Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Hebben ze bij jou enig idee waar het aan ligt?
Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...
Lijkt me niet aan m'n rijstijl te liggen. Met deze rijstijl heb ik onder andere een Daewoo Espero naar de 275k km gereden. Dat ding had toen best wat kwaaltjes, maar de koppeling zat daar niet tussen. Ook me vorige Mégane had geen problemen met de koppeling.
Nu de dekens nog...
Auto moet wel goed warm zijn, treedt bij mij pas na een klein uur rijden op nadat ik 's morgens weg ben gereden
Edit:
Maar zoals altijd als je met zo'n probleem naar de garage gaat treedt het probleem nu niet op. Ook de hele terugweg niet opgetreden...
[ Voor 21% gewijzigd door RvL op 20-03-2015 15:07 . Reden: Update ]
Nu de dekens nog...
Het lijkt er dus steeds meer op dat het met warmte te maken heeft. Zodra het een en ander weer wat koeler wordt door de rijwind, lijkt het ook minder/niet meer op te treden.
Lucht in de hydraulische koppeling zou kunnen natuurlijk, maar zou het dan juist niet moeilijker moeten ontkoppelen? Lucht laat zich immers een heel stuk makkelijker comprimeren dan een vloeistof.
@Wok: hoe is het bij jou afgelopen? Hebben ze bij jou wat kunnen vinden?
Nu de dekens nog...
Probleem is in ieder geval vastgesteld. Garage neemt nu contact op met de leasemaatschappij voor verdere afhandeling. Wordt vervolgd...
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Op het moment dat je de slip ervaart, trap de koppeling dan eens volledig in en laat hem weer opkomen. Probeer het dan eens weer? Slipt die niet dan kan het zijn dat de cilinder of het pedaal mechanisme niet volledig soepel loopt en dus niet volledig terugkomt met als gevolg een niet volledig gekoppelde koppeling.
Hahaha, dat is het risico van kinderen en camera'sSherlock schreef op maandag 23 maart 2015 @ 10:13:
Ik heb onze "nieuwe" Megane estate (2010) zaterdag opgehaald, heerlijk! Gisteren even een rondje wezen wandelen en bij terugkomst had de jongste telg van ons gezin nog even foto's van de nieuwe aanwinst gemaakt, omdat hij zo mooi in het zonnetje stond. Bleek dus bij thuiskomst geen enkele foto daadwerkelijk gemaakt te zijn, dus die houden je nog tegoed
Nee, merp!
Net even geprobeerd, maar in mijn geval maakt het geen verschil...melcon schreef op maandag 23 maart 2015 @ 10:58:
Ik heb even voor jullie nagevraagd.
Op het moment dat je de slip ervaart, trap de koppeling dan eens volledig in en laat hem weer opkomen. Probeer het dan eens weer? Slipt die niet dan kan het zijn dat de cilinder of het pedaal mechanisme niet volledig soepel loopt en dus niet volledig terugkomt met als gevolg een niet volledig gekoppelde koppeling.
Elke keer als je inde 6 rond de 90 km per uur komt en gas geeft begint het ding eerst even drie(of meer) x flink te schokken en te stoten en dan komt hij zoals gewoonlijk tergend langzaam op gang.
Wat zou er nu weer kapot zijn, zo de dealer maar weer bellen.. durf al bijna niet meer, ze zien me weer aankomen
Nee, merp!
Ik gebruik de zes uberhaupt nooit
Jij hebt dan ook geen zes op je Laguna toch?melcon schreef op maandag 23 maart 2015 @ 15:08:
@Wok, oke was het proberen waard.
Ik gebruik de zes uberhaupt nooit
Nee, merp!
(op de 19 ook niet trouwens
Ga eens smorgens op de 12 of 50 rijden. Dan blijf je schakelen, de complete 120km lange rit die ik had, continu schakelen... In dit specifieke geval zat ik achter een up en tja die hou je in de zes ook gewoon bij dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.PauseBreak schreef op maandag 23 maart 2015 @ 14:31:
Waarom schakel je niet terug? Ik gebruik de 6 überhaupt niet onder de 110km/u.
Maar daar gaat het niet om, hij begint nu in een keer te schokken en te doen dat lijkt me nou niet bepaald normaal

