat van iemand die denkt dat je ontladen bent door een ongeaarde behuizing aan te raken, lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

-The_Mask- schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 21:20:
[...]

Nee er zijn overigens ook maar heel weinig site's die het verbruik van de videokaart kunnen meten. TechPowerUp kan dat bijvoorbeeld als één van de weinigen.

http://www.techpowerup.co...GTX_770_Lightning/24.html
http://www.techpowerup.co...GTX_770_Lightning/27.html
Het ligt inderdaad tussen 5 en 10 procent, als je maximum power consumption even niet meerekent. In dat geval is hij zuiniger.

@eL_Jay
Lijkt me eerder een nieuwe revisie die net iets zuiniger is bij snelle clocks. Minder power leakage, dit kan ook betekenen dat hij minder goed overclocked?

Wat me trouwens opvalt is dat Nvidia de powerconsumptie van multimonitor goed heeft geregeld met de 6xx en 7xx generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Verwijderd schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 21:58:
[...]
Hehe, dat is zo'n voeding die in de pricewatch 4,5 op 5 scoort (38 beoordelingen) en hier al 4 jaar perfecte dienst levert. Maar ik begrijp je frustratie, door gebrek aan kennis en argumenten moet je maar op de man kunnen spelen. En dat van iemand die denkt dat je ontladen bent door een ongeaarde behuizing aan te raken, lol
Je hoeft ook niet te ontladen aan iets dat geaard is, je moet er voor zorgen dat de lading van jezelf en de pc waar je aan gaat klussen hetzelfde is. Als dat het geval is, gaat er geen stroom lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
Ik hou tijdens het installeren van de videokaart altijd mn arm tegen de kast, zo is het spanningsverschil tussen mij, de kast, het moederbord en de videokaart zo goed als nul.
Zolang er (bijna) geen verschil in spanning is, zal er (haast) geen stroom lopen en gaat er dus niks kapot.
(eigenlijk hetzelfde wat zo'n ESD bandje doet dus, maar dan gratis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mitsumark schreef op zondag 07 juli 2013 @ 02:08:
Ik hou tijdens het installeren van de videokaart altijd mn arm tegen de kast, zo is het spanningsverschil tussen mij, de kast, het moederbord en de videokaart zo goed als nul.
Zolang er (bijna) geen verschil in spanning is, zal er (haast) geen stroom lopen en gaat er dus niks kapot.
(eigenlijk hetzelfde wat zo'n ESD bandje doet dus, maar dan gratis)
Je arm voortdurend tegen de behuizing houden is toch niet zo handig. En stel dat je geladen bent en aan een ongeaarde behuizing komt, dan wordt de spanning tussen jou en de behuizing wel gelijk, maar niet neutraal. Als je dan je nieuwe videokaart uit de verpakking haalt en die videokaart is neutraal geladen, dan kan het alsnog fout gaan. Ik heb een polsbandje van mijn werk, heeft me dus niets gekost, en anders kan je ook ontladen aan het aardingspinnetje van het stopcontact. Maar goed, iedereen doet het maar op de manier die hij wenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Laten we het maar weer ontopic houden :)

Betreft de 770. Deze draait inderdaad op hogere voltages. Maar onder idle valt dat sowieso al mee. Ik denk dat als de voeding van een beetje goede kwaliteit is dat je de 770GTX alsnog op een 500watt voeding kan laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Verwijderd schreef op zondag 07 juli 2013 @ 11:37:
[...]
Je arm voortdurend tegen de behuizing houden is toch niet zo handig. En stel dat je geladen bent en aan een ongeaarde behuizing komt, dan wordt de spanning tussen jou en de behuizing wel gelijk, maar niet neutraal. Als je dan je nieuwe videokaart uit de verpakking haalt en die videokaart is neutraal geladen, dan kan het alsnog fout gaan. Ik heb een polsbandje van mijn werk, heeft me dus niets gekost, en anders kan je ook ontladen aan het aardingspinnetje van het stopcontact. Maar goed, iedereen doet het maar op de manier die hij wenst.
Niet voortdurend, eigenlijk is heel even (met de componenten in je hand) al lang genoeg imo.

