Het grote Renault topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 26 Laatste
Acties:
  • 147.843 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-06 13:13
Rustig hier... Iedereen het kruit al van zijn vierwieler gewassen? ;)
Gister de jongste aanwinst gewassen, morgen volgt de witte.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/B6RqCuECIAAKW-Q.jpg:large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dubbel 00 Seven, maar dan tegenovergesteld :)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 16:56

hostler

Yeahhh dude!

adinsx schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 15:05:
Rustig hier... Iedereen het kruit al van zijn vierwieler gewassen? ;)
Gister de jongste aanwinst gewassen, morgen volgt de witte.

[afbeelding]
Zou toch denken dat de Mégane meer voorrang heeft :X

[ Voor 6% gewijzigd door hostler op 02-01-2015 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:27
hostler schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 19:48:
[...]

Nee, dat is de leaseslet. De Clio IV is mevrouw adinsx en ook nieuwer :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:50

BM

Moderator Spielerij
Mijn Captur heeft nieuwjaar in de garage doorgebracht :( Startmotor kapot, en Renault heeft nog geen indicatie wanneer die weer leverbaar zijn :X Voorlopig dus een leen-clio (vorige generatie), maar dat rijd toch wel een stukje minder.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
hostler schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 19:48:
[...]

Wat Pausebreak al zegt. De Mégane had voorrang op de Twingo, maar nu is het weer even andersom.
Clio IV zitten weer flink wat eigen muntjes in. De Meggie blijft toch lease, al is het denk ik een van de best verzorgde leaseauto's. 8)

Gistermiddag nog even wat details verbetert, die verrekte stickers die er af-fabriek op zitten moesten er snel vanaf ;)

Ging beter dan verwacht. Zonder plak achter te laten.
Afbeeldingslocatie: http://i5.photobucket.com/albums/y184/adinsx/temporary-22.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i5.photobucket.com/albums/y184/adinsx/temporary-25.jpg
Wasbenzine was dus ook niet nodig ;)

Before:
Afbeeldingslocatie: http://i5.photobucket.com/albums/y184/adinsx/temporary-24.jpg

After:
Afbeeldingslocatie: http://i5.photobucket.com/albums/y184/adinsx/temporary-26.jpg

En beide nog maar even gewassen :)
Afbeeldingslocatie: http://i5.photobucket.com/albums/y184/adinsx/temporary-29.jpg
hardware-lover schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 15:21:
Dubbel 00 Seven, maar dan tegenovergesteld :)
Allebei beginnend met een 7, en aan het eind twee gelijke cijfers. Het past mooi bij elkaar zo. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperlamers
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-07 14:36

Jasperlamers

Carpe Diem!

Mooie auto hoor een clio. Rijd er zelf in met mijn rijlessen ;)
adinsx schreef op zondag 04 januari 2015 @ 18:12:
[...]

Wat Pausebreak al zegt. De Mégane had voorrang op de Twingo, maar nu is het weer even andersom.
Clio IV zitten weer flink wat eigen muntjes in. De Meggie blijft toch lease, al is het denk ik een van de best verzorgde leaseauto's. 8)

Gistermiddag nog even wat details verbetert, die verrekte stickers die er af-fabriek op zitten moesten er snel vanaf ;)

Ging beter dan verwacht. Zonder plak achter te laten.
[afbeelding]

[afbeelding]
Wasbenzine was dus ook niet nodig ;)

Before:
[afbeelding]

After:
[afbeelding]

En beide nog maar even gewassen :)
[afbeelding]

[...]

Allebei beginnend met een 7, en aan het eind twee gelijke cijfers. Het past mooi bij elkaar zo. :+

. MacBook Pro 13"  iPad (2017)  iPhone XS  AirPods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:45

vhal

ಠ_ಠ

Die stickers waren er bij mij ook snel van af, al blijf je de plek wel redelijk zien als de ramen beslagen zijn.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmpf, een tijdje terug een ongeval gehad met onze modus. Had nog maar 40k KM dus toch maar laten herstellen. Er moest o.a. een nieuwe voorruit en dak in. Dat hebben ze gedaan, bleek bij thuiskomst te lekken ter hoogte van de passagiersstoel (verbinding dak-ruit), terug binnen gedaan. Ondertussen weer terug maar hij lekt nog steeds. ondertussen is ook gebleken dat de linkerspiegel niet goed meer kan verzet worden en de radiobesturing aan het stuur niet allemaal werkt.
Mag dus wéér eens naar de garage.. zucht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:51
Verwijderd schreef op zondag 04 januari 2015 @ 18:56:
Hmpf, een tijdje terug een ongeval gehad met onze modus. Had nog maar 40k KM dus toch maar laten herstellen. Er moest o.a. een nieuwe voorruit en dak in. Dat hebben ze gedaan, bleek bij thuiskomst te lekken ter hoogte van de passagiersstoel (verbinding dak-ruit), terug binnen gedaan. Ondertussen weer terug maar hij lekt nog steeds. ondertussen is ook gebleken dat de linkerspiegel niet goed meer kan verzet worden en de radiobesturing aan het stuur niet allemaal werkt.
Mag dus wéér eens naar de garage.. zucht..
Hoe bedoel je het gedeelte met het dak, want voor zover ik weet is een beschadigd dak over het algemeen te duur om te herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Auto heeft op het dak/voorruit gelegen en was geblutst bovenaan de voorruit in het midden. de 'pijlers' waren nog ok. Ze hebben er een ander dak op gezet/uitgeblutst (weet ik niet zeker). Maar waar het dak met de ruit samenkomt lekt het aan de binnenkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:26
niet lullig bedoeld maar zo snel mogelijk inruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Als de reparatie vakkundig en middels facturering is uitgevoerd dan kan je natuurlijk een beroep doen op garantie na herstel. Hoewel de auto in dit geval nooit meer zo zal worden zoals voor het ongeluk mag je er normaal gesproken van uitgaan, zolang de auto niet total-loss is verklaard, dat deze toch weer bijna zo goed als 100% in orde zal zijn. Indien later nog gebreken aan het licht komen (a.g.v. het ongeluk), dan kan ook daar nog een claim voor gedaan worden, mits aannemelijk is dat dit door het ongeval komt en mits je het e.e.a. op je verzekering kunt verhalen vanzelfsprekend. Dus inruilen prima, maar dan wel eerst zo goed mogelijk laten herstellen (als dit niet uit eigen zak betaald moet worden).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We zijn goede klant dus ze herstellen de gebreken uiteraard kosteloos, ze bieden ook een gratis vervangwagen aan mochten we dit nodig hebben. Service is verder wel top.

Verzekering is er verder niet bij betrokken is (geen schade aan andere wagens, auto is ook maar minimaal verzekerd, we betalen alles zelf).

Het is alleen nogal onaangenaam dat ze zelf geen degelijke testen doen op herstellingen. Ik had verwacht dat men wel een checklist bij de hand heeft voor men een auto terug kan afleveren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:36

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Mijn vriendin is sinds vandaag eigenaar van een Mégane 1.9D van 1999 met zo'n 250k km op de teller. Beetje afgetrapte auto eigenlijk maar motorisch OK, zelfs de airco en de elektrische ramen doen het nog. :D Doel is om hem in een jaar of twee op te rijden en dan wat nieuws te kopen. Zo'n ongeblazen diesel is sowieso geen racemonster maar wel degelijk. :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Laatst online: 16:51

Wok

Dakloos...

OK, mijn 2012 Mégane 1.5 dCi is duidelijk een beetje stuk...

Twee weken terug...

Ik rijd weg. Koude motor, dus geen gekke dingen aan het doen. Schakelen rond 2000-2200 toeren. Stoplicht... Groen... Optrekken, schakel 1>2, optrekken, schakel 2>3, optrekken, schakel 3>4 (±55km/u)...een korte *BROM* door de auto alsof je over korte dwarsrichels/ruw asfalt rijd... auto doet verder niet raar, geen gekke vibraties, dus ik denk dat het inderdaad een stukje ruw asfalt is geweest.... Verder ook niks aan het handje (schakel 4>5 en daarna constant 80km/u ging prima).

Paar honderd meter later rood verkeerslicht voor de oprit naar de snelweg. Groen... Optrekken, schakel 1>2, optrekken, schakel 2>3, optrekken, schakel 3>4, weer die korte *BROM* en meteen daarna valt me op dat de koppeling licht lijkt te slippen :o De toerentellen schiet af en toe een paar honderd (300-400) toeren omhoog en blijft daar even hangen (als een CVT) terwijl de auto wel versnelt... Schakel 4>5 en weer een paar kaar korststondige slip... 110km/u, schakel 5>6 en CC aan. Paar seconden later schieten de toeren weer even kort 3-400 toeren omhoog, CC direct van slag en schakelt uit. Weer terug gas gegeven naar 110 en de CC weer aan. Daarna de rest van de (snelweg)rit geen problemen meer gehad.

