Het grote Renault topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 26 Laatste
Acties:
  • 147.843 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

Hmmm, nieuwe software (v139) voor mn CAN Clip gekregen, geinstalleerd, en nog steeds de zelfde problemen. Ik kan gewoon geen enkele test starten. Zou het dan aan mn auto of aan de CAN Clip unit zelf liggen?

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:03
Gisteren een update naar 1.25 gehad (firmware die alleen renault kan updaten)
had ineens extra functies op de rlink zoals het uitzetten van auto volume etc.

Nu werkte mijn usb connectie met mijn telefoon voor 1 dag... helaas vanochtend zelfde connectie issues..

Dealer zit er wel boven op gelukkig

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Ik begin steeds denk ik dichterbij het probleem te komen

de 1a toevoer op de usb poort

Als mijn telefoon bijna vol of vol is werkt de usb prima op de rlink
maar zakt hij beneden de 40 a 35 dan krijg ik de usb connectie issues

de dealer vertelde al dat er misschien issues waren met de 1a via usb.

Ik test het vd week weer verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-09 11:18

Bene

list incomprehension

Njay schreef op maandag 28 juli 2014 @ 16:32:
Als mijn telefoon bijna vol of vol is werkt de usb prima op de rlink
maar zakt hij beneden de 40 a 35 dan krijg ik de usb connectie issues
Potver, dat is een makkelijke test. Ik luister 's ochtends geen muziek en zo wel, dan via bluetooth want de telefoon hoeft toch niet te laden. Daarom heb ik nooit dit verband kunnen leggen. Zal morgenochtend eens kijken of het scheelt.

Oompje google gevraagd, de iPhone accu (of l-ion accu's in het algemeen) zou de telefoon "full amperage" laden tot 70%, daarboven gaat het systeem over op druppelladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Kan het nu veder specificeren

als mijn telefoon onder de 80 % zakt krijg ik de usb problemen daarboven werkt de rlink prima
nog af en toe een melding geen mulitmedia inhoud gevonden maar hij blijft wel spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Bene schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 10:24:
[...]

Potver, dat is een makkelijke test. Ik luister 's ochtends geen muziek en zo wel, dan via bluetooth want de telefoon hoeft toch niet te laden. Daarom heb ik nooit dit verband kunnen leggen. Zal morgenochtend eens kijken of het scheelt.

Oompje google gevraagd, de iPhone accu (of l-ion accu's in het algemeen) zou de telefoon "full amperage" laden tot 70%, daarboven gaat het systeem over op druppelladen.
let wel op ik zit op firmware 1.25 wat alleen de dealer kan updaten ongeveer 1 week geleden gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-09 11:18

Bene

list incomprehension

Njay schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 12:15:
[...]
let wel op ik zit op firmware 1.25 wat alleen de dealer kan updaten ongeveer 1 week geleden gedaan
Lijkt niet relevant te zijn. Met twee verschillende telefoons naast elkaar getest, dit is wel heel duidelijk. iPhone 5s van collega op 30%: USB uitval. Eigen iPhone op 95%, geen USB uitval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Ok dan dus dit is een tijdelijke fix ook voor jou dus? Goed om te horen !

Inmiddels al contact met renault nederland gehad en alles door gegeven
Blijkbaar komt er in het najaar weer een forse Rlink update

Volgens mijn dealer wordt tomtom meer open zodat je ook zelf poi's etc in de kaart kan laden

Nu maar snel hopen op een fix

Laat jij je dealer ook even weten dat deze temp fix werkt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:37
Ik overweeg mijn Octavia combi 2007 (DSG, 1.9 TDI, km stand 264.000) in te ruilen voor een Megane Estate 1.5 dci EDC met niet teveel kilometers (ca. 130.000 of minder).

Tips, tricks, waar op letten, wel/niet verstandig, enz?

Ik heb een mooie gezien bij een Renault dealer.

http://www.autotekoop.nl/...dynamique-2480717/details

[ Voor 28% gewijzigd door havana op 03-08-2014 10:02 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van Alfa naar Renault. Het kan en laat ik nu net tegen een prachtige Megane II opgelopen zijn van de week. Ik moest wel een diesel gaan rijden vanwege de vele kilometrs die ik per jaar, dus de AR156 V6 moest wijken. Ik kreeg nadrukkelijk de boodschap van de vrouw mee dat na 10 jaar Alfa rijden het sloes is. M.a.w. er komt geen Alfa meer op de parkeerplaats. Duidelijk.

Dan ga je zoeken en dan zie je tig Megane's voorbij komen, geen een spat er echt uit. Vanwege het budget zitten wij al niet in de lage km standen, maar daar schrik ik niet voor terug, de 156 had ook al 280K gereden en die kocht ik met 270K op de klok. Sleutelen is voor mij geen probleem.

En toen zag ik haar, lekker sexy ding in het blauw met je lekkere kontje. Dus ik heb haar gekocht want ik heb het altijd een mooi model gevonden. Ik ben de tweede eigenaar, de Megane II is helemaal dealeronderhouden, ik ben de tweede eigenaar en ze heeft 245K op de klok. Het is een 1.9DCI met zes bak en ze rijdt fantastisch. Geen piepje geen kraakje. Perfect onderhoud gehad en nergens op bezuinigd. De vorige eigenaar heeft nog net niet de boutjes en moertjes op de lijst vermeld, maar wel bijv. hoelang zijn banden mee gingen. Heb hem via een handelsonderneming gekocht.

