Het grote Volvo topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 92 Laatste
Acties:
  • 470.326 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinYang
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 31-08 14:42
Ja daar had ik ook al naar gekeken, maar dan betaal je ook meer dan €7000 als je er een wil met minder dan 200.00km.
Hoeveel km kun je ongeveer rijden met G3, voordat je er grote onkosten aan krijgt? Met een diesel moet de 500.000km altijd wel lukken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

YinYang schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 11:17:
Ja daar had ik ook al naar gekeken, maar dan betaal je ook meer dan €7000 als je er een wil met minder dan 200.00km.
Hoeveel km kun je ongeveer rijden met G3, voordat je er grote onkosten aan krijgt? Met een diesel moet de 500.000km altijd wel lukken..
Moet je al die kilometers uit eigen zak betalen? Lijkt mij een beetje veel...?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinYang
Touchdomex schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 11:25:
[...]

Moet je al die kilometers uit eigen zak betalen? Lijkt mij een beetje veel...?
Ik krijg een vergoeding per kilometer. De diesel (ook privé) haal ik er daar zeker mee uit, alleen zelf dan de belasting, verzekering en onderhoud betalen. Denk dat ik het onderhoud ook al grotendeels/volledig kan betalen van die vergoeding..

[ Voor 12% gewijzigd door YinYang op 25-01-2013 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

YinYang schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 11:17:
Een goed onderhouden LPG red dat ook. Alles staat of valt met onderhoud. Dat is lastig op voorhand te zeggen.
Bij een diesel kan op een gegeven moment ook de turbo sneuvelen, ook niet goedkoop. Bij een LPG kán je eventueel een koprevisie krijgen ofzo (als de kleppen 'uitgesteld' zijn).

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinYang
Oké, dus wat raad je aan? :P

Met een S60 G3 betaal ik helemaal geen wegenbelasting toch? Ik betaal nu €130 per maand, dus dat zou dan al €1560 per jaar schelen. Is een behoorlijk bedrag! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

Mx. Alba schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 10:50:
Twee vraagjes m.b.t. mijn C30:

1) De ring om de tankdop (die ring met dat plastig gevalletje waarmee hij aan de tankklep vast hoort te zitten) schiet steeds los, wat een onding... Is dat een standaardprobleem of is daar wat aan te fixen?

2) Is er een manier om ervoor te zorgen dat bij het automatisch LED-dagrijlicht de achterlichten wel aan zijn? Vooral bij weer zoals dit (mistig) lijkt me dat wel zo veilig namelijk.

Volgende week staat de eerste onderhuidsbeurt gepland (20.000km), dan zal ik dat meteen ook even aan de dealer vragen, maar hier zitten ook veel experts. :)
Het probleem van de tankdop heb ik bij 2 V50's niet gehad.

Bij dagrijverlichting mag er geen achterlicht branden. Wil je dat je achterlichten ook branden, schakel dimlicht in ;)

Living the American Dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
YinYang schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 11:36:

Met een S60 G3 betaal ik helemaal geen wegenbelasting toch? Ik betaal nu €130 per maand, dus dat zou dan al €1560 per jaar schelen. Is een behoorlijk bedrag! :o
Wegenbelastingvrij is maar tot 1/1/2014, dus staar je daar niet op blind

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

YinYang schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 11:36:

Euhm, nee. Verdiep je eerst eens in de materie. Met een G3 betaal je net zo goed belasting, meer als benzine, maar minder als diesel. Maar LPG zelf is goedkoop.
De S60 is origineel geleverd als bi-fuel model (origineel LPG G3 door Volvo, gewoon een verdamper systeem), alleen de 2.4 5-cilinder met 140pk. Verder zijn er ook een hoop omgebouwd naar LPG G3, al dan niet met LPI systeem.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinYang
Ahh ok, zal me er eens meer in verdiepen.

Maar wat zou jij mij aanraden nu je weet dat ik 60.000km per jaar rij, €130 per maand wegenbelasting betaal en veel diesel die ook niet meer zo goedkoop is? Het hoeft niet perse een S60 te zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Als ik zoveel zou rijden zou ik toch voor wat comfortabels gaan. Zelf vind ik grote auto's prettig rijden dus persoonlijk zou ik dan voor een S60 gaan (wat ik zelf ook bijna had gedaan, totdat ik m'n 940 kocht :P). En dan het liefst voor een originele bi-fuel. Voordelen daarvan zijn dat het netjes origineel is ingebouwd en het een verdamper systeem is, wat relatief simpel is.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinYang
-tom-562 schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 11:53:
Als ik zoveel zou rijden zou ik toch voor wat comfortabels gaan. Zelf vind ik grote auto's prettig rijden dus persoonlijk zou ik dan voor een S60 gaan (wat ik zelf ook bijna had gedaan, totdat ik m'n 940 kocht :P). En dan het liefst voor een originele bi-fuel. Voordelen daarvan zijn dat het netjes origineel is ingebouwd en het een verdamper systeem is, wat relatief simpel is.
Zoiets bedoel je dan?: http://www.marktplaats.nl...0afa33e3a&previousPage=lr

Hoe kun je ook alweer opzoeken wat je aan wegenbelasting betaald voor een bepaalde auto? Dan kan ik zelf ook wat berekeningen maken of het veel voordeliger is :)

Sorry, maar ben echt een noob in dit soort dingen! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Aan wie betaal je belasting? ;)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinYang
Haha sorry! Heb het al: http://www.belastingdiens.../motorrijtuigenbelasting/

Maar zo'n S60 die in mn vorige linkje stond bedoel je toch? Er moet dan specifiek Bi-Fuel bij staan lijkt me?

Als ik er een koop met 200.000km, kan ik er toch weer zo'n 4-5 jaar tegenaan als ik geluk heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Ja, zo eentje bedoel ik.
Een originele bi-fuel is altijd een 2.4 5-cilinder met 140 pk. En er staat ook bi-fuel op de achterkant. De vulnippel zit onder het tank klepje naast de normale vuldop voor benzine.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 02:59

ppFreddy

gewoon Frederik

Mx. Alba schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 10:50:
2) Is er een manier om ervoor te zorgen dat bij het automatisch LED-dagrijlicht de achterlichten wel aan zijn? Vooral bij weer zoals dit (mistig) lijkt me dat wel zo veilig namelijk.

Volgende week staat de eerste onderhuidsbeurt gepland (20.000km), dan zal ik dat meteen ook even aan de dealer vragen, maar hier zitten ook veel experts. :)
Bij mist hoor je je gewone lichten aan te steken, dagrijled zou dan moeten uit gaan en je achterlichten gaan ook werken.

