Ik rij momenteel een S60 D5 die ik helemaal op wil rijden tot ik hoge kosten eraan krijg. Zal waarschijnlijk tot de +/- 500.00km zijn denk ik.. Is het verstandig om erna een nieuwe motor erin te leggen of om een nieuwe auto te kopen? Als ik een nieuwe motor erin leg, dan zijn de rest van de onderdelen wel gewoon nog oud??
Idd, vaak is het goed schoonmaken al de helft van het eventuele strooilicht. Als ik zie hoeveel mensen er echt met hele vieze koplampen rondrijden.. Daarna hebben heul veul mensen hun lampen niet fatsoenlijk afgesteld.Joopieboy schreef op woensdag 12 december 2012 @ 23:12:
Je hebt reflectoren, dus strooilicht heb je altijd. Maar licht aan de vervuiling van je lenzen en of je spiegels verkleurd zijn of niet.
Strooilicht, so be it, mijn lampen zijn met de APK opnieuw afgesteld en ik heb nu een nagenoeg perfect rechte lijn op ong. 1 meter hoogte en dan zo'n punt omhoog aan de rechterkant (en dat is in de hoogste stand van de koplampverstelling). Van mij zullen ze weinig last hebben.
Vaak bu'j te bang!
Ugh, als ik m'n electrische ramen bedien zie ik aan m'n koplampschijnsel dat de boordspanning aardig inzakt. Wat kan ik hier aan doen?
Nieuwe accu?
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Weet iemand of de Volvo Select garantie checklist (waar voldoet de auto minimaal aan) online ergens te vinden is? Lijkt wel of mijn Google stuck is.
Living the American Dream
Onder de stoel is altijd een makkelijke plek. Heb als het goed is een Kenwood Mask met cassette speler + 10 cm wisselaar gekocht. Die gaat bij mij ook onder de stoel.RubenJ schreef op woensdag 12 december 2012 @ 23:41:
Redelijk, het zijn geen high-end speakers maar alles is beter dan dat verweerde karton ;-)
Ik had er al een Philips radio in gezet die m'n pa een jaar of 10 geleden in een V70 had zitten. Moet alleen nog een plekje vinden voor de cd-wisselaar
Heb koplamp wisser, dus dat zit dan wel goed-tom-562 schreef op donderdag 13 december 2012 @ 09:02:
[...]
Idd, vaak is het goed schoonmaken al de helft van het eventuele strooilicht. Als ik zie hoeveel mensen er echt met hele vieze koplampen rondrijden.. Daarna hebben heul veul mensen hun lampen niet fatsoenlijk afgesteld.
Strooilicht, so be it, mijn lampen zijn met de APK opnieuw afgesteld en ik heb nu een nagenoeg perfect rechte lijn op ong. 1 meter hoogte en dan zo'n punt omhoog aan de rechterkant (en dat is in de hoogste stand van de koplampverstelling). Van mij zullen ze weinig last hebben.
---RAWE CEEK!!!---
Iemand???YinYang schreef op donderdag 13 december 2012 @ 07:49:
Ik rij momenteel een S60 D5 die ik helemaal op wil rijden tot ik hoge kosten eraan krijg. Zal waarschijnlijk tot de +/- 500.00km zijn denk ik.. Is het verstandig om erna een nieuwe motor erin te leggen of om een nieuwe auto te kopen? Als ik een nieuwe motor erin leg, dan zijn de rest van de onderdelen wel gewoon nog oud??
Auto weg doen voor export, en dan een andere kopen. De rest van de onderdelen zijn dan ook 500K oud, en met alleen een motor omhangen ben je er dan niet. D5's worden steeds goedkoper.
---RAWE CEEK!!!---
En vaak is het juist niet de motor die het begeeft maar een grote optelsom van allerlei andere zaken.
Lekker blijven rijden tot er hoge kosten aan dreigen te komen en dan pak je gewoon een andere/jongere S60/V70 D5 met minder kilometers.
Hallo Allemaal
Ik ben al een tijd actief op got. Maar zit er niet dagelijks op.
Afgelopen weekend heb ik een 2007 C30 T5 Momentum gekocht.
3 Januari krijg ik hem. Kan niet wachten!
Hoe kom ik eventueel in aanmerking voor de lijst?
Groeten Bas
Groeten Bas
glaerox schreef op donderdag 13 december 2012 @ 16:38:
Hallo Allemaal
Groeten Bas
Handbak?
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Gefeliciteerd! Dat zal vast goed rijden! Door een foto te plaatsen kan je in de lijst komenglaerox schreef op donderdag 13 december 2012 @ 16:38:
Groeten Bas
Zie ondertitel
Die gedachte had ik ook al, dus dan ga ik dat ook maar doen!Bart-Willem schreef op donderdag 13 december 2012 @ 11:58:
En vaak is het juist niet de motor die het begeeft maar een grote optelsom van allerlei andere zaken.Lekker blijven rijden tot er hoge kosten aan dreigen te komen en dan pak je gewoon een andere/jongere S60/V70 D5 met minder kilometers.
Ik plaats een foto zodra ik de auto in bezit heb.
Het is een donkergrijze zonder R pakket. (precies zoals ik hem hebben wou).
Inderdaad een handbak met iets minder dan 70K op de teller. Testrit wat super. meteen verkocht.
Het is een donkergrijze zonder R pakket. (precies zoals ik hem hebben wou).
Inderdaad een handbak met iets minder dan 70K op de teller. Testrit wat super. meteen verkocht.
Wie heeft hier achteraf in zijn V50 of S40 een ISOfix beugel gemonteerd? Ik heb zojuist het setje opgehaald en de handleiding doorgenomen en zit toch met wat vragen.
Blitse velgjes, glaerox!
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Welkom en gefeliciteerd, erg fijne motor voor zo een kleinere auto, dat gaat er wel vandoor.
Ik voeg je toe!
[ Voor 6% gewijzigd door Joopieboy op 15-12-2012 15:41 ]
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Het verbaast me altijd hoe zwaar zo'n C30 is. Oké het is geen echt kleine auto, maar hij weegt gewoon maar 36 KG minder dan m'n S40 en 52 KG minder dan een V50.
Anyway, welkom bij de T5 club!
Anyway, welkom bij de T5 club!
Vanochtend de stoute schoenen maar aangetrokken en begonnen aan het monteren van de ISOfix beugels achterin mijn V50. Ik had wat vragen maar eigenlijk werd alles duidelijk toen ik de situatie in "real life" zag en niet vanuit mijn luie bankstel 
Ik had gerekend op een klusje van ruim een uur maar was eigenlijk binnen een half uur helemaal klaar aan beide zijden.
Ik had gerekend op een klusje van ruim een uur maar was eigenlijk binnen een half uur helemaal klaar aan beide zijden.
Ramen dichthoudenVinnienerd schreef op donderdag 13 december 2012 @ 10:57:
Ugh, als ik m'n electrische ramen bedien zie ik aan m'n koplampschijnsel dat de boordspanning aardig inzakt. Wat kan ik hier aan doen?
Een goede grap mag vrienden kosten.
Grote kans dat je spanningsregelaar slecht begint te worden.
---RAWE CEEK!!!---
Zojuist maar even een kritische mail gestuurd naar de verkoper/dealer waar ik gisteren de auto heb opgehaald. Auto was netjes schoongemaakt etc. maar dat ik overal nog de geschiedenis van de vorige berijder tegekom (bluetooth, RTI, CD in speler etc) geeft mij geen goed gevoel over de kwaliteitscontrole bij deze dealer.
Wat voor volvo? Misschien wat glijmiddel in de banen van je ruit spuiten zodat het weer soepeltjes gaat. Kost mega veel kracht dus niet zo gek dat je koplampschijnsel erop reageert (neem aan dat je stilstaat (en motor dus stationair) als je dat opmerkt.Vinnienerd schreef op donderdag 13 december 2012 @ 10:57:
Verwijderd
durex play glijmiddelDopdeDouwer schreef op zondag 16 december 2012 @ 14:28:
[...]
Wat voor volvo? Misschien wat glijmiddel in de banen van je ruit spuiten zodat het weer soepeltjes gaat. Kost mega veel kracht dus niet zo gek dat je koplampschijnsel erop reageert (neem aan dat je stilstaat (en motor dus stationair) als je dat opmerkt.
mijn auto's hadden allemaal last van inzakken van spanning als ik de ramen naar beneden liet gaan.
bij mijn huidige auto is het inmiddels al zo erg dat ik de raam zelfs beetje moet helpen op naar boven te komen
dus niet alleen volvo heeft hier last van, aangezien de fabrikant van de raambediening vaak dezelfde is.
zo heeft jeep de raambediening van Renault.
mijn ford USA daartegen had de raambediening weer van volvo.
de Chrysler had de raambediening van een opel.
maar made by Bosh
Om heel eerlijk te zijn heb ik hier nog nooit last van gehad, maar ik zorgde ook altijd voor een goeie accu (liefst 1 slag zwaarder als erin hoort), en dat alles goed werkte. Zelfs bij mijn Suzuki reageerden de lampen niet op de elektrische ramen dus ik vind dat wel gek.
Zeaux, afgelopen weekend weer aan de 940 geklust. Als eerste xenon ingebouwd, ik had nog een setje H4 lampen liggen van m'n oude Daihatsu Charade. Ingebouwd, aangesloten (wat een ruimte om de ballasten kwijt te kunnen
), lijkt het ineens of de ene lamp 4300k is, en de ander 6000k, terwijl het gewoon een identiek setje is
Meteen maar op Ebay een nieuw setje 4300k lampen besteld. Als je er voor staat, zie je het verschil wel, maarja, voor voorlopig is het prima. Zodadelijk m'n LED stadsverlichting er in zetten.
Ook nog m'n subwoofer aangesloten, wat een klotewerk bij een Volvo, de bekabeling aanleggen, het zit allemaal net wat steviger in elkaar als b.v. m'n oude Mazda
Verder nog het ding ff op de brug gehad, er zat een irritante rammel, die kwam uit de buurt van de einddemper, was een hitteschild wat los was gekomen (boutjes weggerot
), dat is nu weer gefixed.
Sfeerplaatje