Omdat ik een eigen autopoetsbedrijf heb heb ik de Megane uiteraard geloijst en een aantal lakbehandelingen meegeven en het interieur is netjes gemaakt. Moet er wel bijvertellen dat de Megane al heel erg netjes was, zelfs geen schade aan de 17" velgen van stoepranden :)

Afbeeldingslocatie: http://www.autopoetsbedrijfwinsum.nl/wp-content/uploads/WP_20140802_002-Kopie.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.autopoetsbedrijfwinsum.nl/wp-content/uploads/WP_20140802_003-Kopie.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:26
Nice, een megane II met 1.9 dci, dat is lekker :)

Wel wat anders als een V6.... dat geluid ga je wel missen schat ik zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Laatst online: 14:42
Hoe zit 'ie in de opties verder? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle opties zover bekend, geen stoelverwarming. Het is een Priv. Luxe volgens mij. Heb CC, stuurbediening, airco en klimaatcontrole etc. Alle ramen elektrisch, maar ik heb sowieso een raammechanisme stuk links achter, en rechtsvoor gaat in stapjes omhoog en naar beneden.
melcon schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 07:47:
Nice, een megane II met 1.9 dci, dat is lekker :)

Wel wat anders als een V6.... dat geluid ga je wel missen schat ik zo ;)
Dat geluid wel. Maar nu ik een aantal dagen de Megane in mijn bezit heb mis ik Alfa als merk zijnde niet. De Megane is comfortabel maar sportief geveerd en rijdt ook wel zo. Geen piepje en kraakje omdat ze zeer goed onderhouden is.

Wel is het zo dat als ik rustig optrek in de tweede versnelling dat hij wel eens een hikje heeft. Geen idee wat het is, maar vooruit het zal zo zijn.
Afbeeldingslocatie: http://www.autopoetsbedrijfwinsum.nl/wp-content/uploads/WP_20140802_001-Kopie.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

Kut, startmotor overleden.
Met al lekkende injectoren en de aanbieding van een slooppremie van €1500, wordt het tijd om te kijken voor iets anders. 9 maanden in rondgereden, pakweg €600 aan reparaties gehad :(

Tijd voor iets anders, iets niet-Frans :P

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 00:09:

En toen zag ik haar, lekker sexy ding in het blauw met je lekkere kontje. Dus ik heb haar gekocht want ik heb het altijd een mooi model gevonden. Ik ben de tweede eigenaar, de Megane II is helemaal dealeronderhouden, ik ben de tweede eigenaar en ze heeft 245K op de klok. Het is een 1.9DCI met zes bak en ze rijdt fantastisch. Geen piepje geen kraakje. Perfect onderhoud gehad en nergens op bezuinigd. De vorige eigenaar heeft nog net niet de boutjes en moertjes op de lijst vermeld, maar wel bijv. hoelang zijn banden mee gingen. Heb hem via een handelsonderneming gekocht.
Lekker kontje he?
Stiekum wil ik er ook wel een.
Geweldig gewaagd ontwerp ook.
Sinds mijn overburen er eentje hebben gehad heb ik die gevoelens ontwikkeld.
:)

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 13:08

Mad_Demon

de dokter

Sinds ik gisteren de eigenaar van een Renault Megane II Grand Tour Tech Road ben geworden voeg ik mijzelf bij dit topic :) Uit 2005 met 144k km op de teller, 1.6 16V onder de motorkap. Deze auto heb ik overgenomen van mijn ouders die haar destijds nieuw hebben gekocht en waarbij ik ook het een en ander mocht inbrengen m.b.t. de uitrusting. Heb dit altijd al een hele fijne auto gevonden en het is een goede upgrade vanaf de Citroën Saxo waar ik tot voor kort mee reed.

Altijd netjes dealer onderhouden en ik ken de geschiedenis en het rijgedrag van mijn ouders. Maakt het tot en prettige aankoop. De Tech Road uitvoering, uitgebreid met lederen stuurwiel en versnellingspook maakt het een complete auto. Ik heb dan ook weinig wensen m.b.t. upgraden.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/POvyoPLQws4x992x5O6d4vxe/thumb.jpg

De lak heeft wel een goede opknapbeurt nodig. Ik heb van Meguiar's de "New Car Kit" gekocht, al zit ik er ook over na te denken om de auto naar een bedrijf te brengen om de lak en het interieur een goede refurbish beurt te geven. Ik moet even gaan kijken wat er in de regio Amstelveen wordt aangeraden en een beetje betaalbaar is (lak polijsten, velgenreiniging, intereurreiniging met ozon behandeling).

Verder wil ik het multimedia systeem vernieuwen. De luidsprekers voor zullen door een setje Pioneer TS-H1303 worden vervangen (enkele aanpassingen nodig maar volgens mij beter dan de Pioneer TS-Q131C die zonder enige modificatie ingebouwd kan worden). De luidsprekers achter zullen door een nader te bepalen set worden vervangen, al vielen de montage richtlijnen me een beetje tegen (binnenbekleding en motor van het raam demonteren).

Over de headunit ben ik totaal niet uit. Het liefst houd ik de originele stuurbediening en look. De radio heeft een AUX ingang (kabeltje is reeds besteld). Ik zie een aantal scenario's:
-1 Headunit zo laten en AUX ingang gebruiken om een tablet op een Brodit clip de geupgrade luidsprekers aan te sturen. Voordeel: makkelijkste oplossing, snelle android tablet voor alle multimedia. Dashboard blijft geïntegreerd met een toegevoegd scherm. Nadeel: geen subwoofer mogelijk en niet optimaal geluid.
-2 Headunit vervangen door een 1 DIN model, verloopkabel voor de stuurbediening en tablet voor de media, subwoofer toevoegen. Voordeel: beter geluid door subwoofer en headunit. Nadeel: lelijke, niet bijpassende headunit.
-3 Geintegreerd multimedia systeem als deze of deze. Nieuwe luidsprekers rondom met subwoofer. Voordeel: alles geïntegreerd. Nadeel: rib uit m'n lijf...

Ik zou nog kunnen overwegen om iets als dit te doen. Alleen is het op het eerste gezicht niet makkelijk om aan een motorisch scherm te komen voor een Megane II.

Wat blijft er dan nog over? Parkeersensoren zouden leuk zijn maar niet strikt noodzakelijk. Motorisch is er geen ruimte voor verbetering (ik zie mezelf deze auto niet voorzien van hogere stages motortuning of een turbo ;) ).

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daniel36 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 09:05:
[...]