Nog 6 maanden en 20 dagen, morgen nog 6 maanden en 19 dagen... Pff wat gaat de tijd soms toch langzaam
Ook hier geen oplossing.melcon schreef op maandag 23 maart 2015 @ 10:58:
Ik heb even voor jullie nagevraagd.
Wel lijkt het bij mij te verdwijnen als ik weer even op normaal tempo heb gereden.
Nu de dekens nog...
Nee dankjewel. Vaak genoeg gedaanthefox154 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 16:48:
[...]
Ga eens smorgens op de 12 of 50 rijden. Dan blijf je schakelen, de complete 120km lange rit die ik had, continu schakelen... In dit specifieke geval zat ik achter een up en tja die hou je in de zes ook gewoon bij dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.
Ja, dat is inderdaad abnormaal gedrag. Veel plezier alvast met de dealerMaar daar gaat het niet om, hij begint nu in een keer te schokken en te doen dat lijkt me nou niet bepaald normaalVoeg het wel toe aan het lijstje gebreken, de garage gaat hem volgende week weer eens bekijken.
Nog 6 maanden en 20 dagen, morgen nog 6 maanden en 19 dagen... Pff wat gaat de tijd soms toch langzaam
Nee, merp!
Als je niet wil schakelen dan zou ik lekker een automaat nemen (of dat nou een klassieke is of dubbele platen). In principe is het niet goed voor een motor om in een te hoge versnelling te rijden. Je hebt een bepaald toerental nodig voor een voldoende hoeveelheid koeling en smering.
Daarboven op heb je dan ook nog dat bij een te laag toerental de belasting op lagers en zuigers extra groot is terwijl de koeling en smering dan sterk verminderd is t.o.v. een goed toerental. Uiteraard geld dat minder bij constante snelheden, maar als je dan ook nog gaat acceleren... tsjah
Ook zal de motor sneller vervuilen, dus als je veel lage toerentallen rijdt trek hem dan ook af eens goed door bij warme motor om vuil afzetting te voorkomen of als je te laat bent schoon te branden. Je zit in een te hoge versnelling als de motor langzaam reageert voor die versnelt of bijna niet versneld. Dat je dan nog een up kan bijhouden verbaasd me niets maar dat is een ander verhaal
En optrekken in 6 vanaf 90km/u, dan wil de mijne ook wel stotteren. Even terugschakelen naar 5 is de enige goede oplossing. Trekt een stuk lekkerder, zowel voor de bestuurder als de motor. Sowieso kan die motor best wat toeren hebben
Constant 90km/u in 6 kan wel, dat doe ik ook vaak, maar optrekken vanaf die snelheid toch echt in een lagere versnelling.
Nu de dekens nog...
De Megane TCe (2012) begint te lijken op een olieboot. Drie bolletjes (vd zes) sinds vanochtend en de pijlstok staat net iets onder de helft met 3500 gereden kilometers...
Snap er geen zak van, de eerste 15-20k ging eigenlijk probleemloos. Sinds vorig jaar verbruikte hij 'opeens' meer olie. Zie zo 1-2-3 geen lekkage, zweet of andere zaken. Ook geen blauwe walmen e.d.
Ik ga maar eens een afspraak maken bij de garage, ding moet toch voor onderhoud. Ik bereid mij al voor op het 'valt binnen specs' geneuzel..
Edit
Gek genoeg staat er op de laatste onderhoudsbon van vorig jaar (@ 31k km) dat men 5W30 als soort voor de olieverversing hebben gebruikt. De laatste keer toen ik een "olie bijvullen" melding kreeg @ 41k km hebben ze er 5w40 erin gemikt (aldus de bon, heeft ook een ander artikelnr).
Heb nog geen scenario gevonden waarin ik het altijd kan reproduceren. Blijf het een vreemd probleem vinden.
Nu de dekens nog...
[ Voor 5% gewijzigd door melcon op 25-03-2015 06:36 ]
5W40 zie ik inderdaad terugkomen op de site van Elf/Total, zal wel eens om een oliewissel vragen. Heb nu het idee dat er een mix van 5W30 en 5W40 inzit...melcon schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 06:36:
Een 1.2 TCe vanaf 2012 wordt 0W40 of 5W40 voorgeschreven, geen 5W30. Dus ik vermoed zo verkeerde olie.

