Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Ik vind de GT-line alleen wat sportiever ogen dan m'n huidige Bose, maar wil niet inleveren op comfort. Sportief is leuk maar spijkerhard is niet de bedoeling. We gaan t meemaken vrijdag.
Nu de dekens nog...
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Ze hebben ook een mooie op voorraad staan:
Blue Malte
Lederen bekleding
Bose
Pack Xenon
Pack Lumierè
Reetverwarming
Enige wat er niet op zit wat ik wel graag had willen hebben is een automatische parkeerrem. De enige optie is dan om 'm te bestellen maar dan wordt het op z'n vroegst oktober.
Nu de dekens nog...
Mooi dat de proefrit bevallen is... Als ik vragen mag, waarom wil je zo graag een automatische parkeerrem? Het enige wat ik me kan bedenken is een cleaner midden console. Ik heb er persoonlijk niet voor gekozen omdat ik graag controle heb over mijn handrem. In de toekomst zal ik er ook aan moeten geloven want ze zullen gaan verdwijnen. Ik had het wel geweten, gewoon die voorraad auto nemen!RvL schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 21:29:
Vandaag proefgereden in de GT-Line en de keuze is gemaakt.
Ze hebben ook een mooie op voorraad staan:
Blue Malte
Lederen bekleding
Bose
Pack Xenon
Pack Lumierè
Reetverwarming
Enige wat er niet op zit wat ik wel graag had willen hebben is een automatische parkeerrem. De enige optie is dan om 'm te bestellen maar dan wordt het op z'n vroegst oktober.
Ik ga nu ook voor de voorraadauto. Volgende week even de bestelling plaatsen en dan als de gesmeerde bliksem de laatste 12000km rijden
Nu de dekens nog...
Het zal vast wel iets simpels zijn....
All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.
Nu de dekens nog...
Die voorraadauto? Scheelt je een hoop gedoe met modeljaarwijzigingen. Verdwenen opbergvakjes enzo.RvL schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 23:44:
Zo de nieuwe Mégane is besteld. Als de leasemij een beetje mee wil werken kan t allemaal zo geregeld zijn. En dan is het alleen nog een kwestie van de laatste 11500km wegkachelen en de auto's omruilen.
Nee, merp!
Daarom hoop ik dat men bij afdeling Mobiliteit en vervolgens bij de leasemij een beetje opschieten :-)
Is er veel veranderd dan in het nieuwe modeljaar? Ik weet dat R-link leverbaar wordt maar kon er niet op wachten. Niet als de auto van m'n keuze zo leverbaar is!
Nu de dekens nog...
De hele lijst met wijzigingen is nog vertrouwelijk, maar als je Adinsx even lief aankijkt kan hij je denk ik wel verder helpen. Er staat in zijn topic op autoweek ook al het een en ander aan wijzigingen.
Nee, merp!
Nu de dekens nog...
Het langer indrukken van de startknop echter niet. Het contact lijkt op zich wel aan te gaan, maar de ramen werken nog niet. Het moet toch mogelijk zijn zonder de motor te starten. Zal eens informeren bij de dealer.
Dit dus.renzo4000 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 22:14:
[...]
Mooi dat de proefrit bevallen is... Als ik vragen mag, waarom wil je zo graag een automatische parkeerrem? Het enige wat ik me kan bedenken is een cleaner midden console. Ik heb er persoonlijk niet voor gekozen omdat ik graag controle heb over mijn handrem. In de toekomst zal ik er ook aan moeten geloven want ze zullen gaan verdwijnen. Ik had het wel geweten, gewoon die voorraad auto nemen!
Mijn Blue Malte Gt line (ook met bose, xenon etc.) heeft die auto rem, zo van een collega overgenomen, samen met de nutteloze trekhaak.