Lekker kontje he?
Stiekum wil ik er ook wel een.
Geweldig gewaagd ontwerp ook.
Sinds mijn overburen er eentje hebben gehad heb ik die gevoelens ontwikkeld.
:)
Leuke speelse auto, maar wel een beetje de vreemde eend in de bijt. Ze staan er genoeg op de verkoopsites :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Mooie complete auto Mad_demon!! Zou voor wat betreft de HU lekker doorsparen voor de rib uit je lijf optie, de rest ga je je waarschijnlijk toch aan storen is het c.q. net niet ;)

De 19 recent weer uit de schorsing gehaald :D
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/t1.0-9/10599279_837582576259722_3212115380715853099_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:58
Leuk zo'n Megane, tuintje!

Mooie opvolger van de RS, gewoon een nieuwe RS :+

@Melcon,

Stickers zijn niet mijn ding, maar hij staat er prima bij. Heb je nou kuipjes er in zitten? :D

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Woei. Renault denkt weer echt aan haar klanten, not. Er komt geen nieuwe update meer voor het DVD navigatiesysteem. De CNI1 heeft natuurlijk gewoon de VDO CD's, maar de CNI2 zal wel weer hetzelfde zijn als vorig jaar: alleen een update van Frankrijk. Dat betekent dat mensen met een auto van 4 jaar oud gewoon geen updates meer krijgen. Idioot gewoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
klopt, is wel jammer inderdaad want het is een heel fijn systeem!

@Killaz, klopt ja, die had ik hier nog niet gepost bedenk ik mij.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/t1.0-9/p296x100/10373995_799092393442074_493989251560769765_n.jpg

Carbon kuip stoelen, minder dan 2 kg per stuk 8)

Clio RS remmen zitten er inmiddels ook op, weet niet meer of die hier al voorbij gekomen waren :o
Afbeeldingslocatie: http://ekehaar.dlinkddns.com/images/r19r/10.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door melcon op 15-08-2014 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Killaz, dank je. Ben er erg content mee.

Weet iemand trouwens hoe zo'n converter heet die je kan aansluiten op je radio voor MP3 afspelen, of BT? Ik heb zitten denken aan een 1 din met scherm maar vind mijn stuurbediening ook belangrijk en een originele radio staat mooi als geheel van het dashboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 17:04:
@Killaz, dank je. Ben er erg content mee.

Weet iemand trouwens hoe zo'n converter heet die je kan aansluiten op je radio voor MP3 afspelen, of BT? Ik heb zitten denken aan een 1 din met scherm maar vind mijn stuurbediening ook belangrijk en een originele radio staat mooi als geheel van het dashboard.
Zoiets?

http://mp3-renault.fr/en/...lt-update-list-radio.html

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
@melcon: dat zijn beste remmen! _O_ Goeie herinneringen aan 19's. :) Kreeg van de week van een kameraad van mij weer eens een foto door van die van hem. Ligt al een hele tijd een blok klaar met itb's alleen hij bouwt dat kreng maar niet af. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
ja dat zijn zeker beste remmen, ook andere HRC geplaatst (22 mm van laguna), remt erg lekker.
Een blauwe toevallig? Hoe is met de megane R.S. plannen dan? nog steeds de volvo in bezit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Parrot Parrot MKi9100 besteld. Zo kan ik handsfree bellen en volgens Parrot kan ik ook nog muziek streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-06 13:13
Hey er zit weer leven in dit topic :p

Me ook maar weer eens melden.
De Mégane is nu iets meer dan een jaar oud en er staat 33.500 op de teller. Gaat nog altijd prima dus.
Gister ook de lak maar weer eens verwend. Was ook alweer een jaar geleden (op het wassen nagenoeg elke week na).
Dus van 09.00 - 17.00 bezig geweest met kleien (vijf uurtjes), voeden (uurtje), waxen (uurtje) en wielen waxen en uitpoetsen.

Glimt weer prima :p

Afbeeldingslocatie: https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/t1.0-9/15670_679558468778927_7153617326334613833_n.jpg

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/t1.0-9/10612577_679558478778926_6146567252333457709_n.jpg

Afbeeldingslocatie: https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/t1.0-9/10509674_679558515445589_8537744077619370709_n.jpg

Afbeeldingslocatie: https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/16702_679558505445590_4766071928649148172_n.jpg?oh=245e05ad22a177b88022c141870991ed&oe=54807EC5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:27
Mooi "kleurtje" zit erop zo met de zon erbij :)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@adinsx

Vijf uur kleien? Ik ben nog geen 20 minuten met een gemiddelde auto bezig en dan is de lak spiegelglad. Mijn geheim? De Farécla G3 Body Prep Clay Mitt heb je nodig en als glijmiddel G3 Professional Bodyshop Detailer.En die laatste kan je ook voor van alles en nog wat gebruiken en je hebt er niet veel van nodig.

Voor mij geen blokjes klei meer, en het scheelt mij als eigenaar van een autopoetsbedrijf niet alleen veel geld, maar ook uren aan tijd. Het mooie aan de mitt is dat je nadat je de auto geclayed hebt, je de mitt onder lauw water uitspoelt en hij is klaar voor gebruik. Heb de mitt ook al gewassen in de wasmachine op 30 graden en ook dan doet hij het nog fijn. Je kan er ongeveer een auto of 15 mee doen, en zijn de auto's vrij schoon dan kan je er tot 20 auto's mee doen.

Dus eerst je auto goed wassen, dan met de mitt er overheen, dan what ever je wilt doen met je laklaag.

Kleine review: http://www.detailingworld.com/forum/showthread.php?t=331602

En mooie kleur wielen heb je. Ik hou wel van een iets donkere kleur dan het standaar zilver.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2014 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:11

vhal

ಠ_ಠ

Vijf uur lijkt mij ook wel erg lang? Ach, het resultaat telt uiteindelijk :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
@Tuintje

Hmm... interessant.

