Het grote Volvo topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 92 Laatste
Acties:
  • 470.468 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
itsalwaysme schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 14:47:
[...]

Ik heb een D2 van een half jaar geleden, en ik rij ongeveer 5.0 l/100km.
Ik weet het dat is buiten je zoekgebied, maar ter vergelijking.
De D2 is helaas nog te nieuw waardoor die buiten mijn budget zal vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:23

Tomatoman

Fulltime prutser

Dutch3men schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 14:55:
[...]

Dutch3men schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 14:55:
[...]

Het heeft geen zin om je blind te staren op de verbruikscijfers van een auto als de (tweedehands) aanschafwaarde van de auto een veel grotere invloed heeft. Stel dat je wensauto op papier een verbruik heeft van 5,0 l/100km en het alternatief 6,0 l/100km verbruikt. Als je 20.000 km per jaar gebruikt, gaat het dan om een verschil van 200 liter brandstof op jaarbasis. Dat komt overeen met ongeveer 350 euro: het onzuinigere alternatief is dus 350 euro per jaar duurder in gebruik dan de zuinige wensauto.

Stel vervolgens dat het prijsverschil tussen beide auto’s 1500 euro is (de zuinigere auto is wat duurder in aanschaf). Pas als je van plan bent minstens 5 jaar in de auto te blijven rijden is de zuinigere auto onderaan de streep goedkoper. Als je hem korter gebruikt, weegt de brandstofbesparing niet op tegen de hogere aanschafprijs.

Het is maar een fictief rekenvoorbeeld, maar het maakt wel duidelijk dat lage verbruikscijfers niet zaligmakend zijn. Meestal zet het bij een tweedehands auto meer zoden aan de dijk om te zoeken naar de auto met de laagste aanschafwaarde.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

M'n auto heeft volgens mij door dat ik hem wil inruilen..liep net naar het ding toe, haal 'm met de AB van het slot en hij begint te toeteren en met de alarmlichten te knipperen. En nee, de alarmknop op de AB had ik niet (per ongeluk) ingedrukt. Volgens mij gewoon een protest :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:34

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Als je nickname enige indicatie is denk ik dat je auto bezeten is! :+

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

:+, is hij wel wat traag van begrip na 2.5 jaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:36

NoFearCreations

3DPrint the world!

Vandaag de 854 maar is goed gewassen, al het zou van de afgelopen weken eraf gespoeld. Zie wel dat hij een keer een goede polijstbeurt kan gebruiken, zodra het weer boven de 15c wordt maar is aan beginnen.

En ben nog steeds erg blij met me radio. :D

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Tomatoman schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 15:12:
[...]

[...]

Het heeft geen zin om je blind te staren op de verbruikscijfers van een auto als de (tweedehands) aanschafwaarde van de auto een veel grotere invloed heeft. Stel dat je wensauto op papier een verbruik heeft van 5,0 l/100km en het alternatief 6,0 l/100km verbruikt. Als je 20.000 km per jaar gebruikt, gaat het dan om een verschil van 200 liter brandstof op jaarbasis. Dat komt overeen met ongeveer 350 euro: het onzuinigere alternatief is dus 350 euro per jaar duurder in gebruik dan de zuinige wensauto.

Stel vervolgens dat het prijsverschil tussen beide auto’s 1500 euro is (de zuinigere auto is wat duurder in aanschaf). Pas als je van plan bent minstens 5 jaar in de auto te blijven rijden is de zuinigere auto onderaan de streep goedkoper. Als je hem korter gebruikt, weegt de brandstofbesparing niet op tegen de hogere aanschafprijs.

Het is maar een fictief rekenvoorbeeld, maar het maakt wel duidelijk dat lage verbruikscijfers niet zaligmakend zijn. Meestal zet het bij een tweedehands auto meer zoden aan de dijk om te zoeken naar de auto met de laagste aanschafwaarde.
Volledig mee eens... Mensen verkijken zich hier al snel op. Persoonlijk zou ik dan liever een iets dikkere kopen. Privé hebben wij een Hyundai I30 CW 2.0 (ja, kom maar kom maar kom maar :9), we hadden de keuze uit een 1.6 (of zelfs 1.4) of deze zeldzamere 2.0. Waren eigenlijk even duur, maar de 2.0 was onzuiniger, dus kwam de dealer er niet vanaf. Pas na 3 jaar rijden wordt hij ook echt iets duurder voor ons. Achteraf blijkt dat als je er een beetje op let, je zelfs zuiniger aan kunt doen omdat het beestje gewoon minder hard hoeft te werken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Nou, ik heb dus mijn C30 opgehaald vanavond. Tankdopprobleem opgelost, radio deed het spontaan weer (ze weten niet wat het probleem was), afneembare trekhaak eronder gemonteerd, helemaal binnen en buiten schoon gemaakt... O ja, en een kleine beurt natuurlijk :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Tomatoman schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 15:12:
[...]

[...]

Ik wil me ook niet helemaal blind staren wat betreft het verbruik etc, auto rijden kost geld zo simpel is het.
Maar mijn probleem/debacle is een beetje dat ik heel graag een 2.0D zou willen hebben als blok en de nodige extra's alleen dat dez config die ik zou eigenlijk nergens te vinden is. Maar ga ik kijken bij een 1.6D zie ik deze wel, dus dan zou ik mogelijk een 1.6D kunnen en deze laten chippen om toch de performance van een 2.0D te krijgen.

Als ik een 1.6D pak met mijn eisen en vergelijk met een 2.0D met vrijwel hetzelfde pakket is de 1.6D pak en beet €6000 goedkoper.

[ Voor 3% gewijzigd door FabiandJ op 30-01-2013 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-10 22:38

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Ik begin in maart bij een nieuwe werkgever, dus mag ik weer een leasehok uitzoeken. Ik rij momenteel een Civic Hybrid uit 2010. Fijne auto, en heb hem wel leuk kunnen aankleden met dubbeldin navi, audio, sportsetje en LM velgen, maar hij is een beetje beperkt qua bagageruimte, en de uitstraling is ook maar anoniem:

Afbeeldingslocatie: http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/98341.jpg

Ik heb 1.5 week geleden een testrit in een V40 D2 Summum, en dat reed heerlijk. Dat die 1.6 diesel de straatstenen niet uit de grond trekt boeit me niet zo. Ik had al helemaal voor ogen wat het moest gaan worden: V40 D2 R-Design in Inscription Blue Metallic met introline en panoramisch dak... bloedmooi!

Afbeeldingslocatie: http://www.automania.be/files/Image/Volvo/V40%20/ANNEE%20MODELE%202013/V40%20R%20DESIGN/BIS-45514_1_5.jpg
Maar tijdens de proefrit bij Serva Volvo in Amersfoort kwam ik erachter dat de 'high performance 7" multimedia' wel heel erg dramatisch slecht in bediening is. Ik zag dit ook terug in reviews van de auto. Nu kan dat systeem wel mooi voice controlled zijn, maar het invoeren van een adres zul je vaak toch met de knoppen moeten doen...en dit was echt tergend traag :(

Check deze review op 3:30:

Aangezien ik 40K per jaar in die auto zit, en ik nogal picky ben, was dat voor mij wel doorslaggevend... hoe fijn de auto ook reed en zat.

