Het grote Renault topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 26 Laatste
Acties:
  • 147.827 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
adinsx schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:18:
[...]

De oudste dealer van NL en de dealer met al jaren de hoogste klanttevredenheid van NL. ;)
Ik zal mn pa alvast zeggen dat je komt.

Mbt mijn Estate GTline TCe130. Inmiddels 7500 op de klok en geen problemen.
Binnenkort alleen even de aircoleiding voor het blok laten checken. Die is te hoog en raakt de motorkap.
Komt nu een vlak stukje op.

Verder weinig te klagen, behalve dat ik uit de openingspost ben verdwenen... :'(

[afbeelding]

Winterset ligt hier ook al ff klaar. De originele GTline wielen met Michelin Alpins.

Verder binnenkort ( nouja heb nog tot 12 januari) de Twingo II voorzien van een nieuwe distributie riem en het jaarlijkse beurtje. Bijna zes jaar oud alweer, 65k op de klok en 0,0 problems.
Ha daar is ie weer. :D Wat een dikke wielen zeg, origineel? 8)
Ik zal je morgen even toevoegen. :)

Ik las trouwens nog wat van een Twingo? :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:31
Dat zijn de optionele 18" wielen. Inderdaad OEM en erg dik :p

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Staan hem goed idd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-06 13:13
Zijn inderdaad de originele GT wielen en ja, ik krijg er ook nog altijd geen genoeg van.
Gister bij toeval naast een witte BOSE geparkeerd. Een diesel dus met de 16" wieltjes.
Begon helaas al wat schemerig te worden, maar ook van voorbijlopende papa's die met de kids naar de AH waren geweest kreeg de linker de meeste aandacht. :p
Afbeeldingslocatie: http://i263.photobucket.com/albums/ii158/adinsx2/Gtline130/20131025_183037.jpg

Nog altijd erg blij met de leaser dus ;)

Overigens Joopieboy, ik heb geen diesel. (Had ik maar 320Nm :p)
Hoewel 90% van de Mégane Estate's een dCi is heb ik een TCe. De nieuwe 1.2 TCe130 van Renault die nog steeds een slok lust. 1:12,5 ipv 1:18,5...
Je bent overigens niet de enige die zich vergist, zelfs bij ons wagenparkbeheer kende ze 14% bijtelling toe aan mijn auto. Leverde me enkele leuke loonstroken op waarbij te weinig bijtelling werd ingehouden. Inmiddels is het gecorrigeerd. :X

Zal hieronder even compleet neerzetten hoe het in de openingspost mag, inclusief de Twingo II.
Meteen nieuwe foto voor de Mégane. Ik kwam een betere tegen op m'n telefoon. :P

Eigenaar: adinsx
Model: Mégane III Estate GT-line TCe130 S&S
Motor: 1.2 TCe 130 pk / 205 Nm
Bouwjaar: 2013

Afbeeldingslocatie: http://i263.photobucket.com/albums/ii158/adinsx2/Gtline130/20131004_151341.jpg

Model: Twingo II Dynamique
Motor: 1.2-16v 75pk / 110 Nm
Bouwjaar: 2008

Afbeeldingslocatie: http://i263.photobucket.com/albums/ii158/adinsx2/Gtline130/IMG_3566.jpg

Eventueel losse foto van de Twingo II:
Afbeeldingslocatie: http://i263.photobucket.com/albums/ii158/adinsx2/twingo%20II/15032011493.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door adinsx op 27-10-2013 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Die twingo herken ik, had jouw vriendin die niet al toen je de RS nog had? :)
Maar idd dus de benzine. En sja dat verbruik, is standaard... Geen enkele auto haalt de fabrieksopgave. :P

Maar wel mooi zo alles meegespoten en die velgen, maakt er wel heel iets anders van.

En heel stom van je wagenparkbeheerder zeg. :X

[ Voor 8% gewijzigd door Joopieboy op 27-10-2013 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Klopt, Twingo is nieuw gekocht in 2008 toen had ik mijn Clio II RS182 nog. Inmiddels al weer heel wat auto's verder.
Twingo moet er volgend jaar een keer uit voor weer wat sportiefs, want dat mis ik wel.
Vriendin wil een Captur 1.2TCe EDC, ik een Clio IV RS :p
Maar ik maak wel vaker plannen en dan loopt het toch weer anders.

Klopt, zo met die GT wielen, alles meegespoten en vol in de opties (witte parelmoer lak met donkere panoramadak en donkere ramen geeft een erg mooi contrast), valt de auto tenminste nog een beetje op.

In de winter op de standaard GTline wielen (17") word het alweer iets minder... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Aja hele nette RS idd, heb ik bij de jaarmeeting van de VKV toen nog bij staan kijken. Ook alweer wat jaartjes terug. Toen die Mégane II RS, met het verhaal in Frankrijk, brr. :X Dat heb ik ook nog wel gevolgd.

Clio IV is ook gaaf, ik heb alleen meer met de III, hoewel ik persoonlijk zelf eerder voor een Mégane RS zou gaan, maar eerst eens wat sparen. :) Is voor je vriendin een Twingo RS niks btw?

En wees blij dadelijk in de winter, ik rijd nog op stalen velgen. :+ Zit al te denken wat ik met de RS kan gaan doen straks, ook qua remmen en alles. Tips? En Clio of Mégane. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Het gaat dan tussen Clio III RS en Mégane II RS?

Het zijn auto's met een verschillend karakter. De Clio heeft natuurlijk dat geweldige atmosferische blok die je echt moet doorhalen voor de kracht. Een Mégane heeft met de geblazen tweeliter veel meer kracht onderin en alles gaat zoveel gemakkelijker.
Maar de Clio is weer een stukje lichter.
Toen ik de Mégane II RS had mistte ik het lichte gewicht van de Clio II RS. Die kon je echt de bocht in gooien. De Mégane was als F1-R26 versie natuurlijk weer voorzien van een sperdif wat elke bocht een belevenis maakt als je op het gas gaat staan. Héérlijk.
Wat mijn keuze zou zijn? Lastig, maar mocht je voor de Mégane gaan, ga dan voor een R25 of liefst R26 versie. Biedt net dat beetje extra.
Een Clio III RS altijd met een cuppack nemen, tenzij je veel kilometers maakt ;)

Qua remmen wil je aan een Clio III RS of Mégane II RS niet teveel doen. Die zijn al van Brembo en echt geweldig. Beter dan de remmen op de Clio IV RS bijvoorbeeld.
Enige wat je kan doen is andere remleidingen, andere blokken etc. Op de RTC zie ik daar wel eens wat van langskomen.

De opvolger van de Twingo II moet iets met 5 deuren worden dus dan blijft een Clio IV RS over. Alleen moeten die eerst even een tijdje op de markt zijn. Ik koop echt geen gloednieuwe. Zonde van het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Haha ja correct, naar die 2 modellen ben ik aan het kijken.

Blokken en remmen ben ik bekend mee, ik rijd nu met de ervaring van voorheen en wat opzoeken edg ben ik voor ATE Powerdiscs gegaan in combinatie met Hawk HPS remblokken en Goodridge remslangen, dit met ATE Typ 500 vloeistof remt heerlijk voor op straat. Dus dat zit wel goed. Klauwen edg zijn iig al heel goed van Renault.

Qua rijden, het is 20km naar mijn werk en regelmatig naar Zuid Limburg edg. Dus een Cup pak (met een extra steunkussen voor de onderrug) is gek genoeg voor mij een 'must', standaard stoelen bieden wat minder ondersteuning. En het onderstel schijnt echt een pak beter te zijn.

Dat van het lichtvoetige vs meer een snelle hot hatch, ik vind het sturen geweldige maar rijden met een turbo is wel fijn. Onderin koppel is heel lekker, hoewel een Clio ook erg mooi loopt. Alleen idd die moet wat meer door. Alleen qua onderhoud en betrouwbaarheid zou ik dan eerder voor de NA gaan, en ruimte van de Mégane heb ik niet persé nodig. Ik zie het een beetje als toen met de Clio of de 19, voor de 19 gegaan vanwege de ruimte omdat ik 1.97m ben. Dat is nu niet meer nodig.

Weet jij zo wat de onderhoudsprijzen zijn van een RS?

En een 5 deurs is wel gemakkelijk ja, ik pleur nu ook regelmatig wat op de achterbank. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09 14:17
adinsx schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 18:25:
Beter anders dan de remmen op de Clio IV RS bijvoorbeeld.
fixed ;) remweg is 2 meter korter, onafgeveerd gewicht ligt een tikkeltje hoger. Desalniettemin zijn het gewoon klauwen van de laguna V6 dci, dus niets kinderachtigs. Er staat alleen geen brembo op wat het voor sommige mensen blijkbaar minderwaardig maakt >:) ;)

@Joopie, kwa onderhoud zit er weinig verschil tussen een "RS" en een normale. De prijzen van b.v. remmerij (schijven/blokken) liggen wat hoger, je banden zijn wat duurder en zul je ook wat sneller vervangen maar voor de rest is er nauwelijks verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:22
adinsx schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 14:50:
Gister bij toeval naast een witte BOSE geparkeerd. Een diesel dus met de 16" wieltjes.
Begon helaas al wat schemerig te worden, maar ook van voorbijlopende papa's die met de kids naar de AH waren geweest kreeg de linker de meeste aandacht. :p
[afbeelding]
adinsx, misschien als het uitkomt kan je onze twee megane's ook ff op de foto zetten als ik hem weer moet brengen naar de garage. En uitaard mag je eventueel jouw velgen omwisselen met de mijne :o

Afbeeldingslocatie: http://www.imgur.com/kpFkJhj.jpeg

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Ik ben waarschijnlijk zaterdag bij de betreffende dealer om de auto te wassen en waxen. Kan daar namelijk makkelijk de auto op de brug zetten om binnen bezig te zijn.

Hoor het wel wanneer jij er terecht kan m.b.t. de reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
adinsx schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 14:06:
Ik ben waarschijnlijk zaterdag bij de betreffende dealer om de auto te wassen en waxen. Kan daar namelijk makkelijk de auto op de brug zetten om binnen bezig te zijn.

Hoor het wel wanneer jij er terecht kan m.b.t. de reparatie.
Gaat helaas iets langer duren, volgende week dinsdag ga ik hem brengen (einde van de dag). Onderdelen moeten eerst besteld worden vanuit Frankrijk ...

ps, ik kan je niet DM-én?

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Ik zocht ook naar een DM mogelijkheid, maar kon het totaal niet vinden. Geen idee of het kan en waarom het eventueel niet kan... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:28

vhal

ಠ_ಠ

adinsx schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 16:03:
Ik zocht ook naar een DM mogelijkheid, maar kon het totaal niet vinden. Geen idee of het kan en waarom het eventueel niet kan... :p
je moet het even aanzetten in je profiel. Staat standaard uit ofzo...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Dat is wel handig dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
melcon schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 22:03:
@Joopie, kwa onderhoud zit er weinig verschil tussen een "RS" en een normale. De prijzen van b.v. remmerij (schijven/blokken) liggen wat hoger, je banden zijn wat duurder en zul je ook wat sneller vervangen maar voor de rest is er nauwelijks verschil.
Daar ben ik sowieso altijd al duur in, ik heb nu ook 17 inch ipv de standaard 15 inchers eronder liggen met Pirelli P Zero Nero's en ik heb andere remmen eronder liggen. Dusja. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
vhal schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 16:16:
[...]

je moet het even aanzetten in je profiel. Staat standaard uit ofzo...
Ook een idee waar ik het kan vinden? :P Zo ongeveer alle profielpagina's langsgelopen, maar onvindbaar 8)7

Edit: Gevonden: http://gathering.tweakers.net/forum/preferences

[ Voor 10% gewijzigd door adinsx op 29-10-2013 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
adinsx schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 09:34:
[...]

Ook een idee waar ik het kan vinden? :P Zo ongeveer alle profielpagina's langsgelopen, maar onvindbaar 8)7

Edit: Gevonden: http://gathering.tweakers.net/forum/preferences
Je hebt een DM :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:00
Zaterdag naar een keurige en volledig onderhoude rs ph1 kijken!

Ben benieuwd ;)

[ Voor 54% gewijzigd door KillaZ op 30-10-2013 08:35 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
En een tweaker? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 19-09 17:58

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Na een klein weekje rondrijden in de Laguna ben ik drie dingen tegen gekomen die ik toch wel onhandig vind:
- De boordthermometer geeft vrij willekeurige waarden aan, van de juiste temperatuur (denk ik, rond de 10°C) tot -8
- Als ik de airco op automatisch zit, gaat hij voluit op het moment dat de thermometer rare waarden aangeeft.
- Als ik de airco op snel ontwasemen zet, gaat hij niet automatisch uit, ook al is de voorruit al lang vrij en zijn de buitenspiegels ook weer helder (staat wel in de handleiding)

Ik heb het vermoeden dat deze dingen aan elkaar gekoppeld zijn. Kan het zijn dat dit probleem al bestond voor ik de auto kocht en dat ze daarom het kapje achter de binnenspiegel hebben losgehaald? Na mijn proefrit vroeg ik hier namelijk waarom dat kapje los kon zitten, en dat had iets te maken met de thermostaat? Als dit zo is ga ik namelijk even met de dealer in conclaaf hoe hij dit wil gaan fixen, tenzij het heel makkelijk en goedkoop zelf te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Vziw gaat de climate control(airco is enkel handmatig) alleen aan/uit op basis van de gemeten waarde IN de auto. De buitentemperatuur heeft er niets mee vandoen.

Ik denk dat er dus 2 sensoren niet helemaal lekker werken. De buitentemperatuur wordt overigens gemeten met het bultje onder de rechterbuitenspiegel. Misschien kun je daar eens iets mee testen met warm water of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Soms dan weet je echt dat je een Renault rijdt... Dat zijn de momenten dat je actief koolfilter onderuit je motorkap bungelt omdat de beugel doorgeroest is...

Gelukkig heb ik een handige garage en die heeft de boel vastgezet met wat tie-wraps. Zit net zo goed vast en het roest niet :Y)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

la_fusion schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 09:36:
Vziw gaat de climate control(airco is enkel handmatig) alleen aan/uit op basis van de gemeten waarde IN de auto. De buitentemperatuur heeft er niets mee vandoen.
Zit die sensor dan achter de binnenspiegel?
Ik denk dat er dus 2 sensoren niet helemaal lekker werken. De buitentemperatuur wordt overigens gemeten met het bultje onder de rechterbuitenspiegel. Misschien kun je daar eens iets mee testen met warm water of zo.
Hmm ok, ga ik daar ook eens naar kijken/mee testen.
Zijn deze dingen makkelijk zelf te fixen of moet ik daarvoor naar de garage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Climate control houdt wel degelijk rekening met de buitentemperatuur, evenals (uiteraard :P) de binnentemperatuur. Op basis daarvan wordt o.a. bepaald of de airco ingeschakeld wordt, en met hoeveel "inzet". Als het vriest (-8) zal er meer warme lucht naar binnen geblazen worden. Daarnaast wordt b.v. de recirculatie klep dichtgezet boven de 30 graden tot de auto afgekoeld is. Als de buitentemp sensor vreemde waarden geeft heeft dit inderdaad invloed op je climate control, deze gaan wel eens stuk (niet vaak) en zijn relatief eenvoudig te vervangen. Prijs weet ik zo even niet uit mijn hoofd maar meer dan 100 euro zal het niet zijn.

De achterruit/buitenspiegel verwarming hoort inderdaad automatisch uit te gaan (20 minuten als het goed is). Voorruit verwarming blijft aan staan tot dat je hem uit zet tenzij ook elektrisch, dan geld hetzelfde als voor achterruit/buitenspiegel verwarming. Maar ik schat zo dat je geen elektrische voorruit verwarming hebt gezien het een optie was die zelden tot nooit gekozen werdt.

@Hooglander, gewoon eruit slopen dat ding, kan die er ook niet uit vallen.
(voor apk etc. maakt dat allemaal niet uit)

[ Voor 8% gewijzigd door melcon op 31-10-2013 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
gwystyl schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 09:57:
[...]

Zit die sensor dan achter de binnenspiegel?

[...]

Hmm ok, ga ik daar ook eens naar kijken/mee testen.
Zijn deze dingen makkelijk zelf te fixen of moet ik daarvoor naar de garage?
De sensor aan de binnenkant zit inderdaad achter de binnenspiegel. Echter blijkt mijn verhaal dus niet helemaal te kloppen volgens melcon. Die is meer thuis in de daadwerkelijke techniek dan ik dus daar kunnen we wel vanuit gaan.

Wat betreft het testen, dat kun je zelf.. echter heb je de auto pas net gekocht en afhankelijk van de garantie/afleverpakket moet de garage het ook gewoon oplossen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

melcon schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 10:10:
Climate control houdt wel degelijk rekening met de buitentemperatuur, evenals (uiteraard :P) de binnentemperatuur. Op basis daarvan wordt o.a. bepaald of de airco ingeschakeld wordt, en met hoeveel "inzet". Als het vriest (-8) zal er meer warme lucht naar binnen geblazen worden. Daarnaast wordt b.v. de recirculatie klep dichtgezet boven de 30 graden tot de auto afgekoeld is. Als de buitentemp sensor vreemde waarden geeft heeft dit inderdaad invloed op je climate control, deze gaan wel eens stuk (niet vaak) en zijn relatief eenvoudig te vervangen. Prijs weet ik zo even niet uit mijn hoofd maar meer dan 100 euro zal het niet zijn.

De achterruit/buitenspiegel verwarming hoort inderdaad automatisch uit te gaan (20 minuten als het goed is). Voorruit verwarming blijft aan staan tot dat je hem uit zet tenzij ook elektrisch, dan geld hetzelfde als voor achterruit/buitenspiegel verwarming. Maar ik schat zo dat je geen elektrische voorruit verwarming hebt gezien het een optie was die zelden tot nooit gekozen werdt.
Duidelijk verhaal, thx. Ik heb wel redelijk lang gewacht voor mijn idee, maar ik weet niet of dat 20 min was. Als ik een beetje nadenk waar ik was toen ik hem uitzette, kan dat best minder zijn. In de handleiding staat dat hij uitgaat "na een bepaalde tijd" zonder specificatie.
la_fusion schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 10:28:
[...]
De sensor aan de binnenkant zit inderdaad achter de binnenspiegel. Echter blijkt mijn verhaal dus niet helemaal te kloppen volgens melcon. Die is meer thuis in de daadwerkelijke techniek dan ik dus daar kunnen we wel vanuit gaan.

