Het grote Renault topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 26 Laatste
Acties:
  • 147.825 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:22
vhal schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 20:30:
Had een derp momentje vanochtend toen mijn gordellampje een eigen leven leek te lijden. Lampje ging te pas en te onpas aan en uit met bijbehorende piepgeluid. Snapte er geen zak van want het ging vrolijk door toen ik mijn gordel loskoppelde. Ik dacht aan de eerste instantie aan een draadbreuk en wilde de dealer al gaan bellen.

Toen ik een paar uur later eens rustig het boekje door las stond er iets in dat het lampje kon branden als er iets op de bijrijdersstoel lag. En laat ik daar nou altijd mijn werktas op gooien... :+ Blijkbaar was deze zwaar genoeg om de sensor in de stoel te triggeren.
Haha, dat heb ik ook wel eens gehad. Ik gooi ik standaard met tas op de passagiersstoel. Alleen bij mij piepte hij alleen in de bochten, kennelijk kreeg hij op dat moment net dat extra beetje druk op de sensor :+

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09 14:17
G-Force :P

maar heb het idd ook wel eens, eerst denk je wtf? Dan denk je, O ja :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PVD66
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 19:51
Heb mezelf vorige week ook maar een Renault aangeschaft. Het is een Clio III phase 2 dci Day & Night geworden en lekker wit van kleur. Van maart vorig jaar en 12.000 km op de teller.
Vroeger een een II phase 1.6 16v gereden waar ik zeer goede ervaringen mee had.
Nu dus een diesel omdat ik aardig wat woon- werkverkeer heb.
Helaas heb ik er nog niet veel mee gereden dus daar kan ik nog niet veel over zeggen. Weet iemand misschien wat voor merk radio/speakers erin zitten, kan het nergens vinden en het klinkt best aardig voor een standaard radio. Het herkennen van de iphone en BT ging ook supermakkelijk. Voor zover ik heb kunnen zien worden niet alle nrs van mn iPhone op display weergegeven. Maar eens uitvinden hoe dat kan, hier wat foto's ..

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto550-DEWIOP6Y.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto550-KYSK73Z3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto550-6J77JEUZ.jpg

Een setje andere velgen en de auto wat dichter naar de grond brengen zit in de planning. Evenals een set wonderlanden, maar ik heb nog ff de tijd :*)

Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Da's een mooie bak pvd66! Standaard zit er een arkamys radio in, in de basis een prins radio maar ook niet meer dan dat.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

RvL

Mooie bak inderdaad! Denk niet dat je er spijt van zal krijgen.

Wordt vaak afgegeven op de betrouwbaarheid van Renault, maar (uitzonderingen/maandagochtendexemplaren daargelaten) dat is echt iets uit het verleden.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PVD66
Dank jullie, heb ff gegoogled en kwam 2 soorten radio's tegen. Weet toevallig iemand hoe welke eruit ziet??
Met die 1.6 16v nooit problemen idd, verlaagd andere velgen toen en lekker karten :*)

Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Leuke auto zo, wielen zijn ook leuk maar wat aan de kleine kant :)
De gewone radio heeft volgens mij geen bluetooth als ik het goed heb, de arkamys wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PVD66
Dank je, ja zonde dat maar 15 inch is, anders had ik ze gehouden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:31
PVD66 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 16:32:
Dank je, ja zonde dat maar 15 inch is, anders had ik ze gehouden ...
Is het niks voor je winterbandjes dan? Veel plezier met de Clio in ieder geval :)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PVD66
Ja zat ik ook aan te denken alleen dan moet ik ook meteen al lichtmetaal kopen en dat zat nog niet direct in de planning. De banden die hierom zitten zijn nog prima en moeten eigenlijk nog ff mee
Wat een dilemma .... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:55

vhal

ಠ_ಠ

Tsja, ik zou gewoon lekker op 15" blijven rijden totdat die banden op zijn. M.i. zijn het nette wielen zo.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 16:00

Wok

Dakloos...

^^ Precies: niks mis mee met die wieltjes :)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
vhal schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 20:43:
Tsja, ik zou gewoon lekker op 15" blijven rijden totdat die banden op zijn. M.i. zijn het nette wielen zo.
Ja dat was eigenlijk wat ik ook voor wou stellen. Doe ik ook met de Focus. Huidige set wordt winterset zodra de zomerbandjes op zijn.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 17:09
melcon schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 22:24:
Voorbeeldje van fastchip, koppel neemt lekker toe zoals je ziet.
[afbeelding]
Zie ik nou goed dat je er in het stuk van tot aan 2000 rpm een heel stuk op achteruitgaat met chiptuning?
Dat zou jammer zijn, want juist in het stuk van 1000 rpm tot ~2500 rpm zou ik met een diesel er op willen voruitgaan :)

ach...in een volgend leven lach je er om!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PVD66
Dat gaat het waarschijnlijk ook worden of ik moet ze ineens leuk kunnen verkopen. En anders wordt het gewoon wachten tot ze op zijn. Ook geen straf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Welkom, nette Clio hoor. :) Veel plezier en veilige km's hiermee. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@0siris, dat denk ik niet, de 2e meting is iets te laat begonnen (bij 1800 toeren zit die nog op 0), dus tot 2300 toeren is de meting niet representatief. In werkelijkheid zal die blauwe lijn naar links ongeveer hetzelfde paralel lopen als naar rechts vanaf 2300 rpm. 0 Nm bij 1600 toeren zal het niet zijn in elk geval, dan kom je niet ver vooruit ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:06
Ik denk dat 0siris naar de blauwe lijn kijkt als koppelkromme, aangezien de paarse, die pas bij 1800 begint, al bij 2000 flink over het originele koppel heen gaat.

K to the KillaZ

• melcon
Grafiekje is ook niet heel erg duidelijk, de kleurtjes hadden iets handiger gekozen kunnen worden :+
koppel lijntjes pieken altijd aan het begin, vermogens lijntjes aan het eind, dat is bij dit plaatje de makkelijkste manier om ze uit elkaar te houden.

