Het grote Renault topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 26 Laatste
Acties:
  • 147.690 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedersPeugeot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-03 14:56
renzo4000 schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 22:43:
Ik heb totaal geen problemen met mijn Android toestellen. Misschien is het een instelling in de telefoon die niet goed staat? Probeer het eens met een ander toestel.
Ik heb versie First_2.2.0.14 Premium. In de garage stond een nieuwe Mégane met First_2.2.0.29 Premium. Blijkbaar is er een nieuwere firmware / software versie.

Waar zit de OBD2 stekker?

Mary had a crypto key...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-07 16:22
Gewoon waar 'vroegah' de asbak zat:

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedersPeugeot
PauseBreak schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 17:51:
Gewoon waar 'vroegah' de asbak zat:
[video]
Ouderwets dashboard ;) OBD2 ook op die plek bij Mégane III (phase 2)?

Mary had a crypto key...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ja en het kapje gaat er inderdaad lastig af. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Joni schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 21:08:
Ja en het kapje gaat er inderdaad lastig af. :)
Dit inderdaad. OBD2 stekkers verplaatsen ze normaliter niet bij facelifts ;)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedersPeugeot
SpeedersPeugeot schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 17:19:
[...]

Ik heb versie First_2.2.0.14 Premium. In de garage stond een nieuwe Mégane met First_2.2.0.29 Premium. Blijkbaar is er een nieuwere firmware / software versie.
Maar zelf software upgraden; gaat dat?

Mary had a crypto key...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-07 21:46
Neem aan van wel. Bij de Clio3Ph2 met Carminat TomTom (non-Live) kon ik het ook via een USB stick doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedersPeugeot
Zal niet werken... http://www.autoweek.nl/forum/read.php?4,5080298,page=10 Zijn diverse opties gepost; de .cab downloaden op Duitse of Engelse site, deze op een lege FAT32 USB stick, dan in de auto en... USB fout. Dat hadden anderen ook telkens, dus ergens... helaas.

Mary had a crypto key...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-07 23:41
Ik rij nu een Clio 1 uit 97, 1.4 op benzine. Grappig ding, en doet het erg goed ondanks zijn hoge km stand. Het is de luxere uitvoering met sunroof en elektrische ramen en startonderbreker. En die startonderbreker (geintegreerd in de ECU) zorgt nog wel eens voor problemen. Ik heb er al eens op stilgestaan, en laatst was de ANWB ook weer nodig. Die kreeg hem de laatste keer zo weer aan de praat door heel snel achter elkaar de auto op slot en van slot te doen, een keer of 10 o.i.d. Je kunt aan het lampje zien of hij het goed vind of dat hij knippert en dus van slag is.

Weten jullie of deze 1.4 ook zonder startonderbreker is geleverd en of het mogelijk is een ecu/motorcomputer van zo'n 1.4 zonder startonderbreker erin te zetten? Waarschijnlijk heb ik dan geen werkende afstandsbediening meer, eventueel geen cv zelfs, maar dat interesseert me niet heel erg.

Het is een prima karretje met nieuwe koppeling en nieuwe ontsteking erop. Ik rij zelf meestal een ander merk, maar dit ding bevalt me prima tot nu toe. Alleen die startonderbreker irriteert me, die maakt de auto onbetrouwbaar. Bovendien heb ik ook maar 1 sleutel en kan ik deze niet kopieren want het is infrarood (met rolling code). En echt neit dat ik die voor 200 eu laat kopieren bij de dealer op een auto met zo'n lage waarde. En dan heb ik twee sleutels voor een startonderbreker die makkelijk kapot kan gaan.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-07 07:47
Het probleem kan ook in de ontvanger zitten, die is eenvoudig uitwisselbaar.
Andere optie is de start onbreker eruit laten programmeren, deze jongens kunnen dat:
http://www.actronics.eu/en/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ja ik heb eerder al gemaild met een ander bedrijfje uit de UK. Zou dan met heen en weer sturen met een week geregeld zijn, mocht ik er problemen mee hebben. En goedkoper dan een nieuwe sleutel bij laten maken.
Maar nog steeds vind ik het een twijfelachtig ding. Als ik dan toch (preventief) geld eraan uit ga geven, dan kijk ik liever naar een optie om de motorcomputer te vervangen, want ik kan me niet voorstellen dat deze Clio met 1.4 niet is geleverd zonder startonderbreker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedersPeugeot
!null schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 22:32:
Ja ik heb eerder al gemaild met een ander bedrijfje uit de UK. Zou dan met heen en weer sturen met een week geregeld zijn, mocht ik er problemen mee hebben. En goedkoper dan een nieuwe sleutel bij laten maken.
Maar nog steeds vind ik het een twijfelachtig ding. Als ik dan toch (preventief) geld eraan uit ga geven, dan kijk ik liever naar een optie om de motorcomputer te vervangen, want ik kan me niet voorstellen dat deze Clio met 1.4 niet is geleverd zonder startonderbreker.
Dat probleem hebben wij ook regelmatig met onze Clio. Maar tot starten hoeft het niet eens te komen, want zoals je aangeeft laat die het knipperende lampje zien tijdens op contact zetten. Dat is overigens een goede stand om even de gordel vast te maken, het inspuitsysteem wordt dan gereed gemaakt voor actie. De sleutel even eruit halen en omdraaien kan al helpen... de sleutel openmaken, de chip (rechthoekig blokje) eruit halen en op de startonderbreker plakken bijvoorbeeld, had bij mij geen nut. Sleutel dus eruit, andersom erweer in, checken of het lampje knippert en go! 8)

Mary had a crypto key...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Zijn er specifieke aandachtspunten voor de Megane II stationwagen? Na mijn goede ervaringen met de Megane I 1.6 zit ik weer aan een station te denken (2.0 benzine als het even kan) .Ik lees hier en daar dat de eerste modellen veel Laguna II achtige electrische spoken kennen.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
De eerste lichting megane II's hadden zo ook wel hun dingetjes maar niet zo ernstig als de laguna II's. De megane II station is ook nog lekker ruim en nog niet helemaal life style station. Zou als het budget het toelaat vanaf 2005 zoeken, vanaf dat bouwjaar is de bouwkwaliteit van renault weer van hoog niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-06 12:56
Sinds gisteren de trotse eigenaar van een Clio 1,5 dci uit 2004
211k op de teller en rijd als een zonnetje. nog even een nieuwe distributieriem op laten zetten door de garage (bij de prijs inbegrepen).

Afbeeldingslocatie: http://i1306.photobucket.com/albums/s564/rpvanginkel/922350_458337047586783_179223391_o_zps5e0306fc.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1306.photobucket.com/albums/s564/rpvanginkel/922502_458337154253439_1486674308_o_zpsd5d0cf7b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1306.photobucket.com/albums/s564/rpvanginkel/335708_458337540920067_1940597137_o_zps6e56cabf.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Grijze muis van buiten, maar leuk van binnen :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-07 17:39

Croga

The Unreasonable Man

Zojuist eigenaar geworden van een mooie Laguna II Grand Tour. Aangezien ik per 1 Juni mijn lease auto moet inleveren en ik toch groter wilde gaan rijden is dit een mooie vervanger.