Wat betreft het testen, dat kun je zelf.. echter heb je de auto pas net gekocht en afhankelijk van de garantie/afleverpakket moet de garage het ook gewoon oplossen ;)
Ik heb hem gekocht zonder garantie, maar aangezien het kapje tijdens de proefrit loshing verwacht ik dat ze er wel van wisten. Ik ga eens vragen of ze me in ieder geval tegemoet kunnen komen, omdat ik er nu achter kom dat het daarmee te maken kan hebben. De buitensensor kan ik nog even testen als ik hem kan vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Het is het knopje onder de rechterbuitenspiegel, valt niet veel aan te testen. Als die een verkeerde waarde aangeeft weet je genoeg ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb net een mailtje gestuurd naar de dealer met een uitleg van mijn probleem en de mogelijke oorzaak. Eens kijken of hij ons wat tegemoet wil komen of denkt "zonder garantie gekocht, bekijk het maar".

edit: net terug gebeld door de dealer: ze willen het uurloon wel voor hun rekening nemen (normaal rond de € 35 voor deze klus) als ik de sensor (à € 58) zelf betaal. In de categorie: beter dan niets, heb ik daar maar mee ingestemd. Lijkt me een redelijke oplossing voor een snelle vrij goedkope reparatie vlak na aankoop zonder garantie. Morgenmiddag wordt de nieuwe sensor geplaatst. Uiteraard hield hij zich op de terugweg vanaf het werk wel netjes :X.

[ Voor 53% gewijzigd door gwystyl op 31-10-2013 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Al wat gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik weet niet of dat over mij gaat, maar zowel: zie mijn edit :). Ik ben net terug van de garage, er is een nieuwe sensor geplaatst. Ik hoefde alleen het onderdeel te betalen, de garage nam het arbeidsloon voor zijn rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
En werkt alles nu zoals het hoort of nog niet voldoende kunnen testen? :)

Zelf heb ik inmiddels 2e hands een audio connection box weten te bemachtigen en die gaat morgen geplaatst worden. Scheelt toch weer het nodige geld met een nieuwe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@gwystyl, Ja ging over jou ;) Dat vind ik nog best wel netjes, je hebt toch zonder garantie gekocht :)

@la_fusion, ja dat scheelt en hij zal het niet minder doen als een nieuwe, als het goed is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Hij doet het inderdaad weer. De oude deed het soms ook, dus ik kijk het nog wel even aan, maar ik verwacht dat het probleem nu wel opgelost is. Ik vond het ook netjes van de garage. Ik had gehoopt op deze oplossing, maar dat hadden ze uiteraard niet hoeven doen.

Ik ga het voorlopig qua audio doen met de 6-cd wisselaar volgepropt met MP3-CD's. Ik vind het wel mooi als het dashboard zoveel mogelijk in originele staat blijft, en de ingebouwde carkit werkt goed met zowel mijn telefoon als die van mijn vrouw. Mocht ik het op den duur toch te weinig gevarieerd vinden, dan ga ik ook kijken naar een audio connection box. Ik vermaak me nu nog wel met 6 CD's shuffelen. Ik vind het alleen jammer dat ik geen titels en artiesten meer in beeld heb (en in mindere mate de coverart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Nee dat is een nadeeltje, voor de rest is het stiekem een heel fijn systeem alleen jammer genoeg niet meer van deze tijd kwa ontbreken usb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:28

Epsilon

De RS is verkocht en mag uit de topic start :).

Mogelijk dat ie hier terug komt onder een andere user ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Mooi!

Zelf inmiddels de ACB gemonteerd en werkt prima! Helaas geen iPod kabel erbij maar goed heb zelf toch geen iPod :+ Wel nog even de fout gemaakt dat hij al mijn USB sticks niet pakte omdat die niet FAT32 waren geformateerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Zet mij dan maar weer in de TS :+

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/35966519/clio%20rs/20131102_141853_klein.jpg

Leuk speelgoed, nu nog even een DB killer er in :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Cool, gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
KillaZ schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 19:16:
Zet mij dan maar weer in de TS :+

[afbeelding]

Leuk speelgoed, nu nog even een DB killer er in :)
Kijk, jij snapt hem. 8) Leuk speelgoed, veel plezier ermee! Bouwjaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
2000

Gelukkig heeft Epsilon hem echt prima onderhouden. :)
Er zijn maar weinig RS'jes in die prijsklasse met dit onderhoud.

Mocht net een dijkje over bij Kolhorn (N-H). Erg leuk rijden :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Eerste upgrade ligt al op de planning: Ophangrubber van uitlaatdemper vervangen door powerflex :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
iemand die deze clip in bezit heeft?
http://www.carkitstunter....nault_Megane_New_09-.html

Of wat raden jullie aan voor een telefoon clip voor een megane estate?

Ik heb al iets waar de telefoon 'inschuift'.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13:47
Hallo allemaal!

Nieuw in dit topic. Ik ben aan het kijken voor een nieuwe auto. Op dit moment heb ik een Peugeot 306 cabrio (1996) en deze is wel vervanging toe. Nu is het cabrio rijden me wel erg goed bevallen en daarom zoek ik daar toch weer een beetje naar. Nu heb ik mijn oog laten vallen op een Renault Mégane

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=240195362

Nu vallen mij het volgende op: Hij heeft een nieuw kenteken wat er op lijkt dat hij uit het buitenland komt.
Hij heeft geen NAP. En de kleurencombinatie is vreemd. Online heb ik nog geen blauwe mégane gezien met rode bekleding. (weet ook niet of dit mooi is)

Daarnaast in de prijs/kilometers best scherp te noemen.
Vraag me af wat jullie hiervan vinden? zou dit kunnen kloppen allemaal? Of zou deze auto mogelijk teveel hebben meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Lekkerboeie86 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 15:41:
Hallo allemaal!

Nieuw in dit topic. Ik ben aan het kijken voor een nieuwe auto. Op dit moment heb ik een Peugeot 306 cabrio (1996) en deze is wel vervanging toe. Nu is het cabrio rijden me wel erg goed bevallen en daarom zoek ik daar toch weer een beetje naar. Nu heb ik mijn oog laten vallen op een Renault Mégane

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=240195362

Nu vallen mij het volgende op: Hij heeft een nieuw kenteken wat er op lijkt dat hij uit het buitenland komt.
Hij heeft geen NAP. En de kleurencombinatie is vreemd. Online heb ik nog geen blauwe mégane gezien met rode bekleding. (weet ook niet of dit mooi is)

Daarnaast in de prijs/kilometers best scherp te noemen.
Vraag me af wat jullie hiervan vinden? zou dit kunnen kloppen allemaal? Of zou deze auto mogelijk teveel hebben meegemaakt?
"if its too good to be true, then it probably isn't ..." :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
renzo4000 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 15:47:
[...]

