Het grote Renault topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 26 Laatste
Acties:
  • 147.820 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:30
la_fusion schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 21:20:
Zonder iets van kmstand, onderhoud, hoe hij eruit ziet te weten is dat nogal lastig te zeggen.

Zelf heb ik afgelopen oktober voor mijn Clio 1.6 16V(dynamique) met 130k op de teller en een prima staat incl redelijk recent vervangen distributieriem etc nog 2750 euro gekregen waarvan 500 euro korting waren.

Dan even wat anders, weet iemand toevallig of er toen de Clio 3 RS daadwerkelijk te koop kwam veel Clio 2 RS'en te koop zijn komen te staan? Ik hoop daar namelijk wel op want hoe leuk mijn Fiesta ST is, een Clio 3 RS zou toch nog net wat leuker zijn :+
Haha, je hebt helemaal gelijk. Auto is in nette staat, kleine plekjes en een enkel roestplekje op de motorkap. Auto heeft 263k op de teller (!!). Rechterachterwiellager en rechter aandrijfas is aan vervanging toe. Afgelopen APK wel nieuwe banden onder gegaan (Continental, zomer) en nieuwe accu (Bosch). 2 jaar geleden zijn de linkeraandrijfas en de voorwiel lagers vervangen. Ook is één van de XENON units vervangen. Distributieriem is op 243k vervangen (2 jaar geleden).

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09 14:17
Clio 3 RS'en zijn nu wel al voor leuke prijzen te vinden van de eerste bouwjaren, ik verwacht niet dat de intro van de 4 RS veel invloed heeft omdat het een heel ander soort auto is. Mensen die een 3 RS kopen zullen vaak geen 4 RS kopen. Een 3 RS koop je als track tool waarmee je over de openbare weg mag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Wok

Dakloos...

grannymark schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 22:00:
[...]

Haha, je hebt helemaal gelijk. Auto is in nette staat, kleine plekjes en een enkel roestplekje op de motorkap. Auto heeft 263k op de teller (!!). Rechterachterwiellager en rechter aandrijfas is aan vervanging toe. Afgelopen APK wel nieuwe banden onder gegaan (Continental, zomer) en nieuwe accu (Bosch). 2 jaar geleden zijn de linkeraandrijfas en de voorwiel lagers vervangen. Ook is één van de XENON units vervangen. Distributieriem is op 243k vervangen (2 jaar geleden).
Een 2001 Clio II 1.6-16v heeft tegenwoordig een marktwaarde van 2,5-3K. Gezien de kilometerstand van de jouwe en het werk wat er nog aan zit lijkt €1700 me derhalve een heel faire inruilwaarde. :)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:21

Sagat

Is pappa x2!

Weet iemand hier toevallig iets over het 'pack introduction' wat je bij de clio kan kiezen? Op via de configurator op de renault site wordt ie als een tientje weergegeven (introductie aanbod ofzo) maar mijn dealer geeft aan dat het toch 695 moet kosten, wat een tientje extra pm in de lease betekent.......wat over een looptijd van 5 jaar toch wel behoorlijk aantikt imho
(jaja nederlander, dubbeltje eerste rij and all that ;) )

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Hij kost idd 695, je krijgt er pack look exterieur, pack look interieur, 16" LM, leder bekleed stuurwiel en mistlampen voor mee voor terug. Dus eigenlijk een no brainer als je voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12:40
melcon schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 22:33:
Clio 3 RS'en zijn nu wel al voor leuke prijzen te vinden van de eerste bouwjaren, ik verwacht niet dat de intro van de 4 RS veel invloed heeft omdat het een heel ander soort auto is. Mensen die een 3 RS kopen zullen vaak geen 4 RS kopen. Een 3 RS koop je als track tool waarmee je over de openbare weg mag...
Dat is wel kort door de bocht, de 3 RS staat zeker zijn mannetje, echter is het niet een tracktool voor de openbare weg. Ik heb alle versies gereden van de RS reeks behalve de Mégane RS radical, maar een Clio III RS beschouw ik niet als een tracktool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Daarin verschillen we dan van mening, in wezen hoef je er niets aan aan te passen als je het circuit op gaat, zelfs met de standaard remblokken en banden ga je niet direct in de problemen komen. Wil je echt vol dan ontkom je niet aan een set semi slicks met ferodo DS3000 of vergelijkbaar maar dat geld ook voor een track tool. Voor de rest is het enige wat je zou kunnen aanmerken dat de 3 RS nog iets te zwaar is en als je hem echt veel gebruikt op het circuit er geen rolkooi inzit. Daarvoor kun je hem echter naar madeno brengen, dan lossen ze gelijk het gewichts probleem op ;-)

Een R26.R gaat daar nog een stapje verder in, dat ben ik wel met je eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
melcon schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 22:33:
Mm dan zul je mijn idee wel wat minder vinden denk ik. Ik heb zitten kijken naar een megane 2 RS (Phase 2), maar vanwege de turbo lust hij nogal een slok. Maar qua comfort en alles tussen een Clio en een Megane RS is het weer hetzelfde als tussen mijn 19 en een Clio in 2008/2009. Maar omdat de Clio turbo loos is, en toch een behoorlijk vermogen heeft trekt mij dat wat meer. Verbruik volgens spritmonitor.de is al een heel stuk beter. Maar jij denkt dat ik er spijt van gaat krijgen verwacht ik?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Dat hangt er geheel vanaf wat je zoekt, de megane biedt echt veel meer comfort dus als je wat km's maakt is de megane aantrekkelijker. Ook het voordeel van de turbo motor dat je op de snelweg niet terug hoeft te schakelen is wel fijn, bij een clio schakel je regelmatig terug.

Of je verbruik op spritmonitor moet gaan vergelijken tussen twee van zulke auto's, dat denk ik niet. Een megane 2 RS rij je moeiteloos 220 mee op de autobahn gedurende langere tijd en dat zullen de meesten ook doen. Bij de clio is dat niet zo prettig en is het leuk voor even toppen maar niet voor langere tijd.

In NL denk ik dat de megane zuiniger is in de praktijk, ze hebben beide een zesbak, die van de clio is echter een close ratio zesbak. De phase I's hadden zelfs bijna de verhoudingen van de zesbakken van de 1e cup clio's (zeldzaam), later hebben ze wel wat langer gemaakt maar nog steeds kort. Die van de megane zijn een stuk langer wat kan dankzij de turbo motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dat van de turbo weet ik ja, dat rijdt gewoon heel erg lekker. Altijd voldoende koppel ter beschikking. Daty is wat ik nu met de diesel ook wel heb, alleen die heeft een tragere gasrespons. Dat die een langere bak heeft is wel fijn, niet te hoge toeren op de snelweg. Enige waar ik bang voor heb is met de turbo dat ie daarmee ook een stuk meer gaat verbruiken.

De korte bak van de Clio is binnendoor wel leuk maar als die ook zoveel toeren draait op de snelweg als bijvoorbeeld de Swift Sport waar ik laatst mee reed dan schiet het niet op, die viel behoorlijk tegen. En miste ook het vermogen om op de snelweg nog goed van zijn plek te komen.

