Het grote Renault topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 26 Laatste
Acties:
  • 147.823 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:21

RvL

Vrijdag een proefrit gepland staan voor de GT-Line. Eens kijken of dat sportonderstel en de sportstoelen ook een beetje goed rijden. Ik rijd nu in de Bose met normaal onderstel, dus ik ben benieuwd.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:12

vhal

ಠ_ಠ

Ik merkte niet veel verschil tussen mijn Fiesta en een Megane met een normaal onderstel. Misschien dat de Fiesta wat strakker stuurt maar echt wereldschokkend was het niet. Het is geen Citroen in ieder geval :p Elders werden de stoelen uit de standaard Megane vergeleken met Daewoostoelen uit 1990 maar ik vond dat wel erg overdreven. Misschien dat het zitvlak wat langer mag, qua zijdelingse steun was het prima,

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:22
Het verschil tussen de bose en de gt-line vind ik persoonlijk best groot. Je merkt dat de gt-line duidelijk strakker op de weg ligt en bochten bijzonder plezierig zijn ;) Daarnaast zijn de rs stoelen een genot, je zit lekker stevig en ik rijdt moeiteloos langere tijd achter elkaar zonder vermoeid te raken in de rug en benen dít itt de bose waar ik mee gereden heb.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Ik heb de afgelopen 2,5 jaar zo'n 170.000km afgelegd in de Bose en ben eigenlijk nooit met (rug) klachten uit de auto gekomen tenzij ik er met dezelfde klachten ingestapt was. Nu ben ik op zoek naar een opvolger. Dat wordt zeer waarschijnlijk weer een Mégane.

Ik vind de GT-line alleen wat sportiever ogen dan m'n huidige Bose, maar wil niet inleveren op comfort. Sportief is leuk maar spijkerhard is niet de bedoeling. We gaan t meemaken vrijdag.

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Het is uiteraard geen rs met cup onderstel, mi hebben ze bij Renault sport de juiste mix van sportiviteit en comfort toegepast op de gt-line.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Vandaag proefgereden in de GT-Line en de keuze is gemaakt.

Ze hebben ook een mooie op voorraad staan:
Blue Malte
Lederen bekleding
Bose
Pack Xenon
Pack Lumierè
Reetverwarming

Enige wat er niet op zit wat ik wel graag had willen hebben is een automatische parkeerrem. De enige optie is dan om 'm te bestellen maar dan wordt het op z'n vroegst oktober.

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
RvL schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 21:29:
Vandaag proefgereden in de GT-Line en de keuze is gemaakt.

Ze hebben ook een mooie op voorraad staan:
Blue Malte
Lederen bekleding
Bose
Pack Xenon
Pack Lumierè
Reetverwarming

Enige wat er niet op zit wat ik wel graag had willen hebben is een automatische parkeerrem. De enige optie is dan om 'm te bestellen maar dan wordt het op z'n vroegst oktober.
Mooi dat de proefrit bevallen is... Als ik vragen mag, waarom wil je zo graag een automatische parkeerrem? Het enige wat ik me kan bedenken is een cleaner midden console. Ik heb er persoonlijk niet voor gekozen omdat ik graag controle heb over mijn handrem. In de toekomst zal ik er ook aan moeten geloven want ze zullen gaan verdwijnen. Ik had het wel geweten, gewoon die voorraad auto nemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Mijn huidige Bose heeft het ook. Een andere reden kan ik eigenlijk niet verzinnen :)

Ik ga nu ook voor de voorraadauto. Volgende week even de bestelling plaatsen en dan als de gesmeerde bliksem de laatste 12000km rijden :)

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky-Shirt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:52

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Meer Megane rijders hier die terug mogen ivm een herprogrammering van de computer? Dit werd mij net verteld bij een bezoekje aan de dealer ivm een rammeltje (welke overigens keurig is opgelost). Ze konden nog niet vertellen wat voor probleem het zou moeten oplossen, maar het had met de inspuiting te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:57

Gallus

Cheesy

Hier nog een tevreden Megane(2012)-rijder. Er is alleen een dingetje mij niet helemaal duidelijk: Hoe kun je de ramen (inclusief dakraam) openen en sluiten als de motor niet draait? Dit krijg ik niet voor elkaar en het is soms best irritant wanneer je eerst de motor moet starten. Alleen de startknop indrukken (zonder voet op de koppeling/rem) werkt in ieder geval niet.

Het zal vast wel iets simpels zijn.... :)

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 10:13
Startknop inhouden tot het contact aangaat (lampjes branden)? Zo was het bij de oude Megane volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Mocht je je ramen en dakraam vergeten zijn als je uitstapt dan kan je ook 2x op je deurgreep knop drukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Zo de nieuwe Mégane is besteld. Als de leasemij een beetje mee wil werken kan t allemaal zo geregeld zijn. En dan is het alleen nog een kwestie van de laatste 11500km wegkachelen en de auto's omruilen.