Het zal wel vloeken in de kerk zijn in dit topic, maar ik heb uiteindelijk voor een volledige aangeklede fransoos gekozen in dezelfde stijl:
Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y243/safrane/_DSC3579.jpg

De deal van Renault is gewoon unbeatable in de lease: ik heb er alle opties op zitten die Renault levert, en nog steeds is hij netto bijna 40 euro p/mnd goedkoper dan de Volvo, terwijl hij ook nog eens een shitload meer bagageruimte heeft. Maar goed, het is 'maar' een Renault, en zeker Megane's zijn niet echt nekkendraaiers, terwijl dat met een V40 wel anders is. 8)

[ Voor 4% gewijzigd door DynaMikeY op 31-01-2013 00:17 ]

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
DynaMikeY schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 00:07:
Maar tijdens de proefrit bij Serva Volvo in Amersfoort kwam ik erachter dat de 'high performance 7" multimedia' wel heel erg dramatisch slecht in bediening is. Ik zag dit ook terug in reviews van de auto. Nu kan dat systeem wel mooi voice controlled zijn, maar het invoeren van een adres zul je vaak toch met de knoppen moeten doen...en dit was echt tergend traag :(
Tja, het systeem is traag, maar spraakgestuurd gaat goed en snel. Dus je loopt imho nu een beetje te zeuren. En natuurlijk is een Megane een stuk goedkoper, maar het is ook totaal niet te vergelijken. De V40 is een dikke wagen met een hoge standaard aan afwerking en comfort, dat ligt bij een Megane toch anders (kijkend naar de collega's die gekozen hebben voor de lage bijtelling: "mmm, rijd toch wel erg strak die V40, zit toch wel erg goed die V40").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:38
Ik vind het Sensus systeem ook wat traag, het is het enige wat mij een beetje irriteerd aan de auto.
Toch moet ik zeggen dat het allemaal wel werkt. Het bladeren door muziek van USB-stick gaat prima en dat gaat wel redelijk snel.
Als je bijvoorbeeld een iPhone via Bluetooth aansluit kun je gewoon de muziek vanaf de iPhone bedienen, gaat erg goed.
Wat voornamelijk traag is is de reactie na het drukken van een knop, dat duurt steeds even.
Voice control werkt erg goed, beste wat ik tot nu toe gebruikt heb.
Mijn zwager heeft een A5, bediening gaat sneller, geluid is wat beter, maar het scherm is minder mooi.

Ja, Sensus is traag, maar niet zo traag dat het niet meer te gebruiken is. Irritatie-level is natuurlijk persoonlijk. Bij mij zit het er net tegenaan.

Veel collega's hebben een Megane vanwege de bijtelling. Het is echt een heel andere auto. De afwerking in de Volvo is echt een flink stuk beter.

[ Voor 8% gewijzigd door rinkel op 31-01-2013 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Nog wat beloofde foto'tjes...

Het kontje met afdekkapje voor de afneembare trekhaak:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dN8wySd1NNyiaXpsr17tuoUp/full.jpg

Dat kapje is zwart maar dat geeft wel een interessant accent aan het kontje. Ter vergelijking, dit was 'm standaard, zonder afneembare trekhaak:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7SwRcAgF9oACW8JOgunXO5nh/full.jpg

De afneembare trekhaak zelf kan mooi onder de vloerplank van de baggageruimte worden weggestopt in een opbergvakje naast het reservewiel.

En dan nog de magie met de baggageafdekking...

Standaard heb ik hem zo driedubbelgevouwen:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xvNVBdBGEGVO5prrmJP0Kior/full.jpg

Je kan dan in één simpele beweging naar deze stand:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kWcISfRmsNFCxK7srVtWe0aE/full.jpg

Je kan dan de achterstoelen plat gooien en je hebt de maximale baggageruimte beschikbaar.

Of vanuit de beginpositie naar deze:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fmj40ykeVjhsjlMHMKQVF65P/full.jpg

En van daaruit is het weer één handeling om de flap helemaal te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:02

Reinier

\o/

Blijft een erg leuke auto, die C30 van je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Mx. Alba schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 10:05:
Nog wat beloofde foto'tjes...

Het kontje met afdekkapje voor de afneembare trekhaak:

[afbeelding]

Dat kapje is zwart maar dat geeft wel een interessant accent aan het kontje. Ter vergelijking, dit was 'm standaard, zonder afneembare trekhaak:
Met dat kapje vind ik hem ook mooier :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

rinkel schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 10:04:
Ik vind het Sensus systeem ook wat traag, het is het enige wat mij een beetje irriteerd aan de auto.
Toch moet ik zeggen dat het allemaal wel werkt. Het bladeren door muziek van USB-stick gaat prima en dat gaat wel redelijk snel.
Als je bijvoorbeeld een iPhone via Bluetooth aansluit kun je gewoon de muziek vanaf de iPhone bedienen, gaat erg goed.
Wat voornamelijk traag is is de reactie na het drukken van een knop, dat duurt steeds even.
Voice control werkt erg goed, beste wat ik tot nu toe gebruikt heb.
Mijn zwager heeft een A5, bediening gaat sneller, geluid is wat beter, maar het scherm is minder mooi.

Ja, Sensus is traag, maar niet zo traag dat het niet meer te gebruiken is. Irritatie-level is natuurlijk persoonlijk. Bij mij zit het er net tegenaan.

Veel collega's hebben een Megane vanwege de bijtelling. Het is echt een heel andere auto. De afwerking in de Volvo is echt een flink stuk beter.
Ik zou eerst kijken naar de rijkwaliteiten, stoelen etc voordat ik op de satnav bediening zou gaan letten. In het ergste geval kan je altijd nog een losse TomTom gebruiken. Maar als de auto niet lekker zit/rijd dan zit je er toch de lease periode aan vast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Tja... men kan het wel afdoen als 'gezeur', maar iedereen heeft natuurlijk zijn eigen criteria waar een auto aan moet voldoen; voor mij was de slechte ergonomie van de satnav een duidelijke showstopper.

Ja, de Volvo (en ook de Lexus CT200h waar ik in proefgereden heb) had een 'luxer' gevoel qua afwerking dan de Renault. Ondanks dat ik de Megane ook een mooie auto vind, is het design van de Volvo veel mooier... ik had daar best 40 euro extra per maand voor over. Als die multimedia maar wat beter functioneerde... :(

Ik ben altijd wel Volvofan geweest (heb een tijdje op de IT afdeling van het NL hoofdkantoor in Beesd gewerkt, dan komt dat vanzelf), ik hoop dat ze de met de C30 ingeslagen richting in blijven gaan: mooie, opvallende auto's, gericht op een wat jonger publiek dan de traditionele Volvo koper! Dan ga ik over 4 jaar zeker weer een testrit maken in een zweed :)

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Laatst online: 08:22

Dentheman

Zie signature

Ik ben er _eindelijk_ achter wat het schurende geluid is bij volledige stuuruitslag naar links in mijn '01 S60, ik vermoedde versleten stuuruitslag-stoppers, of iets in de ophanging. Ik heb al 2 á 3 keer m'n band eraf gehad en zag eigenlijk maar zeer lichte slijtplekken aan de binnenkant van m'n wielkuipen, en geen slijtageplekken op de band, terwijl het geluid zeer doordringend was.

Na het heel lang niet gehoord te hebben (alleen hoorbaar bij hoge snelheid icm. grote stuuruitslag) hoorde ik het gisteren ook terwijl ik nu op 195-65-15 sta ivm. winterbanden, die kunnen simpelweg niet aanlopen, want 15 inch en relatief smal (normaal ligt er 225 breed en 17 inch onder). Opeens viel het kwartje en het moest van de stuurbekrachtigingspomp afkomen, na het controleren van het stuurbekrachtigingsvloeistof-peil werd mijn vermoeden bevestigd: te weinig olie. En nu kon ik het probleem ook snel op internet terugvinden en mijn idee lijkt te kloppen, straks maar even olie halen en rondjes draaien ;)

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Net even een zinloze zoekactie op marktplaats en ik kom daar "mijn" oude V50 tegen:

http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

Was een zeer complete uitvoering... Misschien toch de privé auto maar eens opofferen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Dentheman schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 12:02:
Ik ben er _eindelijk_ achter wat het schurende geluid is bij volledige stuuruitslag naar links in mijn '01 S60, ik vermoedde versleten stuuruitslag-stoppers, of iets in de ophanging. Ik heb al 2 á 3 keer m'n band eraf gehad en zag eigenlijk maar zeer lichte slijtplekken aan de binnenkant van m'n wielkuipen, en geen slijtageplekken op de band, terwijl het geluid zeer doordringend was.