Dat het een probleem kan zijn begrijp ik, vaak genoeg een vonkje gehad van de autodeur of gewoon van mn vriendin.
Maar zoals gezegd, het risico is aanwezig, maar vrijwel nihil (voor een particulier dus niet erg interessant).

[ Voor 7% gewijzigd door mitsumark op 07-07-2013 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
  • Laatst online: 26-06 05:21
Wat is er eigenlijk met het forum van nvnews.net gebeurd dat dit zo slecht bezocht wordt tegenwoordig? Ben een paar jaar uit het videokaartenwereldje geweest maar dat forum was "vroeger" hét Nvidia forum met 125.000 members. Nu zijn er nog dagelijks nog hooguit 10 members online.
In de Geforce 700 series rubriek slechts 3 topics...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe review/benchmark van onze vrienden bij guru.

http://www.guru3d.com/art...r_jetstream_review,1.html

snelste GTX 780 tot op heden?

Verwijderd

Ik ga even dit topic een schop geven. Ik ben bezig met openGL en vroeg mij af hoe je nu exact bij de theoretische FLOPs komt.

Ik heb deze GPU:
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/doci/4268/GF119.png
Een NVS 4200m met 1SM bestaance uit 48 shaders op 2x 810Mhz = 1.620Ghz gebaseerd op de fermi architectuur. Dit ding heeft theoretisch 155 Gflops volgens verschillende bronnen (wikipedia, techpowerup)

Voor zover ik het begrijp voert een shader één operatie per kloktik uit. Volgens http://www.anandtech.com/show/2849/4 kan een enkele SM 32 single precicion floating point ops per klok uitvoeren.

Dan komen we uit op:
1 * 32 * 1.620Ghz = 51.84 GFLOPS.

Dit is precies een factor 3 lager dan de theoretische 155 Gflops. Wat voor magie moet ik uithalen om aan de 155 Gflops te komen?

• -The_Mask-
  • Niet online
Aantal shaders maal kloksnelheid maal 2. 2 is het aantal flops per kloktik.

AMD Nieuwsdiscussie

• Domokoen
  • Laatst online: 07-10 10:40
Je komt een factor 3 te laag uit omdat je nog niet aan de FMA instructie (fused multiply&add) hebt gedacht. Deze kan in 1 kloktik "2" instructies uitvoeren, en deze wordt dan ook als 2 geteld. En soms zelfs als 3, maar weet even niet meer waarom.

Verwijderd

-The_Mask- schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 08:55:
Aantal shaders maal kloksnelheid maal 2. 2 is het aantal flops per kloktik.
48 * 1620 * 2 = 155 Gflops.

Klopt het verhaal van anandtech dat elke SM 32 fm32 bewerkingen kan uitvoeren per klok dan niet?
Domokoen schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 11:46:
Je komt een factor 3 te laag uit omdat je nog niet aan de FMA instructie (fused multiply&add) hebt gedacht. Deze kan in 1 kloktik "2" instructies uitvoeren, en deze wordt dan ook als 2 geteld. En soms zelfs als 3, maar weet even niet meer waarom.
Misschien rekent nvidia een load ook als en 'flop' ?

Mijn OpenGL kernel duurt 3740 us, en haalt 4096*4096*11 = 49 Gflops. Met wat aanpassingen die het resultaat incorrect maken kom ik boven de 32 flops/clock die anandtech quote. Daar lijkt iets dus sowieso niet in de haak te zijn.

Mijn GPU draait ook maar op 720Mhz, die 49 Gflops gaan dus al over het getal heen wat anandtech noemt. Hmm.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2013 13:23 ]

• -The_Mask-
  • Niet online
Geen idee zo is het mij een aantal jaartjes terug verteld en de rekensom komt iig altijd goed uit. ;)
Maar dit is niet meer dan het theoretische aantal flops, rekensom kun je bij zowel nVidia als AMD gebruiken, architectuur maakt niet uit. Dus praktijk zal altijd anders zijn.

[ Voor 46% gewijzigd door -The_Mask- op 29-08-2013 13:27 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Verwijderd

Ondanks dat het theoretisch is is het toch zeker wel interessant om je algoritmes te meten.
Ik weet dat mijn sandy bridge CPU 16 flops per cycle ( 1 add en 1 multiply per cycle. Op een AVX register van 8 breed) kan uitvoeren. Iemand om stackoverflow heeft gedemonstreerd hoe je dat kan halen: http://stackoverflow.com/a/8391601. Het theoretisch maximum van verschillende CPU's staat hier: http://stackoverflow.com/a/15657772.