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:48
RvL schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 23:44:
Zo de nieuwe Mégane is besteld. Als de leasemij een beetje mee wil werken kan t allemaal zo geregeld zijn. En dan is het alleen nog een kwestie van de laatste 11500km wegkachelen en de auto's omruilen.
Die voorraadauto? Scheelt je een hoop gedoe met modeljaarwijzigingen. Verdwenen opbergvakjes enzo.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Ja inderdaad de voorraadauto, mits hij ondertussen niet verkocht wordt natuurlijk. Dan zullen ze alsnog moeten bestellen.

Daarom hoop ik dat men bij afdeling Mobiliteit en vervolgens bij de leasemij een beetje opschieten :-)

Is er veel veranderd dan in het nieuwe modeljaar? Ik weet dat R-link leverbaar wordt maar kon er niet op wachten. Niet als de auto van m'n keuze zo leverbaar is!

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Best wel wat. Om de levertijden laag te houden heeft de fabriek besloten om de uitrusting zoveel mogelijk gelijk te trekken. Dat betekent voor Nederland dat de standaarduitrusting versoberd is. Zo zijn verschillende opbergvakken verdwenen (zit nu in een Pack) en meer van dat soort dingen. Let er dus even op als die voorraadauto reeds verkocht is.
De hele lijst met wijzigingen is nog vertrouwelijk, maar als je Adinsx even lief aankijkt kan hij je denk ik wel verder helpen. Er staat in zijn topic op autoweek ook al het een en ander aan wijzigingen.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Ah, dat zijn die 'modulariteitspakketten' waar ze het over hebben bij ons op de leaseportaal. Vond het al vreemd dat een hoop zaken die ik als standaard beschouwde nu ineens in een pakket zitten.

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallus

Gallus

Cheesy

Het twee keer indrukken van de knop bij deurgreep werkt inderdaad om de ramen te sluiten. Dat is al heel wat.

Het langer indrukken van de startknop echter niet. Het contact lijkt op zich wel aan te gaan, maar de ramen werken nog niet. Het moet toch mogelijk zijn zonder de motor te starten. Zal eens informeren bij de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09 14:17
Kaart in de lezer duwen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Klopt inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-09 14:29
renzo4000 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 22:14:
[...]

Mooi dat de proefrit bevallen is... Als ik vragen mag, waarom wil je zo graag een automatische parkeerrem? Het enige wat ik me kan bedenken is een cleaner midden console. Ik heb er persoonlijk niet voor gekozen omdat ik graag controle heb over mijn handrem. In de toekomst zal ik er ook aan moeten geloven want ze zullen gaan verdwijnen. Ik had het wel geweten, gewoon die voorraad auto nemen!
Dit dus.

Mijn Blue Malte Gt line (ook met bose, xenon etc.) heeft die auto rem, zo van een collega overgenomen, samen met de nutteloze trekhaak.

Best leuk, maar soms werkt het wat traag (met weggrijden hangt ie heel ff) en je kunt de handrem niet gebruiken om de wagen door de bocht te "flicken", iets dat ik bijvoorbeeld in de sneeuw nog al eens deed :(

Doe mij maar een handmatige handrem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Sinds vandaag rij ik in een Megane Estate. Prima wagen maar wie heeft dit startstopsysteem bedacht zeg... :/

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Wie heeft uberhaupt start/stop bedacht, gebruik het nooit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Wat is er mis met het startstopsysteem dan? Moet er eerlijk bij zeggen dat m'n huidige Mégane het niet heeft, maar tijdens proefritten en rijden in vervangende auto's tijdens onderhoud heb ik niet kunnen ontdekken wat er echt mis mee is. Werkt volgens mij niet anders dan in andere auto's met S&S.

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Op zich niks maar ik had persoonlijk een iets subtieler systeem verwacht. Met name het opnieuw starten. Wellicht is het gewenning.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

mja, het ding moet toch opnieuw starten en een diesel start nu eenmaal niet zijdezacht over het algemeen ;)

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Maar het is een TCe :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

ah, dan zou die niet moeten starten als een dCi :P

Maar de 1.2 TCe die ik een tijd geleden als vervangend vervoer mee had, startte vrij soepel. Misschien moet ie nog wat inlopen?

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Het opnieuw start verloopt zelfs bij een dci wel soepel vind ik. Het is alleen zo ontzettend slecht voor de turbo, kom je van de snelweg, stop je voor een verkeerslicht --> motor uit, daag smering & koeling voor de turbo |:(
Alleen al daarom zet ik het standaard uit als ik hem ergens in de vrij wil zetten als ik wat langer moet wachten voor een stoplicht b.v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Volgens mij heeft Renault een systeem die de smering en koeling voor de turbo gewoon door laat draaien hoor. Kan me niet voorstellen dat ze dat zouden zijn vergeten :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