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 18:03
Ik ga gedeeltelijk afscheid nemen van Renault. Onze clio III gaat eruit, me vriendin heeft er nog geen 6 maanden mee gereden. Wat een ellende! Ze had een 11 maanden oude gekocht, met 15k op de teller.
Slecht starten, alles kraakt en piept in het interieur. Stoelen zijn erg slecht. Het glazendak kraakt en doet tijdens het rijden en wilt regelmatig niet open bij warm weer of gaat vanzelf weer dicht. Bij elke drempel klinkt het alsof de achtervering uit elkaar donderd, zichzelf resettende radio, afbladerende velgen, inhouden tijdens het rijden, etc, etc. Vorige maand stond ze langs de snelweg stil en dat was de druppel. Motorstoring en weer niets bijzonders kunnen vinden. De Renault dealer komt niet verder dan boordcomputers resetten en insmeren met vet en weet ik wat. Dus zo snel mogelijk afscheid nemen voordat de garanties zo afgelopen zijn en je elke euro kunt aftikken. Gisteren de handtekening onder een nieuwe mini holland street gezet, nu nog even 8 weken wachten en hopen dat de clio zolang nog blijft rijden.

Gelukkig gaat het mijn eigen Megane wat beter deze is redelijk storingsvrij :+

Jammer dat het dan je prive aankoop is wat een ellende product blijkt te zijn. Ik was net een beetje over mijn vooroordeel van renault heen... :(

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Mini Holland Street is dan wel een leuke wagen :D Altijd blij als mensen een Mini nemen want van buiten zijn het prachtige auto's!

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• melcon
@thefox, als een glazen dak kraakt tijdens het rijden en niet altijd open wil kun je er de donder op zeggen dat het ding schade heeft gehad. Je zou haast zeggen dat de auto in de plomp heeft gestaan, velgen bladeren niet af binnen 2 jaar, zelfs niet als je de pekel er de hele winter op laat zitten en zulke vage storingen en zichzelf resettende radio's duiden ook op vocht waar het niet hoort.

• RvL
  • Nu online

RvL

Vandaag de 180000 gepasseerd. Nu nog een paar dagen wachten tot het dinsdag is en ik m'n nieuwe Mégane op mag halen.

*O* Vol verwachting klopt ons hart... *O*

Nu de dekens nog...

• melcon
Afbeeldingslocatie: https://sphotos-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-frc1/p480x480/1069285_625644090786906_1318081764_n.jpg

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Net ingereden man, mijne gaat al richting de 320dkm toe. :P Met een 1.9 diesel torretje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Hij staat inmiddels al op 302xxx, maar idd hetzelfde 1.9 torretje als in jou volvo ;)

Nu mogen we eindelijk boven de 2000 toeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 07:57

Sagat

Is pappa x2!

Levertijd van mijn clio opgeschoven van week 33 naar week 36 :(
Iemand die kan verzinnen waarom dit is? Volgens 'my renault' was ie 3 weken geleden al 'geproduceerd en klaar voor transport'

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Het ding moet met een boot vanuit Turkije hierheen komen, dus daar zal wel ergens vertraging in zitten. Of de Q&A-controle heeft wat onwenselijke dingen opgeleverd, zou kunnen.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Vanuit Turkije?! En via boot, hehe ik vroeg me al af hoe langzaam een vrachtwagentje vol me clio's moest rijden vanuit Frankrijk.........maar ok. Ach ja geduld is een schone zaak, en nu kan ik met mijn huidige autotje de 100k nog ff aantikken, is toch ook wel geinig :)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Hoeft niet per se, hij kan ook in Flins gebouwd zijn maar als ie idd een paar weken opgeschoven is dan is de kans vrij groot dat die in Turkije geproduceerd is zoals Pausebreak al zegt :)

(40% wordt geproduceerd in Flins, 60% in Bursa, heb je duracam of tamcam ruiten dan komt die uit turkije.)

[ Voor 23% gewijzigd door melcon op 19-08-2013 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Voor de Clio IV is die verdeling iets anders. Voor Nederland kun je aanhouden dat 10% uit Frankrijk komt en 90% uit Turkije. De kans dat je een "echt" Franse auto rijdt is dan ook verwaarloosbaar.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Over de totale productie is de verdeling 60/40, dat het voor NL 90/10 is zou kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 22:19

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Ik meld me hier ook even! Sinds gisteren de eigenaar van een "2e hands" Renault Clio Estate 0.9 TCE uit April 2013. Heeft nu 2370 km op de teller staan.
Fotootjes:
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/30rmlwl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2db4j79.jpg

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
2370? Dat is niet heel 2e hands, gefeliciteerd, ziet er mooi uit zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann

OzzieMann

Vandaar ook de 2e hands tussen aanhalingstekens. 8) Vanmiddag eventjes langs de dealer om me voor te stellen met deze auto. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-07 19:27
Ziet er goed uit. Wat ik me afvraag...Waarom koopt iemand een auto om hem na een paar maanden al weer te verkopen? Dan kan je zeker zijn dat je er financieel op achteruit gaat, of zie ik wat over het hoofd?

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann

OzzieMann

Dat vroeg ik me ook af. Na wat heen en weer bellen en mailen bleek de auto geïmporteerd te zijn vanuit Duitsland, daar is het kort een demo auto geweest.
Na bellen met Renault klantenservice konden zij mij aan de hand van het chassisnummer garanderen dat de volledige fabrieksgarantie t/m 10-04-2015 nog van toepassing is, had ik ook niet anders verwacht maar wilde het toch even zeker weten.
De beste man waarvan ik hem heb overgekocht had hem dus geïmporteerd om door te verkopen, hij deed de Clio weer voor een kleine winst van de hand.

