Het grote Renault topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 26 Laatste
Acties:
  • 147.814 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09 14:17
Inderdaad, wat vaak vergeten wordt is dat ruitenwissers een beperkte levensduur hebben. Dit is 3 tot 6 maanden, daarna dienen ze vervangen te worden.

(oke tuurlijk, dat doet niemand, die van mij zijn al anderhalf jaar oud :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:40
Ik vervang die dingen gewoon zodra ze gaan strepen, werkt tot nu toe prima. Dat is inderdaad wel zo ongeveer om het half jaar, maar gelukkig zijn die Halfords eigen merk dingen niet superduur ;)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:57

Christiano007

Ich bin der champion

Weet iemand hoe je in godsnaam de regensensor uit zet zodat de ruitenwissers weer gewoon via de interval gaan?

Ik word er he-le-maal gek van, de regensensor zorgt ervoor dat de ruitenwisser vaak als een gek gaat wissen terwijl het amper regent. En dan staat hij al op zijn langzaamst. De handleiding is zo onduidelijk als maar kan.

Clio 2.

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 15:46
Altans in de megane :+ zal niet anders zijn in de clio.

Hellemaal omhoog uit. 1 beneden is auto 2 naar beneden langzaam interval 3 snel interval 4 continue

BTW.. De auto is van 6 december.. wissers zijn dus nieuw :) denk niet dat het in de zomer erg was opgevallen. Strepen trekken dan wel redelijk weg als het gewoon nat is.. Maar bij vuil water zoals pekel water e.d. dan zie je duidelijk een probleem ontstaan op de ruit als je ruitenwissers niet goed functioneren.

Daarnaast zal renault niet staan springen voor het vervangen van de ruit :+ daar dan ook volledig nieuwe sensor unit geplaatst moet worden deze zit op de ruit met 2 componenten vast gelijmd.

Ik heb gevraagd of het mogelijk niet de motor arm is.. maar dat schijnt zo niet te zijn.. ook vergeleken met andere megane ook 2012 die heeft het probleem niet dus vandaar dat ze denken dat de ruit een defect heeft

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:26

timovd

Voorsprong door techniek

Is inderdaad niet anders in de Clio. Als je die ring naar je toe haalt, is hij minder gevoelig, dat heeft niets met snelheid te maken.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Ik vind de 'langzame' interval anders wel snel. Ik ben gewend dat de langzame interval echt wel een paar sec. Duurt voordat hij weer gaat wissen. In stand 2 is dat gewoon continu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Je kunt met de ring de sensor ook gewoon minder gevoelig afstellen. Misschien dat dat ook al een en ander voor je oplost. Daarnaast zou je nog kunnen overwegen om je ruit te behandelen met zoiets als RainClear.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Dealer heeft me gebeld..

Goed en Slecht nieuws!!

Goede nieuws.. De robot die de vooruit heeft geplaatst had waarschijnlijk geen afstand buisjes meer om het raam van de sponing af te houden.. Dus de ruit is er uit gesneden en volledig opnieuw gekit. Het raam ligt er nu dus wel goed in. raam lag dus ong 3mm te diep.

Slechte nieuws.. De auto kan ik pas morgen avond terug krijgen.. Kit moet minstens 12 uur drogen en hierna moet renault nog een aantal tesjes uitvoeren om te kijken of de electronica van de regensensor e.d. nog goed functioneert. al met al hebben ze dus ruim 2 dagen werk door 2 kleine afstandsbuisjes van ong 1 euro :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Grappig, heb ongeveer hetzelfde probleem. Straks even kijken of ik de ruitenwissers ook kan laten 'zweven'. :P

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

PauseBreak schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 17:02:
Je kunt met de ring de sensor ook gewoon minder gevoelig afstellen. Misschien dat dat ook al een en ander voor je oplost. Daarnaast zou je nog kunnen overwegen om je ruit te behandelen met zoiets als RainClear.
Die staat al op het minst gevoelig. En gaat dan al tekeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
PauseBreak schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 16:41:
Wat voor Laguna heb je dan? Ik heb daar bij nog geen enkele Laguna problemen mee gehad tot nu toe. Zelfs niet met de Laguna II phase 1 :P
2010 model dus dat is de Laguna 3 geloof ik..volgende beurt wissers laten vervangen maar gaat volgens mij weinig helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
De laguna 3 van mijn ouders heeft dat probleem in elk geval niet, dus het is niet auto gerelateerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Christiano007 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 22:29:
[...]

Die staat al op het minst gevoelig. En gaat dan al tekeer.
Nou ja, dan zou je kunnen overwegen om je ruiten te behandelen met rainclear of iets dergelijks. Sowieso helpt het om je ruit goed schoon te houden, dus regelmatig even zelf wassen :)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
PauseBreak schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 15:01:
[...]

Nou ja, dan zou je kunnen overwegen om je ruiten te behandelen met rainclear of iets dergelijks. Sowieso helpt het om je ruit goed schoon te houden, dus regelmatig even zelf wassen :)
idd heb gemerkt als mn ruit/sensor gebied vuil is de sensor overgevoelig reageert.. regelmatig schoonhouden s dan wel een must indien je de auto stand gebruikt.