Ik heb op de CPU en GPU precies hetzelfde algoritme geimplementeerd. Met mijn CPU haal ik iets meer dan 50% van het theoretische aantal FLOPS. (het werkelijke maximum ligt lager, omdat ik niet evenveel multiply's en add's heb). Mijn OpenCL implementatie blijft steken op zo'n 20% van het theoretisch maximum. (2 add's, 1 div, 4 mad's per loop)

Er moet een bepaalde volgorde van instructies zijn waarmee je de theoretische FLOPS benaderd. maar mijn beste pogingen halen de heft van de theorie niet eens. En ik ben er vrij zeker dan dat het algoritme niet memory bottlenecked is ( 99.97% L1 cache hit rate :P )

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2013 13:56 ]

• Domokoen
De Nvidia OpenCL implementatie is niet heel sterk, dus de vraag is of het daaraan ligt of aan je code.
Met de CUDA profiler kan je achterhalen waardoor je programma gebottleneckt wordt: Dat kan zijn wachten op memory loads (die moet je dan beter interleaven met computation, of is niet goed gealigned), register pressure (er kunnen niet meer threads tegelijk worden gedraaid omdat je teveel registers gebruikt). Of het aantal threads/thread blocks is niet hoog genoeg.

Verwijderd

De profiler geeft aan dat ik compute bound ben. Het memory alignment is voor zover ik weet al optimaal.

Verder geeft de profiler aan dat ik 3.24 IPC haal, waar het maximum 4 is. Maar dat kan ik op geen enkele manier aan mijn getallen linken.

Ik zal wel even een topic openen in PRG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokoen
Als je 3.24 IPC haalt, dan is eerder de vraag waarom je denkt op slechts 20% van het maximum te zitten. Dit suggereert namelijk eerder 80%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klopt. Vandaar mijn vraag hoe nvidia het maximum flops nu eigenlijk berekent. Een load kan overigens net zo goed meetellen voor de IPC.

Ik heb nog wat minimale dingetjes geoptimaliseerd (loop unroll met name). Ik doe nu 11 FP instructies per loop, 4096*4096 per frame, ~350 frames per seconde. Dat komt op 64 Gflops uit. Dan reken ik alleen de rauwe kernel exucution time.

20% was een beetje een onderschatting. De eerste implementatie haalde ongeveer 33% van het theoretisch maximum. Ik doe nu 48%. Met mijn mix van add en mad instructies zou ik 79% van de theoretische Flops moeten kunnen halen.

Edit: overigens heb ik geen flauw idee wat IPC in de context van een GPU precies betekent. Het maximum is 4. 4 wat? 2 fp32, 1 load, 1 integer terwijl de overige 45 cores in de SM idle draaien?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2013 02:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:16

XanderDrake

Build the future!

Oh wat een hoog niveau jongens, leuk lees materiaal :)

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViperTim
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08-07 00:38
Nieuwe Beta driver 331.40 is uit inclusief drivers voor BF4.

[ Voor 26% gewijzigd door ViperTim op 30-09-2013 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noerie
  • Laatst online: 01-10 21:08
Dat wordt installerren dan de beta driver.
Hoeveel % verschil gaat het dan schelen t.o.v 327.23 whql ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
ViperTim schreef op maandag 30 september 2013 @ 18:44:
Nieuwe Beta driver 331.40 is uit inclusief drivers voor BF4.
Afrader voor SLI gebruikers, lees de guru3d en nvidia forums er maar op na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViperTim
  • Laatst online: 08-07 00:38
Gelukkig heb ik een single TITAN. Ben benieuwd hoe die presteert als ik morgen BF4 Beta speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magatsu
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-09 12:48
Hoi,

Wat ik mij afvraag nu de nieuwe 7xx reeks van NVidia te verkrijgen is of het mogelijk is om bij een bestaande 670 een 760 te plaatsen. Het is dezelfde chip aangezien een 760 rebranded versie van de 670 is... Ik weet dat je voor SLI dezelfde chip nodig hebt of toch allesinds zoveel mogelijk hetzelfde.
Ik ben een leek in het opzetten van SLI (heb nog nooit één nodig gehad) en vraag mij nu af of dat mogelijk is of dat ik toch gwn beter een extra 670 neem?