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
De eerste V60 Plug-in-hybrids zijn ondertussen uitgeleverd: http://www.facebook.com/m...23.196908516995945&type=1

De eigenaren boffen er maar mee. Een auto met 284 pk en 0% bijtelling en een hoop comfort en veiligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Is idd een heel mooie auto, mooie techniek, naar mijn mening toch een behoorlijk stap van Volvo. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:13

mr_petit

opperprutser

Toch vind ik ze er maar een beetje anoniem uitzien voor een auto met 284pk en bijbehorende prestaties.
Meeste merken maken er dan toch meer een velgen en bumperfestijn bij om wat meer curb appeal te krijgen.
Het lijkt een beetje alsof volvo dacht van 'laten we een zuinige en degelijke hybride ontwerpen' en ze zonder het te weten op een auto uitkwamen die in 6 tellen op de 100 zit omdat ie 284pk bleek te bezitten :D
Dat is ruim sneller dan een golf GTI, dus op die prestatie kan je best trots zijn (het prijskaartje is natuurlijk wel navenant, dus is het alleen leuk voor zakelijke rijders helaas)

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Mijn 2005 S40 staat nu op 270.000 KM. Het ding rijdt en schakelt nog als "nieuw", start altijd, nooit problemen mee gehad, maar ik neig nu naar twee jaar en nog wat maanden toch naar een andere. Wil voor het einde van dit jaar een Megane 1.5 DCi Estate of een Peugeot 308SW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ach ik kan het wel waarderen, als je wilt kun je met een R Design pakket er een behoorlijke 'dikke bak' van maken, maar ik hou persoonlijk ook meer van een set dikke velgen, subtiele spoiler, dubbele uitlaat en ietsie verlaagd. Zeker in het zilver, met de getinte ruiten en de dikke velgen. :)

@Exorcist: vanwaar de keuze voor die auto's? Qua prijs aantrekkelijker zeker? Ik denk dat je er spijt van gaat krijgen, puur en alleen vanwege de bouwkwaliteit en rammeltjes van beiden en ik vind ze ook niet echt lekker zitten. En dat voor een franse auto. Buiten het feit dat ze allebei nogal wat probleempjes hebben. Tuurlijk de nieuwe Volvo's hebben ook zo hun nukken maar toch blijf ik vinden dat ze erg goed in elkaar zitten en daar kan zo een auto niet tegenop. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Tc-Chub schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 18:58:
De eerste V60 Plug-in-hybrids zijn ondertussen uitgeleverd: http://www.facebook.com/m...23.196908516995945&type=1

De eigenaren boffen er maar mee. Een auto met 284 pk en 0% bijtelling en een hoop comfort en veiligheid.
Wtf, die 84-ZRZ-9 op een van de foto's weegt rijklaar gewoon 1948kg. Ga er zelf nog in zitten, neem nog wat handbagage en wat andere troep die normaal altijd wel in een auto ligt mee en je zit over de 2 ton. :X 8)7

Dan vind ik die 215pk toch wel aan de magere kant hoor. Kun je vermogen-technisch beter een civic rijden want die zal sneller van zijn plek zijn.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
De accu's wegen dieplood he, dat is ook gelijk het nadeel van die auto's. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Joopieboy schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 21:24:
Ach ik kan het wel waarderen, als je wilt kun je met een R Design pakket er een behoorlijke 'dikke bak' van maken, maar ik hou persoonlijk ook meer van een set dikke velgen, subtiele spoiler, dubbele uitlaat en ietsie verlaagd. Zeker in het zilver, met de getinte ruiten en de dikke velgen. :)

@Exorcist: vanwaar de keuze voor die auto's? Qua prijs aantrekkelijker zeker? Ik denk dat je er spijt van gaat krijgen, puur en alleen vanwege de bouwkwaliteit en rammeltjes van beiden en ik vind ze ook niet echt lekker zitten. En dat voor een franse auto. Buiten het feit dat ze allebei nogal wat probleempjes hebben. Tuurlijk de nieuwe Volvo's hebben ook zo hun nukken maar toch blijf ik vinden dat ze erg goed in elkaar zitten en daar kan zo een auto niet tegenop. :)
Combinatie van prijs, comfort (kwa luxe), zuinigheid (1.5 DCi is even zuinig als mijn 1.5 DCi die ik reed van 2005 tot 2007) en wegenbelasting. Ik heb nu een 2.0d die redelijk zuinig is, maar het kan minder. Ik heb gereden in een 2011 Megane en ik vond dat prima..het is niet alsof een 2005 S40 het toppunt is van comfort namelijk.

Neig wel veel meer dan Renault, door mijn ervaringen ermee. Stond er wel wat vaak mee stil door versnellingsbakproblemen, maar goed. Echt andere opties heb ik volgens mij niet. Een Focus II heb ik al gehad evenals de Astra H. Blijft er weinig over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ja dat is idd een lastige keuze, verbruik blijft lastig (opgegeven waardes halen ze sowieso niet en bij korte stukken zuipen ze gewoon), qua luxe enzo zit het wel snor maar dan moet het ook blijven werken. :+

Als je ervoor gaat kun je het beste een Mégane GT nemen, betere stoelen, wel een sportiever onderstel maar daardoor rijd ie ook vele malen beter zegt men.

En sorry als ik het zeg, maar een S40 is eigenlijk ook gewoon een Ford, ik ben er zelf ook niet echt kapot van. 2 jaar terug ook bewust voor een laat model V40 gekozen omdat ik die gewoon beter vind als een S40/V50. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

max schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 21:25:
[...]

Wtf, die 84-ZRZ-9 op een van de foto's weegt rijklaar gewoon 1948kg. Ga er zelf nog in zitten, neem nog wat handbagage en wat andere troep die normaal altijd wel in een auto ligt mee en je zit over de 2 ton. :X 8)7

Dan vind ik die 215pk toch wel aan de magere kant hoor. Kun je vermogen-technisch beter een civic rijden want die zal sneller van zijn plek zijn.
Hoezo?
De allersnelste civic die naar mijn weten ooit geleverd is in nederland is de Type R 2.0i-VTEC, en die ging van 0-100 in 6,6 seconde. Dat is een halve seconde langzamer! (en da's best veel met deze tijden).
En aangezien die ook nog eens minder vermogen had, zal de acceleratie op hogere snelheid nog minder zijn, omdat dan gewicht steeds minder een rol gaat spelen.
Deze Volvo schakelt z'n hybride aandrijving in als er meer vermogen gevraagd wordt, en dat maakt 'm gewoon veel sneller dan dat honda ooit met een civic heeft gedaan, laat staan wat ze nu in de verkoop hebben, want dan is de diesel de snelste met 8,6 seconde.
Dus momenteel kan honda alleen maar een civic aanbieden die 2 seconde langzamer is in de acceleratie naar de 100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Neuh, geen GT. Ik geef meer om ruimte (kind) en luxe. Luxe heb ik nu wel maar weinig ruimte. Sportief hoeft niet, ik prefereer zuiniger rijden boven trekkracht. Mijn Focus was een 1.6 TDCi en dat vond ik prima. En ja, dat zijn dezelfde PSA motoren inderdaad. Dus nee, weinig verschil..ben ook niet moeilijk verder..zoek alleen wat factoren bij elkaar welke ik volgens mij alleen vind in een Focus II, Megane vanaf 2010 of Peugeot 308SW ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:05
Joopieboy schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 21:33:
Ja dat is idd een lastige keuze, verbruik blijft lastig (opgegeven waardes halen ze sowieso niet en bij korte stukken zuipen ze gewoon), qua luxe enzo zit het wel snor maar dan moet het ook blijven werken. :+

Als je ervoor gaat kun je het beste een Mégane GT nemen, betere stoelen, wel een sportiever onderstel maar daardoor rijd ie ook vele malen beter zegt men.

En sorry als ik het zeg, maar een S40 is eigenlijk ook gewoon een Ford, ik ben er zelf ook niet echt kapot van. 2 jaar terug ook bewust voor een laat model V40 gekozen omdat ik die gewoon beter vind als een S40/V50. :)
Ik heb geen ervaring met de "oude" V40 maar wel met een Ford Focus uit 2006 en als ik die vergelijk met mijn huidige V50 dan zijn er inderdaad overeenkomsten zoals rijgedrag, vormgeving en technische oplossingen(o.a. koplamp) e.d. Maar daar houdt het toch wel op, de gehele afwerking, geluidsisolatie, stoelen en accessoires zijn toch wel van een veel hoger niveau.
De Megane welke ik ook geleased heb is ook echt een klasse lager alleen door de vele opties toch een interessante keuze. Schakelen in een Renault is ondanks qualité by Renault nog steeds alsof je in een pan snert loopt te roeren. De zitting van de stoelen is erg kort en voorbij het frontale dashboard is er weinig meer afgekleed met zachte materialen of stof. De Peugeot 308SW is dan toch net ff een betere afgewerkte auto zeker i.c.m. panoramisch dak alleen de vormgeving van de auto is :X

[ Voor 3% gewijzigd door Miki op 25-01-2013 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Exorcist schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 21:29:
[...]

het is niet alsof een 2005 S40 het toppunt is van comfort namelijk.
Toch valt het me op dat veel (héél veel) nieuwe auto's gewoon dikke baggerstoelen hebben. Zelfs een simpele 850 uit bijvoorbeeld 1993 overtreft het zitcomfort van menig moderne auto's. Sterker nog: dat doen een 740 en 940 zelfs al. :+ Ze zijn alleen wat rumoeriger. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Exorcist schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 21:37:
Neuh, geen GT. Ik geef meer om ruimte (kind) en luxe. Luxe heb ik nu wel maar weinig ruimte. Sportief hoeft niet, ik prefereer zuiniger rijden boven trekkracht. Mijn Focus was een 1.6 TDCi en dat vond ik prima. En ja, dat zijn dezelfde PSA motoren inderdaad. Dus nee, weinig verschil..ben ook niet moeilijk verder..zoek alleen wat factoren bij elkaar welke ik volgens mij alleen vind in een Focus II, Megane vanaf 2010 of Peugeot 308SW ;)
De GT is een uitvoeringspakket, wat ook op de Estate leverbaar is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 16:56

Tomatoman

Fulltime prutser

Bart-Willem schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 22:54:
[...]

Toch valt het me op dat veel (héél veel) nieuwe auto's gewoon dikke baggerstoelen hebben. Zelfs een simpele 850 uit bijvoorbeeld 1993 overtreft het zitcomfort van menig moderne auto's. Sterker nog: dat doen een 740 en 940 zelfs al. :+ Ze zijn alleen wat rumoeriger. :P
Een paar jaar geleden reed ik privé in een S80. Vervolgens kreeg ik als leaseauto een VW Passat. Prima auto, behalve het zitcomfort. Wat een gruwel was dat, van de stoelen in de Passat had ik de eerste week telkens rugpijn.

Na een paar weken later moest ik met de Passat naar de dealer, die mij vroeg wat ik van de auto vond. Ik vertelde hem dat ik de stoelen maar waardeloos vond, waarna hij me vroeg wat ik hiervoor had gereden. Volvo dus. Toen reageerde hij: "o, vandaar". :S Ik begreep er niets van, totdat hij me uitlegde dat veel mensen die eerst in een Volvo hadden gereden klachten hadden over de stoelen van Volkswagen.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het start-stop systeem van onze V70 (MY2012) T4 doet het niet meer, ligt dat aan deze kou? Bij onze tweede auto (VW Polo MY2013) doet die het nl. ook niet en zegt hij dat het niet mogelijk is, opzich lijkt het best logisch dat de motor niet uitgaat door deze kou, aangezien het dan misschien meer benzine kost dan bespaart(?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 10:26:
Het start-stop systeem van onze V70 (MY2012) T4 doet het niet meer, ligt dat aan deze kou? Bij onze tweede auto (VW Polo MY2013) doet die het nl. ook niet en zegt hij dat het niet mogelijk is, opzich lijkt het best logisch dat de motor niet uitgaat door deze kou, aangezien het dan misschien meer benzine kost dan bespaart(?)
Start/stop doet het niet als de accucapaciteit te laag is en/of als de motor te koud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Start-stop werkt geloof ik ook niet onder de 3 graden, en het wordt ook gemonitored door motortemperatuur en wat overige apparatenverlangen (moet de airco aan, moet de kachel aan etc).
Ik vraag me vaak wel af of het zo goed in elkaar steekt, want meestal als je in z'n vrij voor een stoplicht komt te staan, dan stopt de motor heel even en slaat gelijk weer aan. Ik heb dan altijd zoiets: waar was dat nou goed voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

Tomatoman schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 09:28:
[...]

Een paar jaar geleden reed ik privé in een S80. Vervolgens kreeg ik als leaseauto een VW Passat. Prima auto, behalve het zitcomfort. Wat een gruwel was dat, van de stoelen in de Passat had ik de eerste week telkens rugpijn.

Na een paar weken later moest ik met de Passat naar de dealer, die mij vroeg wat ik van de auto vond. Ik vertelde hem dat ik de stoelen maar waardeloos vond, waarna hij me vroeg wat ik hiervoor had gereden. Volvo dus. Toen reageerde hij: "o, vandaar". :S Ik begreep er niets van, totdat hij me uitlegde dat veel mensen die eerst in een Volvo hadden gereden klachten hadden over de stoelen van Volkswagen.
Ook vanuit Ford, krijg je een Polo (en later eens een Golf en een Punto) als auto's mee, blegh, wat een beroerde stoelen.

Stoelen van de Fiesta en de Focus waren goed, die van de V40 nog beter... Ook nodig (2.06 en zwakke rug)....

En dan hebben we nu een nieuw leasebeleid... Audi/VW/Seat/Skoda/Peugeot ;(
Gelukkig mag je ook de contracten laten oprekken conform nieuwe beleid. 5 jaar/200.000km, doet u maar.. Kan de V40 nog eventjes mee oOo

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:49

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

jadjong schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 10:35:
[...]

Start/stop doet het niet als de accucapaciteit te laag is en/of als de motor te koud is.
Of wanneer de buitentemperatuur onder 0°C is of boven 30°C of wanneer de climate control heel hard moet werken (voor ofwel verwarmen ofwel koelen van het interieur).

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Timmert schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 23:41:
[...]

De GT is een uitvoeringspakket, wat ook op de Estate leverbaar is ;)
Oh :+ :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Stampertje schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 11:38:
[...]

