Het grote Renault topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 26 Laatste
Acties:
  • 147.836 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 10:58

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Straks even naar de garage met de renault van me vriendin
Het R-link systeem is geheel vast gelopen.
Radio gaat niet meer uit (ook niet als de auto helemaal is afgesloten). De radio kan je buiten nog horen.
Onder het rijden gaat het geluid van heel zachtjes naar maximum hard maar kan het volume niet meer aanpassen.

Bluetooth gaat aan -> uit -> aan -> uit -> aan -> uit onder het rijden.

Wat een waardeloos systeem ben blij dat ik morgen weer mijn opel corsa mee heb, die doet het gewoon :D

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09 14:17
R-Link werkt over het algemeen prima hoor, dat de bluetooth aan/uit/aan/uit geeft al aan dat er daar ergens iets niet goed gaat. Overigens, radio hoort sowieso na 15 minuten uit te gaan na contact ongeacht of die wel/niet uit wil op de normale wijze.

En tsjah... opel...., laten we daar maar niet over beginnen ;)

[ Voor 11% gewijzigd door melcon op 27-01-2014 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:20
Wel grappig dat er tegenwoordig een heel andere conclusie aan zo'n probleempje wordt verbonden dan een paar jaar terug. Vroeger had je een rampenbak als je wekelijks bij de garage stond omdat het ding niet wou starten, in noodloop schoot of weet ik het, tegenwoordig heb je een rampenbak als een optioneel(!) systeem vastgelopen is.
Nee, echt slechte auto's worden niet meer gemaakt tegenwoordig :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Ja de perceptie is wel een beetje veranderd, mijn radio is stuk, wat een rampenbak :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 10:58

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Stuk kan ik prima mee leven maar maximum volume onder het rijden is echt rampzalig. ik mis de keiharde uit knop. had een aardige pieptoon in me oren toen ik op mijn werk aankwam.
De auto zelf rijdt aardig daar heb ik geen klachten over.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 13:54
Je kan eventueel zelf ook een "reset" uitproberen door de stroom van de accu te halen voor 5 minuten ... de kans is aanwezig dat het probleem daarmee is opgelost.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Ik denk dat de zekering een makkelijkere weg is ;) zorg wel dat je de code bij de hand hebt, die ga je nodig hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
melcon schreef op maandag 27 januari 2014 @ 14:14:
Ja de perceptie is wel een beetje veranderd, mijn radio is stuk, wat een rampenbak :D
Ik zou dat liever gehad hebben dan bij 211k km mijn blok moeten hebben vervangen tbh :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:32

Christiano007

Ich bin der champion

Nou ze hebben bij mijn clio de as vervangen waar de abs ring kapot was voor een andere. De auto remt weer normaal alleen nu gaan de abs service en stop lampjes aan. Gelijk terug gegaan naar de garage en die heeft de auto uitgelezen waar ik bij stond.

Hij is met mij gaan rijden en had ingesteld dat we de snelheid per wiel oid konden zien. Het viel op dat elk wiel dezelfde snelheid had behalve waar de ring vervangen was, die ging een paar km langzamer.

Hij kon het min zo niet even oplossen en gaf aan dat ik even een dag of 2 moet rijden om te kijken of het opnieuw ingeleerd moet worden door de boordcomputer

kan dit kloppen ?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Hebben ze een ring gebruikt met dezelfde hoeveelheid tandjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

melcon schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 08:43:
Hebben ze een ring gebruikt met dezelfde hoeveelheid tandjes?
Daar had hij wel op gelet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Dan zou er geen verschil in wielsnelheid mogen optreden, andere mogelijkheid is dat de diameter anders is maar dat kan ik me haast niet voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Heb vandaag ook weer gereden, rijd gewoon goed en remt prima alleen gaan de lampjes aan na een paar minuten. Of je nu remt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Gewoon terug naar de garage ermee. Dergelijke storingen horen niet voor te komen na het vervangen van de ring met dezelfde tandhoeveelheid en diameter.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

PauseBreak schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 16:59:
Gewoon terug naar de garage ermee. Dergelijke storingen horen niet voor te komen na het vervangen van de ring met dezelfde tandhoeveelheid en diameter.
Doe ik ook, heb net eens de accu losgekoppeld om te kijken of dat zou helpen maar nope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:38

Khaine

Python liefhebber

Christiano007 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 17:50:
[...]

Doe ik ook, heb net eens de accu losgekoppeld om te kijken of dat zou helpen maar nope.
Is er geen (permanente) blokkade of iets dergelijks dan? Als alleen dit wiel trager loopt EN de remlampjes gaan branden.

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idutchman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 09:25
Sinds 30-01-2014 in het bezit van een "tweedehands" Renault Megane met 2982KM op de teller. De auto is enkele maanden oud! Het is mijn eerste auto en ik ben dan ook apetrots!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/db9FvnL.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/UEk1DN9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5xy1ANV.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Idutchman schreef op maandag 03 februari 2014 @ 12:42:
Sinds 30-01-2014 in het bezit van een "tweedehands" Renault Megane met 2982KM op de teller. De auto is enkele maanden oud! Het is mijn eerste auto en ik ben dan ook apetrots!

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
:9~ Mooi hoor
Khaine schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 20:04:
[...]

Is er geen (permanente) blokkade of iets dergelijks dan? Als alleen dit wiel trager loopt EN de remlampjes gaan branden.
We hebben eens gekeken, bleek de andere as 38 tanden ipv 44 wat er onder zat. Probleem dus gevonden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
humor :+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Gaaf gefeli. Eerste auto, hoe oud ben je? :D

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:33
Vanmorgen wilde de auto pas starten na 10x de start/stop knop gebruikt te hebben, daar de auto nog garantie heeft maar even de dealer gebeld. Zij gaven aan dat hij even uitgelezen moest worden. Dat gedaan en ook de accu na laten meten wat mij een veel logischer iets leek maar verder niets gevonden. Hopelijk was het gewoon een enkele keer want heb toch weinig zin om niet weg te kunnen rijden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:19
Wat gebeurde er WEL?

-Wel de klik van het automatische stuurslot (als dat blijft hangen kan je soms net te weinig geduld hebben voordat de melding Stuurkolom vergrendeld verschijnt en blijf je drukken)?
-Wel startmotor die ronddraaide?

Bovenstaande hebben wij een keer gehad met onze Scénic II, toen was mijn vader veel te ongeduldig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idutchman
DennusB schreef op maandag 03 februari 2014 @ 14:57:
[...]