melcon schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 23:50:
Het opnieuw start verloopt zelfs bij een dci wel soepel vind ik. Het is alleen zo ontzettend slecht voor de turbo, kom je van de snelweg, stop je voor een verkeerslicht --> motor uit, daag smering & koeling voor de turbo |:(
Alleen al daarom zet ik het standaard uit als ik hem ergens in de vrij wil zetten als ik wat langer moet wachten voor een stoplicht b.v.
Zo'n idee had ik er ook al over. Een monteur van Kerkhof en Visser vertelde min of meer hetzelfde over SS systemen volgens mijn zwager. Maar het lijkt mij wel een designflaw als ze inderdaad vergeten zijn om de turbo nog even te laten uitdraaien. Gelukkig zit er een knop op om het tijdelijk uit te zetten. Of je zet hem alvast in zijn eerste versnelling voor het stoplicht. Of dat weer slecht is voor je koppeling durf ik niet te zeggen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Dat ze er vast over nagedacht hebben geloof ik meteen maar de oliepomp van de 1.5 dci 90 & 110 S&S wordt nog gewoon door de krukas aangedreven. Motor uit is oliepomp uit. (YouTube: 2012 Renault Energy dCi 90 engine / YouTube: Renault Energy dCi 110 engine)

Ik ga er vanuit dat ze een speciale olie gebruiken om de levensduur van de turbo positief te beinvloeden wanneer er geen oliedruk is bij een stop situatie.

Voor wat betreft de koppeling, die slijt alleen op het moment tussen koppelen en ontkoppelen. Voor de slijtage maakt het dus niet of je hem volledig gekoppeld in de vrij zet of volledig ontkoppeld in de 1e. Als je hem in de vrij zet zul je alleen altijd wel een extra koppelingshandeling verrichten (weer in de 1 zetten) t.o.v. als je hem in de 1 zet / laat staan. Van daaruit bekeken zal de koppeling eerder versleten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-09 13:06
Hoe lang draait die turbo daadwerkelijk na? Volgens mij is de snelheid er wel heel snel uit, en de noodzaak om te smeren en te koelen dus ook een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Een turbo die volle druk geleverd heeft draait tussen de 180.000 en 220.000 toeren per minuut, je kan je voorstellen dat het even duurt voordat deze weer een laag toerental bereikt heeft. De uitlaatgas temperatuur in de turbo ligt rond de 800 tot 1000 graden(!). (een turbo haalt de energie ook voornamelijk uit de warmte, niet uit de stroomsnelheid van de uitlaatgassen).

Je kan je dus voorstellen dat een goede smering en koeling belangrijk is ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallus

Gallus

Cheesy

Nope, is niet de oplossing. Was het maar zo simpel. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Balen :P op een clio 4 werkt dat wel, maar daar kun je de knop op de deurgreep weer niet 2 keer indrukken om de ramen te sluiten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Gistermiddag was het weer raak, voor de 4e keer dit jaar kwam de melding "controleer luchtverontreiniging" inclusief een brandende service + motor lampje (megane 2011 1.dci +EDC, +/- 100.000km). De vorige keer hebben ze een rekeneenheid vervangen (april) en de keer daarvoor hebben ze niks kunnen vinden en de boel gereset. Vanmorgen langs geweest en wederom konden ze niks vinden en hebben ze de computer opnieuw geïnitialiseerd.

De boodschap was dat het waarschijnlijk een storing in het melding systeem was. Ik ging toch huiverig richting huis ... en je raad het al ... wederom dezelfde storing. Ik heb de megané dus weer teruggebracht.
Ik heb tevens met de leasemaatschappij gesproken hoe hier mee om te gaan, ik verlies op deze manier namelijk volledig het vertrouwen (op een verder prima auto overigens!) in mijn megané. Het voorstel is dat we de dealer (Bochane Arnhem) nog eenmaal de kans geven om te repareren anders gaat er een procedure gestart worden met de importeur. We zullen dan een andere dealer gaan zoeken. Overigens ben ik wel te spreken over de service aldaar, echter als zij het probleem gewoonweg niet kunnen vinden bestaat de kans dat een ander het net wel kan vinden.

Ik word er een beetje moedeloos van, het lijkt wel of ze het echte probleem niet kunnen achterhalen. Hebben jullie toevallig ook deze melding gehad? En zo ja, wat was het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
1.5 dci?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Ja inderdaad, om volledig te zijn: Renault Megane Estate GT Line 1.5dci + EDC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Kan eigenlijk maar 1 ding zijn bij een dci --> EGR Klep die niet goed functioneert c.q. smerig is
(pekel op de as komt nog wel eens voor bij de megane 3 waardoor die open blijft staan --> dan gaat je lampje branden)