Verbruik van de Clio zal met die bak en de toeren ook wel wat hoger zijn, ondanks dat het een non turbo is...

Qua comfort dacht ik er al aan aan idd, nog steeds hetzelfde verhaal dus. :) Zelf maak ik nu een 35 dkm per jaar, maar dat wordt een 30 dkm per jaar omdat ik niet meer heen en weer naar EIndhoven hoeven iedere week/om de week. Vooral of eigenlijk alleen maar snelweg verkeer. BC geeft nu een gemiddelde aan van 75 km/u dus dat zegt wel genoeg.:+

[ Voor 13% gewijzigd door Joopieboy op 22-03-2013 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:06
Joopieboy schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 18:58:
Dat van de turbo weet ik ja, dat rijdt gewoon heel erg lekker. Altijd voldoende koppel ter beschikking. Daty is wat ik nu met de diesel ook wel heb, alleen die heeft een tragere gasrespons. Dat die een langere bak heeft is wel fijn, niet te hoge toeren op de snelweg. Enige waar ik bang voor heb is met de turbo dat ie daarmee ook een stuk meer gaat verbruiken.

De korte bak van de Clio is binnendoor wel leuk maar als die ook zoveel toeren draait op de snelweg als bijvoorbeeld de Swift Sport waar ik laatst mee reed dan schiet het niet op, die viel behoorlijk tegen. En miste ook het vermogen om op de snelweg nog goed van zijn plek te komen.

Verbruik van de Clio zal met die bak en de toeren ook wel wat hoger zijn, ondanks dat het een non turbo is...

Qua comfort dacht ik er al aan aan idd, nog steeds hetzelfde verhaal dus. :) Zelf maak ik nu een 35 dkm per jaar, maar dat wordt een 30 dkm per jaar omdat ik niet meer heen en weer naar EIndhoven hoeven iedere week/om de week. Vooral of eigenlijk alleen maar snelweg verkeer. BC geeft nu een gemiddelde aan van 75 km/u dus dat zegt wel genoeg.:+
Tja motorgeluid kun je aan ergeren.. maar als ik kijk met de auto's die ik de afgelopen jaren heb gereden kan het mij niet eens zo heel erg boeien. Voor wat ik weet deed mijn 1.6 16V Clio uit '02 zo'n 3700 rpm bij 130 km/h en mijn Fiesta ST uit '06 doet dat nu ook zoiets. Beetje afhankelijk van de uitlaat bromt het of niet. Als ik met de Clio harder ging rijden was het idd niet fijn maar nu met de Fiesta vind ik het irritanter als ik 120 km/h rijd en een constante brom heb. Bij 130 km/h is die wat hoger en een stuk minder irritant.

Het is natuurlijk persoonlijk maar ik zou het er niet direct voor laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Tsja en dat is dus echt veel, zeker als je een auto met 6 bak hebt, dat slaat (vind ik dan) weer echt nergens op. 3500 toeren met een 5 bak ala, maar als je een auto met turbo hebt en een 6 bak dan is een 3000 toeren rijden toch echt wel een beetje de max. Zeker als je langere stukken moet rijden. Je moet dan wel weer over wat meer vermogen beschikken zodat ie soepel lager uit de toeren kan wegtrekken, dan kom je weer uit bij de turbo. :P

Uitlaat moet idd niet brommen, maar een mooie roffel mag zeker. Vandaar dat ik een (relatief dure) Milltek zou overwegen, een resonated versie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Bedenk wel dat een turbo motor in principe zuiniger is bij rustig weggedrag, op het moment dat de turbo weinig tot geen druk levert is het gewoon een motor met lage compressie (met bijbehorend verbruik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Zal die op langere afstanden als je dan constant rijden echt zuiniger zijn? Want als ik op spritmonitor kijk dan lust een Megane RS wel een flink slok, 1 liter per 100 km meer dan de Clio RS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 16:33
Van de week mn banden gewissled :+ was er vroeg bij maar de vrachtauto met banden kwam er al weer aan toen ik er was..

ik heb een GT-Line HB model.. Wat me wel opviel op de snelweg op het lagere verbruik na.. 6.7 (130Kmh) naar rond de 6 :) Is dat hij nu wel wat meer stuitert. wist wel dat winterbanden en zomer banden veel uitmaakte maar zo veel.. BTW ik heb de auto 6 december opgehaald en na 100 Km de banden gewisseld.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Mm ik had het andersom trouwens, ik ging van 195 breed 15 inch Michelin eco zomerbandjes naar 185 breed 15 inch staal en mijn verbruik steeg van 1 op 20/21 naar 1 op 19. Nu met 215 breed en 17 inch stijgt het verbruik nog verder naar 1 op 18. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@Joopieboy, het verbruik op sprit monitor is naar mijn idee niet geheel representatief voor rustig 120 rijden, de meesten zullen altijd lekker 170/180/190 rijden en dat zal je ook terug zien in het verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Daar kun je wel eens gelijk in hebben, ik heb je een PB gestuurd, anders wordt het helemaal een slow chat hier. Bedankt iig voor de info! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 16:29
Ik ben op zoek naar een ander autootje!

Nu is mijn ook gevallen op een Renault Megane Coupé van rond 2000, met een 1.9 dti. Heeft iemand er ervaring mee? Hoeveel kunnen die blokken doorgaans hebben? Zijn er specifieke punten waar ik op moet gaan letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
De blokken zelf draaien moeiteloos 5 ton, koppakkingen willen bij de dti nog wel eens gaan (leverancier heeft een hele tijd troep geleverd). Voor de rest valt of staat alles met het onderhoud, de coupe's van rond die bouwjaren zijn overigens ook met de 1.9 dci's geleverd en zijn kwa prijs niet veel duurder. Als je die binnen je budget kan vinden zou ik daarnaar kijken, de dci is kwa karakter (nog) fijner, meer koppel over het gehele toerengebied en begint ook eerder in de toeren.

Onderhoudshistorie bij auto's van deze leeftijd is belangrijker als km. stand, een goed onderhouden auto met 225k op de klok geniet de voorkeur boven een auto met bijv. 180k zonder historie. Dit omdat dit toch auto's zijn op een leeftijd waar de km. standen tussen de 160k en de 250k liggen. Km. standen van rond de 2 ton zijn toch standen waarbij veel versleten is (denk aan schokdempers, fusee+stuurkogels, etc.), als je een auto kan vinden waarbij dat allemaal net vervangen is en de eigenaar er flauw van was heb je een mooie koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-09 20:08

superwashandje

grofheid alom

Hoi Mensen, ik ben nieuw hier (rij nu nog in een oude ibiza) maar de nieuwe clio lijkt mij wel een leuk karretje om in te rijden. Zijn er hier al mensen met ervaringen? en (ik ben een auto leek) klopt het dat renault relatief duur is in het onderhoud? Er zijn namelijk mensen hier in de omgeving die er volgens mij geen verstand van hebben maar die dat wel roepen. aangezien ik er ook geen verstand van heb maar dit wel durf toe te geven leek het mij een idee om het ff na te vragen :P

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

In het verlengde van bovenstaande vraag. Een collega gaf aan dat je bij een renault clio 'zo ongeveer 1x per maand de lampen moet vervangen'
Uiteraard is dat gecharcheerd maar zit hier een kern van waarheid in?

