Het grote Volvo topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 92 Laatste
Acties:
  • 470.321 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 14:20

NoFearCreations

3DPrint the world!

Iemand een grote foto van een zwarte 850 sedan? Kan weinig vinden op het net, en wil wat ideeën fotoshoppen.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenJ
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-05 14:03
Geen zwarte maar wat een beetje photoshop al niet kan doen. :)

Zijaanzicht 850 sedan grijs en 850 sedan donkerblauw. Groot genoeg? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Op Garaget.org kan je ook altijd leuke inspiratie op doen en hoef je vaak niet eens Photoshop aan te slingeren omdat er altijd wel een Zweed te vinden is die het idee wat je had al uitgevoerd heeft. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Geniale website is dat idd! :D
Ook die build logs, keivet wat die gekken allemaal in elkaar sleutelen. _O_

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evol
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:23

evol

hello world

Vandaag de voorinschrijving op een V60PiH de deur uit gedaan!

Eerste auto was een 480 dus weer terug bij mijn eerste automerk (mits hij in 2013 geleverd kan worden ;) ).

Move along people. Nothing to see here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 20:36

Prx

Zit nu de V60 Plugin-in Hybrid website te kijken, maar wat een prachtige wagen!

http://www.volvocars.com/...es/v60-plugin-hybrid.aspx

Moet wel zeggen dat ik veel van de V40 lijnen nu in dit ontwerp terug zie komen (en vice-versa), dus de 'lijn wordt doorgetrokken'. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 09:59
Prx schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 20:59:
Moet wel zeggen dat ik veel van de V40 lijnen nu in dit ontwerp terug zie komen (en vice-versa), dus de 'lijn wordt doorgetrokken'. :)
Ik ben zelf niet zo'n fan van de gespleten koplampen, vind de lampen van de V40 daarentegen iets stijlvoller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 19:57

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

De V60 PiH is natuurlijk maar een nephybride maar het is zeker een bazenbak met een D5 en een elektromotor. Ik zou Top Gear er wel over willen zien. Ik hoor het nu al in de stem van Mr. Top Gear: "Leave it to Volvo to produce a... sensible... hybrid."

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:59

Reinier

\o/

Prx schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 20:59:
Zit nu de V60 Plugin-in Hybrid website te kijken, maar wat een prachtige wagen!

http://www.volvocars.com/...es/v60-plugin-hybrid.aspx

Bekijk ook de facelift van de XC60 eens, eigenlijk een grote V40 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Holy sh!t die hybride is gaaf, 0% bijtelling is een absolute no-brainer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 07:27

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Even een vraagje. De V50 van m'n vriendin staat met een lekke achterband in Groningen (zij woont in Haarlem). Ze heeft 'm bij de Volvo dealer in onderhoud en dus ook een Volvo Assistance card. Die zit echter in haar portemonnee :+ Gaat dat een probleem zijn? Ik ga morgen namelijk even bellen om het te laten repareren/vervangen. Heb overigens geen idee of er een spare in de kofferbak ligt, maar dat vinden we dan wel uit.

Zou het evt zelf kunnen doen, indien er een reservewiel in de kofferbak ligt, maar ik moet ook gewoon werken. Daarnaast is die Assistance er niet voor niets ;).

desnoods leen ik even een wiel van de V50 van m'n vader, die heeft toch z'n winterbanden nu in gebruik :+

Is alweer opgelost. Band is waarschijnlijk door nieuwjaarsgekkies leeg laten lopen waarna het ventiel is teruggedraaid. Geen lek te vinden in ieder geval. Maar ik ben tevreden, snelle service! Ben maar 1:15 weggeweest.

[ Voor 26% gewijzigd door Tjebakka op 03-01-2013 10:47 ]

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04:04

mr_petit

opperprutser

Dat zijn idd wel smakelijke specs van de v60pih.
Zeker met 0% bijtelling.
Ik ben benieuwd of dat soort auto's ook nog in de grotere klasse komen.

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik dacht gelezen hebben dat die v60 al 60000€ ging kosten, ik weet niet of je dan in de grotere klasse ook die uitvoering wilt.

Die prijs zag ik op een belgische site, geen idee wat daar voor Nederland nog bijkomt? Of is bij deze 'groene' variant de taks niet nodig/zeer laag?
Bv; een Belgische v60 D5 Aut kost standaard 38000€, dezelfde v60 D5 Aut op volvocars Nederland kost standaard 48000€. En ik zie dat hoe duurder de auto, hoe meer deze taks wordt. Een XC90 is in België vanaf 40000€ te krijgen, waar die in Nederland 70000€ moet kosten.

De Belgische prijzen zijn wel zonder inschrijvingstaks, maar bv. mijn s40 koste maar 123€. Volgens de site van de overheid is een hybride met diesel motor vrijgesteld van inschrijving, de jaarlijkse verkeersbelasting op die v60 is wel 580€

[ Voor 24% gewijzigd door kluyze op 03-01-2013 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 08:34
Toch een ervaring die ik wil delen. Ik rijd inmiddels alweer bijna 5 maanden rond in mijn volvo v40. Fantastische auto zeg. Alle systemen erop en eraan en een serieuze concurrent voor mijn a3 sportback die ik hiervoor had.

Ik had deze week echter wel een zeer negatieve ervaring met een volvo dealer uit omgeving Apeldoorn. Ik had een enquête ingevuld van volvo nederland over hoe ik mijn bestel traject en aflevering had ervaren. Ik ben zeer kritisch geweest omdat de dealer zich niet aan afspraken hield, hierover niet communiceerde en ik de communicatie die er was geweest niet altijd prettig heb gevonden (overigens ook enkele medewerkers die het perfect deden, maar de slechte contacten blijven je uiteraard bij).

Nu werd ik woensdag gebeld door de dealer. Ik dacht nog: mooi, ze nemen dit dus serieus. Boodschap van de dealer: Wij zijn het hier niet mee eens, u beseft niet wat de impact voor mij persoonlijk is en voor ons bedrijf, volvo rekent ons hier keihard op af. Ik ben blij dat u besluit het onderhoud hier niet meer te doen enz Ben ik nu gek of is dat wel een heel rare reactie op een teruggekomen enquete :? 8)7

Overigens was mijn taalgebruik en de feedback gegeven heb stevig maar wel netjes, correct en met voorbeelden....Vreemd?

Fantastische auto dus maar moet zeggen dat ik dit bij de audi of bmw dealer nog nooit heb meegemaakt....

[ Voor 4% gewijzigd door xxxMaverick op 04-01-2013 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

Mijn eerste eigen pic van mijn V70 in wintertrim. Zomers gaat hij 18" LM rijden.

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/334uoev.jpg

Living the American Dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

xxxMaverick schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 11:30:
Toch een ervaring die ik wil delen. Ik rijd inmiddels alweer bijna 5 maanden rond in mijn volvo v40. Fantastische auto zeg. Alle systemen erop en eraan en een serieuze concurrent voor mijn a3 sportback die ik hiervoor had.

Ik had deze week echter wel een zeer negatieve ervaring met een volvo dealer uit omgeving Apeldoorn. Ik had een enquête ingevuld van volvo nederland over hoe ik mijn bestel traject en aflevering had ervaren. Ik ben zeer kritisch geweest omdat de dealer zich niet aan afspraken hield, hierover niet communiceerde en ik de communicatie die er was geweest niet altijd prettig heb gevonden (overigens ook enkele medewerkers die het perfect deden, maar de slechte contacten blijven je uiteraard bij).