Sinds dit akkefietje merk ik vaker dat de koppeling af en toen even licht slipt in 4, 5 en 6 bij wat steviger gas geven (lees: meer dan halfgas; voornamelijk dus bij invoegen op auto(snel)wegen).

Dit is sowieso al een major WTF voor me, want ik heb nog maar 72K km op de teller staan... Naast het feit dat ik nog nooit een koppeling eruit getrapt heb bij een van mijn auto's (ik rijd doorgaans minimaal een ton met mijn daily voordat er een ander komt; vorige leaseauto's heb ik 140K en 100K km gereden vanaf (bijna) nieuw zonder ook maar de minste indicatie van een versleten koppeling), vind ik sowieso 72K km wel heel erg weinig voor een koppeling om de geest te geven...

Maar daar eindigt het verhaal niet.... Vanmiddag stond ik stil voor het stoplicht. Stop/start-systeem was uitgeschakeld (want te koud), dus ik stond met draaiende motor en in N te wachten. In die tijd zat ik pook even heen en weer te bewegen in de 'vrije slag' die het mechaniek heeft: de pook kan misschien 2 of 3 milimeter naar voren en achter bewogen worden zonder weerstand. Nu voelde ik echter een vibratie in de pook bij het bewegen in de 'vrije slag'. De versnellingen laten zich allemaal probleemloos en zonder extra weerstand inleggen...

Even kijken of de symptomen niet erger gaan worden, want de auto hoeft pas bij 90K weer voor een beurt, maar dit is voor mij wel meteen klaar. Even kijken of ik hem kan doorschuiven binnen de organisatie...

Wel jammer, want de auto beviel me verder echt uitstekend (en ik was al aan het nadenken om het leasecontract te laten verlengen van vier naar vijf jaar, aangezien dat qua kilometers makkelijk uit zou komen)), maar een dergelijk defect vind ik voor deze leeftijd en kilometerstand gewoon onacceptabel en dan is mijn vertrouwen in de auto ook gelijk weg.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:51
Wok schreef op maandag 05 januari 2015 @ 21:49:

Twee weken terug...

Ik rijd weg. Koude motor, dus geen gekke dingen aan het doen. Schakelen rond 2000-2200 toeren. Stoplicht... Groen... Optrekken, schakel 1>2, optrekken, schakel 2>3, optrekken, schakel 3>4 (±55km/u)...een korte *BROM* door de auto alsof je over korte dwarsrichels/ruw asfalt rijd... auto doet verder niet raar, geen gekke vibraties, dus ik denk dat het inderdaad een stukje ruw asfalt is geweest.... Verder ook niks aan het handje (schakel 4>5 en daarna constant 80km/u ging prima).

Paar honderd meter later rood verkeerslicht voor de oprit naar de snelweg. Groen... Optrekken, schakel 1>2, optrekken, schakel 2>3, optrekken, schakel 3>4, weer die korte *BROM* en meteen daarna valt me op dat de koppeling licht lijkt te slippen :o De toerentellen schiet af en toe een paar honderd (300-400) toeren omhoog en blijft daar even hangen (als een CVT) terwijl de auto wel versnelt... Schakel 4>5 en weer een paar kaar korststondige slip... 110km/u, schakel 5>6 en CC aan. Paar seconden later schieten de toeren weer even kort 3-400 toeren omhoog, CC direct van slag en schakelt uit. Weer terug gas gegeven naar 110 en de CC weer aan. Daarna de rest van de (snelweg)rit geen problemen meer gehad.

Sinds dit akkefietje merk ik vaker dat de koppeling af en toen even licht slipt in 4, 5 en 6 bij wat steviger gas geven (lees: meer dan halfgas; voornamelijk dus bij invoegen op auto(snel)wegen).

Dit is sowieso al een major WTF voor me, want ik heb nog maar 72K km op de teller staan... Naast het feit dat ik nog nooit een koppeling eruit getrapt heb bij een van mijn auto's (ik rijd doorgaans minimaal een ton met mijn daily voordat er een ander komt; vorige leaseauto's heb ik 140K en 100K km gereden vanaf (bijna) nieuw zonder ook maar de minste indicatie van een versleten koppeling), vind ik sowieso 72K km wel heel erg weinig voor een koppeling om de geest te geven...

Maar daar eindigt het verhaal niet.... Vanmiddag stond ik stil voor het stoplicht. Stop/start-systeem was uitgeschakeld (want te koud), dus ik stond met draaiende motor en in N te wachten. In die tijd zat ik pook even heen en weer te bewegen in de 'vrije slag' die het mechaniek heeft: de pook kan misschien 2 of 3 milimeter naar voren en achter bewogen worden zonder weerstand. Nu voelde ik echter een vibratie in de pook bij het bewegen in de 'vrije slag'. De versnellingen laten zich allemaal probleemloos en zonder extra weerstand inleggen...

Even kijken of de symptomen niet erger gaan worden, want de auto hoeft pas bij 90K weer voor een beurt, maar dit is voor mij wel meteen klaar. Even kijken of ik hem kan doorschuiven binnen de organisatie...

Wel jammer, want de auto beviel me verder echt uitstekend (en ik was al aan het nadenken om het leasecontract te laten verlengen van vier naar vijf jaar, aangezien dat qua kilometers makkelijk uit zou komen)), maar een dergelijk defect vind ik voor deze leeftijd en kilometerstand gewoon onacceptabel en dan is mijn vertrouwen in de auto ook gelijk weg.
Wellicht een klein foutje wat makkelijk verholpen kan worden maar daardoor is het vertrouwen in de complete auto ineens weg? Ik ben het met je eens dat het niet hoort te gebeuren maar heb je er al eens door de dealer naar laten kijken? Misschien is er iets net niet goed geschoten of zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Ik zou er ook eerst naar laten kijken voordat ik het vertrouwen compleet zou verliezen. Sowieso vind ik het niet zo netjes om een auto waar jij geen vertrouwen meer in hebt dan maar aan een collega te slijten. Fijn is dat zeg :D
Het bewegen van de pook is overigens volkomen normaal. Dat ligt aan de constructie van de bak.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Mx. Alba schreef op maandag 05 januari 2015 @ 20:57:
Mijn vriendin is sinds vandaag eigenaar van een Mégane 1.9D van 1999 met zo'n 250k km op de teller. Beetje afgetrapte auto eigenlijk maar motorisch OK, zelfs de airco en de elektrische ramen doen het nog. :D Doel is om hem in een jaar of twee op te rijden en dan wat nieuws te kopen. Zo'n ongeblazen diesel is sowieso geen racemonster maar wel degelijk. :)
Prima dingen hoor. Let wel op als je een raar geluid hoort bij het openen en sluiten van de ramen, dan gaat ie binnenkort helemaal stuk en klettert de ruit naar beneden :P Beter ben je er dan op tijd bij ;)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@Wok, als ik het zo lees is het een EDC bak? Er is een serie waarbij er door Getrag (de fabrikant van deze versnellingsbak, ja dat is duits ;) ) een te lichte koppeling is gemonteerd. Deze wordt kosteloos onder garantie vervangen.

@Albantar, de motor krijg je in elk geval niet stuk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:59

Meneer aard

Porsche rulez!

Wok schreef op maandag 05 januari 2015 @ 21:49:

*knip
Om gelijk het vertrouwen in een fransoos op te zeggen, als verwent fransoos rijder gaat een beetje ver niet? Ik zou het ding richting de dealer schoppen en hun het uit laten zoeken. Zeker omdat je toch wel? 80% van de tijd snelweg hebt gereden?

Maar er rijden ontiegelijk veel van die megammels rond maar ik heb nog niet echt ze uit zien vallen met bossen, want die 1.5 dci is een veel verkocht modelletje.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-09 21:26
Wacht maar.. als je een electronische handrem hebt, mag je over 20.000 km ook nieuwe remschijven en blokken achter omdat die handrem blijft plakken :)

Edit:
Wel grappig om dit te lezen trouwens. Mijn EDC Megane begon ook minder te schakelen de laatste tijd. Hij is nu ingeleverd met 110.000 km, maar met name het oppakken na terugschakelen naar de 1 en het schakelen naar de 2 werd al houteriger.

