Het grote Renault topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 26 Laatste
Acties:
  • 147.307 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-06 22:35
Iemand een idee wat de auto doet met het start stop systeem??

Als ik bij een verkeerslicht staat zet ik de auto in zijn vrij, koppeling opkomen. Auto schakeld uit. nu zet ik dan vrij direct de auto in zijn 1. Groen koppelen en wegrijden.

Maar wat nu als de auto denkt ik heb niet genoeg power. Dus dynamo moet aan. Start de auto dan of begint deze te piepen van hey je staat in zijn 1 en je moet koppelen. of schakeld de auto helemaal uit?

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:17

Wok

Dakloos...

^^ Auto schakelt sowieso helemaal uit als tijdens autostop de pook in 1 zet zonder te koppelen, ongeacht de vermogensvraag.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11:08

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Als de auto power nodig heeft, voor bijv. de verwarming, zal deze gewoon weer starten, ook al doe je zelf niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

^^ maar alleen als-ie in z'n vrij staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky-Shirt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:51

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

woelders schreef op woensdag 19 december 2012 @ 15:21:
Als de auto power nodig heeft, voor bijv. de verwarming, zal deze gewoon weer starten, ook al doe je zelf niks.
Dat is dus zijn vraag, want hij zet de auto in de 1, zonder ingetrapte koppeling ga je dan naar voren als je start.

Maar Wok heeft het antwoord al gegeven, de auto gaat dan gewoon uit.

• To_Tall
Lucky-Shirt schreef op woensdag 19 december 2012 @ 15:24:
[...]

Dat is dus zijn vraag, want hij zet de auto in de 1, zonder ingetrapte koppeling ga je dan naar voren als je start.

Maar Wok heeft het antwoord al gegeven, de auto gaat dan gewoon uit.
Dat dacht ik ook :) Beetje vreemd.. Al niet onoverkomelijk ;-) Zou beter zijn als de auto een signaal geeft dat hij weer wil starten als je dan na 2 min de koppeling niet intrapt dat deze dan zal uitschakelen..

Misschien in de toekomst met een software update wie weet :)

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-05 16:02
@Untouchablezz20: eigenlijk hoef je maar op 1 ding echt te letten buiten de standaard dingen: penbobines!
Kijk even in de historie of deze vervangen zijn, kijk ook even onder de kap welke kleur er op het kapje van de penbobine zit. Is het een blauwe dan is het een sagem en zet dan alvast maar geld opzij, deze gaat stuk. Zijn het er 4 blauwe dan gaan ze alle 4. Zwart kapje is goed, bruin kapje is valeo en kan dus zowel goed als fout zijn (kan sagem zijn maar ook beru of denso, laatste 2 zijn goed).

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

To_Tall schreef op woensdag 19 december 2012 @ 14:48:
Iemand een idee wat de auto doet met het start stop systeem??

Als ik bij een verkeerslicht staat zet ik de auto in zijn vrij, koppeling opkomen. Auto schakeld uit. nu zet ik dan vrij direct de auto in zijn 1. Groen koppelen en wegrijden.

Maar wat nu als de auto denkt ik heb niet genoeg power. Dus dynamo moet aan. Start de auto dan of begint deze te piepen van hey je staat in zijn 1 en je moet koppelen. of schakeld de auto helemaal uit?
Waarom zou je in vredesnaam de pook, zonder te ontkoppelen, in de eerste versnelling willen zetten terwijl je voor een stoplicht staat?

• To_Tall
AtleX schreef op donderdag 20 december 2012 @ 11:54:
[...]

Waarom zou je in vredesnaam de pook, zonder te ontkoppelen, in de eerste versnelling willen zetten terwijl je voor een stoplicht staat?
1 de auto staat in lock. Je hoeft dus niet perse als er al een auto achter je staat op je rem te drukken.
2 koppelen en je kan wegrijden.

Ik parkeer ook altijd in zijn 1 of R afhankelijk hoe ik sta ten opzichte van de straat cq heuveltje :) Handrem blijft nagenoeg altijd ongebruikt, Mn vriendin gebruikte wel de handrem.. Leuk smiddags dooi in de avond -10 vriezen.. zij kon de volgende dag dus niet werken :+ maar dat is gelukkig een andere discussie..

en daarnaast omdat het kan :)

Heb gisteren avond de letters megane van de auto afgehaald.. Flosdraadje het ging als boter :) Ze gebruiken voor die letters gewoon dubbelzijdig tape. Ze zitten dus niet zoals ik eerst dacht op het lak geplakt :) .. Ook de Elf en ECO2 sticker heb ik kunnen verwijderen..

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05 16:08

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

melcon schreef op woensdag 12 december 2012 @ 15:37:
Hangt even van je bouwjaar af dus zal je even moeten proberen, op de latere bouwjaren werkt het.
Gewoon lichten aanzetten op de stengel, bij auto uitzetten niet uitzetten maar de kaart eruit trekken.
Dan zouden ze uit moeten gaan op het moment dat je de deur open doet.

Als je later de auto weer start zullen ze weer aan gaan, werkt dus alleen voor de latere bouwjaren.
In principe werkt alles ook wel op die manier. MAAR!
Stel ik ga rijden, parkeer, zet mijn auto op slot
-Conclusie: lampen uit.
Ik kom terug, haal iets uit de auto wat ik ben vergeten, lampen gaan aan.
Ik doe de auto daarna opslot, dan blijven de lampen aan.
-Conclusie: als ik niet ga rijden, gaan mijn lampen niet automatisch uit.

Echt bloed irritant, want als je iets in je auto hebt laten liggen, sta je ook niet zo snel stil bij je lampen.