Nu werd ik woensdag gebeld door de dealer. Ik dacht nog: mooi, ze nemen dit dus serieus. Boodschap van de dealer: Wij zijn het hier niet mee eens, u beseft niet wat de impact voor mij persoonlijk is en voor ons bedrijf, volvo rekent ons hier keihard op af. Ik ben blij dat u besluit het onderhoud hier niet meer te doen enz Ben ik nu gek of is dat wel een heel rare reactie op een teruggekomen enquete :? 8)7

Overigens was mijn taalgebruik en de feedback gegeven heb stevig maar wel netjes, correct en met voorbeelden....Vreemd?

Fantastische auto dus maar moet zeggen dat ik dit bij de audi of bmw dealer nog nooit heb meegemaakt....
Dat is vreemd... Bij welke dealer was dat, als ik vragen mag? Ik zit namelijk zelf in die zelfde regio. :)

(Als ik een gokje mag wagen: Volvo Schotpoort te Eerbeek?)

Ik heb zelf goede ervaring met Nieuwenhuijsen in Apeldoorn (mijn ouders zijn daar ook al 30+ jaar vaste klanten) dus als je nog een dealer zoekt voor het onderhoud, ga daar eens langs.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 14:24
Ik heb met Nieuwenhuijsen in Deventer ook alleen maar goede ervaringen; zelfs bij garantie namens een andere garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje

Stampertje

Gaat je nix aan

Schotpoort uit Eerbeek is al een jaar of 2 / 3 opgedoekt. Apeldoorn zou mij niet verbazen hoor, de laatste ervaringen die ik daar heb komen ook niet uit het boekje :+

De dealer uit Zuthpen had de laatste keer dat ik daar was ook meer zin in zijn computer dan in auto's verkopen want zelfs een simpele begroeting kon er niet van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
Mx. Alba schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 11:50:
[...]

Dat is vreemd... Bij welke dealer was dat, als ik vragen mag? Ik zit namelijk zelf in die zelfde regio. :)

(Als ik een gokje mag wagen: Volvo Schotpoort te Eerbeek?)

Ik heb zelf goede ervaring met Nieuwenhuijsen in Apeldoorn (mijn ouders zijn daar ook al 30+ jaar vaste klanten) dus als je nog een dealer zoekt voor het onderhoud, ga daar eens langs.
Omdat je er specifiek naar vraagt: Gaat hier om Nieuwenhuijsen.

Blijf het vreemd vinden. Je kan het met me oneens zijn maar stel dan de vraag: wat hadden we anders kunnen doen of iets dergelijks maar deze behandeling was op het hondse af..... Heb hierna volvo Nl gebeld en vervolgens kreeg ik de grote baas van Apeldoorn zelf aan de telefoon. Op zich een beter gesprek maar kon duidelijk merken dat hij bijna niet kon geloven dat zijn medewerker op die manier was uitgevallen. Was namelijk een 'zeer gewaardeerde collega'. Snap ik en is goed dat je achter je mensen staat maar dit kon echt niet. Ook in dit gesprek trouwens eerder een discussie over of mijn feedback nou niet te hard was in plaats van zich richten op het feit dat het gesprek van een dag eerder nooit had mogen plaatsvinden....ach ja...Het is niet anders

Lijkt erop dat ik ze persoonlijk geraakt heb ofzo en neem aan dat dit een incident was ( als dat niet zo is houden ze geen klant meer over namelijk :) ) Maar blijf het jammer vinden dat ze dit niet als een kans zien maar als een bedreiging.

[ Voor 37% gewijzigd door xxxMaverick op 04-01-2013 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
[b][message=39533757,noline] Apeldoorn zou mij niet verbazen hoor, de laatste ervaringen die ik daar heb komen ook niet uit het boekje :+
Nu ben ik nieuwsgierig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

xxxMaverick schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 12:40:
[...]

Blijf het vreemd vinden. Je kan het met me oneens zijn maar stel dan de vraag: wat hadden we anders kunnen doen of iets dergelijks maar deze behandeling was op het hondse af...
Dat niet alleen, maar ze stellen de relatie met de leverancier boven de relatie met de klant als ik de reactie zo lees.
Dat is de eerste no-no uit het boekje 'ondernemen'.
Zo'n bedrijf verdient het in principe niet om de crisis te overleven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje

Stampertje

Gaat je nix aan

Wat ik o.a. meegemaakt heb in het zeer recente verleden is dat ik graag een V70 wilde kopen. Men vond het echter nodig alle verkopers die dag wat vroeger naar huis te sturen (ik was er om 17.00 uur, open tot 18:00). De man die mij te woord stond had geen zin om zaken op papier te zetten want dat was te veel moeite. Als ik echt een V70 wilde kopen moest ik morgen maar terugkomen. Je snapt denk ik wel dat ik dat dus niet meer gedaan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
xxxMaverick schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 11:30:

Mooi om te horen dat Volvo er nu eindelijk werk van maakt. Dit speelde al 3 jaar terug dat ik begon te werken maar er word dus nu eindelijk werk van gemaakt. Want ja er is een hele tijd niks mee gebeurd en er zijn klanten vaak echt slecht afgescheept. Ook de bekende verkoop verhalen van verkopers die geen zin hebben, dingen in de werkplaats die keer op keer fout gaan. Maar ik vind het wel bedroevend van de dealer dat ze zo op de klanten reageren. Daar zou ik persoonlijk een melding van maken richting Volvo Nederland.

Maar goed dat je dit zo eerlijk heb doorgeven, als dit nu voldoende gebeurd dan worden ze ook echt aangepakt (en dat lijkt er wel op als ze mensen gaan bellen door een slechte review). Laat ze maar lekker lijden, dan gaan ze misschien eens nadenken. :)
Stampertje schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 11:46:
Mijn eerste eigen pic van mijn V70 in wintertrim. Zomers gaat hij 18" LM rijden.

[afbeelding]
Gefeliciteerd! :) Welke is het nu uiteindelijk geworden, welke uitvoering en motor heeft deze?
Iig heel veel plezier met je auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Toch wel vreemd, zulke verschillende ervaringen bij één en de zelfde dealer... Zoals ik al zei zijn mijn ouders al 30 jaar tevreden vaste klanten bij Nieuwenhuijse Apeldoorn en heb ik er ook goede ervaringen mee.

