Het grote Renault topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 26 Laatste
Acties:
  • 147.828 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 18:03
adinsx schreef op maandag 11 november 2013 @ 15:17:
[...]

Haha, de blauwe GT-line met welk kenteken? Normale 17" GT wielen? Of 16" dCi?
300m bij me vandaan woont ook nog iemand met een blauwe GT-line (met GTbadges) op de 18" wielen zoals ik ze ook heb. Wij kennen elkaar inmiddels, maar er rijden nog vier blauwe GTlines in de omgeving van Duiven.

mini-meet... (hij zag me bezig met de auto wassen vanaf de Heilweg en waaide even langs :+ )
[afbeelding]
Ja de kleur komt steeds vaker voor, ik roep al tijden dat niemand blue malte moet bestellen >:) Ik ben waarschijnlijk een van de vier die je ziet rijden. Heb de standaard 17" gt-line velgen uit 2012 erop zitten. Mijne is badge-loos en al ruim twee maanden niet gewassen. Dus makkelijk te herkennen aan de zwarte achterklep :9 (xx-ZHX-2)
Zal een dezer dagen de Duif is even onveilig maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:53
Mwoah die blue malte zie ik behoorlijk veel rijden eigenlijk :) ... Orange Cayenne in de GT line estate zie je (gelukkig!) nagenoeg niet rijden, ik denk dat ik het welgeteld 3x heb gezien in 3 jaar en 110.000 km verder.

Toen ik mijn megane bestelde 3,5 jaar geleden heb ik specifiek gekozen voor Orange Cayenne (meerprijs voor deze lak) omdat ik eens wat anders wilde dan zwart / grijs / blauw. Daarnaast heb ik toen "uit de brochure" voor het GT line pakket gekozen evenals de EDC automaat (dus ook niet mee gereden) omdat ie er toen nog niet waren.

Dat is een goede keuze geweest (op wat probleempje met de koppeling na op dit moment, maar daar wordt aan gewerkt) want dat maakt mijn auto nog een beetje uniek tussen al het megane geweld. Mijn god, wat zie je veel van die krengen rondrijden!

Let er maar eens op als je straks bijvoorbeeld terug rijdt van het werk hoeveel je er kan tellen binnen 5 minuten.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09 14:17
Ja dat is echt bizar, het zijn bijna vw golf taferelen :o :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-06 13:13
Haha, het is bizar hoeveel je er kan tellen inderdaad. Daarom nam ik ook geen zwart of blauw. Hoewel je wit ook al steeds meer ziet. Gelukkig nog niet met de 18" wielen, maar zoals ik al zei, zodra de winterset er onder gaat rij ik ook in zo'n "dozijn-bak". *geen zin in... :p*

@thefox
Ah, kom jij dan niet regelmatig over de Eltensestraat of die straat bij de Candea's? Ik herken je kenteken namelijk. (Ik kijk bijna altijd naar het kenteken van een auto overigens).

@Renzoo
EDC inmiddels gefixt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:14
Op dit moment denk ik meer aan die auto dan aan mn vriendin.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Helaas nog niet, de onderdelen moeten nog uit Frankrijk komen...

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
adinsx schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 16:13:
Haha, het is bizar hoeveel je er kan tellen inderdaad. Daarom nam ik ook geen zwart of blauw. Hoewel je wit ook al steeds meer ziet. Gelukkig nog niet met de 18" wielen, maar zoals ik al zei, zodra de winterset er onder gaat rij ik ook in zo'n "dozijn-bak". *geen zin in... :p*

@thefox
Ah, kom jij dan niet regelmatig over de Eltensestraat of die straat bij de Candea's? Ik herken je kenteken namelijk. (Ik kijk bijna altijd naar het kenteken van een auto overigens).

@Renzoo
EDC inmiddels gefixt?
Nope, dat is iemand die volgens mij op de venus woont. Daar staat een 100% copy van mijn auto :X Die hoek van Duiven kom ik eignelijk nooit.
Maar als je de zhx-2 reeks door de kentekenchecker gooi krijg je allemaal megane's eruit en ook veel gt-lines. Zullen vast allemaal door Bochane afgeleverd zijn dus zullen veel in onze regio rondrijden. Per ongeluk ooit het verkeerde kenteken doorgegeven aan de dekra, en die kwamen met het verkeede kenteken ook op een blue malte gt-line uit :9

Afgelopen weekend overigens de tweede vage storing. Nabij Kassel duitsland in eens olie melding :X Had niet veel rare dingen met de auto uitgehaald. Gewoon 150 op de cc en rollen. De megane heeft er net 22k opstaan dus leek me wat vroeg om nu al over olie te gaan zeuren. Op bestemming zat er toevallig een Renault dealer onderaan de afrit. Deze beste man had volgens mij nog nooit een key less entry gezien. Eerst kreeg hij hem niet open, en toen niet aan :X :X
Maar ja, peilstokeruit, zag er prima uit. Garage toch maar een litertje olie bij gegooid. Peilstok nog steeds exact hetzelfde. Duitser stond heel vreemd te kijken, ik ook een beetje. Nog maar een litertje erbij, peilstok nog steeds hetzelfde.. Volgens de beste man moest ik met 2 liter extra olie NL in ieder geval wel halen >:) Melding is ook nog niet terug geweest... En voor 8 euro 2 liter olie lukt je volgens mij in nl niet.

Wel slecht overigens dat ze een nieuwe auto afleveren zonder even ergens een flesje olie te verstoppen

[ Voor 31% gewijzigd door thefox154 op 12-11-2013 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:18
Zomaar even 2 liter in een warme motor doen zou ik ook mijn twijfels bij hebben....wat doet de peilstok nu dan?

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
thefox154 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 23:09:
[...]
Wel slecht overigens dat ze een nieuwe auto afleveren zonder even ergens een flesje olie te verstoppen
Het is geen vw :P ;)

In principe hoef je tussen beurten door niet bij te vullen, zou je dat wel moeten dan heb je of een uitzondering of er klopt iets niet. Ik zou eerst maar eens gaan peilen of je oliepeil nu niet boven max zit, er lukraak 2 liter bij warme motor bij gooien is inderdaad niet verstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:14

RvL

Vreemd inderdaad dat er zomaar 2 liter olie bijgegooid wordt, die de garagist ook nog eens nergens terug ziet. Heeft ie zowel de oude warme olie als de nieuwe wel de kans gegeven om in 't carter te komen door een paar minuten te wachten?