Afbeeldingslocatie: http://www.croga.com/Laguna.jpg

Nou is dit ding uitgerust met zo'n Carminat audio systeem met satelliet display, turn-by-turn navigatie en stuurbediening. Wreed uit de tijd voor een tweaker dus dat ding moet er uit.

Heeft er iemand kennis van/ervaring met het vervangen van dit ding? Is het mogelijk de stuurbediening op een andere autoradio te laten werken? Is het mogelijk het satelliet display op een andere autoradio te laten werken?

De informatie op het Internet loopt nogal uiteen met hier en daar een horror verhaal dat als je deze er uit haalt de hele auto niet meer werkt omdat ook de boordcomputer in dat ding zit.

Dit is degene die ik heb:
Afbeeldingslocatie: http://www.croga.com/Carminat.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@DigitalError, leuke auto vooral interieur kleur erg leuk!

@Croga, gefeliciteerd, lekker comfortabel zoeven ;-) lpg?

V.w.b. de radio, zowel sony, alpine als pioneer bieden interfaces voor hun wat luxere modellen radios waarmee in elk geval de stuurbediening blijft werken. Afhankelijk van de radio kun je mogelijk ook het display aansturen. Heeft het display een aparte regel voor de radio info? Zo ja dan wil het. Die turn by turn navi is niet zo veel gebruikt dus kan me het display niet even voor de geest halen. Je kan sowieso display van een lag II zonder navi inbouwen, deze kan sowieso aangestuurd worden. (je hebt dan ook het lagere kapje nodig maar dat is allemaal PnP om in tweaker termen te blijven ;-) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

melcon schreef op zondag 19 mei 2013 @ 15:06:
@Croga, gefeliciteerd, lekker comfortabel zoeven ;-) lpg?
Yip. In mijn lease-tijd heb ik de 2004 Megane Sedan en de 20011 Megane Coupé GT gereden dus de Laguna voelt echt als thuis komen. Vooral de heerlijk zachte stoelen en het gevoel van wendbaarheid (ondanks z'n enorme formaat) zijn erg prettig.
V.w.b. de radio, zowel sony, alpine als pioneer bieden interfaces voor hun wat luxere modellen radios waarmee in elk geval de stuurbediening blijft werken. Afhankelijk van de radio kun je mogelijk ook het display aansturen. Heeft het display een aparte regel voor de radio info? Zo ja dan wil het. Die turn by turn navi is niet zo veel gebruikt dus kan me het display niet even voor de geest halen. Je kan sowieso display van een lag II zonder navi inbouwen, deze kan sowieso aangestuurd worden. (je hebt dan ook het lagere kapje nodig maar dat is allemaal PnP om in tweaker termen te blijven ;-) ).
De display heeft 2 schermpjes. Linkerscherm is de bandenspanning controle, rechterscherm bestaat uit 2 zones waarbij de linkerzone de radio info (en temperatuur en tijd) aangeeft en de rechterzone de navigatie. Als het non-navi display aan te sturen is verwacht ik eerlijk gezegd dat deze dat ook wel zal zijn minus de navi.

Ik zal eens bij Sony gaan kijken of en welke modellen er allemaal hier in passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Laguna 2? Sterkte... Dat is er een uit de rampenjaren van Renault volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Hooglander1 schreef op zondag 19 mei 2013 @ 23:42:
Laguna 2? Sterkte... Dat is er een uit de rampenjaren van Renault volgens mij.
De serie heeft inderdaad nogal wat kinderziektes in het elektrisch systeem gekend. Zeker de 2002/2003 versies. De truuk is dat als die ziektes zich niet in de eerste 2 jaar openbaarden ze waarschijnlijk ook niet gaan komen.

Dat is mijn verhaal, en als ik het mezelf maar vaak genoeg vertel dan ga ik het geloven! ;)

Ik heb overigens de Megane uit diezelfde "rampenserie" gereden. Tegen de tijd dat die (2004) geleverd werd, waren de rampen ondertussen grotendeels voorbij. Dus ik hoop een beetje ga er van uit dat dat met m'n nieuwe aanwinst ook zo zal zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door Croga op 20-05-2013 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperlamers
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-07 14:36

Jasperlamers

Carpe Diem!

DigitalError schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 12:00:
Sinds gisteren de trotse eigenaar van een Clio 1,5 dci uit 2004
211k op de teller en rijd als een zonnetje. nog even een nieuwe distributieriem op laten zetten door de garage (bij de prijs inbegrepen).

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Mooi karretje veel veilige kilometers toe gewenst! :*)
Croga schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 16:44:
Zojuist eigenaar geworden van een mooie Laguna II Grand Tour. Aangezien ik per 1 Juni mijn lease auto moet inleveren en ik toch groter wilde gaan rijden is dit een mooie vervanger.

[afbeelding]

Nou is dit ding uitgerust met zo'n Carminat audio systeem met satelliet display, turn-by-turn navigatie en stuurbediening. Wreed uit de tijd voor een tweaker dus dat ding moet er uit.

Heeft er iemand kennis van/ervaring met het vervangen van dit ding? Is het mogelijk de stuurbediening op een andere autoradio te laten werken? Is het mogelijk het satelliet display op een andere autoradio te laten werken?

De informatie op het Internet loopt nogal uiteen met hier en daar een horror verhaal dat als je deze er uit haalt de hele auto niet meer werkt omdat ook de boordcomputer in dat ding zit.

Dit is degene die ik heb:
[afbeelding]
Mooie wagen zeker een goeie vervanger als je een lease auto bent gewend ;)

. MacBook Pro 13"  iPad (2017)  iPhone XS  AirPods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Gefeliciteerd beiden met de Renaults, leuke wagens! Ik zal jullie dadelijk eens toevoegen. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@Croga, als het display separaat is gaat het goed komen, heb in mijn laguna I ph II ook een interface naar zowel stuurbediening als scherm vanaf een sony radio, werkt perfect. Enige minpunt is dat mp3 als tracknummers worden weergegeven (dus TR01 ipv artiest+naam) maar goed daar is mee te leven.

@Joopie, je mag de clio IV bij mij nog toevoegen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door melcon op 20-05-2013 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperlamers

Jasperlamers

Carpe Diem!

Mischien de nieuwe capture ook toevoegen aan de start post ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dat is ook een goeie ja, zal ik ook even doen (wss morgen), ben de laatste een beetje druk dus de TS schiet er een beetje bij in. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Dat klopt ten dele. Wat er wordt bedoeld is dat je het systeem zelf kunt updaten, máár dan moet je helemaal zeker weten dat je de juiste versie voor het juiste model hebt. Met de verkeerde versie sloop je inderdaad ook je boordcomputer en dus je auto.

Voor wat betreft de vragen: Ik zou gaan voor of een Kenwood of een Alpine. Alpines zijn wat makkelijker om helemaal naar je zin werkend te krijgen, maar wel iets duurder. Imo zeker de meerprijs waard.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
DigitalError, ik heb je toegevoegd, weet jij toevallig welke uitvoering je hebt maar vooral welk vermogen jouw diesel heeft? :)

Croga, ook jij staat erbij. En melcon, jij staat er ook eindelijk in. :P TS ook maar weer eens bijgewerkt, kunnen we er ook weer even tegenaan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Dan kun je adinsx er ook uithalen Joopieboy. De RS is verkocht ivm leasebak en de 21 gesloopt.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Aah ok, dankjewel voor de tip. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Beerkeeper heeft de Clio ook niet meer volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-07 16:19
He jongens. Ik beschik over een megane coupe gt line van 2010. Ik zou graag de standlichten en nummerplaatverlichtingen vervangen door LED standlichten. Is dit gewoon mogelijk of beschikt deze wagen over zo'n canbus systeem.