Vanmiddag de auto opgehaald.. Gisteren avond nog wel snel wat uit de auto moeten halen omdat ik niet verwachte dat de auto 2 dagen achter zou blijven. anyway :+

Probleem met de wissers lijkt opgelost maar het heeft ng niet geregend.. OWel mooie service van de dealer. hebben mn auto van binnen en buiten een poetsbeurt gegeven iets wat ik dit weekend eigenlijk wilde doen :+

Netjes gewassen, Overal een vochtig doekje langsgehaald en flink met de stofzuiger in de weer geweest :) me happy scheelt mij weer een middagje boenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoetnik385
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 22:02
Een vraag voor de Renault kenners hier:
Ik mag een nieuwe lease-bolide gaan bestellen en (verassing!) de Megane Estate staat op dit moment bovenaan het lijstje met kandidaten.
Mijn keuze lijkt te gaan vallen op de 14% dCI 110 GT-Line. Tot zover geen probleem.
Maar dan de keuze van eventuele extra's. Die vind ik lastiger.
Geluid: De Bose-uitbreiding (€695,-), Arkamys (€295) of standaard? Ik heb hier wat minder enthousiaste reacties over Bose gehoord, maar is zo'n Arkamys upgrade het geld waard?
Ik twijfel verder nog over het Visio-systeem met lane departure warning en groot licht assistent. Aanrader of lekker weglaten?

www.steamloco.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:22
Mijn tip, neem een Arkamys (3d?) uitbreiding en laat die Bose uitvoering links liggen. Je kan mi beter een aparte subwoofer aanschaffen en ben je nog goedkoper uit voor beter geluid. Je hebt bijvoorbeeld een aantal pioneer varianten die je onder de stoel kan monteren, in het reservewiel of kofferbak.

Voordeel is dat je niet met die rare verhoging van de vloer zit aan de passagierskant (hoe hebben ze dat nou kunnen verzinnen??) en dat je meer mogelijkheden hebt met instellen van je subwoofer. Ik heb de TS-WX110A en die heb ik "erbij gepraat" en laten installeren door de dealer. Dit moet jou ook wel lukken denk ik.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-09 12:37

Griffin

Is mythical

Spoetnik385 schreef op maandag 04 februari 2013 @ 08:08:
Een vraag voor de Renault kenners hier:
Ik mag een nieuwe lease-bolide gaan bestellen en (verassing!) de Megane Estate staat op dit moment bovenaan het lijstje met kandidaten.
Mijn keuze lijkt te gaan vallen op de 14% dCI 110 GT-Line. Tot zover geen probleem.
Maar dan de keuze van eventuele extra's. Die vind ik lastiger.
Geluid: De Bose-uitbreiding (€695,-), Arkamys (€295) of standaard? Ik heb hier wat minder enthousiaste reacties over Bose gehoord, maar is zo'n Arkamys upgrade het geld waard?
Ik twijfel verder nog over het Visio-systeem met lane departure warning en groot licht assistent. Aanrader of lekker weglaten?
Wat ik gehoord heb is het groot licht assistent echt een misser. En het is natuurlijk aan jou of je het fijn vind dat je een piepje hoort elke keer als je een rijstrook wisselt zonder richting aan te geven. (/me gebruikt de richting aanwijzer altijd, maar sommige mensen doen dat liever niet).

Verder wat betreft de Megane, ik heb net de lease auto mogen bestellen en lang was de Megane de auto die ik wilde bestellen. Het is echter toch een hele andere auto geworden. Namelijk de nieuwe Toyota Auris Sports Tourer. Ik vond de auto completer dan de Megane en ook beter zitten qua stoelen (ivm de Bose uitvoering).
Ik zeg natuurlijk nu niet dat de Megane slecht is, maar misschien zou je eens naar de Auris (Hybride) kunnen kijken aangezien het ook 14% is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Ik heb zelf de GT-Line HB ..

Moet zeggen dat de LaneDepature alleen handig is bvoij lange ritjes of bij vermoeidheid. Verder slaat dat ding nooit op tilt. Aangezien ik wel regelmatig op wegen zonder verlichting rij is groot licht ass best handig. Behalve als er mensen voor je rijden. Maar tegen ligers wordt toch wel altijd het licht gedempt.

Ik heb ook de Bose set er in laten zetten. Geeft voor mij mooi geluid alleen jammer dat ze de Sub in de vloer van de bijrijder hebben geplaatst. had best onder de stoel of anders in de achterbak kunnen worden geplaatst. Heb 1 keer een reset onderweg gehad verder niets bijzonders.

De stoelen vind ik heerlijk zitten. Ook in de auto zonder kuipstoelen gezetten. Maar daar zou ik dus nooit in willen rijden. Enige waar ik spijt van heb is dat ik geen xeon heb gekozen. Het schuifdak zag ik niet zitten omdat je nogal het hemel plafond naar beneden brengt. Verder vrij complete auto.. Heb dan wel de 17" variant :) Dec 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky-Shirt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:43

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Dat Bose systeem bevalt mij prima. Klinkt niet verkeerd en voor 695 euro ga ik niet zelf een subwoofer inclusief alle kabels plaatsen in een nieuwe auto. Wat ik het meest mis bij de audioinstallatie is de tijdsduur / playtime van een nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:22
Dat moet je ook niet zelf doen, dat moet je tijdens je onderhandelingen gewoon door de dealer laten doen.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Of ga gewoon even luisteren naar een auto met bose/subwoofer en ééntje zonder en bepaal of je daar uberhaupt wel behoefte aan hebt. Geluid is heel persoonlijk, mischien ben je wel al meer dan tevreden met arkamys.

Tsjah die auris, als je naar een megane kijkt dan ga je denk ik niet naar een grijze muis als de auris kijken :P Oké, het is niet zo'n gedrocht als de prius maar of je er vrolijk van moet worden... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Vandaag de Clio IV besteld, bleek ook nog een hoger mobiliteits budget dan gedacht te hebben.
Dus het is het volgende geworden:
Clio IV 1.5 Dci S&S Dynamique
Kleur: Etoile GNE
Pack look exterieur Ivoire
Kleur velgen Ivoire
Pack comfort extra
(dus climate control, regen+licht sensor, elektrisch bediende ruiten rondom, elektrisch inklapbare buitenspiegels, etc.)

