Nee, merp!
Die 1 op 13 wordt een aangename vooruitgang vergeleken met de 1 op 9 die hij nu met zijn Mondeo (2.0 automaat) haalt. De 1 op 13 zal mogelijk niet worden gehaald omdat het ook om een Scénic automaat gaat, maar alles boven de 1 op 10 zal positief worden ontvangen.
Regelmatig lampen moeten vervangen is vervelend maar eigenlijk ook niet meer dan dat.
Natuurlijk weten we dat we een gebruikte auto kopen en we zoeken onder alle merken maar ik kom toch steeds weer bij Renault terug door de verkoopprijzen en het totaalplaatje. Wetende dat het met rijden verder wel dik in orde is.
Testing, one, two ...
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Wellicht een reset van de ECU proberen? Accu tijdje loskoppelen.
[ Voor 90% gewijzigd door ThinkPad op 05-11-2014 14:08 ]
En hoe stel je vast dat het van de 1 op andere dag is? banden spanning in orde?
Geen roetwolken of wolken onverbrande diesel achter je?DropjesLover schreef op woensdag 05 november 2014 @ 14:03:
Hmmmm, mn 1.5 dci clio zuipt van de een op de andere dag fors meer... Geen natte plek bij wegrijden, geen diesellucht, geen verandering in vermogen of motorgeluid. Iemand een idee?
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Sowieso een paar injectoren die niet helemaal oke meer zijn en lekken, maar iig geen verandering in prestaties van de motor...ThinkPadd schreef op woensdag 05 november 2014 @ 14:08:
injectoren die slecht beginnen te worden?
Wellicht een reset van de ECU proberen? Accu tijdje loskoppelen.
Nop, mn gebruikelijke tankstation. Meteen toen ik het merkte de banden ook gecheckt en een piep klein beetje bij geblazen (alles staat nu op 2.5 bar).melcon schreef op woensdag 05 november 2014 @ 14:42:
ergens ander getankt dan gebruikelijk? oorzaak hoeft niet technisch te zijn natuurlijk.
En hoe stel je vast dat het van de 1 op andere dag is? banden spanning in orde?
Niet dat ik kan zien, ik let er al een tijdje op omdat ik dus weet dat een paar injectoren niet echt helemaal lekker meer zijn.Joopieboy schreef op woensdag 05 november 2014 @ 19:27:
[...]
Geen roetwolken of wolken onverbrande diesel achter je?
BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Kangoo 2001
. MacBook Pro 13" iPad (2017) iPhone XS AirPods
melcon schreef op maandag 10 november 2014 @ 13:30:
meegespoten bumpers of niet?
Om het verhaal nu maar even af te maken, het is uiteindelijk een mooie zuinige (handgeschakelde) Clio III geworden uit 2007 met een prettige lage (NAP) km stand. De Scénic werd uiteindelijk toch wat te groot bevonden en de auto waar we naar gekeken hadden was niet zo'n heel nette uitvoering met veel gebruikers-sporen aan binnen- en buitenzijde. Dat strookte niet met de uitspraak dat de auto als eerste eigenaar door een wat oudere man was bereden. Of hij moet veel (wilde) kleinkinderen hebben gehadhardware-lover schreef op woensdag 05 november 2014 @ 13:29:
Dank jullie voor jullie reacties, daar kan ik wel wat mee.
Die 1 op 13 wordt een aangename vooruitgang vergeleken met de 1 op 9 die hij nu met zijn Mondeo (2.0 automaat) haalt. De 1 op 13 zal mogelijk niet worden gehaald omdat het ook om een Scénic automaat gaat, maar alles boven de 1 op 10 zal positief worden ontvangen.
Regelmatig lampen moeten vervangen is vervelend maar eigenlijk ook niet meer dan dat.
Natuurlijk weten we dat we een gebruikte auto kopen en we zoeken onder alle merken maar ik kom toch steeds weer bij Renault terug door de verkoopprijzen en het totaalplaatje. Wetende dat het met rijden verder wel dik in orde is.
Hoe dan ook, de Scénic was te groot, de Clio prima van grootte en daarbij flink wat zuiniger. Iedereen uiteindelijk blij
Testing, one, two ...
Weet iemand of ik de bestaande moeren van mijn alu velgen (Megane Estate 2010) kan gebruiken, of moet ik nog snel even losse moeren kopen?
If it does not kill u, it makes u stronger
Ik weet dat andersom niet mag (van staal naar alu) en dan heb je zeker andere bouten nodig, maar ik zou gewoon even "je" Renault garage bellen, bij de mijne krijg je altijd een eerlijk antwoord.Redbull4u schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 12:51:
Ik heb deze week winterbanden op stalen velg op de kop getikt. Nu wil ik ze morgen gaan wisselen.
Weet iemand of ik de bestaande moeren van mijn alu velgen (Megane Estate 2010) kan gebruiken, of moet ik nog snel even losse moeren kopen?
Testing, one, two ...