Verwijderd
Helaas heeft de vorige eigenaar geen boek/en, handleiding niet meer.
Wie kan mij helpen ...?
Mvg,
SaborAmi
http://www.e-guide.renault.com/portail/
Bij mijn auto is het verschil tussen min en max op de peilstok een liter.
Ik vul tot halverwege en laat hem dan zakken tot min.
Van tevoren even km s noteren en je weet wat accurater wat hij neemt aan olie.
Die bolletjes op het dashboard zijn mooi maar minder precies imho.
Even afwachten dus wat daar uit gaat komen.
Nu de dekens nog...
Ja, heb inmiddels even een excelsheet gemaakt. Even afwachten dus.Daniel36 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 08:54:
@vhal, misschien even een poosje peilen met de stok om een idee te krijgen van het daadwerkelijke verbruik?
Bij mijn auto is het verschil tussen min en max op de peilstok een liter.
Ik vul tot halverwege en laat hem dan zakken tot min.
Van tevoren even km s noteren en je weet wat accurater wat hij neemt aan olie.
Die bolletjes op het dashboard zijn mooi maar minder precies imho.
Iets anders, is het rijden op de snelweg met een Twizy te doen of ben je dan echt levensmoe? Volgens mij gaat hij niet harder dan 85km/h. Binnenkort moet de auto voor onderhoud en ik kon een gratis Twizy leenauto meekrijgen. Heb altijd wel zo'n ding willen rijden dus dat kwam mooi uit

Ik vond 't wel spannend (ook als leenauto gehad)... met 85 rijd je langzamer dan vrachtwagens (die tegen de 90 rijden). Ik ben er gelijk de volgende afslag weer afgegaan.vhal schreef op maandag 30 maart 2015 @ 19:28:
[...]
Ja, heb inmiddels even een excelsheet gemaakt. Even afwachten dus.
Iets anders, is het rijden op de snelweg met een Twizy te doen of ben je dan echt levensmoe? Volgens mij gaat hij niet harder dan 85km/h. Binnenkort moet de auto voor onderhoud en ik kon een gratis Twizy leenauto meekrijgen. Heb altijd wel zo'n ding willen rijden dus dat kwam mooi uit
Verder is het wel een leuke ervaring, en je trekt zeker bekijks
"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie
Het is toch een soort motorfiets met een dakje en zijdeurtjes imho.
Wel een heel leuk ding om te zien en ik geloof gelijk dat je er wel bekijks mee hebt ja.
En dan zul je zien, als ik 'm morgen weer meeneem is het meteen weer raak. Om een punthoofd van te krijgen. Je zou bijna gaan hopen dat de koppeling helemaal doorslaat zodat je in ieder geval kan zeggen 'zie je nu wel' .
Nu de dekens nog...
Naast de Carminat Navigatie zit er ook nog een CD-Wisselaar onder...
Nu is de vraag... Is het mogelijk om de wisselaar werkend te houden icm AUX/USB?
Zo ja.. heeft iemand links naar how to's etc.
Als dit niet mogelijk is.. wat zijn mijn opties dan nog ?
Hier een foto van de Navigatie - CD Wisselaar.

Van wat ik zelf heb gelezen zal waarschijnlijk de CD-Wisselaar weg moeten..(liever niet!) maar dan zit ik met een lege ruimte en moet er een ACB of alleen de AUX op de 8-pin aansluiting moeten komen van de radio.
Daarnaast heb ik in het EXPERT menu nog geen AUX oid zien staan om te activeren!
Wie-o-wie kan mij wat info verschaffen
[ Voor 8% gewijzigd door MaddoxX op 02-04-2015 11:23 . Reden: thumbnaisl ]
Een Dennis bier, 2 Dennis bier, 1 2 3 4 Dennis bier :D
Maar waarom niet gewoon 2 DIN radio installeren?