[ Voor 45% gewijzigd door Korvaag op 07-01-2015 19:30 ]

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Korvaag schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 19:28:
Wacht maar.. als je een elektronische handrem hebt, mag je over 20.000 km ook nieuwe remschijven en blokken achter omdat die handrem blijft plakken :)

Edit:
Wel grappig om dit te lezen trouwens. Mijn EDC Megane begon ook minder te schakelen de laatste tijd. Hij is nu ingeleverd met 110.000 km, maar met name het oppakken na terugschakelen naar de 1 en het schakelen naar de 2 werd al houteriger.
Ook sterk, vandaag bij onze auto vervangen, de handrem-kabel dus, omdat deze vast zat en het achterwiel niet echt soepel meer draaide. Had er zelf weinig van gemerkt maar de monteur zag het toen de auto vorige week over de sneeuw reed, het wiel bleef "hangen". Zelf niets van gemerkt. Ook nooit de handrem gebruikt, deze gaat niet automatisch en omdat we een automaat hebben wordt enkel de P stand van de automaat als vergrendeling gebruikt. Remschijven en blokken waren nog in prima staat, dus ik denk dat het euvel zich pas sinds korte tijd heeft voorgedaan, al begrijp ik niet wie de handrem gebruikt zou hebben?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Misschien de garage zelf ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Denk het wel ja. Meeste garages gebruiken standaard de handrem.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Daar was ie toen voor het eerst, het was opgevallen bij het binnenrijden van de parkeerplaats naar de werkplaats. Bij het wegrijden op het sneeuwdek van vorige week. Misschien liep het toen al een beetje aan en heeft de monteur de kabel nog aangetrokken op de brug en is deze daarbij definitief blijven hangen. Zou zomaar kunnen.

Afijn, ik kwam eigenlijk voor de wintercheck en APK keuring, de handremkabel was niet op voorraad, dus het wiel weer wat gangbaar gemaakt en weer naar huis. Vandaag is de nieuwe kabel geplaatst. Ik heb nu wel het idee dat het allemaal net wat lekkerder loopt en soepeler schakelt, maar dat gevoel kan ook tussen de oren zitten. Als het wiel al wat langer aanliep dan zou ik het misschien aan het brandstof-verbruik kunnen gaan merken. We zullen zien :)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enki
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-07 13:26
Korvaag schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 19:28:
Wacht maar.. als je een electronische handrem hebt, mag je over 20.000 km ook nieuwe remschijven en blokken achter omdat die handrem blijft plakken :)
Onzin. Ik rijd al 4 jaar in een even zo oude Scenic en gebruik de elektronische handrem dagelijks. Nog nooit problemen gehad met de remmen whatsoever.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Same here. 1,5 jaar en 45000km gereden en niks aan het handje. Ben er ook zwaar aan gewend. Een tijdje terug liep onze tweede auto het parkeervak uit nadat ik had geparkeerd @ kantoor. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Enki schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 16:15:
[...]

Onzin. Ik rijd al 4 jaar in een even zo oude Scenic en gebruik de elektronische handrem dagelijks. Nog nooit problemen gehad met de remmen whatsoever.
Ah omdat jij er geen last van hebt is het onzin. Goed om te weten ! Ik zal het het doorgeven aan de Renault dealer die heeft aangegeven dat dit een bekend probleem is. Scheelt ze een hoop onnodig schijven vervangen !

Vertel het ook even aan de collega van _ferry_ trouwens:
_ferry_ in "Het grote Renault topic - Deel 5"

Was wel heel toevallig.. 1 week na zijn post waren mijn schijven naar de gallemiezen terwijl ik ze speciaal aan de hand van zijn verhaal nog even had gecontroleerd.
Korvaag in "Het grote Renault topic - Deel 5"

[ Voor 27% gewijzigd door Korvaag op 10-01-2015 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperlamers

Jasperlamers

Carpe Diem!

Beste,
Vandaag opzoek geweest naar een nieuwe 2e hands auto voor ma, Het betreft een Renault Kangoo uit 2007. Nu is er me bij het bekijken van de auto opgevallen dat als de achter lichten te gelijk aanstaan met waarschuwingslichten tegelijk dat het achter licht een heel heel klein beetje dimt iedere keer als het waarschuwingslicht aan is en dan weer naar volle sterkte gaat als deze weer uit gaat enz enz. dit alles alleen op de accu zonder de motor lopend. Is dit een probleem of vraagt verlichting veel van de accu en gebeurd het daarom? Of is de accu onderweg naar het einde van zijn leven? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Meestal massaprobleem....

Wat doet ie trouwens met de motor wel draaiend ? Op zich trekken de niet-dimlichten niet zo heel veel stroom. Anders zou je bijvoorbeeld ook niet een nacht je parkeerlichten aan kunnen laten staan.

[ Voor 80% gewijzigd door Korvaag op 11-01-2015 03:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperlamers

Jasperlamers

Carpe Diem!

Het gaat over met de Dim lichten aan :S
Korvaag schreef op zondag 11 januari 2015 @ 02:00:
Meestal massaprobleem....

Wat doet ie trouwens met de motor wel draaiend ? Op zich trekken de niet-dimlichten niet zo heel veel stroom. Anders zou je bijvoorbeeld ook niet een nacht je parkeerlichten aan kunnen laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Jasperlamers schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 18:22:
Beste,
Vandaag opzoek geweest naar een nieuwe 2e hands auto voor ma, Het betreft een Renault Kangoo uit 2007. Nu is er me bij het bekijken van de auto opgevallen dat als de achter lichten te gelijk aanstaan met waarschuwingslichten tegelijk dat het achter licht een heel heel klein beetje dimt iedere keer als het waarschuwingslicht aan is en dan weer naar volle sterkte gaat als deze weer uit gaat enz enz. dit alles alleen op de accu zonder de motor lopend. Is dit een probleem of vraagt verlichting veel van de accu en gebeurd het daarom? Of is de accu onderweg naar het einde van zijn leven? Alvast bedankt!
Ik heb het zelf maar eens even geprobeerd bij onze auto en inderdaad, je ziet de achterlichten een klein beetje dimmen op het moment dat de alarm(knipper)lichten aan zijn. En onze accu is 100% in orde, dat is afgelopen week nog getest. Hoewel het geen uitspraak doet over de toestand van de accu in de Kangoo, is het verschijnsel wat je ziet niet direct gerelateerd aan een slechte accu.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Jasperlamers schreef op zondag 11 januari 2015 @ 12:41:
Het gaat over met de Dim lichten aan :S
[...]
Wat gebeurt er dan als je alleen stadslicht aanzet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperlamers

Jasperlamers

Carpe Diem!

Sorry heb ik niet naar gekeken ;) Denk dat we maandag nog even langs gaan. ik ga zo even bij onze huidige auto kijken ook een kangoo of het ook zo is. ;)
Korvaag schreef op zondag 11 januari 2015 @ 16:26:
[...]

Wat gebeurt er dan als je alleen stadslicht aanzet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Trap trouwens voor de grap ook eens de rem in en kijk wat de lichten doen. Als het een massaprobleem is wat mijn 1e gok was, zie je dan ook vaak dat de knipperlichten vaag mee gaan branden of zoiets debiels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Korvaag schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 17:42:
[...]

Ah omdat jij er geen last van hebt is het onzin. Goed om te weten ! Ik zal het het doorgeven aan de Renault dealer die heeft aangegeven dat dit een bekend probleem is. Scheelt ze een hoop onnodig schijven vervangen !

Was wel heel toevallig.. 1 week na zijn post waren mijn schijven naar de gallemiezen terwijl ik ze speciaal aan de hand van zijn verhaal nog even had gecontroleerd.
Feit blijft niet iedereen zal er last van hebben, het is zelfs een heel klein percentage wat er last van heeft. Daarom kan het nog steeds wel een bekend probleem zijn wat voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperlamers

Jasperlamers

Carpe Diem!

Zal het eens proberen :)
Korvaag schreef op zondag 11 januari 2015 @ 18:03:
Trap trouwens voor de grap ook eens de rem in en kijk wat de lichten doen. Als het een massaprobleem is wat mijn 1e gok was, zie je dan ook vaak dat de knipperlichten vaag mee gaan branden of zoiets debiels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enki
Korvaag schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 17:42:
[...]

Jouw zin "Wacht maar..." duidt een onafwendbaarheid aan die niet klopt, hetgeen gevalideerd wordt door de ervaringen van anderen (waaronder ikzelf). Daarom zei ik dat het onzin is. Kan dus best een bekend probleem zijn, maar dat wil niet zeggen dat iedereen het krijgt.
melcon schreef op maandag 12 januari 2015 @ 07:59:
[...]