Best leuk, maar soms werkt het wat traag (met weggrijden hangt ie heel ff) en je kunt de handrem niet gebruiken om de wagen door de bocht te "flicken", iets dat ik bijvoorbeeld in de sneeuw nog al eens deed
Doe mij maar een handmatige handrem

Nu de dekens nog...
Nu de dekens nog...
Maar de 1.2 TCe die ik een tijd geleden als vervangend vervoer mee had, startte vrij soepel. Misschien moet ie nog wat inlopen?
Nu de dekens nog...

Alleen al daarom zet ik het standaard uit als ik hem ergens in de vrij wil zetten als ik wat langer moet wachten voor een stoplicht b.v.
Nee, merp!
Zo'n idee had ik er ook al over. Een monteur van Kerkhof en Visser vertelde min of meer hetzelfde over SS systemen volgens mijn zwager. Maar het lijkt mij wel een designflaw als ze inderdaad vergeten zijn om de turbo nog even te laten uitdraaien. Gelukkig zit er een knop op om het tijdelijk uit te zetten. Of je zet hem alvast in zijn eerste versnelling voor het stoplicht. Of dat weer slecht is voor je koppeling durf ik niet te zeggen.melcon schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 23:50:
Het opnieuw start verloopt zelfs bij een dci wel soepel vind ik. Het is alleen zo ontzettend slecht voor de turbo, kom je van de snelweg, stop je voor een verkeerslicht --> motor uit, daag smering & koeling voor de turbo![]()
Alleen al daarom zet ik het standaard uit als ik hem ergens in de vrij wil zetten als ik wat langer moet wachten voor een stoplicht b.v.
Ik ga er vanuit dat ze een speciale olie gebruiken om de levensduur van de turbo positief te beinvloeden wanneer er geen oliedruk is bij een stop situatie.
Voor wat betreft de koppeling, die slijt alleen op het moment tussen koppelen en ontkoppelen. Voor de slijtage maakt het dus niet of je hem volledig gekoppeld in de vrij zet of volledig ontkoppeld in de 1e. Als je hem in de vrij zet zul je alleen altijd wel een extra koppelingshandeling verrichten (weer in de 1 zetten) t.o.v. als je hem in de 1 zet / laat staan. Van daaruit bekeken zal de koppeling eerder versleten zijn.
Je kan je dus voorstellen dat een goede smering en koeling belangrijk is ;-)
Nope, is niet de oplossing. Was het maar zo simpel.
De boodschap was dat het waarschijnlijk een storing in het melding systeem was. Ik ging toch huiverig richting huis ... en je raad het al ... wederom dezelfde storing. Ik heb de megané dus weer teruggebracht.
Ik heb tevens met de leasemaatschappij gesproken hoe hier mee om te gaan, ik verlies op deze manier namelijk volledig het vertrouwen (op een verder prima auto overigens!) in mijn megané. Het voorstel is dat we de dealer (Bochane Arnhem) nog eenmaal de kans geven om te repareren anders gaat er een procedure gestart worden met de importeur. We zullen dan een andere dealer gaan zoeken. Overigens ben ik wel te spreken over de service aldaar, echter als zij het probleem gewoonweg niet kunnen vinden bestaat de kans dat een ander het net wel kan vinden.
Ik word er een beetje moedeloos van, het lijkt wel of ze het echte probleem niet kunnen achterhalen. Hebben jullie toevallig ook deze melding gehad? En zo ja, wat was het probleem?
Ja inderdaad, om volledig te zijn: Renault Megane Estate GT Line 1.5dci + EDC
(pekel op de as komt nog wel eens voor bij de megane 3 waardoor die open blijft staan --> dan gaat je lampje branden)
[ Voor 45% gewijzigd door melcon op 12-07-2013 14:25 ]
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Zelf doen dan, jammer dan.melcon schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 14:35:
Doen ze niet met leaseauto's even buitenom of het wel of niet wil
Maar idd met lease auto's is dat net even anders helaas.
