Het grote Volvo topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 92 Laatste
Acties:
  • 470.471 views

Onderwerpen

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Reinier schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 11:45:
Gisteren ontdekt: de opgegeven topsnelheid van de V40 D2 klopt. Ongeveer :P
Ik heb de teller al een keer op 199 gehad (toen ik hem net had), kom nu niet meer boven de 193...
Fijn die digitale teller :)

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:11

Tomatoman

Fulltime prutser

Bart-Willem schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 13:12:
BMW's zijn leuk en aardig, maar na anderhalf tot 2 jaar is het meteen een drugsrunners/shoarmabak. ;(
:( Beledig je nou mijn shoarmazaak? Als je niet oppast serveer ik je de volgende keer alleen nog maar paardenvlees!

:+
En de stoelen kunnen absoluut niet tippen aan die van Volvo's. Een vriend van me heeft het nieuwe type 530D (da's het voordeel van in Duitsland wonen) en die geeft toe dat zijn V50 iets betere stoelen had dan de "Premium sportstoelen" met allerlei toeters en bellen van zijn 5-serie nu. :P De gadgets van BMW zijn wel weer leuk, maar gelukkig zit Volvo nu een inhaalslag te maken. :P
Ik ken de stoelen van de V70 (niet de V50) en de comfortstoelen (niet de standaard stoelen of sportstoelen) van de 530D maar al te goed. Mijn ervaring is dat de BMW-stoelen toch echt nog wat comfortabeler zijn dan de - al erg comfortabele - Volvo-stoelen.

Bovendien levert Volvo geen actieve stoelventilatie en gaat de verstelling van het stuur niet mee met het stoelgeheugen; je moet het stuur handmatig verstellen. Volvo levert ook geen achterbankverwarmig en stuurverwarming. Hoe heb ik die Volvo tot voor kort toch zo comfortabel kunnen vinden? :P

Een goede grap mag vrienden kosten.

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

fredkroket schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 13:28:
[...]

Ik heb de teller al een keer op 199 gehad (toen ik hem net had), kom nu niet meer boven de 193...
Fijn die digitale teller :)
Baas boven baas... de mijne ging tot 198 -O-

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Mijn digitale dagteller staat iedere week wel een keer op 199. B)
Reinier schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 13:30:
[...]
Baas boven baas... de mijne ging tot 198 -O-
Een ster in je voorruit levert ongeveer 1 km/h snelheidsverlies op :P

[ Voor 64% gewijzigd door Tomatoman op 14-02-2013 13:33 ]

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Scherp ;)

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:42

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Och, liever een ster in m'n voorruit dan een ster op m'n motorkap! :D

[ Voor 8% gewijzigd door Mx. Alba op 14-02-2013 13:42 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Tomatoman schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 13:29:
[...]
:( Beledig je nou mijn shoarmazaak? Als je niet oppast serveer ik je de volgende keer alleen nog maar paardenvlees!

:+

[...]
Ik ken de stoelen van de V70 (niet de V50) en de comfortstoelen (niet de standaard stoelen of sportstoelen) van de 530D maar al te goed. Mijn ervaring is dat de BMW-stoelen toch echt nog wat comfortabeler zijn dan de - al erg comfortabele - Volvo-stoelen.

Bovendien levert Volvo geen actieve stoelventilatie en gaat de verstelling van het stuur niet mee met het stoelgeheugen; je moet het stuur handmatig verstellen. Volvo levert ook geen achterbankverwarmig en stuurverwarming. Hoe heb ik die Volvo tot voor kort toch zo comfortabel kunnen vinden? :P
Waarom had mijn vorige V70 dan achterbankverwarming? :+

M'n broer heeft nu een nieuwe 320D als opvolger van zijn Passat, uiteraard een flinke vooruitgang en ook met de sportstoelen (die BMW zelf als comfortabeler bestempelt dan de comfort-stoelen, wat ook bij de 530D zo is), maar ik vind het nét niet eigenlijk. Het is uiteraard veel beter dan de gemiddelde autostoel (en de stoelen van zijn ex-Passat waren écht heel belabberd en dat waren de erg prijzige VW Comfort-stoelen) maar ik vind met name de steun in je onderrug tekort schieten bij zo'n BMW, ook met de lendesteunverstelling. Nog een grappig detail: het deel dat je uit kan trekken vooraan de stoel maakt bij uitgetrokken stand de stoel nog steeds korter dan die van m'n V70. :P

Volvotips.com

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:42

-tom-562

Oliesjeik

Sinds dat ik m'n Volvo heb vind ik eigenlijk elke auto waar ik in zit klote zitten :P

Vaak bu'j te bang!

• jwtje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-10 17:16
Ik heb na drie jaar trouwe dienst en 400.000 KM mijn V40 (2000) 1.8i ingeruild voor een C30 (2007) 2.0D momentum met 150.000 KM op de klok.

