Het grote Renault topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 26 Laatste
Acties:
  • 147.843 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik was eens aan de slag gegaan met de voor-luidsprekers van onze barrel en als ik deze zo bekijk dan lijken dat op woofers? Heb ik dat juist? Er zitten wel een paar aparte tweeters bij de voorruit maar wil dit dan zeggen dat er automatisch een paar lage tonen luidsprekers in de voorste deuren werden geplaatst. Speakers zijn origineel Renault want het plaatje hieronder betreft dezelfde auto en speaker.

Wilde er een paar betere 3-weg speakers voor in de plaats gaan zetten maar nu ik dit zo zie twijfel ik een beetje.

Afbeeldingslocatie: http://www.forum-auto.com/uploads/200504/audioman_1112547706_hp2.jpg

En achterin zitten er een paar twee-weg types in, dat lijkt me op zich wel logisch.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4178219/WP_20150131_20_11_06_Pro.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door hardware-lover op 31-01-2015 20:21 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil je een beter geluid dan is een Cabasse setje niet verkeerd. Zijn dezelfde speakers maar van veel betere kwaliteit. Anders is er ook een Pioneer setje te koop speciaal gemaakt voor de Renault.

Het setje wat je nu hebt is eigenlijk een 2-weg speaker zoals je achterin ook hebt, maar nu zijn de speaker en tweeter gescheiden dus de midden en hoge tonen. Je kan een andere set erin zien te prutsen maar hou rekening dat je dan moet passen en meten aangezien de magneet erg klein moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:36

timovd

Voorsprong door techniek

Haal de woofers en speakers los en plaats er dempingsmateriaal achter.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

timovd schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 22:26:
Haal de woofers en speakers los en plaats er dempingsmateriaal achter.
Wat gaat het dempingsmateriaal toevoegen aan de originele speakers?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 22:13:
Wil je een beter geluid dan is een Cabasse setje niet verkeerd. Zijn dezelfde speakers maar van veel betere kwaliteit. Anders is er ook een Pioneer setje te koop speciaal gemaakt voor de Renault.

Het setje wat je nu hebt is eigenlijk een 2-weg speaker zoals je achterin ook hebt, maar nu zijn de speaker en tweeter gescheiden dus de midden en hoge tonen. Je kan een andere set erin zien te prutsen maar hou rekening dat je dan moet passen en meten aangezien de magneet erg klein moet zijn.
Deze van Pioneer denk ik? http://www.pioneer.eu/nl/...31/201/TS-Q131C/page.html

Ik heb al een ander setje van Pioneer wat na een kleine aanpassing ook goed past en niet te diep of te groot is. Ik ben op de inbouwdiepte afgegaan bij het bestellen en heb alleen 2 bevestigingspunten buitenspel moeten zetten. Luidsprekers verwisselen gaat wel heel erg gemakkelijk. Die originele Renault (Blaupunkt) speakers wegen werkelijk helemaal niets.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is volgens mij wel het setje wat je in je link laat zien. Is ook bij Redcoon te krijgen, iets goedkoper. Maar het gaat om de magneet. Die is klein en past net in de deur. Heb je een groetre magneet dan moet je het waterafschot gaan verzagen om het passend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik ben nogal eigenwijs en heb op goed geluk de onderstaande besteld. Zonder zaag- of hakwerk in het waterafschot, passen ze prima, geen probleem met de magneet o.i.d.. Heb enkel 2 bevestigingen om moeten buigen omdat daar geen ruimte voor is, maar dat probleem was te verwaarlozen.

http://www.pioneer.eu/nl/...1/201/TS-G1333i/page.html

Ik mag wel zeggen dat het een aardige vooruitgang is vergeleken met die 2-weg die nu nog achterin zitten, het totale bereik is stukken beter en de vervorming blijft ook beter binnen de perken. Ik heb maar direct een 2e set besteld want achter gaan ze er ook in (er van uitgaande dat de inbouwdiepte = aan de voorzijde). Ik wilde er niet al teveel aan besteden en heb dus daarom voor deze speaker gekozen. Specifiek dit nieuwe model gekozen omdat van het vorige werd gezegd dat die zou passen, dus....

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Laatst online: 14:06

RvL

Ik geloof dat ik m'n volgende lease auto heb gevonden.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/sJI6CbvCUjItfvitMcuLvcGx/full.jpg

De nieuwe Renault Kadjar. Staat vanaf juni bij de dealers en laat dat nou net rond het moment zijn dat ik me weer kan gaan orienteren op een opvolger voor de Mégane.

een en ander natuurlijk wel afhankelijk van de (lease)prijs

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:27
Dat ding zal hoogstwaarschijnlijk geen 14% bijtellingsversie hebben. Komt alleen beschikbaar met vrij dikke motoren in eerste instantie. De 1.6dCi 130 en de 1.2TCe 130 waren de versies waar de dealers uit konden kiezen om in de showroom te zetten, dus dat duidt er op dat er bij introductie voornamelijk iets krachtigere motoren beschikbaar zullen zijn en dat de zuinige modellen later zullen komen.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

14% bijtelling heb ik al lang uit m'n hoofd gezet. Wat daar (op dit moment) in beschikbaar is, ga ik niet fatsoenlijk een caravan mee kunnen trekken.

Jammer dat de 1.5dCi waarschijnlijk niet beschikbaar zal zijn. Dat maakt hem in vergelijking met zijn directe concullega Qashqai waarschijnlijk minder interessant v.w.b. de prijs, tenzij ze de 1.6dCi in de 20% bijtelling kunnen krijgen.

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:26
14% bijtelling is idd grotendeels verleden tijd en zal dat alleen maar meer worden.
Het is wel een coole auto, zou hem zelf niet kiezen want niet mijn soort auto maar hij is aanzienlijk leuker als de grijze massa.

De megane 1.6 dci heeft 104 g Co2 en valt dus in 20%, dat zal de kadjar vast ook moeten lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Bij de Qashqai is het ze in ieder geval niet gelukt, deze stoot 115gr uit. Ik wacht geduldig af :)

Ondertussen wel even doorrijden, want ik loop een beetje achter op schema v.w.b. kilometers.

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
RvL schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 13:25:
Bij de Qashqai is het ze in ieder geval niet gelukt, deze stoot 115gr uit. Ik wacht geduldig af :)

Ondertussen wel even doorrijden, want ik loop een beetje achter op schema v.w.b. kilometers.
Dat is nog wel de oude versie van de 1.6dCi, en een oude homologatie. De QQ is niet tussentijds opnieuw gehomologeerd, dus best kans dat de uitstoot van de Kadjar lager ligt.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Ben benieuwd of de biturbo 1.6 dci ook in de kadjar komt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
melcon schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 13:47:
Ben benieuwd of de biturbo 1.6 dci ook in de kadjar komt :9
Als het goed is wel. Zowel in de Kadjar als in de nieuwe modellen die komen (Mégane, Laguna; Espace heeft 'm al). Mag ook wel, want om nu te zeggen dat Renault krachtige diesels in het aanbod heeft zitten, nou nee.

Edit:
Bovendien komt de Kadjar ook met 4WD, en dat gaat doorgaans wel gekoppeld met krachtigere motoren.

[ Voor 12% gewijzigd door PauseBreak op 04-02-2015 20:43 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
niet? iets verder kijken als NL...
uiteraard de 2.0 dci tot 180 pk, maar daar boven nog de 3.0 dci met 240 pk.
Indien gekoppeld aan de juiste bak zelfs 280 pk maar die vind je vooralsnog alleen in nissans.

NL is gewoon een bagger land wat dat betreft, krachtige diesels hier verkopen lukt je niet met de bpm boete. Laguna coupe wordt laatste 2 jaar zelfs alleen met 1.5 dci verkocht, als je die met 2.0 of 3.0 dci wil dan moet je hem uit Duitsland halen.

Je ziet het zelfs bij bmw waar de 6 cilinders grotendeels verdwijnen voor 4 cilinder turbo's, en dat is dan niet een specifiek een ontwikkeling voor NL.