Qua wegligging lag de Fiesta wel wat beter in de bochten maar ach...daar valt ook wel mee te leven. De stilte in de auto is wel een fijne bijkomstigheid.
@vhal, dat is wel een net verbruik voor een TCE, heb je een GT Line of niet? De GT line doet echt niet onder voor een ford onderstel. Al zou je hem dan moeten vergelijken met een focus, een fieste is een stuk lichter wat een groot voordeel is
Zal tzt eens een foto maken voor de TS.
Vandaag een John Gold cruise ingebouwd in de laguna, toch een klusje waar je een dag voor uit mag trekken maar het werkt nu lekker naar behoren. Snelheids signaal was even zoeken maar uiteindelijk achter de tellerbak weggepakt.
Nee, merp!
PauseBreak gaat door voor de koelkast, RS remklauwen i.c.m. RS remschijven

Dan rijdt je zuiniger dan ik met m'n ecodiesel variantvhal schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 19:31:
Hmm...250km gereden (3 x woon-werk verkeer) en het gemiddeld verbruik is nu 4.9l/100km.Werkelijk verbruik zal misschien drietiende liter hoger uitvallen maar ik ben vooralsnog onder de indruk van deze 1.2 TCe. En dan rij ik niet eens als een trut. Mijn Fiesta verbruikte meer benzine
@Vhal, het zijn idd semi slicks, yokohama A048, de medium variant.
20 jaar verschil...

Bijna net zo groot zo'n clio, de 19 is iets langer maar kwa breedte zijn ze al hetzelfde
[ Voor 13% gewijzigd door melcon op 17-07-2013 22:40 ]
Nee, merp!
Gelukkig tegen de zijkant van de auto en gelukkig week de ree zelf ook uit waardoor het bij een 'schampschot' bleef. Niettemin een aardige deuk en wat bloed op de deur...
Heb het hele beest niet aan zien komen. Gebeurde op de N302 vlakbij Harderwijk (voor de insiders: zo'n 500m voor het v.d. Valk hotel, komende vanuit Apeldoorn). Ik zat achter een vrachtwagen en rijd daar vanwege het wild 's avonds/'s nachts altijd al rustiger maar ik heb het hele beest gewoon niet aan zien komen.
[ Voor 43% gewijzigd door RvL op 25-07-2013 10:45 ]
Nu de dekens nog...
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
Nu de dekens nog...
XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907
Da's vlak voor dat wildrooster daar of niet? Dat is flink pech hebben dan! Vind het altijd een akelige weg 's nachts..RvL schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 10:43:
Hmmm, Ree + Mégane is boem...
Gelukkig tegen de zijkant van de auto en gelukkig week de ree zelf ook uit waardoor het bij een 'schampschot' bleef. Niettemin een aardige deuk en wat bloed op de deur...
Heb het hele beest niet aan zien komen. Gebeurde op de N302 vlakbij Harderwijk (voor de insiders: zo'n 500m voor het v.d. Valk hotel, komende vanuit Apeldoorn). Ik zat achter een vrachtwagen en rijd daar vanwege het wild 's avonds/'s nachts altijd al rustiger maar ik heb het hele beest gewoon niet aan zien komen.
Tevens, wie heeft die richtingaanwijzers en hendels voor de ruitenwissers bedacht? Lijkt wel alsof je met twee tepels bezig bent. En wie heeft de cruise control ontwikkeld? Logische plek voor de knopjes, zo naast de handrem
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Vanuit Harderwijk gezien inderdaad ervoor. Aangezien ik vanuit de richting van Apeldoorn kwam was ik de wildwissel net voorbij.tha_bulldog schreef op maandag 29 juli 2013 @ 10:55:
[...]
Da's vlak voor dat wildrooster daar of niet? Dat is flink pech hebben dan! Vind het altijd een akelige weg 's nachts..
De schade valt op zich mee. Een deukje van +/-7 cm op passagiersportier voor en een heel klein vouwtje op het achterportier. De ree is waarschijnlijk voor me uitgeweken maar heeft me nog wel geraakt. De schade staat in ieder geval in schril contrast met de klap die het gaf.