Verwijderd
Copy/paste:
Nu ben ik een maand geleden eens bij de dealer geweest voor het een en ander, maar ook met de vraag wat een beurt kost. Renault hanteert een vast bedrag voor een beurt en die bedraagt €237,00. Daarvoor krijg je een APK, worden de remmen gecontroleerd op vastzitten, pollenfilter wordt vervangen en olie + oliefilter. Maar dit alles kan ik ook zelf aangezien ik aardig handig ben, of ik moet nog iets vergeten. De APK zit er net nieuw op en is er zonder problemen door gekomen. Luchtfilter heb ik ook net vervangen evenals alle vier de gloeibougies.
Mijn Megane II 1.9 dCi heeft altijd keurig onderhoud gehad en er is op niets bespaard, maar ik vind het tegenwoordig maar flink aan de prijs bij een dealer en dus doe ik het zelf. De vorige eigenaar heeft de auto altijd in onderhoud gehad bij de dealer in Drachten, ik ben de tweede eigenaar. De Megane II heeft nu 252.000 kilometer gereden, is bijna aan de onderhoudsbeurt toe, dus ook de olie en oliefilter wissel.
Mijn vraag is:
- welke olie kan erin? Is dit 5w40, of i.v.m. de kilometerstand 10w40? Ik rij een beetje gemixed, dus soms snelweg, maar soms ook kortere stukken. En mengelmoesje dus. En maakt het nog uit van welk merk? Ik wil sowieso elke 15.000 kilometer of elk jaar vervangen.
-hoeveel liter gaat er in inclusief het oliefilter? Heb ik het juist als ik 4,8 liter zeg?
-het pollenfilter. Kan iemand mij vertellen waar die zit?
Vergeet ik nog iets wat gedaan wordt met een beurt? De interval kan ik zelf resetten heb ik gelezen en inmiddels ook een how to van gevonden.
Ik heb een Twingo 1 gezien, model " 1.2 2005" bouwjaar 2001. Kenteken 76-LN-XL
Ben benieuwd naar de opties van de auto, maar kan dit type nergens vinden
Ter land, ter zee en in de kroeg
Check laguna II 1.6 16V op LPG.. plots op 2 cylinders rijden is toch minder .. ODBII melding van een "catastrophic misfire" deed ook niet veel goeds vermoedenmelcon schreef op woensdag 05 november 2014 @ 08:27:
De 1.6 16v heeft nog wel eens last van pen bobines die stuk gaan, de 2 liter zou ik me geen zorgen om maken, daar gebeurd niets mee.
Achja voor 33 euro de stuk vallen de kosten nog wel mee .. en erin zetten is ook geen kunst
Alleen geen valeo's meer .. (wel grappig om te zien in de onderdeel catalogussen dat er wel gesleuteld is aan het "design" .. getuige de steeds vervangende typenummers)
Maar hij is weer blij door de keuring .. alleen een stuurkogeltje
In elk geval, zou de voorgeschreven olie gebruiken (5W40 vol synth. voor de 1.9) van een goed merk (Total is hetzelfde als Elf maar beter verkrijgbaar in NL). Regelmatig verversen is idd minstens zo belangrijk als de olie zelf en 15k is een mooie interval. Met 5 Liter heb je voldoende om de motor te verversen (vullen tot deze boven min. staat en onder max., let goed op dat je niet boven max. af vult om te voorkomen dat de motor op de eigen olie gaat lopen, dan kun je hem afschrijven
@gekkie, idd, er is een japans merk die niet zo snel c.q. niet stuk gaan, ben de naam even kwijt.
Olie kun je goedkoop/goedkoper in Duitsland bestellen trouwens. Vergeet niet dat je ook een ringetje voor je carterplug besteld.
En olie verversen stelt echt geen drol voor, ik doe het ook zelf:
- Even auto blokje om rijden (mooi moment om je bandenspanning even te checken bij het tankstation ofzo
) zodat de olie een beetje warm is
- terug naar huis
- auto evt. op de krik afhankelijk van hoe makkelijk je er bij kunt
- bak eronder
- carterplug losdraaien (plug ff opvangen, anders valt hij in je bak), let op je vingers ivm evt. hete olie
- koffie gaan drinken terwijl de boel leegloopt
- Krik evt. nog wat hoger zodat ook het laatste restje olie uit het carter kan lopen
- Nieuw ringetje op carterplug
- Carterplug weer monteren
- Oliefilter losdraaien (oliefiltertang?)
- Nieuwe oliefilter erop (beetje olie op de rubberen ring smeren en filter alvast vullen als hij met opening naar boven zit tenminste, anders loopt het er zo weer uit
)
- Blok weer volgooien
- Oude olie overgieten in een lege jerrycan o.i.d. en inleveren bij afvalstation van je gemeente
En verder wat een beurt betreft: luchtfilter vervangen? En sowieso even onderkant van het blok bekijken of je lekkages ziet. Riemen van dynamo, stuurbekrachtiging etc. ook ff controleren of ze niet slap zitten en of ze geen droogtescheurtjes vertonen.
