Het grote Renault topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 26 Laatste
Acties:
  • 147.826 views

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:55

vhal

ಠ_ಠ

In 5 jaar heb je misschien met een beetje sparen sowieso een nieuwe. Private lease klinkt wel aardig maar uiteindelijk is het toch aan de dure kant. Zelf rijden wij ook een Megane III Estate uit 2012. Ik denk dat de meeste Megane diesels zijn maar wij hebben zelf een benzinevariant die best vlot te noemen is.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GiyxUF8CVzCkMORaJdwiY8Ts/full.jpg

De auto tijdens de proefrit. Inmiddels zijn alle dealer-, Elf- en ECO2stickers er vanaf (de sticker aan de zijkant was al bij oplevering verwijderd) en zijn de velgen toe aan een flinke poetsbeurt. Die zijn inmiddels roodbruin :/

Koekje voor de mensen die weten waar dit is :+

Strava

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:31
Op een parkeerplaats in de Randstad! :+

Nee, merp!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09 14:17
Het zal denk idd in die 16" banden zitten, die worden ook alleen in NL geleverd ivm die 14% regeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 17:58

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik ben me aan het orienteren op een andere auto. Ik heb nu een Fiat Stilo MW 1.9 JTD 80 pk met net iets meer dan 350k km op de teller. Hij gaat in december niet door de APK komen, dus vond ik het een mooi plan om naar wat anders te kijken. Hiervoor hebben we een Citroen Xantia break 1.9TD gehad. Vrouwlief wil graag iets kleiners. Ik heb dat vertaald naar 'iets dat minder lomp oogt', ofwel een 5-deurs van vergelijkbare grootte of een stationwagon van een maatje kleiner.

Bij Renault kom ik dan uit op een Mégane (5-deurs of station) of Laguna (5-deurs). Het viel me op dat Laguna's van 2005-2008 niet eens duurder zijn dan Meganes uit die tijd, terwijl ze vaak wel luxer aangekleed zijn en volgens mij ook wat comfortabeler zijn. Ik heb nu een paar aardige gezien met ongeveer de volgende specs;
- Laguna II phase II hatchback
- diesel
- < 220.000 km gelopen
- < 1350 kg
- cruise control
- liefst zuiniger dan de stilo (>16,5 km/l)

Ik vraag me nu het volgende af:
- ik zie verschillende vermogens bij de 1.9 dCi. Zijn er bekende mankementen van een bepaald motortype, en welke zijn het zuinigst?
- ik zie ze af en toe met een 1.5 dCi. Is dat genoeg om normaal met het verkeer mee te komen? Ik cruise meestal met het verkeer mee gedurende 200 km woon-werk met een beetje file. Ik ben geen snelle rijder, maar wil graag comfortabel en niet al te traag rondrijden.
- is de phase 2 veel beter dan de phase 1? De phase 2 zijn namelijk wel wat duurder dan de phase 1 modellen.
- hoe is de ruimte van een Laguna hatchback tov de megane station? Mijn schoonvader heeft een megane hatchback, die is redelijk ruim maar het moet zeker niet kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
De 1.9 dci met 130 pk is veruit de fijnste als je voor een 1.9 gaat, de 2.0 is nog fijner maar wellicht nog wat teveel aan de prijs (gezien de modellen die je zelf aangeeft). De 1.9 kent weinig tot geen problemen, zeker in de fase II. De 1.5 dci heeft wel wat minpuntjes gehad maar in de phase II zul je die niet direct tegenkomen. In de laguna kan de 1.5 er mee door maar het zit wel al tegen traag aan.

Kwa zuinigheid is er tussen de 1.9 en de 1.5 niet echt verschil, als je doorrijdt (+130) is de 1.9 zuiniger. Voor het idee, de 1.9 dci 130 die mijn ouders gehad hebben reed 1 op 17,5 bij 170 op de cruise control op de autobahn. De 2.0 dci is een splinternieuwe motor (introductie 2006) en rijdt heel fijn en is heel robuust opgebouwd maar haalt nog niet de zuinigheid van de 1.9. Denk aan 1 op 14. Voordeel is wel dat deze een ketting heeft ipv een riem.

Kofferruimte van een lag 2 hatchback zal ongeveer gelijk zijn aan de megane II station met het verschil dat je in de hoogte uiteraard niet zoveel ruimte hebt. T.o.v. een megane III station zal het ook in de hoogte niet veel schelen, de III heeft een aflopende daklijn.

Voor de rest: als je 1 met carminat dvd navigatie kan vinden, dat is een aanrader.

[ Voor 3% gewijzigd door melcon op 08-10-2013 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Je kunt meer bagage meenemen in de Mégane II station dan in de Laguna II station. Voornamelijk doordat de Laguna een veel schuiner aflopende achterkant heeft.

En wat je vraag betreft: Ja, een phase 2 is veel beter dan een phase 1. Dus zeker voor een phase 2 gaan. Als het kan zou ik ook gaan voor de 2.0dCi. Scheelt qua onderhoud op de langere termijn.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:12

Christiano007

Ich bin der champion

Heb een probleempje met de clio 2004, de alarmknipperlichten doen het niet als ik op de knop druk. Eerst deden deze het ook niet totdat ik handmatig de verlichting aan deed. Maar dat helpt nu ook niet.

Iemand een idee? Heb ook geen idee wanneer deze aan staat, er is geen klik oid waardoor de knop ingedrukt blijft (als dit al zo is bij een clio)

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@melcon en PauseBreak: dank voor de snelle antwoorden, ik neem ze mee in de overweging. Klopt het dat de 2.0 dCi veel vaker in de station zit dan in de hatchback?

Gelukkig is niets veranderlijker dan een vrouw, dus de Laguna station staat terug op de lijst. Ze vindt de achterlichten wel mooi 8)7 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
De station is veel vaker verkocht dan de hatchback en voornamelijk in de leasemarkt, dus dat kan kloppen ;)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@Christian, die knop heet RAW (jaja...) en is waarschijnlijk stuk. Je gewone knipperlichten doen het nog wel? Vaak als de knop stuk is doen deze het ook niet, als je gewone knipperlichten het wel doen zit het vrijwel zeker in de knop.

@gwystyl: jup, de 2.0 dci is zakelijk veel geleverd, je hebt ook nog een GT uitvoering (175 pk), deze heeft vierwiel besturing en zijn zeer luxe. Kwa verbruik is deze zelfs iets zuiniger als de 150 en 130 pk gek genoeg.
Nog een voordeel is dat de 175 pk balansassen heeft, deze is dus extreem stil, ook bij hoge snelheden.
De station variant daarvan is de GT GT ;)

[ Voor 44% gewijzigd door melcon op 08-10-2013 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Ik schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 15:51:
@Christian, die knop heet RAW (jaja...) en is waarschijnlijk stuk. Je gewone knipperlichten doen het nog wel? Vaak als de knop stuk is doen deze het ook niet, als je gewone knipperlichten het wel doen zit het vrijwel zeker in de knop.

@gwystyl: jup, de 2.0 dci is zakelijk veel geleverd, je hebt ook nog een GT uitvoering (175 pk), deze heeft vierwiel besturing en zijn zeer luxe. Kwa verbruik is deze zelfs iets zuiniger als de 150 en 130 pk gek genoeg.
Nog een voordeel is dat de 175 pk balansassen heeft, deze is dus extreem stil, ook bij hoge snelheden.
De station variant daarvan is de GT GT ;)
Ja de knipperlichten doen het wel. Kun je die knop er zo uit krijgen of moet je gaan klooien met het dashbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Die zit midden boven de radio toch? Volgens mij moet je daar klooien met het dashboard ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:35

timovd

Voorsprong door techniek

Christiano007 schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 13:53:
Heb een probleempje met de clio 2004, de alarmknipperlichten doen het niet als ik op de knop druk. Eerst deden deze het ook niet totdat ik handmatig de verlichting aan deed. Maar dat helpt nu ook niet.

Iemand een idee? Heb ook geen idee wanneer deze aan staat, er is geen klik oid waardoor de knop ingedrukt blijft (als dit al zo is bij een clio)
Heb ik ook een keer gehad met mijn Clio uit 2004. Schakelaar vervangen was de oplossing.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
Heeft er iemand van hier wellicht wat duidelijkheid over het beschikbaar zijn van originele Renault velgen via de dealer? En tegen welke prijs? Destijds voor mijn Clio niet echt uitgekomen maar wellicht dat er binnenkort toch weer een nieuwere Clio staat waar weer winterbanden onder moeten.. Het gaat dan om een Clio III RS. Bij de Ford dealer heb ik destijds een folder kunnen krijgen met alle leverbare velgen incl prijzen. Is er zoiets ook beschikbaar bij Renault?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Zeker kunnen originele velgen besteld worden via de dealer, of er een folder is durf ik niet te zeggen maar ze zijn gewoon bestelbaar. Zelfs voor oude modellen zijn originele velgen gewoon bestel en leverbaar.
Op basis van een foto kun je het onderdeel nummer voor de velg vaak wel achterhalen, maar de dealer kan sowieso op basis van kenteken in dialogys kijken welke velgen er allemaal leverbaar zijn voor de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Ja, reken er niet op dat ze goedkoop zijn :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Wat PauseBreak zegt O-)

(ik heb 1 keer een nieuwe velg voor de laguna besteld vanwege een kromme, die was 180 euro, 16" LM. Voor 17 of 18 inch voor een 3RS zou ik rekening houden met 250-350 per velg!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Ja daar ging ik ook niet vanuit hoor :+ Ik zit een beetje met het dilemma om nu een 3 RS te kopen(heb een goede aanbieding met inruil erbij) of te wachten tot na de winter ivm velgen + winterbanden. Het liefst heb ik originele velgen omdat die vaak toch net wat beter staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Kun je niet bij die aanbieding een wintersertje regelen dan?

