Het grote Renault topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 26 Laatste
Acties:
  • 147.831 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12:05
Inmiddels is er weer nieuws :)

De benodigde onderdelen worden nu bij een leverancier opgehaald die ze op voorraad heeft. Vanmiddag worden de laatste werkzaamheden uitgevoerd. Einde van de dag kan ik hem ophalen! Lijkt dus allemaal goed te komen. Ik zal de auto even nalopen met hem. Maar het lijkt nu wel goed te komen. Heb er nog steeds vertrouwen. En zal heel blij zijn alles gelukt is. Bedankt voor de tips allemaal! Vanavond weer een nieuwe aflevering xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik ben van plan om straks in het voorjaar (maart-april) een Clio aan te schaffen..

Nu zit ik wat te googlen en wat advertenties af te struinen.. en kom opzich leuke modellen tegen. zoals: http://www.autoscout24.nl...aspx?id=241493290&asrc=st

Zijn dit een beetje goede prijzen en zijn er nog dingen waar ik op moet letten?
Budget is 3500-4000 euro en moet in goede staat van onderhoud verkeren.. (distributieriem etc moet vervangen zijn)

Zie ook wel veel modellen uit 2007 rond de 4500 euro, zijn die nog een beetje af te dingen naar onder de 4k?

Nog specifieke dingen waar ik op moet letten vanaf bouwjaar 2006?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2013 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-09 23:31
Lekkerboeie86 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 11:14:
Inmiddels is er weer nieuws :)

De benodigde onderdelen worden nu bij een leverancier opgehaald die ze op voorraad heeft. Vanmiddag worden de laatste werkzaamheden uitgevoerd. Einde van de dag kan ik hem ophalen! Lijkt dus allemaal goed te komen. Ik zal de auto even nalopen met hem. Maar het lijkt nu wel goed te komen. Heb er nog steeds vertrouwen. En zal heel blij zijn alles gelukt is. Bedankt voor de tips allemaal! Vanavond weer een nieuwe aflevering xD
Zou de airco wel nog even nakijken. Die moet het namelijk gewoon doen boven de 10 graden zeker! En een nieuwe pomp kost aardig wat centen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:28

DropjesLover

Dit dus ->

Verwijderd schreef op woensdag 04 december 2013 @ 13:31:
Hoi,

Ik ben van plan om straks in het voorjaar (maart-april) een Clio aan te schaffen..

Nu zit ik wat te googlen en wat advertenties af te struinen.. en kom opzich leuke modellen tegen. zoals: http://www.autoscout24.nl...aspx?id=241493290&asrc=st

Zijn dit een beetje goede prijzen en zijn er nog dingen waar ik op moet letten?
Budget is 3500-4000 euro en moet in goede staat van onderhoud verkeren.. (distributieriem etc moet vervangen zijn)

Zie ook wel veel modellen uit 2007 rond de 4500 euro, zijn die nog een beetje af te dingen naar onder de 4k?

Nog specifieke dingen waar ik op moet letten vanaf bouwjaar 2006?
clioclub.nl, daar even zoeken :)

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12:05
Gisteren om half 5 de Renault Mégane opgehaald :) wat voelde ik me gelukkig haha
erg mooie auto en het rijd ontzettend lekker. Helaas moet de auto nog wel volgende week terug.
Het raam mechanisme is wel vernieuwd, maar werkt niet goed. Als ik hem met het knopje naar beneden druk gaat hij naar boven en andersom. Ook sluit het niet goed. De verkoper vertelde me dit ook gelijk toen ik hem kwam halen. En we hebben goed afgesproken dat dit volgende week wordt opgelost.

Airco werkt ook weer. Moest afgevuld worden. Wat ik wel weer slordig vond is dat de ruitenwissers niet vernieuwd zijn. De indicators zijn knal geel. Dit zal ik ook zeker aangeven volgende week.

Voor nu eerst maar eens wat kilometers gaan maken. En natuurlijk een fotosessie, maar dan zal het wel iets beter weer moeten zijn. Vandaag gaat het niets worden. Bedankt allemaal voor de tips en advies!

Erg veel gehad. De foto's komen eraan. Hoop voorlopig bij de Renault club te horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

veel rijplezier toegewenst.

Ik heb de laatste tijd ruzie met de automatische wisfunctie van de ruitenwissers. Er zit helaas geen intervalstand op mijn Megane. Dus je hebt

-uit
-via de regensensor (automatisch)
-heen en weer
-heen en weer snel

Ik kan draaien wat ik wil aan de druppelindicator maar dat ding lijkt soms een eigen leven te leiden. Zeker met miezerregen is het vervelend.

Naast de radio/menu/navigatiebediening die je amper kan bedienen via je stuur een miskleun.