[ Voor 134% gewijzigd door ThinkPad op 24-11-2014 09:03 ]
Vervolgens de [max] knop ingedrukt (die alle ventilatie op maximaal zet) en na 4-5 seconden begon hij nu eindelijk te blazen.
Lekker vaag weer

Heeft iemand dit wel eens eerder gehad?
Ik weet niet hoe het bij de megane zit, maar bij de Clio zat hij onder de rechter ruitenwisser. Kwestie van veelpolige stekker er uit halen, 2 schroefjes loshalen en de unit verwisselen.
[ Voor 72% gewijzigd door KillaZ op 24-11-2014 09:29 ]
K to the KillaZ
Jups.. Mijn 2012 megane begint zoals ik eerder al zei een boel kuren te vertonen. Allemaal geen super ernstige(uitgezonderd de remdruk) dingen maar bij elkaar opgeteld begint het wel irritatie opwekkend te worden.vhal schreef op maandag 24 november 2014 @ 09:13:
Ik had vanochtend iets vaags met mijn Megane (2012). Ik wilde de voorruit met de airco ontwasemen (standje auto-fast) maar de ventilator draaide simpelweg niet. Vervolgens heb ik de ventilator handmatig ingesteld op maximale snelheid maar ook hier weigerde de ventilator dienst. Motor uit/aan was ook geen succes.
Vervolgens de [max] knop ingedrukt (die alle ventilatie op maximaal zet) en na 4-5 seconden begon hij nu eindelijk te blazen.
Lekker vaag weer
Heeft iemand dit wel eens eerder gehad?
De ventilatie heb ik ook al een paar keer meegemaakt bij koud weer, de clima mixt ook geen lucht meer bij mij. Hij blaast of heet of ijskoud. Niet echt prettig want de temperatuur in de auto schommelt. Hier kunnen ze mooi naar kijken als volgende week de winterbanden eronder komen. Sinds een maand ofzo gaat ook in 50% van de gevallen de deur ook niet meer op slot als je wegloopt bij de auto (keyless, nieuwe batterijen helpen niet). Bij beide sleutels probleem. Heb hem al paar keer snachts open laten staan

Het wordt langzamerhand wel aftellen na na het voorjaar en dan snel iets nieuws uitzoeken.
Ja, zou het met de temperatuur danwel vocht te maken kunnen hebben? Of wellicht een probleem met de hoge- of lagedruksensor vd climate control. Kachelweerstand klinkt ook wel aannemelijkmelcon schreef op maandag 24 november 2014 @ 09:46:
@vhal, heb je climate control?
(overigens zijn er maar een beperkt aantal fabrikanten die climate control systemen fabriceren die door alle auto fabrikanten gebruikt worden).
Eens met je lijstje hoor, maar werken onder een auto die alleen op een krik staat zou ik toch niet adviseren. Als je er niet bij kan, gebruik dan in ieder geval assteunen of iets in die richting.ThinkPadd schreef op maandag 24 november 2014 @ 08:46:
Denso? NGK?
Olie kun je goedkoop/goedkoper in Duitsland bestellen trouwens. Vergeet niet dat je ook een ringetje voor je carterplug besteld.
En olie verversen stelt echt geen drol voor, ik doe het ook zelf:[...]
- 3. auto evt. op de krik afhankelijk van hoe makkelijk je er bij kunt
Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...
Verwijderd
Laat ik het zo zeggen: de dealer vind ik te duur en alles wat hij doet bij een €237,- beurt kan ik ook zelf. Ik heb de beschikking over een brug als ik wil bij een bevriende garagist waar ik soms wat hand en spandiensten voor verricht. Ik hou tot in de puntjes bij in Excel wat ik aan de auto doe en bewaar altijd alle bonnetjes. Maar de bedoeling is dat ik er nog een tijdje in rond ga rijden. Rijdt fantastisch. Ik ben van zins om een van deze erin te gooien:melcon schreef op maandag 24 november 2014 @ 07:50:
@Tuintje, uiteraard kun je het onderhoud gewoon zelf doen, hou wel er rekening mee dat je bij verkoop niet meer kan vermelden dat het een dealer onderouden auto is. Maar gezien die leeftijd en km's maakt dat sowieso niet zo veel meer uit en vermoedelijk wil je hem oprijden.
In elk geval, zou de voorgeschreven olie gebruiken (5W40 vol synth. voor de 1.9) van een goed merk (Total is hetzelfde als Elf maar beter verkrijgbaar in NL). Regelmatig verversen is idd minstens zo belangrijk als de olie zelf en 15k is een mooie interval. Met 5 Liter heb je voldoende om de motor te verversen (vullen tot deze boven min. staat en onder max., let goed op dat je niet boven max. af vult om te voorkomen dat de motor op de eigen olie gaat lopen, dan kun je hem afschrijven). Je zal ongeveer een 0,5 liter overhouden.