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Sagat schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 10:54:
In het verlengde van bovenstaande vraag. Een collega gaf aan dat je bij een renault clio 'zo ongeveer 1x per maand de lampen moet vervangen'
Ik weet niet of dit over de nieuwe Clio gaat of de Clio 3 of de Clio 2.. beetje lastig beantwoorden dus. Bij mijn Clio 2 heb ik in dik 2 jaar slechts 1x mijn lampen moeten vervangen. Wat ik wel weet is dat de Peugeot 307 lampjes eet voor ontbijt.
superwashandje schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 09:13:
Hoi Mensen, ik ben nieuw hier (rij nu nog in een oude ibiza) maar de nieuwe clio lijkt mij wel een leuk karretje om in te rijden. Zijn er hier al mensen met ervaringen? en (ik ben een auto leek) klopt het dat renault relatief duur is in het onderhoud? Er zijn namelijk mensen hier in de omgeving die er volgens mij geen verstand van hebben maar die dat wel roepen. aangezien ik er ook geen verstand van heb maar dit wel durf toe te geven leek het mij een idee om het ff na te vragen :P
Ik denk dat er nog weinig mensen zijn met uitgebreidde ervaringen met onderhoud van de Clio 4. Voor zover ik weet staat de Clio 2/3 niet bekend als auto met veel problemen en dus ook niet direct hoge onderhoudskosten. Onderdelen zijn over het algemeen bij Renault ook niet duur. Arbeidsuren bij de dealer kunnen dan nog wat kosten zijn maar uiteindelijk is Renault toch meer een 'budgetmerk' in de autobranche dan bijv een Audi waar dan ook de onderhoudskosten toch wel wat hoger liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Er zijn een paar modellen waarbij dat waarheid is, maar naar mijn weten zijn dat vooral Peugeot's. Een probleem wat je overigens kan oplossen door er long-life lampjes in te zetten. Die kunnen de piekspanning die opgewekt wordt beter verwerken en dan branden ze niet meteen door.

Sowieso is dat meer een probleem van auto's van 2002-2007 volgens mij, waar de Franse merken dachten dat ze goed waren in electronica, maar het eigenlijk absoluut niet konden :P

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

la_fusion schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 11:07:
Ik denk dat er nog weinig mensen zijn met uitgebreidde ervaringen met onderhoud van de Clio 4. Voor zover ik weet staat de Clio 2/3 niet bekend als auto met veel problemen en dus ook niet direct hoge onderhoudskosten. Onderdelen zijn over het algemeen bij Renault ook niet duur. Arbeidsuren bij de dealer kunnen dan nog wat kosten zijn maar uiteindelijk is Renault toch meer een 'budgetmerk' in de autobranche dan bijv een Audi waar dan ook de onderhoudskosten toch wel wat hoger liggen ;)
ik doelde natuurlijk niet met ervaringen vwb onderhoud aan de clio 4 maar meer renault als merk. Rijervaringen met de clio 4 zouden leuk zijn. Ik ga dit weekend de nieuwe seat ibiza en de vw polo testen maar de renault dealer zit vlakbij dus ik hoop dat we nog tijd hebben om daar ff langs te gaan en een nieuwe clio kunnen testen. qua prijs lijkt me deze meer waar voor je geld te bieden dan de beide duitsers en hij ziet er imo ook wat leuker en minder saai uit :)

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 09:27
Zelf rijd ik momenteel een Clio 3, weinig schokkends, keer of wat de lampjes vervangen (2x linksvoor). Wel is bij de laatste beurt de distributieriem vervangen (120k beurt), die is dan wat duurder. Maar verder geen rare/dure manko's gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:37
Nee. Als er iets is dat Renault goed voor elkaar heeft is het de boordspanning. Lampen gaan doorgaans gewoon de opgegeven brandduur van de fabrikant mee.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Lampjes gaan sowieso gewoon lang mee bij Renault, als die "collega" elke maand zijn lampjes vervangt zet die er vast elke maand 220V op :P ;)

@superwashandje, v.w.b. rijervaringen met de clio 4 kan ik je alvast melden dat deze honderd keer beter rijdt als de polo. Rij nu een polo namelijk en heb een clio 4 besteld en het is een wereld van verschil, de clio zit beter in elkaar, rijdt beter, kwalitatieve indruk is beter (degelijkheid noemen ze dat in duitsland). Ik heb hem besteld met zo ongeveer alle opties en zit kwa cataloguswaarde nu 1000 euro boven de huidige polo waar eigenlijk net niets op zit (cruise control en a/c, en dan heb je het wel gehad).

Over de betrouwbaarheid van de polo zal ik maar niet beginnen, in het jaar wat ik hem heb mogen rijden heeft die zeer regelmatig bij de dealer gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

melcon schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 13:56:
Lampjes gaan sowieso gewoon lang mee bij Renault, als die "collega" elke maand zijn lampjes vervangt zet die er vast elke maand 220V op :P ;)

@superwashandje, v.w.b. rijervaringen met de clio 4 kan ik je alvast melden dat deze honderd keer beter rijdt als de polo. Rij nu een polo namelijk en heb een clio 4 besteld en het is een wereld van verschil, de clio zit beter in elkaar, rijdt beter, kwalitatieve indruk is beter (degelijkheid noemen ze dat in duitsland). Ik heb hem besteld met zo ongeveer alle opties en zit kwa cataloguswaarde nu 1000 euro boven de huidige polo waar eigenlijk net niets op zit (cruise control en a/c, en dan heb je het wel gehad).

Over de betrouwbaarheid van de polo zal ik maar niet beginnen, in het jaar wat ik hem heb mogen rijden heeft die zeer regelmatig bij de dealer gestaan.
Bedankt voor je insteek maar na dit weekend is mijn ervaring juist eigenlijk precies andersom. De polo waar ik in heb gereden zag er netter en degelijker uit en was ook van binnen netter afgewerkt.
Daarbij heeft de nieuwe clio (net zoals meerdere nieuwe franse auto's) geen cd speler en glimt het plastic van het grootste gedeelte van het dashboard (best wel kitsch en niet zo mooi). Daarbij reed de polo een heel stuk lekkerder en sneller in alle versnellingen, de clio voelde je alleen in de 1e en 2e versnelling wel trekken maar bij de hogere versnellingen was hij toch duidelijk langzamer (bij een zelfde vermogen: beide 90 PK).

verder is de clio natuurlijk wel duidelijk mooier van de buitenkant en wat goedkoper. het zicht in de clio was dan wel weer slechter dan in de polo.

het ontbreken van de sleutel bij de clio was dan wel weer grappig maar zo'n kaartje lijkt me wel een ding wat alleen maar stuk kan gaan en niet echt wat (nuttigs) toevoegt.

al met al kwam de polo er voor mij toch wat fijner en beter uit. sorry :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Heb je wel vergelijkbare uitvoeringen gereden dan? Het lijkt mij stug dat "geen cd-speler" een argument kan zijn tegenwoordig. Die kun je er echt wel opkrijgen als je wilt. Het prijsverschil staat dat ook toe natuurlijk.