Hiermee wil ik jouw ervaring niet in twijfel trekken, Maverick, maar het is wel een vreemde zaak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Nou als hun nooit met echt problemen komen te staan (lijkt me stug in al die jaren) of nog nooit door die ene verkoper geholpen zijn dan kan het best dat hun die ervaring niet hebben. Maar als je als nieuwe klant direct door de jonge verkoper word geholpen die eigenlijk best wel een kwal is, dan is het gelijk klaar met zo een dealer. Ik herken dat met de ervaring van een Mitsubishi dealer hier waar ik mijn vorige auto heb gekocht. Verkoper was goed alleen daarna met problemen kreeg ik te maken met de echte baas, en dat was een kloothommel eerste klas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Net even langs de dealer hier in Nijmegen geweest, moest 4 lampjes met lange fitting hebben, voor in de schakelaars van m'n 850. Bijna €18 voor 4 miezerige lampjes :( Tis dat je ze nergens anders kan krijgen.
De bredere versie hadden ze ook liggen, €6,50 per stuk. Daar heb ik mooi zelf nieuwe steeklampjes in gesoldeerd. Was ik met €1,50 klaar. Toch jammer dat dealer met dat soort kleine onderdelen, de winst voor de rest van het jaar probeert te verdienen :(

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
Mx. Alba schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 13:38:

Hiermee wil ik jouw ervaring niet in twijfel trekken, Maverick, maar het is wel een vreemde zaak...
Ach, zoals ik aangaf. Het probleem is niet dat er iets fout gaat (dat kan altijd) maar de reactie van het bedrijf is echt dramatisch.

kern is: als je niet de insteek hebt om de klant relatie te verbeteren dan kan je beter niet bellen. En ik geloof meteen dat er veel goede ervaringen zijn hoor. Maar in mijn geval hebben ze zware steken laten vallen. In het aankoopproces maar nog 3x erger door de reactie daarop.

Zolang je ouders dus geen feedback gaan geven via enquêtes is er denk ik niet zoveel aan de hand haha :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje

Stampertje

Gaat je nix aan

Joopieboy schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 13:22:
[...]

[...]

Gefeliciteerd! :) Welke is het nu uiteindelijk geworden, welke uitvoering en motor heeft deze?
Iig heel veel plezier met je auto!
Het is een V70 uit april 2010 geworden met (toen) 91k op de teller (nu, na 3 weken 95k, en volgende week even op en neer naar Zwitserland). 2.0 diesel en het betreft de Limited Edition uitvoering. Dat was dacht ik de Base of de Kinetec, lederen bekleding, RTI.

Bevalt goed tot nu toe, alleen de achterklep kraakt een beetje bij drempels, en als ik voor bv een stoplicht sta en de motor draait stationair dan krijg ik een diesellucht in het interieur.

Foto is zo genomen omdat de grafisch ontwerper nu de bestickering kan ontwerpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Hmm dat met die diesellucht en achterklep is niet goed, even mee teruggaan. Waarschijnlijk zit de slotplaat niet 100% op z'n plaats. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje

Stampertje

Gaat je nix aan

Afspraak staat ook al :)

Maar door drukke agenda wordt dat pas na de wintersport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:16

-tom-562

Oliesjeik

Poef, en toen was m'n accu dood. Gisterochtend ging het starten al moeizaam, vandaag startte hij helemaal niet meer op 't werk (heeft er een nacht gestaan). Opzich sta ik er niet van te kijken, mn 940 had voordat ik 'm kocht een half jaar stil gestaan, accu was zo dood als een pier toen ik een proefrit ging maken. Toen ik 'm op ging halen hebben ze de dagen ervoor de accu aan een lader gehangen. Nouja, hij heeft 't bijna 3 maanden uitgehouden :P
Heb maar meteen een nieuwe gekocht bij de Brezan, heb geen gezin in gekloot van de winter. Flinke knoepert trouwens, 75 Ampere/uur :o

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik hoop voor jou dat het ampère * uur is, niet ampère / uur :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Jajajajajajaja :+ Ik ben een Werktuigbouwkundige, geen vonkentrekker :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ben jij er zo een, en dan direct zo minderwaardig doen he, jonge jonge. :/

:+
Stampertje schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 17:25:
[...]

Het is een V70 uit april 2010 geworden met (toen) 91k op de teller (nu, na 3 weken 95k, en volgende week even op en neer naar Zwitserland). 2.0 diesel en het betreft de Limited Edition uitvoering. Dat was dacht ik de Base of de Kinetec, lederen bekleding, RTI.

Bevalt goed tot nu toe, alleen de achterklep kraakt een beetje bij drempels, en als ik voor bv een stoplicht sta en de motor draait stationair dan krijg ik een diesellucht in het interieur.

Foto is zo genomen omdat de grafisch ontwerper nu de bestickering kan ontwerpen.
Ok mooi, en dat zal wel weer goedkomen, maar wel vervelend altijd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ohjah, en 1 van m'n V-snaren piept, ik vermoed die van de airco, blijkbaar niet goed op spanning gezet tijdens het wisselen van de D-riem. Morgen even spannen dus.
Ook zijn m'n 4300k xenon pitten binnen 8)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een maand of 5 een nieuwe V60. Bevalt op zich goed maar heb wel wat "vocht problemen". Zou graag willen weten of meer Volvo rijders dit herkennen.

Ten eerste blijven de ruiten in de voorportieren lange tijd nat als ik ze naar beneden doe. Als ik bv de auto was, en dan een week later mijn ruit naar beneden doe (om bijvoorbeeld een parkeerkaartje te pakken), en de ruit weer omhoog doe is de binnenkant van de ruit nat. Over de gehele ruit. Zowel aan de buitenkant als de binnenkant. Buitenkant vind ik ook wat vreemd, maar dat is minder erg. Binnen zit er dan een waas overheen met vocht. Dit droogt dan niet fijn op waardoor de ruit dus aan de binnenkant vies is. Garage heeft er naar gekeken, maar geeft aan dat het normaal is. Nou heb ik diverse auto's gehad, maar ik heb dit probleem echt nooit gehad. Vind het ook niet echt "normaal" en de Twingo van mijn vriendin van 10 jaar oud heeft hier niet eens last van. Ik heb er ook last van als het regent. En dit komt helaas nog wel eens voor in NL. :-)

Daarnaast worden de rubbers in de deurstijl nat. Als ik bv het portier open doe lekken er altijd druppels in de auto/op de stoel of op de bestuurder als hij/zij in stapt. Ook vriest hierdoor soms het portier wat vast. Krijg het wel los, maar echt lekker is het niet. Ik heb het idee dat de rubbers die aan het portier zitten (bovenzijde) gewoon niet goed het vocht buiten houden. Waardoor de dikke rubbers, aan de binnenkant van het portier zeg maar, nat worden. Ook hier heeft de garage naar gekeken, en kwam met hetzelfde verhaal.

Het zijn geen super problemen, maar had dit niet verwacht bij een "premium" auto van 44k en de "oplossing" van de garage valt me ook zwaar tegen.

Iemand dezelfde ervaring? Of juist niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dan hebben ze waarschijnlijk of niet goed gekeken of weten ze een hele makkelijke oplossing niet.
Je hebt onderaan je deur heb je afvoerrubbers zitten, kleine dopjes, als je die doorprikt (bij jouw zullen ze dicht zitten) dan kan het water uit de deur weg. Ik vermoed dat het daar inzit, dit zie ik zelf wel vaker voorbij komen dat nieuwe rubber niet open gaan staan maar blijven plakken of na verloop van tijd dicht gaan zitten.

Is idd erg hinderlijk maar ik zou hier eens naar kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Hoe is het met de afwatering van de airco? O.a. V50's hebben daar nogweleens last van, maar dan heb je echt water binnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

-tom-562 schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 20:21:
Ohjah, en 1 van m'n V-snaren piept, ik vermoed die van de airco, blijkbaar niet goed op spanning gezet tijdens het wisselen van de D-riem. Morgen even spannen dus.
Ook zijn m'n 4300k xenon pitten binnen 8)
Xenon ingebouwd, ik heb nu weer 2 dezelfde kleur lampen :P alleen die Chinezen hadden de stekkertjes van grootlicht en dimlicht omgedraaid. Ik moest grootlicht voeren op dimlicht (de xenonpit) te krijgen. Ff omwisselen, geen probleem opzich.
V-snaren ook aangespannen, maar de boel piept nog steeds :(

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 16:15
-tom-562 schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 16:33:
[...]