Bedankt om eventueel verdere uitleg te geven .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Nee, omdat het niet een simpele rebrand is, zit wel degelijk verschil in. Overeenkomst is dat ze gebruik maken van de GK104 GPU, maar dan doen wel meer videokaarten van nVidia. Zie bijvoorbeeld Wikipedia: GeForce 600 Series en Wikipedia: GeForce 700 Series voor de verschillen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magatsu
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-09 12:48
-The_Mask- schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 15:02:
Nee, omdat het niet een simpele rebrand is, zit wel degelijk verschil in. Overeenkomst is dat ze gebruik maken van de GK104 GPU, maar dan doen wel meer videokaarten van nVidia. Zie bijvoorbeeld Wikipedia: GeForce 600 Series en Wikipedia: GeForce 700 Series voor de verschillen.
Dus het feit dat dan de CUDA cores ook verschillen, een andere GK104 en dergelijke maakt het dus dat mijn 670 niet gaat werken daarmee. Merde :D. Net nu een 670 allemaal uit de webshops verdwijnen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Op zich zijn er nog genoeg te krijgen, anders kun je ook altijd nog tweedehands kopen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noerie
Wie kan mij helpen met de volgende: ?

Het gaat over de Asus GTX 680 DIRECT CU2 TOP van 2 gb http://www.asus.com/Graphics_Cards/GTX680DC2T2GD5/

En de MSI GTX 770 Lightning. http://nl.msi.com/product....html#/?div=Specification

Nu is het zo dat de 770 wel ietsjes meer fps krijgt t.o.v 680 top .
Zo ja, hoeveel fps verschilt het dan ongeveer volgens jullie. BV ; Battlefied 4

Tot zo ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Het is nagenoeg dezelfde kaart, het verschil in klokfrequenties zal ook ongeveer het verschil in prestaties zijn (pakweg 1%, verwaarloosbaar dus).

[ Voor 15% gewijzigd door mitsumark op 01-10-2013 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noerie
Nou dan ga ik toch wel voor de 770 lightning. Deze neemt maar 2 sloten in beslag terwijl de 680 top 3 neemt.

En de 770 lightning is ietsjes sneller dan 680 top.:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-08-2023
Met de 331.40 beta driver hebben ze nu ambient occlusion aan het control panel toegevoegd en ik moet zeggen dat COD4 er nu veel mooier uit ziet. De meeste games lijken ook net weer wat soepeler te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik :) Matje, polsbandje en als ik echt ga klussen een houten krukje. Ik heb inmiddels te veel vage dingen gehad met RAM dat niet helemaal lekker meer wil en dergelijke taferelen, ondanks het altijd netjes even ontladen voor het aanraken van onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Is bekend of Maxwell 20 of 28nm gaat worden?
Ik lees hier namelijk een redelijk onderbouwd verhaal waarom de eerste helft van 2014 20nm lastig gaat worden.

Daarnaast vroeg ik me af of de gtx 8xx serie net als AMD R line-up, grotendeels rebrands gaan worden of daadwerkelijk nieuwe videokaarten over de hele line-up met een betere performance per watt.

offtopic:
het lijkt er nu op dat de 7870 voor mij nog wel even de beste kaart blijft qua performance per watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 23:21:
[...]

Ja, ik :) Matje, polsbandje en als ik echt ga klussen een houten krukje. Ik heb inmiddels te veel vage dingen gehad met RAM dat niet helemaal lekker meer wil en dergelijke taferelen, ondanks het altijd netjes even ontladen voor het aanraken van onderdelen.
Dat polsbandje moet je in een geaard stopcontact steken, als dat kan dan lijkt het me niet zo moeilijk om een aarde draad te trekken maar wat ik altijd doe is alle stroom van de PC af voordat ik ga sleutelen en dan eerst stroomkabel eruit en dan nog een keer op power drukken totdat zelfs de ledjes uitgaan.

Dat was flink oftopic.