Ik hoop er met net zoveel plezier in te rijden!

• troyk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-04 14:11

troyk

attrib -r troyk.nfo

jwtje schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 15:09:
Ik heb na drie jaar trouwe dienst en 400.000 KM mijn V40 (2000) 1.8i ingeruild voor een C30 (2007) 2.0D momentum met 150.000 KM op de klok.

Ik hoop er met net zoveel plezier in te rijden!
Veel rijplezier gewenst in je C30!

It's not who you are , it's who you know.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Gefeliciteerd! Goeie keuze, fijne wagens en zeker die 2.0D is een fijne motor. :)
-tom-562 schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 14:48:
Sinds dat ik m'n Volvo heb vind ik eigenlijk elke auto waar ik in zit klote zitten :P
Dat herken ik wel ja. :X

Maar ik ben het niet helemaal met B-W eens, de Volvo stoelen zijn zeker goed maar die sportstoelen van BMW zijn zeker niet slecht Nog nooit lange afstanden mee gereden maar zo op kortere stukken zijn ze zowat perfect qua ondersteuning en alles. Standaard stoelen zijn idd niet echt geweldig nee.

[ Voor 7% gewijzigd door Joopieboy op 14-02-2013 18:57 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ik ben met zo'n BMW naar Winterberg gegaan, was blij dat ik toen weer met m'n 850 kon rijden bij thuiskomst. :P Niet dat het slecht was (verre van) maar een Volvo-stoel is gewoon beter. :P

Met name de lendesteun schiet tekort, en ze denken bij BMW dat je een glazen vlakke kont hebt. :+

[ Voor 21% gewijzigd door Bart-Willem op 14-02-2013 20:06 ]

Volvotips.com

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Goed Bart-Willem, jij je zin. Wat ik het comfortabelst vind zitten doet niet terzake, kennelijk is objectief vastgesteld dat de Volvo-stoelen lekkerder zitten dan de BMW comfortstoelen uit de 5-serie. En omdat BMW het zelf schijnt te zeggen, zijn de sportstoelen uit de 5-serie (met een meerprijs van € 589) comfortabeler dan de comfortstoelen (die een meerprijs van € 2.298 hebben). |:(

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Even nagevraagd bij die vriend van me met die 530D: hij heeft de comfortstoelen. Zijn auto is dan ook fully loaded. :+

En ik had het over de 3-serie stoelen (die volgens mij gelijk zijn aan die van de nieuwe 1-serie), die vind ik matiger dan die van een S40/V50/C30/V70. Dat die vriend van me de V50 wat prettiger vond (alhoewel het verschil volgens hem niet heel groot is) dan zijn 530D is zijn mening, niet de mijne. :P

Leuk klein stukje leesvoer trouwens: http://wiki.answers.com/Q..._best_for_lower_back_pain
If you search the web some folks have installed Volvo seats in other cars such as a Prius.
Klinkt iets dat Albantar wel eens gedaan zou kunnen hebben. :+

[ Voor 24% gewijzigd door Bart-Willem op 14-02-2013 21:45 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Ik heb in de V70 van mijn vrouw ook andere stoelen geplaatst, omdat dat beter zit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk

troyk

attrib -r troyk.nfo

Wat betreft die stoelen blijft dat toch gewoon een kwestie van gevoel , gewenning en niet geheel onbelangrijk: Postuur.

Ik heb jarenlang een Smart Roadster gereden, fantastische stoelen als je het mij vraagt.
Daar werd je echt in gedrukt, overal ondersteuning en dat had je ook nodig bij de snelle bochten.

Er zullen nu mensen met Smart Roadster ervaring misschien wel zeggen dat ik gek ben, ach ja... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Ik weet dat BMW lekke banden detecteert door te kijken naar het aantal wielomwentelingen: wijkt dat meer dan 15% af van de overige wielen, dan heb je waarschijnlijk een lekke band. Voor de detectie wordt gebruik gemaakt van het ABS-systeem.

Onder onze V70 (MY 2008) zitten in de zomer run-flat banden, terwijl de auto niet is uitgerust met een bandenspanningscontrolesysteem (TPMS). Eigenlijk mag dat niet, omdat je met run-flat banden mogelijk niet doorhebt dat je een lekke band hebt. Op basis van het BMW-principe zou ik verwachten dat voor de installatie van TPMS geen fysieke aanpassingen aan de auto verricht hoeven te worden en een softwarematige activering van TPMS voldoende is. Klopt deze veronderstelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

TPMS is alleen verplicht als de runflat banden af-fabriek gemonteerd zijn. :) Als ze dus achteraf gemonteerd zijn dan hoef je in principe geen TPMS te hebben (is wel handiger natuurlijk, maar een lekke band zou je toch wel moeten merken). Als men gewoon simpele ABS-sensoren heeft, dan zit hier geen mogelijkheid in voor zo'n bandenspanningssysteem standaard ingebakken.