Xenon ingebouwd, ik heb nu weer 2 dezelfde kleur lampen :P alleen die Chinezen hadden de stekkertjes van grootlicht en dimlicht omgedraaid. Ik moest grootlicht voeren op dimlicht (de xenonpit) te krijgen. Ff omwisselen, geen probleem opzich.
V-snaren ook aangespannen, maar de boel piept nog steeds :(
Dan moet je ze vervangen, slimpie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ze zijn vervangen bij hem. ;)

Had je de looprollen en spanrollen mee vervangen trouwens?

Over xenon gesproken, ik heb een setje en reserve set binnen voor xenon in de mistlampen in te bouwen:
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2013/01/DSC_0011-Custom.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2013/01/DSC_0014-Small.jpg

[ Voor 61% gewijzigd door Joopieboy op 05-01-2013 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Nee, D-riem was vervangen (inclusief spanrol). V-riemen niet. Ik denk dat ik die binnenkort koop, kosten rond de 7 euro/stuk ofzo

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

-tom-562 schreef op zondag 18 november 2012 @ 16:59:
Blijven grappige wagentjes die 3xx series :P
Ohjah, vandaag m'n winterwielen gemonteerd, een setje Volvo Draco wielen met Vredestein Snowtrac 3.
[afbeelding]

Er zaten geen naafkapjes bij, en die van m'n oude velgen (model Pholus) passen net niet, grrr :(
KAn het zijn dat ik je vandaag gespot heb in rotterdam, thv Jumbo/Mart? :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
-tom-562 schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 17:33:
Nee, D-riem was vervangen (inclusief spanrol). V-riemen niet. Ik denk dat ik die binnenkort koop, kosten rond de 7 euro/stuk ofzo
Aparte keuze dan... waterpomp wel vervangen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

hij heeft een redblok, kan onafhankelijk van elkaar.

Gewoon ff goed luisteren waar het vandaan komt, kan ook zijn dat het van de dynamo(lagers) afkomt, of dat de ophangrubbers uitgelubberd zijn en een beetje scheef staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Joopieboy schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 19:55:
[...]

Aparte keuze dan... waterpomp wel vervangen dan?
Nee, zie redblock verhaal ;)
Die riemen vervangen is denk ik 15 minuten werk.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:05
Zojuist op weg naar huis tijdens het afremmen en het ontkoppelen voor een stoplicht, sprong er een veer onder mijn voeten weg :(
Gelukkig kan ik nog wel alle pendalen goed gebruiken maar het voelt niet goed dat deze veer los is gekomen.

Iemand ervaring mee wat dit precies is en of het goed zelf te repareren is? Wat ik zo op Google kan vinden is dit een hulpveer en zit er nog eentje om het koppelingspendaal te bedienen. Volgens volvoparts moet het nr. 30714379 en dan nr. 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Er staat behoorlijk wat spanning op, maar met een omgebogen tang kun je dat best wel zelf doen hoor.
Wel vaag, nog nooit gehoord dat die loskwam haha. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Joopieboy schreef op maandag 07 januari 2013 @ 20:49:
Er staat behoorlijk wat spanning op, maar met een omgebogen tang kun je dat best wel zelf doen hoor.
Wel vaag, nog nooit gehoord dat die loskwam haha. :D
Thx al ben ik wel benieuwd hoe makkelijk ik bij/achter het pedaal kan komen. Morgen bel ik ook nog even een dealer bij mij in de buurt op om te vragen wat het kost, als het te gek is probeer ik het zelf.

Hier een klein plaatje van de gebroken veer:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/1874515/Veer_v50.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Vanmorgen onderweg vijf (!) C30s gezien, drie "classics" en twee "facelift", een record. Eerst een langs het Apeldoorn-Dierens Kanaal, vervolgens een op de A1 die er bij Harderwijk af ging (die zie ik vaak 's morgens), daarna een op de A1 die er bij Barneveld af ging (zie ik ook vaak), een op de A1 die doorreed richting Amsterdam (nooit eerder gezien) en als laatste in Amersfoort natuurlijk mijn collega. Sinds ik mijn CC op vmax zet ipv vmax + 10 bespaar ik niet alleen 0,2 l/km maar zie ik ook meer C30s langsrijden. :D

De chiptuning gaat helaas waarschijnlijk niet werken. In plaats daarvan ga ik proberen een afneembare trekhaak te regelen, ook handig. De dealer heeft aangeboden mij het bedrag terug te storten maar dat wringt met mijn eergevoel omdat het een leasewagen is; de leasemaatschappij heeft het neergeteld dus vind ik het niet kloppen als dat bedrag contant bij mij terecht komt, er hoort iets op of aan de auto voor terug te komen vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 02:59

ppFreddy

gewoon Frederik

Miki schreef op maandag 07 januari 2013 @ 22:57:
[...]

Thx al ben ik wel benieuwd hoe makkelijk ik bij/achter het pedaal kan komen. Morgen bel ik ook nog even een dealer bij mij in de buurt op om te vragen wat het kost, als het te gek is probeer ik het zelf.

Hier een klein plaatje van de gebroken veer:
[afbeelding]
Da's exact dezelfde veer als degene die bij m'n pa z'n V70 DrivE los gesprongen is. Is idd een hulpveer van het koppelingspedaal en kan geen kwaad, mijn pa rijdt al 140k km zonder :P is ermee naar de dealer gegaan en is een bekend "probleem". Ze hermonteren ze zelfs niet :)

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
ppFreddy schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 21:43:
[...]

Da's exact dezelfde veer als degene die bij m'n pa z'n V70 DrivE los gesprongen is. Is idd een hulpveer van het koppelingspedaal en kan geen kwaad, mijn pa rijdt al 140k km zonder :P is ermee naar de dealer gegaan en is een bekend "probleem". Ze hermonteren ze zelfs niet :)
Ai, das pech. Ik ga namelijk a.s. zaterdag een poging wagen, de veer verwacht ik overmorgen in de bus. Een fin heeft een uber slimme tip op het internet gezet waarmee je zonder al te veel verwondingen en kramp in je handen een nieuwe veer kunt plaatsen.

http://www.jpalomaki.fi/?p=322
Ja je ziet het goed, de veer opvullen met ringetjes :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Je kan natuurlijk ook gewoon een verentrekker gebruiken. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Ondertussen staat mijn (lease) V40 D2 al bij de dealer, nu nog even geduld uitoefenen tot ik het verlossende bericht krijg dat ik 'm ook effectief in ontvangst mag nemen. oOo

Binnenkort dus een extra Volvo-rijder er bij hier :Y

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:40

jurma

simply connecting...

Darkstar schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 09:07:
Ondertussen staat mijn (lease) V40 D2 al bij de dealer, nu nog even geduld uitoefenen tot ik het verlossende bericht krijg dat ik 'm ook effectief in ontvangst mag nemen. oOo

Binnenkort dus een extra Volvo-rijder er bij hier :Y
Ik wacht juist op de offertes van de lease maatschappijen voor mijn Volvo V40 Summum (d2) om te gaan leasen.