@gekkie, idd, er is een japans merk die niet zo snel c.q. niet stuk gaan, ben de naam even kwijt.
http://www.olietekoop.nl/olie/product/67
http://www.olietekoop.nl/olie/product/52
Die bougie welke hij zoekt is van het merk Denso.
Luchtfilter is al vervangen, gloeibougies ook. Interieurfilter is nog niet aan de beurt. En zoals jij je olie vervangt zo heb ik het ook vaak gedaan. Gaat prima bij gebrek aan een brugThinkPadd schreef op maandag 24 november 2014 @ 08:46:
Denso? NGK?
En olie verversen stelt echt geen drol voor, ik doe het ook zelf:Setje wegwerphandschoenen is wel handig trouwens. En stukken karton + oude kranten, je wilt geen olievlekken op je oprit.
- Even auto blokje om rijden (mooi moment om je bandenspanning even te checken bij het tankstation ofzo
) zodat de olie een beetje warm is
- terug naar huis
- auto evt. op de krik afhankelijk van hoe makkelijk je er bij kunt
- bak eronder
- carterplug losdraaien (plug ff opvangen, anders valt hij in je bak), let op je vingers ivm evt. hete olie
- koffie gaan drinken terwijl de boel leegloopt
- Krik evt. nog wat hoger zodat ook het laatste restje olie uit het carter kan lopen
- Nieuw ringetje op carterplug
- Carterplug weer monteren
- Oliefilter losdraaien (oliefiltertang?)
- Nieuwe oliefilter erop (beetje olie op de rubberen ring smeren en filter alvast vullen als hij met opening naar boven zit tenminste, anders loopt het er zo weer uit
)
- Blok weer volgooien
- Oude olie overgieten in een lege jerrycan o.i.d. en inleveren bij afvalstation van je gemeente
En verder wat een beurt betreft: luchtfilter vervangen? En sowieso even onderkant van het blok bekijken of je lekkages ziet. Riemen van dynamo, stuurbekrachtiging etc. ook ff controleren of ze niet slap zitten en of ze geen droogtescheurtjes vertonen.
Klopt, dat is een heel goed punt. Ik ga er zelf ook never nooit niet onderliggen als de auto alleen op een krikje staat. Had m'n post wat duidelijker moeten maken. Ik kan er namelijk zonder krik ook prima onder liggen, krik is alleen maar om de auto wat omhoog te krijgen aan één kant, zodat de olie eruit kan stromen. Als hij omhoog staat wacht ik gewoon een poosje, draai de krik weer in en kruip er dan pas weer onder (als de auto dus op 4 wielen staat).RvL schreef op maandag 24 november 2014 @ 14:19:
[...]
Eens met je lijstje hoor, maar werken onder een auto die alleen op een krik staat zou ik toch niet adviseren. Als je er niet bij kan, gebruik dan in ieder geval assteunen of iets in die richting.
@Tuintje, beiden voldoen aan de specificaties, dus het maakt niet zo veel uit of je de castrol of de shell pakt.
Verwijderd
Maar zolang de specificatie B4 is of er een Renault specificatie op staat kan het erin begrijp ik. Nu ja, het is mijn eerste diesel, dus ik wil er wel zuinig op zijn
De 1.9 dci zonder roetfilter wordt idd door renault minimaal A3 / B4 voorgeschreven, dus zolang de olie daaraan voldoet kan het erin inderdaad
Heel erg verstandig om er zuinig op te zijn, interval verversing is ook heel belangrijk, de olie vervuilt door roetdeeltjes en wordt dunner door de diesel die langs de zuigerwanden lekt bij koude motor. Daarom niet te lang wachten met verversen maar dat had je al bedacht.
Voor de rest gaat er niet heel veel stuk aan de 1.9 dci, opvoerpomp wil wel eens stuk gaan en let goed op de retour gallerij, deze leidingen willen nog wel eens verstaffen bij hoge km. standen en kunnen dan makkelijk gaan lekken. Eenvoudig te vervangen en niet duur maar wanneer het optreed geeft het wel vervelende klachten (uitvallen / slecht starten). Brandstof filter ook regelmatig vervangen (officieel 60.000 km zo uit mijn hoofd)
Verwijderd
Link website Shell: http://www.shell.nl/nld/p...synthetic/ultra-5w40.html
(Foto is van elders ter voorbeeld)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2014 12:13 ]
alleen geen idee wat de fixes zijn etc
PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest
Iemand hier interesse in een bijzonder nette Clio RS uit 2000?
- 3 eigenaren (inclusief mijzelf) waarvan 2 tweakers zijn
- 298k km
- D-riem, waterpomp en Nokkenasversteller dit jaar vervangen (!)