Ik heb bij mijn vorige Mégane welgeteld 1 keer olie bij moeten vullen tussen de beurten. Geen idee waarom tussen die twee beurt wel en bij de andere niet.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
Haha ja melcon, de passat cc kon elke 10k wel een litertje gebruiken :+ Die heeft dat mooie opruimvakje waar die fles precies inpast. Die was ik bij de megane ook aan het zoeken lol.
Hij heeft hem inderdaad wel even laten draaien, een bak smerige koffie met me gedronken en daarna opnieuw gepeild en de tweede liter toegevoegd. Dit zal wel voor het carter verhaal zijn?

Ik zal hem van het weekend nog eens controleren, kijken wat er nu aangegeven wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Bizar dat er zo twee liter in kon. Meestal is tussen min- en max-teken op de peilstok 1 liter of maar een halve verschil.
Hier nu 9,5k gereden in iets meer dan drie maanden en het oliepeil is net 1mm gezakt. Snort prima dat nieuwe 1.2 TCe130 blokje.

Volgende week maandag gaat ie wel even naar de garage voor wat garantiewerk. Panoramadak trilt een klein beetje met deze kou op een klinkerweg.
De achterklep raakt héél lichtjes de achterbumper en aangezien ik de auto vaak was stoor ik me er telkens aan. Het is wel weg te poetsen, maar klep moet gewoon even iets hoger, of bumper iets lager...

En de aircoleiding die voor het motorblok langs ligt, ligt te hoog en raakt de binnenkant van de motorkap. Die leiding moet dus even een stukkie zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Clio inmiddels op 20k, oliepeil ook nog nauwelijks gezakt (1.5 dci) en voor de rest geen rare dingen, geen rammels, geen problemen, gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
de 1.5dci-tjes verbruiken sowieso nagenoeg geen olie, dat zijn gewoon erg goede en zuinige naaimachientjes :)

Tip: direct na het starten kan je door de boordcomputer knop in te drukken digitaal zien hoeveel olie er in je auto zit (althans, bij mijn 2010 megane). Uiteraard niet zo accuraat als een peilstok, maar indicatief prima middel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
Jups dat heeft mijn Clio 3 RS nu en mijn Clio 2 phase 2 uit 2002 ook al. Als je de auto start komt er te staan 'oil ok' en als je dan op het knopje of de knopjes op de richtingaanwijzer drukt krijg je 'grafisch' te zien hoe het oliepeil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Dat kon de megane vanaf '97 al. Als je de motor start krijg je een set blokjes te zien met het oliepeil. ;)

Zowaar nog redelijk betrouwbaar ook, best bijzonder voor een Renault uit die tijd :P

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Zal eens kijken of de clio dat ook doet, volgens mij niet. Had wel al in de handleiding gelezen dat er alleen lampje gaat branden als het peil bijna op minimum zit dus het is niet geheel informatie/waarschuwingsloos.

De laguna doet inderdaad ook die bolletjes/blokjes, die verbruikt trouwens ook niets tussen de beurten door en dat met inmiddels 308000 km achter de wielen 8)

Clio 3 RS en megane 2/3 RS verbruiken wel meestal wat olie dat je een beetje moet bijvullen. Maar goed, dan heb je het over 8000 toeren dan wel een flinke turbodruk dus niet geheel onlogisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Mijn RS doet waar hij zin in heeft: De ene keer 2 bolletjes onder max, de andere keer alle bolletjes.

Ach, net 6 liter alvast besteld voor 28 euro, dus er gaat gewoon 1 liter achterin. die andere 5 is alvast voor het beurtje.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Die van jou zou nog wel mee moeten vallen kwa verbruik, zou wel even uitgaan v/d peilstok. De ervaring die ik met mijn 2RS had was dat de hoeveelheid bolletjes zeer sterk beinvloed worden door de helling v/h wegdek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Oh zou ook kunnen hoor, peilstok blijft gewoon prima op niveau. (niet bijgezet zie ik nu :) )
Overigens zit er al 286k op de klok he, dus hij mag best iets verbruiken.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Nog niet eens ingereden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Wel joh, ik wacht al op de nokkenasverstelling, dan klinkt hij tenminste als een diesel :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-09 08:31
Zeg melcon, meld die Laguna eens aan voor klokje rond :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
haha, ja dat kan ik best eens doen :D

Eerst dit er even inklussen:
Afbeeldingslocatie: http://www.clubrenaultsportives.nl/joomla3/images/dikkestoelen.JPG

paar weken geleden op de kop getikt voor een zeer schappelijke prijs 8)

(uit de lag 3 GT, incl. stoelverwarming)

Gaat nog wel even duren, gaat wel wat tijd inzitten :)

(mischien dan gelijk maar wachten tot na de apk, dan gaan ze ook zeker weten geen aanmerkingen vinden O-) )

[ Voor 23% gewijzigd door melcon op 13-11-2013 20:49 ]

• dmstr
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-09 17:41
* meldt

Vanaf komende zaterdag:
Afbeeldingslocatie: http://i669.photobucket.com/albums/vv56/TheMstr/Photo09-11-13145921_zpsd89db95f.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i669.photobucket.com/albums/vv56/TheMstr/Photo09-11-13145927_zps3e48bb8b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i669.photobucket.com/albums/vv56/TheMstr/Photo09-11-13145930_zps8706403b.jpg
Binnenkort hopen op een dag mooi weer, zodat ik de buitenkant en binnenkant lekker kan wassen.
Want de sierstrips kunnen wel wat liefde gebruiken.
En nog wat kleine mods aan de binnenkant doen.

[ Voor 22% gewijzigd door dmstr op 14-11-2013 12:10 ]

• Lekkerboeie86
Woensdag proefrit in de zwarte Mégane cabrio uit 2006 http://vl.autotrack.nl/co...368203&aanbieder_id=48731

Er is nog geen besluit. Maar de proefrit kan geen kwaad. Dit model auto lijkt me heerlijk om dagelijks mee te rijden. Wel een pittig prijskaartje.. Nog tips op of aanmerkingen? Tot nu toe veel gehad aan jullie advies :)

• melcon
Kijk even of die carkit zonder schade te verwijderen is, voor de rest lijkt het mij op het oog een hele nette auto. Even kijken wanneer de distributieriem & multirem voor het laatst gedaan zijn.

dmstr, nice, nog grote poets plannen dan? Of gewoon alleen ff wassen...