Hoe dan ook, ik word ook een volvo rijder :p

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Bart-Willem schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 10:55:
Je kan natuurlijk ook gewoon een verentrekker gebruiken. :P
Moet je maar net hebben, zelfde als een fatsoenlijke amp tang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Sinds vandaag weer stoelverwarming aan 1 kant. Bestuurders stoel zat geen thermostaat in, en geen stekkers meer aan de draden, en die van de bijrijder hing er los onder met een draad kapot.

Die thermostaat met 2 nieuwe amp-tjes in me bestuurders stoel gezet, en hij deed het weer. Alleen vind ik hem niet warm genoeg, dus ga 1 fase 1 thermostaat erbij halen.

-next day edit-

Zometeen maar is een Spy cpv setje inbouwen, had ik nog over van een van de vorige auto's. Zit nu wel guard 1 in, maar daar zijn geen afstandbedieningen meer voor te vinden.

[ Voor 21% gewijzigd door NoFearCreations op 11-01-2013 10:33 ]

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Laatst online: 16:56

Tomatoman

Fulltime prutser

De winterse V70 gaat me morgen verlaten. Zijn nieuwe baasje komt hem dan ophalen. De afgelopen 3 jaar en 135.000 km heeft hij mij gezelschap gehouden, nadat zijn vorige baasje hem in ruim 2 jaar heel Duitsland had laten zien. Met 283.000 km aan levenservaring gaat hij zijn volgende baasje vast net zo veel plezier bezorgen als hij mij heeft bezorgd.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1VYxybo5n7fWQN8foxwP9KNQ/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dPcHuBcPbonnIuGu9B7H16mK/full.jpg

:w

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dat is een mooie kilometer stand voor een nette V70! :) Aardig wat km's ook voor de leeftijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Laatst online: 16:56

Tomatoman

Fulltime prutser

En aan de motor is nog helemaal niets te merken, die voelt zelfs na 5 jaar lang met gemiddeld 55.000 km per jaar nog als nieuw aan. De vorige eigenaar maakte het behoorlijk bont met zijn kilometers, hij haalde 75.000 kilometer per jaar.

De vorige eigenaar van de V70 (nieuwe model) van mijn vrouw kon er ook wat van. Toen ik de auto van hem kocht, zag ik in het navigatiesysteem als laatste bestemming Hamburg en als voorlaatste bestemming Liechtenstein. Dat ligt zo'n 850 kilometer van elkaar vandaan. Desondanks kwam hij niet verder dan 65.000 km per jaar. Prutser :P

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Joopieboy schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 18:33:
[...]

Ik heb goed gereedschap voor handen en anders kan ik er zeer gemakkelijk aan komen. Goede kennis om de hoek is automonteur en heeft een eigen sleutelgarage :)

Waar ik me alleen grote zorgen over maak is of ik er uberhaupt wel bij kom met een tang laat staan dat ik voldoende kracht kan zetten met een verentrekker. Ik vind de vinding met ringetjes om de veer op te rekken waarbij je ook nog eens beide handen vrij hebt erg goed gevonden. Vergeet niet dat je op je rug moet liggen met zeer beperkte ruimte. Misschien maak ik me druk om niets maar dat vertel ik jullie morgen wel hoe het is afgelopen :P

[ Voor 0% gewijzigd door Miki op 12-01-2013 10:01 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Joopieboy schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 18:33:
[...]

De mensen van weleer hebben dat soort stuff liggen, dan hebben we 't over de 50plussers want vroeger was zelf hobbyen behoorlijk normaal. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dat kan goed geen idee. Ik weet wel dat heel veel vrienden en kennissen van mij zitten te hobbyen met die dunne tang die je gratis bij zo een setje krijgt, en dan zitten tobben dat die krimpconnectoren loslaten. :+
Kom ik aan met mijn tang. :+

@Miki: dat klinkt goed, dat is altijd wel handig. En ik ben er bekend mee, heeft mij ook eens een dikke wang en een dikke neus gekost bij een soortgelijke klus. :+
Zelfde als dat ik een relais eruit moest trekken, niet wetende dat het voetje ook mee vervangen word, dus ik wrikken en moeilijk doen, hand open gehaald, kon ik later het voetje zelf er ook uithalen. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Sinds vandaag weer stoelverwarming in de 854! Bij de dealer 2 thermostaten uit een 850 fase 1 besteld, dan wordt de stoel als het goed is 43c inplaats van 37c. Toch lekker met het leer. Nu alleen nog een werkend tellerblok en alles doet het weer aan de volvo!

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Laatst online: 14-09 16:11
Vandaag ook weer 's wat Volvo kilometers mogen maken. Op Schiphol had ik een Mondeo gehuurd maar kreeg een upgrade naar een XC60 T5. /me blij :)

Waarom ze het een XC60 slechts het nummer 60 hebben gegeven is me niet duidelijk. Echt een flinke auto, enorme kofferruimte, ruim interieur. Voelde eigenlijk alsof je met een XC90 op pad bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Zo klusje is geklaard maar het ging niet zonder slag of stoot. Waar ik al bang voor was kwam dus uit dwz. ff met een tangetje en met verentrekker de veer erop zetten komt van een koude kermis thuis. Je mag blij wezen als je net aan met een lange punttang achter het koppelingspedaal kunt komen. De ruimte die je hebt is bizar weinig maar gelukkig met wat geduld en wat gefrot met tangen, tie-wraps en ringetjes is het gelukt. Het is dus absoluut geen klusje van een half uur, tenminste in een V50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:16

Aight!

'A toy robot...'

t_captain schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 19:19:
Vandaag ook weer 's wat Volvo kilometers mogen maken. Op Schiphol had ik een Mondeo gehuurd maar kreeg een upgrade naar een XC60 T5. /me blij :)

Waarom ze het een XC60 slechts het nummer 60 hebben gegeven is me niet duidelijk. Echt een flinke auto, enorme kofferruimte, ruim interieur. Voelde eigenlijk alsof je met een XC90 op pad bent.
Is het niet dat het gebaseerd is op de V60 maar dan op hogere poten?

De XC90 is toch nog een maatje groter?

Laatst in een nieuwe V70 gezeten, maar die ruimte voorin als bestuurder en bijrijder is ook zeer aangenaam. Het was ook een D3, dus nog best te rijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik ga toch maar 's naar de garage met de S40. Sinds enig moment dit jaar (ik gok op wissel van de banden) breekt de auto ontzettend snel uit aan de achterkant, met name bij het insturen naar rechts. Als het nat is is het veel erger.

Ik merk geen verkeerde slijtage bij de voor- en achterbanden. Veilig voelt het in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Verkeerde uitlijning? Of silent blocs die eruit liggen? :P Een vriend van me had dat laatste ooit met zijn 440, dat ding vloog van achter elke kant op! :X :D

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Laatst online: 21:31

kraats

Ik rol

Of goedkope banden. Goed rubber doet wonderen qua wegligging in de regen.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Banden zijn Michelins, voor en achter. Uitlijnen las ik ook her en der, ding trilt soms ook bij normaal afremmen op hoge snelheid (120+) terwijl de remschijven en remblokken ook nieuw zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phince
  • Laatst online: 15-07 23:31
Zelf heb ik ook erg slechte ervaring met de Volvo dealer in Apeldoorn.