"if its too good to be true, then it probably isn't ..." :)
Denk dat je gelijk hebt :)

Ga me maar is richten op een zwarte die gewoon "nederlands" is met NAP.
Wel met panorama dak! Lijkt me een mooie wagen. Verder nog tips voor dit model?

EDIT:

http://www.autotrader.nl/...ak-ecc-pdc/fotos/#foto-13

Ook best leuke wagen. Alleen die trekhaak :N
Heb volgens mij door dat de modellen van 2006 of hoger net een tikkie anders zijn.. Is dat wel een groot verschil om rekening mee te houden?

http://www.autotekoop.nl/...r-xenon-1e-2165160/photos
Iets boven budget, maar wel erg mooie uitvoering zo lijkt het..

Die blauwe houd me toch wel erg bezig.
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=240195362 Misschien toch gewoon is gaan kijken. Maar wil niet verliefd worden op een rampwagen. Dus ben extra voorzichtig.. Wellicht kan ik hem bij mijn garage is laten bekijken voor ik hem echt aanschaf. Prijs is best wel aantrekkelijk, maar nogsteeds weet ik niet of ik blauw met rode bekleding nou mooi vind ik..

Naja het heeft geen haast, maar wel leuk om na jaren is naar iets anders te kijken. Alle tips zijn verder welkom :)

[ Voor 59% gewijzigd door Lekkerboeie86 op 07-11-2013 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
De blauwe is wel een officiële renault kleur, die zie je inderdaad niet zoveel maar is verder niets mis mee
(mooie kleur zelfs). Ik denk dat het inderdaad een import is, waarschijnlijk duitsland, daar komen dit soort kleuren combos vaker voor. Deze tint rood heb ik nog niet eerder gezien en vraag me af of het origineel is, het lijkt er wel op gezien dat alles mee bekleed is (deurpanelen, stuur, etc.). De modellen van 2006 zijn inderdaad een nieuwe fase en verschillen op wat details van de eerste fase. Techniek is wel beter dus als een 2006+ model binnen bereik ligt dan zeker daarvoor gaan.

Trekhaak kun je er natuurlijk altijd weer af trekken, zo te zien zit deze ook niet door de bumper heen dus je blijft ook niet met een gat zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Okej! Dankje voor de reactie. Ben wel benieuwd naar die blauwe. Valt prima binnen budget. Krijg denk nog 1200 terug voor mn ouwe Peugeot. Geen NAP vind ik wel een klein bezwaar. Hoop volgende week tijd te hebben om is te gaan kijken. Ondertussen speur ik internet af. Vind een Mégane cabrio een leuk model. Maar ik snap dat smaken verschillen..

Zal me richting op een model van 2006 of jonger. En minder dan 100.00 kilometers. En Max 8000 vraagprijs. Na inruil auto rond 6500.- betalen lijkt me niet verkeerd voor zo'n luxe auto. Of ik moet wat nadelen over het hoofd zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Nee hoor, zijn hele fijn cabrio's, vrij luxe, zeker comfortabel, iets minder geschikt om snel bochtjes mee te pakken zou je wellicht als een nadeel kunnen zien. Dat is wel iets wat je zal opvallen t.o.v. je 306, aan de andere kant daar koop je geen cabrio voor en het comfort is veel hoger in de megane. Dat staat er dan weer tegenover.

Gezien het vrijwel zeker een import is wordt een sluitende NAP onmogelijk, hooguit vanaf moment van import. Hoeft niet direct een bezwaar te zijn maar zou wel even onderzoek doen, naar de reputatie v/h bedrijf wat de auto aanbied en of je wat kan vinden over de auto zelf. Als je er dan verder een goed gevoel bij hebt en je bij inspectie verder geen rare dingen vind die conflicteren met de geclaimde km. stand dan kan het prima. Uiteraard wel even iemand meenemen die ook verstand heeft v/d techniek en daar dan ook naar laten kijken. Sowieso is dat handig om een objectief iemand mee te nemen, mischien wordt je zelf wel binnen 6 seconden verliefd op de auto ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Ben een rustige rijder. Dus heel sportief hoeft hij niet te zijn. Lekker touren maakt me een stuk minder gestresst en gehaast. Mocht er een andere auto komen gaat hij eerst bij mn garage op de brug. Zelf geen verstand ervan. En een verkoper zal niet altijd de waarheid spreken. (maar ook niet altijd liegen hoor!) dus wel fijn om een neutrale vakman te laten beoordelen. Zal dit topic wel blijven volgen. En laten weten of en welke beslissing ik heb gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Ik was ook een rustige rijder......

Totdat ik een RS kocht :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Tipje, google even op Vaartland. Daar gaan niet al te beste verhalen over rond...

En echt wat al genoemd is, als het te mooi is om waar te zijn (daarom meld je je ook hier volgens mij?), dan is het dat ook vaak.

Ik zou bij de zwarte bij PeKa zeist gaan kijken. Aangesloten bij een Bosch Car Service en dat biedt net even wat meer als een doorverkoper (vaartland) of handelaar (die zilveren in Apeldoorn).

Succes! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
KillaZ schreef op donderdag 07 november 2013 @ 12:58:
Ik was ook een rustige rijder......

Totdat ik een RS kocht :+
Ik zal eerder een RS kopen omdat die beter bij mijn rijstijl past. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Mochten er overigens nog Clio rijders hier zijn die niet zo van de andere fora zijn.. hier staat mijn winterbanden + velgen zet oa te koop :)
http://www.clioclub.nl/viewtopic.php?f=24&t=19254

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Joopieboy schreef op donderdag 07 november 2013 @ 20:25:
[...]