Heb al wel gemerkt dat m'n nummerplaat verlichting aan één kant stuk is en krijg hiervoor geen melding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:22

timovd

Voorsprong door techniek

Als dat bij je nummerplaatverlichting al het geval is, kun je er vanuit gaan dat dit ook van toepassing zal zijn bij de stadslichten. Je hebt ook speciale LED's voor canbussystemen.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Hooglander1 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 12:46:
Beerkeeper heeft de Clio ook niet meer volgens mij.
Verrek ja, die wist ik stiekem ook wel. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Adinsx krijgt b.t.w. een megane estate, dus hij hoeft er niet helemaal uit :P

Mijn pa heeft trouwens ook een nieuwe/andere laguna, hij had een lag 3 ph I 2.0 dci 130, vanaf vrijdag wordt dat onderstaande:
Afbeeldingslocatie: http://clubrenaultsportives.ath.cx/images/2013/lag3/IMAG0840.jpg

Ook een ph I, maar dan de 2.0 dci 180 met 4ws, oftewel vierwiel besturing 8)
Ik was uiteraard mee met de proefrit en heb even diverse rotondes en afritten beproefd met het 4ws systeem, maar dat werkt prima _/-\o_

[ Voor 74% gewijzigd door melcon op 21-05-2013 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

PauseBreak schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 10:40:
Dat klopt ten dele. Wat er wordt bedoeld is dat je het systeem zelf kunt updaten, máár dan moet je helemaal zeker weten dat je de juiste versie voor het juiste model hebt. Met de verkeerde versie sloop je inderdaad ook je boordcomputer en dus je auto.
Ik ben er ondertussen achter dat ik de radio gewoon kan vervangen. In tegenstelling tot de "Cabasse" systemen heeft mijn radio geen verbinding met de boordcomputer (behalve dan dat ze allebei gebruik maken van het satelliet scherm)
Voor wat betreft de vragen: Ik zou gaan voor of een Kenwood of een Alpine. Alpines zijn wat makkelijker om helemaal naar je zin werkend te krijgen, maar wel iets duurder. Imo zeker de meerprijs waard.
Ik heb al besloten gewoon langs een autoradio specialist te rijden (goede ervaringen met de lokale hier). Sony heeft het enorme voordeel dat de keuze heel simpel is maar als ik het zo hoor is Alpine wellicht een betere keuze. Ik heb ondertussen ook al gezien dat ook Alpine heel betaalbare systemen heeft (euro of 100 voor een eenvoudige media-receiver). Ik zal eens kijken wat de specialist volgende week te vertellen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-07 14:45
......
Eigenaar: PROnline
Model: Twingo 2 CO2 Dynamique
Motor: 1.2 16V 75 pk/107 Nm
Bouwjaar: 2011

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/14ay810.jpg
......
Mijn trouwe twingo mag alweer het veld ruimen. Binnen twee maanden mag ik een auto van de zaak bestellen.

30.500km op de teller, 4 jaar/60k km garantie, armsteun, privacypack, panodak. Wat zou deze op mogen brengen volgens julie?

Maar ik ga het Renaultkamp niet verlaten waarschijnlijk. Oog is gevallen op de Clio GT estate met EDC, maar moet nog even kijken wat die gaat doen in de lease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-06 13:13
Ha, ik kom op het juiste moment hier zie ik :p
Voeg me maar weer toe aan de TS Joopieboy ;)

Inderdaad, de R26 is sinds half april naar een nieuwe liefhebber in Rockanje. Helaas heb ik weinig meer van hem gehoord, en is er geen FB te vinden.

De R26 in goede tijden:
Afbeeldingslocatie: http://i5.photobucket.com/albums/y184/adinsx/RS230%20F1team%20R26/IMG_0992.jpg

En de laatste blik na het overschrijven op naam van de nieuwe eigenaar:
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/18937_461886160546160_975062033_n.jpg

En ja, na zes weken mis ik heb nog steeds... Vooral het lekkere onderstel en het lekkere overschot aan vermogen (265pk).

Het klopt eveneens dat de R21 Monaco weg is. Die is als donor dienst gaan doen bij twee RTC clubleden.

Nog meer nieuws?
Ja, i.v.m. een nieuwe functie moet/mag ik gaan leasen.
Inmiddels is het nog ongeveer 12 weken wachten op een Mégane Estate GTline TCe130 (nieuwe motor met 20% bijtelling) die lekker afgeladen is.

Uiterlijk hetzelfde als deze GT:
Afbeeldingslocatie: http://i263.photobucket.com/albums/ii158/adinsx2/MeacuteganeGTblancnacre.jpg

Ondermeer voorzien van:
Parkeersensoren voor + achter + achteruitrijcamera, Cruisecontrol / begrenzer, Led dagrijverlichting, mistlampen, regen/lichtsensor, elektrische verstelbaar, verwarmbaar en inklapbare buitenspiegels, Climatecontrol 2 zones, Handfree-kaart, Elektrische ramen rondom, Ingebouwde TomTom navigatie, Sportieve bumpers, RenaultSport kuipstoelen, half leder, en nog veel meer...

Opties:
- Pack Xenon (bi-xenon, meesturend)
- Pack Lumiere (panoramadak, getinte ramen)
- Verwarmde voorstoelen
- Bose radio (subwoofer, extra boxen etc.)
- Kaart Europa
- Automatische handrem + Hill-start-assist
- Kleur: Blanc Nacré.(Parelmoerwit)

Accessoires:
- Afneembare 13-polige trekhaak
- TomTom Live service
- Luxe kentekenplaten
- Wielsloten
- Draaibare koffermat
- 18" GT wielen inclusief inruil 17" zomerbanden
- Winterbanden op originele 17" wielen

Aftellen dus... Als het goed is krijg ik volgende week te horen wat de productiedatum is.

Kan ik wel zonder iets sportiefs?
Nou eigenlijk niet nee, daarom is het de bedoeling dat de Twingo II van mijn vriendin binnen nu en twee jaar plaats maakt voor weer een RS. Die tweede auto gebruiken we namelijk alleen nog voor woon-werk van m'n vriendin en verder voor alles de leaser natuurlijk. Een Clio IV RS met de kop eraf zou best eens een goede optie kunnen worden.