Vijf uur min koffie en boterham moment, dus laat het op een dikke vier uitkomen. Het viel me in ieder geval tegen ten opzichte van eerdere keren. Het duurde vooral zo lang doordat er miniscule vlekjes (nog geen halve mm in doorsnee) vrij vast op zaten. En met de neus op zo'n witte lak zie je echt alles hè. Ook al voelde het super glad aan, je kon gewoon zien dat er nog vuil op zat en dan wil ik dat er domweg af hebben. ;)

Nu had ik nog wel wat nieuwe klei, maar die van meguairs is denk ik niet heel 'scherp'. Daarnaast had ik mijn spray op, dus gebruikte ik water. Gaat prima, maar lost natuurlijk niet iets op.
Het viel me in ieder geval tegen. En 20 minuten? Dat vind ik wel erg vlot en durf ik bijna niet te geloven.
Ik ga die review maar eens lezen denk ik!

In het kort voor de liefhebbers:

Wassen: 2 emmers + washmitt
Drogen: twee droogdoeken (mequairs en een mothers)
Kleien: blokje klei + water + microvezeldoek
Voeden: Poorboys White Diamond + pad. Uitpoetsen -> Microvezeldoek
Waxen: Natty Paste Wax Blue + pad. Uitpoetsen -> Microvezeldoek
Wielen: Wax -> NXT Tech wax 2.0 (oude wax die ik niet meer gebruik)

Plastic delen behandelen met Trimdetailer en de bandenzwart had ik geen tijd meer voor en doe ik zodra het weer even wat beter weer is. :p

Nog een paar foto's tijdens het zwoegen ;)

Deze vervuiling gaat het om die je er met wassen niet vanaf krijgt:
Afbeeldingslocatie: http://i5.photobucket.com/albums/y184/adinsx/MeganeGTline-detailing/20140816_092901.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i5.photobucket.com/albums/y184/adinsx/MeganeGTline-detailing/20140816_092923.jpg

Klei doet wonderen :)
Afbeeldingslocatie: http://i5.photobucket.com/albums/y184/adinsx/MeganeGTline-detailing/20140816_095047.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i5.photobucket.com/albums/y184/adinsx/MeganeGTline-detailing/20140816_103546.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i5.photobucket.com/albums/y184/adinsx/MeganeGTline-detailing/IMG_3896.jpg

En natuurlijk met die regen vandaag mogen ook beadingshots niet ontbreken:
Afbeeldingslocatie: http://i5.photobucket.com/albums/y184/adinsx/MeganeGTline-detailing/20140817_151525.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i5.photobucket.com/albums/y184/adinsx/MeganeGTline-detailing/IMG_4006.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i5.photobucket.com/albums/y184/adinsx/MeganeGTline-detailing/20140817_151545.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i5.photobucket.com/albums/y184/adinsx/MeganeGTline-detailing/20140817_152330.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

20 minuten en ik lieg niet. Ik polijst al 12 jaar auto's, uiteraard met een rotary, en heb het een en ander afgekleid. Ik doe dit niet uit hobby maar omdat ik een professional ben. Dat houdt in dat ik niet alleen met compleet andere producten werk als wat je kan kopen op carclean, al heb ik wel wat in de stelling, maar ook kijk hoe ik efficiënter kan werken en vooral kosten kan besparen. En die clay mitt is zonder dollen ideaal.

Hele vieze auto? Werk je toch gewoon plaatdeel na plaatdeel af, onderwijl spoel je de mitt af met lauw water en je gaat vrolijk verder. En bij een beetje fatsoenlijk gebruik doe je er tot 20 auto's mee, mits je de mitt goed behandeld. Kan geen klei tegenop qua kostprijs en tijd. Probeer het maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Ik ga het zeker eens uitpluizen 'Tuintje' dus thanks voor de tips.

Moet binnenkort de auto van de wederhelft nog even aanpakken (Metallic zwarte Twingo II), dus wie weet laten we de claybar lekker achterwegen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graag gedaan en succes. Hou er wel rekening mee dat de Clay Mitt niet te krijgen is in Nederland via reguliere kanalen, de Detailerspray is ook moeilijk te krijgen.

Als er mensen zijn die serieus interesse hebben hierin dan kan ik eens met mijn leverancier in overleg.

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-09 09:26

Acid_Burn

uhuh

edit: never mind, het is iets anders :/

[ Voor 86% gewijzigd door Acid_Burn op 21-08-2014 12:16 ]

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Gezien mijn Fiesta niet door de APK ging komen zonder (weer :/ ) hoge kosten was ik het zat. Exit Fiesta :w

Wat nu dan..? Wat wil ik... Goedkope auto, groter dan de 3deurs fiesta (ik heb 4 jaar bus gereden, dat mis ik wel...), liefst met trekhaak. Ik ben een fan van japanse auto's, maar heb ook weleens tot volle tevredenheid hele einden gereden in scenics, lagunas en meganes.

Ik ging kijken voor een Scenic, maar die was niet echt wat. Toen deze gespot. Ik moest bijleggen wat ik aan de fiesta was kwijt geweest om hem door de APK te krijgen. Deze heeft nog 1 jaar APK.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/28673717/forum%20pics/GoT/2014-08-13%2017.46.58.jpg

Hij ziet er best wel OK uit voor z'n leeftijd, is lekker groot, zit heerlijk en rijdt fijn.

Ik is er blij mee :)

minpuntje: recirculatie klep tikt

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:09
Goeie keuze! (ik rij er zelf ook eentje ;)).

Eenvoudige oplossing voor de recirculatieklep is het stekkertje lostrekken.

Veel plezier ermee!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:08

Christiano007

Ich bin der champion

Misschien iemand die het weet.

Onlangs was de ruitenwisservloeistof op, deze vervangen...gelijk getest en het werkte allemaal.

Week later, probeer weer....komt gewoon niets uit. Het reservoir zit gewoon vol, je hoort ook wel het pomp geluid, maar er komt geen druppel vloeistof uit.

Ter land, ter zee en in de kroeg

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
L0we schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 14:02:
Goeie keuze! (ik rij er zelf ook eentje ;)).

Eenvoudige oplossing voor de recirculatieklep is het stekkertje lostrekken.