- Koni geel rondom
- 16" antraciet F1
- 2 sturen (origineel welke door de vorige eigenaar gecoat is en een QSP suede stuur)
- Stoelen in goede staat
- RVS K-Tec stealth uitlaat
- ICE met Sony BT3900, Helix compo setje en Audison 4 kanaals versterker
Vraagprijs is €2250,-
Interesse? Doe mij een PM, prijs gaan we uitkomen
K to the KillaZ
Verwijderd
K to the KillaZ
Ik zeg: KoopjeKillaZ schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 18:50:
Kogel is door de kerk, ik ga terug naar Italiaans![]()
Iemand hier interesse in een bijzonder nette Clio RS uit 2000?
- 3 eigenaren (inclusief mijzelf) waarvan 2 tweakers zijn
- 298k km
- D-riem, waterpomp en Nokkenasversteller dit jaar vervangen (!)
- Koni geel rondom
- 16" antraciet F1
- 2 sturen (origineel welke door de vorige eigenaar gecoat is en een QSP suede stuur)
- Stoelen in goede staat
- RVS K-Tec stealth uitlaat
- ICE met Sony BT3900, Helix compo setje en Audison 4 kanaals versterker
Vraagprijs is €2250,-
Interesse? Doe mij een PM, prijs gaan we uitkomen
Waarom vind jij het een risico? Omdat er Alfa Romeo op staat?Verwijderd schreef op zondag 30 november 2014 @ 00:09:
Maar waarom dan zo'n risico lopen?
K to the KillaZ
Verwijderd
Maar het zijn jouw knaken. Ik zou het nog maar eens heel goed overwegen. Je gaat in alle kosten omhoog van onderhoudskosten tot belastingen en verzekeringen. Als dat het je allemaal waard is ga je gang
Dat van de onderhoudskosten valt dus reuze mee, heb nog een setje draagarmen liggen, daarnaast is bij het exemplaar wat ik op oog heb alles wat stuk gaat bij een 166 al vervangen.
Maar genoeg Italiaans hier, iemand dus een Clio RS kopen?
K to the KillaZ
Verwijderd
[ Voor 97% gewijzigd door PWM op 29-12-2014 21:11 ]

Nog een Mégane Estate was kort een optie, maar de belasting is gewoon een stuk duurder. Als tweede auto (max 7.000km per jaar) vind ik dat wat overdreven.
Daarnaast willen we lekker nieuw rijden. (Beide aardig autoliefhebber
Nee, het is bewust de Clio Estate. Mocht er over een aantal jaar een tweede zijn dan kan alles ook nog redelijk fatsoenlijk mee met madam. En anders neemt ze mijn Mégane, of wat de volgende leaseauto in 2017 ook gaat worden, mee uiteraard.
We hebben nog wel de Captur bekeken, maar die heeft minder bagageruimte, wel meer ruimte op de achterbank.
[ Voor 9% gewijzigd door adinsx op 08-12-2014 15:52 ]
Zou hem liever gisteren dan vandaag inleveren.
Nu scheid de Climate Control erweer mee uit, ik was in de buurt van Duiven, Zevenaar en het was toch behoorlijk mistig. Veel vocht in de lucht. Climate Control vol aan om te ontwasemen en halverwege mijn rit naar de A12 begint het ding opeens aan alle kanten vol te beslaan. Koste 10 minuten om weer enigszins zicht door de ruiten te krijgen. Maar even een bakje bij de Q8 gedaan, maar ik ben nu onderhand wel klaar met alle mankementen van het ding.
We hebben ook weer twee dagen vrieskou en het dak kraakt als een malle. Vorig jaar geen last van gehad maar je leest het veel op internet zie ik. Hendels van de deur blijven naar buiten staan als je zo los trekt. Het zijn voornamelijke allemaal kleine ergenisjes, maar de emmer druppelt aardig vol. Inmiddels heb ik erg veel spijt van me stap terug naar de megane cc. Bijtelling is fijn maar alle ergernissen aan dit koekblik, tja

Als iemand binnenkort een 2e hands gt-line met **zhx* ziet staan, met een grote boog omheen lopen. Nog 10 maanden afzien en begin volgend jaar maar eens snel bij Ekris naar binnen lopen of die nog iets leuks hebben staan.
Zo dat lucht op
Do'hadinsx schreef op maandag 08 december 2014 @ 15:51:
Ik heb zelf natuurlijk deze Mégane Estate al als leaseauto:
[afbeelding]
Nog een Mégane Estate was kort een optie, maar de belasting is gewoon een stuk duurder. Als tweede auto (max 7.000km per jaar) vind ik dat wat overdreven.
Daarnaast willen we lekker nieuw rijden. (Beide aardig autoliefhebber)
Nee, het is bewust de Clio Estate. Mocht er over een aantal jaar een tweede zijn dan kan alles ook nog redelijk fatsoenlijk mee met madam. En anders neemt ze mijn Mégane, of wat de volgende leaseauto in 2017 ook gaat worden, mee uiteraard.
We hebben nog wel de Captur bekeken, maar die heeft minder bagageruimte, wel meer ruimte op de achterbank.