Feit blijft niet iedereen zal er last van hebben, het is zelfs een heel klein percentage wat er last van heeft. Daarom kan het nog steeds wel een bekend probleem zijn wat voorkomt.
Jij snapt het... ;)

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Jullie missen duidelijk de humoristische ondertoon in de post... Natuurlijk bedoel ik niet dat het bij elke auto gebeurt. Het is een reactie op een post over het opzeggen van het vertrouwen in een Fransoos vanwege 1 defect, waarbij ik even wat 'olie op het vuur' gooi: "het is niet het enige wat stuk gaat". Maar laatmaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Korvaag schreef op maandag 12 januari 2015 @ 17:32:
Jullie missen duidelijk de humoristische ondertoon in de post... Natuurlijk bedoel ik niet dat het bij elke auto gebeurt. Het is een reactie op een post over het opzeggen van het vertrouwen in een Fransoos vanwege 1 defect, waarbij ik even wat 'olie op het vuur' gooi: "het is niet het enige wat stuk gaat". Maar laatmaar..
Naja, dan had je het wellicht iets anders moeten verwoorden. Iets met smilies enzo ;) :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Dat zal dan inderdaad wel aan ons liggen, de humoristische ondertoon is zeg maar gerust best moeilijk te vinden in je post :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enki
Ok, zand erover.
No harm done! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:43
Deze ochtend echt het meest nutteloze krikmoment ooit gehad: Ik rijd op een rechte weg met 80 km/h en wil na een inhaalactie terug invoegen naar rechts. Wat gebeurt er? Stuur zwabberen, komend van rechtsvoor. Na amper 2 seconden was het weg. Nog geen 2 km verderop, zonder ook maar iets aan mijn stuur te trekken hetzelfde geval. Alsof ik een lekke band of een los wiel had.

Snel aan de kant, geen lekke banden. Hmm, dan toch maar even krikken. Rechts omhoog, geen speling. Links omhoog, geen speling. Eh?

Enige wat ik kan bedenken is:
- Extreem geval van spoorvorming (het is de A200, wat op zich best een kutweg is)
- Flinke speling op de ophanging (topmount van de koni's?)

Iemand andere ideeën?

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:09
Kan het zijn dat je een balansloodje kwijt bent? Of is het zwabberen daar te heftig voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:43
Nee daar was het echt te heftig voor.

Rustig terugrijden en van het weekend maar even goed de rechterkant controleren (banden, ophanging)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 21:04

Barrycade

Through the...

Even een vraagje: heb een Megane estate 1.5 dCi uit 2012/2013 op het oog als 2e hands.

Nu hebben we er 1 gevonden maar er zit iets vreemds (in mijn ogen) in de tenaamstellings volgorde:
1e toelating (in Europa) was ergens in oktober 2012 de Nederlandse tenaamstelling was in Feb 2013.
Daarna was de auto van een Leasebedrijf.

Auto heeft niet veel km's gelopen: rond de 70k.
Ziet er goed uit, rijdt prima. Maar hoe moet ik nu het importeren verklaren na 3 maanden?

Je leest en ziet veel gekke dingen over importeren uit Duitsland en dan de klok terug draaien. Maar het lijkt me niet dat een auto in 3 maanden zoveel gereden heeft dat zijn klok weer naar bijna 0 is gedraait.

Mis ik wat? Of is er een verklaarbare reden voor zo'n actie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Er zijn veel Méganes geïmporteerd i.v.m. de 14% bijtelling destijds. Let dus bij de proefrit goed op. Neem de uitrustingsniveaus goed door, want de geïmporteerde Méganes - vaak uit Zuid-Europa - zijn doorgaans minder luxe uitgerust en hebben vaak ook net iets andere bumpers.
Je kunt daarnaast ook gewoon de verkoper er naar vragen.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Barrycade schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 21:28:
Even een vraagje: heb een Megane estate 1.5 dCi uit 2012/2013 op het oog als 2e hands.

Nu hebben we er 1 gevonden maar er zit iets vreemds (in mijn ogen) in de tenaamstellings volgorde:
1e toelating (in Europa) was ergens in oktober 2012 de Nederlandse tenaamstelling was in Feb 2013.

Ziet er goed uit, rijdt prima. Maar hoe moet ik nu het importeren verklaren na 3 maanden?

Je leest en ziet veel gekke dingen over importeren uit Duitsland en dan de klok terug draaien. Maar het lijkt me niet dat een auto in 3 maanden zoveel gereden heeft dat zijn klok weer naar bijna 0 is gedraait.

Kijk eens bij RDW.nl en vergelijk a.h.v. het kenteken, onder de tab "fiscaal", het bruto BPM bedrag met dat van andere auto's met een soortgelijke nieuwwaarde. Bij voorkeur dus met een identieke auto met hetzelfde bouwjaar (datum eerste toelating). Als het BPM bedrag opvallend veel lager ligt dan mag je je achter de oren krabben, grote kans dat de auto als schadewagen is ingevoerd.

Dat hoeft helemaal niet zo te zijn natuurlijk, er zijn zoveel redenen te bedenken om een auto in te voeren zonder dat deze flink in elkaar zit maar dan mag het BPM bedrag niet opvallend veel anders lager zijn.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Je hoeft er bij deze generatie Mégane, en van die bouwjaren niet primair van uit te gaan dat het een schadeauto is geweest. Zoals gezegd, veel import is juist voortgekomen uit het feit dat Renault Nederland te weinig productieplaatsen toegewezen had gekregen om aan de leasevraag te kunnen voldoen. Dus werden die wagens uit het buitenland gehaald, voornamelijk uit Spanje (ex-huurauto's die niet of nauwelijks gebruikt zijn). Daar zou ik als eerste naar kijken.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperlamers

Jasperlamers

Carpe Diem!

Zaterdag ander karretje opgehaald. (Links oud rechts nieuw) Het is een kangoo 1.2 16v Helios Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2cz2b9x.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Barrycade schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 21:28:

Er is hier iemand die een Megane (hatchback weliswaar) heeft welke van Europcar was uit Spanje. Was overigens wel een TCe maar ook met weinig kilometers. Op Autoweek staat nog een review.
Persoonlijk zou ik mij er niet al te veel zorgen om maken als het maar duidelijk is waar deze vandaan komt.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idutchman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 09:25
vhal schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 23:31:
[...]

Er is hier iemand die een Megane (hatchback weliswaar) heeft welke van Europcar was uit Spanje. Was overigens wel een TCe maar ook met weinig kilometers. Op Autoweek staat nog een review.
Persoonlijk zou ik mij er niet al te veel zorgen om maken als het maar duidelijk is waar deze vandaan komt.
Dat ben ik inderdaad!

@Barrycade Ik zou me niet drukmaken om het importverhaal. Er zijn simpelweg héel veel auto's die na een x aantal maanden en weinig kilometers (<5000KM) worden geïmporteerd. Dit kunnen demo auto's zijn van duitse/spaanse/you name it dealers danwel simpelweg te koop in het buitenland als zijnde een particuliere auto.

Ik heb zelf een 6 maanden oude Renault Megane Hatchback GT-Line gekocht met 2980KM op de teller. Ik heb 'm nu een 12 maanden (gekocht jan 2014) en de auto is dus 1.5 jaar oud. Het is me zéer goed bevallen en de auto heeft nu zo'n 17.5dKM gereden en alles is perfect! Dit betrof particuliere import van een ex huurauto uit Spanje.

Zie topic: http://www.autoweek.nl/fo...39319,5239479#msg-5239479

Dus dat verhaall over terugdraaien enzo, allemaal onzin. Als de auto bevalt, gewoon aanschaffen!

[ Voor 6% gewijzigd door Idutchman op 19-01-2015 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Idutchman schreef op maandag 19 januari 2015 @ 13:15:
[...]

Dat ben ik inderdaad!

@Barrycade Ik zou me niet drukmaken om het importverhaal. Er zijn simpelweg héel veel auto's die na een x aantal maanden en weinig kilometers (<5000KM) worden geïmporteerd. Dit kunnen demo auto's zijn van duitse/spaanse/you name it dealers danwel simpelweg te koop in het buitenland als zijnde een particuliere auto.

Ik heb zelf een 6 maanden oude Renault Megane Hatchback GT-Line gekocht met 2980KM op de teller. Ik heb 'm nu een 12 maanden (gekocht jan 2014) en de auto is dus 1.5 jaar oud. Het is me zéer goed bevallen en de auto heeft nu zo'n 17.5dKM gereden en alles is perfect! Dit betrof particuliere import van een ex huurauto uit Spanje.

Zie topic: http://www.autoweek.nl/fo...39319,5239479#msg-5239479

Dus dat verhaall over terugdraaien enzo, allemaal onzin. Als de auto bevalt, gewoon aanschaffen!
Zo zie je maar :)

Hoe is jouw olieverbruik overigens? Mijn TCe 115 lust blijkbaar wel een slokje, laatst ging er volgens de dealer zo'n 1.8 liter 5W40 (genomen over 15000km) in nadat de boordcomputer een melding gaf. Helaas ben ik zo'n figuur geweest die eigenlijk nooit keek naar het olieniveau. :X

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idutchman
vhal schreef op maandag 19 januari 2015 @ 13:32:
[...]