De goedkoopste is dus een ACB aansluiten op de 8-pin CD-wisselaar connector op de radio als ik het goed begrijp? En dan van de CD-Wisselaar plek een origineel renault-bakje zoeken en die er in plaatsen?
Nadeel is dan dat ik ook geen CD's meer kan afspelen..
Ik heb mijn megane ruim 2,5 jaar weet niet eens of de cd-speler wel werkt echt nog nooooit gebruiktMaddoxX schreef op donderdag 02 april 2015 @ 12:41:
Vind ik veel diverse informatie over. Maar dat is dus een vrij "dure" oplossing?
De goedkoopste is dus een ACB aansluiten op de 8-pin CD-wisselaar connector op de radio als ik het goed begrijp? En dan van de CD-Wisselaar plek een origineel renault-bakje zoeken en die er in plaatsen?
Nadeel is dan dat ik ook geen CD's meer kan afspelen..
Als je eenmaal je collectie op USB hebt staan luister je alleen nog maar digitaal.
ACB moet idd op de wisselaar connector. ACB werkt in principe goed maar kent wel wat nadelen (tracks worden weergeven als track01, dus geen titel/artiest etc.). Je kan van een laguna I een 1 DIN bakje bestellen voor in de plaats van je wisselaar.
Heb een van Dension gezien met Bluetooth, dus ook carkit.
Die van Renault zelf. en wat namaak
deze had ik al gevonden : http://www.ebay.nl/itm/Or...P3-iPod-DVD-/270638140330?
[ Voor 25% gewijzigd door MaddoxX op 02-04-2015 13:01 ]
Als je alleen mp3 wil spelen dan voldoen ze allemaal en zou ik lekker de goedkoopste pakken.
Het opvulbakje is alleen een probleem haha
Enig idee of dit ook niet zou werken? :
http://www.ebay.com/itm/C...sh=item3f236adf8e&vxp=mtr
[ Voor 30% gewijzigd door MaddoxX op 02-04-2015 13:32 ]

Dus ook origineel in megane geleverd, zou lekker naar je dealer gaan die kan het sowieso opzoeken in dialogys. Kost je 2/3/4 tientjes schat ik.
Nee, merp!
De mijne staat sinds woensdag in de werkplaats en waarschijnlijk is de oorzaak een probleem met de drukgroep. Leasemaatschappij heeft inmiddels toestemming gegeven voor reparatie, maar het benodigde onderdeel staat in backorder bij RenaultRvL schreef op woensdag 01 april 2015 @ 15:08:
Nou, net gebeld door de garage. Ze hebben er verschillende testritten mee gemaakt, zowel koud als warm maar dat mottig apparaat had op dat moment natuurlijk nergens last van.... En zonder duidelijk symptoom mogen ze 'm van de leasemij niet openschroeven.
En dan zul je zien, als ik 'm morgen weer meeneem is het meteen weer raak. Om een punthoofd van te krijgen. Je zou bijna gaan hopen dat de koppeling helemaal doorslaat zodat je in ieder geval kan zeggen 'zie je nu wel' .