Wanneer AMD en nVidia over kunnen schakelen naar kleinere nm's is afhankelijk van de plekken die dat op grote schaal betrouwbaar kunnen produceren, dan is er nog wel een sprong voorwaarts te maken denk ik.
Het gaat op bepaald moment ook tegen problemen met warmte afgifte van zo'n kleine chip met groot vermogen aanlopen qua koeling.
Zie bijvoorbeeld de Intel Processors die sinds 22 nm meer moeite hebben om de warmte kwijt te raken en dat ligt niet alleen aan de manier van de heatsink bevestigen.
De chip heeft kleiner oppervlak en moet ondanks lager verbruik toch relatief meer warmte kwijt.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2013 02:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
eL_Jay schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 23:23:
Is bekend of Maxwell 20 of 28nm gaat worden?
Ik lees hier namelijk een redelijk onderbouwd verhaal waarom de eerste helft van 2014 20nm lastig gaat worden.
Dat is niet bekend nee. En 20nm in de eerste helft van 2014 wordt niet zomaar lastig, dat is gewoon niet te doen. TSMC gaat pas in Q1'14 de apparatuur aanschaffen om op grotere schaal 20nm producten te produceren. Als alles dan op grotere schaal goed gaat mag je op z'n vroegst pas een half jaar later op daadwerkelijke producten te rekenen. 28nm hadden ze in Q2 2011 klaar, 40nm in Q2 2008; eerste 40nm product (AMD's RV740) kwam pas een heel jaar later.
Verwijderd schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 01:56:
Het gaat op bepaald moment ook tegen problemen met warmte afgifte van zo'n kleine chip met groot vermogen aanlopen qua koeling.
Zie bijvoorbeeld de Intel Processors die sinds 22 nm meer moeite hebben om de warmte kwijt te raken en dat ligt niet alleen aan de manier van de heatsink bevestigen.
De chip heeft kleiner oppervlak en moet ondanks lager verbruik toch relatief meer warmte kwijt.
Ik denk dat jij het procedé concept verkeerd begrijpt.

De chips worden niet per se kleiner bij een kleiner procedé. Kan wel; een chip die je nu op 300mm^2 bouwt op 28nm zal op 20nm tegen de 230nm aanlopen (je kunt helaas ook niet gewoon de relatieve verkleining nemen; niet alles in een chip kan kleiner). En die chip zal weldegelijk kleiner uitvallen; dat heeft AMD al meerdere malen laten zien, niet in het minst met de sprong naar 40nm. En die chip zal ook weldegelijk kouder draaien, de transistors hebben immers minder stroom nodig en produceren dus ook minder hitte. Op dat kleinere oppervlak heb jij dus ook minder hitte. Wederom hoef je maar naar AMD te kijken; die hebben meer dan eens een chip letterlijk alleen een shrink gegeven.

Wat Nvidia en AMD echter moeten doen om fatsoenlijke sprongen in performance te halen, is hun die-sizes halen. Dus bij de sprong naar 20nm gaan de chips niet kleiner worden; de transistors wel en dan krijgen ze er meer in de ruimte van nu gepropt. Echter kunnen ze niet alle transistors dusdanig gebruiken dat ze ook performance winsten opleveren. Het gevolg is vervolgens dat ze klok snelheden omhoog gaan schroeven om hun performance target te halen en dát is waar de schoen wringt. Als je zelf overklokt weet je ook dat klok snelheid op zich niet zo idioot veel toevoegt qua hitte. Maar op een gegeven moment zit je tegen je plafond aan, om dan verder te gaan heb je meer sap nodig. En van daaruit loopt het exponentieel op - omdat je twee factoren aan het verhogen bent versterkt dat elkaar. Het sleutelwoord is hier "exponentieel" ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Werelds op 02-10-2013 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-10 15:51
Update over het omkopen van OEMs:
http://semiaccurate.com/2...c-dump-amd-called-tier-0/

Ze stoppen er dus weer mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Zolang men nVidia blijft steunen d.m.v. het kopen van hun producten zullen ze de markt blijven verzieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-10 22:40
Dit is toch dagelijkse gang van zaken. Als consument horen we maar een deel van alle vuile praktijken die dit soort grote bedrijven onderling uithalen. Sommige mensen trekken zich echt teveel aan van dit soort aandachtsjournalistiek en persoonlijke merkvoorkeur imho.