Nou ja, de Clio Estate is zonder meer een beste wagen. De Captur staat wat hoger op z'n wielen, voordeel is wel dat je de gehele achterbank naar voren kan bewegen voor extra ruimte in de laadruimte. Nadeel is wel de hogere tildrempel
Ligt dat niet gewoon aan de buitentemperatuur? Bij mijn Skoda werkt de airco beneden de 5 graden niet om te voorkomen dat de verdamper bevriest.thefox154 schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 09:19:
Nu scheid de Climate Control erweer mee uit, ik was in de buurt van Duiven, Zevenaar en het was toch behoorlijk mistig. Veel vocht in de lucht. Climate Control vol aan om te ontwasemen en halverwege mijn rit naar de A12 begint het ding opeens aan alle kanten vol te beslaan.
Zo dat lucht op
[ Voor 52% gewijzigd door havana op 09-12-2014 10:25 ]
De afgelopen 12 jaar heb ik nog nooit meegemaakt dat mijn bmw of passat beslaat tijdens het rijden (tussen auto's, Auris, astra, Quasqai ook niet).havana schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 10:23:
[...]
Ligt dat niet gewoon aan de buitentemperatuur? Bij mijn Skoda werkt de airco beneden de 5 graden niet om te voorkomen dat de verdamper bevriest.
De mini van me vriendin doet dit ook niet... Ooit wel eens meegemaakt in de auto van een kameraad maar ja dat was een 15 jaar oude starlet zonder airco of iets. De airco moet juist het vocht eruit trekken lijkt mij

Het aircosysteem beschermd zichzelf tegen bevriezing. Als de motor goed warm is werkt de airco mogelijk langer omdat het warm onder de kap is. Bij een koude start zal hij mogelijk al iets sneller niet werken.
http://www.marktplaats.nl...577-renault-can-clip.html
Op de V&A van t.net zal het niet zo gepast zijn
[ Voor 12% gewijzigd door DropjesLover op 10-12-2014 00:03 ]
BThGvNeOA
Het is ook een vraagprijs, altijd een hoop lui die daar de helft van bieden
[ Voor 14% gewijzigd door DropjesLover op 10-12-2014 00:45 ]
BThGvNeOA
Exact, een airco systeem schakelt in alleen in als het systeem een bepaalde druk heeft. Onder deze druk zal het systeem niet inschakelen, dit punt ligt meestal ergens tussen de 5-7 graden. Onder die temp. onvoldoende druk en zal je airco compressor inderdaad niet inschakelen.adinsx schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 14:25:
Je lampje brandt ja, maar dat zegt nog niet zoveel over de aansturing van de magneetkoppeling op de aircocompressor.
Het aircosysteem beschermd zichzelf tegen bevriezing. Als de motor goed warm is werkt de airco mogelijk langer omdat het warm onder de kap is. Bij een koude start zal hij mogelijk al iets sneller niet werken.
@thefox154, climate control al eens gereset? dit kan door de knop "auto" tijdje ingedrukt te houden tot het systeem reset. In elk geval, lijkt me duidelijk dat het systeem defect is en zou het door de dealer laten oplossen i.p.v. je er aan te blijven storen.
Waar heb je de Clio nou uiteindelijk gelaten? Sloop? Of verkocht aan bedrijf/particulier? En kon je er nog een beetje redelijke prijs voor krijgen?DropjesLover schreef op woensdag 10 december 2014 @ 00:03:
Wegens verkoop van de Clio en ik er nu geen nut meer voor heb, misschien interessant voor iemand anders hier?
http://www.marktplaats.nl...577-renault-can-clip.html
Op de V&A van t.net zal het niet zo gepast zijn
Lijkt me een redelijke prijs, als je de problemen met de verstuivers en aankomende grote beurt mee rekent.
BThGvNeOA
Problemen met verstuivers merk je wel als je de auto start hoor
Nee, merp!
Alles braaf genoemd
Nouja, de clip werkte an sich, hij zag de auto en dergelijke. Kon alleen de computer tests niet starten. Of dat aan de auto, de computer, de installatie of de Clip lag, geen idee. Geen mogelijkheid gehad om te testen met een andere Clio of andere Renault en ik heb maar 1 laptop. Heb een soortgelijk probleem ook van iemand anders als reactie op een youtube filmpje gehoord.la_fusion schreef op woensdag 10 december 2014 @ 08:26:
Had je die Clip nu uiteindelijk ook werkend?
Moah, viel wel mee eigenlijk. Bij koude start ging ie even wat moeizaam, maar zodra ie even gelopen (ookal was het 1 minuutje) had was het gewoon sleutel omdraaien en gaan. Ook geen verlies in vermogen, enkel een klein dipje bji volgas licht heuvel opwaards in z'n 5 @ 110km/u.PauseBreak schreef op woensdag 10 december 2014 @ 10:14:
[...]