(Na het sleutelen is er altijd tijd voor een heel veel biertjes, aan de bar)

Ook nog m'n subwoofer aangesloten, wat een klotewerk bij een Volvo, de bekabeling aanleggen, het zit allemaal net wat steviger in elkaar als b.v. m'n oude Mazda
Verder nog het ding ff op de brug gehad, er zat een irritante rammel, die kwam uit de buurt van de einddemper, was een hitteschild wat los was gekomen (boutjes weggerot
Sfeerplaatje

(Na het sleutelen is er altijd tijd voor een heel veel biertjes, aan de bar)
Vaak bu'j te bang!
Hier ook wat kleine dingen aan de Volvo gedaan 
Roostertjes van de originele speakerhouders wat bijgebogen zodat ze er weer in passen met de nieuwe speakers die wat uitsteken.

Ook de houder voor de telefoon er goed in gezet. De steun zit vast aan de radioplaat en er komt nog een keer een andere houder in. Nu gebruik ik een hoes van een oude telefoon.
Aanzicht

Montage steun

En nog eentje om het af te leren
Roostertjes van de originele speakerhouders wat bijgebogen zodat ze er weer in passen met de nieuwe speakers die wat uitsteken.

Ook de houder voor de telefoon er goed in gezet. De steun zit vast aan de radioplaat en er komt nog een keer een andere houder in. Nu gebruik ik een hoes van een oude telefoon.
Aanzicht

Montage steun

En nog eentje om het af te leren

Foto'tjes (crappy telefoonpics jeej)!

7 Watt LED stadslichtje

Gemonteerd, komt echt behoorlijk wat licht vanaf!

Met xenon. Uiteindelijk komt er 4300K in, nu is het 6000K (en er zit een klein kleurverschil tussen de 2 lampen nu
)

7 Watt LED stadslichtje

Gemonteerd, komt echt behoorlijk wat licht vanaf!