[ Voor 45% gewijzigd door melcon op 12-07-2013 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
EGR afdoppen of laten uitprogrammeren. :) Ik heb alleen geen idee of er al wat voor is voor zo een jonge auto.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Doen ze niet met leaseauto's even buitenom of het wel of niet wil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Nee dat lijkt me ook niet ... dat van die EGR klep lees ik wel meer. Je zou verwachten dat ze daar dan als eerste naar kijken. Ik heb het in ieder geval zojuist doorgeven bij de garage. Meestal houden ze niet van mensen die zich daarmee bemoeien ... maar ja dan moeten ze het maar in een keer goed doen hé. Bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
melcon schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 14:35:
Doen ze niet met leaseauto's even buitenom of het wel of niet wil :)
Zelf doen dan, jammer dan. :+
Maar idd met lease auto's is dat net even anders helaas. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Tijd gaat snel, inmiddels rij ik al weer twee weken in een Megane Estate met een 1.2 TCE "muesli" motor. En deze valt niet echt tegen. Het is geen sprinter maar naar mijn gevoel heb ik altijd genoeg vermogen beschikbaar. En daarnaast is het turbofluitje wel leuk om te horen. Qua verbruik mag ik niet echt klagen. Ik zit momenteel op 1:16 a 1:17 met hoofdzakelijk snelweg en 80km-wegen gebruik.

Qua wegligging lag de Fiesta wel wat beter in de bochten maar ach...daar valt ook wel mee te leven. De stilte in de auto is wel een fijne bijkomstigheid.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@Renzo, ja inderdaad maar mogelijk dat deze dealer hier nog niet tegenaan is gelopen, het komt niet zo heel vaak voor bij deze iteratie van de 1.5 dci (het zit ook weer net anders in elkaar als de vorige generatie). Aan de andere kant, een monteur met een beetje feeling zou daar eigenlijk als eerste naar moeten kijken gezien die melding eigenlijk alleen verschijnt als de EGR niet goed werkt.

@vhal, dat is wel een net verbruik voor een TCE, heb je een GT Line of niet? De GT line doet echt niet onder voor een ford onderstel. Al zou je hem dan moeten vergelijken met een focus, een fieste is een stuk lichter wat een groot voordeel is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Nee, het is een standaard onderstel. Ik heb wel gekeken naar een GT-line maar die waren of te duur of ze hadden een te hoge kmstand. Gelukkig is de wegligging niet zo erg als de oude Scenic mk1 van mijn pa die ik ooit heb gereden, dat was echt een zwenkbak. Aan de andere kant is het standaard onderstel wel lekker comfortabel maar toch redeljk scherp.

Zal tzt eens een foto maken voor de TS.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Die 1e scenics waren idd behoorlijke zwabberbakken :P

Vandaag een John Gold cruise ingebouwd in de laguna, toch een klusje waar je een dag voor uit mag trekken maar het werkt nu lekker naar behoren. Snelheids signaal was even zoeken maar uiteindelijk achter de tellerbak weggepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Wat is hier anders dan "normaal"?
Afbeeldingslocatie: http://ekehaar.dlinkddns.com/images/r19r/10.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Wat niet? :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Uhm ja :P laat mij dat herformuleren, wat is hier groter dan tot voor kort ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

zitten daar nou semi-slicks onder?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Andere garagekrik? :+

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
In dat geval ga ik voor de schijven :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@RvL, die is wel normale grote :P

PauseBreak gaat door voor de koelkast, RS remklauwen i.c.m. RS remschijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Hmm...250km gereden (3 x woon-werk verkeer) en het gemiddeld verbruik is nu 4.9l/100km. 8)7 Werkelijk verbruik zal misschien drietiende liter hoger uitvallen maar ik ben vooralsnog onder de indruk van deze 1.2 TCe. En dan rij ik niet eens als een trut. Mijn Fiesta verbruikte meer benzine :X

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 09:27
vhal schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 19:31:
Hmm...250km gereden (3 x woon-werk verkeer) en het gemiddeld verbruik is nu 4.9l/100km. 8)7 Werkelijk verbruik zal misschien drietiende liter hoger uitvallen maar ik ben vooralsnog onder de indruk van deze 1.2 TCe. En dan rij ik niet eens als een trut. Mijn Fiesta verbruikte meer benzine :X
Dan rijdt je zuiniger dan ik met m'n ecodiesel variant :P ik zit volgens de boordcomputer op de 5,1. Maargoed, veel spits en en korten ritten laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
ik zit volgens de boordcomputer op 4,6, werkelijkheid 4,7 met de ecodiesel :)

@Vhal, het zijn idd semi slicks, yokohama A048, de medium variant.

20 jaar verschil...
Afbeeldingslocatie: http://ekehaar.dlinkddns.com/images/r19r/3a.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ekehaar.dlinkddns.com/images/r19r/4a.jpg

Bijna net zo groot zo'n clio, de 19 is iets langer maar kwa breedte zijn ze al hetzelfde :o

[ Voor 13% gewijzigd door melcon op 17-07-2013 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Ja, en qua binnenruimte is de Clio waarschijnlijk ruimer. Het gaat snel de laatste jaren :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
@melcon: ook een laguna hoofdremcilinder erop zitten? Ankert wel als een malle nu dan haha. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Hmmm, Ree + Mégane is boem...

Gelukkig tegen de zijkant van de auto en gelukkig week de ree zelf ook uit waardoor het bij een 'schampschot' bleef. Niettemin een aardige deuk en wat bloed op de deur...