Veel plezier ermee!
Ik had al wat zitten googlen, maar is er ergens een handleiding voor dummies? Ik kan zelf een autoradio inbouwen, ruitenwissers en wieldoppen vervangen, ruitesproeier vloeistof bijvullen, olie peilen/bijvullen, een zekering vervangen (oude BMW) en koplampen (Mazda 323 F) en tot zover mijn jarenlange ervaring met sleutelen aan auto's -O-

Ook geen handig vriendje op dit moment ( :'( )
(ik kan een computer vanuit losse onderdelen in elkaar zetten maar nog geen fietsband plakken, heel selectief technisch dusz...)

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

dragon2 schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 14:26:
[...]
Ik had al wat zitten googlen, maar is er ergens een handleiding voor dummies? Ik kan zelf een autoradio inbouwen, ruitenwissers en wieldoppen vervangen, ruitesproeier vloeistof bijvullen, olie peilen/bijvullen, een zekering vervangen (oude BMW) en koplampen (Mazda 323 F) en tot zover mijn jarenlange ervaring met sleutelen aan auto's -O-

(ik kan een computer vanuit losse onderdelen in elkaar zetten maar nog geen fietsband plakken, heel selectief technisch dusz...)
Ik weet niet precies welk bouwjaar je Megane heeft maar kan je hier wat mee?

http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=15042.0

Testing, one, two ...

• DropjesLover
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

Christiano007 schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 14:26:
Misschien iemand die het weet.

Onlangs was de ruitenwisservloeistof op, deze vervangen...gelijk getest en het werkte allemaal.

Week later, probeer weer....komt gewoon niets uit. Het reservoir zit gewoon vol, je hoort ook wel het pomp geluid, maar er komt geen druppel vloeistof uit.
Slangetje ergens los of gescheurd? Ook eens gehad in mn Holden Commodore, daar zat alles met een soort koppelstukjes in de slangetjes aan elkaar, zonder klemmetje. Was er eentje ergens los geschoten.
Of anders impeller van het pompje afgebroken?

Slooppremie kom ik niet voor in aanmerking, geen geld voor een nieuwe auto, dus de Clio gaat een nieuwe startmotor krijgen volgende week.

Erg jammer dat de nieuwe Twingo nog nergens te koop is, dat zou wel eens een super tof bakkie kunnen zijn, en ook niet echt lelijk :P

[ Voor 17% gewijzigd door DropjesLover op 21-08-2014 19:16 ]

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Weet iemand te vertellen hoe je die bevestiging in de achterklep voor de hoedenplank noemt? Dus waar de "touwtjes" aan vastgemaakt worden zodat de plank omhoog gaat als je de achterklep opent. Ik heb al gezocht maar op "hoedenplank bevestiging achterklep Renault Modus" e.d. komt er weinig tevoorschijn. Aan de linkerzijde is deze nu geheel verdwenen bleek na thuiskomst van mijn vrouw, er is nu een kleine vierkante opening zichtbaar waar (hopelijk) iets ingezet kan worden. Bij Renault komen ze via de shop niet tevoorschijn maar mogelijk kan ik ze via het magazijn zo verkrijgen/bestellen. Ik dacht ze online wel ergens te kunnen bestellen of gaan die dingen misschien niet vaak stuk?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momentumlol
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-09 15:32

Momentumlol

Car Fanatic

melcon schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 07:29:
Mooie complete auto Mad_demon!! Zou voor wat betreft de HU lekker doorsparen voor de rib uit je lijf optie, de rest ga je je waarschijnlijk toch aan storen is het c.q. net niet ;)

De 19 recent weer uit de schorsing gehaald :D
[afbeelding]
Mooi ding wel! d:)b

Knutsel'n met technologie -- Car Fanatic -- Football shirt collector --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
hardware-lover schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 17:20:
Weet iemand te vertellen hoe je die bevestiging in de achterklep voor de hoedenplank noemt? Dus waar de "touwtjes" aan vastgemaakt worden zodat de plank omhoog gaat als je de achterklep opent. Ik heb al gezocht maar op "hoedenplank bevestiging achterklep Renault Modus" e.d. komt er weinig tevoorschijn. Aan de linkerzijde is deze nu geheel verdwenen bleek na thuiskomst van mijn vrouw, er is nu een kleine vierkante opening zichtbaar waar (hopelijk) iets ingezet kan worden. Bij Renault komen ze via de shop niet tevoorschijn maar mogelijk kan ik ze via het magazijn zo verkrijgen/bestellen. Ik dacht ze online wel ergens te kunnen bestellen of gaan die dingen misschien niet vaak stuk?
Die gaan inderdaad niet vaak stuk, maar je kunt er voor de tussentijd een schroef in zetten. Daarna gewoon even naar je garage rijden en vragen of ze zo'n klikding hebben dat er normaal in hoort te zitten.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
dragon2 schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 14:26:
[...]

via de meganeclub kan je wel veel informatie krijgen over het hoe en het wat van die dingen. Als je er echt niet uit komt woont er altijd wel iemand in de buurt die je daar even mee kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Laatst online: 15:55
Gewoon even uit interesse:
Hoe herken je bij een Clio RS 3 of deze een Cup chassis heeft of niet? :)

Want als ik de advertenties online mag geloven hebben ze bijna allemaal wel een Cup Chassis. Terwijl dit volgens mij geen goedkope optie was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:51
Voor zover ik weet kun je het heel makkelijk herkennen aan de rode remklauwen bij een Cup uitvoering.