Wel werkt het scrollwieltje op het stuur in Spotify voor het wisselen van nummer. Dat dan weer wel :X

Waarom Renault...waarom.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 15:24
Dat van je ruitenwisser kan ik over meepraten.. dat was in mijn Clio 2 al niet super maar dat is in mijn Clio 3 niet anders. Met miezerregen zet ik hem van uit -> sensor -> uit of gewoon even de ruit schoon te hebben. Die druppelindicator werkt volgens mij door hem nog eens uit en weer op de sensor stand te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruiten zeer goed schoonmaken, dan werkt het wel een tijdje goed..
Ik mag mijn ruiten nu ook 2-3x per week handmatig schoonmaken..
Had idd ook liever een interval stand erbij gehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 22:14

RvL

Ik dacht al dat dat aan mij lag :)

Soms, als het nodig is, gaat ie niet maar als er ook maar 1 druppel de juiste plek valt, gaan ze heen en weer als een rietstengel bij een zware storm.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-09 08:31
RvL schreef op donderdag 05 december 2013 @ 14:44:
Ik dacht al dat dat aan mij lag :)

Soms, als het nodig is, gaat ie niet maar als er ook maar 1 druppel de juiste plek valt, gaan ze heen en weer als een rietstengel bij een zware storm.
Dat is vrij simpel te verklaren: Het is een dom systeem met maar 1 meetvlak. Tsja, dan wil er wel eens iets niet of juist wel voor een reactie zorgen terwijl je eigenlijk een andere reactie verwacht :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Maar waarom is...wel, het lijkt alsof....het syteem in mijn vorige auto (Ford Fiesta) dan iets minder lomperig?

Nu is het echt tussen "not a single wipe was given that drive during a thunderstorm" vs "dont worry bro, i'll wipe that single drop for you with brute force".

Ik zal mijn ramen wel eens schoonmaken...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09 14:17
@lekkerboeie, nice, gefeliciteerd. Dat van het knopje andersom komt omdat ze een imitatie mechanisme gepakt hebben waarbij je de draden moet solderen (zonder stekker), dus draden verwidsseld. Beetje slordig maar verder niet erg, zou mischien wel even checken achteraf of ze gesoldeerd hebben en krimpkous gebruikt hebben en niet van die knijp dingetjes. Imitatie mechanisme is verder niet slecht, zijn vaak zelfs beter als origineel in tegenstelling tot de meeste imitatie onderdelen.

Voor wat betreft die regen sensor, hou hem goed schoon dan werkt het goed. Ik was de auto 1 keer per week, dan maak ik de ruit bij de sensor ook even extra goed schoon. Voor de rest pas ik hem wel altijd ff aan, bij miezer regen moet die inderdaad meestal wat gevoeliger gezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-06 13:13
Same here, met die miezer af en toe de druppelding wat bijstellen.

Nog iets irritant van de huidige Mégane reeks. De laatste firmwareversie (.24) laat een liedje op je USB-stick opnieuw beginnen zodra je de auto start. Dus stel je zit halverwege een wat langere mix. Start je 's middags de auto om weer naar huis te gaan begint ie weer vooraan.

Daar kan ik me aardig aan storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Dat is niet handig nee als je een nummer van een uur hebt en je hebt een half uur reistijd :+ :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Dat is precies het geval ja. Mix van 52 minuten (via via Mastermix van deze gekregen:http://youtu.be/1poO6Bqi1as ) en met een 25 minuten ben ik op het werk.

Wat dan nog meer irritant is, is dat er geen teller is qua afspeeltijd. Even doorspoelen naar 28min bijvoorbeeld is er niet bij.

Hopelijk volgt binnenkort een nieuwe firmware. De vorige versie schijnt hier geen last van te hebben. Alleen kreeg ik meteen al .24 in augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Ja dan dat is toch gewoon een bugje, wel een heel vervelend bugje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Inderdaad... Dus ik hoop dat in een volgende update dat bugje er uit is en de tijd gewoon meeloopt.
Wat dat betreft jammer dat R-link nog niet beschikbaar was.

Anderzijds ben ik blij dat ik niet gewacht heb op de facelift, want xenon is niet meer mogelijk en dat is toch wel de eerste optie die ik aanvinkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Over xenon gesproken.. ik heb nu mijn eerste auto met origineel xenon incl sproeiers.. hoe kan ik deze sproeiers activeren? Gewoon lang de normale sproeiers gebruiken? Heb nog niet echt in het boekje gekeken maar goed :+

En dan direct een vraag die niet in het boekje zal staan.. wanneer is het nodig die sproeiers te gebruiken? Als ze vies zijn? Ik kan mij niet voorstellen dat alleen die sproeiers voldoende kracht hebben om het schoon te maken waarna je alsnog met een doekje moet gaan poetsen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Bij mijn Volvo is het niet anders als die van jouw, maar ik heb wissers op de lampen zitten. Bij sproeien van de ruit gaan die iig gewoon mee. Alleen ja, als je geen wissers erop hebt doet het idd niet heel veel. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Laatst online: 11:40

timovd

Voorsprong door techniek

Bij mijn clio uit 2004 gaan de koplampsproeiers aan als de lampen ook aanstaan; of je nu lang of kort de hendel naar je toe haalt.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
la_fusion schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 15:06:
Over xenon gesproken.. ik heb nu mijn eerste auto met origineel xenon incl sproeiers.. hoe kan ik deze sproeiers activeren? Gewoon lang de normale sproeiers gebruiken? Heb nog niet echt in het boekje gekeken maar goed :+

En dan direct een vraag die niet in het boekje zal staan.. wanneer is het nodig die sproeiers te gebruiken? Als ze vies zijn? Ik kan mij niet voorstellen dat alleen die sproeiers voldoende kracht hebben om het schoon te maken waarna je alsnog met een doekje moet gaan poetsen..
1. Zodra je dimlicht aan hebt en je sproeit je ruiten gaan de sproeiers bij de koplampen ook aan.