Rijervaring kan uiteraard enorm wisselen qua smaak. Het Franse moet je een beetje aanstaan denk ik, ik vind het lekker rijden dan het wat hardere Duitse, anderen worden instant-misselijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Ach, van echt Frans Comfort is bij de huidige generatie Renaults echt geen sprake meer hoor. Echt zachter zijn ze niet meer geveerd en gedempt ten opzichte van de concurrentie. Voor echt Frans Comfort moet je terug naar de jaren '90. Wat dat betreft zit er echt niet veel verschil tussen een Clio IV en een huidige Polo.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

ja tuurlijk zou je wel een cd speler in kunnen laten bouwen en inderdaad voor dat prijsverschil al helemaal maar standaard zit er zo'n groot touchscreen mediacenter in waar je geen CD's in kan stoppen maar alleen een usb stick.
Ik moet wel zeggen dat die hele mediacomputerdinges in de renault wel duidelijk fijner was dan die in de peugeot 208 die ik ook geprobeerd heb(+je voor renault). Maar aangezien ik nog ouderwets ben en ook af en toe nog echte cd's koop (je weet wel: van die ronde glimmende schijfjes :P) vind ik het wel fijn als ik die ook in de auto kan draaien.
en ook is rijervaring zo persoonlijk als wat natuurlijk. Maar ik ben mijn oude seat ibiza met sport onderstelletje gewend ondertussen en vond de duitser echt duidelijk fijner rijden.

anyway: op papier ging ik eigenlijk al voor de renault maar in de praktijk viel het voor mij persoonlijk iig toch echt anders uit.

p.s. ^ gefeliciteerd

[ Voor 7% gewijzigd door superwashandje op 02-04-2013 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 16:29
melcon schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 11:26:
De blokken zelf draaien moeiteloos 5 ton, koppakkingen willen bij de dti nog wel eens gaan (leverancier heeft een hele tijd troep geleverd). Voor de rest valt of staat alles met het onderhoud, de coupe's van rond die bouwjaren zijn overigens ook met de 1.9 dci's geleverd en zijn kwa prijs niet veel duurder. Als je die binnen je budget kan vinden zou ik daarnaar kijken, de dci is kwa karakter (nog) fijner, meer koppel over het gehele toerengebied en begint ook eerder in de toeren.

Onderhoudshistorie bij auto's van deze leeftijd is belangrijker als km. stand, een goed onderhouden auto met 225k op de klok geniet de voorkeur boven een auto met bijv. 180k zonder historie. Dit omdat dit toch auto's zijn op een leeftijd waar de km. standen tussen de 160k en de 250k liggen. Km. standen van rond de 2 ton zijn toch standen waarbij veel versleten is (denk aan schokdempers, fusee+stuurkogels, etc.), als je een auto kan vinden waarbij dat allemaal net vervangen is en de eigenaar er flauw van was heb je een mooie koop.
Dank voor je reactie!

Ik heb wat rondgekeken, maar vond uiteindelijk niet zo heel veel leuks. Uiteindelijk is het een Mégane Break 1,6 16V uit 2002 geworden, op LPG. Bevalt me super, tot nu toe!

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-8jOZiYTr-3A/UVVqptZ_wQI/AAAAAAAAekk/54Bep_iqfTM/s800/IMG-20130328-WA0002.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

PauseBreak schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 09:55:
Ach, van echt Frans Comfort is bij de huidige generatie Renaults echt geen sprake meer hoor. Echt zachter zijn ze niet meer geveerd en gedempt ten opzichte van de concurrentie. Voor echt Frans Comfort moet je terug naar de jaren '90. Wat dat betreft zit er echt niet veel verschil tussen een Clio IV en een huidige Polo.
Ik heb er nog eentje uit 2000, dat zal mijn gedachte daarover ook nog zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Gefeliciteerd trouwens PauseBreak! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
PauseBreak schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 09:55:
Om daarop in te haken, sterker nog, de slappe kut veren i.c.m. de stugge demping van een polo (bm) wordt je helemaal gek van, bij elke drempel heb je de voorbumper aan de grond (omdat de stugge demping de slappe veren vasthouden en de auto niet snel genoeg uitveert). Ik heb er nu een jaar ingereden en ik kan me op geen enkele wijze voorstellen dat iemand dit beter vind rijden dan een clio IV. Dan is de onderstel afstemming van een clio IV (en 1,2,3 for that matter :P ) toch een stuk fijner.

@superwashandje, ja dat kan, is toch geheel subjectief denk ik dan ;) en ben je nou een tweaker of niet, cd's, wat zijn dat? :+ Overigens, ik vergelijk het met een bm die kwa catalogus waarde met gelijke opties zelfs duurder is, laat staan de 1.6 tdi. De 1.6 tdi moet het trouwens in mijn ogen ook afleggen tegen de 1.5 dci, die veel soepeler oppakt in het lage toeren gebied. Dat die dan vanaf 3500 toeren ietsje minder is dat kan ik accepteren want is over het algemeen niet het toerengebied waar je je bevind met een diesel. De tijd dat vw goede diesels maakt is al voorbij sinds de laatste 1.9 tdi.

Btw, voor wat betreft betrouwbaarheid kan ik je uit een jaar ervaring vertellen dat je daar niet teveel van moet verwachten. De auto staat gemiddeld 1 keer in de maand bij de dealer en gezien bij het bedrijf waar ik werk iedereen in die functie die ik vorig jaar had verplicht is tot een polo weet ik dat de ervaringen van ongeveer alle andere (200) polos hetzelfde is (slik). Mischien iets om mee te nemen, gelukkig ben ik er vanaf en wellicht ben ik daardoor ook niet geheel subjectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Over zachte vering, dat valt inderdaad wel mee tegenwoordig. Wat ik wel jammer vind is dat de stoelen niet meer zo lekker zitten als de kuipjes die ik in mijn 19 had zitten. Huidige Recaro's zitten ook kei goed maar de gewone stoelen vind ik mwow mwow.