Zo zie je maar :)

Hoe is jouw olieverbruik overigens? Mijn TCe 115 lust blijkbaar wel een slokje, laatst ging er volgens de dealer zo'n 1.8 liter 5W40 (genomen over 15000km) in nadat de boordcomputer een melding gaf. Helaas ben ik zo'n figuur geweest die eigenlijk nooit keek naar het olieniveau. :X
Daar zeg je me wat! Ik moet er nodig even naar kijken (niet meer gedaan sinds 6000km op de klok <-- 11.000km geleden dus). De auto heeft overigens nog nergens een melding van gegeven.

[ Voor 5% gewijzigd door Idutchman op 19-01-2015 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Idutchman schreef op maandag 19 januari 2015 @ 13:50:
[...]

Daar zeg je me wat! Ik moet er nodig even naar kijken (niet meer gedaan sinds 6000km op de klok <-- 11.000km geleden dus). De auto heeft overigens nog nergens een melding van gegeven.
Ah, nou ik ben wel benieuwd :) Je kan het niveau ook zien als je je keycard in het slede stopt en op de knopjes drukt van je boordcomputer (waar ook je ruitenwisserbediening is). Ws werkt dit iets anders met keyless entry..

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
vhal schreef op maandag 19 januari 2015 @ 14:00:
[...]

Ah, nou ik ben wel benieuwd :) Je kan het niveau ook zien als je je keycard in het slede stopt en op de knopjes drukt van je boordcomputer (waar ook je ruitenwisserbediening is). Ws werkt dit iets anders met keyless entry..
Ja, dan krijg je het te zien tijdens het starten van de motor. Ofwel 'Olieniveau correct' (en dan moet je snel op dat knopje drukken) ofwel het oliepeill zoals gemeten door de sensor en dat krijg je dan te zien in bolletjes.

[ Voor 0% gewijzigd door PauseBreak op 19-01-2015 14:42 . Reden: Gepost terwijl koffie nodig was... ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idutchman
Ik hoef inderdaad geen kaart in de slede te steken (keyless entry).

Er staan 2 van de 5 bolletjes ingevuld. Dat betekent dus dat het vrij laag is vermoed ik. Je kan dit menu overigens maar heel kort zien. Bij het starten heel snel door het menu bladeren voordat het op OK springt.

Foto gemaakt tijdens starten (in de splitsecond die je hebt..)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/KHjUOKx.jpg

[ Voor 66% gewijzigd door Idutchman op 19-01-2015 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Ja, meer gevulde bolletjes is beter ;)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idutchman
Er staat overigens ook:

Olie verversen over:
12400km/5mnd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Nou, ik zou toch maar eens gaan peilen in de tussentijd want 12.400km/5mnd met 2 bolletjes... Het zou kunnen dat er wel wat bij mag :+

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Mja, met mijn oude niveau (1 bolletje) zou ik pas na 18 maanden of 15000 km de olie vervangen. Gekke mensen bij Renault daar :+

Enfin, ik zou er maar wat bijgooien. Hoe stond je pijlstok erbij? Overigens doet het mij wel weer deugd dat ik niet de enige ben met olieverbruik icm een 1.2 TCe 115.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idutchman
Ik heb er zojuist 1L bijgegooid. Nu zijn alle bolletjes gevuld. Nu geeft de peilstok het maximum aan.

Volgens mij was het toen rond de 5-6dkm gereden zo dat de peilstok halverwege stond oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-08 21:37
Dus net nadat je start gaat ie de oliedruk weergeven? Is het niet zo dat hij dan eerst nog druk op moet bouwen? Iets met warm en koude motor? Je moet je motor ook pas peilen als hij 10 a 15 minuten stil heeft gestaan(met motor uit)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:42
Geen oliedruk, oliepeil ;)

Tijdens de melding OLIEPEIL CORRECT moet je op de knopjes van je boordcomputer drukken en dan zie je wat het oliepeil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Bedankt voor alle reacties :) :
Bleek dus inderdaad een 14% importer te zijn.
Mooie inruilprijs en goede verkoopprijs,
dus vanaf volgende week kan ik hier onze Megane Estate 1.5 dCi Bose showen *O* .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Barrycade schreef op maandag 19 januari 2015 @ 18:52:
Bedankt voor alle reacties :) :
Bleek dus inderdaad een 14% importer te zijn.
Mooie inruilprijs en goede verkoopprijs,
dus vanaf volgende week kan ik hier onze Megane Estate 1.5 dCi Bose showen *O* .
Gefeliciteerd :)

Achteraf gezien had ik beter een dCi kunnen kopen maar ach...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:55
Wij twijfelen ook over een Megane Estate 1.5dci. Wat is voor jullie een acceptabele kilometerstand om een gebruikte te kopen met ongeveer 18.000km per jaar? Idee is om hier 6 a 7 jaar mee te rijden.

Ook nog getwijfeld over een Ibiza of Fabia ST maar daar lees ik slechte verhalen over icm EGR klep (en de reparatiekosten hiervan) en de uitrusting + ruimte is stuk minder.

Rijd nu ook Megane 3drs uit 2005 (Dynamique Luxe) op LPG wat eigenlijk goed bevalt en ik vind de Megane gewoon een mooie auto.

Op internet kom ik geen bijzondere dingen tegen qua betrouwbaarheid omtrent de modellen vanaf 2009, klopt dit? Zijn er verder nog dingen waar ik op zou moeten letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idutchman
JaMaaT schreef op maandag 19 januari 2015 @ 20:03:
Wij twijfelen ook over een Megane Estate 1.5dci. Wat is voor jullie een acceptabele kilometerstand om een gebruikte te kopen met ongeveer 18.000km per jaar? Idee is om hier 6 a 7 jaar mee te rijden.

Ook nog getwijfeld over een Ibiza of Fabia ST maar daar lees ik slechte verhalen over icm EGR klep (en de reparatiekosten hiervan) en de uitrusting + ruimte is stuk minder.

Rijd nu ook Megane 3drs uit 2005 (Dynamique Luxe) op LPG wat eigenlijk goed bevalt en ik vind de Megane gewoon een mooie auto.

Op internet kom ik geen bijzondere dingen tegen qua betrouwbaarheid omtrent de modellen vanaf 2009, klopt dit? Zijn er verder nog dingen waar ik op zou moeten letten?
Ik weet niet naar welke jaargang Mégane je zit te kijken maar ik zou altijd gaan voor een begin 2012+ model. Van 2009-2012 waren de modellen namelijk niet voorzien van LED dagrijverlichting. Dit zit wel op 99% van alle 2012+ modellen. Mocht je een GT-LIne model (sportiever geveerd, sportievere voor/achterbumper, halfleer sportievere stoelen etc), dan heeft een 2012+ model LED dagrijverlichting in de vorm van een Nike logo (erg mooi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
Eens, alleen liggen deze eigenlijk boven budget (rond de € 10.500 a 11.000). Veel meer wil ik niet voor een auto betalen.

Rond juli is de APK van mijn huidige auto (pas) verlopen. Voor die tijd wil ik een nieuwe. De eerste GT modellen worden al goedkoper. Ik gok dat er nog wel een aantal uit de lease komen in de loop der tijd.

Zo heb ik deze bijvoorbeeld gevonden (alleen te goedkoop?).

https://www.occasioncentr...3%A9gane-estate/54-nnh-7/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idutchman
Dat oogt inderdaad wel goedkoop. Ik zou eerder iets bijleggen en voor deze gaan:

http://www.leaseplan.nl/o...-occasion.asp?sid=8756733

2012 (2 jaar jonger + LED dagrijverlichting)
Ex LeasePlan auto <-- dus gegarandeerd perfect onderhouden en historie bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
Die link van mij is ook Ex lease. Persoonlijk heb ik liever een GT dan LED lampen.

Heb eerlijk gezegd niet veel met de LED lampen van tegenwoordig. Vind de GT dan weer beter smoelen.

Houd de site van Leaseplan in de gaten! Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 18:03
Idutchman schreef op maandag 19 januari 2015 @ 20:27:
Dat oogt inderdaad wel goedkoop. Ik zou eerder iets bijleggen en voor deze gaan:

http://www.leaseplan.nl/o...-occasion.asp?sid=8756733

2012 (2 jaar jonger + LED dagrijverlichting)
Ex LeasePlan auto <-- dus gegarandeerd perfect onderhouden en historie bekend.
Goedkoop?? Die leaseplan link oogt goedkoop.
Die Gt-line uit de eerste link heeft tenminste nog zijn best gedaan te smoelen met een paar fatsoenlijke bumpers een bovem gemiddelde velg en wat meer mee gespoten onderdelen. Lijkt me de eerste een wat meer 'bijzondere' uitvoering. Enige wat die die nieuwe heeft zijn die rare ledstrips recht onder de koplamp. Als je gevoelig bent voor de Led-strips dan moet je sowieso een versie met Xenon hebben. Want wat er echt niet uit ziet zijn die fel witte strips en dan zo'n ouderwetse lichtpit erboven.

