Het grote Renault topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 26 Laatste
Acties:
  • 147.767 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-08 13:18
Mx. Alba schreef op zondag 15 maart 2015 @ 12:18:
Hmmm... Net de Renault Mégane 1.9D van mijn vriendin door de wasstraat gehaald en bij het terugrijden merkte ik dat de koppeling onder bepaalde omstandigheden slipt. Bijvoorbeeld bij 60 in de 4e versnelling opeens meer gas geven: het toerental loopt dan plotseling op zonder dat de auto versnelt, vervolgens daalt het toerental weer en gaat dan weer normaal stijgen naarmate de auto versnelt. Valt daar nog iets aan af te stellen (meer druk op de koppeling ofzo) of is het echt tijd voor een nieuwe koppeling?
Ben bang dat het dan echt tijd wordt voor een nieuwe koppeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:16
Mr.Meeuw schreef op zondag 15 maart 2015 @ 14:10:
[...]

Super! _/-\o_
Als je hulp nodig heb, weet niet of je nog kan testen, stuur maar een PM. :)
Ik kan nog testen, mijn pa heeft nog een laguna GT met het dvd systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:08

RvL

Hmm, had net iets raars en potentieel verontrustend.

Reed op de snelweg, zat iemand voor me die wat langzamer inhaalde. Toen hij eenmaal aan de kant ging trok ik weer op naar 130, in de 6e versnelling vanaf zo'n 1500rpm.

Het viel me op dat het toerental tijdens het optrekken twee keer even kort wat omhoog ging. Niet veel, 200rpm misschien, alsof de koppeling licht slipte. Had de koppeling echter niet ingedrukt en ook geen voet op 't pedaal.

Even goed in de gaten houden. Kan het niet hebben dat ik op vakantie in de Franse Alpen met een caravan erachter ineens zonder koppeling kom te staan.

Zijn er (non-destructieve) methodes om een koppeling uit te testen? Heb hetzelfde scenario (vol gas optrekken in 6 vanaf 1500rpm) nog een paar keer gedaan, maar het is niet meer opgetreden. Koppeling voelt ook nog gewoon fris aan.

Gebrek aan tractie lijkt me niet. Zo krachtig is die motor niet, zeker niet in de 6e versnelling.

Gaat hier om een 2013 Mégane Estate met de welbekende 1.5dCi. Ruim 109.000km ervaring op dit moment

[ Voor 5% gewijzigd door RvL op 17-03-2015 08:40 ]

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:06
RvL schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 08:09:
Hmm, had net iets raars en potentieel verontrustend.

Reed op de snelweg, zat iemand voor me die wat langzamer inhaalde. Toen hij eenmaal aan de kant ging trok ik weer op naar 130, in de 6e versnelling vanaf zo'n 1500rpm.

Het viel me op dat het toerental tijdens het optrekken twee keer even kort wat omhoog ging. Niet veel, 200rpm misschien, alsof de koppeling licht slipte. Had de koppeling echter niet ingedrukt en ook geen voet op 't pedaal.

Even goed in de gaten houden. Kan het niet hebben dat ik op vakantie in de Franse Alpen met een caravan erachter ineens zonder koppeling kom te staan.

Zijn er (non-destructieve) methodes om een koppeling uit te testen? Heb hetzelfde scenario (vol gas optrekken in 6 vanaf 1500rpm) nog een paar keer gedaan, maar het is niet meer opgetreden. Koppeling voelt ook nog gewoon fris aan.

Gebrek aan tractie lijkt me niet. Zo krachtig is die motor niet, zeker niet in de 6e versnelling.

Gaat hier om een 2013 Mégane Estate met de welbekende 1.5dCi. Ruim 109.000km ervaring op dit moment
Ik heb exact hetzelfde voor gehad, ook met een Megane. Bij mijn waren de injectoren vuil geworden. Ik kreeg bij de Renault dealer wat busjes mee om in de dieseltank te gooien. 1x in een zo leeg mogelijke tank en daarna nog eens in een halve tank.

Was bij mij dus niet echt iets om zorgen over te maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Apart dat ie dan in toerental omhoog kan gaan terwijl motor en bak gekoppeld zijn. Technisch gezien is dat volgens mij niet mogelijk omdat als je toerental omhoog gaat ook je snelheid omhoog moet gaan.

Uiteraard tenzij je het koppelingspedaal hebt ingetrapt of in neutraal staat.

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
RvL schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 08:54:
Apart dat ie dan in toerental omhoog kan gaan terwijl motor en bak gekoppeld zijn. Technisch gezien is dat volgens mij niet mogelijk omdat als je toerental omhoog gaat ook je snelheid omhoog moet gaan.

Uiteraard tenzij je het koppelingspedaal hebt ingetrapt of in neutraal staat.
Ik dacht ook eerst dat de koppeling slipte maar het was een bekend fenomeen bij mijn dealer. Ik zou zeggen geef het een kans. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:43

Sherlock

No Shit

Joepie, dit weekend toch besloten om onze Megane uit 2006 (diesel) in te ruilen voor eentje uit 2010 (benzine). Nog even een weekje wachten en dan is hij er :)

[ Voor 35% gewijzigd door Sherlock op 20-03-2015 08:11 ]

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Ziet er goed uit!

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@RvL, jup die zijn er. Hoorde je het toerental omhoog gaan? Heb je het ook gezien op de teller?
Zou vreemd zijn als je koppeling al gaar is bij 109k maar goed niets is onmogelijk, wel uitzonderlijk.
Bij 1500 rpm begint wel de koppelopbouw maar op zich zou dat nog lang niet genoeg moeten zijn om je koppeling te laten slippen, zelfs niet als die versleten is, dat zou je eerder verwachten bij 2k rpm maar goed.

