Het grote Volvo topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 92 Laatste
Acties:
  • 470.322 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik heb zelf een 1.6 TDCi gehad in een Focus II, maar dat is dezelfde motor. Dit was wel de 110 (of 109) PK variant ipv de 90 PK. Deze reed vrij goed door in het verkeer, verbruik lag rond de 5,7l/100 maar het gewicht van een Focus II wagon is niet te vergelijken met een C30.

In mijn huidige S40 ligt een 2.0d, 6-bak. Deze rijdt gemiddeld 5,3/5,4l.100. Sinds ik er wat problemen mee heb overigens op 5,7, maar dat ligt niet aan de motor. Feit is dat het een zuinige motor is. En dan trek ik af en toe goed door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Vandaag m'n V40 D2 opgehaald, wat een auto zeg :9~ In vergelijking met mijn vorige wagen (Mondeo 1.8 TDCi) is de V40 een stuk vlotter, comfortabeler en stiller. En dat merk je al na slechts een paar kilometer! Verder een erg nette afwerking en het navi/entertainment gedeelte reageert erg vlot. Ook een stuk overzichtelijker en gebruiksvriendelijker dan dat Ford gedrocht :F

Voorlopig alleen wat wazige phone-pics gemaakt, foto's voor in dit topic zullen dus iets later komen. En met dit weer in combinatie met de hoeveelheid strooizout zal een stevige poetsbeurt nodig zijn voor ik weer foto's kan maken :X

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-09 22:13

Halfkakkende

Vandring

fredkroket schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 12:00:
[...]

Overigens herken ik de problemen met de approach verlichting niet, deze werkt naar behoren hier.
Ik kan het mij haast niet voorstellen.

Probeer anders morgenochtend eens, voordat je de auto van het slot haalt, de approachverlichting aan te zetten. Je zult zien dat hij even aanknippert en weer uit. Een tweede keer blijft ie wel aan staan met als gevolg dat je binnenverlichting kan blijven branden.
rinkel schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 12:58:
Wel dat door die trage Sensus de parkeerpieper ook wat aan de trage kant is, dus even snel parkeren is toch oppassen.
Heeft de v60 ook het 'probleem' dat hij na een ritje bij het inschakelen van de achteruit de piepjes van de laatst bekende status laat horen (if that makes sense)?

[ Voor 3% gewijzigd door Halfkakkende op 17-01-2013 20:47 ]

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-09 13:53
Ben benieuwd!
De v40 is toch nog steeds mijn favoriet.
Halfkakkende schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 20:46:

[...]

Heeft de v60 ook het 'probleem' dat hij na een ritje bij het inschakelen van de achteruit de piepjes van de laatst bekende status laat horen (if that makes sense)?
Jup

[ Voor 73% gewijzigd door rinkel op 17-01-2013 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 16:15
Even een foto gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/duJdfl.jpg
Hoe krijg ik deze glaasjes eruit? Ik vrees dat toch de bekleding er af moet. Het andere lampie is dus kapot.

[ Voor 9% gewijzigd door Vinnienerd op 17-01-2013 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:58

Dentheman

Zie signature

Vinnienerd schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 23:54:
Even een foto gemaakt:
[afbeelding]
Hoe krijg ik deze glaasjes eruit? Ik vrees dat toch de bekleding er af moet. Het andere lampie is dus kapot.
Om wat voor auto gaat het?
Je kan zeker niet gewoon het glaasje loswippen met een platte schroevendraaier?

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joopieboy schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 15:08:
Dan hebben ze waarschijnlijk of niet goed gekeken of weten ze een hele makkelijke oplossing niet.
Je hebt onderaan je deur heb je afvoerrubbers zitten, kleine dopjes, als je die doorprikt (bij jouw zullen ze dicht zitten) dan kan het water uit de deur weg. Ik vermoed dat het daar inzit, dit zie ik zelf wel vaker voorbij komen dat nieuwe rubber niet open gaan staan maar blijven plakken of na verloop van tijd dicht gaan zitten.

Is idd erg hinderlijk maar ik zou hier eens naar kijken. :)
Heb ff naar aanleiding van je tip gekeken. De rubbertjes zijn er al uitgehaald door de garage. Moet er maar mee leren leven denk ik. Op een of andere manier blijft de binnenkant van de deur gewoon erg lang nat, en/of er komt snel vocht in waardoor het niet echt droog kan worden. Vind dat de auto ook erg vochtig is binnen in. Niet alleen met dit weer maar over het algemeen. Moet eigenlijk altijd de AC aan laten staan. Anders beslaan de ruiten eigenlijk altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Dentheman schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 08:25:
[...]

Om wat voor auto gaat het?
Je kan zeker niet gewoon het glaasje loswippen met een platte schroevendraaier?
S40 2003.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorcees
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

Zie dit topic nu pas, count me in.
Ben sinds 2 maanden de overgelukkige bezitter van een 850 2,5 20 klepper estate uit 1995.
Ben niet helemaal zeker van de uitvoering, wel erg luxe, leer, houten dashboard, electrische ramen voor en achter en electrische spiegels.
Het rijdt geweldig, ik wordt gestimuleerd rustig te rijden en te genieten.

En dat alles onder het motto: beter een oude auto blijven rijden dan de resources voor een nieuwe verspillen.

Cititzen of Ladonia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
sorcees schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 12:11:
Ben sinds 2 maanden de overgelukkige bezitter van een 850 2,5 20 klepper estate uit 1995.
Ben niet helemaal zeker van de uitvoering, wel erg luxe, leer, houten dashboard, electrische ramen voor en achter en electrische spiegels.

En dat alles onder het motto: beter een oude auto blijven rijden dan de resources voor een nieuwe verspillen.
Mits je 'm onderhoudt, anders kun je net zo goed een nieuwe kopen. Zie menig bevolkingsgroep die in een luxe Duitse sedan rijdt maar vervolgens nooit de olie ververst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:16

Aight!

'A toy robot...'

sorcees schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 12:11:

Wat verbruikt zo een beestje nu eigenlijk? 1:8 gemiddeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
In stadskilometers ja, op langere afstanden is 1 op 11 a 12 toch best goed te doen hoor.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 14:20

NoFearCreations

3DPrint the world!

Ligt eraan of het een handbak of automaat is. Automaat gebruikt een boel meer. Ik heb een 2.5 20v automaat, en een maat van mij een handbak. 1:11 tegen 1:7/8.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Dan rij je toch verkeerd met die automaat, of je afstelling is niet goed. :P Ik heb veel 850 automaten gehad en die reden allen 1 op 10,5 (ongeacht of het een normale of T-5R was). :P M'n V70 automaat doet ook 1 op 11, al is de S60 van m'n broer (handbak) wel wat zuiniger met 1 op 12 maar die is ook wel een stukje lichter. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Ik rijd alleen maar korte stukjes, dus dan kan het wel kloppen. Op afstanden is hij wel zuinig, zolang je rond de 115km/h blijft hangen op de CC.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Bart-Willem schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 15:03:
Dan rij je toch verkeerd met die automaat, of je afstelling is niet goed. :P Ik heb veel 850 automaten gehad en die reden allen 1 op 10,5 (ongeacht of het een normale of T-5R was). :P
Dan reed je toch verkeerd met die T-5R :P. Daarmee hoor je niet boven de 1:10 te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ja als je flink gas gaf had je een draaikolk in je tank. :X Gelukkig is de tank groot en kan je het gauw compenseren. :+ Een vriend van me reed een tijd lang met de 850R van zijn pa (die had dat ding ooit gloednieuw gekocht, prijzig geintje) en die reed er wel echt mee door en dan had je gauw 1 op 5 te pakken. Soms zelfs 1 op 3. :X :D

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05:29

-tom-562

Oliesjeik

WTF :P
Ik ben blij dat m'n 940 nog enigsinds zuinig is. Tegen de 1:10, afhankelijk van hoe ik rij. Ik merk wel echt het verschil tussen stads- en snelwegverkeer bij de 940, dat had m'n Mazda 626 minder. Het ding zuipt behoorlijk als je alleen bebouwde kom rijdt (afgelopen periode, tijdens de kerstvakantie bijvoorbeeld).
En een middagje boost controller afstellen en spelen helpt ook niet (volgens mij heb ik toen iets van 1:8 gereden met 1 tank, terwijl ik maar 1 middag, hooguit 30 km in totaal, ben wezen spelen/testen :X :+).

Maarja, echte mannen huilen alleen aan de pomp :D

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 16:09
Eindelijk m'n V40 Summum D2 op mogen halen.
Alvast de eerste snelle pics:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/5780180/2013-01-19%2013.17.13.jpg

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/5780180/2013-01-19%2013.16.32.jpg

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/5780180/2013-01-19%2013.17.27.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 13:53

page404

Website says no

Toch wel een fraaie kleur dit hoor! Vibrant Copper?

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
page404 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 11:27:
Toch wel een fraaie kleur dit hoor! Vibrant Copper?
yep. en interieur p10g, lichte stoelen, lichte deurdelen, de rest carcoal

De reacties op de kleur zijn echt geweldig: van "lekker sportief" tot "je mocht de kleur zeker niet zelf uitzoeken"

[ Voor 20% gewijzigd door jmderonde op 21-01-2013 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 13:33
Ik vind het een coole kleur, past uitstekend bij die auto (als ik een V40 had genomen was het ook Vibrant Copper geworden :P )

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
De kleur is ook steeds anders.
Kijk op bovenstaand plaatje maar eens naar de binnenkant van de deuren, of hieronder naar een moment eerder op de dag:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/5780180/neus.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 02:59

ppFreddy

gewoon Frederik

t_captain schreef op maandag 14 januari 2013 @ 15:08:
[...]

Ruimte voorin en achterin waren vergelijkbaar met de V70 (V60 ken ik niet). Bagargeruimte qua diepte en breedte vergelijkbaar met V70, stuk meer hoogte.

Het kan dat de auto op de bodem van S60/V60 staat, maar door de hoogte is iig de laadruimte erg toegenomen.
Met wat voor V70 heb je vergeleken? Op onze oprit staat m'n pa zijn V70NN namelijk naast mijn XC60, dus ik kan de 2 goed vergelijken. Bovendien ben ik aan het verbouwen, dus beide wagens worden nu redelijk druk gebruikt als pakezels, en dan moet ik zeggen dat de V70 het toch echt wel wint van de XC60.
De V70 is voor bestuurder en passagier iets breder, ook het opbergvak in de tunnelconsole is merkbaar breder. Achterin hetzelfde verhaal, kan je zonder problemen met 3 struise volwassenen zitten, in de XC60 houdt het niet over en zet je beter een kind in het midden. Bagageruimte van een XC60 lijkt groot, totdat je iets groot moet vervoeren en na een halfuur passen en wringen moet toegeven dat het niet past, doet vader z'n kofferklep open en schuift het er zo in... De kofferruimte is niet alleen dieper en breder, vooral de vorm van het dak en daarmee de hoogte van de kofferklep zijn hier de beperking. De V70 heeft een recht dak en hele brede klep. Daar kan je in theorie (even denkbeeldig) een grote rechthoekige balk in schuiven die de wagen zowel opzij als bovenaan over de hele lengte vult. Bij de XC60 verlaagt het dak naar achter toe, dus de toegang naar de koffer verlaagt. Schuif daar denkbeeldig een rechthoekige balk in die net door de achterklep past en je zult tussen de balk en het dak nog behoorlijk wat ruimte vrij hebben. Ik blijf erbij: de XC60 is de elegante kleine SUV, de V70 de pakezel.

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Laatst online: 22:59

Reinier

\o/

Prachtig zo'n Vibrant Copper V40! Exact gelijk aan de mijne. Alleen heb ik op het moment 16" Matres velgen, de Mannans liggen bij de dealer en gaan er in het voorjaar onder :)

Veel rijplezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:18

mr_petit

opperprutser

jmderonde schreef op maandag 21 januari 2013 @ 11:24:
Ik vind het een erg mooie auto om te zien. Ook vind ik dit soort kleuren mooi. Eens wat anders dan dat eeuwige zwart of grijs (of wit ;)), al zijn dit soort kleuren nu ook in de mode. Maar de kleur past goed bij het model.
ppFreddy schreef op maandag 21 januari 2013 @ 12:30:
[...]
Ik blijf erbij: de XC60 is de elegante kleine SUV, de V70 de pakezel.
Dat herken ik maar al te goed als xc70 rijder. Ik heb die auto eigenlijk puur uitgezocht op de ruimte (en heb de xc60 uiteraard ook gezien). Zelfs een bmw 5 die meer liters als kofferbakruimte opgeeft (banken neergeklapt) is absoluut kleiner en vooral onhandiger door kleine klep etc. (en dat vond ik best jammer... ik had best graag een nieuwe f11 willen hebben....)
Zelfs de xc70 vind ik eigenlijk nog te klein maar ik weiger om 50dkm+ per jaar in een busje oid te rijden, en daar ook nog bijtelling voor te betalen. (en als je een busje vergelijkbaar luxe uitrust, is ie ook nog eens aanzienlijk duurder :X ). Zeker aangezien ik maar eens per 3 weken oid echt volgeladen ben.

[ Voor 4% gewijzigd door mr_petit op 21-01-2013 15:09 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
jmderonde schreef op maandag 21 januari 2013 @ 11:24:
Alvast de eerste snelle pics:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Gefeliciteerd! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende

Halfkakkende

Vandring

Reinier schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 11:33:
Ik herken eigenlijk maar 1 van de kinderziektes van de V40 en dat is de weigerende approachverlichting. Geen haperende knopjes, geen gedoe met de sproeiers (en gingen geruchten over een terugroepactie), geen klokje die terug in de tijd springt.
fredkroket schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 12:00:
[...]

Het media systeem is inderdaad tergend traag, maar daar ben ik inmiddels aan gewend.

Verder heb ik ook de problemen gehad met de ruitensproeier. Hier hebben ze een modificatie voor gedaan bij het rechtervoorwiel (waar de pomp \ reservoir zit) en dat is nu opgelost. Kwam er op neer dat na 1x sproeien en voor een bepaalde tijd een vacuum ontstond. Als je dan een 2e keer sproeide, dan sproeide hij achter en wistte hij voor (wat met dit weer echt niet handig is ;)).
Vandaag voor een defecte ledstrip bij de dealer geweest. Gelijk ihkv de terugroepactie ('t komt er dus aan, kennelijk een kwaal van de eerste lichting v40s) bovengenoemde modifcatie gedaan en nu is dat probleem opgelost.

Voor de approachverlichting nog steeds geen oplossing, maar er gaat een gerucht dat in de komende weken een softwareupdate beschikbaar komt die oa. die moet addresseren... Ben benieuwd!

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 19:57

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Halfkakkende schreef op maandag 21 januari 2013 @ 19:01:
Vandaag voor een defecte ledstrip bij de dealer geweest. Gelijk ihkv de terugroepactie ('t komt er dus aan, kennelijk een kwaal van de eerste lichting v40s) bovengenoemde modifcatie gedaan en nu is dat probleem opgelost.

Voor de approachverlichting nog steeds geen oplossing, maar er gaat een gerucht dat in de komende weken een softwareupdate beschikbaar komt die oa. die moet addresseren... Ben benieuwd!
... En dat willen ze dan natuurlijk tegelijk doen met die terugroepactie, logisch...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende

Halfkakkende

Vandring

Ehmm..Denk niet dat ik je reactie helemaal begrijp...

't Kan toch zo zijn dat er én een terugroepactie voor de ruitensproeiers komt (zoals bevestigd door de dealer) én een softwareupdate (al dan niet later)?

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Kan wel natuurlijk. Maar wellicht vindt men die softwareupdate geen terugroepactie waard maar de ruitensproeiers wel? Als het dan tegelijk kan, kan het mooi "onder water" gebeuren.

Een terugroepactie kost heel veel geld en is zeker niet standaard, terwijl een software-update wel standaard is (krijg je b.v. ook standaard bij elke onderhoudsbeurt). Dus maar één terugroepactie i.p.v. twee is wel zo slim. Die standaard softwareupgrade kan je dan makkelijk ook aan de werkzaamheden voor de terugroepactie toevoegen en uiteraard bij het periodiek onderhoud.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende

Halfkakkende

Vandring

Helder, dan begreep ik je reactie gewoon verkeerd :P

Dat gezegd hebbende, gelijk even geprobeerd: De approachverlichting doet het nog steeds niet goed :p.

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:58

Dentheman

Zie signature

Afbeeldingslocatie: http://www.dentheman.nl/Fotos/volvosneeuwII.jpg

Leuk hoor die sneeuw, m'n volvo is helemaal in z'n element :p

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ja, ik vind dat het stiekem ook wel leuk, mijn auto in zijn natuurlijke witte omgeving :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenJ
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-05 14:03
Inderdaad heerlijk die sneeuw, lekker dwars door de bocht wanneer het even kan (lees: op een lege parkeerplaats).

Uiteraard nog even een foto in en onder de sneeuw.
Afbeeldingslocatie: http://volvo.rubenj.nl/Volvo340/IMG_9738.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Met een XC60 D5 AWD is het ook feest hoor :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Moet zeggen dat de 850 het ook goed doet, automaat in winterstand een gaan!

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Met de 940 is het soms best oppassen :') hij gaat soms dwars, maar dat is al met al goed controleerbaar

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar

Darkstar

BSOFH

Halfkakkende schreef op maandag 21 januari 2013 @ 19:49:
Helder, dan begreep ik je reactie gewoon verkeerd :P

Dat gezegd hebbende, gelijk even geprobeerd: De approachverlichting doet het nog steeds niet goed :p.
Ivm de approachverlichting: met een softwareupdate zou deze dus in te stellen zijn dat deze samen met het ontgrendelen wordt geactiveerd? Of heb ik je vorige posts verkeerd begrepen?
Best wel vreemd vind ik dat Volvo de Approach en Follow me Home verlichting niet gekoppeld heeft met het ontgrendelen en vergrendelen van de auto (of met de lichtsensor) of in ieder geval de keuze toevoegen zoals ze dat wel hebben gedaan met de tijdsduur van beide functies.

Ondertussen bijna 1000 km op de teller staan sinds afgelopen donderdag, en elke dag meer onder de indruk van de V40. De D2 valt zeker niet tegen, al is het uiteraard geen racemachine. Nog een paar leuke opties gevonden ondertussen zoals het wijzigen van de kleur van de "ambient" binnenverlichting 8)

*edit*
Toch maar snel even een grainy phonepic online gegooid, daglicht foto's komen nog wel's wanneer het zout er af gespoeld is }:|
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/2683350/tweakers/IMG_1028.jpg
V40 D2 Kinetic (met wat extras) in Biarritz Blue O+

[ Voor 11% gewijzigd door Darkstar op 22-01-2013 12:30 ]

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Linker koplampwisser kapot, ffffffuuuuuuuu. Hij blijft nu in de hoogste stand staan. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 20:36

Prx

Vrijdagmiddag mag ik mijn V40 D2 Momentum gaan ophalen bij de dealer. Na maanden wachten is het uiteindelijke dan toch zo ver (sept 2012 besteld). Dat wordt dus onrustig slapen de komende dagen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Darkstar schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 12:16:
[...]

Ivm de approachverlichting: met een softwareupdate zou deze dus in te stellen zijn dat deze samen met het ontgrendelen wordt geactiveerd? Of heb ik je vorige posts verkeerd begrepen?
Best wel vreemd vind ik dat Volvo de Approach en Follow me Home verlichting niet gekoppeld heeft met het ontgrendelen en vergrendelen van de auto (of met de lichtsensor) of in ieder geval de keuze toevoegen zoals ze dat wel hebben gedaan met de tijdsduur van beide functies.

Ondertussen bijna 1000 km op de teller staan sinds afgelopen donderdag, en elke dag meer onder de indruk van de V40. De D2 valt zeker niet tegen, al is het uiteraard geen racemachine. Nog een paar leuke opties gevonden ondertussen zoals het wijzigen van de kleur van de "ambient" binnenverlichting 8)

*edit*
Toch maar snel even een grainy phonepic online gegooid, daglicht foto's komen nog wel's wanneer het zout er af gespoeld is }:|
[afbeelding]
V40 D2 Kinetic (met wat extras) in Biarritz Blue O+
Mooie kleur is dat. En jij ook gefeliciteerd!
Vinnienerd schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 14:54:
Linker koplampwisser kapot, ffffffuuuuuuuu. Hij blijft nu in de hoogste stand staan. ;(
De bekende zweedse middelvinger. :+ Probeer eens Auto Rima daar heb ik voor mijn V40 ook een nieuw motortje kunnen scoren voor een paar euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik wil graag de verschillen weten tussen de XC70 Summum en Momentum van de D5 uit 2004. Iemand een idee waar ik die kan vinden?

Een collega wil zijn XC70 verkopen, en op internet komen we bij het kenteken zowel tegen dat hij Summum als Momentum word genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

http://www.autoweek.nl/ca...a.php?id1=32819&id2=32821

Onder ander xenon en elektrische stoelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Darkstar schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 12:16:
[...]

Nee, de approachverlichting gaat bij veel V40's na een fractie van een seconde weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn de ruitensproeiers gewoon met een naald bij te stellen? Of zit er een ander type systeem op de Volvo's? In dit geval gaat het om de sproeiers voor op een V60. Eentje gaat over het dak heen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Da's voor het dakraam

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Lol ook echt he _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mm zijn ze die sproeier vergeten aan te passen. Heb namelijk geen dakraam. :P

Maar even serieus, ik kan rustig met een naald gaan porren? Beetje jammer om hiervoor naar de garage te moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:40

_Apache_

For life.

Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 21:18:
Zijn de ruitensproeiers gewoon met een naald bij te stellen? Of zit er een ander type systeem op de Volvo's? In dit geval gaat het om de sproeiers voor op een V60. Eentje gaat over het dak heen namelijk.
Bij mij landt het straaltje keurig op het raam (net onder de helft) maar de spetters gaan tot voorbij de achterklep (s40) , zelfs als ik stilsta. :')

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Halfkakkende schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 20:46:
[...]
Ik kan het mij haast niet voorstellen.

Probeer anders morgenochtend eens, voordat je de auto van het slot haalt, de approachverlichting aan te zetten. Je zult zien dat hij even aanknippert en weer uit. Een tweede keer blijft ie wel aan staan met als gevolg dat je binnenverlichting kan blijven branden.
Ik was vanmorgen bij kennis en ik heb het eens uitgetest. Inderdaad, bij de eerste keer gaat hij zeer kort aan en direct weer uit. Vervolgens doet hij het normaal.

Ik moet zeggen, ik gebruik het ook echt bijna nooit. En als ik het gebruik, doe ik vaak eerst de auto van slot en vervolgens de approach verlichting aan. Dan werkt het volgens mij wel normaal, want dit is de eerst keer dat me dit zo opvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar

Darkstar

BSOFH

fredkroket schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 08:10:
[...]

Ik was vanmorgen bij kennis en ik heb het eens uitgetest. Inderdaad, bij de eerste keer gaat hij zeer kort aan en direct weer uit. Vervolgens doet hij het normaal.

Ik moet zeggen, ik gebruik het ook echt bijna nooit. En als ik het gebruik, doe ik vaak eerst de auto van slot en vervolgens de approach verlichting aan. Dan werkt het volgens mij wel normaal, want dit is de eerst keer dat me dit zo opvalt.
Ik heb dit probleem tot nu toe nog niet gemerkt. Approach verlichting aan en vervolgens ontgrendelen, tot nu toe blijft de Approach verlichting netjes branden volgens de ingestelde tijd.

Vanmorgen wel het probleem dat de binnenverlichting niet uit ging na het starten van de wagen. Enige oplossing was motor uit --> vergrendelen --> ontgrendelen --> starten. Wel vaag, benieuwd of dit vaker voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende

Halfkakkende

Vandring

Je kan ook op het knopje boven je hoofd drukken, dan gaat de binnenverlichting ook uit. De volgende keer werkt het dan weer normaal.

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar

Darkstar

BSOFH

Halfkakkende schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 08:17:
Je kan ook op het knopje boven je hoofd drukken, dan gaat de binnenverlichting ook uit. De volgende keer werkt het dan weer normaal.
Dat lukte inderdaad wel, maar dan moest ik handmatig alle verlichting voor én achter uitzetten. Even vergrendelen/ontgrendelen was dan sneller, maar toch bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Mijn S40 heeft de bokkenpruik weer afgezet en besloten de linker koplampwisser niet meer de Zweedse middelvinger te laten geven *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Hij was vastgevroren en nu weer ontdooid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Als 'ie vastgevroren zat mag je blij zijn dat 'ie niet doorgebrand is. :P Dat is oorzaak nummer 1 waarom die dingen stuk gaan, idem voor achterruitwissers. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-03 08:42
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen een S40 (yr 2005) momentum en kinetic?
autoweek maakt me niet veel wijzer, en de brochure van dat jaar lijkt niet online te vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Laatst online: 21:02
Fried schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 15:38:
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen een S40 (yr 2005) momentum en kinetic?
autoweek maakt me niet veel wijzer, en de brochure van dat jaar lijkt niet online te vinden..
Zie de prijslijsten die netjes bij Volvo op de website staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 16:56

Tomatoman

Fulltime prutser

Kortom: je kunt aan de kleur van de bumpers zien of het een Kinetic of een Momentum/Summum is :)

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Laatst online: 21:02
Tomatoman schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 16:56:
Kortom: je kunt aan de kleur van de bumpers zien of het een Kinetic of een Momentum/Summum is :)
Behalve dan dat je voor 200 euro tóch de stootlijsten meegespoten kon hebben op je Kinetic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Dan is het een Kimentum :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

geen Monetic? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Momentum en Summum hebben toch ook de chromen randjes in de bumpers, of vergis ik mijn eigen nu? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Die chromen sierstrips kon je er voor 200 euro bij kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
Hoe verhoudt het 1.8 4 cilinder blok zich tot de 2.4(i) 5 cilinder?

Ik ben me aan het oriënteren op de koop van een s40 en ken natuurlijk de reputatie van de legendarische en onverwoestbare 5 cilinders...
Echter met de huidige brandstofprijzen is een 1.8je wellicht een verstandigere/economischere keuze? Als de 1.8 gemiddeld meer mankementen vertoont wordt dit natuurlijk weer teniet gedaan en is een 2.4 weer verstandiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenJ
Mijn 340 is bijna ingereden na 21 jaar, nog 20.000km :+
Afbeeldingslocatie: http://distilleryimage10.s3.amazonaws.com/5ea543e8656d11e2935222000a1fb825_7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:05
Fried schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 20:18:

Ik ben me aan het oriënteren op de koop van een s40 en ken natuurlijk de reputatie van de legendarische en onverwoestbare 5 cilinders...
Echter met de huidige brandstofprijzen is een 1.8je wellicht een verstandigere/economischere keuze? Als de 1.8 gemiddeld meer mankementen vertoont wordt dit natuurlijk weer teniet gedaan en is een 2.4 weer verstandiger.
Ik heb bewust gekozen voor een 5 cilinder vanwege de goede reputatie maar uiteraard wel even berekend of het financieel ook verstandig zou zijn :)
In mijn geval (max 10.000km per jaar) scheelt het bijna niets, een tank of 3 hooguit op jaar basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

RubenJ schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 21:54:
Mijn 340 is bijna ingereden na 21 jaar, nog 20.000km :+
[afbeelding]
Huh :?. Dat is 21 jaar lang 50.000 km per jaar óf 21 jaar lang 4.000 km per jaar. Dat is allebei niet alledaags.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Bah, een dikke vette ster in m'n voorruit :( Het is een verwarmbare ruit dus ik ben benieuwd of dat makkelijk te fixen is.
Zonde ook, de auto is pas zeven weken oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:09

Hoeveel rijd je? Zou lekker voor 2.4 gaan, veel rustiger en soepeler en lekker stil op de snelweg!
Tomatoman schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 18:55:
Die chromen sierstrips kon je er voor 200 euro bij kopen :P
Belachelijk idd, nu denk je elke keer een mede-summum te zien .... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Voor de kenners: Welke Volvo is dit? (de voorste)
Staat hier in de buurt en vanochtend als langs wandelend speciaal voor jullie een kiekje gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-_hPFdHKYPIA/UQDvB0Po_fI/AAAAAAAAHts/sUNiPYV_4Hk/s640/2013-01-24.jpg
Zou zo maar de enige in nederland kunnen zijn. Elke keer als ik hem zie wil ik hem ook :)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johri
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:05
Hmmm... Een 262C/Coupe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

242 GT ;)

Afbeeldingslocatie: http://forum.avtoindex.com/foto/data/media/75/Volvo_242_GT_78-81_30.jpg

[ Voor 83% gewijzigd door Krentenbol op 24-01-2013 09:52 ]

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Krentenbol is de winnaar
maar 2 of 3 jaar gemakt en volgens mij is dit een US versie (met die striping) dus ook nog importer.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Volgens mij hebben alle GT's die striping, maar dat durf ik niet te zeggen. Uniek in Nederland is hij zeker niet, al zijn er niet veel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Sowieso is de 1.8 een echte zuipschuit. De 2.0 is vreemd genoeg stukken zuiniger. Maar, ligt eraan hoeveel je rijdt natuurlijk, maar ik zou voor de 2.4 gaan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Verbruik van een 1.8
Verbruik van een 2.4

De 2.0 schijnt niemand te hebben op Spritmonitor :+

[ Voor 6% gewijzigd door Krentenbol op 24-01-2013 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Krentenbol schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 09:55:
Volgens mij hebben alle GT's die striping, maar dat durf ik niet te zeggen. Uniek in Nederland is hij zeker niet, al zijn er niet veel van.
zou goed kunnen. Ik baseerde me op Wikipedia van de 200 series voor wat het waard is:

"242 GT (1978–80): Sport model with race suspension and a high-compression engine. All US models were Mystic Silver Metallic with black and red racing stripes going from the hood to the side to the trunk. Special black corduroy interior with red stripes. Canadian models were available in black with red pinstripes along the side of the car, in addition to the US model silver."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
De data van de 1.8 is een klein beetje vervuild, er zitten namelijk ook nieuwere kinetic versies tussen en die zijn wel een stuk zuiniger geworden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Ik ben uit gegaan van modeljaar 2004-2007. Als de resultaten je niet aan staan, pas je zelf de zoektermen maar aan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Krentenbol schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 10:29:
Ik ben uit gegaan van modeljaar 2004-2007. Als de resultaten je niet aan staan, pas je zelf de zoektermen maar aan :+
Het zal mij aan mijn kofferbak roesten of de data wel of niet klopt :+

Het is alleen wel zo aardig als je iemand op weg helpt een afgewogen keuze te maken ook een beetje goed van advies voorziet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Heb ik naar mijn kennis ook zo goed mogelijk gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
ik bedenk me ook dat een 1.6d of 2.0d ook een optie zou kunnen zijn... ik rijd ongeveer 10-12k per jaar.
als ik het zo even gauw bereken zou het omslagpunt bij deze auto al bij 9k kunnen liggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Fried schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 12:06:
ik bedenk me ook dat een 1.6d of 2.0d ook een optie zou kunnen zijn... ik rijd ongeveer 10-12k per jaar.
als ik het zo even gauw bereken zou het omslagpunt bij deze auto al bij 9k kunnen liggen..
Weet je dat echt heel zeker? De wegenbelasting is namelijk fors hoger en vaak is de verzekering ook duurder bij diesels. Mocht je berekening toch kloppen vergeet dan de 1.6d, op internet lees je niet heel veel goeds over dit blok. Sterker nog, het is zelfs lastig om een positief bericht er over te vinden.

Edit:
Ik heb net zelf lopen hobby-en maar ik kom echt niet uit. Op 10.000km rekenend met de adviesprijzen voor brandstof en fabrieksopgave verbruik ben je idd. goedkoper uit met diesel €844 vs €1520 maar vervolgens wordt je via je wegenbelasting geplukt voor ruim €4000 vs. €1500.

Ff hobby-en in de pauze werkt niet ;( De wegenbelasting is niet x12 maar in kwartalen dus x4. Bij 10 'a 12.000km kom je denk ik net uit.