• Lucky-Shirt
  • Laatst online: 10:51

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

To_Tall schreef op donderdag 20 december 2012 @ 12:25:
[...]

knip

Heb gisteren avond de letters megane van de auto afgehaald.. Flosdraadje het ging als boter :) Ze gebruiken voor die letters gewoon dubbelzijdig tape. Ze zitten dus niet zoals ik eerst dacht op het lak geplakt :) .. Ook de Elf en ECO2 sticker heb ik kunnen verwijderen..
Van het weekend ook eens proberen. Die Elf en Eco2 sticker heb ik bij aflevering en eerste keer achterklep open doen gelijk verwijderd, dan zijn ze nog vers. Dat Megane achterop zou ik ook wel weg willen, maar dat is dus prima te doen.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Anders beetje warm maken met een fohn dan krijg je ze er al helemaal easy vanaf. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@Armageddon_2k, dat is vreemd, lampen horen niet aan te gaan als je hem van het slot haalt.
Of heb je keyless entry & go?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

melcon schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 09:11:
@Armageddon_2k, dat is vreemd, lampen horen niet aan te gaan als je hem van het slot haalt.
Of heb je keyless entry & go?
Geen idee, ik heb wel zo'n kaart. maar wat valt onder keyless entry?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Joopieboy schreef op donderdag 20 december 2012 @ 18:56:
Anders beetje warm maken met een fohn dan krijg je ze er al helemaal easy vanaf. :)
De letters was met zwarte foam dubbelzijdige tape vastgeplakt. De letters zweven dus beetje boven de lak. Dus erg makkelijk te verwijderen.. Beetje glassex of andere ontvetter en je kan zo de lijmresten makkelijk te verwijderen :) Hoop binnen kort op een beetje goed weer dan de auto wassen en wat fototjes schieten..

Vind de achterkant er nu wel iets strakker uitzien. na het verwijderen van de letters.. de tekst GT-Line staat er nog wel.. Daarnaast kreeg ik gisteren van een buurman al de vraag wat voor auto dit is :+

Nadat ik zij dat het een megane was. Klonk hij wel redelijk verbaasd. Maar dat komt denk ik ook wel dat dit komt omdat er zo veel estate's rond rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Armageddon_2k schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 09:48:
[...]

Geen idee, ik heb wel zo'n kaart. maar wat valt onder keyless entry?
Dat je de kaart in je broekzak houdt, en de auto van het slot gaat op het moment dat je je hand in de deurklink plaatst :) idem voor het starten, je kan de kaart dan in je broekzak houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
ik moet wel zeggen dat Keyless entry toch wel even wennen is :+

De kaart zit los in mn jas, nu heb ik vorig wekend geskied en dus een andere jas aangedaan.. Sta je toch wel te kijken waarom de deur niet opengaat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Dat is het gevaar ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Daarom heb ik de kaart in mijn portemonnaie zitten (aangezien ik in het voorjaar/zomer vrijwel nooit een jas aan heb). Aangezien mijn rijbewijs daar ook in zit, kan ik zo nooit zonder rijbewijs in mijn auto stappen :)

Risico is bij mij natuurlijk wel dat als ik op locatie mijn portomonnaie kwijt raak, ik ook meteen zonder auto zit :X :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Wok schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 17:47:
Daarom heb ik de kaart in mijn portemonnaie zitten (aangezien ik in het voorjaar/zomer vrijwel nooit een jas aan heb). Aangezien mijn rijbewijs daar ook in zit, kan ik zo nooit zonder rijbewijs in mijn auto stappen :)

Risico is bij mij natuurlijk wel dat als ik op locatie mijn portomonnaie kwijt raak, ik ook meteen zonder auto zit :X :P
Hoe dik is je portemonnee dan? Die van mij past echt geen kaart in :+ Ik heb altijd wel een broek aan met zakken. Dus kan daar de portemonnee in zonder problem inc kaart, zo heb ik ook altijd mn huissleutels bij :)..

Vandaag ff mn iPhone aan de radio gehangen omdat deze leeg was.. Muziek afspelen is dan wel ff puzzelen zeker aangezien BT ook aanstaat.. radio pakt dan niet lekker op.. Speelt of via BT af ga je een nummer verder pakt de radio weer de USB verbinding en visaversa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-06 23:34

Barrycade

Through the...

hé geen foto's meer hier?
Speciaal voor dit topic een foto-tje gemaakt (of is er soms ergens anders een show je car topic :/ )

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8501/8328033682_76cc8116e7_c.jpg
Renault Clio Estate by Barrycades, on Flickr

Specs: Renault Clio Estate 1.2 TCe Collection uit Jan 2011.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ja in de HK, maar ik weet niet of je acces hebt? :P

En ik zal je toevoegen aan de TS hier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

melcon schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 10:57:
[...]

Dat je de kaart in je broekzak houdt, en de auto van het slot gaat op het moment dat je je hand in de deurklink plaatst :) idem voor het starten, je kan de kaart dan in je broekzak houden.
Yep dat heb ik inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Laatst online: 11:06

Griffin

Is mythical

Heb voor eind januari een lange proefrit (ong 1.5 - 2 uur) aangevraagd in de Mégane Estate. Nu heb ik hadden ze de GT-line rondrijden voor proefritten dus moet daar de rit in rijden. Echter ik weet niet of dit wel zo slim is aangezien de kans klein is dat ik die ga leasen. Onderstel maakt me niet zoveel uit maar de stoelen wel lijkt mij.

* Griffin gaat zo denk ik even terug bellen om te vragen of ze er geen 'Collection' of 'Bose' hebben rijden aangezien hier andere stoelen in zitten.

(heb trouwens al wel 30minuten in een 'niet gt-line' gereden maar wou juist wat langer in de estate rijden om te kijken hoe dit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:54
De GT-line heeft inderdaad hele andere stoelen, lees sport/kuipstoelen uit de RS. Tevens is het onderstel stugger + lager dan de bose ...