• dmstr
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-09 17:41
Melcon:
Ja, poetsplannen. Gewoon even snel rondje Autoglym SRP + PB's EX-P denk ik.
En dan even Rain-x op de ramen, plastic aan de buitenkant even voorzien van een laagje PB's Trim Restorer.
En nog wat kleine plannen qua interieur. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Gaat goed komen dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Lekkerboeie86 schreef op donderdag 14 november 2013 @ 12:53:
Woensdag proefrit in de zwarte Mégane cabrio uit 2006 http://vl.autotrack.nl/co...368203&aanbieder_id=48731

Er is nog geen besluit. Maar de proefrit kan geen kwaad. Dit model auto lijkt me heerlijk om dagelijks mee te rijden. Wel een pittig prijskaartje.. Nog tips op of aanmerkingen? Tot nu toe veel gehad aan jullie advies :)
Nog even naar de historie van eigenaren gekeken voor je.

Aantal Eigenaren tot nu toe: 2
Datum eerste toelating NL: 22 juni 2006
APK verloopdatum: 22 jun 2014
Import auto: Nee

Huidige Eigenaar

Type Eigenaar: (erkend) bedrijf
Eigenaar van: 07 september 2013
Dagen Eigenaar: 70
Eigenaar tot: heden

Eigenaar 1

Type Eigenaar: Particulier
Eigenaar van: 22 juni 2006
Dagen Eigenaar: 2634
Eigenaar tot: 07 september 2013

Jij zou de tweede eigenaar (als we het bedrijf niet mee tellen) kunnen worden. Lijkt me dus prima.
Als je de zesde was geweest had ik vraagtekens erbij gezet want dan kan er iets met de auto aan de hand zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Bedankt voor het opzoeken! Ben benieuwd woensdag. Heb ook een aankoop keuring afgesproken. Niet dat dat alles zegt. Maar die zien meer dan ik. Het is een fijne garage en echte vakman :) dus ik wacht even af wat hij vind. Als alles in orde is hoop ik dat we uit de prijs komen. Lijkt me een hele mooie auto op dagelijks in te rijden. Nogmaals bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Veel succes dan woensdag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Hoppa, Powerflex rubber voor de uitlaatophanging zit er in.
Wil eigenlijk nog even van die schroefriemen halen, nu even tijdelijk gefixed met tie wraps.

Van de week de ITG filter olie binnen, dan kan het ITG filter er in. :)

Demping ook iets aangepast, van klappertanden hard (sorry Epsilon) naar te "doen" maar nog steeds kneiterstrak de hoek om.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:28

vhal

ಠ_ಠ

Mijn Megane Estate TCe gaf vorige week een olieniveau laag melding aan na 20k km. De dealer heeft toen wat olie bijgevuld maar dit is de eerste auto die blijkbaar olie nodig had. Overigens was de snelservice wel handig, binnen het kwartier stond ik weer buiten en dat zonder afspraak om 7:00 in de ochtend.

Verder nog steeds een fijne auto. De ruimte is wel ideaal.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Beste allemaal!

Op 4 december ben ik eigenaar de Mégane. Na de proefrit van vandaag was ik helemaal blij en overtuigd. Bij de aankoopkeuring van mijn vaste garage zijn wat dingen naar voren gekomen. Hier zijn goede afspraken over gemaakt.

Bedankt allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Dus....

ITG inlegfilter erin gezet, alleen bij het eruit halen van de airbox (ik was uiteraard te lui om gewoon even de accu er uit te halen) de aanzuigslang gescheurd :')

Even nieuwe flexibele slang halen dus. Iemand een idee wat de diameter van de aanzuigslangen zijn (dus van bumper naar voorkant accu?)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Laatst online: 22:34

timovd

Voorsprong door techniek

@Killaz, ik heb nog een kan-en-klare dogbone liggen van PowerFlex. Lekker accellereren zonder schokkend motorblok. Laat maar weten als je interesse hebt.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Toevallig ook op de clioclub forum te koop staan? ;)

Denk er nog even over na, las dat het comfort wel wat minder wordt.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Klopt! ...en ja, dat klopt ook.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@lekkerboeie, gefeliciteerd!

@Killaz, zou even op de sloop kijken, die airbox is ook gebruikt in de espace V6 dus zal vast wat van te vinden zijn naast de plat gereden RSjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:24

Epsilon

Er van uitgaangde dat je de twee slangen bedoelt die naar het filter toe gaan:

Espace V6 heeft een andere aanzuigslang voor zo ver ik weet, deze heeft namelijk maar 1 grote aanzuigslang en niet twee kleinere.

Overigens zou ik eerst eens kijken of je wel last hebt van het schokken van je motorblok; zelf namelijk hier geen last van gehad.
KillaZ schreef op woensdag 13 november 2013 @ 11:33:
Mijn RS doet waar hij zin in heeft: De ene keer 2 bolletjes onder max, de andere keer alle bolletjes.

Ach, net 6 liter alvast besteld voor 28 euro, dus er gaat gewoon 1 liter achterin. die andere 5 is alvast voor het beurtje.
Dit is een normaal verschijnsel zoals al gezegd werd inderdaad. Wanneer het oliepeil rond het midden streepje zit, krijg je dit. Dat is rond de 4.5 liter.

Bij twijfel kun je er wat olie bijgooien, maar deze verbruikt zo weinig olie dat je bij een bijna te laag oliepeil aan een beurtje toe bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Het gaat inderdaad om de 2 kleinere slangen, heb al wat uitstaan of deze niet gewoon door siliconen of flexslang vervangen kunnen worden. Is ouderdom (katoen van de slang is helemaal broos) dus kan jij niets aan doen.
Schokken van het motorblok heb ik idd geen last van, daarom denk ik er nog even over na. Extra trillingen zonder dat het iets toevoegt hoeft voor mij niet.

En de olie geloof ik wel, ding verbruikt op de peilstok vooralsnog geen druppel en het beurtje komt met de APK wel.

(oh, en wat had jij die dempers achter keihard staan zeg _O- )

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Ik ben inmiddels op zoek naar een oplossing om mijn telefoon in het zicht te kunnen plaatsen in mijn Clio 3 RS en een brodit houder is voor mij de eerste oplossing waar ik aan dacht. Echter kan ik weinig afbeeldingen vinden van mensen die er eentje hebben gemonteerd en vervolgens een kabel richting de 12V aansluiting hebben lopen. Toevallig iemand van hier die daar een voorbeeld van heeft?

