Ook ik sluit me aan bij mijn voorgangers. Jullie hebben de Mégane waarschijnlijk gekozen vanwege lekker goedkoop in de bijtelling. En terecht, daarom heb ik ook de 20% TCe130 gekozen en niet de GT220 uitvoering. Het scheelt gewoon echt veel geld elke maand.
Feit blijft wel dat je moet kijken of de auto je wel past voor de tienduizenden kilometers die je gaat maken. Past dat niet dan moet je een andere keuze maken, of inderdaad een stoel op maat laten aanmeten. Dat kost echt niet de hoofdprijs.
Ik snap de reactie van de dealer en RN wel over het plaatsen van GTline stoelen in een andere uitvoering. Dat is ontzettend kostbaar.
Ik rij zelf ook een GTline, puur gekozen voor de looks en de sportieve stoelen en onderstel gezien ik uit een RS kwam. Daarin had ik Recaro's en ja, die zaten nog veel beter dan de GTline stoelen.
Ook ik zit soms wel eens nog wat te spelen met de stoel om te voorkomen dat ik last krijg van mijn rug, maar over het algemeen kan ik prima tien uur doortuffen zonder last te krijgen. In mijn vorige auto ging het alleen nog wat beter.
M.b.t. het kostenplaatje:
Wellicht goed om te weten dat ik heb geïnformeerd bij de dealer wat een frame kost om ook aan de passagierskant hoogteverstelling te hebben. Dat hebben ze destijds vanaf half 2013 eraf gehaald. Alleen met volledig leer (wat ik ontzettend lelijk vindt dat witte met grijs) is het beschikbaar.
Verder heb ik wel alles, dus ook de BOSE waardoor de vloer bij de passagier 5cm hoger is.
Lastig als de stoel niet in hoogte verstelbaar is.
Kosten om dat alsnog zelf in te bouwen: Alleen met frame + kappen kom je al op bijna 1000,- euro.
En dan plaats je dus bekleding, stoelverwarming en het hele ratteplan over.
Mijn tip: volgende keer langer proefrijden en een auto die bij je past kiezen. Óf een stoel op maat laten maken.
[
Voor 10% gewijzigd door
adinsx op 16-10-2014 09:43
]