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
  • Laatst online: 01-06 12:53
Zijn er nog punten waarop gelet moeten worden met de aanschaf van een Clio II diesel van 1999/2000/2001?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Griffin schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 13:04:
Heb voor eind januari een lange proefrit (ong 1.5 - 2 uur) aangevraagd in de Mégane Estate. Nu heb ik hadden ze de GT-line rondrijden voor proefritten dus moet daar de rit in rijden. Echter ik weet niet of dit wel zo slim is aangezien de kans klein is dat ik die ga leasen. Onderstel maakt me niet zoveel uit maar de stoelen wel lijkt mij.

* Griffin gaat zo denk ik even terug bellen om te vragen of ze er geen 'Collection' of 'Bose' hebben rijden aangezien hier andere stoelen in zitten.

(heb trouwens al wel 30minuten in een 'niet gt-line' gereden maar wou juist wat langer in de estate rijden om te kijken hoe dit is.
Als het je om de stoelen te doen is: ga voor de GT-line! De 'normale' stoelen zijn echt ondermaats, in de meest letterlijke zin van het woord: de zitting is echt veel te kort. Nu weet ik niet hoe lang je bent, maar voor mij (ik ben 1m85) waren die stoelen echt een dealbreaker. Ik ben daarom bewust voor een GT-line gegaan en heb daar geen spijt van: die 'sportstoelen' zitten mij voortreffelijk en dat is een prestatie, aangezien ik echt een notoire zeurkous ben als het aankomt op het meubilair van een auto :)

Twee opmerkingen t.a.v. de sportstoelen:
- Je moet geen Michelinmanntje-postuur hebben
- Ook hier had de zitting nog wat langer mogen zijn (maar is het veel beter t.o.v. de normale stoelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Wok schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 18:09:
[...]

Als het je om de stoelen te doen is: ga voor de GT-line! De 'normale' stoelen zijn echt ondermaats, in de meest letterlijke zin van het woord: de zitting is echt veel te kort. Nu weet ik niet hoe lang je bent, maar voor mij (ik ben 1m85) waren die stoelen echt een dealbreaker. Ik ben daarom bewust voor een GT-line gegaan en heb daar geen spijt van: die 'sportstoelen' zitten mij voortreffelijk en dat is een prestatie, aangezien ik echt een notoire zeurkous ben als het aankomt op het meubilair van een auto :)

Twee opmerkingen t.a.v. de sportstoelen:
- Je moet geen Michelinmanntje-postuur hebben
- Ook hier had de zitting nog wat langer mogen zijn (maar is het veel beter t.o.v. de normale stoelen)
De Gt-line is gewoon iets prijziger en dat is wellicht net te krap aan met het leasebudget. Ook is het mij niet alleen maar om de stoelen te doen maar meer het totaal plaatje. In de 30minuten dat ik de eerste proefrit heb gehad zaten de standaard stoelen niet verkeerd.
Heb ondertussen al terug gebeld maar nog niets gehoord (ze zouden me terug bellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35872

Griffin, Ik rij zelf ook de GT uitvoering en niet alleen de stoelen zitten 10x beter maar ook de auto ziet er 10x beter uit dan de Bose uitvoering..

Led verlichting smoelt beter.. (zeker icm Xenon).
Zilveren tinten (dakrailing, spiegels, drempels, diffuser etc).
Stuurt strakker..

Hij oogt gewoon "vetter" ik hem heb bijna full option (behalve vol leer en geen dakraam) en de wagen kost me 620 excl brandstof..

Ik zou eerder wat opties skippen om toch de GT te nemen dan een full option Bose bijvoorbeeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-06 07:49
Anoniem: 35872 schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 09:17:
Griffin, Ik rij zelf ook de GT uitvoering en niet alleen de stoelen zitten 10x beter maar ook de auto ziet er 10x beter uit dan de Bose uitvoering..

Stuurt strakker..

Hij oogt gewoon "vetter" ik hem heb bijna full option (behalve vol leer en geen dakraam) en de wagen kost me 620 excl brandstof..

Ik zou eerder wat opties skippen om toch de GT te nemen dan een full option Bose bijvoorbeeld..
Ik sluit me hier volledig bij aan. De normale megane stoel is een geen middensegmenter waardig. Dit is niveau daewoo nexia uit 1998. De Gt-line stoel is ok, maar vergeleken met de concurrentie loopt renault wel achter. De Gt stoel zou eigenlijk de standaard moeten zijn. De auto smoelt een stuk beter met GT-pakket. Zwarte randen onder de bumpers is persoonlijk een grote afknapper. Zeker de speciale blauw kleur icm zilver/grijs accenten is :9~ Het onderstel van de Gt heb je in mijn optiek ook nodig. Deze vind ik zelfs soms nog wat aan de softe kant zeker in snellere bochten. Nu heb ik hiervoor een 335d gereden met sport-onderstel dus was wel erg verwend wat dit betreft. Wat mij tegenvalt is de remcapaciteit van auto, bij bijv. 150kmh en wat belading zit hij al direct op de rand van zijn kunnen.

Bose radio upgrade zou ik zelf niet opnieuw kiezen, bijrijder zit altijd met de beentjes wat te hoog vanwege de subwoofer in de vloer. Voor dat geld kun je beter achteraf een andere speaker monteren + systeem is een hel om te bedienen en dit kan niet volledig via het stuur in het 2012 model. Onder het rijden is het veilig om te zeggen dat het levensgevaarlijk is om door een paar mp3 mappen te bladeren (leuke woordspeling).
Glazendak is super, erg veel licht in de wagen, wat ik persoonlijk erg prettig vindt. Xenon en meesturend, direct doen. Goed zicht op de weg, plus dat het mooier oogt bij de led verlichting, aangezien de lampen dan ongeveer dezelfde tint hebben. Anders heb je van die gele lichten boven het helder witte led.
Al met al geef ik mijn gt-line op dit moment een 7,5. Waarvan een half punt vanwege de prijs en bijtelling :+

Ter vergelijking met mijn eerdere vervoersmiddelen:
BMW 335D - 9,5
Opel Astra GTC - 8
VW Passat CC - 7
Toyota Auris - 6,5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Anoniem: 35872 schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 09:17:

Stuurt strakker..

Snap wat je bedoeld, hij oogt net wat vlotter. Wat betreft lease, tja 620excl zou moeten kunnen, maar dit is natuurlijk per leasemaatschappij anders.
Ik heb net even gebeld met de dealer en heb de 2 uur proefrit opgesplitst in 1 uur GT estate en 1 uur Bose estate. De bose is wel een benzine maar dat maakt verder niets uit.

Mn oog ging uit naar een Collection met veel opties (op dakraam na). Maar als een GT-Line kan dan zou dat ook wel lekker zijn.

Proef rit is op 26-1. keep you posted! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Overigens rijd ik 70K per jaar in een Bose editie (1,95m lang) en ondanks dat het korte stoelen zijn, is het niet zo dat je er spontaan een verzakking van de rug aan overhoudt. :P Had wel graag de stoelen van de GT-line gehad, maar vond de buitenkant van de GT-line het niet halen bij de Bose. Het wordt imo een ielige auto van de andere bumpers, de LED-strips en de velgen. Niet mijn keuze dus. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Overdrijven is ook een vak inderdaad, de GT stoelen zijn wel veel beter maar dat betekent niet dat de standaard stoelen meteen slecht zijn. I.v.m. een golf zijn ze zelfs veel beter maar goed, dat vw standaard houten schoolbankjes levert is algemeen bekend ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Sinds gisteren eigenaar van een Renault. Nog nooit eerder zelf één in bezit gehad (VW, Opel, Ford, Peugeot, Opel, Opel, Nissan, VW), wel regelmatig in de Scenic van mijn zus gereden.
Ik zocht een auto, belde afgelopen donderdag een dealer waar ik al vaker auto's heb gekocht en zei dat ik een auto wilde. Hij vroeg "wat voor één?" Ik zeg "boeit me niet als't goedkoop is in aanschaf en motorisch (redelijk) goed" En zaterdag dus een Megane Scenic opgehaald. Goedkoop, apk tot oktober en ik kon direct rijden.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/aIdUyWZuDP363M9d9P4zl7Zj/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6BAHQguE4nb2AKs9XGyjNk8M/thumb.jpg

Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 10:54
Krisp schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 12:36:
Overigens rijd ik 70K per jaar in een Bose editie (1,95m lang) en ondanks dat het korte stoelen zijn, is het niet zo dat je er spontaan een verzakking van de rug aan overhoudt. :P Had wel graag de stoelen van de GT-line gehad, maar vond de buitenkant van de GT-line het niet halen bij de Bose. Het wordt imo een ielige auto van de andere bumpers, de LED-strips en de velgen. Niet mijn keuze dus. :)
Zo zie je maar dat smaken verschillen ... de GT(-liine) wordt over het algemeen als dikker ervaren door de meeste. Ik vind de "niet GT(line) uitvoeringen" juist een afknapper met die goedkoop ogende achterbumper en "after market halfords" ledstrips ... O-)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

De nieuwe Clio zien staan in onze parkeergarage, leuk ding. Volgens mij ook in de lease een zeer leuke optie. Alleen als ik naar die uitstoot kijk vraag ik me af of ze niet nog wat meer vermogen hadden kunnen leveren met de diesel motor, daar zit nog wel wat rek in de uitstoot.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:21

timovd

Voorsprong door techniek

Vervolgens gaat het verbruik omhoog, dus wordt het voor de particulier minder interessant en zijn de maandlasten voor de zakelijke rijder ook hoger. Zo simpel gaat dat niet.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verbruik zal niet heel veel hoger worden denk ik, zoveel rek hebben ze nu ook weer niet. Maar 83 gr CO2 uitstoot is wel erg laag.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Tsurany schreef op maandag 07 januari 2013 @ 09:36:
Verbruik zal niet heel veel hoger worden denk ik, zoveel rek hebben ze nu ook weer niet. Maar 83 gr CO2 uitstoot is wel erg laag.
Denk dat ze het vooral hebben gedaan om niet elk jaar (met de verlaging van de uitstoot regel) de auto opnieuw te moeten checken etc. Dit scheelt behoorlijk wat in prijs lijkt me. En ik denk dat de meeste mensen het verschil niet extreem merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Tuurlijk zit er ruimte in, in de megane levert dezelfde motor immers 110 pk.
Daarnaast is in Frankrijk al een 110 pk variant aangekondigd van de clio 4, die waarschijnlijk niet naar NL komt (net als de 75 pk variant niet naar NL komt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Overigens goed nieuws voor mij, promotie gekregen wat betekent dat ik een lease auto mag uitzoeken. Dat gaat een clio IV worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-06 23:25
Proficiat melcon :) Waarom een Clio en geen Mégane? :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Mobiliteitsbudget, bij een megane gaat de bijtelling van mijn salaris, bij een clio van het mobiliteitsbudget :)
Over 4 jaar zal er wel een megane inzitten, dan heb ik een hoger budget, althans daar ga ik wel vanuit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-06 20:23
Gaaf. Weet je al welke specs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Waarschijnlijk een expression met introductie pakket (16" LM, bumpers en skirts met kleur accenten, interieur eventueel in kleur). Ga nog even kijken of ik R-Link kan regelen dat komt als het goed is deze maand. En dan de 1.5 dci 90 paardjes, 14% bijtelling maar dat lijkt me duidelijk :)

Heb al een proefrit gedaan en rijdt aardig goed, zelfs de elektrische bekrachtiging is vrij goed te noemen. Die 90 pk op 1000 kg is voldoende, het koppel vanaf 1200 rpm is echt goed voor zo'n klein blokje.

Kwa kleur zal het zwart 676 worden met witte accenten en witte velgen, heb diverse mogelijkheden overwogen maar dit lijkt me de leukste en zal ook niet iedereen kiezen.