Heb het hele beest niet aan zien komen. Gebeurde op de N302 vlakbij Harderwijk (voor de insiders: zo'n 500m voor het v.d. Valk hotel, komende vanuit Apeldoorn). Ik zat achter een vrachtwagen en rijd daar vanwege het wild 's avonds/'s nachts altijd al rustiger maar ik heb het hele beest gewoon niet aan zien komen.

[ Voor 43% gewijzigd door RvL op 25-07-2013 10:45 ]

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-09 08:38
En die ree dan? Heeft die het overleeft?

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Geen idee, die is na de aanrijding gevlucht. Heb uiteraard politie op de hoogte gesteld en zij hebben de boswachter weer op de hoogte gesteld. Ik heb echter niets vernomen over de toestand van de ree. Boswachter kon in eerste instantie niets vinden maar zou later terugkomen met een zogenaamde zweethond.

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:17
Iemand ervaring met een dashcam in een Renault Megane (2012)? Ik wil er graag één (laten) inbouwen. Ben vooral nieuwsgierig naar het wegwerken van de kabels...

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 13:56
RvL schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 10:43:
Hmmm, Ree + Mégane is boem...

Gelukkig tegen de zijkant van de auto en gelukkig week de ree zelf ook uit waardoor het bij een 'schampschot' bleef. Niettemin een aardige deuk en wat bloed op de deur...

Heb het hele beest niet aan zien komen. Gebeurde op de N302 vlakbij Harderwijk (voor de insiders: zo'n 500m voor het v.d. Valk hotel, komende vanuit Apeldoorn). Ik zat achter een vrachtwagen en rijd daar vanwege het wild 's avonds/'s nachts altijd al rustiger maar ik heb het hele beest gewoon niet aan zien komen.
Da's vlak voor dat wildrooster daar of niet? Dat is flink pech hebben dan! Vind het altijd een akelige weg 's nachts..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Vandaag een Clio uit maart 2012 meegekregen als vervangende auto. Tijdens het wegrijden voelde het aan alsof ik de koppeling zelf weer omhoog moest trekken, die kwam amper mee. Normaal geeft hij aardig wat tegendruk waardoor hij ook weer gewoon omhoog komt als je je voet terug trekt maar bij die Clio lijkt dat niet te gebeuren. Is dat normaal in deze auto's of heb ik een uitzondering?

Tevens, wie heeft die richtingaanwijzers en hendels voor de ruitenwissers bedacht? Lijkt wel alsof je met twee tepels bezig bent. En wie heeft de cruise control ontwikkeld? Logische plek voor de knopjes, zo naast de handrem :+

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

tha_bulldog schreef op maandag 29 juli 2013 @ 10:55:
[...]

Da's vlak voor dat wildrooster daar of niet? Dat is flink pech hebben dan! Vind het altijd een akelige weg 's nachts..
Vanuit Harderwijk gezien inderdaad ervoor. Aangezien ik vanuit de richting van Apeldoorn kwam was ik de wildwissel net voorbij.

De schade valt op zich mee. Een deukje van +/-7 cm op passagiersportier voor en een heel klein vouwtje op het achterportier. De ree is waarschijnlijk voor me uitgeweken maar heeft me nog wel geraakt. De schade staat in ieder geval in schril contrast met de klap die het gaf.

Ik rijd daar 's avonds/'s nachts altijd al rustig. Hoe vaak ik daar geen zwijnen of ander wild heb zien rondlopen...

@Tsurany:
die knop voor de CC naast de handrem is toch alleen om te schakelen tussen CC, begrenzer of uit? Dat ding heb ik in de Mégane 1 keer ingesteld op CC en daarna ben ik er nooit meer aan gekomen.

[ Voor 11% gewijzigd door RvL op 29-07-2013 11:51 ]

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
RvL schreef op maandag 29 juli 2013 @ 11:50:
[...]