Ik weet niet waar je precies kijkt en wat je precies zoekt maar genoeg te vinden zonder cup chassis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:58
Ik heb anders nog wel een ph.1 RS te koop staan hoor :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
haha nee, ik ben (nog *) niet van plan een Clio te kopen. Was er gewoon benieuwd naar :P

* Eerst keuken verbouwen thuis. Daarna misschien spaarpotje openen aangezien Peugeot weinig echt leuk sportiefs in het hedendaagse assortiment heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

PauseBreak schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 17:36:
[...]
Die gaan inderdaad niet vaak stuk, maar je kunt er voor de tussentijd een schroef in zetten. Daarna gewoon even naar je garage rijden en vragen of ze zo'n "klikding" hebben dat er normaal in hoort te zitten.
Het "klikding" bleek achter een voorstoel te liggen, waarschijnlijk door tamelijk bruut geweld uit zijn bevestiging gerukt en zo weggevlogen. Het vierkant waarin deze hoort te zitten lijkt eigenlijk meer op een dwarsliggende H dus een boutje erin zou niet eenvoudig zijn. Maar ik heb de bevestiging opnieuw kunnen plaatsen door de borg-pin uit het "klikding" te halen en na plaatsing weer terug te steken en hij lijkt nog tamelijk vast te zitten ook. Eens kijken hoelang ie het vol gaat houden :)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
pdebie schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 11:15:
* Eerst keuken verbouwen thuis. Daarna misschien spaarpotje openen aangezien Peugeot weinig echt leuk sportiefs in het hedendaagse assortiment heeft.
Nou, zo'n RCZ-R kan zich aardig meten met een Mégane III RS moet ik zeggen hoor.
Heb me er vijf dagen mee vermaakt waarvan drie in de Eifel. Ging prima.
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/t1.0-9/10492466_654546624613445_1093011448283895518_n.jpg Afbeeldingslocatie: http://i5.photobucket.com/albums/y184/adinsx/IMG_1687.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Hoewel mooie auto, THP blok = no-go voor mij :P

Anyway, Renault topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ziet er wel tof uit hoor. :D Maar ik had liever jouw Megane RS. :+
melcon schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 11:47:
ja dat zijn zeker beste remmen, ook andere HRC geplaatst (22 mm van laguna), remt erg lekker.
Een blauwe toevallig? Hoe is met de megane R.S. plannen dan? nog steeds de volvo in bezit?
Vanwege budget overwegingen rijd ik nu 'ietsie' minder. Turboloos iig maar moet ook gewoon euro 98. :P
Suzuki Ignis Sport is wat ik inmiddels sinds januari rijd (https://fbcdn-sphotos-a-a...2856461636691504188_o.jpg) en ben er best happy mee. :)

HRC is trouwens wel een belachelijk goeie upgrade, standaard pedaalgevoel is vrij waardeloos imho. En idd een blauwe Phase 1, Ronald(1916V).

[ Voor 125% gewijzigd door Joopieboy op 25-08-2014 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Geinig dingetje zo'n ignis, zeker met die witte velgen.

Klopt, hrc maakt een hoop verschil. Ja dan weet ik wel welke auto dat is, megane cup onderstel er onder... hij moet dat ding een keer afmaken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Haha ja dat loop ik ook al een tijd te roepen, maar goed. :P

• adinsx
pdebie schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 16:15:
Hoewel mooie auto, THP blok = no-go voor mij :P

Anyway, Renault topic ;)
Haha, tja die staan niet heel positief bekend nee. Vooral die 150 pk is niet echt lekker. M'n zwager deed zijn 207 Féline net op tijd weg.

Het blok in die RCZ-R (de gepeperde versie van de 200pk 1.6, maar dan met 270 paardjes) hebben we aardig mishandeld in de Eifel. :P Hij hield het vol :+
Joopieboy schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 18:51:
Ziet er wel tof uit hoor. :D Maar ik had liever jouw Megane RS. :+
Ik ook :P
Ik zat laatst weer eens wat foto's en video's terug te kijken. Dan mis ik hem meteen weer...

Zo nu en dan zoek ik nog wel eens op Marktplaats en Autotrack of ie niet weer te koop staat. :P
Toch maar de Twingo weg en de Mégane weer terug. Al denk ik dat het thuisfront het daar niet snel mee eens zal zijn.
Toch wel wat kostbaarder een Mégane RS vs het Twingo II 'tje. ;)

• PdeBie
Dit is trouwens ook echt porno hoor. De kleur, de auto... echt helemaal top.

http://cartweet.com/nl/oc...k-nappa-leder-31-dkm.html

De prijs...... dat is wat minder :P

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dat zeker, maar daar wordt ik niet zo heel warm van eigenlijk. :P Beter een nette 182 of 3 RS CUP (een echte) of zoiets. :)

@adinsx: kan ik me voorstellen haha, maar soms moet je keuzes maken. Was ook niet de meest goedkope auto natuurlijk maar wel een onwijs tof ding. :)

Verwijderd

Vandaag weer een Avantime zien staan.. Ik ben weer de enige die dat eigenlijk wel mooie wagens vind zeker?

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Mm nee ik kan dat model ook zeker waarderen. Geen idee hoe ze rijden maar model is echt wel serieus mooi. :)

Verwijderd

Zou er gerust wel zo eentje willen hebben. Maar als beginnend (nog geen eigen auto gehad) bestuurder zal de verzekering daar niet goedkoop voor zijn :p

• RadioAir
Blijft in mijn ogen een prachtige auto die gewoon te vroeg op de markt is gebracht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 21:03:
Vandaag weer een Avantime zien staan.. Ik ben weer de enige die dat eigenlijk wel mooie wagens vind zeker?
Nee hoor, ik vind hem ook fantastisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:36

timovd

Voorsprong door techniek

Fantastisch mooie auto!

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Fantastisch mooie auto inderdaad!

@Joopie, rijdt als een Espace, dus vorstelijk en heel comfortabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

Cliootje gemaakt bij de garage voor €300. Blijkbaar is de makkelijkste manier om de startmotor er uit te halen via de bovenkant. Dan hoeft niet het halve stuurhuis los en de aandrijfas er uit.