Gaaf gefeli. Eerste auto, hoe oud ben je? :D
Thanks! 22 jaar. Ik zit momenteel in de laatste fase van m'n studie. Hard gewerkt voor deze auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
tha_bulldog schreef op maandag 03 februari 2014 @ 16:27:
Wat gebeurde er WEL?

-Wel de klik van het automatische stuurslot (als dat blijft hangen kan je soms net te weinig geduld hebben voordat de melding Stuurkolom vergrendeld verschijnt en blijf je drukken)?
-Wel startmotor die ronddraaide?

Bovenstaande hebben wij een keer gehad met onze Scénic II, toen was mijn vader veel te ongeduldig ;)
Ik hoorde wel steeds de startmotor om de auto te starten maar hij sloeg niet aan. Na zo'n 10x sloeg hij aan maar sloeg direct af, de keer erop sloeg hij aan en bleef hij aan.

De startmotor draaide dus denk ik wel maar hij wilde niet aanslaan. Ook duurde het een aantal keren voor er kwam te staan dat het oliepeil goed was. Te kort drukken lijkt mij niet en 'stuurkolom vergrendeld' heb ik nog geen enkele keer gezien.

Wel hoorde ik na 6-7x of zo een reeks piepjes achter elkaar. Geen idee hoe of wat dat betekend.. morgenvroeg maar weer eens kijken wat hij doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:52

Wok

Dakloos...

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Leuke auto om mee te beginnen :D Ik heb zelf een full-options Estate GT-line; fijne auto :Y

Belgische of Duitse import zo te zien?

- GT-line voorbumper
- Standaard achterbumper
- Géén navigatie
- Standaard (half-digitaal) instrumentpaneel

Dat is een combinatie die in NL niet geleverd is :P

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idutchman
Wok schreef op maandag 03 februari 2014 @ 19:00:
[...]

Leuke auto om mee te beginnen :D Ik heb zelf een full-options Estate GT-line; fijne auto :Y

Belgische of Duitse import zo te zien?

- GT-line voorbumper
- Standaard achterbumper
- Géén navigatie
- Standaard (half-digitaal) instrumentpaneel

Dat is een combinatie die in NL niet geleverd is :P
Goed gezien! De Megane is full options behalve het navigatie systeem (dat betekent dus wel , keyless start & go , elektrische parkeerrem, cruise control, bluetooth integratie, knipperlichten in zijspiegels, luxere stuur en gescheiden airco etc.). Ik kwam er vandaag achter dat ook in regen de ruitenwissers aangaan op basis van de hoeveelheid regen (regensensor etc.)

Maar goed: Het is een Spaanse import. Dit betrof een ex Europcar auto die niet is gebruikt als huur auto. Zodoende 2800KM gereden in 6 maanden (van 06/2013). Het kenteken is 5-TGH-.. dus de auto staat ook net op kenteken.

Ik ga in de toekomst nog een Renault GT-Line rear bumper plaatsen waardoor uiterlijk gezien er een geheel GT-line pakket op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:26
Ik had een leuk akkefietje laatst. Keyless entry dus sleutel in jas op bijrijdersstoel. Ik stop bij een tankstation. Stap de auto uit zonder jas en wil omlopen om jas te pakken. BLIEP auto op slot met de keycard dus *in* het personencompartiment. Uiteraard met geen mogelijkheid open te krijgen.

Renault heeft de wagen opengebroken en daarbij beschadigd. Leaseplan wil mij nu eigen risico laten betalen voor deze beschadiging zoals het er nu uitziet. Bizar.

Handleiding nog even nagekeken. Er staat expliciet in dat de auto *niet* op slot kan gaan als de keycard zich in het personencompartiment bevindt. Keycard had 2 maanden daarvoor een nieuwe batterij gehad dus dat is het niet geweest.

Fijne Franse electronica weer. Ik vertrouw dat ding nu dus voor geen meter meer en zit alsnog die keycard elke keer meer te harken in een broekzak waar al een telefoon zit. Leve het 'gemak' van de keycard.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Idutchman schreef op maandag 03 februari 2014 @ 21:11:
[...]

Goed gezien! De Megane is full options behalve het navigatie systeem (dat betekent dus wel , keyless start & go , elektrische parkeerrem, cruise control, bluetooth integratie, knipperlichten in zijspiegels, luxere stuur en gescheiden airco etc.). Ik kwam er vandaag achter dat ook in regen de ruitenwissers aangaan op basis van de hoeveelheid regen (regensensor etc.)

Maar goed: Het is een Spaanse import. Dit betrof een ex Europcar auto die niet is gebruikt als huur auto. Zodoende 2800KM gereden in 6 maanden (van 06/2013). Het kenteken is 05-TG.-.. dus de auto staat ook net op kenteken.

Ik ga in de toekomst nog een Renault GT-Line rear bumper plaatsen waardoor uiterlijk gezien er een geheel GT-line pakket op zit.
Als het kenteken 05-TGx-x is, is-ie van 2012... Ik heb namelijk xx-XSL-x en die is juli 2012 op kenteken gezet. Je bedoelt denk ik 5-TGx-xx? ;)
Korvaag schreef op maandag 03 februari 2014 @ 21:25:
Ik had een leuk akkefietje laatst. Keyless entry dus sleutel in jas op bijrijdersstoel. Ik stop bij een tankstation. Stap de auto uit zonder jas en wil omlopen om jas te pakken. BLIEP auto op slot met de keycard dus *in* het personencompartiment. Uiteraard met geen mogelijkheid open te krijgen.

Renault heeft de wagen opengebroken en daarbij beschadigd. Leaseplan wil mij nu eigen risico laten betalen voor deze beschadiging zoals het er nu uitziet. Bizar.

Handleiding nog even nagekeken. Er staat expliciet in dat de auto *niet* op slot kan gaan als de keycard zich in het personencompartiment bevindt. Keycard had 2 maanden daarvoor een nieuwe batterij gehad dus dat is het niet geweest.

Fijne Franse electronica weer. Ik vertrouw dat ding nu dus voor geen meter meer en zit alsnog die keycard elke keer meer te harken in een broekzak waar al een telefoon zit. Leve het 'gemak' van de keycard.
Nasty :-(

Ik heb de kaart juist altijd in mijn portemonnaie zitten en bij mij weigert-ie de laatste tijd regelmatig op slot te gaan als ik van de auto weg loop... Batterijtje moet volgens de boordcomputer vervangen worden.

[ Voor 38% gewijzigd door Wok op 03-02-2014 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Wok schreef op maandag 03 februari 2014 @ 21:27:
Ik heb de kaart juist altijd in mijn portemonnaie zitten en bij mij weigert-ie de laatste tijd regelmatig op slot te gaan als ik van de auto weg loop... Batterijtje moet volgens de boordcomputer vervangen worden.
Ik heb hem meestal in m'n laptoptas of jas omdat mijn portemonnee al vrij vol zit en mijn broekzakken vol zitten met 2 telefoons (werk + prive). Tel daarbij op dat ik mijn jas altijd uit doe in de auto en ik stap dus feitelijk altijd uit zonder sleutel, loop om de auto, pak mijn spullen etc.

Nu pak ik eerst m'n sleutel uit mijn jas/tas. Loop om de auto. Pak spullen en stop de sleutel weer in m'n jas/tas. Stelt natuurlijk niet veel voor maar dat was niet de reden dat ik keyless entry had genomen. Baal er best van :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idutchman
Wok schreef op maandag 03 februari 2014 @ 21:27:
[...]

Als het kenteken 05-TGx-x is, is-ie van 2012... Ik heb namelijk xx-XSL-x en die is juli 2012 op kenteken gezet. Je bedoelt denk ik 5-TGx-xx? ;)

[...]

Nasty :-(

Exact! Ik bedoel 5-TGH-..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Laatst online: 23:34

DropjesLover

Dit dus ->

Idutchman schreef op maandag 03 februari 2014 @ 18:37:
[...]

Thanks! 22 jaar. Ik zit momenteel in de laatste fase van m'n studie. Hard gewerkt voor deze auto!
Dafuc, zo jong zo'n grote (nagenoeg) nieuwe auto kopen?

Ik tuf redelijk happy rond in mn Cliootje (27, 4 jaar afgestudeerd) :+

En mijn probleem is weer terug. Nu gaat mn storingslampje alleen aan als ik in z'n 5 120km/u rij, elke keer op precies de zelfde plek (van mn woon-werk verkeer). Om vervolgens weer uit te gaan als ik langzamer ga rijden en terug schakel. Voor mijn gevoel geen vermogensverlies door gebrek aan druk op de fuel rail. Ik hou het op Franse elektronica, een los stekkertje ofzo...

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@Korvaag, wat ik even niet snap, waarom gaat de auto "uiteraard" niet van slot dan? Even buitenom dat het sowieso raar is dat die op slot gaat met de kaart nog in de auto. De kaart bevind zich immers in de buurt v/d auto dus als je keyless instapt zou die gewoon los moeten gaan. Mocht leaseplan je inderdaad eigen risico laten betalen dan zou ik dit door Renault laten vergoeden. (Op zich is dat overigens niet heel raar van leaseplan).

@dropjeslover, als je 130 of 140 rijdt blijft het lampje dan ook aan? Het lampje gaat aan omdat er een waarde gemeten wordt die niet klopt met de waarde die verwacht wordt. Kan b.v. ook turbodruk zijn dat je ergens een lekkage hebt van turbo naar inlaat.

[ Voor 22% gewijzigd door melcon op 04-02-2014 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
melcon schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 07:34:
@Korvaag, wat ik even niet snap, waarom gaat de auto "uiteraard" niet van slot dan? Even buitenom dat het sowieso raar is dat die op slot gaat met de kaart nog in de auto. De kaart bevind zich immers in de buurt v/d auto dus als je keyless instapt zou die gewoon los moeten gaan. Mocht leaseplan je inderdaad eigen risico laten betalen dan zou ik dit door Renault laten vergoeden. (Op zich is dat overigens niet heel raar van leaseplan).
Nou.. de auto gaat op slot met de keycard erin.. dus hij ziet de keycard niet.. dus uiteraard gaat ie dan niet open. Volgens hem was de keycard weg. Dat probeerde ik te zeggen :)

Ik vind het wel raar dat ik moet betalen. Ik zat met een kapotte auto (nl. de auto voldoet niet aan specs). Ik bel Leaseplan en Leaseplan regelt dat Renault hem openmaakt. Renautl beschadigt de auto daarbij. Ik ben niet de opdrachtgever voor openmaken. Dat is Leaseplan. Ik ben hierin dus helemaal geen partij. Leaseplan mag dit gaan verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adinsx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-06 13:13
Wok schreef op maandag 03 februari 2014 @ 19:00:
[...]

Eens :+
Zelfde configuratie hier, alleen dan parelmoerwit en zonder het lelijke leer (sorry :9 ) en dat enorme Visio blok achter de binnenspiegel.
Dan wel weer 18" GT wielen hier in zomertrim. 8)

Maaruh, jouw kenteken komt me bekend voor.
Rij je wel eens over de A18, of omgeving Arnhem-Doetinchem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:57
Korvaag schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 10:06:
[...]
Ik vind het wel raar dat ik moet betalen. Ik zat met een kapotte auto (nl. de auto voldoet niet aan specs). Ik bel Leaseplan en Leaseplan regelt dat Renault hem openmaakt. Renautl beschadigt de auto daarbij. Ik ben niet de opdrachtgever voor openmaken. Dat is Leaseplan. Ik ben hierin dus helemaal geen partij. Leaseplan mag dit gaan verhalen.
Totale onzin om te moeten betalen... Het is overduidelijk een fout in de elektronica, daar ben jij niet verantwoordelijk voor. Laat de Leaseplan het maar met Renault uitzoeken...

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@korvaag, ah oké, ja als leaseplan zelf de opdracht geeft dan kunnen ze op donderen met hun eigen risico. Wel heel bijzonder dat de auto de kaart niet ziet trouwens :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
kw_nl schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 10:46:
[...]

Totale onzin om te moeten betalen... Het is overduidelijk een fout in de elektronica, daar ben jij niet verantwoordelijk voor. Laat de Leaseplan het maar met Renault uitzoeken...
Ja dat heb ik ook via mail laten weten. Met verwijzing naar handboek auto erbij. Daarnaast de opmerking dat ik hier verder niets meer mee te maken wil hebben (op een normale manier verwoord). Ze zoeken het maar uit. Alleen even goed opletten bij einde looptijd dat ze niet alsnog dit willen gaan verrekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

adinsx schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 10:29:
[...]

Maaruh, jouw kenteken komt me bekend voor.
Rij je wel eens over de A18, of omgeving Arnhem-Doetinchem?
:D Busted :P

Inmiddels rijd ik daar niet meer (project afgerond), maar de afgelopen maanden reed ik daar inderdaad een paar keer per week :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

melcon schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 07:34:

@dropjeslover, als je 130 of 140 rijdt blijft het lampje dan ook aan? Het lampje gaat aan omdat er een waarde gemeten wordt die niet klopt met de waarde die verwacht wordt. Kan b.v. ook turbodruk zijn dat je ergens een lekkage hebt van turbo naar inlaat.
Volgens de garage (en de computer) is het de verstuiver van de 4e cylinder. Hij gaat aan als ik versnel naar 120-130 en licht heuvel opwaarts ga (zoals de oprit van een snelweg).
Turbodruk-lek zou een andere foutcode geven...