In elk geval, zet hem in de 3, handrem er op, gasgeven terwijl je de koppeling snel laat opkomen.
Moet dan meteen afslaan, als die gaat slippen weet je genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Thanks RvL! Heb er ook veel zin in :) Ben benieuwd naar hoe de navigatie (gewoon TomTom kaarten toch, normaal te updaten via TT home?) en de audio zich laat bedienen. Muziek streamen via bluetooth zou ook moeten kunnen, dus misschien dat ik dan toch eindelijk maar eens voor Spotify ga...

Verder 2 extra 12V aansluitingen, één tussen de voorstoelen voor de dvd-spelers van de kinderen (bij lange reizen natuurlijk) en één in de kofferbak voor de koelbox. Dat scheelt weer wat verlengsnoertjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

melcon schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 14:14:
@RvL, jup die zijn er. Hoorde je het toerental omhoog gaan? Heb je het ook gezien op de teller?
Zou vreemd zijn als je koppeling al gaar is bij 109k maar goed niets is onmogelijk, wel uitzonderlijk.
Bij 1500 rpm begint wel de koppelopbouw maar op zich zou dat nog lang niet genoeg moeten zijn om je koppeling te laten slippen, zelfs niet als die versleten is, dat zou je eerder verwachten bij 2k rpm maar goed.

In elk geval, zet hem in de 3, handrem er op, gasgeven terwijl je de koppeling snel laat opkomen.
Moet dan meteen afslaan, als die gaat slippen weet je genoeg.
Ik zag het toerental ook echt omhoog gaan. Even kortstondig (< 1s) zo'n 200rpm omhoog op de teller.

Ik ga zo weer onderweg, ik zal je test eens uitvoeren. Zou het inderdaad vreemd vinden als ie wel op aan t raken is. Zou ook m'n eerste auto zijn die er problemen mee krijgt...

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Zou ook wel uitzonderlijk zijn maar goed, als het wel zo is wellicht maandagmorgen koppeling.
Zo veel koppel heeft de 1.5 dci niet en diameter van de koppeling is ook niet extreem smal.
Ik heb het 1 keer gehad, maar goed dat was bij 240.000 km dus ja...

De gechipte laguna die ik gehad heb die had bij 340.000 km. nog de originele koppeling.
Soms kun je er weinig over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Nou, zojuist de test uitgevoerd (handrem, in z'n 3, 1750rpm voor max koppel en in een keer de koppeling op). Hij trok de achterkant flink in de vering om daarna direct af te slaan. Geen slip te bekennen.

Ook met het scenario waarbij het vanmorgen op leek te treden, treedt het nu niet meer op. Misschien mezelf toch verbeeld? Zeer lokaal last van ijzel? Wie zal het zeggen....

Zal het de komende tijd in ieder geval in de gaten houden.

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:03

Wok

Dakloos...

^^ Ik ben dus niet de enige (2012 Mégane 1.5 dCi, 78k km hier)...

Bij mij loopt de koppeling (of tweemassavliegwiel) ook al een tijdje te keutelen.. Exact dezelfde symptomen: bij wat dieper het gas intrappen in IV,V of VI rond 2k rpm ook meermaal zo;n 'slip' momentje.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Hier nog iemand interesse in een audio connection box?

Fotootje:
Audio Connection Box

+ kabeltjes:
Kabel bij ACB

[ Voor 79% gewijzigd door Sherlock op 18-03-2015 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
Klinkt toch echt exact hetzelfde wat ik had, enkel had ik rond 3000 toeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:56
Sherlock schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 19:04:
Hier nog iemand interesse in een audio connection box?
Voor welk model? :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Nou het was dus niet iets eenmaligs. Vandaag weer en ook te reproduceren. Bij 2000rpm in 6 volgas. Je voelt en ziet de slip ook op de teller.

Morgen kijken of het nog/weer optreedt en dan er maar eens mee langs de dealer.

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

^^ Ik heb hiervoor morgenmiddag een afspraak staan bij de dealer. Eenmaal aanwezig, gaat dit verschijnsel niet meer weg, al heb ik er de ene dag meer last van dan de andere dag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Allemaal leuk en aardig maar als ik in juni 1200kg de berg op moet trekken, is een slippende koppeling het laatste waar ik behoefte aan heb.

Hebben ze bij jou enig idee waar het aan ligt?

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

^^ Dat ga ik morgen dus horen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Lees op internet wel meer verhalen over dit euvel. Vaak ook zo rond de 100k km.

Lijkt me niet aan m'n rijstijl te liggen. Met deze rijstijl heb ik onder andere een Daewoo Espero naar de 275k km gereden. Dat ding had toen best wat kwaaltjes, maar de koppeling zat daar niet tussen. Ook me vorige Mégane had geen problemen met de koppeling.

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Ben benieuwd wat ze kunnen vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Ik ga vanmiddag ook eens langs de dealer. Hebt het gedrag gefilmd toen het weer optrad. Daar is duidelijk op te zien dat de koppeling twee keer doorslipt.

Auto moet wel goed warm zijn, treedt bij mij pas na een klein uur rijden op nadat ik 's morgens weg ben gereden

Edit:
Maar zoals altijd als je met zo'n probleem naar de garage gaat treedt het probleem nu niet op. Ook de hele terugweg niet opgetreden...

[ Voor 21% gewijzigd door RvL op 20-03-2015 15:07 . Reden: Update ]

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Wellicht is er wat lucht in het systeem gekomen van de hydraulische koppeling? i.c.m. warmte kan ik me voorstellen dat er niet volledig gekoppeld wordt waardoor er slip kan optreden onder bepaalde omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Hmm, het hele weekend is het niet voor gekomen en deze ochtend treedt het weer op. Het verschil: file!
Het lijkt er dus steeds meer op dat het met warmte te maken heeft. Zodra het een en ander weer wat koeler wordt door de rijwind, lijkt het ook minder/niet meer op te treden.