Voorlopig gaan we 'vreemd' in een afgeladen Ford C-max Titanium 2.0-16v. Ok, echt klagen is het niet, maar toch is het niks voor mij. ;)

Zo. Zijn jullie weer bijgepraat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Blijft jammer van je RS idd, snap dat je daar wel moeite mee hebt. :(
Maar goeie keuze qua lease auto, mooie wagens! En je vriendin met een RS, ojee. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Pff, ik volg dat topic op Autoweek gewoon Adinsx. Blijf ik tenminste up to date met die rare bezoekjes van je hier :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@PROnline, dat is wel een slagje groter als je Twingo. Kwa lease bedrag zal die wel meevallen, gaat die EDC ook 14% doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Joopieboy schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 18:34:
Blijft jammer van je RS idd, snap dat je daar wel moeite mee hebt. :(
Maar goeie keuze qua lease auto, mooie wagens! En je vriendin met een RS, ojee. :P
Vooral het 'even' inhalen of invoegen mis ik, plus het op snelheid pakken van een afrit en halverwege de bocht op het gas gaan staan. >:)

Vriendin in een RS gaat best goed, maar de Mégane vondt ze wat te explosief. Clio IV met EDC past haar beter denk ik. Beetje flipperen vindt ze ook geweldig trouwens. Voor m'n werk heb ik soms een testauto mee, en dan vindt ze het geweldig om in te rijden. Of het nu een TTS met 270pk was, of een SL500 met 435pk.
Ok, gas onderin en het gaat alsnog haar te hard, maar dat is gewenning.
Nadat ik een maand in de Twingo had gereden en daarna weer in de Mégane stapte dacht ik ook WTF, dit gaat weer belachelijk snel tov de Twingo. Dus tja, alles went ;) Dus ook die halvering van het vermogen straks met de leaser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ja daar kan ik goed inkomen, vermogen went maar er is niks fijns aan genoeg vermogen. :Y
Vooral dat als je normaal doortrekt of invoegt nog 3 kwart pedaal over hebt om toch nog even er voorbij te komen, dat is geniaal. Maar mooi spul rijdt je dan mee op je werk zeg. :D

En dat valt mij mee. Kennis van mij heeft een V40 T4 en zijn vrouw rijdt de klinkers ermee uit, die kan er niet normaal mee rijden... Snap best dat ze de Megane wat té vond want die heeft best wel een turbo duw.

De leaser is trouwens ook goed te tunen he. :+ Belachelijk veel koppel is anders maar ook lekker rijden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Nou die wederhelft van mij rijdt dus een Twingo II 1.2-16v Dynamique en daar kreeg ze binnen 25k de zomerbanden mee kaal. :S Ze scheurt nogal over rotondes en bochten / afritten heen :p
Alleen ging het haar in de Mégane net even wat te hard, maar ook dat zal gewenning zijn.

Over 3 weken weer even vijf dagen sturen in een testauto. Facelift Z4 35iS staat op het programma om aan de tand te voelen in de Eifel. Even weer genieten van voldoende power onder de rechter voet. (340pk, 450Nm)

Maar je snapt wel dat de Twingo II er t.z.t. als het even kan er uit moet voor weer een RS. Meer als woon-werk voor m'n vriendin gaat ie niet rijden, en dan kan ik er mooi 's avonds even mee weg of dat m'n vriendin de leaser meeneemt.
Bovenal eerst nog even 12 weken aftellen en dan kijken we weer verder. De R26 blijven we toch wel missen de komende tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Het is in mijn ogen veel leuker om voor dagelijks een niet al te snelle auto te rijden en er wat bij te hebben waar je af en toe achter het stuur klimt. Dan geniet je veel meer van die snelheid, dan went het niet zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

melcon schreef op zondag 26 mei 2013 @ 21:14:
Het is in mijn ogen veel leuker om voor dagelijks een niet al te snelle auto te rijden en er wat bij te hebben waar je af en toe achter het stuur klimt. Dan geniet je veel meer van die snelheid, dan went het niet zo ;)
Mehheh.... My other car is a Ford Cougar ;) Aan de andere kant heeft die ook maar een schamele 136PK maar hij ligt wat sportiever op de weg dan een Laguna GrandTour.

Overigens neem ik volgende week ook met pijn in m'n hart afscheid van m'n Megane Coupé GT leasebak hoor.

[ Voor 9% gewijzigd door Croga op 27-05-2013 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
melcon schreef op zondag 26 mei 2013 @ 21:14:
100% eens, al moet de dagelijkse auto wel voldoende vermogen hebben om fatsoenlijk mee te komen. Met mijn bestelde leaser hoop ik dat wel te overleven, maar iets vlots moet er binnen nu en twee jaar echt wel weer op de stoep staan.
Ik had natuurlijk het liefst de Estate GT220 geleased, maar daar wordt je niet vrolijk van qua bijtelling. 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door adinsx op 27-05-2013 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-07 14:45
melcon schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 17:27:
@PROnline, dat is wel een slagje groter als je Twingo. Kwa lease bedrag zal die wel meevallen, gaat die EDC ook 14% doen?
Helaas gaat ook de diesel naar de 20% met EDC. Dus voor mij geen rede om de diesel te nemen denk ik als het incl. de EDC wordt. De GT benzine is goedkoper in aanschaf en 120pk. Maar de baas heeft daar ook nog wat over te zeggen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
adinsx schreef op maandag 27 mei 2013 @ 11:30:
[...]

100% eens, al moet de dagelijkse auto wel voldoende vermogen hebben om fatsoenlijk mee te komen. Met mijn bestelde leaser hoop ik dat wel te overleven, maar iets vlots moet er binnen nu en twee jaar echt wel weer op de stoep staan.
Ik had natuurlijk het liefst de Estate GT220 geleased, maar daar wordt je niet vrolijk van qua bijtelling. 8)7
En de Estate GT-line 190pk dan? Ik weet niet of die nog leverbaar is, maar aangezien die nog op de site van Renault staat is het misschien een poging waard ;)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-07 15:09
Mijn nieuwe auto sinds 9 december 2012 en nu al 11.000 km op te teller.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Valt wel mee toch, half jaartje verder, zit nu net over de 5000 en heb hem zeven weken ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Laatst online: 21:46

RvL

Amateurs...

164000 in een kleine 27 maanden tijd. Oftewel, ruim 6000km per maand en dus een dikke 72k per jaar

Van de week eens een keer gaan proefzitten in de Mégane GT-line. Hoor veel positieve ervaringen over die stoelen dus ben nu zelf ook wel benieuwd.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-07 11:33
RvL schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 04:05:
Amateurs...

164000 in een kleine 27 maanden tijd. Oftewel, ruim 6000km per maand en dus een dikke 72k per jaar

Van de week eens een keer gaan proefzitten in de Mégane GT-line. Hoor veel positieve ervaringen over die stoelen dus ben nu zelf ook wel benieuwd.
Hehe ik zou het wel willen hoor, zoveel kilometers voor m'n werk maken en vervolgens iedere 2,5 jaar een nieuwe auto :D

Verders wat betreft de stoelen, ondanks alle positieve verhalen vond ik ze maar niks :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Het is bij mij gelukkig niet allemaal zakelijk, maar meer dan de helft toch zeker wel. Gelukkig heb ik een, op het gebied van privé kilometers, erg goede leaseregeling :)

Ik rijd nu in een Bose editie. Persoonlijk heb ik geen problemen met de stoelen die er in zitten, maar de GT-Line oogt net wat sportiever.

Maar dan moet ie wel goed zitten. Iedere 2,5 jaar een andere auto is leuk, maar dat houdt wel in dat ik veel in m'n vehikel te vinden ben.

Donderdagavond maar eens gaan kijken hoe dat zit.

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:45
Wat is zo'n 1.6'je fel in de Clio 2.

Leuk speeltje, helaas net weggebracht voor een D-riem en een APK.

[ Voor 15% gewijzigd door KillaZ op 06-06-2013 10:54 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:36
KillaZ schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 10:53:
Wat is zo'n 1.6'je fel in de Clio 2.