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Verstuiver kan ook inderdaad, retour wordt ook gemeten dus aan de hand daarvan kan de computer ook al vast stellen of er iets niet klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,
Ik zit te kijken naar een 2e hands clio. vraagprijs 5500-6000 euro

Hoeveel zou je gemiddeld kunnen afdingen? ligt natuurlijk aan een aantal factoren, maar wil niet belachelijk overkomen als ik bv 4500-5000 bied voor een auto waar de 6000 voor vragen.
Iemand een idee hoeveel er bv af zou kunnen? gemiddeld gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:21
Wat voor een type clio is ook wel handig :+
Ik neem aan, gezien de vraagprijs, een type 3?
Ik zou een vergelijkbaar exemplaar zoeken en de afweging maken of de vraagprijs in lijn met de marktwaarde ligt. Verder is afdingen natuurlijk een kwestie van zelf goed in je schoenen staan.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

melcon schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 07:45:
Verstuiver kan ook inderdaad, retour wordt ook gemeten dus aan de hand daarvan kan de computer ook al vast stellen of er iets niet klopt.
Als het lampje aan gaat is er even een dipje in vermogen, alsof inderdaad eventjes de retour open gaat. Maar dat is maar een fractie van een seconde ofzo, daarna alles gewoon normaal...
Verwijderd schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 22:40:
Hoi,
Ik zit te kijken naar een 2e hands clio. vraagprijs 5500-6000 euro

Hoeveel zou je gemiddeld kunnen afdingen? ligt natuurlijk aan een aantal factoren, maar wil niet belachelijk overkomen als ik bv 4500-5000 bied voor een auto waar de 6000 voor vragen.
Iemand een idee hoeveel er bv af zou kunnen? gemiddeld gezien.
Type, leeftijd, km-stand, brandstof, opties?

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Meestal kun je toch wel 10% afdingen, als die erg duur aangeboden wordt ook wel 15%.
Voor de rest zou ik me niet blind staren op de prijs, beter betaal je een paar honderd meer voor een auto die helemaal naar je zin is en waar je vertrouwen in hebt dan het onderste uit de kan willen halen v.w.b. de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 18:03
Idutchman schreef op maandag 03 februari 2014 @ 21:11:
[...]

Maar goed: Het is een Spaanse import. Dit betrof een ex Europcar auto die niet is gebruikt als huur auto. Zodoende 2800KM gereden in 6 maanden (van 06/2013). Het kenteken is 5-TGH-.. dus de auto staat ook net op kenteken.

Even een beetje oftopic maar nu zie ik het hier op het forum ook ineens. Weet jij hoe het zit met die spaanse imports? De markt wordt ermee overspoeld tegen echte k*t prijzen. Ben november vorig jaar in keulen bij een dealer geweest die gewoon minimaal 150 spaanse ex huurauto's had staan. Mini !coopers! van nog geen jaar oud, met 5k op de teller voor € 12.000, veel leon's FR, jaar oud ~€ 12.000, megane's, astra's etc.

Toen ik daar begon over het meenemen van 2 mini's naar Nederland kon het in eens niet meer, als ze in Duitsland bleven mocht ik ze zo meenemen :? :? :? Ik had de autoambulance al achter de jag zitten om er vast één mee te nemen dus je zou toch zeggen dat zo'n garage met cash in het handje blij is en geen zak hoeft te doen om die auto's kwijt te raken. Blijf het toch een heel raar verhaal vinden.. Ik kon er vinger niet op krijgen. Belastingtruuks ofzo? Heb nog een bevriende dealer laten bellen maar ook die ving bot. Via een ander mini-forum kwam ik ook bij een dealer in België uit met allemaal spaanse imports.

Waarschijnlijk heb je er overigens wel een fijne airco erin zitten. Bij mini en bmw zit er in ieder geval in de zuid europese modellen een ander type airco die hier meer standje vrieskist is 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Daar heeft een tijd terug ook wat over in de volkskrant gestaan dat er echt bakken met spaanse autos geimporteerd worden, niet alleen de leuke modellen maar b.v. ook heel van die koektrommels in de categorie aygo/c1/107.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
Wellicht dat er wat bedrijven daar in Spanje over de kop zijn gegaan waardoor er nu ineens een hoop auto's beschikbaar zijn gekomen en slim opgekocht zijn door Belgische/Duitse handelaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Maar dan is het nog vreemd dat thefox er niet 1 mee kon nemen, zeker als de dealer in 1 klap cash het bedrag in zijn handen heeft.

Even crossposten:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/35966519/clio%20rs/20140208.jpg

Wat issie lief heh O+

Nog wel wat te doen though:
- Rechterraam gaat slecht naar beneden en omhoog, even een nieuw mechaniek halen denk ik
- Klein beurtje, preventief
- 4 nieuwe bandjes (maatje kleiner ivm spoorvorming, schijnt dat 195 ook prima rijdt ipv de 205 nu)
- (<6 maanden) de D-riem en versteller vervangen

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idutchman
Het verhaal van mijn Renault Megane is heel simpel. Euoropcar moet een vaste oplage auto's afnemen van een bepaald type voor dat jaar. Zodoende nemen ze er te veel af en moet er altijd een bepaald percentage (zegge <10% <-- 150 van de 2000 auto's) gelijk weer de deur uit. Zeker nu, waren dat er wat meer dan wat normaliter het geval is.

Zodoende is deze Renault Megane bij een Spaanse Renault dealer terechtgekomen om verkocht te worden. De auto kwam dan ook met een ongeopende Europcar handleiding set/toolkit en Europcar geel jasje (voor ongelukken e.d.). Het feit dat ik de auto kocht met 2980KM (nu 3500KM) komt dus doordat de auto het merendeel van het eerste halfjaar opgeslagen heeft gestaan.

De auto kwam geïmporteerd zonder vloermatten en versnellingspook (deze hadden ze nog even snel 'gekaapt' voordat hij op de export ging. Simpelweg nieuwe OEM matten en OEM versnellingspook besteld en klaar. Splinternieuwe auto voor 'weinig'.

Ik heb de auto middels een autobedrijf gekocht (al een bekende die gespecialiseerd is in de import van auto's.). Dus hoe dat verder in z'n werk ging weet ik niet. Ik weet alleen dat het enkele weken heeft geduurd voordat de auto van betalen tot voor de deur in nederland was.

Wat betreft de airco, die is niet anders dan hier. Er zit aparte climate control voor de bestuurder en passagier, maar dat is hier verder ook een optie.