Het probleem van de tankdop heb ik bij 2 V50's niet gehad.

Bij dagrijverlichting mag er geen achterlicht branden. Wil je dat je achterlichten ook branden, schakel dimlicht in ;)
Ik zie toch regelmatig auto's rijden met dagrijlicht en achterlicht...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-09 16:36
Mx. Alba schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 15:07:
[...]

Ik zie toch regelmatig auto's rijden met dagrijlicht en achterlicht...
Dat zullen dan voornamelijk Audi's zijn gezien het daar simpel aan te passen in met VagCom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Bij sommige auto's is de dagrijverlichting ook het stadslicht. Bij bijvoorbeeld de Megane gaat bij het selecteren van stadslicht of dimlicht de dagrijverlichting minder fel branden en doet zo dienst als stadslicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

De functie van stadslicht heb ik nooit begrepen. Als je het te donker vindt om iets te zien doe je dimlicht aan en als je beter zichtbaar wilt zijn heb je aan stadslicht ook niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:12

kraats

Ik rol

Stadslicht mag je ook niet als aparte verlichting voeren. Het mag gebruikt worden als parkeerverlichting (buiten de bebouwde kom bij slecht zicht bij parkeren op de rijbaan) of in combinatie met andere verlichting. Heel vroeger (jaren 60) was het wel gebrukelijk om in de stad deze aparte verlichting te voeren.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 14:20

NoFearCreations

3DPrint the world!

Vandaag een zeer goede radio in de volvo gezet. Een Pioneer DEH-8400MP. Dubbel scherm, en zeer veel instel mogelijkheden.

Afbeeldingslocatie: http://www.pioneerelectronics.com/pio/pe/vgn/images/portal/cit_3442/37907DEH-P8400MP_big.jpg

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Wat is er handig aan zo'n layout? :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Als het ene frontje van je radio wordt gejat, heb je altijd het andere frontje nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 15:05

itsalwaysme

Graast voor DB

Exorcist schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 21:29:
[...]

Combinatie van prijs, comfort (kwa luxe), zuinigheid (1.5 DCi is even zuinig als mijn 1.5 DCi die ik reed van 2005 tot 2007) en wegenbelasting. Ik heb nu een 2.0d die redelijk zuinig is, maar het kan minder. Ik heb gereden in een 2011 Megane en ik vond dat prima..het is niet alsof een 2005 S40 het toppunt is van comfort namelijk.

Neig wel veel meer dan Renault, door mijn ervaringen ermee. Stond er wel wat vaak mee stil door versnellingsbakproblemen, maar goed. Echt andere opties heb ik volgens mij niet. Een Focus II heb ik al gehad evenals de Astra H. Blijft er weinig over ;)
Mooie auto die Megane, heb er ook naar gekeken als leasebak. Bij ons op de afdeling heeft bijna iedereen die auto. Dat is ook de reden dat ik hem niet genomen heb, omdat iedereen ook elke 3 maanden bij de garage staat. Echt met allerlei defecten, de mooiste was dat er vertelt werd aan een collega dat hij er harder mee moest rijden, dan was het probleem er niet. Heeft wel weer een voordeel: Elke 3 maanden wordt de auto gewassen.
Ik zeg niet dat Volvo beter is hoor, ben ook al een keer extra naar de garage geweest. En elke merk heeft wat.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 14:20

NoFearCreations

3DPrint the world!

Ik vind radio's met electrische kantelfrontjes erg mooi. Handig is het niet, gaat snel kapot, maar ik vind het gewoon kewl :P En het voordeel is dat deze radio bijzonder goed is, hoog vermogen RCA uitgang, en veel instel mogelijkheden.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
NoFearCreations schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 23:18:
Vandaag een zeer goede radio in de volvo gezet. Een Pioneer DEH-8400MP. Dubbel scherm, en zeer veel instel mogelijkheden.

[afbeelding]
Oldscool jonguh! 8) Nadeel van die zijn wel dat de kabeltjes tussen het uitklapbare en scherm en de radio nog wel een stuk gaan. :P Maar beetje handige tweakert moet dat wel kunnen fixen!

Zelf gisteren ook een beslissing genomen, ik wil richting de zomer als ik minder km's ga maken ondanks de 30 dkm per jaar wat ik dan ga rijden toch terug naar een sportievere benzine. Ik vond de nieuwe Suzuki Swift Sport erg leuk geworden. Dus gisteren mee gereden, binnendoor allemaal kei leuk, alleen op de snelweg een beetje heel erg jammer zeg maar. Flink windgeruis vanaf 120, inhalen in zijn 6 vond ie niet zo grappig, in zijn 5 ging beter, maar goed. Flinke afknapper dus...

Daarna naar Frank Klijn doorgereden, weer eens in een C30 gezeten en toen toch wel de beslissing genomen dat ik langzaamaan ga kijken naar een C30 2.0... Liefste een die bij Klijn of bij Kallen binnen komt (laatste heeft voorkeur aangezien ik daar 3 jaar gewerkt hebt dus qua prijs ook wel een stuk haalbaarder).

Maar een model zoiets deze:
http://www.marktplaats.nl...6db858f31&previousPage=lr
_/-\o_

Als ik het doe, doe ik het gelijk goed. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:15
kraats schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 16:15:
Stadslicht mag je ook niet als aparte verlichting voeren. Het mag gebruikt worden als parkeerverlichting (buiten de bebouwde kom bij slecht zicht bij parkeren op de rijbaan) of in combinatie met andere verlichting. Heel vroeger (jaren 60) was het wel gebrukelijk om in de stad deze aparte verlichting te voeren.
Genoeg figuren die je om 01.00 nog op de snelweg tegenkomt die stadslicht voeren. Maar dan schijn ik altijd even bij met m'n groot licht. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een nieuwe accu in mijn 940 TD geplaatst en nu doet ie 5 minuten knipperen met alarmlichten zodra ik de deur open doe of dicht doe. Lijkt mij een alarmachtig iets (wist geeneens dat ie er 1 had). Gister dacht ik slim te zijn en 5 minuten te wachten nadat ik was ingestapt, maar zodra ik m startte begon ie weer te knipperen. Het zal ongetwijfeld te maken hebben met het feit dat ie een tijdje geen stroom heeft gehad (paar dagen), maar omdat ie het de eerste 3 keer niet deed na de nieuwe accu en nu wel weet ik niet zo goed of het nou alarm is, of dat er iets versleten is... Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

Heb je er nog een afstandsbediening bij voor ontgrendeling? Daarkun je het alarm mee programmeren of uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, gewoon centrale vergrendeling met sleutel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

Heb je toevallig een display-unit als deze bij je A-stijl zitten? Dat zou een alarm betekenen (Volvo guard). Ik zou inderdaad wel verwachten dat dit gedrag met een alarmsysteem te maken heeft.
Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/t/Volvo-Guard-Alarm-Display-Module-740-760-960-/04/!ByJ2Tu!BGk~$(KGrHqIOKjYEwq-mfFkTBMQjSW9B6w~~_12.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee ook niet, niks zichtbaars van een alarm ofzo. Hij doet het ook pas zodra je de deur open doet, als je m van het slot haalt en niet open doet gebeurt er niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 21:36

Klippy

Still Game

Joopieboy schreef op zondag 27 januari 2013 @ 12:17:
[...]