Dus ik blij, nu 8 weken geduld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 06:58
Ik hoop met een bruin dashboard? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

8 Weken, das niet lang ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
El-Loco schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 22:20:
Ik hoop met een bruin dashboard? :P
Nee, een rode :+

Btw, geen R-Link dus melcon?

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 06:58
Zwart ext. + rood int. is gaaaaf. Gefeliciteerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Ik heb geen idee of dat echt zo is he, El-Loco. Het is wat ik zou doen :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Gewoon zwart dashboard jongens, sorry :P

Geen R-Link inderdaad, dit wordt op zijn vroegst in Mei/Juni verwachte en zo lang ga ik niet wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Het rode dashboard heb ik wel besteld :7

Clio IV 1.5 Dci
Uitvoering: Dynamique
Kleur: Noire
Pack look exterieur: Rouge
Kleur velgen: Noir
Pack Lumiere (vast glazen dak, donkere achterruiten)
Rood dashboard & rood/zwarte bekleding

En ook hier nog een week of 8 wachten :)

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Gefeliciteerd, en nu mogen we geduld hebben :'( O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Beide gefeliciteerd en succes met wachten ;)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Laatst online: 11:00
Inmiddels is mijn Twingo alweer bijna 2 jaar oud en mag hij binnenkort voor een beurt. Een offerte leert mij dat dat 258 euro mag kosten bij de dealer. Nou wilde ik dat daar laten doen, aangezien ik dan de garantie nog even wilde uitbreiden. Dit kostte voorheen 300 euro om uit te breiden met 2 jaar, maar zoals met alles is dat inmiddels al duurder geworden...

Echter bekijk ik nu de nieuwe tarieven en dan mag ik voor 2 jaar extra 329 betalen (vroeger was het 2 jaar extra of 100.000km, nu maar 60.000km). Als ik dan naar de algemene voorwaarden kijk onder kopje 12 uitsluitingen, vraag ik mij af waarom dit nog interessant zou zijn. Bijna alles is immers uitgesloten. Daarbij vraag ik me af wat de kans is dat we enorm veel kosten krijgen aan de Twingo de komende 6 maanden, dat zal de tijd zijn dat hij nog ongeveer bij ons is... Binnen nu en oktober zal hij namelijk ingeruild worden op iets met 5 deuren.

Iemand ervaring met de Garantie Plus?? Wat is wijsheid? :/ Als ik de garantie niet laat uitbreiden, hoef ik ook niet speciaal naar de dealer voor de beurt. Ik kan er ook voor kiezen om alleen de Renault Route service te nemen a 45 euro per jaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Ophidian op 11-02-2013 18:04 ]

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Lol krijg je dat er niet eens bij als je je auto dealer laat onderhouden? :X
En als ze zich zo erg gaan uitsluiten van garantie en je hebt geen risicovol blok om maar iets te noemen dan zou ik het niet doen. Je hebt een jonge auto en de kans dat er dan wat misgaat is zo klein. Dure dingen zoals een koppeling edg zal allemaal de komende ton nog meevallen. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 18:03

Barrycade

Through the...

Als je 'm /d'r toch al gaat inruilen zou ik niets meer qua service betalen. Gewoon een simpele beurt laten geven bij de dealer (als je van plan bent om weer Renault te gaan kopen).

Zo niet, gewoon een vakgarage/kwik-fit opzoeken en kleine buurt laten doen voor minder dan de 285 euro. Wij hebben een Twingo die nu 5 jaar oud is (met 70k) en die mankeert niets wat garantie zou dekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@joopie, bij welke dealer krijg ik gratis garantie als ik m'n auto daar laat onderhouden dan :P?
Garantie krijg je bij de dealer als je een auto koopt (3/6/12 maanden afhankelijk van de aankoopwaarde en wat je bijkoopt). Wil je na afloop van die periode de garantie verlengen dan kan dat tegen een bepaald bedrag waarbij echter wel meer uitsluitingen gelden als bij de aankoop garantie. Meestal niet interessant en zou ik niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Ik denk dat Joopie de Route Service bedoelde.
Bij mijn dealer krijg je Route Service gratis als je daar je onderhoud doet. Maar ik ben al lid van de ANWB dus dat zou alleen handig zijn voor het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Laatst online: 11:00
Mijn mening wordt alleen maar bevestigd. Deze auto is voor november dit jaar ingewisseld voor iets groters. Mijn ouders nemen hem dan over. Ik heb net ook even met ze overlegd, aangezien er eigenlijk weinig kans is op grote problemen vinden zij het ook niet zo nodig. Daar komt nog bij dat ik over anderhalve maand met een goed betaalde baan start.

Ik laat deze beurt nog wel even uitvoeren bij de dealer voor de lakgarantie (die is dan weer 3 jaar... :S), maar laat de aanvullende garantie zitten.

Al met al vind ik het maar schokkend dat deze aanvullende garantie eigenlijk vrijwel niets dekt. We zijn echter niet anders gewend tegenwoordig ;)

@ Jopie, uiteraard heb je garantie op de beurt, maar dat is geen uitbreiding van de fabrieksgarantie. Dan krijg ik alleen garantie op het olieverversen en een nieuw pollen filter :P Zal eens nakijken of routeservice er ook bij zit na een beurtje.

Edit: ** Renault Route Service is gratis indien het My Renault lidmaatschap is aangeschaft in combinatie met onderhoud en/of APK en/of reparaties door de Renault-dealer.

