Via de camera je smartphone ga je niet veel zien. Het zou me verbazen als de zon meer dan een pixel of 10 doorsnee is, nog afgezien van de grenzen van de resolutie van het lensje.
Het is hier (Hilversum) nu 100% bewolkt, maar als het open mocht trekken dan pak ik mijn sextant erbij en kijk ik via de verduisteringsglaasjes die daar op zitten
Als je geen eclipsbril hebt, maar wel een verrekijker dan raad ik het volgende aan:
- Neem een stuk karton van bv. 20x20 of 30x30 cm.
- Snijd daarin in het midden gat wat exact even groot is als één van de oogstukken van je verrekijker.
- Klem het stuk karton op één van de oogstukken van je verrekijken.
- Richt de verrekijker op de zon (KIJK ER NIET DOORHEEN, VOOR DE DUIDELIJKHEID)
- Projecteer het beeld van de zon op een wit A4tje o.i.d.
Zo kun je veilig maar toch duidelijk de eclips bekijken.
Gebruik
geen CD, geen fotofilm (tenzij je volledig gezwarte zwart/witfilm hebt, mar succes met het vinden daarvan), geen chipszakken. Gebruik alleen een eclipsbril, of als je die niet hebt, projecteer. Om even bot te zijn: als je nu nog geen eclipsbril hebt ben je slecht voorbereid
-edit-
Oh, ik ben in 1999 naar noord-Frankrijk gereden om daar de totale eclips te zien. Dat was cool
[
Voor 58% gewijzigd door
JeroenH op 20-03-2015 07:18
]
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant