@Sagat, leuke auto die nieuwe Clio. Als ik in de markt was voor een leasebak zou dat zeker een optie zijn.
Ik heb zelf vandaag een proefrit gemaakt in een Laguna II Phase II uit 2006, 1.9 dCi Tech Line 120 pk (itt de 130 die ik eerder zei). Wat een verschil met onze huidige Stilo zeg! Mijn vrouw zei dat ze last had van het snelle optrekken. Dat had ze bij onze huidige auto niet. Da's ook niet zo gek, want als je daarmee plankgas optrekt kom je maar net met het verkeer mee. Half leer/half stof vind ik wel een leuke combinatie. De stoelen zaten ook goed, al is de zitting wat korter en lager dan bij de Stilo.
Ik vond het vooral leuk om het eens in het echt gezien te hebben: ik zit al een paar weken rond te kijken naar wat ik zou willen, en de indruk in het echt is toch altijd anders dan op de foto's op marktplaats en aanverwante sites.
Wat indrukken vergeleken met de Stilo
+ Lekker veel koppel en vermogen
+ Cruise control is zonder schokken sneller of langzamer te zetten
+ 6 versnellingen is fijn op de snelweg
+ Trekhaak met zowel 7 als 13-polige stekker erbij
+ Kofferbak is ruimer dan verwacht voor een hatchback
+ Prijs is gunstig gezien het landelijke aanbod bij deze km-stand en leeftijd
+ Auto zag er netjes uit (vier banden met ruim genoeg profiel, onder de motorkap alles volledig schoon/vetvrij)
+ Nieuwe APK bij aflevering.
+ Zeer compleet uitgerust met full map navigatie, dual zone ECC, BT telefoonbediening
+- her en der zaten wat lichte krasjes --> lijkt me niet gek voor een auto van 7 jaar oud
+- geen USB-aansluiting voor muziek --> misschien de Parrot overzetten of kijken naar een audiobox?
+- geen park distance control --> niet echt boeiend maar was leuk geweest
- Motor is goed hoorbaar en trilt bij stationair draaien, maar is tijdens het rijden stiller --> is dit normaal voor de 120 pk versie of de 1.9 in het algemeen of kan er iets mis zijn?
- Pookknophoes (2x woordwaarde) was afgesleten --> wordt vervangen als we hem aanschaffen
- Bovenkant van glas van koplampmen was dof geworden --> proberen ze te polijsten
- Kapjes van de handgrepen waren alle vier gescheurd --> weinig aan te doen, volledige handgrepen zijn 125 euro pers stuk?
- Auto trok licht naar rechts --> wordt uitgelijnd/nagekeken voor aflevering
Al met al hebben we een zeer positieve indruk gekregen van deze auto en de Laguna in het algemeen. We gaan komende week kijken of er nog serieuze alternatieven zijn, dan willen we de knoop doorhakken. Kan iemand hier wat licht laten schijnen over de genoemde minpuntjes?
[
Voor 6% gewijzigd door
gwystyl op 19-10-2013 17:49
]