Ik had mijn auto voor een beurt gebracht.
Vervolgens rij ik een stukje 80 km weg en denk ik "wat ruist het toch achter in de auto"
De volgende dag op de snelweg veel herrie in de auto. ( komende vanaf het achterraam )
ik bellen met de garage na het verhaal uitgelegd te hebben, en de vraag of ik lang kon komen om dit na te laten kijken was dit hun reactie "Meneer voor een beurt doen wij niets met de achterpoorten...."
Ik denk krijg nou wat...
dus ik zeg "Ja maar ik heb nu in ieder geval een ruis in de auto. en ik wil dat er even naar gekeken wordt en dat het opgelost wordt."
Nogmaals het zelfde antwoord. ik zeg :"ik ga wel even naar een andere dealer en als het daar opgelost kan worden dan doe ik daar voortaan mijn onderhoud" antwoord "Moet u doen meneer......"
ik heb opgehangen....

2 min later wordt ik gebeld door de werkplaats chef
"Meneer ik hoor dat u problemen heeft na de beurt?" ,
ik dacht nou dat is netjes ze doen nog wel even hun best om mij als klant te houden.
dus ik : "Nou ik wet niet wat er is gebeurd en wat er aan de hand is maar ik heb in ieder geval een vervelende ruis in mijn auto, waarschijnlijk komende vanaf de achterdeur." en wat denk je het antwoord is:
"Meneer voor een beurt doen wij niets met de achterpoorten......"
*zucht*
het ging er mij überhaupt niet om wie de schuldige was het was gewoon het complete verhaal.
auto naar dealer. auto terug wind-herrie in de auto, bel dealer, leg uit, en wil oplossing.
als ik iets gesloopt had had ik het zelf betaald als de dealer het gedaan had mocht hij het uitzoeken en als het onder de garantie valt zijn dealer en ik beide blij.....

Vervolgens andere dealer gebeld ik kon zo even langs rijden hun keken wel even. was er een kunststof clip afgebroken in het raam werk. bekend euvel viel onder de garantie niets aan de hand.
ductape op t raam om de herrie buiten te houden en 3 dagen later afspraak om onderdeel te laten vervangen..

Mijn auto is nu al 2 jaar daar in onderhoud.

Bij mijn vorige volvo hadden ze in Apeldoorn gevraagd of ik vervangend vervoer wou voor de beurt.
ik geef aan ja dat wil ik.
Krijg netjes een C30 mee als vervangende auto helemaal top niets mis mee.
krijg ik de rekening staat daarop "kosten transport vervangend vervoer"
ik denk WTF. moet ik betalen voor het transport van een vervang auto??
ik bel de dealer op.
zeggen hun ja we hebben die c30 uit Amersfoort moeten laten komen wij hadden niets op voorraad...
Ik vervolgens:"ik heb daar toch niet om gevraagd? had me dan een andere dag aangeboden wanneer je wel een auto op voorraad hebt.."
Ja zo werkte het niet...
Maar die kosten hebben ze uiteindelijk wel van de rekening af gehaald na 3 telefoontjes....

triest....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Aight! schreef op zondag 13 januari 2013 @ 01:31:
[...]

Is het niet dat het gebaseerd is op de V60 maar dan op hogere poten?

De XC90 is toch nog een maatje groter?

Laatst in een nieuwe V70 gezeten, maar die ruimte voorin als bestuurder en bijrijder is ook zeer aangenaam. Het was ook een D3, dus nog best te rijden!
Ruimte voorin en achterin waren vergelijkbaar met de V70 (V60 ken ik niet). Bagargeruimte qua diepte en breedte vergelijkbaar met V70, stuk meer hoogte.

Het kan dat de auto op de bodem van S60/V60 staat, maar door de hoogte is iig de laadruimte erg toegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Phince schreef op maandag 14 januari 2013 @ 14:38:

krijg ik de rekening staat daarop "kosten transport vervangend vervoer"

triest....
Dat is idd wel een hele rare streek. Ik snap eigenlijk ook niet dat daar dus iemand een rekening aan het opmaken is en zelf dus niet snapt dat je zoiets niet op de rekening kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Aarhg, alles aan m'n 940 gaat stuk de laatste 1,5 week :P 1,5 week geleden m'n accu overleden en sinds afgelopen woensdag ging liep de motor beroerd stationair als die echt goed warm was (ik kneep 'm eigenlijk bheoorlijk, was bang dat het met die boost controller te maken had :P), net maar onder de kap gekeken in het donker, blijkt 1 bougiekabel echt finaal vonken te produceren waar die absoluut niet moet vonken :P Dus van de week ff nieuwe kabels bestellen of ff langs de Brezan

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Wie kan mij trouwens het verschil vertellen tussen de volgende 2 kabelsets (buiten de prijs om :P)

1) €43,81
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnautoonderdelen.nl/image.php?a=http://www.mijnautoonderdelen.nl/uploads/images/00574/K0986356847.jpg

2) €51,55
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnautoonderdelen.nl/image.php?a=http://www.mijnautoonderdelen.nl/uploads/images/00574/K0986357244.jpg

Het zijn alletwee kabelsets van Bosch. Nummer 2 heeft een 'spiraal' in de kabel getekend, maar ik weet niet wat dat betekend (en bij de omschrijving staat alleen als extra 'optie' bij, meer niet)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-09 22:01

Joostk

Barkrukprofeet

Ik heb niet veel verstand van elektronica maar dat symbool lijkt mij dat er een spoel of weerstand in zit.
Denk trouwens niet dat het zoiets is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Het viel me op dat de V50 van m'n vriendin nogal zwaar schakelt met dit weer. Na een tijdje gaat alles wel weer soepel, maar mag dat bij een auto uit 2007?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Tjebakka schreef op maandag 14 januari 2013 @ 23:39:
Het viel me op dat de V50 van m'n vriendin nogal zwaar schakelt met dit weer. Na een tijdje gaat alles wel weer soepel, maar mag dat bij een auto uit 2007?
Ja.Olie,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Ja, want olie. Ok. :) Op zich wel logisch, maar had het nog niet eerder meegemaakt. Zwaar schakelen is trouwens wat overdreven; het is eerder dat het stroef gaat. Je moet 'm echt even in de versnelling duwen waarbij je ipv 1 stap ineens langs 5 stappen gaat. (bij wijze van)

[ Voor 29% gewijzigd door Tjebakka op 15-01-2013 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:58

Dentheman

Zie signature

Tjebakka schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 00:23:
[...]

Ja, want olie. Ok. :) Op zich wel logisch, maar had het nog niet eerder meegemaakt. Zwaar schakelen is trouwens wat overdreven; het is eerder dat het stroef gaat. Je moet 'm echt even in de versnelling duwen waarbij je ipv 1 stap ineens langs 5 stappen gaat. (bij wijze van)
De olie in de versnellingsbak is veel dikker dan wanneer het warmer is, vandaar dat je merkt dat het behoorlijk stroever gaat. Wanneer je een tijdje rijdt wordt je versnellingsbak warm door de interne wrijving (en de olie dus ook), dit verklaart waarom het na een tijdje rijden soepeler gaat.