Daarna naar Frank Klijn doorgereden, weer eens in een C30 gezeten en toen toch wel de beslissing genomen dat ik langzaamaan ga kijken naar een C30 2.0... Liefste een die bij Klijn of bij Kallen binnen komt (laatste heeft voorkeur aangezien ik daar 3 jaar gewerkt hebt dus qua prijs ook wel een stuk haalbaarder).

_/-\o_

Als ik het doe, doe ik het gelijk goed. 8)
Geen slechte keuze.
Toevallig heb ik laatst op het punt gestaan om bij Kallen langs te gaan, maar uiteindelijk nog eens goed over geslapen en niet gedaan. Was een week of 2-3 geleden, die witte C30, 2.0 R-Design uit 2011.
Vraagprijs was 16.995 oid, volgens mij rond de 11K kilometers ofzo, is inmiddels verkocht denk ik, want staat niet meer online.
Maar dat was wel een mooie auto en eigenlijk nieuw. Alleen heb ik mijn huidige auto nu te kort om weg te doen, nieuw gekocht dus dan is me de afschrijving wat te hoog, moet eigenlijk nog een jaartje wachten. En ik heb altijd een beetje moeite met die achterbak, volgens mij is die zwaar onhandig en klein...
Maar desondanks is zo'n C30 toch een heel leuke auto nu ze betaalbaar beginnen te worden.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Die was idd zeer snel weg ja, ik weet welke jij bedoeld ja. :) Moet je net geluk mee hebben. Beetje in de gaten houden en alles. Achterbank en achterbak stelt niet veel voor maar goed ja, daar is het een C30 voor. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Een maat van me is van een Mercedes Viano naar een C30 gegaan. Oftewel: van een huge bus met een mega-kofferbak naar een middenklasser, maar hij heeft geen seconde spijt. :P Volgens hem past er meer dan voldoende in de kofferbak en de kans dat 'ie te klein is of vol komt te liggen is volgens hem bijzonder klein. En anders kunnen de achterstoelen plat en heb je instant een berg ruimte. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Tsja ik rijd nu ook een V40, achterbank is wel prettig ja, en in de kofferbak ligt ook vanalles. Maar goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Tja die vriend van me had als opvatting: je zit voor 99,8% van de tijd alleen in de auto. :P Moet ook wel zeggen dat dat klopt, en die paar dingen die in de kofferbak van m'n V70 liggen passen ook makkelijk in een C30. :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

mr_petit schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 11:05:
Start-stop werkt geloof ik ook niet onder de 3 graden, en het wordt ook gemonitored door motortemperatuur en wat overige apparatenverlangen (moet de airco aan, moet de kachel aan etc).
Ik vraag me vaak wel af of het zo goed in elkaar steekt, want meestal als je in z'n vrij voor een stoplicht komt te staan, dan stopt de motor heel even en slaat gelijk weer aan. Ik heb dan altijd zoiets: waar was dat nou goed voor.
In de V40 slaat hij enkel af als het boven de 0 graden is, en inderdaad enkel wanneer de motor al warm genoeg is. Soms slaat hij inderdaad wel af om daarna direct terug te starten, vooral wanneer de motor nog niet helemaal warm is en er veel warmte gevraagd wordt voor de binnenverwarming.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Joopieboy schreef op zondag 27 januari 2013 @ 12:17:
[...]

Zelf gisteren ook een beslissing genomen, ik wil richting de zomer als ik minder km's ga maken ondanks de 30 dkm per jaar wat ik dan ga rijden toch terug naar een sportievere benzine. Ik vond de nieuwe Suzuki Swift Sport erg leuk geworden. ...
en toen toch wel de beslissing genomen dat ik langzaamaan ga kijken naar een C30 2.0...

_/-\o_
Zo'n swift lijkt me ook wel een geinig bakkie (geen id of ze echt zuinig zijn). Maar zon C30, met een beetje sportieve aankleding is wel heel tof ja. Zeker dat model in je voorbeeld, de opvolgers vind ik persoonlijk niet mooi.
De kofferbak(je) lijkt me inderdaad heel erg wennen. Maar als je 'm niet nodig hebt dan heb je 'm niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar

Darkstar

BSOFH

Zo'n C30 heeft inderdaad niet de grootste kofferruimte, maar het is toch vooral de beperkte opening naar de kofferruimte die het wat moeilijk maakt om grotere spullen mee te nemen.

Maar als ik persoonlijk de keuze zou moeten maken tussen een Swift en een C30 zou de keuze snel gemaakt zijn. Een C30 is veel meer "auto" en zal zeker veel meer rijplezier (en betrouwbaarheid!) bieden.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Mwa, ik denk niet dat een Suzuki minder betrouwbaar is als een C30 ;)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar

Darkstar

BSOFH

-tom-562 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 13:38:
Ik kan maar uit één persoonlijke ervaring spreken met een Swift én een C30, dus mijn mening is uiteraard niet representatief. ;) Dat had ik in mijn reactie inderdaad wel moeten vermelden.

Maar toch, persoonlijk zou ik voor de C30 kiezen, al is het maar voor het uiterlijk :+

[ Voor 18% gewijzigd door Darkstar op 28-01-2013 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
DopdeDouwer schreef op maandag 28 januari 2013 @ 12:55:
[...]

Zo'n swift lijkt me ook wel een geinig bakkie (geen id of ze echt zuinig zijn). Maar zon C30, met een beetje sportieve aankleding is wel heel tof ja. Zeker dat model in je voorbeeld, de opvolgers vind ik persoonlijk niet mooi.
De kofferbak(je) lijkt me inderdaad heel erg wennen. Maar als je 'm niet nodig hebt dan heb je 'm niet nodig.
Opzich is zo een Swift wel zuinig, 1 op 16 kan met gemak volgens spritmonitor, maar dan moet je echt als een ouwe sok rijden op de snelweg. In de proefrit die ik heb gemaakt heb ik 1/3 tank opgestookt in een 140km...
Dus tsja. :X Opvolger ben ik ook mooi gaan vinden, uiteindelijk heeft het wel wat. :)
Darkstar schreef op maandag 28 januari 2013 @ 13:37:
Zo'n C30 heeft inderdaad niet de grootste kofferruimte, maar het is toch vooral de beperkte opening naar de kofferruimte die het wat moeilijk maakt om grotere spullen mee te nemen.

Maar als ik persoonlijk de keuze zou moeten maken tussen een Swift en een C30 zou de keuze snel gemaakt zijn. Een C30 is veel meer "auto" en zal zeker veel meer rijplezier (en betrouwbaarheid!) bieden.
Suzuki = Japans, zijn behoorlijk betrouwbaar die dingen. Geen turbo en die rommel die dus blijft wel lopen. Maar zo een C30 is idd veel meer auto, en zeker op de snelweg merk je dat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

-tom-562 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 13:38:
Toch hoor je van Suzuki de laatste jaren wel van stoelen die het spontaan begeven en andere geintjes. :P Liever een electrische storing die verholpen kan worden dan iets simpels als een stoel, dan heb je toch echt op de kwaliteit bezuinigd. :X

Motorisch zal het geen probleem zijn, maar dat geldt voor het gros van de auto's (behalve VW en Audi, die scoren bedroevend slecht, met name Audi). Een S40 en V50 scoort ook als een van de beste wereldwijd qua betrouwbaarheid, en dat was voordat de C30 werd meegenomen (te kort op de markt), maar het is overduidelijk dat een C30 gewoon hetzelfde is als een S40/V50. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
En er zitten de bekende Ford motoren in, de 2 liter is bijvoorbeeld het bekende 2.0 liter duratec blok wat ook in de Fiesta ST 150 ligt. Weliswaar iets minder vermogen (5pk en 5Nm minder) maar wel erg betrouwbaar.
Zijn goeie motoren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Is dat in basis ook niet weer een Mazda (afgeleid) blok?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09 21:13

wouterve

Swinger of States

De C30 is leuk! Hier in de VS wordt 'ie alleen maar als T5 geleverd, omdat Amerikanen raar zijn: ze willen graag snelle auto's zodat ze snel naar een lage snelheid (~ 105km/u) op de snelweg kunnen accelereren :P . Hoe dan ook, maakt niet uit: het rijdt desondanks erg leuk, de Volvodealer hier heeft er nu een ingezet als leenauto, en die had ik laatst een dagje mee. In deze kleur, en met deze velgen—zag er goed uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.cstatic-images.com/supersized/DMI/84420/303065U/01.jpg

(Dit exemplaar staat even verderop: komt uit 2008, heeft ~150k km gelopen, en mag mee voor $10k. Voor mij nog even doorsparen, maar het komt langzaam binnen bereik...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Laatst online: 14-09 21:36

Klippy

Still Game

Bart-Willem schreef op zondag 27 januari 2013 @ 19:33:
Een maat van me is van een Mercedes Viano naar een C30 gegaan. Oftewel: van een huge bus met een mega-kofferbak naar een middenklasser, maar hij heeft geen seconde spijt. :P Volgens hem past er meer dan voldoende in de kofferbak en de kans dat 'ie te klein is of vol komt te liggen is volgens hem bijzonder klein. En anders kunnen de achterstoelen plat en heb je instant een berg ruimte. :P
Ik ben van een C70 naar een nieuwe twingo gegaan en er héél veel op vooruit gegaan qua ruimte achterin, al is dat vooral omdat je in de Twingo met één hand en binnen 2 seconden de stoelen kan dubbelklappen (en daarna nog met meer werk helemaal kan opklappen) en in de C70 niet eens de bank omlaag kon en een verhoogde kofferbak had.
Dus qua ruimte zou een C30 ook wel voldoen, maar het is vooral de toegang die het krap maakt volgens mij. De klep is maar heel klein, alleen die glazen achterkant die omhoog klapt. En dus heb je een kleine opening die ook nog eens heel hoog ligt. Met inladen is dat lastig, voor een boodschappenkrat zal het prima zijn, maar als ik de rolstoel van ma nog zou moeten vervoeren had ik een probleem denk ik.
Verder heeft hij gelijk, zo vaak laad je de auto niet vol, meestel helemaal niet zelfs, maar het is altijd handig.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme

itsalwaysme

Graast voor DB

Zoals iedereen al zei, de achterbak van de C30 is helemaal niet klein. Ik gok ongeveer even groot als die van de (nieuwe) V40. Het is echt de kleine achterklep en de hoge rand die hem niet handig maken.
En het is de 'hoedenplank' die het niet handig maakt. Maar daar ben ik onderhand al weer aan gewend, na 7 maanden.

It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Klippy schreef op maandag 28 januari 2013 @ 21:25:
Ik ben van een C70 naar een nieuwe twingo gegaan en er héél veel op vooruit gegaan qua ruimte achterin, al is dat vooral omdat je in de Twingo met één hand en binnen 2 seconden de stoelen kan dubbelklappen (en daarna nog met meer werk helemaal kan opklappen) en in de C70 niet eens de bank omlaag kon en een verhoogde kofferbak had.
Dus qua ruimte zou een C30 ook wel voldoen, maar het is vooral de toegang die het krap maakt volgens mij. De klep is maar heel klein, alleen die glazen achterkant die omhoog klapt. En dus heb je een kleine opening die ook nog eens heel hoog ligt. Met inladen is dat lastig, voor een boodschappenkrat zal het prima zijn, maar als ik de rolstoel van ma nog zou moeten vervoeren had ik een probleem denk ik.
Verder heeft hij gelijk, zo vaak laad je de auto niet vol, meestel helemaal niet zelfs, maar het is altijd handig.
Een tenorsax past netjes overdwars door de opening. Een baritonsax alleen in de lengte maar sowieso een knappe auto waar je een baritonsax in de breedte in kwijt kunt. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie
  • Laatst online: 12-09 16:21

Cliffie

Trompetslet

Dat lukt in mijn BMW 3 station ook niet nee :P

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
De nieuwe V40 heeft overigens een wel erg klein ruitenwisservloeistofreservoir. Hij is al even aan het miepen over bijvullen, dus gisteren kannetje van 5 liter gepakt, en na nog geen 3 liter is hij alweer vol. Bij mijn vorige auto S40 ging die 5 liter er bijna helemaal in vanaf het moment van de melding. Dus of de melding is erg vroeg, of het reservoir is echt heel klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Vreemd, toen de mijne ging piepen heb ik er bijna meteen 5 liter in gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 16:26
Volgens mij is er iets verkeerd met de sensor. Hier geeft deze al lang aan dat ik deze moet bijvullen. Terwijl ik al minstens 1 liter er sindsdien uit gebruikt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Dat is ook vrij normaal mits je xenonverlichting hebt.

Als je namelijk xenon hebt, wordt er veel meer sproeivloeistof gebruikt omdat telkens wanneer je de ruit sproeit ook de koplampen gesproeid worden. Als er nog maar 1 liter vloeistof in de tank zit, krijg je de vermaning dat je bij moet vullen, en worden de koplampen niet meer gesproeid - de voorruit is immers belangrijker dan de koplampen. Als ik mijn tank meteen bijvul als hij begint te miepen gaat er maar zo'n 4 liter in, klopt ook, want het is een tankje van 5 liter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Mx. Alba schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 13:42:
omdat telkens wanneer je de ruit sproeit ook de koplampen gesproeid worden.
Hij sproeit de koplampen afiak eens in de 5 keer oid, en niet elke keer als je de ruiten sproeit. Verbruik valt dan dus mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

mr_petit schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 13:48:
Hij sproeit de koplampen afiak eens in de 5 keer oid, en niet elke keer als je de ruiten sproeit. Verbruik valt dan dus mee.
Nee, in mijn boekje stond het zo: telkens wanneer de voorruit wordt gesproeid, worden ook de koplampen gesproeid. Tenzij in een korte periode (volgens mij enkele minuten) de voorruit meermaals wordt gesproeid, dan eens per vijf keer.

In de praktijk komt het er bij mij op neer dat bijna altijd wanneer ik mijn voorruit sproei, ook de koplampen worden gesproeid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar

Darkstar

BSOFH

mr_petit schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 13:48:
[...]

In het instructieboekje van de nieuwe V40 staat het inderdaad zo.

Het is trouwens heel simpel om het volume van het sproeivloeistof reservoir te kennen:
Geen koplampsproeiers: 3L
Wel koplampsproeiers: 5L (of was dat 5,5...)

Vandaag ook plots een probleem met de parkeersensoren achteraan op m'n V40. Sinds vanmorgen "ziet" de sensor rechtsachter een object maar er is helemaal niets te zien. Sensor is trouwens ook zuiver, geen ijs / sneeuw / zout te zien.
offtopic:
En nee, er staat niets achter de auto :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
-tom-562 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:44:
Is dat in basis ook niet weer een Mazda (afgeleid) blok?
Volgens mij gebruiken hun ook dit blok, maar is het wel een eigen Ford blok. Maar ik kan mis zijn. :)
wouterve schreef op maandag 28 januari 2013 @ 21:10:
De C30 is leuk! Hier in de VS wordt 'ie alleen maar als T5 geleverd, omdat Amerikanen raar zijn: ze willen graag snelle auto's zodat ze snel naar een lage snelheid (~ 105km/u) op de snelweg kunnen accelereren :P . Hoe dan ook, maakt niet uit: het rijdt desondanks erg leuk, de Volvodealer hier heeft er nu een ingezet als leenauto, en die had ik laatst een dagje mee. In deze kleur, en met deze velgen—zag er goed uit:

[afbeelding]

(Dit exemplaar staat even verderop: komt uit 2008, heeft ~150k km gelopen, en mag mee voor $10k. Voor mij nog even doorsparen, maar het komt langzaam binnen bereik...)
Dat zijn leuke auto's ja, zeker met een T5 een heel erg fijne combinatie! Alleen met het hogere brandstofverbruik en alles zou dat niet mijn keuze zijn, hoewel het een van mijn favoriete blokken is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Met een 5-cilinder kan je net zo zuinig rijden als een 4-cilinder, alleen als je het gaspedaal (flink) intrapt gaat 'ie meer drinken. :P Rij je veel snelweg, dan zou zo'n 5-cilinder zelfs zuiniger kunnen zijn (minder toeren etc). :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Joopieboy schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 17:30:
Volgens mij gebruiken hun ook dit blok, maar is het wel een eigen Ford blok. Maar ik kan mis zijn. :)
Het blok ben ik niet zeker, maar het onderstel (in ieder geval van mijn S40) is een samenwerking van Ford, Volvo en Mazda, uit de tijd dat Ford in elk geval Volvo gekocht had.
Ik weet wel dat inderdaad het blok ook hetzelfde is voor Ford en Volvo, ik krijg meermaals de opmerking van echte Volvo fans dat ik met een Ford rijd.

Maar als ik me niet vergis komen ook de Peugot motoren uit dezelde fabriek als de Ford motoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
De diesel zijn van Peugeot (PGA groep officieel), de benzine motoren zijn van Ford. Onderstel is die van een Focus, veel knoppen edg komen ook overeen met die uit de Focus, dus dat is wel apart.

Maar goed mijn V40 is ook in samenwerking met Mitsubishi gemaakt, enige verschil is de kwaliteit. Het metaal van de Volvo is een slag dikker als die van de Charmisma. Dat viel vooral op toen de airbags geïntroduceerd werden in de a-stijl. Bij de Mitsu vervormde het dak door die airbag waardoor die verstevugd moest worden, de Volvo had nergens last van. En de dieselmotoren komen van Renault af, de eerdere benzine motoren ook. Latere motoren weet ik dan weer niet.

Achja het is allemaal wat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

De 2-liters in de S40 en V40 zijn weer van Volvo zelf: het is gewoon het 850-blok minus 1 cilinder (beter gezegd: het 960-blok minus 2 cilinders). :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Haha ja dat is een bekende evolutie ja. :+

Wat jij trouwens zegt met die T5 klopt wel idd, alleen ik ben bang dat ik vooral veel 'lol' maakt met die auto. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Dat leer je wel af als je vaker bij de pomp staat. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dat denk ik ook wel ja, maar goed... T5 is trouwens ook veel lastiger te vinden, 2 liter zie je stukken meer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Joopieboy schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 17:30:
[...]

[...]

Dat zijn leuke auto's ja, zeker met een T5 een heel erg fijne combinatie! Alleen met het hogere brandstofverbruik en alles zou dat niet mijn keuze zijn, hoewel het een van mijn favoriete blokken is...
Wat ik zo lees op internet is dat een Duratec een Mazda type L motor is, wat ook in de Mazda 6 zit.
Nouja, het zal om het even zijn, de Japanse invloeden zullen iig groot zijn, dus motorisch zit dat wel goed :+

Van de oudere S/V40 zijn alleen de 1.8 blokken van Mitsubishi, dat zijn die GDI blokken.
Het is gewoon 1 grote automotive orgie :o

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Niet elke 1.8 in de S40/V40 is van Mitsubishi, alleen de GDI's. De andere 1.8 is een gedowngrade 2-liter van Volvo. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-02-2013
itsalwaysme schreef op maandag 28 januari 2013 @ 21:37:
Zoals iedereen al zei, de achterbak van de C30 is helemaal niet klein. Ik gok ongeveer even groot als die van de (nieuwe) V40. Het is echt de kleine achterklep en de hoge rand die hem niet handig maken.
En het is de 'hoedenplank' die het niet handig maakt. Maar daar ben ik onderhand al weer aan gewend, na 7 maanden.
ho ho ho... :+

Ik heb 4 jaar in een C30 gereden, nu 3 maanden een V40

De kofferbak is echt wel een groot verschil. de C30 staat gewoon vol met 3 boodschappen tassen. in de V40 kan ik 2 kratten naast de 3 tassen zetten.

Ook het flapje(c.q. hoedenplank) van de C30 is heel onhandig, je raakt er aan gewend, en je kan er mee leven maar het blijft een flut oplossing.

Qua ruimte had ik nooit last van de C30, maar de V40 is wel stukken beter qua kofferbakruimte0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

In plaats van dat slappe flapje heb je ook een normale hoedenplank en die werkt 1000x beter. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenJ
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-05 14:03
Mx. Alba schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 09:04:
[...]
Een tenorsax past netjes overdwars door de opening. Een baritonsax alleen in de lengte maar sowieso een knappe auto waar je een baritonsax in de breedte in kwijt kunt. :D
Het zal je verbazen maar in de oude Fiat Panda ('95) past die baritonsax in de breedte precies. Al moest ik 'm er wel iets schuin in laten zakken. In de Volvo 340 gaat het wel een stuk makkelijker. En nu hoef ik 'm niet meer mee te slepen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Bart-Willem schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 22:03:
In plaats van dat slappe flapje heb je ook een normale hoedenplank en die werkt 1000x beter. :P
Maar dan kan je weer niet makkelijk even je bagageruimte vergroten door de achterstoelen neer te klappen.