Ik zal eerder een RS kopen omdat die beter bij mijn rijstijl past. :$
Zo'n mismatch heb ik hier nu ook in de leaser. :+

Het RS-virus raak je nou eenmaal mee besmet en na twee RS'en komt er t.z.t. vast wel weer een ipv de Twingo II :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ik heb er notabene nog geen een gehad, wel een aantal keer mee gereden. :P Zo liep ik vandaag een 106 GTI te pesten, en rotondes gaat best goed volgens het boekje met een voorwielaandrijver dwijlen op 17 inch met Pirelli P Zero Nero's maar toch. Ik mis dat strakke stuurgevoel wel he. :+

Koppel edg is geen straf met de diesel maar ach, je snapt me wel. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Een 106 GTI pesten? Liep die te slapen ofzo :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Haha, ik wou net zeggen.
Voor jaren terug toen ik nog de RS182 had, had de buurman een 106 GTI. Op een zonnige zomeravond even gaan 'spelen' en die krengen zijn vlot hoor. Pas boven de 160 liep ik echt serieuzer uit op hem...

Je hebt wel een bak meer koppel waarschijnlijk?

Als je nog een puike R26 wil? Deze van een clublid staat te koop:
http://www.marktplaats.nl...6&previousPage=mympSeller

Ik denk alweer, shit ik wil weer een R26. Tis alleen een beetje prijzig als tweede auto vs de Twingo nu qua vaste lasten...

[ Voor 38% gewijzigd door adinsx op 08-11-2013 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Precies, kwa koppel kun je op korte stukjes mischien nog wat betekenen maar sneller hoeken dan een 106 gti op een rotonde? Dan moet je toch wel serieus speelgoed meebrengen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Ik merk nu met mijn RS dat ik ook wel vaker uitgedaagd wordt. Of als ik gewoon rustig 130 rij dat ze blijven kijken of zo.. maar kan ook zijn dat ik dat denk :+

Heb wel al gemerkt dat ik op sommige moment nog wat onderstuur had maar dat was dan in een wat nattere situatie, haakse bocht en hoge snelheid :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
adinsx schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 08:54:
Haha, ik wou net zeggen.
Voor jaren terug toen ik nog de RS182 had, had de buurman een 106 GTI. Op een zonnige zomeravond even gaan 'spelen' en die krengen zijn vlot hoor. Pas boven de 160 liep ik echt serieuzer uit op hem...

Je hebt wel een bak meer koppel waarschijnlijk?

Als je nog een puike R26 wil? Deze van een clublid staat te koop:
http://www.marktplaats.nl...6&previousPage=mympSeller

Ik denk alweer, shit ik wil weer een R26. Tis alleen een beetje prijzig als tweede auto vs de Twingo nu qua vaste lasten...
Ik wil die stoelen wel.... :9~ O+

Mijn to do lijst voorlopig:

- Headunit en speakers vervangen
- ITG filter er in
- Ophanging uitlaat checken en vervangen door Powerflex
- Dogbone Powerflex
- Hardheid Koni Geel afstellen (Vriendin vindt hem veel te stug >:) )
- Ander stuurtje (orignele stuur is gecoat en is veel te glad --> Aftermarket stuur er op)
- Andere stoelen (Hoewel ze er voor 270k km prima uitziet, wil ik kijken of ik iets lager kan zitten. Dit is op Cliosport goed aangegeven door mensen die Recaro's er in hebben gezet)

Genoeg te doen dus :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Was ook goed nat en kennelijk durfde hij niet volle bak op de binnenste baan (ik had de buitenbaan gelukkig) maar ook na de rotonde trok ik hem langzaam maar zeker wel weg hoor. :) Koppel ftw. *O*

En nette RS zeg, eerst eens mijn dieselstoof zien kwijt te raken.:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Oh en de uitlaat checken, er is weinig "stealth" aan deze KTR stealth exhaust :+

Zal wel een pakking of de uitlaatophaning zijn. Van buiten de auto is het allemaal vrij tam (tot 5k) maar binnenuit resoneert het behoorlijk van 3 tot 5k.

We gaan het zien :)

Oh ja en Thx @ Joopie :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Zithoogte in een clio 2 RS is inderdaad net wat te hoog.

@la_fusion, als je onderstuur hebt ga je niet hard genoeg :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Huh, onderstuur door niet hard genoeg te gaan? Mijn bocht werd te ruim doordat de voorwielen te weinig grip hadden.. of bedoel je dat ik zo hard moet gaan dat ik even de kont om schud? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Lift off understeer denk ik dat hij bedoelt: Oftewel: Gas geven jonguh!

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Haha :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
la_fusion schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 10:59:
of bedoel je dat ik zo hard moet gaan dat ik even de kont om schud? :P
O-)

Wat Killaz, lekker de bocht in gooien en dan ietsjes gas liften en wachten tot de kont omkomt :9

even zonder gekheid, probeer dat niet op de openbare weg, op de grens worden ze nogal giftig ;) zou niet leuk zijn als we hier een berichtje lezen dat die wat korter is geworden :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Haha duidelijk :+

Nee op de openbare weg betekend het voor mij dat ik gewoon rustiger aan moet doen ;) Wil het nog wel ooit eens proberen op een circuit of met een rijvaardigheidstraining. Sowieso is het nu nog vooral de auto beter leren kennen(schakelmomenten etc op geluid). Het is toch weer wat anders rijden omdat je laat in de toeren nog een behoorlijke duw in de rug extra krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Ja als de nokkenas verstelling in werking treed is het net of je een turbo duw krijgt, dat is wel leuk!
De CRS (http://www.clubrenaultsportives.nl/) organiseert 1 keer per jaar een verhoogde rijvaardigheidstraining op het circuit van Assen. Dit houdt in van 1 tot 3 rijden met instructie en vanaf 3 uur vrij rijden. Er is tijdens de instructie een scheiding tussen beginners en gevorderden en op deze dag zijn stuntpiloten niet welkom.

Dus wellicht iets voor jou?

(ik doe al 7 jaar mee :) )

[ Voor 3% gewijzigd door melcon op 08-11-2013 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Ja daar had ik al naar gekeken(ook al eens eerder met mijn MR2) maar goed ik moet nog even wachten tot die weer is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
In Oktober komt die weer, precieze datum zal begin februari bekend worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Met inmiddels een aantal Rs'jes hier is het tijd voor een GOT meet, niet? :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Ja inderdaad, waarom niet O-)

Alleen een mooie lokatie vinden die voor iedereen een beeetje bereizen is :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dan moet ik ook maar snel een RS gaan kopen. :P Of ik moet met mijn Renault dieselstoof langs mogen komen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
KillaZ schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 10:12:
Zal wel een pakking of de uitlaatophaning zijn. Van buiten de auto is het allemaal vrij tam (tot 5k) maar binnenuit resoneert het behoorlijk van 3 tot 5k.
Ik had bij mijn RS182 de middendemper er tussenuit gesloopt. Ding schreeuwde het uit boven de 4500 tpm. Daaronder net iets meer geluid, maar nog beschaafd. Héérlijk.