Lucht in de hydraulische koppeling zou kunnen natuurlijk, maar zou het dan juist niet moeilijker moeten ontkoppelen? Lucht laat zich immers een heel stuk makkelijker comprimeren dan een vloeistof.

@Wok: hoe is het bij jou afgelopen? Hebben ze bij jou wat kunnen vinden?

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Vrijdag naar de garage geweest. Daar heeft de monteur het zelf kunnen ervaren (proefritje van een kwartier, twintig minuten). Motor was al warm (direct vanuit het werk naar de garage gereden), dus er kon direct wat steviger gas gegeven worden.

Probleem is in ieder geval vastgesteld. Garage neemt nu contact op met de leasemaatschappij voor verdere afhandeling. Wordt vervolgd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Ik heb onze "nieuwe" Megane estate (2010) zaterdag opgehaald, heerlijk! Gisteren even een rondje wezen wandelen en bij terugkomst had de jongste telg van ons gezin nog even foto's van de nieuwe aanwinst gemaakt, omdat hij zo mooi in het zonnetje stond. Bleek dus bij thuiskomst geen enkele foto daadwerkelijk gemaakt te zijn, dus die houden je nog tegoed :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Laatst online: 17:38
@allen met koppelingsproblemen, Hier hetzelfde met een Megane 1.5DCI 2012. Meerdere malen bij de dealer geweest en die constateer dat de koppeling gezond is, terwijl ik toch echt wat anders ervaar. Ik ben benieuwd wat jullie ervaring gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Ik heb even voor jullie nagevraagd.
Op het moment dat je de slip ervaart, trap de koppeling dan eens volledig in en laat hem weer opkomen. Probeer het dan eens weer? Slipt die niet dan kan het zijn dat de cilinder of het pedaal mechanisme niet volledig soepel loopt en dus niet volledig terugkomt met als gevolg een niet volledig gekoppelde koppeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Sherlock schreef op maandag 23 maart 2015 @ 10:13:
Ik heb onze "nieuwe" Megane estate (2010) zaterdag opgehaald, heerlijk! Gisteren even een rondje wezen wandelen en bij terugkomst had de jongste telg van ons gezin nog even foto's van de nieuwe aanwinst gemaakt, omdat hij zo mooi in het zonnetje stond. Bleek dus bij thuiskomst geen enkele foto daadwerkelijk gemaakt te zijn, dus die houden je nog tegoed :o
Hahaha, dat is het risico van kinderen en camera's :D

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

melcon schreef op maandag 23 maart 2015 @ 10:58:
Op het moment dat je de slip ervaart, trap de koppeling dan eens volledig in en laat hem weer opkomen. Probeer het dan eens weer? Slipt die niet dan kan het zijn dat de cilinder of het pedaal mechanisme niet volledig soepel loopt en dus niet volledig terugkomt met als gevolg een niet volledig gekoppelde koppeling.
Net even geprobeerd, maar in mijn geval maakt het geen verschil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:43
Owww ik heb ook wel weer geluk: mijn maandagmorgen Megane net terug van zijn grote beurt.
Elke keer als je inde 6 rond de 90 km per uur komt en gas geeft begint het ding eerst even drie(of meer) x flink te schokken en te stoten en dan komt hij zoals gewoonlijk tergend langzaam op gang.

Wat zou er nu weer kapot zijn, zo de dealer maar weer bellen.. durf al bijna niet meer, ze zien me weer aankomen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Waarom schakel je niet terug? Ik gebruik de 6 überhaupt niet onder de 110km/u.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@Wok, oke was het proberen waard.

Ik gebruik de zes uberhaupt nooit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
melcon schreef op maandag 23 maart 2015 @ 15:08:
@Wok, oke was het proberen waard.

Ik gebruik de zes uberhaupt nooit :+
Jij hebt dan ook geen zes op je Laguna toch? :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Sterker nog, de laguna is al een tijdje weg! Maar ook geen zes op de clio ;)

(op de 19 ook niet trouwens :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
PauseBreak schreef op maandag 23 maart 2015 @ 14:31:
Waarom schakel je niet terug? Ik gebruik de 6 überhaupt niet onder de 110km/u.
Ga eens smorgens op de 12 of 50 rijden. Dan blijf je schakelen, de complete 120km lange rit die ik had, continu schakelen... In dit specifieke geval zat ik achter een up en tja die hou je in de zes ook gewoon bij dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.

Maar daar gaat het niet om, hij begint nu in een keer te schokken en te doen dat lijkt me nou niet bepaald normaal :X Voeg het wel toe aan het lijstje gebreken, de garage gaat hem volgende week weer eens bekijken.

Nog 6 maanden en 20 dagen, morgen nog 6 maanden en 19 dagen... Pff wat gaat de tijd soms toch langzaam }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

melcon schreef op maandag 23 maart 2015 @ 10:58:
Ook hier geen oplossing.

Wel lijkt het bij mij te verdwijnen als ik weer even op normaal tempo heb gereden.

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Hoe is het peil in het remvloeistof potje? Als je pech hebt is je druklager gewoon lek, dat kan ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
thefox154 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 16:48:
[...]

Ga eens smorgens op de 12 of 50 rijden. Dan blijf je schakelen, de complete 120km lange rit die ik had, continu schakelen... In dit specifieke geval zat ik achter een up en tja die hou je in de zes ook gewoon bij dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.
Nee dankjewel. Vaak genoeg gedaan :P Maar dan nog, van 5-6 en andersom is niet zo'n drama. Ook niet als het wat vaker moet. Met de Focus moest ik op de snelweg regelmatig naar 3 (van 5) om snelheid te kunnen maken. Dan wordt het wel vrij snel vervelend :P
Maar daar gaat het niet om, hij begint nu in een keer te schokken en te doen dat lijkt me nou niet bepaald normaal :X Voeg het wel toe aan het lijstje gebreken, de garage gaat hem volgende week weer eens bekijken.