Problemen met verstuivers merk je wel als je de auto start hoor
[ Voor 41% gewijzigd door DropjesLover op 10-12-2014 11:22 ]
BThGvNeOA
Verwijderd
http://www.renaultforum.n...dci-priv-luxe-t19325.html
of
http://ww3.autoscout24.nl/classified/263216613?asrc=st|sr,as
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2014 15:58 ]
Zaterdag aanstaande even op en neer naar Leeuwarden om de Clio op te halen en dan is het wagenpark weer nieuw genoeg voor de komende jaren.
Nou koop ik niet dagelijks auto's, maar is dit een gebruikelijke gang van zaken? Het was gewoon de auto! Had ik andere bewoordingen moeten gebruiken: reserveren, optie nemen op....
Stay safe
Testing, one, two ...
Stay safe
Wel bijzonder dat een een espace 3.5 v6 initiale bijna onder je neus verkocht wordt trouwens! Was die scherp geprijsd?
Het gekke was dus dat ik die zelfde avond wel een offerte van hem had gekregen ("Ik ben zo vrij geweest om vast een offerte te maken"). Ik die alleen niet opgemerkt en ook zaterdagmiddag nog niet, anders had ik niet gebeld, maak maar een offerte
Goede les voor de volgende keer. Probleem is dat ze niet zo dik gezaaid zijn op de auto sites. Misschien een goed teken dat dit een Espace is met een motor, waar men niet zo gauw vanaf wil
Stay safe
Stay safe
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Stay safe
K to the KillaZ
Stay safe
Als je graag een 3.5 V6 wilt hebben - wat ik me goed voor kan stellen - kijk dan zeker ook over de grens. In Duitsland staan er genoeg te koopMaster FX schreef op donderdag 18 december 2014 @ 13:51:
Tja met dat laatste heb je zeker ook een punt. Maar gezien de kosten die wij de afgelopen 5 jaar hebben gemaakt met de 2.2 dci, zijn we misschien zelfs nog goedkoper uit als de 3.5 inderdaad zoveel betrouwbaarder blijkt
En ik kan weer in de TS. Vandaag, na grondige keuring van de garagist, staat er hier weer een Renault voor de deur, en wel een Mégane 1.9dCi Privilège Luxe uit 2003.
Foto's:

To do:
- Remblokken voor en dan meteen de binnenste spoorstang meenemen (heeft ietsjes speling, niet spectaculair ofzo)
- Ramen rechterzijde willen een nieuwe connector.
- Nieuwe banden.
Nee, merp!
Die ziet er bekend uit! Alleen ik kan even niet meer herinneren waar ik deze heb zien staan op internet.PauseBreak schreef op donderdag 18 december 2014 @ 16:12:
[...]
Als je graag een 3.5 V6 wilt hebben - wat ik me goed voor kan stellen - kijk dan zeker ook over de grens. In Duitsland staan er genoeg te koop
En ik kan weer in de TS. Vandaag, na grondige keuring van de garagist, staat er hier weer een Renault voor de deur, en wel een Mégane 1.9dCi Privilège Luxe uit 2003.
Foto's:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
To do:
- Remblokken voor en dan meteen de binnenste spoorstang meenemen (heeft ietsjes speling, niet spectaculair ofzo)
- Ramen rechterzijde willen een nieuwe connector.
- Nieuwe banden.
Renaultforum denk ik. Het is de auto die je denkt te herkennenla_fusion schreef op donderdag 18 december 2014 @ 16:15:
[...]
Die ziet er bekend uit! Alleen ik kan even niet meer herinneren waar ik deze heb zien staan op internet.
Nee, merp!
Via Google vind ik wel een aantal Duitse auto-verkoop sites, maar het aanbod is daar zo waar nog minder dan op de NL sites. Of mis ik de ultieme site?PauseBreak schreef op donderdag 18 december 2014 @ 16:12:
[...]
Als je graag een 3.5 V6 wilt hebben - wat ik me goed voor kan stellen - kijk dan zeker ook over de grens. In Duitsland staan er genoeg te koop
Stay safe
Ultieme site is denk ik toch wel mobile.de, maar je kunt ook je vaste garagist (als je die hebt) vragen of hij je daarmee wil helpen.Master FX schreef op donderdag 18 december 2014 @ 18:29:
[...]
Via Google vind ik wel een aantal Duitse auto-verkoop sites, maar het aanbod is daar zo waar nog minder dan op de NL sites. Of mis ik de ultieme site?
Nee, merp!
Stay safe
Verwijderd
Als je het topic wat verder terugleest dan zie je dat die van mij is geweestla_fusion schreef op donderdag 18 december 2014 @ 16:15:
[...]
Die ziet er bekend uit! Alleen ik kan even niet meer herinneren waar ik deze heb zien staan op internet.
Wees er zuinig op! Zo vind je ze niet veel meer en al helemaal niet in de staat waarin hij nu verkeert.
Uiteraard. Auto staat nu mooi geparkeerd op haar nieuwe plek: de verwarmde parkeergarage bij mij in de straatVerwijderd schreef op donderdag 18 december 2014 @ 20:43:
[...]
Als je het topic wat verder terugleest dan zie je dat die van mij is geweestIk heb hem vanochtend verkocht.