Ik rijd daar 's avonds/'s nachts altijd al rustig. Hoe vaak ik daar geen zwijnen of ander wild heb zien rondlopen...
@Tsurany:
die knop voor de CC naast de handrem is toch alleen om te schakelen tussen CC, begrenzer of uit? Dat ding heb ik in de Mégane 1 keer ingesteld op CC en daarna ben ik er nooit meer aan gekomen.
[ Voor 11% gewijzigd door RvL op 29-07-2013 11:51 ]
Nu de dekens nog...
Ik vind de cruise control van Renault (althans de megane waar ik in rijd) een van de betere qua bediening. Je stelt inderdaad 1x in dat je de cruiseconrol wil gebruiken (begrenzer heb ik nog nooit echt begrepen waarom je dat zou willen gebruiken) en vervolgens lekker op het stuur je snelheid bepalen. Laatst had ik een Golf mee waarbij je m.i. onhandig loopt te klooien met zo'n stengel.RvL schreef op maandag 29 juli 2013 @ 11:50:
[...]
@Tsurany:
die knop voor de CC naast de handrem is toch alleen om te schakelen tussen CC, begrenzer of uit? Dat ding heb ik in de Mégane 1 keer ingesteld op CC en daarna ben ik er nooit meer aan gekomen.
Ik vind het gewoon erg apart om zo'n knopje naast de handrem te plaatsen, wat is daar de logica van?
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Dat gaat zoals bij alle auto's: Dakhemeltje even wat optillen, dan via de a-stijl en naar je 12v-aansluiting. Is niet bijster ingewikkeld om te doen.kw_nl schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 21:37:
Iemand ervaring met een dashcam in een Renault Megane (2012)? Ik wil er graag één (laten) inbouwen. Ben vooral nieuwsgierig naar het wegwerken van de kabels...
Nee, merp!
Ieder z'n ding zal ik maar zeggenTsurany schreef op maandag 29 juli 2013 @ 12:42:
Ik wissel juist veel tussen begrenzer en CC. Ik rij op stukken met veel flitspalen en dan knal ik hem altijd op begrenzer als ik daar niet constant maximum snelheid kan rijden. Zo kan ik lekker het gas laten zakken en weer vol intrappen zonder te letten op de snelheid, die houd de begrenzer mooi vast.
Ik vind het gewoon erg apart om zo'n knopje naast de handrem te plaatsen, wat is daar de logica van?
Persoonlijk heb ik de begrenzer maar 1 keer gebruikt, namelijk om hem uit te proberen. Als je het gaspedaal iets te stevig indrukt, trap je 'm zo door de begrenzer heen. En gas los kan met CC ook (namelijk CC uitzetten). Gas geven door de CC weer aan te zetten gaat wel wat minder subtiel dan met het voetje. En als ik door b.v. drukte de CC niet kan gebruiken, dan doe ik 't gewoon met het voetje. Begrenzer kan dan inderdaad handig zijn maar ik heb zelf nooit de behoefte gehad om 'm te gebruiken.
Nu de dekens nog...
Het constant aan en uit zetten van CC vind ik zelf slecht werken op drukke stukken. Dat zijn dan ook echt stukken waarbij je constant wisselt van snelheid. Ik wil enkel voorkomen dat ik geflitst wordt als ik per ongeluk te hard ga omdat het verkeer voor mij eindelijk eens weg is.
Gebruik hem ook op de A6 veel, daar wordt de laatste tijd veel geflitst en ik vrees dat ik er al een paar te pakken heb.
Drama vind ik de systemen van VAG (niet te vinden achter het stuur, slecht in te stellen) en Ford (teveel knoppen die te weinig doen).
Maar ik gebruik ook alleen de CC tegen flitsers, niet de begrenzer. Instellen op de juiste snelheid, wanneer je een keer moet afwijken druk je daarna op resume en je gaat weer op je gemakje.