Leuk speeltje, helaas net weggebracht voor een D-riem en een APK.
Told ya :+

Maar goed het is niet voor niets zo dat ik verschillende jaren met plezier in mijn Clio 2 1.6 16V gereden heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ik vind mijn Clio 1 met 1.4 motor al aardig vlot en fel. Beetje jammer dat nu de ashoesklem is gebroken, het vet is weggelopen en de homokineet daardoor kapot is gegaan.
Is wel weer simpel en goedkoop te fixen met onderdeel van de sloop, maar ik ben een beetje klaar met dat ding. Ik wil er niet meer in investeren. Ik denk dat ik hem ga proberen in te ruilen voor een oma auto zoals ik die voorheen reed.

Dus, iemand interesse in een '97-er Clio 1 met bijna 230dkm op de teller? :P
Wel met nieuwe koppeling en nieuwe ontsteking (incl dooie punt sensor) erop.

[ Voor 16% gewijzigd door !null op 06-06-2013 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Laatst online: 21-07 23:36
Zo, inmiddels heb ik mn estate GT line eco2 een paar maanden (geloof dat ik een pagina of 7 terug in dit topic gepost had) en hij bevalt goed. Met ongeveer 4K km per maand zijn de stoelen en het comfort ook heerlijk gebleken.

Verder heb ik een 2012 versie van een collega kunnen overnemen, dus ik heb gewoon 17inch wielen met sportcontact 5 eronder. Bij mn collega's heb ik gezien/ervaren dat de 2013 GT line op 16inch ecobanden met hoge wang wordt geleverd en persoonlijk wordt ik er niet vrolijk van. Wollige wegligging is zonde van het sportonderstel en de looks van de Gt line worden er ook niet beter op. Verder zou je IMHO korting moeten krijgen, de 17-ers zitten immers in het GT pakket waar je voor betaald.

Verder is de prijs van mijn 2012 volgens mij echt een paar K lager dan een gelijk uitgeruste 2013? Gaat om een GT line met xenon, bose, kleur Blue Malte plus wat kleine opties.

De meeste dingen aan de wagen zijn echt een dikke prima (looks, wegligging, uitrusting etc.) en de meeste minpuntjes zijn leefbaar (gebrek aan binnenruimte die inherent is aan deze klasse, slecht bereikbare radiobediening, mp3 folder wisselen is bijna gevaarlijk, tractorgeluiden die je overigens niet hoort met de ramen dicht).

Er is echter 1 ding waar ik moeite mee blijf houden: de prestaties. In de bebouwde kom gaat het nog enigzins, maar op de snelweg is het totale gebrek aan trekkracht een constante ergernis en soms zelfs gevaarlijk bijna :)

Nu weet ik dat dit deels aan mij ligt, omdat ik altijd (fors) snellere auto's heb gereden en mijn rijstijl hier op gebaseerd is. Maar ik vraag me af of chiptuning het antwoord kan zijn. Ik verwacht geen wonderen van 20-25pk meer, maar wellicht dat het net de ergste irritatie met inhalen e.d. wegneemt. Verder is de huidige software natuurlijk op zuinigheid afgesteld.

Nu heb ik al de nodige ervaring met gechipte TDI's van de volkswagengroep, maar of zo'n klein dci-tje op termijn heel blijft? Ik rij overigens voornamelijk snelweg, ben niet iemand die dagelijks volle pollen door de bebouwde kom knalt met koude motor o.i.d.

Iemand al ervaring hiermee?

P.s. snellere auto leasen mag niet meer helaas, en 4 a 5 k per maand met een priveauto is ook geen optie, mede omdat ik bij vrije keus niet in staat ben een "verstandige" auto uit te zoeken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
la_fusion schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 12:48:
[...]

Told ya :+

Maar goed het is niet voor niets zo dat ik verschillende jaren met plezier in mijn Clio 2 1.6 16V gereden heb :)
Inderdaad!

Leuk ding, APK was alleen een fusee'tje. Scheelt weer.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:40

Wok

Dakloos...

_Anvil_ schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 17:07:
(gebrek aan binnenruimte die inherent is aan deze klasse).
¿Que?

Als er iets is waarmee de Mégane Estate mij verbaast, is het juist de overvloedige binnenruimte voor dit segment. Met name op de achterbank is de beenruimte bovengemiddeld; m'n 308 hatchback die ik hiervoor had, was echt vele malen krapper op de achterbank.
Er is echter 1 ding waar ik moeite mee blijf houden: de prestaties. In de bebouwde kom gaat het nog enigzins, maar op de snelweg is het totale gebrek aan trekkracht een constante ergernis en soms zelfs gevaarlijk bijna :)

Nu weet ik dat dit deels aan mij ligt, omdat ik altijd (fors) snellere auto's heb gereden en mijn rijstijl hier op gebaseerd is.
:') :') :') etc...

Je kunt ook gewoon normaal doen in het verkeer...

Met de prestaties van de Mégane 1.5dCi is helemaal niets mis. Ook ik heb mijn fair share aan snelle(re) auto's gehad, maar de Mégane is meer dan adequaat gemotoriseerd om goed mee te kunnen komen in het verkeer. Opmerkingen dat 'het gebrek aan trekkracht op de snelweg bijna gevaarlijk is' slaan echt als een tang op een varken.

Wat ik je wel wil toegeven, is dat de 1.5 dCi echt nog goed ingereden moet worden. Bij mij was het pas na zo'n 10K km dat de motor echt 'lekker los' kwam.

Om jouw verwende persoontje tevreden te stellen zou chiptuning best soelaas kunnen bieden. 20-25pk extra zal niet zoveel doen, maar zo'n spaardiesetje rijd je juist op koppel en met chiptuning kun je gauw zo'n 50Nm extra koppel pakken en dát ga je zeker wel merken :)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Ook in onderhoud want die bakken kunnen 50Nm extra niet hebben :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Als ik me niet vergis heeft de dci 110 dezelfde ND0 als de 1.9 dci 130 die ook in de megane 3 geleverd is (2009-2010). Die 1.9 dci's zijn destijds veel gechipt omdat die na chippen naar 370 Nm gaan. Een 1.5 dci gaat nauwelijks over de standaard 300 Nm van de 1.9 heen na chippen.

Arno / Flame17 heeft ook een gechipte dci 110 btw, voor zover ik weet heeft die geen problemen. Chippen voegt wel net dat beetje extra toe, lekker in de 6 laten staan ipv terug naar de 5 en toch snel kunnen inhalen.

Zeggen dat de megane een gebrek aan trekkracht heeft en dat ook nog gevaarlijk noemen is een beetje overdreven inderdaad :D Als je een 335d o.i.d. gewent bent kan ik me voorstellen dat je het de eerste paar dagen zo ervaart maar dan kun je het nog met de beste wil van de wereld niet gevaarlijk noemen. Rijden alsof je die trekkracht nog steeds hebt zou je dat wellicht wel kunnen noemen ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Die 370Nm, trekt je vliegwiel en alles dat wel? Mijn V40 met de bekende 1.9 diesel gaat ook gechipt worden naar 140~145pk maar het koppel wordt begrensd op 330Nm om de boel heel te houden, 340 zou ook nog gaan maar dat hoeft dan weer niet voor mij. :P

Rijd wel heel lekker, stuk soepeler ook. In zijn 1 gaat de begrenzing eraf dus trekt ie een stuk vlotter op. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Dat gaat goed met die dingen, in de Laguna II trekken ze nog wel eens een PK6 door midden maar in de megane's gaat het zelden mis (dankzij die ND0).