Met xenon. Uiteindelijk komt er 4300K in, nu is het 6000K (en er zit een klein kleurverschil tussen de 2 lampen nu
Vaak bu'j te bang!
Die ene lamp is echt heel anders ja, of die is niet goed en die stopt binnenkort met werken of ze hebben je de verkeerde kleur gegeven. Die leds zijn trouwens wel leip, dingen worden knalheet maar geven wel gigantisch veel licht.
Leuk is, ik had ze voor een paar dollar op ebay. 
@RubenJ: ook bij jouw ziet het er keurig uit, stuk beter met die afdekkapjes zo! En mooi die oldscool radio.
@RubenJ: ook bij jouw ziet het er keurig uit, stuk beter met die afdekkapjes zo! En mooi die oldscool radio.
Ja, 2 lampjes bij elkaar was volgens mij 7 euro ofzo 
Het kleurverschil lijkt op de foto nog erger als in het echt btw. Op de foto lijkt de lamp links wat groenig, maar dat valt wel mee. Ik heb deze lampen ooit eens eerder ingebouwd in m'n Daihatsu Charade toentertijd, toen was er volgens mij geen kleurverschil. Ff een paar weekjes wachten, en dan gewoon 2x 4300K er in. Maar ik kan nu tenminste weer wat zien in het donker
Het kleurverschil lijkt op de foto nog erger als in het echt btw. Op de foto lijkt de lamp links wat groenig, maar dat valt wel mee. Ik heb deze lampen ooit eens eerder ingebouwd in m'n Daihatsu Charade toentertijd, toen was er volgens mij geen kleurverschil. Ff een paar weekjes wachten, en dan gewoon 2x 4300K er in. Maar ik kan nu tenminste weer wat zien in het donker
Vaak bu'j te bang!
@-Tom-562 het kleurverschil kan volgens mij ook door een verschil in spanning of vermogen tussen de ballassten komen. Dat heb ik bij m'n vorige auto een keer gehad.
Ik had een kapotte ballast met twee dezelfde lampen. Na het vervangen van een ballast had die lamp een andere kleur. Verschil was ongeveer 4300k - 6000k
Ballast omwisselen, kleurverschil aan de andere kant, later twee nieuwe ballasten er in en lampen waren weer dezelfde kleur.
Die LED's zijn trouwens goed fel! Ik ben erg fan van LED verlichting de vorige auto had op een paar lampjes na ook geen enkele gloeilamp meer, bij de Volvo ben ik er nog over aan het twijfelen. De meeste LED lampjes uit mijn vorige auto zitten nu in die van mijn vriendin. De LED lampen voor het achterlicht zijn wel een verbetering, origineel waren het net kaarsjes en deze zijn net zo fel als de originele remlichten die up hun beurt dus ook een stuk feller zijn. Dan zie je ze tenminste, hoewel ze nog niet zo fel zijn als sommige nieuwe auto's waar je bijna blind van raakt
Thanks joopieboy, zo'n nieuw ding komt ook echt niet in
Ik had een kapotte ballast met twee dezelfde lampen. Na het vervangen van een ballast had die lamp een andere kleur. Verschil was ongeveer 4300k - 6000k
Ballast omwisselen, kleurverschil aan de andere kant, later twee nieuwe ballasten er in en lampen waren weer dezelfde kleur.
Die LED's zijn trouwens goed fel! Ik ben erg fan van LED verlichting de vorige auto had op een paar lampjes na ook geen enkele gloeilamp meer, bij de Volvo ben ik er nog over aan het twijfelen. De meeste LED lampjes uit mijn vorige auto zitten nu in die van mijn vriendin. De LED lampen voor het achterlicht zijn wel een verbetering, origineel waren het net kaarsjes en deze zijn net zo fel als de originele remlichten die up hun beurt dus ook een stuk feller zijn. Dan zie je ze tenminste, hoewel ze nog niet zo fel zijn als sommige nieuwe auto's waar je bijna blind van raakt
Thanks joopieboy, zo'n nieuw ding komt ook echt niet in
Dat klopt idd, ik had ook 1 slechte ballast en kleurverschil. Later startte de lamp niet meer op dus was het wel heel erg duidelijk. 
En idd, jammer alleen dat LED zo een kil lichtbeeld heeft, dus voor het interieur niet zo geschikt. Ik heb dan wel 'warm white' leds om bij de 4300K xenon te passen, maar ik heb ze nog niet geprobeerd. Moet weer alles los.
En idd, jammer alleen dat LED zo een kil lichtbeeld heeft, dus voor het interieur niet zo geschikt. Ik heb dan wel 'warm white' leds om bij de 4300K xenon te passen, maar ik heb ze nog niet geprobeerd. Moet weer alles los.
Met die ballasten dacht ik ook. Ik heb nog een setje andere ballasten liggen, 1 daarvan had ik geprobeerd, op de lamp links op de foto (die er als 6000K uitziet, want origineel is het ook 6000K, tenminste, zo heb ik ze gekocht), en met de andere ballast (ander merk) was de kleur hetzelfde. De lamp rechts had ik als eerste gemonteerd, die heb ik eigenlijk niet getest met een andere ballast bedenk ik me net
Misschien van de week de ballasten zelf maar eens omwisselen
En idd, LED in het interieur zou ik ook niet zo snel doen, dat is idd zo kil (in je huiskamer hang je immers ook geen TL-balk op
)