(tot die tijd heb ik nu een Golf VII Variant 1.2 TSI als vervangend vervoer meegekregen... Bepaald geen straf!
Zit die sensor trouwens in het midden boven de voorruit?
Ter land, ter zee en in de kroeg
Die sensor zit inderdaad in het midden. Bij de binnenspiegel. Klinkt alsof of de zekering eruit is gesprongen, of de module defect is geraakt. Even uit laten lezen en dan weet je meer.Christiano007 schreef op maandag 06 april 2015 @ 23:35:
Ik heb een probleem met mijn clio 2004. De automatische verlichting werkt niet meer. De binnenkant verlichting op het dashboard gaat wel aan maar de lampen zelf niet. Handmatig kan ik de lampen wel aan zetten. Iemand die een idee?
Zit die sensor trouwens in het midden boven de voorruit?
Nee, merp!
Krijg verder geen melding op het dashboard oid.PauseBreak schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 10:25:
[...]
Die sensor zit inderdaad in het midden. Bij de binnenspiegel. Klinkt alsof of de zekering eruit is gesprongen, of de module defect is geraakt. Even uit laten lezen en dan weet je meer.
Die zekering, zit die in de module zelf of bij de andere zekeringen ? (heb nog niet gekeken, kreeg er gisteren in het donker pas weet van dat hij het niet deed automatisch)
Ter land, ter zee en in de kroeg
Nice! De kenteken plaat houder doet wel een beetje afbreuk zo...la_fusion schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 08:15:
Crosspost:
Omdat hij afgelopen weekend weer eens schone toestand was:
[afbeelding]
Daar kan ik mij niet zo aan storen maar bedankt!melcon schreef op woensdag 08 april 2015 @ 07:20:
[...]
Nice! De kenteken plaat houder doet wel een beetje afbreuk zo...
Ik zou er ook een reclameloze houder opzetten. Dat heb ik zélf ook (zie aantal posts terug). Dat is écht een stuk cleaner (persoonlijke mening natuurlijkla_fusion schreef op woensdag 08 april 2015 @ 07:55:
[...]
Daar kan ik mij niet zo aan storen maar bedankt!
Wat ik nu mis is een goede random functie, hij is er wel maar zit helemaal verstopt in het menu (niet zoals bij de vorige, gewoon '6' ingedrukt houden) en ik heb nog geen sneltoets kunnen vinden. Daarnaast werkt hij alleen voor de huidige map, wat ik echt het grootste nadeel vind.
Is hier met de huidige setup iets aan te doen (kan dat in een firmware update toegevoegd/verholpen worden) of moet ik me er bij neerleggen of iets anders kopen?
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Bij neerleggen en niet meer over nadenken. Dat systeem bevestigt direct alle vooroordelen die vele over de overpriced melkpakjes van bose hebben. Niet over nagedacht, geen instel mogelijkheden etc. Zelfs het standaard Renault systeem is beter instelbaarSherlock schreef op woensdag 08 april 2015 @ 12:26:
Ik heb nu een paar weken de Megane III estate met Carminat Bose audiosysteem en ik ben daar nog niet echt van onder de indruk. De bediening vanaf het stuur werkt prima, en dat ik de ID3 tags kan zien van de bestanden en mappen op de USB stick vind ik wel fantastisch. Dat miste ik echt bij de vorige, waar ik alleen een audio connection box bij had zitten.
Wat ik nu mis is een goede random functie, hij is er wel maar zit helemaal verstopt in het menu (niet zoals bij de vorige, gewoon '6' ingedrukt houden) en ik heb nog geen sneltoets kunnen vinden. Daarnaast werkt hij alleen voor de huidige map, wat ik echt het grootste nadeel vind.
Is hier met de huidige setup iets aan te doen (kan dat in een firmware update toegevoegd/verholpen worden) of moet ik me er bij neerleggen of iets anders kopen?
Ga maar eens naar de treble/bass, hoeveel blokjes er zijn (stuk of 9 geloof ik) en tot waar je deze mag instellen, sorry dat ik de pret bederf maar dat zijn 5 standen. Je kunt dus nooit iets fijn afregelen omdat je gewoon weg geen mogelijkheid hebt. Midden tonen hebben ze nog nooit van gehoord bij Renault/Bose dus dat zit er compleet niet in. En de rest van het meest gebruiksonvriendelijke audiosysteem in de 20e eeuw heb je al ondervonden vermoed ik
Is een mooie quick winla_fusion schreef op woensdag 08 april 2015 @ 07:55:
[...]
Daar kan ik mij niet zo aan storen maar bedankt!
Wat mensen allemaal niet voor een "naampje" over hebben idd, ook in de huiskamer is bose gewoon duurkoop voor kwalitatief matig spul.
Afgelopen weekend nog ff alle renaults in de famillie op de foto gezet

Binnenkort rij ik ook in mijn eerste Renault (nieuwe Twingo). Mag ik weer aan collega's gaan uitleggen waarom ik een Franse auto heb gekozen, "want ze zijn zo onbetrouwbaar".
Mijn huidige auto is een Peugeot, en dat is mijn meest probleemloze auto tot nu toe.

De 5 is inderdaad de leukste, de laguna is de meest onderschatte (180 pk en vierwiel besturing).
Gefelicteerd! De achteraangedreven variant dus? Erg cool
Eerder had ik al gevraagd wat de mogelijkheden waren om AUX op de Megane 2 / CNI2 radio te krijgen.
Dit is echter alleen mogelijk door een emulator dus aan te sluiten op de CD-Wisselaar zijn poort en dan verlies je de CD-Wisselaar.
Echter ik kwam op een idee.... waar ik ooit eens iets over heb gelezen bij oude auto's...
door op de kabels van de cd-wisselaar (LAU / RAU / GND ) de aux kabel aan te sluiten, en vervolgens een cd te branden met een track van 74min, zonder geluid.. dus als die cd afspeelt de aux kabel aansluiten op de mp3 speler..?
echter ik heb de pin-layout niet van de radio... en de vraag is kan dit wel werken ?
Afgelopen weekend wat lampen vervangen van de Megane, de oranje spiegeleieren zijn er in ieder geval uit. Verder Osram Nightbreaker Unlimited erin gezet wat nogal scheelt tov de oude lampen.
Voor