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Om toch maar weer eens een positieve ervaring met Nieuwenhuijsen neer te zetten tegenover de negatieve ervaringen die sommigen kennelijk ook hebben:

Het tunen van mijn C30 D2 lijkt dus definitief van de baan, het lukt RICA helaas niet met mijn specifieke boordcomputer (kennelijk de zelfde boordcomputer die ook in de V40 D2 zit, trouwens...). Als compensatie gaan ze een afneembare trekhaak monteren, waarde €250 meer dan de tuning.

(Ervaringen zijn natuurlijk heel persoonlijk, en als ik een ervaring zou hebben zoals door sommigen hier beschreven dan zou ik daar ook op zijn zachtst gezegd niet echt happy over zijn - maar mijn eigen ervaringen blijken dus anders te zijn.)

[ Voor 22% gewijzigd door Mx. Alba op 15-01-2013 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 16:15
Iemand tips voor hoe ik de bekleding van m'n achterklep krijg? Het zit met van die plastic doppen vast, maar de weerhaakjes maken het erg lastig. Ik wil namelijk geen boete krijgen voor het niet voeren van kentekenverlichting :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Om wat voor een Volvo gaat het hier? Lijkt me sterk dat je daardoor de bekleding voor moet lostrekken?Moet je niet gewoon het glaasje eraf schroeven, zo gaat dat meestal

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Die kun je ook vaak door aan de zijkant met een kunstof lepeltje eronder te duwen de glaasjes eruit wippen.

@Albantar: wel vaag van Rica, slechte zaak vind ik. Maar wel netjes van de dealer dat ze het zo oplossen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

-tom-562 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 17:56:
Aarhg, alles aan m'n 940 gaat stuk de laatste 1,5 week :P 1,5 week geleden m'n accu overleden en sinds afgelopen woensdag ging liep de motor beroerd stationair als die echt goed warm was (ik kneep 'm eigenlijk bheoorlijk, was bang dat het met die boost controller te maken had :P), net maar onder de kap gekeken in het donker, blijkt 1 bougiekabel echt finaal vonken te produceren waar die absoluut niet moet vonken :P Dus van de week ff nieuwe kabels bestellen of ff langs de Brezan
Zojuist m'n kabels vervangen, wat een verschil :P loopt echt véél mooier nu, trekt ook mooier door. Heb er ook injectorreinier ingegooid. Ik geloof eigenlijk niet zo in dat spul, maar ach, kan het altijd proberen (t blok heeft 315.000 gelopen, dus mocht het werken, is het mooi meegenomen :+).

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

@Albantar Lees er wel meer over dat de nieuwere D2 blokken (V40, maar ook andere modellen) niet meer te tunen zouden zijn... Er jammer, want de specificaties die Rica opgaf voor de V50 D2 115pk waren erg fijn...

115pk -> 141pk
270nm -> 357nm

Al hoor je mij nauwelijks klagen over de D2 trouwens, niet het idee dat ik veel te kort kom ofzo

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik heb ooit proefgereden met een D2. Vond het een prettig werkende en goed lopende motor (veel beter dan de oudere 2.0 HDi). Alleen zit er maar weinig vermogen in en ook het koppel vanuit stationair was nogal bescheiden. Voor een lichte auto een prima blok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 13:53

page404

Website says no

Net mijn V40 naar de schadeherstel gebracht (parkeerschade). Krijg ik er een Focus voor terug. Da's toch even wennen met die stoelen zich. Ben in zeer korte tijd verwend geraakt aan de zit van die Volvo. Sowieso aan de hele afwerking.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Die D2 is inderdaad een prima motor voor een C30. Met 115pk kom je niet echt wat tekort, maar 145pk zou toch een stuk leuker zijn geweest. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hebben meer V40 (MY2012 >) rijders met deze koude dagen last van het feit dat de knopjes van de middenconsole blijven hangen. Als ik het media knopje indruk, duur het echt een minuut of 20 voordat deze is "opgewarmd" en weer in bruikbare positie is.

En Volvo moet echt eens iets verzinnen voor de achteruitrijcamera... Dat ding is echt onbruikbaar aan het einde van de dag... Misschien zo'n filmpje eroverheen zoals in de F1...

[ Voor 26% gewijzigd door fredkroket op 17-01-2013 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-09 22:13

Halfkakkende

Vandring

Nee, hier heb ik zelf geen ervaring mee, maar op Volvoforum heb ik deze klacht al eerder voorbij zien komen. Wel ervaring met dat ze niet altijd direct reageren, maar dat staat los van de kou.

Over de V40 en koud weer gesproken: Ik vind dat het raam in de bestuurdersdeur met dit weer wel extreem beslaat (zeker itt mijn vorige wagens waarbij dit eigenlijk nooit gebeurde). De overige ramen beslaan niet, ook niet met een auto vol mensen. Even de airco erop en het gaat weer weg, maar het is binnen no-time terug!

Sowieso vind ik het jammer dat deze wagen zoveel kleine dingetjes heeft. Denk dat ik onderhand al een A4 vol met punten heb:
- Approach problemen (wordt door de dealer als producteigenschap bestempeld....) en is niet te koppelen aan het ontgrendelen van de auto 8)7 ;
- Sproeiinstallatie lekt, of werkt helemaal niet, of werkt alleen achter, of werkt alleen op de koplampen (toch lastig met dit weer);
- Krakende stoelen in de laagste positie;
- Ontgrendelen van alle deuren bij open bestuurdersportier gebeurt niet;
- etc.

Ze willen graag de '1-serie killer' maken, maar die vind ik toch wel van een heel stuk hogere kwaliteit (ervaring met beide wagens toevallig).

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:59

Reinier

\o/

Ik herken eigenlijk maar 1 van de kinderziektes van de V40 en dat is de weigerende approachverlichting. Geen haperende knopjes, geen gedoe met de sproeiers (en gingen geruchten over een terugroepactie), geen klokje die terug in de tijd springt.

Wel gaat volgens mij af en toe mijn alarm spontaan af maar dat weet ik niet zeker (ben steeds te laat als ik naar de auto ren ;) ). Er staat dan geen melding in het display dat het alarm afgegaan is.

Auto bevalt verder prima (D2 Summum) al was een beetje meer pit onderin de toeren fijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Halfkakkende schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 11:17:
Nee, hier heb ik zelf geen ervaring mee, maar op Volvoforum heb ik deze klacht al eerder voorbij zien komen. Wel ervaring met dat ze niet altijd direct reageren, maar dat staat los van de kou.

Over de V40 en koud weer gesproken: Ik vind dat het raam in de bestuurdersdeur met dit weer wel extreem beslaat (zeker itt mijn vorige wagens waarbij dit eigenlijk nooit gebeurde). De overige ramen beslaan niet, ook niet met een auto vol mensen. Even de airco erop en het gaat weer weg, maar het is binnen no-time terug!

Sowieso vind ik het jammer dat deze wagen zoveel kleine dingetjes heeft. Denk dat ik onderhand al een A4 vol met punten heb:
- Approach problemen (wordt door de dealer als producteigenschap bestempeld....) en is niet te koppelen aan het ontgrendelen van de auto 8)7 ;
- Sproeiinstallatie lekt, of werkt helemaal niet, of werkt alleen achter, of werkt alleen op de koplampen (toch lastig met dit weer);
- Krakende stoelen in de laagste positie;
- Ontgrendelen van alle deuren bij open bestuurdersportier gebeurt niet;
- etc.