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Na ja dat was een aanbieding van 1250 euro met voor zover ik weet ook originele velgen dus dat is ook niet direct het probleem.. maar wilde vooral even peilen in hoeverre die 1250 reeel is. Zeker omdat ik zelf zonder problemen nog ergens anders banden kan bestellen en ze er ook zelf om kan laten leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-06 13:13
Is het een nieuwe set? Dan lijkt het me zeer reëel. Die 17" Clio III RS velgen had ik als wintervelgen op mijn Mégane II RS en nieuw kosten de velgen 230,- per stuk meen ik.
Reken er nog wat dure bandjes bij en dan schiet het al hard op. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Oke om even het volledige plaatje duidelijk te maken, zodat jullie ook beter jullie mening kunnen geven.

Ik ruil een Fiesta ST uit 2006 met 93k op de teller in voor een Clio 3 RS uit 2006 met 97k op de teller waarbij dan nog in totaal 5500 euro bijbetaald moet worden maar dan krijg ik hem wel met een set nieuwe banden + lm-velgen.

Het gaat om deze Clio: http://www.autowereld.nl/...auto-5220255/details.html

Wat vinden jullie ervan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Zit in die 5500 euro bijbetalen ook dat wintersetje (banden+lm) of niet? Zo niet dan vind ik het eerlijk gezegd vrij prijzig. Ik heb het even voor je opgezocht in de ANWB koerslijst en een Fiesta ST (met metallic lak) doet daar 6200 euro inruilwaarde. Daarmee zit de Renault-dealer met 5500 euro bijbetalen dus behoorlijk wat lager dan de koerslijst. Als je het uitrekent kom je op een inruilwaarde van 5400 voor je Fiesta.

Wat die Clio zelf betreft:
Zo op de (ontzettend beroerde) foto's te zien is het een vrij net exemplaar. Staat goed in de lak, geen zichtbare ongelijkheden, maar het is een vrij kale versie. De enige opties zijn xenon koplampen en metallic lak. Daarbij is op de foto de passagiersstoel niet in topstaat zo te zien.
Ik zou toch kijken of er wat van die 5500 af kan. Moet op zich wel lukken denk ik.

[ Voor 9% gewijzigd door PauseBreak op 09-10-2013 16:06 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Die 5500 is incl winterset. Die stoel was mij nog niet zo zeer opgevallen en dacht dat het voornamelijk kwam door de weerkaatsing van de zon. Welke foto bedoel je?

Qua kale versie.. enige wat ik mogelijk nog zou willen is keyless entry.

Tenslotte valt mij op dat de Fiesta's die nu te koop zijn eigenlijk dezelfde prijs dan niet hoger zijn dan wat ik er uiteindelijk voor betaald heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Deze is goedkoper en minder km. Geen inruil of garantie natuurlijk bij particulier.
http://www.driving-fun.co...5f31309c3a004264ec686b9a5

[ Voor 12% gewijzigd door bombadil op 09-10-2013 16:48 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

timovd schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 08:59:
[...]

Heb ik ook een keer gehad met mijn Clio uit 2004. Schakelaar vervangen was de oplossing.
En is dat een duur geintje of kun je dat zelf easy vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Vervangen kun je gemakkelijk zelf. Kijk even bij de sloop (of online); daar durven ze ook nog wel een aardig bedrag voor te vragen.

Edit: Het gemakkelijkste is als je de radio los kun halen en dan kun je het plaatje daarboven ook loskrijgen. Vervolgens plug loshalen van de schakelaar en nieuwe schakelaar er in.

[ Voor 41% gewijzigd door timovd op 09-10-2013 19:26 ]

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
la_fusion schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 16:24:
Die 5500 is incl winterset. Die stoel was mij nog niet zo zeer opgevallen en dacht dat het voornamelijk kwam door de weerkaatsing van de zon. Welke foto bedoel je?

Qua kale versie.. enige wat ik mogelijk nog zou willen is keyless entry.

Tenslotte valt mij op dat de Fiesta's die nu te koop zijn eigenlijk dezelfde prijs dan niet hoger zijn dan wat ik er uiteindelijk voor betaald heb..
Ik bedoelde deze foto:
Afbeeldingslocatie: http://www.autowereld.nl/images/auto/640/255/renault-clio-2-0-16v-rs-sport-200pk-xenon-nl-auto-5220255-16.jpg
De zitting en de wang hebben best wat te verduren gehad als ik het zo bekijk. Kan natuurlijk heel anders zijn in het echt.

Ik heb even gaspedaal.nl aangeslingerd en Fiesta ST's doen zo rond de 7.000 rond jouw kilometerstand (rond de 100.000km). Dan lijkt me dat de Renault dealer nog wel wat speelruimte heeft waar je gebruik van zou kunnen maken ;)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
PauseBreak schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 19:20:
[...]

Ik bedoelde deze foto:
[afbeelding]
De zitting en de wang hebben best wat te verduren gehad als ik het zo bekijk. Kan natuurlijk heel anders zijn in het echt.

Ik heb even gaspedaal.nl aangeslingerd en Fiesta ST's doen zo rond de 7.000 rond jouw kilometerstand (rond de 100.000km). Dan lijkt me dat de Renault dealer nog wel wat speelruimte heeft waar je gebruik van zou kunnen maken ;)
Ah ja bedankt! Goed punt. Ik ben ook niet direct van plan hem direct te kopen maar wilde vooral even zien of het uberhaupt in de richting komt ;) Ik ga er nog eens achteraan hoe het exact zit met de winterbanden + velgen. Ik heb voor de zekerheid nog even navraag gedaan bij de Renault dealer hier in de buurt en het onderhoud verhaal klopt in ieder geval.
bombadil schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 16:47:
[...]

Deze is goedkoper en minder km. Geen inruil of garantie natuurlijk bij particulier.
http://www.driving-fun.co...5f31309c3a004264ec686b9a5
Bedankt voor de link maar deze is 5 euro duurder als je de kosten rijklaar telt en zoals je al aangeeft is inruil niet mogelijk. Verder heeft hij ook geen climate control waardoor hij voor mij afvalt. Geen optie voor mij dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
vhal schreef op donderdag 26 september 2013 @ 17:30:
...Koekje voor de mensen die weten waar dit is :+
Mac aan de zuidweg in Zoetermeer.....Een gevulde koek graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-09 08:38
Mijn Clio die ik als tijdelijke auto heb genomen blijkt ook wel echt tijdelijk, hij zal de volgende APK niet door staan. Het zal te veel kosten, bovendien wil ik een andere auto. Bovendien roesten de dorpels.
Wat kan ik vragen voor een Clio met aflopende APK? Het gaat om een rode 1.4 uit '97, dus 1e generatie. Startonderbreker, sunroof en elektrische ramen etc. Heeft maar dan 2 ton gelopen, maar rijdt verder prima, mede door recente vervanging van koppeling en ook ontsteking. Verbruikt geen olie. Enig idee wat zoiets waard zou moeten zijn?

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07:19
Wat de gek er nog voor wilt geven. Tussen de 250 en 500 euro maximaal gok ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
PauseBreak schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 19:20:
[...]

Ik bedoelde deze foto:
[afbeelding]

Je had gelijk wat betreft die zijkant.. dat gaan ze fixen, net als de standaard dingen die nagekeken worden en een paar kleine dingen die ik graag nog wil. Uiteindelijk krijg ik 6750 voor mijn Fiesta ST en nog wat korting er bovenop maar binnenkort mag ik mij hier dus weer melden :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Goed bezig 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:00
Ik ben nog in dubio:

- fun/cheap/weinig luxe --> Clio RS
- luxe/minder fun en wat duurder --> 166 3.0 V6 met verlicht vliegwiel :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

KillaZ schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 09:31:
Ik ben nog in dubio:

- fun/cheap/weinig luxe --> Clio RS
- luxe/minder fun en wat duurder --> 166 3.0 V6 met verlicht vliegwiel :+
Dat ligt er ook aan wat je er mee wil doen. Als je 5000 km per jaar wil spelen --> Clio RS
Wil je 50.000 per jaar cruisen --> 166

Ik heb zelf een iets dichter bij elkaar liggend dubio-duo
- Megane station van 2005-2007 (iets lichter, zuiniger, wat kaler, duurder in aanschaf)
- Laguna II phase II hatchback van 2006-2007 (even zwaar als huidige auto, iets luxer, minder zuinig dan Megane).