Als ik dit mee moet laten wegen in me besluit dan kan ik voortan beter een VIA cpu/ en chipset met een matrox videokaart gaan kopen en de grote jongens uitsluiten. Dan zou ik mezelf straffen om de grote bedrijven te moeten straffen.

@madmax, dit gesprek hoort hier niet, maar ga ajb je ogen wassen en en proef de waarheid van bedrijfsvoering. Je neemt een stuk van een site op alsof het de definitie van waarheid is. Zodra je als betalende klant hierdoor geraakt bent kun je er wat mee doen, maar jij koopt waarschijnlijk als Tweaker nooit iets OEM. Dit is puur een discussie uitlokken met als doel een merk te bashen. :>

[ Voor 30% gewijzigd door sjekneck op 08-10-2013 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
offtopic:
[drama]Dus gewoon YOLO en dan tegen beter weten elke keer een deal met de duivel sluiten?

Elke branche/industrie heeft zo zijn nVidia. Je kunt het elke keer af doen zoals jij hier boven doet of je koopt daadwerkelijk eens een 'fair trade' of duurzaam product (of van een eerlijk en oprecht bedrijf). Jij bepaald zelf wat je doet met je geld, dat de wet je niet verbiedt met bedrijf x of y zaken te doen betekent niet dat jij je handen in onschuld kunt wassen.

[/drama]

[ Voor 6% gewijzigd door madmaxnl op 08-10-2013 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Laatst online: 08-10 13:41
@madmaxnl:
Wat je zegt komt niet echt professioneel over...
Je hoeft denk ik individuen niet aan te spreken over hun keuzes.Verkopende entiteiten hebben nu eenmaal belangenverstrengelingen en dat ze daarom ethisch onjuist handelen, is daar inherent aan. Ik vind dat een overheid hier zijn verantwoording moet nemen om te reguleren. En probeer geen spelfouten te maken, dat maakt het er niet beter op.

Geen PM, maar in het topic, want ik vind dat dit algemeen gelezen mag worden.

Ontopic: De mounting holes distance van de GTX760 is 59mm (in het vierkant/square). De Thermalright HR03 plus past op de GTX760.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
Jongens, het is allemaal een persoonlijke mening. Laten we niet op de man gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Het is sowieso maar de vraag of het echt waar is. Daarnaast ben benieuwd wat er met de prijzen gaan gebeuren van beide fabriekanten. Vind een 780 net iets te duur eigenlijk voor de prestaties die het leverd. Hopelijk schudden de nieuwe AMD kaarten de prijzen omlaag. De functie adaptive vsync en de vaak toch wel iets stabielere drivers wil ik toch wel behouden namelijk, daardoor neig ik ondanks soms iets mindere prestaties naar het Nvidia kamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Nas T schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 12:53:
@madmaxnl:
Wat je zegt komt niet echt professioneel over...
Je hoeft denk ik individuen niet aan te spreken over hun keuzes.Verkopende entiteiten hebben nu eenmaal belangenverstrengelingen en dat ze daarom ethisch onjuist handelen, is daar inherent aan. Ik vind dat een overheid hier zijn verantwoording moet nemen om te reguleren. En probeer geen spelfouten te maken, dat maakt het er niet beter op.

Geen PM, maar in het topic, want ik vind dat dit algemeen gelezen mag worden.

Ontopic: De mounting holes distance van de GTX760 is 59mm (in het vierkant/square). De Thermalright HR03 plus past op de GTX760.
offtopic:
[professioneel]Jij begint over spelling en grammatica. Feit dat je het niet puur inhoudelijk kunt houden komt niet echt professioneel over (ik geef jou dus gelijk). Blijkbaar had je de drama tags ook niet begrepen :+ Enfin, laten we maar naar Toettoedaan luisteren.[/professioneel]

[ Voor 3% gewijzigd door madmaxnl op 09-10-2013 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Hebben jullie hier nou serieus een discussie over een artikel op SEMI-ACCURATE?
Semi-accurate is semi-accurate, simpel zat.