Mooi, scheelt ook weer 45 euro :9

[ Voor 10% gewijzigd door Ophidian op 11-02-2013 22:46 ]

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Lak en plaatwerkgarantie is altijd langer, lak is meestal 3 tot 5 jaar, plaatwerk 12 tot 15 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Auto wordt toch met 5 jaar garantie gegeven?? Daarnaast als je een nieuwe auto aanschaf en de auto gaat na 18 maanden kapot door normaal gebruik en geen onevenredige ilometers en dealer wil daar niets aan doen. kan je toch nog je recht halen??

Beetje zuur zijn als ineens je schokdepers het begeven terwijl die dingen toch vaan 10 jaar al dan niet langer mee horen te gaan.. Vervangen van die dingen zijn toch kostbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Garantie is afhankelijk van de auto die je koopt (twingo heeft korter als een espace b.v.). Als je binnen 3 jaar 160.000 km aflegt kunnen je schokdempers best wel al versleten zijn afhankelijk van de kwaliteit van het wegdek waar je het meeste overheen gereden hebt. Op die leeftijd krijg je uiteraard wel een coulance maar niet volledig, gezien de afgelegde afstand ook niet meer dan logisch.

Als ze na 10.000 km en 3 maanden stuk zijn krijg je uiteraard nieuwe zonder kosten. Evenals wanneer je binnen de afsgesproken tijd en km's zit van de garantie uiteraard. De fabrikant zegt gewoon bij normaal gebruik gaat er niets stuk binnen x of x km, daar krijg je garantie op. Gaat het daarbuiten stuk zullen in elk geval een deel v/d kosten voor jezelf zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Barrycade schreef op maandag 11 februari 2013 @ 22:43:
Ik denk dat Joopie de Route Service bedoelde.
Bij mijn dealer krijg je Route Service gratis als je daar je onderhoud doet. Maar ik ben al lid van de ANWB dus dat zou alleen handig zijn voor het buitenland.
Klopt idd, dat bedoelde ik dus ook. :) Bij mijn vorige auto die ik wel dealer liet onderhouden had ik ook zoiets erbij en scheelde een hoop geld voor ANWB Europa. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Ah oke duidelijk O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-09 07:46
Sinds het ijs krabben van de week, raakt mijn rechter ruitenwisser de voorruit niet helemaal goed.
Het gaat in dit geval om een Clio Estate uit 2011. Is dit iets wat ik zelf kan fixen, of wordt dat een ritje naar de dealer?

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ritchie schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 10:38:
Sinds het ijs krabben van de week, raakt mijn rechter ruitenwisser de voorruit niet helemaal goed.
Het gaat in dit geval om een Clio Estate uit 2011. Is dit iets wat ik zelf kan fixen, of wordt dat een ritje naar de dealer?
Dat hangt er vanaf van wat er kapot is hé...

Alleen ijs krabben gaat een wisser niet kapot, dus ik gok dat je iets hebt geramt of verbogen, maar wat... tjah...

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-09 07:46
Als je zoiets met beleid doet, kan je weinig stuk maken lijkt mij.

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Ligt er ook aan hoe handig je bent ;)

Maar heb je strepen of raakt de wisser het raam gewoon niet meer? 1e is nieuw setje (en ze zijn redelijk duur bij de dealer 50 euro) 2e zou kunnen betekenen dat je de arm verbogen hebt. Ze vallen achter de motorkap in rust stand en als je ze van het raam aftrekt dan heb je kans dat je 'm verbogen hebt. Dealer zal dan ook gaan buigen. Dus dat zou je ook zelf kunnen proberen toch?

• melcon
Verwachte leverdatum binnengekregen, 30 Maart 2013 8)

• Bartjeh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:27
melcon schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 15:33:
Verwachte leverdatum binnengekregen, 30 Maart 2013 8)
Wat heb je besteld? Ik kan het zo snel niet terugvinden in de laatste pagina's :p

• timovd
  • Laatst online: 11:26

timovd

Voorsprong door techniek

melcon schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 17:25:
Vandaag de Clio IV besteld, bleek ook nog een hoger mobiliteits budget dan gedacht te hebben.
Dus het is het volgende geworden:
Clio IV 1.5 Dci S&S Dynamique
Kleur: Etoile GNE
Pack look exterieur Ivoire
Kleur velgen Ivoire
Pack comfort extra
(dus climate control, regen+licht sensor, elektrisch bediende ruiten rondom, elektrisch inklapbare buitenspiegels, etc.)

Dus ik blij, nu 8 weken geduld :P
Leuk bakkie. Wat betaal je per maand (inclusief brandstof) als ik vragen mag?

[ Voor 7% gewijzigd door timovd op 14-02-2013 16:06 ]

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• Bartjeh
timovd schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 16:05:
[...]

Leuk bakkie. Wat betaal je per maand (inclusief brandstof) als ik vragen mag?
Ahh, inderdaad mooi bakkie hoor. Die facelift is goed gelukt :)

• PauseBreak
Het is een heel nieuw model Bartjeh, geen facelift :+

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@timovd, dat mag zeker, 520 incl. brandstof, dus dat is mooi acceptabel :)
Blijft er ook nog royaal wat over van het mob. budget :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
melcon schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 11:51:
@timovd, dat mag zeker, 520 incl. brandstof, dus dat is mooi acceptabel :)
Blijft er ook nog royaal wat over van het mob. budget :)
Bijna net zo duur als een Megane HB GT-Line :S

ik betaal inc winterbanden ophalen voor beurt e.d. mobiliteits garantie 2 inc buitenland binnen europa 552euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeh
To_Tall schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 15:49:
[...]