Na

En uiteraard ook achter
Voor

Na

Zoals al eerder gemeld: Wen er maar aan, leg je er bij neer.Sherlock schreef op woensdag 08 april 2015 @ 12:26:
Wil je goede shuffle, zet dan alles wat je wilt shufflen in één map.
En spring een gat in de lucht dat je geen R-Link hebt. De audio instellingen daarvan zijn nog vele malen bedroevender.....
Ik heb een paar jaar terug hetzelfde geprobeerd op een Laguna II. Je allerbeste optie is het hele ding er uit slopen en iets anders er in zetten. Het ding, en de stuurbediening en ingebouwde scherm, is niet compatible met enige vorm van standaard die door iemand anders ondersteund wordt. Proberen het aan de gang te krijgen is een lange frustrerende reis richting faalstad.MaddoxX schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 16:18:
Eerder had ik al gevraagd wat de mogelijkheden waren om AUX op de Megane 2 / CNI2 radio te krijgen.
Dit is echter alleen mogelijk door een emulator dus aan te sluiten op de CD-Wisselaar zijn poort en dan verlies je de CD-Wisselaar.
Echter ik kwam op een idee.... waar ik ooit eens iets over heb gelezen bij oude auto's...
door op de kabels van de cd-wisselaar (LAU / RAU / GND ) de aux kabel aan te sluiten, en vervolgens een cd te branden met een track van 74min, zonder geluid.. dus als die cd afspeelt de aux kabel aansluiten op de mp3 speler..?
echter ik heb de pin-layout niet van de radio... en de vraag is kan dit wel werken ?
Bij mijn Megane kon ik ook alleen maar tot 5. Ook veel gezocht en als antwoord inderdaad dat het niet hoger kon.thefox154 schreef op woensdag 08 april 2015 @ 12:36:
[...]
Ga maar eens naar de treble/bass, hoeveel blokjes er zijn (stuk of 9 geloof ik) en tot waar je deze mag instellen, sorry dat ik de pret bederf maar dat zijn 5 standen. Je kunt dus nooit iets fijn afregelen omdat je gewoon weg geen mogelijkheid hebt.
Aantal van mijn collega's die ook een Megane hebben ook gevraagd en zij gaven aan dat ze bass en treble tot 9 konden instellen.
Er is een software update voor de Megane die dat probleem oplost. Garage heeft dit gelijk toegepast toen ik er voor een andere storing was.
Update lost nog steeds het af en toe uitgaan van de navigatie/radio niet op.
<leeg>

Twingo 90 TCe in Dynamique uitvoering.
Pack Sport
Pack Outdoor
Pack Comfort
Pack R-Link
Schuifdak
Verwijderd
Heb er weldra eentje op overschot dat weg mag voor een goeie prijs.