Nog 6 maanden en 20 dagen, morgen nog 6 maanden en 19 dagen... Pff wat gaat de tijd soms toch langzaam }:O
Ja, dat is inderdaad abnormaal gedrag. Veel plezier alvast met de dealer :+ Hebben ze bij de jouwe ook fatsoenlijke koffie? :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
De ene dealer is de ander dealer uiteraard niet maar mijn ervaring is er gewoon goed. Kwam er natuurlijk ook al voor ik een lease auto had, maar goed nooit een slechte ervaring gehad.

Als je niet wil schakelen dan zou ik lekker een automaat nemen (of dat nou een klassieke is of dubbele platen). In principe is het niet goed voor een motor om in een te hoge versnelling te rijden. Je hebt een bepaald toerental nodig voor een voldoende hoeveelheid koeling en smering.

Daarboven op heb je dan ook nog dat bij een te laag toerental de belasting op lagers en zuigers extra groot is terwijl de koeling en smering dan sterk verminderd is t.o.v. een goed toerental. Uiteraard geld dat minder bij constante snelheden, maar als je dan ook nog gaat acceleren... tsjah ;)

Ook zal de motor sneller vervuilen, dus als je veel lage toerentallen rijdt trek hem dan ook af eens goed door bij warme motor om vuil afzetting te voorkomen of als je te laat bent schoon te branden. Je zit in een te hoge versnelling als de motor langzaam reageert voor die versnelt of bijna niet versneld. Dat je dan nog een up kan bijhouden verbaasd me niets maar dat is een ander verhaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Zal de remvloeistof eens controleren straks. Daar had ik nog niet aan gedacht!

En optrekken in 6 vanaf 90km/u, dan wil de mijne ook wel stotteren. Even terugschakelen naar 5 is de enige goede oplossing. Trekt een stuk lekkerder, zowel voor de bestuurder als de motor. Sowieso kan die motor best wat toeren hebben ;)

Constant 90km/u in 6 kan wel, dat doe ik ook vaak, maar optrekken vanaf die snelheid toch echt in een lagere versnelling.

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:56

vhal

ಠ_ಠ

Ff een crosspost uit SJAT

De Megane TCe (2012) begint te lijken op een olieboot. Drie bolletjes (vd zes) sinds vanochtend en de pijlstok staat net iets onder de helft met 3500 gereden kilometers... ;(

Snap er geen zak van, de eerste 15-20k ging eigenlijk probleemloos. Sinds vorig jaar verbruikte hij 'opeens' meer olie. Zie zo 1-2-3 geen lekkage, zweet of andere zaken. Ook geen blauwe walmen e.d.

Ik ga maar eens een afspraak maken bij de garage, ding moet toch voor onderhoud. Ik bereid mij al voor op het 'valt binnen specs' geneuzel..

Edit
Gek genoeg staat er op de laatste onderhoudsbon van vorig jaar (@ 31k km) dat men 5W30 als soort voor de olieverversing hebben gebruikt. De laatste keer toen ik een "olie bijvullen" melding kreeg @ 41k km hebben ze er 5w40 erin gemikt (aldus de bon, heeft ook een ander artikelnr).

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Update hier: remvloeistof staat keurig op niveau. Op de terugweg ook nergens last van gehad.

Heb nog geen scenario gevonden waarin ik het altijd kan reproduceren. Blijf het een vreemd probleem vinden.

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Een 1.2 TCe vanaf 2012 wordt 0W40 of 5W40 voorgeschreven, geen 5W30. Dus ik vermoed zo verkeerde olie.

[ Voor 5% gewijzigd door melcon op 25-03-2015 06:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

melcon schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 06:36:
Een 1.2 TCe vanaf 2012 wordt 0W40 of 5W40 voorgeschreven, geen 5W30. Dus ik vermoed zo verkeerde olie.
5W40 zie ik inderdaad terugkomen op de site van Elf/Total, zal wel eens om een oliewissel vragen. Heb nu het idee dat er een mix van 5W30 en 5W40 inzit... 8)7

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begin van de week heb ik Renault Megane Estate 2.0 TCe GT (2012) gekocht.
Helaas heeft de vorige eigenaar geen boek/en, handleiding niet meer.

Wie kan mij helpen ...?

Mvg,
SaborAmi :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmstr
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18:46
Even googlen, zoals hier:
http://www.e-guide.renault.com/portail/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Wat betreft de verkeerde oliekeuze in mijn vorige bericht, het bleek een fout op de bon/factuur te zijn, op de checklist stond wel het juiste type. Enfin, gister even een te duur flesje 5w40 van 1l gehaald bij de dealer. Dat gaan we de volgende keer anders doen. Er ging zo'n 500ml in totdat hij afgevuld was tot het bovenste streepje.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

@vhal, misschien even een poosje peilen met de stok om een idee te krijgen van het daadwerkelijke verbruik?
Bij mijn auto is het verschil tussen min en max op de peilstok een liter.
Ik vul tot halverwege en laat hem dan zakken tot min.
Van tevoren even km s noteren en je weet wat accurater wat hij neemt aan olie.

Die bolletjes op het dashboard zijn mooi maar minder precies imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Nou, voor woensdag toch eens een afspraak gemaakt bij de dealer voor het gedoe met de koppeling. Het is nog het beste te reproduceren door hem 's morgens goed warm te rijden en dan na een uur of 4 weer te vertrekken. Bijna gegarandeerd raak. Ik hoef dan ook niet eens plankgas te geven om hem in 6 al door te laten slippen. Zelfs bij weinig gas schiet hij zo 400 tot 500 toeren omhoog.