Onder mijn 19 had ik op het laatst een Bilstein B8 set zitten, dus :w comfort. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Jij had ook die kuipjes in je 19 Joopie? Dat zijn echt 1 van de beste soort kuip stoelen ooit gemaakt, helemaal in de 19 S modellen. Daar gebruikten ze een andere stof als in de williams/19/clio 16V waardoor de wang van die stoelen wel altijd goed bleef / blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ik had inderdaad het interieur van een 19 16V overgezet ja, lederen kuipjes, gleed wel iets meer als het stof maar wel heel mooi. Alleen jammer dat de naden begonnen te scheuren, maar qua zitten zat het echt ongelovelijk goed ja. _O_

Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2011/07/P1020766.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Ik heb ze ook nog in mijn 19, dan de stoffen variant zoals standaard in de S uitvoering, verkeren nog in hele goede staat (na 277.000 km :) ). Denk alleen wel dat ze er dit jaar uit gaan voor echte (lichtgewicht) kuipstoelen, ze zijn nogal zwaar voor in een circuitauto en ze hebben geen oren/flappen voor het hoofd.

Ze zitten wel super goed maar daar waren we het al over eens :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Hehe, wat is zo'n 19 toch een blast from the past zeg. Geweldig :D

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Als je een baccara had dan was je de man, bruin lederen stoelen met stoelverwarming en elektrisch verstelbaar met geheugen, airco, boordcomputer, el. ramen voor en achter, stuurbediening voor de radio (met 6 cd wisselaar), als optie cruise control op het stuur (precies zo als moderne renaults het nu hebben), dikke 14" LM wielen ;) , mistlampen in de voorbumper, meegespoten bumpers, deurbakken met speakerbehuizing, dikke mik ;)

[ Voor 6% gewijzigd door melcon op 04-04-2013 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Baccara had toch ook al enige de leren zijpanelen? Dat waren wel echt toffe auto's ja. :)
Maar zo een 19 blijf ik gewoon heel mooi vinden, echt een oldscool dash met mooi die oranje verlichting, echt super. :)

Klopt idd wel dat die stoelen lomp zwaar zijn, mijn rug nog aan vertild haha. :D

[ Voor 16% gewijzigd door Joopieboy op 04-04-2013 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:57
Joopieboy schreef op donderdag 04 april 2013 @ 19:13:
Baccara had toch ook al enige de leren zijpanelen? Dat waren wel echt toffe auto's ja. :)
Maar zo een 19 blijf ik gewoon heel mooi vinden, echt een oldscool dash met mooi die oranje verlichting, echt super. :)

Klopt idd wel dat die stoelen lomp zwaar zijn, mijn rug nog aan vertild haha. :D
Maar daar moet jij bij het oppakken van je autosleutels nog rekening mee houden Joopie.... :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Hahaha jij kent mij ook al dus. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Inderdaad ook leuren deurpanelen ja, F4R erin swappen met 16V onderstel + Clio RS remmen en dan heb je helemaal een stukje porno op wielen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Haha ja er is zoveel leuks mee te doen, maar die Clio remmerij met een Laguna hoofdcilinder is een goeie upgrade ja, remt hendig hard. :D

En wat gaat er allemaal gebeuren adsinx? Zonde dat je de R26 moet verkopen vanwege een lease sledt...

http://www.marktplaats.nl...-2008-79-000km-265pk.html

[ Voor 25% gewijzigd door Joopieboy op 07-04-2013 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 16:33
superwashandje schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 09:41:
[...]

Bedankt voor je insteek maar na dit weekend is mijn ervaring juist eigenlijk precies andersom. De polo waar ik in heb gereden zag er netter en degelijker uit en was ook van binnen netter afgewerkt.
Daarbij heeft de nieuwe clio (net zoals meerdere nieuwe franse auto's) geen cd speler en glimt het plastic van het grootste gedeelte van het dashboard (best wel kitsch en niet zo mooi). Daarbij reed de polo een heel stuk lekkerder en sneller in alle versnellingen, de clio voelde je alleen in de 1e en 2e versnelling wel trekken maar bij de hogere versnellingen was hij toch duidelijk langzamer (bij een zelfde vermogen: beide 90 PK).

verder is de clio natuurlijk wel duidelijk mooier van de buitenkant en wat goedkoper. het zicht in de clio was dan wel weer slechter dan in de polo.

het ontbreken van de sleutel bij de clio was dan wel weer grappig maar zo'n kaartje lijkt me wel een ding wat alleen maar stuk kan gaan en niet echt wat (nuttigs) toevoegt.

al met al kwam de polo er voor mij toch wat fijner en beter uit. sorry :)
Ik kan in je profiel niet zien hoe oud je bent :+

Maar hadden ze die discussies ook niet in de jaren 80 begin 90?? Wat heb je nou aan CD ik wil bandjes..

De keycard is redelijk ver door ontwikkeld bij renault :) Ik geloof dat begin 2002 de eerste laguna's met een keycard werden uitgevoerd. Dit is de eerste clio die ook een keycard heeft.. Zelf heb ik keyless entry en start/stop.. Ik heb dus altijd mijn kaart in mn jas /broek zitten.. Stuk gaan ja dat kan ook makkelijk met een sleutel of zo'n folding ding van VAG is al helemaal breekbaar :+ boodschappen.. sleutel laten vallen.. werkschoenen krak :) hmmm K*T..

Ik kan trouwens de tijd niet heugen dat ik CD's in mn auto heb gestopt.. Heb altijd de iPhone bij me en alle muziek staat daarop.. en dat is meer dan een CD.. En cd's gingen in mijn auto altijd stuk..

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Die klapsleutels van vw zijn inderdaad troep haha :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:22
Nou een keycard is echt ideaal en net wat To_All zegt, het is erg goed doorontwikkeld. Ik vind het persoonlijk een van de beste uitvindingen :). Daarnaast heb je altijd een backup mocht je pasje niet meer werken, er zit namelijk gewoon een sleutel in het kaartje waarmee je gewoon in je auto kan. De chip in de kaart zelf wordt ten allen tijden herkent echter zal je hem dan in de sleuf moeten steken (ik denk op basis van een soort RFID/NFC)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 23:11

Barrycade

Through the...

Argh, wat vreet die Clio III van mij toch koplampjes :(.Het wordt mijn 3e keer in 1,5 jaar tijd) dat ik mijn koplampje moet laten vervangen, ik heb te grote handen om het zelf te doen.
Nu rekent de garage geen extra kosten, maar ik moet wel zorgen dat ik er tijdens openingtijden ben. En dat is een heel gepuzzel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Bijna,.... vanmiddag van de vrachtwagen gerold :D
Afbeeldingslocatie: http://clubrenaultsportives.ath.cx/images/2013/cl4/clio1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://clubrenaultsportives.ath.cx/images/2013/cl4/clio2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://clubrenaultsportives.ath.cx/images/2013/cl4/clio3.jpg

Volgende week mag ik hem ophalen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeh
Ziet er strak uit! Geniet ervan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 13:24

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Ik heb sinds oktober ook een Mégane Bose-edition (lease). Dik tevreden, op één ding na: ik vind de interface van de muziekspeler beneden alle peil. Ik vind scrollen door mappen met muziek al belabberd, omdat hij de titels na 12 karakters ofzo al afkapt en vrij snel terugspringt naar de huidige map. En kan ik bv met geen mogelijkheid de tijdsindicatie van een mp3 zien. Ik download vaak mixen van Soundcloud die tussen 1 en 2 uur duren. Ik vind het irritant dat ik niet kan zien 'waar' in het nummer ik ben. Ik heb een maandje of 3 in een Polo gereden, daar was dit vele malen beter.