"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)
Wat ik trouwens wel vreemd vind is dat je niet echt lekker kan scrollen door de menu's met het wieltje aan je stuur (waar je o.a. de volume mee regelt). Het zoeken naar telefoonummers e.d. werkt nogal onhandig met het kleine scrollwieltje op de radio. Ook is het jammer dat het knoppeneiland niet werkt bij de meeste handelingen. Of ik zie iets gigantisch over het hoofd
Trouwens, dat 'audiosysteem' - ik dacht Arkamys ofzo - ; wie heeft dat systeem uitgevonden

Nee, merp!
Maarja...Bose was niet aangevinkt bij de vorige eigenaar dus ik moet het er maar mee doen
Ach geloof me, Bose is ook niet bepaald om over naar huis te schrijven. Voor het geld is het echt een drama systeem. Kun je beter een aantal goede speakers kopen dan kom je een stuk verder.vhal schreef op maandag 29 juli 2013 @ 15:38:
Op zich valt het wel mee tot op een zeker geluidsniveau. Wel lijkt het alsof de speakers ergens in de motorruimte zijn verstopt, zo dof klinken ze totdat je het geluid wat harder zet. Maar dan kraken ze weer omdat ze de bas niet aan kunnen
Maarja...Bose was niet aangevinkt bij de vorige eigenaar dus ik moet het er maar mee doen
Bose mist alles in het midden bereik en het geluid klinkt gewoon niet mooi vol en warm.
Die is nog onderwegJoopieboy schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 20:09:
@melcon: ook een laguna hoofdremcilinder erop zitten? Ankert wel als een malle nu dan haha.

Alfa 166 traktor gaat de deur uit en heb een Clio ph1 RS zien staan voor een hele mooie prijs.
Met de Ph2 ben ik bekend, zijn er puntjes bij de Ph.1 bekend?
K to the KillaZ
Las dat de ph1 was beter rijdt dan de ph 2.
K to the KillaZ
Nee, merp!
Achterschokdempers zijn gevoelig (wat pausebreak zegt), kantelsteun motor (het hondenbot) gaat vaak stuk, stuur (kwaliteit verf is soms erg slecht), lak van de handgrepen van de deuren laat vaak los, middendemper uitlaat wil wel eens roesten. Controleer ook de elektrische ramen, de raam mechanismes willen nog wel eens stuk gaan.
Voor de rest, zorg dat je een goed onderhouden auto koopt, reparaties zijn duur omdat er weinig ruimte is. Remmerij is erg goed (laguna I klauwen+schijven) en gaat zowel kwa blokken als schijven lang mee. Hou er rekening mee dat ze wel wat duurder zijn als op een gewone clio.
Voor de rest heeft de ph I een alu motorkap (alleen de allerlaatste ph I hadden staal), controleer dit. Is de kap van staal en het is geen late dan heeft de auto een frontale klapper gehad. Controleer of de velgen recht zijn (auto doet aan lift-off oversteer op commando, voor onervaren bestuurders kan dit verrassend zijn met een ontmoeting met de stoep tot gevolg).
Motor en versnellingsbak gaan in de regel zelden stuk, koeling is serieus goed. Belangrijkste is en blijft het onderhoud, controleer ook of de airco werkt, kan een dure reparatie zijn. Verbruik is niet onaardig (1 op 9 bij scheuren, 1 op 12/13 bij rustig rijgedrag).
Persoonlijk vind ik het interieur veel mooier als ph 2, uiterlijk is de ph 1 gewoon een wolf in schaapskleren. Wat uiteraard erg vermakelijk kan zijn ;-)
Ik zag een aantal exemplaren staan bij Veban in Rijswijk, lijkt mij wel een betrouwbaar adres. Misschien eens waard om een proefritje te maken.
Met het juiste onderhoud zijn die 2.0 blokken erg sterk toch?