Of wellicht een foto van een ander device met een kabel richting de 12V aansluiting? Hij zit namelijk niet zo dichtbij het dashboard als wat ik gewend ben..

Ik wil namelijk wel eenvoudig kunnen navigeren maar een kabel die steeds in de weg hangt/ligt zie ik niet zo zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
KillaZ schreef op maandag 25 november 2013 @ 13:17:
Het gaat inderdaad om de 2 kleinere slangen, heb al wat uitstaan of deze niet gewoon door siliconen of flexslang vervangen kunnen worden. Is ouderdom (katoen van de slang is helemaal broos) dus kan jij niets aan doen.
Schokken van het motorblok heb ik idd geen last van, daarom denk ik er nog even over na. Extra trillingen zonder dat het iets toevoegt hoeft voor mij niet.

En de olie geloof ik wel, ding verbruikt op de peilstok vooralsnog geen druppel en het beurtje komt met de APK wel.

(oh, en wat had jij die dempers achter keihard staan zeg _O- )
Volgens mij was er een airbox van een Espace V6 met 1 grote inlaat. Die zou meer vermogen moeten geven. Let er wel even op dat je de goede hebt. Niet elke past. Je moet dus de ronde hebben.

Verder valt het extra trillen door de dogbone wel mee. Geeft zo'n auto karakter:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Roman
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-07-2024

The_Roman

Okdag

Een shameless plug: er is een Wit-Rus die een soort 'jailbreak' heeft gemaakt voor MediaNAV. Je kunt daarmee je eigen kaarten en POI installeren, video kijken en een achteruitrijcamera aansluiten (o.a.). Ik heb voor hem (gezien mijn kennis van de Russische taal en WP skills) een site gebouwd.

De software is legaal en voor € 30 te koop:
http://www.menavrus.com

Omne Ignotum Pro Magnifico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Zaterdag weer naar een clio kijken.....dit keer een 2 ph 2 initiale. Nu is het mij niet helemaal duidelijk of deze standaard xenon hebben. De rs 2 ph2 heeft dit wel.

Kan iemand dit bevestigen?

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Op de phase 2 Initiale zit standaard Xenon, maar cruise control is niet standaard.

[ Voor 9% gewijzigd door timovd op 26-11-2013 09:03 . Reden: Initiale toegevoegd ter verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Dat is voor de rs toch? Is wat onduidelijk door mij neergezet, even verduidelijken; clio is niet voor mij maar voor mijn vader. Gaat om een 1.6 initiale. Volgens mij zit daar wel standaard CC en xenon op. Alleen de xenon was ik niet zeker van.

[ Voor 14% gewijzigd door KillaZ op 26-11-2013 08:06 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Clio 2 ph 2 zit standaard geen xenon op maar de initiale is natuurlijk de luxe variant(incl leder en lichtgekleurd plastic dash :+) dus het zou kunnen dat hij die opties allemaal standaard heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Mijn post verduidelijkt door één woord toe te voegen. Cruise Control is op de phase 2 nog niet standaard bij de Initiale; bij de phase 3 wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Duidelijk, thanks!

[ Voor 5% gewijzigd door KillaZ op 26-11-2013 09:21 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

np. En om het wat meer te onderbouwen: http://www.autoweek.nl/au...ault-clio-16-16v-initiale

Ik zie daar dat Cruise Control vanaf 6/2002 wel standaard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Dat kan wel kloppen, deze komt uit 2003 namelijk. Weer een streepje van de lijst. :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 16:18
Gisteren tijdens het rijden hoorde ik een flinke harde klap, dacht eerst dat een band gesprongen was of iets dergelijks. Maar toen het begon te waaien bleek het voorste deel van het panoramadak in kleine stukjes te liggen. Gelukkig had ik de afdekking van binnen dicht, ik had het glas niet over me heen willen krijgen terwijl je met 100 over de snelweg gaat.
De auto staat nu bij de dealer die keek alsof hij voor het eerst van zoiets hoorde.

Heeft er iemand hier een Megane Estate uit 2012 waarvan het panoramadak al eens stuk gesprongen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Nee nog nooit last van gehad of van gehoord. Het dak zal niet zomaar "springen" het is namelijk een constructie van gehard glas en kan tegen grote torsie krachten, kou en hitte. Waarschijnlijk ben je het slachtoffer van een projecttiel was is gelanceerd en ongelukkig op je dak terecht is gekomen. Reed je toevallig onder een viaduct oid? Bouwplaats in de buurt?

Gisteren heb ik overigens mijn megane weer op kunnen halen die in reparatie was voor een vervanging van de koppelingsunit (EDC). Ik heb een klein weekje rond mogen tuffen in een hagelnieuwe scenic maar was toch weer blij om in mijn eigen gt line met EDC te kunnen stappen. Bij een scenic (die verder prima rijdt) heb je toch een beetje het busjes gevoel mede door de hoge zit.

@adinsx nog bedankt voor de tip, garage Kleine uit Doesburg heeft een prima service verleend. Hier gaat de megane iig naar toe voor verder onderhoud. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 16:18
@renzo4000: Er was geen bouwplaats in de buurt of brug waar ik onderdoor reed. Het was gewoon op de snelweg. Het was donker dus ik heb geen idee of er misschien een steentje of iets mijn richting uit kwam. Je zou inderdaad verwachten dat het glas zoiets wel kan hebben aangezien de voorruit er ook tegen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
@renzo

Ik was maandagavond nog bij Kleine om mijn eigen Mégane op te halen. Die was er voor wat kleine garantiedingen. (achterklep opnieuw afstellen, panoramadak afstellen, etc.)

Ik zag jouw GT-line staan. Wat valt die op in die kleur. Heb nog een tijdje gesproken met de monteur die jouw auto weer in elkaar aan het zetten was. Het was een enorme klus geweest en het viel hem op dat er al eens meer los was geweest aan de auto. Hier en daar ontbraken schroefjes en boutjes die bij demontage er al niet meer zaten. Kijk maar eens boven je linker koplamp. Daar vind je nu wat verse boutjes haha.

Verder top dat het je goed is bevallen. ;-)

@Frijns
Heb het zelf al eens eerder gehoord. Was toen een vermoeden van teveel spanning o.i.d.
Het komt in ieder geval niet vaak voor, terwijl je echt veel Mégane met panoramadak ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
adinsx schreef op woensdag 27 november 2013 @ 12:48:
@renzo

Ik was maandagavond nog bij Kleine om mijn eigen Mégane op te halen. Die was er voor wat kleine garantiedingen. (achterklep opnieuw afstellen, panoramadak afstellen, etc.)