Vandaag nog wat foto's geschoten. Dit omdat, als je een nieuwe auto hebt en dit ook nog eens de eerste is, je niet kan stoppen met foto's maken :9 :

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/sdgCq9f.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/B47wVYV.jpg

Al met al, superblij met de (eerste) auto!

[ Voor 19% gewijzigd door Idutchman op 12-02-2014 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Mooie auto hoor, zeker voor een eerste auto echt geweldig!

@Killaz, 195 is ook de originele bandenmaat, 205 is te breed, dan komt de band iets te bol op de velg te staan (je velg wordt niet breder) en dan wordt die inderdaad gevoeliger voor spoorvorming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
En stiekem zijn ze een stuk goedkoper :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:46

Epsilon

melcon schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 17:36:
Mooie auto hoor, zeker voor een eerste auto echt geweldig!

@Killaz, 195 is ook de originele bandenmaat, 205 is te breed, dan komt de band iets te bol op de velg te staan (je velg wordt niet breder) en dan wordt die inderdaad gevoeliger voor spoorvorming.
Dit zijn niet de orginele velgen en zijn dan ook 16" en 7.5 inch breed tegen de standaard 7inch. ET37 ipv 43 dus komt 12 mm verder naar buiten en binnen is hetzelfde.

Ik zal avatar en onderschrift eens ff rap fixen en hier nieuwe pic posten van Leasebak :p.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:26
@Idutchman: hoeveel heb je ervoor betaald? Mooie auto,ben ook al een tijdje renault megane aan het bekijken.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Idutchman
Amaze86 schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 06:35:
@Idutchman: hoeveel heb je ervoor betaald? Mooie auto,ben ook al een tijdje renault megane aan het bekijken.
Dat is wat direct maar laten we zeggen dat ik iets meer als de helft kwijt was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:34

vhal

ಠ_ಠ

Hmm....de Fiesta van vrouwlief kan de deur uit....

...en de nieuwe twingo met RWD en de motor achterin ( !!! ) komt er wat mij betreft erin.

http://www.autoweek.nl/ni...-twingo-doet-alles-anders

:9~

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Ja, komt ook nog een tweecilinder met turbo in als ik de wandelgangen mag geloven. De RS versie zal vast wel genieten zijn :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

De twin'run was wel een goede stap in de richting :P

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhm00
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-08 17:33
Hebben hier meer mensen last met de update van TomTomcarminat?
DE nieuwste kaart wil niet downloaden.
Tomtom geeft aan dat het een probleem aan de Renault zijde is en dat men bezig is om het op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accountant
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03:33

Accountant

Mindset+goal= Succes

Hele lompe vraag. Hoe kom ik erachter of mijn Megane een handsfree functie heeft op de toegangskaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:05

RvL

Na het stoppen van de motor, uitstappen en weglopen moet ie dan op slot springen. Daarnaast hoef je de kaart niet in de gleuf te doen om te kunnen starten.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accountant

Accountant

Mindset+goal= Succes

Dan concludeer ik dat ik die optie niet heb want dat doet hij dus niet (als je er dus niets extra's voor hoeft in te stellen).

Dacht dat ik wellicht iets moest instellen. De elektrische ramen waren namelijk ook in een soort fabrieksstand (gingen erg schokkerig omlaag). Nadat de verkoper enkele seconden het knopje omhoog hield liep alles weer vloeiend omhoog en omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 21-09 20:22

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Bij mijn Laguna kan je het volgens mij instellen door het knopje voor 'alle deuren op slot' een paar seconden vast te houden. Kijk even in de handleiding of dat voor je Megane ook zo is of dat dat een ander knopje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accountant

Accountant

Mindset+goal= Succes

Ik heb wel keyless entry volgens de optielijst van autoweek en een 3 knoppen kaart. Ik lees op internet dat een kaart 2 batterijen heeft de uitneembare voor het cv gedeelte en een interne voor het Keyless gedeelte wellicht dat deze defect is op de 2 kaarten (zijn ook al 9 jaar oud waarschijnlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Hmmm, afgelopen vrijdag kwam ik er achter waarom mn achterruit ruitenwisser niet meer echt aandrukte op de ruit...
Het houdertje waar de bout doorheen gaat was domweg afgebroken. Mazzel dat ik hem niet verloren ben op de snelweg :X

Gelukkig een easy fix. Komt dat vaker voor?

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Nou ja, het kan een keer kapot gaan, maar ze staan er niet om bekend. Ik gok dat iemand er iets te lomp mee om is gesprongen.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:50

Sagat

Is pappa x2!

Vraagje aan de andere clio (2013) rijders. Is jullie benzine meter ook nogal....tsja eigenlijk gewoon incorrect? Na tanken zit de meter netjes bovenaan, maar hij blijft daar zelfs na 300km?
Naarmate de tank leger wordt, komt het aardig overeen (zeg maar laatste 350-250km te gaan, volgens boordcomputer).
Ik dacht dat het wellicht te maken hadden met inrijden, maar ik verwacht dat ik ergens volgende week de 25k wel ga aantikken......

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Sagat schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 13:01:
Vraagje aan de andere clio (2013) rijders. Is jullie benzine meter ook nogal....tsja eigenlijk gewoon incorrect? Na tanken zit de meter netjes bovenaan, maar hij blijft daar zelfs na 300km?
Naarmate de tank leger wordt, komt het aardig overeen (zeg maar laatste 350-250km te gaan, volgens boordcomputer).
Ik dacht dat het wellicht te maken hadden met inrijden, maar ik verwacht dat ik ergens volgende week de 25k wel ga aantikken......
Voor mijn gevoel klopt het idd niet, als ik hem vol gooi kan ik ook zoiets rijden en dan zijn er 2 streepjes af. Na de helft gaat het gaat het verdomd snel allemaal.

• melcon
Klopt, doet de mijne ook, de eerste 200-300 km blijft die gewoon bovenin en daarna zakt die naar beneden. Dit komt overigens gewoon door de vorm v/d tank en heb je bij alle autos in meer of mindere mate en vaak ook andersom (dat het onderste deel langer duurt). Als je een volledig symmetrische rechthoekige tank zou hebben dan zou de meter lineair dalen maar er zijn maar heel weinig auto's die dat hebben.

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:46

Epsilon

Idem hier, had de zelfde vraag dus die is ook weer beantwoord.