Ze willen graag de '1-serie killer' maken, maar die vind ik toch wel van een heel stuk hogere kwaliteit (ervaring met beide wagens toevallig).
Het media systeem is inderdaad tergend traag, maar daar ben ik inmiddels aan gewend.

Verder heb ik ook de problemen gehad met de ruitensproeier. Hier hebben ze een modificatie voor gedaan bij het rechtervoorwiel (waar de pomp \ reservoir zit) en dat is nu opgelost. Kwam er op neer dat na 1x sproeien en voor een bepaalde tijd een vacuum ontstond. Als je dan een 2e keer sproeide, dan sproeide hij achter en wistte hij voor (wat met dit weer echt niet handig is ;)).

Overigens herken ik de problemen met de approach verlichting niet, deze werkt naar behoren hier.

En afgelopen week heb ik zelf ook last gehad van een vochtige auto. De ruit was aan de binnenkant zelfs aangevroren, terwijl ik dat bij mijn vorige Volvo's echt nooit gehad heb. Maar goed, veel in- en uitgestapt afgelopen week en niet veel gereden. Kan dus best zijn dat het van de vele sneeuw op de mat is geweest.

[ Voor 9% gewijzigd door fredkroket op 17-01-2013 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-09 13:53
Ik heb dan een V60 en herken alleen de trage Sensus.
Die andere problemen heb ik niet.
Wel dat door die trage Sensus de parkeerpieper ook wat aan de trage kant is, dus even snel parkeren is toch oppassen.
De manier waarop de approachverlichting werkt heb ik niet zoveel moeite mee. Als ik op een donkere avond mijn auto wil vinden op een parkeerterrein, druk ik op de knop en de lampen gaan aan, maar de deuren blijven dicht. Dat vind ik eigenlijk wel fijn. Maar zou nog mooier zijn als dit via MyCar in te stellen zou zijn, net als het openen van de portieren.

[ Voor 10% gewijzigd door rinkel op 17-01-2013 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Ik ben een beetje aan het rond kijken naar een C30 en heb toch wat vraagjes.

Aangezien ik +- 15.000km per jaar zal gaan rijden zit ik heel erg te twijfelen welke brandstof nou slimmer is om te kiezen. Is benzine of diesel in een jaar nou voordeliger, de ene zegt benzine en de andere weer diesel de meeste kilometers zullen plaats vinden op de snelweg.

En dan op welke punten moet ik gaan letten bij een mogelijk bezichtiging/proefrit?

Tevens heb ik gehoord dat de C30 toch een behoorlijk zware auto is en een 1.6D niet aangeraden wordt, ik wil toch wel een auto die nog een beetje vooruit komt en niet eerst 2 seconden moet wachten voordat de auto vooruit gaat bij het plaatsen van een inhaalactie. Echter zijn er echter een stuk meer 1.6D occasions te koop dan 2.0D. Dus vroeg ik mij af hebben er hier mensen ervaring met het chippen van een 1.6D als ik namelijk een beetje rondzoek naar het chippen van de 1.6D komt die dan op ongeveer dezelfde waardes als een 2.0D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:58

Dentheman

Zie signature

Dutch3men schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 14:17:

Aangezien ik +- 15.000km per jaar zal gaan rijden zit ik heel erg te twijfelen welke brandstof nou slimmer is om te kiezen. Is benzine of diesel in een jaar nou voordeliger, de ene zegt benzine en de andere weer diesel de meeste kilometers zullen plaats vinden op de snelweg.
Ik zou gewoon een excel overzicht maken met daarin alle (verwachte) kosten die je gaat krijgen, zoals onderhoud, verzekering, wegenbelasting, brandstof etc. Verbruikscijfers kan je van spiritmonitor afhalen, en als je dit voor zowel de benzine, als de dieselversie doet moet je een redelijke vergelijking krijgen, en zo wat voor jou het voordeligste is.

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Volgens mij is 15.000 km te laag om echt duidelijk voordeel te hebben van diesel. Echt goedkoop is diesel ook weer niet.
Dan zou ik eerder kijken voor LPG, als dat een beetje verkrijgbaar is voor een C30. Ik heb toentertijd wat berekeningen gemaakt voor een S60 op benzine en LPG. Bij mij kilometrage (tussen de 15.000 en 20.000 per jaar) was het verschil eigenlijk nihil. Mocht er iets stuk gaan of als ik een koprevisie nodig had, was eigenlijk het hele voordeel van LPG teniet gedaan.

Overigens tank ik nu bijna altijd in Duitsland, gister nog 1,55 voor een liter E10, dan maakt het mij niet zo heel veel uit dat die 940 1:10 loopt :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Dutch3men schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 14:17:

En dan op welke punten moet ik gaan letten bij een mogelijk bezichtiging/proefrit?

Tevens heb ik gehoord dat de C30 toch een behoorlijk zware auto is en een 1.6D niet aangeraden wordt, ik wil toch wel een auto die nog een beetje vooruit komt en niet eerst 2 seconden moet wachten voordat de auto vooruit gaat bij het plaatsen van een inhaalactie. Echter zijn er echter een stuk meer 1.6D occasions te koop dan 2.0D. Dus vroeg ik mij af hebben er hier mensen ervaring met het chippen van een 1.6D als ik namelijk een beetje rondzoek naar het chippen van de 1.6D komt die dan op ongeveer dezelfde waardes als een 2.0D.
Ik zou voor een 2.0D gaan (liever nog een D3, maar die zijn weer stukken nieuwer). De 1.6D rijd wel aardig, maar de oudere versies hebben nog een 5-bak en het verbruik is niet bijzonder. Zelf een 1.6D uit 2008 gehad, daarmee haalde ik 6,7l (met een bepaald rijgedrag), vervolgens heb ik een 1.6D DrivE (5-bak) gehad uit 2010 en daarmee haalde ik 5,8l (met datzelfde rijgedrag). Nu een D2 en daarmee haal ik ongeveer 5,3l met datzelfde rijgedrag.

Verder nog een 2.0D gehad uit 2008 en die haalde 5,8l (al nodigde deze wel meer uit tot doorrijden, waardoor het verbruik nog verder omhoog ging).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
fredkroket schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 16:01:
[...]

Ik zou voor een 2.0D gaan (liever nog een D3, maar die zijn weer stukken nieuwer). De 1.6D rijd wel aardig, maar de oudere versies hebben nog een 5-bak en het verbruik is niet bijzonder. Zelf een 1.6D uit 2008 gehad, daarmee haalde ik 6,7l (met een bepaald rijgedrag), vervolgens heb ik een 1.6D DrivE (5-bak) gehad uit 2010 en daarmee haalde ik 5,8l (met datzelfde rijgedrag). Nu een D2 en daarmee haal ik ongeveer 5,3l met datzelfde rijgedrag.

Verder nog een 2.0D gehad uit 2008 en die haalde 5,8l (al nodigde deze wel meer uit tot doorrijden, waardoor het verbruik nog verder omhoog ging).
Maar zou jij voor een 2.0D gaan vanwege het rijgedrag omdat de 1.6D kracht te kort komt. Of omdat deze een 6-bak heeft en hierdoor zuiniger is ten opzichte van de 1.6D?
Pagina: 1 ... 11 ... 92 Laatste

Dit topic is gesloten.