Trouwens, de uitvoering zoals deze voor de deur staat is volgens de Renault configurator niet in Nederland te verkrijgen. Het is namelijk de Expression uitvoering met het rode dashboard en de luxe rode bekleding, deze 2 zijn volgens de configurator alleen i.c.m. de Dynamique uitvoering in Nederland. Nieuw zou deze Expression uitvoering met de extra's die er op zitten komen op dik 18K, maar dan niet met het rode dash en luxe rode bekleding. Nu bijna 6K minder betaald, en daar kunnen we weer een hoop jaren een hoop kilometers mee maken met deze auto.

[ Voor 0% gewijzigd door OzzieMann op 20-08-2013 14:56 . Reden: Lol.. op de Duitse configurator krijg ik deze versie ook niet bij elkaar. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Vraagje aan de Megane rijders (type 2011);

Ik heb een HTC one en sinds de android 4.2.x update werkt mijn carkit functie niet meer. Ik krijg hem nog wel gekoppeld maar alleen voor bluetooth audio (streamen muziek). De telefoonfunctie krijg ik niet meer aan de praat. In mijn HTC One kan je wel de eigenschappen van deze koppeling gaan en dan kan ik de optie ook niet selecteren. Nog meer mensen die dit ervaren met de Carminat Tomtom? Ik heb de koppeling al weggegooid, zowel op mijn HTC als in Carminat ... helaas zonder resultaat. Op versie 4.1.2 werkte alles probleemloos.

Afbeeldingslocatie: http://www.imgur.com/91DOdH7.png
http://www.imgur.com/91DOdH7.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Wat gebeurd als je media streaming (BT audio) op je telefoon uitzet? Pakt ie dan wel de handsfree?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Nee helaas, ik vermoed echt dat dit komt door Android 4.2 en dat de firmware van Renault gewoongweg niet up to date is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Heb je meer dan 100 contacten in je contacten lijst staan? Zo ja, dan opnieuw pairen en contactpersonen niet delen/synchroniseren. Schijnt een bug in 4.2 te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
melcon schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 11:29:
Heb je meer dan 100 contacten in je contacten lijst staan? Zo ja, dan opnieuw pairen en contactpersonen niet delen/synchroniseren. Schijnt een bug in 4.2 te zijn.
Klopt, dit is een bug die al langer bekend is ... dit had ik toentertijd ook met mijn Galaxy S3. Echter bij het pairen kreeg ik toen een pop-up met de melding "xxx vraagt om contact te synchroniseren" oid en die krijg ik nu niet. Kan ik dit ook ergens anders instellen/voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

renzo4000 schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 08:29:
Nee helaas, ik vermoed echt dat dit komt door Android 4.2 en dat de firmware van Renault gewoongweg niet up to date is.
Apart, mijn nexus 4 op 4.2.x draait als een zonnetje icm met het Renault systeem. 4.3 heb ik nog niet geprobeerd maar dat is sowieso geen aanrader op de nexus ivm de batterydrains.

Al een nieuwe pair gemaakt in de Carminat lijst? Dacht dat je er 10 kon pairen. Misschien moet je je BT ook even op non-hidden zetten.

[ Voor 14% gewijzigd door vhal op 21-08-2013 11:54 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Normaal zal android dat vragen ja, apart dat die dat nu niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
vhal schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 11:52:
[...]

Apart, mijn nexus 4 op 4.2.x draait als een zonnetje icm met het Renault systeem. 4.3 heb ik nog niet geprobeerd maar dat is sowieso geen aanrader op de nexus ivm de batterydrains.

Al een nieuwe pair gemaakt in de Carminat lijst? Dacht dat je er 10 kon pairen. Misschien moet je je BT ook even op non-hidden zetten.
Helaas is dat ook niet de oplossing, ik ga maar eens verder speuren... misschien een andere custom rom proberen :(

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Mijn Clio is in nederland gearriveerd! Zou ik dan toch nog sneller dan in week 36 me hier kunnen melden? :D

10 second ninja DONE

• RvL
  • Nu online

RvL

renzo4000 schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 12:13:
[...]

Helaas is dat ook niet de oplossing, ik ga maar eens verder speuren... misschien een andere custom rom proberen :(
Waarschijnlijk ten overvloede maar bij mijn vorige Mégane met Carminat TomTom moest ik de BT van het toestel van m'n vrouw altijd eerst uit zetten en dan weer aanzetten voordat hij wilde verbinden. Dat al eens geprobeerd?

*O* Nieuwe Mégane is afgelopen dinsdag geleverd (foto's volgen later vandaag) *O*
Specificaties:
Mégane Estate 1.5 dCi GT-Line
Kleur Bleu Malte
Pack Xenon (wat komt daar een bak licht vanaf :X)
Pack Lumiere
RenaultSport 2-tone lederen bekleding
Stoelverwarming
Bose geluidssysteem

Even wennen dat ik geen automatische parkeerrem meer heb (dan had ik 'm moeten laten bestellen, nu was hij op voorraad). De eerste keer parkeren rolde ik net zo hard weer achteruit het vak uit ;)

Motorisch voelt de nieuwe Mégane met 88gr. CO2 motor levendiger aan dan de oude met 106gr CO2 uitstoot. Heb het gevoel dat hij met name in de hogere versnellingen wat meer puf heeft, terwijl er aan de overbrengingen volgens mij niets veranderd is. Zou het die 20NM extra koppel zijn die dit verschil maakt? Zal mij benieuwen of hij in de praktijk ook zuiniger is dan de oude, of dat die extra zuinigheid alleen maar tijdens de tests naar voren komt.

Heb ook het gevoel dat hij nog een stukje stiller is dan de oude Mégane.

De sportstoelen uit de GT-Line zijn ook even wennen als je 180k km in een Bose met normale stoelen hebt gezeten, maar nu ik zo'n 400km erop heb zitten denk ik dat ze me wel gaan bevallen. Veel meer steun, zowel in de normale zithouding als zijdelings. In de m'n vorige Mégane had ik de lendensteun echt wel nodig, maar ik heb er nu nog niet aan gezeten.