[ Voor 14% gewijzigd door melcon op 05-02-2015 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Ook in Duitsland wordt de V6 dCi niet meer geleverd. De topmotorisering op de Laguna Coupé is daar de 2.0dCi 180. Fijn blok, maar zoals ik al zei, Renault heeft niet echt overdreven krachtige motoren in het aanbod zitten. Zéker niet in Nederland, waar eigenlijk het enige leuke niet-RS model de Mégane GT is (2.0TCe 205).

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Is op verzoek nog steeds te bestellen in Duitsland (via de dealer). Wat is niet overdreven krachtig? Met 150 pk zit je al boven gemiddeld, zeker in NL. De volgende iteratie van de 2.0 dci gaat over de 200 pk leveren, halverwege dit jaar waarschijnlijk leverbaar.

De megane GT220 kun je overigens nog steeds bestellen, en de laguna GT (niet als in estate) is ook erg leuk (zowel de diesel als de benzine) niet zo zeer vanwege het vermogen maar wel vanwege de wegligging.
Voor echte snelheid moet je gewoon bij de RS of GT modellen zijn inderdaad, maar dat is ook niet zo raar.
Rest van het gamma zijn volume modellen, gericht op wat de markt vraagt (dat is comfort, laag verbruik, gadgets, maar geen 200 pk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Niet overdreven krachtig vind ik 150pk op 1500+kg. Als je alleen kijkt naar wat de motor levert dan is het best aardig, maar de pk/kg-verhouding is niet heel briljant. Heeft mijn Mégane ook last van met 120pk op 1245kg :P
Maar ach, het ging voornamelijk over Nederland, en in ons landje heeft Renault maar bar weinig leuke blokken in het gamma zitten helaas. In de Mégane leveren ze nu alleen de 1.6dCi 130, terwijl je die in het buitenland ook kunt krijgen met 150 - 180pk. Tsja, belastingen he... ;(

Van mij mag de opvolger van de Mégane wel een Laguna GT zijn, maar het zal wel even duren voordat die betaalbaarder is :+

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 18:03
RvL schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 13:18:
14% bijtelling heb ik al lang uit m'n hoofd gezet. Wat daar (op dit moment) in beschikbaar is, ga ik niet fatsoenlijk een caravan mee kunnen trekken.

Jammer dat de 1.5dCi waarschijnlijk niet beschikbaar zal zijn. Dat maakt hem in vergelijking met zijn directe concullega Qashqai waarschijnlijk minder interessant v.w.b. de prijs, tenzij ze de 1.6dCi in de 20% bijtelling kunnen krijgen.
Ik citeer je even:
fatsoenlijk een caravan mee kunnen trekken.

En dan wil je een alinea lager een 1.5dci???? Dit motortje heeft al moeite mijn Megane op snelheid te houden en te krijgen. Altijd hard werken voor dat blok. Laat staan dat je hier nog een caravan achter hangt. Dan heb je toch wel minimaal die 130 en liever nog een 150+ pk plus voor nodig. Zeker met zo'n hogere auto met nog meer weerstand etc.

[ Voor 3% gewijzigd door thefox154 op 05-02-2015 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
ja die bpm belasting die voorkomt dat heel veel leuke motoren hier geleverd worden helaas.
Dat is waar, de verhouding speelt uiteraard ook mee. Clio 4 GT is in dat licht best aardig.
120 pk op 1245 kg is niet onaardig, daar mee blijf je het meeste spul in NL toch wel al aardig bij c.q. voor.
Laguna GT is al aardig betaalbaar te vinden (rond de 10k met niet al teveel kilometers).

@thefox154, overdrijven is ook een vak, je weet niet eens wat voor caravan hij er achter wil hangen. Daarnaast mag de 1.5 dci gewoon 1500 kg trekken en dan kun je wel lekker naar vermogen gaan kijken, maar koppel is toch net even belangrijker (zie de gemiddelde vrachtauto, die hebben echt niet veel vermogen maar wel veel koppel). En laat het mooie van de 1.5 dci zijn dat deze gewoon een redelijke hoeveelheid koppel heeft en dat levert bij een laag toerental, prima om een caravan mee te trekken.

Tuurlijk ben ik het met je eens dat meer fijner is en het ook fijn is om wat extra te hebben, maar het kan prima met de 1.5. Half nederland knoopt ook een caravan achter hun 90/110 pk tdi of zelfs achter de slow motion. Die hebben ook wel wat koppel maar niet bij een laag toerental, dan ben je met de dci toch beter af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:11

vhal

ಠ_ಠ

Ik kan het niet echt plaatsen dat de 1.5 dCi een traag ding is. De benzinevariant (TCe) moet het met minder doen, al heb je naast de GT220 nog wel de 2 liter 180 TCe en een wat nieuwere 1.2 TCe met 130 pk + de oudere met 115pk

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Dat is het ook niet, tuurlijk, hij trekt de klinkers echt niet uit de straat maar om hem traag te noemen is weer het andere uiterste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
melcon schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 11:59:
Dat is het ook niet, tuurlijk, hij trekt de klinkers echt niet uit de straat maar om hem traag te noemen is weer het andere uiterste.
ik zeg ook niet dat ie traag is, dat staat nergens in mijn reactie. Je komt prima mee in het verkeer met een megane, alleen dat snelle sprintje of dat beetje extra reserve moet je gewoon uit je hoofd zetten ;) Het motorblokje moet gewoon normaal al hard werken om de gang erin te houden er is weinig reserve.

Stel je pakt de Megane vol en je gaat fijn op vakantie naar midden duitsland. Wanneer je dan verder komt dan Oberhausen en het wordt wat heuvelachtig tja... Misschien dat een lege megane + caravan nog wel te doen is. Maar met 400/500kg extra gewicht + gewicht caravan en wat de gemiddelde NL-er daar nog aan extra kilo's indrukt...... Vergeeeeeet de aardappelen niet he :P

In mijn redenatie zie ik dan dus een volgepakte auto (want vakantie), extra poppetjes naast alleen een bestuurder en dan nog een caravan erachter hangen. Ik weet zeker dat je dan niet vrolijk gaat worden van de prestaties. En hij zoekt een goede trekauto dus daarom zeg ik dat rijmt niet helemaal de 1.5dci is het motoraanbod wat ze aankondigen sowieso al geschikter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Of je er wel of niet een caravan mee kunt trekken hangt voornamelijk af van de caravan. Zeker de huidige iteratie van de 1.5dCi heeft voldoende vermogen om een caravan te kunnen trekken. Dat zie je ook terug in het maximale trekgewicht (1500kg geremd zo uit mijn hoofd).

Oh en melcon, 10k is op dit moment niet echt betaalbaar :+ Maar goed, het maakt ook niet zoveel uit. Ik heb de Mégane net, en het plan is niet om die er zo snel mogelijk weer uit te doen. Ontzettend fijne reisauto dit, dus die blijft wel een tijdje ;)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

* Hooglander1 heeft zijn megane '00 ondertussen ingeruild tegen een niet-Renault. Maar ik wilde nog even terugkomen op 1 post:
melcon schreef op maandag 02 juli 2012 @ 19:22:
Zo veel electronica zit er ook niet in een megane I :+ ;)

Maar dat zal gedurende de vakantie nog wel blijven werken maar voor de lange termijn toch echt solderen met een krimpkousje O-)
Hij heeft het volgehouden tot het dappere eind. In ieder geval tot 26 januari 2015 :P

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
begin van deze eeuw reden er ook zat mensen met een 100 pk laguna II naar Italië volgepakt en een caravan van 1400 kg erachter. Het houdt niet over maar prima te doen en je zal wellicht een keer moeten terug schakelen.

Het is ook maar net wat je gewend bent, mijn vader rijdt sinds 2 jaar een laguna GT met 180 pk diesel, dus ja die wil nooit meer minder, even vlot invoegen en je rijdt 130 met een caravan van 1500 kg :P :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

thefox154 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 11:17:
[...]

Ik citeer je even:
fatsoenlijk een caravan mee kunnen trekken.