Na het heel lang niet gehoord te hebben (alleen hoorbaar bij hoge snelheid icm. grote stuuruitslag) hoorde ik het gisteren ook terwijl ik nu op 195-65-15 sta ivm. winterbanden, die kunnen simpelweg niet aanlopen, want 15 inch en relatief smal (normaal ligt er 225 breed en 17 inch onder). Opeens viel het kwartje en het moest van de stuurbekrachtigingspomp afkomen, na het controleren van het stuurbekrachtigingsvloeistof-peil werd mijn vermoeden bevestigd: te weinig olie. En nu kon ik het probleem ook snel op internet terugvinden en mijn idee lijkt te kloppen, straks maar even olie halen en rondjes draaien ;)
Volgens mij heb ik hetzelfde in mijn '02 S60... let wel op dat er verschillende versie's van die dingen zijn afhankelijk van het motorblok (D5 is breder dan benzine blok geloof ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DynaMikeY schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 11:47:
Tja... men kan het wel afdoen als 'gezeur', maar iedereen heeft natuurlijk zijn eigen criteria waar een auto aan moet voldoen; voor mij was de slechte ergonomie van de satnav een duidelijke showstopper.

Ja, de Volvo (en ook de Lexus CT200h waar ik in proefgereden heb) had een 'luxer' gevoel qua afwerking dan de Renault. Ondanks dat ik de Megane ook een mooie auto vind, is het design van de Volvo veel mooier... ik had daar best 40 euro extra per maand voor over. Als die multimedia maar wat beter functioneerde... :(

Ik ben altijd wel Volvofan geweest (heb een tijdje op de IT afdeling van het NL hoofdkantoor in Beesd gewerkt, dan komt dat vanzelf), ik hoop dat ze de met de C30 ingeslagen richting in blijven gaan: mooie, opvallende auto's, gericht op een wat jonger publiek dan de traditionele Volvo koper! Dan ga ik over 4 jaar zeker weer een testrit maken in een zweed :)
Het is geen gezeur, het gaat om een hoop geld dus wil je daar een goed besluit over maken.
Mijn punt is slechts dat de sat-nav voor mij lager op de prioriteitenlijst staat dan het rijcomfort etc. Maar als de Renault daar ook goed scoort is dat misschien voor jou wel de betere keuze als de sat-nav van de volvo je erg irriteerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY

DynaMikeY

1976 Kever 1300

ToolkiT schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 12:36:
[...]

Het is geen gezeur, het gaat om een hoop geld dus wil je daar een goed besluit over maken.
Mijn punt is slechts dat de sat-nav voor mij lager op de prioriteitenlijst staat dan het rijcomfort etc. Maar als de Renault daar ook goed scoort is dat misschien voor jou wel de betere keuze als de sat-nav van de volvo je erg irriteerd..
Nee, het ging ook niet om jouw reactie, maar om de reactie van FredKroket :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

fredkroket schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 12:04:
Net even een zinloze zoekactie op marktplaats en ik kom daar "mijn" oude V50 tegen:

http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

Was een zeer complete uitvoering... Misschien toch de privé auto maar eens opofferen :).
Interessante garagenaam - na de bangafeestjes nu ook de bangarage :+. Waar ik me bij verreweg de meeste autoadvertenties aan erger is dat de optielijst vaak erg lang is, maar dat een groot deel van die zogenaamde opties in werkelijkheid standaarduitrusting is. In bovenstaande advertentie heb ik even snel doorgestreept wat standaarduitrusting is (ongetwijfeld niet 100% correct):
• Achterbank neerklapbaar
• Achterbank neerklapbaar (ongelijke delen)
• Afdekscherm bagageruimte
• Airbags voor
• Anti blokkeer systeem
• Audiobediening op het stuur
• Automatisch dimmende binnenspiegel
• Automatische Stabiliteits Controle
• Boordcomputer
• Buitenspiegels in carrosseriekleur
• Buitentemperatuurmeter
• Bumpers in carrosseriekleur
• Centrale deurvergrendeling afstandbediend
• Climate control
• Cruise Control
• Elektrisch bedienbare ramen voor en achter
• Getint glas
• Gordijnairbags achter
• Gordijnairbags voor
• Hoofdsteunen achter
• In hoogte verstelbaar stuur
• Koplampsproeiers
• Lederen stuurwiel
• Lichtmetalen velgen
• Lichtmetalen velgen (17)
• Meesturende koplampen
• Middenarmsteun achter
• Middenarmsteun voor
• Mistlampen voor
• Navigatiesysteem
• Parkeersensoren
• Radio/CD speler
• Regensensor
• Spoiler achter
• Stoelen in hoogte verstelbaar
• Stoelverwarming voor
• Stuurbekrachtiging
• Sunroof
• Toerenteller
• Traction control
• Warmtewerend glas
• Xenon verlichting
• Zij-airbags voor
Het is dan wel een mooie auto, maar op deze manier zit zelfs de kaalste auto nog vol met opties. ABS als optie, alsof dat niet al 10+ jaar wettelijk verplicht is 8)7. Ik vind dit eigenlijk pure nepperij :-(

Een goede oplossing zou zijn om de standaarduitrusting op te sommen en vervolgens de aanwezige opties. Dan kun je als verkoper nog steeds kwijt dat een auto behoorlijk is aangekleed, maar wordt voor geïnteresseerden het vergelijken van advertenties een stuk gemakkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Bumpers in carrosseriekleur
Elektrisch bedienbare ramen voor en achter
Zijn anders geen standaard dingen bij een aantal merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Tomatoman schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 14:27:
Interessante garagenaam - na de bangafeestjes nu ook de bangarage :+. Waar ik me bij verreweg de meeste autoadvertenties aan erger is dat de optielijst vaak erg lang is, maar dat een groot deel van die zogenaamde opties in werkelijkheid standaarduitrusting is. In bovenstaande advertentie heb ik even snel doorgestreept wat standaarduitrusting is (ongetwijfeld niet 100% correct):
Tja, op zo'n site krijg je gewoon een hele lijst opties te zien waarin je kunt aanvinken wat er allemaal in, op of aan die auto zit. Het gaat er vooral om dat mensen op bepaalde criteria kunnen zoeken, bijvoorbeeld, ik wil een auto met trekhaak, met airco, met radiobediening aan het stuur, met parkeersensoren en met ABS. Het maakt dan niet uit of het standaard, optie of accessoire is, als het er maar op zit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Dutch3men schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 14:34:
Bumpers in carrosseriekleur
Elektrisch bedienbare ramen voor en achter
Zijn anders geen standaard dingen bij een aantal merken.
En daarom is het handig om ook een (aparte) lijst met standaarduitrusting te vermelden. Wat bij het ene merk/model standaard is, is bij het andere een optie.
Mx. Alba schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 14:40:
[...]
Tja, op zo'n site krijg je gewoon een hele lijst opties te zien waarin je kunt aanvinken wat er allemaal in, op of aan die auto zit. Het gaat er vooral om dat mensen op bepaalde criteria kunnen zoeken, bijvoorbeeld, ik wil een auto met trekhaak, met airco, met radiobediening aan het stuur, met parkeersensoren en met ABS. Het maakt dan niet uit of het standaard, optie of accessoire is, als het er maar op zit. :)
Die redenatie snap ik, maar overzichtelijker wordt het er niet door. Ik was laatst op zoek naar een auto die seriematig al rijk is uitgerust, maar ook een flink aantal opties had, waarvan ik er een aantal beslist wilde hebben. Dat waren opties die je niet in de standaard aanvinklijstjes aantreft. Ik kan je vertellen dat het een aardig doolhof was, mede doordat de toch al lange optielijsten in de advertenties meestal waren gelardeerd met de standaarduitrusting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Zo, eindelijk de twee handafdrukken van mijn dochter weten te verwijderen van mijn motorkap met commandant, mijn vader had het spul nog op de boot staan. Alle andere zonnebrandplekken meegenomen, binnenkort de Aygo van mijn vrouw ook 's doen. Eveneens een rottige sticker verwijderd van mijn kofferklep, deze was lastiger te verwijderen dan gehoopt..halfuur mee bezig geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Exorcist schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 16:09:
Zo, eindelijk de twee handafdrukken van mijn dochter weten te verwijderen van mijn motorkap met commandant, mijn vader had het spul nog op de boot staan. Alle andere zonnebrandplekken meegenomen, binnenkort de Aygo van mijn vrouw ook 's doen. Eveneens een rottige sticker verwijderd van mijn kofferklep, deze was lastiger te verwijderen dan gehoopt..halfuur mee bezig geweest.
heb je een link naar dat spul? is het makkelijk te doen? Werkt het ook op plastic delen?
(mijn auto heeft ook 2 kinderhandjes, 1 op de motorkap en 1 op de achterklep :/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

http://www.commandant.nl/commandant4.htm . Plastic weet ik niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

ToolkiT schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 12:30:
[...]