Afgelopen weekend stond er een Captur en een nieuwe Twingo bij de MediaMarkt in Utrecht, even babbeltje gemaakt en er in gezeten.
Ik kan er zeer ruim in zitten, de stoelen zijn erg goed (redelijk hoge wangen), de achterbank is overbodig, de achterbak is prima (door de motor er onder is de laadruimte hoog en bijna gelijk met de onderkant achterklep), de looks zijn goed en vanaf midden september zijn er proefritten mogelijk schijnt het.
Voor €13k heb je de uitgebreidste versie met airco, cruise control en alles, geen slechte deal. En ze gaan een pakket aanbieden van financiering, vast bedrag voor onderhoud en verlengde garante voor een vast maandelijks bedrag, dat is ook wel een aantrekkelijke combinatie :)

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

(Foreign) test's van de nieuwe Twingo met motor en aandrijving achteraan;
http://www.autoexpress.co.uk/renault/twingo
http://www.topgear.com/uk...go-first-drive-2014-08-28

[ Voor 25% gewijzigd door hardware-lover op 29-08-2014 13:45 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Clio 3 rs cup is juist goedkoper dan een normale clio 3 rs. Cup heeft zo min mogelijk extra's. Rode remklauwen zitten volgens mij ook op de normale rs. (op die van mij wel iig)

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaimaster
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-08 15:46
Ik heb een Renault Laguna Grand Tour uit 2002.
Hier zit de standaard auto radio in alleen ik zou graag een radio willen die ook MP3 cd's of via USB muziek kan afspelen.
Wat kan ik het beste doen?
Ik wil wel dat de stuurbediening blijft werken en het display boven in ook graag :)

Pizza!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Dinictus208 schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 14:06:
Clio 3 rs cup is juist goedkoper dan een normale clio 3 rs. Cup heeft zo min mogelijk extra's. Rode remklauwen zitten volgens mij ook op de normale rs. (op die van mij wel iig)
De cup is toch een speciale RS met beter onderstel etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 21:28:
Zou er gerust wel zo eentje willen hebben. Maar als beginnend (nog geen eigen auto gehad) bestuurder zal de verzekering daar niet goedkoop voor zijn :p
Niet alleen de verzekering zal je tegenvallen, het ding is ook duur om rijdend te houden. Er zijn nogal wat kwaaltjes mee, zeker de vroege modellen. Nog los daarvan is het normale onderhoud ook gewoon duur. Het is een complexe auto en eentje uit het hoogste segment. Verkijk je daar niet op.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
pdebie schreef op maandag 01 september 2014 @ 16:58:
[...]

De cup is toch een speciale RS met beter onderstel etc.?
Klopt idd, en wat minder luxe, lichtere en hardere Recaro's, ander stuurtje, rode remklauwen, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Hoe verloopt de telling eigenlijk bij de Clio?

Wat is nu de Clio 2 en wat is de 3? En wat is het verschil in phase 1 en 2?

[ Voor 61% gewijzigd door PdeBie op 02-09-2014 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
De 'phase 1' is het eerste model van een eh, type. De facelift is een 'phase 2'. Je hebt dus van een Clio I een phase 1 en 2, etc.

De huidige Clio is de Clio IV phase 1. Daarvoor (t/m 2013) had je de Clio III phase 1 en 2.
Dit is een Clio III phase 1:
Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/m1by0mxb9oyl_800.jpg

En dit een Clio III phase 2:
Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/m1fygj9bmhop_800.jpg

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
ok, dus als ik het goed begrijp is van de RS'jes dit de Clio 3 phase 1
Afbeeldingslocatie: http://i178.photobucket.com/albums/w241/AnthonyRozendaal/ClioRS.jpg

En dit de phase 2:
Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/800/5/38b1c7080df7fcc42cdb192ad7801b65.jpg

Waarbij de onderste (ph2) een Cup variant i.v.m. rode remklauwen en andere Recaro stoeltjes.

En de Clio 4 RS moet je links laten liggen wegens de automaat en altijd 5 deurs i.p.v. 3 :P

[ Voor 3% gewijzigd door PdeBie op 02-09-2014 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Klopt helemaal. Nou ja, zelf zou ik een Clio IV RS niet afslaan, juist omdat die 5 deuren heeft :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Nah, de Clio 3 is mooier vind ik :)
De ph2 is helaas vooralsnog niet te betalen voor me, maar zo'n ph1 is goed te doen. hmmmm..... Eens kijken of we hier een spaarpotje voor zullen openen en dan de 207 erop inruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
fase 1 is ook mooier... naar mijn mening ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Van de RS wel, van de normale Clio vind ik de Phase 2 mooier. En betrouwbaarder, minder gekke dingen en de phase 2 is beter afgewerkt.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Ik vind de phase 2 van de Clio 3 RS mooier, maar die is al snel 7k duurder op de markt. Dat is flink geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Thaimaster schreef op maandag 01 september 2014 @ 16:52:
Hier zit de standaard auto radio in alleen ik zou graag een radio willen die ook MP3 cd's of via USB muziek kan afspelen.
Ik wil wel dat de stuurbediening blijft werken en het display boven in ook graag :)
Radio kopen die interface ondersteund voor stuurbediening/display (sony, pioneer, alpine).
En uiteraard de interface erbij kopen :P

[ Voor 4% gewijzigd door melcon op 02-09-2014 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 20:22

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Thaimaster schreef op maandag 01 september 2014 @ 16:52:
Mijn Laguna uit 2006 (phase 2) ondersteunt wel MP3 CD's, maar alleen als ik ze op éénmalig beschrijfbare CD's brand. CD-RW's pakt hij niet.

USB aansluiten waarbij je ook nog je knoppen aan het stuur kan gebruiken en de display werkt is iets lastiger. Ik heb dat op het Laguna Club forum eens gevraagd, en daar kwam uit dat het voor de phase 2 niet zo makkelijk/onmogelijk was. Voor de phase 1 zou het wel moeten kunnen met iets als dit. Let dan wel op dat je een ondersteund radiotype hebt (scroll naar onderen voor een heleboel plaatjes van mogelijke radio's)