Bijna net zo duur als een Megane HB GT-Line :S

ik betaal inc winterbanden ophalen voor beurt e.d. mobiliteits garantie 2 inc buitenland binnen europa 552euro
Dan ben ik benieuwd waar jij leased. Megane HB Bose edition zit ik ff over de 700 euro inclusief brandstof. (Zodra ik hem heb.. :P )

[ Voor 3% gewijzigd door Bartjeh op 20-02-2013 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Houd er rekening mee dat de looptijd en het aantal kilometers ook invloed hebben op het leasetarief. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Joni schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 15:56:
Houd er rekening mee dat de looptijd en het aantal kilometers ook invloed hebben op het leasetarief. :)
En natuurlijk ook de overige opties erop
- Panorama dak
- xenon
- ....

• melcon
Inderdaad, er speelt wel iets meer mee dan alleen het model auto, dit is overigens ook incl. winterbanden.
Megane HB Bose komt bij ons ook op 700, maar ik heb al een laguna voor de deur staan (die 1600 kg mag trekken) dus een megane vond ik een beetje overdreven ;) hoe dan liever wat van mijn mob. budget over :)

• Bartjeh
melcon schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 08:56:
Inderdaad, er speelt wel iets meer mee dan alleen het model auto, dit is overigens ook incl. winterbanden.
Megane HB Bose komt bij ons ook op 700, maar ik heb al een laguna voor de deur staan (die 1600 kg mag trekken) dus een megane vond ik een beetje overdreven ;) hoe dan liever wat van mijn mob. budget over :)
Dat er meer mee speelt dan alleen model snap ik ook wel :) Echter is GT-line een stap duurder dan Bose en zo ontzettend veel opties heb ik niet gekozen. Daarom leek 5xx voor een GT-line mij erg goedkoop.

En logische beslissing dan als je ook al een laguna hebt staan! Hoe dan ook is ook de Clio een mooie auto

• melcon
Dat ben ik geheel met je eens, 500 voor een GT-line megane is erg goedkoop!
Zeker, clio ga ik wel van genieten, heb zo ongeveer alle opties behalve parkeersensoren en panoramisch dak welke ik beide niet interessant vind :P

[ Voor 49% gewijzigd door melcon op 21-02-2013 13:30 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ik kom trouwens een bekende tegen op Youtube:

Moet zeggen toch leuke auto's. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:55
melcon schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 13:29:
Zeker, clio ga ik wel van genieten, heb zo ongeveer alle opties behalve parkeersensoren en panoramisch dak welke ik beide niet interessant vind :P
Heb je hem besteld met R-Link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Nee dat komt pas in mei c,q, juni en daar was ik niet van plan op te gaan wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.e.s
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-09 19:57
Zo mijn vriendin had laatst een apart probleem met haar clio, fase 2 1.4 16v.

Ze ging 's ochtends naar werk en na 5 minuten rijden viel de auto uit bij het stoplicht en gingen alle lampjes branden. Vervolgens starte zij de auto en bleef het service lampje branden. Toen heeft zij de auto op een veilige plek geparkeerd en mij gebeld. Toen ik er aan kwam en we van auto verwisselden ging het service lampje niet meer branden. Vandaag nog 5 a 10 minuten gereden en er brand geen service lampje. Ook merk ik geen verschil in performance en geluid. En heeft de auto nog voldoende vloeistoffen. Kortom het lijkt er op dat het probleem zich niet meer voordoet.

Iemand enig idee wat de oorzaak heeft kunnen zijn van het uitvallen van de auto? Ik ben nu een beetje huiverig om mijn vriendin met de auto naar werk te laten gaan zolang ik niet weet wat er aan de hand was.

[ Voor 16% gewijzigd door r.e.s op 23-02-2013 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Wss een fout door een verkeerde waarde van een sensor, even laten uitlezen bij de dealer dan weten ze watrhet wat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.e.s
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-09 19:57
Joopieboy schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 14:43:
Wss een fout door een verkeerde waarde van een sensor, even laten uitlezen bij de dealer dan weten ze watrhet wat. :)
Thanks, wat rekent een dealer hier normaliter voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ik heb geen idee, ik heb bij een auto garage gewerkt en mij kost het ook niks. En als een auto dealer onderhouden is zal dat ook niet veel mogen kosten is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Als de auto in onderhoud is bij de dealer zullen ze het meestal voor niets even voor je uitlezen, kom je er nooit dan zal het uiteraard wat kosten (geloof 40 euro vandaag de dag).

Persoonlijk zou ik er lekker mee doorrijden tot het probleem duidelijker wordt anders wordt het zoeken naar een speld in een hooiberg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Laatst online: 09:57

RvL

RvL schreef op maandag 28 januari 2013 @ 16:01:
[verhaal over dat de radio het niet meer deed na het aanmelden van een S3]

Waarschijnlijke dader: de Samsung Galaxy S3 van m'n vrouw. Dit is de laatste gekoppelde telefoon geweest en ze kwam thuis met de melding dat de radio het niet meer deed.
De S3 is inderdaad de dader geweest. Het loshalen van de accu (zekering is niet te vinden om een of andere reden) lost het probleem weer op.

Overigens is de Galaxy S3 wel te gebruiken met de bluetooth van de Mégane, maar dan moet je het downloaden van het adresboek weigeren. Dat is wat lastig, maar je kan gelukkig wel gebruik blijven maken van het adresboek van de auto.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wat de laatste firmware is voor de audio/Bose??