Mijn laguna heb ik ook terug laten zetten, die kwam uit op 340 Nm (342 oid) bij de 1e run. Koppeling kan tot 340, heb hem maar op 310 gezet, dan zit er nog een mooie marge in. Dat is dezelfde motor als jouw volvo maar volgens mij hebben we dat al eens aangestipt.

Je moet eerder denken aan 130/135, met een echt goede motor 140 pk, 145 wordt lastig, als je dat haalt heb je echt een goed lopend blok.

[ Voor 14% gewijzigd door melcon op 08-06-2013 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Meh, klotebakken. Mijn Clio 1.5 kon destijds ook niet gechipt worden. Ding had 69 pk, maar de bak kon het extra koppel niet hebben na het chippen.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Van de clio 2 was het wel bekend ja dat er een grens dichtbij was/is, een PK6 zou het extra koppel gewoon aan moeten kunnen maar is toch gevoelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
melcon schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 00:41:
Dat gaat goed met die dingen, in de Laguna II trekken ze nog wel eens een PK6 door midden maar in de megane's gaat het zelden mis (dankzij die ND0).

Mijn laguna heb ik ook terug laten zetten, die kwam uit op 340 Nm (342 oid) bij de 1e run. Koppeling kan tot 340, heb hem maar op 310 gezet, dan zit er nog een mooie marge in. Dat is dezelfde motor als jouw volvo maar volgens mij hebben we dat al eens aangestipt.

Je moet eerder denken aan 130/135, met een echt goede motor 140 pk, 145 wordt lastig, als je dat haalt heb je echt een goed lopend blok.
Owja dat klopt, dat hebben we al eens laatst besproken ja. Daarom heb ik heel benieuwd wat de mijne gaat halen idd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Ben ik ook benieuwd naar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-07 10:28
Ik heb het werkelijk waar hélemaal gehad met Renault.

Op 05-05-2012 een Clio besteld met alle opties. Verwachte leverdatum: 14-04-2013. Later overigens nog een kleine wijziging doorgegeven (24-12), en werd de leverdatum verlengt naar 30-04-2013.

Begin maart wordt de V40 aangekondigd in de 14%, en heb ik geprobeerd de Clio te annuleren. Dit kon echter niet, want 'de auto is al verregaand in productie, en zal ook eerder geleverd worden', aldus de dealer. Eind maart nog maar eens weer gebeld, hoe het dan stond met de levering, en of de auto al geproduceerd was. Bleek dat de auto nog niet eens geproduceerd was, en ingepland stond voor april...

De dealer had begin maart bedoeld dat de auto al verregaand in het proces was, en daarom niet geannuleerd kon worden. Oftewel, liegen in verdekte termen.

Eind april maar weer eens contact opgenomen met de dealer, want deze zou de 30e geleverd worden. Bleek dat de Clio nog steeds niet was geproduceerd, en dat de aangegeven datum een productiedatum was, en geen afleverdatum. De auto zou nu geproduceerd worden op 2 mei, en waarschijnlijk een week later, maar maximaal 3, geleverd worden.

Eind mei, nog steeds geen auto. Een collega die echter een maand later vrijwel dezelfde configuratie heeft besteld als ik, krijgt eind mei te horen dat zijn auto binnenkort geleverd gaat worden.
Inmiddels is deze afgeleverd, en kreeg zojuist nog een keer te horen dat mijn auto nog steeds in Noord-Frankrijk staat, met een verwachte afleverdatum bij de dealer op 21 juni.

Het mooie is ook, dat een andere collega die exact dezelfde configuratie heeft besteld, inmiddels bericht heeft gekregen dat zijn auto vandaag of morgen gaat aankomen bij de dealer..

Hoe fantastisch de auto nu ook gaat zijn, voor mij dus nóóit meer een Renault. Wat een waardeloos logistiek proces hebben ze daar. Daarnaast is de communicatie vanuit de dealer nog slechter dan dat van zwaar autisten (no offense).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Dat is dus een klacht over de dealer, niet over het merk zelf...

Ik zou een klacht sturen naar Renault Nederland met je verhaal, ben benieuwd hoe ze dan reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-07 10:28
Hooglander1 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 16:46:
Dat is dus een klacht over de dealer, niet over het merk zelf...

Ik zou een klacht sturen naar Renault Nederland met je verhaal, ben benieuwd hoe ze dan reageren.
Ja, in eerste instantie wel. Heb echter al een klacht ingediend bij Renault NL, en de reactie is vrij matig te noemen. Ze reageerden min of meer met 'shit happens, en ja, de communicatie kan beter'. Iets waar je als klant natuurlijk helemaal niets mee op schiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23-07 15:44

CasGas

.

Ik zit te kijken naar een bedrijfswagentje erbij, een Renault Kangoo 1.5 diesel, zo rond 2007/2008/2009..

Iemand die hier ervaring mee heeft en eventueel tips heeft waar ik op moet letten bij aanschaf? Of misschien weet waar ze last van kunnen hebben?

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
De bouwjaren die je noemt hebben geen noemenswaardige problemen, vooral goed opletten hoe de auto er uit ziet gezien zulke auto's over het algemeen zeer intensief gebruikt worden. Dus let op gebruiks sporen, controleer de werking van de schokdempers (mogelijk is de auto vaak overbeladen). Kwa verbruik doen ze zonder al teveel moeite 1 op 17 tot 1 op 18 dus dat is uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:28
Afbeeldingslocatie: http://www.imgur.com/Ahkpc0w.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://www.imgur.com/2GcSBwX.jpeg

Vandaag de auto maar eens gewassen met al die stuifmeel en weet ik wat nog meer, mijn auto was van Orange Cayene naar Yellow Cayene getransformeerd ;)
Ook de velgen maar eens goed gereinigd met iron X en vervolgens met nxt wax behandeld.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Mooie kleur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:13

vhal

ಠ_ಠ

Nette kleur inderdaad, staat er weer mooi bij.

Momenteel rij ik nog een Fiesta uit 2010 met 47000km op de teller maar deze zal naar alle waarschijnlijkheid ingeruild worden voor een Renault Megane. Gistermiddag hebben wij een proefrit gemaakt in een Estate uit juli 2012 met 15000km op de teller. Het betreft een Expression met twee pakketten (pack business en style). Het is verder een 1.2 TCE met 115 PK welke m.i. wel erg fijn rijdt. Stukken beter vergeleken met mijn huidige auto. Het koppel is al lekker vroeg beschikbaar en ik had nergens het idee dat ik met een 1.2 motor onderweg was. Bovendien is het een stuk stiller binnenin de auto.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GiyxUF8CVzCkMORaJdwiY8Ts/full.jpg

De auto moet nog wel even onder handen genomen wat betreft de lak en interieur. De swirls van de krasstraat komen je tegemoet in het zonlicht. Maar dit gaan ze wel oplossen door een extern bedrijf die hopelijk geen fillers zal gebruiken :p Morgen hakken we definitief de knoop door,

Wel jammer van Ford want de Focus was ook een geduchte concurrent. Maar ik moest wel heel erg hard lachen en huilen van de inruilprijs van onze Ford dealer. Ergens wel grappig, mijn ouders hebben een nieuwe Captur besteld, mijn schoonouders rijden een Clio GT en mijn zwager een Megane RS van de laatste serie (nog wel de 250pk variant).