Ik zag jouw GT-line staan. Wat valt die op in die kleur. Heb nog een tijdje gesproken met de monteur die jouw auto weer in elkaar aan het zetten was. Het was een enorme klus geweest en het viel hem op dat er al eens meer los was geweest aan de auto. Hier en daar ontbraken schroefjes en boutjes die bij demontage er al niet meer zaten. Kijk maar eens boven je linker koplamp. Daar vind je nu wat verse boutjes haha.

Verder top dat het je goed is bevallen. ;-)
Ja het was inderdaad een enorme klus, gelukkig hebben ze er goed de tijd voor kunnen nemen. Wat betreft de ontbrekende boutjes verbaast me dan weer niks, waarschijnlijk haastige spoed al weet ik niet of ik dat Bochane moet aanrekenen ik heb namelijk ook al een keer de kwitfit een lampje laten vervangen. Zelf doe ik dat niet zo gauw, dat is het voordeel van leaseauto. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Die boutjes die ontbraken waren niet vanwege het lampjewisselen. Haha.

Nee, veel plezier er nog mee. Mag toch hopen dat ie nu storingsvrij blijft. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:57

DropjesLover

Dit dus ->

Hoi, ik heb zojuist een 2002 Cliootje DCi gekocht :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/uWl7ayUQRWuq8zvsYSA0Wkj7/medium.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/nkzLZv2JwaX5DIqO9cwawG7t/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FoENfAdwyEZWT4Q3tESb0cqz/medium.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/z3q0NDP3iYUEiJRk6w9uxqEb/medium.jpg

Paar kleine gebruikssporen, maar super netjes van binnen en buiten eigenlijk :)
Recent, 10.000km geleden, gedaan: grote beurt, d-riem + rollen + waterpomp

Dingen om op te letten?

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperlamers
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-07 14:36

Jasperlamers

Carpe Diem!

Mooi karretje veel veilige km's toe gewenst!
DropjesLover schreef op woensdag 27 november 2013 @ 14:38:

[afbeelding] [afbeelding]

Dingen om op te letten?

. MacBook Pro 13"  iPad (2017)  iPhone XS  AirPods

• KillaZ
Zoals elke phase 2: Achterveren breken snel. De motoren zelf zijn echt prima, op een incidenteel EGR klepje na volgens mij (maar daar heeft elke diesel >2000 last van lijkt wel?)
Ik zie dat jij geen airco hebt, terwijl er veel keuze is in Airco's, een bewustje? (Toevallig ben ik ook op zoek naar een Ph. 2 voor mijn vader).

Mijn Dci had wat kleine dingetjes, een kachelweerstand die stuk ging, een airco die lek ging en een dynamo die stuk ging. Dat is echter niet Clio specifiek en waren op de airco na vrij simpele klusjes.

(Tip mocht je kachelweerstand stuk gaan: koop er 1 van de sloop. Nieuwe kostte mij 139 euro bij Stokman in Alkmaar, op de sloop vond ik een werkende die voor €25,- mee mocht en welke tot de inruil het nog prima deed)

[ Voor 10% gewijzigd door KillaZ op 28-11-2013 08:39 ]

K to the KillaZ

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Ik heb een phase 3 waarbij een voorveer was gebroken en de schokdempers achter gingen lekken. Je kon er prima mee rijden, maar toch maar even vervangen voor een 30mm lager setje.

Kachelweerstand is bij mij ook een keer vervangen. Vervangen heb ik zelf gedaan, maar ik was enorm geschrokken van de kosten voor een weerstandje; hij was kapot gegaan de dag voordat ik op vakantie ging, dus ik had geen keuze. Volgens mij zijn de kachelweerstanden van VAG, dus er is genoeg aanbod.

EGR-klep kun je zelf schoonmaken; dan loopt 'ie net wat soepeler (met name onderin).

@Killaz, interesse in een phase 3 Initiale met 235Mm op de teller? Ik rijd <15k per jaar en dat gaat waatschijnlijk alleen maar minder worden. D-riem, etc is vorig jaar vervangen.

Edit: of zoekt je vader geen dci?

• KillaZ
Vader zoekt een ph2 ivm budget.

Liefst 1.4, mag ook 1.6.

Airco maakt niet uit, als hij maar <3k kost.

Ik denk dat jouw ph3 wat duurder is... ;-)

K to the KillaZ

• la_fusion
Voor minder dan 3k moet je toch makkelijk een ph2 met climate control + 1.6V + degelijk kmstand kunnen vinden :?

• KillaZ
Ja, ik beweer toch ook nergens dat dit niet zo is? ;-)

K to the KillaZ

• la_fusion
Met de opmerking over airco maakte je mij even aan het twijfelen.

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Nee, geen bewuste keuze. Wist niet dat ze met zo veel opties geleverd waren. Ik was gewoon op zoek naar een kleine diesel in de omgeving Utrecht, omdat ik geen auto had om ver te gaan kijken. En mn budget was gewoon wat beperkt (max 2k).

Gebroken veren is wat ongebruikelijk, maar heeft deze iig (nog) niet. Ook best eenvoudig zelf te vervangen, bij mn vorige auto's, 3x een nissan 100nx, heb ik telkens de gehele vering vervangen/doorgezet naar de nieuwe. Kachelweerstand was bij de 100nx ook een veelvoorkomend probleem. Misschien een resultaat van de samenwerking tussen Renault en Nissan? :P

Kan je ergens de officiële optielijst tevoorschijn toveren?
Ik heb geen idee wat de mijne allemaal heeft/zou moeten hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door DropjesLover op 28-11-2013 12:43 ]

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• KillaZ
Staat op het clio forum, zal eens zoeken

Edit: gevonden;
De Renault Clio 2 phase2 heeft verschillende uitvoeringen:
1. Authentique
2. Expression
3. Privilège
4. Dynamique
5. Renault Sport
6. Initiale
De Authentique is de standaard uitvoering van de Clio, aan de buitenkant kun je weinig verschil zien tussen de uitvoeringen, maar er is wel degelijk verschil.