Nadat ik de problemen met resetten van de radio had doorgegeven aan de dealer (oktober alweer). werd mij verteld dat er een update zou komen in Q1..
Weet iemand of die er al is?? Zou problemen met nieuwere toestellen namelijk oplossen werd mij verteld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:56
Voor diagnose doeleinden zelf maar een CLIP aangeschaft, echt een schat aan informatie wat je allemaal kunt uitlezen!

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8381/8509963734_37904dcd52_c.jpg

Zelf had ik last van een regelmatig terugkerende melding "emissiesysteem controleren", blijkt de achterste lambdasonde te zijn:

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8523/8509963730_f54ec3696d_z.jpg

Nokkenassensor moet ik dus ook nog naar kijken, maar merk daar weinig van. Tevens kun je een hoop parameters zelf instellen, zoals de toon en het volume van de parkeersensoren, taal, eenheden, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Die sensor nokkenas staat er 50% v/d tijd wel in, zou ik me niet druk om maken als de auto goed loopt en goed trekt over het gehele toerengebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merk sinds deze week dat de Tom Tom Live Services ineens weer werkt?
Gaan trouwens om de ingebouwde TT Carminat in mijn Megane..
Reed donderdag naar het westen en er stond een grote file op de A1 en de Tom Tom geeft ineens een alternatieve route..

Ook in Duitsland kreeg ik werkzaamheden en file info door..

Voor de info, ik heb na die 3 maanden proef niet een abo afgesloten ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:36

Sagat

Is pappa x2!

Hallo, hier een ex member (nou ja, nooit eerder gepost, maar ik heb een paar jaar mogen genieten van een oudere laguna uit 2002, helaas wel wat problemen gehad met accu/electra enzo, maar hij reed heerlijk en de ruimte kwam goed van pas toen ik nog 2 buggy's voor de kids moest meenemen).

Momenteel rijdt ik een 09 civic. Eigenlijk naar volle tevredenheid m.u.v. dat ik em geleverd zou krijgen met carkit en navigatie, maar uiteindelijk zonder. En dat de auto boven mijn lease budget zit.
Inmiddels lijkt het erop dat ik een andere auto mag uitzoeken (lang verhaal). En een nieuwe clio estate lijkt erg goed bij mijn wensen te passen. Zijn er al mensen hier die er een rijden? Zijn er grote voor- of nadelen waar ik rekening mee moet houden? Ik heb afgelopen zaterdag een proefritje gemaakt met de benzine versie en het beviel op zich goed. Maar ik was niet instantly overtuigd.

Voor de volledigheid, heb al een proefit gemaakt met een Hyundai i30, opel astra en skoda fabia.
De opel viel tegen, reed erg stug en was ook relatief krap, de hyundai deed niets heel erg fout, maar ook niet heel erg goed en is ook 20% bijtelling, en de skoda reed prima, maar is vind ik lelijk, en het console steeks uit waardoor het in de weg van mijn rechterknie zat... :?

Oftewel bij deze auto's rijdt ik liever door met mijn honda-tje (laat er dan wel een carkit inzeten via de zaak, kost me niets), en neem dan het financiele 'nadeel' maar voor lief. Hoewel jullie waarschijnlijk niet geheel objectief zullen zijn ;) ben ik toch nieuwsgierig wat jullie me adviseren.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Heb je in de clio 4 estate proef gereden? (voor de duidelijkheid ;-) ).

Enige echte nadeel is dat als je hem met R-Link wil je zal moeten wachten tot mei / juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Yup de 2013 versie, benzine, wel hatch ipv station.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinky-H9
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
Zo ook deze maar even gebookmarked aangezien ik vanaf zaterdag een (Megane) Scenic 2.0 16V Dynamique Luxe Automaat met glasdak uit 2004 heb.

Nu ben ik alvast even aan het graven geweest voor het navigatie systeem want ik vermoed dat er geen discs bijzit en dat de software verouderd is. Natuurlijk lang leve Usenet maar dan ... welke moet ik hebben. Het is een navi met kleuren display.

Voor zover ik kon achterhalen is het een Carminat Navigation Informé 1
Afbeeldingslocatie: http://www.gps-carminat.com/fr/images/cni1/affichages/ecran.png
Afbeeldingslocatie: http://www.gps-carminat.com/fr/images/cni1/dispositif/commande.png

Nu ben ik dus op zoek naar de update software om de laatste software op deze unit te krijgen.
Kaarten krijg ik met een beetje geluk van de garage en anders zal het Usenet worden want de Navi zal niet veel gebruikt worden ivm los navigon systeem.

Verder nog eventuele tips om op te letten bij de aflevering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Ik heb een vraag voor de bezitters van een 2012/2013 model Megane met Bose systeem.

In mijn huidige Megane (02-2011, 20% bijtellingsversie) kan ik (op toegang tot menu Instellingen na) alle onderdelen van de radio en telefoon bedienen d.m.v. de satelliet achter het stuur: met het scrollwiel kan ik door de menu's heen, knop linksboven kan ik de audiosource veranderen, rechtsboven is voor de telefoon. Achterop zitten nog twee knoppen om verder in een menu te gaan of er juist uit te gaan (of in geval van USB map in of uit). Onderop zit een knop voor spraakgestuurd bellen. Ook volume en mute ontbreken niet. Kortom, alles kan via deze satelliet. Daarnaast kan ik via bluetooth audio afspelen met mijn telefoon (HTC Sensation)

Nu heb ik tijdelijk een Megane Expression van 08-2012 mee (1.2 Tce) en daarbij kan de satelliet een heel stuk minder. Het scrollwiel lijkt alleen voor het selecteren van de radiozender, de knoppen bovenop hebben een andere functie (links = media, rechts = radio), knoppen achterop de satelliet ontbreken en spraakgestuurd bellen is er ook niet. Alleen volume en mute lijkt dezelfde functie te hebben. Daarnaast dienen alle menu's bediend te worden d.m.v. de grote draaiknop op de radio. Die is tijdens het rijden wat lastig te bereiken. Opvallend is ook dat ik mijn telefoon wel kan koppelen om te bellen, maar niet om audio af te spelen.