@Tsurany:
die knop voor de CC naast de handrem is toch alleen om te schakelen tussen CC, begrenzer of uit? Dat ding heb ik in de Mégane 1 keer ingesteld op CC en daarna ben ik er nooit meer aan gekomen.
Ik vind de cruise control van Renault (althans de megane waar ik in rijd) een van de betere qua bediening. Je stelt inderdaad 1x in dat je de cruiseconrol wil gebruiken (begrenzer heb ik nog nooit echt begrepen waarom je dat zou willen gebruiken) en vervolgens lekker op het stuur je snelheid bepalen. Laatst had ik een Golf mee waarbij je m.i. onhandig loopt te klooien met zo'n stengel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik wissel juist veel tussen begrenzer en CC. Ik rij op stukken met veel flitspalen en dan knal ik hem altijd op begrenzer als ik daar niet constant maximum snelheid kan rijden. Zo kan ik lekker het gas laten zakken en weer vol intrappen zonder te letten op de snelheid, die houd de begrenzer mooi vast.
Ik vind het gewoon erg apart om zo'n knopje naast de handrem te plaatsen, wat is daar de logica van?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
kw_nl schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 21:37:
Iemand ervaring met een dashcam in een Renault Megane (2012)? Ik wil er graag één (laten) inbouwen. Ben vooral nieuwsgierig naar het wegwerken van de kabels...
Dat gaat zoals bij alle auto's: Dakhemeltje even wat optillen, dan via de a-stijl en naar je 12v-aansluiting. Is niet bijster ingewikkeld om te doen.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Tsurany schreef op maandag 29 juli 2013 @ 12:42:
Ik wissel juist veel tussen begrenzer en CC. Ik rij op stukken met veel flitspalen en dan knal ik hem altijd op begrenzer als ik daar niet constant maximum snelheid kan rijden. Zo kan ik lekker het gas laten zakken en weer vol intrappen zonder te letten op de snelheid, die houd de begrenzer mooi vast.
Ik vind het gewoon erg apart om zo'n knopje naast de handrem te plaatsen, wat is daar de logica van?
Ieder z'n ding zal ik maar zeggen ;)

Persoonlijk heb ik de begrenzer maar 1 keer gebruikt, namelijk om hem uit te proberen. Als je het gaspedaal iets te stevig indrukt, trap je 'm zo door de begrenzer heen. En gas los kan met CC ook (namelijk CC uitzetten). Gas geven door de CC weer aan te zetten gaat wel wat minder subtiel dan met het voetje. En als ik door b.v. drukte de CC niet kan gebruiken, dan doe ik 't gewoon met het voetje. Begrenzer kan dan inderdaad handig zijn maar ik heb zelf nooit de behoefte gehad om 'm te gebruiken.

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik rij zelf normaal in een DS3 en daar schakel je hem zeer eenvoudig in. Hij staat standaard op 107 km/u en dat werkt prima. Je trapt hem daar absoluut niet snel door de begrenzer heen (fysiek kliksysteem) en hem op pauze zetten of van pauze afhalen gaat eenvoudig.
Het constant aan en uit zetten van CC vind ik zelf slecht werken op drukke stukken. Dat zijn dan ook echt stukken waarbij je constant wisselt van snelheid. Ik wil enkel voorkomen dat ik geflitst wordt als ik per ongeluk te hard ga omdat het verkeer voor mij eindelijk eens weg is.
Gebruik hem ook op de A6 veel, daar wordt de laatste tijd veel geflitst en ik vrees dat ik er al een paar te pakken heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 15:07
CC van Renault is een van de betere, samen met PSA wat ik ook een goed vind werken. Dat draaiknopje dat daar in zit is misschien iets minder.

Drama vind ik de systemen van VAG (niet te vinden achter het stuur, slecht in te stellen) en Ford (teveel knoppen die te weinig doen).

Maar ik gebruik ook alleen de CC tegen flitsers, niet de begrenzer. Instellen op de juiste snelheid, wanneer je een keer moet afwijken druk je daarna op resume en je gaat weer op je gemakje.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Ik vind het systeem van Renault in de Megane ook wel handig. In de eerste instantie vond ik het knopje om je CC/Begrenzer uit en aan te zetten onlogisch geplaatst maar eigenlijk is het wel een mooie plek. Als je je rechterarm op de armsteun zet, dan kom je er prima bij. Met de knoppen op het stuur zet je het systeem uit/aan en kan je de boel regelen. De begrenzer gebruik ik zelden maar dit kan best van pas komen bij drukke stukken waar CC niet lekker werkt.

Wat ik trouwens wel vreemd vind is dat je niet echt lekker kan scrollen door de menu's met het wieltje aan je stuur (waar je o.a. de volume mee regelt). Het zoeken naar telefoonummers e.d. werkt nogal onhandig met het kleine scrollwieltje op de radio. Ook is het jammer dat het knoppeneiland niet werkt bij de meeste handelingen. Of ik zie iets gigantisch over het hoofd :P

Trouwens, dat 'audiosysteem' - ik dacht Arkamys ofzo - ; wie heeft dat systeem uitgevonden :/ Het systeem geeft amper bas door, kraakt bij hogere volumes (vanaf 20) en hogere tonen hebben een vervelende resonantie. Alsof er iets door blijft trillen in de conus ofzo. Ik ga maar eens kijken naar een o.a. actieve sub want dit klinkt nergens naar. Mijn Fiesta klonk 10x beter en had tenminste nog iets van standaardbas die de buitenspiegels liet trillen :P Mijn zwager heeft dezelfde Arkamys set in zijn Megane RS maar icm een Pioneer subwoofer. Dat klonk toch stukken beter.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Daarom ook dat iedereen de optie "Bose luidsprekers" aanvinkt. Arkamys is een drama :D

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Op zich valt het wel mee tot op een zeker geluidsniveau. Wel lijkt het alsof de speakers ergens in de motorruimte zijn verstopt, zo dof klinken ze totdat je het geluid wat harder zet. Maar dan kraken ze weer omdat ze de bas niet aan kunnen :+