K to the KillaZ
Veban is wel een betrouwbaar adres inderdaad, proefrit maken zeker doen. Remmen van 100-0 met stuur los mag de auto niet scheef trekken, wel even een vlakke weg opzoeken
2.0 blokken zijn sterk, de basis komt al uit de williams, daar wilden ze nog wel eens een slokje olie drinken maar wel heel betrouwbaar.
Nee, merp!
Welkom, ik zal je toevoegen.InZane schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 09:59:
Hee een Renault topic. Die had ik nog niet eerder gezien![]()
Dan zal ik me hier ook maar eens meldenIk rij sinds afgelopen januari in een Clio IV dCi rond.
[afbeelding]
Goeie upgrade.
Ik heb de kaart al in de gleuf gedaan en op de deurknop gedrukt. Dan lijkt het openen van de deuren weer even te werken. Ook kan ik de keer daarna keyless starten, maar een tijdje later werkt het niet meer.
Uiteraard zal ik ook nieuwe batterijtjes kopen mocht dat het zijn. Alleen beide kaarten hebben het probleeem.
[ Voor 11% gewijzigd door Roenie op 04-08-2013 13:19 ]
Dat is onjuistmelcon schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 11:17:
2.0 blokken zijn sterk, de basis komt al uit de williams, daar wilden ze nog wel eens een slokje olie drinken maar wel heel betrouwbaar.
Het blok is wel sterk ja
In de Clio Williams zaten Renault F7R blokken
zie: Wikipedia: Renault F-Type engine & Wikipedia: Renault F-Type engine
Zijn qua opbouw nogal anders zeg maar
Toch maar eens bij de dealer langsrijden maar die zullen ws. 1 of ander goedje op de rubbers smeren zodat het na 1 week weer terugkomt maar dan 10x zo erg
Het lijkt ook afhankelijk te zijn van de temperatuur.
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Nee, merp!

Gisteren weer even de auto geboost met PB ss&s en PB QD+ ... Is weer als nieuw
Bedankt voor de tip. Nu heb ik nergens kunnen vinden hoe dat moet. Of ik kijk met mijn neus natuurlijk. Wel heb ik met de card in het contact de knop op de deur ingedrukt. Hierna werkte de deur wel, maar startte de motor nog niet. Even later werkte ook de deuren niet meer.PauseBreak schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 17:08:
Even opnieuw inleren.
Nee, merp!
edit:
Afspraak gemaakt, de nieuwe Mégane Estate GT-Line staat op 20 augustus voor me klaar!
[ Voor 36% gewijzigd door RvL op 05-08-2013 19:58 ]
Nu de dekens nog...
Dat is geheel juist zelfs... de basis is en blijft een F blok - daarom in de basis - , de F4R kop is een doorontwikkeling van de F7R kop --> in/uitlaat kanalen geoptimaliseerd, variabele kleptiming op de inlaat nokkenas en nog wat kleine wijzigingen. Een F4R kop past op een F7R onderblok, de basis is dus hetzelfde. (je hebt dan nog wel wat uitdagingen om het werkend te krijgen, een F4R kop heeft geen rotor voor de ontsteking b.v.Priyantha Bleeker schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 18:11:
[...]
Dat is onjuist
Het blok is wel sterk ja
In de Clio Williams zaten Renault F7R blokkenIn de Renault Clio 2 en Clio 3 RS modellen zaten F4R blokken
zie: Wikipedia: Renault F-Type engine & Wikipedia: Renault F-Type engine
Zijn qua opbouw nogal anders zeg maar
@Renzo, nice
[ Voor 8% gewijzigd door melcon op 05-08-2013 10:32 ]
Toen ik een paar uur later eens rustig het boekje door las stond er iets in dat het lampje kon branden als er iets op de bijrijdersstoel lag. En laat ik daar nou altijd mijn werktas op gooien...
Dit topic is gesloten.