Volgens mij heb ik hetzelfde in mijn '02 S60... let wel op dat er verschillende versie's van die dingen zijn afhankelijk van het motorblok (D5 is breder dan benzine blok geloof ik)
Bij mij was het de stuurbekrachtigingsolie, heb 'm net even opgetopt en het geluid is verdwenen, Het schijnt dat de onderste slang op het reservoir na verloop van tijd licht begint te zweten dus waarschijnlijk is dat ook meteen de oorzaak.

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Tomatoman schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 15:01:
[...]

En daarom is het handig om ook een (aparte) lijst met standaarduitrusting te vermelden. Wat bij het ene merk/model standaard is, is bij het andere een optie.

[...]

Die redenatie snap ik, maar overzichtelijker wordt het er niet door. Ik was laatst op zoek naar een auto die seriematig al rijk is uitgerust, maar ook een flink aantal opties had, waarvan ik er een aantal beslist wilde hebben. Dat waren opties die je niet in de standaard aanvinklijstjes aantreft. Ik kan je vertellen dat het een aardig doolhof was, mede doordat de toch al lange optielijsten in de advertenties meestal waren gelardeerd met de standaarduitrusting.
Dan heb je bij Volvo vaak nog het probleem dat per bouwjaar de uitrusting "rijker" wordt. Dus als je denk dat je met Momentum aan je wensen voldoet, moet je oppassen dat het bijvoorbeeld in de eerste serie Momentum niet zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Exorcist schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 16:09:
Jammer dat je het al hebt gedaan want ik raad dit ten zeerste af!

Commadant is te grof en niet geschikt om te gebruiken op moderne metallic lakken, bij ouderwetse uni lakken kan het allemaal prima maar dus niet bij dit soort lakken! Probleem nu is ook, je lak lijkt mooi, maar zet er maar eens een lamp op. Dan zie je wat commadant doet. Eigenlijk moet je de la nog terugwerken. En dit gedeelte is dus nu gestript van elke bescherming, ook niet heel handig. Dan kun je wel met Turtle Wax aan de gang gaan, maar goed, die houd misschien net een week...

Het enige wat je kan doen is machinaal polijsten met de juiste spullen, lak krijg je dan glad maar vaak de verkleuring krijg je niet helemaal weg. Helaas maar waar.

Maar commadant, don't, echt niet. Dus ook andere mensen die hier mee willen gaan hobbyen, doe het niet.

Plastic kun je vaak met wax wel weer goed in de glans krijgen, maar eigenlijk is ook hierbij polijsten (op een langzamere snelheid) de enige optie, nadeel is dat de uv coating die er vaak opzit ook minder word waardoor ook koplampen met plastic vaak weer vrij snel verweren. Bij lampen moet er vaak een nieuwe coating aangebracht worden als ze gepolijst worden nadat ze verweerd zijn geweest.

Rubbers en zwart plastic trims zijn veel producten voor. Ik zweer bij Poorboys Trim Restorer maar je kunt ook gewoon gekookte lijnolie gebruiken...
fredkroket schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 00:18:
[...]

Tja, het systeem is traag, maar spraakgestuurd gaat goed en snel. Dus je loopt imho nu een beetje te zeuren. En natuurlijk is een Megane een stuk goedkoper, maar het is ook totaal niet te vergelijken. De V40 is een dikke wagen met een hoge standaard aan afwerking en comfort, dat ligt bij een Megane toch anders (kijkend naar de collega's die gekozen hebben voor de lage bijtelling: "mmm, rijd toch wel erg strak die V40, zit toch wel erg goed die V40").
Systeem is al sneller geworden en zal alleen maar sneller worden als de volgende update komt, dus dat is nog even geduld hebben maar dat komt vanzelf goed.

En de V40 is gewoon ook degelijker idd als de Renault, zit echt een heel stuk beter in elkaar. En stoelen van de standaard Mégane zijn echt slecht, die van het GT pakket gaan dan nog wel...

En mooie wagen Albantar! :)

[ Voor 50% gewijzigd door Joopieboy op 31-01-2013 18:45 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Tegenstrijdige berichten mbt Commandant, maar goed; die handjes waren sowieso een doorn in het oog en niet weg te krijgen. Weet dan niet wat "beter" is. We zien het wel, rij hem wellicht lekker door tot weet ik t wanneer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Met het gebruik van commandant krijg je 'kringen' in de lak, net alsof je'm met een spons met zand gewassen hebt (ok, beetje overdreven misschien, maar you get the idea).

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dat is precies wat ik bedoel, swirls en marings heten dat in de poetswereld, kan jullie nog uren vervelen over allerlei details maar dat is idd het nadeel van Commadant. Zijn veel betere middelen voor metallic lak, zoals Monello, alleen eigenlijk is een metallic lak niet met de hand te poetsen. Zeker Volvo lakken zijn kneiterhard. Ik gebruik de grofste pasta, grofste pad, en op de hoogste snelheid als eerste stap met een DAP 900 (geen licht machientje) en dan nog krijg ik niet altijd alles eruit. :+

En wat is met die handjes, echt afdrukken? Of krassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Afdrukken. Factor 50 zonnebrandolie en dat in volle zon lekker laten inweken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dikke kans met allesreiniger en naderhand kleien dat je het wel eruit kan krijgen. Maar soms, zelfde met vogelpoep, is dat echt geen doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik heb aardig wat geprobeerd, zelfs de buurman kwam nog "helpen" met middeltjes, maar het was zo hardnekkig als wat. Ik laat d'r iig niet meer op m;n motorkap zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Haha ja dat snap ik idd. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:02
Joopieboy schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 21:09:
Dikke kans met allesreiniger en naderhand kleien dat je het wel eruit kan krijgen. Maar soms, zelfde met vogelpoep, is dat echt geen doen...
Met vogelpoep kan de lak ook echt kapot gaan zie hier.

Helaas heeft de vorige eigenaar van mijn S40 ook de poep de lang er op laten zitten. Ik heb ook twee grote vogelpoep vlekken in de lak :|.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Klopt idd, ik heb ook een paar plekjes. Zijn spiegelglad nu maar de verkleuring blijft, word spuiten als je dat eruit wilt hebben. Helaas. Is mij zelf 1x gebeurd van de zomer, overdags een vogel erop gescheten en 's avonds de rommel eraf gehaald en gelijk al een plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Joopieboy schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 18:38:
[...]
Maar commadant, don't, echt niet. Dus ook andere mensen die hier mee willen gaan hobbyen, doe het niet.
Commandant (3 en 4) is een polijstmiddel. Daarna moet je nog een finisher gebruiken (misschien commandant 5; geen ervaring daarmee)
Dat gebruik je als je bijv. een stuk gespoten hebt of lokaal als je steenslag bijwerkt. Na het fijne schuurpapier zeg maar.

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Jep maar een die niet geschikt is voor metallic lak. Dat van het finishen heb ik hierboven ook al genoemd, maar dat moet altijd als je gepolijst hebt. En uiteraard daarna de lak voeden en beschermen met wax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Vanmorgen mijn trekhaak eens geprobeerd...

Zoals gezegd past het mooi in een van die opbergvakjes naast het reservewiel:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WhkkvzhiXV8kdDj76TTHdrFP/full.jpg

(Het is die blauwe zak rechts.)

Eerst de beschermkap eraf:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VLaBoI9CU7mr1QBGZLFOY5ys/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dPoksItgRGSU2gnCMPol4QpU/full.jpg

Daar zie je dus de 13-polige stekker, de koppeling voor de trekhaak en het oog voor de hulpkoppeling of afbreekremkabel van de aanhangwagen.

In de blauwe zak zitten de trekhaak en een 13-naar-7-polige adapter:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gVrxso46Fr2jV1uNQM6tmfWn/full.jpg

En zo ziet het eruit als alles gemonteerd is - in totaal een minuutje werk:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/j5wYqGvfbgYYyyCmbNGRSERX/full.jpg

Het is een heel handig kliksysteem. Je schuift de trekhaak een beetje schuin van boven in de koppeling en duwt hem dan naar beneden - klik vast. Door de knop rechts in te duwen en linksom te draaien klikt hij weer los en kan je hem naar boven en naar achteren weer eruit halen. Op de knop zit ook een slotje die het vergrendelmechanisme op slot zet zodat de trekhaak niet gejat kan worden en hij ook niet onverhoopt los kan schieten.

Heel mooi, eenvoudig en degelijk systeem, precies wat je verwacht van Volvo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Even opletten dat hij goed vergrendeld, zie je dat de kleur volledig in het venstertje komt. :)
Maar is mooi spul ja. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Joopieboy schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 13:31:
Even opletten dat hij goed vergrendeld, zie je dat de kleur volledig in het venstertje komt. :)
Maar is mooi spul ja. :)
Ja, dat had ik ook gezien, als hij goed vergrendeld is wordt het venstertje groen ipv rood. Handig voor kleurenblinden! :D

[ Voor 4% gewijzigd door Mx. Alba op 02-02-2013 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Volgens mij is het gewoon een trekhaak van Thule met een Volvo-logootje erop. Ik heb dezelfde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Zou me niets verbazen, maar Thule is ook goed spul. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-10 15:41

Joostk

Barkrukprofeet

Zoiets zat ook onder de Ford Mondeo uit 2004. Zelfde blauwe zak, plaatje uit de bumper halen, iets ander klik systeem qua vorm maar qua werking hetzelfde, zonder kleur om te zien of het vergendeld is en er zit geen slotje op.
Nu zit er onder de nieuwe Ford van ons uit 2009 ook bijna dezelfde trekhaak en da's 1 van Thule (later erbij gekocht vandaar). Werkt precies hetzelfde. Behalve dan dat er onder de nieuwe Mondeo geen afdekplaat in de bumper zit. (ligt aan de bumper van Ford) Dus zit er een kapje in het gat van de trekhaak.
Dus ja waarschijnlijk gewoon een Thule trekhaak met een Volvo logo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Volgens mij is het vandaag nationale V40 dag... Ben er in het wild vandaag gewoon 5 tegen gekomen. Op een gegeven moment reed ik achter een witte V40, zonder logo's. Het was nog donker dus ik een beetje zoeken naar de uitlaten (kunnen we in ieder geval de D2 afstrepen) en ik zag er niet 0 of 2, maar liefst 4! 2 links, 2 rechts. Dus ik dacht nog bij mezelf, dat moet een dikke motor zijn (anders doe je dat niet...). Dus via de VWE app even het kenteken (75-ZRR-9) opgevraagd: D2 Momentum... Ieder zijn ding dacht ik nog :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Was dat een setje van Heico? Zoals in de OP?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hIILe6cuJsTreGEVRfpFDZqR/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

4 uitlaten onder een D2... :')

Zoals je zegt, ieder zijn ding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Eén per cilinder, niks mis mee toch :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Ons Volvo-areaal is definitief een stukje kleiner geworden. Deze keer geen Volvo. Waarom?

Tot het voorjaar 2010 zag het er zo uit: onze vertrouwde S80 voor mijn vrouw (voorheen reed ik daarin) en een zwarte V70 voor mijzelf.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vZP3rDM209Yp7H01N2gGYkXb/full.jpg

De Volvo reed nog uitstekend, maar begon steeds meer ouderdomsverschijnselen te vertonen. Bovendien was het met 2 jonge kinderen voor mijn vrouw een stuk handiger om een stationwagen te hebben. Daarna kwam er een opvolger voor haar S80.
3 auto's

Vervolgens duurde het langer dan me lief was voordat het wagenpark was gereduceerd tot 2 Volvo’s. De markt voor dit soort auto’s is kennelijk niet zo best :/. Jammer, want mijns inziens worden dergelijke auto’s echt ondergewaardeerd. Je krijgt veel waar voor je geld en de lage aanschafprijs is een mooie compensatie voor de hogere gebruikskosten.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Ppl2apRdqWEcmv1d2VVI5qRq/full.jpg

Mijn zwarte Volvo heeft in de laatste 3 jaar zo’n 150.000 km afgelegd, terwijl de vorige eigenaar er in 2 jaar tijd diezelfde afstand in had gereden. Inderdaad: bijna 300.000 km in ruim 5 jaar tijd. Zonder noemenswaardige problemen trouwens, het is gewoon een superdegelijke auto :). Toch vond ik het tijd worden voor een vervanger, vooral omdat de auto nu nog in uitstekende staat was en nog behoorlijk courant was op de tweedehands markt. Het zou zeker geen probleem zijn geweest om er nog een jaar in te blijven doorrijden, maar voor mijn (niet onderbouwde) gevoel is 300.000 km toch wel een psychologische drempel voor kopers van een gebruikte auto. Het gedoe met 3 auto’s voor de deur zag ik niet zo zitten, dus daarom hebben we eerst de zwarte V70 verkocht voordat ik op zoek ging naar een vervanger.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/IDRciDhatjeshWhKophX8g2D/full.jpg
Tijdelijk terug naar 1 auto. Ongeveer een maand lang ben ik op de fiets naar het station gereden. Mensen die dat prettig vinden hebben mijns inziens een behoorlijk vertroebeld beeld van de term comfort :X. In die periode kwam de afweging: ga ik in de zilveren V70 van mijn vrouw rijden en zoeken we voor haar een andere auto? Of houdt zij haar auto en zoeken we voor mij een andere? Hoewel de V70 in financieel opzicht een aantrekkelijke keus zou zijn, wilde ik niet 2 precies dezelfde auto’s hebben. Er moet immers nog iets te kiezen overblijven.

Mijn vrouw zag een V60 voor zichzelf wel zitten, maar dat had ik wat bedenkingen bij. Hoewel ik het van buiten een prachtige auto vind, vind ik hem van binnen vrij sober. En de ruimte achterin vond ik nogal droevig. Hoewel ik een normaal postuur heb, zat ik met mijn hoofd bijna tegen de raamstijl aan. De beenruimte voor onze kinderen (in kinderstoeltjes) was beduidend kleiner dan in de V70. Misschien is het een verrassing als je geen kinderen hebt, maar een kind in een babyzitje of kinderstoeltje heeft meer beenruimte nodig dan een volwassene :o
achterbank Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JI5XQrTRQKevxpcJotKMLg6X/medium.jpg
Eigenlijk vind ik de V60 - gebruikt - behoorlijk aan de prijs. Dat heeft ongetwijfeld te maken met het nog beperkte aanbod (want nog niet zo lang op de markt) en onze wensen: automaat, een behoorlijk presterende motor (na de 200+ pk die we gewend zijn voelt een aanzienlijk kleinere motor al snel als een stap terug), leren bekleding, summum uitrustingsniveau en zo mogelijk nog wat minder noodzakelijke gadgets. Met dit wensenlijstje bleek een V60 aanzienlijk duurder dan een vergelijkbare V70. Een XC60 zou ook nog een mogelijkheid zijn, maar die had in essentie dezelfde nadelen als de V60.

Nu vind ik een forse aanschafprijs nog wel te verdedigen als mijn hart sneller zou gaan kloppen van een dergelijke auto, maar om de een of andere reden was dat niet het geval. Ik kan niet verklaren waar dat precies in zit, want bij alle vorige Volvo’s had ik dat wel. Misschien ben ik wel te verwend geraakt :X.