[ Voor 25% gewijzigd door Miki op 24-01-2013 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Vraag is hoeveel kilometer je doet per rit. Als je niet altijd de boel goed warm rijdt heb je binnen no time een vol roetfilter en kapotte turbo... Voor zo'n afstanden zou ik lekker benzine rijden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Als ik het realistisch bereken (dus met wegenbelasting en alles) dan word een diesel vanaf 25 dkm rendabel. Dan heb ik wel een oudere diesel en wat duurder onderhoud meegerekend maar daar moet je toch wel aan denken. Belastingvrije diesels zullen misschien rond de 20dkm liggen, want qua zuinigheid valt het vies tegen en onderhoud hebben ze ook nog gewoon nodig.

Buiten het feit wat ppFreddy zegt, korte afstanden is voor een diesel echt niet goed. En dan zuipen ze ook meer als een dakloze achter het station...

@Krentenbol: "Uniek in Nederland is hij zeker niet, al zijn er niet veel van." Is dat niet de definitie van uniek? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Ik dacht uniek als in:"De enige". Dat is volgens mij écht uniek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Gisteren op 40k beurt geweest. Dus ook eens gepolst naar de prijs van xenon voor mijn s40. Ze willen er zelfs helemaal niet aan beginnen ivm. keuring, dus dat gaat iets worden bij mijn volgende auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenJ
Tomatoman schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 22:14:
[...]

Huh :?. Dat is 21 jaar lang 50.000 km per jaar óf 21 jaar lang 4.000 km per jaar. Dat is allebei niet alledaags.
Ga maar uit van het tweede ;) na ongeveer 8 jaar stond er 32.000km op de teller. De rest van de NAP gegevens weet ik zo niet uit m'n hoofd, maar dat getal was me bijgebleven bij aanschaf.
De 340 is meestal geen kilometervreter, al kunnen ze het best aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Joopieboy schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 17:47:
Als ik het realistisch bereken (dus met wegenbelasting en alles) dan word een diesel vanaf 25 dkm rendabel. Dan heb ik wel een oudere diesel en wat duurder onderhoud meegerekend maar daar moet je toch wel aan denken. Belastingvrije diesels zullen misschien rond de 20dkm liggen, want qua zuinigheid valt het vies tegen en onderhoud hebben ze ook nog gewoon nodig.

Buiten het feit wat ppFreddy zegt, korte afstanden is voor een diesel echt niet goed. En dan zuipen ze ook meer als een dakloze achter het station...

@Krentenbol: "Uniek in Nederland is hij zeker niet, al zijn er niet veel van." Is dat niet de definitie van uniek? :+
PRecies, dingen als onderhoud moet je zeker meenemen.
Op LPG zou ik theoretisch gezien wel wat goedkoper kunnen rijden (maar dan heb ik 't hooguit over een paar honderd euro per jaar), maar als er echt raar onderhoud aankwam, b.v. kapotte LPI pomp of een koprevisie, dan was echt alle voordeel weg 8)7 (en dan had ik de eventuele manuren in de garage niet meegerekend)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

echt sympathiek.... die volvorijders 8)7
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=cdNRuHhmYy4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dat heeft weinig met Volvo in het algemeen te maken. Dat zijn testrijders en die mensen krijgen een flinke duw als hun auto in vol ornaat op internet tevoorschijn komt. En vaak zijn het ook een bepaald slag mens die zo een baan hebben, kijk er niet echt van op. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Jep, zijn ingehuurde lui zoals van Prodrive die gewoon dik moeten planken met dat ding en ervoor moeten zorgen dat men niet gefilmd/gefotografeerd wordt (en dat mag men vrij interpreteren, geheel op eigen risico). :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinYang
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 31-08 14:42
Tweakers,

Even een vraagje aan jullie. Ik rij nu een Volvo S60 D5 en betaal me dus kapot aan de wegenbelasting. Wat is een goed alternatief om te gaan rijden? Ik zat zelf te denken aan een S40 G3 ofzo?

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Twee vraagjes m.b.t. mijn C30:

1) De ring om de tankdop (die ring met dat plastig gevalletje waarmee hij aan de tankklep vast hoort te zitten) schiet steeds los, wat een onding... Is dat een standaardprobleem of is daar wat aan te fixen?

2) Is er een manier om ervoor te zorgen dat bij het automatisch LED-dagrijlicht de achterlichten wel aan zijn? Vooral bij weer zoals dit (mistig) lijkt me dat wel zo veilig namelijk.

Volgende week staat de eerste onderhuidsbeurt gepland (20.000km), dan zal ik dat meteen ook even aan de dealer vragen, maar hier zitten ook veel experts. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

YinYang schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 10:45:
Tweakers,

Even een vraagje aan jullie. Ik rij nu een Volvo S60 D5 en betaal me dus kapot aan de wegenbelasting. Wat is een goed alternatief om te gaan rijden? Ik zat zelf te denken aan een S40 G3 ofzo?

Gr.
Hoeveel KM rij je?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinYang
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 31-08 14:42
Zo'n 60.000km per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562