Ligt ook heel erg aan de fabrikant of ze standaard de sensoren er in zetten of niet: sommige fabrikanten zullen misschien standaard wel duurdere stuff erin proppen en anderen doen dat liever niet. :P Leuk voorbeeldje: bepaalde bouwjaren Opel Astra had cruise control als optie, maar Opel was zo slim om alle modellen gewoon te voorzien van cruise control en de bediening op de richtingaanwijzer-schakerlaar ervan gewoon achterwege te laten. Als men cruise control wilde, hoefde er alleen maar een simpel iets ingebouwd (andere richtingaanwijzerschakelaar met de CC-knopjes erop) te worden wat zo gepiept was. :P Zo zijn er best veel voorbereidingen voor opties terug te vinden in auto's, waarvan speakerbedradingen eigenlijk wel de meest bekende is. :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Ik heb net de knippers in m'n V40 vervangen door SilverVision-lampjes :D

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/EX7dBdABpxszVEGgcDnP7FSC/full.jpg

Bijna geen oranje meer te zien. Ik vind het geslaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Reinier schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 15:04:
Ik heb net de knippers in m'n V40 vervangen door SilverVision-lampjes :D

[afbeelding]

Bijna geen oranje meer te zien. Ik vind het geslaagd.
Ze knipperen wel oranje neem ik aan? Of is dat nu ook bijna wit? Dan is het imho eerder een verpaupering dan een verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Ze knipperen oranje, geen verschil te zien met de originele lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06:31

Aight!

'A toy robot...'

Bart-Willem schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 12:14:
Leuk voorbeeldje: bepaalde bouwjaren Opel Astra had cruise control als optie, maar Opel was zo slim om alle modellen gewoon te voorzien van cruise control en de bediening op de richtingaanwijzer-schakerlaar ervan gewoon achterwege te laten. Als men cruise control wilde, hoefde er alleen maar een simpel iets ingebouwd (andere richtingaanwijzerschakelaar met de CC-knopjes erop) te worden wat zo gepiept was. :P Zo zijn er best veel voorbereidingen voor opties terug te vinden in auto's, waarvan speakerbedradingen eigenlijk wel de meest bekende is. :+
Owja? Ik heb een 440 met alleen de optie stuurbekrachtiging geloof ik, kan ik hem nog opwaarderen? :P
Ik heb zelfs niet eens achter speakers, maar daar zit ik ook eigenlijk nooit...;-)

Ik heb wel een originele stoel met stoelverwarming, maar geen kabels geloof ik door de auto lopen om hem aan te sluiten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Afhankelijk welk jaar je 440 is: maar vrijwel alle 440's (met uitgezonderd van de eerste series en sommige uitvoeringen) hebben al speakervoorbereiding achter liggen. Paar 13-cm speakers erin schroeven en je hebt een hele andere geluidsbeleving in de auto. :P Maar je hebt een DL neem ik aan?

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06:31

Aight!

'A toy robot...'

Volgens mij wel ja, als dat degene is met de minste opties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Dat is een DL. :P De vraag is of je überhaupt wel speakervoorbereiding achterin hebt zitten. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Aight! schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 16:57:
[...]
Ik heb wel een originele stoel met stoelverwarming, maar geen kabels geloof ik door de auto lopen om hem aan te sluiten :(
Kun je de stoelverwarming niet met een lang verlengsnoer aansluiten op een stopcontact in huis? :P
Mx. Alba schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 13:42:
Och, liever een ster in m'n voorruit dan een ster op m'n motorkap! :D
Och, liever een ster in m'n voorruit dan een voorruit in... ehh... laat maar. :o
Bart-Willem schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 12:14:
TPMS is alleen verplicht als de runflat banden af-fabriek gemonteerd zijn. :)
Dat scheelt dan weer :). Ik zal bij de dealer eens navragen of TPMS op deze auto eenvoudigweg geactiveerd kan worden, of dat daar nog meer voor nodig is.

Algemene vraag: zijn er voor de V70 eigenlijk nog meer gadgets verstopt die via de software erbij geconfigureerd kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Het vermogen opschroeven, en eventueel wat andere features van de automaatbak zoals bijvoorbeeld wel/niet in neutraal gooien bij stilstand ondanks dat 'ie in D staat. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Het vermogen opschroeven heb ik al laten afvinken. En dat van die automaat vind ik niet zo'n goed plan, het kruipen van de auto is in files juist erg prettig. Kan er geen tweede turbo worden bijgeconfigureerd of zo? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ik vind het kruipen ook veel fijner, en die semi-neutrale stand vind ik niet fijn (toch weer een lichte vertraging bij het wegrijden). Maar m'n V70 heeft het momenteel wel, was namelijk standaard bij dit modeljaar. Later hebben de dealers bij onderhoud en software-update gevraagd aan klanten of ze het eruit willen hebben of niet. Helaas is dat bij mijn V70 niet gebeurd (is wel altijd dealeronderhouden geweest, en de eerste keer dat dat niet gebeurde ging dus gruwelijk mis ;( ).

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-10 17:36

NoFearCreations

3DPrint the world!

Iemand hier die van z'n V70R afwilt, en interesse heeft in een XC60 D5. Maatje van mij hoeft sinds dit jaar geen kilometers meer te maken, dus de D5 moet eruit. Vanmiddag bij een hele mooie V70R in Apeldoorn wezen kijken. Alleen daar wilde ze €3750 8)7 |:( voor een Full options XC60 D5 geven.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-10 08:22

Dentheman

Zie signature

Bart-Willem schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 20:50:
Het vermogen opschroeven, en eventueel wat andere features van de automaatbak zoals bijvoorbeeld wel/niet in neutraal gooien bij stilstand ondanks dat 'ie in D staat. :P
Ik zit er aan te denken om zelf een vida dice uit engeland aan te schaffen, maar kan je daar zelf mee naar 170 pk of is dat weer andere koek?

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:41

Don Quijote

El Magnifico

Vandaag dan eindelijk ook een Volvo bezitter en wel een V40 D2 R-Design. Hoera :D.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8524/8477694527_7946145c8f_z.jpg
Volvo V40 R-Design Rebel Blue by Ravnoss, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-10 17:36

NoFearCreations

3DPrint the world!

Errug mooie auto in een verschrikkelijk mooie kleur!

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Dentheman schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 09:21:
[...]

Ik zit er aan te denken om zelf een vida dice uit engeland aan te schaffen, maar kan je daar zelf mee naar 170 pk of is dat weer andere koek?
Het lijkt me sterk dat je dan beschikt over de software om de ecu opnieuw in te programmeren en de software-versie van de 170pk-ecu erop te knallen. :+ Dat soort stuff bewaren ze het liefst voor de dealer zelf (of tuners). :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ravnoss schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 17:02:
Vandaag dan eindelijk ook een Volvo bezitter en wel een V40 D2 R-Design. Hoera :D.

[afbeelding]
Prachtig! 8) Gewaagde kleur maar o zo dik. Veel plezier en veilige km's gewenst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Laatst online: 20:57

vhal

ಠ_ಠ

[afbeelding]
Net een polestar :P

Mooie kleur wel, weer eens wat anders dan grijs, zilver en zwart.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
  • Laatst online: 10-10 12:18

[afbeelding]
Wanneer gaat de auto terug naar de dealer om de spiegels te laten spuiten? ;) Maar wat een geweldige kleur op de auto. :Y

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenJ
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-05 14:03
Erg mooie V40 Ravnoss! Kleurtje staat ook erg goed. Polestar blauw?
Vorige week de originele spatlappen gemonteerd.

Afbeeldingslocatie: http://volvo.rubenj.nl/Volvo340/Spatlappen_achter01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://volvo.rubenj.nl/Volvo340/Spatlappen_achter02.jpg

En nog eentje vlak voor een rondje driften :+
Afbeeldingslocatie: http://volvo.rubenj.nl/Volvo340/Sneeuwwitje-01.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Nee dat is Rebel Blue, en lekker origineel zo! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Zeer cool dat Rebel Blue! En zijn dat 17" Ixions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenJ
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-05 14:03
Joopieboy schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 20:11:
Nee dat is Rebel Blue, en lekker origineel zo! :)
Oh wacht... Lezen is ook een kunst :F het staat onder de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-10 14:44

[afbeelding]
Nice man ik moet nog even wachten op mijn R-Design (black sapphire), enige jammere is de kentekenplaat (ik heb de dealer specifiek gevraagd om deluxe platen erop te zetten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

[afbeelding]
Mooie kleur, staat erg goed bij deze auto d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Dat felblauw is wel heel vet ja, op een S60 ook maar op een V70 vind ik het minder geslaagd. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Wat voor opties heb je er allemaal op zitten Ravnoss?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

Bedankt voor de veelal positieve reacties mbt de kleur. Ikzelf vind het er in het echt ook netjes uitzien. Wel ben ik benieuwd hoe deze kleur oud wordt, en of ik er over drie jaar nog steeds zo enthousiast over ben. Maarja, soms moet je een gokje nemen.

@Reinier hij is verder redelijk basic uitgerust. R-Design gaf hem alle uiterlijke opsmuk (interieur en exterieur), verder uiteraard de intro-line en wat kleine dingen (dimmende binnenspiegel etc.) Toen ik bij dynamic-line/winter-line aankwam zat ik aan het einde van mijn budget. Dus helaas heb ik die niet kunnen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

offtopic:
Zeg Ravnoss,ik zie dat je op Flickr wat geweldige landschapsfoto's hebt staan d:)b. Zijn dat allemaal eigen creaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
Ravnoss schreef op zondag 17 februari 2013 @ 09:34:

@Reinier hij is verder redelijk basic uitgerust. R-Design gaf hem alle uiterlijke opsmuk (interieur en exterieur), verder uiteraard de intro-line en wat kleine dingen (dimmende binnenspiegel etc.) Toen ik bij dynamic-line/winter-line aankwam zat ik aan het einde van mijn budget. Dus helaas heb ik die niet kunnen nemen.
Dat is jammer want zowel Dynamic als Winter line zijn 2 mooie pakketen (welke ik wel krijg), was voor jou de rebel blue wel een intressante lease prijs dan ? ik heb er namelijk ook naar gekeken en ik vond het prijs verschil (maand prijs) te groot in vergelijking tot een metallic kleur (rebel blue is mooi maar blijft ie dat voor 5 jaar / 1800.000KM ? dat was voor mij een grote afweging denk namelijk dat ik de kleur op den duur zat zou zijn en ik moest er meer voor betalen dus ben voor veilig zwart gegaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

Tomatoman schreef op zondag 17 februari 2013 @ 09:51:
offtopic:
Zeg Ravnoss,ik zie dat je op Flickr wat geweldige landschapsfoto's hebt staan d:)b. Zijn dat allemaal eigen creaties?
offtopic:
Ja :). Mijn grootste hobby is fotografie :)

@LightStar
Inderdaad heel jammer, maar ik moest keuzes maken :). R-Design - Rebel Blue was bij mij in de lease aantrekkelijk geprijsd, zodoende. Wel heb ik dezelfde angst als jij, hoe lang blijft deze kleur leuk. Maarja, soms moet je een gokje nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
  • Laatst online: 10-10 12:18
Ravnoss schreef op zondag 17 februari 2013 @ 10:40:
[...]

offtopic:
Ja :). Mijn grootste hobby is fotografie :)

@LightStar
Inderdaad heel jammer, maar ik moest keuzes maken :). R-Design - Rebel Blue was bij mij in de lease aantrekkelijk geprijsd, zodoende. Wel heb ik dezelfde angst als jij, hoe lang blijft deze kleur leuk. Maarja, soms moet je een gokje nemen :)
Ik rij inmiddels ruim 4 jaar in een Ford Fiesta in vision blue (voorbeeldje van internet) en ik heb nog geen dag spijt gehad van deze kleur. De dealer vroeg nog of ik het zeker wist of ik die kleur wilde hebben.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-10 20:41

djidee

Mr. Slungel

[afbeelding]
Woah, strakke wagen!
Toch heul anders dan mijn Vee40... Dat is dan echt een braverik

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
@Squaddie die kleur vind ik nog wel mee vallen :P Rebel Blue is echt veel feller als dat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Heeft er iemand interesse in een S40 TD uit 1998? 310.000 km en voor zeer zacht prijsje wil ik ervanaf.
PB me voor info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online

[afbeelding]
Nice! Overigens heb ik nog geen R-Design V40 in het wild gespot to op heden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 22:47
Bij mij @work heeft iemand er eentje, ook in die kleur blauw. Het ziet er in het echt prachtig uit moet ik zeggen :P Hij valt wel erg op, daar moet je wel tegen kunnen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Is een kia niet een betere deal dan een V40? :+ (net top gear gekeken)

[ Voor 64% gewijzigd door DopdeDouwer op 17-02-2013 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Dat weet je niet want je hebt het rugby nog niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
Jazeker wel dat is nu gaande ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
DopdeDouwer schreef op zondag 17 februari 2013 @ 21:36:
Is een kia niet een betere deal dan een V40? :+ (net top gear gekeken)
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Abbadon schreef op zondag 17 februari 2013 @ 20:10:
Bij mij @work heeft iemand er eentje, ook in die kleur blauw. Het ziet er in het echt prachtig uit moet ik zeggen :P Hij valt wel erg op, daar moet je wel tegen kunnen.
Bij ons is R-Design en een opvallende kleur vaak een no-go. Probleem is vaak dat klanten het ook zien en in deze tijd waar het in de transport niet fijn gaat, is het vreemd om te zeggen dat het slecht gaat, maar wel met een dik ogende auto rond te rijden. Komt er bijvoorbeeld iemand in een V70 D5 aan bij een klant is er niets aan de hand, komt er iemand in een C30 D3 R-Design bij de klant is er bijna altijd commentaar. Maar, blijft een mooie kleur! Ben benieuwd of je er over 3 jaar nog hetzelfde over denkt, je zult zien dat hele straten straks Rebel Blue zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Wat dat betreft is Nederland maar een triest Calvinistisch rotland: auto's moeten "representatief" zijn, dus liefst zo "zakelijk grijs/zwart met wieldoppen of sobere kleine velgen" mogelijk. ;(

[ Voor 11% gewijzigd door Bart-Willem op 18-02-2013 09:04 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-10 11:00

itsalwaysme

Graast voor DB

fredkroket schreef op maandag 18 februari 2013 @ 08:53:
[...]

Bij ons is R-Design en een opvallende kleur vaak een no-go. Probleem is vaak dat klanten het ook zien en in deze tijd waar het in de transport niet fijn gaat, is het vreemd om te zeggen dat het slecht gaat, maar wel met een dik ogende auto rond te rijden. Komt er bijvoorbeeld iemand in een V70 D5 aan bij een klant is er niets aan de hand, komt er iemand in een C30 D3 R-Design bij de klant is er bijna altijd commentaar. Maar, blijft een mooie kleur! Ben benieuwd of je er over 3 jaar nog hetzelfde over denkt, je zult zien dat hele straten straks Rebel Blue zijn.
Bij ons is dat ook, vooral het R-design verhaal. Gelukkig had de auto-beheerder geen idee wat R-Design betekende toen ik mijn C30 D2 R-edition bestelde. :D

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
Tot zover ik weet is dat bij ons niet het geval (er rijden ook knal gele en andere kleuren rond), heb in het verleden wel gehoord dat er moeilijk gedaan werd bij een R-Design maar die heeft hem uiteindelijk wel gekregen. De mijne was geen probleem is in 1x goedgekeurd (gelukkig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Hier moet een leasewagen ook "representatief" zijn. Geen cabrio's, geen 4x4's, geen sportwagens. Maar ik kreeg mijn C30 D2 R-Edition er zonder problemen door. Hoofdreden omdat het zo goedkoop was. Eigenlijk zou ik benzine moeten leasen omdat ik niet zoveel kilometers rij maar deze diesel viel zelfs ruim binnen mijn benzine-leasebudget en was dus gewoon financieel heel aantrekkelijk voor zowel mij als de werkgever. :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier rijden cabrio's en SUV's rond, geen 4x4 maar van die nep SUV's :P

Mijn V40 mocht ik zonder probleem gewoon met styling kit bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-10 15:51
zo, bijna 7000 op de teller en inmiddels al een paar vraagjes waar jullie misschien wel antwoord op weten, bijvoorbeeld:
Bij het wegrijden gaat de auto op slot. Als ik later uitstap en de kofferbak wil openen blijft deze op slot en moet dus handmatig opengemaakt worden. Is er een instelling dat alles weer van slot springt als ik uitstap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk

troyk

attrib -r troyk.nfo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
Ik weet niet wat ik er van moet vinden, de verschillen zijn namelijk erg klein. De S80, V70 en XC70 zijn trouwens ook gefacelift, deze zijn minder geslaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De achterkant van de xc60 lijkt wel erg veel op de xc90 naar mijn mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Op de XC60 is 't erg geslaagd vind ik, de rest lijkt wel een beetje Ford-achtig, maar vind het verre van verkeerd eigenlijk. :P Met name de koplampen van de S60/V60 vind ik beter zo. :)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-10 15:41

Joostk

Barkrukprofeet

Vind vooral de lampen van de S60/V60 beter geslaagd.
De S80 is ook erg net gebleven. Bij de V70 lijkt het onderste gedeelte wat weer de carroserie kleur heeft te zweven. Alsof het er niet aan hoort. Beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Ik vind deze facelift eigenlijk minder geslaagd. Het front van de S/V/XC60 was erg uniek waardoor de wagen een heel eigen uitstraling had. Met de facelift is het een stuk "braver".
Je ziet wel duidelijk de gelijkenissen met het front van de V40.

Pas nog een V40 R-Design in het wit zien staan, ook erg mooi.

[ Voor 11% gewijzigd door Darkstar op 18-02-2013 20:03 ]

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Genoeg nieuwe Volvo's. Tijd voor echte Volvo's :+
M'n uitlaat begon te lekken, afgelopen zaterdagavond ff kijken wat het was...
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/69575_10151537594843968_319565467_n.jpg
2 totaal verrotte flensen 8)7 (verbinden de downpipe met de katalysator)

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/17656_10151537594283968_51367316_n.jpg
En tijdelijk ff gefixed met wat rommel :7 (want op zaterdagavond is de Brezan niet open, en ja, de draadeindes zijn afgezaagd).
Zojuist wat spul besteld om het weer goed te fixen. 2 reparatieflensen, pakkingring en ook maar meteen een setje remschijven + blokken mee besteld. De huidige zijn krom, auto trilt in het stuur bij het remmen, en ik begin me er nu aardig aan te irriteren.
Ohja, ook meteen een setje S90 achterlichten gekocht, zo oogt de achterkant straks een stuk mooier

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-10 19:31
Imo weinig enthousiasme hier te bespeuren.

Ik vind persoonlijk de facelift op de al zeer aantrekkelijk ogende V70 erg geslaagd :) :

Voor:
Afbeeldingslocatie: http://img703.imageshack.us/img703/1278/frontdriversideview640.png
Na:
Afbeeldingslocatie: http://img132.imageshack.us/img132/6786/volvov70.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik vind de oude mooier. Met zo'n brede grill krijgt 'ie echt van die peugeot trekjes :(

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Beetje anonieme grijze muizen aan het worden. Terwijl Volvo gezicht toch redelijk herkenbaar was... S60/V60 wel vooruitgang, maar vooral omdat ik die oude neus compleet niet trok....

Zowel de S60/V60/V70 weer naar de 20% met de 115pk diesel zijn gewoon nette waarden. Zullen een hoop van besteld worden...

Geruchten rondom een 14% V40 D2 worden ook steeds hardnekkiger trouwens

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Tja, ik sta nog niet meteen te juichen bij de gewijzigde neuzen. Vooral de neus van de XC60 vind ik niet bij de auto passen. Hij is ooit ontworpen als een korte, krachtig uitziende SUV. Daar hoort een hoge, stompe neus bij. De nieuwe neus ziet er juist wat langer en lager uit.

Ter referentie nog even mijn schrikbeeld van een oerlelijke neus:
Afbeeldingslocatie: http://www.motortorque.com/res/images/articles/peugeot-308-sw_400x0.jpg

Goed om deze foto nog een keer naast de Volvo redesigns te zien, ik kan weer opgelucht ademhalen dat Volvo toch echt nog een heel eind van het Peugeot-schrikbeeeld vandaan blijft. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evol
  • Laatst online: 23:40

evol

hello world

Ik heb een V60 PiH in bestelling. Ben redelijk tevreden met de facelift. De neus lijkt wel wat lang, maar de vorige keek wel erg droevig. Daarnaast zijn er ook wel wat andere leuke voordelen van de facelift:
- verwarmde voorruit
- vernieuwde Sensus
- paddles achter het stuur
Afwachten tot de folder en configurator bijgewerkt zijn!

Move along people. Nothing to see here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:43
Waar ik vooral benieuwd naar ben is het nieuwe navigatie systeem (Google Maps blijkbaar, maar is de rest nog zo langzaam?) en de flippers op het stuur van de S60 T6. Zou toch wel een potentiële vervanger van m'n S40 kunnen worden dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
djidee schreef op maandag 18 februari 2013 @ 21:46:
Vind het juist van niet... Week 7 van 2013 was geloof ik het mikpunt... Tevens zou er nog een D2 powershift komen, maar die is er ook al niet (of nog niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

djidee schreef op maandag 18 februari 2013 @ 21:46:
Beetje anonieme grijze muizen aan het worden. Terwijl Volvo gezicht toch redelijk herkenbaar was... S60/V60 wel vooruitgang, maar vooral omdat ik die oude neus compleet niet trok....

Zowel de S60/V60/V70 weer naar de 20% met de 115pk diesel zijn gewoon nette waarden. Zullen een hoop van besteld worden...

Mmm, een bijna 1600 kg zware V70 met een D2, dat gaat bijna niet vooruit komen. Sprak laatst iemand van Volvo NL, die vertelde mij dat ze daar juist blij waren dat de 1.6D niet meer leverbaar was voor de V70.

Living the American Dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk

troyk

attrib -r troyk.nfo

Stampertje schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 07:03:
[...]

Mmm, een bijna 1600 kg zware V70 met een D2, dat gaat bijna niet vooruit komen. Sprak laatst iemand van Volvo NL, die vertelde mij dat ze daar juist blij waren dat de 1.6D niet meer leverbaar was voor de V70.
Mee eens. Ik rijd zelf een S60 D2 met 115 PK en ik ben groot volvo fan (zie eerdere berichten) maar echt opschieten doet het niet. De tussensprintjes op de autobaan zijn prima maar vooral het optrekken naar de 100 is best wel droevig te noenen. Daarnaast is de 1ste versnelling met een handbak ontzettend zenuwachtig bij het filerijden. Wellicht komt dat door die kleine motor i.c.m. Diesel dat je snel aan je toeren komt ? Ik zou voor een D2 in het zwaardere segment (s60 / v70 and up) in ieder geval -altijd- een automaat aanraden als je veel op de weg zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

In de C30 hoor je met een D2 met 6-bak ook in de 2e versnelling op te trekken, staat in het handboek. :D

Over het algemeen doe ik dat ook en dat rijdt veel rustiger dan in de 1e versnelling. De 1e gebruik ik natuurlijk wel als ik zwaar beladen ben, een heuveltje op sta of echt snel weg wil zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-09 07:04
Ik zag dit ook in het handboek van de V40 (2012).
Maar eigenlijk vertrek ik altijd in 1e. Vind dat je in 1e vlotter vertrekt.