Daarom is het toch het andere alternatief geworden: mijn vrouw houdt haar V70 en ik ben overgestapt naar een marktsegment waarin Volvo helaas geen aanbod heeft: een BMW 5 Touring met een on-Nederlands uitrustingsniveau. Die was nog aanzienlijk duurder dan een even oude V60, maar hiervan gaat mijn hart wél sneller kloppen. O+
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CwK4bTq9IdIprNzMxUmyp4dG/full.jpg

Is dit wagenpark nodig? Nee. Maar volgens dezelfde redenatie kun je je ook afvragen of je überhaupt een comfortabele auto nodig hebt - met een superkale, ruime Dacia kom je toch ook op je eindbestemming? De vraag wat nodig is, is mijns inziens een verkeerde vraag. Het gaat erom wat je minimumeisen en aanvullende wensen zijn en wat je je redelijkerwijs kunt/wilt veroorloven. Het is mij in ieder geval heel wat waard om telkens weer een glimlach op mijn gezicht te krijgen als ik in mijn auto stap. Met beide auto’s zal die glimlach nog wel even blijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Mooie update tomatoman :)
Dat van die kinderzitjes is zeker waar, in mijn S60 (zeker geen krappe auto) passen geen 3 kinderzitjes naast elkaar, terwijl je wel makkelijk met 3 volwassenen erin kan zitten.
Welk model 5 touring heb je? de 538d touring staat ook op mijn wishlist.. erg brute bak is dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-10 14:38
Wat is nodig is een relatieve vraag. Daarnaast, als je zo'n BMW en Volvo kan rijden, dan kunnen de meeste mensen alleen maar jaloers op zijn. Mooie set auto's heb je! Ik zal allang blij zijn als ik enkel een V70 kan rijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:14
ToolkiT schreef op maandag 04 februari 2013 @ 12:28:
Mooie update tomatoman :)
Dat van die kinderzitjes is zeker waar, in mijn S60 (zeker geen krappe auto) passen geen 3 kinderzitjes naast elkaar, terwijl je wel makkelijk met 3 volwassenen erin kan zitten.
Welk model 5 touring heb je? de 538d touring staat ook op mijn wishlist.. erg brute bak is dat.
530D uit 2010 als ik zo naar die velgen kijk. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Maar wel met een kenteken uit 2013. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Mx. Alba schreef op maandag 04 februari 2013 @ 14:09:
Maar wel met een kenteken uit 2013. :+
Duitse import dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Zo'n auto met veel opties moet je:
1. niet zakelijk+prive rijden (bijtelling)
2. in DLD gebruikt kopen (keus keus keus te over vergeleken met NL)

Maar volvo+bmw op de oprit is een aangename combi; vind ik ook ;)

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik ben nooit zo een fan geweest van de modellen van BMW van na 2000. De E38, E38 en E46 zijn eigenlijk de laatste die ik mooi vond.

Ik zou dan eerder opteren voor Volvo + Audi. Maar smaken verschillen natuurlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door kluyze op 04-02-2013 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:49

page404

Website says no

Vandaag staat oud naast nieuw op de parkeerplaats ;) Links mijn eigen V40 D2 bj 2012, rechts een héél oud beestje!
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/5844540/v40-page404.jpg

raar kenteken? Ja, heb het voor de foto omgeknutseld 8)

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Nice! Ik zou als contrast wel een P1800 naast m'n V40 willen hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:49

page404

Website says no

Ook erg fraai! Ben wel benieuwd hoe dat rijdt hoor. Welk type is dit eigenlijk? Bouwjaar? 1970 of zo?

[ Voor 8% gewijzigd door page404 op 05-02-2013 15:48 ]

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Aan het oude type kofferbakembleem zou het een 1962'er moeten zijn, maar dat is het zo te zien niet. :P Aangezien het een 3-deurs is zou ik zeggen: 1965 of 1966. :) Maar het is wel een "samengesteld" ding (en niet geweldig qua staat). :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Feli met de beemert tomatoman, is leuk spul! :) En zeker die uitvoering die jij hebt. _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Een vriend van me heeft exact dezelfde (maar dan op Duits kenteken en tis een 530D), leuk ding. :) Alleen het dikke nadeel van BMW is dat het na een paar jaar al meteen zo'n sjaken/shoarmabak is. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenJ
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-05 14:03
Nieuwe remmen gemonteerd op de 340 en daarna naar de garage gereden. :+
Dan kan morgen nog wat werk gedaan kan worden wat ik zelf niet kan uitvoeren.
Waaronder het vervangen van de remleiding achter, daar komt een mooie koperen op.

Afbeeldingslocatie: http://volvo.rubenj.nl/Volvo340/Remmen_340.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Mijn collega heeft destijds de oude auto van mijn schoonpa gekocht, en wil hem nu weer verkopen. Het betreft een 6 jaar oud XC70 D5 (185pk) met alle opties. Van navi, het juiste leer, velgen tot het open dak, xenon en al wat niet meer is. Ook nog onder de 2 ton gelopen. Nieuwprijs was €72.000,- wat fors is voor zo'n auto.

Hij krijgt hem maar niet verkocht, en de biedingen die hij krijgt zijn bijna beledigend. Waar komen we de echte Volvo liefhebber tegen? Het zijn gewoon lastige auto's, maar meer dan 10k moet toch wel lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
PWM schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 10:09:
Mijn collega heeft destijds de oude auto van mijn schoonpa gekocht, en wil hem nu weer verkopen. Het betreft een 6 jaar oud XC70 D5 (185pk) met alle opties. Van navi, het juiste leer, velgen tot het open dak, xenon en al wat niet meer is. Ook nog onder de 2 ton gelopen. Nieuwprijs was €72.000,- wat fors is voor zo'n auto.

Hij krijgt hem maar niet verkocht, en de biedingen die hij krijgt zijn bijna beledigend. Waar komen we de echte Volvo liefhebber tegen? Het zijn gewoon lastige auto's, maar meer dan 10k moet toch wel lukken?
Uit 2007? Is het al nieuw model? Of de voorloper? En hij krijgt er niet meer dan 10k voorgeboden? Dat is wel heel treurig ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Hoeveel heeft ie gelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, dat soort auto's verkopen gewoon niet. Zwaar, groot en niet zuinig. Heeft niet zozeer met Volvo te maken of Volvo liefhebbers. Er staan gewoon heel veel van dit type auto's te koop en er zijn weinig kopers voor. Veel aanbod, weinig kopers. De kopers die er zijn gaan lekker shoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Red devil schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 10:23:
[...]

Uit 2007? Is het al nieuw model? Of de voorloper? En hij krijgt er niet meer dan 10k voorgeboden? Dat is wel heel treurig ja.
Is net de voorloper, wel met alle laatste facelifts er op.

210k gelopen, hoogste bod is 7k 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

PWM schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 10:35:
[...]

Ik zou zeggen dat 10k er wel in moet zitten. Alles daarboven is puur geluk.
Tis dat ik de centen even niet kan missen, anders had ik hem zo overgenomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
[...]

Als er nu een tank over mijn T5 zou rijden, zou het een reeele optie zijn :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

[...]

Dat is toch ook niet zo gek? Het is een behoorlijk oud model. Meer dan 2ton gelopen. Zwaar, diesel, duur in onderhoud...
Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/m1by0otbr0w8_800.jpg
Wel mooi maar toch een model dat toch al uit 2002 stamt volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
DopdeDouwer schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 11:03:
[...]

Dat is toch ook niet zo gek? Het is een behoorlijk oud model. Meer dan 2ton gelopen. Zwaar, diesel, duur in onderhoud...
[afbeelding]
Wel mooi maar toch een model dat toch al uit 2002 stamt volgens mij.
Met ^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-04 14:11

troyk

attrib -r troyk.nfo

Leuk topic, 'k praat graag een beetje mee .

Ik heb als kind het 'volvo-gevoel' al vroeg meegekregen.
Pa was een zakenman en maakte veel kilometers, de kids moesten ook een beetje ruim zitten en veiligheid stond op nummer 1 . Je raadt 't al, we gingen van een Ford Sierra naar een Volvo 850, een zwarte met die geweldigede handgrepen en nog mooiere velgen.Afbeeldingslocatie: http://data.motor-talk.de/data/galleries/0/5/6721/25801809/850-09-2884680780374090263.jpg
We reden de uitvoering met het 2.4 blok (geloof ik) met zwarte lederen bekleding, het voelde alsof ik in een limo stapte, iedere keer weer.