• KillaZ
Epsilon, pas je ondertitel nou eens aan ;)

[ Voor 9% gewijzigd door KillaZ op 20-02-2014 13:23 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Iedereen bedankt voor de reacties, ik ga de dealer hierover niet lastig vallen dan.
Ik heb dit 'probleem' eigenlijk lange tijd niet gehad omdat mijn vorige auto's meestal een digitale benzine meter hadden.

edit:
heh net even gegoogled op dashboard foto's blijkt dat van mijn laatste 4 auto's 2 maar digitale meter hadden:
Civic (2009) wel
punto (2012) niet
Mazda 2 (2011 of 12) wel
laguna (2002) niet (terwijl ik hiervoor mijn hand in het vuur gestoken had om te beweren dat het wel zo was 8)7 )

Maar bij geen van deze auto's kan ik me herinneren dat je dus 300km kan rijden zonder dat je benzine meter naar beneden gaat.
Aan de andere kant, dit is zo'n beetje het enige 'probleem' (meer kleine irritatie) wat ik met deze auto heb. Bij het afspelen van muziek via bluetooth ervaar ik af en toe wat hiccups in het geluid, maar dat kan ook mijn telefoon zijn. Ben er dus nog zeer tevreden mee.

[ Voor 63% gewijzigd door Sagat op 21-02-2014 08:41 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Meh, ik heb dat "probleem" met al mn auto's wel gehad. Een nissan 100nx (en -GTI) (uit 1991 en 1992), Holden Commodore (uit 1995), mn Clio dCi (uit 2002) en volgens mij hadden zelfs mn splinternieuwe shortlease VW Up! en 107 dat...

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:45

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Dat was mij inderdaad ook wel opgevallen.
Wat ik irritanter vind is dat de actieradius niet meer zichtbaar is als het je-moet-tanken-lampje gaat branden.

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Dat is ook niet zo moeilijk verklaarbaar, je vlotter staat in een koker rechtop in de tank. Als je tank door de vorm bovenin b.v. 25 liter vasthoud, en onderin 15, dan zal het onderste deel sneller gaan dan het bovenste deel. Omdat een tank meestal onder de kofferbak weg verstopt wordt zit je altijd met een bepaalde vorm omdat je om een achteras heen moet, reservewielbak en dat soort zaken.

Wat duurdere auto's zit er overigens wat logica tussen die daar rekening mee houdt waardoor wijzer wel lineair daalt (safrane, vel satis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
nickvanozzie schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 09:45:
Dat was mij inderdaad ook wel opgevallen.
Wat ik irritanter vind is dat de actieradius niet meer zichtbaar is als het je-moet-tanken-lampje gaat branden.
Dat is irritant inderdaad maar ik vond het bij mijn Fiesta ST irritant dat iedere keer dat ik de auto opnieuw startte die waarde niet meer klopte en dat hij dus relatief onbetrouwbaar was. Zo ging hij vaak van 'nog 80 km' naar 'nog 40 km' in 10 km tijd.

Vandaag overigens zo'n 600 km op 1 tank in de Clio 3 RS. De laatste tijd zit ik op zo'n 8.7 l/100km gemiddeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Dan valt mijn 4.6/100 nog wel mee. Maar ik heb natuurlijk maar de standaard diesel, en ik rij braaf in de eco mode en voornamelijk snelweg :)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Ik schommel tussen de 4,3 en 4,8, maar geen eco mode. Wel veel snelweg en geen file, meestal 128 op de CC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmstr
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-09 09:50
Tijd over en geen zin om te wassen, dus maar even iets anders gedaan dat al een tijdje lag te wachten:
Benodigdheden:
- Renault Clio 3 met ingebouwde radio
Afbeeldingslocatie: http://i669.photobucket.com/albums/vv56/TheMstr/Photo26-02-14161721_zps3b86268a.jpg
- Tools om de radio los te halen
Afbeeldingslocatie: http://i669.photobucket.com/albums/vv56/TheMstr/Photo26-02-14161727_zps8559905c.jpg
- AUX-kabel (3,5mm jack)
Afbeeldingslocatie: http://www.incarconnections.co.uk/user/products/large/Renault_aux_input_adapter_lead_jack_CT29RN02.jpg

Stappen, evt voor toekomstige knutselaars
Stap 1. Haal de radio los
Stap 2. Leg de kabel op de goede plek vanuit het dashboardkastje
Afbeeldingslocatie: http://i669.photobucket.com/albums/vv56/TheMstr/Photo26-02-14161514_zps023fee7a.jpg
Stap 3. Haal het gele stekkerblokje los
Afbeeldingslocatie: http://i669.photobucket.com/albums/vv56/TheMstr/Photo26-02-14160602_zps3b0c8ceb.jpg
Stap 4. Schuif de AUX-kabel aan het gele stekkerblokje vast en zet beide terug
Afbeeldingslocatie: http://i669.photobucket.com/albums/vv56/TheMstr/Photo26-02-14160635_zpsd9b3d8e7.jpg
Stap 5. Zet AUX aan in de instellingen van de radio
Stap 6. Geniet.
Kan hem zelfs nog gebruiken met het dashboardkastje gesloten. :)
Afbeeldingslocatie: http://i669.photobucket.com/albums/vv56/TheMstr/Photo26-02-14161604_zps0e82f9de.jpg

En meteen even mijn security-code opgevraagd, aangezien ik deze zo snel nergens kon vinden.
Maar is wel handig als een keer de accu los is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redbull4u
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-09 16:41
Hallo Renault fans,

Ik ben aan het overwegen om een 2e hands (2009/2010) Renault Megane Estate aan te schaffen.
Ik heb nu een Seat Leon op diesel en ben aan het afwegen of ik weer een diesel neem of toch een benzine. Ik schat dat ik +/- 18.000 km per jaar rij.

Ik heb berekend dat het omslagpunt (met verbruiken op papier) ligt rond de 13.500. www.opslagpunt.nl bevestigd dit. Ik neem hier niet het verschil in aanschafprijs mee, aangezien ik merk dat er niet veel verschil is bij 2e hands auto's. Dit is ook moeilijk te vergelijken.

Wat ik ook niet mee neem is het onderhoud. Dit is een factor die wel bepalend kan zijn, zo heb ik gemerkt bij het wisselen van de riem van mijn huidige Seat.

Kan iemand bij vertellen hoe de onderhoudskosten zich verhouden tussen een diesel en een benzine Estate?

Zijn er verder nog tips waar ik rekening mee moet houden bij de aanschaf van een Estate? Do's/Dont's.

En als laatste nog een noob vraag: heeft de Estate een distributieriem of ketting? (Google geeft te veel gemengde hits).

If it does not kill u, it makes u stronger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

De benzine motor lijken me (volgens de engelse wikipedia van de Renault Megane) de 2.0L VVL blokken die samen met Nissan zijn ontwikkeld. Deze zijn met ketting. De 1.4L blokken zijn volgens de wikipedia de K-type motoren, deze zijn met riem.