En idd, LED in het interieur zou ik ook niet zo snel doen, dat is idd zo kil (in je huiskamer hang je immers ook geen TL-balk op
Vaak bu'j te bang!
Daar hebben ze toch warm witte LED's voor?
die hangen hier overal in huis.
Alleen met festoon en ba9s fitting voor de auto zijn ze wat slecht te vinden.
Alleen met festoon en ba9s fitting voor de auto zijn ze wat slecht te vinden.
Maar dan zit je weer met het lichtbeeld, dat is ook niet altijd even goed. 
Kan wel inderdaad.
Kan wel inderdaad.
Nu we het toch over verlichting hebben, welk setje xenon raden jullie mij aan? Ik lees dat de setjes van Proline uitstekend zijn en garantie bieden maar die zijn best prijzig >€175. Op ebay zijn er diverse goedkopere setjes te krijgen van no-name tot merken als vWME.
Is goedkoop duur koop of is dit product al zover uit ontwikkeld dat het op grote schaal te produceren valt en daardoor kwalitatief ook ruim in orde is.
Is goedkoop duur koop of is dit product al zover uit ontwikkeld dat het op grote schaal te produceren valt en daardoor kwalitatief ook ruim in orde is.
[ Voor 15% gewijzigd door Miki op 16-12-2012 19:47 ]
Ik heb altijd gewoon de goedkope setjes van ebay. Ik heb verschillende setjes, o.a. ook zo'n vWME setje. Doet het al zo'n 3 jaar prima eigenlijk
Vaak bu'j te bang!
@Miki: kijk dit filmpje eens. Ik ben om e ga een VVME setje bestellen, wil alleen even kijken of ik kan aangeven dat ze vanuit Azië moeten versturen ipv de US ivm naheffingen/douanekosten enz.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=fPZ9-GaOvE0]
Ik ga dan ook meteen over van 6000k naar 4300k omdat ik 6000k bij nader inzien toch te blauw vind.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=fPZ9-GaOvE0]
Ik ga dan ook meteen over van 6000k naar 4300k omdat ik 6000k bij nader inzien toch te blauw vind.
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Well... that escalated quickly 
Ik kan nog weinig reviews vinden van de VWME zeker hier in europa. Wel goed om te horen dat Tom er goede ervaringen mee heeft.
Ik las dat de CANBUS van Volvo's gevoelig zijn, kan ik daar last van krijgen met zo'n goedkoop setje?
Ik kan nog weinig reviews vinden van de VWME zeker hier in europa. Wel goed om te horen dat Tom er goede ervaringen mee heeft.
Ik las dat de CANBUS van Volvo's gevoelig zijn, kan ik daar last van krijgen met zo'n goedkoop setje?
[ Voor 46% gewijzigd door Miki op 16-12-2012 20:20 ]
Je moet een canbus verloop kabeltje of omvormer hebben, anders krijg je een foutmelding op je display. En idd lekker van ebay een setje afhalen, als er een lamp kapot gaat na een jaar of 3/4/5 kun je zowat beter voor net zoveel geld als 1 lampje een nieuwe set kopen.
Wat kost het eigenlijk officieel bij de dealer, om achteraf xenon te laten monteren? Voor een s40 (2010). Dus ook inclusief reinigingsinstallatie? Het lijkt erop dat dit model, zelfs die zonder xenon, al een lenssysteem heeft ipv. reflectoren. In elk geval die van mij toch. Kan dit behouden blijven, of zijn het andere lenzen die gemonteerd moeten worden?
Koplampen zijn keiduur, en dan de aanpassing aan je voorbumper met toebehoren. Trek daar maar een paar duizend euro voor uit dan. Je zit ook met de automatische hoogte regeling, dus andere schakelaar en een kastje bij je achteras. Dus dat is een beste klus.
De koplamp units van de s40 en v50 zijn al vanaf 2004 geschikt voor xenon, zojuist gelezen 
Joopieboy, ik begrijp je opmerking niet. Er zit toch altijd een 12v omvormer bij of snap ik het nu echt niet
Joopieboy, ik begrijp je opmerking niet. Er zit toch altijd een 12v omvormer bij of snap ik het nu echt niet
Er zit zover ik weet idd alleen een opbouw op de lamp, en je hebt een andere reflector met een andere aansluiting. Maar verder qua glaswerk enzo is het wel hetzelfde.
Qua omvormer, dat is om de juiste weerstandswaarde te hebben zodat je BC denkt dat je lamp gewoon goed is.
Qua omvormer, dat is om de juiste weerstandswaarde te hebben zodat je BC denkt dat je lamp gewoon goed is.
Hmm, in België is de automatische hoogteregeling en de reinigingsinstallatie verplicht bij xenon. Anders geraakt hij niet gekeurd (APK). En om dat zelf te installeren heb ik eerlijk de tijd/zin niet voor. En om die nu elk jaar te gaan wisselen, is me ook wat...
Ik dacht het mooi officieel te laten doen, maar als het te duur wordt. Eigenlijk heb ik nog steeds spijt dat ik geen xenon als optie genomen heb toen ik hem bestelde.
Ik dacht het mooi officieel te laten doen, maar als het te duur wordt. Eigenlijk heb ik nog steeds spijt dat ik geen xenon als optie genomen heb toen ik hem bestelde.
[ Voor 24% gewijzigd door kluyze op 16-12-2012 21:39 ]
Je zou een paar offertes kunnen laten maken bij je in de buurt om te kijken of het wat scheelt.kluyze schreef op zondag 16 december 2012 @ 21:37:
Hmm, in België is de automatische hoogteregeling en de reinigingsinstallatie verplicht bij xenon. Anders geraakt hij niet gekeurd (APK). En om dat zelf te installeren heb ik eerlijk de tijd/zin niet voor. En om die nu elk jaar te gaan wisselen, is me ook wat...
Hier is het alleen na 2007 dat dat verplicht is. Maar ik zou anders gewoon een xenon setje kopen, die erin prikken en met de keuring eruit halen. Zou ik zelf ook doen als ik het opnieuw zou mogen doen. Een lampje wisselen is geen doen, helemaal ingebouwd en alles...kluyze schreef op zondag 16 december 2012 @ 21:37:
Het valt toch wel tegen hoe goedkoop de ebay setjes nu werkelijk zijn
De setjes waarin een converter(Canbus) is ingebouwd kosten rond de 80 dollar. Maar daarboven op komen ook nog eens shipping kosten en dan zijn we er nog niet. Als je pech hebt moet je invoeringskosten betalen en ook nog eens TNT betalen voor de inklaring.
Uiteraard zou ik ook uit de voeten kunnen met een goedkoop setje van VVME met een losse Canbus converter maar de ruimte onder de motorkap van de V50 houd niet over moet ik zeggen.
Joopieboy nog bedankt voor het op weg helpen!
De setjes waarin een converter(Canbus) is ingebouwd kosten rond de 80 dollar. Maar daarboven op komen ook nog eens shipping kosten en dan zijn we er nog niet. Als je pech hebt moet je invoeringskosten betalen en ook nog eens TNT betalen voor de inklaring.
Uiteraard zou ik ook uit de voeten kunnen met een goedkoop setje van VVME met een losse Canbus converter maar de ruimte onder de motorkap van de V50 houd niet over moet ik zeggen.
[ Voor 3% gewijzigd door Miki op 17-12-2012 10:06 ]
In de startpost: het bouwjaar van mijn V40 is 2012, niet 2003
Gister nog even gekeken. Bank zelf is droog, achterruiten zijn niet meer beslagen en onder de bank is het nagenoeg droog. Heb de vochtvreter een laatste keer omgeschept en verplaatst naar de andere bank. Hopelijk is het over een paar dagen helemaal droog.RubenJ schreef op woensdag 12 december 2012 @ 23:41:
[...]
Laten we hopen dat de lijn zo doorzet dan is die voor het weekend kurkdroog ;-) Keep us posted.
Waar het zo vandaan is gekomen is mijn nog steeds een raadsel, maar het lijkt tijdelijk geweest te zijn.
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Dealextreme heeft ook xenon en filters. Dan ben je voor €80 klaar.
---RAWE CEEK!!!---
Ho oepsie!Reinier schreef op maandag 17 december 2012 @ 10:08:
In de startpost: het bouwjaar van mijn V40 is 2012, niet 2003
Daarom de xenon uit Japan/China halen, dan hoef je dat dus niet te betalen als ze er een gift opschrijven.Miki schreef op maandag 17 december 2012 @ 10:02:
Het valt toch wel tegen hoe goedkoop de ebay setjes nu werkelijk zijn![]()
Alleen uit je uit Amerika spullen laat komen moet je bukken...
Ik heb mijn 440 nu bijna een jaar, van 119.000km nu bijna 150.000km erop staan, laatst een beetje vaak getankt en dan merk je dat 1:12 toch niet zo fijn is voor de portemonnee.
Nu was ik eens gaan rondneuzen voor Volvo diesels rond de 1000 euro, maar dat is ook allemaal niet veel soeps
. Ik had mijn 440 namelijk voor 650 euro gekocht(wel gelijk een grote beurt laten doen, wat 500 euro koste
), zou mooi zijn als ik deze inruil en dan een diesel voor in de plaats kan nemen ;-).
Zijn er eigenlijk oude Volvo diesels die rond de 1:18 doen? Of moet ik dan naar de nieuwe versies gaan kijken zoals de D2 en D3?, vind de 440 eigenlijk prima qua ruimte, rijd heerlijk en vooral voor lange afstanden is het fijn.
Nieuwe Volvo's kan ik niet betalen, te hoge aanschaf prijs voor mij als net afgestudeerde student zonder vast werk
.
Had al gezocht op internet voor opties maar dan kom ik uit op de S40 (1e model) die heeft een 1.9 diesel, maar weet niet wat die precies verbruikt, dat is ook geloof ik ook de opvolger van de 440 toch?
Iemand nog andere opties, de oude V40 zijn ook wel gunstig 2e hands te krijgen, alleen is dat gelijk weer een slag groter en duurder in wegenbelasting.
Vergeet ik nog andere modellen?
Nu was ik eens gaan rondneuzen voor Volvo diesels rond de 1000 euro, maar dat is ook allemaal niet veel soeps
Zijn er eigenlijk oude Volvo diesels die rond de 1:18 doen? Of moet ik dan naar de nieuwe versies gaan kijken zoals de D2 en D3?, vind de 440 eigenlijk prima qua ruimte, rijd heerlijk en vooral voor lange afstanden is het fijn.
Nieuwe Volvo's kan ik niet betalen, te hoge aanschaf prijs voor mij als net afgestudeerde student zonder vast werk
Had al gezocht op internet voor opties maar dan kom ik uit op de S40 (1e model) die heeft een 1.9 diesel, maar weet niet wat die precies verbruikt, dat is ook geloof ik ook de opvolger van de 440 toch?
Iemand nog andere opties, de oude V40 zijn ook wel gunstig 2e hands te krijgen, alleen is dat gelijk weer een slag groter en duurder in wegenbelasting.
Ik wil eigenlijk bij Volvo blijven, gaf er eigenlijk niks om, maar ben denk ik een beetje verliefd geworden op VolvoTouchdomex schreef op maandag 17 december 2012 @ 19:41:
[...]
en andere merken dan? Daar al naar gekeken?
[ Voor 10% gewijzigd door Aight! op 17-12-2012 19:42 ]
en andere merken dan? Daar al naar gekeken?Aight! schreef op maandag 17 december 2012 @ 19:37:
Ik heb mijn 440 nu bijna een jaar, van 119.000km nu bijna 150.000km erop staan, laatst een beetje vaak getankt en dan merk je dat 1:12 toch niet zo fijn is voor de portemonnee.
Nu was ik eens gaan rondneuzen voor Volvo diesels rond de 1000 euro, maar dat is ook allemaal niet veel soeps. Ik had mijn 440 namelijk voor 650 euro gekocht(wel gelijk een grote beurt laten doen, wat 500 euro koste
), zou mooi zijn als ik deze inruil en dan een diesel voor in de plaats kan nemen ;-).
Nieuwe Volvo's kan ik niet betalen, te hoge aanschaf prijs voor mij als net afgestudeerde student zonder vast werk.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Zo'n 440/460 TDI heeft ook dat Renault-blok (die 400-serie diesels kosten geen zak in aanschaf) en met rustig rijden haal je met een S40/V40 diesel wel 1 op 19.
[ Voor 18% gewijzigd door Bart-Willem op 17-12-2012 20:25 ]
Ik rijd ongeveer 1 op 17 met mijn V40 1.9D uit 2002, dat is wel voornamelijk snelweg, maar dan wel met 130-140 dus als je rustig rijdt (100 of zo) haal je die 1 op 20 makkelijkBart-Willem schreef op maandag 17 december 2012 @ 20:24:
Zo'n 440/460 TDI heeft ook dat Renault-blok (die 400-serie diesels kosten geen zak in aanschaf) en met rustig rijden haal je met een S40/V40 diesel wel 1 op 19.
Maar tis idd wel ietsje duurder in de wegenbelasting
Mijn vader heeft 2 jaar een 440 1.9 td gehad, die haalde max 1 op 17. Totdat bij de apk keuring een uitlaat gassen test werd gedaan en de motor werd opgeblazen
.