[ Voor 39% gewijzigd door melcon op 08-01-2013 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Grr wat duurt wachten toch lang, moet nog wachten tot de 26e deze maand voor de proefrit.
Ondertussen ben ik wel rustig even veel review aan het lezen, maar toch heb ik nog een vraag.

Ik weet dat Xenon meer zicht geeft en dat je dan ook bochtverlichting hebt (+ lampen sproeiers). Maar is het verschil echt zo groot? Ik vraag dit want een panorama dak lijkt me ook wel nice echter is (zover ik nu zie) het budget niet groot genoeg voor EN xenon EN een panorama dak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Het grootste verschil is dat je met de bi-xenon koplampen hebt die met je meedraaien de bocht door en zonder bi-xenon heb je dat niet. Dan is het gewoon een statische verlichtingsvorm zoals in iedere andere auto. Of je dat meedraaien door bochten heen fijner vindt dan een panoramadak moet je zelf weten :P

@melcon:
Dan kun je die dCi meteen laten chippen ;) Misschien trouwens wel handig om te weten: Als je achteraf 17" wilt monteren dan vervalt je garantie. Voor 17" krijgt de Clio een andere ophanging en afstelling van de stuurbekrachtiging.
Oh en het wit van de accenten is niet wit, maar crèmewit. Dat is dus net even een andere tint wit dan wat je op de velgen krijgt. Misschien iets om eerst even in het echt te aanschouwen?

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Geeft de Renault importeur garantie op chippen? Anders kan je dat wel vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@Pausebreak, ja klopt, snap dat 17" verhaal ook niet zo waarom je daar een andere ophanging voor nodig zou hebben. Maar goed verder niet relevant gezien ik dat toch niet ga doen.

Mischien wel even een kuurtje inderdaad, heb alleen nog geen gechipte 90 pk's voorbij zien komen dus eerst nog even afwachten hoeveel extra er in de 90 pk zit.

Ja het wit is ivory inderdaad, heb al een beetje gezocht maar 676 met ivory accenten is niet 1 2 3 te vinden dus ik ga de gok gewoon nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
17" velgen geven een dunnere band. wat weer inhoud op meer doorgeven van de weg naar het onderstel.. met 16" velgen heb je iets meer rubber die al makkelijk meer van de weg kan opvangen..

Trillingen e.d. worden dus beter doorgegeven aan het onderstel draaien van het stuur zou zwaarder kunnen lopen omdat er minder speling is.. dus ja kan het wel begrijpen.. maar onmogelijk is het zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Ja dat snap ik, maar een 17" velg stelt t.o.v. een 16" velg echt geen bijzonde eisen aan het onderstel zoals te vinden onder een clio IV (of III, het onderstel van de IV is een door ontwikkeling van de III).

De clio IV heeft gewoon een variant op de mcpherson voorwielophanging met driehoekige draagarmen zoals Renault al ruim 30 jaar toepast. Daar kun je bij wijzen van elke willekeurige velg aan hangen zonder dat de ophanging daardoor dusdanig belast wordt dat er wat stuk kan gaan.

De achterwielophanging is een geprogrammeerde torsieas met draagarmen in lengterichting voorzien van schroefveren/dempers zoals geintroduceerd bij de clio 2. Dus ook daar geen enkel probleem om elke willekeurige velg aan op te hangen die past.

Dus de reden zal in de elektrische stuurbekrachtiging liggen die waarschijnlijk niet kan omgaan met aftermarket velgen die zwaarder zijn als origineel. De standaard velgen zijn namelijk behoorlijk licht in het kader van gewichtsbesparing welke een doel was bij de ontwikkeling. (1000 kg ipv 1150 scheelt nogal). De gemiddelde after market 17" velg zal een stuk zwaarder zijn, ik vermoed dat de reden daarin ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:14
Met andere woorden.. iedereen die dadelijk zelfgekochte velgen eronder legt moet daarna naar de dealer? En wat te denken met winterbanden...

Ik snap de uitleg wel maar lijkt mij toch niet helemaal logisch gedaan van Renault.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Helemaal mee eens, niet erg logisch.

Winterbanden is geen probleem, kan gewoon op 16" immers, het was logischer geweest als ze gezegd hadden velgen zwaarder dan x kg ipv groter dan 16".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Goed nieuws voor de Benzine 14% liefhebbers, Clio IV 0.9 TCe, 14%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05:27

Christiano007

Ich bin der champion

Zelf ben ik ook aan het rondkijken voor een leuke 2ehandse bak. Nu vind ik zelf de Clio 2 (vanaf 2002 is dat dacht ik) wel interessant.

Is dat nog een auto met veel kuren?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
la_fusion schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 08:33:
Met andere woorden.. iedereen die dadelijk zelfgekochte velgen eronder legt moet daarna naar de dealer? En wat te denken met winterbanden...

Ik snap de uitleg wel maar lijkt mij toch niet helemaal logisch gedaan van Renault.
Niet logisch maar moet wel, puur vanwege het gebeuren wat hier al goed uitgelegd word. Is raar maar waar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Clio 2 kent over het algemeen weinig problemen, welke motorisering kijk je naar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

melcon schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 19:57:
Clio 2 kent over het algemeen weinig problemen, welke motorisering kijk je naar?
Renault Clio 1.4 16V Autbas E3 2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Enige echt specifieke punt is even op de bobines letten, die kunnen gevoelig zijn. Even in de historie kijken of die ooit vervangen zijn. De foute herken je aan de kleur van het kapje (grijs).

Afbeeldingslocatie: http://images.forum-auto.com/mesimages/409189/bobines.jpg
Sagem, denso, beru, valeo.

Zijn ze zwart of bruin zit je meestal wel goed, al heeft valeo een tijdje sagem geleverd met zwart kapje (valeo produceert ze niet zelf maar levert denso/beru/sagem).