Daarnaast heeft de leaseplan link standaard stoelen erin, die zitten dus echt voor geen meter. Te korte zittingen, nauwelijks instelbaar etc. De Gt-Line's hebben de sportstoelen erin die tenminste nog een beetje zit hebben en een onderstel wat niet aan het hellen is in elke bocht en niet zo zompig rijd als de normale Megane. En om niet te vergeten een normaal dashboard zonder bijv die cheap-ass snelheidsmeter. Getallen uit zwarte streepjes opbouwen deden we in 1990 in een casio horloge :9 En het interieur breng je veel tijd in door dus dat weegt voor mij persoonlijk redelijk zwaar. Een goede stoel en ergens naar kijken wat nog redelijk om aan te zien is.
Op dit moment heb ik een leen megane van de garage, en oh mijn god wat mis ik mijn gt-line. Dat ik dat nog zou zeggen na alle euvels aan het ding. Het is dus gewoon het perspectief waar je die in plaatst :+

edit: hoezo is leaseplan perfect onderhouden? Sterretjes proberen ze niet te laten maken omdat de auto er toch wel drie jaar mee wordt. Het laatste beurtje slaan ze standaard over als hij nog een paar maanden moet. Profiel kan nog net bij een bandenwissel, gewoon terug plaatsen als het beneden het minimum zit gaan ze pas vervangen. Dus perfect moet ook even in het juiste licht gehouden worden.

[ Voor 9% gewijzigd door thefox154 op 19-01-2015 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
thefox154 schreef op maandag 19 januari 2015 @ 22:40:
[...]

. Dat ik dat nog zou zeggen na alle euvels aan het ding. Het is dus gewoon het perspectief waar je die in plaatst :+
Welke euvels heb je zoal aan de auto gehad? Ik hoop namelijk wel gewoon 6 of 7 jaren met de Megane vooruit te kunnen. Op het internet komt ik niet heel veel klachten tegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

thefox154 schreef op maandag 19 januari 2015 @ 22:40:
[...]

Goedkoop?? Die leaseplan link oogt goedkoop.
Die Gt-line uit de eerste link heeft tenminste nog zijn best gedaan te smoelen met een paar fatsoenlijke bumpers een bovem gemiddelde velg en wat meer mee gespoten onderdelen. Lijkt me de eerste een wat meer 'bijzondere' uitvoering. Enige wat die die nieuwe heeft zijn die rare ledstrips recht onder de koplamp. Als je gevoelig bent voor de Led-strips dan moet je sowieso een versie met Xenon hebben. Want wat er echt niet uit ziet zijn die fel witte strips en dan zo'n ouderwetse lichtpit erboven.

Daarnaast heeft de leaseplan link standaard stoelen erin, die zitten dus echt voor geen meter. Te korte zittingen, nauwelijks instelbaar etc. De Gt-Line's hebben de sportstoelen erin die tenminste nog een beetje zit hebben en een onderstel wat niet aan het hellen is in elke bocht en niet zo zompig rijd als de normale Megane. En om niet te vergeten een normaal dashboard zonder bijv die cheap-ass snelheidsmeter. Getallen uit zwarte streepjes opbouwen deden we in 1990 in een casio horloge :9 En het interieur breng je veel tijd in door dus dat weegt voor mij persoonlijk redelijk zwaar. Een goede stoel en ergens naar kijken wat nog redelijk om aan te zien is.
Op dit moment heb ik een leen megane van de garage, en oh mijn god wat mis ik mijn gt-line. Dat ik dat nog zou zeggen na alle euvels aan het ding. Het is dus gewoon het perspectief waar je die in plaatst :+
Gelukkig dat smaken verschillen. :+ De GTline met de hockeysticksLED’s links en rechts in de bumper zijn niet geheel mijn ding. Vervang de standaard halogeenlampen voor Osrams Nightvisions en het verschil is stukken minder. De door jouw genoemde “cheap-ass” snelheidsmeter is ook weer een kwestie van smaak. Ik stoor mij er in ieder geval niet aan. Sterker nog, ik heb liever een digitale snelheidsmeter dan een analoog ding. Het onderstel is gewoon Frans comfort. Ik hoef niet meer zo nodig elke drempel/spoorvorming/etc te voelen op een (slecht) wegdek. Itt de oude Scenic van mijn ouders die ze ooit hadden (mk1) is het echt geen boot die je bocht om moet varen ipv sturen. Mijn zwager die een Megane RS 250 heeft vond de wegligging prima en direct. Stoelen zijn wellicht iets aan de korte kant maar de GTline stoelen zijn weer vrij smal. De hoogte, diepte lendesteun en rugleuningen zijn gewoon instelbaar/aanwezig.

Het is maar wat je zoekt maar om de non GTline nu gelijk af te serveren, nee. Overigens zou je voor de GTline ook kunnen zeggen dat het een uitgeklede GT is…

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/auOUDGmIY976v8L6XdlSoAVh/full.jpg

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
Smaken verschillen inderdaad! Gelukkig wel.

Zelf vind ik de digitale teller dus ook mooier dan de analoge teller.

Hoe bevalt jou de Renault verder? Geen bijzonderheden qua onderhoud en dergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

JaMaaT schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 13:58:
Smaken verschillen inderdaad! Gelukkig wel.

Zelf vind ik de digitale teller dus ook mooier dan de analoge teller.

Hoe bevalt jou de Renault verder? Geen bijzonderheden qua onderhoud en dergelijken?
Eigenlijk wel goed, achteraf had ik wellicht voor een zwaardere motor (TCe 180 oid) of de 1.5 dCi diesel willen kiezen maar de 1.2 TCe 115 voldoet eigenlijk prima voor mijn gebruik. Qua zuinigheid valt deze ook niet tegen al zijn er auto’s die zuiniger zijn. Gemiddeld zit ik rond de 6.2l/100km.
Wat iets tegenvalt is het olieverbruik. Bij mijn vorige auto’s (Corsa C, Corsa D, Fiesta mk7) had ik eigenlijk 0 verbruik. Gelukkig zijn het geen VAG praktijken a 1l/1000km maar wel iets om rekening mee te houden. Wat betreft de diesel lees ik weinig verhalen over het olieverbruik.

Qua onderhoud e.d. weinig bijzonderheden. Alleen de voorbanden zijn inmiddels vervangen na 42.000 km.

Verder een fijne auto met veel laadruimte. Qua ergonomie kan er wel het eea verbeterd worden. De stuurbedieningfunctionaliteit is nogal beperkt i.t.t. de versie hiervoor (pre 2012)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
vhal schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 13:06:
[...]

Gelukkig dat smaken verschillen. :+ De GTline met de hockeysticksLED’s links en rechts in de bumper zijn niet geheel mijn ding. Vervang de standaard halogeenlampen voor Osrams Nightvisions en het verschil is stukken minder. De door jouw genoemde “cheap-ass” snelheidsmeter is ook weer een kwestie van smaak. Ik stoor mij er in ieder geval niet aan. Sterker nog, ik heb liever een digitale snelheidsmeter dan een analoog ding. Het onderstel is gewoon Frans comfort. Ik hoef niet meer zo nodig elke drempel/spoorvorming/etc te voelen op een (slecht) wegdek. Itt de oude Scenic van mijn ouders die ze ooit hadden (mk1) is het echt geen boot die je bocht om moet varen ipv sturen. Mijn zwager die een Megane RS 250 heeft vond de wegligging prima en direct. Stoelen zijn wellicht iets aan de korte kant maar de GTline stoelen zijn weer vrij smal. De hoogte, diepte lendesteun en rugleuningen zijn gewoon instelbaar/aanwezig.

Het is maar wat je zoekt maar om de non GTline nu gelijk af te serveren, nee. Overigens zou je voor de GTline ook kunnen zeggen dat het een uitgeklede GT is…

[afbeelding]
Alles is ook referentiekader en persoonlijk. Ik ben over de Gt-Line al niet echt te spreken in verhouding met voorgaande wagens (oud naar new --> Volvo C30 -> bmw 330d --> Passat CC ). Het Gt-Line onderstel kan er in mijn optiek net mee door. Hij staat nu weer bij de garage en heb nu al een paar dagen weer een standaard 2014 Megane (overigens geen lendesteun verstelling hoor?). Voor de mensen die liever een digitale klok hebben, de Gt heeft ze allebei zonder dat je tegen die rare ronde snelheidsmeter aan kijk. Waar de leenauto standaard zegt 0 gordels achterin aangesloten ofzoiets daar staat netjes de cruisecontrol info. ik kijk zelf ook meer digitaal dan naar de klok maar het oog wilt wel iets wat een beetje mooi is om tegen aan te kijken.