2. He-le-maal nooit. Je hebt er werkelijk waar niks aan. Het enige dat gebeurt is dat je lichtbeeld gedurende een paar seconden knap klote is :+

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Het is zelfs irritant die koplampsproeiers want die zooi komt dan ook op de motorkap, zijscherm etc.

Waar ze wel absoluut goed voor zijn is het gebruiken in het geval van zo'n bumperplakker achter je. ;)
Ik krijg op de een of andere manier altijd last van een smerige voorruit bij iemand dicht op me. En gezien ik altijd met de lampen aan rij, gaat het hele ratteplan aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:25
adinsx schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 22:17:
Het is zelfs irritant die koplampsproeiers want die zooi komt dan ook op de motorkap, zijscherm etc.

Waar ze wel absoluut goed voor zijn is het gebruiken in het geval van zo'n bumperplakker achter je. ;)
Ik krijg op de een of andere manier altijd last van een smerige voorruit bij iemand dicht op me. En gezien ik altijd met de lampen aan rij, gaat het hele ratteplan aan.
Haha, heb wel eens een sjappie gezien die zn sproeiers zo hoog had afgesteld dat een straal twee auto's overvloog en voor mijn neus landde...

Zonder gekheid ik vind dat je je ruiten en lampen beter schoon kunt maken als je auto stilstaat onderweg komt bijna nooit voor dat je sproeiers gebruikt voor je voorruit laat staan voor je koplamp tenzij je op een boerenwegje bent geweest maar dan nog is het de vraag of je niet beter een doekje pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Jij rijdt nooit in de winter als er gestrooid is? Een keer meegemaakt op de snelweg dat mijn reservoir leeg was terwijl het sneeuwde/miezerde. Dat plus pekel is geen lekkere combi. Ik kan je garanderen dat ik daar niet vrolijk van werd...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Oke duidelijk allemaal. Vooruit is inderdaad handig maar de lampen had ik al weinig hoop op dat dat ook echt resultaat op zou leveren. Bij de voorruit heb je tenminste nog ruitenwissers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:11
Hoppa, weer een clio er bij in de familie :+

Een hele nette 1.4 privelege uit 2002.

Afbeeldingslocatie: http://images.autodealers.nl/640/1717385_9.jpg

- Driem pas over 2 jaar
- Schokbrekers in prima staat
- Kurkdroog aan de onderkant
- Onderhoudshistorie bekend
- Geen gebonk van de aandrijfassen
- Geen roest

Kleine puntjes:
- Bandjes komen er aan (kleine 4 mm profiel)
- Auto trekt naar rechts (even uitlijnen)
- Klein schaafplekje boven rechterwielkast (wordt door familie met schadeherstelbedrijf opgelost)
- Beurtje moet nog gedaan worden.
- Uitlaatrubber

Van de week dus even spullen bestellen voor het beurtje :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Weinig spannends dus, en bandjes op 4mm, tsja niet zo heel spannend. :P Kun je nog wel even mee voorruit, maar leuk ding! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
la_fusion schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 12:35:
Oke duidelijk allemaal. Vooruit is inderdaad handig maar de lampen had ik al weinig hoop op dat dat ook echt resultaat op zou leveren. Bij de voorruit heb je tenminste nog ruitenwissers.
In bepaalde weersomstandigheden is het wel handig maar in NL heb je er over het algemeen weinig aan. Ander weetje op dat vlak, je reservoir moet meer dan half vol zijn anders doen ze het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Laatst online: 20-09 22:14

RvL

Hmm, bij mijn Mégane probeerde hij gisteren met een leeg reservoir toch alsnog de koplampen te sproeien. Goed te horen als je stil staat.

Maar het nut van die sproeiers ontgaat me inderdaad wel een beetje. In Nederland dan.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

RvL schreef op zondag 08 december 2013 @ 11:49:
Hmm, bij mijn Mégane probeerde hij gisteren met een leeg reservoir toch alsnog de koplampen te sproeien. Goed te horen als je stil staat.

Maar het nut van die sproeiers ontgaat me inderdaad wel een beetje. In Nederland dan.
Sproeiers zijn toch wettelijk verplicht als je gasontladinglampen (xenon) hebt?
KillaZ schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 20:32:
Hoppa, weer een clio er bij in de familie :+

Een hele nette 1.4 privelege uit 2002.