Even afwachten dus wat daar uit gaat komen.

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

^^ De mijne gaat woensdag de werkplaats in en dan ben ik hem minimaal twee dagen kwijt. Ze gaan de versnellingsbak eronder vandaan trekken voor verder onderzoek (koppeling/vliegwiel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Daniel36 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 08:54:
@vhal, misschien even een poosje peilen met de stok om een idee te krijgen van het daadwerkelijke verbruik?
Bij mijn auto is het verschil tussen min en max op de peilstok een liter.
Ik vul tot halverwege en laat hem dan zakken tot min.
Van tevoren even km s noteren en je weet wat accurater wat hij neemt aan olie.

Die bolletjes op het dashboard zijn mooi maar minder precies imho.
Ja, heb inmiddels even een excelsheet gemaakt. Even afwachten dus.

Iets anders, is het rijden op de snelweg met een Twizy te doen of ben je dan echt levensmoe? Volgens mij gaat hij niet harder dan 85km/h. Binnenkort moet de auto voor onderhoud en ik kon een gratis Twizy leenauto meekrijgen. Heb altijd wel zo'n ding willen rijden dus dat kwam mooi uit :P

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idutchman
  • Laatst online: 22:19
Zomerbanden zitten er weer onder! Staat toch wel weer stukken beter ;)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9zBYOcg.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/DQBegzu.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:09

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

vhal schreef op maandag 30 maart 2015 @ 19:28:
[...]

Ja, heb inmiddels even een excelsheet gemaakt. Even afwachten dus.

Iets anders, is het rijden op de snelweg met een Twizy te doen of ben je dan echt levensmoe? Volgens mij gaat hij niet harder dan 85km/h. Binnenkort moet de auto voor onderhoud en ik kon een gratis Twizy leenauto meekrijgen. Heb altijd wel zo'n ding willen rijden dus dat kwam mooi uit :P
Ik vond 't wel spannend (ook als leenauto gehad)... met 85 rijd je langzamer dan vrachtwagens (die tegen de 90 rijden). Ik ben er gelijk de volgende afslag weer afgegaan.

Verder is het wel een leuke ervaring, en je trekt zeker bekijks 8) Op die begrenzing na kom je verder ook prima mee in het verkeer. Doe wel warme kleding aan!

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Mijn garage heeft ook een Twizy, maar het lijkt me vooral leuk in de zomer en niet in het voorjaar of de winter.
Het is toch een soort motorfiets met een dakje en zijdeurtjes imho.
Wel een heel leuk ding om te zien en ik geloof gelijk dat je er wel bekijks mee hebt ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Nou, net gebeld door de garage. Ze hebben er verschillende testritten mee gemaakt, zowel koud als warm maar dat mottig apparaat had op dat moment natuurlijk nergens last van.... En zonder duidelijk symptoom mogen ze 'm van de leasemij niet openschroeven.

En dan zul je zien, als ik 'm morgen weer meeneem is het meteen weer raak. Om een punthoofd van te krijgen. Je zou bijna gaan hopen dat de koppeling helemaal doorslaat zodat je in ieder geval kan zeggen 'zie je nu wel' .

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaddoxX
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-10-2023

MaddoxX

hax0r

Momenteel bezit ik een Megane 2, bj 2007 met CNI2 Navigatie (CD versie) er in.
Naast de Carminat Navigatie zit er ook nog een CD-Wisselaar onder...

Nu is de vraag... Is het mogelijk om de wisselaar werkend te houden icm AUX/USB?
Zo ja.. heeft iemand links naar how to's etc.

Als dit niet mogelijk is.. wat zijn mijn opties dan nog ?
Hier een foto van de Navigatie - CD Wisselaar.

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/r9n05s_th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/zxwd91_th.jpg

Van wat ik zelf heb gelezen zal waarschijnlijk de CD-Wisselaar weg moeten..(liever niet!) maar dan zit ik met een lege ruimte en moet er een ACB of alleen de AUX op de 8-pin aansluiting moeten komen van de radio.

Daarnaast heb ik in het EXPERT menu nog geen AUX oid zien staan om te activeren!

Wie-o-wie kan mij wat info verschaffen :)

[ Voor 8% gewijzigd door MaddoxX op 02-04-2015 11:23 . Reden: thumbnaisl ]

Een Dennis bier, 2 Dennis bier, 1 2 3 4 Dennis bier :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
USB idd in plaats van de CD wisselaar, deze radio heeft geen aux ingang.
Maar waarom niet gewoon 2 DIN radio installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaddoxX

MaddoxX

hax0r

Wil de navigatie behouden en de stuurbediening :]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Dat kan O-) er zijn zelfs systemen waarbij het display op de originele plek komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaddoxX

MaddoxX

hax0r

Vind ik veel diverse informatie over. Maar dat is dus een vrij "dure" oplossing?

De goedkoopste is dus een ACB aansluiten op de 8-pin CD-wisselaar connector op de radio als ik het goed begrijp? En dan van de CD-Wisselaar plek een origineel renault-bakje zoeken en die er in plaatsen?

Nadeel is dan dat ik ook geen CD's meer kan afspelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
MaddoxX schreef op donderdag 02 april 2015 @ 12:41:
Vind ik veel diverse informatie over. Maar dat is dus een vrij "dure" oplossing?

De goedkoopste is dus een ACB aansluiten op de 8-pin CD-wisselaar connector op de radio als ik het goed begrijp? En dan van de CD-Wisselaar plek een origineel renault-bakje zoeken en die er in plaatsen?