Is dit bij de huidige Bose versie ook? Ik mag/moet dit jaar nog een nieuwe auto bestellen en de Megane met Bose staat op het lijstje van kandidaten, maar als het bij de Bose hetzelfde werkt als in de Expression die ik nu mee heb vind ik dat toch wel een hele grote achteruitgang t.o.v. het oude systeem.

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:17

Wok

Dakloos...

^^ Helaas, dat is ook zo in de Bose :-( Die satellietbediening is echt schraal vanaf het 2012 model...

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Dat vind ik echt een grote achteruitgang.

Ik verwacht, maar dat moet ik dan maar eens bij de dealer gaan proberen, dat ik ook bij de Bose problemen heb met audiostreaming vanaf mijn telefoon en dat gebruik ik juist erg vaak. Spotify aan op de telefoon, streamen naar de radio en luisteren maar.

edit: lees net dat audiostreaming waarschijnlijk met de versie van de bluetoothmodule heeft te maken. Dat zou het nog een beetje goed maken

[ Voor 19% gewijzigd door RvL op 06-03-2013 23:16 ]

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Ik werk ook gewoon met audiostreaming in de 2013-versie, dus het kan wel (iig met een iPhone). Verder is de multimedia in de Bose erg schraal, zeker als je bijvoorbeeld Volvo ziet met hun multimediasysteem (met Google Maps, internetradio, Spotify). TomTom is dan nog steeds een dikke plus, maar de rest haalt het wel erg omlaag.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Ik vermoed (kan het niet controleren, vrouw heeft de auto mee) dat er een oude softwareversie op draait. Meestal worden die huurauto's niet zo goed up to date gehouden.

Multimedia is niet alleen schraal in de Bose, maar in ieder model van de Mégane. En dat is jammer want de auto bevalt me prima en wat dat betreft zou ik zo een nieuwe Mégane leasen. Alleen dat multimediasysteem maakt me aan het twijfelen.

De V40 vind ik dan weer wat aan de kleine kant (de kofferbak dan). Niettemin ga ik wel een keer naar kijken, net als naar de nieuwe Octavia. Voor de vorm zal ik ook een keer naar Golf gaan kijken, maar dat vind ik op de afbeeldingen al een hele saaie auto...

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-09 10:24
Meest recente versie van Renault zelf is V32. Bij de CNI1 (die dus met CD's werkt én ook niet werkt zonder CD's) kan je ook de VDO-Dayton non-CIQ cd's gebruiken. Kan je ook navigeren zonder CD dan heb je een CNI2 en ben je gebonden aan de CD's van Renault. Dit zijn de Carminat Informée II CD's :)

Overigens zit je bij een CNI1 beter qua kaartupdates omdat die CD's hetzelfde zijn als de bovengenoemde VDO-Dayton CD's en die altijd veel sneller beschikbaar zijn. BMW bijvoorbeeld gebruikte deze CD's ook voor de Mk1 t/m Mk4 navigatiesystemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinky-H9
@Tha Bulldog ...

Nu begrijp ik alleen van mijn garage dat ze V32 niet hebben. Of die Franse site is V32 (Software Update) ook niet te vinden. Kaarten had ik inmiddels al gevonden ook de VDO versie nu maar hopen dat ze werken :)

Knip, ook dit valt onder warez

[ Voor 11% gewijzigd door PWM op 08-03-2013 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
V32 kunnen ze wel bestellen. Heeft mijn pa ook gedaan, kosten zijn dan zo uit mijn hoofd zo'n €250,-.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinky-H9
Wat jij aangeeft betreft de kaarten ... die zijn niet zozeer het probleem. Ik zoek de daadwerkelijke update voor de unit zelf (software)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Die hoort er bij, is een losse cd waarmee de unit geupdate wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Pinky-H9 schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 14:36:
Wat jij aangeeft betreft de kaarten ... die zijn niet zozeer het probleem. Ik zoek de daadwerkelijke update voor de unit zelf (software)
Er is absoluut GEEN noodzaak tot het updaten van de software! Als hij werkt gewoon laten werken, er komen echt niet op magische wijze een aantal functies bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-09 18:02
Het service lampje in mijn Megane brandt en geeft aan dat de olie ververst moet worden.
Ik heb maandag een afspraak voor een kleine beurt. Ik heb nog twee bolletjes op de oliemeter.Kan het kwaad om morgen nog te rijden? Morgen ook ff peilstok checken.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Pinky-H9 schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 14:36:
melcon schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 15:53:
Die hoort er bij, is een losse cd waarmee de unit geupdate wordt.
Wat melcon zegt. Je krijgt een paar cd's (nogal wat, mijn pa heeft heel europa dus dat duurt even) en een systeemupdate. Is 1 pakket.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Xyphoid schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 22:03:
Het service lampje in mijn Megane brandt en geeft aan dat de olie ververst moet worden.
Ik heb maandag een afspraak voor een kleine beurt. Ik heb nog twee bolletjes op de oliemeter.Kan het kwaad om morgen nog te rijden? Morgen ook ff peilstok checken.
Sowieso met weinig olie rijden is niet goed, dit moet je toch regelmatig controleren en bijvullen. Maar een ritje naar de garage zal het probleem niet zo zijn. Als je hem maar niet ver doortrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-09 18:02
Joopieboy schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 07:32:
[...]