[afbeelding]

- Driem pas over 2 jaar
- Schokbrekers in prima staat
- Kurkdroog aan de onderkant
- Onderhoudshistorie bekend
- Geen gebonk van de aandrijfassen
- Geen roest

Kleine puntjes:
- Bandjes komen er aan (kleine 4 mm profiel)
- Auto trekt naar rechts (even uitlijnen)
- Klein schaafplekje boven rechterwielkast (wordt door familie met schadeherstelbedrijf opgelost)
- Beurtje moet nog gedaan worden.
- Uitlaatrubber

Van de week dus even spullen bestellen voor het beurtje :)
Netjes :)

Iemand een idee trouwens hoe je vocht uit je achterlicht krijgt?
De stekker van de aanhanger sluit goed af en lijkt droog, achterlichten heb ik geen idee van eigenlijk... mistlicht gaat namelijk ook aan als ik hem in de achteruit zet :')

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Gaat hij daadwerkelijk aan of zegt je dashboard dat hij aan gaat?

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
DropjesLover schreef op maandag 09 december 2013 @ 12:49:
[...]

Sproeiers zijn toch wettelijk verplicht als je gasontladinglampen (xenon) hebt?
Ja, EU regelgeving inderdaad.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

KillaZ schreef op maandag 09 december 2013 @ 13:01:
Gaat hij daadwerkelijk aan of zegt je dashboard dat hij aan gaat?
Dashbord en ook buiten daadwerkelijk aan. Knipperlicht gaat ook sneller knipperen aan die kant (lastafhankelijk knipper relais).

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
PauseBreak schreef op maandag 09 december 2013 @ 13:06:
[...]

Ja, EU regelgeving inderdaad.
Volgens mij is die regel alweer zo goed als geschrapt. Bij de nieuwe APK-regelgeving is een sproeierinstallatie in ieder geval niet meer verplicht bij achteraf in bouw van xenon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Er is wat rumoer in de wandelgangen over dat xenon op nieuwe auto's er weer uit gaat kwa wetgeving (t.b.v full led?). Wat daarvan waar is weet ik niet maar je ziet dat op veel nieuwe auto's geen xenon meer leverbaar is, ook bij Renault zie b.v. megane ph II en clio 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Dat is al een tijdje en ik ben daar al eens ingedoken voor een artikel. Zowel in de EU-regelgeving, als bij R&D van Hella en Philips is daar niets van bekend.

Renault schijnt het te schrappen bij de Mégane III ph2 omdat het te weinig verkocht zou worden en daarmee te duur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Heujj, knipperprobleem lijkt opgelost. Ik heb ff de achterlicht-unit er af gehaald, om even te kijken hoe het daar binnen allemaal zit. Alles brandschoon en niks vochtig. Beetje gefrommeld met de draadjes (horen daar overigens koppelingetjes oid tussen de individuele kabeltjes te zitten?) en weer vast gedraaid.
Vanochtend nergens last van :)
Werkt wel makkelijk, zo met 1 vlinderboutje-achtig iets de hele unit er af kunnen pakken.

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Dat is mooi, ga ik Zaterdag bij de RS ook even doen :)

Zaterdag ook meteen de Clio van mijn ouders van een groot beurtje voorzien. Volgens mij hoeft er voor de 1.4, in tegenstelling tot wat ik van de RS lees, geen nieuwe inlaatpakking besteld te worden indien je de bougies verwisselt.

Beetje irritant als je je Haynes manual uitgeleend hebt :')

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
Bij de RS moet dat omdat je de hele inlaat eraf moet halen die over het blok heen loopt. Bij de 1.4 is het allemaal wat simpeler en hoef je inderdaad geen nieuwe pakking te monteren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Het klokje rond zat er bijna niet meer in, de vrouw had besloten om de auto wat korter te maken :+

Afbeeldingslocatie: https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/1477474_651230001611616_1682927307_n.jpg

Toch besloten om te herstellen
Afbeeldingslocatie: https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/995283_651230018278281_126739850_n.jpg

en weer een nieuw neusje, geen steenslag meer 8)
Afbeeldingslocatie: https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/1493270_651230041611612_1672797731_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Toch zonde melcon! Dat gaat uit eigen zak?

Was het niet stiekem een hint voor een andere auto? :+

Vandaag de clio van de ouders een beurt gegeven, op het benzine en olie filter na zo gedaan. Oliefilter zat muurvast en uiteraard op een kutplek, benzinefilter hebben we nooit gevonden :+ iemand een idee? Bij de benzinetank zat hij niet iig.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Nee All-Risk verzekerd gelukkig, spande er een beetje om kwa economisch totall loss maar kon allemaal precies dus dat was beter.

Haha, ik hoop het niet, dan wordt het tijd voor een nieuwe vrouw :o :D

Ik denk dat het filter in de tank (bij de pomp) zit bij die clio....

[ Voor 15% gewijzigd door melcon op 14-12-2013 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Je moet je kentekenplaat ook nog even vervangen melcon :+

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
ja helemaal zwart geworden van de aanrijding :P

foto's zijn van de vrouw, geen idee waarom ze dat gedaan heeft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Oh.....crosspost!
ClioRs2

Plaatjes doen het altijd goed hier

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Blijft altijd leuk om te zien hoeveel motor er zich onder de kap van een clio 2 RS bevind 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Helemaal als er een 1.4 naast staat, die is al krap (oliefilter :') ), maar in vergelijking met de RS is het enorm.