Nadeel is dan dat ik ook geen CD's meer kan afspelen..
Ik heb mijn megane ruim 2,5 jaar weet niet eens of de cd-speler wel werkt echt nog nooooit gebruikt ;)
Als je eenmaal je collectie op USB hebt staan luister je alleen nog maar digitaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Die cd wisselaar ga je sowieso niet missen, is idd wel een duurdere oplossing dat klopt.
ACB moet idd op de wisselaar connector. ACB werkt in principe goed maar kent wel wat nadelen (tracks worden weergeven als track01, dus geen titel/artiest etc.). Je kan van een laguna I een 1 DIN bakje bestellen voor in de plaats van je wisselaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaddoxX

MaddoxX

hax0r

Dan is er nog een vraag.. welke ACB is het beste ook qua kwaliteit / prijsverhouding?

Heb een van Dension gezien met Bluetooth, dus ook carkit.
Die van Renault zelf. en wat namaak

deze had ik al gevonden : http://www.ebay.nl/itm/Or...P3-iPod-DVD-/270638140330?

[ Voor 25% gewijzigd door MaddoxX op 02-04-2015 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Wat zijn je eisen?

Als je alleen mp3 wil spelen dan voldoen ze allemaal en zou ik lekker de goedkoopste pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaddoxX

MaddoxX

hax0r

USB sowieso, en Bluetooth zou handig zijn ook voor streaming vanaf tel. / carkit (kan ook via aux maar is handig als die niet los ligt)

Het opvulbakje is alleen een probleem haha :P die vind ik al niet :]

Enig idee of dit ook niet zou werken? :

http://www.ebay.com/itm/C...sh=item3f236adf8e&vxp=mtr

[ Voor 30% gewijzigd door MaddoxX op 02-04-2015 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
deze:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v71/carl555/DSCF3011.jpg

Dus ook origineel in megane geleverd, zou lekker naar je dealer gaan die kan het sowieso opzoeken in dialogys. Kost je 2/3/4 tientjes schat ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Of haal zo'n bakje van de sloop ;)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

RvL schreef op woensdag 01 april 2015 @ 15:08:
Nou, net gebeld door de garage. Ze hebben er verschillende testritten mee gemaakt, zowel koud als warm maar dat mottig apparaat had op dat moment natuurlijk nergens last van.... En zonder duidelijk symptoom mogen ze 'm van de leasemij niet openschroeven.

En dan zul je zien, als ik 'm morgen weer meeneem is het meteen weer raak. Om een punthoofd van te krijgen. Je zou bijna gaan hopen dat de koppeling helemaal doorslaat zodat je in ieder geval kan zeggen 'zie je nu wel' .
De mijne staat sinds woensdag in de werkplaats en waarschijnlijk is de oorzaak een probleem met de drukgroep. Leasemaatschappij heeft inmiddels toestemming gegeven voor reparatie, maar het benodigde onderdeel staat in backorder bij Renault 8)7 Auto zal dus op z'n vroegst pas eind volgende week weer klaar zijn.

(tot die tijd heb ik nu een Golf VII Variant 1.2 TSI als vervangend vervoer meegekregen... Bepaald geen straf! :o )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:53

Christiano007

Ich bin der champion

Ik heb een probleem met mijn clio 2004. De automatische verlichting werkt niet meer. De binnenkant verlichting op het dashboard gaat wel aan maar de lampen zelf niet. Handmatig kan ik de lampen wel aan zetten. Iemand die een idee?

Zit die sensor trouwens in het midden boven de voorruit?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:39
Crosspost:

Omdat hij afgelopen weekend weer eens schone toestand was:

Afbeeldingslocatie: http://www.ruudvanheugten.nl/Clio3RS/Lente2015-600.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Christiano007 schreef op maandag 06 april 2015 @ 23:35:
Ik heb een probleem met mijn clio 2004. De automatische verlichting werkt niet meer. De binnenkant verlichting op het dashboard gaat wel aan maar de lampen zelf niet. Handmatig kan ik de lampen wel aan zetten. Iemand die een idee?

Zit die sensor trouwens in het midden boven de voorruit?
Die sensor zit inderdaad in het midden. Bij de binnenspiegel. Klinkt alsof of de zekering eruit is gesprongen, of de module defect is geraakt. Even uit laten lezen en dan weet je meer.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Laatst online: 15:53

Christiano007

Ich bin der champion

PauseBreak schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 10:25:
[...]

Die sensor zit inderdaad in het midden. Bij de binnenspiegel. Klinkt alsof of de zekering eruit is gesprongen, of de module defect is geraakt. Even uit laten lezen en dan weet je meer.
Krijg verder geen melding op het dashboard oid.

Die zekering, zit die in de module zelf of bij de andere zekeringen ? (heb nog niet gekeken, kreeg er gisteren in het donker pas weet van dat hij het niet deed automatisch)

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
la_fusion schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 08:15:
Crosspost:

Omdat hij afgelopen weekend weer eens schone toestand was:

[afbeelding]
Nice! De kenteken plaat houder doet wel een beetje afbreuk zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:39
melcon schreef op woensdag 08 april 2015 @ 07:20:
[...]

Nice! De kenteken plaat houder doet wel een beetje afbreuk zo...
Daar kan ik mij niet zo aan storen maar bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idutchman
  • Laatst online: 22:19
la_fusion schreef op woensdag 08 april 2015 @ 07:55:
[...]

Ik zou er ook een reclameloze houder opzetten. Dat heb ik zélf ook (zie aantal posts terug). Dat is écht een stuk cleaner (persoonlijke mening natuurlijk :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Ik heb nu een paar weken de Megane III estate met Carminat Bose audiosysteem en ik ben daar nog niet echt van onder de indruk. De bediening vanaf het stuur werkt prima, en dat ik de ID3 tags kan zien van de bestanden en mappen op de USB stick vind ik wel fantastisch. Dat miste ik echt bij de vorige, waar ik alleen een audio connection box bij had zitten.