Maarja...Bose was niet aangevinkt bij de vorige eigenaar dus ik moet het er maar mee doen :P

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:34
Hee een Renault topic. Die had ik nog niet eerder gezien :$
Dan zal ik me hier ook maar eens melden :) Ik rij sinds afgelopen januari in een Clio IV dCi rond.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DjjB2VWZNvffDifJzQEs3YsU/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 18:03
vhal schreef op maandag 29 juli 2013 @ 15:38:
Op zich valt het wel mee tot op een zeker geluidsniveau. Wel lijkt het alsof de speakers ergens in de motorruimte zijn verstopt, zo dof klinken ze totdat je het geluid wat harder zet. Maar dan kraken ze weer omdat ze de bas niet aan kunnen :+

Maarja...Bose was niet aangevinkt bij de vorige eigenaar dus ik moet het er maar mee doen :P
Ach geloof me, Bose is ook niet bepaald om over naar huis te schrijven. Voor het geld is het echt een drama systeem. Kun je beter een aantal goede speakers kopen dan kom je een stuk verder.
Bose mist alles in het midden bereik en het geluid klinkt gewoon niet mooi vol en warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Joopieboy schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 20:09:
@melcon: ook een laguna hoofdremcilinder erop zitten? Ankert wel als een malle nu dan haha. :P
Die is nog onderweg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:48
Ben er weer :Y :w

Alfa 166 traktor gaat de deur uit en heb een Clio ph1 RS zien staan voor een hele mooie prijs.
Met de Ph2 ben ik bekend, zijn er puntjes bij de Ph.1 bekend?

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
Dat die lelijker is, zowel interieur als exterieur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Nee man, lekker nostalgisch die koplampjes en witte wijzertjes!

Las dat de ph1 was beter rijdt dan de ph 2.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Startmotor, dynamo, bobines, achtervering, en roest bij de wielkasten achter.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Clio 2 RS ph 1?

Achterschokdempers zijn gevoelig (wat pausebreak zegt), kantelsteun motor (het hondenbot) gaat vaak stuk, stuur (kwaliteit verf is soms erg slecht), lak van de handgrepen van de deuren laat vaak los, middendemper uitlaat wil wel eens roesten. Controleer ook de elektrische ramen, de raam mechanismes willen nog wel eens stuk gaan.

Voor de rest, zorg dat je een goed onderhouden auto koopt, reparaties zijn duur omdat er weinig ruimte is. Remmerij is erg goed (laguna I klauwen+schijven) en gaat zowel kwa blokken als schijven lang mee. Hou er rekening mee dat ze wel wat duurder zijn als op een gewone clio.

Voor de rest heeft de ph I een alu motorkap (alleen de allerlaatste ph I hadden staal), controleer dit. Is de kap van staal en het is geen late dan heeft de auto een frontale klapper gehad. Controleer of de velgen recht zijn (auto doet aan lift-off oversteer op commando, voor onervaren bestuurders kan dit verrassend zijn met een ontmoeting met de stoep tot gevolg).

Motor en versnellingsbak gaan in de regel zelden stuk, koeling is serieus goed. Belangrijkste is en blijft het onderhoud, controleer ook of de airco werkt, kan een dure reparatie zijn. Verbruik is niet onaardig (1 op 9 bij scheuren, 1 op 12/13 bij rustig rijgedrag).

Persoonlijk vind ik het interieur veel mooier als ph 2, uiterlijk is de ph 1 gewoon een wolf in schaapskleren. Wat uiteraard erg vermakelijk kan zijn ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Kijk, dat is een mooie toevoeging! Wat onderscheidt een "allerlaatste ph. 1"?

Ik zag een aantal exemplaren staan bij Veban in Rijswijk, lijkt mij wel een betrouwbaar adres. Misschien eens waard om een proefritje te maken.

Met het juiste onderhoud zijn die 2.0 blokken erg sterk toch?

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
De laaatste zijn geproduceerd in september/oktober/november/december 2001, daar is een stalen kap niet vreemd. Daarvoor wel :)

Veban is wel een betrouwbaar adres inderdaad, proefrit maken zeker doen. Remmen van 100-0 met stuur los mag de auto niet scheef trekken, wel even een vlakke weg opzoeken ;)

2.0 blokken zijn sterk, de basis komt al uit de williams, daar wilden ze nog wel eens een slokje olie drinken maar wel heel betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Ja, over die blokken hoef je je geen zorgen te maken. Dat is eigenlijk bij geen enkele Renault een probleempunt. Het enige dat zou kunnen is dat je er een treft die zodanig mishandeld is geweest dat ie best wat olie lust en soms wat onrustig stationair loopt. In dat geval zou ik doorlopen want de kans is groot dat de rest van de auto dan ook verwaarloost is geweest.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
InZane schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 09:59:
Hee een Renault topic. Die had ik nog niet eerder gezien :$
Dan zal ik me hier ook maar eens melden :) Ik rij sinds afgelopen januari in een Clio IV dCi rond.

