Waarschijnlijk ten overvloede maar bij mijn vorige Mégane met Carminat TomTom moest ik de BT van het toestel van m'n vrouw altijd eerst uit zetten en dan weer aanzetten voordat hij wilde verbinden. Dat al eens geprobeerd?

Nieuwe Mégane is afgelopen dinsdag geleverd
(foto's volgen later vandaag) 
Specificaties:
Mégane Estate 1.5 dCi GT-Line
Kleur Bleu Malte
Pack Xenon (wat komt daar een bak licht vanaf

)
Pack Lumiere
RenaultSport 2-tone lederen bekleding
Stoelverwarming
Bose geluidssysteem
Even wennen dat ik geen automatische parkeerrem meer heb (dan had ik 'm moeten laten bestellen, nu was hij op voorraad). De eerste keer parkeren rolde ik net zo hard weer achteruit het vak uit
Motorisch voelt de nieuwe Mégane met 88gr. CO2 motor levendiger aan dan de oude met 106gr CO2 uitstoot. Heb het gevoel dat hij met name in de hogere versnellingen wat meer puf heeft, terwijl er aan de overbrengingen volgens mij niets veranderd is. Zou het die 20NM extra koppel zijn die dit verschil maakt? Zal mij benieuwen of hij in de praktijk ook zuiniger is dan de oude, of dat die extra zuinigheid alleen maar tijdens de tests naar voren komt.
Heb ook het gevoel dat hij nog een stukje stiller is dan de oude Mégane.
De sportstoelen uit de GT-Line zijn ook even wennen als je 180k km in een Bose met normale stoelen hebt gezeten, maar nu ik zo'n 400km erop heb zitten denk ik dat ze me wel gaan bevallen. Veel meer steun, zowel in de normale zithouding als zijdelings. In de m'n vorige Mégane had ik de lendensteun echt wel nodig, maar ik heb er nu nog niet aan gezeten.
Achteruitrijcamera is ook wel een mooi systeem. Geeft ook precies aan waar je uitkomt als je je stuur draait.
Leuk detail is dat de snelheidsmeter doorloopt tot 270km/u (Renault Sport meter), maar iets zegt me dat ie dat niet gaat halen
Alleen die radio is een achteruitgang. Geen spraakherkenning meer voor bellen. Meer dan 100 muziekbestanden in een map op m'n stick worden niet herkend. Stuurwielbediening waarmee je de helft niet meer kan, het meeste gaat via de grote ronde knop op de radio zelf.
Bluetoothcompatibiliteit is aan de ene kant wel verbeterd: de radio loopt niet meer vast als ik het adresboek van de Galaxy S3 van m'n vrouw laat downloaden. Maar aan de andere kant haalde het systeem bij m'n eigen HTC Sensation alle contacten op die ik _ooit_ gemaild heb vanuit GMail, in plaats van alleen Mijn Contactpersonen. Ik heb wel een appje gevonden die dat op kan lossen (Bluetooth Phonebook), maar een beetje jammer is het wel.
Edit:
Wat foto's:
[
Voor 9% gewijzigd door
RvL op 22-08-2013 20:04
]