Wat ik nu mis is een goede random functie, hij is er wel maar zit helemaal verstopt in het menu (niet zoals bij de vorige, gewoon '6' ingedrukt houden) en ik heb nog geen sneltoets kunnen vinden. Daarnaast werkt hij alleen voor de huidige map, wat ik echt het grootste nadeel vind.

Is hier met de huidige setup iets aan te doen (kan dat in een firmware update toegevoegd/verholpen worden) of moet ik me er bij neerleggen of iets anders kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
Sherlock schreef op woensdag 08 april 2015 @ 12:26:
Ik heb nu een paar weken de Megane III estate met Carminat Bose audiosysteem en ik ben daar nog niet echt van onder de indruk. De bediening vanaf het stuur werkt prima, en dat ik de ID3 tags kan zien van de bestanden en mappen op de USB stick vind ik wel fantastisch. Dat miste ik echt bij de vorige, waar ik alleen een audio connection box bij had zitten.

Wat ik nu mis is een goede random functie, hij is er wel maar zit helemaal verstopt in het menu (niet zoals bij de vorige, gewoon '6' ingedrukt houden) en ik heb nog geen sneltoets kunnen vinden. Daarnaast werkt hij alleen voor de huidige map, wat ik echt het grootste nadeel vind.

Is hier met de huidige setup iets aan te doen (kan dat in een firmware update toegevoegd/verholpen worden) of moet ik me er bij neerleggen of iets anders kopen?
Bij neerleggen en niet meer over nadenken. Dat systeem bevestigt direct alle vooroordelen die vele over de overpriced melkpakjes van bose hebben. Niet over nagedacht, geen instel mogelijkheden etc. Zelfs het standaard Renault systeem is beter instelbaar :P Software support is compleet 0.
Ga maar eens naar de treble/bass, hoeveel blokjes er zijn (stuk of 9 geloof ik) en tot waar je deze mag instellen, sorry dat ik de pret bederf maar dat zijn 5 standen. Je kunt dus nooit iets fijn afregelen omdat je gewoon weg geen mogelijkheid hebt. Midden tonen hebben ze nog nooit van gehoord bij Renault/Bose dus dat zit er compleet niet in. En de rest van het meest gebruiksonvriendelijke audiosysteem in de 20e eeuw heb je al ondervonden vermoed ik >:) Het is eigenlijk te treurig voor woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
la_fusion schreef op woensdag 08 april 2015 @ 07:55:
[...]

Is een mooie quick win ;) verder echt vette bak hoor!!

Wat mensen allemaal niet voor een "naampje" over hebben idd, ook in de huiskamer is bose gewoon duurkoop voor kwalitatief matig spul.

Afgelopen weekend nog ff alle renaults in de famillie op de foto gezet 8)
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-9TBTwR5pNK4/VSOB9yUe3SI/AAAAAAAALLw/dOtcuOjB-EQ/w1558-h875-no/IMG_20150405_131010948_HDR.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-nSpU8YW9IBk/VSOB95q1rSI/AAAAAAAALLw/5uzFRB_sEZI/w1558-h875-no/IMG_20150405_125157009_HDR.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-FAcB0CfNhvw/VSOB9xZnbXI/AAAAAAAALLw/n4yxHABvNc4/w1558-h875-no/IMG_20150405_125601930_HDR.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-08 19:11
Die 5 is heel leuk! d:)b Behoorlijke Renault-minded familie dus?

Binnenkort rij ik ook in mijn eerste Renault (nieuwe Twingo). Mag ik weer aan collega's gaan uitleggen waarom ik een Franse auto heb gekozen, "want ze zijn zo onbetrouwbaar".

Mijn huidige auto is een Peugeot, en dat is mijn meest probleemloze auto tot nu toe. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Ja inderdaad heel renault minded, met de pap lepel ingegoten noemen ze dat O-)

De 5 is inderdaad de leukste, de laguna is de meest onderschatte (180 pk en vierwiel besturing).

Gefelicteerd! De achteraangedreven variant dus? Erg cool 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaddoxX

MaddoxX

hax0r

Hoi,

Eerder had ik al gevraagd wat de mogelijkheden waren om AUX op de Megane 2 / CNI2 radio te krijgen.
Dit is echter alleen mogelijk door een emulator dus aan te sluiten op de CD-Wisselaar zijn poort en dan verlies je de CD-Wisselaar.

Echter ik kwam op een idee.... waar ik ooit eens iets over heb gelezen bij oude auto's...
door op de kabels van de cd-wisselaar (LAU / RAU / GND ) de aux kabel aan te sluiten, en vervolgens een cd te branden met een track van 74min, zonder geluid.. dus als die cd afspeelt de aux kabel aansluiten op de mp3 speler..?

echter ik heb de pin-layout niet van de radio... en de vraag is kan dit wel werken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
gaat niet werken, CNI2 heeft geen analoge ingang, alle input vanaf de wisselaar is digitaal dus kun je geen analoog signaal op zetten. Je hebt idd xCarlink oid nodig die het signaal digitaal aanbied (gewoon een ADC, waarom ze dat een emulator noemen....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Leuk gezelschap zo op de heide :)

Afgelopen weekend wat lampen vervangen van de Megane, de oranje spiegeleieren zijn er in ieder geval uit. Verder Osram Nightbreaker Unlimited erin gezet wat nogal scheelt tov de oude lampen.