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Phyc schreef op maandag 10 juni 2013 @ 17:24:
Ja, in eerste instantie wel. Heb echter al een klacht ingediend bij Renault NL, en de reactie is vrij matig te noemen. Ze reageerden min of meer met 'shit happens, en ja, de communicatie kan beter'. Iets waar je als klant natuurlijk helemaal niets mee op schiet.
De crux is natuurlijk dat jij helemaal geen klant bent. De lease maatschappij is hun klant en zolang die niet begint te klagen gaan ze niks ondernemen.

Ik had eind April bij de lease maatschappij aan de lijn gehangen om hem te annuleren. Tenslotte heb jij helemaal niets te maken met wat Renault allemaal doet; de lease maatschappij is je enige tegenpartij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
vhal schreef op zondag 16 juni 2013 @ 08:29:
Nette kleur inderdaad, staat er weer mooi bij.

Momenteel rij ik nog een Fiesta uit 2010 met 47000km op de teller maar deze zal naar alle waarschijnlijkheid ingeruild worden voor een Renault Megane. Gistermiddag hebben wij een proefrit gemaakt in een Estate uit juli 2012 met 15000km op de teller. Het betreft een Expression met twee pakketten (pack business en style). Het is verder een 1.2 TCE met 115 PK welke m.i. wel erg fijn rijdt. Stukken beter vergeleken met mijn huidige auto. Het koppel is al lekker vroeg beschikbaar en ik had nergens het idee dat ik met een 1.2 motor onderweg was. Bovendien is het een stuk stiller binnenin de auto.

[afbeelding]

De auto moet nog wel even onder handen genomen wat betreft de lak en interieur. De swirls van de krasstraat komen je tegemoet in het zonlicht. Maar dit gaan ze wel oplossen door een extern bedrijf die hopelijk geen fillers zal gebruiken :p Morgen hakken we definitief de knoop door,

Wel jammer van Ford want de Focus was ook een geduchte concurrent. Maar ik moest wel heel erg hard lachen en huilen van de inruilprijs van onze Ford dealer. Ergens wel grappig, mijn ouders hebben een nieuwe Captur besteld, mijn schoonouders rijden een Clio GT en mijn zwager een Megane RS van de laatste serie (nog wel de 250pk variant).
Ik weet niet waar je heen gaat? Maar mijn ervaring is dat je beter naar iemand kan gaan van bijvoorbeeld het Carclean forum die het als hobby doet voor erbij. Als een bedrijf die 3 uur krijgt voor een auto en hem toonbaar maakt. En de meeste bedrijven gebruiken precies wat je zegt fillers en van die spullen, dus wat dat betreft ben ik er echt niet kapot van...

Toch wel mooi trouwens, mijn 1.9D renault motor uit eind 2003 was de snelste voor die tijd met 115pk en 265Nm, tegenwoordig hebben de 1.2's net zoveel vermogen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Joopieboy schreef op zondag 16 juni 2013 @ 12:18:
[...]

Ik weet niet waar je heen gaat? Maar mijn ervaring is dat je beter naar iemand kan gaan van bijvoorbeeld het Carclean forum die het als hobby doet voor erbij. Als een bedrijf die 3 uur krijgt voor een auto en hem toonbaar maakt. En de meeste bedrijven gebruiken precies wat je zegt fillers en van die spullen, dus wat dat betreft ben ik er echt niet kapot van...

Toch wel mooi trouwens, mijn 1.9D renault motor uit eind 2003 was de snelste voor die tijd met 115pk en 265Nm, tegenwoordig hebben de 1.2's net zoveel vermogen. :P
Dat is wel een puntje voor morgen, desnoods kan ik zelf wel aan de gang gaan met een DAP. :) Zo vreselijk lastig is het ook weer niet. Momenteel heb ik wel aardig wat detailspullen verzameld maar het echt swirlvrij maken zal met de hand moeten gebeuren wat een rotklus is. Maar vooralsnog is toonbaar ook wel goed. DAP'en kan altijd nog.

Over die 1.2 motor, tsja...de techniek staat niet stil. Hopelijk loopt hij niet de puinpoeier in zoals de 1.2 TSI motoren. Echt veel issues heb ik niet gevonden op diverse sites.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Over die motor hoef je je geen zorgen te maken. Het enige dat wel eens wil gebeuren is dat ze wat olie gaan verbruiken en dat ze minder zuinig zijn dan de testcyclus aangeeft, maar welke motor is dat nu niet? :P

Veel plezier alvast vhal :)

@ renzo4000: Nice! Dat is denk ik wel mijn favoriete kleur op een Mégane. Samen met de felblauwe kleur.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Fabrieksopgaves kloppen iig van geen zak. Daar kan je sowieso vanuit gaan. :P Ik kijk met veel auto's vaak op spritmonitor.de voor de werkelijke cijfers. :)
vhal schreef op zondag 16 juni 2013 @ 18:05:
[...]

Dat is wel een puntje voor morgen, desnoods kan ik zelf wel aan de gang gaan met een DAP. :) Zo vreselijk lastig is het ook weer niet. Momenteel heb ik wel aardig wat detailspullen verzameld maar het echt swirlvrij maken zal met de hand moeten gebeuren wat een rotklus is. Maar vooralsnog is toonbaar ook wel goed. DAP'en kan altijd nog.

Over die 1.2 motor, tsja...de techniek staat niet stil. Hopelijk loopt hij niet de puinpoeier in zoals de 1.2 TSI motoren. Echt veel issues heb ik niet gevonden op diverse sites.
Met een dap en een finish pad en Monello Finale kom je heel ver en scheelt bakken met tijd als dat je het met de hand moet gaan doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Gewoon een startpakketje halen bij een site, ben je voor onder de 200 een heel eind en dat is te doen lijkt mij.

Over die 1.2 zou ik me niet te druk maken, is weliswaar volledig nieuw ontwikkeld maar wel met betrouwbaarheid als uitgangspunt. (De TCE115 staat los van de TCE105 wat een D4F met turbo is (D4F-T).
Directe injectie, natrium gevulde kleppen, variabele oliepomp, distributieketting ipv riem (en dan niet van het type fiets ketting zoals bij vw/psa/bmw :P), variabele kleptiming uiteraard, grafiet gecoate zuigers en DLC gecoate nokkenas lagering. Die laatste 2 komen uit de F1 :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Wok schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 21:07:
[...]
Met name op de achterbank is de beenruimte bovengemiddeld; m'n 308 hatchback die ik hiervoor had, was echt vele malen krapper op de achterbank.
Ander referentiekader, ik vind een 308 hatch ook niet ruim, voor mensen van 1.90m en langer houdt het niet over in de Megane. Ik heb doorgaans ruimere/grotere auto's gereden, al is ook in deze klasse bijv. een Skoda Octavia gewoon ruimer.
Je kunt ook gewoon normaal doen in het verkeer...
Tja, tis niet dat ik als een gek door auto's heen zig zag doorgaans. Maar op de snelweg terugzakken naar 110-120 (iemand komt naar links) en dan weer richting 145 km/h accelereren (de linkerbaan is weer vrij) duurt gewoon erg lang, terugschakelen helpt ook weinig. Iemand met een standaard 2 liter diesel moet achter je al inhouden tot je met de eco diesel weer naar rechts gaat :)