Voor de rest heeft een clio 2 geen specifieke zaken, dus gewoon de standaard dingen checken (airco indien aanwezig), elektrische ramen testen, verlichting etc., even onder de kap kijken of alles er een beetje netjes uitziet, olie peilen en kleur olie bekijken (diepzwart is niet recent ververst kan een indicatie geven over onderhoud), even onder de olievuldop kijken naar mayo (water bij de olie, meestal koppakking of veel korte stukjes). Niveau koelvloeistof checken, uiteraard proefrit doen en doe dat niet tekort en ga ook de snelweg op.

Achteraf weggetje zoeken, remmen zonder handen aan het stuur moet recht gaan, mag niet scheef trekken. Handrem even aantrekken bij lage snelheid en tegelijk even gas geven in hoge versnelling. Weet je gelijk of de koppeling goed is en of de handrem goed werkt.

Etc., the usual stuff ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

melcon schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 21:25:
Enige echt specifieke punt is even op de bobines letten, die kunnen gevoelig zijn. Even in de historie kijken of die ooit vervangen zijn. De foute herken je aan de kleur van het kapje (grijs).

[afbeelding]
Sagem, denso, beru, valeo.

Zijn ze zwart of bruin zit je meestal wel goed, al heeft valeo een tijdje sagem geleverd met zwart kapje (valeo produceert ze niet zelf maar levert denso/beru/sagem).

Voor de rest heeft een clio 2 geen specifieke zaken, dus gewoon de standaard dingen checken (airco indien aanwezig), elektrische ramen testen, verlichting etc., even onder de kap kijken of alles er een beetje netjes uitziet, olie peilen en kleur olie bekijken (diepzwart is niet recent ververst kan een indicatie geven over onderhoud), even onder de olievuldop kijken naar mayo (water bij de olie, meestal koppakking of veel korte stukjes). Niveau koelvloeistof checken, uiteraard proefrit doen en doe dat niet tekort en ga ook de snelweg op.

Achteraf weggetje zoeken, remmen zonder handen aan het stuur moet recht gaan, mag niet scheef trekken. Handrem even aantrekken bij lage snelheid en tegelijk even gas geven in hoge versnelling. Weet je gelijk of de koppeling goed is en of de handrem goed werkt.

Etc., the usual stuff ;)
Dat valt dus best mee als ik het zo lees., aangezien ik altijd mensen hoor bij Renault Clio "Kun je beter niet doen, veel elektronische problemen"

Thnx voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Ja en hoeveel van die mensen hebben zelf zo'n auto (gehad)? Je moet gewoon goed beseffen dat je een 2e hands auto koopt, dus ja er kan altijd wat stuk gaan. Daarbij maakt het echt niet uit of het een toyota is of een renault. De toyota's van de afgelopen 10 jaar blinken ook niet uit in betrouwbaarheid.

Gewoon kijken, alles goed checken, en afgaan op je gezonde verstand. Heb je er geen goed gevoel bij lekker laten staan en verder zoeken. Enige renault waarvan je kan zeggen dat je een beetje moet oppassen is een laguna II van 2001-2003. Maar zelfs die zou je kunnen kopen, die zijn voor 99% allemaal al voorzien van de vervangingsonderdelen zoals gebruikt vanaf 2004/2005 welke wel goed zijn.

In elk geval, bij een clio 2 zit het allemaal aardig goed in elkaar en electronische problemen staan ze zeer zeker niet bekend om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06:26
Vergeet het airbaglampje niet :P

Kuren die ik heb gehad (1.5dCi):

- Defecte airco
- Airbagkabel onder bijrijdersstoel slecht contact, airbaglampje brandt dan
- ABS rechtsvoor kuren (maandagochtendmodelletje)
- Enorm roeten vanaf 195k km (op te lossen met zo'n additief en hard planken :P )

Voor de rest eigenlijk niks :)

Maat van me had de clio 2 (pre-facelift) met 1.4, die had ook nog een defecte stuurpomp rond de 140k en wat andere mankementen, maar hij is dan ook niet echt zuinig op zijn auto geweest :)

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Beerkeeper schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 09:02:
Vergeet het airbaglampje niet :P

- Airbagkabel onder bijrijdersstoel slecht contact, airbaglampje brandt dan
Daar heb ik nu dus last van in mijn voorloop auto. Er is al een keer naar gekeken en toen lange tijd geen last van. Laatst weer een keer last van. Over paar weken een grote beurt en dan mogen ze er naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Die airbag lampjes zijn al jaren problemen bij diverse auto's, dat de fabrikanten daar niet eens een keer een fatsoenlijke stekker voor verzinnen :D

Stekker weg en aan elkaar solderen lost het probleem definitief op, maar niets iets wat de meeste dealers voor zullen kiezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-05 12:13
Nieuwe Renault rijder hier sinds afgelopen zaterdag:

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/vdk36a.jpg

2e hands gekocht, van okt '08 met 39.000 km.
Ter vervanging van mijn Toyota Starlet van 1992, een hele stap vooruit dus, en vooral in rij comfort, want wat rijd die twingo super :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Heb de Clio gekocht, stug geveerd maar lekker sportief (maarja ik ben een 1.0 arosa gewend :P)

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BAbIi0qCEAEOTr3.jpg:large

Ben benieuwd of hij nog start morgen/overmorgen na al het sneeuw en vrieskou ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06:26
Mooie auto!

Volgens mij ook netjes uitgevoerd of niet?

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Laatst online: 09:54

RvL

Zo, we zijn over de 140.000km heen. Tijd om weer uit te gaan kijken naar een nieuwe auto. En natuurlijk staat de Mégane hoog op het lijstje.

Bij mijn huidige auto heb ik zelf een kaart van Europa aangeschaft via TomTom. Dat scheelt best veel geld. Het gaat hier om de niet-Live versie van de Carminat TomTom. Weet iemand of het mogelijk is om deze ook op de Carminat TomTom Live te gebruiken is? Zou het een beetje jammer vinden om nieuwe kaarten aan te moeten schaffen. Zo overdreven veel is er nu ook weer niet gewijzigd. Op de website van TomTom staat niets vermeldt

Kan dus niet, las ik net elders op het www...