Voor
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/DQ0myxMzFkAyAyeYAa7yOY30/full.jpg
Na
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/m3F9otxSdWpRbeswSNLBHClT/full.jpg

En uiteraard ook achter

Voor
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Cq8PWrewgt6mVEldcA3ksIcY/full.jpg
Na
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/zxBlFxzImbrVWz85sLH7cFJS/full.jpg

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Staat wel stuk beter zonder die oranje dingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Laatst online: 01-09 20:43

Croga

The Unreasonable Man

Sherlock schreef op woensdag 08 april 2015 @ 12:26:
Zoals al eerder gemeld: Wen er maar aan, leg je er bij neer.
Wil je goede shuffle, zet dan alles wat je wilt shufflen in één map.

En spring een gat in de lucht dat je geen R-Link hebt. De audio instellingen daarvan zijn nog vele malen bedroevender.....
MaddoxX schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 16:18:
Eerder had ik al gevraagd wat de mogelijkheden waren om AUX op de Megane 2 / CNI2 radio te krijgen.
Dit is echter alleen mogelijk door een emulator dus aan te sluiten op de CD-Wisselaar zijn poort en dan verlies je de CD-Wisselaar.

Echter ik kwam op een idee.... waar ik ooit eens iets over heb gelezen bij oude auto's...
door op de kabels van de cd-wisselaar (LAU / RAU / GND ) de aux kabel aan te sluiten, en vervolgens een cd te branden met een track van 74min, zonder geluid.. dus als die cd afspeelt de aux kabel aansluiten op de mp3 speler..?

echter ik heb de pin-layout niet van de radio... en de vraag is kan dit wel werken ?
Ik heb een paar jaar terug hetzelfde geprobeerd op een Laguna II. Je allerbeste optie is het hele ding er uit slopen en iets anders er in zetten. Het ding, en de stuurbediening en ingebouwde scherm, is niet compatible met enige vorm van standaard die door iemand anders ondersteund wordt. Proberen het aan de gang te krijgen is een lange frustrerende reis richting faalstad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mario007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-09 08:48
thefox154 schreef op woensdag 08 april 2015 @ 12:36:
[...]

Ga maar eens naar de treble/bass, hoeveel blokjes er zijn (stuk of 9 geloof ik) en tot waar je deze mag instellen, sorry dat ik de pret bederf maar dat zijn 5 standen. Je kunt dus nooit iets fijn afregelen omdat je gewoon weg geen mogelijkheid hebt.
Bij mijn Megane kon ik ook alleen maar tot 5. Ook veel gezocht en als antwoord inderdaad dat het niet hoger kon.

Aantal van mijn collega's die ook een Megane hebben ook gevraagd en zij gaven aan dat ze bass en treble tot 9 konden instellen.

Er is een software update voor de Megane die dat probleem oplost. Garage heeft dit gelijk toegepast toen ik er voor een andere storing was.

Update lost nog steeds het af en toe uitgaan van de navigatie/radio niet op.

<leeg>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vimana
Sinds vrijdag in mijn trotse bezit.

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/dmdxg0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/vqionc.jpg

Twingo 90 TCe in Dynamique uitvoering.
Pack Sport
Pack Outdoor
Pack Comfort
Pack R-Link
Schuifdak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand op zoek naar zo'n bakje?
Heb er weldra eentje op overschot dat weg mag voor een goeie prijs.
Afbeeldingslocatie: http://static2.tme.eu/products_pics/6/c/c/6cc1e8dc080b62a0f0b7077a05af681e/16560.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Vimana schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 01:25:
Sinds vrijdag in mijn trotse bezit.

[afbeelding]

[afbeelding]

Twingo 90 TCe in Dynamique uitvoering.
Pack Sport
Pack Outdoor
Pack Comfort
Pack R-Link
Schuifdak
Ziet er goed uit!

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Idd! leuke twingo zo! binnenkant ook rode accenten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vimana
melcon schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 10:01:
Idd! leuke twingo zo! binnenkant ook rode accenten?
Jup, zo even geen foto bij de hand. Maar inderdaad met de rode accenten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperlamers
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-07 14:36

Jasperlamers

Carpe Diem!

Probleem met een schuifdeur van m'n moeders kangoo heeft iemand van jullie een idee hoe dit komt en wat ik er aan kan doen (naam nieuw onderdeel evt sloop)
[YouTube: https://youtu.be/bVAH_0Jg4ao]

. MacBook Pro 13"  iPad (2017)  iPhone XS  AirPods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vimana
Jasperlamers schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 16:22:
Probleem met een schuifdeur van m'n moeders kangoo heeft iemand van jullie een idee hoe dit komt en wat ik er aan kan doen (naam nieuw onderdeel evt sloop)
[video]
Even voor de duidelijkheid. Op het moment dat de deur dus dicht gaat, gaat de centrale vergrendeling dicht, en weer meteen open?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperlamers

Jasperlamers

Carpe Diem!

Klopt Vimana. :'(
Vimana schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 17:26:
[...]

Even voor de duidelijkheid. Op het moment dat de deur dus dicht gaat, gaat de centrale vergrendeling dicht, en weer meteen open?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Gebeurt dat ook bij andere sloten of alleen die?

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperlamers

Jasperlamers

Carpe Diem!

Alleen de bestuurders zei deur. die zorgt er voor dat alles voor 0.3 seconde op slot springt en weer open gaat
het gaat over een kangoo uit 2007 1.2 16v helios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-08 20:34

hostler

Yeahhh dude!

Long shot, maar kan een probleem zijn in de UCH. Zal je toch moeten informeren bij de dealer of een specialist.

edit: of gewoon kortsluiting ergens. Dan zal je de draden moeten doormeten/nalopen

[ Voor 27% gewijzigd door hostler op 08-05-2015 22:16 ]

Pagina: 1 ... 25 26 Laatste

Dit topic is gesloten.