Hoe is dat dan verder verlopen? Ik heb al verschillende verhalen gehoord dat bij de ene het werd vergoed en bij de andere niet.Minneyar schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 16:30:
Mijn vader heeft 2 jaar een 440 1.9 td gehad, die haalde max 1 op 17. Totdat bij de apk keuring een uitlaat gassen test werd gedaan en de motor werd opgeblazen.
Dat was wel in België maar hier komt het soms voor dat bij de eerste schouwing (na 4 jaar) dieselmotoren worden opgeblazen doordat de motor al is "lui" gereden in die korte tijd.
In de voorwaarden stond dat de garage niet verantwoordelijk is. maar mijn vader komt al jaren bij de zelfde Volvo handelaar ( zij hebben al zo'n goede band, dat hij er af en toe gewoon naar toe gaat voor een kopje koffie
), en die voelde zich wel een beetje lullig. Dus hij mocht daar een andere auto uitzoeken voor inkoopprijs, wat een 440 1.8 benzine werd.
[ Voor 16% gewijzigd door Minneyar op 18-12-2012 16:48 ]
Mooi opgelost, maar dat is inderdaad anders in Nederland dan België. Hier is de schouwing een onderdeel van het centrum die ook rijbewijzen uitlevert (SBAT)Minneyar schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 16:43:
In de voorwaarden stond dat de garage niet verantwoordelijk is. maar mijn vader komt al jaren bij de zelfde Volvo handelaar ( zij hebben al zo'n goede band, dat hij er af en toe gewoon naar toe gaat voor een kopje koffie), en die voelde zich wel een beetje lullig. Dus hij mocht daar een andere auto uitzoeken voor inkoopprijs, wat een 440 1.8 benzine werd.
Op www.blikopdeweg.nl is een filmpje geplaatst van hun nieuwe camera-auto. Hip ding moet ik zeggen
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Zijn die Renault diesels wel een beetje degelijk? Of beter doorsparen voor een fatsoenlijke D3?
Geloof dat de 1.6 die ik nu heb ook grotendeels van Renault afkomt..
Geloof dat de 1.6 die ik nu heb ook grotendeels van Renault afkomt..
De 1.6 diesel komt bij PSA vandaan en op zich geen slechte diesel. Het probleem is echter dat de gemiddelde Volvo waar deze ingelepeld is een paar kilo zwaarder is dan de gemiddelde PSA bak waar die inligt. Doorsparen voor een D3 is niet nodig, maar het verschil tussen de 1.6 en de D2 is werelds. Laat de 1.6 staan is mijn mening, maar de D2 heeft aardig wat meer koppel waardoor de V40 waar ik mee proefreed goed wegkwam.
De 1.6 diesel (D2) is 'gewoon' de 1.6HDi van PSA inderdaad. Ook wel bekend als 1.6TDCi in Ford modellen.
De D2 is voor de V40 uitermate geschikt, je komt weinig te kort, zeker in Nederland. Mijn V40 gaat hard richting de 10.000km nu, en het is een heerlijk soepel blok, pakt goed op. D3 is fijner (vooral het geluidje), maar het prijsverschil met de D2 (4000 euro, en mrb) is fors. En met het gewichtsvoordeel van de D2 (1257 kg tov 1379 kg voor de D3) lopen de prestaties wat minder ver uiteen (in mijn ogen) dan je zou verwachten.
De D2 ligt ook in de S60/V60, maar ook in bv de Mondeo en de 508.
En schijnt zelfs leverbaar te zijn voor de S80, maar dat vind ik nog altijd wat ambitieus
De D2 is voor de V40 uitermate geschikt, je komt weinig te kort, zeker in Nederland. Mijn V40 gaat hard richting de 10.000km nu, en het is een heerlijk soepel blok, pakt goed op. D3 is fijner (vooral het geluidje), maar het prijsverschil met de D2 (4000 euro, en mrb) is fors. En met het gewichtsvoordeel van de D2 (1257 kg tov 1379 kg voor de D3) lopen de prestaties wat minder ver uiteen (in mijn ogen) dan je zou verwachten.
En schijnt zelfs leverbaar te zijn voor de S80, maar dat vind ik nog altijd wat ambitieus
"Mekker, blaat"
Franse dieselmotoren zijn gewoon goed omdat Fransen zelf overwegend diesel rijden. Je ziet daar ook gewoon nog van die oude Renault 21s rijden met ongeblazen dieselmotoren. Al het plastic is ondertussen van ellende stuk gegaan maar de motor blijft gewoon doorpruttelen zelfs na 500.000km en zelfs op frituurolie ipv diesel. 
Elektronica, daar zijn de Fransen weer minder goed in...
Elektronica, daar zijn de Fransen weer minder goed in...
[ Voor 10% gewijzigd door Mx. Alba op 19-12-2012 13:55 ]
De D2 is inderdaad zat voor de V40. Ik heb zelfs op het circuit in Lelystad eens met een S80 1.6D gereden en dat was ook niet slecht. Alleen je moet niet verwachten dat je als snelste gaat sprinten bij het stoplicht.djidee schreef op woensdag 19 december 2012 @ 13:49:
De 1.6 diesel (D2) is 'gewoon' de 1.6HDi van PSA inderdaad. Ook wel bekend als 1.6TDCi in Ford modellen.
Ik heb zelf sinds een maand de V40 D2 (hiervoor een S40 D3) en het deed me in het begin toch wel pijn. De D3 is echt vele malen soepeler en vele malen vlotter (De S40 woog nog meer ook). Accelereren, even inhalen, even 200 rijden, het was allemaal zeer goed te doen. De D2 is echt voldoende, maar "even" inhalen (bij de D2 moet je dat iets beter plannen), even 200 rijden (overigens nog niet boven de 199 geweest, toen was de koek op) of even ergens nog voorschieten is er gewoon niet bij.
de 1.6 PSA diesel en de D2 zijn 2 verschillende motoren, niet met elkaar te vergelijken.
Ik heb V50's gereden met deze blokken, en de 1.6 kon mij niet bekoren, maar de D2 toch wel.
Ik heb V50's gereden met deze blokken, en de 1.6 kon mij niet bekoren, maar de D2 toch wel.
Tja, ik heb een V40 1.9D uit 2000 gehad. Die zelfde motor lag ook in een Renault Mégane uit die tijd. Bij Renault haalden ze er 95pk uit, Volvo maakte er 115pk van. Dus fysiek de zelfde motor kan afhankelijk van de elektronica toch significant andere prestaties hebben...
Vandaag even een sleutel bij laten maken voor de 850, zat er helaas maar 1 bij. Gelijk me eigen maar een mooie sleutelhanger cadeau gedaan.