Achteruitrijcamera is ook wel een mooi systeem. Geeft ook precies aan waar je uitkomt als je je stuur draait.

Leuk detail is dat de snelheidsmeter doorloopt tot 270km/u (Renault Sport meter), maar iets zegt me dat ie dat niet gaat halen :P

Alleen die radio is een achteruitgang. Geen spraakherkenning meer voor bellen. Meer dan 100 muziekbestanden in een map op m'n stick worden niet herkend. Stuurwielbediening waarmee je de helft niet meer kan, het meeste gaat via de grote ronde knop op de radio zelf.

Bluetoothcompatibiliteit is aan de ene kant wel verbeterd: de radio loopt niet meer vast als ik het adresboek van de Galaxy S3 van m'n vrouw laat downloaden. Maar aan de andere kant haalde het systeem bij m'n eigen HTC Sensation alle contacten op die ik _ooit_ gemaild heb vanuit GMail, in plaats van alleen Mijn Contactpersonen. Ik heb wel een appje gevonden die dat op kan lossen (Bluetooth Phonebook), maar een beetje jammer is het wel.

Edit:
Wat foto's:
Auto
Interieur
Klokkenspel

[ Voor 9% gewijzigd door RvL op 22-08-2013 20:04 ]

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 22:35

aKra

Intentionally left blank.

Ik zit te kijken naar een Renault Megane RS uit 2010. Met een Cup pakket en die geniale Recaro stoelen.

Heeft iemand ervaring met deze auto toevallig? Waar op te letten, wat is er mogelijk en dergelijke?

Intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Leuke kleurstelling van de stoelen en uiteraard mooie kleur buitenkant :D

@aKra, de 3 RS heeft van begin af aan geen kinderziektes dus dat scheelt, echt zwakke punten zijn er ook niet behalve dat de bekleding van de recaro's wel eens slijtage plekken willen vertonen(!). Dit valt onder garantie dus geen struikelblok mocht je er 1 tegenkomen die dit heeft. Waar dan wel op te letten is afhankelijk van wat je wil.

- RS Monitor of navigatie? (beide tegelijk kan niet in die bouwjaren)
- Cup pakket alleen doen als je de auto af en toe voor tracksdays gaat gebruiken of niet zo veel km's maakt, voor dagelijks gebruik met wat meer km's voegt het niet zoveel toe maar het wordt er wel minder comfortabel van.
- Let op als je een exemplaar koopt welke gechipt is dat dit goed gedaan is, bij voorkeur bij fastchip. ZIP mappings zijn rommel en moet je eigenlijk uit de buurt blijven en zo zijn er nog een aantal tuners die er niets van snappen of gekopieerde mappings gebruiken die in de basis al troep zijn.
- Koppeling gaat goed tot stage 1 (alleen andere mapping), bij verder tunen (andere turbo+intercooler+downpipe) gaat de koppeling het niet meer redden. Dus let daar ook op bij auto's die verder dan dat getuned zijn.
- Let ook even op de profiel diepte van de banden, mochten ze bijna versleten zijn dan heb je een mooi argument om de prijs te drukken omdat deze jongens nogal duur zijn.
- Pas op met verlaagde auto's dat dit goed gedaan is, b.v. KW schroefset of Eibach veren en geen rommel waar de wegligging alleen maar slechter van wordt.

Heel veel meer valt er niet over te zeggen, het zijn standaard vrij complete auto's met een ongeëvenaarde rijervaring in zijn klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Nu online

RvL

Ben er nog niet helemaal over uit wat ik nu van de stoelen in de GT-Line vind. De zijdelingse steun is geweldig en de rugleuning past me ook als een handschoen.

Ik heb alleen het gevoel dat de zitting wat te smal is naar mijn zin. Ik heb niet overdreven groot of breed (1.75m, 82kg), maar heb het gevoel wat bekneld te zitten waardoor (overdreven gezegd) m'n benen te weinig bloed krijgen. Ze krijgen uiteraard wel bloed, maar na verloop van tijd voel ik dat m'n kuiten actief aan 't meepompen zijn. Alsof je een stevige wandeling aan 't maken bent.

Hoop dat dat wel af gaat nemen want ik zit er toch iets te vaak in.

Nu de dekens nog...

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

RvL schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 11:26:
[...]

Alleen die radio is een achteruitgang. Geen spraakherkenning meer voor bellen. Meer dan 100 muziekbestanden in een map op m'n stick worden niet herkend. Stuurwielbediening waarmee je de helft niet meer kan, het meeste gaat via de grote ronde knop op de radio zelf.
De bediening van de radio e.d. is gewoon een ramp om het maar zo te zeggen. Waar je bij een beetje radio nog de boel kan bedienen met stuurknoppen of via de dash, bij Renault moet je nagenoeg alles selecteren met dat miniscule draaiknopje op je radio. Contacten selecteren? Via het draaiknopje. Bladeren door nummers? Via het draaiknopje. Heb je zo'n mooie knoppenconsole bij de handrem, werkt het weer niet voor de radiobediening |:(

Afgezien van dat en het gekraak bij de B-stijl ben ik wel tevreden met mijn Megane hoor :+
melcon schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 08:43:
Leuke kleurstelling van de stoelen en uiteraard mooie kleur buitenkant :D

@aKra, de 3 RS heeft van begin af aan geen kinderziektes dus dat scheelt, echt zwakke punten zijn er ook niet behalve dat de bekleding van de recaro's wel eens slijtage plekken willen vertonen(!). Dit valt onder garantie dus geen struikelblok mocht je er 1 tegenkomen die dit heeft. Waar dan wel op te letten is afhankelijk van wat je wil.