En dan wil je een alinea lager een 1.5dci???? Dit motortje heeft al moeite mijn Megane op snelheid te houden en te krijgen. Altijd hard werken voor dat blok. Laat staan dat je hier nog een caravan achter hangt. Dan heb je toch wel minimaal die 130 en liever nog een 150+ pk plus voor nodig. Zeker met zo'n hogere auto met nog meer weerstand etc.
Ik trek een caravan van 1200kg met ruim 90km/u de Brenner op. Hoezo heb ik dan nog meer vermogen nodig? En ja, dan is de auto ook beladen (maar geen aardappelen, die hebben ze daar ook wel ;) )

Meer vermogen maakt alleen dat je wat meer comfort aan boord hebt. Meer trekkracht in de lage toeren waardoor je minder hoeft te schakelen. Maar om nou te beweren dat 150+ pk noodzakelijk is gaat me te ver. Ik ben op vakantie met de caravan, niet op de vlucht.

En hoezo problemen om een Mégane op snelheid te houden? Met nu 260k km in een Mégane met de 1.5 dCi kan ik veel zeggen maar niet dat hij langzaam is. Overbrengingen zijn lang, dat wel, maar traag zeker niet. En zeker geen moeite om m op snelheid te houden. Ook niet op hogere snelheden in Duitsland

[ Voor 3% gewijzigd door RvL op 05-02-2015 17:51 ]

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

RvL schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 17:47:
[...]

En hoezo problemen om een Mégane op snelheid te houden? Met nu 260k km in een Mégane met de 1.5 dCi kan ik veel zeggen maar niet dat hij langzaam is. Overbrengingen zijn lang, dat wel, maar traag zeker niet. En zeker geen moeite om m op snelheid te houden. Ook niet op hogere snelheden in Duitsland
Misschien een referentiekader geval. In ieder geval voldoet mijn "Muesligane" met motorinhoud van 1 pak muesli+een beetje extra prima. Veel harder dan 140km/h rijd ik toch niet . Dat de 180pk variant lekkerder rijdt lijkt mij vanzelfsprekend. Vermogen/koppel went snel. Vergeleken met de RS van mijn zwager is die 1.2 maar een langzaam hok.

Tegenwoordig lijkt elke auto wel die >10s nodig heeft om aan de 100km/h te komen een "traag" hok te zijn. Terwijl dit vroeger gewoon rap was. Tegenwoordig is men verwend met die 7/14% ecodiesels/hybrides a 190pk en meer die 7-8 tellen nodig hebben om aan diezelfde 100km/h te komen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
RvL schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 17:47:
[...]

Ik trek een caravan van 1200kg met ruim 90km/u de Brenner op. Hoezo heb ik dan nog meer vermogen nodig? En ja, dan is de auto ook beladen (maar geen aardappelen, die hebben ze daar ook wel ;) )

Meer vermogen maakt alleen dat je wat meer comfort aan boord hebt. Meer trekkracht in de lage toeren waardoor je minder hoeft te schakelen. Maar om nou te beweren dat 150+ pk noodzakelijk is gaat me te ver. Ik ben op vakantie met de caravan, niet op de vlucht.

Ok ok, maar ik hou van comfortabel cruisen. Met de megane kom je er ook wel.... maar dan moet je gewoon niet harder gaan dan 130. Ik rij relatief weinig in NL maar wel veel in D (vakantiehuisje bij kassel in de buurt, regelmatig naar Berlijn).

Op de lange baan en bij hogere snelheid heb je altijd het gevoel dat hij op zijn tenen loopt. 160/170 cruise control dan rijd hij als een hijgend paard ;) Geen rust meer, motor voelt zenuwachtig alsof hij geen lucht meer krijgt om even op adem te komen, volle bak aan het trekken.
Hiervoor een 335d en een 180pk passat cc gereden. Deze druk je op 200 op de cruise control en het rijd ontspannen, het motortje snort lekker in het vooronder en geeft je het gevoel alsof het allemaal vanzelf gaat. Je reist met meer vermogen super relaxt terwijl het nu een soort van topsport wordt om het ding op gang te houden. Ja ik overdrijf het iets maar beter kan ik het gevoel niet uitleggen zo voelt het ongeveer aan. Ik heb ook het gevoel altijd vermoeider aan te komen na lange ritten dan ik dat voorheen had. Volgende auto wordt in ieder geval weer iets met meer vermogen 8)

Ben de eerste week ook een paar keer goed op me bek gegaan met invoegen. Dan kom je uit die bmw en je denkt ach dat red ik makkelijk, niet dus O-) O-) O-) Zat er weer eentje geërgerd achter op de bumper omdat ik idd beter even had kunnen wachten, sorry mensen. Maar het went super snel en nu weet je al niet meer beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Hahaha, ja, dat een 1.5dCi'tje het aflegt tegen een 3.0 twinturbo zes-in-lijn en een 180pk TDI(?) is logisch. Je vergelijkt dan ook de topmodellen tegen een mueslimodel. Die wagens zijn voor totaal verschillende zaken gebouwd. Dat kun je ook makkelijk zien aan de verschillende opgaven. De topsnelheid van een 1.5dCi ligt veel lager dan van een 335d, en dus klopt je gevoel ook wel: De 1.5dCi moet op 160-170 veel harder werken dan de 335d op 200. Is ook logisch, want een 335d zonder begrenzer trekt zo door tot de 270-280km/u.
Kort gezegd heb je gewoon de verkeerde auto geleaset gezien de manier waarop je jouw auto's berijdt. Je had dan beter de 2.0dCi 150-175pk kunnen leasen, en dan was je waarschijnlijk nog steeds goedkoper uit geweest dan met die 335d :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Ja dan maak je ook nogal een vergelijking idd :+ een 335d vergelijken met een 1.5 dci... ja dan vind je de 1.5 dci zeker weten erg traag :P zo als ik al zei het is maar wat je gewend bent,

Overigens, met 110 pk zit je al boven het gemiddelde....
http://www.vwe.nl/Nieuws/...-dan-een-spaardiesel.aspx

Wellicht dat het nu wat hoger ligt gezien dat uit 2013 komt maar goed het idee is wel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

hardware-lover in "Het grote Renault topic - Deel 5"

Ik wil nog even vermelden dat ik nu ook probleemloos de achter-luidsprekers heb kunnen vervangen door de vermelde Pioneers. Deze passen, zonder enige aanpassing, in de achterdeuren en hebben genoeg ruimte aan de achterzijde. Binnen 10 minuten was de klus geklaard. Wel heb ik dit keer verloopkabeltjes gebruikt van de Renault stekker naar de luidspreker aansluitingen, dat had ik in eerste instantie voorin niet gedaan. Ook daar heb ik het nog maar even netjes in orde gemaakt met de verloop-kabels.
Ik heb er nu dus vier van onderstaand type inzitten.

Afbeeldingslocatie: http://geizhals.at/p/1225673.jpg

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

thefox154 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 23:22:
[...]

Ok ok, maar ik hou van comfortabel cruisen. Met de megane kom je er ook wel.... maar dan moet je gewoon niet harder gaan dan 130. Ik rij relatief weinig in NL maar wel veel in D (vakantiehuisje bij kassel in de buurt, regelmatig naar Berlijn).

Op de lange baan en bij hogere snelheid heb je altijd het gevoel dat hij op zijn tenen loopt. 160/170 cruise control dan rijd hij als een hijgend paard ;) Geen rust meer, motor voelt zenuwachtig alsof hij geen lucht meer krijgt om even op adem te komen, volle bak aan het trekken.
Hiervoor een 335d en een 180pk passat cc gereden. Deze druk je op 200 op de cruise control en het rijd ontspannen, het motortje snort lekker in het vooronder en geeft je het gevoel alsof het allemaal vanzelf gaat. Je reist met meer vermogen super relaxt terwijl het nu een soort van topsport wordt om het ding op gang te houden. Ja ik overdrijf het iets maar beter kan ik het gevoel niet uitleggen zo voelt het ongeveer aan. Ik heb ook het gevoel altijd vermoeider aan te komen na lange ritten dan ik dat voorheen had. Volgende auto wordt in ieder geval weer iets met meer vermogen 8)

Ben de eerste week ook een paar keer goed op me bek gegaan met invoegen. Dan kom je uit die bmw en je denkt ach dat red ik makkelijk, niet dus O-) O-) O-) Zat er weer eentje geërgerd achter op de bumper omdat ik idd beter even had kunnen wachten, sorry mensen. Maar het went super snel en nu weet je al niet meer beter.
Tja, dat is natuurlijk ook nogal een referentiekader en staat haaks op mijn referentiekader.