De dCi motoren zijn volgens mij (gebaseerd op dat ik een 2002 Clio dCi rij) met riem.

Ik zou doorgaans zeggen dat er met een diesel minder dingen op zitten die stuk kunnen gaan, al zijn dit wel een stuk modernere motoren met meer dingen er op (waaronder een turbootje die voor een lang leven gewoon rustig warm gereden moet worden).

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
2009 2.0 Dci is met ketting en is, zoals Melcon hier ook al eens heeft aangegeven, een behoorlijk modern stukje techniek :)

De TCE modellen zijn de befaamde F4 motoren en zijn niet ism Nissan ontwikkeld, de 2.0 met CVT is de M4R welke wel ism Nissan is ontwikkeld. Volgens Wikipedia is die alleen icm een CVT automaat geleverd.

Je kunt dus veilig stellen dat alle 2.0 handbakken in NL voor een megane uit 2009 de F4 motoren zijn, deze zijn echt wel betrouwbaar.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
In aanvulling daarop, de 1.5 dci modellen zijn met riem maar kennen een lange interval (160k volgens mij, wel gewoon 5 of 6 jaar). De 1.6 dci motoren zijn weer met ketting maar die zul je niet zoveel vinden (net zoals de 2.0 dci, die zijn nog zeldzamer).

Het beste advies wat ik je kan geven - naast het omslagpunt - is om eens met wat benzines en diesels te gaan rijden. Je zal merken dat de diesel heel fijn rijdt en dat je voor een benzine die vergelijkbaar rijdt bij een 2.0T uitkomt met een bijbehorend verbruik. De 1.4 Tce komt ook nog wel aardig in de buurt en zou ook nog een optie kunnen zijn.

Kwa onderhoud zal het elkaar weinig schelen, ik zou wel adviseren om in elk geval met de dci's een wat kortere ververvingstermijn voor de olie aan te houden. Dit vooral als je ook aardig wat stadsverkeer rijdt, ze lopen niet snel stuk maar als ze stuk lopen is 9/10 keer de oorzaak dat er te lang doorgereden is met dezelfde olie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Vergeet niet dat de 1.4TCe's (130pk dus) behoorlijk zuipen in de praktijk.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 13:40
dhm00 schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 11:54:
Hebben hier meer mensen last met de update van TomTomcarminat?
DE nieuwste kaart wil niet downloaden.
Tomtom geeft aan dat het een probleem aan de Renault zijde is en dat men bezig is om het op te lossen?
Is het ondertussen gelukt? Ik krijg nog steeds een melding dat de kaart niet wil downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
melcon schreef op maandag 03 maart 2014 @ 11:20:
In aanvulling daarop, de 1.5 dci modellen zijn met riem maar kennen een lange interval (160k volgens mij, wel gewoon 5 of 6 jaar). De 1.6 dci motoren zijn weer met ketting maar die zul je niet zoveel vinden (net zoals de 2.0 dci, die zijn nog zeldzamer).

Het beste advies wat ik je kan geven - naast het omslagpunt - is om eens met wat benzines en diesels te gaan rijden. Je zal merken dat de diesel heel fijn rijdt en dat je voor een benzine die vergelijkbaar rijdt bij een 2.0T uitkomt met een bijbehorend verbruik. De 1.4 Tce komt ook nog wel aardig in de buurt en zou ook nog een optie kunnen zijn.

Kwa onderhoud zal het elkaar weinig schelen, ik zou wel adviseren om in elk geval met de dci's een wat kortere ververvingstermijn voor de olie aan te houden. Dit vooral als je ook aardig wat stadsverkeer rijdt, ze lopen niet snel stuk maar als ze stuk lopen is 9/10 keer de oorzaak dat er te lang doorgereden is met dezelfde olie.
Oh en kijk eens in Dld, daar zijn wat meer 2.0 Dci's te vinden (weet ik nog uit mijn zoektocht 2 jaar geleden).

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Ja de 2.0 dci is wel een aanrader, echt beresterk en stil. Hou er wel rekening mee dat die wel wat minder zuinig is als de 1.5 dci.

Je kan ook naar een GT (als Gran Turismo, niet station ;-)) zoeken, dat zijn autos afgeladen met opties en 2.0T met 170 pk of 2.0 dci met 150 pk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
melcon schreef op maandag 03 maart 2014 @ 13:14:
Ja de 2.0 dci is wel een aanrader, echt beresterk en stil. Hou er wel rekening mee dat die wel wat minder zuinig is als de 1.5 dci.

Je kan ook naar een GT (als Gran Turismo, niet station ;-)) zoeken, dat zijn autos afgeladen met opties en 2.0T met 170 pk of 2.0 dci met 150 pk.
Dat hangt ook wel af van wat en waar je rijdt. De 1.5dCi is zuiniger in de stad en op de N-wegen, de 2.0dCi is zuiniger op snelwegtempo. Zeker als je wind tegen hebt merk je dat de 1.5dCi wat economischer is afgesteld dan de 2.0dCi.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
mwoah, met echt hard rijden (140+) wordt de 2.0 dci pas zuiniger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
melcon schreef op maandag 03 maart 2014 @ 13:57:
mwoah, met echt hard rijden (140+) wordt de 2.0 dci pas zuiniger :)
Er zit bij 120 al bijna een halve liter per 100km verschil tussen een 2,0dCi en een 1.5dCi. (Laguna III ph 1 Estate / Mégane III ph 2 Estate (GT Line)) Als ik in de markt zou zijn voor een dieselauto (of ja, als ik er het geld voor zou hebben, ik zou allang diesel moeten rijden eigenlijk :+ ) dan zou ik zeker kijken naar de 2.0dCi. Met mijn snelwegkilometers is die goedkoper en het ding is ook wat meer hufterproof door het ontwerp.
Daarom geef ik het ook aan: Ieders woon-werkrit is anders, dus let daar even op bij aanschaf. Ik rij 70% - 80% snelweg (waarvan 50% in .de en 50% in .nl) en 20 - 30% N-wegen. Dan zou voor mij de 2.0dCi de betere keuze zijn. Dat kan voor iemand anders heel anders zijn :)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

PauseBreak schreef op maandag 03 maart 2014 @ 11:48:
Vergeet niet dat de 1.4TCe's (130pk dus) behoorlijk zuipen in de praktijk.
de 1.2 TCe is dan inderdaad een beter alternatief. Maar sommige gaan al gelijk stuiteren als ze 1.2 lezen in een Megane Estate. :P

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Ja absoluut, zeker waar. De GT (2.0 180 pk) van mijn pa doet 1 op 14 bij 150 km/h (over 2500 km) op de cruise control heb ik 2 weken geleden proefondervindelijk vastgesteld (ritje Zwitserland).