Ik ga hem gebruiken om de komende 3 à 4 jaar ongeveer 45.000 km per jaar te rijden, waarvan ±40k woon-werk. Ik vind de Laguna wat mooier, maar bij dit soort kilometrages gaan brandstofkosten serieus meespelen. Gek genoeg is de Megane in aanschaf duurder dan de Laguna van hetzelfde bouwjaar met ongeveer dezelfde kilometerstand.
Ik denk dat ik eerst maar 's in beide moet gaan rijden om een iets meer gefundeerde mening te kunnen vormen.
Bij de Megane zou het waarschijnlijk gaan om een 1.5 dCi 110 (?), bij de Laguna een 1.9dCi 130. Ik ben nog niet helemaal thuis in de uitvoeringen, maar bijna alles wat ik zie op gaspedaal.nl en marktplaats is in ieder geval voorzien van cruise control en airco. Navi is een pre maar niet echt noodzakelijk (waarschijnlijk toch verouderd, en ik heb navi op mijn telefoon). Laguna heeft vaak Bluetooth telefoonbediening. Dat is wel een aardig voordeel. Ik zie nergens of één van beide een USB-aansluiting voor muziek heeft? Als die niet zo is ga ik mijn Parrot MKi 9200 alsnog inbouwen, waardoor de BT niet meer zo'n voordeel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Met 45.000 km per jaar zou ik absoluut voor de laguna gaan, de 1.5 is een fijne motor maar de 1.9 130 is veel fijner en bovenal veel stiller bij hogere snelheden. Beetje afhankelijk van de cruise snelheid die je wil aanhouden gaat de 130 ook zuiniger zijn. Uit ervaring kan ik je vertellen dat de 1.9 130 bij 170 op cruise control nog netjes 1 op 17,5 rijdt (uiteraard op de autobahn).

Als je voor een laguna zou gaan, ga dan inderdaad voor de ph II (2006/2007), veel mooier interieur en dvd navigatie. De dvd navigatie is up to date (wordt nog in de lag 3 gebruikt, v31.1 is van juli dit jaar) en werkt geniaal. De bluetooth werkt ook uitstekend, zelfs het spraakherkennings gedeelte werkt best goed.
Nog een voordeel is dat de laguna ph II erg lekkere stoelen heeft, daar kan de megane niet tegenaan, toch ook iets om rekening mee te houden bij 45k per jaar.

USB kun je gebruiken d.m.v. een audio connection box, kost wel wat maar het werkt prima.

[ Voor 5% gewijzigd door melcon op 15-10-2013 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 13:56
Ehh, de DVD navigatie is NIET up to date hoor.. De nieuwste DVD is de V32.2 en die is van vorig jaar. Het lijkt er op dat Renault de handdoek in de ring heeft gegooid met betrekking tot de Carminat Informée 2/Carminat Bluetooth en de Carminat Navigation and Communication. Idioot wat mij betreft want het DVD systeem is in 2009 nog in o.a. de Espace geleverd. Die heeft dus maar 3 jaar updates gehad...

Vreemd genoeg is er voor de Carminat Informée 2 voor Frankrijk een CD set van 2013 te bestellen (V33) maar verder helemaal niets van 2013, de Informée 1 heeft alles wel (gewone VDO Dayton CD's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Ik bedoelde 32.2, die overigens van juli dit jaar is, ik weet niet hoe je erbij komt dat die van vorig jaar is?
(er staan wegen in Assen in die in januari afgemaakt zijn die kloppen, dus 32.2 kan nooit van vorig jaar zijn).
De dvd navigatie is overigens tot 2012 in de laguna III ph II geleverd, de kaarten worden gemaakt door Navteq en zijn niet renault specifiek (als je een bmw dvd in de lezer doet werkt deze gewoon).

Ik ben het wel met je eens dat het systeem in elk geval bij renault op zijn retour is, alles wordt nu tom tom of R-Link. Desalniettemin zullen er nog wel een tijdje kaarten voor uitgebracht, zeker zolang de dvd systemen nog bij andere fabrikanten gebruikt blijven worden.
(je kan de kaarten trouwens ook gewoon via navteq kopen, mocht je een legale weg willen bewandelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
gwystyl schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 09:59:
[...]

Dat ligt er ook aan wat je er mee wil doen. Als je 5000 km per jaar wil spelen --> Clio RS
Wil je 50.000 per jaar cruisen --> 166

Ik heb zelf een iets dichter bij elkaar liggend dubio-duo
- Megane station van 2005-2007 (iets lichter, zuiniger, wat kaler, duurder in aanschaf)
- Laguna II phase II hatchback van 2006-2007 (even zwaar als huidige auto, iets luxer, minder zuinig dan Megane).
50.000 km met een 3.0 die 1:8 doet? ;)
Ik heb al een JTD en veel km's maak ik niet meer, misschien 100 km per week.

Heb al een mooie RS ph1 op het oog, wel een takke eind rijden hiervandaan, maar met nieuwe D-riem en historie er bij.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
KillaZ schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 09:00:
[...]

Heb al een mooie RS ph1 op het oog, wel een takke eind rijden hiervandaan, maar met nieuwe D-riem en historie er bij.
Als je iets originelers wilt in een goede staat zul je er sowieso verder voor moeten rijden.. zelf al naar Alkmaar(2 uur) geweest voor een MR2 naar Rhenen(1 uur 15 min) voor een Fiesta ST en nu dan naar Kampen(2 uur) voor een Clio 3 RS. Indien het te combineren valt kun je natuurlijk wel bij meerdere adressen langs gaan ;)

Zelf heb ik inmiddels al wat Laguna 2 Silverstone velgen op de kop kunnen tikken om als wintervelgen te gaan gebruiken en nu kan ik weer op zoek naar een Audio Connection Box nadat ik die van mij bij de verkoop van mijn vorige Clio verkocht heb. Iemand van hier wellicht met een link naar waar ze goedkoper te krijgen zijn? Ik zie nog altijd prijzen van +/- 150-200 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Ja maar, dat gaat zo lastig zonder auto :+

Ik ga er pas heen als de 166 verkocht is, en dan moet ik naar Den Ham :D

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Wat Fusion zegt, voor bijzondere autos is afstand niet echt een criterium (oké, china is wat ver weg :P).
Maar zonder auto wordt dat wel lastiger ja, is toch altijd wel iemand te regelen die mee gaat toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Den Ham is redelijk te bereiken met OV en anders kun je voor relatief weinig een regiotaxi boeken (regiotaxi twente).

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

melcon schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 12:24:
Met 45.000 km per jaar zou ik absoluut voor de laguna gaan, de 1.5 is een fijne motor maar de 1.9 130 is veel fijner en bovenal veel stiller bij hogere snelheden. Beetje afhankelijk van de cruise snelheid die je wil aanhouden gaat de 130 ook zuiniger zijn. Uit ervaring kan ik je vertellen dat de 1.9 130 bij 170 op cruise control nog netjes 1 op 17,5 rijdt (uiteraard op de autobahn).

Als je voor een laguna zou gaan, ga dan inderdaad voor de ph II (2006/2007), veel mooier interieur en dvd navigatie. De dvd navigatie is up to date (wordt nog in de lag 3 gebruikt, v31.1 is van juli dit jaar) en werkt geniaal. De bluetooth werkt ook uitstekend, zelfs het spraakherkennings gedeelte werkt best goed.
Nog een voordeel is dat de laguna ph II erg lekkere stoelen heeft, daar kan de megane niet tegenaan, toch ook iets om rekening mee te houden bij 45k per jaar.

USB kun je gebruiken d.m.v. een audio connection box, kost wel wat maar het werkt prima.
tha_bulldog schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 16:53:
Ehh, de DVD navigatie is NIET up to date hoor.. De nieuwste DVD is de V32.2 en die is van vorig jaar. Het lijkt er op dat Renault de handdoek in de ring heeft gegooid met betrekking tot de Carminat Informée 2/Carminat Bluetooth en de Carminat Navigation and Communication. Idioot wat mij betreft want het DVD systeem is in 2009 nog in o.a. de Espace geleverd. Die heeft dus maar 3 jaar updates gehad...

Vreemd genoeg is er voor de Carminat Informée 2 voor Frankrijk een CD set van 2013 te bestellen (V33) maar verder helemaal niets van 2013, de Informée 1 heeft alles wel (gewone VDO Dayton CD's).
Dank voor de input. Ik ga zaterdag een proefrit maken in een Laguna II Phase II 1.9 dCi 130 Tech Line, ik zal wel laten weten hoe het bevalt :). 1:17,5 klinkt zeer acceptabel (nu 1:16,5), en wat meer vermogen en koppel lijken me sowieso wel fijn. Als het kan ga ik daar ook ff kijken naar een Megane van rond 2006 om in ieder geval interieur/stoelen/algemene indruk rechtstreeks naast elkaar te zien.

Ik ben inmiddels druk op zoek naar Dialogys en navigatie. Ik kan redelijk wat vinden, maar of het allemaal werkt moet ik nog afwachten :).
KillaZ schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 09:00:
[...]

Ja daar had ik ff niet bij stilgestaan :). Ik dacht meer in zeer sportief klein autootje of redelijk vlotte grote cruiser. Met die V6 zal hij inderdaad niet heel zuinig zijn.... Voor de fun factor zou ik zeker voor de Renault gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
De navigatie dvds zijn wel op de bekende plekken te vinden, je hebt dual-layer dvds nodig van een goed A merk. Een goede dvd brander is ook aan te raden, dat maakt ook groot verschil.
(in eerste instantie gebrand via de pc, heel langzaam lezen, daarna via de laptop en daarmee gewoon normaal/snel lezen).

De tech line is een mooie complete uitvoering, ga je niets tekort mee komen. Controleer met de proefrit de bekende zaken (elec. ramen, climate control (airco!)) en alvast succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 18:03
renzo4000 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 09:01:
[...]

Lijkt me verstandig ja ... waarschijnlijk iets van "lucht" in de leidingen oid.
Helemaal vergeten te melden....

Probleem bij de dealer niet geconstateerd, dat zul je net zien... Dagen daarna deed het zich bijna dagelijks voor, geen rem druk bij starten/stil stand en de indruk dat de auto op de autobahn niet goed remde. Gevoel alsof de remmen het gewicht niet aankunnen en de auto er zo doorheen rolt.
Uiteindelijk zo goed en kwaad als het ging een filmpje gemaakt. Dealer had geen idee, deze heeft ze geloof ik naar Renault NL getuurd. Die kwam met de oplossing om een of andere vacuumslang waar weer een klepje ofzo inzit te vervangen. Volgens mij is het nu opgelost, de auto heeft nog niet de neiging gehad uitzichzelf te vertrekken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Dat is de vacuumslang naar je rembekrachtiger, die klepjes willen wel eens lekken en dan heb je geen vacuum in je remkrachtiger. Geen vacuum in je rembekrachtiger = geen rembekrachting! Dan remt je auto hetzelfde als een auto zonder rembekrachting, en dan hangt de remkracht volledig samen met hoe hard jij kan trappen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 13:56
Huh, ik wist dat de CNI1 CD's ook dezelfde waren als die van de BMW MK1-2-3 CD's, maar welk systeem heeft dezelfde kaarten als de DVD navigatie dan? Professional/High/Business?

Raar, volgens mijn Renault dealer had er al een V33 moeten zijn..

Weet je toevallig of er andere systemen zijn die dezelfde CD's als de CNI2 gebruiken? Heb die draak in onze Scenic zitten, had liever een CNI1 gehad, die kaarten worden veel sneller "verkocht" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Er waren problemen met de 33 maar die komt gewoon wel hoor...

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-09 08:38
!null schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 20:55:
Mijn Clio die ik als tijdelijke auto heb genomen blijkt ook wel echt tijdelijk, hij zal de volgende APK niet door staan. Het zal te veel kosten, bovendien wil ik een andere auto. Bovendien roesten de dorpels.
Wat kan ik vragen voor een Clio met aflopende APK? Het gaat om een rode 1.4 uit '97, dus 1e generatie.
.... Enig idee wat zoiets waard zou moeten zijn?
AnthonyR schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 21:24:
Wat de gek er nog voor wilt geven. Tussen de 250 en 500 euro maximaal gok ik zo.
Tot nu toe komen verschillende handelaren etc niet boven de 200 uit met hun biedingen. Eigenlijk zou ik er toch nog graag 300 voor willen hebben. Maar wellicht is het niet realistisch? Het is wel erg weinig geld voor een auto die zo goed rijdt. Maarja, APK staat voor de deur en er moet het e.e.a. gedaan worden.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@tha_bulldog, professional ccc inderdaad,bmw levert alleen standaard 3 dvd's mee (west-europa, midden-europa en oost europa). Die dvd's werken echter ook gewoon in het carminat systeem en vice versa.

@!null, tsjah... zo'n clio gaat gelijk voor de export, ze bieden jou 200, en daarna gaat die naar polen o.i.d. voor 250. Hoe goed die ook moge rijden, zo werkt het...

[ Voor 30% gewijzigd door melcon op 18-10-2013 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 07:57

Sagat

Is pappa x2!

Zo ik rij nu ruim een maand in mijn nieuwe clio estate, het bevalt me prima! Tuurlijk is hij van binnen iets kleiner dan mijn civic, maar dat weet je van te voren en het financiele voordeel wat ik erdoor heb is erg fijn. (10 euro onder mjn maandbuget ipv 54 erboven :o ).
De kleur vind ik geweldig (flame rouge) en het station gedeelte is ook erg welkom.

Wel nog een paar kleine irraties met de blue tooth connectie naar mijn telefoon, meestal verbind ie vrijwel direct, maar soms is ie even de kluts kwijt en moet je handmatig opnieuw pairen) ook vind ik het vreemd dat je alleen maar verbinding hebt als je de radio aan hebt, volgens mij was dat met mijn vorige auto met ingebouwde carkit (punto met blue en me) niet het geval.
Zeker geen dealbreakers.

Maar eigenlijk wilde ik iets anders melden. Zoals hier al eens eerder gepost heb, heb ik vroeger een laguna station uit 2002 gereden. Bij een opruim actie heb ik vandaag het 'hondennetje' gevonden! Gezien deze auto al erg lang weg is, heb ik deze dus over. Is er hier iemand die ik er blij mee kan maken?

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@Sagat, leuke auto die nieuwe Clio. Als ik in de markt was voor een leasebak zou dat zeker een optie zijn.

Ik heb zelf vandaag een proefrit gemaakt in een Laguna II Phase II uit 2006, 1.9 dCi Tech Line 120 pk (itt de 130 die ik eerder zei). Wat een verschil met onze huidige Stilo zeg! Mijn vrouw zei dat ze last had van het snelle optrekken. Dat had ze bij onze huidige auto niet. Da's ook niet zo gek, want als je daarmee plankgas optrekt kom je maar net met het verkeer mee. Half leer/half stof vind ik wel een leuke combinatie. De stoelen zaten ook goed, al is de zitting wat korter en lager dan bij de Stilo.

Ik vond het vooral leuk om het eens in het echt gezien te hebben: ik zit al een paar weken rond te kijken naar wat ik zou willen, en de indruk in het echt is toch altijd anders dan op de foto's op marktplaats en aanverwante sites.

Wat indrukken vergeleken met de Stilo
+ Lekker veel koppel en vermogen
+ Cruise control is zonder schokken sneller of langzamer te zetten
+ 6 versnellingen is fijn op de snelweg
+ Trekhaak met zowel 7 als 13-polige stekker erbij
+ Kofferbak is ruimer dan verwacht voor een hatchback
+ Prijs is gunstig gezien het landelijke aanbod bij deze km-stand en leeftijd
+ Auto zag er netjes uit (vier banden met ruim genoeg profiel, onder de motorkap alles volledig schoon/vetvrij)
+ Nieuwe APK bij aflevering.
+ Zeer compleet uitgerust met full map navigatie, dual zone ECC, BT telefoonbediening

+- her en der zaten wat lichte krasjes --> lijkt me niet gek voor een auto van 7 jaar oud
+- geen USB-aansluiting voor muziek --> misschien de Parrot overzetten of kijken naar een audiobox?
+- geen park distance control --> niet echt boeiend maar was leuk geweest

- Motor is goed hoorbaar en trilt bij stationair draaien, maar is tijdens het rijden stiller --> is dit normaal voor de 120 pk versie of de 1.9 in het algemeen of kan er iets mis zijn?
- Pookknophoes (2x woordwaarde) was afgesleten --> wordt vervangen als we hem aanschaffen
- Bovenkant van glas van koplampmen was dof geworden --> proberen ze te polijsten
- Kapjes van de handgrepen waren alle vier gescheurd --> weinig aan te doen, volledige handgrepen zijn 125 euro pers stuk?
- Auto trok licht naar rechts --> wordt uitgelijnd/nagekeken voor aflevering

Al met al hebben we een zeer positieve indruk gekregen van deze auto en de Laguna in het algemeen. We gaan komende week kijken of er nog serieuze alternatieven zijn, dan willen we de knoop doorhakken. Kan iemand hier wat licht laten schijnen over de genoemde minpuntjes?

[ Voor 6% gewijzigd door gwystyl op 19-10-2013 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Crosspost vanuit het SJAT:
Vandaag dan eindelijk opgehaald(nog geen eigen foto's):

Afbeeldingslocatie: http://www.ruudvanheugten.nl/2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.ruudvanheugten.nl/22.JPG

Rijdt echt zoveel rustiger dan de Fiesta ST waarbij ik bijna continu het idee had direct naast de motor te zitten. De Clio klinkt ook net wat ruwer en rijdt natuurlijk ook nog een heel stuk vlotter en strakker.

Vandaag ook wat Laguna Silverstone velgen opgehaald als wintervelg(voorbeeldfoto):
Afbeeldingslocatie: http://i.marktplaats.com/00/s/NzY4WDEwMjQ=/$%28KGrHqZHJCYFIb3y,20FBSHj0NNCjg~~60_85.JPG
Moeten alleen nog even gepoetst worden en natuurlijk moeten er nog winterbanden om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@gwystyl, de 1.9 kan idd stationair wat aanwezig zijn, zolang die maar stil is zodra je boven stationair uitkomt dan is er verder niets om je zorgen over te maken. Helder glas wordt helaas vaker dof, er zit een coating op, zodra deze weggesleten is dan wordt het dof. Polijsten helpt goed maar is altijd tijdelijk dus hou er rekening mee dat je ze op termijn een keer zal moeten vervangen. Kapjes willen wel een scheuren ja helaas, ze zijn ook op ebay verkrijgbaar voor een normaal bedrag, moet je ze alleen nog in kleur laten spuiten. Succes met het doorhakken v/d knoop :D

@la_fusion, gefeliciteerd! Mooie wagen en de kleur is ook super. Cup spoiler er op en hij is af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
melcon schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 11:00:
@gwystyl, de 1.9 kan idd stationair wat aanwezig zijn, zolang die maar stil is zodra je boven stationair uitkomt dan is er verder niets om je zorgen over te maken. Helder glas wordt helaas vaker dof, er zit een coating op, zodra deze weggesleten is dan wordt het dof. Polijsten helpt goed maar is altijd tijdelijk dus hou er rekening mee dat je ze op termijn een keer zal moeten vervangen. Kapjes willen wel een scheuren ja helaas, ze zijn ook op ebay verkrijgbaar voor een normaal bedrag, moet je ze alleen nog in kleur laten spuiten. Succes met het doorhakken v/d knoop :D

@la_fusion, gefeliciteerd! Mooie wagen en de kleur is ook super. Cup spoiler er op en hij is af ;)
Merci en toevallig dat je die Cup spoiler noemt.. die vind ik er ook erg mooi op staan! Alleen voorlopig blijft ie even zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ik zal je zo eens toevoegen. 8)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@melcon dank voor de tips. Ik heb al ff op eBay lopen zoeken, maar ik vind voornamelijk hele deurgrepen als ik zoek op "Renault Laguna door handle caps". Ik moet nog op zoek met een betere zoekterm.
edit: door handle cap werkt wel, of door handle cover. Je moet er alleen niet via de zoekfunctie van eBay maar via Google op komen :X

Inmiddels is de knoop doorgehakt en ga ik zo bellen dat we de auto wel willen hebben. Als het goed is kunnen we hem dan zaterdag ophalen *O* *O* .
Nu rijden in de Stilo levert een beetje gemengde gevoelens op: er zit geen fut in en de stoelen beginnen wat door te zitten, maar ik ben er inmiddels erg aan gewend geraakt en rijd erg rustig dus is dit wel relaxed. Aan de andere kant zijn er van die kleine ergernissen waarvan ik bijna zeker weet dat ik ze bij de Laguna niet ga hebben: even wat gas bij om een auto in te halen is eindelijk een serieuze optie, airco kan op temperatuur ingesteld worden ipv op standje 'ongeveer warm genoeg' en meer van dat soort dingen. Ik ben wel heel benieuwd of ik de ruimte ga missen :).

Ik bedacht me net dat tijdens de proefrit het kapje achter de binnenspiegel niet vast zat. Hier leek een soort batterij in te zitten? Ik weet niet wat hier achter zit, maar is het genoeg dat ze hem netjes vastzetten of kan dit een teken zijn dat er wat aan sensoren stuk is oid?

Wat mij betreft mag de volgende foto dan in de TS:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/HjAgS4TAn2rhQ8xIUN6osJRu/full.png

Renault Laguna II phase II Tech Line 1.9 dCi 120 pk

[ Voor 4% gewijzigd door gwystyl op 21-10-2013 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Achter dat kapje zit een klein ventilatortje en de sensor voor de climate control, het ventilatortje wil wel eens vastzitten / stuk gaan. De climate control regelt dan niet optimaal op temperatuur, mogelijk is dat hier ook gebeurd en hebben ze het kapje niet weer goed vastgezet. Als de climate control verder goed reageert op instellen temperatuur dan werkt het naar behoren.

Die velgen zijn trouwens niet origineel techline maar een optie, wel leuke velgen en verder leuke auto zo te zien :)

En gefeliciteerd 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
En dat ventilatortje kan nog wel eens irritant gaan worden als het wat aan het verslijten is. Met radio aan hoor je het niet zo maar wel als het verder volledig stil is in de auto. Maar goed zo'n dingen als een loszittend kapje etc kun je toch wel aangeven voor het rijklaar maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ja dat ga ik inderdaad wel aangeven; ik vind het alleen wel prettig om te weten waarom die losgehaald zou moeten worden. De airco reageerde heel snel op temperatuur verhogen/verlagen, dus ik verwacht dat dat wel goed zit. Ben nu aan het wachten tot de dealer me terugbelt, alle verkopers waren net in gesprek....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Dan zit dat inderdaad wel goed, als dat niet goed zou zitten dan zou die heel langzaam of niet reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 16-09 14:22
renzo4000 schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 14:05:
Gistermiddag was het weer raak, voor de 4e keer dit jaar kwam de melding "controleer luchtverontreiniging" inclusief een brandende service + motor lampje (megane 2011 1.dci +EDC, +/- 100.000km). De vorige keer hebben ze een rekeneenheid vervangen (april) en de keer daarvoor hebben ze niks kunnen vinden en de boel gereset. Vanmorgen langs geweest en wederom konden ze niks vinden en hebben ze de computer opnieuw geïnitialiseerd.

De boodschap was dat het waarschijnlijk een storing in het melding systeem was. Ik ging toch huiverig richting huis ... en je raad het al ... wederom dezelfde storing. Ik heb de megané dus weer teruggebracht.
Ik heb tevens met de leasemaatschappij gesproken hoe hier mee om te gaan, ik verlies op deze manier namelijk volledig het vertrouwen (op een verder prima auto overigens!) in mijn megané. Het voorstel is dat we de dealer (Bochane Arnhem) nog eenmaal de kans geven om te repareren anders gaat er een procedure gestart worden met de importeur. We zullen dan een andere dealer gaan zoeken. Overigens ben ik wel te spreken over de service aldaar, echter als zij het probleem gewoonweg niet kunnen vinden bestaat de kans dat een ander het net wel kan vinden.

Ik word er een beetje moedeloos van, het lijkt wel of ze het echte probleem niet kunnen achterhalen. Hebben jullie toevallig ook deze melding gehad? En zo ja, wat was het probleem?
Sorry dat ik mijzelf quote, maar het is even goed gegaan en bovenstaande melding doemde weer op deze ochtend. Erg vervelend dat de storing (rest van de megané totaal geen problemen) weer optreedt. Hij gaat nu ook naar een andere dealer in Doesburg op aanraden van een medetweaker. Hopelijk dit keer voor het laatst, hij moet nog een klein jaartje mee namelijk :D ...

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Laatst online: 11:51

RvL

Gelukkig herken in mijn oude en huidige Mégane daar totaal niet (maar ja, n=1) want 't lijkt me echt vervelend om iedere keer naar de garage terug te moeten in de hoop dat het nu wel eens opgelost wordt. Ben ook iets te vaak onderweg om steeds naar de garage te moeten ;)

De nieuwe Mégane hier gaat nog steeds als een zonnetje. Afgeleverd op 20-08 en er staat nu alweer bijna 14000km op de teller :X

Aantal dingen vallen me wel op. Ik vond de radio en stuurbediening al een achteruitgang, maar van tijd tot tijd start hij ook spontaan opnieuw op. Dat duurt niet lang, maar geeft toch ook geen warm gevoel. Daarnaast lijken de parkeersensoren voor een stuk gevoeliger te zijn. Komt misschien door de andere positie waarop ze zitten t.o.v. de niet GT-line, maar soms piepen ze zelf al voor het stoplicht, terwijl ik vooraan sta...

En wat ik in m'n vorige Mégane nooit gehoord heb, hoor ik in de nieuwe wel (terwijl hij toch echt stiller is), namelijk een turbofluit :) . Voornamelijk in de tweede versnelling en alleen als de radio niet al te hard staat.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 18:03
RvL schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 15:28:
Gelukkig herken in mijn oude en huidige Mégane daar totaal niet (maar ja, n=1) want 't lijkt me echt vervelend om iedere keer naar de garage terug te moeten in de hoop dat het nu wel eens opgelost wordt. Ben ook iets te vaak onderweg om steeds naar de garage te moeten ;)

De nieuwe Mégane hier gaat nog steeds als een zonnetje. Afgeleverd op 20-08 en er staat nu alweer bijna 14000km op de teller :X

Aantal dingen vallen me wel op. Ik vond de radio en stuurbediening al een achteruitgang, maar van tijd tot tijd start hij ook spontaan opnieuw op. Dat duurt niet lang, maar geeft toch ook geen warm gevoel. Daarnaast lijken de parkeersensoren voor een stuk gevoeliger te zijn. Komt misschien door de andere positie waarop ze zitten t.o.v. de niet GT-line, maar soms piepen ze zelf al voor het stoplicht, terwijl ik vooraan sta...

En wat ik in m'n vorige Mégane nooit gehoord heb, hoor ik in de nieuwe wel (terwijl hij toch echt stiller is), namelijk een turbofluit :) . Voornamelijk in de tweede versnelling en alleen als de radio niet al te hard staat.
En nu zijn het alleen nog maar blaadjes... Of een iets hoge drempel :+

Wacht maar tot het gaat sneeuwen. Ik piep dan letterlijke de gt-line uit.. Vervelendste is nog dat je 100% stil moet staan voordat je ze via de computer kunt uitzetten. Het knopje is wegbezuinigd in de gtline (ok hier zit een knop voor de xenon koplamp in de plaats) maar toch, er is ruimte genoeg. En dan elke keer naar het starten kun je hetzelfde doen :9 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Laatst online: 11:51

RvL

Ik verheug me er nu al op :P

Maar niet voor 2 november want eerder ligt het winterrubber er niet onder.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
renzo4000 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 14:38:
[...]

Sorry dat ik mijzelf quote, maar het is even goed gegaan en bovenstaande melding doemde weer op deze ochtend. Erg vervelend dat de storing (rest van de megané totaal geen problemen) weer optreedt. Hij gaat nu ook naar een andere dealer in Doesburg op aanraden van een medetweaker. Hopelijk dit keer voor het laatst, hij moet nog een klein jaartje mee namelijk :D ...
De oudste dealer van NL en de dealer met al jaren de hoogste klanttevredenheid van NL. ;)
Ik zal mn pa alvast zeggen dat je komt.

Mbt mijn Estate GTline TCe130. Inmiddels 7500 op de klok en geen problemen.
Binnenkort alleen even de aircoleiding voor het blok laten checken. Die is te hoog en raakt de motorkap.
Komt nu een vlak stukje op.

Verder weinig te klagen, behalve dat ik uit de openingspost ben verdwenen... :'(

Afbeeldingslocatie: http://i263.photobucket.com/albums/ii158/adinsx2/Gtline130/20130811_174816.jpg

Winterset ligt hier ook al ff klaar. De originele GTline wielen met Michelin Alpins.

Verder binnenkort ( nouja heb nog tot 12 januari) de Twingo II voorzien van een nieuwe distributie riem en het jaarlijkse beurtje. Bijna zes jaar oud alweer, 65k op de klok en 0,0 problems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
adinsx schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:18:
[...]

De oudste dealer van NL en de dealer met al jaren de hoogste klanttevredenheid van NL. ;)
Ik zal mn pa alvast zeggen dat je komt.
Aaaahh klopt! Jij had mij al getipt de laatste keer ;) ... ik wist niet dat het om het bedrijf van je vader ging. Ik hoop dat het probleem dit keer wel gevonden kan worden. Na 5x in Arnhem geef ik het echt op, het kan natuurlijk gewoon pech zijn maar de leasemaatschappij was het met mij eens om er een nieuwe blik op te laten werpen via een andere dealer. We shall see, ik breng hem morgenavond bij de dealer (Orange Cayenne GT line, kan niet missen mocht je er toevallig zijn).

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
We (pa, ma, ik, vriendin, broertje schoonzus etc.) zitten nu nog in Lissabon en gaan zo richting vliegveld.
Maar ik meen dat pa morgen weer moet werken. Niet de eigenaar overigens, wel chefwp en Cotech. Kalende man met leesbril ;)

Succes in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
renzo4000 schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:33:
[...]
We shall see, ik breng hem morgenavond bij de dealer (Orange Cayenne GT line, kan niet missen mocht je er toevallig zijn).
En... al te horen gekregen wat er aan de hand is? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Gisteren inderdaad belletje gehad, na analyse en overleg met Renault NL blijkt er toch iets niet helemaal in orde te zijn met de EDC versnellingsbak. Ik begreep dat de koppelingsunit oid vervangen moet worden. Dit geintje kost waarschijnlijk + 2000EUR dus moet nog even overlegd worden met de leasemaatschappij. Het zal toch gemaakt moeten worden dus ik ga er vanuit dat het goed komt.

Het probleem is alleen dat de onderdelen uit Frankrijk moeten komen, hopelijk duurt dat niet weer ruim een maand (was de vorige keer ook al namelijk). Maar goed, de eerste ervaringen met dealer Renault Kleine uit Doesburg is in ieder geval goed.

Hopelijk is ie weer snel gemaakt, ik rijd nu in een vervangende megane hatchback (ik denk een expression?) en mis toch een beetje mijn EDC en GTline uitvoering :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Klopt. Ik was gisteravond even bij m'n pa en benieuwd naar de technische achtergrond, het is een vrij genuanceerd verhaal maar wel interessant.

Uit de geschiedenis van je auto blijkt dat ze bij de andere dealer al behoorlijk veel hebben gedaan. Zelfs van de zomer de bak er af gehad en twee schakelvorken vervangen. Het is echter een vraagteken waarom ze niet ook de koppelinsunit hebben vervangen toen de bak er toch af was.

Pa vertelde dat hij in de meetwaarden en data inderdaad die storingsmelding (controleer luchtverontreiniging) tegenkwam. Maar ook bleek uit de parameters dat de eerste koppeling soms wat slipt. (Rij je veel fileverkeer?)
Aangezien het een prijzige aangelegenheid is (bak er weer af e.d.) is het overlegt met de technische dienst. Kan die melding van luchtverontreining o.i.d. door lichte slip van die koppeling in de EDC. Ja was het antwoord. Opnieuw een raadsel waarom de andere dealer dit niet heeft nagekeken/nagevraagd bij de technische dienst. Aldus de technische dienst zelf.

Kortgezegd, de storing wordt waarschijnlijk door de koppelingsunit in de EDC veroorzaakt. De leasemij zal de afweging moeten maken of deze dealer het kan/mag oplossen of dat ze aankloppen bij je eerste dealer. Zij hebben tenslotte de bak er al af gehad en hier niet naar gekeken. Kon best wel eens zijn dat ze het nog een keer mogen doen, kosteloos. Maar dat is aan de leasemij van je. ;) Gelukkig heb je er zelf geen last van qua kosten.

En tja, luxe went snel hè. Ik reed gister in de Twingo II van m'n vriendin naar het werk omdat zij cursus had en meer kilometers moest maken. 4000 tpm met 140 op de A18 is niks. Hoge zit ook niet. Ontbreken van de zesde versnelling is ook erg irritant. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Iemand van hier overigens nog een tip mbt een goedkope Audio Connection Box? De verkoper die ik had voor een tweede hands reageert niet meer en de goedkoopste die ik heb gevonden op eBay zit alsnog op 130 + 14 euro verzendkosten. Op zich nog niet zo'n ramp omdat ik het erg veel gebruik maar zo'n zelfde kastje heb ik vorig jaar gekocht voor mijn Fiesta voor 60 euro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Je hebt ook ACB's van Yatour. Er zijn verschillende versies, o.a. met Bluetooth en iDing aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Zijn die dingen lastig aan te sluiten? Ik heb gisteren mijn Parrot Mki 9200 uit mijn Fiat Stilo gesloopt. Daar ben ik toch een paar uurtjes mee aan het knutselen geweest omdat ik niet meer wist hoe ik die bijna drie jaar geleden heb ingebouwd (samen met een vriend van me die het meeste had gedaan toen).

Ik zit nu hevig te twijfelen of ik hem weer in ga bouwen of misschien een ACB ga aanschaffen voor de Laguna II die we morgen gaan ophalen. In eerste instantie gaan we eens kijken hoe ver we komen met 6 CD's vol MP3's. Dat is minder flexibel en uitgebreid dan een 16Gb USB stick, maar er kan nog steeds aardig wat muziek op.

Als de Parrot er weer in gaat, ga ik waarschijnlijk een Unika box aanschaffen om stuurwielbediening te krijgen in plaats van een extra schermpje en afstandsbediening van Parrot zelf. Zo'n Unika box kost echter ook rond de € 100 :(. Dan is een ACB ineens niet meer zo'n grote extra investering.

Over een bluetooth ACB: kan de telefoon niet rechtstreeks naar de radio van de Laguna streamen? Dan lijkt een BT optie op een ACB me nogal dubbelop namelijk. Als de radio alleen als BT headset wordt herkend klinkt het al nuttiger.

[ Voor 11% gewijzigd door gwystyl op 25-10-2013 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
De ACB sluit je achterop de radio aan op dezelfde stekker als de 6cd wisselaar. Die kun je dan dus niet meer gebruiken.
Aansluiten is supersimpel, je moet alleen de boel achter het dashboard weg zien te werken.
In mijn Clio II RS had ik hem in het dashboardkastje gemaakt. Na verkoop heb ik de ACB in de Twingo II van m'n vriendin gezet. Ook in het dashboardkastje.

In mijn Mégane II heb ik het hele ding achter het dashboard gelaten en een USB verlengkabeltje laten uitkomen in het vakje onder de radio. Netjes weggewerkt allemaal.

Aansluiten is in ieder geval simpeler dan een Parrot. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Het aansluiten is inderdaad supersimpel! Gewoon inpluggen op de CD-wisselaaringang inderdaad.. aangezien ik die niet heb hoef ik verder ook gelukkig niets te missen. In mijn vorige Clio maar ook in mijn Fiesta gewoon uitlaten komen in het handschoenenvak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
adinsx schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 11:40:
Klopt. Ik was gisteravond even bij m'n pa en benieuwd naar de technische achtergrond, het is een vrij genuanceerd verhaal maar wel interessant.

Uit de geschiedenis van je auto blijkt dat ze bij de andere dealer al behoorlijk veel hebben gedaan. Zelfs van de zomer de bak er af gehad en twee schakelvorken vervangen. Het is echter een vraagteken waarom ze niet ook de koppelinsunit hebben vervangen toen de bak er toch af was.

Pa vertelde dat hij in de meetwaarden en data inderdaad die storingsmelding (controleer luchtverontreiniging) tegenkwam. Maar ook bleek uit de parameters dat de eerste koppeling soms wat slipt. (Rij je veel fileverkeer?)
Aangezien het een prijzige aangelegenheid is (bak er weer af e.d.) is het overlegt met de technische dienst. Kan die melding van luchtverontreining o.i.d. door lichte slip van die koppeling in de EDC. Ja was het antwoord. Opnieuw een raadsel waarom de andere dealer dit niet heeft nagekeken/nagevraagd bij de technische dienst. Aldus de technische dienst zelf.

Kortgezegd, de storing wordt waarschijnlijk door de koppelingsunit in de EDC veroorzaakt. De leasemij zal de afweging moeten maken of deze dealer het kan/mag oplossen of dat ze aankloppen bij je eerste dealer. Zij hebben tenslotte de bak er al af gehad en hier niet naar gekeken. Kon best wel eens zijn dat ze het nog een keer mogen doen, kosteloos. Maar dat is aan de leasemij van je. ;) Gelukkig heb je er zelf geen last van qua kosten.