Ik ben begonnen in een Daewoo Espero 1.8CD met af-fabriek 90pk. Hoeveel er daarvan nog over waren na 265k km op LPG is nog maar de vraag. Daar trok ik overigens geen caravan mee ;)

Vervolgens door naar een Citroën C4 1.6 met 110pk, wederom op LPG, gevolgd door 2x een Mégane met de bekende 1.5dCi.

Je kan je voorstellen dat de overstap van een oude, ongeblazen 1.6 op LPG naar een soepele turbodiesel voor mij een flinke overstap was :)

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-06 13:13
PauseBreak schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 12:58:
Of je er wel of niet een caravan mee kunt trekken hangt voornamelijk af van de caravan. Zeker de huidige iteratie van de 1.5dCi heeft voldoende vermogen om een caravan te kunnen trekken. Dat zie je ook terug in het maximale trekgewicht (1500kg geremd zo uit mijn hoofd).

Oh en melcon, 10k is op dit moment niet echt betaalbaar :+ Maar goed, het maakt ook niet zoveel uit. Ik heb de Mégane net, en het plan is niet om die er zo snel mogelijk weer uit te doen. Ontzettend fijne reisauto dit, dus die blijft wel een tijdje ;)
:?

Het vermogen wat een motor levert in een auto heeft niet veel van doen met het op kenteken aangegeven maximum trekgewicht. Van de Mégane III mag de hatchback 1200kg (of 1300) trekken, de Estate 1500kg. Zowel met 1.5 dCi als 1.2 TCe.

Sterker nog, mijn Mégane R26 mocht maar 1200 trekken, maar had wel het dubbele vermogen en koppel van mijn huidige Estate die 1500 kg mag trekken. De remmerij was tevens beter voor elkaar met Brembo en zo kan ik nog even doorgaan met voordelen voor de RS.

Het zit hem veel vaker vast op de constructie van de auto en het eigen gewicht + laadvermogen van de auto.

Ik knoop komende zomer waarschijnlijk een 1400kg caravan aan het Mégane'tje en tuf daarmee naar Kroatië. Werken zal ie dat 1.2'tje met 130 paardjes.

Een fantatisch blok trouwens. Stil, krachtig en zuinig niet zuinig. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Renault is daar wel wat apart in. Kijk je naar de andere merken dan zie je echt wel een correlatie tussen vermogen en maximum trekgewicht. Daarnaast mogen dieseluitvoeringen vaker meer trekken dan benzinevariant. Zo mag mijn Mégane 1.9dCi 120 1300kg geremd trekken, tegen de 1200kg geremd van jouw R26 destijds bijv.

De notie dat motorvermogen er niks mee te maken zou hebben vind ik behoorlijk vergezocht om eerlijk te zijn.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
PauseBreak schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 23:28:
Hahaha, ja, dat een 1.5dCi'tje het aflegt tegen een 3.0 twinturbo zes-in-lijn en een 180pk TDI(?) is logisch. Je vergelijkt dan ook de topmodellen tegen een mueslimodel. Die wagens zijn voor totaal verschillende zaken gebouwd. Dat kun je ook makkelijk zien aan de verschillende opgaven. De topsnelheid van een 1.5dCi ligt veel lager dan van een 335d, en dus klopt je gevoel ook wel: De 1.5dCi moet op 160-170 veel harder werken dan de 335d op 200. Is ook logisch, want een 335d zonder begrenzer trekt zo door tot de 270-280km/u.
Kort gezegd heb je gewoon de verkeerde auto geleaset gezien de manier waarop je jouw auto's berijdt. Je had dan beter de 2.0dCi 150-175pk kunnen leasen, en dan was je waarschijnlijk nog steeds goedkoper uit geweest dan met die 335d :P
2 woorden : fiscaal regime :9 :9 :9 :9 :9 :9

Maar ik heb me er inderdaad in vergist. De volgende gaat in ieder geval minimaal 150pk krijgen zodat het op de autobaan een lekker rustige auto word. Ik zit er niet veel in door de weeks, maar als ik erin zit is het net die langere rit voornamelijk in Duitsland. Ik heb destijds de afweging gemaakt dat die paar lange ritten niet op wegen tegen het financieel voordeel en de 15 minuten ritjes door de weeks want dan merk je het nauwelijks.
Achteraf irriteer je je juist op de langere ritten omdat het allemaal zo 'net aan' aanvoelt, en in een ritje naar Berlijn heb je dan genoeg uurtjes om daar over na te denken :+ Tussen de passat en de bmw had ik een maand of vier een Astra gtc als voorloopauto. Ook maar een 140pk benzine (1.4tje geloof ik) en die gaf dat gevoel eigenlijk niet. Daarom durfde ik de gok aan. You win some, you loose some. Maar wel 8k in de pocket die bespaard is op de bijtelling O-)

Ik ben er ook nog steeds van overtuigd dat mijn hoge olieverbruik met de megane die langere duitsland ritten komt. Maar volgens de dealer zou dat niet veel uit mogen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
trek gewicht is afhankelijk van meerdere factoren:

- wielbasis
- spoorbreedte (voor en achter)
- eigen gewicht auto
- maximum massa auto
- koppeling
- vermogen in Kw gek genoeg (en dus niet koppel)
- afstand kogel tot middenlijn achteras (overhang dus)
- remvermogen (dus niet de daadwerkelijke afstand maar diameter hrc, diameter zuigers en oppervlakte blokken)
- de fabrikant zelf heeft ook wat te zeggen over het uiteindelijke trek gewicht wat opgenomen wordt in de type goedkeuring (Renault zit op dat gebied altijd aan de veilige kant, laatste jaren iets makkelijker overigens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 20:54
Ik ga waarschijnlijk de nieuwe Twingo bestellen. Ben er echter nou nog niet helemaal aan uit wat nu het verschil is tussen R&Go en R-Link.

Ik snap dat bij de laatste er standaard een betere geluidsinstallatie bij zit en achteruitrijcamera, maar wat zijn de verdere verschillen? Kunnen ze verder dezelfde informatie tonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
R-Link is uitgebreider, draait op een custom versie van Android volgens mij. Hoe het precies zit met R&Go, geen idee. Als het budgettair voor jou niet uitmaakt zou ik altijd voor R-Link gaan.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:40
R&GO = app op je smartphone (alleen Android/IOS) die een eenvoudige navi app heeft, plus bediening van radio en telefoon. Puur voor echt die ene keer dat je de weg niet weet. R-Link is incl. Pack Sound, sensoren achter en camera en overall een verreweg beter navigatiesysteem met de optie voor Live Services, een veel geliktere menustructuur en natuurlijk een groter scherm. Plus, af-fabriek geïntegreerd op app in een houder is natuurlijk een makkelijk vergelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 20:54
Bedankt voor de antwoorden.

Ik wilde sowieso het geupgrade sound pack, dan is het maar een kleine meerprijs om R-Link er bij te bestellen dan.

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:03
Craplink wat een bagger product tot zover.... vooral als je een iphone gebruikt nog steeds usb disconnected meldingen als de batterij lager is als 80 % ... renault doet er geen flikker aan...

ik zou het eerst eens bij de dealer checken

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

• BM
  • Registratie: September 2001

BM

Moderator Spielerij
Ik ben vooral vrij teleurgesteld over de audioplayer van R-Link. Ding is aardig traag (vooral zoeken is langzaam), shufflen heb ik nog nooit zo raar uitgevoerd zien worden, plaatjes kloppen niet altijd met de muziek en soms (vooral als je net wegrijd) wil het ding nog wel eens tussen 4/5 nummers blijven loopen ipv de hele lijst door te gaan.