- RS Monitor of navigatie? (beide tegelijk kan niet in die bouwjaren)
- Cup pakket alleen doen als je de auto af en toe voor tracksdays gaat gebruiken of niet zo veel km's maakt, voor dagelijks gebruik met wat meer km's voegt het niet zoveel toe maar het wordt er wel minder comfortabel van.
- Let ook even op de profiel diepte van de banden, mochten ze bijna versleten zijn dan heb je een mooi argument om de prijs te drukken omdat deze jongens nogal duur zijn.

Heel veel meer valt er niet over te zeggen, het zijn standaard vrij complete auto's met een ongeëvenaarde rijervaring in zijn klasse.
Als ik mijn zwager moet geloven, skip de 19" wielen en kies voor 18"met cupchassis. Ook voor normaal gebruik is het een plus vanwege de wegligging, remmerij en mech. sperdifferentieel. 19" met hetzelfde chassis wil je echt niet vanwege het (non)comfort
De RS-monitor is ook leuk maar je mist hierdoor inderdaad navigatie. Al moet je jezelf afvragen of je nou echt de settings gaat gebruiken die de RS-monitor aanbiedt. Persoonlijk heb je meer aan de navigatie. Verder gaan de (voor)bandjes wel snel op, waren de Dunlops/Michelins (weet even niet meer welke het waren) ruk in de regen (hij heeft nu Continentals) en heeft zijn auto na 50k 0 technische problemen. Ook geen slijtage aan de Recarostoelen.

[ Voor 49% gewijzigd door vhal op 29-08-2013 20:48 ]

Strava

• melcon
Over het verschil tussen 18 en 19 inch verschillen de meningen maar is idd. wel een goeie tip om mee te geven :) remmen tussen een cup en non-cup zijn identiek, het enige verschil is de gegroefde schijven. Dit staat leuk maar vreet remblokken, als ze vervangen zijn door gladde, prima niets aan veranderen. Voor de remkracht maakt het niets uit, je kan beter het verschil in prijs steken in een set goede remblokken, dat maakt een veel groter verschil (Ferodo of Pagid).
(niet dat dat nodig is btw!)

Het LSD is leuk op het circuit, op straat is het verschil tussen wel en geen lsd veel kleiner, hooguit in de regen dat je er wat aan hebt op straat. Begrijp me verder niet verkeerd, ik zou persoonlijk ook voor een cup gaan met lsd, er zijn ook genoeg mensen die iets meer comfort willen en juist niet voor een cup gaan. Iets voor aKra om goed over na te denken :)

De dunlops zijn ruk, pilot sport zijn de beste voor een 3 RS maar de continentals zijn ook wel aardig goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 14:21
De kans is groot dat ik mij hier straks ook mag gaan melden, wij halen hier thuis naar alle waarschijnlijkheid een Megane II GT Tech-line binnen, 1.5 DCI 105 uit 2008. Leuk aangekleed, leuke prijs en weinig kilometers. Nu heb ik hier in de topics gezocht, maar weinig ervaringen met de 1.5 DCI 105 lijkt het. Is er hier iemand met ervaringen met deze auto/motor? Heb al wat onderzoek gedaan naar de megane II, veelal kraakjes en enkele uiterlijke problemen. Maar de FL na 2006 lijkt n stuk betrouwbaarder. iemand die deze mening deelt?

[ Voor 20% gewijzigd door ErgoStijn op 04-09-2013 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Jup. Die 1.5dCi's liggen ook in de Twingo, Clio en Laguna. Hoef je je geen zorgen over te maken. Eventueel een keer je EGR laten afdoppen (en ECU laten herprogrammeren) en dat was het wel. De facelift heeft de Mégane erg veel goed gedaan :)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
De eerste serie 1.5 dci hadden nog wel eens last van kapotte verstuivers, (vanaf 200.000 km) die vervolgens afbreken bij losdraaien. Maar goed, na 2005 komt dat niet meer voor dus met een 2008 model zit je helemaal goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Ach, verstuivers gaan sowieso kapot rond die kilometerstand. Zelfs de 2.0 en 2.2dCi's willen dat wel eens hebben.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
nickvanozzie schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 11:47:
Ik meld me hier ook even! Sinds gisteren de eigenaar van een "2e hands" Renault Clio Estate 0.9 TCE uit April 2013. Heeft nu 2370 km op de teller staan.
Fotootjes:
[afbeelding]
[afbeelding]
Welkom, wel gaaf zo met al dat rood. :)
Mooie Mégane! Zelfde als Wok heeft idd. :P Veel plezier en veilige km's hiermee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Nog niemand die de nieuwe megane heeft gepost?

Afbeeldingslocatie: http://www.encontracarros.com/upload/renault/novo-renault-megane-2014-02.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 13:56
Weet iemand toevallig waarom het zo verrekte lang duurt voordat de Carminat Informée II en Carminat Bluetooth CD navigatiesystemen een benelux update krijgen deze keer? Frankrijk is er al geruime tijd in V33 (nu ineens in 2 cd's, ook lekker handig...) maar de Benelux kan ik op renault.navigation.com in ieder geval niet vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Nu online

RvL

renzo4000 schreef op zondag 08 september 2013 @ 19:38:
Nog niemand die de nieuwe megane heeft gepost?

[afbeelding]
Ik heb dat altijd: net een nieuwe leaseauto en dan komt er een nieuwe versie/facelift van het model. Bij iedere auto nog zo geweest.

Citroën C4: drie weken na aflevering stond de nieuwe in de showroom
Eerste Mégane: 2 maanden nadien was ie met 14% bijtelling te bestellen
Huidige Mégane is 3 weken geleden afgeleverd.

Stoor ik me er aan? Eigenlijk niet, het valt me alleen op :P

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
RvL schreef op maandag 09 september 2013 @ 10:44:
[...]

Ik heb dat altijd: net een nieuwe leaseauto en dan komt er een nieuwe versie/facelift van het model. Bij iedere auto nog zo geweest.