De Authentique is leverbaar in de volgende motoren:
• Authentique 1.2
• Authentique 1.2 16V
• Authentique 1.5 dCi
Uitrusting:
• ABS-remsysteem,
• Noodstopbekrachtiging,
• 4 Airbags,
• Centrale portiervergrendeling met afstandsbediening,
• Elektronische toerenteller,
• Dubbele koplampen,
• Startblokkering,
• Zonwerend glas,
• Ruitenwisser achter met “automatische” werking,

De Expression is verkrijgbaar met de volgende motoren:
• Expression 1.2
• Expression 1.2 16V
• Expression 1.4 16V (met of zonder automaat)
• Expression 1.5 dCi
• Expression 1.9 dTi (standaard met airco)
Uitrusting: zelfde als de Authentique plus:
• Buitenspiegels in carrosseriekleur,
• Elektronisch verstelbare en verwarmbare buitenspiegels,
• deelbare achterbank achter,
• 3 komma-vormige hoofdsteunen achter,
• Mistlampen geïntegreerd in de voorbumper,
• Ruitenwisser vóór met ‘automatische’ interval

De Privilège is verkrijgbaar met de volgende motoren:
• Privilège 1.4 16V (met of zonder automaat)
• Privilège 1.6 16V
Uitrusting: zelfde als de Expression plus:
• Airconditioning,
• Boordcomputer,
• Sportstoelen vóór,
• Radio/Cd 4x22W +6 speakers en
• Regelbare dashbordverlichting

De Dynamique is verkrijgbaar met de volgende motoren:
• Dynamique 1.2 16V
• Dynamique 1.4 16V
• Dynamique 1.6 16V
• Dynamique 1.5 dCi
Uitrusting: zelfde als de Expression plus:
• 15 Inch lichtmetalen velgen,
• Dakspoiler,
• Sportstoelen vóór,
• Stuurwiel met leder omkleed,
• Airco op de 1.6 16V,
• Radio/Cd 4x22W +6 speakers op de 1.4 en 1.6,
• boordcomputer en
• regelbare dashboard verlichting.

K to the KillaZ

• melcon
Bij de 1.5 dci aandacht besteden aan de volgende zaken, zeker bij die bouwjaren:
  • om de 15k olie verversen (drijfstanglagers slijten anders te snel, anders mag je met 240k nieuwe drijfstanglagers steken. Al kost dat ook niet de wereld maar je kan het beter voorkomen)
  • brandstoffilter vervangings interval aanhouden, anders kost het je eerst de verstuivers en daarna de hd pomp.
  • rest is al genoemd ;)
Voor de rest geniet ervan, de 1.5 dci in de clio 2 rijdt makkelijk 1 op 20.

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Ja, ik had deze site ook gevonden: http://www.autoweek.nl/au...o-15-dci-65pk-authentique
Alleen weet ik niet echt welke uitvoering ik precies heb, op het kenteken en overschrijvingsbewijs staat naast "Clio 1.5 dCi 65" alleen de toevoeging "Euro 2000". Hij is uit juni 2002, dan is dit zo'n beetje de laatste die geen standaard cruise control heeft (shit :+ ).

Klein dingetje dat me vandaag opviel; het pookje van de odometer/verbruiksmeter doet niks :( Ik kan er niet doorheen klikken of de dagteller zien (en dus ook niet resetten). Heeft iemand dat eerder gehoord?
En een klein... wobbeltje in het stuur bij door een langere bocht rijden...
Ik heb even gekeken waar de stuurbekrachtigingsvloeistof zou moeten zitten, maar dat hele potje is er bij mij niet (zou tussen remvloeistof en veerpoottoren moeten zitten). Maar ik heb wel degelijk stuurbekrachtiging :? (stilstaan en aan stuur draaien, is slecht, weet ik)

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Whaha, de eerste 1.4 gehad;

Voor de proefrit:
- oliepeil erg laag (vreemd)
- boekjes maar tot 2011 afgestempeld
- garagrhouder: "d riem is vorig jaar vervangen" terugrekenen in de boekjes bleek bijna 5 jaar geleden te zijn.
- 4 verschillende merken banden (wtf?)
- uitlaatophangrubber stuk
- hele onderkant blok zeiknat van de olie

Reactie garagehouder: "Hij zweet wat..."

Bij de proefrit bleek de uitlijning niet goed te zijn, was het hondenbot op zijn einde en was er een wiellager stuk.

"Nee, veel lager dan 3k gaan we niet hoor..."

8)7

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
4 verschillende banden en wel nog APK erop? En gezien de rest van de problemen lekker laten staan. :X
DropjesLover schreef op woensdag 27 november 2013 @ 14:38:

Dingen om op te letten?
Feli! En dingen om op te letten, olie verbruik? :P Verder weinig spannends bij die dieseltjes, goed warm rijden en na laten lopen als je hebt lopen stampen en op tijd zijn beurtjes geven. EGR klep kan troubles geven, bekend probleem, zijn ook wel oplossingen voor en afdoppen is ook niet verkeerd.

Edit: en toegevoegd. :Y

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Hmmm, mijne heeft elektrische stuurbekrachtiging kwam ik tegen, bij gebrek aan een potje voor stuurbekrachtigingsvloeistof. Als ik langzaam een ruime bocht in stuur zit er een klein... wobbeltje in het stuur, waar je even overheen moet duwen zegmaar. Dat zou prima verklaarbaar zijn door een elektrische actuator er op, als je net tussen de magneten in komt...

Nu alleen nog dat pookje van de klokkenbak (waarmee je switcht tussen kmteller, dagteller en verbruiksmeter) dat niet werkt iets op vinden...

Rustig warm rijden is een beetje lastig, ik woon op 2km van de oprit naar de snelweg, dat is een beetje jammer...