Verder heb ik vanaf begin af aan eigenlijk nooit een werkende internetconnectie gehad, maar dat zou nog te maken kunnen hebben met het feit dat ik nogal dicht bij de grens woon. Niet dat ik dat nu écht mis, maar toch, zou eigenlijk gewoon moeten werken.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Njay
Ben dus niet de enige met een slechte rlink ervaring al meerdere malen met renault gebeld de laatste keer was het fijnst.. ze verdomme toe te geven dat een kut product is... en dan ook nog eens 99 euro per keer voor een tomtom kaart update waardeloos

• PauseBreak
Njay schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 12:14:
Craplink wat een bagger product tot zover.... vooral als je een iphone gebruikt nog steeds usb disconnected meldingen als de batterij lager is als 80 % ... renault doet er geen flikker aan...

ik zou het eerst eens bij de dealer checken
Je kunt kijken of je een upgrade kunt krijgen naar 2.0.
Njay schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 12:43:
Ben dus niet de enige met een slechte rlink ervaring al meerdere malen met renault gebeld de laatste keer was het fijnst.. ze verdomme toe te geven dat een kut product is... en dan ook nog eens 99 euro per keer voor een tomtom kaart update waardeloos
Waarom verwacht je van een fabrikant cq. de verkoopkanalen daarvan dat die zouden toegeven dat zoiets een "kutproduct" zou zijn? Dat is nogal onrealistisch om te verwachten. Daarnaast is het lullig dat jij er slechte ervaringen mee hebt, maar dat maakt het niet direct een "kutproduct".
Die prijzen voor TomTom-kaartupdates komen gewoon vanuit TomTom. Daarnaast zijn die prijzen een stuk beter dan wat je voorheen moest betalen voor de Garmin kaarten (die bijv. BMW nog steeds gebruikt). Daar zat je voor een update tegen de €450,- aan te kijken en dan was je je auto nog een halve dag kwijt ook. Doe mij dan maar het TomTom-systeem ;)

Nee, merp!

• Njay
PauseBreak schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 12:48:
[...]

Je kunt kijken of je een upgrade kunt krijgen naar 2.0.

[...]

Waarom verwacht je van een fabrikant cq. de verkoopkanalen daarvan dat die zouden toegeven dat zoiets een "kutproduct" zou zijn? Dat is nogal onrealistisch om te verwachten. Daarnaast is het lullig dat jij er slechte ervaringen mee hebt, maar dat maakt het niet direct een "kutproduct".
Die prijzen voor TomTom-kaartupdates komen gewoon vanuit TomTom. Daarnaast zijn die prijzen een stuk beter dan wat je voorheen moest betalen voor de Garmin kaarten (die bijv. BMW nog steeds gebruikt). Daar zat je voor een update tegen de €450,- aan te kijken en dan was je je auto nog een halve dag kwijt ook. Doe mij dan maar het TomTom-systeem ;)
Nee die upgrade gaat niet in bestaande Clio's al over gehad met renault.

Ik snap wel dat ze het niet gaan toegeven maar ze geven niet het gevoel dat ze er mee bezig zijn.. en dat de oude rlinks gewoon afgeschreven plastic zijn en dat ze dondergoed weten dat de usb poort hardware matig te weining Ampere geeft die mijn problemen veroorzaken .

Dat tomtom verhaal blijft vreemd als ik een tomtom europe los koop zijn de updates wel gratis?
:+

• PauseBreak
Njay schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 12:54:
[...]

Nee die upgrade gaat niet in bestaande Clio's al over gehad met renault.

Ik snap wel dat ze het niet gaan toegeven maar ze geven niet het gevoel dat ze er mee bezig zijn.. en dat de oude rlinks gewoon afgeschreven plastic zijn en dat ze dondergoed weten dat de usb poort hardware matig te weining Ampere geeft die mijn problemen veroorzaken .

Dat tomtom verhaal blijft vreemd als ik een tomtom europe los koop zijn de updates wel gratis?
Als de usb-poort te weinig ampères zou geven zou iedere telefoon er last van hebben, maar dat is niet het geval. iPhones hebben er wel en masse last van, dus ik zou het eerder daar zoeken dan elders. Maar goed, dat ben ik en ik heb geen iPhone :P

De eerste keer updaten is volgens mij ook gratis. Staat me iets van bij. Hoe dan ook is het een keuze van beide kanten. TomTom wil geld blijven zien en Renault gaat niet 'lifetime upgrades' afkopen. Dat is ook niet vreemd overigens. Geen enkele autofabrikant doet dat.

Nee, merp!

• Njay
Ja het is een combo iphone rlink... en dat heeft te maken met het druppeladen wat de iphone doet tot 80 % ongeveer .... als de usb poort iets meer amperes zou geven was het al opgelost .. op meerdere fora al geconfimeerd :P

• PauseBreak
Dan weet je dus ook dat het ligt aan de iPhone en niet aan R-Link. Misschien wel zo handig wanneer je dan ook de "schuld" voor dit probleem bij de juiste partij legt.

Nee, merp!

• Njay
Nee hoor want renault zegt in zijn rlink manueel en op de site toen dat de iphone 5 gewoon supported is...

dus ...

dan ga ik er vanuit dat het ook werkt..

ik heb een prima workaround gevonden maar toch... ik moet verplicht de telefoon laden tot 80

[ Voor 37% gewijzigd door Njay op 19-02-2015 13:15 ]

• melcon
wen er maar aan, iphone en bluetooth is altijd drama.

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:40
De gids die Renault afgeeft voor telefoonsupport is voor zover ik weet alleen bluetooth-gerelateerd, niet de verbinding met USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:25
Galaxis schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 11:16:
[...]

Koppeling grijpt laat aan voor mijn gevoel, en ook wat vlotter wegrijden voelt het vreemd, trillerig aan in het pendaal.

Nu we toch bezig zijn...

Waarom als mijn kachel op max staat om de voorruit te ontwasemen gaat hij in hemelsnaam harder blazen als ik het gas laat? Als ik daarna weer gas geef gaat hij weer zachter blazen 8)7

Lendesteun is ook een drama, dealer heeft er naar gekeken en dan gaat het 2 weken goed. Maar als ik de nu lendesteun uitzet gaat hij vanzelf na 5 minuten weer helemaal terug...

En dan het mooiste van alles, hij stottert stoms tussen de 1000 en 2000rpm, de dealer zegt hieraan niets te kunnen doen omdat het een eco model is en daardoor wat schraal inspuit. De dealer geeft als oplossing chippen. Maar daar ben ik niet gerust op, want dan zetten een "weerstand" ergens tussen :? :X
Om mijzelf even te quoten,

Lendesteun is ondertussen prima in orde, deze is vervangen door de dealer. Het stotteren van de motor is ook niet meer voorgekomen.

Dan mijn koppelingsprobleem, vlot wegrijden ( met het verkeer mee ) is niet te doen, het voelt dan alsof de koppeling overslaat/hapert, tevens heb je het gevoel dat je ergens door heen moet "duwen' om hem fatsoenlijk in zijn 2e versnelling te krijgen.

De dealer heeft deze klacht nu voor de 2e keer onderzocht, en kwamen tot de conclusie dat er een motorsteun gaar was ( best knap met net 40K op de klok ) . De motorsteun is reeds vervangen, en het gevoel in het koppelingspedaal is al geheel anders.

Echter blijft hij bij optrekken zo vreemd haperen/trillen/schokken , ook gaat voor mijn gevoel het koppelingspedaal steeds zwaarder.

Dealer zegt er niks meer aan te kunnen doen en dat dit zo hoort? Hun merken/voelen er niks meer aan zeggen ze. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:51
Galaxis schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 10:23:
[...]

Om mijzelf even te quoten,

Lendesteun is ondertussen prima in orde, deze is vervangen door de dealer. Het stotteren van de motor is ook niet meer voorgekomen.

Dan mijn koppelingsprobleem, vlot wegrijden ( met het verkeer mee ) is niet te doen, het voelt dan alsof de koppeling overslaat/hapert, tevens heb je het gevoel dat je ergens door heen moet "duwen' om hem fatsoenlijk in zijn 2e versnelling te krijgen.

De dealer heeft deze klacht nu voor de 2e keer onderzocht, en kwamen tot de conclusie dat er een motorsteun gaar was ( best knap met net 40K op de klok ) . De motorsteun is reeds vervangen, en het gevoel in het koppelingspedaal is al geheel anders.

Echter blijft hij bij optrekken zo vreemd haperen/trillen/schokken , ook gaat voor mijn gevoel het koppelingspedaal steeds zwaarder.

Dealer zegt er niks meer aan te kunnen doen en dat dit zo hoort? Hun merken/voelen er niks meer aan zeggen ze. :'(
Wat zegt iemand anders(vrouw, kennis, collega) ervan? Misschien dat de dealer gelijk heeft of net het goed probeert te praten. Een ervaring van iemand anders helpt er misschien bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
la_fusion schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 10:33:
[...]