Ik had het ook, blij dat ik een Megane station met 20% kon krijgen ... 2 maanden later 14% leverbaar :P

Ik moet wel zeggen dat ik een EDC heb, dus 14% zou sowieso niet kunnen en zou ik niet willen missen overigens 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
RvL schreef op maandag 09 september 2013 @ 10:44:
[...]

Deze facelift is er vanaf Q1 '14, dus je kunt voor jouw doen relatief lang met het nieuwste model rondrijden ;)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Vind de facelift wel leuk, krijgen alle modellen toch een beetje hetzelfde gezicht maar toch zonder dat ze teveel op elkaar lijken. Of de RS er mooier van wordt... eerst eens zien met een normale kleurstelling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Nu online

RvL

Ik hoop alleen voor ze dat ze (opnieuw) een paar gram CO2 van af kunnen krijgen, anders denk ik dat de verkopen wel eens flink in kunnen zakken volgend jaar.

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Ik vind ze er wat braafjes uitzien, beetje tegen het VW achtige aan. Het huidige model inclusief 'facelift ' vind ik wat unieker. Maar ik snap wel dat ze de huidige lijn willen doorvoeren. Maar wat ze met de Scenic hebben gedaan kan echt niet :/

De RS lijkt wel een pruillip te hebben op de foto :D

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
Ik moet overigens wel toegeven dat ik de laatste tijd steeds beter de nieuwste Twingo kan waarderen. De voorkant dan.. de zij- & achterkant helaas niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

Wij hebben even Grand Espace 3.5 V6 uit 2003.
Deze heft standard navigate aan boord. Werkt op zich goed, maar wat me echt tegenvalt is wat de navigatie aan reistijd aangeeft.

Van de zomer hebben we een rit van 200 km gedaan en navigatie gaf aan dat ik dit in 1 h 29 kon doen :?

Ja,als ik constant alle 240pk'tjes aanspreek een kans dat ik dat haal maar met normale snelheid nooit.
Heb tot nu toe niets gevonden of je dit kan aanpassen.

Heb de auto nu bijna 2 jaar en nog nooit heb ik een reistijd die in de buurt kwam van wat we echt reden.

Iemand een idee hoe dit kan?

[ Voor 13% gewijzigd door seninha op 10-09-2013 13:22 ]

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Meer gas geven :+

Edit:

Iets serieuzer. Voor zover ik weet heb je daar geen optie of instelling voor. Ook niet in het gelockte menu. Ik weet niet of je de navigatie al eens een update hebt gegeven, maar dat zou je nog kunnen proberen. Als het af-fabriek is, zijn er ondertussen al wel wat updates te vinden. Nadeeltje, je moet wel langs je dealer want als je de verkeerde versie installeert frituur je je boordcomputer en doet je Espace niks meer.

[ Voor 92% gewijzigd door PauseBreak op 10-09-2013 13:45 ]

Nee, merp!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:12

Christiano007

Ich bin der champion

Kreeg vanmiddag spontaan een melding op het dashboard van mijn Clio 2 2004 met de lampen STOP en dan het accu logo.

Gekeken in de handleiding en daar stond iets van stroom blabla in. Maar geen idee wat er kapot kan zijn, auto loopt gewoon normaal en er lijkt niets aan de hand. Wat ik gelezen heb kan het de Accu zijn of de dynamo. Wat kan ik het gemakkelijkst testen? En is het erg om hiermee door te rijden?

Ter land, ter zee en in de kroeg

• melcon
Meestal duidt dat op de spanningsregelaar van de dynamo, of de dynamo zelf. Welke km. stand staat de auto op? Wat ook nog wel eens wil voorkomen is dat de stekker op de dynamo niet goed contact maakt.

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 18:03
Mooie gt-line hierboven, hier precies dezelfde. De malte blue is echt de perfecte kleur! Pas wel op want het is net chocola, 1 tikje en je bent een stuk lak kwijt.. Maar ja het milieu wilt ook wat.

Die van mij wordt volgende maand een jaar en ik dacht deze probleemloos te gaan halen. Tot gisteren het eerste grote euvel.. Trap op de a12 de rem in en er gebeurd zo goed als bijna niets. Opnieuw intrappen en hij remde in ééns normaal. Geeft me een niet zo prettige gedachte, je zou maar op een stilstaande file afrijden ofzo... Vanochtend ook geen remdruk bij starten. Trap de koppeling + rem in en druk op de startknop. Ondertussen rolt de auto rustig vooruit zijn pakeervak uit... 0,0 remdruk.

Aangezien de remmen toch wel een redelijk essentieel onderdeel van de auto zijn straks maar even een ritje naar de dealer :+

edit: zie op autoweek een paar soort gelijke gevallen.

[ Voor 3% gewijzigd door thefox154 op 12-09-2013 09:01 ]

• renzo4000
thefox154 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 08:56:
Mooie gt-line hierboven, hier precies dezelfde. De malte blue is echt de perfecte kleur! Pas wel op want het is net chocola, 1 tikje en je bent een stuk lak kwijt.. Maar ja het milieu wilt ook wat.

Die van mij wordt volgende maand een jaar en ik dacht deze probleemloos te gaan halen. Tot gisteren het eerste grote euvel.. Trap op de a12 de rem in en er gebeurd zo goed als bijna niets. Opnieuw intrappen en hij remde in ééns normaal. Geeft me een niet zo prettige gedachte, je zou maar op een stilstaande file afrijden ofzo... Vanochtend ook geen remdruk bij starten. Trap de koppeling + rem in en druk op de startknop. Ondertussen rolt de auto rustig vooruit zijn pakeervak uit... 0,0 remdruk.

Aangezien de remmen toch wel een redelijk essentieel onderdeel van de auto zijn straks maar even een ritje naar de dealer :+
Lijkt me verstandig ja ... waarschijnlijk iets van "lucht" in de leidingen oid.