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Ik woon nog dichterbij de oprit. Gewoon niet boven de 3000tpm komen met een benzine of in jouw geval niet boven de 2500tpm met de diesel. Hoeft verder geen probleem te zijn, gewoon niet direct vol gas en gaan.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@Killaz, gevalletje laten staan dus ;)

@dropjeslover, ik denk dat je pookje stuk is, via sloop of ebay een ander pookje regelen. Nieuw zijn ze nogal duur helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Zeker, maar vond de reactie wel merkwaardig :-)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
dat zeker, nog met droge ogen ook zeker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Hmmm, Fransozen en electronica, nu aan den lijve mee gemaakt dat dat niet echt werkt. Bij knipperlicht aan of remmen gaan mn mistlampen aan (iig volgens mn dashbord) :')

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Bij wat voor iemand heb je die auto eigenlijk gekocht? Garage? Handelaar? Particulier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Oh maar dat heb ik met remmen ook gehad bij mijn Dci, was een massaprobleem op de accu.
Check je - pool van de accu even en het massapunt in de auto (weet niet welk punt hij pakt bij een clio?)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:32
Ach bij Landrover Defenders gaat soms de motor niet uit na het omdraaien van de sleutel, als je je remmen nog ingedrukt hebt :')

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met kinderstoeltjes in een Clio PIII ?
Gaat om een kinderstoeltje voor de leeftijd 1-3 en een stoeltje van de leeftijd 3-12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
KillaZ schreef op maandag 02 december 2013 @ 13:27:
Oh maar dat heb ik met remmen ook gehad bij mijn Dci, was een massaprobleem op de accu.
Check je - pool van de accu even en het massapunt in de auto (weet niet welk punt hij pakt bij een clio?)
Wielkast linksvoor.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Goedeavond allemaal!

2 weken terug heb ik een Renault Mégane gekocht. Dit is ook in dit topic besproken. Aanstaande woensdag mag ik hem dan eindelijk ophalen. Dus ik dacht, laat ik is gaan informeren hoe het ermee is... Het geval is namelijk dat het bedrijf graag de centjes op rekening heeft staan als ik hem kom ophalen, dus moet ik dat vooraf overmaken. Opzich geen probleem, maar na mijn telefoontje krijg ik nu (helaas) wat twijfels.

Ik heb voor akkoord de auto met toestemming van de verkoper na laten kijken mijn eigen garage. Hier kwamen wat punten naar voren. En deze ook duidelijk gemaakt. Alles zou worden nagekeken. Dit kon vanwege de rijklaar maak kosten 595.-

De persoon met wie alles is afgesproken is er pas woensdag. Dus trof ik telefonisch degene die mijn auto rijklaar gaat maken. Hij klonk verrast dat ik belde en was niet of nauwelijks op de hoogte van de gemaakte afspraken. Hij had wel "ergens" een briefje liggen.

Tot vanmiddag half 2 is er nog niets gedaan aan het rijklaar maken van de auto. (dat had ik niet verwacht, want hij is al bijna 12 dagen geleden verkocht)

De bestelde onderdelen zijn ook nog niet binnen.
Er moest een nieuw raam mechanisme in.
Remblokken/schijven voor moesten worden vervangen.
Er zit een vreemde vlek in een mat die eruit moest.
Een sleutelkapje moest besteld worden.
De airco moest nagekeken worden.
En nog wat kleinigheden. Verder de normale zaken zoals APK/onderhoudsbeurt/tanken/poetsen.
wat je bij een aflevering mag verwachten.

Over de airco is nu wat onduidelijkheid. Mijn garage kwam tot de conclusie dat hij niet werkt. Maar de verkoper vertelde mij dat dat klopt. Het is namelijk het geval dat als het buiten onder de 15 graden is de airco het niet doet. Alleen boven de 15 graden is het mogelijk om de airco te laten werken..
Ben akkoord gegaan als hij zeker wist dat hij zou werken boven de 15 graden. Maja is dit werkelijk waar?
Zijn er airco's in de auto die niet werken bij een bepaalde temperatuur?

Verder maak ik me wel redelijk druk over woensdag. Wat ga ik daar aantreffen als er nu nog niets is gebeurt. Morgenmiddag zal ik zeker gaan informeren voordat mijn centen die kant op gaan. Tuurlijk is er nog tijd. Maar vraag me af of ze binnen deze tijd aan alle verplichtingen gaan voldoen. Zou er goed ziek van zijn als blijkt dat ik nog een keer moet terug komen omdat dingen niet klaar zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
De airco doet het inderdaad niet beneden een bepaalde temperatuur.. echter is dat naar mijn weten 4 graden en staat dat ook zo vermeld in het boekje. Dat bepaalde zaken onduidelijk zijn kan ik mij nog wel voorstellen maar ik zou zelf even wachten op woensdag tot de betreffende persoon er is. Dan maar iets later de auto ophalen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
la_fusion schreef op maandag 02 december 2013 @ 19:25:
De airco doet het inderdaad niet beneden een bepaalde temperatuur.. echter is dat naar mijn weten 4 graden en staat dat ook zo vermeld in het boekje. Dat bepaalde zaken onduidelijk zijn kan ik mij nog wel voorstellen maar ik zou zelf even wachten op woensdag tot de betreffende persoon er is. Dan maar iets later de auto ophalen..
Dankje voor de reactie :)

Ik ga het is rustig afwachten. Morgen einde van de dag bel ik nog even op. Hopelijk hebben ze alles voor elkaar gekregen. Iets later de auto ophalen kan wel, maar alles is met de verzekeringen al geregeld. Ook van mijn huidige auto is opgezegd na woensdag. Was gewoon verbaasd dat ze alles op de laatste dag laten aankomen, terwijl ze 14 dagen de tijd hebben. Maargoed ik houd jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Bij mijn verzekering(Aegon, auto op maat) is de eerste twee weken van de nieuwe verzekerde auto ook de oude auto nog meeverzekerd. Ook kan ik door enkel even te bellen met mijn tussenpersoon binnen 10 minuten de verzekering opschuiven of net voor een nieuwe auto voorlopige dekking regelen. Mij lijkt dat dat bij iedere verzekering wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

la_fusion schreef op maandag 02 december 2013 @ 13:20:
Bij wat voor iemand heb je die auto eigenlijk gekocht? Garage? Handelaar? Particulier?
Particulier, beetje een particuliere handelaar type (en Turks). Maar wel een nette auto en volgens de RDW ben ik de 3e eigenaar.
KillaZ schreef op maandag 02 december 2013 @ 13:27:
Collega zei iets dat het ook in de stekker van de trekhaak kon zijn, als daar wat vocht in zit krijg je ook een massaprobleem. Even kijken dus :)

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
la_fusion schreef op maandag 02 december 2013 @ 19:25:
Dat klopt. Afhankelijk van de precieze instellingen die gebruikt worden is het of 7*C of 4*C. De meeste airco-units werken met 4*C. Alles daar beneden werkt het ding niet om bevriezing van de condens te voorkomen.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
DropjesLover schreef op maandag 02 december 2013 @ 20:40:
[...]