[ Voor 3% gewijzigd door gwystyl op 02-09-2014 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
phase 2 kun je audio connection box aansluiten, kost je wel je wisselaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Die wisselaar vind ik niet boeiend als USB werkt :).
Kan ik dan ook track-info in mijn navigatie-scherm zien, zoals ik nu de CD-structuur kan zien? En bediening via de knoppen achter het stuur is wel een must. Alleen de doorgifte van muziek is leuk, maar niet genoeg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Voor de volledigheid trouwens, als je dvd navigatie hebt dan werkt de ACB niet, dan kun je wel als alternatief (vrij eenvoudig) de aux-in activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Of je plugt een Parrot in en dan ben je klaar :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
melcon schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 11:45:
fase 1 is ook mooier... naar mijn mening ;)
Helemaal mee eens. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit weekend in Parijs geweest, op de Champs Elysées in het Atelier Renault geweest (zeker eens doen als je in Parijs bent). Stonden o.a. nieuwe twingo's.. Ik denk dat ik mijn eerste auto heb gevonden, prachtige dingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

melcon schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 17:55:
Voor de volledigheid trouwens, als je dvd navigatie hebt dan werkt de ACB niet, dan kun je wel als alternatief (vrij eenvoudig) de aux-in activeren.
Ja die heb ik inderdaad :X. Net boven de radio moet de DVD van de navigatie. Zit daar bij de CD-navigatie de wisselaar oid?
De mijne ziet er dus zo uit (maar dan zonder houten strip en pookknop)
Afbeeldingslocatie: https://ci6.googleusercontent.com/proxy/IT5YxfZKly0uQ6zdYJuI8F-XLFCeKxvrefSaVfLV5y4sz_UOvweStyel2UUqAcHJurvLgS6SgKdqBx7KTmhoZm81agwhq6_CT6wK=s0-d-e1-ft#http://i41.servimg.com/u/f41/14/61/71/42/dsc04210.jpg
Met AUX-in kan ik een willekeurig apparaat met een koptelefoonuitgang laten afspelen, maar niet bedienen volgens mij? Is wel een optie als ik het wisselen van CD's beu ben.
PauseBreak schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 18:07:
Of je plugt een Parrot in en dan ben je klaar :P
Die heb ik nog liggen, maar dat is weer een extra schermpje + AB in de auto. Ik vind het juist wel mooi strak zoals het nu is. Ik heb de MKi9200, dus met groter schermpje en USB/AUX/iPod aansluiting. Ook dat is een optie als ik het wisselen van CD's beu ben.

[ Voor 14% gewijzigd door gwystyl op 02-09-2014 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Die MKi9200 hangt ook in de Laguna GrandTour van mijn pa. Valt echt niet op als je het netjes wegwerkt :)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Waar heeft hij schermpje en afstandsbediening geplaatst? Is altijd goed om inspiratie op te doen. Als het ding dan een keer op een bevriende brug beland kan ik daar wel even mee klooien. Thuis heb ik niet echt ruimte om het halve dashboard te slopen, maar bij de vorige auto heb ik wel de Parrot hier in- en uitgebouwd. Dat was net te doen (beide voorstoelen vol met radio en snoeren, deur af en toe dichtdoen voor ander verkeer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Afstandsbediening heeft hij direct achter de stuurwielbediening geplaatst. Onder de kap waar je snelheidsmeters e.d. zitten. Schermpje zit geplaatst rechts van de radio eenheid met wat dubbelzijdig 3M-tape. Op die manier kan het dashboardkastje ook nog open. Snoeren zitten verborgen in het dashboardkastje / achter de middenconsole.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Waarom duw je dat schermpje dan niet achter dat klepje? Is die ook uit het zicht en zo tevoorschijn te toveren als je wilt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@gwystyl, bij de dvd navigatie bedien je de radio met dat paneel waar de wisselaar bij inzit (radio zit in het dashboard kastje), dus die kun je helaas niet loshalen, stekker is weliswaar hetzelfde (dus je kan de acb inpluggen) maar de werking is geheel anders. Met aux-in heb je geen bediening van het apparaat idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Joopieboy schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 22:05:
Waarom duw je dat schermpje dan niet achter dat klepje? Is die ook uit het zicht en zo tevoorschijn te toveren als je wilt. :)
Dat past niet. Klepje kan dan niet meer scharnieren.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dream0r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ben benieuwd of iemand van jullie mij kan helpen met het volgende:

Sinds begin dit jaar heb ik een nieuwe Renault Clio met R-Link en TomTom Europe v9.15. De R-LInk heb ik regelmatig kunnen updaten met de R-Link Toolbox (Windows). Na contact met de Renault klantenservice heb ik een waardebon en uitleg ontvangen om de TomTom Europe kaart te updaten naar v9.30 via de My Renault website. Echter, wanneer ik op 'kopen' druk op de My Renault website krijg ik de melding: "Onvoldoende vrije ruimte op SD-kaarten". Op de productbeheer pagina kan ik de huidige kaart ook niet van de SD kaart verwijderen. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

De TomTom Europe kaart van R-link heeft dus 1835 mb vrije ruimte en de nieuwe kaart neemt 3583 mb in beslag. Er zal dus ruimte gemaakt moeten worden op de SD kaart lijkt me. Maar hoe?

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1919395/RenaultError.PNG
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1919395/RenaultSDs.PNG
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1919395/RenaultSDUnavailable.PNG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
grotere SD kaart halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-09 21:26
Je kan je kaart helemaal leeggooien (formatteren) en daarna in je tomtom stoppen. Hij gaat daarna initialiseren op die tomtom, en vervolgens kan je de nieuwe kaarten erop zetten.

Heb ik al meerdere malen moeten doen omdat de updateprocedure regelmatig mijn kaart zo verknalt dat de tomtom in de auto hem niet meer wil lezen (bij starten spinning beachball die niet weggaat, al wacht je een half uur).

PS: ik weet niet hoe dit met backups gaat van je huidige kaarten. Bij mij was dat aan account gekoppeld dus ik kon altijd nog de originele kaartenset terughalen (alleen Benelux).

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

PauseBreak schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 11:48:
Van de RS wel, van de normale Clio vind ik de Phase 2 mooier. En betrouwbaarder, minder gekke dingen en de phase 2 is beter afgewerkt.
Phace 1 van de RS mooier dan Phace 2? Heb je de achterkant weleens bekeken? Phace 1 heeft dunne pijpjes, Phace 2 dikke knallers en bovendien verder ontwikkelde motor etc. Maargoed ik ben vast biased. ;)

Voor zover ik weet is de cup versie een versie met ene harder onderstel recaro stoelen en wat geweichtsbesparingen. Behalve het onderstel waren de overige opties gewoon te bestellen. (zoals ik al zei: ik heb geen cup maar wel rode brembo's.)

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Pagina: 1 ... 20 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.