Is er een mogelijkheid om hier wat een handiger interface voor te krijgen? Of moet je het voor altijd doen met de clumsy standaardinterface? Het is toch idioot dat je in een auto uit 2012 die meer dan 20.000 euro kost, een GUI hebt die beroerder is dan Winamp 1.0? :(

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Daar is geen mogelijkheid voor (voor zover ik weet). De radio is gewoon een ellendig ding. Meestal kijk ik daarom op mijn iPhone voor een indicatie.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Iemand ervaring met de PNY Attache Evolutive 16 gb usb stick in de clio 4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik met eerlijk bekkennen dat ik niet alle delen heb doorgelezen van het Renault topic, maar ik hoop dat ik hier mijn vraag wel kan stellen. Ik heb een Megane Cabrio 1.6 op het oog uit 2006 van na de facelift. Over phae 1 hoor je slechte verhalen. Is dit echt zo verbeterd met phase 2? Nog punten om op te letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Het is inderdaad flink verbeterd met de facelift, maar 2006 is een overgangsjaar. Let dus even op of je wel echt de phase 2 hebt, of geef anders even een linkje naar de advertentie :)

@melcon: Ik heb niks gehoord over USB-sticks die problemen zouden geven in de Clio IV itt de Megane III.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Laatst online: 00:13
Weet iemand of ik zelf iets kan doen als er in het dashboard van mij Megane Estate staat "controleer luchtverontreiniging"?
Ik zag die melding voor het eerst direct na een kleine beurt bij de dealer (ze hadden ook de software geupdate). Gelijk terug gereden en ze hadden het toen opgelost. Maar nu zie ik dus de melding weer.
Of wordt het weer een rit naar de dealer?

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Xyphoid schreef op zondag 14 april 2013 @ 00:04:
Weet iemand of ik zelf iets kan doen als er in het dashboard van mij Megane Estate staat "controleer luchtverontreiniging"?
Ik zag die melding voor het eerst direct na een kleine beurt bij de dealer (ze hadden ook de software geupdate). Gelijk terug gereden en ze hadden het toen opgelost. Maar nu zie ik dus de melding weer.
Afbeeldingslocatie: http://www.medisan.nl/sportverzorging/images/075125_1_Sportlife_Smashmint_Blauw.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
PauseBreak schreef op zondag 14 april 2013 @ 00:02:
Het is inderdaad flink verbeterd met de facelift, maar 2006 is een overgangsjaar. Let dus even op of je wel echt de phase 2 hebt, of geef anders even een linkje naar de advertentie :)

@melcon: Ik heb niks gehoord over USB-sticks die problemen zouden geven in de Clio IV itt de Megane III.
Het is gelukkig eenvoudig te zien aan de grille.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@Pausebreak, heb ik inderdaad nog nergens gelezen, gewoon doen dan maar :)

@Xyphoid, diesel of benzine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
melcon schreef op zondag 14 april 2013 @ 12:32:
@Pausebreak, heb ik inderdaad nog nergens gelezen, gewoon doen dan maar :)

@Xyphoid, diesel of benzine?
Diesel.
Hmmm vanochtend was de melding weer weg. Melding stond er wel tot gisteravond.
Kreeg wel heel even een melding dat er wat was met mijn begrenzer, maar daarna versprong het beeld en was alles weer normaal...

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Heb je een roetfilter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Xyphoid schreef op zondag 14 april 2013 @ 00:04:
Ik heb het nu ook al 3x gehad op mijn Megane 1.5dci (GTline met EDC om precies te zijn :P). Vorig jaar al een keer maar dat bleek inderdaad te kloppen aangezien er een software update uitgevoerd moest worden. Iets meer dan een maand geleden kreeg ik weer deze melding en ging de auto zelfs over op het noodprogramma(tergend langzaam optrekken). Mijn megane heeft toen een nachtje aan de computer gehangen en ze konden niks vinden, dus software gereset en rijden maar weer.

Afgelopen vrijdag ging langs de Euromaster om mijn bandjes te wisselen en wilde ik daarna wegrijden ... paf! "Controleer luchtverontreiging". Gelukkig zat mijn dealer om de hoek dus kon hij meteen blijven. Kennelijk moet er een onderdeel vervangen worden die niet op voorraad is en moet uit Frankrijk komen. Waarschijnlijk moet ie minimaal een weekje blijven. Dat is nog niet het ergste, maar nu moet ik nog langer met dat gedrocht van een VW Golf variant rijden .. wat een tegenvaller is dat zeg! :F Ik snap niet zo goed waarom een VW Golf als de benchmark wordt gezien :?

Kijk anders ook even hier: http://www.autoweek.nl/fo...80298,5102304#msg-5102304

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
renzo4000 schreef op maandag 15 april 2013 @ 15:26:
[...]

Afgelopen vrijdag ging langs de Euromaster om mijn bandjes te wisselen en wilde ik daarna wegrijden ... paf! "Controleer luchtverontreiging". Gelukkig zat mijn dealer om de hoek dus kon hij meteen blijven. Kennelijk moet er een onderdeel vervangen worden die niet op voorraad is en moet uit Frankrijk komen. Waarschijnlijk moet ie minimaal een weekje blijven. Dat is nog niet het ergste, maar nu moet ik nog langer met dat gedrocht van een VW Golf variant rijden .. wat een tegenvaller is dat zeg! :F Ik snap niet zo goed waarom een VW Golf als de benchmark wordt gezien :?

Kijk anders ook even hier: http://www.autoweek.nl/fo...80298,5102304#msg-5102304
Thnx!
Als ik het nog een keertje krijg, dan maak ik een afspraak met de dealer. Ik wil niet midden op de snelweg ineens een "noodprogramma" gestart krijgen. Tis toch geen Windows, wel? :P
S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Oef, zojuist even een stukje in de 5 alpine turbo getoerd, heerlijk 8)

en wat valt dat toch tegen als je daarna in de polo stapt :P je krijgt het gevoel dat het hele onderstel niet vast geschroeft is :+

[ Voor 54% gewijzigd door melcon op 16-04-2013 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2
  • Laatst online: 14-06 19:52

chario2

Chario2 (818126)

Even een vraagje; ik heb een clio estate (niet moeders mooiste i know maar kreeg voor mijn fiat meer terug bij de dealer dus een nieuwe gekocht eind 2011, witte 1.2 tce).
Nu moet ik voor een 40 k beurt (inmiddels 44 k op maar ok)
Zouden jullie naar de dealer gaan voor een beurt ?
Of een renault specialist op zoeken, zoja welke in de buurt van Rotterdam ?

Verder heel tevreden over de motor, fijn ding, rijdt ook zuinig 6.4/100 en rij best wel lekker met het verkeer mee.
Wil hem eigenlijk iets verlagen en 17 inch er onder gooien, maar goed blijft een familie kar.