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
Of de hoofdremcylinder stuk of de rembekrachtiger. Belangrijkste advies wat ik je kan geven tot je het zeker weet is natuurlijk sowieso voorzichtig naderen en dan zoveel mogelijk pompend remmen.

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-09 08:38
Klinkt als hoofdremcilinder die van binnen lek is.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• melcon
Trap je het pedaal dan ook tot op de bodem? Zo nee dan heb je geen rembekrachtiging meer, een hrc die lek gaat binnen 200.000 km lijkt me heel erg stug. Er zijn wel enkele gevallen bekend van een rembekrachtiger die niet naar behoren functioneert.

• ErgoStijn
ErgoStijn schreef op woensdag 04 september 2013 @ 12:34:
De kans is groot dat ik mij hier straks ook mag gaan melden, wij halen hier thuis naar alle waarschijnlijkheid een Megane II GT Tech-line binnen, 1.5 DCI 105 uit 2008. Leuk aangekleed, leuke prijs en weinig kilometers. Nu heb ik hier in de topics gezocht, maar weinig ervaringen met de 1.5 DCI 105 lijkt het. Is er hier iemand met ervaringen met deze auto/motor? Heb al wat onderzoek gedaan naar de megane II, veelal kraakjes en enkele uiterlijke problemen. Maar de FL na 2006 lijkt n stuk betrouwbaarder. iemand die deze mening deelt?
Het is uiteindelijk een Megane III uit 2011 geworden met 1.5 DCI 90 pk, bedankt voor de tips. Zijn voor nog n beetje nieuwer gegaan. Opties alleen cruisecontrol en airco, maar meer hebben we niet nodig. Renaults zien d'r qua uiterlijk steeds beter uit tegenwoordig, verschil tussen II en III is best groot.

• melcon
Ja het verschil tussen een II en een III is aardig groter als het verschil tussen een golf 6 en 7 ;-)

Airco als in climate control of gewoon knopje duwen?

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

melcon schreef op woensdag 11 september 2013 @ 22:36:
Meestal duidt dat op de spanningsregelaar van de dynamo, of de dynamo zelf. Welke km. stand staat de auto op? Wat ook nog wel eens wil voorkomen is dat de stekker op de dynamo niet goed contact maakt.
En vandaag stond ik met pech langs de weg :) Het bleek idd de dynamo te zijn. Een gereviseerde erin en hij loopt weer. Toch nog een duur geintje helaas.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Laat me raden, je v-snaar lag er af?

Zo heb ik een keer langs de kant gestaan :P

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• melcon
Nee puur de dynamo zelf, als de multiriem (niet om te mierenneuken, maar in dit geval geen v-snaar ;) ) er af ligt hoeft er geen andere dynamo op :). Zelfs een gereviseerde is nog aardig aan de prijs inderdaad, helaas.

[ Voor 3% gewijzigd door melcon op 12-09-2013 18:56 ]

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Hooglander1 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 18:44:
Laat me raden, je v-snaar lag er af?

Zo heb ik een keer langs de kant gestaan :P
Nope alleen de Dynamo was kaduuk.

Kosten incl. plaatsen. €340,- incl. btw ;w

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

In mijn geval was het lager van de dynamo kapot en die trok uiteindelijk de multiriem (ja, je hebt gelijk) mee.

En dan moet je dus alsnog een nieuwe dynamo, zelfs bij een gereviseerde niet goedkoop helaas.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Ja dat kan ook nog gebeuren ja :D

Zelf reviseren is ook een optie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-09 08:38
Zelf reviseren moet je weten wat je doet, maar hem eruit halen en wegbrengen naar revisiebedrijfje (als je dus geen haast heb) scheelt wel aardig hoor.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Uiteraard, wegbrengen voor revisie kan ook al aardig wat schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Laatst online: 10:36

timovd

Voorsprong door techniek

Gisteren bij de garage weer even onder mn Clio uit 2004 gestaan. Twee jaar geleden zijn er rubbers vervangen aan de voorwielophanging. Deze rubbers zien er nu al slecht uit. Ik weet dat ze slijten, maar dat kan toch niet zo hard gaan? Aan mijn rijstijl kan het ook niet liggen. Zijn er kwalitatief betere rubbers en hoe kan ik deze "onderhouden"?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• ErgoStijn
melcon schreef op donderdag 12 september 2013 @ 13:01:
Ja het verschil tussen een II en een III is aardig groter als het verschil tussen een golf 6 en 7 ;-)

Airco als in climate control of gewoon knopje duwen?
Airco als in gewoon knopje induwen ja. Wat ik wel raar vind is dat elke x bij het starten de airco automatisch aanspringt? is dat in elke megane zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Dat hebben ze inderdaad allemaal, weet niet wat de gedachte daar achter is.

@timovd, wat voor rubbers heb je er destijds in gedaan, origineel of imitatie? in principe zou je trouwens de fabrieksaf rubbers nog niets eens vervangen moeten hebben. Dat zijn nog de driehoekige draagarmen, zoals al heel lang gebruikt, zelfs al op de super vijf.

Maar om je vraag te beantwoorden, ja er zijn kwalitatief zeer hoogwaardige rubbers verkrijgbaar, van powerflex.
http://www.k-tecracing.co...oduct.asp?id=1054&appid=4

Hou er wel rekening mee dat deze rubbers nogal hard zijn om het zacht uit te drukken, met originele vering zal je niet zo heel veel verschil merken maar wel iets om rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
melcon schreef op maandag 23 september 2013 @ 07:47:
Dan ligt ;t dus niet aan mij, haha. Maar hoe ze 't idd bedacht hebben, ik snap 't ook niet. Misschien 'n blonde fransoos geweest :+

En als aanvulling, even 'n plaatje van 't beestje: Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/71pawj.jpg

• RvL
  • Nu online

RvL

Ziet er goed uit, dat gaan (waarschijnlijk) fijne kilometers worden :)

Nu de dekens nog...