Wat zegt iemand anders(vrouw, kennis, collega) ervan? Misschien dat de dealer gelijk heeft of net het goed probeert te praten. Een ervaring van iemand anders helpt er misschien bij.
Ja, of de dealer wil gewoon niet onder garantie de koppeling vervangen :+

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
PauseBreak schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 10:48:
[...]

Ja, of de dealer wil gewoon niet onder garantie de koppeling vervangen :+
Dat verwacht ik ook inderdaad maar goed zo vond mijn vriendin de koppeling in mijn Clio RS ook enorm zwaar maar ze was dan ook alleen een erg lichte koppeling gewend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Onder garantie kost de dealer dat helemaal niets, wordt van uit Renault NL vergoed.
Een dealer dient wel eerst toestemming te hebben voor ze iets onder garantie vervangen,
dat houdt in dat ze het probleem daadwerkelijk moeten kunnen aan tonen en ondervonden moeten hebben.

Hoe zwaar de koppeling gaat hangt van de drukgroep af, de kracht van een drukgroep kan niet toe nemen door gebruik, wel afnemen. Dus in principe hoort een koppeling lichter te gaan na verloop van tijd, maar let wel, dit is niet merkbaar ook niet na lange tijd / veel km's.

In elk geval, de koppeling wordt hydraulisch bediend, laat ze eens controleren op lekkage (lijkt me heel erg stug maar goed toe maar) en ook gewoon eens ontluchten, mogelijk is er af-fabriek niet goed ontlucht (het blijft tenslotte massa productie dus je hebt altijd foutjes). Als er lucht in zit dan kan dit verklaren wat je omschrijft, lucht is samen drukbaar in tegenstelling tot de hydraulische vloeistof.

(overigens, aan het eind v/d levensduur kan de koppeling wel heel erg zwaar gaan maar dat is hier ongetwijfeld niet van toepassing).

[ Voor 6% gewijzigd door melcon op 20-02-2015 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
El-Loco schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 21:12:
De gids die Renault afgeeft voor telefoonsupport is voor zover ik weet alleen bluetooth-gerelateerd, niet de verbinding met USB.
Bluetooth werkt maar wat een kut kwaliteit bass loos en de audio set van de clio is al niet zo ...

Anyway het is gewoon jammer dat het zo stoort..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Laatst online: 14:25
la_fusion schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 10:33:
[...]

Meerdere mensen in de wagen laten rijden, en die ervaren allemaal hetzelfde als ikzelf.
Ik ga volgende week nogmaals eens een poging wagen bij de dealer, welke trouwens wel prima service heeft en ik altijd goed wordt geholpen :) . Het is niet dat ze mij afschepen ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit weekend in de ardennen :)
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2ni1pw1.png
Clio 1.5dci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15:32
Hallo, ik rij een 2008-Scenic met Carminat DVD navigatiesysteem (DVDspeler onder de bijrijderstoel). Wie heeft de ervaring dat de BMW-professional DVD werkt? Ik zie die tip wel voorbijkomen, maar de reacties zijn vervolgens van mensen waarbij het niet werkt, vandaar mijn vraag of iemand gebruikservaring heeft. Mijn V32-schijf uit 2012 is er mee opgehouden, dus ik ben weer terug bij de originele schijf uit 2008, maar inmiddels is er toch wel erg veel veranderd aan het wegennetwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperlamers
  • Laatst online: 21-07 14:36

Jasperlamers

Carpe Diem!

Werkte op onze 2007 kangoo deuren gaan opslot tijdens het rijden. Mischien kan iemand anders hier ook wat mee.

. MacBook Pro 13"  iPad (2017)  iPhone XS  AirPods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:13

Sherlock

No Shit

Goedemorgen,

ik ben op zoek naar een vervangende auto voor onze Megane (diesel) uit 2006. Hoofdreden is dat ik van baan veranderd ben en iets te veel wegenbelasting moet betalen voor de kilometers die we nu maken. Liever ééntje met benzine dus.

Op dit moment hebben we een paar opties; met name de 308SW en het nieuwere model Megane (niet de nieuwste, maar van 2010). Nu kom ik hier voor die laatste natuurlijk ;)
Vergelijkbaar model met deze, wat zijn de ervaringen hiermee? Zijn er nog zaken waar je speciaal op moet letten?

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Jasperlamers schreef op maandag 09 maart 2015 @ 09:01:
[video]

Werkte op onze 2007 kangoo deuren gaan opslot tijdens het rijden. Mischien kan iemand anders hier ook wat mee.
Dit staat ook gewoon in je gebruikershandleiding ;)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Meeuw
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 21:38
sidneymg schreef op zondag 08 maart 2015 @ 19:42:
Hallo, ik rij een 2008-Scenic met Carminat DVD navigatiesysteem (DVDspeler onder de bijrijderstoel). Wie heeft de ervaring dat de BMW-professional DVD werkt? Ik zie die tip wel voorbijkomen, maar de reacties zijn vervolgens van mensen waarbij het niet werkt, vandaar mijn vraag of iemand gebruikservaring heeft. Mijn V32-schijf uit 2012 is er mee opgehouden, dus ik ben weer terug bij de originele schijf uit 2008, maar inmiddels is er toch wel erg veel veranderd aan het wegennetwerk.
Ik heb zelf een Laguna uit 2006, de kaarten zijn verre van actueel inderdaad. Op het Laguna forum loopt er nu ook net een topic over. Iemand daar heeft contact met Melcon die het hier geeft gepost dat het kon. Ze gaan kijken of het werkelijk kan en zo ja hoe. :)
http://www.lagunaclub.nl/forum/index.php?topic=14019.0

I'm a bird! I'm a plane! I'm a choo-choo train!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Zag dat het motorenpalet van de Kadjar al weer een tijdje bekend is...

...en ik snap werkelijk niet waarom Renault slechts 1 benzinevariant heeft (de 1.2 Tce 130PK) tegenover twee diesels (die geen hond particulier koopt) . Waar is de 1.6 DIG-T?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
vhal schreef op maandag 09 maart 2015 @ 18:59:
Zag dat het motorenpalet van de Kadjar al weer een tijdje bekend is...

...en ik snap werkelijk niet waarom Renault slechts 1 benzinevariant heeft (de 1.2 Tce 130PK) tegenover twee diesels (die geen hond particulier koopt) . Waar is de 1.6 DIG-T?
Fiscaal waarschijnlijk niet interessant genoeg. Net als de 1.6dCi 160 en de 2.0dCi's met meer vermogen. Echt een gemiste kans, want de Kadjar moet juist wat hogerop klimmen. Dan kun je het niet maken om zo weinig keuze te geven.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highland
  • Laatst online: 15:32
Mr.Meeuw schreef op maandag 09 maart 2015 @ 18:28:
[...]

Ik heb zelf een Laguna uit 2006, de kaarten zijn verre van actueel inderdaad. Op het Laguna forum loopt er nu ook net een topic over. Iemand daar heeft contact met Melcon die het hier geeft gepost dat het kon. Ze gaan kijken of het werkelijk kan en zo ja hoe. :)
http://www.lagunaclub.nl/forum/index.php?topic=14019.0
Dank, ik ga het lagunaforum volgen. Samen moeten we het Renaultsysteem kunnen verslaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
De kaarten komen van Navteq, de bestands structuur van bmw is idd anders, lang geleden dat ik daar ingedoken ben. BMW kaarten werken wel maar niet zonder aanpassingen. Later kwam er nog een update van renault uit (32.2) dus daarna die weer gebruikt. Mijn vader heeft ook nog steeds zo'n dvd ding, ik zal er nog weer eens in duiken, het blijft een hoop "gepruts" om het werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

PauseBreak schreef op maandag 09 maart 2015 @ 20:00:
[...]