Weet iemand hier of ik met onderstaande kabel mijn Volvo 850 uit 1995 kan uitlezen.
http://dx.com/p/obdii-v60...e-for-vw-audi-skoda-37633
OBD stekker zit onder het muntenbakje. Zou graag willen kijken of er foutcodes zijn, en of de huidige km.stand klopt.

Weet iemand hier of ik met onderstaande kabel mijn Volvo 850 uit 1995 kan uitlezen.
http://dx.com/p/obdii-v60...e-for-vw-audi-skoda-37633
OBD stekker zit onder het muntenbakje. Zou graag willen kijken of er foutcodes zijn, en of de huidige km.stand klopt.
[ Voor 42% gewijzigd door NoFearCreations op 20-12-2012 14:53 ]
---RAWE CEEK!!!---
Lol wat een verhalen allemaal over die Peugeot diesels. Om heel eerlijk te zijn, ik vind het 10x niks. Onderin te weinig koppel (doet de D3 beter) en als je in zijn 3 zit is de puf er echt uit. En er zijn toch nogal wat die stuk lopen... Ik heb er al veel van terug zien komen. De 2 liters zijn een heel stuk beter wat dat betreft.
Maar goed, alles waar eco op staat verbruikt olie tegenwoordig op loopt stuk (zie VAG), dus wat dat betreft.
De nieuwe 1600's van dit jaar schijnen wel beter te zijn, maar daar heb ik nog niet veel ervaring mee.
Maar goed, alles waar eco op staat verbruikt olie tegenwoordig op loopt stuk (zie VAG), dus wat dat betreft.
De nieuwe 1600's van dit jaar schijnen wel beter te zijn, maar daar heb ik nog niet veel ervaring mee.
Na 4,5 jaar Volvo C30 ben ik sinds vorige week Volvorijder af, dus je mag mij uit de TS halen.
Ik ben bijzonder te spreken over de auto. Nooit problemen gehad (behalve de kapotte airco-condenser door steenslag, standaardkwaal). Was met name onder de indruk door de slijtvastheid van het interieur, dat zag er na 4,5 jaar nog bijzonder goed uit, en de kwaliteit van de stoelen.
Draag het merk na deze ervaring een warm hart toe en ik kom vast wel weer eens terug in het Volvokamp
[edit]En wat mij ook bijzonder opviel is dat als je de C30 echt flink bij z'n nekvel pakt het een bizar goed sturende auto is. Het 'Volvo-veilige' onderstuur verdwijnt als sneeuw voor de zon wanneer je gaat trailbraken. De auto lijkt daar met z'n goede rembalans en achteras voor gemaakt te zijn. Zet je over die drempel (bouw dat voorzichtig op
) en het Focusonderstel komt helemaal tot z'n recht.
Ik ben bijzonder te spreken over de auto. Nooit problemen gehad (behalve de kapotte airco-condenser door steenslag, standaardkwaal). Was met name onder de indruk door de slijtvastheid van het interieur, dat zag er na 4,5 jaar nog bijzonder goed uit, en de kwaliteit van de stoelen.
Draag het merk na deze ervaring een warm hart toe en ik kom vast wel weer eens terug in het Volvokamp
[edit]En wat mij ook bijzonder opviel is dat als je de C30 echt flink bij z'n nekvel pakt het een bizar goed sturende auto is. Het 'Volvo-veilige' onderstuur verdwijnt als sneeuw voor de zon wanneer je gaat trailbraken. De auto lijkt daar met z'n goede rembalans en achteras voor gemaakt te zijn. Zet je over die drempel (bouw dat voorzichtig op
[ Voor 29% gewijzigd door Abbadon op 20-12-2012 20:02 ]
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Toch weer een pluim voor Volvo dan.
Wat word de opvolger als ik vragen mag?
Opvolger is sinds een week een nieuwe Audi A3. Qua looks wel de minst spannende uit mijn voorkeurslijstje van V40, A3, 1-serie, A-klasse en Guilleta maar sloot het beste aan op mijn wensen
(ook rekening houdend met leaseregels en -kosten en bijtellingswetgeving). Erg leuke auto overigens, vooral het interieur is helemaal top.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
2007 momentum.Joopieboy schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 12:06:
[...]
Welkom en gefeliciteerd, erg fijne motor voor zo een kleinere auto, dat gaat er wel vandoor.
Ik voeg je toe!Is die van 2006 of 2007, en welke uitvoering?
Maar krijg hem pas 3 januari hoor! Mits we vandaag doorkomen...
Misschien binnenkort weer een andere Volvo 
Maatje van mij gaat een rode 850 2.5 20v Aut Estate ophalen binnenkort. Als hij netjes is ga ik hem waarschijnlijk ruilen.
Maatje van mij gaat een rode 850 2.5 20v Aut Estate ophalen binnenkort. Als hij netjes is ga ik hem waarschijnlijk ruilen.
---RAWE CEEK!!!---
Is het mogelijk om in bijvoorbeeld een C30 van 2007 waar nog het standaard audio systeem inzit. Het High Performance Audio of Dynaudio Premium Audio systeem in te bouwen?
Ik heb hem al even in bezit, maar ik heb eigenlijk nog geen goede foto's.
Sinds half november is dit mijn auto: Volvo V40 D2 Momentum (Opties: Intro Line, Biarritz Blue, 17" Mannan Accesoires: Laadvloer met twee niveau's en boodschappentashouder)
Auto is overigens meteen afgeleverd op zijn winterbanden \ velgen (17" Serapis).