Na een aantal jaar stapte vaderlief over op een V70 2.4T , ik geloof dat er toen nog geen 2.5T bestond. Die kwam later pas. Afbeeldingslocatie: http://fotos.marktplaats.com/kopen/f/51/xARliDQifKKWV3a2fdKwLQ==.jpg

En ook na drie jaar kwam er aan deze auto een eind (aan het lease contract :)) en wilde meneer voor de afwisseling een grijze kleur. Ik vond grijs wat minder goed bij de Volvo passen maar pa was de baas , dus tja: Afbeeldingslocatie: http://imganuncios.mitula.net/volvo_v70_2_4_d5_185pk_momentum_leder_incl_bovaggarantie_96697944646194859.jpg

En toen kwam uiteindelijk de coupe de grace: Een volvo S80 2.5T , verlaagd met het chrome pakket en die fantastische antraciet velgen. Je zou denken dat het ordinair zou kunnen staan maar niets was minder waar , hier een identieke foto alleen zonder verlaging : Afbeeldingslocatie: http://www.rijtesten.nl/afbeeldingen/472/big/volvo_s80__01.jpg

Zoonlief (hallo :)) is inmiddels 29 en rijdt nu ook een volvo, best wel trots zelfs op mijn D-tweetje. Zelfs met deze D2 (van voor juni 2012 = 20 % bijtelling) is het allemaal niet goedkoop, dat autorijden in Nederland. Maar goed, ik geniet dagelijks van mijn Volvo en ben blij dat ik wat van dat Volvo virus heb meegekregen.

Afbeeldingslocatie: http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/64996_10151597553794348_90848076_n.jpg
Afbeeldingslocatie: http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/20713_10151597553914348_2126405105_n.jpg
Afbeeldingslocatie: http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/229969_10151597554184348_2143106604_n.jpg

Pa gaat volgens jaar overigens een V60 Hybrid rijden, 6.9 seconden naar de 100. Ben benieuwd!
Overigens zijn de geplaatste volvo foto's van pa niet de foto's van toen maar zo identiek mogelijk .

Hoop dat jullie het leuk vonden om m'n post te lezen , hoi!

It's not who you are , it's who you know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:09

_Apache_

For life.

Meh, een miniem sterretje in men voorruit. Er is een klein putje geslagen van een mm breed met een kleine scheur van 3/4mm er doorheen. Het zich een paar cm van de zijkant van het raam.

Zal eens even navraag doen wat reparatie kost, volgens mij is het dicht harsen van zo een putje de kosten niet.

[ Voor 23% gewijzigd door _Apache_ op 13-02-2013 11:34 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonnoeboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Balen is dat, ik heb net een flinke ster midden in mijn voorruit laten herstellen maar je blijft het zien. Jammer, want de auto was pas zeven weken oud.
Herstel kost meestal niet zoveel, soms zelfs niks afhankelijk van je verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:09

_Apache_

For life.

Verzekering had ik niet op ruitschade (extra premie vond ik het niet waard), auto is inmiddels ook al 14 jaar oud. En dit is de eerste keer in 4,5jaar. Laat het wel dichtharsen, zou me verbazen als dat niet zo kunnen.

[ Voor 12% gewijzigd door _Apache_ op 13-02-2013 11:47 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonnoeboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
troyk schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 11:13:
Leuk topic, 'k praat graag een beetje mee .
Wat een gave verzameling zeg. Leuk dat een familie zo volvo minded is. Over 3 jaar kun je die PIH mooi overnemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk

troyk

attrib -r troyk.nfo

Red devil schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 12:22:
[...]

Wat een gave verzameling zeg. Leuk dat een familie zo volvo minded is. Over 3 jaar kun je die PIH mooi overnemen ;)
Helemaal mijn idee, heerlijk gaan die ritjes Autobahn worden met zon PIH. Overigens zei ik 6.9 seconden naar de 100 km/u maar het moet zijn 6,1 seconden naar de 100.
Wat rijd jij Red Devil?

Overigens heb ik wel een probleempje met mijn S60, misschien herkent iemand dit:
Als er iemand op de passagiersstoel achterin zit en de gordel in het verkeerde gordelslot (?) stopt, dus bijvoorbeeld in 1ste instantie in het slot van de middengordel en vervolgens in de juiste steekt blijft het alarm dat de gordel niet geplaatst is (maar wel een passagier) gaan. Je kunt je voorstellen dat dit vreselijk irritant is en alleen maar op te lossen door alle gordels achterin vast te zetten ,zelfs al zit er niemand op die plek.

Ik ben al bij de garage geweest hier voor maar daar was het antwoord dat de passagier de gordel gewoon in het juiste gat in 1ste instantie moet doen, dan is er niets aan de hand. Ik heb het nog niet uitvoerig kunnen testen omdat ik zelf nooit achter in de auto stap maar ga er eens op letten.

Iemand met dezelfde ervaring en een eventuele oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
troyk schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 13:32:
[...]

Helemaal mijn idee, heerlijk gaan die ritjes Autobahn worden met zon PIH. Overigens zei ik 6.9 seconden naar de 100 km/u maar het moet zijn 6,1 seconden naar de 100.
Wat rijd jij Red Devil?
V70 MY2005 T5
Ik ben nu op zoek naar een zuinige 1.6D voor mijn vriendin, in Duitsland zijn die goed te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Red devil schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 12:22:
Leuk dat een familie zo volvo minded is.
Ik kom ook uit zo'n Volvo-nest. :)

Vanaf mijn geboorte hebben mijn ouders achtereenvolgens gehad:

244 (rood)
244 (groen)
245 (rood)
240 (blauw-groen)
960 2.4 "phase 1" (blauw)
V70 2.5T AWD (blauw) (huidig)
Wellicht gaan ze binnenkort die V70 inruilen voor een V60 (niet-PIH)

Zusje heeft alleen maar Volvo's gehad:

V40 1.8 "phase 1" (zwart) (nu van haar schoonmoeder)
164 klassiekerrrrr (crème)
960 "phase 1" (grijs)
960 "phase 2" (rood) (huidig)

Zelf heb ik aan Volvo's gehad:

V40 1.9D "phase 2" (zilver)
460 1.7i "phase 1" (wit)
C30 D2 R-Edition (zilver) (huidig)

(Ook nog gehad: Renault 19, Ford Fiesta 1.1, Hyundai Satellite SVX 2.5D, Toyota Prius II, maar Volvo is toch echt "the bomb"...)

[ Voor 4% gewijzigd door Mx. Alba op 13-02-2013 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk

troyk

attrib -r troyk.nfo

Red devil schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 14:52:
[...]

V70 MY2005 T5
Ik ben nu op zoek naar een zuinige 1.6D voor mijn vriendin, in Duitsland zijn die goed te krijgen.
Een T5 blok, naar mijn inziens door vele Mercedes/Audi/BMW rijders onderschat. MIjn vorige werkgever reed precies dezelfde machine en vooral in het heuvelachtige 'Autobahn' gebied hield ik de 'premium' jongens echt heel eenvoudig bij met die machine. Ik zag je wagen staan in de topic start.

Nou is een 850R met die dubbel turbo meters en dat rauwe geluid toch wel een beetje de droom hoor. Als ik die toch nog ergens een keer voor relatief weinig op de kop kan tikken met een interessant kilometrage kan ik mijn vriendin vast vertellen dat we niet op vakantie gaan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk

troyk

attrib -r troyk.nfo

Mx. Alba schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 16:08:
[...]