Fiscaal waarschijnlijk niet interessant genoeg. Net als de 1.6dCi 160 en de 2.0dCi's met meer vermogen. Echt een gemiste kans, want de Kadjar moet juist wat hogerop klimmen. Dan kun je het niet maken om zo weinig keuze te geven.
Helaas het fiscale (bijtellings)geneuzel. Het gaat soms zo ver dat men alleen de bijtellingspercentage roeptoetert (zoals Toyota deed met de Auris TS voor het zakelijke gezin :r )
De 1.2 TCe zal best voldoen maar boven de 150 km/h moet hij echt aan het zuurstof (althans, de 115PK versie). Had liever iets teruggezien van de TCe 180, een andere benzinemotor of 1 van de genoemde diesels.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Mee eens maar ik denk ook dat dat met de markt te maken heeft.
Lijkt me dat de kadjar wel geleverd wordt met dikkere motoren, alleen niet in NL.

(Laguna is b.v. in duitsland wel geleverd met 3.0 dci, in NL alleen kortstondig voor de coupe).
NL is helaas gewoon niet interessant voor dikke motoren voor een volume merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Laatst online: 22-09 09:26

Acid_Burn

uhuh

Ik zit eens te kijken naar Laguna's uit 2007. Nu valt het me op dat het motorvermogen nogal verschilt bij diverse auto's terwijl het toch allemaal 2 liter motoren zijn. En dan heb ik het over het vermogen geregistreerd bij de RDW (dus niet eens foutief opgegeven op autoscout bijvoorbeeld). Ik zie bijvoorbeeld een 2.0L 16 V met 135PK en eentje met 170PK. Klopt dit? Waar komt dit verschil in vermogen vandaan? Turbo's?

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Motormanagement met name. Je ziet het heel veel hoor, ook bij andere merken.

Wat betreft de motoren in de Kadjar denk ik dat het ook niet echt een markt is voor benzinemotoren. Misschien dat er later nog wel een grotere benzine verkrijgbaar wordt, maar wat ze nu in de markt zetten lijkt me heel redelijk. Een relatief krachtige kleine benzine en twee dieselmotoren met verschillende vermogens.

Die dikke diesel met 4 wiel aandrijving lijkt me wel een leuke bak om lol mee te hebben.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
melcon schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 10:01:
Mee eens maar ik denk ook dat dat met de markt te maken heeft.
Lijkt me dat de kadjar wel geleverd wordt met dikkere motoren, alleen niet in NL.

(Laguna is b.v. in duitsland wel geleverd met 3.0 dci, in NL alleen kortstondig voor de coupe).
NL is helaas gewoon niet interessant voor dikke motoren voor een volume merk.
Jep, in België komt de 1.6DIG-T hoogstwaarschijnlijk wel beschikbaar, net als dat de potente diesels in Duitsland vast ook wel in de prijslijst staan. Voor Nederland vind ik het echt een gemiste kans, want het is een vrij grote auto, die ook best wat mag kosten (gezien de prijs van de Qashqai (23k) reken ik op 25k voor de Kadjar). Dat is een segment waar genoeg particuliere verkoop in zit, en met de gewijzigde bijtellingsregels kun je mijns inziens ook best de potente blokken hier verkopen want zelfs de meest geknepen blokken zullen in de Kadjar niet meer goed zijn voor 14% bijtelling. Het is allemaal 20 - 25% bijtelling. Geef mensen dan gewoon de keuze.
Acid_Burn schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 10:17:
Ik zit eens te kijken naar Laguna's uit 2007. Nu valt het me op dat het motorvermogen nogal verschilt bij diverse auto's terwijl het toch allemaal 2 liter motoren zijn. En dan heb ik het over het vermogen geregistreerd bij de RDW (dus niet eens foutief opgegeven op autoscout bijvoorbeeld). Ik zie bijvoorbeeld een 2.0L 16 V met 135PK en eentje met 170PK. Klopt dit? Waar komt dit verschil in vermogen vandaan? Turbo's?
Er zijn er inderdaad nogal wat met een motorinhoud van twee liter. Je hebt een aantal benzines (135/140pk voor de atmosferische variant, altijd met automaat t/m de 2.0 T(urbo) met 205pk) en er zijn ook nogal wat diesels, alles van 150 - 185pk.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Het is nog even afwachten wat de Kadjar weegt. De MRB voor diesel is niet bepaald mis waardoor de gemiddelde particulier eerder kiest voor een benzine. De Megane Estate zit al op de 1259kg, ik verwacht dat de Kadjar zo rond hetzelfde gewicht zal zitten. Het broertje Qashqai zit op de 1260-1380 afhankelijk van de motor.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
De diesel in de laguna is er ook als 130 pk geweest (2.0 dci), technisch gelijk aan de 150 dus te chippen naar 185/190 pk. De 175/180 is te chippen naar 215/220 pk dus dat is nog lekkerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
melcon schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 11:36:
De diesel in de laguna is er ook als 130 pk geweest (2.0 dci), technisch gelijk aan de 150 dus te chippen naar 185/190 pk. De 175/180 is te chippen naar 215/220 pk dus dat is nog lekkerder.
Oh ja, ook nog. Helemaal vergeten dat de 130pk-variant ook nog bestond :+

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
jup, wel de minste variant. Dan kon je beter de 1.9 met 130 pk hebben, die liep echt hard.
Helaas niet in de lag 3 geleverd, wel in de 2 phase 2, mooi dat dat ding 225 op gps liep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:32
De RS is nu op de pikken voor €2000 :)

Geen geld voor een kart met kenteken en voorlopig geen groot onderhoud.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:09
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-lwtfvse-Pt4/VP33TKQjmVI/AAAAAAAAi8Y/-ikf33Asyq4/w1260-h709-no/DSC_0462.JPG

Op naar de 500.000, als dat nog een beetje realistisch is.

Gaat om een Megane Break 1.6 16V uit 2002 overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
L0we schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 11:05:
[afbeelding]

Op naar de 500.000, als dat nog een beetje realistisch is.

Gaat om een Megane Break 1.6 16V uit 2002 overigens.
Heb je 'm al aangemeld voor Klokje Rond? _/-\o_
KillaZ schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 18:00:
De RS is nu op de pikken voor €2000 :)

Geen geld voor een kart met kenteken en voorlopig geen groot onderhoud.
€2000,-? Ik dacht dat die dingen nog wel wat meer waard waren. Of heb je er zoveel mee gereden?

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:32
Ik ook ;)

Nee, er staat 301k km op, dat schrikt mensen af. Als je echter de historie er bij pakt denk ik niet dat je een veel beter onderhouden blokje kan vinden:

- Vorig jaar D-riem met waterpomp en nokkenasversteller
- Jaarlijks 5w40
- 2012 nieuwe koppeling
- Koni geel rondom
- 5,5 mm voorbanden (Bridgestones), 7 mm achter (Vredestein Sporttracs)

En dat met maar 2 vorige eigenaren :)

Het zou leuk zijn als ik ruimte had voor 2 auto's, dat heb ik echter niet. Daarnaast wil ik groter gaan rijden, dus de RS gaat er uit :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Vandaag voor het eerst onaangekondigd naar de garage gemoeten met de Mégane...

...voor een achterlampje! Lampje uitbouwen was zo gedaan, maar toen kwam ik tot de ontdekken dat ik geen reservelampje meer had. Klusje van een paar minuten, jammer dat ik daarvoor naar de garage moest.

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
KillaZ schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 11:22:
Ik ook ;)

Nee, er staat 301k km op, dat schrikt mensen af. Als je echter de historie er bij pakt denk ik niet dat je een veel beter onderhouden blokje kan vinden:

- Jaarlijks 5w40
- 2012 nieuwe koppeling
- Koni geel rondom

Het zou leuk zijn als ik ruimte had voor 2 auto's, dat heb ik echter niet. Daarnaast wil ik groter gaan rijden, dus de RS gaat er uit :)
Als het nou een phase 2 was geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
phase I RS is geen drol meer waard op het moment helaas, zal met de tijd wel weer meer worden als ze net zo zeldzaam worden als de clio I 16V op het moment b.v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
KillaZ schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 11:22:
Ik ook ;)

- Jaarlijks 5w40
- 2012 nieuwe koppeling
- Koni geel rondom

Oh ja, herkenbaar. Mijn Focus had ook meer kilometers erop staan dan dieselversies die ouder waren. Dan gaat je restwaarde inderdaad het raam uit, ongeacht hoe goed het ding onderhouden is (en de Focus was heel erg goed onderhouden).