En tja, luxe went snel hè. Ik reed gister in de Twingo II van m'n vriendin naar het werk omdat zij cursus had en meer kilometers moest maken. 4000 tpm met 140 op de A18 is niks. Hoge zit ook niet. Ontbreken van de zesde versnelling is ook erg irritant. :p
Altijd handig die inside info, ik heb nog niks vernomen vandaag dus ik ga er vanuit dat Kleine de reparatie mag gaan uitvoeren.

Wat betreft de slippende koppeling, daar vroeg de monteur ook naar echter heb ik dat nooit gemerkt. Dit is bij een automaat ook iets lastiger vaststellen. Hij had er zelf ook mee gereden en kon ook niks ontdekken.

Ik rijd sinds dit jaar dagelijks tussen Dieren - Nijmegen dus daar zit ook filerijden bij maar ook voldoende snelweg verkeer. Twee jaar daarvoor tussen Dieren - Utrecht dus voornamelijk snelweg. Inmiddels staat er 105k op de teller en de monteur gaf aan dat dit de eerste EDC is met zoveel kilometers bij hun in onderhoud dus veel vergelijkingsmateriaal is er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
De minimale slip geeft die storing omdat de elektronica niet de juiste verhouding ziet tussen wat de motor aan kracht/koppel levert en de kracht op de bak danwel het gaan rollen van de wielen. Is zit tegenwoordig zo dicht op elkaar qua meetgegevens, verhoudingen etc.
Het is denk ik nauwelijks goed zelf te voelen. Een tijdje terug was ik bij TVS Engineering (ook wel DSG Dokter) en heb daar gereden met een 'versleten' DSG, en een die door middel van betere software geen slipproblemen had. Pas na een keer of zes de zelfde handeling begon ik wat verschil te merken.

Maargoed, succes nog even met 'afzien' in de Expression :p.
Hopelijk is het snel opgelost en kun je weer genieten in de GTline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik zit me stiekem af te vragen of de USB/Aux/iPod kabel van de Parrot niet rechtstreeks aangesloten kan worden. Zit er nog extra software/firmware in de ACB? Het is wel een 6-polige stekker, maar ik weet niet of die past op een CD-wisselaar ingang :0.

Ik zie wat tegenstrijdige verhalen over de ACB in combinatie met DVD-navigatie. Origineel Renault (part no 7711207550) zou wel werken met CD-navigatie maar niet met DVD-navigatie. CD-nvatigatie is toch CNI1 en DVD-navigatie CNI2? Het zou nl wel moeten werken met CNI2.

Helaas zijn alle linkjes naar compatibele ACB's offline (oude zoekopdrachten via renault forum, lagunaclub forum naar marktplaats of ebay), dus ik moet nog wel goed uitzoeken welke soort/versie nou werkt....

Ander vraagje: als ik wat rondkijk op tweedehands sites en de Autoweek carbase, kom ik van de Laguna II Phase II alleen de 1.9 dCi 110 en 130 pk tegen. Ik heb een 120 pk versie. Is dat een type die in Nederland niet officieel gevoerd is oid? Datum eerste toelating en afgifte in NL zijn wel hetzelfde, dus het is geen buitenlandse auto. Volgens de dealer is de auto nieuw bij hun gekocht en altijd in onderhoud geweest.

[ Voor 20% gewijzigd door gwystyl op 25-10-2013 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Wat is het kenteken? Dan stop ik hem hier even in wat systemen.

Edit:

Deze zijn leverbaar geweest. Jij hebt de vetgedrukte. De 130pk versie is met roetfilter (FAP) uitgerust.

Laguna 1.9 dci 68kw BG15 MOT.F9Q 09-2005 t/m 10-2007
Laguna 1.9 dci 81kw BG4W/BGEW/BG4A MOT.F9Q 03-2005 t/m 10-2007
Laguna 1.9 dci 85kw BG42/BGE2 MOT.F9Q 09-2005 t/m 10-2007
Laguna 1.9 dci 88kw BG1G/BGCG MOT.F9Q 03-2005 t/m 10-2005
Laguna 1.9 dci fap 96kw BG1V/BGEV/BG4V MOT.F9Q 10-2005 t/m 10-2007

Laguna 2.0 dci 110kw BG.T/BG.4 MOT.M9R 10-2005 t/m 10-2007
Laguna 2.0 dci fap 127kw BG1S/BG4S/BGES MOT.M9R 03-2006 t/m 10-2007
Laguna 2.2 dci fap 102kw BG19/BG4N MOT.G9T 02-2005 t/m 09-2007
Laguna 2.2 dci 110kw BG1F MOT.G9T 03-2005 t/m 11-2005

[ Voor 85% gewijzigd door adinsx op 25-10-2013 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

adinsx schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:20:
Wat is het kenteken? Dan stop ik hem hier even in wat systemen.
55-TP-GP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

gwystyl schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:15:
Ik zit me stiekem af te vragen of de USB/Aux/iPod kabel van de Parrot niet rechtstreeks aangesloten kan worden. Zit er nog extra software/firmware in de ACB? Het is wel een 6-polige stekker, maar ik weet niet of die past op een CD-wisselaar ingang :0.

Ik zie wat tegenstrijdige verhalen over de ACB in combinatie met DVD-navigatie. Origineel Renault (part no 7711207550) zou wel werken met CD-navigatie maar niet met DVD-navigatie. CD-nvatigatie is toch CNI1 en DVD-navigatie CNI2? Het zou nl wel moeten werken met CNI2.

Helaas zijn alle linkjes naar compatibele ACB's offline (oude zoekopdrachten via renault forum, lagunaclub forum naar marktplaats of ebay), dus ik moet nog wel goed uitzoeken welke soort/versie nou werkt....

Ander vraagje: als ik wat rondkijk op tweedehands sites en de Autoweek carbase, kom ik van de Laguna II Phase II alleen de 1.9 dCi 110 en 130 pk tegen. Ik heb een 120 pk versie. Is dat een type die in Nederland niet officieel gevoerd is oid? Datum eerste toelating en afgifte in NL zijn wel hetzelfde, dus het is geen buitenlandse auto. Volgens de dealer is de auto nieuw bij hun gekocht en altijd in onderhoud geweest.
Jack moet direct kunnen, maar je hebt dan geen stuurwielbediening of MP3 tags. Ik zou gewoon de Parrot gebruiken; kun je ook nog handsfree bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Zie mijn wijziging in mijn post. :)
Je kenteken krijgt ook: "Renault laguna 1.9 dci 88kw bg1g/bgcg mot.f9q 03-2005 t/m 10-2005"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

timovd schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:24:
[...]

Jack moet direct kunnen, maar je hebt dan geen stuurwielbediening of MP3 tags. Ik zou gewoon de Parrot gebruiken; kun je ook nog handsfree bellen.
Hmm ja het zou wel mooi zijn als ik dat wel heb. Handsfree bellen gaat volgens mij al met de stuurbediening? Daar zit iig wel een rood en groen telefoon icoontje op, en bij de plek waar je de navigatie-DVD instopt staat een Bluetooth logo. Ik ging er van uit dat dat voor handsfree bellen was.
adinsx schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:25:
[...]

Zie mijn wijziging in mijn post. :)
Je kenteken krijgt ook: "Renault laguna 1.9 dci 88kw bg1g/bgcg mot.f9q 03-2005 t/m 10-2005"
Ziet er uit als een ouder blok in een nieuw type? Ik was in Dialogys al aan het proberen mijn auto in te voeren, maar ik kwam ook niet op het goede motortype uit. Als ik jouw regel zo zie zou dat BG1G moeten zijn denk ik?

Best lastig als je al van alles wil doen/uitzoeken als de auto nog niet voor de deur staat.... ik kan nog niet gewoon de motorkap open trekken om typenummers e.d. op te zoeken (niet dat ik weet waar ik wat zoeken moet, maar dat terzijde ;))

grmbl.... is het al zaterdag?

[ Voor 29% gewijzigd door gwystyl op 25-10-2013 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Het is precies wat adinsx zegt, je hebt nog een phase II zonder roetfilter. Technisch bijna gelijk aan de 130 pk alleen bij de 130 pk is de software gewijzigd + andere injectors om te compenseren voor het roetfilter, hierdoor is deze 130 pk.

Die ACB werkt gewoon op zowel dvd als cd navigatie en moet je inderdaad aansluiten op de wisselaar aansluiting. De bluetooth zul je even moeten proberen, er zijn modellen die kunnen streamen maar dit hangt af van het bouwjaar en van je telefoon. Gezien je bouwjaar heb je een versie die het niet heeft verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
la_fusion schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 11:50:
Iemand van hier overigens nog een tip mbt een goedkope Audio Connection Box? De verkoper die ik had voor een tweede hands reageert niet meer en de goedkoopste die ik heb gevonden op eBay zit alsnog op 130 + 14 euro verzendkosten. Op zich nog niet zo'n ramp omdat ik het erg veel gebruik maar zo'n zelfde kastje heb ik vorig jaar gekocht voor mijn Fiesta voor 60 euro..
Kijk eens naar: http://www.connects2.co.uk
En dan specifiek naar: http://www.amazon.co.uk/C...r-Interface/dp/B005FMY8PG
Dat zijn meestal de goedkoopste boxen.

Voor zover ik weet, doen die kastjes alleen een inputsignaal omzetten naar een SPDIF signaal.
De radio's met 'tuner list' kunnen alleen zo het signaal van de CD wisselaar verwerken.
Type 'update list' kan ook een analoog signaal verwerken.