• cvs79
  • Nu online
ErgoStijn schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 16:12:
[...]

Airco als in gewoon knopje induwen ja. Wat ik wel raar vind is dat elke x bij het starten de airco automatisch aanspringt? is dat in elke megane zo?
Dit is niet zo. hangt ervan op welke stand je ventilatie staat. Als hier ook maar een vooruit icoontje in voorkomt springt standaard de airco aan ( voor ontwaseming)

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

melcon schreef op maandag 23 september 2013 @ 07:47:

@timovd, wat voor rubbers heb je er destijds in gedaan, origineel of imitatie? in principe zou je trouwens de fabrieksaf rubbers nog niets eens vervangen moeten hebben. Dat zijn nog de driehoekige draagarmen, zoals al heel lang gebruikt, zelfs al op de super vijf.

Maar om je vraag te beantwoorden, ja er zijn kwalitatief zeer hoogwaardige rubbers verkrijgbaar, van powerflex.
http://www.k-tecracing.co...oduct.asp?id=1054&appid=4

Hou er wel rekening mee dat deze rubbers nogal hard zijn om het zacht uit te drukken, met originele vering zal je niet zo heel veel verschil merken maar wel iets om rekening mee te houden.
Ik ken die paarse (poly) Suspension Bushes, maar op mn dogbone vind ik ze veel te stijf. Ik zit nu weer met de originele rubberen bushed. Het kan zijn dat dit niet lekker werkt met een dci (mijn interieur resoneert bij stationair), want in een 2.0RS heb ik het ook eens gezien en daar werkt het erg goed.
Wordt het na verloop van tijd niet wat soepeler?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• Kelfox
  • Laatst online: 10-05-2023
Ik heb een Megane Estate GT-Line 2013 model. Wat mij opvalt is dat de analoge snelheidsmeter een afwijking heeft tegenover de digitale snelheidsmeter.

Ik vind het irritant, zeker met gebruik van de cruise control.

Is dit iemand anders ook opgevallen of ben ik de enige?

[ Voor 0% gewijzigd door Kelfox op 25-09-2013 11:06 . Reden: espace=estate ]

• RvL
  • Nu online

RvL

Nee je bent zeker niet de enige. Hier hetzelfde model en jaar. Bij 128 digitale km/u staat de analoge teller boven de 130. Beetje slordig in mijn ogen. Kan me ook niet herinneren dat me dat tijdens de proefrit is opgevallen.

Nu de dekens nog...

• melcon
@timo, nee die poly bussen worden niet slapper, dus dat gaat ook niet veranderen. Dat ze gaan resoneren als je ze in de dogbone (=motorsteun) plaatst verbaasd me niets. Die poly bussen staan al heel dichtbij staal op staal (=cup) steunen, die zullen dus ook veel meer trillingen doorgeven. Een diesel trilt veel meer als een benzine motor dus ergens logisch dat je interieur lekker gaat vibreren ;-)

Bij draagarmen heb je dat probleem niet, het effect zal daar meer zijn dat je meer gevoel krijgt in je stuur (oneffenheden etc. worden minder gedempt).

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Dan ga ik toch maar voor de gewone rubbers. Ik heb andere dempers en 30mm kortere veren. Hij ligt wel lekker op de weg, maar oneffenheden op de weg voel ik nu al te veel.

• Kelfox
  • Laatst online: 10-05-2023
RvL schreef op woensdag 25 september 2013 @ 11:25:
Nee je bent zeker niet de enige. Hier hetzelfde model en jaar. Bij 128 digitale km/u staat de analoge teller boven de 130. Beetje slordig in mijn ogen. Kan me ook niet herinneren dat me dat tijdens de proefrit is opgevallen.
Oke .. Misschien heeft het te maken met de afwijkende bandenmaat om toch te voldoen aan de 14%?

Ik zal het zeker bij de 1e beurt melden, wellicht kan de dealer dit simpel synchroniseren :)

Verwijderd

Ik denk eraan om nu zelf ook een Renault te kopen. Mijn vriendin wil graag de Megane en haar wil zal geschieden 8)7 Heeft iemand zelf hier een Megane of ervaringen ermee? Sowieso staat Renault wel bekend als goed merk geloof ik, mijn oom heeft voor zijn werk pas ook een nieuwe vrachtwagen gekocht van Renault. www.autoscout24.nl/bedrijfswagens/renault/ nummer 6. Zelf zat ik eraan te denken om hem te leasen. Pas bij de dealer geweest, kost iets meer maar dan krijg je wel iedere 5 jaar een nieuwe, wat ook niet slecht is :*)

• renzo4000
Lees het topic even door staan meer dan voldoende ervaringen over de megane. Kijk ook even op autoweek myreviews, daar kan je ook nog voldoende info vinden.

Hoe veel km's per jaar rijd je? Want private lease is helemaal niet zo aantrekkelijk als het lijkt. Laat je goed informeren en lees de kleine lettertjes erg goed. Het komt meestal in de basis neer op een hele dure lening voor een auto. Tevens zal het in de meeste gevallen geen privé bezit worden. Er is op internet genoeg te vinden over dit ontwerp... Waarschijnlijk zal je dan je keuze overdenken.

• RvL
  • Nu online

RvL

Kelfox schreef op woensdag 25 september 2013 @ 14:24:
[...]

Oke .. Misschien heeft het te maken met de afwijkende bandenmaat om toch te voldoen aan de 14%?

Ik zal het zeker bij de 1e beurt melden, wellicht kan de dealer dit simpel synchroniseren :)
Dat is de enige verklaring die ik kan verzinnen. De huidige 16" banden zijn v.w.b. omtrek 0,77% kleiner dan de oude 17" banden. Dat verschil is echter kleiner dan het verschil wat mij opvalt (128 op digitaal = 131 op analoog = 2,29%)

Nu de dekens nog...

Pagina: 1 ... 10 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.