Ziet er goed uit!Vimana schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 01:25:
Sinds vrijdag in mijn trotse bezit.
[afbeelding]
[afbeelding]
Pack Sport
Pack Outdoor
Pack Comfort
Pack R-Link
Schuifdak
Nu de dekens nog...
Jup, zo even geen foto bij de hand. Maar inderdaad met de rode accenten.melcon schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 10:01:
Idd! leuke twingo zo! binnenkant ook rode accenten?
[YouTube: https://youtu.be/bVAH_0Jg4ao]
. MacBook Pro 13" iPad (2017) iPhone XS AirPods
Even voor de duidelijkheid. Op het moment dat de deur dus dicht gaat, gaat de centrale vergrendeling dicht, en weer meteen open?Jasperlamers schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 16:22:
Probleem met een schuifdeur van m'n moeders kangoo heeft iemand van jullie een idee hoe dit komt en wat ik er aan kan doen (naam nieuw onderdeel evt sloop)
[video]
Vimana schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 17:26:
[...]
Even voor de duidelijkheid. Op het moment dat de deur dus dicht gaat, gaat de centrale vergrendeling dicht, en weer meteen open?
Nee, merp!
het gaat over een kangoo uit 2007 1.2 16v helios
edit: of gewoon kortsluiting ergens. Dan zal je de draden moeten doormeten/nalopen
[ Voor 27% gewijzigd door hostler op 08-05-2015 22:16 ]
Vorige week zaterdag een proefrit gemaakt met een Privilege model, maar die was net buiten budget helaas. Volgens RDW is het een Dynamique uitvoering, maar volgens mij is een "kale" Expression.
Nee, merp!
Hoe bevalt de Rlink evolution? net zo crap als mijn versie in de clito?Vimana schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 01:25:
Sinds vrijdag in mijn trotse bezit.
[afbeelding]
[afbeelding]
Pack Sport
Pack Outdoor
Pack Comfort
Pack R-Link
Schuifdak
PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest
Ik ben nog steeds erg tevreden over R-Link. Navigatie is erg goed, menu werkt goed mee. Minder "connected" als advertised, maar nog steeds een stuk beter dan die standaard media dingen in auto's.Njay schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 17:37:
[...]
Hoe bevalt de Rlink evolution? net zo crap als mijn versie in de clito?
OkDr. Horrible schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 11:53:
[...]
Ik ben nog steeds erg tevreden over R-Link. Navigatie is erg goed, menu werkt goed mee. Minder "connected" als advertised, maar nog steeds een stuk beter dan die standaard media dingen in auto's.
Tot nu toe erg tevreden mee, geen problemen. Welke versie van de R-Link heb je? Ik heb begrepen dat deze namelijk al een paar keer is een upgrade heeft gehad de afgelopen jaren.Njay schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 17:37:
[...]
Hoe bevalt de Rlink evolution? net zo crap als mijn versie in de clito?
Geluid is ook erg goed, maar ik heb ook de sound pack.
Mis alleen wel veel apps die b.v. wel op de Franse R-link beschikbaar zijn (b.v. toerenteller app)
een van de eerste uit mijn clio denk ik ... log traag gevalVimana schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 12:15:
[...]
Tot nu toe erg tevreden mee, geen problemen. Welke versie van de R-Link heb je? Ik heb begrepen dat deze namelijk al een paar keer is een upgrade heeft gehad de afgelopen jaren.
Geluid is ook erg goed, maar ik heb ook de sound pack.
Mis alleen wel veel apps die b.v. wel op de Franse R-link beschikbaar zijn (b.v. toerenteller app)
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Testing, one, two ...
Ligt heel erg aan je eigen verwachtingen. Ik ken een aantal mensen met een Clio IV en ze vinden het allemaal een waardeloos audio systeem.Sport_Life schreef op maandag 25 mei 2015 @ 00:20:
Volgende week mijn Clio (2014) ophalen, ben benieuwd hoe dat rijdt. En vooral hoe de standaard speakers zijn. Ivm lease kan ik geen aanpassingen doen, dus ik hoop dat de standaarduitrusting een beetje in orde is.
Het systeem in de clio is trouwens dubbel din kwa hoogte, weliswaar 1 din kwa diepte maar er zijn maskers verkrijgbaar zodat je een normale radio kan installeren of een radio met scherm wat 2 din hoog is. Geen probleem om te wisselen dus.
Kwa lease kun je overigens rustig andere speakers installeren, zo lang je maar geen stekkers gaat afknippen en bij inleveren herstel je de originele situatie weer. Geen LM die daar moeilijk over doet.
Renault monteert eigenlijk standaard audiosystemen die ik op zijn best als matig zou bestempelen. En eigenlijk gaat het dan vooral mis bij de speakers. Die zijn gewoon niet goed, terwijl de headunit wel gewoon een mooi ding is qua techniek. En ach, om die speakers te vervangen kost je de wereld ook weer niet.hostler schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 11:33:
[...]
Ligt heel erg aan je eigen verwachtingen. Ik ken een aantal mensen met een Clio IV en ze vinden het allemaal een waardeloos audio systeem.
Nee, merp!
Verwijderd
Je zit wel vast aan het touchscreen, wat soms wel wat lag kan geven. Bovendien doet de bluetooth bij mijn iPhone 6 soms wel moeiljk (valt effe een seconde uit en komt dan weer terug).
Het grote Renault topic - Deel 6
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Dit topic is gesloten.