Mijn opmerking over "gevaarlijk" is wat gechargeerd, al moest ik wel even opnieuw leren invoegen met een kleine 200pk minder :(
Om jouw verwende persoontje tevreden te stellen zou chiptuning best soelaas kunnen bieden. 20-25pk extra zal niet zoveel doen, maar zo'n spaardiesetje rijd je juist op koppel en met chiptuning kun je gauw zo'n 50Nm extra koppel pakken en dát ga je zeker wel merken :)
Verwend persoontje? Check, heb je gelijk in. Maar de vraag is ook gewoon of chiptuning van 25pk met de bijbehorende koppelwinst wat soelaas gaat bieden, net even dat beetje extra om in te halen en door te trekken op de snelweg. Ik lees al dat de versnellingsbak (neem aan dat dat de ND0 is) er tegen kan, nu nog de vraag of een 1.5dci het overleeft. Van de 1.9TDI geloof ik al dat ze bulletproof zijn, van de moderne kleinere diesels vraag ik het me af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Tnx voor de tips allemaal. Uiteindelijk vanmiddag een krabbel gezet voor deze Megane. Vrijdag 28 juni mogen we hem ophalen :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
De 1.5 dci kan het makkelijk hebben, daar zou ik me niet druk over maken, ook kwa koppeling niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Heb je toevallig een linkje naar wat praktijkervaringen oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-07 13:24

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Schaamteloze Crosspost :D

Vanaf nu mag ik ook hier posten, na een half jaar wachten, sinds vanmorgen een nieuwe Clio voor de deur :)

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/1016828_634187963259215_652675643_n.jpg

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/994297_634187976592547_188954304_n.jpg

Renault Clio 2013 1.5 DCi

* Meelobee is zo blij als een kind :D

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperlamers

Jasperlamers

Carpe Diem!

Gefeliciteerd mooi karretje ;)
Meelobee schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 14:17:
Schaamteloze Crosspost :D

Vanaf nu mag ik ook hier posten, na een half jaar wachten, sinds vanmorgen een nieuwe Clio voor de deur :)

[afbeelding]

[afbeelding]

Renault Clio 2013 1.5 DCi

* Meelobee is zo blij als een kind :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Gave bak zeg! :) Ik heb je toegevoegd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Flame17 rijdt met een gechipte rond, dus die kun je sowieso naar ervaringen vragen :)

Voorbeeldje van fastchip, koppel neemt lekker toe zoals je ziet.
Afbeeldingslocatie: http://i83.photobucket.com/albums/j320/joke221/dyno%2010%20nov%202012/Megane3110DciAndy.jpg

Zal eens kijken of ik wat meer voor je kan vinden online maar het zijn veelal leaseauto's en dan ga je niet snel online vermelden dat je hem gechipt hebt.

[ Voor 8% gewijzigd door melcon op 18-06-2013 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Al dat chippen, ik kan niet wachten tot dit weekend. :P Afgelopen week 1 op 15,7 gereden met lange stukken met die diesel van mij. :$ En nog voorbij gereden worden door een eco hok... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@Meelobee, mooie kleur O-) en gefeliciteerd 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

R-Link is nu ook beschikbaar in de Mégane.

Hoe zijn de ervaringen met dit systeem? Het zit toch al in de Clio als ik me niet vergis? Het lijkt me een interessant systeem, maar als het net zo goed werkt als het Visio systeem dan mogen ze 't houden ;)

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
melcon schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 22:24:
Flame17 rijdt met een gechipte rond, dus die kun je sowieso naar ervaringen vragen :)
Dank, hij heeft een Pb van me :)

Moet wel zeggen dat de vermogenstoename wel heel mager is in die grafiek. Bij een VAG 1.9TDI komt er toch minimaal 30 pk en 60Nm bij doorgaans...

Goed kans echter dat alleen al het verwijderen van de eco aspecten van de software al een merkbaar fijnere motor oplevert. Nu is hij zowel in lage toeren als tegen de begrenzer aan niet thuis.

En nogmaals, ja ik weet dat dit deels aan mijn beleving ligt ja. Mn vorige auto had een V8, die had altijd en overal, ongeacht versnelling of toerental powah :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Vermogenstoename valt mee inderdaad, de koppel toename is wel flink en dat merk je vooral als je weer van 100 naar 120 wil in b.v. zes en dat is veel fijner als die 10 of 20 pk extra. Kleinere cilinderinhoud is kleinere toename, daarom komt er verhoudingsgewijs minder bij.

Een 1.9 tdi krijg je inderdaad meer bij, net als een 1.9 dci (+25 tot +35 afhankelijk van het blok). Een 2.0 dci 180 krijgt er zelfs 45 bij na chippen (en een belachelijke hoeveelheid koppel).

Het is inderdaad ook net wat je gewend bent, ik heb een jaar of 2 een clio RS als dagelijkse auto gereden, erg leuk, erg snel maar die heeft geen koppel onderin. Als je dan overstapt op diesel is het erg fijn dat je niet standaard 2 versnellingen terug hoeft :P

Waarom geen V8 meer dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-07 14:35
RvL schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 09:33:
R-Link is nu ook beschikbaar in de Mégane.

Hoe zijn de ervaringen met dit systeem? Het zit toch al in de Clio als ik me niet vergis? Het lijkt me een interessant systeem, maar als het net zo goed werkt als het Visio systeem dan mogen ze 't houden ;)
Vreemd ik zie dit op de NL'se renault site nergens terug, ik zie het wel op de Global website van Renault. Is er überhaupt al bekend wanneer dit op de Megane te bestellen is in NL?

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Ik kan het via de leaseportal van mijn werkgever nu al als optie bestellen. Maar voor ik dat doe wil ik wel eerst weten of het een beetje werkt :)

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Ik zou zeggen, rij eens een proefritje in een willekeurige Captur en/of Clio en je kan het systeem testen. Of loop even langs de dealer.

Ik vraag mij af of het oudere systeem te upgraden is naar R-link, het scherm in de megane lijkt hetzelfde te zijn als het huidige systeem.

[ Voor 34% gewijzigd door vhal op 19-06-2013 11:39 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
vhal schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 11:38:
Ik zou zeggen, rij eens een proefritje in een willekeurige Captur en/of Clio en je kan het systeem testen. Of loop even langs de dealer.

Ik vraag mij af of het oudere systeem te upgraden is naar R-link, het scherm in de megane lijkt hetzelfde te zijn als het huidige systeem.
Nee, dat systeem is niet te upgraden helaas. Is compleet anders. Werkt overigens prima, R-Link, en je kunt het ook al in de Laguna krijgen. Of het al in de Grand Espace leverbaar is weet ik niet. Kan zijn dat dat pas met MY2014 komt.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-07 14:35
Ik kwam op autoweek wel de foto's tegen van de r-link in de megane.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/kSMU0Sh.jpg?1

Imho beetje onhandig dat touchscreen daar zit en je nog steeds a/h pielen bent met die klit in je middenconsole... Naja straks maar eens ff langs de dealer om te kijken naar de Captur (ja I know 20% maar met het oog op de MRB van volgend jaar nog steeds 2 tientjes per maand goedkoper in de lease)

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Pagina: 1 ... 8 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.