Ik moet zeggen, ik stap er nog steeds elke keer uit met een enorme glimlach en dat is toch het belangrijkste :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Gisteren nog gemerkt met een Fiesta ST en een 2 liter onder de kap, even een dynamo wisselen god nondejuu. :X Nergens echt ruimte om bij te komen ofzo. :X

En idd dat gevoel snap ik wel, lijkt mij ook heerlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Kut, gloeiplug lampje blijft branden. Auto rijdt nog wel gewoon en start gelukkig ook. Ff uit en weer aan hielp niet. Motor loopt gewoon soepel en heeft al zn vermogen (voor zover ooit daar) wel gewoon nog.
1,5dci, tips en indicatie van de kosten iemand?

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Kan zoveel zijn, laat hem even uitlezen en je weet genoeg.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Zelf geen scanner in de auto liggen? Maar idd even uitlezen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
1.5 dci heeft volgens mij een OBD2 aansluiting, zou goed kunnen dat je met de juiste software en stekker zelf je clio uit kan lezen.

Ik baal er van dat mijn RS wel een OBD2 stekker heeft, maar nog steeds het OBD protocol heeft. Torque zit er dus voor mij niet in, helaas.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Mm das wel heel apart dan. Maar dat spul is ideaal. Al een keer ruzie met een garagist gehad, startte dat ding voor mij en reed hem naar buiten, liet hem lopen, verhaaltje etc. Dus ik was al voorzichtig, hij liep naar binnen (dacht ik) en ik mocht rijden. OBD scanner uit mijn zak en erin gestoken, telefoon aan en toen wist ik het wel... Een lijst met oude en nieuwe foutmelding waar je u tegen zei. :X Staat die verkoper ineens naast me, en boos dat ie was. :D Waren geen manieren etc.

Daarom is het soms best wel handig zo een scanner. :+

En sowieso loggen als je aan het trappen bent is kei fijn, weet je goed wat er misgaat als ie op volle druk of wat dan ook een storing geeft. Enige nadeel als de lezer loskomt dan reset je ecu even. Effect van motor uit als je iemand inhaalt. :+

[ Voor 18% gewijzigd door Joopieboy op 15-12-2013 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Nope, heb geen scanner. Maar eens van eBay plukken dan.
Of ff de juiste stekkerpolen kortsluiten met een paperclip oid, maar dan komt niet alles naar boven...

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 17:58

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik ben ook aan het kijken naar een OBD II stekker die ik in mijn Laguna 2 ph 2 kan steken; zou deze bijvoorbeeld kunnen? Als ik op Ebay kijk zijn ze ook al wel goedkoper te krijgen, maar ik weet niet goed welke zou werken.

Kan je naast codes uitlezen ook nog wat wijzigen aan het systeem of blijft het bij uitlezen van meters/codes?

Deze ziet er wel mooi klein uit, die kan je misschien laten zitten?
Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/00/s/NzAwWDcwMA==/z/VbgAAOxyTyBSU9SH/$T2eC16hHJGEFFmltB5W!BSU9SHM(0!~~60_12.JPG

[ Voor 26% gewijzigd door gwystyl op 16-12-2013 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
ELM 327 bluetooth bestellen via willekeurige shop voor 15 euro (ik heb er laatst 1 via xxl-shop.nl besteld), dat werkt perfect. Doet het ook met ODB-1 als je een convertor kabel gebruikt, alleen dan kun je torque pro niet meer gebruiken. Laptop met software uiteraard wel gewoon (scanmaster / easyodb, etc.).

@Killaz, ik ken het ja, mijn laguna I heeft ook een ODB-2 stekker maar ECU rapporteert ook als niet ODB-2, echter kan met torque wel de meeste waarden uitlezen evenals foutmeldingen. Alleen sommige waarden veranderen niet en zijn dus wat anders als torque denkt dat het zijn. Via de laptop kan ik hem verder wel normaal uitlezen.

@gwystyl, die werkt sowieso op je laguna II maar zou daar geen 50 euro voor neerleggen :P.
edit: miste een stukje van je post, die elm 327 is inderdaad the way to go :)

@dropjeslover, dat lampje gaat niet alleen over de gloeispiralen, deze geeft ook een elektronische storing aan. Beste is inderdaad om hem even uit te (laten) lezen zodat je weet in welke richting je moet denken.

[ Voor 4% gewijzigd door melcon op 16-12-2013 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Heb jij dan een witte OBD 2 stekker melcon?
Kan zo 1-2-3 niet mijn stekker vinden, maar als jij dezelfde stekker hebt als dat ik heb wil ik die gok wel wagen.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Ik heb een witte stekker inderdaad, als het goed is kun je hem vinden onder de asbak (asbak er even uitklikken dus). Meestal zit er nog een beschermkapje overheen, dus goed kijken anders denk je dat er geen stekker zit.

De stekker zit meestal onder de asbak, alleen bij de laguna II/III onder de bodem van het armsteun kastje.