Succes met de verkoop! Ik wil ooit nog wel zo'n RS, maar nu is helaas niet de juiste tijd.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:09
PauseBreak schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 11:16:
[...]

Heb je 'm al aangemeld voor Klokje Rond? _/-\o_
Misschien moet ik dat maar eens gaan doen ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:25
Heya,

even een vraagje over mn Megane uit 2012 (GT line met Bose), hoe werkt het nu precies met die kaart updates? Moet ik opnieuw betalen als ik alle nieuwe stukken snelweg van de laatste jaren erin wil hebben? Die gratis updates heb ik al eerder gedaan (met die instabiele @#$@#$#@ applicatie van tom-tom) maar echt up to date werd het daar niet van...

Geloof ook dat je bij de jaarlijkse tom-tom live abo een kortingsvoucher kreeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

In principe is het zo dat je per nieuwe kaart moet betalen, tenzij je een kaartupdate-abonnement hebt.

Je eerste kaart update na eerste activatie van het systeem is gratis, mits je dat (uit m'n hoofd) binnen 90 dagen na activatie doet.

Ik heb helaas geen voucher gekregen bij mijn live abo, maar dat is ook via de leasemaatschappij verlopen.

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
_Anvil_ schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 11:53:
Heya,

even een vraagje over mn Megane uit 2012 (GT line met Bose), hoe werkt het nu precies met die kaart updates? Moet ik opnieuw betalen als ik alle nieuwe stukken snelweg van de laatste jaren erin wil hebben? Die gratis updates heb ik al eerder gedaan (met die instabiele @#$@#$#@ applicatie van tom-tom) maar echt up to date werd het daar niet van...

Geloof ook dat je bij de jaarlijkse tom-tom live abo een kortingsvoucher kreeg?
Ik heb geen voucher gehad bij het systeem.
Welk wordt ik door de dealer en door tomtom gespamt met kortingsacties op kaarten.
Heb zelf alleen de eerste gratis update gedaan en dan zo nu en dan koppel ik hem wel even in die *$#$@ tomtomhome app om door gebruikers doorgevoerde wijzigingen te uploaden. Ik kom maar zelden wijzigingen tegen die niet op mijn kaart staan.

Dealer stuurt heel vaak mails met een update voor geloof 29,95 ofzo. Dus de investering valt opzich wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
mja, het verschil tussen die gratis updates en de betaalde is me niet duidelijk. Maar zal binnenkort es het kaartje weer es uit de auto halen..

Wat de auto betreft, bevalt best na inmiddels weer 2 jaar. In alle opzichten behalve die slome @#$@# diesel, maar dat wisten we van te voren..

De grootste grap is hierbij uiteraard de Rs tellerklok tot 270km/h o.i.d. terwijl het ding boven de 130 dood is en met een aanloop van 10km amper de 190 teller haalt :p

[ Voor 53% gewijzigd door _Anvil_ op 13-03-2015 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
_Anvil_ schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 12:43:
mja, het verschil tussen die gratis updates en de betaalde is me niet duidelijk. Maar zal binnenkort es het kaartje weer es uit de auto halen..

Wat de auto betreft, bevalt best na inmiddels weer 2 jaar. In alle opzichten behalve die slome @#$@# diesel, maar dat wisten we van te voren..

De grootste grap is hierbij uiteraard de Rs tellerklok tot 270km/h o.i.d. terwijl het ding boven de 130 dood is en met een aanloop van 10km amper de 190 teller haalt :p
ho ho, mijn gt-line gaat tot de 199 op de digitale teller. Maar ja daar heb je wel die volle 10km voor nodig }:O }:O }:O }:O
Persoonlijk vind ik de grootste grap de bose radio. Voor een 'premium' audio systeem alleen de treble en de bass met max 5 blokjes aan mogen passen 8)7 Nee dan kun je fijn je systeem naar je smaak afstellen.

Ik zit af te tellen, nog 6 maanden en 4 dagen en dan doen we heel snel ;w ;w ;w ;w ;w ;w
Nog even de leasemaatschappij onder druk zetten dat ik bij een andere maatschappij de nieuwe ga leasen als ze hem niet eerder terug nemen, wie weet werkt het en mag ik nog een aantal weken afstrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Ach ja, ik ben 1 van die verwende zeikerds met een scheef referentiekader (vorige gezinsauto had 300pk op de achterwielen) , maar ik meen ook het overige: los van de motor een prima allrounder. Als ie 140 pk had was het een perfecte daily driver wat mij betreft.

Looks zijn prima, GT-line break in blue malte vind ik best fraai. Interieur is ook goed te pruimen en de wegligging is ook lekker strak voor een knoflooktractor.

Heb er ook sportcontact5 -jes onder liggen ipv het eco/energy spul waar de leasemij. de voorkeur aan geeft (Daarom ook een 2012 ipv een 2013 model genomen, toen kwamen de 16inch ballon banden om de uitstoot grens te halen)

Bottom line is natuurlijk dat je niet moet zeuren als je een nieuwe auto van 30-35k mag rijden van je baas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
_Anvil_ schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 13:04:
Ach ja, ik ben 1 van die verwende zeikerds met een scheef referentiekader (vorige gezinsauto had 300pk op de achterwielen) , maar ik meen ook het overige: los van de motor een prima allrounder. Als ie 140 pk had was het een perfecte daily driver wat mij betreft.

Looks zijn prima, GT-line break in blue malte vind ik best fraai. Interieur is ook goed te pruimen en de wegligging is ook lekker strak voor een knoflooktractor.

Heb er ook sportcontact5 -jes onder liggen ipv het eco/energy spul waar de leasemij. de voorkeur aan geeft (Daarom ook een 2012 ipv een 2013 model genomen, toen kwamen de 16inch ballon banden om de uitstoot grens te halen)

Bottom line is natuurlijk dat je niet moet zeuren als je een nieuwe auto van 30-35k mag rijden van je baas :)
Haha wat klinkt dit bekend. Idem hiero. Van een 335d naar een passat cc en toen uit belastingtechnische overwegingen :+ een Megane gekozen. Hier ook een blue malte, en sportcontact eronder. Naast het motorisch gebeuren valt de interieur kwaliteit mij ook erg tegen. En ik heb nog wat issues die aan mijn maandagmorgen exemplaar te wijten zijn. Franse slag, en doos franse wijn om dit goed te maken ontbreekt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
**sssttt** verkeerde website hiervoor, de gemiddelde tweaker besteed zn geld liever aan gagdets dan aan z'n opel astra 1.6 met kwikfit beste keus bandjes :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
U riep?
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2013/03/2013-03-06-17.23.52-Custom.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2013/03/2013-03-09-09.35.34-Custom.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2014/11/2014-11-01-10.25.01-Custom.jpg

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Jasperlamers schreef op maandag 09 maart 2015 @ 09:01:
[video]

Handig, dat werkt ook op m'n Megane ph2 van 2006. Wist niet dat die optie er op zat. Handig!

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 14:46

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Hmmm... Net de Renault Mégane 1.9D van mijn vriendin door de wasstraat gehaald en bij het terugrijden merkte ik dat de koppeling onder bepaalde omstandigheden slipt. Bijvoorbeeld bij 60 in de 4e versnelling opeens meer gas geven: het toerental loopt dan plotseling op zonder dat de auto versnelt, vervolgens daalt het toerental weer en gaat dan weer normaal stijgen naarmate de auto versnelt. Valt daar nog iets aan af te stellen (meer druk op de koppeling ofzo) of is het echt tijd voor een nieuwe koppeling?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Meeuw
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 21:38
melcon schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 08:01:
De kaarten komen van Navteq, de bestands structuur van bmw is idd anders, lang geleden dat ik daar ingedoken ben. BMW kaarten werken wel maar niet zonder aanpassingen. Later kwam er nog een update van renault uit (32.2) dus daarna die weer gebruikt. Mijn vader heeft ook nog steeds zo'n dvd ding, ik zal er nog weer eens in duiken, het blijft een hoop "gepruts" om het werkend te krijgen.
Super! _/-\o_
Als je hulp nodig heb, weet niet of je nog kan testen, stuur maar een PM. :)

I'm a bird! I'm a plane! I'm a choo-choo train!

Pagina: 1 ... 24 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.