En madmax, koter doe niet zo kinderachtig met je "deal met de duivel" |:(

[ Voor 45% gewijzigd door unfor op 09-10-2013 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Ook jij begrijpt de drama tags niet en je begrijpt blijkbaar ook niet wat Toetoedaan zegt. Dat je het niet met mij eens bent prima, maar om dan maar iemand een koter en kinderachtig te noemen. Jouw mening over mij is alles behalve relevant in een nVidia nieuwsdiscussie topic, hoe ethisch ik nVidia zijn beleid vind is daarentegen nog enigszins relevant.

Sjekneck wijst mij er terecht op dat we geruchten niet als waarheid moeten nemen dus laten we de discussie maar stoppen want we komen er toch niet over uit. Jullie kunnen modder blijven gooien het doet me toch niks :)

[ Voor 6% gewijzigd door madmaxnl op 09-10-2013 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
unfor schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 22:48:
Hebben jullie hier nou serieus een discussie over een artikel op SEMI-ACCURATE?
Semi-accurate is semi-accurate, simpel zat.
Dat Charlie geen goede relatie met nVidia heeft weet iedereen, daarom moet je zijn artikelen die over nVidia gaan met enige nuance lezen. (De laatste tijd begin hij hetzelfde gedrag te vertonen over het naamschema van de nieuwe Radeon's)
Echter betekend dat niet dat hij liegt of ongelijk heeft, sterker nog, de keren dat hij ongelijk had zijn nog steeds op één hand te tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noerie
HALLO.
Ik ben in bezit van de MSI 770 Lightning 2gb.

Bij mij is het zo : Als ik de pc opstart maakt de kaart over een paar seconden lawaai en duurt ongeveer 10 a 11 seconden. Daarna wordt het weer normaal.
Moet ik me hier zorgen over maken ?

Mvg,

Murtie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Laatst online: 08-10 13:41
noerie schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 20:28:
...Als ik de pc opstart maakt de kaart over een paar seconden lawaai en duurt ongeveer 10 a 11 seconden. Daarna wordt het weer normaal.
Waarschijnlijk wordt bij het opstarten de sturing van de ventilator in een basis-mode gezet, dus vol open.
Bijkomend voordeel is dat als je kaart is vastgelopen door oververhitting, de koeling bij het opstarten daarna 100% is.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
noerie schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 20:28:
HALLO.
Ik ben in bezit van de MSI 770 Lightning 2gb.

Bij mij is het zo : Als ik de pc opstart maakt de kaart over een paar seconden lawaai en duurt ongeveer 10 a 11 seconden. Daarna wordt het weer normaal.

Mvg,

Murtie
Dat doet die Lightning kaart om stof te verwijderen dat is normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

calsonic schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 09:28:
[...]
Dat doet die Lightning kaart om stof te verwijderen dat is normaal.
Weet je dat zeker, volgens mij doen wel meer videokaarten dat, laat ik het zo zeggen dat ik niet beter weet omdat ik dit altijd bij het opstarten heb gehad :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Mijn (AMD) kaarten doen dat alleen (soms) na een vastloper, normaal gesproken niet.

Na googlen blijkt inderdaad dat bij de msi lightning kaarten de fans voluit 'verkeerdom' draaien om stof te verwijderen, zoals gezegd is dit dus normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Nou, dag 1 van het grote Nvidia event was een grote teleurstelling. Flex is niks nieuws (PhysX + ApeX etc. allemaal in 1 SDK). GIWorks is ook niets nieuws, DICE doet dat al lang.

Sterker nog, ik vrees nu het ergste. Als Flex en GIWorks nu de kern van het TWIMTBP programma worden krijgen we straks wellicht nog minder uit TWIMTBP games als je geen Nvidia draait of Flex uit zet. Ik heb onlangs beide Batman games opnieuw gespeeld en ik heb PhysX gewoon uitgezet, omdat het er over het algemeen niet uit ziet en in beide games op mijn 680 nog steeds voor keiharde FPS drops zorgt zonder dat er iets gaande is op het scherm. Maar zet je het uit, heb je ineens helemaal geen mist/rook meer bijvoorbeeld, wat gewoon ronduit belachelijk is. Ik vrees dus dat dat met Flex+GIWorks nog erger wordt.

Oh, en bravo Nvidia, eindelijk komen jullie weer eens met game bundels ;/
Pagina: 1 ... 14 ... 30 Laatste

Dit topic is gesloten.