Sowieso met weinig olie rijden is niet goed, dit moet je toch regelmatig controleren en bijvullen. Maar een ritje naar de garage zal het probleem niet zo zijn. Als je hem maar niet ver doortrekt.
Thnx. Heb vanochtend gekeken. Oliepeil stond nog boven het minimum. Ben vandaag van Den Haag naar Ridderkerk en terug geweest. Maandag kleine beurt bij de dealer.
Dat servicelampje is gewoon ruim afgesteld, zodat je ruim vantevoren een waarschuwing krijgt voor onderhoud. Waarschijnlijk kan ik nog wel een paar weken rijden voordat het oliepeil tegen het minimum aankomt.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Die service indicatie (i.c.m. service lampje) gaat puur over de gereden km's versus koude starts, aan de hand daarvan wordt je service interval bepaald. Heeft verders niets te maken met oliepeil, zolang je boven minimum zit gebeurd er ook niets.

@tha_bulldog, bij de dvd navigatie komt er met de update flitspaal waarschuwingen bij, dus het hoeft niet zo te zijn dat er functioneel niets bijkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
@melcon Klopt inderdaad, alleen ging het hier om een CNI1/2 en daarbij is dat (voor zover ik weet) niet zo. Heb zelf met de NAV5 en NAV6 cd's nooit wat gemerkt qua functionaliteit in ieder geval, of heb ik dit mis? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
melcon schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 13:29:
Werkgever betaald 535 om precies te zijn voor de auto per maand ex voorschot bezinne.

Dat is inc Mobiliteits garantie
Winterbanden
Pech hulp binnen en buitenland
Haal en brengservice onderhoud

En de extra opties die ik heb zijn
Privecy glas
BOSE
Visio pakket
Speciaal lak Bleu malte
TT Europa

Fietsendrager
Dak drager
Kleding hanger
Click en GO DVD packet

Via Leaseplan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeh
To_Tall schreef op zondag 10 maart 2013 @ 17:09:
[...]

Werkgever betaald 535 om precies te zijn voor de auto per maand ex voorschot bezinne.

Dat is inc Mobiliteits garantie
Winterbanden
Pech hulp binnen en buitenland
Haal en brengservice onderhoud

En de extra opties die ik heb zijn
Privecy glas
BOSE
Visio pakket
Speciaal lak Bleu malte
TT Europa

Fietsendrager
Dak drager
Kleding hanger
Click en GO DVD packet

Via Leaseplan.
Ahh, exclusief benzine ;) Wij hadden het over inclusief benzine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@tha_bulldog, nee je hebt het helemaal juist :)

Ah ja, dat maakt nogal een verschil ja of je over excl. of incl. benzine praat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Laatst online: 09:00
Sagat schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 10:09:

Oftewel bij deze auto's rijdt ik liever door met mijn honda-tje (laat er dan wel een carkit inzeten via de zaak, kost me niets), en neem dan het financiele 'nadeel' maar voor lief. Hoewel jullie waarschijnlijk niet geheel objectief zullen zijn ;) ben ik toch nieuwsgierig wat jullie me adviseren.
Hoi,

Ik lees hier mee omdat het voor mij ws. ook een Megane estate 14% wordt, binnen ons dankzij de crisis extreem beperkte lease regelement is dat voor mij de meest logische optie.

Elke uitvoering zit >100 euro onder mn budget (in het verleden koos ik altijd wat leuker gemotoriseerde wagens boven mn norm bedrag) en feitelijk is er niks mis met de wagen, al is het natuurlijk een verre van sportief of snel ding. Proefrit viel me niet tegen, al miste ik een paar honderd pk tov de prive auto die ik bij me had :P

Als ik jouw was zou ik lekker die civic houden en genieten van de rijeigenschappen, mits ie niet te duur voor je is uiteraard. En 10 x orgineler dan die megane waar half NL straks in rijdt (al is daar een terechte reden voor uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Euh.....een probleem, ik ga niet voor de Megane, maar voor de Clio. Ga het gewoon maar proberen. Als het heel erg tegenvalt gewoon sneller gaan voor die 180k aan km en dan ben je er weer vanaf :S

Srsly, het financiele weegt gewoon te erg mee, voor vakantie e.d. is het dan nog een optie om iets groters te huren, wat we toch al van plan zijn omdat dan mijn ouders ook nog mee zouden kunnen.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-09 23:09
Van de week bij de dealer geweest op mijn Renault Clio 1.6 16v (dynamique) uit november 2001 in te ruilen voor een nieuwe Renault Twingo. Dealer was me bereid 1700,- te geven, verspreid over 1500,- inruilwaarde en 200,- korting op het model. Is dat een redelijke deal?

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-09 19:54
Zonder iets van kmstand, onderhoud, hoe hij eruit ziet te weten is dat nogal lastig te zeggen.

Zelf heb ik afgelopen oktober voor mijn Clio 1.6 16V(dynamique) met 130k op de teller en een prima staat incl redelijk recent vervangen distributieriem etc nog 2750 euro gekregen waarvan 500 euro korting waren.

Dan even wat anders, weet iemand toevallig of er toen de Clio 3 RS daadwerkelijk te koop kwam veel Clio 2 RS'en te koop zijn komen te staan? Ik hoop daar namelijk wel op want hoe leuk mijn Fiesta ST is, een Clio 3 RS zou toch nog net wat leuker zijn :+
Pagina: 1 ... 6 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.