Chario2 (818126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeh
Nou rijd ik zelf geen koop, maar...

Voor zover ik weet blijft de restwaarde van je auto een stuk hoger wanneer deze dealer onderhouden is, dus je moet je afvragen of dat het je waard is. Voor een grote beurt ben je al snel een paar honder euro verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:42

RvL

Gisteren eens gaan kijken bij de heren van Renault of de bluetooth radio van de Mégane met de nieuwste versie van de software wel overweg kan met mijn telefoon. In een leenauto die ik vorige maand mee had gekregen werkte dit niet goed (disconnects, geen muziek af kunnen spelen).

Gelukkig werkt dat met de nieuwe versie wel goed, dus een van de grootste struikelblokken om niet nog een keer een Mégane te nemen is nu weg.

Nog 26k km en dan mag ik alweer een nieuwe.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Heb ik mijn Haynes manual voor de Clio Ph.2 verkocht aan la_fusion......heeft de schoonmoeder van mijn nieuwe vriendin een Ph2 1.6 16v Clio..... :+

Die stomme Clio blijft mij achtervolgen..... :D

[ Voor 6% gewijzigd door KillaZ op 27-04-2013 16:29 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
* la_fusion heeft geen Clio meer dus stuurt even een DM :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Joopie, deze mag erbij in de start post ;)

(afgelopen donderdag opgehaald 8) )

Afbeeldingslocatie: http://clubrenaultsportives.ath.cx/images/2013/cl4/4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://clubrenaultsportives.ath.cx/images/2013/cl4/3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://clubrenaultsportives.ath.cx/images/2013/cl4/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://clubrenaultsportives.ath.cx/images/2013/cl4/5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Gave auto! Lekker maagdelijk ook haha. Veel plezier en veilige kilometers met je nieuwe auto! Ik voeg je morgen even toe. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Omdat de schoonmoeder een 1.6 16v'tje heeft, vandaag eens de brug op met dat ding. Ziet er nog goed uit.
Meteen een offerte laten maken voor de D-riem, die nog nooit vervangen is (ding is 10 jaar oud en 80 k op de klok :o ): €655,-. Volgens mij moet dat goedkoper kunnen, hoewel de 16v een kutblok is begreep ik al.

Iemand ervaring met de D-riem op de 1.6 clio's?

[ Voor 21% gewijzigd door KillaZ op 27-04-2013 16:30 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperlamers
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-07 14:36

Jasperlamers

Carpe Diem!

melcon welke kleur velgen zijn het naamelijk moeilijk te zeggen vanaf de foto ;) wel heel erg mooie auto (y)

. MacBook Pro 13"  iPad (2017)  iPhone XS  AirPods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
* Ophidian mag uit de lijst! Per zaterdag ben ik Renault rijder af! :D Na twee jaar werd het weer eens tijd voor wat anders ;)

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Laatst online: 17-09 23:05

Klippy

Still Game

Ophidian schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 21:25:
* Ophidian mag uit de lijst! Per zaterdag ben ik Renault rijder af! :D Na twee jaar werd het weer eens tijd voor wat anders ;)
Wat wordt het?
Ben wel benieuwd, mijn Twingo moet nog een jaartje mee denk ik, maar weet nog niet wat het wordt daarna.

Zo'n Clio als melcon is wel een optie, mooie wagen :) Maar ik zou minimaal een Dynamique willen met climate control en dat vind ik best prijzig :P

[ Voor 16% gewijzigd door Klippy op 27-04-2013 21:41 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ophidian schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 21:25:
Is goed, helaas haha. :P Ik ben ook wel benieuwd wat de volgende gaat worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@Jasper, Ivory, soort van gebroken wit :)

@klippy, de dynamique zoals ik hem heb (dynamique, alle opties behalve pana dak, parkeer sensoren en R-Link) heeft dezelfde catalogus waarde als een kale (!) polo slow motion. Mischien veel geld maar prijzig zou ik het niet willen noemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
KillaZ schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 16:28:
Omdat de schoonmoeder een 1.6 16v'tje heeft, vandaag eens de brug op met dat ding. Ziet er nog goed uit.
Meteen een offerte laten maken voor de D-riem, die nog nooit vervangen is (ding is 10 jaar oud en 80 k op de klok :o ): €655,-. Volgens mij moet dat goedkoper kunnen, hoewel de 16v een kutblok is begreep ik al.

Zal ook zo duur zijn omdat de waterpomp in die distributie zit, dus die wordt meteen meegenomen bij het vervangen. Daarnaast kun je er gewoon slecht bij, zoals eigenlijk het geval is bij alle huidige Renaults.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

Is dat incl. Waterpomp en V-snaar? Dan valt dat wel mee qua prijs.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

melcon schreef op zondag 28 april 2013 @ 21:39:
@Jasper, Ivory, soort van gebroken wit :)

@klippy, de dynamique zoals ik hem heb (dynamique, alle opties behalve pana dak, parkeer sensoren en R-Link) heeft dezelfde catalogus waarde als een kale (!) polo slow motion. Mischien veel geld maar prijzig zou ik het niet willen noemen ;)
ik wilde ook de dynamique, pana roof is leuk, maar ook keyless entry en starten, en iets simpels als electrische ramen achterin kan niet op andere uitvoeringen.

Ik kon (hopelijk, leverdatum auto is na het verlopen van mijn contract :S ) dan wel weer parkeersensoren nemen even als privacy glass en pack introduction nemen binnen mijn lease budget. Ik hoop dus dat ik over een paar maanden ook de TS in kan :D

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:39
Mijn nieuwe auto sinds 9 december 2012, mag opgenomen worden in de startpost!

Renault Twingo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@Sagat, pana roof heb ik dan weer helemaal niets mee, net als parkeer sensoren. R-Link was me te lang wachten (destijds verwachting Juni, mogelijk Mei) maar had ik denk ik wel leuk gevonden :)

Ik hoop met je mee, al een kleur in gedachten?

@Lelletje, mooi kleurtje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

KillaZ schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 16:28:

Bij wat voor een toko stond hij op de brug? Dat zal voor een groot deel ook de prijs bepalen.

Mijn D-riem en waterpomp van mijn megane (1.4 blok) zijn destijds voor €440,- vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Laatst online: 17-09 23:05

Klippy

Still Game

melcon schreef op zondag 28 april 2013 @ 21:39:

Dan heb ik het verkeerd verwoord :) Is zeker geen dure auto voor wat je krijgt, doet Renault goed. Geldt ook voor de Megane en dat is ook de reden geweest dat ik toen voor de Twingo ging, de meest complete auto voor je geld.
Bij mij zou het wel een benzine worden, maar dat past op dit moment net niet binnen mijn budget voor een privé auto, dus ik denk dat het een jonge 2e hands gaat worden over een jaartje, anders is me die afschrijving het geld niet waard :)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mklcln
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-09 23:28
melcon schreef op maandag 22 april 2013 @ 21:37:
Joopie, deze mag erbij in de start post ;)

(afgelopen donderdag opgehaald 8) )

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Nice ik heb ook sinds begin april ongeveer dezelfde auto :P .
Heb jij toevallig al je telefoon gepaired met bluetooth?
Ik merk dat deze maar over 1 box gaat en volume is standaard best zacht met HTC One X.
Heb jij hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
mklcln schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 09:35:
[...]