[afbeelding]
Welkom, ik zal je toevoegen. :)
Goeie upgrade. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Nadat mijn Megane een weekje stil heeft gestaan, werkt keyless entry en keyless starten niet meer. Ik krijg de meldig dat de kaart niet herkend wordt. Iemand een idee hoe dit te resetten is?

Ik heb de kaart al in de gleuf gedaan en op de deurknop gedrukt. Dan lijkt het openen van de deuren weer even te werken. Ook kan ik de keer daarna keyless starten, maar een tijdje later werkt het niet meer.

Uiteraard zal ik ook nieuwe batterijtjes kopen mocht dat het zijn. Alleen beide kaarten hebben het probleeem.

[ Voor 11% gewijzigd door Roenie op 04-08-2013 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Even opnieuw inleren.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 14:09

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

melcon schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 11:17:
2.0 blokken zijn sterk, de basis komt al uit de williams, daar wilden ze nog wel eens een slokje olie drinken maar wel heel betrouwbaar.
Dat is onjuist ;)
Het blok is wel sterk ja :P

In de Clio Williams zaten Renault F7R blokken :) In de Renault Clio 2 en Clio 3 RS modellen zaten F4R blokken :)

zie: Wikipedia: Renault F-Type engine & Wikipedia: Renault F-Type engine

Zijn qua opbouw nogal anders zeg maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Ik denk dat ik mijn Megane maar even hernoem als Renault Kraak'ane. Geen idee wat er mis is met de linker portierrubbers maar ze kraken als een idioot als je over een drempel rijdt, over non-asfalt wegen rijdt, parkeert of een steile bocht omhoog maakt (bijv in een parkeergarage).

Toch maar eens bij de dealer langsrijden maar die zullen ws. 1 of ander goedje op de rubbers smeren zodat het na 1 week weer terugkomt maar dan 10x zo erg :+

Het lijkt ook afhankelijk te zijn van de temperatuur.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Een Renault hoort ook wel een beetje te kraken en rammelen natuurlijk. Het blijft een Franse auto. ;)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Gewoon wat vaseline op de rubbers smeren, kan je zelf ook wel :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Afbeeldingslocatie: http://www.imgur.com/NMoqJoP.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://www.imgur.com/JT6NIU5.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://www.imgur.com/kpFkJhj.jpeg

Gisteren weer even de auto geboost met PB ss&s en PB QD+ ... Is weer als nieuw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Bedankt voor de tip. Nu heb ik nergens kunnen vinden hoe dat moet. Of ik kijk met mijn neus natuurlijk. Wel heb ik met de card in het contact de knop op de deur ingedrukt. Hierna werkte de deur wel, maar startte de motor nog niet. Even later werkte ook de deuren niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Ik weet niet of dat ondertussen al is veranderd, maar voor de Laguna moest ik daarvoor naar de dealer.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Nog maar 2600km (+/- 2 weken) te gaan en dan mag de Mégane weer ingeleverd worden.

edit:
Afspraak gemaakt, de nieuwe Mégane Estate GT-Line staat op 20 augustus voor me klaar!

[ Voor 36% gewijzigd door RvL op 05-08-2013 19:58 ]

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Priyantha Bleeker schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 18:11:
[...]

Dat is onjuist ;)
Het blok is wel sterk ja :P

In de Clio Williams zaten Renault F7R blokken :) In de Renault Clio 2 en Clio 3 RS modellen zaten F4R blokken :)

zie: Wikipedia: Renault F-Type engine & Wikipedia: Renault F-Type engine

Zijn qua opbouw nogal anders zeg maar ;)
Dat is geheel juist zelfs... de basis is en blijft een F blok - daarom in de basis - , de F4R kop is een doorontwikkeling van de F7R kop --> in/uitlaat kanalen geoptimaliseerd, variabele kleptiming op de inlaat nokkenas en nog wat kleine wijzigingen. Een F4R kop past op een F7R onderblok, de basis is dus hetzelfde. (je hebt dan nog wel wat uitdagingen om het werkend te krijgen, een F4R kop heeft geen rotor voor de ontsteking b.v. ;) )

@Renzo, nice _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door melcon op 05-08-2013 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Had een derp momentje vanochtend toen mijn gordellampje een eigen leven leek te lijden. Lampje ging te pas en te onpas aan en uit met bijbehorende piepgeluid. Snapte er geen zak van want het ging vrolijk door toen ik mijn gordel loskoppelde. Ik dacht aan de eerste instantie aan een draadbreuk en wilde de dealer al gaan bellen.

Toen ik een paar uur later eens rustig het boekje door las stond er iets in dat het lampje kon branden als er iets op de bijrijdersstoel lag. En laat ik daar nou altijd mijn werktas op gooien... :+ Blijkbaar was deze zwaar genoeg om de sensor in de stoel te triggeren.

Strava

Pagina: 1 ... 9 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.