Video'tje daarvan:

Bij een turbo-auto klinkt het alweer heel anders. Mijn R26 had weer wel een middendemper (anders verdwijnt de turbofluit), maar de achterdemper was foetsie voor een rechte buis.

In een parkeergarage klinkt dat zo:

*beetje bass-geluid heb je nodig om het lekker te horen*

On-road:

De huidige klinkt ehh.. niet. :+ :P
Op het turbofluitje na.

[ Voor 3% gewijzigd door adinsx op 08-11-2013 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Porno! :D Man dat klinkt lekker. _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
adinsx schreef op donderdag 07 november 2013 @ 19:21:
Tipje, google even op Vaartland. Daar gaan niet al te beste verhalen over rond...

En echt wat al genoemd is, als het te mooi is om waar te zijn (daarom meld je je ook hier volgens mij?), dan is het dat ook vaak.

Ik zou bij de zwarte bij PeKa zeist gaan kijken. Aangesloten bij een Bosch Car Service en dat biedt net even wat meer als een doorverkoper (vaartland) of handelaar (die zilveren in Apeldoorn).

Succes! :)
Dankje voor de waarschuwing voor Vaartland. Ik ben is gaan googlen en op autoweek.nl komen ze er ook niet zo lekker uit. Het is wel een redelijk groot bedrijf met veel filialen. Dus dat er ook wel eens wat mis gaat kan ik me dan voorstellen.

Voor mij toch genoeg reden om maar niet te gaan kijken daar. Hopelijk komen er snel wat meer opties op de markt. Wil eigenlijk liever een 1.6 vanwege het verbruik. Mijn Peugeot haalt nu 1 op 12 met bijna alleen maar snelweg. En als het iets zuiniger kan dan graag :)

Wordt vervolgd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Een 2 liter zal niet veel meer verbruiken als de 1.6 op de snelweg, een 1.6 moet wat harder werken op de snelweg. Als je niet veel files tegenkomt zou ik lekker voor een 2.0 gaan shoppen, verbruik daarvan ligt tussen 7.0 en 8.0 op de 100 als je op spritmonitor kijkt. Lijkt me best acceptabel en het cruist een stuk fijner (minder schakelen) en dat is wat je wil in een cc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Zeker... het is een gemis wat dat betreft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Daar kan ik heel goed inkomen. :+ Weet je trouwens of jouw auto een beetje goed is terechtgekomen trouwens? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 18:03
adinsx schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 14:50:
Zijn inderdaad de originele GT wielen en ja, ik krijg er ook nog altijd geen genoeg van.
[afbeelding]

Nog altijd erg blij met de leaser dus ;)
Dat lijkt de parkeeplaats bij de appie in Duiven wel??
Als je me mooie blauwe gt-line tegenkom zwaaien we dan de volgende keer even als tweakers onder me kaar?? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 16:10
Fijn, een of andere onverlaat heet de antenne van mijn Clio afgeschroefd en meegenomen.
Hoe triest ben je dan. :(

Zonder antenne werkt hij ook, dus zou het ook zo kunnen laten. Kunnen ze niets jatten/slopen ook. Maar ja, bereik is niet 100%. Als ik er een nieuwe opschroef zullen ze die ongetwijfeld ook binnen no-time er weer af jatten. Een vaste antenne kunnen ze afbreken en de antenne vastlijmen oid is ook geen optie aangezien die er af moet als ik door de wasstraat ga. Wat een ellende. Goed begin van de week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Vanochtend een kleine 'oeps' ervaring gehad.... we hebben onze Laguna nu twee weken, en na de afvulbeurt bij de garage was gisteren eigenlijk de tweede normale tankbeurt aan de beurt. Omdat ik graag wilde weten hoe betrouwbaar de dagteller / verbruiksmeter is, zei ik gisteren tegen mijn vrouw dat ze niet hoefde te tanken toen de auto aangaf dat hij op het minimum niveau zat. Ik had zoiets van "dan heb ik nog 10 liter, ofwel ongeveer 180 km".

Eenmaal thuis gekomen gaf de auto aan dat er zo'n 66,8 liter gebruikt was. Toen ik vanochtend ging tanken, bleek er toch 69 liter in te passen :X :X. Ik had wel 1245 km afgelegd, dus Zuid-Frankrijk op één tank behoort tot de mogelijkheden :).

Wanneer gaan jullie meestal tanken? Ik denk dat ik toch maar iets eerder naar de pomp ga dan bij >65 liter gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Over het algemeen ga ik alleen bij mij in het dorp bij dezelfde pomp tanken. Een reis woon-werk-woon is zo'n 125 km op dit moment en meestal ga ik, als de boordcomputer aangeeft minder dan 150 km te kunnen rijden ga ik tanken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Met de Laguna ging ik tanken op het moment dat de meter op het rode streepje stond. Dat is nog ruim voordat het JE MOET TANKEN-lampje aansprong. Ging meestal zo'n 65 liter in (70 liter tank volgens het boekje, was een 2.2dCi).

Met de Focus tank ik op hetzelfde moment. Gaat dan zo rond de 40 - 45 liter in (55 liter tank). En dat is dus 2x per week op dit moment. Als dit zo blijft moet ik echt een diesel gaan kopen :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@gwystyl, zie pausebreak, je hebt 65 liter tank + 5 reserve (dus 70). Het lampje springt aan wanneer je de reserve aanspreekt (5 liter resterend). Met 69 liter getankt zat je aardig dicht bij 0 trouwens, ook al gaat er in je vulhals ook ongeveer 1 tot 1,5 liter tot die afslaat.

Daarover gesproken, ik zat met de clio ook aardig in de buurt, 45,4 liter getankt terwijl er een 45 liter tank in hoort te zitten. De meter stond wel op de bodem trouwens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Zelfde met de Caddy op het werk, aan komen rijden met de meter op 0, kennelijk een 80 liter tank maar wel 81 liter getankt. :X

Dan voel je je wel stom haha. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@PauseBreak: de vorige tankbeurt heb ik vrij snel nadat het 'mininum niveau' lampje aan ging getankt, en toen ging er 56 liter in. Dat leek me nogal ver van de 68 die in het instructieboekje staat, dus ben ik deze keer wat langer doorgereden.