[ Voor 8% gewijzigd door RvL op 16-01-2013 08:32 ]

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Beerkeeper schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 22:28:
Mooie auto!

Voor zover ik kan zien een Dynamique met licht & zicht pakket(of wat de naam ook is) en zodoende met mistlampen & licht/regensensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Gefeliciteerd beiden met je nieuwe auto! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Beerkeeper schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 22:28:
Mooie auto!

Airco, CruiseControl, lichtsensor, regensensor durf ik niet te zeggen :) En Alarm weet ik ook niet zeker, heb er nog niet tegen aan geduwd bij het vergrendelen. Knippert wel een rood lampje binnen maar of dat zo'n nep lampje is weet ik niet.

Ben er zeker tevreden mee tot op heden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Ik ben wel benieuwd of dat alarm is, want dan had mijn vorige Clio het ook :+

Als je een lichtsensor hebt, dan heb je ook een regensensor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Volgens mij heb je alleen een stuurslot; geen alarm.
uit je zin begreep ik eerst dat je niet wist of je Airco, Cruise Control, licht- en regensensor hebt. Maar die knopjes weet je wel te vinden?!

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

timovd schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 09:50:
Volgens mij heb je alleen een stuurslot; geen alarm.
uit je zin begreep ik eerst dat je niet wist of je Airco, Cruise Control, licht- en regensensor hebt. Maar die knopjes weet je wel te vinden?!
Nee alleen de regensensor/alarm weet ik niet :) de overige opties zitten erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Ga er maar vanuit dat er geen alarm op zit. Als je een lichtsensor hebt, heb je ook een regensensor. Na het starten van de motor moet je 'm wel weer (opnieuw) aanzetten (eerste stand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

timovd schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 13:08:
Ga er maar vanuit dat er geen alarm op zit. Als je een lichtsensor hebt, heb je ook een regensensor. Na het starten van de motor moet je 'm wel weer (opnieuw) aanzetten (eerste stand).
Aah ok. Nice :)

Zit nog te kijken naar andere ruitenwissers voor de Clio 2, iemand hier nog tips voor?

Heb bij de Arosa die van Bosch Aerotwin gehad, maar die vielen mij toch tegen. Als het erg hard regende en ik zat op de snelweg, dan kwam de regen zeg maar terug naar het midden als de wissers van buiten naar binnen gingen (ja goede omschrijving ik weet het :') ). Terwijl die toch erg hoog aangeschreven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126606

Sinds kort ben ik ook een Renault rijder geworden, mijn nieuwe leasebak is eindelijk geleverd. Mijn nieuwe speeltje is een Renault Megane Coupe RS Sport..

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-bIdIowauCMc/UQEXJE-GI7I/AAAAAAAAFFQ/0mVHNanuNJs/w759-h569-p-k/asobak.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Toffe velgen! 14% bijtelling zeker :P :+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Anoniem: 126606 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 12:20:
Sinds kort ben ik ook een Renault rijder geworden, mijn nieuwe leasebak is eindelijk geleverd. Mijn nieuwe speeltje is een Renault Megane Coupe RS Sport..

[afbeelding]
Hé dat is hier om de hoek, rij dr elke dag langs. (zit verder op op de parkeerplaats)
Maar zeker leuke wagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter

[afbeelding]
Ha jazeker! :D Wat een dikke bak, eindelijk eens wat anders als die eco hokken hier. :+

Post eens wat meer pics als je wilt. ;) En misschien ook wat van het interieur. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Joopieboy op 24-01-2013 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Dikke bak hoor. Leuk om te zien :)

Jungs even een vraagje. De vriendin en ik zijn op zoek naar een nieuwe auto en daarbij zijn onder andere de (Grand) Modus en de Clio III kandidaten. Nu is het afhankelijk van het kilometrage op jaarbasis welke brandstof we gaan kopen, en dat is weer van heel veel andere dingen afhankelijk (o.a. verhuizing enzo), maar als het de diesel wordt, is het natuurlijk de 1.5dCi.
Nu weet ik dat met die 1.5dCi in de beginjaren wat problemen zijn geweest, maar met welke motorcodes en bouwjaren was dat ook alweer? Iemand hier een idee? Oh en algemene zaken waar ik bij een (Grand) Modus op moet letten zou ook fijn zijn. Van een Clio III weet ik het wel, maar een Modus kan ik eigenlijk nergens iets van vinden.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Modus staat op clio platform dus technisch naar dezelfde dingen kijken als de clio.

De 1.5 dci vanaf 2005 kent weinig problemen, daarvoor ging er nog wel een stuk, vooral bij hoge km. standen (2 ton +). Mooiste zou zijn om een auto te pakken met volledige onderhoudshistorie, dan weet je welke eventuele reparaties er geweest zijn en vooral of de olie volgens interval ververst is.

Meest voorkomende probleem bij de 1.5 zijn defecte verstuivers, wat geen groot probleem is. Wat wel een probleem is dat ze vaak afbreken in de kop als je ze los wil halen. (uiteraard ook op te lossen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Heeft de Clio III ph 2 nog steeds het bobineprobleem of was dat voor die modellen al opgelost? Verder scheelt het weer dat het Clio-platform voor van alles en nog wat gebruikt wordt. Dat wordt makkelijker zoeken dan ik dacht.
Bedankt voor de info melcon :)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Nee dat komt voor modellen na 2007 zelden meer voor. Wellicht dat als ze op leeftijd komen er toch wel 1 stuk kan gaan. 10 jaar in een lekker hete cilinderkop is natuurlijk geen pretje voor zo'n penbobine ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Mja, we kijken naar auto's die iets jonger zijn dan 10 jaar, maar dan nog zal dat vast wel eens voor kunnen komen. Ach, dat komt uiteindelijk allemaal wel goed :+
Ben benieuwd of zo'n Modus ook nog een beetje de bocht om wil. Ik weet dat ze vrij comfortabel rijden, maar echt sportief, dat staat me niet echt bij eigenlijk :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

De Modus is een praktisch autootje, maar een fijn bochtgedrag hoef je niet te verwachten. Mijn 1.5 DCi K9K uit 2004 draait ook nog lekker door met 230 Mm op de teller.
1 op 21/22 (winter/zomer) met snelweg
1 op 19 met veel stadsverkeer.