[ Voor 6% gewijzigd door melcon op 16-12-2013 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Ik bedoelde op internet niet vinden :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
ow zo :o }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmstr
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:00
Mijne Clio gaf van de week ineens storing: P0420.
Heb hem er daarna uit gereset en heb hem niet meer gezien.
Dus hopelijk was het franse charme en eenmalig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 07:57

Sagat

Is pappa x2!

Vraagje aan de mede clio 4 rijders. Hoe is jullie ervaring met het beslaan van de ramen? Over het algemeen ben ik zeer tevreden over de airco en heb ik (uiteraard?) geen last van beslagen ramen, maar laatst een paar keer flink last gehad met mist. Het besloeg als een gek en ik moest zelfs (the humanity!) met een trekkertje zorgen dat ik wat kon zien :o

Het enige wat ik kon verzinnen is dat mijn airco misschien bijgevuld moest worden, maar ik heb de auto pas vanaf september (bijna 15k gereden inmiddels). Moet nog steeds een fototje maken voor de TS, maar hij lijkt als 2 druppels op de auto van nickvanozzie (ook motor info schaamteloos van hem geleend) :)

specs:
model: Clio Estate Expression
motor: Motor: 0.9 TCE 90 pk/135 Nm
bouwjaar: 2013

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:32

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Hé Sagat, jij rijdt flink wat meer als mij. Ik zit nu pas op 4700 km. Had laatst behoorlijk last van beslagen ramen, maar dit had bij mij te maken met een vette laag (praten, hoesten, niezen) aan de binnenzijde. Moest ook met een trekkertje aan de gang om wat te zien. Deed me denken aan mijn rode Nissan Sunny uit de oudheid met 400K op de teller.
Ben flink wezen poetsen om de ruit te ontvetten en ben tevreden over het resultaat, en geen beslagen ramen meer gehad.

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Die van mij zit nu op 22k, nog geen last van beslagen ramen gehad eigenlijk. Dat wil niet zeggen dat ze niet beslaan maar dat is met 10-15 seconden weer weg, ik heb wel climate control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Tsja....ik reed vroeger meestal de auto van mijn ma (woonde destijds nog thuis) , honda civic uit......begin jaren 90 denk ik. Leuk autotje maar geen airco. Altijd klo euh ergernis met beslagen ruiten en toen ik dus airco meemaakte in de auto van mijn pa was ik gelijk verkocht. Mijn eigen eerste autotoje was een fiat bravo uit 96 met airco dus en sindsdien nooit meer een auto zonder gehad, of inderdaad ook climate control (oa met me laguna :D ) en daarmee is het helemaal een non issue.
Het verbaasde me dus enorm toen dit me overkwam. Ik zal inderdaad mijn ramen is goed schoonmaken (dat is sowieso nodig omdat het trekkertje eigenlijk voor schoonmaken van de buitenramen is).
Anders dealer maar is bellen.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Bedenk wel, airco werkt niet onder de +/- 7 graden, dus dan doet de airco ook niets tegen het beslaan v/d ruiten. Kan me voorstellen dat een 0.9 tce eventjes nodig heeft om op temp te komen (1 cilinder minder), aan de andere kant ook minder koelvloeistof om op te warmen. Dci's hebben altijd gloeistiften in de ingaande kachelslang dus die zijn altijd snel warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Hmm, kon mijn Clio dci niet uitlezen met de obd lezer van een medeGoTter...

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Wel obd2 stekker dan? Dacht dat alle ph2 een obd2 protocol hadden.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmstr
DropjesLover schreef op maandag 16 december 2013 @ 22:14:
Hmm, kon mijn Clio dci niet uitlezen met de obd lezer van een medeGoTter...
Ik heb een Autel MaxiScan MS309 liggen, voor OBD2 en EOBD (Utrecht), mocht je het willen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Met welke software heb je geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Software: Torque op Android

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Dat zou inderdaad wel moeten werken op een phase II, soms moet je de motor starten voor je odb2 info krijgt en kun je niets uitlezen op contact. Maar dat heb je wel al geprobeerd neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

melcon schreef op maandag 16 december 2013 @ 20:59:
Bedenk wel, airco werkt niet onder de +/- 7 graden, dus dan doet de airco ook niets tegen het beslaan v/d ruiten. Kan me voorstellen dat een 0.9 tce eventjes nodig heeft om op temp te komen (1 cilinder minder), aan de andere kant ook minder koelvloeistof om op te warmen. Dci's hebben altijd gloeistiften in de ingaande kachelslang dus die zijn altijd snel warm.
Op zich logisch, het viel me op dat het erg mistig was toen dit gebeurde (dus erg vochtig). En inderdaad de temperatuur zal onder de 7 graden geweest zijn.
Ik reed al zeker 30 minuten toen het gebeurde, dus de auto zou zeker al opgewarmd moeten zijn.

Maar zoals ik aangaf, ik kan me niet herinneren dat ik met mijn vorige auto's zo veel last van beslaan van de ruiten had.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

melcon schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 08:48:
Dat zou inderdaad wel moeten werken op een phase II, soms moet je de motor starten voor je odb2 info krijgt en kun je niets uitlezen op contact. Maar dat heb je wel al geprobeerd neem ik aan.
Nee, niet geprobeerd ook te starten.
Ik lees overigens verschillende dingen over dat diesels wel/niet ondersteund zouden zijn... Iemand die daar wat over weet?