Afbeeldingslocatie: http://www.imageupload.co.uk/images/2015/01/20/zeg_nou_zelf.jpg

De foto die je post is qua looks overigens mijn punt, kleur best mooi! Kijk je nu achter tegen de auto aan zit er onder die mooie bruine kleur een groot stuk plastic dat op de drie jaar oude modellen die je onderweg veel ziet al uitslaat richting grijs. Dat doet toch afbreuk aan het hele model.... :/ Er zijn wel middeltjes voor dit weer mooi te krijgen maar toch.. En persoonlijk hou ik van mooi gevulde wielkasten, is 17inch ook nog wel een must. Maar het is ook mijn smaak. Die wielen slaan misschien iets te ver door voor iemand die gewoon een praktische auto wilt :+

@Jamaat, in een notendop niet geheel chronologisch: meerdere keren onderweg zonder olie gestaan (1.5dci). Wagen loopt ongeveer 30k per jaar dus niet extreem veel maar het olieverbuik zit richting de passat CC waar die Bmw en volvo 3x zoveel kilometers reden en nooit olie nodig hadden. Verder geen remdruk bij stilstand. 2x knoppen vervangen om ramen open/dicht te doen. Vastlopende & zichzelf resettende navigatie, Los waaiende achterbumper bij hogere snelheid, hendel lendensteun al meerdere keren vervangen omdat dit met een kliksysteem bevestigd zit 8)7

En dan nog frustratie over het Bose systeem wat ik niet bekeken had omdat renault die niet had staan maar direct als optie extra besteld. Het uitgebreide renault system (arkamsis ofzoiets) kan meer en klinkt beter omdat je ook midden tonen etc kunt instellen. In een 'premium audio' pakket kun je minder dan normaal... Alleen 5 stapjes bass en treble en thats it. Maar deze laatste is een beetje mijn eigen schuld. Had ik het moeten bekijken van te voren. Of mag je toch verwachten dat je minimaal hetzelfde krijg als je meer betaald :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Die lelijke zwarte strip kun je - of kon je - gewoon laten meespuiten in kleur. Kan ongetwijfeld nog steeds wel als je maar genoeg geld meeneemt naar de dealer of een spuiter. Ik heb zelf ook nooit begrepen waarom dat niet standaard af-fabriek al is meegespoten, want het zwarte plastic ziet er gewoon niet uit :P

Verder vraag ik me oprecht af hoe je dit voor elkaar krijgt:
meerdere keren onderweg zonder olie gestaan (1.5dci)
hendel lendensteun al meerdere keren vervangen
Dat klinkt toch wel alsof je gewoon erg lomp met je spullen bent omgegaan eigenlijk. De auto vertelt je tijdens het starten nota bene nog hoeveel of hoe weinig olie het ding heeft. Nog los van de peilstok natuurlijk. Die lendensteun slopen, tsja, daar moet je ook best lomp voor bezig gaan. Het is mij nog nooit gelukt, in geen enkele Renault met dat systeem.
Of mag je toch verwachten dat je minimaal hetzelfde krijg als je meer betaald :X
Kan ik me in vinden, maar de folder/brochure (met die mooie persfoto's) was toch redelijk duidelijk? Het focust zich op meer/betere speakers, niet op betere software. Dan moet je inderdaad Arkamys hebben, maar die klinkt echt niet beter of mooier dan de Bose speakers hoor :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
Bedankt voor de reacties. Wel raar van het olieverbruik. Mijn "oude" Megane uit 2005 welke ik nu rijd heeft me tot nu 2x laten staan met een kapotte penbobine (kan iedereen gebeuren) en een afgeknapte gasslang (poreus naar 8 jaar).

In de 4 jaar en 90.000km heb ik er zelf 1 liter bijgegooid na een vakantie in de bergen...

Voor de rest ga ik er vanuit dat een nieuw type wel een upgrade is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Moet zeggen dat ik mij niet stoor aan de zwarte plastic bumper. De Focus station heeft hetzelfde euvel.Toevallig poets ik de auto wel eens in de zoveel tijd en juist de trims worden meegenomen met een speciaal middeltje ervoor. Wat ik persoonlijk jammer vind is dat er Meganes rondrijden waarvan de zijkantstrips niet meegespoten zijn.
De 17" wielen die ik heb vullen niet echt de wielkasten. Wellicht dat een verlagingssetje hier uitkomst voor biedt. Voorlopig laat ik het maar zo.

Het Arkamys audiosysteem is acceptabel maar niet bijzonder te noemen. Met Bose heb ik geen ervaring.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:25

RvL

Inderdaad vreemd dat olieverbruik. Ik ben nu aan m'n tweede Mégane met 1.5dCi bezig en heb er in totaal over deze twee auto's nu 278k km opzitten. Ik heb welgeteld een keer olie bij moeten vullen tussen de beurten in en dat was bij de eerste Mégane. En dan rijd ik gemiddeld zo'n 70k km per jaar.

Ook de lendesteun en het navigatiesysteem herken ik niet. Als je het nu over de radio zou hebben, dan herken ik het absoluut wel. Dat is een drama in mijn 2013 Mégane. Je kan trouwens eenvoudig zien of het je radio of navigatie is die vastloopt. Krijg je een digitale klok te zien, dan is het je radio. Krijg je een zandloper te zien dan is het je navigatie.

Als ik dat zo lees is de jouwe kennelijk in elkaar gezet op maandagochtend en wel door een Fransoos die op zondag flink aan de Vin du Chateau Migraine heeft gezet. Pechmodellen blijf je helaas bij iedere auto (of zelfs ieder product) houden...

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Nu je over de navigatie begint, dit heb ik ook een keer gehad. Uiteindelijk heb ik de fabrieksinstellingen teruggezet en sindsdien heb ik er geen problemen mee. Het kwam met name voor bij het navigeren.

Overigens kan het ding wel een update gebruiken, mijn kaarten zijn van 2012 of wellicht nog ouder :X De oudere carminatsystemen kon je 'via de minder officieuze wegen' O-) nog de kaart updaten maar volgens mij werkt dit nu niet meer. Vanavond maar eens kijken op de site van Tomtom

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idutchman
Zo'n achterbumper in absoluut op te lossen. Ik heb zelf een Spaanse Mégane welke standaard met het GT-Line front kwam (met LED's) maar met de standaard achterkant. <-- KAN TOCH NIET?

Dus voor €350 (dacht ik) was de bumper vervangen door een meegelopen GT-Line bumper.
Foto's (bij aankoop en erna):

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/N6F03oe.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
RvL schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 06:09:
Inderdaad vreemd dat olieverbruik. Ik ben nu aan m'n tweede Mégane met 1.5dCi bezig en heb er in totaal over deze twee auto's nu 278k km opzitten. Ik heb welgeteld een keer olie bij moeten vullen tussen de beurten in en dat was bij de eerste Mégane. En dan rijd ik gemiddeld zo'n 70k km per jaar.

Ook de lendesteun en het navigatiesysteem herken ik niet. Als je het nu over de radio zou hebben, dan herken ik het absoluut wel. Dat is een drama in mijn 2013 Mégane. Je kan trouwens eenvoudig zien of het je radio of navigatie is die vastloopt. Krijg je een digitale klok te zien, dan is het je radio. Krijg je een zandloper te zien dan is het je navigatie.

Als ik dat zo lees is de jouwe kennelijk in elkaar gezet op maandagochtend en wel door een Fransoos die op zondag flink aan de Vin du Chateau Migraine heeft gezet. Pechmodellen blijf je helaas bij iedere auto (of zelfs ieder product) houden...
Had hij maar een doos in de kofferbak gezet om het leed wat te verzachten :+ :+ :+ :+ :+ :+

Dan is het dubieuze voordeel voor de radio in dit geval. Meestal is het een klok die ik krijg. Of gewoon een volledig zwart scherm en hij komt soms pas terug nadat je de auto uitzet en het portier geopend hebt. Het kan 3 weken goed gaan. En dan net als je haast hebt en snel even moet bellen onderweg werkt dat ding natuurlijk weer niet. Zul je altijd zien. En dan komt het die week nog 5 keer terug en dan kan het zo weer twee weken goed gaan. Zeg het maar....