[ Voor 17% gewijzigd door timovd op 25-01-2013 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Valt reuze mee. We gaan toch maar voor een benzinevariant aangezien we verwachten om eind dit jaar te verhuizen naar de stad waar ik mijn master ga doen en zij dan gaat werken. Dan is een diesel al snel niet meer rendabel :P
Bedankt voor de antwoorden in ieder geval :)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Sportief gedrag zit er niet in nee, softer afgeveerd als de clio. Eigenlijk een beetje een ouwe lullen bak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:20

vhal

ಠ_ಠ

[afbeelding]
Das tenminste andere koek. Dat je die uberhaupt kan leasen met de huidige regeltjes...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
melcon schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 20:05:
Sportief gedrag zit er niet in nee, softer afgeveerd als de clio. Eigenlijk een beetje een ouwe lullen bak :P
Hehe, dat zal ongetwijfeld zo zijn. Het heeft wel een beetje een bejaardenbak-imago natuurlijk, maar dat interesseert me niet zoveel. Het belangrijkste is comfortabel van a naar b gaan en dat is voor een rit naar familie/vrienden sowieso minstens 1,5 tot 2 uur rijden. Dan heb ik liever dat de auto wat zachter dan wat harder is geveerd. In de Colt voel je letterlijk ieder hobbeltje zo hard is dat ding. Dat is ook niet fijn kan ik je zeggen :+

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Bleh, morgen in stilte van 't middden van 't land naar Brussel. En in stilte omdat gisterochtend m'n radio is overleden.

Er komt compleet geen teken van leven meer uit: geen muziek, geen geluid van TomTom, geen 'ik ga bijna sterven' gekraak. Ook de balk onder TomTom is compleet leeg: er wordt zelfs geen temperatuur meer aangegeven.

Dat worden 6 lange uurtjes (3 uur heen, 3 uur terug)....

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Zekering al gecheckt :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Daar waar de zekering volgens het boekje zou moeten zitten (zekeringkast in de auto, vierde vanaf rechtsonder) zit een lege plek en geen aansluiting voor een zekering. Dat was t eerste wat ik controleerde ;)

Zit nu bij de dealer, ze zijn er op dit moment mee bezig. Goede service, kan onaangekondigd op korte termijn geholpen worden.

edit:
Garage kon niets vinden, vermoedde dat de radio kapot was. Mogelijk dat het iets te maken had met het koppelen van een niet ondersteunde telefoon. In eerste instantie vond ik het vreemd dat een radio daarvan kapot kan gaan, maar het zette me toch aan het denken: wat nu als ik het ding een helemaal uitzet door de accupool los te halen. En jawel, we hebben weer muziek in de tent.

Waarschijnlijke dader: de Samsung Galaxy S3 van m'n vrouw. Dit is de laatste gekoppelde telefoon geweest en ze kwam thuis met de melding dat de radio het niet meer deed.

[ Voor 45% gewijzigd door RvL op 28-01-2013 16:31 ]

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperlamers
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-02 22:00

Jasperlamers

Carpe Diem!

Sinds kort rijd mijn moeder rond in een kangoo en bevalt haar erg goed met de kou totaal geen moeite gehad met starten iedere dag ookal met 230.000+ km's op de teller Afbeeldingslocatie: http://auto.tcdn.nl/img/95a21650-be97-4226-931f-f2a6bd6525db-jpg/smallerOriginal.jpg (Niet originele foto geen rolstoel hulp)

. MacBook Pro 13"  iPad (2017)  iPhone XS  AirPods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Die samsung telefoons van tegenwoordig ook :P

Diesel Jasper of een benzine variant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperlamers
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-02 22:00

Jasperlamers

Carpe Diem!

1.4 benzine achterbank is nooit gebruikt door ouwe eigenaar :)

. MacBook Pro 13"  iPad (2017)  iPhone XS  AirPods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Ziet er goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Vorige week terug geweest naar de dealer.. Met de melding dat mijn ruitewissers voornamelijk bestuurderskant strepen achterlaat. Voornamelijk iritant met regen maar met al dat zout op de weg blijven dat vervelende strepen. Na paar keer wissen blijft het onderste gedeelte schoon maar waas aan de ovenkant van het raam van ong 15 cm..

Hebben toen de wisserarmen vervangen omdat ze dachten dat de armen getordeerd waren. ook nieuwe rubbers gekregen. Nu gisteren ritje van 256km gehad en zelfde euvel..

dealer onderweg naar huis gebeld en kon direct langskomen. heb ik daar ook de wisserarmen in wisselstand en deze op de raam laten rusten. je zit dan duidelijk dat de bovenste 5cm van de rubbers mn raam niet raken :( half uur bij de dealer geweest.. Zij denken nu dat mn vooruit misvormd is :(

Mogelijk dus nieuwe vooruit. Morgen komt er iemand van renault zelf naar de dealer toe. Ik krijg dan een leen bakkie mee. Ben benieuwd!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Dure grap zo..op mijn Laguna is het ontwerp van de wissers en armen omstreden. Maken vaak herrie (alsof ze te weinig water wissen)...schijnt niks aan te doen te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Wat voor Laguna heb je dan? Ik heb daar bij nog geen enkele Laguna problemen mee gehad tot nu toe. Zelfs niet met de Laguna II phase 1 :P

Nee, merp!

Pagina: 1 ... 5 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.