Als je op een luie zondag aan het rijden bent, dan is vanuit 2e prima voor mij :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Uiteraard, in 1e is het een stuk vlotter. Maar heb je die vlotheid ook nodig? 90% van de tijd niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar

Darkstar

BSOFH

Mx. Alba schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 14:43:
Uiteraard, in 1e is het een stuk vlotter. Maar heb je die vlotheid ook nodig? 90% van de tijd niet.
Jawel, altijd :+

Tot nu toe nog nooit in 2e vertrokken, puur uit gewoonte. Straks eens proberen, maar het blijft vreemd dat ze dit zo aanraden. In principe belast je hier toch onnodig de koppeling mee (door het langer laten "opkomen" van het koppelingspedaal zodat je niet stil valt bij vertrek in 2e)?

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-09 07:04
Mx. Alba schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 14:43:
Om het anders te zeggen: Als er een auto voor me aan de lichten staat, heb ik het 90% van de tijd niet nodig :9.
Met andere woorden, ik let niet op een "zuinige" rijstijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Maar daar is de koppeling dan kennelijk ook op berekend, anders zouden ze het niet aanraden.

De 1e versnelling is echt heel kort op die D2 dus het zal wel voornamelijk om CO2-redenen zijn dat wegrijden in de 2e versnelling wordt aangeraden. Ik vind het zelf in ieder geval wel prettig. Het is even wennen want je moet goed weten hoe ver je de koppeling moet laten opkomen en hoeveel gas je moet geven (het lijkt op wegrijden met een benzine-auto). Wat ik merk als ik naast iemand sta is dat ik in het begin dus trager weg ben maar die achterstand inloop wanneer de auto naast me van 1 naar 2 moet schakelen terwijl ik lekker kan doortrekken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar

Darkstar

BSOFH

Hoe zit het met vertrekken op een (kleine) helling? Is dat ook nog haalbaar in 2e?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

In het boekje staat volgens mij "onder normale omstandigheden op een vlakke weg". Op een kleine helling is het wel te doen maar alles is natuurlijk relatief. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

1e versnelling is idd heel kort. File rijden doe ik ook altijd in 2, pas terug naar 1 als ik echt stil sta. En vanuit stilstand in 2 weg rijden kan prima... Sprintjes, tsja, toch 1, heel snel naar 2 (die is behoorlijk lang) en dan door naar 3.

Al hou ik er niet van om de D2 op toeren te jagen eigenlijk...

Vandaag de Volvo on Call app eens gebruikt... Vriendin meldde (heeft de auto mee) dat ze bij haar vriendin gearriveerd was... Mooi zuinig gereden zie ik, zo'n 5.1l op 100km gemiddeld op een rit van 2 uur en 200km afstand (Ik zit vaak hoog in de 6l op de 100km (hele zware rechtervoet op de snelweg)) en daar sta je geparkeerd....

Huh, hoe weet jij dat nou? Oh, die stomme app van je zeker :+

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Hah, ik lees nu inderdaad in het boekje van de V40 dat je normaliter in z'n 2 moet wegrijden. Kom ik dus na 9500 km achter :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
He wtf, dat is zelfs voor mij nieuw. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Tja, ik ben autist dus ik heb netjes het boekje van kaft tot kaft gelezen... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Ik dacht eigenlijk dat ik de PDF helemaal had doorgenomen, een paar maanden vóórdat ik de auto bestelde :D Blijkbaar over het hoofd gezien.

Overigens wordt ook geadviseerd om waar mogelijk versnellingen over te slaan. Ik sla vaak de 3 of 4 over, maar echt lekker vind ik het niet rijden. Je moet flink in z'n 2 doortrekken wil je niet op een te laag toerental in z'n 4 uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Ja, was voor mij ook nieuw... Terwijl ik ook boekje helemaal dacht te hebben doorgelezen en inmiddels aardig wat km's afgelegd heb... Maar goed, het kopje zuinig rijden enzo lees ik vaak overheen :+

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht dat ik alles wel wist, maar 2e versnelling in de d2 :N

Ga het zo gelijk proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Mx. Alba schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 18:35:
Tja, ik ben autist dus ik heb netjes het boekje van kaft tot kaft gelezen... :o
Ik ben techneut en lees die dingen niet tot er iets stuk gaat, of het mij echt niet lukt. Maar ook vanuit mijn werk bij de Volvo heb ik dit nog nooit gehoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Dus een mooi voorbeeld van waarom autisten heel nuttig kunnen zijn ;) Maar laten we niet hier dat gesloten topic voortzetten :D

Pagina: 1 ... 15 ... 92 Laatste

Dit topic is gesloten.