Wees er zuinig op! Zo vind je ze niet veel meer en al helemaal niet in de staat waarin hij nu verkeert.
In het nieuwe jaar nog even die paar puntjes aanpakken en dan is het helemaal in orde.
Nee, merp!
Je kan ook naar de 2.0 dci kijken (150 en 175 pk), juweel van een motor en heel betrouwbaar. Daarnaast hebben deze een distributie ketting dus geen dure riem wissel om de x km / jaar. De ketting is overigens niet van de belabberde kwaliteit die vag/psa gebruiken maar daadwerkelijk een ketting die langer mee gaat dan de auto. Kwa relaxed rijden zal dat maar weinig verschillen van de V6.Master FX schreef op donderdag 18 december 2014 @ 18:41:
Daar was ik toch al wel geweest. Maar zoals gezegd karig aanbod. Zal inderdaad de garage eens om advies vragen.
Update
Het lijkt als of de Espace voelt dat ie gaat worden weggedaan. Mijn vrouw wilde net de kinderen ophalen van het KDV, wilde niet starten. Na een paar keer proberen toch gelukt. Net met veel horten en stoten de garage weten te bereiken. Het leek net bij het wegrijden bij een stoplicht wel alsof iemand vol op de rem trapte toen ik net in zijn twee zat. Daarna ook nog een paar keer inzakkend toerental gezien... Ze gaan hem uitlezen.... Ben benieuwd.
Update 2
Ze kunnen niks vinden. Geen storing. Dus ze stuurden me maar weer op weg. Ik had er geen goed gevoel bij. Maar na 250m al weer twee keer een galloperende auto. Dus maar weer rechtsomkeer gemaakt. Monteur gaat er nu toch maar even een stukje mee rijden...
[ Voor 72% gewijzigd door Master FX op 19-12-2014 15:18 ]
Stay safe
UNOX: The worst operating system
Vanmorgen (zaterdag) zelf op pad geweest met de Espace. Ogenschijnlijk niets aan de hand. Nu wil mijn vriendin net (half uurtje na mij) ook weg gaan, staat ze na 1 minuut al weer op de stoep. Auto startte gewoon, begon na 100 meter te galopperen om vervolgens te komen met een melding: Inspuitsysteem defect. Nu dus wel een melding, maar klinkt weer als een dure reparatie die we eigenlijk niet willen uitvoeren. Maar zo inruilen zal ook geen succes zijn.
Eerder vergelijkbare melding gehad, toen is de nokkenas sensor vervangen en volgens mij nog iets eerder de krukassensor. Dan maar hopen dat het nog binnen de garantie op reparatie termijn valt.
[ Voor 75% gewijzigd door Master FX op 20-12-2014 09:06 ]
Stay safe
(retourdruk is heel belangrijk).
UNOX: The worst operating system
Zojuist gebeld door een andere dealer waar ik een 3,5l v6 had zien staan. Deze had de auto echter uit de verkoop gehaald ivm een koelvloeistof probleem. Mogelijk een lekke koppakking (210.000 km). Hij zei dat dat bij deze km-stand wel eens kon gebeuren. Kon aan het onderhoud liggen. Is dat iets waar die 3,5l v6 Nissan motor vaker last van heeft?
Stay safe
Zoiets ligt zelden aan het onderhoud, zou ook zomaar eens te droog gereden kunnen door koelvloeistof lekkage, en daardoor te heet. Niet iedere chauffeur stopt een auto op tijd ook al geeft deze aan dat ie oververhit is (kan het helaas uit ervaring delen). Het kan dan ook bij ieder type motor gebeuren als men niet op tijd is met het uitzetten.Master FX schreef op maandag 22 december 2014 @ 09:43:
Nou, vanmorgen Espace afgeleverd bij de garage. Dacia Logan MCV te leen.
Zojuist gebeld door een andere dealer waar ik een 3,5l v6 had zien staan. Deze had de auto echter uit de verkoop gehaald ivm een koelvloeistof probleem. Mogelijk een lekke koppakking (210.000 km). Hij zei dat dat bij deze km-stand wel eens kon gebeuren. Kon aan het onderhoud liggen. Is dat iets waar die 3,5l v6 Nissan motor vaker last van heeft?
Rustig de auto naar bedrijfstemperatuur brengen is zeker wel verstandig, niet alleen voor de motor maar zeker ook voor de versnellingsbak. Het komt bij menig Amerikaan nogal eens voor dat deze door on-Amerikaans te rijden (te vroeg te vlot) ook sneuvelt. Dan krijgt de techniek de schuld terwijl het probleem toch echt aan het stuur zit, en niet onder de motorkap. Voor iedere flinke motor duurt het allemaal wat langer voor deze goed op bedrijfstemperatuur is. Je moet niet met een grote V6 (of V8) gaan rijden als je daar het geduld niet voor hebt
Testing, one, two ...
Stay safe
Testing, one, two ...
Stay safe
Dit topic is gesloten.