@melcon: ik heb het idee dat hij al aanspringt op het moment dat er nog 10L in de tank zit (als ik de boordcomputer moet geloven).

Ik tankte met mijn vorige auto meestal om de 5 à 6 werkdagen. Ik tank wel vaak bij dezelfde pomp en top hem bijna helemaal af, dus misschien heeft dat me nu net gered O-). Komende tijd maar eens in de gaten houden welke getallen de boordcomputer aangeeft en waar het in de praktijk op neer komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Op dat gebied de boordcomputer niet geloven, dat is een berekende waarde, dus die houdt geen rekening met of er wat in de vulhals zit en is ook niet 100% precies. Dus daar kan inderdaad een afwijkende waarde inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
thefox154 schreef op zondag 10 november 2013 @ 23:10:
[...]

Dat lijkt de parkeeplaats bij de appie in Duiven wel??
Als je me mooie blauwe gt-line tegenkom zwaaien we dan de volgende keer even als tweakers onder me kaar?? :9
Haha, de blauwe GT-line met welk kenteken? Normale 17" GT wielen? Of 16" dCi?
300m bij me vandaan woont ook nog iemand met een blauwe GT-line (met GTbadges) op de 18" wielen zoals ik ze ook heb. Wij kennen elkaar inmiddels, maar er rijden nog vier blauwe GTlines in de omgeving van Duiven.

mini-meet... (hij zag me bezig met de auto wassen vanaf de Heilweg en waaide even langs :+ )
Afbeeldingslocatie: http://i263.photobucket.com/albums/ii158/adinsx2/Gtline130/20130831_164626.jpg
Joopieboy schreef op zondag 10 november 2013 @ 17:12:
Daar kan ik heel goed inkomen. :+ Weet je trouwens of jouw auto een beetje goed is terechtgekomen trouwens? :)
Ik probeer ze te volgen.
Mijn Clio RS182 kocht ik in Aalsmeer. 3,5 jaar later verkocht aan iemand uit Vogelenzang. Hij had de Clio een jaar later weer te koop staan, en verkocht hem daarna nog eens een jaar later.
Sinds de zomer rijdt de Clio in de buurt van Franeker. Wie er mee rijdt weet ik niet (niet op een forum vindbaar), maar hij is laatst wel gespot door een AW-forumlid:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/K39uVaQ.jpg?2

De Mégane heb ik in april verkocht aan iemand uit Rockanje. Compleet andere kant van het land dus.
Het is een absolute liefhebber, maar niet actief op fora. Zo nu en dan spot een RTC'er of AW'er de auto.
Die wordt nog altijd met liefde verzorgd gelukkig. 8)

Afbeeldingslocatie: http://i170.photobucket.com/albums/u246/Cleaned_Clio_16v/20130817_130805.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i170.photobucket.com/albums/u246/Cleaned_Clio_16v/20130817_130752.jpg

Ik hoop de auto nog eens op een meeting te zien. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Gaaf zo dat blauw met die velgen! :D Echt geen straf om daarmee rond te rijden. 8)
En leuk als je auto's naar een liefhebber gaan, heb je toch wel eer ervan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Gisteren bij deze auto gekeken: http://www.autotekoop.nl/...r-xenon-1e-2165160/photos

Erg mooie auto. Voor mn Peugeot kon hij 800.- inruil geven. En er kwam nog rijklaar maken bij voor 500.-
Helaas zaten er wel 2 gaten in het leer achterin van een kinderzitje.. Dat vond ik erg zonde. Al met al toch een pittig prijskaartje. Maar wel een hoop luxe.

Na contact met mn vaste garage kreeg ik het advies om er is goed overna te denken. Hij gaf duidelijk aan dat deze auto in onderhoud erg prijzig kan zijn. En dat een Peugeot mogelijk meer betrouwbaar is en goedkoper in het onderhoud. Dat kan natuurlijk zo zijn, maar een 2e hands auto kan je natuurlijk ook geluk mee hebben. Moet wel zeggen dat ik van mijn Peugeot erg veel plezier heb gehad. Nog lang geen beslissing zover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Een Peugeot is net zo complex als een Renault. Ook net zo onhandig om aan te werken, dus daar zou ik me niet al teveel zorgen over maken.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
PauseBreak schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 12:51:
Een Peugeot is net zo complex als een Renault. Ook net zo onhandig om aan te werken, dus daar zou ik me niet al teveel zorgen over maken.
Jaa dat vermoeden heb ik ook. Maja hij gaat wel bij hem in onderhoud dus vraag ik graag naar zijn ervaringen. Uiteindelijk neem ik zelf een besluit. Maar het is niet verkeerd om rond te vragen. Verder zit ik ook naar een fase 1 model te kijken gezien de prijs. Maar kreeg hier het advies om daarvoor niet te kiezen als er budget voor een fase 2 was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Phase 2 modellen zijn inderdaad gemiddeld genomen betrouwbaarder. Minder kinderziektes, betere electronica. Als het kan, altijd een phase 2 kopen.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Sterker nog, Peugeot heeft zijn kwaliteit nog steeds niet voor elkaar, het is al minder als het begin van het 407 tijdperk maar het is nog lang niet op het niveau van Renault van na 2005. Dat is ook goed terug te zien in b.v. de ADAC pech statistieken.

Zoals pausebreak zegt, zou ik me daar niet druk over maken, als je budget hebt ga dan zeker voor een fase 2 kijken. Deze zitten gewoon beter in elkaar (Renault is begonnen met commitment voor kwaliteit in 2004, de 1e vruchten hiervan waren in 2005 al meer dan duidelijk zichtbaar).

De auto waar je bent wezen kijken ziet er netjes uit maar zou wel proberen om te regelen dat de stoelbekleiding vervangen wordt waar de gaten inzitten. Dat mag wel gezien de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Bedankt voor alle reacties weer :) ik blijf rond snuffelen op de websites. Wil ook zeker een keer een proefrit maken. Verder ook leuk om gebruikers reviews te lezen op autoweek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Vergeet in je zoektocht niet om te kijken op Gaspedaal.

Nee, merp!

Pagina: 1 ... 12 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.