Particulier, beetje een particuliere handelaar type (en Turks). Maar wel een nette auto en volgens de RDW ben ik de 3e eigenaar.
Ah oke das jammer, anders had je toch echt wel even terug kunnen gaan.. dit soort dingen horen bij een auto van een garage niet voor te komen als je het mij vraagt.. maar goed ik werd ook eens op pad gestuurd met een 207 waar 3 banden een te lage spanning hadden aldus de boordcomputer. Geen probleem verder.. maar wel dat de verkoper de auto zelf buiten had gereden en dat bij een officiele Peugeot dealer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Meh, ook bij een handelaar/bedrijf moet je met dat soort fouten hem/haar aansprakelijk gaan stellen en de hele juridische molen in. Wat een auto van 11 jaar oud en deze verkoopprijs (die gewoon goed/gemiddeld is) niet waard is.
Hij rijdt, banden zijn goed, door de APK komt ie wel.

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
PauseBreak schreef op maandag 02 december 2013 @ 20:48:
[...]

Dat klopt. Afhankelijk van de precieze instellingen die gebruikt worden is het of 7*C of 4*C. De meeste airco-units werken met 4*C. Alles daar beneden werkt het ding niet om bevriezing van de condens te voorkomen.
Die beveiliging is druk geregeld, als de druk te laag is gaat de airco niet aan. Dat komt inderdaad meestal overeen met een temp rond de 4 tot 7 graden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Auto morgen ophalen en betalen. Onderdelen zijn niet binnen. Werkzaamheden dus niet uitgevoerd. Aflevering paar uur uitgesteld in de hoop dat het morgen toch nog in orde komt. Tot nu toe loopt het niet zoals ik had gehoopt. Niet leuk om een "nieuwe" auto op te halen en te betalen zonder dat alles is opgelost.

Heb wel vertrouwen dat de verkoper dit goed zal verzorgen op een later moment. Blijkbaar is 14 dagen te weinig om alles op te lossen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:57
Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 16:23:
Auto morgen ophalen en betalen. Onderdelen zijn niet binnen. Werkzaamheden dus niet uitgevoerd. Aflevering paar uur uitgesteld in de hoop dat het morgen toch nog in orde komt. Tot nu toe loopt het niet zoals ik had gehoopt. Niet leuk om een "nieuwe" auto op te halen en te betalen zonder dat alles is opgelost.

Heb wel vertrouwen dat de verkoper dit goed zal verzorgen op een later moment. Blijkbaar is 14 dagen te weinig om alles op te lossen :|
Ik zou de auto dus echt niet betalen als alle punten nog niet zijn opgelost.. ;w Dan moet je nog maar hopen/zien dat het goed gaat komen..
Mja, just my 2 cents..

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
GermanPivo schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 16:26:
[...]

Ik zou de auto dus echt niet betalen als alle punten nog niet zijn opgelost.. ;w Dan moet je nog maar hopen/zien dat het goed gaat komen..
Mja, just my 2 cents..
Tja daar heb je wel gelijk in. Maar heb weinig keus. Ben overgestapt naar een andere verzekeraar + andere dekking. Mag in mn huidige auto niet meer rijden na woensdag. Daarnaast heeft de verkoper wel redelijke verklaringen waarom het zo loopt. Maar ik begrijp alleen niet dat ze mij dan niet informeren. Zelf bellen en dan de waarheid horen is altijd erger dan zelf de klant informeren..

Verder hebben we morgenochtend nog contact. Hij heeft nog bijna een hele dag om hem te leveren zoals afgesproken. Maja als 14 dagen niet genoeg is, waarom 15 dan wel? Wacht morgen nog af. Wellicht krijgt hij het voor elkaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Als ie het voor elkaar krijgt, is het een haastklusje. Wil je dat? :P
Een briefje onder op een stapel, tsja, vergeten, geen onderdelen besteld, geen reparatie he. Of het nu 1 dag is, of 1 maand, dat maakt daar voor niet echt uit, het gebeurt makkelijk...
Maar stel, er is wat met de APK. Dan komt ie daar niet door heen, en mag je die dus ook niet rijden. Ik zou morgenochtend nog even een (per dag opzegbaar) WA verzekeringetje afsluiten via Independer voor je eigen auto. Goedkeur heb je binnen een uur of 2 en het is de kosten meer dan waard.
Desnoods ontbind je de koop, en eis je je geld terug. Het voelt wat onguur aan en inderdaad, 2 weken lijkt me lang genoeg om een te koop staande 2e hands auto rijklaar te maken.

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
En sowieso niet alles aanbetalen voor de auto. Hou bijvoorbeeld 10% achter en geef aan dat ze die krijgen als alles netjes is opgelost. Nu meteen alles betalen is voor hun 'bedankt en toedeloe' als je niet oppast.

Oftewel, afwachten, maar ik zou het niet in totaliteit al betalen. Of nog even extra zwart op wit laten vastleggen wat ze nog gaan oplossen voor je. Beide tekenen met de datum erop.
Dan heb je een stuk van bewijs mocht het geouwehoer beginnen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:57
Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 17:01:
Tja daar heb je wel gelijk in. Maar heb weinig keus. Ben overgestapt naar een andere verzekeraar + andere dekking. Mag in mn huidige auto niet meer rijden na woensdag.
Daar heb je dan ook weer een punt. Ik zou dan in ieder geval doen wat adinsx zegt: niet het hele bedrag betalen. Afhankelijk van het aankoopbedrag, zou ik meer dan 10% achterhouden (eerder iets van 20/25% met dit lijstje aan dingen die gedaan moeten worden).

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Wat ik zou doen:
1. Regel een tijdelijke verzekering voor je auto als het lijstje met mankementen dusdanig is dat je kunt verwachten dat je nieuwe auto langere tijd of herhaaldelijk terug moet naar de garage.
2. Vraag een paar offertes op bij concurrerende garages en hou dat bedrag achter als je besluit de auto toch af te nemen (en dus 1 over te slaan, want je ruilt dan je auto in). Deel dit ook schriftelijk mee, het liefst via fax (want ontvangstbevestiging), aangetekende post of print twee kopietjes en laat de verkoper jouw kopie ondertekenen. Vergeet niet de regel "Aldus in tweevoud opgemaakt en ondertekend te [plaats] op [datum]" op die brief te zetten.

Edit:
Bij 2 ook belangrijk: EERST laten tekenen, daarna pas betalen!

[ Voor 5% gewijzigd door PauseBreak op 04-12-2013 10:17 ]

Nee, merp!

Pagina: 1 ... 13 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.