Afbeeldingslocatie: https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/t1/1016550_737048672979780_967791006_n.jpg
8)

Die 1.2 is helemaal niet zo gek in de Megane inderdaad, al klinkt dat voor je gevoel natuurlijk heel anders :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Mijn 1.2 TCe is over het algemeen flink zuiniger dan de auto van mijn vrouw (Focus Fiesta 1.25). Of hij net zo lang mee gaat is een ander verhaal :+ Tot dus ver 26k gereden zonder problemen. Binnenkort een onderhoudsbeurtje dus. Maar ik snap dat een 1.2'tje op 1259 kg wel enige weerstand op zich afroept :P

Maar ach, in de Touran proppen ze ook een 1.2 TSI

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Je weet hopelijk ook hoe het VW vergaat met betrouwbaarheid? :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Het verschil met die 1.2TSI is dat die motor niet heel uitvoerig is getest. De 1.2TCe is 10 jaar aan gesleuteld he, daar hoef je geen grote problemen mee te verwachten.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redbull4u
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-09 16:41
Allen bedankt voor de reacties. Denk dat het toch weer een diesel wordt.

If it does not kill u, it makes u stronger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Vandaag mocht mijn Laguna voor het eerst een grote beurt. Zo te horen ben ik zelf ook gelijk aan de beurt..... remblokken + schijven achter en achterasrubbers zijn versleten. Dat betekent dat er nog ruim € 900 bij de kosten van de grote beurt op komt :'(.

Ik heb de auto in oktober 2013 gekocht met 173k km op de teller. Hij staat nu op 191k. Is dit een normale km-stand voor blokken + schijven achter of zou er nog wat anders zijn?

De achterbanden zijn ook aan vervanging toe, maar ik vind de € 145 van de dealer per band wel erg fors ten opzichte van de prijzen op internet. Heeft iemand goede/slechte ervaringen met banden op internet bestellen en ze zelf ergens om laten leggen? Ik wil graag 2 Michelin Energy Saver + in de maat 205/55 R16 V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accountant

Accountant

Mindset+goal= Succes

Met die km-standen heb je gewoon een verschuiving van afschrijving naar onderhoud. Daarnaast ben je naar de dealer geweest dus dan kun je een factor 25 tot 40% extra rekenen. Grote auto betekent nu eenmaal grotere kosten.

Ik ben volgende week ook de sjaak. Heb mijn Renaultje nu 3 weken en bij een handelaar gekocht ik laat nu bij mijn eigen garage de APK en grotebeurt uitvoeren (zelf voor gekozen overigens). En elke euro onder de 1.000 is mooi meegenomen en daarboven is pech hebben. Distributrieriem moet gebeuren, bandjes komen misschien net aan door de APK en dan nog wat onverwachte zaken. Maar die zaken wist ik allemaal toen ik de auto kocht. Maar het blijft altijd spannend en inderdaad ff slikken als het tegenvalt.

Persoonlijk iets maar zolang ik geen vreemde electronische storingen heb blijf ik weg bij de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

gwystyl schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 10:50:
De achterbanden zijn ook aan vervanging toe, maar ik vind de € 145 van de dealer per band wel erg fors ten opzichte van de prijzen op internet. Heeft iemand goede/slechte ervaringen met banden op internet bestellen en ze zelf ergens om laten leggen? Ik wil graag 2 Michelin Energy Saver + in de maat 205/55 R16 V
Het vervelende aan banden welke gekocht zijn via internet is dat je maar moet afwachten welke DOT-code je in huis krijgt. Als het een beetje tegen zit, heb je banden die wellicht 6 jaar al op de plank liggen.

Dit is natuurlijk geen garantie dat het bij de dealer wel goed gaat maar 145€ per band is zo gek nog niet als je alles (monteren e.d.) bij elkaar optelt. Wellicht is er nog ruimte voor onderhandeling. Mijn dealer ging hier coulant mee om en zakte een paar tientjes tot een acceptabel niveau.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb mijn vorige auto altijd in onderhoud gehad bij de garage waar we hem gekocht hadden. Deze is echter Italië specialist, en heeft niet veel op met Renault. Op zich had ik wel gerekend op iets bijkomende kosten tov de grote beurt, maar dit is toch wel een flinke knauw. Ik snap alleen niet waarom een dealer per definitie 25-40% duurder zou moeten zijn dan een algemene garage?

Ik heb zelf weinig verstand van auto's, laat staan van wat normale prijzen zijn voor onderdelen en het vervangen daarvan. Ik wil wel graag veilig rondrijden, en aangezien we deze auto nog wel zo'n 100-150k km verder willen brengen is het de investering wel waard denk ik. Ik wist bij de aanschaf van de auto al wel dat het onderhoud meer zou zijn dan bij een nieuwe auto, maar de aanschafprijs en daarbij behorende afschrijving is zoveel lager dat dit uiteindelijk een stuk goedkoper rijdt, en we nu een vrij grote comfortabele auto kunnen rijden ipv een jonge/nieuwe Twingo/C1/Up oid.

Wat de banden betreft: volgens mij is de Energy Saver+ nog geen 6 jaar uit, dus ik maak me niet zulke zorgen over de DOT code. Ik rijd zo 'n 45k km per jaar, dus ik verwacht ook niet dat ze in die tijd veel gelegenheid krijgen om uit te drogen of te breken van ouderdom. Ik vind het vreemd dat ik op internet prijzen tegen kom van ongeveer € 85 voor dezelfde band. Omleggen/uitlijnen kost dan € 10-15 afhankelijk van waar je dat laat doen. Dat is een verschil van € 100 voor twee banden!

Dit alles gezegd hebbende: heeft iemand een suggestie voor een goede garage in/rond Apeldoorn waar we voor redelijke prijzen geholpen kunnen worden? Ik hoef niet voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten, maar ik wil liever ook niet onnodig veel geld naar de dealer brengen als het niet nodig is. Ik vind het belangrijk dat een garage transparant is over wat er gedaan is/wordt en een goede balans weet te vinden tussen wat handig/nodig is en wat best nog een tijdje mee kan.

Als voorbeeld: bij het vervangen van de distributieriem gelijk de waterpomp meenemen is handig omdat de grootste kosten zitten in de manuren en je bij het vervangen van de distributie zoveel los hebt liggen dat de waterpomp er bij wijze van spreken zo aangezet kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
190k voor achterschijven is normaal, achteras rubbers van de laguna II zijn een zwak punt maar kosten normaal gesproken de wereld niet.
Pagina: 1 ... 16 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.