Ik kom ook uit zo'n Volvo-nest. :)

Vanaf mijn geboorte hebben mijn ouders achtereenvolgens gehad:

244 (rood)
244 (groen)
245 (rood)
240 (blauw-groen)
960 2.4 "phase 1" (blauw)
V70 2.5T AWD (blauw) (huidig)
Wellicht gaan ze binnenkort die V70 inruilen voor een V60 (niet-PIH)

Zusje heeft alleen maar Volvo's gehad:

V40 1.8 "phase 1" (zwart) (nu van haar schoonmoeder)
164 klassiekerrrrr (crème)
960 "phase 1" (grijs)
960 "phase 2" (rood) (huidig)

Zelf heb ik aan Volvo's gehad:

V40 1.9D "phase 2" (zilver)
460 1.7i "phase 1" (wit)
C30 D2 R-Edition (zilver) (huidig)

(Ook nog gehad: Renault 19, Ford Fiesta 1.1, Hyundai Satellite SVX 2.5D, Toyota Prius II, maar Volvo is toch echt "the bomb"...)
Helemaal top, jij hebt ook het Volvo bloed te pakken :). Nog wel een beetje meer dan ik als ik dat zo zie.
Wel jammer dat er geen 480 Turbo bij zit ;), dat was ook een feest om mee te rijden.
Verder is het Volvo spectrum in jouw lijst behoorlijk gecovered.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

troyk schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 16:49:
[...]
Als ik die toch nog ergens een keer voor relatief weinig op de kop kan tikken met een interessant kilometrage kan ik mijn vriendin vast vertellen dat we niet op vakantie gaan :).
Ik zou met zo'n auto juist op vakantie willen :p
Lekker autobahncruisen

[ Voor 3% gewijzigd door Dentheman op 13-02-2013 17:27 ]

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:07

-tom-562

Oliesjeik

Ik ben zo'n beetje de 1e in de familie met een Volvo :P (iedereen rijdt Japans, en ik zelf ook altijd Japans gereden)
M'n pa die zit nu stiekem ook te kijken naar een S60 o.i.d., maar m'n moeder zit te miepen dat ze een hoge auto wilt (ze hebben nu een Honda CR-V uit 2005). Toen zat hij dus te kijken naar een XC90, alleen jammer dat die dingen 2 ton wegen, dat is dan weer net iets te veel van het goede :')

[ Voor 8% gewijzigd door -tom-562 op 13-02-2013 17:38 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
_Apache_ schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 11:20:
Meh, een miniem sterretje in men voorruit. Er is een klein putje geslagen van een mm breed met een kleine scheur van 3/4mm er doorheen. Het zich een paar cm van de zijkant van het raam.

Zal eens even navraag doen wat reparatie kost, volgens mij is het dicht harsen van zo een putje de kosten niet.
De laatste keer dat ik een sterretje zonder glasbreuk heb laten herstellen bij carglass, was dat €90. Dat is wel al een jaartje of 5 geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Hier ook behoorlijke familie. Geen flinke lijsten, beetje volvorijders eigen, de auto's van mn ouders gingen eigenlijk nooit stuk en er was dus in hun geen aanleiding voor een andere auto. Er kwam pas een nieuwe auto als er een flinke kostenpost aankwam:

244 GLE 1979 (1982-198?) _als baby in vervoerd
744 GL 1986 (198?-1999) _ging net weg toen ik mn rijbewijs had :(
850 GLE 1993 (1999-heden) _veel plezier aanbeleefd toen ik zelf nog geen auto had.

Ik zelf:
144 S 1970 (2007-2010)
744 TIC 1986 (2010-heden)
242 L 1978 (2012-heden)

Broer
142 S 1973 (2010-heden)

[ Voor 5% gewijzigd door DopdeDouwer op 13-02-2013 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Leuke lijst idd Troyk, en jij had haast met in en uitstappen? :P (gezien je ruitenwissers)

Volvo virus heb ik ook aardig mee gekregen, redelijk kort een 440 en later een 460. Tijdje een 850 2.5 Luxury op gas en bordeaux rood (keifijne wagen zoop alleen op gas en liep niet lekker vond pap) en daarna een V40 1.8 Europa, Phase 1. Die hebben ze wel echt lang gehad.

En ik heb dan een V40, en tussendoor nog een 440 gehad. :P

• troyk

troyk

attrib -r troyk.nfo

Dentheman schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 17:27:
[...]

Ik zou met zo'n auto juist op vakantie willen :p
Lekker autobahncruisen
Ik bedoelde het meer in de zin van: 'Schat, de centjes zijn op, we kunnen niet op vakantie, Ik heb een 850R gekocht" :)

Maar zoals jij hem opvat: Helemaal mee eens.

• troyk

troyk

attrib -r troyk.nfo

Joopieboy schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 22:04:
Leuke lijst idd Troyk, en jij had haast met in en uitstappen? :P (gezien je ruitenwissers)

Volvo virus heb ik ook aardig mee gekregen, redelijk kort een 440 en later een 460. Tijdje een 850 2.5 Luxury op gas en bordeaux rood (keifijne wagen zoop alleen op gas en liep niet lekker vond pap) en daarna een V40 1.8 Europa, Phase 1. Die hebben ze wel echt lang gehad.

En ik heb dan een V40, en tussendoor nog een 440 gehad. :P
Hehe, goed opgemerkt Joopieboy.

Overigens ook een mooie selectie vind ik , niets om je voor te schamen.

Hoe zit het met jou en je onschrift bij je avatar, wil je dat eens uit de doeken doen? Ben wel benieuwd.

• Reinier

Reinier

\o/

Gisteren ontdekt: de opgegeven topsnelheid van de V40 D2 klopt. Ongeveer :P

• Spoetnik385
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:46
Hier wel Volvo-virus, maar dat wordt door bijtellingsredenen toch een "Renault-virus"...

Ouders:
Daf 33 Marathon --> Volvo 66 --> Volvo 340 sedan diesel --> Volvo 460 --> Volvo 440 2.0 (wit) --> Volvo 440 2.0 Grijs metallic (huidig)

Ikke:
Volvo 440 (prive) -->
Astra (ivm lease) -->
Volvo V40 1.8 Prestige op LPG. Schitterende auto. Alle opties, incl. xenon, navigatie, leer, etc. Jammer dat ie weg moets -->
Volvo V50 1.6D -->
Volvo V70 2.4D (prive, geen lease meer dus) -->
Nu weer wel lease:
Ford Focus (voorloopauto)
Renault Megane (toekomst)

www.steamloco.info

• Krentenbol
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

troyk schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 11:35:
[...]

Hehe, goed opgemerkt Joopieboy.

Overigens ook een mooie selectie vind ik , niets om je voor te schamen.

Hoe zit het met jou en je onschrift bij je avatar, wil je dat eens uit de doeken doen? Ben wel benieuwd.
Gok dat het hiermee te maken heeft ;)

Joopieboy in "Het grote Volvo topic - Deel 6"

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Een schema met wat uitleg. De horizontale zwarte pijlen geven elkaar opvolgende auto's aan, de verticale rode pijlen geven onderling naar elkaar doorgeschoven auto's aan. De Volvo's zijn blauw weergegeven, andere merken zijn zwart.

mammie NissanNissanBMW BMW

pappieOpel740 GL 740 GL 850 GLT S80 2.4 BMW BMW

Tomatoman NissanS80 2.4 V70 2.4D BMW

mrs. Tomatoman RenaultS80 2.4 V70 D5

Ik ontwaar hier een zekere evolutie. Welk merk zou de volgende auto van mijn vrouw worden? :z

• Krentenbol
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Suzuki? :+

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

BMW's zijn leuk en aardig, maar na anderhalf tot 2 jaar is het meteen een drugsrunners/shoarmabak. ;( En de stoelen kunnen absoluut niet tippen aan die van Volvo's. Een vriend van me heeft het nieuwe type 530D (da's het voordeel van in Duitsland wonen) en die geeft toe dat zijn V50 iets betere stoelen had dan de "Premium sportstoelen" met allerlei toeters en bellen van zijn 5-serie nu. :P De gadgets van BMW zijn wel weer leuk, maar gelukkig zit Volvo nu een inhaalslag te maken. :P

Volvotips.com

Pagina: 1 ... 14 ... 92 Laatste

Dit topic is gesloten.