Ben in het rijtje nog helemaal de climate control vergeten te noemen die nooit fatsoenlijk gewerkt heeft. Volgens renault voldoet hij aan alle normen.. Ja ja.. Met name in de winterdag, vol hete luchtblazen. En dan lijkt het daarna wel alsof de airco vol aangaat. Temperatuur schommelt continu in de auto. Even stabiel op 20 graden zit er meestal niet in. Voornamelijk op lange ritten gaat hij dit gedrag meer vertonen. En als het lekker vochtig is midden tijdens een rit je complete voorruit dat beslaat... Van het weekend nog op de a50 klein beetje sneeuw en ik zie geen h*l meer. Ja alleen als je je blower vol op het raam zet. Tja ik vind dat je dat van een starlet uit 1985 mag verwachten maar van hedendaagse autos heb ik dat de afgelopen 8 jaar niet meer meegemaakt. Soms met een koude start maar niet tijdens het rijden :?

[ Voor 36% gewijzigd door thefox154 op 22-01-2015 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Dat met die climate control is inderdaad niet normaal. Dat doet de mijne - en die is uit 2003, en dus berucht ;) - echt niet. Gewoon normaal op 19,5*C zonder gezeik.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Je climate regelt op binnen en buiten temperatuur, je dealer kan beide sensoren gewoon uitlezen met de clip.
Ook tijdens het rijden, dan is het snel genoeg duidelijk wel van de twee sensoren niet goed is en waarom die varieert. Ik zou zeggen die voor het interieur, als die van buiten teveel varieert had je dat zelf al gezien op het display.Laat je niet af schepen met voldoet aan alle normen, dat is uitlezen en geen fout codes aantreffen maar dat betekent nog niet dat het systeem naar behoren werkt. Ze moeten er even iets meer moeite insteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:59

Meneer aard

Porsche rulez!

Wellicht heeft het ventilatortje wat de binnenlucht over de sensor blaast een makke? Dat die af en toe wel en dan weer niet functioneert?

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicros
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-06-2021
Beste Renault liefhebbers,

Ik ben sinds kort aan het kijken naar een andere auto, ik rij op dit moment in een Opel Corsa GLS uit 1997. Dit is mijn eerste auto en heb ik genomen omdat ik eerst meer ervaring op wou doen voordat ik een duurdere auto ging besturen.

Nu ben ik langzaam maar zeker weer aan het kijken gegaan naar een andere auto , ik ben toen de Renault Megane Cabrio 1.6-16V uit 2001 tegengekomen en ben er absoluut verliefd op geworden. Nu ben ik nog redelijk nieuw in de auto wereld en weet ik nog niet wat ik kan verwachten. Zijn er dingen waar ik op moet letten met dit type auto en wat is ongeveer een goede richtprijs , ik ben ze tegengekomen van 1700-4000.

Er zal tijdens de koop ook een kennis meegaan die automonteur is en dus ook nog het een en het ander weet en zal bekijken.

Alvast dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperlamers

Jasperlamers

Carpe Diem!

Beste,
Bij een cabrio zou ik in ieder geval even opletten of alle knopjes in het interieur het nog doen. en of de vorige eigenaar hem niet in de regen buiten heeft laten staan (met het dak los). Daarnaast goed checken of het dak goed sluit. Over de motoren kan ik weinig zeggen.
Vicros schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 10:53:

Ik ben sinds kort aan het kijken naar een andere auto, ik rij op dit moment in een Opel Corsa GLS uit 1997. Dit is mijn eerste auto en heb ik genomen omdat ik eerst meer ervaring op wou doen voordat ik een duurdere auto ging besturen.

Nu ben ik langzaam maar zeker weer aan het kijken gegaan naar een andere auto , ik ben toen de Renault Megane Cabrio 1.6-16V uit 2001 tegengekomen en ben er absoluut verliefd op geworden. Nu ben ik nog redelijk nieuw in de auto wereld en weet ik nog niet wat ik kan verwachten. Zijn er dingen waar ik op moet letten met dit type auto en wat is ongeveer een goede richtprijs , ik ben ze tegengekomen van 1700-4000.

Er zal tijdens de koop ook een kennis meegaan die automonteur is en dus ook nog het een en het ander weet en zal bekijken.

Alvast dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Laatst online: 14:25
Vraag,

Is er iemand bereid om eens af te spreken die ook een megane estate 1.5dci heeft bouwjaar 2012-2013, ik heb het gevoel dat mijn koppeling niet jofel is, volgens de dealer is er niks aan de hand ( zit nog in garantie )

Graag wil ik dus in een zelfde auto rijden om daar de koppeling te ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
Galaxis schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 11:03:
Vraag,

Is er iemand bereid om eens af te spreken die ook een megane estate 1.5dci heeft bouwjaar 2012-2013, ik heb het gevoel dat mijn koppeling niet jofel is, volgens de dealer is er niks aan de hand ( zit nog in garantie )

Dan is de grote vraag waar woon je, je bent welkom op Texel (just kidding >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
Omgeving bergen op zoom, een stukje rijden is geen probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Wil met liefde en plezier een keer voor je kijken, maar zit niet vaak in die buurt. Wel met enige regelmaat in Eindhoven, maar das nou ook niet echt in de buurt van Bergen op Zoom.

's-Hertogenbosch valt ook nog wel te regelen :)

[ Voor 12% gewijzigd door RvL op 27-01-2015 11:36 ]

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperlamers

Jasperlamers

Carpe Diem!

Anders bij een occasion gaan kijken in de buurt en mee rijden? En dan zeggen denk er nog even over na.
Galaxis schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 11:03:
Vraag,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

LAME!

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Maar wat is dan precies het probleem met de koppeling?
Zitten hier zoveel ervaringsdeskundigen dat je wellicht door een beschrijving te geven je hulp (op afstand) kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Vicros schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 10:53:

Alvast dank
Aangezien je een monteur meeneemt heb je in ieder geval iemand bij je die weet waar hij naar moet kijken :P

Anyway:
Dak wil nog wel eens lekken, vooral bij de naden en aansluitranden bij de ramen.
Roest in de wielkasten (standaardplek)
Vering verdient speciale aandacht; Wil wel eens knappen dus laat er goed naar kijken.
Bobines (zoals bij iedere Renault eigenlijk wel): overlijden nogal eens.
Dynamo is onderbemeten, dus kijk even of die al is gereviseerd (moet geheid namelijk)
Massaproblemen: Makkelijk te spotten doordat de achterverlichting alles doet behalve wat het hoort te doen.

Wat de motor betreft weinig bijzonders. Je hebt je oog laten vallen op een K7M blok. Daar zijn weinig problemen mee. Af en toe wil de koppakking kapot gaan, maar verder blijft het gewoon draaien allemaal. Vrij onverwoestbare blokken, iets dat eigenlijk wel voor zo goed als alle blokken die Renault-Nissan gebruiken geldt trouwens.

In het algemeen bij een Renault: Let goed op of alle elektronica werkt, en vooral ook of het werkt zoals het hoort te werken. Nu wil het geluk dat je zo te zien kijkt naar de Mégane I. Ik raad je aan om te kijken naar de Mégane I phase 2 (de facelift). Te herkennen aan heldere koplampen, andere motorkap/grille en andere velgen. Facelift is in 1999 op de markt gekomen en geproduceerd t/m 2002. Ik zou gaan voor een model uit 2000 - 2001. Dat zijn doorgaans de modellen met de minste elektronicaspoken.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
Barrycade schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 17:03:
Maar wat is dan precies het probleem met de koppeling?
Zitten hier zoveel ervaringsdeskundigen dat je wellicht door een beschrijving te geven je hulp (op afstand) kan krijgen.
Koppeling grijpt laat aan voor mijn gevoel, en ook wat vlotter wegrijden voelt het vreemd, trillerig aan in het pendaal.

Nu we toch bezig zijn...

Waarom als mijn kachel op max staat om de voorruit te ontwasemen gaat hij in hemelsnaam harder blazen als ik het gas laat? Als ik daarna weer gas geef gaat hij weer zachter blazen 8)7

Lendesteun is ook een drama, dealer heeft er naar gekeken en dan gaat het 2 weken goed. Maar als ik de nu lendesteun uitzet gaat hij vanzelf na 5 minuten weer helemaal terug...

En dan het mooiste van alles, hij stottert stoms tussen de 1000 en 2000rpm, de dealer zegt hieraan niets te kunnen doen omdat het een eco model is en daardoor wat schraal inspuit. De dealer geeft als oplossing chippen. Maar daar ben ik niet gerust op, want dan zetten een "weerstand" ergens tussen :? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Stotteren doet de mijne heel soms ook, maar eigenlijk alleen als ie koud is en ik te laag (1250rpm) in de toeren rijdt.

Nu de dekens nog...

Pagina: 1 ... 23 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.