Nice ik heb ook sinds begin april ongeveer dezelfde auto :P .
Heb jij toevallig al je telefoon gepaired met bluetooth?
Ik merk dat deze maar over 1 box gaat en volume is standaard best zacht met HTC One X.
Heb jij hier ook last van?
Ik heb zelf geen Clio maar een Megane en daar gaat het toch echt over alle luidsprekers. Daarnaast moet je even kijken of je bluetooth volume op je telefoon zelf wel hoog genoeg staat. Zodra je verbonden bent met bluetooth kan je adv je volume knoppen op je One X het volume verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Ik heb een Desire (S), verder geen problemen, moest inderdaad wel even bluetooth volume verhogen 1e keer ander is het wel erg zacht (moest in de laguna op de radio het volume wat verlagen anders staat het weer erg hard :P). Maar gaat wel over alle speakers en geen klachten over verstaanbaarheid. Dat je gewoon door je telefoonboek kan bladeren en zoeken is echt top en ideaal!

* Ik heb wel een custom rom (DesireXS) er op, daar zal vast ook verschil in zitten.

@Klippy, als je hem zelf gaat kopen zou ik inderdaad wachten op een jong gebruikte, een nieuwe auto kopen is de slechtste investering die je kan doen :P

[ Voor 14% gewijzigd door melcon op 01-05-2013 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

melcon schreef op maandag 29 april 2013 @ 16:04:
@Sagat, pana roof heb ik dan weer helemaal niets mee, net als parkeer sensoren. R-Link was me te lang wachten (destijds verwachting Juni, mogelijk Mei) maar had ik denk ik wel leuk gevonden :)

Ik hoop met je mee, al een kleur in gedachten?

@Lelletje, mooi kleurtje!
Ik weet dat vrienden van ons een pana roof hebben in een peugot en daar vinden vooral de kids het erg leuk. Ik wordt er zelf niet heel erg warm of koud van, dus zou het alleen voor mezelf idd ook niet doen denk ik. Parkeer sensoren kan je prima zonder, maar ik vind het toch wel erg fijn.

R-link was bij mij niet mogelijk dus niet naar gekeken. Vat ik het correct samen dat het enige verschil met de standaard radio+nav is dat je traffic info hebt, en verder meer info over de auto zelf? (dat is wat ik me herinner van mijn gesprek bij de dealer hierover).

En thanks voor het hopen, de auto is wel al besteld, de kleur is 'rouge flamme'.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
R-Link is vooral inderdaad wat leuke extra's, er zit b.v. ook een app store in en je kan er dus apps op installeren. Dus niet verplicht, de MediaNAV voldoet ook uitstekend maar als er destijds meer zekerheid was over de levertijd had ik het vinkje wel gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mklcln
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-09 23:28
melcon schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 11:04:
Ik heb een Desire (S), verder geen problemen, moest inderdaad wel even bluetooth volume verhogen 1e keer ander is het wel erg zacht (moest in de laguna op de radio het volume wat verlagen anders staat het weer erg hard :P). Maar gaat wel over alle speakers en geen klachten over verstaanbaarheid. Dat je gewoon door je telefoonboek kan bladeren en zoeken is echt top en ideaal!

* Ik heb wel een custom rom (DesireXS) er op, daar zal vast ook verschil in zitten.

@Klippy, als je hem zelf gaat kopen zou ik inderdaad wachten op een jong gebruikte, een nieuwe auto kopen is de slechtste investering die je kan doen :P
Mmm ik zal het eens met een andere telefoon proberen want bij mij gaat die alleen over de bestuurderskant (het geluid). Daarnaast is het redelijk zacht en ik moet hem dan vrij hard zetten. Hoop niet dat dit een defect is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
melcon schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 11:50:
R-Link is vooral inderdaad wat leuke extra's, er zit b.v. ook een app store in en je kan er dus apps op installeren. Dus niet verplicht, de MediaNAV voldoet ook uitstekend maar als er destijds meer zekerheid was over de levertijd had ik het vinkje wel gezet.
R-Link heeft ook TomTom Live-services, dat heeft MediaNAV vziw niet. Alleen al daarom zou ik dat vinkje toch gezet hebben :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

mklcln schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 13:30:
[...]

Mmm ik zal het eens met een andere telefoon proberen want bij mij gaat die alleen over de bestuurderskant (het geluid). Daarnaast is het redelijk zacht en ik moet hem dan vrij hard zetten. Hoop niet dat dit een defect is :(
Tijdens mijn proefrit had ik het idee dat het geluid idd alleen vanuit de bestuurderskant kwam. Ik heb een iphone 4. Verder niet getweaked aan bt settings, dus daarover kan ik weinig zeggen.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@Pausebreak, ik woon in Drenthe en reis naar Groningen, files, wat zijn dat? ;)

Niet te vergeten, flitsmeister geeft ook files aan... als dat nou op die R-Link kan dan zou het echt ideaal zijn 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
melcon schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 16:22:
@Pausebreak, ik woon in Drenthe en reis naar Groningen, files, wat zijn dat? ;)

Niet te vergeten, flitsmeister geeft ook files aan... als dat nou op die R-Link kan dan zou het echt ideaal zijn 8)
Dat zijn die dingen in en rondom Groningen ;) :*) Maar goed, voor jou niet heel boeiend dus, voor mij wel. Niet dat ik een Clio IV kan betalen, maar toch :+

Ik heb geen flitsmeister maar flitsnav, ook erg handig!

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Ja klopt, vooral in Groningen waar ik niet kom :D (ga rechtdoor / onderdoor op julianaplein dus nooit ergens last van :o ). Flitsnav geeft vast ook files aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedersPeugeot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-03 14:56
Hi all. Ik heb een Mégane III Estate GT-line oktober 2012. Fijne wagen, 14%, 17", leer, dakje, Bose, Carminat. Top! Aantal vragen:

Waar zit de OBD2 stekker? Volgens mij boven het dekseltje voor de pook. Serieus strak vast, maar even gestopt met los proberen te trekken :X Ik heb zo'n module gekocht via dx, gewoon voor de interesse.

Koppelen Android foon gaat prima, echter telefoonboek leegtrekken gaat niet. Tevens is het geluid serieus crap als ik spreek (tenminste, ik krijg errug veel commentaar: niet te verstaan, onduidelijk). Lost een software update dit op, en... als echte tweaker kennende: kunnen we dat zelf? 8)

Grtz

Mary had a crypto key...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Ik heb totaal geen problemen met mijn Android toestellen. Misschien is het een instelling in de telefoon die niet goed staat? Probeer het eens met een ander toestel.

Pagina: 1 ... 7 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.