Overigens, klein dingetje... timovd merkte gisteren terecht op dat er wat raars is met mijn klokkenbak... Het is een diesel, maar de toerentellen gaat wel vrolijk door tot 7000rpm. Vandaag, warmgereden, geprobeerd, en hij houdt er me op rond 4500-5000. Is de benzine en diesel klokkenbak gelijk, of is de mijne ooit eens verwisseld/vervangen?

[ Voor 27% gewijzigd door DropjesLover op 17-12-2013 13:20 ]

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@Sagat, dan zal die in elk geval warm geweest zijn, kan het daar niet aan liggen. Heb je wel climate control? Zo niet had je mischien de luchtstroom niet op de ruiten staan?

@DropjesLover, in principe zouden alle renaults van na 2001 ODB-II compliant moeten zijn ongeacht diese/benzine. Lijkt me ook stug dat een niet compliant laguna I dci uit 2000 wel uit te lezen zou zijn en een clio 2 uit 2002 met dci die wel compliant zou moeten zijn niet. (Wat een zin :P ).
In elk geval, start hem eens en kijk wat voor resultaat je dan krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

De motor hoeft niet te draaien. Een foutcode wordt opgeslagen, dus die zou je ook moeten terugzien als de storing is verholpen, maar de computer niet is gereset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmstr
timovd schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 13:14:
De motor hoeft niet te draaien. Een foutcode wordt opgeslagen, dus die zou je ook moeten terugzien als de storing is verholpen, maar de computer niet is gereset.
Precies.
Normaal zet je hem op stand 2, oftewel op contact maar nog niet starten.
Dan kun je hem al uitlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Normaal gesproken wel ja, echter in de praktijk is dit dus - bij uitzondering - anders. Mijn laguna kan ik ook pas uitlezen als de motor draait. Bij de clio 4 is dit trouwens ook zo, laguna II / III is wel uit te lezen op contact zonder draaiende motor net als megane II / III en twingo II.

[ Voor 10% gewijzigd door melcon op 17-12-2013 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
DropjesLover schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 11:57:
[...]

Nee, niet geprobeerd ook te starten.
Ik lees overigens verschillende dingen over dat diesels wel/niet ondersteund zouden zijn... Iemand die daar wat over weet?

Overigens, klein dingetje... timovd merkte gisteren terecht op dat er wat raars is met mijn klokkenbak... Het is een diesel, maar de toerentellen gaat wel vrolijk door tot 7000rpm. Vandaag, warmgereden, geprobeerd, en hij houdt er me op rond 4500-5000. Is de benzine en diesel klokkenbak gelijk, of is de mijne ooit eens verwisseld/vervangen?
Een diesel geeft wel alle foutmeldingen door maar je kan niet zoveel sensoren uitlezen als bij een benzine. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Waarschijnlijk wel, is bij laguna I ook zo:
Afbeeldingslocatie: http://assen.dlinkddns.com/images/laguna/IMAG0007.jpg

7000 toeren met een diesel? :P meh :+

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Ah, gelukkig :P
Ben denk ik achter mn brandende gloeibougie-lampje, de gloeibougie(s) is(zijn) overleden. Nu start ie 's ochtends erg lastig en met een beetje bijzondere geur van slechte ontbranding.
Hoe vervang je die dingen eigenlijk?

BThGvNeOA

• melcon
Als je geluk hebt zitten ze los, als je pech hebt zitten ze vast en breken ze af :+

Ik zou er niet zelf aan beginnen, lekker aan een garage overlaten, als ze afbreken mogen zij het oplossen (wat voor hun geen probleem is, voor jezelf is het een stuk lastiger)

• PauseBreak
Jep, dat soort dingen altijd door een garage laten doen. Tenzij jij zelf ook een brug en alle bijbehorende prettige gereedschappen hebt :P

Nee, merp!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:18

Sherlock

No Shit

Hee, dat uitlezen van de motor lijkt me wel interessant! Ik heb een Megane Break II uit 2006 (1.5dci) dus dat zou moeten kunnen met het programma Torque op mijn Anfroid telefoon en met een scanner zoals iets op deze pagina?

Ik dacht altijd dat daar verschrikkelijk dure apparatuur voor nodig was :X

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• PauseBreak
Nee hoor, om dat te kunnen doen volstaat tegenwoordig een smartphone met Torque en een OBD2-scanner. Kon altijd al, maar dan met een laptop + OBD2-scanner (seriële poort nodig, dus oude laptop) icm de officiële fabriekssoftware. Die is overigens wel te downloaden, maar dan moet je erg goed zoeken tegenwoordig.

Nee, merp!

• vhal
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Werkt dat trouwens ook met de Megane III 1.2 TCe ?

Strava

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:56

Shunt

Boe

adinsx schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 11:47:
Dat is precies het geval ja. Mix van 52 minuten (via via Mastermix van deze gekregen:http://youtu.be/1poO6Bqi1as ) en met een 25 minuten ben ik op het werk.