Gezien de bietencampagne hier in de buurt gaande is (vooral in November was het erg), was de auto direct niet op zijn fraaist.

Ook de achteruitrijcamera had hier last van
:

Sinds aflevering al wel een aantal problemen gehad
- Tijdens een van de eerste nachten vorst, weigerde de auto te starten (storing in startonderbreker). De auto op slot en weer open deed het euvel "verhelpen".
- Al 2x is het brandstofklepje open gesprongen terwijl ik de auto van slot haalde (en dat terwijl het klepje al dagen dicht zat omdat ik niet had getankt).
- Bij erg koud weer blijft het "Media" knopje ingedrukt zitten als je deze indrukt. Vervolgens heeft het dan 20 minuten nodig om om temperatuur te komen alvorens weer terug te schieten in de normale stand.
- Het vervelendste probleem was de aansturing van de ruitenwissers. Als ik de wiswas activeerde voor de voorruit, dan ging dit de 1e keer goed (al kwam er bij de achterruit ook direct een klein beetje water uit), maar bij de 2e keer dan werd de voorruit gewist, maar de achterruit gesproeid. Als je dan een minuut of 20 wachtte, werkte alles weer goed. Vervolgens nieuwe pomp geinstalleerd en het probleem leek over, maar na genoeg sproeien kwam het probleem weer terug. Vervolgens een modificatie op de slangen bij de pomp uitgevoerd (er kon een vacuum ontstaan) en het probleem was opgelost. Toevallig heb ik 1 collega met exact hetzelfde probleem (heeft overigens ook de startonderbreker storing gehad met de kou), verder nog 1 collega die handmatig moet wissen na het sproeien.
Auto heeft meteen een softwareupdate gehad, maar men kon niet zeggen wat er specifiek opgelost was.
Buiten deze issues is het verder een heerlijke auto, al is de overstap van D3 naar D2 wel erg groot imho
. Overigens heb ik gekozen voor de witte stoffen bekleding (had ik voorheen in mijn C30's ook), maar omdat nu ook de deuren deels wit zijn, is pas goed zichtbaar hoe besmettelijk dit stofje is.
@Joopieboy: Pas jij hem aan in de startpost?
Nog 1 extra foto:
Sinds half november is dit mijn auto: Volvo V40 D2 Momentum (Opties: Intro Line, Biarritz Blue, 17" Mannan Accesoires: Laadvloer met twee niveau's en boodschappentashouder)
Auto is overigens meteen afgeleverd op zijn winterbanden \ velgen (17" Serapis).

Gezien de bietencampagne hier in de buurt gaande is (vooral in November was het erg), was de auto direct niet op zijn fraaist.

Ook de achteruitrijcamera had hier last van

Sinds aflevering al wel een aantal problemen gehad
- Tijdens een van de eerste nachten vorst, weigerde de auto te starten (storing in startonderbreker). De auto op slot en weer open deed het euvel "verhelpen".
- Al 2x is het brandstofklepje open gesprongen terwijl ik de auto van slot haalde (en dat terwijl het klepje al dagen dicht zat omdat ik niet had getankt).
- Bij erg koud weer blijft het "Media" knopje ingedrukt zitten als je deze indrukt. Vervolgens heeft het dan 20 minuten nodig om om temperatuur te komen alvorens weer terug te schieten in de normale stand.
- Het vervelendste probleem was de aansturing van de ruitenwissers. Als ik de wiswas activeerde voor de voorruit, dan ging dit de 1e keer goed (al kwam er bij de achterruit ook direct een klein beetje water uit), maar bij de 2e keer dan werd de voorruit gewist, maar de achterruit gesproeid. Als je dan een minuut of 20 wachtte, werkte alles weer goed. Vervolgens nieuwe pomp geinstalleerd en het probleem leek over, maar na genoeg sproeien kwam het probleem weer terug. Vervolgens een modificatie op de slangen bij de pomp uitgevoerd (er kon een vacuum ontstaan) en het probleem was opgelost. Toevallig heb ik 1 collega met exact hetzelfde probleem (heeft overigens ook de startonderbreker storing gehad met de kou), verder nog 1 collega die handmatig moet wissen na het sproeien.
Auto heeft meteen een softwareupdate gehad, maar men kon niet zeggen wat er specifiek opgelost was.
Buiten deze issues is het verder een heerlijke auto, al is de overstap van D3 naar D2 wel erg groot imho
@Joopieboy: Pas jij hem aan in de startpost?
Nog 1 extra foto:

[ Voor 6% gewijzigd door fredkroket op 26-12-2012 11:56 . Reden: Extra foto ]
Mooie specialpaint
Vaak bu'j te bang!
Damn die ziet eruit! 
En bekend idd van de begin problemen, maar meestal zijn ze vrij vlot met dingen verhelpen.
En bekend idd van de begin problemen, maar meestal zijn ze vrij vlot met dingen verhelpen.
Jep is mogelijk, maar als je het nieuw moet kopen erg duur, en je hebt bekabeling en versterkers nodig die je moet gaan inbouwen. Dus het is een hoop werk maar is mogelijk!Dutch3men schreef op woensdag 26 december 2012 @ 00:56:
Is het mogelijk om in bijvoorbeeld een C30 van 2007 waar nog het standaard audio systeem inzit. Het High Performance Audio of Dynaudio Premium Audio systeem in te bouwen?
Dacht ik dat die van mij soms smerig was 
Mooie bak, van de achteruitrijcamera herken ik, geregeld dat ik die los even met de vinger schoonveeg... Verder nog relatief vrij van rare storingen (muv de bekende approachverlichting gebruiken is interieurverlichting niet automatisch uit bij starten auto bug). Inmiddels ruim 2 maand en bijna 10.000km in bezit
Mooie bak, van de achteruitrijcamera herken ik, geregeld dat ik die los even met de vinger schoonveeg... Verder nog relatief vrij van rare storingen (muv de bekende approachverlichting gebruiken is interieurverlichting niet automatisch uit bij starten auto bug). Inmiddels ruim 2 maand en bijna 10.000km in bezit
"Mekker, blaat"
Idd, ik vond dit al erg:

Nice, Zojuist van de dealer gehoord dat mijn V40 D2 Summum geproduceerd is.
Dat betekend misschien wel dat ik 'm eerder krijg dan eind januari
Goed nieuws! Vibrant Copper, toch? Zelfde config als de mijne
Mijn oude Volvo heeft een eigenaardig kwaaltje, hij gaat wel met de centrale vergrendeling op slot, maar krijg hem daarna niet meer open..... (sleutel). Als ik meer kracht ga zetten en echt het ga forceren ben ik bang dat ik de sleutel breek..
Iemand een tip om dit te verhelpen, of is dit ouderdom slijtage bij de 440?
Al wat smeermiddel geprobeerd?Aight! schreef op donderdag 27 december 2012 @ 12:25:
Mijn oude Volvo heeft een eigenaardig kwaaltje, hij gaat wel met de centrale vergrendeling op slot, maar krijg hem daarna niet meer open..... (sleutel). Als ik meer kracht ga zetten en echt het ga forceren ben ik bang dat ik de sleutel breek..
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Ja kruipolie, maar moet nog erg veel kracht zetten voordat hij het doet.
Vandaag weer een klusje van mijn lijstje afgestreept 
Vanochtend heb ik de de koplampen uit mijn V50 gehaald en voorzichtig de projectie lenzen t.b.v. dimlicht eruit gehaald. Een bekend kwaaltje is dat deze lampen na verloop van tijd door stof wit uitslaan en dat komt de lichtopbrengst niet te goede. Het is even een werkje maar met wat gepiel krijg je de lenzen weer mooi schoon.
Onderstaande post komt uit een topic van Volvo-forum.nl maar het geeft een prima beeld van het voor en erna
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=986630#986630
Vanochtend heb ik de de koplampen uit mijn V50 gehaald en voorzichtig de projectie lenzen t.b.v. dimlicht eruit gehaald. Een bekend kwaaltje is dat deze lampen na verloop van tijd door stof wit uitslaan en dat komt de lichtopbrengst niet te goede. Het is even een werkje maar met wat gepiel krijg je de lenzen weer mooi schoon.
Onderstaande post komt uit een topic van Volvo-forum.nl maar het geeft een prima beeld van het voor en erna
Wanneer heb je 'm besteld?jmderonde schreef op donderdag 27 december 2012 @ 12:04:
Nice, Zojuist van de dealer gehoord dat mijn V40 D2 Summum geproduceerd is.
1 Oktober...
@ Reinier: Inderdaad, Vibrant Copper!
Leuk om te zien dat ze mijn foto nog steeds laten rondgaan daarMiki schreef op donderdag 27 december 2012 @ 22:05:
Vandaag weer een klusje van mijn lijstje afgestreept
Die camera die vuil wordt heb ik ook last van (aftermarket cam van volvotech in de nummerplaat verlichting) maar bij de mijne helpt een vingertje niet meer. Deze week wat gaan offroaden en de auto zit helemaal onder de modder nu
Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...
Hey das grappig, ik kende je alleen van het andere topicppFreddy schreef op zondag 30 december 2012 @ 20:35:
[...]
Leuk om te zien dat ze mijn foto nog steeds laten rondgaan daar
Die camera die vuil wordt heb ik ook last van (aftermarket cam van volvotech in de nummerplaat verlichting) maar bij de mijne helpt een vingertje niet meer. Deze week wat gaan offroaden en de auto zit helemaal onder de modder nu
In ieder geval was je tip erg waardevol, bizar hoeveel stof er op de lenzen zat. Gisteren heb ik een setje Osram Nightbreakers erin gedaan en nu is de lichtopbrengst helemaal goed. Wellicht stel ik mijn aankoop van xenon nog even uit totdat het setje Nightbreakers is opgebrand.
Offroaden met een V50.. dafuq? Wat ben je van plan?
[ Voor 3% gewijzigd door Miki op 30-12-2012 21:57 ]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=vAeYJV5P0jk]
toch wel een sterk autotje
toch wel een sterk autotje
[ Voor 28% gewijzigd door mr_petit op 01-01-2013 10:26 ]
"man is not truly one, but truly two,"
Absoluut ja, hoewel ze bij Fifth Gear een test hebben gedaan met een oude station en een Renault Modus, alleen bleek bij de Volvo geen blok ingezeten te hebben, weg stevigheid...
En sowieso, die modus is natuurlijk veel nieuwer. Werd ook als argument aangevoerd, en zit wel een kern van waarheid in.
Maar als je kijkt wat die volvo aanricht bij enkele tijdgenoten uit dat filmpje........
Het is niet voor niets dat die gast in de volvo zit en die andere auto's leeg zijn
Maar als je kijkt wat die volvo aanricht bij enkele tijdgenoten uit dat filmpje........
Het is niet voor niets dat die gast in de volvo zit en die andere auto's leeg zijn
"man is not truly one, but truly two,"
Nou idd die modus is puur plastic, dan zit ik liever in een tank.
[ Voor 3% gewijzigd door Joopieboy op 01-01-2013 17:30 ]
Ze hebben er ook geen dummies in gezet, dus kun je er nog niks mee. Die Modus was nog zo goed als intact, maar dat zegt niks over hoe de inzittenden er vanaf komen. Een Smart die met flinke snelheid (80km/u oid, was ook bij Fifth Gear als ik het goed heb), tegen een betonnen balk aan rijdt blijft ook 'heel', maar je bent wel mooi dood als je erin zit.mr_petit schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 15:51:
En sowieso, die modus is natuurlijk veel nieuwer. Werd ook als argument aangevoerd, en zit wel een kern van waarheid in.
Een paar dagen geleden m'n carburateur maar eens een grote beurt gegeven met een revisie set.
Hij spint nu weer als een nieuwe!

De vlotterdekselpakking was al door. Hoog tijd voor een nieuwe dus.

Meteen een inline brandstof filtertje er tussen aangezien het gewone filter net een grove zeef is.
Hij spint nu weer als een nieuwe!

De vlotterdekselpakking was al door. Hoog tijd voor een nieuwe dus.

Meteen een inline brandstof filtertje er tussen aangezien het gewone filter net een grove zeef is.

Dit topic is gesloten.