Hoe het zit met de specifieke modellen met navigatie ingebouwd, weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
adinsx schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 12:32:
De minimale slip geeft die storing omdat de elektronica niet de juiste verhouding ziet tussen wat de motor aan kracht/koppel levert en de kracht op de bak danwel het gaan rollen van de wielen. Is zit tegenwoordig zo dicht op elkaar qua meetgegevens, verhoudingen etc.
Het is denk ik nauwelijks goed zelf te voelen. Een tijdje terug was ik bij TVS Engineering (ook wel DSG Dokter) en heb daar gereden met een 'versleten' DSG, en een die door middel van betere software geen slipproblemen had. Pas na een keer of zes de zelfde handeling begon ik wat verschil te merken.

Maargoed, succes nog even met 'afzien' in de Expression :p.
Hopelijk is het snel opgelost en kun je weer genieten in de GTline.
Net de auto weer opgehaald, de leasemaatschappij gaat in overleg met Renault NL om (deels) garantie te claimen. Inmiddels is er een behoorlijk bedrag afgetikt en het probleem is niet verholpen (ik schat over de 3k dusver en met de aanstaande reparatie kan dat richting de 6k gaan). Hopelijk voor as woensdag uitsluitsel en hopelijk mag Kleine de reparatie uitvoeren, ik heb helaas geen vetrouwen meer in Bochane Arnhem. Maar dikke kans dat Renault NL weer wil gaan verhalen op Bochane en zullen zij de reparatie voor hun rekening willen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Tja... m'n pa vertelde me al dat er al veel aan versleuteld was, maar dat ook de garantie al even voorbij is.
De bal ligt nu dus bij Renault NL en mogelijk Bochane.
Je kunt altijd zelf nog even druk erachter zetten dat jouw vertrouwen bij die laatste weg is, maargoed afwachten dus. ;)

Je hebt in ieder geval nu wel duidelijk waar het probleem vandaan komt. Nu moeten ze, wie het dan ook moet (Bochane) of mag (Kleine) gaan doen, het nog oplossen. ;)

Trouwens, Doesburg ligt toch veel dichter in jouw buurt dan Arnhem?

[ Voor 9% gewijzigd door adinsx op 25-10-2013 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
adinsx schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:29:
Tja... m'n pa vertelde me al dat er al veel aan versleuteld was, maar dat ook de garantie al even voorbij is.
De bal ligt nu dus bij Renault NL en mogelijk Bochane.
Je kunt altijd zelf nog even druk erachter zetten dat jouw vertrouwen bij die laatste weg is, maargoed afwachten dus. ;)

Je hebt in ieder geval nu wel duidelijk waar het probleem vandaan komt. Nu moeten ze, wie het dan ook moet (Bochane) of mag (Kleine) gaan doen, het nog oplossen. ;)

Trouwens, Doesburg ligt toch veel dichter in jouw buurt dan Arnhem?
Klopt, amper 5 minuten rijden :) ... echter woon ik pas 2,5 jaar in Dieren en toentertijd in Arnhem. Over het algemeen ben ik trouw aan de dealer waar ik de auto haal ... maar in dit geval moet ik daar helaas op terug komen. Wie weet word mijn volgende auto weer een Renault (we shall see wat er over een jaar op de markt is) en weet ik dat ik bij garage Kleine moet zijn _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Achja. Nouja, blij je in ieder geval een juiste tip te hebben gegeven.
En hoe het dan verder uitpakt maakt ook niet uit. Als die verrekte storing maar uit je auto gaat anders wordt het vast niet weer een Renault. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
cornfed99111 schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:10:
[...]

Kijk eens naar: http://www.connects2.co.uk
En dan specifiek naar: http://www.amazon.co.uk/C...r-Interface/dp/B005FMY8PG
Dat zijn meestal de goedkoopste boxen.

Voor zover ik weet, doen die kastjes alleen een inputsignaal omzetten naar een SPDIF signaal.
De radio's met 'tuner list' kunnen alleen zo het signaal van de CD wisselaar verwerken.
Type 'update list' kan ook een analoog signaal verwerken.

Hoe het zit met de specifieke modellen met navigatie ingebouwd, weet ik niet.
Bedankt voor je link, ik was die ook al tegen gekomen alleen zit ik dan helaas nog maar aan AUX en niet USB wat wel een vereiste is. Ik ben overigens in 'onderhandeling' met de eBay verkoper voor een goedkopere prijs dus wie weet..

Ook ga ik nog even op die andere website neuzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
gwystyl schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:15:
Ja, dat past. Zo zat het ook bij de Laguna 2 van m'n pa. Let er wel even op dat de Parrot in dat geval (noot: mijn pa had ook een mki9200) de radio overruled en als je de onboard navigatie gebruikt, de Parrot gewoon door blijft spelen. De muziek wordt dan niet gedempt. Iets om even rekening mee te houden ;)

[ Voor 4% gewijzigd door PauseBreak op 25-10-2013 15:00 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

PauseBreak schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:00:
[...]

Ja, dat past. Zo zat het ook bij de Laguna 2 van m'n pa. Let er wel even op dat de Parrot in dat geval (noot: mijn pa had ook een mki9200) de radio overruled en als je de onboard navigatie gebruikt, de Parrot gewoon door blijft spelen. De muziek wordt dan niet gedempt. Iets om even rekening mee te houden ;)
Goed om te weten :). Ik gebruik nooit audio begeleiding, dus dat hoeft geen probleem te zijn. Ik hoop alleen wel dat hij dan mute op het moment dat er een telefoontje binnen komt. Anyway, eerst maar 's een weekje (of wat) zo rondrijden en kijken hoe alles out of the box werkt, daarna ga ik wel prutsen met parrot/unika/ACB.

Even ter verduidelijking: ik heb het over alleen het ompluggen van de kabel van de cd-wisselaar met de audiokabel voor USB/iPod/AUX van de Parrot, niet het inbouwen van de hele carkit.... kan dat ook? De hele carkit inbouwen zal inderdaad wel werken maar is veel meer werk en dan heb je ook een extra schermpje bij het dashboard hangen.

Allen iig dank voor de input hier.

[ Voor 17% gewijzigd door gwystyl op 25-10-2013 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
adinsx schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:52:
Achja. Nouja, blij je in ieder geval een juiste tip te hebben gegeven.
En hoe het dan verder uitpakt maakt ook niet uit. Als die verrekte storing maar uit je auto gaat anders wordt het vast niet weer een Renault. :p
Neuh, ik laat me niet zo gauw afschrikken door een dergelijke storing. Ik weet dat Renault een naam heeft (evenals citroen, peugeot etc) met technische problemen. Echter is dit niet meer van deze tijd, Renault staat zelfs zeer hoog in de Duitse ADAC qua pechstatistieken.

http://www.automania.be/n...chstatistiek-adac-renault

Ik heb nu gewoonweg pech met deze storing, voor de rest geen centje pijn met mijn Megane. Hiervoor heb ik ook een megane gehad op LPG notabene en daar heb ik probleemloos 170.000km mee gereden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
2001/2002 is inderdaad al een tijdje voorbij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
@renzo4000
Ik weet niet of ik nu eerder ben als dat jij bericht krijgt, maar je hoeft niet ver te gaan voor de prijzige reparatie :P ;)
Bereidt je maar weer voor op een leenauto. Staat flatrate ruim 9 uur voor :o

PS: niet je leasemij bellen nu hoor. Die vinden het vaak niet zo geweldige als iemand via omwegen aan info komt voordat ze iemand zelf kunnen inlichten. :P

[ Voor 208% gewijzigd door adinsx op 25-10-2013 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
gwystyl schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:43:
[...]

Goed om te weten :). Ik gebruik nooit audio begeleiding, dus dat hoeft geen probleem te zijn. Ik hoop alleen wel dat hij dan mute op het moment dat er een telefoontje binnen komt. Anyway, eerst maar 's een weekje (of wat) zo rondrijden en kijken hoe alles out of the box werkt, daarna ga ik wel prutsen met parrot/unika/ACB.

Even ter verduidelijking: ik heb het over alleen het ompluggen van de kabel van de cd-wisselaar met de audiokabel voor USB/iPod/AUX van de Parrot, niet het inbouwen van de hele carkit.... kan dat ook? De hele carkit inbouwen zal inderdaad wel werken maar is veel meer werk en dan heb je ook een extra schermpje bij het dashboard hangen.

Allen iig dank voor de input hier.
Dat kan volgens mij niet, want de Parrot overruled de radio. Je hebt dus de bediening en het schermpje nodig (nou ja, schermpje niet, maar wel zo handig). Hij mute inderdaad automatisch als je telefoon krijgt.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
adinsx schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 19:44:
@renzo4000
Ik weet niet of ik nu eerder ben als dat jij bericht krijgt, maar je hoeft niet ver te gaan voor de prijzige reparatie :P ;)
Bereidt je maar weer voor op een leenauto. Staat flatrate ruim 9 uur voor :o

PS: niet je leasemij bellen nu hoor. Die vinden het vaak niet zo geweldige als iemand via omwegen aan info komt voordat ze iemand zelf kunnen inlichten. :P
Top! Nog niks gehoord maar zal wel maandag worden. Daarnaast moeten de onderdelen uit La France komen begreep ik... Op zich niet erg want dan kan ik woensdag mijn winterbanden nog eronder laten leggen.

Pagina: 1 ... 11 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.