Over het algemeen heb ik dat flapje "opgevouwen", dus met de voorkant normaal opgehangen, de stang van de achterkant klem in de inkepingen aan de onderkant aan de voorkant (waar de haakjes van de voorkant zitten), en de haakjes van de achterkant vast aan de stang van de voorkant. Je kan hem dan simpel in één beweging neerklappen (door de stang van de voorkant boven los te halen en het opgevouwen scherm gewoon neer te leggen) of in twee bewegingen dicht maken (door eerst de stang van de achterkant op zijn plek terug te doen en dan de haakjes vast te maken. Beetje duidelijk zo? :D Ik zal er wel eens foto'tjes van maken.

Wat me vanmorgen trouwens is overkomen... Ik sta om 7:50 voor de dealer (vandaag eerste onderhoud) maar ze zijn nog niet open dus ik ga weer in de auto zitten. Contactslot op I om nog even naar de radio te luisteren - alleen zachte ruis met een constante pieptoon. Op USB gezet, zelfde ruis en pieptoon. Contactslot uit, ruis en piep blijven. Sleutel eruit (dan hoort de radio uit te gaan), ruis en piep blijven! Na een halve minuut gaat het pas weg - en een halve minuut later komen spontaan de ruis en piep weer terug terwijl ik de sleutel nog in mijn hand heb. Na een minuut of twee gaat het weer weg. Sleutel erin, contact op I - daar zijn ruis en piep weer. Radio uit, ruis en piep blijven. Contact uit, ruis en piep blijven nog een halve minuut en verdwijnen dan, om een minuut later weer terug te komen en een minuut of twee later weer weg te gaan. WTF? Meteen maar gemeld, gaan ze dus ook naar kijken bij het onderhoud...

Grappig: ik heb een V50 meegekregen, ook met een XFG-kenteken dus vrijwel net zo oud als mijn C30 (XJZ), en toevallig ook met 20.450 km op de teller. :D Is alleen een 2.0 (benzine), wel Luxury Line (met automatisch dagrijlicht, cruise control, regensensor, leren bekleding) maar geen R-Design of dakraam. Lekker vlot, die 2.0, maar wel een stuk meer kabaal dan mijn D2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme

itsalwaysme

Graast voor DB

Schnor schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 21:52:
[...]

ho ho ho... :+

Ik heb 4 jaar in een C30 gereden, nu 3 maanden een V40

De kofferbak is echt wel een groot verschil. de C30 staat gewoon vol met 3 boodschappen tassen. in de V40 kan ik 2 kratten naast de 3 tassen zetten.

Ook het flapje(c.q. hoedenplank) van de C30 is heel onhandig, je raakt er aan gewend, en je kan er mee leven maar het blijft een flut oplossing.

Qua ruimte had ik nooit last van de C30, maar de V40 is wel stukken beter qua kofferbakruimte0.
Ik heb het ook op het oog gezien, maar geloof het graag ;). Overigens ik kan wel meer dan 3 boodschappen tassen kwijt achterin, zonder mijn stoelen weg te klappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Mx. Alba schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 09:36:
[...]

Grappig: ik heb een V50 meegekregen, ook met een XFG-kenteken dus vrijwel net zo oud als mijn C30 (XJZ), en toevallig ook met 20.450 km op de teller. :D Is alleen een 2.0 (benzine), wel Luxury Line (met automatisch dagrijlicht, cruise control, regensensor, leren bekleding) maar geen R-Design of dakraam. Lekker vlot, die 2.0, maar wel een stuk meer kabaal dan mijn D2...
Sowieso zit er een enorm verschil tussen een stationwagon en een sedan (of in jouw geval: hatchback). Bij een 740, 940 en 850 is het verschil al groot, maar bij een S60 en V70 is het verschil nóg groter lijkt wel. :X M'n broer heeft een S60 in exact dezelfde uitvoering als m'n V70, dus we hebben mooi vergelijkingsmateriaal. :+ Maar het is nooit zo erg als bij een 240: een sedan is best stil van binnen, maar de stationwagon (245) is echt een verschrikkelijke klankkast. :X Idem bij een 142/144 vergeleken met een 145 trouwens. Terwijl ik dit tik vraag ik me af wat erger is: een 240 sedan vs estate, of een Amazon sedan vs combi. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Jammer eigenlijk dat er maar weinig C30 2.0D R-Design occasions zijn. Heb 1x in zo'n wagen gereden en dat ging als de brandweer tevens is het hebben van een 6-bak wel erg prettig.
Ik vraag me dit af, stel je koopt een 1.6D het gemiddelde verbuik volgens de site spritmonitor is:
5,61 l/100km van 34 gebruikers

En het gemiddelde verbruik van een 2.0D is:
6,26 l/100km van 28 gebruikers

Wat gebeurt er wat betreft gebruik als je de 1.6D laat chippen naar +-135pk, wat net zo veel is als een standaard 2.0D. Enigste verschil is dan dat de 1.6D een 5-bak heeft en de 2.0D een 6-bak heeft.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Je zou kunnen kijken naar het verbruik van de C30 D2, dat is een 115PK 1.6D met 6-bak en start-stop-systeem...

Ik vermoed dat chippen niet veel doet met je verbruik tenzij je de extra vermogensruimte zeer vaak benut. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Uit welk jaar is die C30? In mijn S40 2.0d haal ik gemiddeld zo'n 5,4 tot 5,6l/100 (boordcomputer, dat wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Exorcist schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 12:53:
Uit welk jaar is die C30? In mijn S40 2.0d haal ik gemiddeld zo'n 5,4 tot 5,6l/100 (boordcomputer, dat wel).
Ik zat te kijken naar een C30 tussen het bouwjaar 2006 en 2009.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme

itsalwaysme

Graast voor DB

Dutch3men schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 12:39:
Jammer eigenlijk dat er maar weinig C30 2.0D R-Design occasions zijn. Heb 1x in zo'n wagen gereden en dat ging als de brandweer tevens is het hebben van een 6-bak wel erg prettig.
Ik vraag me dit af, stel je koopt een 1.6D het gemiddelde verbuik volgens de site spritmonitor is:
5,61 l/100km van 34 gebruikers

En het gemiddelde verbruik van een 2.0D is:
6,26 l/100km van 28 gebruikers

Wat gebeurt er wat betreft gebruik als je de 1.6D laat chippen naar +-135pk, wat net zo veel is als een standaard 2.0D. Enigste verschil is dan dat de 1.6D een 5-bak heeft en de 2.0D een 6-bak heeft.

Iemand een idee?
Ik heb een D2 van een half jaar geleden, en ik rij ongeveer 5.0 l/100km.
Ik weet het dat is buiten je zoekgebied, maar ter vergelijking.

Pagina: 1 ... 13 ... 92 Laatste

Dit topic is gesloten.