Wat dan nog meer irritant is, is dat er geen teller is qua afspeeltijd. Even doorspoelen naar 28min bijvoorbeeld is er niet bij.

Hopelijk volgt binnenkort een nieuwe firmware. De vorige versie schijnt hier geen last van te hebben. Alleen kreeg ik meteen al .24 in augustus.
Dat is just de oplossing voor een bug. Hier voor in de oude firmware ergens uit 2012 met de nieuwe face lift versies speelde hij de nummers vanaf het punt waar je gebleven was. Echter na een X aantal keer de auto aan en uit midden in een nummer crashte de radio en kreeg het hele zooitje een reboot. Na een software update was dit probleem weg samen met het opslaan waar je was in je nummer.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• melcon
@vhal, dat werkt met alle auto's vanaf +/- 2001 toen ODB-II standaard werdt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
melcon schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 22:24:
Waarschijnlijk wel, is bij laguna I ook zo:
[afbeelding]

7000 toeren met een diesel? :P meh :+
Ken er een die is het gelukt, iets met verotte schakelstangen en van zijn 4 naar zijn 3 ipv 5 bij flink doorstampen. :+ Blok vond het wat minder grapppig alleen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:38

Meneer aard

Porsche rulez!

DropjesLover schreef op donderdag 19 december 2013 @ 11:00:
Ah, gelukkig :P
Ben denk ik achter mn brandende gloeibougie-lampje, de gloeibougie(s) is(zijn) overleden. Nu start ie 's ochtends erg lastig en met een beetje bijzondere geur van slechte ontbranding.
Hoe vervang je die dingen eigenlijk?
Dat kan een erg leuke klus zijn...Dingen kunnen zo vast als een huis zitten. Mogelijkheid bestaat dat ze afknappen. Blok warmdraaien is een pre.
Als het straks weer wat kouder wordt, ga niet eindelijk lopen cranken..heeft totaal geen nut dan injecteer je zoveel diesel..en kan die gaan pingelen. Zeker als je met ether (startvloeistof) of remmenreiniger wilt starten.

Jat gewoon de fohn van je vrouw, steek die in de inlaat even paar minuutjes de fohn laten draaien zodat het zootje een beetje warm is, dan met draaiende fohn de motorstarten. Dan krijgt die al voorverwarmde lucht binnen.
Vlam starten kan ook wel maar denk niet dat je sensoren dat leuk vinden als je een brandende lap in de inlaat steekt :P

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Dropjeslover heeft een dci (common rail) als ik me niet vergis, die start ook gewoon bij -25 zonder gloeibougies. Ja het kost wat moeite en het ruikt niet heel lekker maar starten doet ie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:17

Epsilon

Aangezien de Clio RS in het bezit is van KillaZ heb ik ook geen bestemming meer voor de audio install.

Het gaat vooral om te inbouw welke gemaakt is voor een Clio 2, niet om de apparatuur, deze is wel los te verkopen.

Voor de liefhebber is de inbouw (exclusief de sub speaker zelf, maar inclusief de kist) gratis af te halen :).

Link: http://link.marktplaats.nl/751710883

Onder het mom: Weggooien kan altijd nog :).

[ Voor 5% gewijzigd door Epsilon op 23-12-2013 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Hi ep, je hebt een berichtje.

[ Voor 70% gewijzigd door KillaZ op 23-12-2013 06:44 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Hoe werkt dat nou precies met die keyless entry?

Ik sta bekant tegen de auto aan Renault Megane estate maar de deur gaat niet automatisch van het slot. Op slot gaat hij wel als ik wegloop van de auto

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Welke versie heb je? Ik ken het dat er een sensor bij het handvat zit. Zodra je die vastpakt gaat hij van het slot. Mits de sleutel in de buurt is uiteraard.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
2012 versie. Sleutel zit in mn jas zak.

Buurman heeft een Toyota en daar werkte het zodra hij met zn hand bij het handvat komt

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
2012? Hmm die moet wel nog de infraroodzenders achter de handgreep hebben. En bij een andere deur? Die sensoren willen nog wel eens kapot gaan namelijk.

Als je een late 2013 hebt zitten op alle deurgrepen knopjes die je eerst moet indrukken. De infraroodzender is dan vervangen voor een 'blind' plaatje.
Ik val met mijn Estate gelukkig in de wisseling tussen MJ2012 en MJ2013. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Ik heb wel die knopjes op de deur.

Kwam deze video nog tegen van hoe het zou moeten werken
YouTube: Renault Keycards mit Funktion „Keyless Entry & Drive"

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 10:13
Je moet gewoon op dat knopje drukken. Je hand achter de hendel duwen werkt helaas niet meer.
Ik heb hetzelfde helaas (mijn auto is nu 3 weken ongeveer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Hmm Ok

Heb gisteren nog online zitten zoeken en dat systeem van Ford is ook wel aardig die unlockt al zodra je bij de auto staat.

Iemand die trouwens die live service van tomtom heeft gehad en na drie maanden heeft verlengt?

Burp

Pagina: 1 ... 14 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.